Zonder Clomid geen eisprong toch? Moet je dan niet sowieso de gynaecoloog op de hoogte stellen dat je een maandje overslaat? En wellicht wel medicijnen krijgen om een nieuwe menstruatie op te wekken?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Stop maar hoor!
Ik zit er nu echt een beetje mee wat ik zal doen. Ik verwacht morgen of overmorgen mijn nieuwe cyclus en eigenlijk wil ik even stoppen met de clomid. Moet ik daar de gyn voor bellen of gewoon de stoute schoenen aantrekken en doen? Eigenlijk bellen natuurlijk, maarja...![]()
Voor de zekerheid is het wel fijn als je die pillen achter de hand hebt. Dan hoef je dat recept niet pas te regelen als het toch uitblijft.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:11 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja, dat is zo CP. Ik hoop eigenlijk dat met minder kilo's mijn cyclus weer op gang komt... Maarja, misschien gebeurt dat we helemaal niet. Ik ga maar even bellen idd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broekMaar mijn god
't was me het middagje wel...
quote:Op woensdag 30 september 2009 18:14 schreef Orea het volgende:hihi zij mag dat inderdaad zeggen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broekMaar mijn god
't was me het middagje wel...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
Je verzint het niet zegquote:Op woensdag 30 september 2009 18:13 schreef Orea het volgende:
Zo vandaag meting gehad.. niet echt iets heel bijzonders.. Maar wel weer een echte Orea aktie
Bezig met de uitgangsecho (dat ding erin dus) is het fotorolletje open het was wel de bedoeling dat ze een paar foto's zou maken voor het dossier.. dus ik zeg, moet ik hem even vasthouden, zodat je een rolletje kunt pakken?
Nou zegt ze, we kunnen het proberen kweet niet of het lukt.
Nou gelukt dus, daar lag ik dan, wijdbeens in de stoelmet die uitgangsecho erin
en dat ding zelf vasthoudend
![]()
![]()
Volgens mij ben ik voor het eerst in mijn leven rood geworden (weinig pigment in mijn gezicht)
![]()
quote:Op woensdag 30 september 2009 18:14 schreef Orea het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broekMaar mijn god
't was me het middagje wel...![]()
beetje kreunen erbij
![]()
Ik hoop ook dat je een goed gesprek hebtquote:Op woensdag 30 september 2009 19:49 schreef mijsje het volgende:
PZE, toch gooi ik er ook even een WOW in hoor! 5 kilo... pas je op dat je niet te hard gaat?
Orea!wat een vriendin! Maar inderdaad, beetje humor erin is helemaal goed!
![]()
bijna donderdag... de week vloog om, maar nu slaan de zenuwen wel toe... zucht, morgen weet ik meer...tot morgen!
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:06 schreef mijsje het volgende:
zo, het gesprek gehad. was voor mij wel emotioneel, aangezien we nu echt gaan behandelen, en het tijdperk van zelf proberen en daarin afwachten dus echt over is. voor manlief was dat wat minder.
ik ben deze cyclus te laat om wat te kunnen doen, maar komende cyclus gaan we starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ik krijg geen hormonen in de rit naar de ovulatie toe, maar ik moet vanaf dag 10 komen voor de echo's om te zien hoe groot het eitje is. als het groot genoeg is, moet ik wel een spuit met pregnyl om met anderhalve dag de eisprong te hebben. dan moet ik dus anderhalve dag later terug voor de inseminatie. de eerste 3 rondes doen we sowieso dus zonder extra hormonen. daarna wil hij eventueel kijken of het zin heeft om het een paar rondes te proberen met extra hormonen dagelijks te spuiten.
ik wil wel in de OP als dat mag...
Mijsje: augustus 2007 gestopt met de pil. in juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. in september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. vanaf komende cyclus bezig met IUI. (eerste IUI ongeveer eind oktober)
Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:15 schreef mijsje het volgende:
dank jullie meiden!
Leonieke, ik neem aan dat je het tegen mij had? Ik moet inderdaad nu m'n ongesteldheid afwachten, omdat m'n eisprong nu ongeveer is en ze dus te laat zijn voor een inseminatie deze cyclus. er hoeft geen menstruatie te worden opgewekt, want ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijke eisprong. m'n gyn weet ook niet goed waarom het niet lukt. hij zei ook dat het daardoor niet makkelijk was om gericht te gaan behandelen, vandaar alleen pregnyl en insemineren. (pregnyl, omdat het dan "zeker" is wanneer de eisprong precies is, in plaats van in de loop van de dag of ms de dag erna of ervoor...) als het daarmee alleen dan nog niet lukt na zeker 3 rondes, dan wil hij gaan proberen om de eierstokken extra te stimuleren met hormonen.
ik ben heel blij met deze gynaecoloog. Hij is duidelijk en direct maar op een menselijke manier.
de zwemmers zwommen prima.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:44 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijk
Owh ja, dat staat me wel bij nu je het zegtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:27 schreef mijsje het volgende:
[..]
de zwemmers zwommen prima.we hadden al een flinke tijd geleden weer (volgens mij was het maart...) manlief laten testen. de huisarts dacht in de eerste instantie dat het niet goed was, en stuurde ons terug naar de gyn, maar uiteindelijk bleek de uitslag volgens de gyn prima te zijn.
fijn dat er zo wordt meegeleefd hier.lief van jullie!
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:26 schreef Vlindur het volgende:
Lief Mijsje, ik hoop dat het nu snel raak voor jullie zal zijn, Ik zal voor je duimen![]()
Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:58 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. En wat goed ook dat ze meteen die weg inslaan en dat ze niet eerst nog maar wat aan gaan klungelen, wat ook weer máánden kost. Ik hoop dat deze weg de juiste weg is voor jullie en dat je idd snel in Z&G kunt gaan posten...![]()
CP: gewoon naar Z&G gaan! Is leuk, hoor! Toen ik zwanger was, vond ik het echt super leuk om te lezen hoe het met de andere "mama's to be" ging... en om gewoon lekker van je af te schrijven, want bij een zwangerschap komt er best veel (leuks) op je af! Gewoon doen! Het mag nu!
![]()
Ik ga volgende week de diëtiste bellen denk ik... mijn vader's operatie is geslaagd en is van de IC af...
haha.... over dit topic loslaten... volgens mij hebben we daar allemaal last van als je hier eenmaal gepost hebt.. kijk mij... Bas is alweer 9 maanden geweest en nog kom ik hier meerdere keren per weekquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:24 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.
Goed om te horen dat je vader van de IC af is. Dat zijn nooit leuke dingen om mee te maken.
En ben je geinspireerd geraakt door pze?
... nou vooruit, misschien een klein beetje dan....quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:20 schreef prinseszondererwt het volgende:
He, niet eens door mij geïnspireerd... lekker is dat!![]()
Succesquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:56 schreef Poezebeest het volgende:
Ik meld me hier ook,met stevige tegenzin weliswaar,maar het is niet anders.
Wij zijn sinds maart 2009 bezig met kinderen.Zijn naar de ha gegaan met een mogelijke te korte lf,werden doorgestuurd naar het ziekenhuis alwaar is geconstateerd dat mijn man geen zaadcellen heeft en we hoogst waarschijnlijk zonder dokters niet zwanger zullen worden. Is wel erg heftig om te horen. Nu moeten we de onderzoeken naar de oorzaak afwachten. Wordt een erg spannende tijd... Wil graag hier mee schrijven omdat ik in het andere topic niet echt meer thuis hoor.
Heb nog niet bij gelezen maar dat komt nog wel.
* Saffier ontroerd isquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:33 schreef Jompelmeisje het volgende:
![]()
![]()
![]()
Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?
Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.
Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!![]()
![]()
![]()
Lieve dames in dit topic, ik jompel voor jullie…
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:49 schreef Poezebeest het volgende:
Hier veel verdriet. Ik moet de hoop op een kindje even aan de kant zetten. Iets waar ik al langere tijd van droom zal misschien geen werkelijkheid worden. Dat doet veel pijn en voelt zo oneerlijk! Rationeel weet ik dat we de onderzoeken moeten afwachten,maar gevoelsmatig denk ik dat de kans op een kindje echt minimaal is. Mijn man krijgt binnenkort een echo en daarna moeten we naar de uroloog. Ik vermoed dat enkele operaties op jonge leeftijd er mee te maken hebben. Hoop dat het op te lossen is, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb nu 1 echo gehad om de eisprong te volgen, maar twijfel of ik hiermee door wil gaan. Vraag me af of deze info nuttig is als we voor icsi zouden moeten gaan. Weet een van jullie dat? Denk namelijk dat het hier op uit draait.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |