abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2009 @ 15:34:46 #201
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_73244575
Bij ons kan je elke willekeurige cyclus of cycli overslaan en weer verder gaan als je er aan toe bent. 'Gewoon' even bellen en zeggen dat je een maandje overslaat. Als je al twijfelt of je verder moet gaan nu - lekker even pauzeren zou ik zeggen.
pi_73244863
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Stop maar hoor!

Ik zit er nu echt een beetje mee wat ik zal doen. Ik verwacht morgen of overmorgen mijn nieuwe cyclus en eigenlijk wil ik even stoppen met de clomid. Moet ik daar de gyn voor bellen of gewoon de stoute schoenen aantrekken en doen? Eigenlijk bellen natuurlijk, maarja...
Zonder Clomid geen eisprong toch? Moet je dan niet sowieso de gynaecoloog op de hoogte stellen dat je een maandje overslaat? En wellicht wel medicijnen krijgen om een nieuwe menstruatie op te wekken?
pi_73245913
Ja, dat is zo CP. Ik hoop eigenlijk dat met minder kilo's mijn cyclus weer op gang komt... Maarja, misschien gebeurt dat we helemaal niet. Ik ga maar even bellen idd.
pi_73246320
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:11 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ja, dat is zo CP. Ik hoop eigenlijk dat met minder kilo's mijn cyclus weer op gang komt... Maarja, misschien gebeurt dat we helemaal niet. Ik ga maar even bellen idd.
Voor de zekerheid is het wel fijn als je die pillen achter de hand hebt. Dan hoef je dat recept niet pas te regelen als het toch uitblijft.

Al hoop ik natuurlijk dat het weer op gang komt. En in jouw afvaltempo kan de komende maand zomaar het verschil maken. Ik ga voor je duimen
pi_73249874
Zo vandaag meting gehad.. niet echt iets heel bijzonders.. Maar wel weer een echte Orea aktie
Bezig met de uitgangsecho (dat ding erin dus) is het fotorolletje op en het was wel de bedoeling dat ze een paar foto's zou maken voor het dossier.. dus ik zeg, moet ik hem even vasthouden, zodat je een rolletje kunt pakken?

Nou zegt ze, we kunnen het proberen kweet niet of het lukt.

Nou gelukt dus, daar lag ik dan, wijdbeens in de stoel met die uitgangsecho erin en dat ding zelf vasthoudend

Volgens mij ben ik voor het eerst in mijn leven rood geworden (weinig pigment in mijn gezicht )

pi_73249934
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broek Maar mijn god

't was me het middagje wel...
pi_73250584
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:14 schreef Orea het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn beste vriendin weet dat ik de humor nodig heb... ik deed het dus praktisch in mijn broek Maar mijn god

hihi zij mag dat inderdaad zeggen!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_73250791
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:13 schreef Orea het volgende:
Zo vandaag meting gehad.. niet echt iets heel bijzonders.. Maar wel weer een echte Orea aktie
Bezig met de uitgangsecho (dat ding erin dus) is het fotorolletje op en het was wel de bedoeling dat ze een paar foto's zou maken voor het dossier.. dus ik zeg, moet ik hem even vasthouden, zodat je een rolletje kunt pakken?

Nou zegt ze, we kunnen het proberen kweet niet of het lukt.

Nou gelukt dus, daar lag ik dan, wijdbeens in de stoel met die uitgangsecho erin en dat ding zelf vasthoudend

Volgens mij ben ik voor het eerst in mijn leven rood geworden (weinig pigment in mijn gezicht )

Je verzint het niet zeg
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:14 schreef Orea het volgende:
SPOILER

beetje kreunen erbij
pi_73251287
Orea! Goed bezig!
pi_73251579
Orea
pi_73251622
Erg he

en dat soort akties overkomen mij dus áltijd
pi_73251725
whahshs Orea, wat een geweldige actie! en die opmerking van je vriendin

heerlijk (en soms zo nodig) om de humor er in te houden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73253003
PZE, toch gooi ik er ook even een WOW in hoor! 5 kilo... pas je op dat je niet te hard gaat?

Orea! wat een vriendin! Maar inderdaad, beetje humor erin is helemaal goed!

bijna donderdag... de week vloog om, maar nu slaan de zenuwen wel toe... zucht, morgen weet ik meer...
tot morgen!
pi_73253060
mijsje ik hoop dat het gesprek goed meevalt. Ik duim alvast voor je mee
pi_73253437
Komt helemaal goed Mijsje!!! Let maar op! Hoop dat je vannacht nog lekker slaapt!! Hoop dat je er morgen enthousiast uitkomt (uit het gesprek) en dat je vernieuwde hoop krijgt

En sja, ik en mijn vriendinnen
pi_73254999
Mijsje; heel veel succes morgen! Hopelijk brengt het je een hoop duidelijkheid!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73255116
Spannend mijsje! Hoop dat het een fijn gesprek gaat zijn en duidelijk wordt wat de volgende stappen zijn.
pi_73255132
Spannend, mijsje! Heel veel succes en ik hoop dat je met een goed gevoel het gesprek uitkomt.
pi_73255676
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:49 schreef mijsje het volgende:
PZE, toch gooi ik er ook even een WOW in hoor! 5 kilo... pas je op dat je niet te hard gaat?

Orea! wat een vriendin! Maar inderdaad, beetje humor erin is helemaal goed!

bijna donderdag... de week vloog om, maar nu slaan de zenuwen wel toe... zucht, morgen weet ik meer...
tot morgen!
Ik hoop ook dat je een goed gesprek hebt
pi_73255754
Mijsje, wat spannend inderdaad. Ik hoop dat je hier morgen een duidelijk verhaal hier komt posten.
pi_73255852
dank jullie voor de steun, dat helpt zeker!
pi_73256357
Verkeerde topic.

Mijsje succes morgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73264516
Mijsje,heel veel succes vandaag! Ik hoop dat je een helder verhaald te horen krijgt, zodat je eindelijk weet waar je aan toe bent.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:21:01 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73264533
Orea!

mijsje, succes!
pi_73264552
Mijsje, veel succes vandaag!

PZE, wat super meis, al 5 kilo kwijt!
pi_73270357
zo, het gesprek gehad. was voor mij wel emotioneel, aangezien we nu echt gaan behandelen, en het tijdperk van zelf proberen en daarin afwachten dus echt over is. voor manlief was dat wat minder.
ik ben deze cyclus te laat om wat te kunnen doen, maar komende cyclus gaan we starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ik krijg geen hormonen in de rit naar de ovulatie toe, maar ik moet vanaf dag 10 komen voor de echo's om te zien hoe groot het eitje is. als het groot genoeg is, moet ik wel een spuit met pregnyl om met anderhalve dag de eisprong te hebben. dan moet ik dus anderhalve dag later terug voor de inseminatie. de eerste 3 rondes doen we sowieso dus zonder extra hormonen. daarna wil hij eventueel kijken of het zin heeft om het een paar rondes te proberen met extra hormonen dagelijks te spuiten.
ik wil wel in de OP als dat mag...
Mijsje: augustus 2007 gestopt met de pil. in juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. in september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. vanaf komende cyclus bezig met IUI. (eerste IUI ongeveer eind oktober)
pi_73270433
mijsje, wel fijn dat je nu "gewoon" verder kunt gaan. Ook wel fijn dat je niet meteen met hormonen aan de gang hoeft. Ik hoop gewoon dat het voor jou in november meteen raak is.
pi_73274031
Ticootje: ook IUI dus. Wel fijn dat je "enkel" maar Pregnyl nodig hebt. Ik hoop dat de eerste poging direct raak is, zou gewoon zalig zijn na dat lange wachten.
En ik hoop ook onmiddellijk dat de MMM jou iets meer rust kan brengen. Hoe raar het ook klinkt, maar toen ik in Jette in behandeling was, was ik er veel rustiger over dan in Aalst. Gewoon omdat ze het echt allemaal zo goed mogelijk in de gaten proberen te houden.

En eerste IUI eind oktober, dus dat betekent dat je nu gewoon nog jouw ongesteldheid moet afwachten of moet je nog aan de medicijnen om die op te wekken?
pi_73275867
Mijsje Ik hoop dat de eerste poging IUI meteen raak is voor je!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:28:44 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73276291
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:06 schreef mijsje het volgende:
zo, het gesprek gehad. was voor mij wel emotioneel, aangezien we nu echt gaan behandelen, en het tijdperk van zelf proberen en daarin afwachten dus echt over is. voor manlief was dat wat minder.
ik ben deze cyclus te laat om wat te kunnen doen, maar komende cyclus gaan we starten met IUI (kunstmatige inseminatie) ik krijg geen hormonen in de rit naar de ovulatie toe, maar ik moet vanaf dag 10 komen voor de echo's om te zien hoe groot het eitje is. als het groot genoeg is, moet ik wel een spuit met pregnyl om met anderhalve dag de eisprong te hebben. dan moet ik dus anderhalve dag later terug voor de inseminatie. de eerste 3 rondes doen we sowieso dus zonder extra hormonen. daarna wil hij eventueel kijken of het zin heeft om het een paar rondes te proberen met extra hormonen dagelijks te spuiten.
ik wil wel in de OP als dat mag...
Mijsje: augustus 2007 gestopt met de pil. in juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. in september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. vanaf komende cyclus bezig met IUI. (eerste IUI ongeveer eind oktober)

Nou, dan kan ik even mijn duimen te rusten leggen voor jou en dan héél hard duimen eind oktober.
pi_73277881
dank jullie meiden!

Leonieke, ik neem aan dat je het tegen mij had? Ik moet inderdaad nu m'n ongesteldheid afwachten, omdat m'n eisprong nu ongeveer is en ze dus te laat zijn voor een inseminatie deze cyclus. er hoeft geen menstruatie te worden opgewekt, want ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijke eisprong. m'n gyn weet ook niet goed waarom het niet lukt. hij zei ook dat het daardoor niet makkelijk was om gericht te gaan behandelen, vandaar alleen pregnyl en insemineren. (pregnyl, omdat het dan "zeker" is wanneer de eisprong precies is, in plaats van in de loop van de dag of ms de dag erna of ervoor...) als het daarmee alleen dan nog niet lukt na zeker 3 rondes, dan wil hij gaan proberen om de eierstokken extra te stimuleren met hormonen.
ik ben heel blij met deze gynaecoloog. Hij is duidelijk en direct maar op een menselijke manier.
pi_73278801
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:15 schreef mijsje het volgende:
dank jullie meiden!

Leonieke, ik neem aan dat je het tegen mij had? Ik moet inderdaad nu m'n ongesteldheid afwachten, omdat m'n eisprong nu ongeveer is en ze dus te laat zijn voor een inseminatie deze cyclus. er hoeft geen menstruatie te worden opgewekt, want ik heb een regelmatige cyclus met een duidelijke eisprong. m'n gyn weet ook niet goed waarom het niet lukt. hij zei ook dat het daardoor niet makkelijk was om gericht te gaan behandelen, vandaar alleen pregnyl en insemineren. (pregnyl, omdat het dan "zeker" is wanneer de eisprong precies is, in plaats van in de loop van de dag of ms de dag erna of ervoor...) als het daarmee alleen dan nog niet lukt na zeker 3 rondes, dan wil hij gaan proberen om de eierstokken extra te stimuleren met hormonen.
ik ben heel blij met deze gynaecoloog. Hij is duidelijk en direct maar op een menselijke manier.
Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijk
  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:06:11 #233
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_73279352
Mijsje Ik duim heel hard voor je dat het de IUI gelijk bingo is
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_73279880
Lief Mijsje, ik hoop dat het nu snel raak voor jullie zal zijn, Ik zal voor je duimen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73280168
Mijsje wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en wat fijn dat het stapje voor stapje gaat. Ik duim echt zo ontzettend voor jou dat dit hem gewoon gaat worden! Het wordt wel tijd...
pi_73281452
Mijsje heel fijn dat het nu duidelijke stappen zijn, al kan ik me goed indenken dat het ook een hele emotionele stap is. Hopelijk doet IUI wat het moet doen.

Ik heb de gyn gebeld en ik stop even met de clomid om te kijken of de boel vanzelf weer op gang komt. Even rust.
pi_73281463
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:44 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar hoe is het met de zwemmers? Dat is ook wel een vrij essentieel onderdeel natuurlijk
de zwemmers zwommen prima. we hadden al een flinke tijd geleden weer (volgens mij was het maart...) manlief laten testen. de huisarts dacht in de eerste instantie dat het niet goed was, en stuurde ons terug naar de gyn, maar uiteindelijk bleek de uitslag volgens de gyn prima te zijn.

fijn dat er zo wordt meegeleefd hier. lief van jullie!
pi_73281704
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:27 schreef mijsje het volgende:

[..]

de zwemmers zwommen prima. we hadden al een flinke tijd geleden weer (volgens mij was het maart...) manlief laten testen. de huisarts dacht in de eerste instantie dat het niet goed was, en stuurde ons terug naar de gyn, maar uiteindelijk bleek de uitslag volgens de gyn prima te zijn.

fijn dat er zo wordt meegeleefd hier. lief van jullie!
Owh ja, dat staat me wel bij nu je het zegt
Ik hoop echt heel hard dat de IUI voor jullie de oplossing is en je hier in december komt zwaaien met een tweede streepje
pi_73281782
dank je CP, ik hoop het ook, kunnen we ms nog samen in het Z&G topic kletsen over alle kwaaltjes die we samen tegenkomen...
pi_73281914
Ik bedoel natuurlijk november

Ik weet niet of ik daar wel heen durf
Voorlopig nog niet in ieder geval
Maar als het bij jou deze maand raak is dan loop je nog geen 2 maanden achter
pi_73282199
ze zijn echt heel lief in Z&G...
en dat is zo, dan lopen we bijna gelijk op... maar ik hoop nergens op wat dat betreft. ik geloof ook eerder in december dan in november...
pi_73287037
Sorry mijsje. Ik weet niet wat er tegenwoordig aan de hand is. Zo heb ik Freecell ook al gefeliciteerd met haar bevalling
pi_73288457
ik hou het op zwangerschapsdementie... maar ik snapte dat je het tegen mij had...
pi_73291663
Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de gyn, mijsje, en dat jullie verder kunnen. Hopelijk is een IUI zonder hormonen genoeg om snel zwanger te raken! Daar duim ik in ieder geval voor.
pi_73296038
Mijsje, wat fijn dat het gesprek zo positief is geweest. Hopelijk is er niet meer dan IUI zonder hormonen nodig om zwanger te worden! Heel veel succes in ieder geval.
pi_73297529
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:26 schreef Vlindur het volgende:
Lief Mijsje, ik hoop dat het nu snel raak voor jullie zal zijn, Ik zal voor je duimen

ik had het niet beter kunnen zeggen
pi_73297580
bedankt! Ik voel me heel erg gesteund, en dat voelt goed!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:58:48 #248
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_73302902
Mijsje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. En wat goed ook dat ze meteen die weg inslaan en dat ze niet eerst nog maar wat aan gaan klungelen, wat ook weer máánden kost. Ik hoop dat deze weg de juiste weg is voor jullie en dat je idd snel in Z&G kunt gaan posten...

CP: gewoon naar Z&G gaan! Is leuk, hoor! Toen ik zwanger was, vond ik het echt super leuk om te lezen hoe het met de andere "mama's to be" ging... en om gewoon lekker van je af te schrijven, want bij een zwangerschap komt er best veel (leuks ) op je af! Gewoon doen! Het mag nu!

Ik ga volgende week de diëtiste bellen denk ik... mijn vader's operatie is geslaagd en is van de IC af...
pi_73304526
Wat fijn dat je vader van de IC af is Jose! Laat het grote afvallen beginnen...

Het geeft mij echt heel veel rust dat ik even niet aan de clomid ga deze maand. Ik zag er echt tegen op.
pi_73305454
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:58 schreef Jose81 het volgende:
Mijsje, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. En wat goed ook dat ze meteen die weg inslaan en dat ze niet eerst nog maar wat aan gaan klungelen, wat ook weer máánden kost. Ik hoop dat deze weg de juiste weg is voor jullie en dat je idd snel in Z&G kunt gaan posten...

CP: gewoon naar Z&G gaan! Is leuk, hoor! Toen ik zwanger was, vond ik het echt super leuk om te lezen hoe het met de andere "mama's to be" ging... en om gewoon lekker van je af te schrijven, want bij een zwangerschap komt er best veel (leuks ) op je af! Gewoon doen! Het mag nu!

Ik ga volgende week de diëtiste bellen denk ik... mijn vader's operatie is geslaagd en is van de IC af...
Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.

Goed om te horen dat je vader van de IC af is. Dat zijn nooit leuke dingen om mee te maken.
En ben je geinspireerd geraakt door pze?

pze, een stuk rust in combinatie met die 5 kilo die je al kwijt bent (ondertussen vast al weer wat meer) zou dit zomaar eens spontaan wat kunnen worden. Ik hoop het in ieder geval heel erg voor je. Dat zou weer een mooi wonder zijn
pi_73310536
wat fijn Jose, dat je vader de goede kant op gaat! En wat goed dat je de knoop door hebt gehakt om naar een dietiste te gaan... knap van je, ik duim voor je dat het allemaal goed gaat!

PZE, fijn dat je nu niet de druk hebt dat je aan de clomid moet, fijn dat je een maandje kan overslaan...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:42:46 #252
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_73319501
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:24 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Maandag wellicht als alles goed is. Ik vind het zo'n drempel. Het is nog niet echt tot me doorgedrongen dat ik nu in Z&G hoor. Ook omdat ik zeker nog wel hier hoor met al m'n medicijnen enzo. En ook gevoelsmatig kan ik dit topic niet loslaten.

Goed om te horen dat je vader van de IC af is. Dat zijn nooit leuke dingen om mee te maken.
En ben je geinspireerd geraakt door pze?
haha.... over dit topic loslaten... volgens mij hebben we daar allemaal last van als je hier eenmaal gepost hebt.. kijk mij... Bas is alweer 9 maanden geweest en nog kom ik hier meerdere keren per week Ik snap het ook dat het een hele stap is om naar het andere topic te gaan... doe het gewoon wanneer de tijd daar voor jou rijp voor is...

Nee, ben niet zozeer geïnspireerd geraakt door PZE , maar gewoon omdat ik al eens een stuk (25 kilo) afgevallen ben en nu gewoon baal van mijn lijf, wil ik er gewoon wat aan gaan doen. Maar natuurlijk is het wel super dat PZE al zoveel kwijt is ! En mochten wij ooit voor een tweede gaan, dan wil ik gewoon een stuk afgevallen zijn en een stabiel gewicht hebben... alleen moet die denkbeeldige knop nog even (ècht) om...

PZE; goed van je dat je ook even afstand kunt doen van de MMM..! Rust is ook belangrijk, vooral als je daar zelf zo aan toe bent.

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties over mijn vader. Ben ook blij dat het nu weer de goede kant op gaat... echt een hele geruststelling... maar ik zal er niet teveel op doorgaan, hoort hier niet echt thuis ... net als het afvallen trouwens...
pi_73322717
He, niet eens door mij geïnspireerd... lekker is dat!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:23:23 #254
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_73322783
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:20 schreef prinseszondererwt het volgende:
He, niet eens door mij geïnspireerd... lekker is dat!
... nou vooruit, misschien een klein beetje dan....
pi_73322974
Jose, het hoort hier ook wel een beetje hoor. het brengt nare stress met zich mee, en dat is iets dat heel erg slecht is als je een kindje wil hebben... wat dat betreft is het niet helemaal hier op zijn plek, maar wel een beetje... en als er iets is, ook op een ander vlak, kun je dat altijd vertellen. jij luistert altijd naar een ander, ik wil ook wel naar jou luisteren!
pi_73327949
wat kan ik daar nou op zeggen, behalve; dank je wel...
pi_73328227
pi_73328248
Jose wat een opluchting van je vader

En alvast heel erg veel succes met afvallen..
Ik weet hoe moeilijk het is
pi_73328390
alweer dank je wel... jullie zijn lief...
pi_73350990
Ik hoop dat zonder clomid een eventuele menstruatie wat minder pijnlijk zal zijn... auwauwauw.
pi_73351362
issie met clomid dan standaard wat pijnlijker? fijn dat je het deze ronde zonder doet dan... ik hoop mee dat het minder pijnlijk is deze ronde..
pi_73351593
Tsja, het is de afgelopen twee keer gewoon erg pijnlijk. Daarvoor was het niet zo erg, ook met clomid niet. Gelukkig is het inmiddels alweer wat minder. Duurt nooit langer dan een paar uur.
pi_73352455
bah, dat is vervelend, ik hoop dat het geen trent is die doorzet... gelukkig is het weer wat minder...
pi_73385495
Heel veel sterkte met afvallen Jose. Ik hoop dat het je niet te veel moeite gaat kosten

pze, wat naar dat het zo pijnlijk is. Gelukkig dan weer dat het niet lang duurt, maar toch. Ik hoop dat je een rustige clomidloze maand mag hebben.
pi_73388866
Zo meneer heeft vanmorgen ook alles weer ingeleverd bij het ziekenhuis. Over ongeveer een weekje de uitslag van ons beiden.. Denk dat het allemaal wel goed is, maar toch spannend. Laatste check was 3 jaar geleden en toen was alles prima, beweeglijkheid en hoeveelheid.. Dus zal wel loslopen..

Dan volgende week ergens het startgesprek IVF en de prikinstructie, en dan maar weer wachten op mijn menstruatie! het begint alweer op te schieten!!
pi_73396123
Spannend Orea. Elke keer weer een stapje verder
pi_73406158
sorry dat ik zo plompverloren het topic binnenstap, maar mischien kunnen jullie mij helpen
ik heb een zeer onregelmatige cyclus en nu alweer twee weken over tijd.(vorige keer zat er 2 maanden tussen)
vanmiddag test gedaan bij huisarts en die was negatief.
hij liet mij de keus of wachten of pillen nemen om de cyclus op te starten.
mijn buik is wat opgezet en ben erg huilerig.
zowiezo helemaal van de wap qua lichaam. mijn onderbuik voelt zeurderig en pijnlijk.
er is een maand geleden een echo gemaakt om ev afwijkingen op te sporen maar dat was goed.
dilemma is ...... wat als ik wel zwanger ben. je hoort vaker dat een test negatief kan blijven.
of kan het mijn lichaam zijn die me voor de gek houd.
huisarts kon me ook geen duidelijk antwoord geven en ik ben bang mocht het zo zijn.........
of niet ... kan mijn lichaam niet meer vertrouwen...
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_73407073
winterstorm, als je twijfelt zou ik de huisarts vragen je door te laten sturen naar een gynaecoloog voor behandeling. Die heeft vaker met dat bijltje gehakt en die kan je veel beter controleren (bv. een echo om te zien of je zwanger bent of niet) en behandelen dan de huisarts.
pi_73407211
Dan gooi je er toch nog een clearblue tegenaan?
pi_73411395
oeh Orea, dat is ook spannend en fijn! lekker dat het weer opschiet in ieder geval!

Winterstorm, ik zou denk ik ook vragen of ik niet naar de gyn mocht om gewoon eens bekeken te worden omdat je er zelf niet zeker van bent... Helaas is advies hierover geven lastig... sterkte, want je zo voelen is niet fijn...
pi_73428634
Winterstorm, ik zou idd een verwijzing vragen. Het is imho ook wel een beetje maf dat de huisarts je pillen gaat voorschrijven voor er onderzoek is gedaan. Zou ik persoonlijk niet blij mee zijn. Iets met schoenmaker blijf bij je leest enzo... Sterkte!
pi_73433969
Spannend, Orea!
pi_73440432
Help me even, als je temp omhoog springt, is die eerste dag dat ie hoog is ook de dag van de eisprong? Ik bedoel, zou ik op dezelfde dag een positieve ovulatietest moeten hebben?
Daar gaan we weer
pi_73446531
Ik heb zelf het antwoord: ja.
Vandaag, zoals verwacht temp omhoog. Ovulatietesten had ik nog, dus die meteen even er tegenaan. En ja hoor het klopt. Nu weet ik zeker dat dit een goede stijging is, ik heb al 3 stijgingen in m'n grafiekje. Zondag dus bloedprikken en woensdag ook weer. Valt precies goed, hoef ik niet van m'n werk weg.

Oh en uiteraard heen we gister nog even met elkaar gespeeld, je weet maar nooit.
Daar gaan we weer
pi_73447992
bsd, ik hoop dat je op tijd hebt gespeeld!
(ik heb tempen en ovutesten nooit tegelijk gedaan, dus daar kan ik je dan weer niet mee helpen...)
pi_73460405
BSD, mij is altijd verteld door de gyn dat je temperatuur stijgt binnen 24 uur na je eisprong. Met andere woorden: als je temperatuur stijgt ben je te laat met seksen. Maar goed, misschien is het toch weer anders...
pi_73462952
Ik meld me hier ook,met stevige tegenzin weliswaar,maar het is niet anders.
Wij zijn sinds maart 2009 bezig met kinderen.Zijn naar de ha gegaan met een mogelijke te korte lf,werden doorgestuurd naar het ziekenhuis alwaar is geconstateerd dat mijn man geen zaadcellen heeft en we hoogst waarschijnlijk zonder dokters niet zwanger zullen worden. Is wel erg heftig om te horen. Nu moeten we de onderzoeken naar de oorzaak afwachten. Wordt een erg spannende tijd... Wil graag hier mee schrijven omdat ik in het andere topic niet echt meer thuis hoor.
Heb nog niet bij gelezen maar dat komt nog wel.
pi_73464522
Welkom Poezebeest. Altijd vervelend om dat hier weer te moeten zeggen
Ik hoop dat je hier in ieder geval je ei kwijt kunt en dat je wat troost kunt vinden bij de andere meiden. Hoe vervelend de omstandigheden ook, ik ben altijd blij geweest dat dit topic bestaat.

Heel veel sterkte in de komende, spannende tijd
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:13:44 #279
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73465317
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:56 schreef Poezebeest het volgende:
Ik meld me hier ook,met stevige tegenzin weliswaar,maar het is niet anders.
Wij zijn sinds maart 2009 bezig met kinderen.Zijn naar de ha gegaan met een mogelijke te korte lf,werden doorgestuurd naar het ziekenhuis alwaar is geconstateerd dat mijn man geen zaadcellen heeft en we hoogst waarschijnlijk zonder dokters niet zwanger zullen worden. Is wel erg heftig om te horen. Nu moeten we de onderzoeken naar de oorzaak afwachten. Wordt een erg spannende tijd... Wil graag hier mee schrijven omdat ik in het andere topic niet echt meer thuis hoor.
Heb nog niet bij gelezen maar dat komt nog wel.
Succes
pi_73465713
Poezebeest, welkom hier... helaas. Ik weet uit ervaring dat het erg fijn is om hier je ei af en toe kwijt te kunnen.
pi_73466982
Poezebeest, ik kan me voorstellen dat je dit nieuws helemaal niet verwacht had en dat het serieus schrikken was.
Zijn de onderzoeken al opgestart of moet je daarvoor naar een fertiliteitskliniek?
Veel succes
pi_73466985
Welkom Poezebeest, niet echt leuk om iemand welkom te moeten heten hier, maar helaas... Ik hoop dat je hier steun, antwoorden en wat je verder ook nodig hebt zult vinden. Heel veel sterkte in ieder geval!
pi_73472493
Poezebeest, het was niet de bedoeling dat je met me meekwam naar dit topic...
ik hoop heel erg dat de dokters iets voor je kunnen betekenen, dat ze iets voor je man kunnen doen...
Hebben jullie gauw weer een afspraak bij de gyn/fertiliteitsarts?
even een dikke knuffel voor jou!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:33:11 #284
105938 Jompelmeisje
Als je me nodig hebt...
pi_73472722

Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!

Lieve dames in dit topic, ik jompel voor jullie…
...jompel ik tevoorschijn!
pi_73473048

* mijsje doet mee met Jompelmeisje
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:50:23 #286
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73474990
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:33 schreef Jompelmeisje het volgende:

Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!

Lieve dames in dit topic, ik jompel voor jullie…
* Saffier ontroerd is

Poezebeest helaas welkom hier
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73476985
Ik jompel ook even mee!
pi_73479830
Poezebeest wat een klote nieuws

Heel erg veel succes met alles wat komen gaat
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:09:21 #289
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73480785
Misschien moet ik mezelf hier toch maar eens écht gaan melden. Ook al vind ik mezelf nog wel een beetje een vreemde eend in de bijt...

Ik wil ook wel in de OP als jullie het niet vervelend vinden dat er iemand tussenloopt die steeds maar weer zwanger wordt

======================================================================================
Zwanger worden is hier geen probleem, het blijven lukt alleen nog niet. In januari 2009 gestart met proberen zwanger te worden, direct raak. Miskraam bij 5 weken. Daarna direct weer zwanger, april miskraam in de 11e week. In juni weer zwanger, maar helaas in juli bij 5 weken de derde miskraam. Uiteindelijk besloten om even te stoppen, maar bleek zwanger. Eind augustus bij 6 weken zwangerschap toch weer een miskraam. Alle onderzoeken gehad, niets aangetroffen. Voor nu heel even rust, medio december/januari naar de Gyn voor het bepalen van een plan van aanpak.
=======================================================================================

Wilde nu alvast melden hier omdat ik merk dat ik toch wel wat behoefte heb aan het praten af en toe...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73482283
mijn temp tot vandaag:

36.8, 36.7 36.5, 36.5, 36.7, 36.8, 36.4, 36.3, 36.5, 36.7, 36.8, 36.6, 36.5, 36.5, 36.9, 36.6

Duidelijk toch?
Daar gaan we weer
pi_73482583
Flugeltje, wat lijkt me dat verschrikkelijk moeilijk zeg
pi_73482706
Flugeltje, het gaat hier niet alleen om zwanger worden, maar ook om zwanger blijven. Natuurlijk mag je hier gewoon meepraten.
pi_73485537
Flugel, ik vind het dapper van je dat je nu hier ook mee wil praten. je hebt het niet makkelijk gehad, maar praten kan helpen. En inderdaad, zwanger blijven is een probleem, dus je kan hier prima terecht!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 14:53:04 #294
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_73487345
Flugeltje: welkom hier. Hoop dat je snel duidelijkheid mag krijgen over hoe nu verder. Het lijkt me nog erger om elke keer een miskraam te hebben dan wanneer je niet zwanger wordt. Voel je dus zeker niet bezwaard om hier te komen prikken!

Poezebeest: dat is geen goed nieuws . Ben je nu doorgestuurd? Hier ook een man met heeeeel weinig zwemmers en wij zijn doorgestuurd naar Nijmegen.

Bikinistringding: je hebt wel veel pieken en dalen in je temp. Maar ook een positieve ovulatietest begrijp ik. Dus er is iig positief. Vul jij je temperaturen online in? Dat heb ik wel een tijdje gedaan bij fertility friend en die laat dan heel mooi je evt. eisprong zien en berekend je gemiddelde cyclus.

Ben hier de laatste tijd maar weinig geweest - heb gepoogd even wat afstand te nemen in onze 'wachttijd'. Maar deze zit er bijna op: maandag intake in Nijmegen (nu al nerveus). Benieuwd wat nu verder en hoeveel wachttijd dat allemaal met zich mee gaat brengen...
pi_73487599
spannend Hobbesje! ik hoop op positief nieuws voor je!
pi_73508642
Hier veel verdriet. Ik moet de hoop op een kindje even aan de kant zetten. Iets waar ik al langere tijd van droom zal misschien geen werkelijkheid worden. Dat doet veel pijn en voelt zo oneerlijk! Rationeel weet ik dat we de onderzoeken moeten afwachten,maar gevoelsmatig denk ik dat de kans op een kindje echt minimaal is. Mijn man krijgt binnenkort een echo en daarna moeten we naar de uroloog. Ik vermoed dat enkele operaties op jonge leeftijd er mee te maken hebben. Hoop dat het op te lossen is, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb nu 1 echo gehad om de eisprong te volgen, maar twijfel of ik hiermee door wil gaan. Vraag me af of deze info nuttig is als we voor icsi zouden moeten gaan. Weet een van jullie dat? Denk namelijk dat het hier op uit draait.
pi_73510426
Poezebeest, bij ICSI moet je sowieso een gestimuleerde cyclus ondergaan, dus in dat geval heeft het volgen van je cyclus geen zin, want de eisprong wordt in de gestimuleerde cyclus toch opgewekt door de Pregnylspuit. Heel veel sterkte in ieder geval, en geef de moed niet op, het zou zomaar zo kunnen zijn dat ICSI voor jullie de oplossing is.
pi_73510443
Poezebeest, ik heb het resultaat van 20 maanden hier lopen van icsi.
Waarom willen ze jouw eisprong volgen? Bij icsi wordt er net als bij IVF een aantal eitjes gerijpt. Die worden door een punctie geoogst en daarna in het lab bevrucht. Dan kan het dus zo zijn dat je meer dan 1 bevruchting hebt. Door het aantal tweelingzwangerschappen zijn ze erg terughoudend met terugplaatsen, waarschijnlijk krijg je 1 embryo terug. Wat er overblijft gaat in de vriezer. Mocht het dan niet in 1x raak zijn, of je wilt over 2 jaar nog een kindje dan hoef je geen volledige poging te doen, maar krijg je een diepvriesembryo terug. Dit doen ze gewoon in je eigen cyclus, daarom volgen ze die nu. Als je zelf een mooie cyclus hebt heb je bij een cryoterugplaatsing geen hormonen nodig.

Ik snap heel goed dat je het misschien nu onzin vind, maar dat is het dus niet.

Blijf ook vragen stellen aan je gyn! Er gebeurt al heel veel in zo'n behandeling, vraag gewoon alles. Domme vragen bestaan niet.

Wat betreft je partner, bij isci geld minder dan 1 miljoen zaadcellen, daarboven is IVF. Als er voor een isci behandeling niet genoeg of goed genoeg zaad door masturbatie wordt verkregen kunnen ze ook nog zaad direct uit de bal halen: mesa/tesa.

Heel veel succes, geef de moed niet op.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:43:58 #299
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73511018
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:49 schreef Poezebeest het volgende:
Hier veel verdriet. Ik moet de hoop op een kindje even aan de kant zetten. Iets waar ik al langere tijd van droom zal misschien geen werkelijkheid worden. Dat doet veel pijn en voelt zo oneerlijk! Rationeel weet ik dat we de onderzoeken moeten afwachten,maar gevoelsmatig denk ik dat de kans op een kindje echt minimaal is. Mijn man krijgt binnenkort een echo en daarna moeten we naar de uroloog. Ik vermoed dat enkele operaties op jonge leeftijd er mee te maken hebben. Hoop dat het op te lossen is, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb nu 1 echo gehad om de eisprong te volgen, maar twijfel of ik hiermee door wil gaan. Vraag me af of deze info nuttig is als we voor icsi zouden moeten gaan. Weet een van jullie dat? Denk namelijk dat het hier op uit draait.

Het is ook niet makkelijk allemaal hè? En ja er is van alles mogelijk, maar als het jou zelf overkomt stort gewoon even de wereld in. Heel begrijpelijk en iedereen hier zal dat snappen. Hou jezelf vast aan de positieve verhalen hier, het duurt allemaal veel langer maar er is nog steeds kans op die o zo welkome beloning....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73511182
En flugeltje, je bent hier inderdaad ook hardstikke welkom. Het lijkt me vreselijk om steeds die blijdschap van een zwangerschap te hebben en elke keer daarna weer dat grote verdriet van het verlies En als er dan ook nog eens geen oorzaak te vinden is

Ik hoop dat er binnenkort een mooi plan komt, zodat jullie vol goede moed weer verder kunnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')