abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72853104
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #64

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he ). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's . In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. (eerste IUI ongeveer eind oktober

[ Bericht 8% gewijzigd door RockabeIIa op 04-10-2009 18:55:03 ]
pi_72853145
Ik sloot hem weer eens, jeumig

Mijn laatste post:
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Orea het volgende:
Oh en ik heb geen PCOS, heb een normaal postuur (bmi van 24) maar ik heb luie eierstokken
Mij moeten ze echt volpompen met hormonen om er wat eitjes uit te kunnen krijgen!
pi_72853191
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Orea het volgende:
Oh en ik heb geen PCOS, heb een normaal postuur (bmi van 24) maar ik heb luie eierstokken
Mijn moeten ze echt volpompen met hormonen om er wat eitjes uit te kunnen krijgen!
De zweep erover
pi_72853283
Uhuh!
pi_72853569
Owh, en pze, ik mag maandag pas testen
pi_72854897
even een hele stomme tvp... aangezien ik al op het punt sta om m'n bedje in te duiken...
CP, ik duim wel heel erg voor je... heb je al tekenen die je aan ongesteldheid doen denken, of voel je gewoon nog helemaal niks?
pi_72855652
Nog helemaal niets, maar ik weet ook niet of ik wel zomaar ongesteld ga worden met al die medicijnen. kan best zijn dat dat pas gebeurt nadat ik gestopt ben
pi_72855704
ah, oke dan duim ik gewoon even door naar maandag toe, en dan hoop ik mee op gewoon een dubbele streep...
pi_72855909
Als die tweede streep niet komt zet ik'em er gewoon zelf bij
pi_72856767
Ik vind ook dat het na 3 mislukkingen wel weer eens tijd is voor goed nieuws, CP. Dus als jij daar maandag nu eens voor zorgt? Lijkt me een goed plan!
pi_72856833
Sorry verkeerd gelezen CP, dan duim ik gewoon door tot maandag hoor!
pi_72871723
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:29 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt voor alle afvalaanmoedigingen, ik denk ook echt dat het daaraan ligt eerlijk gezegd. Zit zelfs met het idee in mijn hoofd om dat tegen de gyn te melden, even geen behandeling tot ik ben afgevallen... Maarja... twijfeltwijfel. Mijn BMI is nu 31,8. Niet echt shocking, maar wel te hoog natuurlijk.
[..]

Ik ben nu een jaar bezig ongeveer, dit is de 10e keer met 100mg. Ik val af omdat ik zelf denk dat het niet zwanger worden daarmee samen hangt.
PZE; ik vind het echt knap van je ! En ik hoop echt (hoe stom dat ook klinkt) dat je gewicht samenhangt met het uitblijven van een zwangerschap... want dan zou het relatief gemakkelijk op te lossen zijn!
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:30 schreef happyme28 het volgende:
Ik ben er van overtuigd van wel. Ik heb ook overgewicht en geen PCOS. Na een jaar nog niet zwanger en de basis onderzoeken bij de gyn, ben ik via de gyn doorverwezen naar een dietiste. Na 4 maanden afvallen (en zo'n 20 kilo minder) was ik zwanger. Dit ging helaas mis, maar na mijn miskraam wederom na 4 maanden zwanger.

Ik ben er van overtuigd dat het afvallen het goede duwtje in de rug is geweest maar ik ben er ook van overtuigd dat het niet voor iedereen met overgewicht zal gelden .
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat het samen kan hangen, maar dat het niet voor alle mensen met overgewicht zal gelden... Het heeft bij ons ruim twee jaar geduurd, waarin ik (slechts 1.64 kort ) begon met een startgewicht van 73 kg. Ik hoefde van mezelf niet af te gaan vallen want "als ik straks zwanger ben, kom ik toch alleen maar aan"... uuhm ... tja, béétje naief... want na 2 jaar was er 10 kilo aangekomen... en was er dus nog geen zwangerschap. Overigens had ik ook géén PCOS...

CP: ik blijf voor je duimen komend weekend! Spannend! Maandag komt gestaag dichterbij!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_72873793
Bedankt Jose!
Het is wel een beetje dubbel hoor, dat afvallen. Ik ben al van kinds af aan te zwaar en voor ik de pil slikte had ik al een rommelige cyclus. Mijn gevoel zegt dat mijn gewicht de reden is dat het zwanger worden niet lukt, maar aan de andere kant: er is niks mis. Geen PCOS, geen hormoonspiegel die uit balans is... Maar het moet toch ergens aan liggen. Lijkt mij.

Vandaag op dag 16 in elk geval een positieve ovutest, dus we kunnen weer aan de klus vanavond.
pi_72874408
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt Jose!
Het is wel een beetje dubbel hoor, dat afvallen. Ik ben al van kinds af aan te zwaar en voor ik de pil slikte had ik al een rommelige cyclus. Mijn gevoel zegt dat mijn gewicht de reden is dat het zwanger worden niet lukt, maar aan de andere kant: er is niks mis. Geen PCOS, geen hormoonspiegel die uit balans is... Maar het moet toch ergens aan liggen. Lijkt mij.

Vandaag op dag 16 in elk geval een positieve ovutest, dus we kunnen weer aan de klus vanavond.
Misschien is het dan juist wel de reden. Als er niets anders mis is
Veel plezier vanavond

Nog drie dagen. Gelukkig hebben we een redelijk vol weekend, want het begint na het halen van de testen toch wel een beetje te kriebelen
pi_72875083
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt Jose!
Dat was bij mij dus ook. Alles was ok, had iedere maand gewoon ongesteld en toch lukte het pas toen ik eenmaal met het dieet bezig was en ik af was gevallen. Weet overigens niet 100% zeker of ik iedere maand een (goede) eisprong had toen omdat ik dat niet teste toen maar ik werd dus wel gewoon ongesteld.
quote:
Zet 'm op!

CP, mijn duimen draaien hoor. Nog maar 3 nachtjes slapen
pi_72880581
Zet 'm op, PZE! Ik hoop dat het afvallen DE oplossing blijkt.

CP, ik blijf voor je duimen hoor!

Ik herhaal mijn vragen uit het vorige topic hier even. Dat topic zat zo snel na mijn post vol.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef sombie het volgende:

Wie van jullie zit ook alweer in Belgie voor behandelingen? Wat is daar het voordeel van? Ik vraag me namelijk af of het voor ons ook verstandig is om daarnaartoe te gaan.

En ik overweeg om over te stappen naar Unive omdat zij een vierde behandeling vergoeden. Weet iemand of je dan beiden het duurste pakket nemen of is het voldoende als alleen in het duurste pakket neem?
pi_72881307
Ik voel echt helemaal niets. Behalve dat ik moe en chago ben de hele dag, maar dat staat ook in de bijsluiter. En ik ben vreselijk warrig. Haha, nou ja, nog maar 2 volle dagen en 1 avond (de nacht tel ik uiteraard niet mee ).

Ik heb geen ervaring met behandelingen in Belgie en ook niet met overstappen naar unive. Maar bij dat laatste kan ik me voorstellen dat alleen jij hoeft over te stappen.
pi_72881524
Sombie, volgens mij waren dat Leonieke (zowieso, die is immers zelf een Vlaamse) en NIKKI (?).
pi_72882129
Sombie, wat ik in het vorige topic al zei: ervaring met België heb ik niet (dinsdag moet ik in Leiderdorp zijn voor een intake) maar ik ga ook overstappen naar de Unive. Daar hoeft je partner niet bij mee over te stappen, want de behandelingen staan op jouw naam. Vraag me alleen wel af of er een selectie procedure is... (ik ga ook naar ze overstappen per 1-1-2010!)
pi_72882150
Oh en PZE have fun dit weekend en vet goed dat je aan het afvallen bent!
pi_72883317
O ja, dat had je al geschreven inderdaad. Was ik vergeten, sorry!

En verder alleen Leonieke en Nikki ervaring met Belgie dus. Ik dacht dat er nog iemand was, maar dan vergis ik me vast.

Bedankt voor jullie reacties, meiden.
pi_72884960
Ik voel krampjes. Heel laag in m'n buik. Nog nooit gehad
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:20:25 #23
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_72886449
CP: dat kan op vanalles duiden - keep up the good spirit! Mijn duimen draaien voor je!
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:22:04 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72886504
Even nog een tandje extra duimt voor CP
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:30:18 #25
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72886834
blijf plakken blijf plakken BLIJFFFF plakken!!
ik duim verder voor je CP
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_72887298
Iets wat je nooit eerder voelde kan goed nieuws zijn CP... ik hoop het zo.
pi_72887498
O, vreselijk he? Je voelt dingen maar wat betekent het?! Ik blijf hopen en duimen voor je.
pi_72888402
PZE... ja, het moet toch ergens aan liggen zou je denken... en wie weet is dit ook wel datgene waar het aan ligt. Ik hoop het in ieder geval echt...! Succes met afvallen! En ook veel plezier vanavond

Happy, ik weet het ook net zo zeker als jij dat het niet zwanger raken met gewicht te maken kan hebben (nee, uiteraard niet bij iedereen)...

CP... hopelijk betekenen die krampjes niks... tenminste, geen menstruatie... Ik ga nog harder voor je duimen!
pi_72897664
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Iets wat je nooit eerder voelde kan goed nieuws zijn CP... ik hoop het zo.

Ik sluit me aan bij PZE.... Ik hoop het ook zó!
pi_72898403
Sombie ik zat inderdaad in België voor de behandelingen. Net zoals Leo in het UZ Jette (Brussel0. Wij zijn erheen gegaan omdat we geen andere keus hadden i.v.m. de ICSI/PGD die in Nederland niet toegestaan was. UZ Jette is één van de beste vruchtbaarheidscentra van Europa en er komen dus ook veel mensen als 'laatste hoop' naartoe, sommige vanuit Portugal zelfs (zo een lag toevallig naast me met de punctie), maar ik heb ook Engels sprekende mensen gezien en natuurlijk Nederlanders.

Het voordeel met Jette is voor ons geweest dat we alle vooronderzoeken en bloedafnames en echo's tijdens de stimulatie in NL mochten doen in een zelf gekozen ziekenhuis (let op, de ziekenhuizen in NL staan niet echt te springen om dit soort gevallen, maar het LUMC in Leiden was uiteindelijk toch bereid te behandelen en achteraf zijn zij heel tevreden geweest met de gang van zaken). Komt ook omdat ik er zelf echt bovenop heb gezeten en precies wist wanneer wat en waarom.

Wat ik wel van tevoren goed heb geregeld was de verzekering. Ik zit bij Zorg en Zekerheid en eigenlijk hebben ze de behandeling zonder gedoe goedgekeurd, dus met een maand was dat geregeld en dat was een hele zorg minder, want ik heb even gekeken en onze behandeling heeft in totaal ongeveer 10.000 euro gekost incl. vooronderzoeken en medicijnen.

Mijn ervaring met UZ Jette is dat ze heel duidelijk zijn met wat ze gaan doen en ook tijdens de behandeling kreeg ik goede duidelijke instructies. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met vruchtbaarheidsproblemen, kortom ik weet niet hoe ze daarmee omgaan. En, je bent een nummertje, het is daar zo gigantisch groot, op de dag van mijn terugplaatsing hebben misschien wel 40 andere vrouwen ook een terugplaatsing gehad, een soort van lopende bandwerk is het voor die gyn. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

CP, ik heb ook krampjes gehad hoor, echt beginnende ongesteldheidskrampjes, maar die betekenden bij mij achteraf ook niets (ik heb die krampjes trouwens af en toe nog steeds). Houd moed!
pi_72898619
Ik heb het topic even gemist door de echt te drukke tijden op het werk.
Sombie als je vragen hebt over Jette: roep maar.

Voor het nummertjesgevoel had ik enorm veel schrik, maar omdat ik, in tegenstelling tot Nikki, alle onderzoeken had in het UZ had ik toch na een tijd het gevoel dat ze me 'kenden'. Sommige mensen die echo's of bloed namen, begonnen ook spontaan tegen me te praten en zeiden ook dat ze me toch al een paar keer hadden gezien.
Tijdens de laatste poging had ik op vrijdagavond telefoon gekregen dat mijn oma op sterven lag (is weer helemaal genezen hoor), maar op zaterdag had ik om 11u (ofzo) controle. Ik ben speciaal vroeger geweest omdat de huisarts had gezegd dat ik me echt moest haasten als ik haar nog zou willen zien en er was echt enorm veel begrip vanuit de mensen die de onderzoeken deden (ik mocht voor, persoon nr 2 vroeg nog eens of alles wel goed ging, toen ik vertrok nog een lief woord, ...). Kortom op dat gebied wel goede ervaringen en minder het nummertjesgevoel.

De eerste afspraak daarentegen was een echte tegenvaller, maar dat is ruimschoots goedgemaakt met de tweede afspraak bij (dezelfde) dokter.
pi_72925671
Ik heb nu wel echt de zenuwen
Man wilde vandaag al testen, maar ik wil niet het risico lopen negatief te testen en dat dan morgen weer te moeten doen
pi_72925845
Mijn duimen blijven op volle toeren draaien CP Wat zou ik jou graag in Z&G zien
pi_72926025
Spannend! Mijn duimen draaien overuren, ik hoop het zo voor je!
pi_72926255
O zo herkenbaar! Ik had de dag van tevoren ook echt de zenuwen. Ik kan me voorstellen dat je liever morgen test. Zelf was ik bang voor een vals positieve test als ik te vroeg zou testen.

Ik hoop zo op een positieve test voor jullie morgen! Dat zou echt geweldig zijn.

Nikki en Leonieke, bedankt voor jullie reacties. Jullie zaten beiden om andere redenen in Belgie. Ik meende me te herinneren dat hier ook iemand was die er 'als laatste hoop' naartoe was gegaan. Dat heb ik dan vast ergens anders gelezen.
Ik vraag me dus af of wij nu hier moeten doorgaan of op zoek naar een ander ziekenhuis. Niet dat ik hier ontevreden ben: de mensen zijn lief en begripvol, ze komen deskundig over, de procedures zijn helder en de begeleiding is goed. Maar ik ben soms bang dat ik, doordat ik niet deskundig ben op dit gebied, misschien niet door heb dat ik in een ander ziekenhuis beter geholpen zou kunnen worden. En dan hangen die max. 3 behandelingen die worden vergoed, als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd.
Dat laatste kan ik nu gelukkig van me af zetten: ik wil overstappen naar Unive. Bovendien hebben mijn vriend en ik besloten dat we desnoods zelf nog een (of meer) behandelingen betalen, mocht het niet lukken de volgende twee keer. We hebben alletwee nog lang niet het gevoel dat we hier klaar mee zijn.
pi_72927566
sombie, hoe lang zijn jullie nu bezig?

Ik weet persoonlijk niet of ik over zou stappen voor nog een poging, of het zelfs zelf gaan betalen. We zijn nu net met de eerste IVF bezig, dus misschien lijkt het voor ons nog ver weg om daar over na te gaan denken.
pi_72928693
Wij zijn nu bijna 4 jaar bezig (en daarvoor wilde ik al zeker 4 jaar beginnen!). Ruim 3 jaar geleden zijn de eerste onderzoeken begonnen. We hebben nu 5 IUI's en 1 IVF achter de rug. We hebben nog 2 vergoede pogingen met steeds 1 wachtmaand. Als die beiden mislukken, is het over. Gezien het feit dat ik steeds weinig follikels produceer, houd ik er rekening mee dat we misschien geen cryo's overhouden.
In principe zou het dus over een maand of 3, 4 'klaar' kunnen zijn. Dat vinden we beiden te vroeg.

Jij hoeft daar trouwens ook niet over nadenken, CP. Jij piest morgen een tweede streepje!
pi_72929196
*om het hoekje kijkt en heeeeeeeeeeeeeel hard duimt voor CP!*
pi_72932716
CP: de duimen blijven draaien, hoor!
pi_72933364
Sombie, dan zou ik zeker overstappen. Al is het maar voor het idee. Voor mij helpt het heel erg om wat meer rust in de komende poging te hebben, als ik weet dat er daarna eventueel nog een poging is. Wij zijn er ook nog helemaal niet klaar mee. Maar mijn beweegredenen om zelf geen poging te betalen is het feit dat je geen zekerheid hebt dat het lukt. En dan ruim ¤ 5000,- euro betalen, zonder zekerheid.. Ik weet niet of die spanning goed is om een poging te laten slagen.. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

En wie weet, als we op het eindpunt staan dat we het alsnog doen. Maar op dit moment zeg ik nee..

Klinkt het gek als ik zeg dat ik heel erg zin heb in het gesprek dinsdag? heb er weer helemaal nieuwe hoop door en durf weer een beetje te dromen....
pi_72934079
Nee, klinkt helemaal niet gek! Logisch en fijn ook, dat je weer hoop hebt. Geniet van dat gevoel, zou ik zeggen. Ook voor jou blijf ik duimen, hoor.

Ik dacht trouwens dat een IVF rond de 3000 kost? Evengoed nog heel veel geld, daar niet van. Ik weet natuurlijk ook niet of we het uiteindelijk zullen doen. Waarschijnlijk stap ik wel over naar Unive dus dan hebben we nog 3 pogingen. Er zou er zomaar 1 kunnen lukken, dan is het helemaal niet meer aan de orde.
En anders kunnen we nu toch nog niet voorspellen hoe we aan het einde van rit tegenover staan. Ik kreeg het alleen zo benauwd bij het idee dat het over een paar maanden al over kan zijn. Nu we hebben besloten dat we doorgaan als we dat willen, is die druk er een beetje af.

CP, ik zenuw helemaal een beetje met je mee vandaag want ik moet steeds aan je denken.
pi_72934611
Ja precies! Nou ik reageer niet zo goed op de hormonen en heb dus dubbele hoeveelheden nodig... Misschien zal het op iets minder uitkomen, maar wel in die richting

Ik zit ook al de hele tijd de zenuwen voor CP
pi_72936682
Ik wacht nu op dag 1. Ik dacht dat dat vandaag zou zijn, maar tis er nog niet. Mijn buik zegt dat het niet zo lang meer duurt. Nu moet ik dus een maand temperaturen en 3x bloedprikken. Alleen dat temperaturen gaat heel lastig worden.
Afgelopen vrijdag mocht mijn man een potje inleveren. En morgen mag ik bellen voor de afspraak voor een echo, opzwemtest en prikles. Dan zijn we klaar voor poging nummero 1.
Daar gaan we weer
pi_72937953
Spannend bikinistringding! Hopelijk heb je maar 1 poging nodig...
pi_72938383
Ja dat hoop ik ook, maar ik ben duidelijk niet helemaal hyper voor de eerste poging. Ik sta er erg nuchter tegenover zeg maar.
Daar gaan we weer
pi_72939217
Bikini, stomme vraag misschien, maar ben jij iemands kloon?
Misschien wel niet hoor, maar vroeg het me af.....
pi_72940948
Dat is juist fijn toch stringding? Lekker nuchter zijn, dan kun je er vaak makkelijker mee omgaan. Ik merk dat ik zelf ook minder hyper ben dan de eerste maanden. Heel fijn.
pi_72943230
Orea, jij vroeg mij laatst in welk ziekenhuis ik liep
Daar gaan we weer
pi_72943664
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:30 schreef bikinistringding het volgende:
Orea, jij vroeg mij laatst in welk ziekenhuis ik liep
Dan ben ik dus niet gek

pi_72943831
Ik heb overigens inmiddels echt een waslijst met vragen voor dinsdag

O.a. over assisted hatching, heeft iemand van hier daar ervaring mee!?
pi_72944130
Nee Orea, geen ervaringen in mijn omgeving. Ik moest zelfs even Googlen om te kijken wat het is!
pi_72944350
Ik kende het ook niet eigenlijk, maar kwam er ook toevallig op. Wel iets wat ik even na wil vragen.. Je weet maar nooit... Alles gaat hier altijd perfect, 100% bevruchting, alleen wil het niet hechten op een of andere manier...
pi_72945559
Ja, daar heb ik over gelezen op de site van Gent. Daarover heb ik ook een vraag staan op mijn lijstje (van de week bel ik met het ziekenhuis om de volgende poging voor te bespreken). Doen ze dat ook in Leiderdorp dan?
  zondag 20 september 2009 @ 20:47:59 #54
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72946369
Hmmm, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Mijn duimen draaien verder voor CP
Ylana
pi_72946843
mijn duimen draaien ook nog steeds voor jullie allemaal!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72957390

Ik zit helemaal te bibberen hier

Let niet op die vieze bruine vlek, die zat er al op. Heb erna nog een test gedaan en die was ook positief
pi_72957426
CP Wat geweldig!! Wat onwijs gaaf dat het gelukt is!! Onwijs gefeliciteerd meis!
  maandag 21 september 2009 @ 07:20:31 #58
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72957431
Ow CP, heb er helemaal kippenvel van! Gefeliciteerd!!!
pi_72957444
JAAAAAAA!!!

CP, gefeliciteerd!! Hier ook kippevel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72957468
WOW CP!!!!! Het is gewoon raak! Wat geweldig, wat goed, er zit gewoon een ieniemienie beebje in je buik! Ik zit met tranen in mijn ogen hier! Gefeliciteerd voor jou en CP man!
pi_72957500
CP!!! Wat geweldig, ik ben zoooo blij vooor jullie!!!
pi_72957508
Jullie zijn lief. Nu moet ik ook nog eens heel hard huilen

Nu snel ontbijten en dan naar het ziekenhuis, want ik heb niet genoeg medicijnen meer
pi_72957576
Voorzichtig doen he onderweg, want je bent nu met z'n tweeen, gefeliciteerd!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72957578
En geen filet bij het ontbijt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_72957595
quote:
Op maandag 21 september 2009 07:48 schreef YPPY het volgende:
Voorzichtig doen he onderweg, want je bent nu met z'n tweeen, gefeliciteerd!
Moet ik hem al leren oversteken denk je?
quote:
Op maandag 21 september 2009 07:48 schreef YPPY het volgende:
En geen filet bij het ontbijt.
Ik gooide zaterdag doodleuk een stuk brie in het boodschappenmandje. Zegt mijn man: Dat mag je helemaal niet. Ik: Owh ja

Ik ben hyper
pi_72957604
Brie mag wel hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72957618
quote:
Op maandag 21 september 2009 07:52 schreef Vicky het volgende:
Brie mag wel hoor
Echt? Dan ga ik even heel boos worden op m'n man
Ik dacht dat schimmelkaas niet mocht

Nah ja, ik ga me er vandaag eens goed in verdiepen
pi_72957619
Van harte CP
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72957627
quote:
Op maandag 21 september 2009 07:54 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Echt? Dan ga ik even heel boos worden op m'n man
Ik dacht dat schimmelkaas niet mocht

Nah ja, ik ga me er vandaag eens goed in verdiepen
volgens mij is brie geen rauwmelkse kaas. Volgens mij is dat van gepasturiseerde melk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72957638
Alle supermarkt kaas mag je gewoon eten.

Maar geen 18 appeltaarten op een dag, dan heb je te veel kaneel.
*OUD heilige*
pi_72957640
!

(op positieve manier)

CP!!!!!! D'r zit een ienemienie in je buik!
Zo blij voor je!
Gefeliciteerd!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 21 september 2009 @ 08:00:20 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_72957649
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 21 september 2009 @ 08:08:31 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_72957704
quote:
Op maandag 21 september 2009 07:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

volgens mij is brie geen rauwmelkse kaas. Volgens mij is dat van gepasturiseerde melk.
Als het van rauwe melk is, dan staat het er heel goed op aangegeven. Dus lekker een stokbroodje brie nemen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator maandag 21 september 2009 @ 08:11:08 #74
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72957723
het is gelukt!! CP wat fantastisch! Gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 21 september 2009 @ 08:38:56 #75
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  maandag 21 september 2009 @ 08:51:04 #76
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72958093
jaaaaaa wat heerlijk geweldig ongeloveloos
Ylana
pi_72958141
CP wat mega mega goed!!!!!
Van harte dame!!!!!!

Saffier, het wordt praktisch nog niet gedaan in NL, wel in Belgie en Duitsland, maar ik ga het wel aankaarten!
pi_72958146

Wat geweldig!!!!!!!!! Gelukkig, eindelijk weer iemand met een tweede streepje! Super voor jullie, CP, geniet ervan!
pi_72958373
CP!!! Wat ongelooflijk fijn voor jullie! Gefeliciteerd met dit geweldige nieuws... Je ben gewoon zwanger! ZWANGER joh!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_72958404
OOOO!!!! Gefeliciteerd CP!
Als er in dit topic streepjes vallen is dat zo'n feestje! Geweldig! Ik duim voor een mooie echo en wens je een heerlijke zwangerschap!! Je bent gewoon zwanger!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_72958455
Wauw CP!!! Gefeliciteerd!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72958619
ow wat goed
CP Gefeliciteerd

Wat geweldig dit
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72958740
CP, wat geweldig!
Gefeliciteerd!
pi_72958786
Dank jullie wel
Ik ga zo eerst een groot stuk brie halen

En daarna weer keihard verder duimen voor alle andere meiden hier. Het voelt zo dubbel om hier vrolijk te melden dat het gelukt is. Ik gun hier het iedereen zo hard
  maandag 21 september 2009 @ 09:38:32 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72958830
CP Al het wachten , en nu ben je zwanger
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72958869
CP gefeliciteerd! en natuurlijk een hele goede zwangerschap gewenst!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 21 september 2009 @ 09:49:00 #87
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_72958997
Gefeliciteerd CP!!!
pi_72959212
Crazy princess wat goed! gefeliciteerd
  maandag 21 september 2009 @ 10:03:15 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72959303
Oh, CP, wat goed! Van harte gefeliciteerd!
En geniet van je brie

Hopelijk heb je een hele goede zwangerschap!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72959448
CrazyPrincess het is jullie gelukt!

