quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:06 schreef mijsje het volgende:
zo, het gesprek gehad. was voor mij wel emotioneel, aangezien we nu echt gaan behandelen, en het tijdperk van zelf proberen en daarin afwachten dus echt over is. voor manlief was dat wat minder.
ik ben deze cyclus te laat om wat te kunnen doen, maar komende cyclus gaan we starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ik krijg geen hormonen in de rit naar de ovulatie toe, maar ik moet vanaf dag 10 komen voor de echo's om te zien hoe groot het eitje is. als het groot genoeg is, moet ik wel een spuit met pregnyl om met anderhalve dag de eisprong te hebben. dan moet ik dus anderhalve dag later terug voor de inseminatie. de eerste 3 rondes doen we sowieso dus zonder extra hormonen. daarna wil hij eventueel kijken of het zin heeft om het een paar rondes te proberen met extra hormonen dagelijks te spuiten.
ik wil wel in de OP als dat mag...
Mijsje: augustus 2007 gestopt met de pil. in juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. in september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. vanaf komende cyclus bezig met IUI. (eerste IUI ongeveer eind oktober)
Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:15 schreef mijsje het volgende:
dank jullie meiden!
Leonieke, ik neem aan dat je het tegen mij had? Ik moet inderdaad nu m'n ongesteldheid afwachten, omdat m'n eisprong nu ongeveer is en ze dus te laat zijn voor een inseminatie deze cyclus. er hoeft geen menstruatie te worden opgewekt, want ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijke eisprong. m'n gyn weet ook niet goed waarom het niet lukt. hij zei ook dat het daardoor niet makkelijk was om gericht te gaan behandelen, vandaar alleen pregnyl en insemineren. (pregnyl, omdat het dan "zeker" is wanneer de eisprong precies is, in plaats van in de loop van de dag of ms de dag erna of ervoor...) als het daarmee alleen dan nog niet lukt na zeker 3 rondes, dan wil hij gaan proberen om de eierstokken extra te stimuleren met hormonen.
ik ben heel blij met deze gynaecoloog. Hij is duidelijk en direct maar op een menselijke manier.
de zwemmers zwommen prima.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:44 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijk
Owh ja, dat staat me wel bij nu je het zegtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
de zwemmers zwommen prima.we hadden al een flinke tijd geleden weer (volgens mij was het maart...) manlief laten testen. de huisarts dacht in de eerste instantie dat het niet goed was, en stuurde ons terug naar de gyn, maar uiteindelijk bleek de uitslag volgens de gyn prima te zijn.
fijn dat er zo wordt meegeleefd hier.lief van jullie!
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:26 schreef Vlindur het volgende:
Lief Mijsje, ik hoop dat het nu snel raak voor jullie zal zijn, Ik zal voor je duimen![]()
Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:58 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. En wat goed ook dat ze meteen die weg inslaan en dat ze niet eerst nog maar wat aan gaan klungelen, wat ook weer máánden kost. Ik hoop dat deze weg de juiste weg is voor jullie en dat je idd snel in Z&G kunt gaan posten...![]()
CP: gewoon naar Z&G gaan! Is leuk, hoor! Toen ik zwanger was, vond ik het echt super leuk om te lezen hoe het met de andere "mama's to be" ging... en om gewoon lekker van je af te schrijven, want bij een zwangerschap komt er best veel (leuks) op je af! Gewoon doen! Het mag nu!
![]()
Ik ga volgende week de diëtiste bellen denk ik... mijn vader's operatie is geslaagd en is van de IC af...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |