quote:Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Orea het volgende:
Oh en ik heb geen PCOS, heb een normaal postuur (bmi van 24) maar ik heb luie eierstokken
Mij moeten ze echt volpompen met hormonen om er wat eitjes uit te kunnen krijgen!
De zweep eroverquote:Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Orea het volgende:
Oh en ik heb geen PCOS, heb een normaal postuur (bmi van 24) maar ik heb luie eierstokken
Mijn moeten ze echt volpompen met hormonen om er wat eitjes uit te kunnen krijgen!
PZE; ik vind het echt knap van je ! En ik hoop echt (hoe stom dat ook klinkt) dat je gewicht samenhangt met het uitblijven van een zwangerschap... want dan zou het relatief gemakkelijk op te lossen zijn!quote:Op donderdag 17 september 2009 20:29 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt voor alle afvalaanmoedigingen, ik denk ook echt dat het daaraan ligt eerlijk gezegd. Zit zelfs met het idee in mijn hoofd om dat tegen de gyn te melden, even geen behandeling tot ik ben afgevallen... Maarja... twijfeltwijfel. Mijn BMI is nu 31,8. Niet echt shocking, maar wel te hoog natuurlijk.
[..]
Ik ben nu een jaar bezig ongeveer, dit is de 10e keer met 100mg. Ik val af omdat ik zelf denk dat het niet zwanger worden daarmee samen hangt.
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat het samen kan hangen, maar dat het niet voor alle mensen met overgewicht zal gelden... Het heeft bij ons ruim twee jaar geduurd, waarin ik (slechts 1.64 kortquote:Op donderdag 17 september 2009 17:30 schreef happyme28 het volgende:
Ik ben er van overtuigd van wel. Ik heb ook overgewicht en geen PCOS. Na een jaar nog niet zwanger en de basis onderzoeken bij de gyn, ben ik via de gyn doorverwezen naar een dietiste. Na 4 maanden afvallen (en zo'n 20 kilo minder) was ik zwanger. Dit ging helaas mis, maar na mijn miskraam wederom na 4 maanden zwanger.
Ik ben er van overtuigd dat het afvallen het goede duwtje in de rug is geweestmaar ik ben er ook van overtuigd dat het niet voor iedereen met overgewicht zal gelden .
Misschien is het dan juist wel de reden. Als er niets anders mis isquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt Jose!
Het is wel een beetje dubbel hoor, dat afvallen. Ik ben al van kinds af aan te zwaar en voor ik de pil slikte had ik al een rommelige cyclus. Mijn gevoel zegt dat mijn gewicht de reden is dat het zwanger worden niet lukt, maar aan de andere kant: er is niks mis. Geen PCOS, geen hormoonspiegel die uit balans is... Maar het moet toch ergens aan liggen. Lijkt mij.
Vandaag op dag 16 in elk geval een positieve ovutest, dus we kunnen weer aan de klus vanavond.
Dat was bij mij dus ook. Alles was ok, had iedere maand gewoon ongesteld en toch lukte het pas toen ik eenmaal met het dieet bezig was en ik af was gevallen. Weet overigens niet 100% zeker of ik iedere maand een (goede) eisprong had toen omdat ik dat niet teste toen maar ik werd dus wel gewoon ongesteld.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt Jose!
Het is wel een beetje dubbel hoor, dat afvallen. Ik ben al van kinds af aan te zwaar en voor ik de pil slikte had ik al een rommelige cyclus. Mijn gevoel zegt dat mijn gewicht de reden is dat het zwanger worden niet lukt, maar aan de andere kant: er is niks mis. Geen PCOS, geen hormoonspiegel die uit balans is... Maar het moet toch ergens aan liggen. Lijkt mij.
quote:Vandaag op dag 16 in elk geval een positieve ovutest, dus we kunnen weer aan de klus vanavond.
quote:Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef sombie het volgende:
Wie van jullie zit ook alweer in Belgie voor behandelingen? Wat is daar het voordeel van? Ik vraag me namelijk af of het voor ons ook verstandig is om daarnaartoe te gaan.
En ik overweeg om over te stappen naar Unive omdat zij een vierde behandeling vergoeden. Weet iemand of je dan beiden het duurste pakket nemen of is het voldoende als alleen in het duurste pakket neem?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Iets wat je nooit eerder voelde kan goed nieuws zijn CP... ik hoop het zo.