Wat super geweldig!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72959477
CP, wat heerlijk zeg

gefeliciteerd!
pi_72960052
CP gefeliciteerd!!
pi_72960557
Oh CP wat goed!! Gefeliciteerd!
pi_72960697
Joepie, een tweede streepje voor CP, wat ontzettend gaaf! Gefeliciteerd en geniet er van!
pi_72962103
quote:
Op maandag 21 september 2009 09:35 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank jullie wel
Ik ga zo eerst een groot stuk brie halen

En daarna weer keihard verder duimen voor alle andere meiden hier. Het voelt zo dubbel om hier vrolijk te melden dat het gelukt is. Ik gun hier het iedereen zo hard
Dat begrijpen we, maar nergens voor nodig! GENIETEN jij!
pi_72963002
Dat begrijpen we en weten we maar wij worden niet sneller zwanger als het bij jou niet zou zijn gelukt. Dus. Het is gewoon heel fijn dat er eindelijk weer iemand is die zwanger is hier!! Feestje!!
pi_72963296
Dat is waar, maar toch he...
Ik kan stiekem ook niet zo goed tegen al die aandacht
Het zal ook nog wel even gaan duren voor het echt allemaal tot me door dringt

Dus wat mij betreft gaan we lekker over op de orde van de dag en hopen dat Orea morgen tevreden uit haar gesprek komt
pi_72963319
Oh gaaf Crazy Princess!!! Gefeliciteerd!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72963396
Tja, je moet er wat voor over hebben he, voor dat zwanger zijn? Daar hoort dit ook bij: in het middelpunt van de belangstelling staan.
Maar ik kan het me goed voorstellen hoor, het ongemakkelijke en onwerkelijke gevoel!

Ik hoop ook op een goed gesprek voor Orea!
pi_72963905
Whhoooooeeeehooeeeeee!!! CP heel erg gefeliciteerd en genieten jij!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_72964712
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat is waar, maar toch he...
Ik kan stiekem ook niet zo goed tegen al die aandacht
Het zal ook nog wel even gaan duren voor het echt allemaal tot me door dringt

Dus wat mij betreft gaan we lekker over op de orde van de dag en hopen dat Orea morgen tevreden uit haar gesprek komt
Ho ho dame

Dat gesprek komt wel goed, laat het allemaal maar eens ff lekker over je heenkomen U is zwanger! En al deze felicitaties zijn gewoon zeer terecht. Er kan nog meeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrr bij!!!
pi_72966474
Hee CP wat een mooi streepje!
Gefeliciteerd, geniet er van!

Andere meiden, ook voor jullie duim ik nog steeds hoor
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 21 september 2009 @ 14:22:01 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72966614
CrazyPrincess! Gefeliciiteerd! Echt supernieuws!
pi_72968747
CP

wat geweldig !!!!!!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 21 september 2009 @ 15:35:24 #105
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72968807
Oh CrazyPrincess, wat gewéldig superbriljant!! Ik zie geen bruine vlek hoor, alleen maar twee práchtige streepjes Oh, wat mooi.. Gewoon laten gebeuren alle aandacht en felicitaties, je hebt ze zéker verdiend!
3!
pi_72972951
CP, wat fantastisch! Gefeliciteerd!!
pi_72977818
CP wat geweldig Nog iemand uit dit topic in Z&G
pi_72980896
CP, gefeliciteerd meid! Wat goed dat het je gelukt is!!! Nu goed vasthouden hoor!!! Ik ben heel blij voor je!
pi_72981520
CP en man!!!*O* GE FE LI CI TE ERD ! ! ! ! ! ! ! ! ! Wat super dit, zeg! Wat fijn dat het nu al gewoon raak is... je bent echt, echt, echt zwanger! Zo lang op gewacht en nu is het dan eindelijk zover...!! Wow!

En nu juist extra lekker genieten van die brie jij!!
pi_72982131
Jullie zijn lief
pi_72982427
We gaan nog even door hoor...

CP wat een geweldig nieuws!!!! gefeliciteerd!!!
pi_72982678
Pas 22 okt mogen wij voor de echo, opzwemtest en prikles. Dan nog minimaal 1 cyclus wachten. Het ziet ernaar uit dat we pas in december kunnen beginnen.
Daar gaan we weer
pi_72982826
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:47 schreef bikinistringding het volgende:
Pas 22 okt mogen wij voor de echo, opzwemtest en prikles. Dan nog minimaal 1 cyclus wachten. Het ziet ernaar uit dat we pas in december kunnen beginnen.
Dat is een tegenvaller zeg
Vanwaar de vertraging? Waarom moet je een cyclus wachten?
pi_72982969
Weet ik veel. Het zal wel druk zijn. Vorige keer konden we meteen starten, en dat zei de gyn ook afgelopen gesprek dat na die 3 in 1 afspraak meteen gestart kon worden. Maar de afspraak mevrouw zei dat er sowieso 1 maand wachten was en dan moet er maar net plek zijn of ik dan kan starten.
Daar gaan we weer
pi_72984857
He bah, wat een tegenvaller, bikinistringding!
  maandag 21 september 2009 @ 22:36:53 #116
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72984941
CP wat een supergoed nieuws,gefeliciteerd
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_72988158
CP, ik komt toch even hier nog langs om je van harte te feliciteren met dit geweldige nieuws! Een hele fijne zwangerschap gewenst!

dinsdag 22 september 2009 @ 08:19:45 #118
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_72990970
CP gefeliciteerd!!!
pi_72991926
Succes met je gesprek vandaag Orea. Alle vragen netjes opgeschreven?

bsd, enorme wachttijd dan zeg

En nogmaals dank voor alle felicitaties van alle meiden
pi_72992377
Even een vraagje over die kutpillen. Hebben jullie ook wel eens gehad dat je net een uurtje geleden die pillen ingebracht hebt, naar het toilet gaat en dan merkt dat ze er bijna helemaal weer uitkomen? Wat doe je dan?

Ik heb er een uur geleden 3 ingebracht en had nu het idee dat er minimaal 2, en waarschijnlijk alle drie, weer keurig uit zijn komen zetten (uiteraard in smurrievorm). Heb er dus maar weer 2 ingestopt. Ik ben zo bang dat het misgaat omdat er teveel medicijn verloren gaat Zeker omdat ik 'snachts ook niets inneem en lange nachten maak (minimaal 10 uur).

Owh, en ik voel algeheel even een dipje. De fertiliteitsassistente is een weekje met vakantie en ik voel me nu een beetje verloren. Ik had graag deze week al een afspraak met haar gehad. Nu is dat pas komende maandag
pi_72992655
Cp, bel even met de apotheek. Zomaar meer innemen zou ik in elk geval niet doen!
Daar gaan we weer
pi_72992727
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:00 schreef bikinistringding het volgende:
Cp, bel even met de apotheek. Zomaar meer innemen zou ik in elk geval niet doen!
De apotheek snapt er niets van. Die kent het medicijn alleen voor gebruik in de overgang
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:06:08 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72992790
Zkh even bellen ?
pi_72992914
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Zkh even bellen ?
Er is vandaag bijna niemand die me kan helpen. Gelukkig hebben ze nog een arts ergens kunnen vinden die me straks gaat terugbellen.

Owh, die stomme hormonen. Nou moet ik weer janken
pi_72993042
Ach CP toch

ik hoop dat je snel een duidelijk antwoord krijgt.. succes meid
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:22:16 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72993142
CP
pi_72993197
Ik heb denk ik dezelfde pillen gehad. Maar bij mij kwam alle prut er ook weer uit hoor.
Daar gaan we weer
pi_72993287
Dokter zei dat als ze eruit komen zetten ik de helft oraal moet innemen. Maar kreeg hem niet aan z'n verstand wat ik dan nu moet doen Was ook de dokter waar ik vanaf dag 1 geen goed gevoel bij had

Maar zijn strekking was wel dat als het er allemaal uit komt zetten dat niet goed is, dus dat ik er nu 2 ingestopt heb kan vast geen kwaad. Juist niet. Ik lees ook dat een overdosis niet bestaat. En op de 15 pillen die ik per dag moet nemen is 2 'extra' niets natuurlijk.

Ik zal zo blij zijn als de fertiliteitsassistente er weer is maandag
pi_72993358
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:25 schreef bikinistringding het volgende:
Ik heb denk ik dezelfde pillen gehad. Maar bij mij kwam alle prut er ook weer uit hoor.
Bij mij komt er af en toe ook wel wat uit als ik veel beweeg (wandelen, fietsen). Maar nu heb ik alleen gezeten en lagen er 2 witte propjes in de toiletpot

Ik beweeg nu dus ook minimaal en heb dat tot nu toe steeds uitgesteld tot vlak voor de nieuwe inname (zodat de vorige inname al goed opgenomen is), maar nu moet ik om de 3,5 uur 3 tabletten nemen en is de vorige nog niet helemaal opgenomen. Dus doe ik gewoon heel de dag niets
pi_72995668
CP wat een onzekerheid! Wat vervelend dat de arts je niet een eenduidig antwoord kan geven.

Ik ben weer terug. Hoop info allemaal, maar het voelt goed. Ik ga beginnen in Leiderdorp. Aangezien ik op de medicatie niet zo goed (lees luie eierstokken) reageer (en dat wel uitzonderlijk is voor iemand van mijn leeftijd), wil ze bij komende menstruatie op dag 3 een uitgangsecho maken om te kijken wat er in een natuurlijk cyclus gebeurd. Om daar dan de medicatie op aan te passen.

Op zijn vroegst begin ik dus pas over 2 menstruaties, maar in de tussentijd gaan we alle testen weer even doen. Bloed, semen etc. etc. Ik ga wel aan andere hormonen dan ik gewend was (deca en puregon gaat het nu worden) niet meer dat gehannes met zelf mixen enzo. En, wat ik wel een fijne bijkomstigheid vind: ze verdoven met de punctie! Ik heb het nu 2 keer zonder gedaan en weet dat ik het kan, maar ik vind het toch wel fijn dat het nu met gebeurd. En zij werken met een korte prikcyclus! Dus niet meer 1.5 maand prikken.

(echt waarom ik niet eerder overgestapt ben....)

Bij cryo: geen kans op cancel. Gaat altijd door. Dat is ook een pak van mijn hart. Ook vriezen ze per stuk in. En ze werken in het weekend. Het hele jaar door, alleen niet met kerst.

Al met al => gevoel erbij!
pi_72996196
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:45 schreef Orea het volgende:
CP wat een onzekerheid! Wat vervelend dat de arts je niet een eenduidig antwoord kan geven.

Ik ben weer terug. Hoop info allemaal, maar het voelt goed. Ik ga beginnen in Leiderdorp. Aangezien ik op de medicatie niet zo goed (lees luie eierstokken) reageer (en dat wel uitzonderlijk is voor iemand van mijn leeftijd), wil ze bij komende menstruatie op dag 3 een uitgangsecho maken om te kijken wat er in een natuurlijk cyclus gebeurd. Om daar dan de medicatie op aan te passen.

Op zijn vroegst begin ik dus pas over 2 menstruaties, maar in de tussentijd gaan we alle testen weer even doen. Bloed, semen etc. etc. Ik ga wel aan andere hormonen dan ik gewend was (deca en puregon gaat het nu worden) niet meer dat gehannes met zelf mixen enzo. En, wat ik wel een fijne bijkomstigheid vind: ze verdoven met de punctie! Ik heb het nu 2 keer zonder gedaan en weet dat ik het kan, maar ik vind het toch wel fijn dat het nu met gebeurd. En zij werken met een korte prikcyclus! Dus niet meer 1.5 maand prikken.

(echt waarom ik niet eerder overgestapt ben....)

Bij cryo: geen kans op cancel. Gaat altijd door. Dat is ook een pak van mijn hart. Ook vriezen ze per stuk in. En ze werken in het weekend. Het hele jaar door, alleen niet met kerst.

Al met al => gevoel erbij!
Wow Orea, dit is wel echt reden voor een feestje. Wat een goed nieuws allemaal
Jammer dat het nog even duurt voor je echt kunt beginnen, maar verder klinkt het allemaal erg goed. Korte cyclus, geen medicijnen mengen, geen cancels, per stuk invriezen. Echt helemaal fantastisch

Ik heb overigens ook nooit begrepen hoe/waarom een cryo terugplaatsing gecancelled kan worden, maar goed
pi_72997084
In het vu waren maar een beperkt aantal plekken om cryo's te ontdooien... En aangezien het in een natuurlijke cyclus gebeurde (en het moment van ontdooien en terugplaatsen vrij nauw hangt), kon het zijn dat je de 'zoveelste' aanmelding was, en dan ging het niet door. Cryo werd dan ook niet ontdooit hoor, dan zou ik helemaal laaiend zijn geworden Maar je leeft er al wel weer een paar weken naartoe dan, en das best een klap dan, en weer extra spanning door de onzekerheid. Je lichaam is er klaar voor, er ligt een ingevroren emmy op je te wachten en dan heeft het ziekenhuis geen plek.... Maar gelukkig is daar vanaf nu geen sprake meer van (en maar hopen dat er uit de laatste ivf nog een paar cryo's komen natuurlijk )
pi_72997647
orea wat fijn zeg
pi_72998029
orea dat was een goed gesprek!

Fijn joh!
pi_73010303
Fijn dat het zo positief was Orea!
pi_73011475
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fijn dat het zo positief was Orea!
Hoe gaat het bij jou pze. Zit je al onder je steen gekropen of trek je het nog wel?
pi_73012071
Ik zit onder mijn steen hoor. Sst!
pi_73014245
Owh sorry, dan laat ik je verder met rust
pi_73019472
Orea, dat klinkt goed allemaal!!
pi_73021260
Goed nieuws voor Orea!!!
Minder goed nieuws voor BikiniStringDing...
mijn gesprek staat op volgende week donderdag... hoezo zenuwachtig?
pi_73029628
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:59 schreef mijsje het volgende:
Goed nieuws voor Orea!!!
Minder goed nieuws voor BikiniStringDing...
mijn gesprek staat op volgende week donderdag... hoezo zenuwachtig?
Zeker spanned zeg. Dat deze week maar snel voorbij mag zijn
pi_73030546
ik hoop het ook...
pi_73038462
Spannend, Mijsje! Ik ga voor je duimen in ieder geval!

En over die "k*tpillen", gat-ver-damme... wat lijkt me dat smerig, zeg!
pi_73040057
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:48 schreef Jose81 het volgende:
Spannend, Mijsje! Ik ga voor je duimen in ieder geval!

En over die "k*tpillen", gat-ver-damme... wat lijkt me dat smerig, zeg!
Hahaha, het valt me alles bij elkaar best mee. Zolang je niet te veel gaat wandelen enzo blijven ze keurig zitten
pi_73042843
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:41 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Hahaha, het valt me alles bij elkaar best mee. Zolang je niet te veel gaat wandelen enzo blijven ze keurig zitten
Lijkt mij altijd nog beter dan pregnyl waardoor je je zwanger VOELT (tis immers HCG)

Mijsje, spannend, nog even.. Als de kop eraf is wordt het makkelijker.. ik hyper even met je mee tot die tijd
pi_73043258
Weer een kilo eraf!
pi_73043491
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weer een kilo eraf!
Wat goed!!!!!
pi_73043533
Ik vond die k. pillen een stuk fijner dan de pregnyl spuiten!! En ik ben zwanger geworden toen ik die gezellige pillen gebruikte en van de pregnyl niet. Dus ik doe even een wave voor de k.. pillen!! Dat iedereen die ze mag gebruiken maar lekker zwanger wordt.
pi_73043556
Goed Prinses!! Hoeveel wil je in totaal?
pi_73043775
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:36 schreef sproet-je het volgende:
Goed Prinses!! Hoeveel wil je in totaal?
Tsja, eerst maar eens naar een BMI van 30... Maar dat valt mee eigenlijk, het is nu 31,8. Liefst wil ik onder de 70 kilo, ik weeg nu 78,5. Maakt me niet uit hoeveel ik er af krijg, als mijn slanke lijf maar zwanger wordt!
pi_73043960
Ik heb ook geen k-pillen gehad maar pregnyl. Het spuiten vind ik niet erg meer maar inderdaad, die zwangerschapsverschijnselen.
Dat gehannes met pillen lijkt me wel een gedoe.

Orea, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad! Ik ben helemaal verbaasd dat ze bij jou niet verdoofden met een punctie. Ik moet er niet aan denken, met verdoving vond ik al pittig. En niet meer anderhalve maand prikken is ook . Ik wist niet dat er ziekenhuizen waren die met zo'n schema werkten. Het langst dat ik moest prikken is 2 weken geweest (en dan nog wel een paar keer na de tp).
En geen cancels! Nu gaat het gewoon lukken hoor! Ik vind dat het moet!

Bedoel je met luie eierstokken dat je weinig follikels krijgt? Dat heb ik ook. Daarom ga ik nu over op een ander hormoon (de derde soort die ik ga proberen): Menopur. En ergens heb ik gelezen dat iemand daar nu juist mee zou stoppen en daar heel blij mee was. Vond ik wel grappig, maar wie was dat nou? Pfff, zelfs zonder zwanger te zijn, heb ik last van vergeetachtigheid.

Prinses, wat goed, weer een kilo!!! Gaat het wel goed met je onder die steen verder?

Spannend, mijsje, donderdag gesprek! Volgende week of deze week? Zei ik iets over vergeetachtigheid?
pi_73044032
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weer een kilo eraf!
Woe pze, wat goed
Volg je een specifiek dieet?
pi_73044099
Ik heb menopur gebruikt. Werkte goed hoor bij mij.
pi_73044201
Sombie, hopelijk does menopur the trick!

CP: Nee, ik snoep niet en probeer minder (koolhydraten) te eten. Samen met een beetje sporten... lukt het aardig zo.
pi_73044217
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:45 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Tsja, eerst maar eens naar een BMI van 30... Maar dat valt mee eigenlijk, het is nu 31,8. Liefst wil ik onder de 70 kilo, ik weeg nu 78,5. Maakt me niet uit hoeveel ik er af krijg, als mijn slanke lijf maar zwanger wordt!
Hoe klein ben jij?
pi_73044301
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef sombie het volgende:

Orea, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad! Ik ben helemaal verbaasd dat ze bij jou niet verdoofden met een punctie. Ik moet er niet aan denken, met verdoving vond ik al pittig. En niet meer anderhalve maand prikken is ook . Ik wist niet dat er ziekenhuizen waren die met zo'n schema werkten. Het langst dat ik moest prikken is 2 weken geweest (en dan nog wel een paar keer na de tp).
En geen cancels! Nu gaat het gewoon lukken hoor! Ik vind dat het moet!

Bedoel je met luie eierstokken dat je weinig follikels krijgt? Dat heb ik ook. Daarom ga ik nu over op een ander hormoon (de derde soort die ik ga proberen): Menopur. En ergens heb ik gelezen dat iemand daar nu juist mee zou stoppen en daar heel blij mee was. Vond ik wel grappig, maar wie was dat nou? Pfff, zelfs zonder zwanger te zijn, heb ik last van vergeetachtigheid.
Ik heb bij beide pogingen menopur gebruikt... De eerste keer was al een lage dosering (door een foutje ) later opgehoogd en 4 eitjes.. De 2e keer gestart met 175 IE en na 1.5 week over naar 300 IE en uiteindelijk 12 eitjes, waarvan 9 bevrucht, 1 teruggeplaatst en 6 ingevroren....

Mijn ziekenhuis zegt dat Menopur de zuiverste is en dat ze daarmee beginnen... Mijn nieuwe ziekenhuis zegt dat ze met puregon beginnen en als dat niet werkt overgaan naar Menopur....

Geen pijl op te trekken maar hoop dat de puregon zorgt dat het wat sneller gaat met een goed resultaat

En dat niet verdoven.. Sja Sproet-je en Slaapmeisje kunnen erover meepraten (was zelfde ziekenhuis )
Ze verdoven wel je vaginawand, maar dat voelde ik totaal niet.. Ook zinloos, want juist het aanprikken van de eierstokken is gruwelijk pijnlijk... Nu krijg ik een infuus met morfine... neemt niet alle pijn weg, maar wel de scherpe randjes.. En ik ben allang blij.. Zonder kan ik écht heb ik ondervonden, maar met is wel net ff prettiger
pi_73044411
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:00 schreef Orea het volgende:

[..]

Hoe klein ben jij?
En dit bedoel ik overigens niet verkeerd hoor! Maar ik weeg ongeveer 71 kilo bij 1.70 en heb een bmi van rond de 24.. dat dat zoveel verschil maakt! (en dan is 3 kg daarvan ongeveer ook nog eens borst bij mij )
pi_73045030
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
Sombie, hopelijk does menopur the trick!

CP: Nee, ik snoep niet en probeer minder (koolhydraten) te eten. Samen met een beetje sporten... lukt het aardig zo.
Sporten is goed Zou ik ook moeten doen Maar zeker niet nu met die kutpillen
Heb je er een goed gevoel bij? Dat het vol te houden is?
pi_73047306
Bij mij zijn ze begonnen met fostimon (redelijk nieuw op de markt toen), daarna gonal-f. Bij mijn eerste IVF moest ik ook 175 IE spuiten. Omdat mijn eitjes toen al waren gesprongen voor de puncties, is daar een IUI van gemaakt. Daardoor konden we de volgende IVF (weer de eerste poging) direct met een hogere dosering starten van inderdaad 300 IE. Daarmee kreeg ik dus nog maar 4 follikels.

Nu dan over op menopur. Ach ja, elk ziekenhuis zegt en doet iets anders, volgens mij. En iedereen reageert ook weer anders op de hormonen; bij de een werkt menopur beter, bij de ander gonal-f en bij de volgende weer een ander hormoon. Ik hoop gewoon dat deze wisseling voor ons beiden goed uitpakt!

Ik ben ook verbaasd over je BMI, PZE. En ik vind je echt superstoer dat je zo goed bezig bent met afvallen!
pi_73047894
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:37 schreef sombie het volgende:
Bij mij zijn ze begonnen met fostimon (redelijk nieuw op de markt toen), daarna gonal-f. Bij mijn eerste IVF moest ik ook 175 IE spuiten. Omdat mijn eitjes toen al waren gesprongen voor de puncties, is daar een IUI van gemaakt. Daardoor konden we de volgende IVF (weer de eerste poging) direct met een hogere dosering starten van inderdaad 300 IE. Daarmee kreeg ik dus nog maar 4 follikels.

Nu dan over op menopur. Ach ja, elk ziekenhuis zegt en doet iets anders, volgens mij. En iedereen reageert ook weer anders op de hormonen; bij de een werkt menopur beter, bij de ander gonal-f en bij de volgende weer een ander hormoon. Ik hoop gewoon dat deze wisseling voor ons beiden goed uitpakt!

Ik ben ook verbaasd over je BMI, PZE. En ik vind je echt superstoer dat je zo goed bezig bent met afvallen!
Het lijkt mij dat het ook erg afhankelijk is van de patient. Daar moet een arts ook rekening mee houden vind ik. Al die standaardprotocollen

Ik heb overigens bij mijn stimulatie 150 IE gonal-f gebruikt (de laagste dosis die op het ivf-formulier staat) en een enorme hyperstimulatie gehad. Ongelofelijk hoe dat kan verschillen bij vrouwen.
pi_73048105
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef sombie het volgende:
Spannend, mijsje, donderdag gesprek! Volgende week of deze week? Zei ik iets over vergeetachtigheid?
spannend ja... het is volgende week donderdag, op 1 oktober...
pi_73048226
Over die verdoving verbaas ik me ook nog steeds. Het is toch geen moeite om een infuus met morfine te geven!! Godzijdank heb jij dat straks wel Orea! Ik kreeg in hetzelfde ziekenhuis trouwens puregon, dus het hangt ook van de persoon af geloof ik. Ik zou bij een eventuele volgende poging trouwens ook kort protocol willen, dus ik hoop dat ze daar dan wel aan mee willen werken..
pi_73048725
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:00 schreef Orea het volgende:

[..]

Hoe klein ben jij?
Ik ben 1.57... inderdaad een ukkie!

CP: Ja, ik kan het erg goed volhouden, juist ook omdat het geen dieet is. Ik heb een vreselijke hekel aan mensen a la Sonja B. die je vertellen wat je wel en niet moet eten. Dat bepaal ik zelf wel.

Owja, met kutpillen zou ik ook niet gaan sporten hoor. Ieks.

Thanks Sombie. Wat zijn jullie toch lief altijd.
pi_73049360
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:54 schreef CrazyPrincess het volgende:

Het lijkt mij dat het ook erg afhankelijk is van de patient. Daar moet een arts ook rekening mee houden vind ik. Al die standaardprotocollen

Ik heb overigens bij mijn stimulatie 150 IE gonal-f gebruikt (de laagste dosis die op het ivf-formulier staat) en een enorme hyperstimulatie gehad. Ongelofelijk hoe dat kan verschillen bij vrouwen.
Bij mij kijken ze dus inderdaad hoe ik reageer (of eigenlijk, mijn eierstokken) en daar passen ze het hormoon en de dosering op aan.

En inderdaad, wat een verschil zeg!
  woensdag 23 september 2009 @ 20:38:39 #165
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73049445
Ik heb niet veel tijd om bij te lezen hier steeds, ik hoop dat ik niemand vergeet!

PZE goed bezig zeg!
Mijsje spannend je gesprek, het is zo 1 oktober
Ik had én pregnyl én die k**pillen, die vielen er gelukkig niet uit bij mij. En voor de punctie kreeg ik pijnstilling waar ik niet tegen kan, dus heb ik de punctie zonder gedaan. De laatste 5 van de 25 follikels werden echt wel pijnlijk, maar het was écht wel te doen.
Sombie ik hoop dat andere hormonen voor jou perfect werken
CP hoe is het met jou?
Wie vergeet ik nu?
Ylana
pi_73071314
He fijn, ik heb gekke ongesteld-word-achtige krampjes. Ik denk: even kijken... en vandaag is mijn 'innesteldag' (zoals babybrabbel dat berekend, ik weet dat het vaak niet klopt). Kom ik toch weer onder die steen vandaan... stom lijf.
pi_73071340
Ik zit in de stress of het allemaal wel zal houden. Ik kan niet wachten tot het maandagochtend is en ik een afspraak in het ziekenhuis heb. Ik heb de altijd vriendelijk bedoelde schop onder m'n hol van de fertiliteitsassistente nodig
pi_73071377
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
He fijn, ik heb gekke ongesteld-word-achtige krampjes. Ik denk: even kijken... en vandaag is mijn 'innesteldag' (zoals babybrabbel dat berekend, ik weet dat het vaak niet klopt). Kom ik toch weer onder die steen vandaan... stom lijf.
Vreselijk al die krampjes en prikjes enzo. Je wordt er zo onzeker van

pi_73071490
Over onzekerheid gesproken, jij kunt ook wel een knuffel gebruiken. Hopelijk geeft maandag wat zekerheid voor je.
pi_73073131
CP... je bent gewoon echt echt echt ECHT zwanger! Probeer er een beetje van te genieten.. en maandag krijg je die goedbedoelde schop onder je hol ook nog wel waarschijnlijk

PZE; je GAAT ook gewoon zwanger worden met je slanke lijf!
wij hebben trouwens ongeveer hetzelfde gewicht/lengte... tenminste als ik mijn zwangerschapskilo's er nog even af haal... ík ben 1.64 en weeg nu 85... ik ga eind volgende week de diëtiste bellen, want ik wil er ook wat af hebben... ben al eens 25 kilo afgevallen (van 83 naar 58), maar kan niet op gewicht blijven... daar heb ik hulp bij nodig. Eerst volgende week even afwachten, want mijn vader krijgt een hele zware operatie dus dan staat mijn hoofd er niet naar om ook nog eens met afvallen bezig te zijn...
pi_73083126
José, ik snap dat je je gedachten ook wel ergens anders hebt zitten ja... sterkte, ik hoop dat de operatie van je vader goed gaat!

bij mij mag er ook wel iets af, ik besef ook heel goed dat m'n overgewicht ook eventuele zwangerschap in de weg kan zitten... ik ben ook 1.64m en ik weeg tussen de 80 en de 85 kilo, althans, de laatste keer dat ik mezelf had gewogen... kan ondertussen na die tijd met m'n moeder ook wel weer wat zwaarder zijn ook... maar ook ik had m'n hoofd ergens anders nodig dan bij afvallen...
pi_73084712
tja... logisch dat je je niet met je gewicht bezig hebt gehouden... je had een berg ellende om je doorheen te worstelen.. hoe gaat het nu met je?
pi_73090695
CP, zo herkenbaar je onzekerheid. Zometeen heb ik een echo en ik lig er echt al de halve nacht wakker van (en dan heb ik inmiddels al een week of 8 aan het idee kunnen wennen). Nog steeds vlieg ik bij elk krampje/pijntje naar de WC om te kijken of er niet toevallig iets roods in m'n onderbroek zit.

Ik kan niet anders zeggen dan dat je moet proberen te genieten, maar het is echt moeilijk om die onzekerheid uit te schakelen hoor!
pi_73144300
mijsje, hoe is het met de zenuwen? Deze week eindelijk je gesprek
pi_73144446
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:31 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Vreselijk al die krampjes en prikjes enzo. Je wordt er zo onzeker van

Zoals Nikki zegt, is het ook hier hetgeen mij het meest onzeker heeft gemaakt. Na 18 weken begint dat eindelijk wat te verminderen, al moet ik binnen een 10tal dagen naar de echo en weet ik nu al dat ik de nacht ervoor weer slecht ga slapen (daar gaat mijn bloeddruk weer ). Maar af en toe komt het gevoel bij mij op dat ik me eigenlijk een tijdje geen zorgen heb gemaakt en dat is altijd wel een fijn gevoel.

PZE mijn duimen blijven hier draaien. Ik hoop dat die ongesteldheidskrampjes de voorbode zijn van een heel mooie positieve test
pi_73162705
Mijsje, het is al bijna donderdag!

Hopelijk is het ook snel zaterdag, ik begin toch langzamerhand weer de kriebels te krijgen.
pi_73167261
het gaat wel met me. niet te enthousiast, maar ook niet heel erg in de put... gewoon verdrietig over m'n moeder, heel nerveus voor donderdag, en benieuwd wat we gaan doen en wanneer we dat dan gaan doen... ergens heb ik het idee dat we sowieso nog een keer wat onderzoeken opnieuw moeten doen zoals het spermaonderzoek, maar ik ben ook benieuwd of ik aan hormonen moet, en welke dan, en hoeveel, en hoe die dan toegediend moeten worden... maar goed, ik heb het deze week druk, dus als het goed is, heb ik niet al te veel tijd om er veel aan te denken... maandag en dinsdag heb ik een tweedaagse van m'n werk, en dan blijf ik in een hotel slapen in Bergen aan Zee... (heel vervelend...) en dan is het nog maar anderhalve dag...
pi_73172762
Ik ben al een week bezig met temperaturen, maar het lijkt helemaal nergens op. Ik vraag me echt af of dit wel zin heeft... Ik weet dat ik mn bed niet uit mag voordat ik mn temperatuur heb, maar ik ben ondertussen wel de hele nacht in de weer met een dreumes die tussenin slaapt...

Maar goed, ik zie wel of ik wat zie...
Daar gaan we weer
pi_73173577
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:01 schreef mijsje het volgende:
het gaat wel met me. niet te enthousiast, maar ook niet heel erg in de put... gewoon verdrietig over m'n moeder, heel nerveus voor donderdag, en benieuwd wat we gaan doen en wanneer we dat dan gaan doen... ergens heb ik het idee dat we sowieso nog een keer wat onderzoeken opnieuw moeten doen zoals het spermaonderzoek, maar ik ben ook benieuwd of ik aan hormonen moet, en welke dan, en hoeveel, en hoe die dan toegediend moeten worden... maar goed, ik heb het deze week druk, dus als het goed is, heb ik niet al te veel tijd om er veel aan te denken... maandag en dinsdag heb ik een tweedaagse van m'n werk, en dan blijf ik in een hotel slapen in Bergen aan Zee... (heel vervelend...) en dan is het nog maar anderhalve dag...
Het is ook allemaal vreselijk spannend. En het verdriet om je moeder er ook nog bij. Je hebt het dubbel zwaar. Ik hoop dat donderdag je duidelijkheid en (voor het zwanger worden deel in ieder geval) rust gaat geven
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:19 schreef bikinistringding het volgende:
Ik ben al een week bezig met temperaturen, maar het lijkt helemaal nergens op. Ik vraag me echt af of dit wel zin heeft... Ik weet dat ik mn bed niet uit mag voordat ik mn temperatuur heb, maar ik ben ondertussen wel de hele nacht in de weer met een dreumes die tussenin slaapt...

Hoe lang moet je nog?

Ik ben net bij de fertiliteitsassistente geweest
Ze heeft al m'n vragen kunnen beantwoorden en ik voel me meteen een stuk rustiger.
En een van de voordelen van in de MMM zitten zijn de echos. Er valt nog weinig over te zeggen, maar dit is in ieder geval het bewijs dat ik echt zwanger ben. Volgende week maandag weer controle

pi_73174169
CP, nogmaals gefeli met je zwangerschap! Zo'n echo maakt het toch weer een stuk echter hè! Geniet ervan!
pi_73174311
CP, mooie echo het is echt, echt waar!
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:19 schreef bikinistringding het volgende:

Ik zou dit wel even bespreken, hoor. Temperaturen heeft alleen maar zin onder de juiste omstandigheden. Een daarvan is dat je minstens 4 uur in bed hebt gelegen (bij voorkeur slapend) voor je iedere dag op hetzelfde tijdstip meet. Als dat niet mogelijk is, wat ik me goed kan voorstellen, zullen de uitkomsten niet echt goed zijn en kun je er weinig mee, lijkt me.
pi_73186414
Mooi hoor CP, bewijs is vast heel fijn!

Ik zou ook even melden dat je zo onregelmatig slaapt, wat Miss-Sly zegt: dan heeft het weinig nut...
  maandag 28 september 2009 @ 21:20:56 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73193449
CP wat mooi!!
Bikinistringding, wat de dames voor me al zeggen, bespreek het even!

Ik heb van de week de gyn maar even gebeld, ik bleef maar vloeien. Ze wilden me toch even zien en ik kon meteen de volgende ochtend al langskomen. Alles is nagekeken en ziet er keurig uit. Ze verwacht dat het vloeien nu echt binnenkort over is. Mijn eierstokken zijn weer helemaal rustig en klein, baarmoeder zag er mooi uit.
Daarna nog even een gesprekje gehad (zo fijn hoeveel tijd ze voor je nemen elke keer weer!) en ze raadde met klem aan om niet te lang te wachten met de volgende poging ivm de endometriose. Ik heb uitgelegd dat we nu aan het verbouwen/verhuizen zijn en dat we daar even op willen wachten. Naar aanleiding van de echo hebben we bekeken wanneer ik ongeveer weer een 'gewone' menstruatie mag verwachten en dat zal zo rond half oktober zijn. Ongeveer 2-3 weken daarna heb ik een eisprong en dus terugplaatsing en dat komt heel mooi uit, half oktober willen we nl 'over'. Dus wél even rust en niet te veel menstruaties ertussen
Het komt goed!
Ylana
pi_73194573
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:20 schreef Saffier het volgende:
CP wat mooi!!
Bikinistringding, wat de dames voor me al zeggen, bespreek het even!

Ik heb van de week de gyn maar even gebeld, ik bleef maar vloeien. Ze wilden me toch even zien en ik kon meteen de volgende ochtend al langskomen. Alles is nagekeken en ziet er keurig uit. Ze verwacht dat het vloeien nu echt binnenkort over is. Mijn eierstokken zijn weer helemaal rustig en klein, baarmoeder zag er mooi uit.
Daarna nog even een gesprekje gehad (zo fijn hoeveel tijd ze voor je nemen elke keer weer!) en ze raadde met klem aan om niet te lang te wachten met de volgende poging ivm de endometriose. Ik heb uitgelegd dat we nu aan het verbouwen/verhuizen zijn en dat we daar even op willen wachten. Naar aanleiding van de echo hebben we bekeken wanneer ik ongeveer weer een 'gewone' menstruatie mag verwachten en dat zal zo rond half oktober zijn. Ongeveer 2-3 weken daarna heb ik een eisprong en dus terugplaatsing en dat komt heel mooi uit, half oktober willen we nl 'over'. Dus wél even rust en niet te veel menstruaties ertussen
Het komt goed!
Da's nog eens goede timing
Ik heb je klustopic gezien. Jemig wat een berg werk verzetten jullie zeg
pi_73195089
Mijsje... het verdriet om je moeder lijkt me heel zwaar te zijn... en dan ook nog de spanningen voor de afspraak van donderdag... Gelukkig heb je genoeg afleiding, zodat je niet zoveel tijd hebt om te gaan piekeren.. Ik wens je in ieder geval heel veel succes donderdag!

CP: wat een mooie echo! Bijzonder, he, dat het nu echt echt is! Geniet ervan!

Saffier... hopelijk lukt het allemaal op tijd om het klussen achter de rug te hebben, zodat jullie dan daarna gelijk weer door kunnen...!
pi_73205237
Zo ik ben weer terug van het lange weekend op de motor.... ik wil terug
Mijn menstruatie inmiddels gekregen, dus morgenmiddag naar het ziekenhuis om een echo te laten maken om te kijken hoe de boel ervoor staat. Gelijk bloed en alles laten prikken.. Volgende menstruatie beginnen met prikken eindelijk weer een beetje aktie!
pi_73206020
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:21 schreef Orea het volgende:
Zo ik ben weer terug van het lange weekend op de motor.... ik wil terug
Mijn menstruatie inmiddels gekregen, dus morgenmiddag naar het ziekenhuis om een echo te laten maken om te kijken hoe de boel ervoor staat. Gelijk bloed en alles laten prikken.. Volgende menstruatie beginnen met prikken eindelijk weer een beetje aktie!
Spannend Orea. Wanneer begint de volgende menstruatie?

Owh, en waar ben je geweest?
pi_73208134
Ben naar de Eifel (Duitsland) geweest.. Was er in Juni met de man geweest en je kunt daar zó fijn rijden! Dus nu zijn we met 3 vrienden donderdagochtend die kant op gegaan en zondagavond weer thuisgekomen... Heerlijk weer gehad, heel, heel veel gelachen, weinig geslapen heerlijk gereden echt, ik zou daar willen blijven! Die wegen daar zijn perfect om motor te rijden!

Ik heb meestal een cyclus tussen de 28 en 32 dagen, dus verwacht mijn volgende menstruatie vanaf 25 oktober... Dus voor die tijd even alle onderzoeken door!
pi_73208960
Ik ben even helemaal uit dit topic, meiden, maar ik lees dat jij weer van start kunt gaan, Orea. Dat moet fijn voelen, dat er weer wat gebeurt!

Mijsje donderdag naar het ziekenhuis, toch?

Saffier, goed dat je het ziekenhuis gebeld hebt en fijn dat alles in orde. Jullie timing is super zo te lezen, lekker!

Wat een prachtige echo, CP! Het is echt, echt, echt zo: je bent zwanger!

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ik zit ongeveer halverwege mijn cyclus. Van de week ga ik de medicatie alvast in huis halen en dan is het wachten op de menstruatie. In deze periode probeer ik er niet zoveel mee bezig te zijn en vooral op te laden voor de volgende ronde. Ik merk nu alleen dat ik echt heel erg moe ben. Herkennen jullie dat? Zou dat nog door de hormonen kunnen komen? Of is dat nu allemaal mijn lijf uit? Of zou het gewoon de weerslag van alle emoties zijn? Hoe dan ook, het is best irritant. Ik voel me af en toe net een bejaarde.
pi_73209694
Een mooi vooruitzicht voor jullie allebei. En spannend ook nog eens. Uiteraard hoop ik dat jullie snel achter elkaar mogen vetrekken hier

Vermoeidheid kan wel komen door ontlading van alle spanning ja. Of misschien is het gewoon het weer. Ik word zelf altijd een beetje depri en moe als ik zie dat de winter eraan komt

En Eifel klinkt goed. Zeker veel bochtenwerk daar?
pi_73211582
Moeheid herken ik zeker wel ja! Kan zeker nog wel van de hormonen komen...

