abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72185162
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #63

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he ). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's . In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
pi_72185337
Deeltje 64... ik vind het genoeg geweest hoor. Hopelijk is deel 65 overbodig...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:30:51 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72185342
ik kon niet meer posten Dan nog maar een keer

Hier in het ziekenhuis kon je meedoen aan een loting voor welke behandeling je kon krijgen
Envelop A was goedje x + puregon 2 embryo terugplaatsingen, Envelop B was Puregon + orgalutran, 1 embryo terug.

Gevalletje academisch (overigens ben ik met envelop A begonnen, maar ik reageerde daar neit zo goed op en ging dus verder met behandeling B).

Saffier, Bison-kit ingeslagen? Ik hoop datie goed blijft plakken!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72185419
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:30 schreef prinseszondererwt het volgende:
Deeltje 64... ik vind het genoeg geweest hoor. Hopelijk is deel 65 overbodig...
Vanaf het volgende deel gaan we aftellen

En ik zou toch niet willen kiezen hoor. Als het nu niet lukt kan ik de schuld aan de artsen geven in plaats van aan mezelf
pi_72187456
Saffier, geweldig, wat een resultaat! 2 eskimo's en 1 in je buik! Ik duim. Heel hard.

Madelieve, wachten is nooit fijn maar ik hoop dat je man dan in ieder geval weer een stuk sterker is.

PZE, fijn dat bij je man alles goed is. Maakt het allemaal toch weer wat makkelijker. Ik hoop dat je nu gewoon al 3 weken zwanger bent. Lijkt me wel een leuk idee, toch?
Ach, en die samenlevingstests, uit onderzoeken blijkt dat zo'n test vaak niet vodloende betrouwbaar is. Daarom doen veel ziekenhuis deze test niet, vooral omdat deze als zeer invasief wordt ervaren door mensen.

Fijn dat je arts zo reageert, Orea. En ook lekker dat je toch een kuurtje krijgt. Als je dan toch niet zwanger bent, dan maar liever weg met die hormonenzooi en gewoon ongesteld wordt. Heb je al een afspraak bij het nieuwe ziekenhuis? Wat is eigenlijk je oude ziekenhuis?

O, en ik ben ook een beetje hyper want vrijdag krijg ik de punctie! Ik heb 1 grote follikel en een aantal kleinere, volgens de arts zeker genoeg om een punctie te doen. Spannend!! Eindelijk gaat het gebeuren.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 03:43:01 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72191081
spannend sombie! Hopelijk is de eerste klap ook gelijk een daalder (en heel veel meer) waard!
pi_72191557
Sombie: dat is morgen al Ik hoop zo erg dat het alles is wat je nodig hebt

CP: niets om je over te schamen. Ik heb ook geruime tijd bij een gewone gynaecologe gezeten. Ik had nochtans heel duidelijk aangegeven er klaar voor te zijn om naar Jette te gaan, maar ze wou mij niet doorsturen ofzo. Achteraf moest ik eigenlijk veel 'agressiever' geweest zijn en geëist hebben dat ze me doorstuurde, maar achteraf is het altijd makkelijk spreken. Ook daarom dat ik in het vorige topic zei dat pze echt moet doen waar ze zich goed bij voelt en voet bij stuk moet houden. Had ik dat gedaan, had ik misschien (je weet het natuurlijk nooit) veel minder hormonen moeten slikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door leonieke op 27-08-2009 07:53:25 ((paar foutjes met namen)) ]
pi_72191864
Oehh spannend sombie!!

Ennuhh saffier, hou m vast!!
*secondelijmt geeft *
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72191996
Wat spannend sombie
pi_72192583
Sombi, wat goed!!!! Das morgen al Wat spannend!!!!

Ik heb 22 september een afspraak in Leiderdorp, en mijn dossier wordt nu gekopieerd, zodat ik die van de week kan ophalen en mee kan nemen die kant op (en er zelf eens goed in kan neuzen )

Welk ziekenhuis ik nu zit, stuur me ff een pm
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:51:16 #11
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_72193034
Spannend Sombie!
pi_72193412
oeh Sombie, spannend hoor! ik duim voor je

Orea, wat fijn dat je 22 september de afspraak hebt!

ik moet de gyn bellen, maar ik durf niet goed. dat betekent wel dat ik dan echt zelf de hoop opgegeven heb het zelf te kunnen doen... vind het een beetje eng geloof ik...
pi_72193683
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:11 schreef mijsje het volgende:
oeh Sombie, spannend hoor! ik duim voor je

Orea, wat fijn dat je 22 september de afspraak hebt!

ik moet de gyn bellen, maar ik durf niet goed. dat betekent wel dat ik dan echt zelf de hoop opgegeven heb het zelf te kunnen doen... vind het een beetje eng geloof ik...
En wat is er erg aan dat je het 'niet zelf' doet?
Het is een hele stap, maar het is voor een goed doel he
pi_72193710
het is niet erg om geholpen te worden, het is alleen een grote mijlpaal in het proces... een mijlpaal waar niemand van de dames hier op zit te wachten, maar waar je dan niet omheen kunt...
en het doel heiligt hier wel alle middelen inderdaad.
pi_72195425
PZE, gelukkig was er niks aan de hand met de zwemmers van je man... al is het natuurlijk niet echt een geruststellend idee dat je nu nog niet weet wat er precies aan de hand is of juist dat je nog niet zwanger bent ondanks dat er juist niks aan de hand is...!

Saffier, spannend! Ik ga heel hard voor je duimen!

Mijsje, het is ook een hele stap... en zeker niet de makkelijkste...

Madelieve, kan me voorstellen dat het wel weer even slikken was om de welbekende ziekenhuisgang door te wandelen... Maar hopelijk hoef je er niet te vaak doorheen te lopen en komt er snel een tweede wonder!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_72198179
quote:

Dat is ook een mega stap....
pi_72199020
tvp
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:51:23 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72199263
Saffier, wat een mooie dag heb je 'gekozen' om zwanger te worden

Sombie, spannend hoor! Ik duim voor je!
quote:
Nou als ik ergens respect voor heb, dan zijn het wel de mensen waarbij het niet vanzelf gaat. Ik vind het zo dapper, al die puncties, hormonen en toestanden. Dat is gewoon ploeteren...
En daar heb ik echt heel heel erg veel bewondering voor...
en ik kan me voorstellen dat je het eng vind...
pi_72199511
saffier, woei!! en sombie ook zo spannend. ik duim hard voor jullie allebei!
pi_72200296
quote:
Maar lieve meisje, je hoeft de hoop niet op te geven dat je het zelf kunt hoor. Zie het zo dat jullie gewoon goed onderzocht worden voor het geval dat en ondertussen blijf je het voorlopig ook zelf proberen. Hebben wij ook gedaan. Toen het niet leek te lukken, zijn we naar de gyn gegaan om ons te laten onderzoeken maar uiteindelijk een half jaar later toch spontaan zwanger geworden, maar het gaf wel rust dat we er alles aan deden om onze wens in vervulling te laten gaan.
pi_72200517
Ik weet niet of ik hier moet zijn eigenlijk, maar wij willen graag een kindje alleen mijn menstruatie bleef al een jaar uit!! Ik heb een uitstrijkje gehad die was prima, ben nu bij de gyn geweest die heeft een inwendige echo gemaakt en kon zien dat op mijn rechter eierstok veel eitjes zitten maar op linkereierstok zag hij 3 cystes of iets dergelijks hij kon het niet goed plaatsen eigenlijk...ook zei hij dat mijn slijmvlies erg dun was!! nu is er 2 keer bloedgeprikt en moet ik over een paar weken terugkomen, ik had dit gewoon niet verwacht dus ben best geschrokken, heeft iemand hier ervaring mee , ik zou niet weten wat het kan zijn en eigenlijk weet ik ook niet zo goed of het nou schadelijk is cystes op mijn eierstok ( heb al veel gegoogeld maar daar wordt je ook niet veel wijzer van)
pi_72209046
Wat vervelend voor je -wen-
Google misschien maar sowieso beter om vandaan te blijven, de een is de ander niet.. misschien eerst wat meer duidelijkheid krijgen bij je arts?

Kon je arts niet vertellen of het kwaad kon of niet, of hoe het meestal bij iemand gaat met een cyste (cystes) op de eierstok? Zelf geen ervaring mee, maar als je nog met zoveel onzekerheid zit, bel ze morgenochtend even, en zorg dat je wat vragen helder krijgt

Desondanks, tuurlijk ben je er van geschrokken... En toch welkom hier (al heetten we hier liever niemand welkom, gewoon allemaal direct door naar Z&G ) hoop dat het snel oplosbaar is en dat je snel kunt verhuizen
pi_72210126
Sombie, wat spannend!

Mijsje, het is ook een grote stap. Dat is gewoon zo. Maar voor een goed doel, gewoon bellen meid.

Wat vervelend wen, maar wat Orea al zegt: de een is de ander niet... Je kunt het beste duidelijkheid vragen bij een arts. Succes!
pi_72211617
Sombie!! Zet m op morgen. Leuk is anders, maar het is voor een heel goed doel!

Mijsje, het is ook moeilijk zo'n eerste stap zetten. Het is ook gewoon voor iedereen anders. Misschien helpt het als je probeert er met een zo positief mogelijk gevoel in te stappen. Het is een lange weg, maar het is ook zeker de moeite waard! Heel veel succes!

Orea, 22 september al, das nog maar minder dan een maand wachten! Ik hoop echt dat je een fijner gevoel hebt bij dit centrum.

Leo, ik heb inderdaad hetzelfde. Je hebt er zo lang op gewacht en nu is het zover en is het toch anders dan gedacht. Gewoon de angst het allemaal weer opnieuw te moeten doen. Kijk, we hebben meer dan een jaar naar deze ene behandeling toegeleefd, maar mocht het misgaan dan ben je totaal niet voorbereid op een eventuele nieuwe behandeling. Dat is voornamelijk de angst die bij mij speelt. Ondanks dat ik fluitend alle onderzoeken en zelfs de punctie heb gedaan, het is gewoon mentaal heel zwaar en daar denken mensen misschien niet zo goed over na als ze een beetje verbaasd zijn dat je niet zo heel "blij" bent. Ik zou er misschien ook wel niet over nadenken als ik "gewoon" zwanger zou kunnen worden. Je kunt het die mensen ook niet kwalijk nemen, voor de meeste mensen is het ook gewoon de normaalste zaak van de wereld. In ieder geval een dikke voor alle meiden hier, jullie slaan je er allemaal goed doorheen!

Ik ben trouwens wel heel blij dat de gyn deze 2e echo aanbood. Het is geen verplichte echo, maar we mogen gewoon nog een keertje. Nouja dat laat ik natuurlijk geen 2 keer zeggen.
pi_72212143
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Je kunt het die mensen ook niet kwalijk nemen, voor de meeste mensen is het ook gewoon de normaalste zaak van de wereld.
Dat zeg je precies goed!
pi_72214361
Ik kan me best voorstellen dat je er tegenop ziet, mijsje. Neem je tijd, maar wacht niet te lang want het kan uiteindelijk ook juist fijn zijn. Uiteindelijk vond ik het een opluchting dat we verder konden.

Bedankt voor de aanmoedingen. Pfff, ben best een beetje nerveus en een beetje bang voor pijn. Er zijn nu zoveel dingen die net goed moeten gaan, bevruchting, delen, terugplaatsen, blijven plakken. Eng is het ineens. Maar goed, alles nog even wegstoppen maar en eerst morgen maar eens 'doen'. Zien we dan wel verder.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:39:14 #27
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72223631
Heel veel succes Sombie 1 hindernis tegelijk hoor!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_72224516
Sombie, heeeeel veel succes nogmaals!
En die gevoelens zijn ook heel normaal je leeft heel erg toe naar een moment van de punctie, en als dat in zicht komt ga je je ineens bezig houden met de stappen erna.. en het zijn er nogal wat, veel onzekerheid!

Maar zoals Saffier al zegt, 1 hindernis tegelijk hoor!

Saffier, hoe voelt u zich?
pi_72226263
Jullie hebben gelijk hoor, Saffier en Orea, 1 ding tegelijk. Maar net wat je zegt, Orea, als die punctie er dan eindelijk is, komen ook al die andere dingen in beeld. Vanochtend was er echter niets anders dan de punctie. Daar was ik mee bezig, maar wel op een redelijk ontspannen manier. De pijn was wel ongeveer zoals ik verwachtte (pijnlijk dus) maar het lukte me om te blijven ontspannen (yeah!) en de napijn valt me tot nu toe mee.

En... 4 eitjes! Ik had gedacht 2 en gehoopt op 3 maar het zijn er dus 4! Morgen bellen om te horen of ze zijn bevrucht. Zo ja, dan is zondag of maandag de tp.

Saffier, hoe is het met jou? Raar idee dat je officieus zwanger bent?
pi_72226841
Sombie, wat goed!!! Toch 4!!! Nu de volgende stap, bevruchting.. Hoop dat je morgen keigoed nieuws krijgt en dan op naar maandag!!!
pi_72226905
Sombie, wat fijn! En nu maar afwachten... spannend!
pi_72227895
sombie, wat goed. Nu weer vol spanning wachten op morgen en dan op de tp.
* CrazyPrincess duimt heel hard op voor nog meer goed nieuws

[ Bericht 2% gewijzigd door CrazyPrincess op 28-08-2009 13:22:01 ]
pi_72227937
Het is zo fijn om dit topic te openen en dan de lieve reacties te lezen.
pi_72228019
sombie, ik heb vanmorgen ook aan je gedacht. spannend zeg. 4 eitjes, olé! ik duim mee voor de volgende stappen!
pi_72228154
Sombie, ik hoop op een goede terugplaatsing! Wat fijn dat er toch 4 eitjes waren!
pi_72229808
Succes Sombie!

Ik voel me een beetje raar een week voor NOD. Heb een soort spierpijn onderin mijn buik, tussen mijn heupen. Het rekt door naar mijn onderrug. Steekjes erbij, darmen van slag... Vanmorgen en gisterochtend echt heul misselijk. Toch denk je dan: buikgriep of....? Koorts heb ik niet. Nou ja, ik ga maar eens een tukje doen, voel me niet bepaald topfit.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:27:10 #37
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72230753
Een dikke voor de meiden hier, ik denk aan jullie en duim keihard mee!
3!
pi_72235974
Sombie toch 4 eitjes! Heel veel sterkte in de slopende wachtdagen! Wel fijn trouwens dat de punctie te doen was. Ik duim voor je dat er maandag een mooi emmy'tje terug geplaatst kan worden!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:00:43 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72240434
Sombie, 4 eitjes!
pi_72242634
O Sombie wat spannend! Ik ga heel hard voor je duimen dat je goed nieuws krijgt een een mooi emmy mag gaan ophalen. Fijn dat de punctie te doen was. Napijn vond ik ook meevallen, als het voorbij is, is gelijk 90% van de pijn weg. Hoop dat je een beetje kan slapen en de tijd weet te doden tot het telefoontje morgen .
pi_72250478
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 13:58 schreef prinseszondererwt het volgende:
Succes Sombie!

Ik voel me een beetje raar een week voor NOD. Heb een soort spierpijn onderin mijn buik, tussen mijn heupen. Het rekt door naar mijn onderrug. Steekjes erbij, darmen van slag... Vanmorgen en gisterochtend echt heul misselijk. Toch denk je dan: buikgriep of....? Koorts heb ik niet. Nou ja, ik ga maar eens een tukje doen, voel me niet bepaald topfit.
Tis wel wat vroeg voor klachtjes, maar als je het anders nooit hebt is het misschien wel heel hoopvol!! Wat zou het mooi zijn...

Madelieve, ik heb ook over jouw berichtje heen gelezen dat jullie weer een gesprek hebben gehad en dat jullie helaas een wachttijd hebben.. Wel mooi dat het dan weer zo uitkomt dat je lief nog wat extra kan aansterken!!

Hoop zo dat het voorspoedig verloopt en dat jullie snel een 2e uk krijgen net zo leuk als Jasja!
pi_72255378
Sombie, weet je al iets????
pi_72255617
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, er zijn er 2 bevrucht! Maandag de terugplaatsing!
pi_72257863
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:54 schreef sombie het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, er zijn er 2 bevrucht! Maandag de terugplaatsing!

1 tp en 1 eskimo? Of zetten ze er 2 terug?
pi_72258478
Oooh Sombie!! Super!! Mijn duimen draaien nu al overuren voor je!
pi_72258562
jippie sombie!
pi_72258566
En wéér een stapje gehaald

Kan je lekker je weekend in
pi_72265313
Wat geweldig Sombie, het gaat lekker!
pi_72267386
Sombie
pi_72267474
He Sombie wat een supernieuws, deze stap is gewoon binnen ! En goed resultaat hoor, de helft van de eitjes bevrucht .
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:25:44 #51
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72269992
Wat goed Sombie
Ylana
pi_72270206
Ik word helemaal vrolijk van al die ! Als het goed is, worden er 2 teruggeplaatst. Brr, ben nu al zenuwachtig en bang en vreselijk blij en hyper en hoopvol en bang en blij en... Nou ja, van alles door elkaar dus.
pi_72270364
sombie, wat goed, 2 emmy's
Morgen tp? spannend!

prinses, klinkt hoopgevend, toch? ik duim voor je!

En Saffier natuurlijk ook!

Orea
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 augustus 2009 @ 08:12:01 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72274041
Sombie, wat een goed nieuws!
en als ik terug kom van vakantie dan wil ik de meesten hier niet meer zien en dan wil ik heel veel updates in het update-topic!
pi_72274133
Spannend sombie!!!
Ik ga voor jr duimen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72274159
Heeft iemand hier wel een Progynova geslikt?
Ik ben nu een week met dat GEEP-schema bezig en sinds vrijdag slik ik 2 mg per dag (vanaf maandag wordt dat 6). Ik heb sinds vrijdag last van maagkrampjes, misselijk gevoel en enorme diarree

Maandag ga ik het ziekenhuis bellen, maar tot die tijd zit ik me af te vragen of dit gewoon een kwestie van wennen is of dat dit blijft tot ik ze niet meer hoef te slikken?
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:22:14 #57
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72274232
Ik ken het niet CP, staat er niets over in de bijsluiter? Op Freya.nl zag ik er wel een topic over lopen, misschien dat ze het daar weten?
Het klinkt niet fijn in elk geval. En anders gewoon vandaag even het zh bellen. Mij werd op het hart gedrukt vooral toch te bellen met vragen, twijfels of klachten

Ik ga een paar dagen naar Drenthe voor een bruiloft, meelezen zal wel lukken maar reageren waarschijnlijk niet. Duimen doe ik sowieso voor iedereen!!
Sombie veel succes met de tp, laat 'm plakken hoor!

Dydi hoe is het?
Ylana
pi_72287554
IVF-poging 1 is ook bij mijn buuf en vriendinnetje helemaal geslaagd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_72287624
Wat fijn McLaura. Gaat goed bij jullie!
pi_72287747
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:41 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn McLaura. Gaat goed bij jullie!
Nou, het is best maf eigenlijk....

Allebei precies 3 jaar bezig geweest, allebei oorzaakloos, en allebei de eerste IVF zwanger.
Mijn moeder zei al dat maar 20% succes heeft bij de eerste IVF, maar de gyn hier had al gezegd dat daarvan het overgrote deel onbegrepen onvruchtbaar is.

Ik las dat Sombie morgen tp heeft, ik ga heel hard duimen som!

Mijsje, de stap is heel groot, maar sommige dingen kan niet iedereen alleen en het is toch alleen maar super dat je er hulp bij kunt krijgen?

Saffier, hoe gaat het?

CP: hopelijk zijn het 'beginbijwerkingen', klinkt niet leuk!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_72289730
Ik duim heel hard voor de dames met terugplaatsing of toekomstige terugplaatsing, spannend hoor! Hoop dat er snel dames door kunnen naar Z&G!
pi_72289935
Sombie, fijn! Geniet maar even lekker van alle Keep the hope!

Miss

Saffier, fijn afleiding! Veel plezier Hoe voel je je verder? Nog last van de overstimulatie? Kalm aan he, en hier draaien de duimen in volle stand

CP: Ik heb eenmaal progynova gebruikt, en in die tijd was ook alles van slag. Of het daaraan ligt of de spanning destijds geen idee, maar je krijgt wel ineens allerlei hormonen in je lichaam.. Kan e.e.a. van slag van raken.. Morgen ff bellen als ik jou was!! Kan best zijn dat je lichaam even moet wennen.... (het is niet niks wat je allemaal moet slikken! )

PZE, hoe voel jij je nu? Bijna NOD toch!?

Ik ben vandaag in volle glorie ongesteld geworden.. Was nog niet met de primolut begonnen (voelde het ergens al aan, gelukkig maar anders had ik 2 weken moeten wachten met alle klachten van dien haha)... Dossier vrijdag op kunnen halen, best heftig om door te nemen maar wel goed...!
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:33:39 #63
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_72297369
Succes morgen Sombie
Alle andere dames een dikke knuf.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_72302029
Prinses, het klinkt goed en spannend. Hoe voel je je nu?

CP, ik heb geen ervaring met Prognogwat, maar het klinkt vervelend. Ik zou zeker even bellen maandag.

Veel plezier in Drenthe, Saffier. Hoe voel je je? Op van de zenuwen of kun je er redelijk ontspannen mee omgaan?

McLaura, goed nieuws! Sowieso omdat je vriendin zwanger is natuurlijk. Maar stiekem ook omdat wij onbegrepen vruchtbaar zijn dus volgens dat verhaal zouden we meer kans hebben dat ze de eerste keer al blijven plakken. Volgens de map van het ziekenhuis hebben we, als er 2 worden teruggeplaatst 50 procent kans op een zwangerschap (en dan 25 procent op een tweeling).

Fijn dat je ongesteld bent geworden zonder de primolut, Orea. Scheelt weer wat klachten!
Lijkt me inderdaad best heftig, om je dossier door te lezen. Ik ben in het begin van ons streekziekenhuis overgestapt en heb mijn dossier tot dan toe gelezen. Dat vond ik al confronterend.

Nou, vandaag gaat het dan gebeuren. Zo lief om te zien hoe iedereen hier maar ook irl meeleeft (inmiddels weten wat meer mensen ervan, misschien zelfs wat te veel want mijn lieve vriend is er zo vol van )! En dan twee weken wachten...
pi_72305004
Hoi allemaal,

Wij gaan de komende tijd het ICSI-traject in..

Vanmorgen hadden we een intake. Superveel info gehad en ook heeeel veel papieren en onderzoeken.

Mijn man en ik hebben vanmorgen meteen bloed geprikt, zo worden we allebei getest op HIV en Hepatitus.

Over 2 weken zijn die uitslagen bekent en dan krijgen we nog een afspraak voor een echo, opzwemtest en "prikles".
De volgende cyclus moet ik nog een temperatuurcurve invullen. Dat willen ze graag hebben, voor het geval dat ze cryo's overhouden. Die willen ze dan terugplaatsen in een gewone cyclus, daarvoor willen ze eerst een beeld hebben van mijn natuurlijke cyclus.

Manlief mag over 2 weken nog even een potje afgeven voor het gewone zaadonderzoek.

Al met al zouden we als het goed is rond november beginnen met een poging.
Daar gaan we weer
pi_72305150
Sombie, is de TP al voorbij? Wat zou het tof zijn als ze er 2 terugplaatsen. Ik hoop alvast dat je in de juiste groep zit en je de statistieken van McLaura kan helpen opfleuren

bikinistringding: welkom
pi_72308356
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:01 schreef sombie het volgende:

McLaura, goed nieuws! Sowieso omdat je vriendin zwanger is natuurlijk. Maar stiekem ook omdat wij onbegrepen vruchtbaar zijn dus volgens dat verhaal zouden we meer kans hebben dat ze de eerste keer al blijven plakken. Volgens de map van het ziekenhuis hebben we, als er 2 worden teruggeplaatst 50 procent kans op een zwangerschap (en dan 25 procent op een tweeling).
Natuurlijk is dat ook goed nieuws voor jou, en alle andere onbegrepen onvruchtbare stellen....

Het is toch mooi om hoop te durven en kunnen hebben als je in zo'n traject zit, en er komt zoiets prachtigs van!
pi_72314111
Welkom bikinistringding
Ik neem aan dat de ICSI-optie niet zomaar uit de lucht komt vallen. Mag ik vragen naar het voorgaande traject?

Sombie, laat ons niet langer in spanning. Is alles goed gegeaan?

Ik heb het ziekenhuis niet meer gebeld. Morgen nieuwe poging (er is maar een uurtje per dag telefonisch spreekuur). Het gaat nu in ieder geval weer beter
pi_72316655
Welkom bikinistringding!
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:01 schreef sombie het volgende:
Prinses, het klinkt goed en spannend. Hoe voel je je nu?
Tsja, heule zware en pijnlijke (o)(o) en af en toe een rare steek in mijn buik. Maarja, ik ga nergens vanuit. Mijn lijf heeft me al zo vaak gefopt. Al heb ik mijn borsten nooit zo meegemaakt.

Inderdaad hoopgevend Sombie!
pi_72318265
Er zijn er twee teruggeplaatst! En nu bleek er nog een eitje te zijn bevrucht maar omdat de deling daarvan anders gaat dan anders, moeten we even afwachten of die ingevroren kan worden. Maar misschien dus ook nog een eskimo.

Ik vond de terugplaatsing een heel bijzonder moment. Het is ook moeilijk om er niet steeds aan te denken. Ik vind het zo speciaal: ik heb twee embryootjes in mijn buik! We hebben ze ook gezien via de microscoop. Mijn vriend zei: "Zo mooi dat wij dat samen hebben gemaakt." Slik. Hij is er ook zo mee bezig, zo vol van. Ik ben weer heel erg verliefd. En ik hoop zo zo ontzettend dat er in ieder geval 1 blijft plakken.

Misschien dat ik de komende twee weken wat minder in dit topic te vinden ben, want ik wil proberen na vandaag wat meer met andere dingen bezig te zijn. Maar ik denk evengoed aan jullie en duim voor jullie hoor!

PZE, ik snap zo goed dat je geen hoop durft te hebben maar ik duim mijn duimen stuk voor je!
pi_72318277
O, en CP, fijn dat je wat minder last hebt van die akelige bijwerkingen!
pi_72318394
Sombie, wat heerlijk voor jullie! Twee emmy's, daar mag je verliefd op zijn hoor!
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:48:45 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72318468
Sombie, wat tof! Pupo!!

PzE, jij houdt het wel spannend he? Ik hoop na de vakantie super goed nieuws van je te lezen...
pi_72318993
Welkom bikinistringding!

Sombie, WOW 2 emmies in je buik , heel vreemd hè! Lief dat je zo meeleeft en 't zo leuk vind, de mijne had dat ook, dat is ook om op te worden!
Nu hopen op nog een mooi eskimootje, maar ik hoop dat je die niet nodig zult hebben.
pi_72321238
Cp, mijn man heeft niet genoeg zaadcellen voor IVF. Nu wordt er ook eerst gekeken of het zaad wel goed genoeg is voor icsi. Dus dat is nog wel een beetje spannend.
Daar gaan we weer
pi_72322143

[ Bericht 100% gewijzigd door prinseszondererwt op 01-09-2009 17:33:23 (laamaa) ]
pi_72326610
Sombie! Succes! Ik duim natuurlijk heel hard mee!
pi_72327068
Sombie ik duim ook heel erg voor je! Dan kun jij je bezig houden met andere dingen dan zwanger worden/blijven! spannend hoor!

Bikinistrinding, ook voor jullie wordt het dus spannend! Ik hoop dat jullie niet te lang hoeven dokteren. en het is zeker spannend, ik hoop dat alles naar wens gaat...
  dinsdag 1 september 2009 @ 08:16:26 #79
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72331618
Sombie hou ze vast hoor!
Bikini welkom hier, dat je maar snel door mag.
Alles wijst erop dat ik zeer binnenkort ongesteld ga worden (vandaag of morgen uiterlijk). Balen. Tot gister had ik hele goede hoop maar mijn (hormonale poets)bui van gister en de buikpijn waar ik mee wakker werd zijn geen goed teken.
Ik ga verder met een bruiloft organiseren hier dus kom waarschijnlijk vandaag niet meer kijken.
Ylana
pi_72331634
Neeeej saffier, dat mag niet hoor!! Hou 'm maar gewoon vast hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72331748
Ah, nee, Saffier! Bah bah bah. Ik hoop dat het hormonale 'gewoon' zwangerschapshormonaal is.

Pff, ik vind die 2 weken nu al lang duren. Maar vanaf vandaag stap ik weer het 'gewone' leven in, heb ik besloten (niet dat dat zo makkelijk gaat, maar toch).
pi_72332324
Saffier, ik hoop dat alles toch nog goed zit...

Sombie, succes met het gewone leven. Het is ook heel spannend hoor die wachtweken.
Daar gaan we weer
pi_72332365
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:16 schreef Saffier het volgende:
Alles wijst erop dat ik zeer binnenkort ongesteld ga worden (vandaag of morgen uiterlijk). Balen. Tot gister had ik hele goede hoop maar mijn (hormonale poets)bui van gister en de buikpijn waar ik mee wakker werd zijn geen goed teken.
Ik ga verder met een bruiloft organiseren hier dus kom waarschijnlijk vandaag niet meer kijken.
Ik blijf nog duimen hoor het is nog niet een week na de terugplaatsing, dus wie weet komt het wel ergens anders van die buikpijn

Verder ook voor Sombie een

Oh, en ik heb een heel goed gevoel over PZE, hoop dat mijn gevoel me niet in de steek laat

Ik hoop dat er zich snel een paar meiden mogen melden in Z&G!
pi_72332420
Saffier, het is nog te vroeg hoor!!! Het kan nog alle kanten op, maar herken je gevoel zoooooooo!!
Die 2e week is killing, gelukkig heb je wel wat afleiding.. Ik hoop dat al deze onzekerheid en gevoelens voor niks zijn!!! Denk aan je!

Sombie, hou ze vast!

PZE das wel heel spannend... ik duim mee!!!!
pi_72345740
Jullie zijn lief! Ik voel nu eigenlijk niks meer... dat is ook weer niet de bedoeling.
pi_72346704
ik duim hier ook weer even flink mee hoor, , ik hoop dat er gauw inderdaad streepjes verschijnen!

Saffier, ik duim dus extra voor jou, want je chickie moet wel blijven plakken!
pi_72352472
PZE.. spannend, hoor...
pi_72364328
pze, hoe lang nog tot je mag testen?

Saffier, hoe is het met jou vandaag?

Ik ben er klaar mee. Word gek van die pillen. Nou moet ik er nog diarreeremmers bij slikken ook
M'n geduld is op. Ik wil zwanger zijn. NU!!!
pi_72364785
Wat naar CP dat je zoveel last hebt van de medicijnen. Het is ook een hele hoop pillen die je moet slikken Hoe lang moet je ze nog nemen?

pze: mijn duimen draaien op volle toeren

En zonder valse hoop te willen geven, die ongesteldheidsbuikpijn heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nog zeker twee weken gewacht heb om te testen.
pi_72364861
CP....
pi_72365029
Als de terugplaatsing doorgaat moet ik nog drie weken pillen slikken en inbrengen.
Al ik zwanger ben nog langer, maar ik denk dat ik het dan wel meer kan accepteren...
pi_72365067
dat snap ik, dat je het dan meer kan accepteren. dan heb je echt een doel waar je het voor doet. nu ook wel, maar dat is nu nog zo abstract...
pi_72371631

Spotting in the house... dus dan breekt het morgen echt door. Tsja, ik had al zo'n vermoeden toen ik mijn (o)(o) niet meer voelde. Ik baal natuurlijk ook deze maand weer als een stekker. Vooral omdat ik het gevoel heb dat ik mijn leven verder helemaal op pauzestand heb staan. Niet solliciteren, geen hele grote uitgaven doen, verstandig eten en drinken, elke maand weer hopen en pillen slikken enz. enz. Bah. Ik ga vanaf vandaag meteen wel heel erg aan het sporten en (nog) beter op mijn voeding letten. Er zit een stemmetje in mijn hoofd dat me zegt dat dat weleens de truc zou kunnen zijn. Maarja, ook met een nepcyclus van clomid zou je een heel eind moeten kunnen komen dacht ik. Tot nu toe brengt het me vooral veel bijwerkingen.
/end klaagzang voor deze maand.
pi_72373531
pze
Ik ken het gevoel. Elke keer weer uithuilen en opnieuw beginnen.
pi_72373647
Oh pze wat vervelend. Hè en klagen mag best hoor! Dit is een zwaar traject en als je dan ook nog eens tegenslagen hebt is dat echt heel vervelend. Ik snap de vrouwen ook echt die niet meteen een nieuwe poging wagen na een mislukte poging.
Af en toe flink zelfmedelij mag best.
Daar gaan we weer
pi_72375045
pze wat enorm k*t
pi_72375263
PZE je moet doen waar jij je goed bij voelt.. Als dat sporten en gezond eten is moet je dat doen!
Wat een teleurstelling weer meis.. dat van je leven in pauze stand hebben staan herken ik heel erg goed.. Voor mij werkt het nu toch gewoon de dingen te doen die ik wil doen (het komt toch nooit uit, een vaste baan kun je ook verliezen etc. etc.), anders wordt het ondragelijk.. Maar dat moet ieder voor zichzelf bepalen...

Klotezooi gewoon!
pi_72375588
ook hier even een dikke kus voor pze ik hoop echt dat je nu niet meer lang hoeft te wachten! Dat de clomid toch gauw z'n werk gaat doen...
pi_72375911
pze ook van hieruit een dikke het is ook gewoon kl*te dat het weer niet gelukt is en dat je het gevoel hebt dat je leven op 'pauze' staat.
pi_72376065
Ik kan me voorstellen dat je baalt, CP. En NU zwanger zijn, vind ik eigenlijk wel een goed plan!! Maar ja, zo werkt het niet he?

PZE, pff, moeilijk, naar en rot! Ik herken ook erg wat je schrijft over je leven stil zetten en zo goed mogelijk proberen te leven. Bij mij leverde het geen zwangerschap op maar het ontnam me wel veel plezier in het leven. Ik probeer dat nu los te laten. Natuurlijk leef ik gezond, maar niet meer om zwanger te kunnen maar om zelf meer van het leven te genieten en omdat ik het fijn vind goed voor mezelf te zorgen.
Bepaalde dingen uitstellen omdat ik misschien wel zwanger doe ik ook minder vaak. Een aantal dingen wel (bepaalde aanpassingen in huis omdat die afhangen van een kinderrijk of kinderloos bestaan) maar veel dingen doe ik gewoon of spreek ik gewoon af. Als later blijkt dat het toch niet kan omdat ik zwanger ben, is het vaak wel op te lossen.

Maar dit is zoals het voor mij het beste voelt. Jij hebt misschien iets heel anders nodig om goed door dit proces te komen. Dat blijft toch zoeken, voor iedereen. Veel sterkte met de zoektocht. En ik blijf stiekem duimen dat je toch zwanger bent. Lijkt me de fijnste oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')