Dan ben ik dus niet gekquote:Op zondag 20 september 2009 19:30 schreef bikinistringding het volgende:
Orea, jij vroeg mij laatst in welk ziekenhuis ik liep
Moet ik hem al leren oversteken denk je?quote:Op maandag 21 september 2009 07:48 schreef YPPY het volgende:
Voorzichtig doen he onderweg, want je bent nu met z'n tweeen, gefeliciteerd!
Ik gooide zaterdag doodleuk een stuk brie in het boodschappenmandje. Zegt mijn man: Dat mag je helemaal niet. Ik: Owh jaquote:
Echt? Dan ga ik even heel boos worden op m'n manquote:
volgens mij is brie geen rauwmelkse kaas. Volgens mij is dat van gepasturiseerde melk.quote:Op maandag 21 september 2009 07:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Echt? Dan ga ik even heel boos worden op m'n man
Ik dacht dat schimmelkaas niet mocht
Nah ja, ik ga me er vandaag eens goed in verdiepen
Als het van rauwe melk is, dan staat het er heel goed op aangegeven. Dus lekker een stokbroodje brie nemen!quote:Op maandag 21 september 2009 07:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
volgens mij is brie geen rauwmelkse kaas. Volgens mij is dat van gepasturiseerde melk.
Dat begrijpen we, maar nergens voor nodig! GENIETEN jij!quote:Op maandag 21 september 2009 09:35 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank jullie wel
Ik ga zo eerst een groot stuk brie halen
En daarna weer keihard verder duimen voor alle andere meiden hier. Het voelt zo dubbel om hier vrolijk te melden dat het gelukt is. Ik gun hier het iedereen zo hard
Ho ho damequote:Op maandag 21 september 2009 12:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat is waar, maar toch he...
Ik kan stiekem ook niet zo goed tegen al die aandacht![]()
Het zal ook nog wel even gaan duren voor het echt allemaal tot me door dringt
Dus wat mij betreft gaan we lekker over op de orde van de dag en hopen dat Orea morgen tevreden uit haar gesprek komt
Dat is een tegenvaller zegquote:Op maandag 21 september 2009 21:47 schreef bikinistringding het volgende:
Pas 22 okt mogen wij voor de echo, opzwemtest en prikles. Dan nog minimaal 1 cyclus wachten. Het ziet ernaar uit dat we pas in december kunnen beginnen.
De apotheek snapt er niets van. Die kent het medicijn alleen voor gebruik in de overgangquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:00 schreef bikinistringding het volgende:
Cp, bel even met de apotheek. Zomaar meer innemen zou ik in elk geval niet doen!
Er is vandaag bijna niemand die me kan helpen. Gelukkig hebben ze nog een arts ergens kunnen vinden die me straks gaat terugbellen.quote:
Bij mij komt er af en toe ook wel wat uit als ik veel beweeg (wandelen, fietsen). Maar nu heb ik alleen gezeten en lagen er 2 witte propjes in de toiletpotquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:25 schreef bikinistringding het volgende:
Ik heb denk ik dezelfde pillen gehad. Maar bij mij kwam alle prut er ook weer uit hoor.
Wow Orea, dit is wel echt reden voor een feestje. Wat een goed nieuws allemaalquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:45 schreef Orea het volgende:
CP wat een onzekerheid! Wat vervelend dat de arts je niet een eenduidig antwoord kan geven.![]()
Ik ben weer terug. Hoop info allemaal, maar het voelt goed. Ik ga beginnen in Leiderdorp. Aangezien ik op de medicatie niet zo goed (lees luie eierstokken) reageer (en dat wel uitzonderlijk is voor iemand van mijn leeftijd), wil ze bij komende menstruatie op dag 3 een uitgangsecho maken om te kijken wat er in een natuurlijk cyclus gebeurd. Om daar dan de medicatie op aan te passen.