Eifel is qua bochtenwerk! GODDELIJK!! ;-)

Grrrr nou overdag op mijn werk kom ik geregeld niet op de site (foutmeldingen, herkent iemand dat of hebben ze hier gewoon de poorten dan weer wel en dan weer niet open staan? ), dus kan ook niet echt lekker aktief meeposten.. Zal vanaaf nog even komen kijken...
pi_73212223
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:11 schreef Orea het volgende:
Moeheid herken ik zeker wel ja! Kan zeker nog wel van de hormonen komen...

Eifel is qua bochtenwerk! GODDELIJK!! ;-)

Grrrr nou overdag op mijn werk kom ik geregeld niet op de site (foutmeldingen, herkent iemand dat of hebben ze hier gewoon de poorten dan weer wel en dan weer niet open staan? ), dus kan ook niet echt lekker aktief meeposten.. Zal vanaaf nog even komen kijken...
Op je werk moet je dan ook werken
Maar ik heb nergens last van hier
pi_73216288
Orea, welkom thuis. Zo te horen was het heerlijk.

Weer een kilo eraf hier... nu sinds augustus ruim 5 kilo lichter. BMI is bijna onder de 30.
pi_73218125
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:49 schreef prinseszondererwt het volgende:
Orea, welkom thuis. Zo te horen was het heerlijk.

Weer een kilo eraf hier... nu sinds augustus ruim 5 kilo lichter. BMI is bijna onder de 30.
Wow pze, je gaat echt hard Wat goed
pi_73218532
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:33 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Op je werk moet je dan ook werken
Maar er was helemaal niks te doen

PZE mijn god, kun je mij vertellen hoe je dat doet? Wat knap zeg! Ik ben gestopt met roken (en dit keer wil ik het echt echt echt langer volhouden dan 6 maanden, daar zit mijn breekpunt gewoon voor altijd.. begin is bij mij altijd makkelijk maar na een poosje....) maar ik ben er wel bang voor dat er weer kilo's aankomen... Ben dus net maar weer een rondje gaan hardlopen en probeer echt supergezond te eten....
pi_73219589
Thanks meiden.
Orea, ik eet minder koolhydraten, snoep niet en beweeg meer (fietsen 25 km/u). Ik hou een beetje bij wat ik aan koolhydraten en kcal binnen krijg via www.valtaf.nl, dat vind ik handig werken. En... ik heb een geweldig doel natuurlijk. Zaterdag NOD, ik verwacht niet dat het nu al effect heeft.
pi_73221118
Goed zeg, PZE!
pi_73232031
PZE, echt knap hoor! Nu inderdaad nog hopen dat het snel het gewenste effect heeft.

Orea, ook knap dat je gestopt ben met roken. Gewoon volhouden nu hoor!
pi_73236610
PZE:
pi_73244302
Stop maar hoor!

Ik zit er nu echt een beetje mee wat ik zal doen. Ik verwacht morgen of overmorgen mijn nieuwe cyclus en eigenlijk wil ik even stoppen met de clomid. Moet ik daar de gyn voor bellen of gewoon de stoute schoenen aantrekken en doen? Eigenlijk bellen natuurlijk, maarja...
  woensdag 30 september 2009 @ 15:34:46 #201
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_73244575
Bij ons kan je elke willekeurige cyclus of cycli overslaan en weer verder gaan als je er aan toe bent. 'Gewoon' even bellen en zeggen dat je een maandje overslaat. Als je al twijfelt of je verder moet gaan nu - lekker even pauzeren zou ik zeggen.
pi_73244863
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Stop maar hoor!

Ik zit er nu echt een beetje mee wat ik zal doen. Ik verwacht morgen of overmorgen mijn nieuwe cyclus en eigenlijk wil ik even stoppen met de clomid. Moet ik daar de gyn voor bellen of gewoon de stoute schoenen aantrekken en doen? Eigenlijk bellen natuurlijk, maarja...
Zonder Clomid geen eisprong toch? Moet je dan niet sowieso de gynaecoloog op de hoogte stellen dat je een maandje overslaat? En wellicht wel medicijnen krijgen om een nieuwe menstruatie op te wekken?
pi_73245913
Ja, dat is zo CP. Ik hoop eigenlijk dat met minder kilo's mijn cyclus weer op gang komt... Maarja, misschien gebeurt dat we helemaal niet. Ik ga maar even bellen idd.
pi_73246320
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:11 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja, dat is zo CP. Ik hoop eigenlijk dat met minder kilo's mijn cyclus weer op gang komt... Maarja, misschien gebeurt dat we helemaal niet. Ik ga maar even bellen idd.
Voor de zekerheid is het wel fijn als je die pillen achter de hand hebt. Dan hoef je dat recept niet pas te regelen als het toch uitblijft.

Al hoop ik natuurlijk dat het weer op gang komt. En in jouw afvaltempo kan de komende maand zomaar het verschil maken. Ik ga voor je duimen
pi_73249874
Zo vandaag meting gehad.. niet echt iets heel bijzonders.. Maar wel weer een echte Orea aktie
Bezig met de uitgangsecho (dat ding erin dus) is het fotorolletje op en het was wel de bedoeling dat ze een paar foto's zou maken voor het dossier.. dus ik zeg, moet ik hem even vasthouden, zodat je een rolletje kunt pakken?

Nou zegt ze, we kunnen het proberen kweet niet of het lukt.

Nou gelukt dus, daar lag ik dan, wijdbeens in de stoel met die uitgangsecho erin en dat ding zelf vasthoudend

Volgens mij ben ik voor het eerst in mijn leven rood geworden (weinig pigment in mijn gezicht )

pi_73249934
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broek Maar mijn god

't was me het middagje wel...
pi_73250584
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:14 schreef Orea het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broek Maar mijn god

hihi zij mag dat inderdaad zeggen!
pi_73250791
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:13 schreef Orea het volgende:
Zo vandaag meting gehad.. niet echt iets heel bijzonders.. Maar wel weer een echte Orea aktie
Bezig met de uitgangsecho (dat ding erin dus) is het fotorolletje op en het was wel de bedoeling dat ze een paar foto's zou maken voor het dossier.. dus ik zeg, moet ik hem even vasthouden, zodat je een rolletje kunt pakken?

Nou zegt ze, we kunnen het proberen kweet niet of het lukt.

Nou gelukt dus, daar lag ik dan, wijdbeens in de stoel met die uitgangsecho erin en dat ding zelf vasthoudend

Volgens mij ben ik voor het eerst in mijn leven rood geworden (weinig pigment in mijn gezicht )

Je verzint het niet zeg
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:14 schreef Orea het volgende:
SPOILER

beetje kreunen erbij
pi_73251287
Orea! Goed bezig!
pi_73251579
Orea
pi_73251622
Erg he

en dat soort akties overkomen mij dus áltijd
pi_73251725
whahshs Orea, wat een geweldige actie! en die opmerking van je vriendin

heerlijk (en soms zo nodig) om de humor er in te houden
pi_73253003
PZE, toch gooi ik er ook even een WOW in hoor! 5 kilo... pas je op dat je niet te hard gaat?

Orea! wat een vriendin! Maar inderdaad, beetje humor erin is helemaal goed!

bijna donderdag... de week vloog om, maar nu slaan de zenuwen wel toe... zucht, morgen weet ik meer...
tot morgen!
pi_73253060
mijsje ik hoop dat het gesprek goed meevalt. Ik duim alvast voor je mee
pi_73253437
Komt helemaal goed Mijsje!!! Let maar op! Hoop dat je vannacht nog lekker slaapt!! Hoop dat je er morgen enthousiast uitkomt (uit het gesprek) en dat je vernieuwde hoop krijgt

En sja, ik en mijn vriendinnen
pi_73254999
Mijsje; heel veel succes morgen! Hopelijk brengt het je een hoop duidelijkheid!
pi_73255116
Spannend mijsje! Hoop dat het een fijn gesprek gaat zijn en duidelijk wordt wat de volgende stappen zijn.
pi_73255132
Spannend, mijsje! Heel veel succes en ik hoop dat je met een goed gevoel het gesprek uitkomt.
pi_73255676
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:49 schreef mijsje het volgende:
PZE, toch gooi ik er ook even een WOW in hoor! 5 kilo... pas je op dat je niet te hard gaat?

Orea! wat een vriendin! Maar inderdaad, beetje humor erin is helemaal goed!

bijna donderdag... de week vloog om, maar nu slaan de zenuwen wel toe... zucht, morgen weet ik meer...
tot morgen!
Ik hoop ook dat je een goed gesprek hebt
pi_73255754
Mijsje, wat spannend inderdaad. Ik hoop dat je hier morgen een duidelijk verhaal hier komt posten.
pi_73255852
dank jullie voor de steun, dat helpt zeker!
pi_73256357
Verkeerde topic.

Mijsje succes morgen.
pi_73264516
Mijsje,heel veel succes vandaag! Ik hoop dat je een helder verhaald te horen krijgt, zodat je eindelijk weet waar je aan toe bent.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:21:01 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73264533
Orea!

mijsje, succes!
pi_73264552
Mijsje, veel succes vandaag!

PZE, wat super meis, al 5 kilo kwijt!
pi_73270357
zo, het gesprek gehad. was voor mij wel emotioneel, aangezien we nu echt gaan behandelen, en het tijdperk van zelf proberen en daarin afwachten dus echt over is. voor manlief was dat wat minder.
ik ben deze cyclus te laat om wat te kunnen doen, maar komende cyclus gaan we starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ik krijg geen hormonen in de rit naar de ovulatie toe, maar ik moet vanaf dag 10 komen voor de echo's om te zien hoe groot het eitje is. als het groot genoeg is, moet ik wel een spuit met pregnyl om met anderhalve dag de eisprong te hebben. dan moet ik dus anderhalve dag later terug voor de inseminatie. de eerste 3 rondes doen we sowieso dus zonder extra hormonen. daarna wil hij eventueel kijken of het zin heeft om het een paar rondes te proberen met extra hormonen dagelijks te spuiten.
ik wil wel in de OP als dat mag...
Mijsje: augustus 2007 gestopt met de pil. in juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. in september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. vanaf komende cyclus bezig met IUI. (eerste IUI ongeveer eind oktober)
pi_73270433
mijsje, wel fijn dat je nu "gewoon" verder kunt gaan. Ook wel fijn dat je niet meteen met hormonen aan de gang hoeft. Ik hoop gewoon dat het voor jou in november meteen raak is.
pi_73274031
Ticootje: ook IUI dus. Wel fijn dat je "enkel" maar Pregnyl nodig hebt. Ik hoop dat de eerste poging direct raak is, zou gewoon zalig zijn na dat lange wachten.
En ik hoop ook onmiddellijk dat de MMM jou iets meer rust kan brengen. Hoe raar het ook klinkt, maar toen ik in Jette in behandeling was, was ik er veel rustiger over dan in Aalst. Gewoon omdat ze het echt allemaal zo goed mogelijk in de gaten proberen te houden.

En eerste IUI eind oktober, dus dat betekent dat je nu gewoon nog jouw ongesteldheid moet afwachten of moet je nog aan de medicijnen om die op te wekken?
pi_73275867
Mijsje Ik hoop dat de eerste poging IUI meteen raak is voor je!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:28:44 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73276291
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:06 schreef mijsje het volgende:
zo, het gesprek gehad. was voor mij wel emotioneel, aangezien we nu echt gaan behandelen, en het tijdperk van zelf proberen en daarin afwachten dus echt over is. voor manlief was dat wat minder.
ik ben deze cyclus te laat om wat te kunnen doen, maar komende cyclus gaan we starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ik krijg geen hormonen in de rit naar de ovulatie toe, maar ik moet vanaf dag 10 komen voor de echo's om te zien hoe groot het eitje is. als het groot genoeg is, moet ik wel een spuit met pregnyl om met anderhalve dag de eisprong te hebben. dan moet ik dus anderhalve dag later terug voor de inseminatie. de eerste 3 rondes doen we sowieso dus zonder extra hormonen. daarna wil hij eventueel kijken of het zin heeft om het een paar rondes te proberen met extra hormonen dagelijks te spuiten.
ik wil wel in de OP als dat mag...
Mijsje: augustus 2007 gestopt met de pil. in juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. in september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. vanaf komende cyclus bezig met IUI. (eerste IUI ongeveer eind oktober)

Nou, dan kan ik even mijn duimen te rusten leggen voor jou en dan héél hard duimen eind oktober.
pi_73277881
dank jullie meiden!

Leonieke, ik neem aan dat je het tegen mij had? Ik moet inderdaad nu m'n ongesteldheid afwachten, omdat m'n eisprong nu ongeveer is en ze dus te laat zijn voor een inseminatie deze cyclus. er hoeft geen menstruatie te worden opgewekt, want ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijke eisprong. m'n gyn weet ook niet goed waarom het niet lukt. hij zei ook dat het daardoor niet makkelijk was om gericht te gaan behandelen, vandaar alleen pregnyl en insemineren. (pregnyl, omdat het dan "zeker" is wanneer de eisprong precies is, in plaats van in de loop van de dag of ms de dag erna of ervoor...) als het daarmee alleen dan nog niet lukt na zeker 3 rondes, dan wil hij gaan proberen om de eierstokken extra te stimuleren met hormonen.
ik ben heel blij met deze gynaecoloog. Hij is duidelijk en direct maar op een menselijke manier.
pi_73278801
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:15 schreef mijsje het volgende:
dank jullie meiden!

Leonieke, ik neem aan dat je het tegen mij had? Ik moet inderdaad nu m'n ongesteldheid afwachten, omdat m'n eisprong nu ongeveer is en ze dus te laat zijn voor een inseminatie deze cyclus. er hoeft geen menstruatie te worden opgewekt, want ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijke eisprong. m'n gyn weet ook niet goed waarom het niet lukt. hij zei ook dat het daardoor niet makkelijk was om gericht te gaan behandelen, vandaar alleen pregnyl en insemineren. (pregnyl, omdat het dan "zeker" is wanneer de eisprong precies is, in plaats van in de loop van de dag of ms de dag erna of ervoor...) als het daarmee alleen dan nog niet lukt na zeker 3 rondes, dan wil hij gaan proberen om de eierstokken extra te stimuleren met hormonen.
ik ben heel blij met deze gynaecoloog. Hij is duidelijk en direct maar op een menselijke manier.
Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijk
  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:06:11 #233
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_73279352
Mijsje Ik duim heel hard voor je dat het de IUI gelijk bingo is
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_73279880
Lief Mijsje, ik hoop dat het nu snel raak voor jullie zal zijn, Ik zal voor je duimen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73280168
Mijsje wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en wat fijn dat het stapje voor stapje gaat. Ik duim echt zo ontzettend voor jou dat dit hem gewoon gaat worden! Het wordt wel tijd...
pi_73281452
Mijsje heel fijn dat het nu duidelijke stappen zijn, al kan ik me goed indenken dat het ook een hele emotionele stap is. Hopelijk doet IUI wat het moet doen.

Ik heb de gyn gebeld en ik stop even met de clomid om te kijken of de boel vanzelf weer op gang komt. Even rust.
pi_73281463
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:44 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijk
de zwemmers zwommen prima. we hadden al een flinke tijd geleden weer (volgens mij was het maart...) manlief laten testen. de huisarts dacht in de eerste instantie dat het niet goed was, en stuurde ons terug naar de gyn, maar uiteindelijk bleek de uitslag volgens de gyn prima te zijn.

fijn dat er zo wordt meegeleefd hier. lief van jullie!
pi_73281704
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:27 schreef mijsje het volgende:

[..]

de zwemmers zwommen prima. we hadden al een flinke tijd geleden weer (volgens mij was het maart...) manlief laten testen. de huisarts dacht in de eerste instantie dat het niet goed was, en stuurde ons terug naar de gyn, maar uiteindelijk bleek de uitslag volgens de gyn prima te zijn.

fijn dat er zo wordt meegeleefd hier. lief van jullie!
Owh ja, dat staat me wel bij nu je het zegt
Ik hoop echt heel hard dat de IUI voor jullie de oplossing is en je hier in december komt zwaaien met een tweede streepje
pi_73281782
dank je CP, ik hoop het ook, kunnen we ms nog samen in het Z&G topic kletsen over alle kwaaltjes die we samen tegenkomen...
pi_73281914
Ik bedoel natuurlijk november

Ik weet niet of ik daar wel heen durf
Voorlopig nog niet in ieder geval
Maar als het bij jou deze maand raak is dan loop je nog geen 2 maanden achter
pi_73282199
ze zijn echt heel lief in Z&G...
en dat is zo, dan lopen we bijna gelijk op... maar ik hoop nergens op wat dat betreft. ik geloof ook eerder in december dan in november...
pi_73287037
Sorry mijsje. Ik weet niet wat er tegenwoordig aan de hand is. Zo heb ik Freecell ook al gefeliciteerd met haar bevalling
pi_73288457
ik hou het op zwangerschapsdementie... maar ik snapte dat je het tegen mij had...
pi_73291663
Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de gyn, mijsje, en dat jullie verder kunnen. Hopelijk is een IUI zonder hormonen genoeg om snel zwanger te raken! Daar duim ik in ieder geval voor.
pi_73296038
Mijsje, wat fijn dat het gesprek zo positief is geweest. Hopelijk is er niet meer dan IUI zonder hormonen nodig om zwanger te worden! Heel veel succes in ieder geval.
pi_73297529
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:26 schreef Vlindur het volgende:
Lief Mijsje, ik hoop dat het nu snel raak voor jullie zal zijn, Ik zal voor je duimen

ik had het niet beter kunnen zeggen
pi_73297580
bedankt! Ik voel me heel erg gesteund, en dat voelt goed!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:58:48 #248
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_73302902
Mijsje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. En wat goed ook dat ze meteen die weg inslaan en dat ze niet eerst nog maar wat aan gaan klungelen, wat ook weer máánden kost. Ik hoop dat deze weg de juiste weg is voor jullie en dat je idd snel in Z&G kunt gaan posten...

CP: gewoon naar Z&G gaan! Is leuk, hoor! Toen ik zwanger was, vond ik het echt super leuk om te lezen hoe het met de andere "mama's to be" ging... en om gewoon lekker van je af te schrijven, want bij een zwangerschap komt er best veel (leuks ) op je af! Gewoon doen! Het mag nu!

Ik ga volgende week de diëtiste bellen denk ik... mijn vader's operatie is geslaagd en is van de IC af...
pi_73304526
Wat fijn dat je vader van de IC af is Jose! Laat het grote afvallen beginnen...

Het geeft mij echt heel veel rust dat ik even niet aan de clomid ga deze maand. Ik zag er echt tegen op.
pi_73305454
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:58 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. En wat goed ook dat ze meteen die weg inslaan en dat ze niet eerst nog maar wat aan gaan klungelen, wat ook weer máánden kost. Ik hoop dat deze weg de juiste weg is voor jullie en dat je idd snel in Z&G kunt gaan posten...

CP: gewoon naar Z&G gaan! Is leuk, hoor! Toen ik zwanger was, vond ik het echt super leuk om te lezen hoe het met de andere "mama's to be" ging... en om gewoon lekker van je af te schrijven, want bij een zwangerschap komt er best veel (leuks ) op je af! Gewoon doen! Het mag nu!

Ik ga volgende week de diëtiste bellen denk ik... mijn vader's operatie is geslaagd en is van de IC af...
Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.

Goed om te horen dat je vader van de IC af is. Dat zijn nooit leuke dingen om mee te maken.
En ben je geinspireerd geraakt door pze?

pze, een stuk rust in combinatie met die 5 kilo die je al kwijt bent (ondertussen vast al weer wat meer) zou dit zomaar eens spontaan wat kunnen worden. Ik hoop het in ieder geval heel erg voor je. Dat zou weer een mooi wonder zijn
pi_73310536
wat fijn Jose, dat je vader de goede kant op gaat! En wat goed dat je de knoop door hebt gehakt om naar een dietiste te gaan... knap van je, ik duim voor je dat het allemaal goed gaat!

PZE, fijn dat je nu niet de druk hebt dat je aan de clomid moet, fijn dat je een maandje kan overslaan...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:42:46 #252
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_73319501
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:24 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.

Goed om te horen dat je vader van de IC af is. Dat zijn nooit leuke dingen om mee te maken.
En ben je geinspireerd geraakt door pze?
haha.... over dit topic loslaten... volgens mij hebben we daar allemaal last van als je hier eenmaal gepost hebt.. kijk mij... Bas is alweer 9 maanden geweest en nog kom ik hier meerdere keren per week Ik snap het ook dat het een hele stap is om naar het andere topic te gaan... doe het gewoon wanneer de tijd daar voor jou rijp voor is...

Nee, ben niet zozeer geïnspireerd geraakt door PZE , maar gewoon omdat ik al eens een stuk (25 kilo) afgevallen ben en nu gewoon baal van mijn lijf, wil ik er gewoon wat aan gaan doen. Maar natuurlijk is het wel super dat PZE al zoveel kwijt is ! En mochten wij ooit voor een tweede gaan, dan wil ik gewoon een stuk afgevallen zijn en een stabiel gewicht hebben... alleen moet die denkbeeldige knop nog even (ècht) om...

PZE; goed van je dat je ook even afstand kunt doen van de MMM..! Rust is ook belangrijk, vooral als je daar zelf zo aan toe bent.

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties over mijn vader. Ben ook blij dat het nu weer de goede kant op gaat... echt een hele geruststelling... maar ik zal er niet teveel op doorgaan, hoort hier niet echt thuis ... net als het afvallen trouwens...
pi_73322717
He, niet eens door mij geïnspireerd... lekker is dat!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:23:23 #254
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_73322783
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:20 schreef prinseszondererwt het volgende:
He, niet eens door mij geïnspireerd... lekker is dat!
... nou vooruit, misschien een klein beetje dan....
pi_73322974
Jose, het hoort hier ook wel een beetje hoor. het brengt nare stress met zich mee, en dat is iets dat heel erg slecht is als je een kindje wil hebben... wat dat betreft is het niet helemaal hier op zijn plek, maar wel een beetje... en als er iets is, ook op een ander vlak, kun je dat altijd vertellen. jij luistert altijd naar een ander, ik wil ook wel naar jou luisteren!
pi_73327949
wat kan ik daar nou op zeggen, behalve; dank je wel...
pi_73328227
pi_73328248
Jose wat een opluchting van je vader

En alvast heel erg veel succes met afvallen..
Ik weet hoe moeilijk het is
pi_73328390
alweer dank je wel... jullie zijn lief...
pi_73350990
Ik hoop dat zonder clomid een eventuele menstruatie wat minder pijnlijk zal zijn... auwauwauw.
pi_73351362
issie met clomid dan standaard wat pijnlijker? fijn dat je het deze ronde zonder doet dan... ik hoop mee dat het minder pijnlijk is deze ronde..
pi_73351593
Tsja, het is de afgelopen twee keer gewoon erg pijnlijk. Daarvoor was het niet zo erg, ook met clomid niet. Gelukkig is het inmiddels alweer wat minder. Duurt nooit langer dan een paar uur.
pi_73352455
bah, dat is vervelend, ik hoop dat het geen trent is die doorzet... gelukkig is het weer wat minder...
pi_73385495
Heel veel sterkte met afvallen Jose. Ik hoop dat het je niet te veel moeite gaat kosten

pze, wat naar dat het zo pijnlijk is. Gelukkig dan weer dat het niet lang duurt, maar toch. Ik hoop dat je een rustige clomidloze maand mag hebben.
pi_73388866
Zo meneer heeft vanmorgen ook alles weer ingeleverd bij het ziekenhuis. Over ongeveer een weekje de uitslag van ons beiden.. Denk dat het allemaal wel goed is, maar toch spannend. Laatste check was 3 jaar geleden en toen was alles prima, beweeglijkheid en hoeveelheid.. Dus zal wel loslopen..

Dan volgende week ergens het startgesprek IVF en de prikinstructie, en dan maar weer wachten op mijn menstruatie! het begint alweer op te schieten!!
pi_73396123
Spannend Orea. Elke keer weer een stapje verder
pi_73406158
sorry dat ik zo plompverloren het topic binnenstap, maar mischien kunnen jullie mij helpen
ik heb een zeer onregelmatige cyclus en nu alweer twee weken over tijd.(vorige keer zat er 2 maanden tussen)
vanmiddag test gedaan bij huisarts en die was negatief.
hij liet mij de keus of wachten of pillen nemen om de cyclus op te starten.
mijn buik is wat opgezet en ben erg huilerig.
zowiezo helemaal van de wap qua lichaam. mijn onderbuik voelt zeurderig en pijnlijk.
er is een maand geleden een echo gemaakt om ev afwijkingen op te sporen maar dat was goed.
dilemma is ...... wat als ik wel zwanger ben. je hoort vaker dat een test negatief kan blijven.
of kan het mijn lichaam zijn die me voor de gek houd.
huisarts kon me ook geen duidelijk antwoord geven en ik ben bang mocht het zo zijn.........
of niet ... kan mijn lichaam niet meer vertrouwen...
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_73407073
winterstorm, als je twijfelt zou ik de huisarts vragen je door te laten sturen naar een gynaecoloog voor behandeling. Die heeft vaker met dat bijltje gehakt en die kan je veel beter controleren (bv. een echo om te zien of je zwanger bent of niet) en behandelen dan de huisarts.
pi_73407211
Dan gooi je er toch nog een clearblue tegenaan?
pi_73411395
oeh Orea, dat is ook spannend en fijn! lekker dat het weer opschiet in ieder geval!

Winterstorm, ik zou denk ik ook vragen of ik niet naar de gyn mocht om gewoon eens bekeken te worden omdat je er zelf niet zeker van bent... Helaas is advies hierover geven lastig... sterkte, want je zo voelen is niet fijn...
pi_73428634
Winterstorm, ik zou idd een verwijzing vragen. Het is imho ook wel een beetje maf dat de huisarts je pillen gaat voorschrijven voor er onderzoek is gedaan. Zou ik persoonlijk niet blij mee zijn. Iets met schoenmaker blijf bij je leest enzo... Sterkte!
pi_73433969
Spannend, Orea!
pi_73440432
Help me even, als je temp omhoog springt, is die eerste dag dat ie hoog is ook de dag van de eisprong? Ik bedoel, zou ik op dezelfde dag een positieve ovulatietest moeten hebben?
Daar gaan we weer
pi_73446531
Ik heb zelf het antwoord: ja.
Vandaag, zoals verwacht temp omhoog. Ovulatietesten had ik nog, dus die meteen even er tegenaan. En ja hoor het klopt. Nu weet ik zeker dat dit een goede stijging is, ik heb al 3 stijgingen in m'n grafiekje. Zondag dus bloedprikken en woensdag ook weer. Valt precies goed, hoef ik niet van m'n werk weg.

Oh en uiteraard heen we gister nog even met elkaar gespeeld, je weet maar nooit.
Daar gaan we weer
pi_73447992
bsd, ik hoop dat je op tijd hebt gespeeld!
(ik heb tempen en ovutesten nooit tegelijk gedaan, dus daar kan ik je dan weer niet mee helpen...)
pi_73460405
BSD, mij is altijd verteld door de gyn dat je temperatuur stijgt binnen 24 uur na je eisprong. Met andere woorden: als je temperatuur stijgt ben je te laat met seksen. Maar goed, misschien is het toch weer anders...
pi_73462952
Ik meld me hier ook,met stevige tegenzin weliswaar,maar het is niet anders.
Wij zijn sinds maart 2009 bezig met kinderen.Zijn naar de ha gegaan met een mogelijke te korte lf,werden doorgestuurd naar het ziekenhuis alwaar is geconstateerd dat mijn man geen zaadcellen heeft en we hoogst waarschijnlijk zonder dokters niet zwanger zullen worden. Is wel erg heftig om te horen. Nu moeten we de onderzoeken naar de oorzaak afwachten. Wordt een erg spannende tijd... Wil graag hier mee schrijven omdat ik in het andere topic niet echt meer thuis hoor.
Heb nog niet bij gelezen maar dat komt nog wel.
pi_73464522
Welkom Poezebeest. Altijd vervelend om dat hier weer te moeten zeggen
Ik hoop dat je hier in ieder geval je ei kwijt kunt en dat je wat troost kunt vinden bij de andere meiden. Hoe vervelend de omstandigheden ook, ik ben altijd blij geweest dat dit topic bestaat.

Heel veel sterkte in de komende, spannende tijd
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:13:44 #279
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73465317
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:56 schreef Poezebeest het volgende:
Ik meld me hier ook,met stevige tegenzin weliswaar,maar het is niet anders.
Wij zijn sinds maart 2009 bezig met kinderen.Zijn naar de ha gegaan met een mogelijke te korte lf,werden doorgestuurd naar het ziekenhuis alwaar is geconstateerd dat mijn man geen zaadcellen heeft en we hoogst waarschijnlijk zonder dokters niet zwanger zullen worden. Is wel erg heftig om te horen. Nu moeten we de onderzoeken naar de oorzaak afwachten. Wordt een erg spannende tijd... Wil graag hier mee schrijven omdat ik in het andere topic niet echt meer thuis hoor.
Heb nog niet bij gelezen maar dat komt nog wel.
Succes
pi_73465713
Poezebeest, welkom hier... helaas. Ik weet uit ervaring dat het erg fijn is om hier je ei af en toe kwijt te kunnen.
pi_73466982
Poezebeest, ik kan me voorstellen dat je dit nieuws helemaal niet verwacht had en dat het serieus schrikken was.
Zijn de onderzoeken al opgestart of moet je daarvoor naar een fertiliteitskliniek?
Veel succes
pi_73466985
Welkom Poezebeest, niet echt leuk om iemand welkom te moeten heten hier, maar helaas... Ik hoop dat je hier steun, antwoorden en wat je verder ook nodig hebt zult vinden. Heel veel sterkte in ieder geval!
pi_73472493
Poezebeest, het was niet de bedoeling dat je met me meekwam naar dit topic...
ik hoop heel erg dat de dokters iets voor je kunnen betekenen, dat ze iets voor je man kunnen doen...
Hebben jullie gauw weer een afspraak bij de gyn/fertiliteitsarts?
even een dikke knuffel voor jou!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:33:11 #284
105938 Jompelmeisje
Als je me nodig hebt...
pi_73472722

Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!

Lieve dames in dit topic, ik jompel voor jullie…
...jompel ik tevoorschijn!
pi_73473048

* mijsje doet mee met Jompelmeisje
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:50:23 #286
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73474990
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:33 schreef Jompelmeisje het volgende:

Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!

Lieve dames in dit topic, ik jompel voor jullie…
* Saffier ontroerd is

Poezebeest helaas welkom hier
Ylana
pi_73476985
Ik jompel ook even mee!
pi_73479830
Poezebeest wat een klote nieuws

Heel erg veel succes met alles wat komen gaat
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:09:21 #289
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73480785
Misschien moet ik mezelf hier toch maar eens écht gaan melden. Ook al vind ik mezelf nog wel een beetje een vreemde eend in de bijt...

Ik wil ook wel in de OP als jullie het niet vervelend vinden dat er iemand tussenloopt die steeds maar weer zwanger wordt

======================================================================================
Zwanger worden is hier geen probleem, het blijven lukt alleen nog niet. In januari 2009 gestart met proberen zwanger te worden, direct raak. Miskraam bij 5 weken. Daarna direct weer zwanger, april miskraam in de 11e week. In juni weer zwanger, maar helaas in juli bij 5 weken de derde miskraam. Uiteindelijk besloten om even te stoppen, maar bleek zwanger. Eind augustus bij 6 weken zwangerschap toch weer een miskraam. Alle onderzoeken gehad, niets aangetroffen. Voor nu heel even rust, medio december/januari naar de Gyn voor het bepalen van een plan van aanpak.
=======================================================================================

Wilde nu alvast melden hier omdat ik merk dat ik toch wel wat behoefte heb aan het praten af en toe...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73482283
mijn temp tot vandaag:

36.8, 36.7 36.5, 36.5, 36.7, 36.8, 36.4, 36.3, 36.5, 36.7, 36.8, 36.6, 36.5, 36.5, 36.9, 36.6

Duidelijk toch?
Daar gaan we weer
pi_73482583
Flugeltje, wat lijkt me dat verschrikkelijk moeilijk zeg
pi_73482706
Flugeltje, het gaat hier niet alleen om zwanger worden, maar ook om zwanger blijven. Natuurlijk mag je hier gewoon meepraten.
pi_73485537
Flugel, ik vind het dapper van je dat je nu hier ook mee wil praten. je hebt het niet makkelijk gehad, maar praten kan helpen. En inderdaad, zwanger blijven is een probleem, dus je kan hier prima terecht!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 14:53:04 #294
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_73487345
Flugeltje: welkom hier. Hoop dat je snel duidelijkheid mag krijgen over hoe nu verder. Het lijkt me nog erger om elke keer een miskraam te hebben dan wanneer je niet zwanger wordt. Voel je dus zeker niet bezwaard om hier te komen prikken!

Poezebeest: dat is geen goed nieuws . Ben je nu doorgestuurd? Hier ook een man met heeeeel weinig zwemmers en wij zijn doorgestuurd naar Nijmegen.

Bikinistringding: je hebt wel veel pieken en dalen in je temp. Maar ook een positieve ovulatietest begrijp ik. Dus er is iig positief. Vul jij je temperaturen online in? Dat heb ik wel een tijdje gedaan bij fertility friend en die laat dan heel mooi je evt. eisprong zien en berekend je gemiddelde cyclus.

Ben hier de laatste tijd maar weinig geweest - heb gepoogd even wat afstand te nemen in onze 'wachttijd'. Maar deze zit er bijna op: maandag intake in Nijmegen (nu al nerveus). Benieuwd wat nu verder en hoeveel wachttijd dat allemaal met zich mee gaat brengen...
pi_73487599
spannend Hobbesje! ik hoop op positief nieuws voor je!
pi_73508642
Hier veel verdriet. Ik moet de hoop op een kindje even aan de kant zetten. Iets waar ik al langere tijd van droom zal misschien geen werkelijkheid worden. Dat doet veel pijn en voelt zo oneerlijk! Rationeel weet ik dat we de onderzoeken moeten afwachten,maar gevoelsmatig denk ik dat de kans op een kindje echt minimaal is. Mijn man krijgt binnenkort een echo en daarna moeten we naar de uroloog. Ik vermoed dat enkele operaties op jonge leeftijd er mee te maken hebben. Hoop dat het op te lossen is, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb nu 1 echo gehad om de eisprong te volgen, maar twijfel of ik hiermee door wil gaan. Vraag me af of deze info nuttig is als we voor icsi zouden moeten gaan. Weet een van jullie dat? Denk namelijk dat het hier op uit draait.
pi_73510426
Poezebeest, bij ICSI moet je sowieso een gestimuleerde cyclus ondergaan, dus in dat geval heeft het volgen van je cyclus geen zin, want de eisprong wordt in de gestimuleerde cyclus toch opgewekt door de Pregnylspuit. Heel veel sterkte in ieder geval, en geef de moed niet op, het zou zomaar zo kunnen zijn dat ICSI voor jullie de oplossing is.
pi_73510443
Poezebeest, ik heb het resultaat van 20 maanden hier lopen van icsi.
Waarom willen ze jouw eisprong volgen? Bij icsi wordt er net als bij IVF een aantal eitjes gerijpt. Die worden door een punctie geoogst en daarna in het lab bevrucht. Dan kan het dus zo zijn dat je meer dan 1 bevruchting hebt. Door het aantal tweelingzwangerschappen zijn ze erg terughoudend met terugplaatsen, waarschijnlijk krijg je 1 embryo terug. Wat er overblijft gaat in de vriezer. Mocht het dan niet in 1x raak zijn, of je wilt over 2 jaar nog een kindje dan hoef je geen volledige poging te doen, maar krijg je een diepvriesembryo terug. Dit doen ze gewoon in je eigen cyclus, daarom volgen ze die nu. Als je zelf een mooie cyclus hebt heb je bij een cryoterugplaatsing geen hormonen nodig.

Ik snap heel goed dat je het misschien nu onzin vind, maar dat is het dus niet.

Blijf ook vragen stellen aan je gyn! Er gebeurt al heel veel in zo'n behandeling, vraag gewoon alles. Domme vragen bestaan niet.

Wat betreft je partner, bij isci geld minder dan 1 miljoen zaadcellen, daarboven is IVF. Als er voor een isci behandeling niet genoeg of goed genoeg zaad door masturbatie wordt verkregen kunnen ze ook nog zaad direct uit de bal halen: mesa/tesa.

Heel veel succes, geef de moed niet op.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:43:58 #299
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73511018
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:49 schreef Poezebeest het volgende:
Hier veel verdriet. Ik moet de hoop op een kindje even aan de kant zetten. Iets waar ik al langere tijd van droom zal misschien geen werkelijkheid worden. Dat doet veel pijn en voelt zo oneerlijk! Rationeel weet ik dat we de onderzoeken moeten afwachten,maar gevoelsmatig denk ik dat de kans op een kindje echt minimaal is. Mijn man krijgt binnenkort een echo en daarna moeten we naar de uroloog. Ik vermoed dat enkele operaties op jonge leeftijd er mee te maken hebben. Hoop dat het op te lossen is, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb nu 1 echo gehad om de eisprong te volgen, maar twijfel of ik hiermee door wil gaan. Vraag me af of deze info nuttig is als we voor icsi zouden moeten gaan. Weet een van jullie dat? Denk namelijk dat het hier op uit draait.

Het is ook niet makkelijk allemaal hè? En ja er is van alles mogelijk, maar als het jou zelf overkomt stort gewoon even de wereld in. Heel begrijpelijk en iedereen hier zal dat snappen. Hou jezelf vast aan de positieve verhalen hier, het duurt allemaal veel langer maar er is nog steeds kans op die o zo welkome beloning....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73511182
En flugeltje, je bent hier inderdaad ook hardstikke welkom. Het lijkt me vreselijk om steeds die blijdschap van een zwangerschap te hebben en elke keer daarna weer dat grote verdriet van het verlies En als er dan ook nog eens geen oorzaak te vinden is

Ik hoop dat er binnenkort een mooi plan komt, zodat jullie vol goede moed weer verder kunnen
pi_73514357
Ik zit even in een dipje. vanaf volgende week wordt m'n medicatie afgebouwd (estradiol vanaf week 7 in 2 weken tijd en progesteron vanaf week 9 in 1 week tijd), maar ik ben zo bang dat m'n eigen lichaam het dan nog niet (genoeg) heeft overgenomen. Zit me nu suf te googlen en er zijn zoveel verschillende verhalen over wanneer de placenta het overneemt. De een zegt vanaf 8 weken, de ander dat het pas vanaf 12 weken veilig is.

Heb mijn angst afgelopen maandag al aangegeven in het ziekenhuis, maar de fertiliteitsassistente zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, want als het hartje klopt, dan is het ver genoeg om af te gaan bouwen. Maar ik ben totaal nog niet gerustgesteld. Of het hartje klopt heeft toch niets te maken met of de placenta z'n werk goed doet? Ik wil dat ze m'n hormoongehaltes gaan controleren in de afbouwweken om te zien of het voldoende is, maar ik vrees dat ze dat niet gaat laten doen

Bah

Volgende topic: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #66
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')