abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72185162
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #63

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he ). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's . In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
pi_72185337
Deeltje 64... ik vind het genoeg geweest hoor. Hopelijk is deel 65 overbodig...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:30:51 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72185342
ik kon niet meer posten Dan nog maar een keer

Hier in het ziekenhuis kon je meedoen aan een loting voor welke behandeling je kon krijgen
Envelop A was goedje x + puregon 2 embryo terugplaatsingen, Envelop B was Puregon + orgalutran, 1 embryo terug.

Gevalletje academisch (overigens ben ik met envelop A begonnen, maar ik reageerde daar neit zo goed op en ging dus verder met behandeling B).

Saffier, Bison-kit ingeslagen? Ik hoop datie goed blijft plakken!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72185419
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
Deeltje 64... ik vind het genoeg geweest hoor. Hopelijk is deel 65 overbodig...
Vanaf het volgende deel gaan we aftellen

En ik zou toch niet willen kiezen hoor. Als het nu niet lukt kan ik de schuld aan de artsen geven in plaats van aan mezelf
pi_72187456
Saffier, geweldig, wat een resultaat! 2 eskimo's en 1 in je buik! Ik duim. Heel hard.

Madelieve, wachten is nooit fijn maar ik hoop dat je man dan in ieder geval weer een stuk sterker is.

PZE, fijn dat bij je man alles goed is. Maakt het allemaal toch weer wat makkelijker. Ik hoop dat je nu gewoon al 3 weken zwanger bent. Lijkt me wel een leuk idee, toch?
Ach, en die samenlevingstests, uit onderzoeken blijkt dat zo'n test vaak niet vodloende betrouwbaar is. Daarom doen veel ziekenhuis deze test niet, vooral omdat deze als zeer invasief wordt ervaren door mensen.

Fijn dat je arts zo reageert, Orea. En ook lekker dat je toch een kuurtje krijgt. Als je dan toch niet zwanger bent, dan maar liever weg met die hormonenzooi en gewoon ongesteld wordt. Heb je al een afspraak bij het nieuwe ziekenhuis? Wat is eigenlijk je oude ziekenhuis?

O, en ik ben ook een beetje hyper want vrijdag krijg ik de punctie! Ik heb 1 grote follikel en een aantal kleinere, volgens de arts zeker genoeg om een punctie te doen. Spannend!! Eindelijk gaat het gebeuren.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 03:43:01 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72191081
spannend sombie! Hopelijk is de eerste klap ook gelijk een daalder (en heel veel meer) waard!
pi_72191557
Sombie: dat is morgen al Ik hoop zo erg dat het alles is wat je nodig hebt

CP: niets om je over te schamen. Ik heb ook geruime tijd bij een gewone gynaecologe gezeten. Ik had nochtans heel duidelijk aangegeven er klaar voor te zijn om naar Jette te gaan, maar ze wou mij niet doorsturen ofzo. Achteraf moest ik eigenlijk veel 'agressiever' geweest zijn en geëist hebben dat ze me doorstuurde, maar achteraf is het altijd makkelijk spreken. Ook daarom dat ik in het vorige topic zei dat pze echt moet doen waar ze zich goed bij voelt en voet bij stuk moet houden. Had ik dat gedaan, had ik misschien (je weet het natuurlijk nooit) veel minder hormonen moeten slikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door leonieke op 27-08-2009 07:53:25 ((paar foutjes met namen)) ]
pi_72191864
Oehh spannend sombie!!

Ennuhh saffier, hou m vast!!
*secondelijmt geeft *
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72191996
Wat spannend sombie
pi_72192583
Sombi, wat goed!!!! Das morgen al Wat spannend!!!!

Ik heb 22 september een afspraak in Leiderdorp, en mijn dossier wordt nu gekopieerd, zodat ik die van de week kan ophalen en mee kan nemen die kant op (en er zelf eens goed in kan neuzen )

Welk ziekenhuis ik nu zit, stuur me ff een pm
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:51:16 #11
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_72193034
Spannend Sombie!
pi_72193412
oeh Sombie, spannend hoor! ik duim voor je

Orea, wat fijn dat je 22 september de afspraak hebt!

ik moet de gyn bellen, maar ik durf niet goed. dat betekent wel dat ik dan echt zelf de hoop opgegeven heb het zelf te kunnen doen... vind het een beetje eng geloof ik...
pi_72193683
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:11 schreef mijsje het volgende:
oeh Sombie, spannend hoor! ik duim voor je

Orea, wat fijn dat je 22 september de afspraak hebt!

ik moet de gyn bellen, maar ik durf niet goed. dat betekent wel dat ik dan echt zelf de hoop opgegeven heb het zelf te kunnen doen... vind het een beetje eng geloof ik...
En wat is er erg aan dat je het 'niet zelf' doet?
Het is een hele stap, maar het is voor een goed doel he
pi_72193710
het is niet erg om geholpen te worden, het is alleen een grote mijlpaal in het proces... een mijlpaal waar niemand van de dames hier op zit te wachten, maar waar je dan niet omheen kunt...
en het doel heiligt hier wel alle middelen inderdaad.
pi_72195425
PZE, gelukkig was er niks aan de hand met de zwemmers van je man... al is het natuurlijk niet echt een geruststellend idee dat je nu nog niet weet wat er precies aan de hand is of juist dat je nog niet zwanger bent ondanks dat er juist niks aan de hand is...!

Saffier, spannend! Ik ga heel hard voor je duimen!

Mijsje, het is ook een hele stap... en zeker niet de makkelijkste...

Madelieve, kan me voorstellen dat het wel weer even slikken was om de welbekende ziekenhuisgang door te wandelen... Maar hopelijk hoef je er niet te vaak doorheen te lopen en komt er snel een tweede wonder!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_72198179
quote:

Dat is ook een mega stap....
pi_72199020
tvp
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:51:23 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72199263
Saffier, wat een mooie dag heb je 'gekozen' om zwanger te worden

Sombie, spannend hoor! Ik duim voor je!
quote:
Nou als ik ergens respect voor heb, dan zijn het wel de mensen waarbij het niet vanzelf gaat. Ik vind het zo dapper, al die puncties, hormonen en toestanden. Dat is gewoon ploeteren...
En daar heb ik echt heel heel erg veel bewondering voor...
en ik kan me voorstellen dat je het eng vind...
pi_72199511
saffier, woei!! en sombie ook zo spannend. ik duim hard voor jullie allebei!
pi_72200296
quote:
Maar lieve meisje, je hoeft de hoop niet op te geven dat je het zelf kunt hoor. Zie het zo dat jullie gewoon goed onderzocht worden voor het geval dat en ondertussen blijf je het voorlopig ook zelf proberen. Hebben wij ook gedaan. Toen het niet leek te lukken, zijn we naar de gyn gegaan om ons te laten onderzoeken maar uiteindelijk een half jaar later toch spontaan zwanger geworden, maar het gaf wel rust dat we er alles aan deden om onze wens in vervulling te laten gaan.
pi_72200517
Ik weet niet of ik hier moet zijn eigenlijk, maar wij willen graag een kindje alleen mijn menstruatie bleef al een jaar uit!! Ik heb een uitstrijkje gehad die was prima, ben nu bij de gyn geweest die heeft een inwendige echo gemaakt en kon zien dat op mijn rechter eierstok veel eitjes zitten maar op linkereierstok zag hij 3 cystes of iets dergelijks hij kon het niet goed plaatsen eigenlijk...ook zei hij dat mijn slijmvlies erg dun was!! nu is er 2 keer bloedgeprikt en moet ik over een paar weken terugkomen, ik had dit gewoon niet verwacht dus ben best geschrokken, heeft iemand hier ervaring mee , ik zou niet weten wat het kan zijn en eigenlijk weet ik ook niet zo goed of het nou schadelijk is cystes op mijn eierstok ( heb al veel gegoogeld maar daar wordt je ook niet veel wijzer van)
pi_72209046
Wat vervelend voor je -wen-
Google misschien maar sowieso beter om vandaan te blijven, de een is de ander niet.. misschien eerst wat meer duidelijkheid krijgen bij je arts?

Kon je arts niet vertellen of het kwaad kon of niet, of hoe het meestal bij iemand gaat met een cyste (cystes) op de eierstok? Zelf geen ervaring mee, maar als je nog met zoveel onzekerheid zit, bel ze morgenochtend even, en zorg dat je wat vragen helder krijgt

Desondanks, tuurlijk ben je er van geschrokken... En toch welkom hier (al heetten we hier liever niemand welkom, gewoon allemaal direct door naar Z&G ) hoop dat het snel oplosbaar is en dat je snel kunt verhuizen
pi_72210126
Sombie, wat spannend!

Mijsje, het is ook een grote stap. Dat is gewoon zo. Maar voor een goed doel, gewoon bellen meid.

Wat vervelend wen, maar wat Orea al zegt: de een is de ander niet... Je kunt het beste duidelijkheid vragen bij een arts. Succes!
pi_72211617
Sombie!! Zet m op morgen. Leuk is anders, maar het is voor een heel goed doel!

Mijsje, het is ook moeilijk zo'n eerste stap zetten. Het is ook gewoon voor iedereen anders. Misschien helpt het als je probeert er met een zo positief mogelijk gevoel in te stappen. Het is een lange weg, maar het is ook zeker de moeite waard! Heel veel succes!

Orea, 22 september al, das nog maar minder dan een maand wachten! Ik hoop echt dat je een fijner gevoel hebt bij dit centrum.

Leo, ik heb inderdaad hetzelfde. Je hebt er zo lang op gewacht en nu is het zover en is het toch anders dan gedacht. Gewoon de angst het allemaal weer opnieuw te moeten doen. Kijk, we hebben meer dan een jaar naar deze ene behandeling toegeleefd, maar mocht het misgaan dan ben je totaal niet voorbereid op een eventuele nieuwe behandeling. Dat is voornamelijk de angst die bij mij speelt. Ondanks dat ik fluitend alle onderzoeken en zelfs de punctie heb gedaan, het is gewoon mentaal heel zwaar en daar denken mensen misschien niet zo goed over na als ze een beetje verbaasd zijn dat je niet zo heel "blij" bent. Ik zou er misschien ook wel niet over nadenken als ik "gewoon" zwanger zou kunnen worden. Je kunt het die mensen ook niet kwalijk nemen, voor de meeste mensen is het ook gewoon de normaalste zaak van de wereld. In ieder geval een dikke voor alle meiden hier, jullie slaan je er allemaal goed doorheen!

Ik ben trouwens wel heel blij dat de gyn deze 2e echo aanbood. Het is geen verplichte echo, maar we mogen gewoon nog een keertje. Nouja dat laat ik natuurlijk geen 2 keer zeggen.
pi_72212143
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Je kunt het die mensen ook niet kwalijk nemen, voor de meeste mensen is het ook gewoon de normaalste zaak van de wereld.
Dat zeg je precies goed!
pi_72214361
Ik kan me best voorstellen dat je er tegenop ziet, mijsje. Neem je tijd, maar wacht niet te lang want het kan uiteindelijk ook juist fijn zijn. Uiteindelijk vond ik het een opluchting dat we verder konden.

Bedankt voor de aanmoedingen. Pfff, ben best een beetje nerveus en een beetje bang voor pijn. Er zijn nu zoveel dingen die net goed moeten gaan, bevruchting, delen, terugplaatsen, blijven plakken. Eng is het ineens. Maar goed, alles nog even wegstoppen maar en eerst morgen maar eens 'doen'. Zien we dan wel verder.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:39:14 #27
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72223631
Heel veel succes Sombie 1 hindernis tegelijk hoor!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_72224516
Sombie, heeeeel veel succes nogmaals!
En die gevoelens zijn ook heel normaal je leeft heel erg toe naar een moment van de punctie, en als dat in zicht komt ga je je ineens bezig houden met de stappen erna.. en het zijn er nogal wat, veel onzekerheid!

Maar zoals Saffier al zegt, 1 hindernis tegelijk hoor!

Saffier, hoe voelt u zich?
pi_72226263
Jullie hebben gelijk hoor, Saffier en Orea, 1 ding tegelijk. Maar net wat je zegt, Orea, als die punctie er dan eindelijk is, komen ook al die andere dingen in beeld. Vanochtend was er echter niets anders dan de punctie. Daar was ik mee bezig, maar wel op een redelijk ontspannen manier. De pijn was wel ongeveer zoals ik verwachtte (pijnlijk dus) maar het lukte me om te blijven ontspannen (yeah!) en de napijn valt me tot nu toe mee.

En... 4 eitjes! Ik had gedacht 2 en gehoopt op 3 maar het zijn er dus 4! Morgen bellen om te horen of ze zijn bevrucht. Zo ja, dan is zondag of maandag de tp.

Saffier, hoe is het met jou? Raar idee dat je officieus zwanger bent?
pi_72226841
Sombie, wat goed!!! Toch 4!!! Nu de volgende stap, bevruchting.. Hoop dat je morgen keigoed nieuws krijgt en dan op naar maandag!!!
pi_72226905
Sombie, wat fijn! En nu maar afwachten... spannend!
pi_72227895
sombie, wat goed. Nu weer vol spanning wachten op morgen en dan op de tp.
* CrazyPrincess duimt heel hard op voor nog meer goed nieuws

[ Bericht 2% gewijzigd door CrazyPrincess op 28-08-2009 13:22:01 ]
pi_72227937
Het is zo fijn om dit topic te openen en dan de lieve reacties te lezen.
pi_72228019
sombie, ik heb vanmorgen ook aan je gedacht. spannend zeg. 4 eitjes, olé! ik duim mee voor de volgende stappen!
pi_72228154
Sombie, ik hoop op een goede terugplaatsing! Wat fijn dat er toch 4 eitjes waren!
pi_72229808
Succes Sombie!

Ik voel me een beetje raar een week voor NOD. Heb een soort spierpijn onderin mijn buik, tussen mijn heupen. Het rekt door naar mijn onderrug. Steekjes erbij, darmen van slag... Vanmorgen en gisterochtend echt heul misselijk. Toch denk je dan: buikgriep of....? Koorts heb ik niet. Nou ja, ik ga maar eens een tukje doen, voel me niet bepaald topfit.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:27:10 #37
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72230753
Een dikke voor de meiden hier, ik denk aan jullie en duim keihard mee!
3!
pi_72235974
Sombie toch 4 eitjes! Heel veel sterkte in de slopende wachtdagen! Wel fijn trouwens dat de punctie te doen was. Ik duim voor je dat er maandag een mooi emmy'tje terug geplaatst kan worden!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:00:43 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72240434
Sombie, 4 eitjes!
pi_72242634
O Sombie wat spannend! Ik ga heel hard voor je duimen dat je goed nieuws krijgt een een mooi emmy mag gaan ophalen. Fijn dat de punctie te doen was. Napijn vond ik ook meevallen, als het voorbij is, is gelijk 90% van de pijn weg. Hoop dat je een beetje kan slapen en de tijd weet te doden tot het telefoontje morgen .
pi_72250478
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 13:58 schreef prinseszondererwt het volgende:
Succes Sombie!

Ik voel me een beetje raar een week voor NOD. Heb een soort spierpijn onderin mijn buik, tussen mijn heupen. Het rekt door naar mijn onderrug. Steekjes erbij, darmen van slag... Vanmorgen en gisterochtend echt heul misselijk. Toch denk je dan: buikgriep of....? Koorts heb ik niet. Nou ja, ik ga maar eens een tukje doen, voel me niet bepaald topfit.
Tis wel wat vroeg voor klachtjes, maar als je het anders nooit hebt is het misschien wel heel hoopvol!! Wat zou het mooi zijn...

Madelieve, ik heb ook over jouw berichtje heen gelezen dat jullie weer een gesprek hebben gehad en dat jullie helaas een wachttijd hebben.. Wel mooi dat het dan weer zo uitkomt dat je lief nog wat extra kan aansterken!!

Hoop zo dat het voorspoedig verloopt en dat jullie snel een 2e uk krijgen net zo leuk als Jasja!
pi_72255378
Sombie, weet je al iets????
pi_72255617
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, er zijn er 2 bevrucht! Maandag de terugplaatsing!
pi_72257863
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:54 schreef sombie het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, er zijn er 2 bevrucht! Maandag de terugplaatsing!

1 tp en 1 eskimo? Of zetten ze er 2 terug?
pi_72258478
Oooh Sombie!! Super!! Mijn duimen draaien nu al overuren voor je!
pi_72258562
jippie sombie!
pi_72258566
En wéér een stapje gehaald

Kan je lekker je weekend in
pi_72265313
Wat geweldig Sombie, het gaat lekker!
pi_72267386
Sombie
pi_72267474
He Sombie wat een supernieuws, deze stap is gewoon binnen ! En goed resultaat hoor, de helft van de eitjes bevrucht .
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:25:44 #51
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72269992
Wat goed Sombie
Ylana
pi_72270206
Ik word helemaal vrolijk van al die ! Als het goed is, worden er 2 teruggeplaatst. Brr, ben nu al zenuwachtig en bang en vreselijk blij en hyper en hoopvol en bang en blij en... Nou ja, van alles door elkaar dus.
pi_72270364
sombie, wat goed, 2 emmy's
Morgen tp? spannend!

prinses, klinkt hoopgevend, toch? ik duim voor je!

En Saffier natuurlijk ook!

Orea
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 augustus 2009 @ 08:12:01 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72274041
Sombie, wat een goed nieuws!
en als ik terug kom van vakantie dan wil ik de meesten hier niet meer zien en dan wil ik heel veel updates in het update-topic!
pi_72274133
Spannend sombie!!!
Ik ga voor jr duimen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72274159
Heeft iemand hier wel een Progynova geslikt?
Ik ben nu een week met dat GEEP-schema bezig en sinds vrijdag slik ik 2 mg per dag (vanaf maandag wordt dat 6). Ik heb sinds vrijdag last van maagkrampjes, misselijk gevoel en enorme diarree

Maandag ga ik het ziekenhuis bellen, maar tot die tijd zit ik me af te vragen of dit gewoon een kwestie van wennen is of dat dit blijft tot ik ze niet meer hoef te slikken?
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:22:14 #57
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72274232
Ik ken het niet CP, staat er niets over in de bijsluiter? Op Freya.nl zag ik er wel een topic over lopen, misschien dat ze het daar weten?
Het klinkt niet fijn in elk geval. En anders gewoon vandaag even het zh bellen. Mij werd op het hart gedrukt vooral toch te bellen met vragen, twijfels of klachten

Ik ga een paar dagen naar Drenthe voor een bruiloft, meelezen zal wel lukken maar reageren waarschijnlijk niet. Duimen doe ik sowieso voor iedereen!!
Sombie veel succes met de tp, laat 'm plakken hoor!

Dydi hoe is het?
Ylana
pi_72287554
IVF-poging 1 is ook bij mijn buuf en vriendinnetje helemaal geslaagd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_72287624
Wat fijn McLaura. Gaat goed bij jullie!
pi_72287747
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn McLaura. Gaat goed bij jullie!
Nou, het is best maf eigenlijk....

Allebei precies 3 jaar bezig geweest, allebei oorzaakloos, en allebei de eerste IVF zwanger.
Mijn moeder zei al dat maar 20% succes heeft bij de eerste IVF, maar de gyn hier had al gezegd dat daarvan het overgrote deel onbegrepen onvruchtbaar is.

Ik las dat Sombie morgen tp heeft, ik ga heel hard duimen som!

Mijsje, de stap is heel groot, maar sommige dingen kan niet iedereen alleen en het is toch alleen maar super dat je er hulp bij kunt krijgen?

Saffier, hoe gaat het?

CP: hopelijk zijn het 'beginbijwerkingen', klinkt niet leuk!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_72289730
Ik duim heel hard voor de dames met terugplaatsing of toekomstige terugplaatsing, spannend hoor! Hoop dat er snel dames door kunnen naar Z&G!
pi_72289935
Sombie, fijn! Geniet maar even lekker van alle Keep the hope!

Miss

Saffier, fijn afleiding! Veel plezier Hoe voel je je verder? Nog last van de overstimulatie? Kalm aan he, en hier draaien de duimen in volle stand

CP: Ik heb eenmaal progynova gebruikt, en in die tijd was ook alles van slag. Of het daaraan ligt of de spanning destijds geen idee, maar je krijgt wel ineens allerlei hormonen in je lichaam.. Kan e.e.a. van slag van raken.. Morgen ff bellen als ik jou was!! Kan best zijn dat je lichaam even moet wennen.... (het is niet niks wat je allemaal moet slikken! )

PZE, hoe voel jij je nu? Bijna NOD toch!?

Ik ben vandaag in volle glorie ongesteld geworden.. Was nog niet met de primolut begonnen (voelde het ergens al aan, gelukkig maar anders had ik 2 weken moeten wachten met alle klachten van dien haha)... Dossier vrijdag op kunnen halen, best heftig om door te nemen maar wel goed...!
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:33:39 #63
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_72297369
Succes morgen Sombie
Alle andere dames een dikke knuf.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_72302029
Prinses, het klinkt goed en spannend. Hoe voel je je nu?

CP, ik heb geen ervaring met Prognogwat, maar het klinkt vervelend. Ik zou zeker even bellen maandag.

Veel plezier in Drenthe, Saffier. Hoe voel je je? Op van de zenuwen of kun je er redelijk ontspannen mee omgaan?

McLaura, goed nieuws! Sowieso omdat je vriendin zwanger is natuurlijk. Maar stiekem ook omdat wij onbegrepen vruchtbaar zijn dus volgens dat verhaal zouden we meer kans hebben dat ze de eerste keer al blijven plakken. Volgens de map van het ziekenhuis hebben we, als er 2 worden teruggeplaatst 50 procent kans op een zwangerschap (en dan 25 procent op een tweeling).

Fijn dat je ongesteld bent geworden zonder de primolut, Orea. Scheelt weer wat klachten!
Lijkt me inderdaad best heftig, om je dossier door te lezen. Ik ben in het begin van ons streekziekenhuis overgestapt en heb mijn dossier tot dan toe gelezen. Dat vond ik al confronterend.

Nou, vandaag gaat het dan gebeuren. Zo lief om te zien hoe iedereen hier maar ook irl meeleeft (inmiddels weten wat meer mensen ervan, misschien zelfs wat te veel want mijn lieve vriend is er zo vol van )! En dan twee weken wachten...
pi_72305004
Hoi allemaal,

Wij gaan de komende tijd het ICSI-traject in..

Vanmorgen hadden we een intake. Superveel info gehad en ook heeeel veel papieren en onderzoeken.

Mijn man en ik hebben vanmorgen meteen bloed geprikt, zo worden we allebei getest op HIV en Hepatitus.

Over 2 weken zijn die uitslagen bekent en dan krijgen we nog een afspraak voor een echo, opzwemtest en "prikles".
De volgende cyclus moet ik nog een temperatuurcurve invullen. Dat willen ze graag hebben, voor het geval dat ze cryo's overhouden. Die willen ze dan terugplaatsen in een gewone cyclus, daarvoor willen ze eerst een beeld hebben van mijn natuurlijke cyclus.

Manlief mag over 2 weken nog even een potje afgeven voor het gewone zaadonderzoek.

Al met al zouden we als het goed is rond november beginnen met een poging.
Daar gaan we weer
pi_72305150
Sombie, is de TP al voorbij? Wat zou het tof zijn als ze er 2 terugplaatsen. Ik hoop alvast dat je in de juiste groep zit en je de statistieken van McLaura kan helpen opfleuren

bikinistringding: welkom
pi_72308356
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:01 schreef sombie het volgende:

McLaura, goed nieuws! Sowieso omdat je vriendin zwanger is natuurlijk. Maar stiekem ook omdat wij onbegrepen vruchtbaar zijn dus volgens dat verhaal zouden we meer kans hebben dat ze de eerste keer al blijven plakken. Volgens de map van het ziekenhuis hebben we, als er 2 worden teruggeplaatst 50 procent kans op een zwangerschap (en dan 25 procent op een tweeling).
Natuurlijk is dat ook goed nieuws voor jou, en alle andere onbegrepen onvruchtbare stellen....

Het is toch mooi om hoop te durven en kunnen hebben als je in zo'n traject zit, en er komt zoiets prachtigs van!
pi_72314111
Welkom bikinistringding
Ik neem aan dat de ICSI-optie niet zomaar uit de lucht komt vallen. Mag ik vragen naar het voorgaande traject?

Sombie, laat ons niet langer in spanning. Is alles goed gegeaan?

Ik heb het ziekenhuis niet meer gebeld. Morgen nieuwe poging (er is maar een uurtje per dag telefonisch spreekuur). Het gaat nu in ieder geval weer beter
pi_72316655
Welkom bikinistringding!
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:01 schreef sombie het volgende:
Prinses, het klinkt goed en spannend. Hoe voel je je nu?
Tsja, heule zware en pijnlijke (o)(o) en af en toe een rare steek in mijn buik. Maarja, ik ga nergens vanuit. Mijn lijf heeft me al zo vaak gefopt. Al heb ik mijn borsten nooit zo meegemaakt.

Inderdaad hoopgevend Sombie!
pi_72318265
Er zijn er twee teruggeplaatst! En nu bleek er nog een eitje te zijn bevrucht maar omdat de deling daarvan anders gaat dan anders, moeten we even afwachten of die ingevroren kan worden. Maar misschien dus ook nog een eskimo.

Ik vond de terugplaatsing een heel bijzonder moment. Het is ook moeilijk om er niet steeds aan te denken. Ik vind het zo speciaal: ik heb twee embryootjes in mijn buik! We hebben ze ook gezien via de microscoop. Mijn vriend zei: "Zo mooi dat wij dat samen hebben gemaakt." Slik. Hij is er ook zo mee bezig, zo vol van. Ik ben weer heel erg verliefd. En ik hoop zo zo ontzettend dat er in ieder geval 1 blijft plakken.

Misschien dat ik de komende twee weken wat minder in dit topic te vinden ben, want ik wil proberen na vandaag wat meer met andere dingen bezig te zijn. Maar ik denk evengoed aan jullie en duim voor jullie hoor!

PZE, ik snap zo goed dat je geen hoop durft te hebben maar ik duim mijn duimen stuk voor je!
pi_72318277
O, en CP, fijn dat je wat minder last hebt van die akelige bijwerkingen!
pi_72318394
Sombie, wat heerlijk voor jullie! Twee emmy's, daar mag je verliefd op zijn hoor!
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:48:45 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72318468
Sombie, wat tof! Pupo!!

PzE, jij houdt het wel spannend he? Ik hoop na de vakantie super goed nieuws van je te lezen...
pi_72318993
Welkom bikinistringding!

Sombie, WOW 2 emmies in je buik , heel vreemd hè! Lief dat je zo meeleeft en 't zo leuk vind, de mijne had dat ook, dat is ook om op te worden!
Nu hopen op nog een mooi eskimootje, maar ik hoop dat je die niet nodig zult hebben.
pi_72321238
Cp, mijn man heeft niet genoeg zaadcellen voor IVF. Nu wordt er ook eerst gekeken of het zaad wel goed genoeg is voor icsi. Dus dat is nog wel een beetje spannend.
Daar gaan we weer
pi_72322143

[ Bericht 100% gewijzigd door prinseszondererwt op 01-09-2009 17:33:23 (laamaa) ]
pi_72326610
Sombie! Succes! Ik duim natuurlijk heel hard mee!
pi_72327068
Sombie ik duim ook heel erg voor je! Dan kun jij je bezig houden met andere dingen dan zwanger worden/blijven! spannend hoor!

Bikinistrinding, ook voor jullie wordt het dus spannend! Ik hoop dat jullie niet te lang hoeven dokteren. en het is zeker spannend, ik hoop dat alles naar wens gaat...
  dinsdag 1 september 2009 @ 08:16:26 #79
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72331618
Sombie hou ze vast hoor!
Bikini welkom hier, dat je maar snel door mag.
Alles wijst erop dat ik zeer binnenkort ongesteld ga worden (vandaag of morgen uiterlijk). Balen. Tot gister had ik hele goede hoop maar mijn (hormonale poets)bui van gister en de buikpijn waar ik mee wakker werd zijn geen goed teken.
Ik ga verder met een bruiloft organiseren hier dus kom waarschijnlijk vandaag niet meer kijken.
Ylana
pi_72331634
Neeeej saffier, dat mag niet hoor!! Hou 'm maar gewoon vast hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72331748
Ah, nee, Saffier! Bah bah bah. Ik hoop dat het hormonale 'gewoon' zwangerschapshormonaal is.

Pff, ik vind die 2 weken nu al lang duren. Maar vanaf vandaag stap ik weer het 'gewone' leven in, heb ik besloten (niet dat dat zo makkelijk gaat, maar toch).
pi_72332324
Saffier, ik hoop dat alles toch nog goed zit...

Sombie, succes met het gewone leven. Het is ook heel spannend hoor die wachtweken.
Daar gaan we weer
pi_72332365
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:16 schreef Saffier het volgende:
Alles wijst erop dat ik zeer binnenkort ongesteld ga worden (vandaag of morgen uiterlijk). Balen. Tot gister had ik hele goede hoop maar mijn (hormonale poets)bui van gister en de buikpijn waar ik mee wakker werd zijn geen goed teken.
Ik ga verder met een bruiloft organiseren hier dus kom waarschijnlijk vandaag niet meer kijken.
Ik blijf nog duimen hoor het is nog niet een week na de terugplaatsing, dus wie weet komt het wel ergens anders van die buikpijn

Verder ook voor Sombie een

Oh, en ik heb een heel goed gevoel over PZE, hoop dat mijn gevoel me niet in de steek laat

Ik hoop dat er zich snel een paar meiden mogen melden in Z&G!
pi_72332420
Saffier, het is nog te vroeg hoor!!! Het kan nog alle kanten op, maar herken je gevoel zoooooooo!!
Die 2e week is killing, gelukkig heb je wel wat afleiding.. Ik hoop dat al deze onzekerheid en gevoelens voor niks zijn!!! Denk aan je!

Sombie, hou ze vast!

PZE das wel heel spannend... ik duim mee!!!!
pi_72345740
Jullie zijn lief! Ik voel nu eigenlijk niks meer... dat is ook weer niet de bedoeling.
pi_72346704
ik duim hier ook weer even flink mee hoor, , ik hoop dat er gauw inderdaad streepjes verschijnen!

Saffier, ik duim dus extra voor jou, want je chickie moet wel blijven plakken!
pi_72352472
PZE.. spannend, hoor...
pi_72364328
pze, hoe lang nog tot je mag testen?

Saffier, hoe is het met jou vandaag?

Ik ben er klaar mee. Word gek van die pillen. Nou moet ik er nog diarreeremmers bij slikken ook
M'n geduld is op. Ik wil zwanger zijn. NU!!!
pi_72364785
Wat naar CP dat je zoveel last hebt van de medicijnen. Het is ook een hele hoop pillen die je moet slikken Hoe lang moet je ze nog nemen?

pze: mijn duimen draaien op volle toeren

En zonder valse hoop te willen geven, die ongesteldheidsbuikpijn heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nog zeker twee weken gewacht heb om te testen.
pi_72364861
CP....
pi_72365029
Als de terugplaatsing doorgaat moet ik nog drie weken pillen slikken en inbrengen.
Al ik zwanger ben nog langer, maar ik denk dat ik het dan wel meer kan accepteren...
pi_72365067
dat snap ik, dat je het dan meer kan accepteren. dan heb je echt een doel waar je het voor doet. nu ook wel, maar dat is nu nog zo abstract...
pi_72371631

Spotting in the house... dus dan breekt het morgen echt door. Tsja, ik had al zo'n vermoeden toen ik mijn (o)(o) niet meer voelde. Ik baal natuurlijk ook deze maand weer als een stekker. Vooral omdat ik het gevoel heb dat ik mijn leven verder helemaal op pauzestand heb staan. Niet solliciteren, geen hele grote uitgaven doen, verstandig eten en drinken, elke maand weer hopen en pillen slikken enz. enz. Bah. Ik ga vanaf vandaag meteen wel heel erg aan het sporten en (nog) beter op mijn voeding letten. Er zit een stemmetje in mijn hoofd dat me zegt dat dat weleens de truc zou kunnen zijn. Maarja, ook met een nepcyclus van clomid zou je een heel eind moeten kunnen komen dacht ik. Tot nu toe brengt het me vooral veel bijwerkingen.
/end klaagzang voor deze maand.
pi_72373531
pze
Ik ken het gevoel. Elke keer weer uithuilen en opnieuw beginnen.
pi_72373647
Oh pze wat vervelend. Hè en klagen mag best hoor! Dit is een zwaar traject en als je dan ook nog eens tegenslagen hebt is dat echt heel vervelend. Ik snap de vrouwen ook echt die niet meteen een nieuwe poging wagen na een mislukte poging.
Af en toe flink zelfmedelij mag best.
Daar gaan we weer
pi_72375045
pze wat enorm k*t
pi_72375263
PZE je moet doen waar jij je goed bij voelt.. Als dat sporten en gezond eten is moet je dat doen!
Wat een teleurstelling weer meis.. dat van je leven in pauze stand hebben staan herken ik heel erg goed.. Voor mij werkt het nu toch gewoon de dingen te doen die ik wil doen (het komt toch nooit uit, een vaste baan kun je ook verliezen etc. etc.), anders wordt het ondragelijk.. Maar dat moet ieder voor zichzelf bepalen...

Klotezooi gewoon!
pi_72375588
ook hier even een dikke kus voor pze ik hoop echt dat je nu niet meer lang hoeft te wachten! Dat de clomid toch gauw z'n werk gaat doen...
pi_72375911
pze ook van hieruit een dikke het is ook gewoon kl*te dat het weer niet gelukt is en dat je het gevoel hebt dat je leven op 'pauze' staat.
pi_72376065
Ik kan me voorstellen dat je baalt, CP. En NU zwanger zijn, vind ik eigenlijk wel een goed plan!! Maar ja, zo werkt het niet he?

PZE, pff, moeilijk, naar en rot! Ik herken ook erg wat je schrijft over je leven stil zetten en zo goed mogelijk proberen te leven. Bij mij leverde het geen zwangerschap op maar het ontnam me wel veel plezier in het leven. Ik probeer dat nu los te laten. Natuurlijk leef ik gezond, maar niet meer om zwanger te kunnen maar om zelf meer van het leven te genieten en omdat ik het fijn vind goed voor mezelf te zorgen.
Bepaalde dingen uitstellen omdat ik misschien wel zwanger doe ik ook minder vaak. Een aantal dingen wel (bepaalde aanpassingen in huis omdat die afhangen van een kinderrijk of kinderloos bestaan) maar veel dingen doe ik gewoon of spreek ik gewoon af. Als later blijkt dat het toch niet kan omdat ik zwanger ben, is het vaak wel op te lossen.

Maar dit is zoals het voor mij het beste voelt. Jij hebt misschien iets heel anders nodig om goed door dit proces te komen. Dat blijft toch zoeken, voor iedereen. Veel sterkte met de zoektocht. En ik blijf stiekem duimen dat je toch zwanger bent. Lijkt me de fijnste oplossing.
  woensdag 2 september 2009 @ 19:42:28 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72376708
Ik lees hier zelden, omdat ik zo verdrietig word van jullie ervaringen. Sorry.
Maar nu wel even wat gelezen, en Sombie, wat een ontroerend stukje schrijf je over de terugplaatsing. Heel bijzonder. Ik hoop van harte dat het goed gaat!
En Saffiertje.... Dikke .
En PZE, ik kan me dat zó goed voorstellen dat je je leven op 'pauze' zet.... Hopelijk duurt de pauze niet te lang. Sorry dat het maar loze woorden zijn.
Allemaal een trouwens.

Zie je, ik word meteen weemoedig hier... Het is jullie gegund dames!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72380146
Ik vind het altijd zo bijzonder dat er zo lief gereageerd wordt op elkaar. Thanks.
Zo meteen mijn lief ook maar eens op de hoogte stellen. Het begint namelijk een beetje als falen te voelen dat het weer niet is gelukt. Bij hem is immers alles in orde... Ik voel me eigenlijk een beetje schuldig zo langzamerhand, heb er moeite mee hem te zeggen dat het alweer niet gelukt is.
pi_72380320
PZE...wat balen voor jullie dat het toch weer niet gelukt is, ondanks dat je zere borsten had toen ik dat las, had ik wel goede hoop voor je... het was het eerste waaraan ik merkte dat ik zwanger was. . Ik snap je gevoel heel goed, ik heb dat ook gehad. Maar ook jij kan er niks aan doen, ook jij wilt niet dat het niet lukt. En als het wel aan had gelegen, had jij het ook niet leuk gevonden als hij het zichzelf kwalijk zou nemen. Ik snap het, het is ook rot... maar wees niet te hard voor jezelf.. het is allemaal al zwaar genoeg!
pi_72390258
Jij kunt er toch helemaal niets aan doen pze? Alsof jij er voor hebt gekozen dit allemaal mee te maken. Niet zo hard zijn voor jezelf
pi_72393505
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik vind het altijd zo bijzonder dat er zo lief gereageerd wordt op elkaar. Thanks.
Zo meteen mijn lief ook maar eens op de hoogte stellen. Het begint namelijk een beetje als falen te voelen dat het weer niet is gelukt. Bij hem is immers alles in orde... Ik voel me eigenlijk een beetje schuldig zo langzamerhand, heb er moeite mee hem te zeggen dat het alweer niet gelukt is.
Is een heel normaal gevoel meis, maar echt nergens voor nodig......!!!!
al herken ik het heel erg, ik voel het ook zo, omdat het probleem bij mij ligt.. straks krijgen wij misschien geen kindjes omdat er bij mij iets mis is.. dat is een heel sterk en naar gevoel en ik voel me vaak schuldig dat ik straks mijn vent misschien niet eens een kindje kan geven.. die wordt echter weer boos van deze uitspraak want (zoals hij zegt) hij heeft voor mij gekozen en wil met mij oud worden, ook als er geen kinderen komen.....

Praat er maar goed over met je vent en haal elkaars onzekerheden maar weg!! Lief zijn voor jezelf!!!
pi_72406601
Mijn man kon daar ook altijd een beetje boos om worden als ik dat zei. Ik heb hem ooit eens gevraagd of hij echt wel zeker was dat hij met mij verder wou, ook als er geen kinderen zouden komen door mijn lichaam.
Zijn reactie? Stel dat binnen 4 jaar had gebleken dat het aan mij lag, zou je dan bij mij weggaan?

Wat stond ik toen snel weer met beide voetjes op de grond want hij had natuurlijk gelijk. Ik had voor hem gekozen, niet voor zijn sperma...
pi_72406705
Ach, lieve PZE, wat rot dat je je zo voelt. Ik vind dit een heel goed advies van Orea!
quote:
Praat er maar goed over met je vent en haal elkaars onzekerheden maar weg!! Lief zijn voor jezelf!!!

Moonah, wat lief dat je dan toch de moeite neemt om hier te lezen en te reageren. Er zijn ook periodes geweest dat ik dit topic ook meed, dus ik kan me goed voorstellen dat je dat doet.
pi_72406788
lieve meiden, wat gaat het toch veel verder he, dan 'simpelweg' hulp nodig hebben bij het zwanger worden. al die nare gedachten en gevolens en onzekerheid. blijf vooral lief voor jezelf en elkaar, dat verdienen jullie
pi_72410863
Lieve dames, het gaat hier alweer wat beter hoor. Praten is inderdaad zo ontzettend belangrijk in deze lastige situaties. Bedankt voor de lieve woorden.
pi_72454794
Orea, Sombie, Saffier: hoe is het??
pi_72458824
Hier gaat de tijd heeeeeeeeeeeeel langzaam. Wel blij dat het weekend is, weer lekker in mijn eigen, veilige huisje. Ben heel moe en voel van alles en niets. Wat ook van alles en niets kan betekenen.

Ik ga maar weer eens iets doen, afleiding!
pi_72461675
ik heb de afspraak om te praten met de gyn over IUI en IVF op 1 oktober... blijft spannend, maar we gaan ervoor!
pi_72462919
Afleiding is goed sombie. Dat wachten is vreselijk

Spannend mijsje. Wat lijkt het nog een eeuwigheid weg zeg Ik hoop dat de tijd snel gaat voor je
pi_72462944
Sombie, sterkte in deze wachtweken ! Ik vond de eerste week prima te doen (dan kan er toch nog niks misgaan, tenminste niet dat je het merkt) maar de tweede week wel zwaar. De duimen draaien hier door!

Mijsje, spannend! Fijn dat je niet zo lang hoeft te wachten op die afspraak.

Ik heb afgelopen maandag een sis-echo gehad, standaard procedure, ze kijken dan dmv water of de baarmoederholte er goed uitziet. Was in 5 minuten gepiept en zag er goed uit. Ik had mijn favoriete dokter, werd helemaal blij toen ik hem zag haha. Bij het intake-gesprek had ik helemaal geen bekende artsen gezien dus ik was blij om te ontdekken dat hij er nog werkte. Echt een hele leuke en betrokken arts.
We staan officieel op de wachtlijst dus afwachten tot er plaats is!
pi_72463898
dank je CP!
inderdaad spannend CP en Madelieve... ik ga er nu voor het eerst in, dus het is ook allemaal nieuw voor me... ik weet ook niet of en met welke hormonen er gewerkt gaat worden, of ik tabletten moet gaan slikken of moet spuiten... het is allemaal eng nieuw, maar we willen er graag voor gaan.
pi_72465617
Het 'grappige' is dat het allemaal snel went. Zodra je weet waar je aan toe bent geeft dat een hoop rust. Maar tot die tijd...

Madelieve, ik heb nog nooit van zo'n echo gehoord. Is het gevoelig als ze dat doen?Spuiten ze water in je?
Fijn dat je een fijne arts hebt. Dat scheelt al de helft

Ik heb vanmorgen m'n eerste kutpil genomen. Vanavond nog een en dan morgen de frequentie omhoog naar 6 per dag. Maandag controle, woensdag ontdooien en dan donderdag terugplaatsing. Het is gelukkig alweer heel dichtbij. En ik ga er gewoon vanuit dat het ook nog eens een geslaagde poging is
pi_72467044
Het went inderdaad erg snel. Toch is het wel goed dat je er goed over nadenkt voordat je eraan begint. Het heeft namelijk behoorlijke impact op alles, vaak pas achteraf. Wel fijn dat er een datum staat Mijsje

PZE

CP letterlijk kutpil Dat schiet op zeg, donderdag al terugplaatsing! Spannend! Ik hoop ook echt van harte dat het gewoon een geslaagde poging gaat zijn!

Saffier, hoe lang moet je nog wachten? Hou je het nog uit?

Sombie nog even geduld (ik ben dat woord zo zat hè ) ik hoop dat je samen met CP en Saffier opsout naar het andere topic

Madelieve wat fijn dat je je favo dokter had! Een sis-echo. Hmm ook nog niet van gehoord, weet je ook waarom het standaard is in je ziekenhuis? Waarom ze het doen bijvoorbeeld? Voor jou ook spannende tijden weer in het verschiet!

Hier gaat ie oke Lekker druk met van alles en nog wat. Over 3 weekjes lekker 4 dagen op de motor weg met manlief en nog 3 vrienden. Daar heb ik mega zin in. En die week ervoor natuurlijk het gesprek in Leiderdorp. Benieuwd hoe dat gaat lopen. Veel vragen, dus die ga ik van de week alvast eens op papier zetten..

Mega post geworden maar wilde ff op jullie allemaal reageren
pi_72480341
CP, het schiet inderdaad al op bij je! fijn hoor, dat donderdag de terugplaatsing al is!

Madelieve, is die SIS-echo niet hetzelfde als een waterecho? die heb ik er een gehad, en die lijkt wel op wat je zegt... ging het water in je baarmoeder? Was het gevoelig bij je?

Orea, fijn dat het oke gaat! ik hoop dat je in Leiderdorp vindt wat je zoekt, namelijk zwangerschap! en slim om inderdaad al wat op papier te hebben staan, vergeet je dat in ieder geval niet meer te vragen. moet ik ook maar eens doen voor mijn gesprek met de gyn op 1 oktober...
(Leiderdorp, werkte dat nu samen met Jette?)
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 10:55:38 #119
5428 crew  miss_sly
pi_72480506
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:42 schreef Moonah het volgende:
Ik lees hier zelden, omdat ik zo verdrietig word van jullie ervaringen. Sorry.
-knip-
Zie je, ik word meteen weemoedig hier... Het is jullie gegund dames!
Dat heb ik dus ook, nu. Terwijl ik weet hoe fijn het kan zijn dat mensen meeleven, je steunen.
Maar het verdriet, de onzekerheid en angst vind ik zo verdrietig, dat ik toch minder lees en lang niet altijd reageer.

sombie, week 1 zit er bijna op! ik duim voo rje

Orea naar Leiderdorp. Good for you! ik hoop zo dat het nu wel lukt

pze wat jammer weer. het wordt wel tijd, hoor.

Saffier, mijsje, CP, madelieve, bikibistringding ook een dikke
  zondag 6 september 2009 @ 20:26:20 #120
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72497303
Bedankt voor het duimen meiden, maar we gaan nu op volle toeren door voor CP. Mijn menstruatie is nog niet volledig doorgezet maar al wel begonnen vandaag. Morgen is officieel testdag maar ik ga geen testje halen of doen.
Ik heb veel afleiding met ons nieuwe huis waar we nu 2 dagen de sleutel van hebben en héél véél aan gebeuren moet. Ik weet nog niet wanneer we voor een eskimo-terugplaatsing gaan en of ze die binnen mijn cyclus willen doen of met behulp van hormonen, daar ga ik van de week voor bellen.

Moonah en Miss_Sly ik snap precies wat jullie bedoelen! Zo las ik dit topic ook voordat ik er zelf actief in mee ging doen. En ik begrijp daardoor waarom meelezen (en posten) zo moeilijk is. Juist daardoor waardeer ik jullie posts extra!

CP ik duim!! donderdag de tp en het is een blijvertje hoor!
Mijsje 1 oktober de volgende stap, spannend!! Natuurlijk spannend!
Orea fijn dat het goed gaat, zo 'klink' je ook! heb je alles al opgeschreven voor Leiden? en ik mag het niet zeggen natuurlijk, maar overstappen naar Univé wil nog wel eens lonen, ze vergoeden meer IVF's/ICSI's dan de standaard 3!!
Madelieve heb je nog last gehad van je echo? Wat en wanneer is de volgende stap?
PZE, lat maar toch nog een hart onder de riem voor je. Het kan zo'n wissel trekken op je relatie dit hele gedoe, blijven praten hoor!
Sombie hoe gaat het?
Bikinistringding, alles goed daar?

Ik zal wat minder hier zijn ivm de verhuizing/verbouwing, maar ik lees en duim natuurlijk wel mee
Ylana
pi_72497683
Saffier, wat jammer, toch ongesteld... fijn dat je de verhuizing/verbouwing hebt als afleiding. ik hoop dat je gauw hoort hoe of wat met je eskimootjes...
pi_72499915
He Saffier, wat balen joh. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Maar eerst lekker klussen, dat is inderdaad fijne afleiding!
pi_72500333
Wat jammer Saffier
Goed dat je afleiding hebt. Spannend een nieuw huis. Zeker als we veel aan moet gebeuren. Succes daarmee
pi_72500344
Oh Saffier, wat jammer nou... ik had echt gehoopt op een broertje of zusje voor Tobias. Heel veel succes alvast voor je volgende terugplaatsing... en natuurlijk ook voor je verhuizing...

CP, spannend!! Veel veel succes donderdag en net als Saffer vind ik dat het een blijvertje is!

Mijsje, 1 oktober lijkt nog zo ver weg, maar het komt al gestaag dichterbij. Ik ben benieuwd wat je te horen gaat krijgen.

PZE, goed dat je jezelf weer bij elkaar hebt gekrabbeld... valt niet mee, he?

Madelieve, voor jou draaien mijn duimen ook!!

Sombie... duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim...
pi_72501349
he toch weer balen

fijn dat je nu wel wat afleiding hebt en succes met de verhuizing en alles!
  zondag 6 september 2009 @ 23:07:15 #126
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72505132
Net met hubbie overlegd. De volgende tp willen we pas na de verhuizing doen, wel zo rustig.
Ylana
pi_72505200
Saffiertje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 6 september 2009 @ 23:18:06 #128
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72505820
Snoops thanks
Ylana
  zondag 6 september 2009 @ 23:39:10 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72507062
Meiden, ik ben hier al weer even niet geweest, maar wil jullie allemaal een dikke geven... wat balen dat het bij een aantal toch ook weer niet gelukt is deze maand...
pi_72509777
Ik kom even om een hoekje piepen voor Saffier en lees dat het niet gelukt is deze keer. He nou...
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 7 september 2009 @ 07:48:26 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72510681
He gatver, Saffier
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 september 2009 @ 08:58:42 #132
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_72512240
Balen, Saffier! Je klinkt vrij nuchter maar leuk is het natuurlijk niet. Wel fijn dat je afleiding hebt van iets leuks! Ik kan me ook goed voorstellen dat jullie de volgende tp even uitstellen.

1 oktober, mijsje, spannend! Vind je het inmiddels ook wel fijn dat er nu wat gaat gebeuren of heb je het er vooral moeilijk mee? Zoals CP schrijft, went het snel, maar dat vind ik vooral gelden voor de praktische zaken: de ziekenhuisbezoeken, de onderzoeken, het zetten van spuiten e.d. Emotioneel gezien blijf ik het heftig vinden. Dat is iets waar ik echt bewust mee bezig ben en moet zijn om te zorgen dat ik goed door deze hele periode heen kom en dat mijn vriend en ik er samen goed doorheen komen.

Een SIS-echo, Madelieve, daar had ik ook nog nooit van gehoord. Wel fijn dat je een arts had waar je je prettig bij voelt. En op de wachtlijst staan, is het begin! Spannend toch weer. Hoe lang is de wachtlijst?

CP, donderdag de tp, wat goed!! Ik ga duimen dat het lukt (en dat jij er niet zo idioot veel mee bezig zult zijn als ik nu).

Orea, je klinkt goed en sterk en in balans. Fijn! Vooral dat laatste is zo belangrijk, heb ik gemerkt. Goed dat je je vragen op papier zet. Heb ik mezelf ook aangewend want als je er eenmaal bent, vergeet je de helft.

Lieve miss_sly, ook van jou kan ik me zo goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om hier mee te lezen. Voor jou is het ook een moeilijke periode geweest en met alle nieuwe emoties van het moeder-zijn, is het logsich dat het lezen van dit topic gewoon even te veel is. Ik vind het al zo lief dat je aan ons denkt.

Nou, de eerste week is voorbij, he he. Ik had verwacht dat de eerste week wel mee zou vallen maar om eerlijk te zijn, vond ik het nu al moeilijk. Mocht het deze ronde niet gelukt zijn dan hoop ik dat het een volgende keer lukt om wat meer afstand te nemen. Gaat nu niet helemaal, maar goed, ook aan deze week komt een eind.
pi_72512535
Saffier
Wel fijn dat je lekkere afleiding in de vorm van jullie nieuwe huis hebt! Goed dat je eerst even de verhuizing doet voordat jullie verder gaan.. Het heeft allemaal zo'n impact...

Ik ben inderdaad al met een andere verzekering bezig. Unive bijv. vergoed de 4e ivf, en dat zou in elk geval al wat meer adem ruimte geven. Ook meer premie, maar dat neem ik voor lief (weegt niet op tegen de kosten als ik hem helemaal zelf moet betalen..)

Aangezien ik de vorige keer wel wat cryo's had verwacht ik die voor de komende poging(en) ook wel..is bij elkaar toch weer behoorlijk wat kansen

Sombie het ís ook zwaar! Juist die 2e week... Ik hoop voor je dat ie vliegt en dat je ons volgende week SUPER nieuws kan komen brengen!
pi_72512769
Saffier dat is stom!

En nu? Weet je al meer?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_72516774
[ff inbreken] Hee Sombie dat is goed nieuws ik hoop dat ze goed blijven plakken!!

Ik weet niet of iedereen mijn naam nog (her)kent, maar een aantal jaar terug heb ik hier wel regelmatig gepost. De laatste tijd heb ik het ontzettend druk, alleen al meelezen lukt niet.
Omdat heel veel meiden (en de enkele mannen die hier rondzwerven) altijd heel erg lief geweest zijn wilde ik jullie het volgende laten weten:

Ik ben 8 weken zwanger en het hartje klopt!!!

Het is dus eindelijk gelukt, geheel via de natuurlijke weg. Ik zal wel verder in het ziekenhuis onder medische indicatie blijven, ben helaas wel een risicogeval voor zwangerschapsvergiftiging.

Gezien alle dagelijkse beslommeringen, lijkt de kans me klein dat ik de komende tijd kan meeposten, wellicht wanneer ik verder in de zwangerschap ben, dat ik wel weer boven kom drijven

Toch wilde ik even Leonieke en Webkim van harte feliciteren met de zwangerschap. Het is jullieontzettend gegund (Ik had laatst al een keertje op de lijst van de Z&G -topic gekeken)
Al zag ik net ook Tan weer in het lijstje staan , mocht je hier meelezen wat gaaf zeg!

Voor de andere meiden, verlies de moed niet Uiteindelijk komt het, op de een of ander manier, wel goed het heeft hier al met al ook 3 en half jaar geduurd

Nou groetjes, en tot ziens
Mariposa
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_72519730
Gefeliciteerd Maripos. De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Saffier, wat een dappere keuze. Nogmaals sterkte

Vanmorgen controle gehad en mijn baarmoederslijvlies groeit goed. Nog maar drie daagjes wachten (en daarna natuurlijk nog 11 dagen wachten) Ik begin nu wel de kriebels te krijgen
pi_72521312
Mariposa! Whaaa. Gefeliciteerd joh! Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap en een prachtige baby! Lief dat je even terug kwam hier.
Hardloper.
IG @webkim
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 16:22:46 #139
5428 crew  miss_sly
pi_72521605
Mariposa, wat geweldig! gefeliciteerd
jeetje zeg, wat heerlijk en wat leuk dat je het even komt vertellen.

ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt en je komt het toch iig even vertellen als je mama bent he?
pi_72522538
Mariposa, wat geweldig! Geniet er maar lekker van!
pi_72522822
Mariposa, wat een geweldig nieuws!! Leuk dat je het even komt vertellen. Laat je nog eens wat horen af en toe, in ieder geval als je kindje is geboren?
pi_72542038
quote:
Op maandag 7 september 2009 10:00 schreef sombie het volgende:
1 oktober, mijsje, spannend! Vind je het inmiddels ook wel fijn dat er nu wat gaat gebeuren of heb je het er vooral moeilijk mee? Zoals CP schrijft, went het snel, maar dat vind ik vooral gelden voor de praktische zaken: de ziekenhuisbezoeken, de onderzoeken, het zetten van spuiten e.d. Emotioneel gezien blijf ik het heftig vinden. Dat is iets waar ik echt bewust mee bezig ben en moet zijn om te zorgen dat ik goed door deze hele periode heen kom en dat mijn vriend en ik er samen goed doorheen komen.
heel spannend, maar inderdaad ook wel fijn dat we weer verder gaan. ik heb het er ook wel moeite mee, maar die gevoelens zijn wel in balans op dit moment. ik hoop gewoon dat ik er net als velen voor me hier er ook goed doorheen kan komen... ben er een beetje onzeker over. ik ben een beetje vatbaar voor depressies, en met al die hormonen die je kan krijgen, ben ik daar een beetje bang voor... oftewel, ik ben gewoon lekker onzeker...

Mariposa, wat geweldig voor je! Inderdaad leuk dat je het even kwam vertellen!

Ik vraag me al een tijdje af hoe het met Basimah is...
pi_72542707
Ja, ik ook. Zo moet ik ook vaak denken aan Wilmadonna. Ik kan me voorstellen dat zij hier niet meer post omdat ze klaar waren met behandelingen maar ik ben wel heel benieuwd hoe het met haar is.
pi_72542967
Mariposa van harte zeg, en wat tof dat je het nog even komt vertellen! Een goede zwangerschap gewenst!!
pi_72555076
Ik moest gisteren inderdaad ook denken aan Wilmadonna en Basimah. Ik snap heel goed dat ze nu niet hier komen kijken, maar zou ook graag horen hoe het ermee is.

Hier dag 3 met 100 mg clomid weer, nog geen bijwerkingen so far. Alleen een vet voorhoofd, zoals elke clomidmaand.
pi_72563740
Saffier wat jammer dat de poging niet gelukt is

Mariposa!!! Wat een geweldig nieuws (wat stom eigenlijk om die twee berichten in één post te plaatsen, sorry Saffier). En wat heerlijk dat je het hier komt melden Ik kijk al uit naar jouw posts in Z&G Heb je altijd een toffe user gevonden. Thx trouwens voor de felicitaties

pze wat goed dat je nog geen last hebt van de bijwerkingen van clomid. Vond ik altijd zo vervelend om die te slikken.

Sombie veel succes met de laatste dagen in de wachtweek mijn duimen draaien op volle toeren
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:28:28 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72563961
Ik lees het nu pas, Mariposa, wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Jij was toch van dat bloeddruk probleem?
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:48:55 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72564820
Lieve saffier, hoop dat je eskimootje als jullie er klaar voor zijn wel blijft plakken

En Mariposa van harte, na zo lang wachten zoveel tegenslagen je geduld beloont
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:55:47 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_72565106
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:13 schreef Mariposa het volgende:

Ik ben 8 weken zwanger en het hartje klopt!!!

Mariposa Van harte gefeliciteerd! Super!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:02:34 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72565382
Mariposa, van harte gefeliciteerd!

Andre dames, goed voorbeeld doet goed volgen, nietwaar
Mijn duimen draaien voor jullie allemaal!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72565842
Wat gaaf Mariposa!
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:14:04 #152
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72565887
Mariposa, wat leuk! Gefeliciteerd!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72566342
mariposa, fantastisch! gefeliciteerd en een voorspoedige zwangerschap gewenst!

saffier oh neee. wat ontzettend jammer zeg.... bah!!! ik had 't zo mooi gevonden, juist nu lekker een soort nieuwe start in je nieuwe huis etc. en gewoon omdat je onderhand wel lang genoeg gewacht hebt... sterkte ermee en natuurlijk heel veel succes met 't geklus aan jullie stulp!

sombie, 1e week zit erop, goedzo! ik duim nog & weer hard mee voor je!
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:31:04 #154
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72566591
Mariposa wat leuk! Een fijne zwangerschap gewenst
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:13:45 #155
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72568558
saffier

mariposa van harte
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:25:05 #156
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72569030
Saffier... Ik ben er even stil van.

Mariposa, wat een heerlijke verrassing van harte en dat je maar een fijne en gezonde zwangerschap mag hebben!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72573030
Mariposa van harte! Geniet ervan!

Ik heb al een tijdje niet meegepost hier en in Z&G, maar ik ben elke dag na m'n werk zo ontzettend moe dat ik direct m'n bed in duik.

Voor alle meiden hier!
pi_72573074
Mariposa van harte gefeliciteerd!!
  woensdag 9 september 2009 @ 08:00:29 #159
95408 Incantrix
pi_72573253
Saffier, jeetje, wat teleurstellend. Knap van jullie dat jullie nu eerst de rust nemen om jullie huis op orde te krijgen!

Sombie, wat kan wachten een verschrikkelijk iets zijn.. Succes!

Voor de andere meiden een en heel hard draaiende

En last but not least Mariposa, ontzéttend gefeliciteerd, wat een prachtig nieuws!
3!
pi_72573263
Mariposa, gefeliciterd! *O

Saffiertje, hele dikke !
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72576027
Ooooooooh!! MARIPOSA WAT SUPER VOOR JE! En natuurlijk (her)kennen we je nog! Je was een vaste poster een tijd geleden...! Oh, wat vind ik dit leuk! Het is je gegund na al die tegenslagen...! Geniet ervan!

Ja, ik vroeg me ook al een tijdje af hoe het met Basimah is... en ook ik moet nog regelmatig aan Wilmadonna denken...

Sombie, nog even volhouden... nog maar een paar dagen!
pi_72576703
ja, Wilmadonna komt ook nog regelmatig in mijn gedachten voor... Ik wil ook graag weten hoe het met haar gaat...
pi_72578170
Saffier
pi_72579237
Nu is het niet leuk meer. Ze moeten nu bellen voor de afspraak voor morgen
pi_72580198
hoe laat zou je gebeld worden dan?
pi_72580485
Geen afgesproken tijd. Ik word vandaag gebeld zeiden ze. Ik ben gewoon erg ongeduldig
pi_72581411
kan me voorstellen, hoor... hoop voor je dat er snel gebeld wordt!
pi_72582630
duim mee voor een snel telefoontje!
pi_72583126
Hee meiden, wat leuk al die felicittaties ik wordt er helemaal van

Ik zal jullie zeker tegen die tijd een update geven, maar ik hoop dat ik op een gegeven moment gewoon de tijd kan vinden om in Z&G mee te posten.

BE, ik ben inderdaad het bloeddruk-geval

Saffie, toen ik mijn post postte ben ik alleen op de eerste pagina blijven hangen en heb ik jouw post gemist. Wat vervelend wat het tot nu toe niet gelukt is en dat je nog verder moet wachten. Jij was toch ook in het EMC? Ik hoop dat de terugplaatsing tegen die tijd helemaal perfect gaat

Verders meiden heel veel sterkte en nog maar een paar extra voor de goede moed.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_72584381
Mariposa: Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Uhmmm... volgens mij kun je dat nu wel veranderen!

CP... en? Is er inmiddels al gebeld?
pi_72585502
Nee, nog niet Als ze niet binnen een half uur bellen ga ik hen bellen
pi_72585816
Ze hebben net mijn man gebeld, terwijl op het formulier dat naar ze is gefaxt staat dat ze mij moeten bellen
Als ze dat al niet goed doen... Straks krijg ik een kindje van iemand anders

Om 11:30 is de terugplaatsing. Ze hebben 2 embryo's ontdooid. 1 ICSI-embryo die het niet gehaald heeft (R.I.P. ) en 1 IVF-embryo die het nog wel doet. We krijgen een IVF-kindje
pi_72586145
CP...! Super! Een IVF kindje is vast en zeker net zo leuk als een ICSI kindje! Ik ga voor jullie hopen en duimen dat het resultaat hiervan over 9 maanden in jullie armen ligt!!

beetje slordig is het trouwens wel, ja, als ze je man bellen en niet jou, terwijl dat wel aangegeven is...
pi_72586176
Jippie! Wat fijn dat het doorgaat CP!
pi_72586473
CP Wat heerlijk, morgen je emmy terug in je buik en dan maar broeden!
pi_72586686
Eerst sombie! En daar strompel ik dan 1,5 week achteraan
De eerste echt serieuze poging in 1,5 jaar tijd. En ik ben ervan overtuigd dat het meteen raak is
pi_72587246
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
Eerst sombie! En daar strompel ik dan 1,5 week achteraan
De eerste echt serieuze poging in 1,5 jaar tijd. En ik ben ervan overtuigd dat het meteen raak is
that's the spirit!
pi_72587322
Goedzo, positief blijven scheelt de helft!
pi_72588612
CP, dat klinkt goed! jammer van de ICSI-embryo, maar misschien red je het al helemaal je redt het vast en zeker met de IVF-emmy! spannend hoor!
pi_72595895
CP, supernieuws! Veel succes morgen!

Hier slaat de spanning inmiddels aardig toe. Vorige week maandag was ik voor mijn gevoel al zwanger, nu ben ik vooral heel bang dat het niet is gelukt. Nog 5 dagen...
  woensdag 9 september 2009 @ 21:07:03 #181
190853 RockabeIIa
pi_72596088
Woei! Ik doe even mee hoor!
pi_72596526
Dank je wel voor het medeleven
Ik ben zo happy nu. Ben in gedachten al de hele babykamer aan het inrichten

sombie, wat vreselijk he dat wachten en die twijfel. Heb je genoeg afleiding?
5 dagen. Betekent dat dat maandag je NOD is?
pi_72596586
Ik WOEIIIII ook ff mee
en ik duim natuurlijk heel hard mee!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72596720
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:20 schreef Vicky het volgende:
Ik WOEIIIII ook ff mee
en ik duim natuurlijk heel hard mee!!
Compleet offtopic , maarre... Jij bent gisteren getrouwd he? Gefeliciteerd Komen er nog foto's online?
pi_72597034
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank je wel voor het medeleven
Ik ben zo happy nu. Ben in gedachten al de hele babykamer aan het inrichten

sombie, wat vreselijk he dat wachten en die twijfel. Heb je genoeg afleiding?
5 dagen. Betekent dat dat maandag je NOD is?
Ja, maandag inderdaad. Op zich heb ik genoeg afleiding hoor, maar het is nooit helemaal weg. Ik moet het wel veel 'wegdrukken', tijdens mijn werk bijv., en dat kost weer veel energie dus nu ben ik moeoeoeoe. Maar dat misbruik ik door mezelf toe te staan heerlijk op de bank te liggen lezen.

En dat dromen over het babykamertje herken ik. Leuk he?
pi_72597141
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:33 schreef sombie het volgende:

[..]

Ja, maandag inderdaad. Op zich heb ik genoeg afleiding hoor, maar het is nooit helemaal weg. Ik moet het wel veel 'wegdrukken', tijdens mijn werk bijv., en dat kost weer veel energie dus nu ben ik moeoeoeoe. Maar dat misbruik ik door mezelf toe te staan heerlijk op de bank te liggen lezen.
Goed zo! Lekker jezelf verwennen
pi_72607892
Oh Sombie, ik kan het me alleen maar voorstellen, maar wat lijkt het me inderdaad een spanning, die wachtweken na een terugplaatsing...ppfff...

CP, spannend vandaag! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat/is gegaan! Ik ga weer voor je duimen, hoor!

Wat dat betreft: voor iedereen die met IVF/ICSI bezig is...
pi_72611859
Zo, ik ben weer thuis
Alles is goed gegaan. Het embryootje (7-cellig) was niet gegroeid sinds gisteren, maar dat geeft niet volgens de arts. Hij is in ieder geval niet kleiner geworden en dat is het belangrijkste
Ze doen tijdelijk een test met een uitwendige echo om te kijken hoe ver het slangetje wordt ingebracht. Ik heb dus kunnen zien op de echo hoe het embryootje geplaatst is
Helaas konden we geen foto van ons embryootje maken
pi_72612504
CP, gefeliciteerd met je embryootje ! Ooo wat spannend wordt het nu!

Sombie, jij heel veel sterkte deze laatste wachtdagen

Saffier, ontzettend jammer dat het niet gelukt is .

Mariposa, gefeliciteerd ! Ik weet niet of we hier tegelijk hebben gepost maar ik kan je posts zeker herinneren! Heel fijn dat na alle tegenslagen dit uiteindelijk toch spontaan gelukt is, heerlijk hoor!

O ja, Mijsje, de sis-echo is inderdaad een waterecho, dit is de afkorting ervan.

Het inrichten van de babykamer herken ik hoor, we waren net bij de Prenatal voor een kraamkadootje (en uiteraard gelijk wat spul voor Jasja gescoord) maar ik werd ook helemaal blij van al die babyprulletjes .
pi_72612613
CP fijn dat je embryootje nu geplaatst is! ik duim voor je mee deze weken!

ah, Madelieve, dan weet ik wel wat je hebt gehad. ik vond het tangetje dat de baarmoedermond vast moest pakken het vervelendst eraan. verder vond ik het wel meevallen. (buiten dan dat de gyn per ongeluk het slangetje wat te ver had ingebracht, en daardoor de bovenkant van m'n baarmoeder raakte... dat was ook niet een prettig gevoel...)

en even een voor Vicky, die als getrouwde vrouw verder door het leven gaat! gefeliciteerd!
pi_72613149
CP, mooi dat het achter de rug is... en nu maar hopen en duimen op een goede afloop!
pi_72613615
Ik doe ff alleen een paar jompels, het wordt zooooooo tijd dat er wat mensen gaan verhuizen hierzo!!

pi_72619932
Yeah! 'hij' zit erin, CP!
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zo, ik ben weer thuis
Alles is goed gegaan. Het embryootje (7-cellig) was niet gegroeid sinds gisteren, maar dat geeft niet volgens de arts. Hij is in ieder geval niet kleiner geworden en dat is het belangrijkste
Ze doen tijdelijk een test met een uitwendige echo om te kijken hoe ver het slangetje wordt ingebracht. Ik heb dus kunnen zien op de echo hoe het embryootje geplaatst is
Helaas konden we geen foto van ons embryootje maken
Dat hadden wij ook. Leuk he?
pi_72620801
Bedankt voor de enorme berg jompels en duimen
Ik ben wel een hormonale stuiterbal nu. Kan om het minste al janken of geirriteerd raken. Aan het janken geef ik dan maar toe. Aan de irritatie niet zo, want dat reageer ik af op mijn man en dat verdient hij niet
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:50 schreef sombie het volgende:
Yeah! 'hij' zit erin, CP!
[..]

Dat hadden wij ook. Leuk he?
En een hele aardige arts die ook alles uitlegde. Dat het slangetje het beste tot zo'n 10 mm van het endometrium af moet zitten. En waarom het beter is de terugplaatsing met een volle blaas te doen.
Zo leerzaam allemaal
pi_72622183
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:13 schreef Orea het volgende:
Ik doe ff alleen een paar jompels, het wordt zooooooo tijd dat er wat mensen gaan verhuizen hierzo!!

ik doe met je mee

pi_72625601
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
En een hele aardige arts die ook alles uitlegde. Dat het slangetje het beste tot zo'n 10 mm van het endometrium af moet zitten. En waarom het beter is de terugplaatsing met een volle blaas te doen.
Zo leerzaam allemaal
... nooit van gehoord! Waarom is dat dan?
pi_72625824
Zie onderstaand plaatje. Dat roze ding links naast de baarmoeder is een lege blaas. Het slangetje moet nu naar boven toe ingebracht worden. Als de blaas vol is duwt die de baarmoeder naar beneden waardoor het slangetje recht (meer horizontaal) ingebracht kan worden. En dat was op mijn echo ook goed te zien.

pi_72625894
Aah, zit dat zo! Logisch...!
pi_72625987
Altijd handig om te weten bij een potje medisch Triviant
  donderdag 10 september 2009 @ 21:37:31 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_72626100
CP

en hier wordt ook geduimd voor sombie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72626542
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:37 schreef Troel het volgende:
CP

en hier wordt ook geduimd voor sombie
Het is al bijna morgen en morgen is het nog maar 3 nachtjes slapen
Hou vol sombie
pi_72633647
Sombie ik duim heel hard voor je mee.

CP jij ook veel succes de komende tijd!
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:49:11 #203
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72641798
CP
Sombie hoe voel je je? Wat denk je?
Ylana
pi_72641834
Hier nog een meeduimerd hoor! Al tekenen aan de wand dames?
pi_72646901
Bedankt voor alle jompels en duimen!

Hoe ik me voel? Tja, ik weet het gewoon echt niet. Ik heb af en aan een lichte menstruatiepijn maar dat had ik vorige week ook. Ik heb geen idee. Langzaamaan word ik wat somberder maar dat komt omdat DE dag nadert. Dan word ik bang dat het niet is gelukt, maar eigenlijk heb ik geen idee of het wel of niet is gelukt.
pi_72648081
even een knuffel voor jou Sombie... ik geloof dat ik wel weet hoe dat voelt. niet na een behandeling of terugplaatsing, maar na 2 jaar proberen, heb ik dat gevoel ook wel eens...
pi_72651954
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:18 schreef sombie het volgende:
Bedankt voor alle jompels en duimen!

Hoe ik me voel? Tja, ik weet het gewoon echt niet. Ik heb af en aan een lichte menstruatiepijn maar dat had ik vorige week ook. Ik heb geen idee. Langzaamaan word ik wat somberder maar dat komt omdat DE dag nadert. Dan word ik bang dat het niet is gelukt, maar eigenlijk heb ik geen idee of het wel of niet is gelukt.
Knuffel voor u dame
Lastig he.. was er maar iets waardoor je nu al zekerheid kon hebben, maar helaas is dat er niet... Het gevoel is zeer, zéér herkenbaar.. Je zit tegen het spannendste punt aan, is het gelukt, of niet... en het gevoel dat het niet gelukt is is soms wel gelijk aan het gevoel dat het wel gelukt is (vooral meerdere keren per dag om en om zeer vermoeiend ), maar je wilt jezelf zo graag beschermen... (althans zo voelde ik het, heel erg.. alle 4 de terugplaatsingen...)

Lieverd ik hoop echt zo dat je gewoon hartstikke zwanger bent!! Nog een paar dagen, hou vol!!
pi_72655137
Het is alweer avond; bijna morgen. Dan nog maar 2 nachtjes slapen.
Hou vol meid Dat je maandag maar heerlijk mag gaan genieten van een roze wolk
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:37:41 #209
190853 RockabeIIa
pi_72655974
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het is alweer avond; bijna morgen. Dan nog maar 2 nachtjes slapen.
Hou vol meid Dat je maandag maar heerlijk mag gaan genieten van een roze wolk
Ik hoop dat ook zo zeer!
Sombie, kop op!
pi_72657290
Jullie zijn zo lief. Inderdaad, gelukkig weer een dag voorbij. Ik heb leuke dingen gedaan en in de planning om mezelf af te leiden. En alles zo geregeld dat ik het ook zo kan afblazen, mocht ik er toch geen zin in hebben.

Inderdaad, Orea, het idee/gevoel dat het niet gelukt is, is eigenlijk meer zelfbescherming want ik weet/voel natuurlijk niets. Het kan echt nog beide kanten op maar je weet al dat de teleurstelling enorm is al het niet is gelukt en daar probeer je jezelf toch al een beetje voor te hoeden. (Zinloos, maar ja dat gaat vanzelf.)

Nu voel ik me over het algemeen nog redelijk en kan mezelf nog steeds wel overtuigen dat het echt nog beide kanten op kan. Maar dat wordt steeds moeilijker. Dat ge-heen-en-weer dat jij beschrijft, Orea, komt er steeds meer aan.

Nou ja, we zijn er bijna!
pi_72658257
Over een weekje mag manlief z'n eerste potje afgeven. Die vragen!!!! Hoe het is verkregen en dat je moet uitleggen als dat anders is dan met de hand. Fantastisch!
Daar gaan we weer
pi_72658462
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:40 schreef bikinistringding het volgende:
Over een weekje mag manlief z'n eerste potje afgeven. Die vragen!!!! Hoe het is verkregen en dat je moet uitleggen als dat anders is dan met de hand. Fantastisch!
En eerst goed wassen. Maar dan niet te goed, want zeep is slecht enzo
Welkom in de wondere wereld van het zo plastisch mogelijk kinderen krijgen

Ik zit steeds aan m'n borsten te voelen of ik al wat voel. Slaat natuurlijk helemaal nergens op
Nu maar hopen dat de buren niet toevallig naar binnen kijken als ik dat aan het doen ben. Staat een beetje raar he
pi_72658480
Lieve dames hier, ik duim heel hard voor jullie!

Bikinistringding, wij hoeven verder geen vragen in te vullen... Zou ook niet weten hoe je het anders moet verkrijgen dan met de hand of ben ik nou heel naief?
pi_72658627
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:45 schreef Poezebeest het volgende:

Bikinistringding, wij hoeven verder geen vragen in te vullen... Zou ook niet weten hoe je het anders moet verkrijgen dan met de hand of ben ik nou heel naief?
je zou het kunnen uitspugen.
Daar gaan we weer
pi_72658697
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:49 schreef bikinistringding het volgende:

[..]

je zou het kunnen uitspugen.
Lijkt me rare testresultaten geven dan...
pi_72658833
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:14 schreef sombie het volgende:
Jullie zijn zo lief. Inderdaad, gelukkig weer een dag voorbij. Ik heb leuke dingen gedaan en in de planning om mezelf af te leiden. En alles zo geregeld dat ik het ook zo kan afblazen, mocht ik er toch geen zin in hebben.

Inderdaad, Orea, het idee/gevoel dat het niet gelukt is, is eigenlijk meer zelfbescherming want ik weet/voel natuurlijk niets. Het kan echt nog beide kanten op maar je weet al dat de teleurstelling enorm is al het niet is gelukt en daar probeer je jezelf toch al een beetje voor te hoeden. (Zinloos, maar ja dat gaat vanzelf.)

Nu voel ik me over het algemeen nog redelijk en kan mezelf nog steeds wel overtuigen dat het echt nog beide kanten op kan. Maar dat wordt steeds moeilijker. Dat ge-heen-en-weer dat jij beschrijft, Orea, komt er steeds meer aan.

Nou ja, we zijn er bijna!
Ik ga er gewoon vanuit dat je maandag een topic doorschuift
* CrazyPrincess sprenkelt een emmer positiviteit uit over sombie

pi_72658873
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:45 schreef Poezebeest het volgende:

Ik vrees dat je ze de kost zou moeten geven die het niet begrijpen
pi_72658900
Cp als je maar genoeg in je borsten knijpt gaan ze straks vanzelf pijn doen.
Daar gaan we weer
pi_72658923
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:57 schreef bikinistringding het volgende:
Cp als je maar genoeg in je borsten knijpt gaan ze straks vanzelf pijn doen.

Ik hou al op
pi_72658981
Nee joh meis! Maar focus je nou niet teveel op je borsten. Je kan prima zwanger zijn zonder meteen pijn in je borsten te hebben. Maar ik snap je wel hoor!
Daar gaan we weer
pi_72659239
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:59 schreef bikinistringding het volgende:
Nee joh meis! Maar focus je nou niet teveel op je borsten. Je kan prima zwanger zijn zonder meteen pijn in je borsten te hebben. Maar ik snap je wel hoor!
Ik weet het. Sowieso zou het raar zijn als ik nu al iets zou voelen. Ik ben er ook niet heel serieus in
Klein beetje, dat wel

Ik wacht geduldig af. Ik kan er toch weinig aan doen, behalve positief zijn
pi_72667515
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:59 schreef bikinistringding het volgende:
Ik heb nog geen enkel steekje gevoeld in mijn borsten en was er ook op aan het wachten
pi_72682236
Las ik nou goed dat jij 11 dagen na de tp mag/moet testen, CP?
  zaterdag 12 september 2009 @ 20:33:05 #224
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72682344
Ik kom even om het hoekje kijken en vertellen dat ik me suf duim voor jullie dames!!
Ylana
pi_72682519
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:30 schreef sombie het volgende:
Las ik nou goed dat jij 11 dagen na de tp mag/moet testen, CP?
Klopt ja
Dat is dan dag 30 van het GEEP-schema. In principe moet ik medicijnen nemen t/m dag 29. En als ik dan test op dag 30 en zwanger ben moet ik verder gaan met de medicijnen, maar dan een hogere dosis. Ik heb dus weinig keus en moet wel op dag 30 testen om te weten of ik moet stoppen met de medicijnen of door moet gaan
Jij moet 14 dagen wachten? Volgens mij kun je 14 dagen na de punctie een test doen, want de punctie is in feite de eisprong. Hoop niet dat ik je nu gek maak
pi_72682691
Nee hoor, je maakt me niet gek want ik had zelf ook al bedacht dat die punctie eigenlijk de eisprong was. Maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ik tot de 11e zeker niet ongesteld zou worden en de 14e kon testen. Daardoor dacht ik dat het in dit geval misschien anders werkte of zo, vanwege de pregnyl die ik na de tp nog 4 keer heb gespoten.

Maar goed, dan zou ik dus morgen kunnen testen maar ik denk dat ik toch tot maandag wacht. Tenzij mijn vriend het liever morgen doet.

Vreemd genoeg ben ik niet heel nerveus nu maar eigenlijk best rustig. Hopelijk blijft dat zo.

O, en ik heb trouwens geen gevoelige borsten of zo. Wel af en toe menstruatieachtige buikpijn, heel licht.
pi_72682817
Pregnyl kan je een vals zwangerschapsresultaat geven. Misschien dat je daarom wat langer moet wachten.
Wat fijn dat je nu rustig bent Als je het nog uithoudt zou ik lekker tot maandag wachten. Toch net even meer zekerheid.
pi_72682885
Ja, dat zal inderdaad de reden zijn, CP. Dan wacht ik inderdaad gewoon tot maandag.

Hoe is het met jou verder?
pi_72682940
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:33 schreef Saffier het volgende:
Ik kom even om het hoekje kijken en vertellen dat ik me suf duim voor jullie dames!!
Dank je

Ik heb echt het gevoel dat het gelukt is. Ik ben eigenlijk nooit zo uitgesproken positief, maar nu is het anders.
Natuurlijk wel heel af en toe lichte twijfel, maar dat voelt meer alsof dat zo moet horen
pi_72683014
Super toch? Houden zo tot die positieve test over 9 (toch?) dagen! En daarna natuurlijk ook, hehe.
pi_72683029
Dankjewel, Saffier!
pi_72683044
spannend CP!! Ik duim heel hard voor je!

Saffiertje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72683207
Owh ja, die kutpillen beginnen nu wel irritant te worden. Echt smerig als je tijdens het inbrengen de helft van de vorige dosis aan je vinger mee naar buiten sleurt
pi_72684183
Cp heb jij progestanbolletjes?
Daar gaan we weer
pi_72684216
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:32 schreef bikinistringding het volgende:
Cp heb jij progestanbolletjes?
3x2 per dag
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:59:27 #236
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72684987
Hahhaha, ja herkenbaar van die pillen Ik sleepte spontaan overal inlegkruisjes mee naartoe ineens
Ik mocht trouwens testen 15 dagen na de punctie.
Ylana
pi_72686063
Ik de 17e dag na de punctie, 14 dagen na de tp. Moest jij na de tp ook nog pregnyl spuiten, Saffier?
  zaterdag 12 september 2009 @ 22:50:57 #238
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72686263
Nee, na de tp alleen maar die bolletjes.
Ylana
pi_72686380
Dan ligt het daar vast aan. Ik heb die bolletjes niet hoeven doen (en gelukkig maar als ik jullie zo lees!).
  zondag 13 september 2009 @ 09:08:55 #240
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72691967
Hier terug van vakantie en had gehoopt op goed nieuws van Saffier en PzE, maar helaas

Maar ik zie wel dat ik heel hard moet verder duimen voor sombie en CP! Zet 'em op dames!
pi_72693539
Sombie ik heb ook op dag 17 na de punctie getest (bloedtest), dat is voor mij dag 12 na de terugplaatsing geweest. Best vaag dat men overal andere "regels" heeft omtrent het testen... ik kan eigenlijk maar één ding tegen je zeggen en dat is: hou vol! Ik duim voor je!

CP succes, die bolletjes zijn echt vervelend en goor inderdaad, maar het is voor een goed doel nog even volhouden! Even een vies praatje... ik heb nu die pilletjes niet meer, maar nu komt er allemaal ander wit slijm uitlopen (bijna net zo erg als die pilletjes, dus wat dat betreft had ik net zogoed die vieze pilletjes nog kunnen hebben).
pi_72694666
Welkom thuis Asy, fijne vakantie gehad?
pi_72696835
CP... wat goed dat je zo positief bent...!
Maar ben je niet heel bang dat als het toch niet raak mocht zijn dat de klap dan erg hard zal zijn? Ik bedoel het niet vervelend
pi_72700490
Dat risico zit erin natuurlijk. Maar ik ben het na anderhalf jaar wel zat om steeds terughoudend te zijn. Ik wil voorlopig dan ook lekker van het zwanger proberen te worden gaan genieten. We hebben nog zat embryootjes in de vriezer (12) en met medicijnen groeit m'n baarmoederslijmvlies mooi. Ik zie dit dus als eerste serieuze poging en stap erin als al die andere mensen die niet in de MMM zitten. En dan zie ik wel waar het schip strandt

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 13-09-2009 17:06:34 ]
pi_72701578
CP er is me één iets eigenlijk niet duidelijk. Je spreekt van 10 embryootjes, maar ik dacht dat die 42 er ook iets mee te maken had. En zitten die 10 embryootjes dan allemaal apart 'verpakt' of zitten ze per drie samen?

En nu ik zo alles op een rijtje heb kunnen zetten, moet ik eigenlijk toegeven dat de gelukte poging bij mij de eerste echte serieuze poging was. In Aalst héél veel medicijnen gekregen, maar dan kreeg ik een echo rond dag 13 en daar was nooit een follikel op te zien die groter was dan 15mm. In Jette konden ze bij de eerste poging mijn eierstok niet vinden dus hebben ze op basis van de bloedresultaten beslist dat de follikel groot genoeg was. Bij poging 2 had ik 2 follikels van 17 mm en die poging is dus gelukt.
Nu hoop ik CP dat het voor jou hetzelfde resultaat zal geven: eerste echte kans direct de goeie
pi_72701895
Ze hebben 42 eitjes geoogst bij de punctie. Daarvan is bij een deel de bevruchting goed gegaan en bij weer een kleiner deel de delingen ook. Uiteindelijk zijn er dus 14 overgebleven die goed genoeg waren om in te vriezen. Daarvan hebben ze er 6 apart in een rietje gedaan en 8 per 2 in een rietje. (Ik heb dus verkeerd gerekend zie iknu, want er zijn er nog 12 over ).

Kijk, dat is goed nieuws. We hebben gewoon allemaal een wat lange aanloop, maar vanaf het moment dat we de juiste behandeling hebben denk ik dat we evenveel kans hebben als mensen zonder problemen Ik wil in ieder geval wel echt positief blijven wat dat betreft
pi_72701958
Dus echt nog 9 pogingen, waarvan ik hoop dat je ze nog hééééél lang in de vriezer mag houden
pi_72702191
Ik ben alleen vergeten te vragen op basis waarvan ze embryootjes hebben ontdooid. Zijn dat er 2 uit 1 buisje geweest of 2 uit een apart buisje? En hebben ze gekeken naar de grootte en of het IVF of ICSI was? (ze hadden in ieder geval 1 ICSI gepakt en die wilde niet opstarten en uiteindelijk een IVF die het wel gehaald heeft.)

Nah ja, hoe dan ook, we kunnen nog even vooruit
pi_72705426
sombie, nog maar 1 nachtje slapen
pi_72711625
Hee Sombie, Spannend hoor, even een hart onder de riem steken

En CP ik duim ook voor jou

Wat betreft de borsten, ik zat in de eerste 2 weken constant stiekum te voelen of ze het nog wel deden
Ik was erg bang dat als ik ze niet meer zou voelen, dat dat zou betekenen dat het mis zou gaan.
pi_72713993
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat risico zit erin natuurlijk. Maar ik ben het na anderhalf jaar wel zat om steeds terughoudend te zijn. Ik wil voorlopig dan ook lekker van het zwanger proberen te worden gaan genieten. We hebben nog zat embryootjes in de vriezer (12) en met medicijnen groeit m'n baarmoederslijmvlies mooi. Ik zie dit dus als eerste serieuze poging en stap erin als al die andere mensen die niet in de MMM zitten. En dan zie ik wel waar het schip strandt
CP... volgens mij weet je heel goed waar je staat ... ik was gewoon een beetje bang dat je er te erg vanuit ging dat het nu echt raak zou zijn. Ik bedoel, natúúrlijk hoop ik dat oprecht voor je, maar de klap is gewoon zooo hard als je zo positief bent en het blijkt niet zo te zijn...

En ik ben het helemaal met je eens; het ziet er ook wel allemaal goed uit! En een beetje optimisme heb je natuurlijk ook wel nodig!
pi_72714335
Genieten is heel wat waard CP! Dat probeer ik ook heel erg, een beetje de lol erin te houden. Hopelijk helpt dat.

Sombie... wat zou het mooi zijn. Ik hoop op goed nieuws joh.
pi_72714815
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:09 schreef Jose81 het volgende:

[..]

CP... volgens mij weet je heel goed waar je staat ... ik was gewoon een beetje bang dat je er te erg vanuit ging dat het nu echt raak zou zijn. Ik bedoel, natúúrlijk hoop ik dat oprecht voor je, maar de klap is gewoon zooo hard als je zo positief bent en het blijkt niet zo te zijn...

En ik ben het helemaal met je eens; het ziet er ook wel allemaal goed uit! En een beetje optimisme heb je natuurlijk ook wel nodig!
Natuurlijk realiseer ik me dat ja Lief dat je zo meeleeft

Volgens mij is sombie onder de dekens gekropen om er morgenvroeg pas weer uit te komen
Wat vreselijk spannend zeg. Ik hoop morgen een enorme berg jompels te kunnen zien hier
pi_72718113
Ik vrees van niet, meiden. De eerste tekenen van de ongesteldheid zijn al gesignaleerd. Helaas dus.
pi_72721417
Owh Sombie wat is dat balen zeg. Dikke voor jou!
  maandag 14 september 2009 @ 07:29:49 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72721447
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Welkom thuis Asy, fijne vakantie gehad?

Ow sombie...
  maandag 14 september 2009 @ 07:53:26 #257
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72721555
Sombie
Wat balen zeg.

Cp hoe is het?
Ylana
pi_72721809
sombie
pi_72722078
En vanochtend is het in volle hevigheid losgebroken. Los van mijn eigen verdriet, ben ik ook verdrietig omdat mijn vriend er zo verdrietig van is. Ik wil hem troosten maar dat gaat niet.
pi_72722158
Wat ontzettend verdrietig sombie. Wat een rotsituatie
pi_72722535
Ow Sombie wat een domper toch weer. Kan me zo goed voorstellen dat jullie allebei op een gegeven moment er zo verdrietig van worden. Sterkte voor jullie allebei
  maandag 14 september 2009 @ 09:36:06 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_72722676
quote:
Op maandag 14 september 2009 08:55 schreef sombie het volgende:
En vanochtend is het in volle hevigheid losgebroken. Los van mijn eigen verdriet, ben ik ook verdrietig omdat mijn vriend er zo verdrietig van is. Ik wil hem troosten maar dat gaat niet.
sombie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 september 2009 @ 09:52:19 #263
190853 RockabeIIa
pi_72722957
Gats Sombie... die machteloosheid is zo pijnlijk ook... Veel sterkte jullie twee...
pi_72722975
sombie
pi_72723164
Ach lieve Sombie, wat onwijs klote dit... Moeilijk hè het verdriet van je partner zo zien en eigenlijk niks kunnen doen... inderdaad die machteloosheid...
pi_72724265
Sombie
  maandag 14 september 2009 @ 11:30:50 #267
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72725069
Ach Sombie wat herkaanbaar dit ook. Ik heb (nog steeds) last van wat grotere en gevoelige borsten en mijn menstruatie was een heel stuk minder pijnlijk dan ik inmiddels gewend ben en daardoor heeft mijn man nog steeds een soort 'hoop'. Zo vreselijk teleurstellend voor hem dat ik hem dan wéér moet bevestigen dat ik níet zwanger ben.
Ylana
pi_72725645
Zoiets inderdaad, Saffier. Gisteravond stelde het allemaal nog niet veel voor en dus had mijn vriend nog echt hoop. Maar vlak voor ik naar bed ging, zag ik wel dat het echt door zou gaan breken. Toen ik hem dat vertelde, keek hij zo verdrietig. Daar moest (en moet) ik zo van huilen.

Hij was zo blij met de tp en was dat zo vol trots aan het vertellen en nu is het allemaal weer mislukt.

Bedankt voor de .
  maandag 14 september 2009 @ 13:59:26 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72728837
Ach meiden toch...
Ik weet gewoon ook even niet wat ik moet zeggen. Het is gewoon k*t...
pi_72733395
ach Sombie... wat naar voor je meisje...
een dikke knuffel voor jou en je mannetje!
pi_72734246
Lieve Sombie, ik weet het... het is gewoon k*t om samen hier doorheen te moeten. Ik herken het zo.
pi_72734438
Verdomme Sombie, wat verdrietig dat het deze keer toch niet raak is....
mooi he, alles
pi_72738370
Sombie wat een verdrietig nieuws
Dikke knuffel
pi_72743355
Oh nee.. Sombie... wat vind ik dit rot voor jullie zeg... Ik was de hele dag zo benieuwd hoe het zou zijn, dus het eerste momentje dat ik kon heb ik de laptop aangezet... maar toch hoopte ik -net als iedereen- op beter nieuws... Sterkte voor jullie...
  maandag 14 september 2009 @ 21:32:52 #275
95408 Incantrix
pi_72743448
Oh bah, Sombie, wat verdrietig Ik had zo veel moois gehoopt voor jou en ook voor je lief.. Dikke knuffel..
3!
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:16:50 #276
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_72757437
Oh Sombie... Knuffel!
pi_72759808
oh nee sombie... wat is 't toch oneerlijk! sterkte ermee!
pi_72759904
Sombie wat verdrietig voor jullie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_72779909
Sombie, wat verdrietig, heel veel sterkte voor jullie beiden
pi_72780281
Sombie...
Hardloper.
IG @webkim
pi_72801272
CP hoe is het?
pi_72812349
Ik ben steeds zoooooooooo vreselijk moe. Het wordt met de dag erger voor mijn gevoel. Hoort schijnbaar bij de Progynova. Verder gaat het goed. Eigenlijk geen last van wachtweekstress

Nog een grote voor sombie.
En hoe vergaat het de andere dames? Ik ben van de meeste even kwijt hoe het er nu voor staat qua MMM en/of hoe het met ze gaat
pi_72816724
CP als dat hetzelfde is als Utrogestan, dan kan het inderdaad. Ik was ook veel moeier toen ik die tabletjes nog gebruikte dan nu. Wat pilletjes wel niet met je kunnen doen hè! Heel veel sterkte in de wachtweken nog...
pi_72817457
Gapen is zoals je weet soms positief CP.

Hier niks te melden, ben weer op eierjacht. Op dag 14 nu, en de ovutest was weer lichter dan gisteren (en is dus nog niet positief geweest). Handig, zo'n rommelige cyclus. Zelfs met clomid dus. Ben ondertussen wel aan het afvallen geslagen, ik wil mijn BMI in elk geval onder de 30 krijgen. Nu is hij 31,8. heb er al 3 kilo af, gaat lekker.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:57:27 #285
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72818901
Spannend CP! Fijn dat je geen last van stress hebt

Zijn er ervaringsdeskundigen met een niet gelukte tp? Door de hormonen had ik wat last van gespannen/grotere/wat pijnlijke borsten en mijn menstruatie was een beetje anders dan normaal gesproken. Allemaal vrij normaal vind ik, met al die hormonen je lijf in zo'n korte tijd had ik niet anders verwacht. Maar mijn borsten blijven 'groeien' en dus gespannen en wat pijnlijk aanvoelen en vandaag/nu ben ik weer aan het vloeien met bijbehorende krampjes. Ik vind het te 'klein' om hier nu het zh voor te gaan bellen maar hoop wel op herkenning van iemand. Maak me ook geen zorgen, vind het hooguit wat vreemd en denk dat het gewoon nog de hormonen zijn.
Ylana
pi_72820276
En ik ben ook nog eens vreselijk warrig. Ik bedoelde Utrogestan

pze, hoe lang ben je nu bezig met clomid? En val je af i.v.m. de behandeling?

Saffier, ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat die stomme hormonen lang door kunnen blijven werken. Ik heb destijds lang 'last' gehad van de Pregnyl bijvoorbeeld. Maar als je het zeker wilt weten toch gewoon het ziekenhuis bellen hoor
pi_72823637
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:57 schreef Saffier het volgende:
Spannend CP! Fijn dat je geen last van stress hebt

Zijn er ervaringsdeskundigen met een niet gelukte tp? Door de hormonen had ik wat last van gespannen/grotere/wat pijnlijke borsten en mijn menstruatie was een beetje anders dan normaal gesproken. Allemaal vrij normaal vind ik, met al die hormonen je lijf in zo'n korte tijd had ik niet anders verwacht. Maar mijn borsten blijven 'groeien' en dus gespannen en wat pijnlijk aanvoelen en vandaag/nu ben ik weer aan het vloeien met bijbehorende krampjes. Ik vind het te 'klein' om hier nu het zh voor te gaan bellen maar hoop wel op herkenning van iemand. Maak me ook geen zorgen, vind het hooguit wat vreemd en denk dat het gewoon nog de hormonen zijn.
Saffier, ik heb 4 niet gelukte tp gehad, en bij alle 4 was alles van slag. Vooral met de 2 bij de volledige IVF, dus met hormonen. Bij de cryo's had ik het ook, maar toch minder. Vergeet niet dat de hormonen en alle stress eromheen heel veel kunnen uitmaken, meer dan we denken.. Je zat tegen overstimulatie aan, dus je lichaam heeft best een 'klap' gehad.. Daar moet het van bijkomen! Na de eerste ivf heeft het 7 weken geduurd eer ik ongesteld werd (met alle hoop van dien ) jij werd dan wel ongesteld, maar je lichaam heeft gewoon even nodig

CP ik hoop het zo voor je! Na onze (sombie's, saffiers en mijn) mislukte pogingen is het nu tijd voor een WEL gelukte, en ik WIL en EIS (werkte dat maar ) dat jij nu aan de beurt bent om door te schuiven!!!!

En over het positieve, geniet ervan meis.. Ook al lukt deze poging misschien niet. De klap is sowieso groot als het niet lukt, of je er nu vanuit gaat dat het wel of niet lukt. Ik denk maar zo: misschien lukt het nooit (in mijn geval he) dan wil ik wel van de periodes na de tp genieten... das toch iets

Meiden ik duim zooooooo voor jullie
  donderdag 17 september 2009 @ 09:35:21 #288
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72830937
altijd fijn om herkenning te hebben. Bij mij blijven medicijnen altijd vrij lang hangen, had het dus idd al op de hormonen gegooid Bedankt voor je uitgebreide antwoord
Cp hoe lang nog? Blijf plakken hoor!
Ylana
pi_72831703
Maandag testen Ik zit te stressen welke test ik zal gaan gebruiken
Hoe voel jij je nu Saffier?

En Orea, ik wil inderdaad niet constant tussen hoop en vrees leven. Gewoon genieten lijkt me het beste
pi_72840255
PZE, knap van je dat je aan het afvallen bent geslagen! Zet 'm op! Heb je een tijdje terug een stukje van Hart van Nederland gezien? Ging over een polikliniek -ik dacht in Tilburg- waarbij ze vrouwen die te zwaar zijn en ook na langere tijd niet zwanger waren begeleiden in het afvallen. Van de 10 stellen die meededen, waren er na een aantal maanden al 2 stellen zwanger, nadat ze wat kilootjes kwijt waren. Vrouwen die te zwaar zijn hebben door de hoeveelheid vet een teveel aan een mannelijk hormoon ofzo, waardoor de hormoonhuishouding verstoord is. Ik weet niet of ik het zo helemaal goed omschrijf, maar zoiets was het wel.
Ik ben er in mijn geval van overtuigd dat het niet makkelijk zwanger worden daarmee te maken heeft gehad. Ik wil ook afvallen voordat wij ooit aan een tweede gaan beginnen...
pi_72843503
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:56 schreef Jose81 het volgende:
PZE, knap van je dat je aan het afvallen bent geslagen! Zet 'm op! Heb je een tijdje terug een stukje van Hart van Nederland gezien? Ging over een polikliniek -ik dacht in Tilburg- waarbij ze vrouwen die te zwaar zijn en ook na langere tijd niet zwanger waren begeleiden in het afvallen. Van de 10 stellen die meededen, waren er na een aantal maanden al 2 stellen zwanger, nadat ze wat kilootjes kwijt waren. Vrouwen die te zwaar zijn hebben door de hoeveelheid vet een teveel aan een mannelijk hormoon ofzo, waardoor de hormoonhuishouding verstoord is. Ik weet niet of ik het zo helemaal goed omschrijf, maar zoiets was het wel.
Ik ben er in mijn geval van overtuigd dat het niet makkelijk zwanger worden daarmee te maken heeft gehad. Ik wil ook afvallen voordat wij ooit aan een tweede gaan beginnen...
Maar komt het puur door het gewicht de ze niet zwanger konden worden of was er een onderliggende reden? Ik bedoel: Een van de mogelijke kenmerken van PCOS is overgewicht, maar niet alle vrouwen met overgewicht hebben PCOS. Vrouwen met PCOS en overgewicht kunnen gebaat zijn bij afvallen, maar geldt dit ook voor vrouwen met overgewicht maar zonder PCOS?

Ik begrijp niet hoe vet en hormonen 1 op 1 met elkaar gelinkt kunnen zijn. Maar ik ben dan ook geen dokter
pi_72844129
-edit- Verkeerde topic
pi_72845599
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:28 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Maar komt het puur door het gewicht de ze niet zwanger konden worden of was er een onderliggende reden? Ik bedoel: Een van de mogelijke kenmerken van PCOS is overgewicht, maar niet alle vrouwen met overgewicht hebben PCOS. Vrouwen met PCOS en overgewicht kunnen gebaat zijn bij afvallen, maar geldt dit ook voor vrouwen met overgewicht maar zonder PCOS?

Ik begrijp niet hoe vet en hormonen 1 op 1 met elkaar gelinkt kunnen zijn. Maar ik ben dan ook geen dokter
Ik ben er van overtuigd van wel. Ik heb ook overgewicht en geen PCOS. Na een jaar nog niet zwanger en de basis onderzoeken bij de gyn, ben ik via de gyn doorverwezen naar een dietiste. Na 4 maanden afvallen (en zo'n 20 kilo minder) was ik zwanger. Dit ging helaas mis, maar na mijn miskraam wederom na 4 maanden zwanger.

Ik ben er van overtuigd dat het afvallen het goede duwtje in de rug is geweest maar ik ben er ook van overtuigd dat het niet voor iedereen met overgewicht zal gelden

Overigens is het ook niet zozeer de relatie van vet en hormonen maar de vaak met overgewicht samengaande insuline resistentie en de reactie van de hormonen en de insuline in het lichaam. Vaak is het drastisch minderen van suikers en koolhydraten de truc (en daarmee val je dan automatisch af). Er worden signalen gestuurd in het lichaam naar de hersenen en de insuline verstoort de verzending van die signalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door happyme28 op 17-09-2009 17:58:58 ]
pi_72846483
Hmmm, het is wel bijna rocket science he?
Ze hebben mij aanvankelijk ook aan de metformine gezet i.v.m. dat insulineverhaal. Ik snapte er toen geen zak van (en nu eigenlijk nog niet, want ik heb helemaal geen overgewicht).

Ik begin zo wel interesse te krijgen in een onderzoek naar de resultaten van vruchtbaarheidsbehandelingen bij vrouwen met PCOS en overgewicht en vrouwen met PCOS zonder overgewicht.
Zo las ik ook dat tengere vrouwen een verhoogde kans op overstimulatie hebben en laat ik dat nou net gehad hebben na mijn punctie. En dat terwijl de artsen het eerst allemaal niet zo ernstig inzagen bij me (waarschijnlijk door gebrek aan voldoende referentiemateriaal; het komt nou eenmaal weinig voor).
pi_72850758
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:42 schreef Orea het volgende:

En over het positieve, geniet ervan meis.. Ook al lukt deze poging misschien niet. De klap is sowieso groot als het niet lukt, of je er nu vanuit gaat dat het wel of niet lukt. Ik denk maar zo: misschien lukt het nooit (in mijn geval he) dan wil ik wel van de periodes na de tp genieten... das toch iets

Dit wilde ik inderdaad ook nog zeggen! Ik stond er deze keer redelijk neutraal in: ik had wel hoop maar was niet overtuigd dat ik zwanger. De klap was evengoed gigantisch. En als je er positief in kunt staan, heb je in ieder geval die 2 weken genoten.

Knap dat je zo goed afvalt, PZE!!

Ik duim weer voor jullie meiden!!

Wie van jullie zit ook alweer in Belgie voor behandelingen? Wat is daar het voordeel van? Ik vraag me namelijk af of het voor ons ook verstandig is om daarnaartoe te gaan.

En ik overweeg om over te stappen naar Unive omdat zij een vierde behandeling vergoeden. Weet iemand of je dan beiden het duurste pakket nemen of is het voldoende als alleen in het duurste pakket neem?
  donderdag 17 september 2009 @ 20:20:28 #296
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72851911
CP hier iemand met een heeeel laag gewicht, PCOS én overstimulatie Vanaf maandag hebben wij één verschil hoor!
Ylana
pi_72852172
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:20 schreef Saffier het volgende:
CP hier iemand met een heeeel laag gewicht, PCOS én overstimulatie Vanaf maandag hebben wij één verschil hoor!
Het klinkt zo bot om te zeggen "Ik hoop het."
Dat vind ik zo moeilijk aan dit topic. Ik gun het anderen heel erg, maar mezelf ook
Ik hoop dan ook echt dat we snel daarna dan weer heel erg op elkaar zullen lijken
pi_72852271
Bedankt voor alle afvalaanmoedigingen, ik denk ook echt dat het daaraan ligt eerlijk gezegd. Zit zelfs met het idee in mijn hoofd om dat tegen de gyn te melden, even geen behandeling tot ik ben afgevallen... Maarja... twijfeltwijfel. Mijn BMI is nu 31,8. Niet echt shocking, maar wel te hoog natuurlijk.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:31 schreef CrazyPrincess het volgende:
pze, hoe lang ben je nu bezig met clomid? En val je af i.v.m. de behandeling?
Ik ben nu een jaar bezig ongeveer, dit is de 10e keer met 100mg. Ik val af omdat ik zelf denk dat het niet zwanger worden daarmee samen hangt.

Succes met testen morgen!
pi_72852567
Sombie, volgens mij kun je zelf gewoon overstappen, en hoeft je partner niet mee. De behandelingen staan ook op jouw naam dus dat moet zo kunnen. Ik ga ook overstappen! Ik vraag me wel af of er een selectieprocedure is ivm het duurste pakket....
pi_72852900
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:29 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt voor alle afvalaanmoedigingen, ik denk ook echt dat het daaraan ligt eerlijk gezegd. Zit zelfs met het idee in mijn hoofd om dat tegen de gyn te melden, even geen behandeling tot ik ben afgevallen... Maarja... twijfeltwijfel. Mijn BMI is nu 31,8. Niet echt shocking, maar wel te hoog natuurlijk.
[..]

Ik ben nu een jaar bezig ongeveer, dit is de 10e keer met 100mg. Ik val af omdat ik zelf denk dat het niet zwanger worden daarmee samen hangt.

Succes met testen morgen!
Het zou mooi zijn als het zou helpen Je hebt in ieder geval een prachtig doel voor ogen tijdens het afvallen, dus aan de motivatie zal het niet gaan liggen
pi_72853030
Oh en ik heb geen PCOS, heb een normaal postuur (bmi van 24) maar ik heb luie eierstokken
Mijn moeten ze echt volpompen met hormonen om er wat eitjes uit te kunnen krijgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')