Op zijn vroegst begin ik dus pas over 2 menstruaties, maar in de tussentijd gaan we alle testen weer even doen. Bloed, semen etc. etc. Ik ga wel aan andere hormonen dan ik gewend was (deca en puregon gaat het nu worden) niet meer dat gehannes met zelf mixen enzo. En, wat ik wel een fijne bijkomstigheid vind: ze verdoven met de punctie! Ik heb het nu 2 keer zonder gedaan en weet dat ik het kan, maar ik vind het toch wel fijn dat het nu met gebeurd. En zij werken met een korte prikcyclus! Dus niet meer 1.5 maand prikken.
(echt waarom ik niet eerder overgestapt ben....)
Bij cryo: geen kans op cancel. Gaat altijd door. Dat is ook een pak van mijn hart. Ook vriezen ze per stuk in. En ze werken in het weekend. Het hele jaar door, alleen niet met kerst.
Al met al =>gevoel erbij!
Hoe gaat het bij jou pze. Zit je al onder je steen gekropen of trek je het nog wel?quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fijn dat het zo positief was Orea!
Zeker spanned zeg. Dat deze week maar snel voorbij mag zijnquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:59 schreef mijsje het volgende:
Goed nieuws voor Orea!!!
Minder goed nieuws voor BikiniStringDing...![]()
mijn gesprek staat op volgende week donderdag...hoezo zenuwachtig?
Hahaha, het valt me alles bij elkaar best mee. Zolang je niet te veel gaat wandelen enzo blijven ze keurig zittenquote:Op woensdag 23 september 2009 14:48 schreef Jose81 het volgende:
Spannend, Mijsje! Ik ga voor je duimen in ieder geval!
En over die "k*tpillen", gat-ver-damme... wat lijkt me dat smerig, zeg!![]()
Lijkt mij altijd nog beter dan pregnyl waardoor je je zwanger VOELTquote:Op woensdag 23 september 2009 15:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Hahaha, het valt me alles bij elkaar best mee. Zolang je niet te veel gaat wandelen enzo blijven ze keurig zitten
Tsja, eerst maar eens naar een BMI van 30... Maar dat valt mee eigenlijk, het is nu 31,8. Liefst wil ik onder de 70 kilo, ik weeg nu 78,5. Maakt me niet uit hoeveel ik er af krijg, als mijn slanke lijf maar zwanger wordt!quote:Op woensdag 23 september 2009 17:36 schreef sproet-je het volgende:
Goed Prinses!! Hoeveel wil je in totaal?
Hoe klein ben jij?quote:Op woensdag 23 september 2009 17:45 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Tsja, eerst maar eens naar een BMI van 30... Maar dat valt mee eigenlijk, het is nu 31,8. Liefst wil ik onder de 70 kilo, ik weeg nu 78,5. Maakt me niet uit hoeveel ik er af krijg, als mijn slanke lijf maar zwanger wordt!
Ik heb bij beide pogingen menopur gebruikt... De eerste keer was al een lage dosering (door een foutjequote:Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef sombie het volgende:
Orea, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad!Ik ben helemaal verbaasd dat ze bij jou niet verdoofden met een punctie.
Ik moet er niet aan denken, met verdoving vond ik al pittig. En niet meer anderhalve maand prikken is ook
. Ik wist niet dat er ziekenhuizen waren die met zo'n schema werkten. Het langst dat ik moest prikken is 2 weken geweest (en dan nog wel een paar keer na de tp).
En geen cancels!Nu gaat het gewoon lukken hoor! Ik vind dat het moet!
Bedoel je met luie eierstokken dat je weinig follikels krijgt? Dat heb ik ook. Daarom ga ik nu over op een ander hormoon (de derde soort die ik ga proberen): Menopur. En ergens heb ik gelezen dat iemand daar nu juist mee zou stoppen en daar heel blij mee was. Vond ik wel grappig, maar wie was dat nou? Pfff, zelfs zonder zwanger te zijn, heb ik last van vergeetachtigheid.
En dit bedoel ik overigens niet verkeerd hoor! Maar ik weeg ongeveer 71 kilo bij 1.70 en heb een bmi van rond de 24.. dat dat zoveel verschil maakt! (en dan is 3 kg daarvan ongeveer ook nog eens borst bij mijquote:
Sporten is goedquote:Op woensdag 23 september 2009 17:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
Sombie, hopelijk does menopur the trick!![]()
CP: Nee, ik snoep niet en probeer minder (koolhydraten) te eten. Samen met een beetje sporten... lukt het aardig zo.
Het lijkt mij dat het ook erg afhankelijk is van de patient. Daar moet een arts ook rekening mee houden vind ik. Al die standaardprotocollenquote:Op woensdag 23 september 2009 19:37 schreef sombie het volgende:
Bij mij zijn ze begonnen met fostimon (redelijk nieuw op de markt toen), daarna gonal-f. Bij mijn eerste IVF moest ik ook 175 IE spuiten. Omdat mijn eitjes toen al waren gesprongen voor de puncties, is daar een IUI van gemaakt. Daardoor konden we de volgende IVF (weer de eerste poging) direct met een hogere dosering starten van inderdaad 300 IE. Daarmee kreeg ik dus nog maar 4 follikels.![]()
Nu dan over op menopur. Ach ja, elk ziekenhuis zegt en doet iets anders, volgens mij. En iedereen reageert ook weer anders op de hormonen; bij de een werkt menopur beter, bij de ander gonal-f en bij de volgende weer een ander hormoon. Ik hoop gewoon dat deze wisseling voor ons beiden goed uitpakt!
Ik ben ook verbaasd over je BMI, PZE. En ik vind je echt superstoer dat je zo goed bezig bent met afvallen!
quote:Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef sombie het volgende:
Spannend, mijsje, donderdag gesprek! Volgende week of deze week? Zei ik iets over vergeetachtigheid?![]()
quote:
Bij mij kijken ze dus inderdaad hoe ik reageer (of eigenlijk, mijn eierstokken) en daar passen ze het hormoon en de dosering op aan.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het lijkt mij dat het ook erg afhankelijk is van de patient. Daar moet een arts ook rekening mee houden vind ik. Al die standaardprotocollen
Ik heb overigens bij mijn stimulatie 150 IE gonal-f gebruikt (de laagste dosis die op het ivf-formulier staat) en een enorme hyperstimulatie gehad. Ongelofelijk hoe dat kan verschillen bij vrouwen.
Vreselijk al die krampjes en prikjes enzo. Je wordt er zo onzeker vanquote:Op donderdag 24 september 2009 15:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
He fijn, ik heb gekke ongesteld-word-achtige krampjes. Ik denk: even kijken... en vandaag is mijn 'innesteldag' (zoals babybrabbel dat berekend, ik weet dat het vaak niet klopt). Kom ik toch weer onder die steen vandaan... stom lijf.![]()
Zoals Nikki zegt, is het ook hier hetgeen mij het meest onzeker heeft gemaakt. Na 18 weken begint dat eindelijk wat te verminderen, al moet ik binnen een 10tal dagen naar de echo en weet ik nu al dat ik de nacht ervoor weer slecht ga slapen (daar gaat mijn bloeddruk weerquote:Op donderdag 24 september 2009 15:31 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Vreselijk al die krampjes en prikjes enzo. Je wordt er zo onzeker van
Het is ook allemaal vreselijk spannend. En het verdriet om je moeder er ook nog bij. Je hebt het dubbel zwaar. Ik hoop dat donderdag je duidelijkheid en (voor het zwanger worden deel in ieder geval) rust gaat gevenquote:Op zondag 27 september 2009 23:01 schreef mijsje het volgende:
het gaat wel met me. niet te enthousiast, maar ook niet heel erg in de put... gewoon verdrietig over m'n moeder, heel nerveus voor donderdag, en benieuwd wat we gaan doen en wanneer we dat dan gaan doen... ergens heb ik het idee dat we sowieso nog een keer wat onderzoeken opnieuw moeten doen zoals het spermaonderzoek, maar ik ben ook benieuwd of ik aan hormonen moet, en welke dan, en hoeveel, en hoe die dan toegediend moeten worden... maar goed, ik heb het deze week druk, dus als het goed is, heb ik niet al te veel tijd om er veel aan te denken... maandag en dinsdag heb ik een tweedaagse van m'n werk, en dan blijf ik in een hotel slapen in Bergen aan Zee... (heel vervelend...) en dan is het nog maar anderhalve dag...
