Vanaf het volgende deel gaan we aftellenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
Deeltje 64... ik vind het genoeg geweest hoor. Hopelijk is deel 65 overbodig...
En wat is er erg aan dat je het 'niet zelf' doet?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:11 schreef mijsje het volgende:
oeh Sombie,spannend hoor!
ik duim voor je
Orea, wat fijn dat je 22 september de afspraak hebt!
ik moet de gyn bellen, maar ik durf niet goed. dat betekent wel dat ik dan echt zelf de hoop opgegeven heb het zelf te kunnen doen...vind het een beetje eng geloof ik...
Dat is ook een mega stap....quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:11 schreef mijsje het volgende:
ik moet de gyn bellen, maar ik durf niet goed. dat betekent wel dat ik dan echt zelf de hoop opgegeven heb het zelf te kunnen doen...vind het een beetje eng geloof ik...
Nou als ik ergens respect voor heb, dan zijn het wel de mensen waarbij het niet vanzelf gaat. Ik vind het zo dapper, al die puncties, hormonen en toestanden. Dat is gewoon ploeteren...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:11 schreef mijsje het volgende:
Maar lieve meisje, je hoeft de hoop niet op te geven dat je het zelf kunt hoor. Zie het zo dat jullie gewoon goed onderzocht worden voor het geval dat en ondertussen blijf je het voorlopig ook zelf proberen. Hebben wij ook gedaan. Toen het niet leek te lukken, zijn we naar de gyn gegaan om ons te laten onderzoeken maar uiteindelijk een half jaar later toch spontaan zwanger geworden, maar het gaf wel rust dat we er alles aan deden om onze wens in vervulling te laten gaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:11 schreef mijsje het volgende:
Dat zeg je precies goed!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Je kunt het die mensen ook niet kwalijk nemen, voor de meeste mensen is het ook gewoon de normaalste zaak van de wereld.
Tis wel wat vroeg voor klachtjes, maar als je het anders nooit hebt is het misschien wel heel hoopvol!! Wat zou het mooi zijn...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:58 schreef prinseszondererwt het volgende:
Succes Sombie!![]()
Ik voel me een beetje raar een week voor NOD. Heb een soort spierpijn onderin mijn buik, tussen mijn heupen. Het rekt door naar mijn onderrug. Steekjes erbij, darmen van slag... Vanmorgen en gisterochtend echt heul misselijk. Toch denk je dan: buikgriep of....? Koorts heb ik niet. Nou ja, ik ga maar eens een tukje doen, voel me niet bepaald topfit.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:54 schreef sombie het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, er zijn er 2 bevrucht!Maandag de terugplaatsing!
Nou, het is best maf eigenlijk....quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn McLaura. Gaat goed bij jullie!
Natuurlijk is dat ook goed nieuws voor jou, en alle andere onbegrepen onvruchtbare stellen....quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:01 schreef sombie het volgende:
McLaura, goed nieuws! Sowieso omdat je vriendin zwanger is natuurlijk.Maar stiekem ook omdat wij onbegrepen vruchtbaar zijn dus volgens dat verhaal zouden we meer kans hebben dat ze de eerste keer al blijven plakken. Volgens de map van het ziekenhuis hebben we, als er 2 worden teruggeplaatst 50 procent kans op een zwangerschap (en dan 25 procent op een tweeling).
Tsja, heule zware en pijnlijke (o)(o) en af en toe een rare steek in mijn buik. Maarja, ik ga nergens vanuit. Mijn lijf heeft me al zo vaak gefopt. Al heb ik mijn borsten nooit zo meegemaakt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:01 schreef sombie het volgende:
Prinses, het klinkt goed en spannend. Hoe voel je je nu?
Ik blijf nog duimen hoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 08:16 schreef Saffier het volgende:
Alles wijst erop dat ik zeer binnenkort ongesteld ga worden (vandaag of morgen uiterlijk). Balen. Tot gister had ik hele goede hoop maar mijn (hormonale poets)bui van gister en de buikpijn waar ik mee wakker werd zijn geen goed teken.
Ik ga verder met een bruiloft organiseren hier dus kom waarschijnlijk vandaag niet meer kijken.
Is een heel normaal gevoel meis, maar echt nergens voor nodig......!!!!quote:Op woensdag 2 september 2009 21:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik vind het altijd zo bijzonder dat er zo lief gereageerd wordt op elkaar.Thanks.
Zo meteen mijn lief ook maar eens op de hoogte stellen.Het begint namelijk een beetje als falen te voelen dat het weer niet is gelukt. Bij hem is immers alles in orde... Ik voel me eigenlijk een beetje schuldig zo langzamerhand, heb er moeite mee hem te zeggen dat het alweer niet gelukt is.
quote:Praat er maar goed over met je vent en haal elkaars onzekerheden maar weg!! Lief zijn voor jezelf!!!
Dat heb ik dus ook, nu. Terwijl ik weet hoe fijn het kan zijn dat mensen meeleven, je steunen.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:42 schreef Moonah het volgende:
Ik lees hier zelden, omdat ik zo verdrietig word van jullie ervaringen. Sorry.
-knip-
Zie je, ik word meteen weemoedig hier...Het is jullie gegund dames!
heel spannend, maar inderdaad ook wel fijn dat we weer verder gaan. ik heb het er ook wel moeite mee, maar die gevoelens zijn wel in balans op dit moment.quote:Op maandag 7 september 2009 10:00 schreef sombie het volgende:
1 oktober, mijsje, spannend! Vind je het inmiddels ook wel fijn dat er nu wat gaat gebeuren of heb je het er vooral moeilijk mee? Zoals CP schrijft, went het snel, maar dat vind ik vooral gelden voor de praktische zaken: de ziekenhuisbezoeken, de onderzoeken, het zetten van spuiten e.d. Emotioneel gezien blijf ik het heftig vinden. Dat is iets waar ik echt bewust mee bezig ben en moet zijn om te zorgen dat ik goed door deze hele periode heen kom en dat mijn vriend en ik er samen goed doorheen komen.
Mariposaquote:Op maandag 7 september 2009 13:13 schreef Mariposa het volgende:
Ik ben 8 weken zwanger en het hartje klopt!!!
that's the spirit!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
Eerst sombie! En daar strompel ik dan 1,5 week achteraan
De eerste echt serieuze poging in 1,5 jaar tijd. En ik ben ervan overtuigd dat het meteen raak is
Compleet offtopicquote:Op woensdag 9 september 2009 21:20 schreef Vicky het volgende:
![]()
Ik WOEIIIII ook ff mee
![]()
en ik duim natuurlijk heel hard mee!!
Ja, maandag inderdaad. Op zich heb ik genoeg afleiding hoor, maar het is nooit helemaal weg. Ik moet het wel veel 'wegdrukken', tijdens mijn werk bijv., en dat kost weer veel energie dus nu ben ik moeoeoeoe. Maar dat misbruik ik door mezelf toe te staan heerlijk op de bank te liggen lezen.quote:Op woensdag 9 september 2009 21:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dank je wel voor het medeleven
Ik ben zo happy nu. Ben in gedachten al de hele babykamer aan het inrichten![]()
![]()
sombie, wat vreselijk he dat wachten en die twijfel. Heb je genoeg afleiding?
5 dagen. Betekent dat dat maandag je NOD is?
Goed zo! Lekker jezelf verwennenquote:Op woensdag 9 september 2009 21:33 schreef sombie het volgende:
[..]
Ja, maandag inderdaad. Op zich heb ik genoeg afleiding hoor, maar het is nooit helemaal weg. Ik moet het wel veel 'wegdrukken', tijdens mijn werk bijv., en dat kost weer veel energie dus nu ben ik moeoeoeoe. Maar dat misbruik ik door mezelf toe te staan heerlijk op de bank te liggen lezen.![]()
Dat hadden wij ook. Leuk he?quote:Op donderdag 10 september 2009 13:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zo, ik ben weer thuis
Alles is goed gegaan. Het embryootje (7-cellig) was niet gegroeid sinds gisteren, maar dat geeft niet volgens de arts. Hij is in ieder geval niet kleiner geworden en dat is het belangrijkste
Ze doen tijdelijk een test met een uitwendige echo om te kijken hoe ver het slangetje wordt ingebracht. Ik heb dus kunnen zien op de echo hoe het embryootje geplaatst is
Helaas konden we geen foto van ons embryootje maken
quote:Op donderdag 10 september 2009 18:50 schreef sombie het volgende:
Yeah! 'hij' zit erin, CP!
