abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75840152
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

je wilt dus 1 bestand met 13 foto's in 1 aparte layer?

of wil je dat ieder bestand een vaste layer heeft en de foto in een extra layer komt?

als je 1 action maakt waarin je alle handelingen doet, kun je die weer in een batch starten
ik wil dat iedere foto die ik in dit geval open, een aparte layer wordt
dus 13 foto's, 13 layers
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_75840362
CMD-C op foto, dan naar je lagen bestand, CMD-V en klaar.
Dit dus 13x
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_75840401
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:54 schreef slashyou het volgende:
Dit dus 13x
whut?
is daar een jip en janneke versie van?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 20 december 2009 @ 15:56:21 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75840438
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:54 schreef slashyou het volgende:
Dit dus 13x
Ctrl-C / Ctrl-V misschien?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75840492
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ctrl-C / Ctrl-V misschien?
tried, werkt niet, ik heb echt een jip en janneke uitleg nodig merk ik
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 december 2009 @ 16:01:35 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75840650
je kunt ook leeg bestand openen. en in klein scherm zetten
foto openen ook in klein scherm zetten. pijltjes functie in PS nemen en de foto aanklikken en sleuren naar t schermpje van t lege bestand en los laten, dan maakt hij daar een laag van.
en dat met alle foto's doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_75841049
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:01 schreef Ynske het volgende:
je kunt ook leeg bestand openen. en in klein scherm zetten
foto openen ook in klein scherm zetten. pijltjes functie in PS nemen en de foto aanklikken en sleuren naar t schermpje van t lege bestand en los laten, dan maakt hij daar een laag van.
en dat met alle foto's doen
okay, dat werkt
thanks *verder knutselen gaat*
pi_75863481
Ehh, File -> Scripts -> Load Files into Stack lijkt mij de meest simpele oplossing?

Dan selecteer je een hele rits bestanden, vervolgens laat je PS lekker z'n werk doen (uiteraard afhankelijk van hoeveel bestanden je inlaadt en hoe groot ze zijn, kan het even duren) en je hebt al je bestanden netjes in aparte layers.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 13:19:08 #60
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75966663
Wie is een fotosoep held??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 december 2009 @ 13:53:25 #61
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75968185
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
Wie is een fotosoep held??
ligt eraan wat je probleem is
Today is life -

Dale Carnegie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 13:54:32 #62
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75968237
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

ligt eraan wat je probleem is
Ik heb onlangs een foto gepost waar ik toch wel zeer blij mee ben ware het niet dat er een kinderspeeltuig in staat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 december 2009 @ 13:55:32 #63
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75968281
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik heb onlangs een foto gepost waar ik toch wel zeer blij mee ben ware het niet dat er een kinderspeeltuig in staat.
das niet moeilijk waarschijnlijk, groot uitvegroten en dan met de clone tool aan de slag.
wil t wel proberen maar beloof niet dat t vandaag klaar is. ga nl proberen om in Limburg te komen met de trein :_
Today is life -

Dale Carnegie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 13:56:16 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75968305
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:55 schreef Ynske het volgende:

[..]

das niet moeilijk waarschijnlijk, groot uitvegroten en dan met de clone tool aan de slag.
wil t wel proberen maar beloof niet dat t vandaag klaar is. ga nl proberen om in Limburg te komen met de trein :_
Deze dus.
Het grote witte sneeuwtopic 2
Heb het wel geprobeerd met de clone tool, maar helemaal tevree ben ik toch niet.
  woensdag 23 december 2009 @ 14:22:53 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_75969542
Als je die foto op full-res stuurt wil ik 't wel eens proberen .
Huilen dan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 14:23:45 #66
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75969571
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:22 schreef Isdatzo het volgende:
Als je die foto op full-res stuurt wil ik 't wel eens proberen .
Raw of jpg?
  woensdag 23 december 2009 @ 14:24:47 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_75969623
Jouw feestje . Voor de clone-tool maakt 't niet zo veel uit.
Huilen dan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 14:35:04 #68
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75970065
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:24 schreef Isdatzo het volgende:
Jouw feestje . Voor de clone-tool maakt 't niet zo veel uit.
Dan stuur ik de jpg wel op.
Super dat je er naar wilt kijken.
Ik mail 'm vanaaf door.
pi_76052758
Ik heb gehoord dat er betere manieren zijn om de sharpness en noise reduction te regelen dan met Camera Raw, maar ik zou niet weten wat dat zou zijn. Wat gebruiken jullie? Camera Raw, Photoshops tools, losse plugins, iets anders?

EDIT: ik gebruik PS CS4E met ACR 5.6 beta
feest
pi_76067818
Verscherpen doe ik meestal met een high pass filter in PS. (of als ik lui ben gewoon de Unsharp mask)
pi_76071384
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 03:07 schreef Omniej het volgende:
Verscherpen doe ik meestal met een high pass filter in PS. (of als ik lui ben gewoon de Unsharp mask)
Laag dupliceren, high pass filter, overlay blending? En dat is beter dan Unsharp Mask? Volgens mij is de sharpness van ACR ook gebaseerd op Unsharp Mask.
feest
pi_76075426
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Laag dupliceren, high pass filter, overlay blending? En dat is beter dan Unsharp Mask? Volgens mij is de sharpness van ACR ook gebaseerd op Unsharp Mask.
Inderdaad dupliceren, high pass en dan overlay ja. Soft of Hard Light gebruik ik ook wel, en natuurlijk de opacity een beetje naar wens aanpassen.

Vind het resultaat zelf vaak wel wat beter dan de unsharp mask, maar het duurt iets langer natuurlijk, zeker als je de gebieden die je niet verscherpt wilt hebben in de High Pass layer weer 'dicht' gaat brushen met grijs.

Ik doe 't dus zelf alleen als het echt nodig is en als de foto ook echt de moeite waard is...

Maar goed, gewoon de unsharp mask is vaak ook al een aardige verbetering, en dan ben je in 5 seconden klaar natuurlijk. ACR ken ik verder niet, al kan ik me goed voorstellen dat die gewoon op de unsharp mask is gebaseerd ja.
pi_77622503
Nog bedankt voor de high pass overlay methode, werkt heel goed.

Ik ben een beetje aan het lezen over blending modes. Multiply, screen en overlay wordt kennelijk veel gebruikt om afbeeldingen donkerder, lichter of meer contrastrijk te maken. Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van bijvoorbeeld curves?
feest
pi_77630544
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Nog bedankt voor de high pass overlay methode, werkt heel goed.

Ik ben een beetje aan het lezen over blending modes. Multiply, screen en overlay wordt kennelijk veel gebruikt om afbeeldingen donkerder, lichter of meer contrastrijk te maken. Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van bijvoorbeeld curves?
Voor zover ik weet heeft het niet echt een voordeel, behalve dan dat die blendmodes sneller toe te passen zijn dan curves. De werking van multiply, screen en overlay is ook met curves na te maken in ieder geval, alleen heb je met curves wel meer controle over 't resultaat.
pi_77630670
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:58 schreef Omniej het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heeft het niet echt een voordeel, behalve dan dat die blendmodes sneller toe te passen zijn dan curves. De werking van multiply, screen en overlay is ook met curves na te maken in ieder geval, alleen heb je met curves wel meer controle over 't resultaat.
De blendmodes die je daar noemt kan je gebruiken om non destructive te werken: http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut013.htm
pi_77632214
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:01 schreef dragonrider het volgende:

[..]

De blendmodes die je daar noemt kan je gebruiken om non destructive te werken: http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut013.htm
Ik werk altijd non-destructive, ook met curves.

Kwestie van een curves-adjustmentlayer gebruiken in plaats van je curves rechtstreeks op een foto toe te passen.
pi_77633609
Tegenhouden en doordrukken kan je bijvoorbeeld ook op die manier gebruiken. Maar inmiddels zijn er inderdaad ook andere manieren om non destructive te werken.
pi_77634768
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef dragonrider het volgende:
Tegenhouden en doordrukken kan je bijvoorbeeld ook op die manier gebruiken.
Houdt dat in dat je alleen gebieden lichter of donkerder maakt in plaats van de hele afbeelding?

Wat ik overigens een te gekke manier vind om contrast te verhogen en een soort van soft focus effect te krijgen: laag dupliceren, gaussian blur zo dat je geen detail meer ziet, die laag op overlay zetten en opacity gebruiken om de intensiteit van het effect te bepalen.
feest
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:24:17 #79
177948 Daskaar
cake or death?
pi_84791797
Weet niet of dit topic ook bedoelt is hiervoor, maar ik doe t toch maar es effetjes!

vinden jullie hiervan? ik vind dat het pil logo nog iets mist, suggesties?
pi_84801379
Anti-Depressiva tekst in de pil zelf, en dan alleen schaduw van de letters gebruiken.
FrehFreh
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 augustus 2010 @ 07:55:19 #81
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84801994
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:24 schreef Daskaar het volgende:
Weet niet of dit topic ook bedoelt is hiervoor, maar ik doe t toch maar es effetjes!

[ afbeelding ]

vinden jullie hiervan? ik vind dat het pil logo nog iets mist, suggesties?
Topic is hier inderdaad niet voor bedoeld. :)
Er is een photoshop topic in DIG voor precies dit soort vragen. :)
pi_84855009
Is er ook een gratis Photoshop achtig programma waar je ongeveer het zelfde mee kan als Photoshop? Ik heb namelijk zelf geen Photoshop, maar ik heb wel een foto gemaakt die ik erg mooi vind, en één dingetje in de foto stoort me ontzettend.

Het gaat om het haartje op de grond, waar de focus ligt. Net onder de linkse kat. Dat wil ik dus weg hebben. Maar aangezien ik totaal geen ervaring en kennis met Photoshop heb, vroeg ik me af of dat ook met een ander programma kan. En of het überhaupt mogelijk is hoor, zonder dat je het nog ziet.

Wil namelijk kijken of ik de foto groot kan laten afdrukken, en dan zou het zonde zijn als je of dat haartje nog ziet, of de eventuele nabewerking. Foto heb ik ook in nog grotere resolutie, mocht er iemand iets willen proberen. * Kper_Norci kijkt Photoshop experts lief aan :*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 augustus 2010 @ 15:24:14 #83
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_84855122
Je zou eens kunnen kijken naar The Gimp.
Is gratis, maar heeft een stijle learning curve.
pi_84855400
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:24 schreef Netsplitter het volgende:
Je zou eens kunnen kijken naar The Gimp.
Is gratis, maar heeft een stijle learning curve.
Nog nooit van gehoord, maar dat geeft niet. Zit net ff te kijken in de handleiding, ik zie iets staan met Despeckle, dat zal ik vanavond of in ieder geval als ik er binnenkort de tijd voor heb eens even proberen.

Zat gisteren al met Paint de foto tig keer in te zoomen, en dan pixel voor pixel een andere kleur te geven, maar dat gaf ook niet echt het gewenste resultaat :')
pi_84855851
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:21 schreef Kper_Norci het volgende:

[ afbeelding ]

Het gaat om het haartje op de grond, waar de focus ligt. Net onder de linkse kat.
Ben ik nou echt zo scheef? Ik zie t gewoon niet...

Maar inderdaad, GIMP is volgens mij een van de beste *gratis* photoshopachtige programma's.. :)
.<------ Waarom doet m'n plaatje het niet?
pi_84855914
met photoshop gaat het erg gemakkelijk:

misschien wil je voor het uitprinten alleen een hogere resolutie gebruiken, anders moet je die ff sturen en dan halen we daar het haartje ook even weg.
pi_84856361
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:40 schreef unbrained het volgende:

[..]

Ben ik nou echt zo scheef? Ik zie t gewoon niet...

Maar inderdaad, GIMP is volgens mij een van de beste *gratis* photoshopachtige programma's.. :)
Klikken voor grotere versie, dan zie je het wel ;)

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:41 schreef Kamermans het volgende:
met photoshop gaat het erg gemakkelijk:
[ afbeelding ]
misschien wil je voor het uitprinten alleen een hogere resolutie gebruiken, anders moet je die ff sturen en dan halen we daar het haartje ook even weg.
_O_

Ik stuur je ff een pm, geniaal dit, ik wist niet dat het zo gemakkelijk kon joh!
pi_84862530
Wat ik eigenlijk nog veel genialer vind, is dat Kamermans het haartje überhaupt gevonden heeft. :D

Zelfs als ik de originele foto en de bewerking van Kamermans naast elkaar bekijk, zie ik nog niet waar iets is weggepoetst en het haartje zie ik dus al helemaal niet. :@

Edit: Aah wacht, nu zie ik hem. :) Je moet wel weten waar het zit om 'm te zien, though...
pi_84865127
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:45 schreef Omniej het volgende:
Wat ik eigenlijk nog veel genialer vind, is dat Kamermans het haartje überhaupt gevonden heeft. :D

Zelfs als ik de originele foto en de bewerking van Kamermans naast elkaar bekijk, zie ik nog niet waar iets is weggepoetst en het haartje zie ik dus al helemaal niet. :@

Edit: Aah wacht, nu zie ik hem. :) Je moet wel weten waar het zit om 'm te zien, though...
En bij mij was het echt het 1e wat me opviel! :D Eigenlijk was de foto mislukt, omdat ik in eerste instantie die focus op de katten wou hebben. Maar omdat ik een beetje zat te kutten met de camera, was de focus niet goed, tenminste dat dacht ik op het previewschermpje. Weekje later ga ik zo eens kijken wat ik allemaal weer gefotografeerd heb, zie ik dus die foto. Voor mij persoonlijk is het een mooie foto (zijn ook mijn katten ;) ), ik vond die onscherpte van de katten juist dus erg mooi, en toen zag ik dat haartje ineens :'(

Maar nu is ie helemaal perfect, nogmaals dank Kamermans, en kan ik eens kijken of ik hem wat groter kan laten afdrukken, om ergens op te hangen.

Edit: Ik moet wel zeggen, het is in het scherpe gedeelte van de foto, en da's niet zo'n groot deel, dus ja, kan me wel voorstellen dat het in eerste instantie niet opvalt. Maar als je het eenmaal hebt gezien, blijf je het ook zien. :)
pi_84865224
Bij het bewerken van de volledig resolutie foto kwam ik er achter dat er links van het haartje in het licht nog een haartje in het donkere gebied was, deze heb ik ook weg gepoetst :)
pi_84884747
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:50 schreef Kamermans het volgende:
Bij het bewerken van de volledig resolutie foto kwam ik er achter dat er links van het haartje in het licht nog een haartje in het donkere gebied was, deze heb ik ook weg gepoetst :)
Dat klopt ja, maar die waren niet zo heel storend, maar wel tof dat je die ook weggehaald heb. En d'r is ook echt niks van bewerking te zien, dat vind ik echt knap! Soms zie je het nog wel eens aan een foto dat er wat aan bewerkt is.
pi_84976327
Hoe maak je zo'n mooiboy/smatjes-spiraaltje om je lijf?
pi_84978171
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:40 schreef GekruldeMondhoek het volgende:
Hoe maak je zo'n mooiboy/smatjes-spiraaltje om je lijf?
Door met een brush heen en weer te zigzaggen, in eerste instantie gewoon over de persoon heen, en daarna knip je bepaalde delen van de persoon uit die je vervolgens dupliceert naar een laag bóven het mooiboyspiraaltje. Die delen komen dan weer 'achter' het spiraaltje te zitten dus. (zoals in dit geval z'n rechter onderbeen en linker bovenbeen e.d.)
pi_85035394
Of je gaat gewoon er overheen zigzaggen, en dan met je history brush de delen wegvegen.
FrehFreh
pi_85052155
Is er eigenlijk een goed fotobewerking programma wat alleen de basics heeft maar wel gratis is. Dus een beetje scherper maken, horizon recht zetten, beetje de warmte of kleur van de foto wijzigen dat soort dingen?

Beetje dit werk:

Kan dat ook met een gratis programma?
pi_85061915
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:42 schreef Stansfield het volgende:
Is er eigenlijk een goed fotobewerking programma wat alleen de basics heeft maar wel gratis is. Dus een beetje scherper maken, horizon recht zetten, beetje de warmte of kleur van de foto wijzigen dat soort dingen?

Beetje dit werk:

Kan dat ook met een gratis programma?
The GIMP :Y
En ook handig:
http://www.pixlr.com/
pi_85272300
ik ben een beetje aan het spelen met photoshop, nu heb ik (misschien een basic) vraagje

Het is me gelukt om een groep mensen uit te knippen en in een transparante achtergrond te zetten.
Als ik deze groep mensen in een andere achtergrond zet dan klopt de verhouding niet omdat mijn uitgeknipte foto te groot is
Hoe kan ik nu deze foto kleiner maken zodat de verhoudingen weer kloppen??
pi_85274046
Op de transform tool zetten en de shift ingedrukt houden en dan slepen tot de goeie maat ;).
pi_85645796
Ik zit met een probleem. Ik kan zelf niet zo goed overweg met photoshop en nu wil het volgende maken:

Het moet ongeveer 500 x 500 pixels zijn.

Ik krijg een goede cirkel en netjes een cirkel middenin. Maar die vakken moet even groot zijn en niet aan elkaar aansluiten en netjes in het midden, dat lukt mij niet.

Alvast bedankt.
Of niet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:26:43 #100
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85646580
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:09 schreef Self-Catering het volgende:
Ik zit met een probleem. Ik kan zelf niet zo goed overweg met photoshop en nu wil het volgende maken:

[ afbeelding ]

Het moet ongeveer 500 x 500 pixels zijn.

Ik krijg een goede cirkel en netjes een cirkel middenin. Maar die vakken moet even groot zijn en niet aan elkaar aansluiten en netjes in het midden, dat lukt mij niet.

Alvast bedankt.
Ik zou het eens in het Photoshop topic in DIG kijken. :)
pi_85647602
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:26 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik zou het eens in het Photoshop topic in DIG kijken. :)
Ik denk dat ik het goede topic niet kan vinden. Kan je een linkje sturne?
Of niet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:51:52 #102
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_85647679
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:49 schreef Self-Catering het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het goede topic niet kan vinden. Kan je een linkje sturne?
[Centraal] Photoshop - Vragen, tutorials en meer... #17
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')