Hoe lang moet je nog?quote:Op maandag 28 september 2009 09:19 schreef bikinistringding het volgende:
Ik ben al een week bezig met temperaturen, maar het lijkt helemaal nergens op. Ik vraag me echt af of dit wel zin heeft... Ik weet dat ik mn bed niet uit mag voordat ik mn temperatuur heb, maar ik ben ondertussen wel de hele nacht in de weer met een dreumes die tussenin slaapt...
Maar goed, ik zie wel of ik wat zie...
Ik zou dit wel even bespreken, hoor. Temperaturen heeft alleen maar zin onder de juiste omstandigheden. Een daarvan is dat je minstens 4 uur in bed hebt gelegen (bij voorkeur slapend) voor je iedere dag op hetzelfde tijdstip meet. Als dat niet mogelijk is, wat ik me goed kan voorstellen, zullen de uitkomsten niet echt goed zijn en kun je er weinig mee, lijkt me.quote:Op maandag 28 september 2009 09:19 schreef bikinistringding het volgende:
Ik ben al een week bezig met temperaturen, maar het lijkt helemaal nergens op. Ik vraag me echt af of dit wel zin heeft... Ik weet dat ik mn bed niet uit mag voordat ik mn temperatuur heb, maar ik ben ondertussen wel de hele nacht in de weer met een dreumes die tussenin slaapt...
Maar goed, ik zie wel of ik wat zie...
Da's nog eens goede timingquote:Op maandag 28 september 2009 21:20 schreef Saffier het volgende:
CP wat mooi!!
Bikinistringding, wat de dames voor me al zeggen, bespreek het even!
Ik heb van de week de gyn maar even gebeld, ik bleef maar vloeien. Ze wilden me toch even zien en ik kon meteen de volgende ochtend al langskomen. Alles is nagekeken en ziet er keurig uit. Ze verwacht dat het vloeien nu echt binnenkort over is. Mijn eierstokken zijn weer helemaal rustig en klein, baarmoeder zag er mooi uit.
Daarna nog even een gesprekje gehad (zo fijn hoeveel tijd ze voor je nemen elke keer weer!) en ze raadde met klem aan om niet te lang te wachten met de volgende poging ivm de endometriose. Ik heb uitgelegd dat we nu aan het verbouwen/verhuizen zijn en dat we daar even op willen wachten. Naar aanleiding van de echo hebben we bekeken wanneer ik ongeveer weer een 'gewone' menstruatie mag verwachten en dat zal zo rond half oktober zijn. Ongeveer 2-3 weken daarna heb ik een eisprong en dus terugplaatsing en dat komt heel mooi uit, half oktober willen we nl 'over'. Dus wél even rust en niet te veel menstruaties ertussen
Het komt goed!
Spannend Orea. Wanneer begint de volgende menstruatie?quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:21 schreef Orea het volgende:
Zo ik ben weer terug van het lange weekend op de motor.... ik wil terug![]()
![]()
Mijn menstruatie inmiddels gekregen, dus morgenmiddag naar het ziekenhuis om een echo te laten maken om te kijken hoe de boel ervoor staat. Gelijk bloed en alles laten prikken.. Volgende menstruatie beginnen met prikkeneindelijk weer een beetje aktie!
Op je werk moet je dan ook werkenquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:11 schreef Orea het volgende:
Moeheid herken ik zeker wel ja! Kan zeker nog wel van de hormonen komen...
Eifel isqua bochtenwerk! GODDELIJK!! ;-)
Grrrr nou overdag op mijn werk kom ik geregeld niet op de site (foutmeldingen, herkent iemand dat of hebben ze hier gewoon de poorten dan weer wel en dan weer niet open staan?), dus kan ook niet echt lekker aktief meeposten.. Zal vanaaf nog even komen kijken...
Wow pze, je gaat echt hardquote:Op dinsdag 29 september 2009 17:49 schreef prinseszondererwt het volgende:
Orea, welkom thuis. Zo te horen was het heerlijk.![]()
Weer een kilo eraf hier... nu sinds augustus ruim 5 kilo lichter. BMI is bijna onder de 30.
Maar er was helemaal niks te doenquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:33 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Op je werk moet je dan ook werken![]()
Zonder Clomid geen eisprong toch? Moet je dan niet sowieso de gynaecoloog op de hoogte stellen dat je een maandje overslaat? En wellicht wel medicijnen krijgen om een nieuwe menstruatie op te wekken?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Stop maar hoor!