[..]
Dat hadden wij ook. Leuk he?
ik doe met je meequote:Op donderdag 10 september 2009 14:13 schreef Orea het volgende:
Ik doe ff alleen een paar jompels, het wordt zooooooo tijd dat er wat mensen gaan verhuizen hierzo!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
... nooit van gehoord! Waarom is dat dan?quote:Op donderdag 10 september 2009 19:15 schreef CrazyPrincess het volgende:En een hele aardige arts die ook alles uitlegde. Dat het slangetje het beste tot zo'n 10 mm van het endometrium af moet zitten. En waarom het beter is de terugplaatsing met een volle blaas te doen.
Zo leerzaam allemaal
quote:Op donderdag 10 september 2009 21:37 schreef Troel het volgende:
CP
en hier wordt ook geduimd voor sombie
Knuffel voor u damequote:Op vrijdag 11 september 2009 16:18 schreef sombie het volgende:
Bedankt voor alle jompels en duimen!
Hoe ik me voel? Tja, ik weet het gewoon echt niet. Ik heb af en aan een lichte menstruatiepijn maar dat had ik vorige week ook. Ik heb geen idee. Langzaamaan word ik wat somberder maar dat komt omdat DE dag nadert. Dan word ik bang dat het niet is gelukt, maar eigenlijk heb ik geen idee of het wel of niet is gelukt.
Ik hoop dat ook zo zeer!quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
Het is alweer avond; bijna morgen. Dan nog maar 2 nachtjes slapen.
Hou vol meidDat je maandag maar heerlijk mag gaan genieten van een roze wolk
En eerst goed wassen. Maar dan niet te goed, want zeep is slecht enzoquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:40 schreef bikinistringding het volgende:
Over een weekje mag manlief z'n eerste potje afgeven. Die vragen!!!! Hoe het is verkregen en dat je moet uitleggen als dat anders is dan met de hand. Fantastisch!
je zou het kunnen uitspugen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:45 schreef Poezebeest het volgende:
Lieve dames hier, ik duim heel hard voor jullie!
Bikinistringding, wij hoeven verder geen vragen in te vullen... Zou ook niet weten hoe je het anders moet verkrijgen dan met de hand of ben ik nou heel naief?
quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:49 schreef bikinistringding het volgende:
[..]
je zou het kunnen uitspugen.
Ik ga er gewoon vanuit dat je maandag een topic doorschuiftquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:14 schreef sombie het volgende:
Jullie zijn zo lief.Inderdaad, gelukkig weer een dag voorbij. Ik heb leuke dingen gedaan en in de planning om mezelf af te leiden. En alles zo geregeld dat ik het ook zo kan afblazen, mocht ik er toch geen zin in hebben.
Inderdaad, Orea, het idee/gevoel dat het niet gelukt is, is eigenlijk meer zelfbescherming want ik weet/voel natuurlijk niets. Het kan echt nog beide kanten op maar je weet al dat de teleurstelling enorm is al het niet is gelukt en daar probeer je jezelf toch al een beetje voor te hoeden. (Zinloos, maar ja dat gaat vanzelf.)
Nu voel ik me over het algemeen nog redelijk en kan mezelf nog steeds wel overtuigen dat het echt nog beide kanten op kan. Maar dat wordt steeds moeilijker. Dat ge-heen-en-weer dat jij beschrijft, Orea, komt er steeds meer aan.
Nou ja, we zijn er bijna!
Ik vrees dat je ze de kost zou moeten geven die het niet begrijpenquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:45 schreef Poezebeest het volgende:
Lieve dames hier, ik duim heel hard voor jullie!
Bikinistringding, wij hoeven verder geen vragen in te vullen... Zou ook niet weten hoe je het anders moet verkrijgen dan met de hand of ben ik nou heel naief?
quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:57 schreef bikinistringding het volgende:
Cp als je maar genoeg in je borsten knijpt gaan ze straks vanzelf pijn doen.
Ik weet het. Sowieso zou het raar zijn als ik nu al iets zou voelen. Ik ben er ook niet heel serieus inquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:59 schreef bikinistringding het volgende:
Nee joh meis! Maar focus je nou niet teveel op je borsten. Je kan prima zwanger zijn zonder meteen pijn in je borsten te hebben. Maar ik snap je wel hoor!
Ik heb nog geen enkel steekje gevoeld in mijn borsten en was er ook op aan het wachtenquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:59 schreef bikinistringding het volgende:
Nee joh meis! Maar focus je nou niet teveel op je borsten. Je kan prima zwanger zijn zonder meteen pijn in je borsten te hebben. Maar ik snap je wel hoor!
Klopt jaquote:Op zaterdag 12 september 2009 20:30 schreef sombie het volgende:
Las ik nou goed dat jij 11 dagen na de tp mag/moet testen, CP?
Dank jequote:Op zaterdag 12 september 2009 20:33 schreef Saffier het volgende:
Ik kom even om het hoekje kijken en vertellen dat ik me suf duim voor jullie dames!!![]()
quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:32 schreef bikinistringding het volgende:
Cp heb jij progestanbolletjes?
CP... volgens mij weet je heel goed waar je staatquote:Op zondag 13 september 2009 16:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat risico zit erin natuurlijk. Maar ik ben het na anderhalf jaar wel zat om steeds terughoudend te zijn. Ik wil voorlopig dan ook lekker van het zwanger proberen te worden gaan genieten. We hebben nog zat embryootjes in de vriezer (12) en met medicijnen groeit m'n baarmoederslijmvlies mooi. Ik zie dit dus als eerste serieuze poging en stap erin als al die andere mensen die niet in de MMM zitten. En dan zie ik wel waar het schip strandt![]()
Natuurlijk realiseer ik me dat jaquote:Op zondag 13 september 2009 22:09 schreef Jose81 het volgende:
[..]
CP... volgens mij weet je heel goed waar je staat... ik was gewoon een beetje bang dat je er te erg vanuit ging dat het nu echt raak zou zijn. Ik bedoel, natúúrlijk hoop ik dat oprecht voor je, maar de klap is gewoon zooo hard als je zo positief bent en het blijkt niet zo te zijn...
En ik ben het helemaal met je eens; het ziet er ook wel allemaal goed uit!En een beetje optimisme heb je natuurlijk ook wel nodig!
quote:Op zondag 13 september 2009 12:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Welkom thuis Asy, fijne vakantie gehad?
sombiequote:Op maandag 14 september 2009 08:55 schreef sombie het volgende:
En vanochtend is het in volle hevigheid losgebroken.![]()
![]()
Los van mijn eigen verdriet, ben ik ook verdrietig omdat mijn vriend er zo verdrietig van is. Ik wil hem troosten maar dat gaat niet.
Saffier, ik heb 4 niet gelukte tp gehad, en bij alle 4 was alles van slag. Vooral met de 2 bij de volledige IVF, dus met hormonen. Bij de cryo's had ik het ook, maar toch minder. Vergeet niet dat de hormonen en alle stress eromheen heel veel kunnen uitmaken, meer dan we denken.. Je zat tegen overstimulatie aan, dus je lichaam heeft best een 'klap' gehad.. Daar moet het van bijkomen! Na de eerste ivf heeft het 7 weken geduurd eer ik ongesteld werd (met alle hoop van dienquote:Op woensdag 16 september 2009 20:57 schreef Saffier het volgende:
Spannend CP! Fijn dat je geen last van stress hebt
Zijn er ervaringsdeskundigen met een niet gelukte tp? Door de hormonen had ik wat last van gespannen/grotere/wat pijnlijke borsten en mijn menstruatie was een beetje anders dan normaal gesproken. Allemaal vrij normaal vind ik, met al die hormonen je lijf in zo'n korte tijd had ik niet anders verwacht. Maar mijn borsten blijven 'groeien' en dus gespannen en wat pijnlijk aanvoelen en vandaag/nu ben ik weer aan het vloeien met bijbehorende krampjes. Ik vind het te 'klein' om hier nu het zh voor te gaan bellen maar hoop wel op herkenning van iemand. Maak me ook geen zorgen, vind het hooguit wat vreemd en denk dat het gewoon nog de hormonen zijn.
Maar komt het puur door het gewicht de ze niet zwanger konden worden of was er een onderliggende reden? Ik bedoel: Een van de mogelijke kenmerken van PCOS is overgewicht, maar niet alle vrouwen met overgewicht hebben PCOS. Vrouwen met PCOS en overgewicht kunnen gebaat zijn bij afvallen, maar geldt dit ook voor vrouwen met overgewicht maar zonder PCOS?quote:Op donderdag 17 september 2009 14:56 schreef Jose81 het volgende:
PZE, knap van je dat je aan het afvallen bent geslagen! Zet 'm op! Heb je een tijdje terug een stukje van Hart van Nederland gezien? Ging over een polikliniek -ik dacht in Tilburg- waarbij ze vrouwen die te zwaar zijn en ook na langere tijd niet zwanger waren begeleiden in het afvallen. Van de 10 stellen die meededen, waren er na een aantal maanden al 2 stellen zwanger, nadat ze wat kilootjes kwijt waren. Vrouwen die te zwaar zijn hebben door de hoeveelheid vet een teveel aan een mannelijk hormoon ofzo, waardoor de hormoonhuishouding verstoord is. Ik weet niet of ik het zo helemaal goed omschrijf, maar zoiets was het wel.
Ik ben er in mijn geval van overtuigd dat het niet makkelijk zwanger worden daarmee te maken heeft gehad. Ik wil ook afvallen voordat wij ooit aan een tweede gaan beginnen...
Ik ben er van overtuigd van wel. Ik heb ook overgewicht en geen PCOS. Na een jaar nog niet zwanger en de basis onderzoeken bij de gyn, ben ik via de gyn doorverwezen naar een dietiste. Na 4 maanden afvallen (en zo'n 20 kilo minder) was ik zwanger. Dit ging helaas mis, maar na mijn miskraam wederom na 4 maanden zwanger.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:28 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Maar komt het puur door het gewicht de ze niet zwanger konden worden of was er een onderliggende reden? Ik bedoel: Een van de mogelijke kenmerken van PCOS is overgewicht, maar niet alle vrouwen met overgewicht hebben PCOS. Vrouwen met PCOS en overgewicht kunnen gebaat zijn bij afvallen, maar geldt dit ook voor vrouwen met overgewicht maar zonder PCOS?
Ik begrijp niet hoe vet en hormonen 1 op 1 met elkaar gelinkt kunnen zijn. Maar ik ben dan ook geen dokter
Dit wilde ik inderdaad ook nog zeggen! Ik stond er deze keer redelijk neutraal in: ik had wel hoop maar was niet overtuigd dat ik zwanger. De klap was evengoed gigantisch. En als je er positief in kunt staan, heb je in ieder geval die 2 weken genoten.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:42 schreef Orea het volgende:
En over het positieve, geniet ervan meis.. Ook al lukt deze poging misschien niet. De klap is sowieso groot als het niet lukt, of je er nu vanuit gaat dat het wel of niet lukt. Ik denk maar zo: misschien lukt het nooit (in mijn geval he) dan wil ik wel van de periodes na de tp genieten... das toch iets
Het klinkt zo bot om te zeggen "Ik hoop het."quote:Op donderdag 17 september 2009 20:20 schreef Saffier het volgende:
CP hier iemand met een heeeel laag gewicht, PCOS én overstimulatieVanaf maandag hebben wij één verschil hoor!
Ik ben nu een jaar bezig ongeveer, dit is de 10e keer met 100mg. Ik val af omdat ik zelf denk dat het niet zwanger worden daarmee samen hangt.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:31 schreef CrazyPrincess het volgende:
pze, hoe lang ben je nu bezig met clomid? En val je af i.v.m. de behandeling?
Het zou mooi zijn als het zou helpenquote:Op donderdag 17 september 2009 20:29 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt voor alle afvalaanmoedigingen, ik denk ook echt dat het daaraan ligt eerlijk gezegd. Zit zelfs met het idee in mijn hoofd om dat tegen de gyn te melden, even geen behandeling tot ik ben afgevallen... Maarja... twijfeltwijfel. Mijn BMI is nu 31,8. Niet echt shocking, maar wel te hoog natuurlijk.
[..]
Ik ben nu een jaar bezig ongeveer, dit is de 10e keer met 100mg. Ik val af omdat ik zelf denk dat het niet zwanger worden daarmee samen hangt.
Succes met testen morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |