abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73270357
zo, het gesprek gehad. was voor mij wel emotioneel, aangezien we nu echt gaan behandelen, en het tijdperk van zelf proberen en daarin afwachten dus echt over is. voor manlief was dat wat minder.
ik ben deze cyclus te laat om wat te kunnen doen, maar komende cyclus gaan we starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ik krijg geen hormonen in de rit naar de ovulatie toe, maar ik moet vanaf dag 10 komen voor de echo's om te zien hoe groot het eitje is. als het groot genoeg is, moet ik wel een spuit met pregnyl om met anderhalve dag de eisprong te hebben. dan moet ik dus anderhalve dag later terug voor de inseminatie. de eerste 3 rondes doen we sowieso dus zonder extra hormonen. daarna wil hij eventueel kijken of het zin heeft om het een paar rondes te proberen met extra hormonen dagelijks te spuiten.
ik wil wel in de OP als dat mag...
Mijsje: augustus 2007 gestopt met de pil. in juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. in september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. vanaf komende cyclus bezig met IUI. (eerste IUI ongeveer eind oktober)
pi_73270433
mijsje, wel fijn dat je nu "gewoon" verder kunt gaan. Ook wel fijn dat je niet meteen met hormonen aan de gang hoeft. Ik hoop gewoon dat het voor jou in november meteen raak is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73274031
Ticootje: ook IUI dus. Wel fijn dat je "enkel" maar Pregnyl nodig hebt. Ik hoop dat de eerste poging direct raak is, zou gewoon zalig zijn na dat lange wachten.
En ik hoop ook onmiddellijk dat de MMM jou iets meer rust kan brengen. Hoe raar het ook klinkt, maar toen ik in Jette in behandeling was, was ik er veel rustiger over dan in Aalst. Gewoon omdat ze het echt allemaal zo goed mogelijk in de gaten proberen te houden.

En eerste IUI eind oktober, dus dat betekent dat je nu gewoon nog jouw ongesteldheid moet afwachten of moet je nog aan de medicijnen om die op te wekken?
pi_73275867
Mijsje Ik hoop dat de eerste poging IUI meteen raak is voor je!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:28:44 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73276291
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:06 schreef mijsje het volgende:
zo, het gesprek gehad. was voor mij wel emotioneel, aangezien we nu echt gaan behandelen, en het tijdperk van zelf proberen en daarin afwachten dus echt over is. voor manlief was dat wat minder.
ik ben deze cyclus te laat om wat te kunnen doen, maar komende cyclus gaan we starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ik krijg geen hormonen in de rit naar de ovulatie toe, maar ik moet vanaf dag 10 komen voor de echo's om te zien hoe groot het eitje is. als het groot genoeg is, moet ik wel een spuit met pregnyl om met anderhalve dag de eisprong te hebben. dan moet ik dus anderhalve dag later terug voor de inseminatie. de eerste 3 rondes doen we sowieso dus zonder extra hormonen. daarna wil hij eventueel kijken of het zin heeft om het een paar rondes te proberen met extra hormonen dagelijks te spuiten.
ik wil wel in de OP als dat mag...
Mijsje: augustus 2007 gestopt met de pil. in juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. in september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. vanaf komende cyclus bezig met IUI. (eerste IUI ongeveer eind oktober)

Nou, dan kan ik even mijn duimen te rusten leggen voor jou en dan héél hard duimen eind oktober.
pi_73277881
dank jullie meiden!

Leonieke, ik neem aan dat je het tegen mij had? Ik moet inderdaad nu m'n ongesteldheid afwachten, omdat m'n eisprong nu ongeveer is en ze dus te laat zijn voor een inseminatie deze cyclus. er hoeft geen menstruatie te worden opgewekt, want ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijke eisprong. m'n gyn weet ook niet goed waarom het niet lukt. hij zei ook dat het daardoor niet makkelijk was om gericht te gaan behandelen, vandaar alleen pregnyl en insemineren. (pregnyl, omdat het dan "zeker" is wanneer de eisprong precies is, in plaats van in de loop van de dag of ms de dag erna of ervoor...) als het daarmee alleen dan nog niet lukt na zeker 3 rondes, dan wil hij gaan proberen om de eierstokken extra te stimuleren met hormonen.
ik ben heel blij met deze gynaecoloog. Hij is duidelijk en direct maar op een menselijke manier.
pi_73278801
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:15 schreef mijsje het volgende:
dank jullie meiden!

Leonieke, ik neem aan dat je het tegen mij had? Ik moet inderdaad nu m'n ongesteldheid afwachten, omdat m'n eisprong nu ongeveer is en ze dus te laat zijn voor een inseminatie deze cyclus. er hoeft geen menstruatie te worden opgewekt, want ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijke eisprong. m'n gyn weet ook niet goed waarom het niet lukt. hij zei ook dat het daardoor niet makkelijk was om gericht te gaan behandelen, vandaar alleen pregnyl en insemineren. (pregnyl, omdat het dan "zeker" is wanneer de eisprong precies is, in plaats van in de loop van de dag of ms de dag erna of ervoor...) als het daarmee alleen dan nog niet lukt na zeker 3 rondes, dan wil hij gaan proberen om de eierstokken extra te stimuleren met hormonen.
ik ben heel blij met deze gynaecoloog. Hij is duidelijk en direct maar op een menselijke manier.
Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijk
  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:06:11 #233
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_73279352
Mijsje Ik duim heel hard voor je dat het de IUI gelijk bingo is
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_73279880
Lief Mijsje, ik hoop dat het nu snel raak voor jullie zal zijn, Ik zal voor je duimen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73280168
Mijsje wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en wat fijn dat het stapje voor stapje gaat. Ik duim echt zo ontzettend voor jou dat dit hem gewoon gaat worden! Het wordt wel tijd...
pi_73281452
Mijsje heel fijn dat het nu duidelijke stappen zijn, al kan ik me goed indenken dat het ook een hele emotionele stap is. Hopelijk doet IUI wat het moet doen.

Ik heb de gyn gebeld en ik stop even met de clomid om te kijken of de boel vanzelf weer op gang komt. Even rust.
pi_73281463
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:44 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijk
de zwemmers zwommen prima. we hadden al een flinke tijd geleden weer (volgens mij was het maart...) manlief laten testen. de huisarts dacht in de eerste instantie dat het niet goed was, en stuurde ons terug naar de gyn, maar uiteindelijk bleek de uitslag volgens de gyn prima te zijn.

fijn dat er zo wordt meegeleefd hier. lief van jullie!
pi_73281704
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:27 schreef mijsje het volgende:

[..]

de zwemmers zwommen prima. we hadden al een flinke tijd geleden weer (volgens mij was het maart...) manlief laten testen. de huisarts dacht in de eerste instantie dat het niet goed was, en stuurde ons terug naar de gyn, maar uiteindelijk bleek de uitslag volgens de gyn prima te zijn.

fijn dat er zo wordt meegeleefd hier. lief van jullie!
Owh ja, dat staat me wel bij nu je het zegt
Ik hoop echt heel hard dat de IUI voor jullie de oplossing is en je hier in december komt zwaaien met een tweede streepje
pi_73281782
dank je CP, ik hoop het ook, kunnen we ms nog samen in het Z&G topic kletsen over alle kwaaltjes die we samen tegenkomen...
pi_73281914
Ik bedoel natuurlijk november

Ik weet niet of ik daar wel heen durf
Voorlopig nog niet in ieder geval
Maar als het bij jou deze maand raak is dan loop je nog geen 2 maanden achter
pi_73282199
ze zijn echt heel lief in Z&G...
en dat is zo, dan lopen we bijna gelijk op... maar ik hoop nergens op wat dat betreft. ik geloof ook eerder in december dan in november...
pi_73287037
Sorry mijsje. Ik weet niet wat er tegenwoordig aan de hand is. Zo heb ik Freecell ook al gefeliciteerd met haar bevalling
pi_73288457
ik hou het op zwangerschapsdementie... maar ik snapte dat je het tegen mij had...
pi_73291663
Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de gyn, mijsje, en dat jullie verder kunnen. Hopelijk is een IUI zonder hormonen genoeg om snel zwanger te raken! Daar duim ik in ieder geval voor.
pi_73296038
Mijsje, wat fijn dat het gesprek zo positief is geweest. Hopelijk is er niet meer dan IUI zonder hormonen nodig om zwanger te worden! Heel veel succes in ieder geval.
pi_73297529
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:26 schreef Vlindur het volgende:
Lief Mijsje, ik hoop dat het nu snel raak voor jullie zal zijn, Ik zal voor je duimen

ik had het niet beter kunnen zeggen
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_73297580
bedankt! Ik voel me heel erg gesteund, en dat voelt goed!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:58:48 #248
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_73302902
Mijsje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. En wat goed ook dat ze meteen die weg inslaan en dat ze niet eerst nog maar wat aan gaan klungelen, wat ook weer máánden kost. Ik hoop dat deze weg de juiste weg is voor jullie en dat je idd snel in Z&G kunt gaan posten...

CP: gewoon naar Z&G gaan! Is leuk, hoor! Toen ik zwanger was, vond ik het echt super leuk om te lezen hoe het met de andere "mama's to be" ging... en om gewoon lekker van je af te schrijven, want bij een zwangerschap komt er best veel (leuks ) op je af! Gewoon doen! Het mag nu!

Ik ga volgende week de diëtiste bellen denk ik... mijn vader's operatie is geslaagd en is van de IC af...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73304526
Wat fijn dat je vader van de IC af is Jose! Laat het grote afvallen beginnen...

Het geeft mij echt heel veel rust dat ik even niet aan de clomid ga deze maand. Ik zag er echt tegen op.
pi_73305454
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:58 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. En wat goed ook dat ze meteen die weg inslaan en dat ze niet eerst nog maar wat aan gaan klungelen, wat ook weer máánden kost. Ik hoop dat deze weg de juiste weg is voor jullie en dat je idd snel in Z&G kunt gaan posten...

CP: gewoon naar Z&G gaan! Is leuk, hoor! Toen ik zwanger was, vond ik het echt super leuk om te lezen hoe het met de andere "mama's to be" ging... en om gewoon lekker van je af te schrijven, want bij een zwangerschap komt er best veel (leuks ) op je af! Gewoon doen! Het mag nu!

Ik ga volgende week de diëtiste bellen denk ik... mijn vader's operatie is geslaagd en is van de IC af...
Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.

Goed om te horen dat je vader van de IC af is. Dat zijn nooit leuke dingen om mee te maken.
En ben je geinspireerd geraakt door pze?

pze, een stuk rust in combinatie met die 5 kilo die je al kwijt bent (ondertussen vast al weer wat meer) zou dit zomaar eens spontaan wat kunnen worden. Ik hoop het in ieder geval heel erg voor je. Dat zou weer een mooi wonder zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')