Ik zit er nu echt een beetje mee wat ik zal doen. Ik verwacht morgen of overmorgen mijn nieuwe cyclus en eigenlijk wil ik even stoppen met de clomid. Moet ik daar de gyn voor bellen of gewoon de stoute schoenen aantrekken en doen? Eigenlijk bellen natuurlijk, maarja...![]()
Voor de zekerheid is het wel fijn als je die pillen achter de hand hebt. Dan hoef je dat recept niet pas te regelen als het toch uitblijft.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:11 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja, dat is zo CP. Ik hoop eigenlijk dat met minder kilo's mijn cyclus weer op gang komt... Maarja, misschien gebeurt dat we helemaal niet. Ik ga maar even bellen idd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broekMaar mijn god
't was me het middagje wel...
quote:Op woensdag 30 september 2009 18:14 schreef Orea het volgende:hihi zij mag dat inderdaad zeggen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broekMaar mijn god
't was me het middagje wel...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
Je verzint het niet zegquote:Op woensdag 30 september 2009 18:13 schreef Orea het volgende:
Zo vandaag meting gehad.. niet echt iets heel bijzonders.. Maar wel weer een echte Orea aktie
Bezig met de uitgangsecho (dat ding erin dus) is het fotorolletje open het was wel de bedoeling dat ze een paar foto's zou maken voor het dossier.. dus ik zeg, moet ik hem even vasthouden, zodat je een rolletje kunt pakken?
Nou zegt ze, we kunnen het proberen kweet niet of het lukt.
Nou gelukt dus, daar lag ik dan, wijdbeens in de stoelmet die uitgangsecho erin
en dat ding zelf vasthoudend
![]()
![]()
Volgens mij ben ik voor het eerst in mijn leven rood geworden (weinig pigment in mijn gezicht)
![]()
quote:Op woensdag 30 september 2009 18:14 schreef Orea het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broekMaar mijn god
't was me het middagje wel...![]()
beetje kreunen erbij
![]()
Ik hoop ook dat je een goed gesprek hebtquote:Op woensdag 30 september 2009 19:49 schreef mijsje het volgende:
PZE, toch gooi ik er ook even een WOW in hoor! 5 kilo... pas je op dat je niet te hard gaat?
Orea!wat een vriendin! Maar inderdaad, beetje humor erin is helemaal goed!
![]()
bijna donderdag... de week vloog om, maar nu slaan de zenuwen wel toe... zucht, morgen weet ik meer...tot morgen!
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:06 schreef mijsje het volgende:
zo, het gesprek gehad. was voor mij wel emotioneel, aangezien we nu echt gaan behandelen, en het tijdperk van zelf proberen en daarin afwachten dus echt over is. voor manlief was dat wat minder.
ik ben deze cyclus te laat om wat te kunnen doen, maar komende cyclus gaan we starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ik krijg geen hormonen in de rit naar de ovulatie toe, maar ik moet vanaf dag 10 komen voor de echo's om te zien hoe groot het eitje is. als het groot genoeg is, moet ik wel een spuit met pregnyl om met anderhalve dag de eisprong te hebben. dan moet ik dus anderhalve dag later terug voor de inseminatie. de eerste 3 rondes doen we sowieso dus zonder extra hormonen. daarna wil hij eventueel kijken of het zin heeft om het een paar rondes te proberen met extra hormonen dagelijks te spuiten.
ik wil wel in de OP als dat mag...
Mijsje: augustus 2007 gestopt met de pil. in juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. in september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. vanaf komende cyclus bezig met IUI. (eerste IUI ongeveer eind oktober)
Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:15 schreef mijsje het volgende:
dank jullie meiden!
Leonieke, ik neem aan dat je het tegen mij had? Ik moet inderdaad nu m'n ongesteldheid afwachten, omdat m'n eisprong nu ongeveer is en ze dus te laat zijn voor een inseminatie deze cyclus. er hoeft geen menstruatie te worden opgewekt, want ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijke eisprong. m'n gyn weet ook niet goed waarom het niet lukt. hij zei ook dat het daardoor niet makkelijk was om gericht te gaan behandelen, vandaar alleen pregnyl en insemineren. (pregnyl, omdat het dan "zeker" is wanneer de eisprong precies is, in plaats van in de loop van de dag of ms de dag erna of ervoor...) als het daarmee alleen dan nog niet lukt na zeker 3 rondes, dan wil hij gaan proberen om de eierstokken extra te stimuleren met hormonen.
ik ben heel blij met deze gynaecoloog. Hij is duidelijk en direct maar op een menselijke manier.
de zwemmers zwommen prima.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:44 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijk
Owh ja, dat staat me wel bij nu je het zegtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
de zwemmers zwommen prima.we hadden al een flinke tijd geleden weer (volgens mij was het maart...) manlief laten testen. de huisarts dacht in de eerste instantie dat het niet goed was, en stuurde ons terug naar de gyn, maar uiteindelijk bleek de uitslag volgens de gyn prima te zijn.
fijn dat er zo wordt meegeleefd hier.lief van jullie!
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:26 schreef Vlindur het volgende:
Lief Mijsje, ik hoop dat het nu snel raak voor jullie zal zijn, Ik zal voor je duimen![]()
Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:58 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. En wat goed ook dat ze meteen die weg inslaan en dat ze niet eerst nog maar wat aan gaan klungelen, wat ook weer máánden kost. Ik hoop dat deze weg de juiste weg is voor jullie en dat je idd snel in Z&G kunt gaan posten...![]()
CP: gewoon naar Z&G gaan! Is leuk, hoor! Toen ik zwanger was, vond ik het echt super leuk om te lezen hoe het met de andere "mama's to be" ging... en om gewoon lekker van je af te schrijven, want bij een zwangerschap komt er best veel (leuks) op je af! Gewoon doen! Het mag nu!
![]()
Ik ga volgende week de diëtiste bellen denk ik... mijn vader's operatie is geslaagd en is van de IC af...
haha.... over dit topic loslaten... volgens mij hebben we daar allemaal last van als je hier eenmaal gepost hebt.. kijk mij... Bas is alweer 9 maanden geweest en nog kom ik hier meerdere keren per weekquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.
Goed om te horen dat je vader van de IC af is. Dat zijn nooit leuke dingen om mee te maken.
En ben je geinspireerd geraakt door pze?
... nou vooruit, misschien een klein beetje dan....quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:20 schreef prinseszondererwt het volgende:
He, niet eens door mij geïnspireerd... lekker is dat!![]()
Succesquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:56 schreef Poezebeest het volgende:
Ik meld me hier ook,met stevige tegenzin weliswaar,maar het is niet anders.
Wij zijn sinds maart 2009 bezig met kinderen.Zijn naar de ha gegaan met een mogelijke te korte lf,werden doorgestuurd naar het ziekenhuis alwaar is geconstateerd dat mijn man geen zaadcellen heeft en we hoogst waarschijnlijk zonder dokters niet zwanger zullen worden. Is wel erg heftig om te horen. Nu moeten we de onderzoeken naar de oorzaak afwachten. Wordt een erg spannende tijd... Wil graag hier mee schrijven omdat ik in het andere topic niet echt meer thuis hoor.
Heb nog niet bij gelezen maar dat komt nog wel.
* Saffier ontroerd isquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:33 schreef Jompelmeisje het volgende:
![]()
![]()
![]()
Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?
Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.
Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!![]()
![]()
![]()
Lieve dames in dit topic, ik jompel voor jullie…
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:49 schreef Poezebeest het volgende:
Hier veel verdriet. Ik moet de hoop op een kindje even aan de kant zetten. Iets waar ik al langere tijd van droom zal misschien geen werkelijkheid worden. Dat doet veel pijn en voelt zo oneerlijk! Rationeel weet ik dat we de onderzoeken moeten afwachten,maar gevoelsmatig denk ik dat de kans op een kindje echt minimaal is. Mijn man krijgt binnenkort een echo en daarna moeten we naar de uroloog. Ik vermoed dat enkele operaties op jonge leeftijd er mee te maken hebben. Hoop dat het op te lossen is, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb nu 1 echo gehad om de eisprong te volgen, maar twijfel of ik hiermee door wil gaan. Vraag me af of deze info nuttig is als we voor icsi zouden moeten gaan. Weet een van jullie dat? Denk namelijk dat het hier op uit draait.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |