abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73514417
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #65

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he ). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's . In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.

flugeltje
Zwanger worden is hier geen probleem, het blijven lukt alleen nog niet. In januari 2009 gestart met proberen zwanger te worden, direct raak. Miskraam bij 5 weken. Daarna direct weer zwanger, april miskraam in de 11e week. In juni weer zwanger, maar helaas in juli bij 5 weken de derde miskraam. Uiteindelijk besloten om even te stoppen, maar bleek zwanger. Eind augustus bij 6 weken zwangerschap toch weer een miskraam. Alle onderzoeken gehad, niets aangetroffen. Voor nu heel even rust, medio december/januari naar de Gyn voor het bepalen van een plan van aanpak.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. (eerste IUI ongeveer eind oktober

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:12:44 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_73516029
Zo'n OP met jezelf erin is dan ineens wel erg confronterend...

@CP, kan het wel begrijpen hoor dat je er wat onrustig van wordt. Vooral als je dan verschillende verhalen leest... Misschien nog maar een keer aankaarten in het ziekenhuis onder de noemer 'baat het niet...' Als het verder geen schade veroorzaakt bij jou of je kindje kan 't toch geen kwaad om door te gaan met de medicijnen. Al is het alleen maar voor jouw gemoedsrust?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_73517584
Poezebeest, wat ongelofelijk naar zeg, zo'n uitslag. Welkom hier....

Flugeltje, al eerder gezegd ook jij bent hier welkom!!!! Het topic heet niet voor niks worden/blijven. En bij blijven heb jij een probleem.. Hoop dat je je ei hier kwijt kunt!!!! En OP is vrij confronterend inderdaad, daarom sta ik er ook ff niet meer in

Ik heb een klein dipje geloof ik, zo tussen het wachten door in. Blaadjes vallen weer van de bomen, binnenkort is het (al, pas... voelt echt dubbel) 5 jaar geleden dat mijn moeder overleed. En schijnbaar werkt dat in mijn hoofd rond deze periode altijd wel door.. Over het algemeen kan ik wel positief zijn over de pogingen en het zwanger worden, maar op dit moment overheerst echt zo'n 'ik willet ik willet!!!!' 'het moet het moet NU' gevoel

Herkenbaar!?
pi_73517611
En zag ik Jompelmeisje in het vorige deel das lang geleden!!!

Maar meejompelen doe ik altijd wel even!!
pi_73517741
En CP, lees nu pas je laatste bericht.. Wat naar toch meis die onzekerheid! Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het ziekenhuis laat je toch niet zomaar afbouwen?
pi_73518167
Ik het ziekenhuis zeiden ze ook na de punctie dat er best een terugplaatsing kon plaatsvinden. Ik wilde dat absoluut niet, omdat ik me zo slecht voelde en achteraf gezien was dat een hele goede beslissing geweest. De arts was achteraf ook erg blij dat er geen terugplaatsing had plaatsgevonden.

Ze hebben een hoop dingen goed gedaan, maar wat cruciale dingen ook niet. En als de geleerden het er niet over eens zijn, waarom dan afbouwen zonder controle? Ik wil best al gaan afbouwen, maar dan wel met controle en ingrijpen als het mis dreigt te gaan.

Ik ga maandag maar mijn hormonen in de strijd gooien denk ik

En flugeltje, het is zeker confronterend. Neem de tijd om alles te laten bezinken
pi_73518472
Oh wacht ik mis iets, ik dacht dat je sowieso die medicijnen tot 12 weken moest nemen, maar begrijp dat ze nu ineens al willen gaan afbouwen?
pi_73518768
Oh... Flugeltje... wat lijkt het me toch heftig zeg, om meerdere miskramen mee te maken... 1 is al vreselijk, laat staan verschillende... Ik weet gewoon niet zo goed wat ik zeggen moet..

Poezebeest, ook welkom hier... en heel veel succes/sterkte op je weg in de mmm...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_73520695
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:31 schreef Orea het volgende:
Oh wacht ik mis iets, ik dacht dat je sowieso die medicijnen tot 12 weken moest nemen, maar begrijp dat ze nu ineens al willen gaan afbouwen?
Zo staat het ook in het schema (vanaf volgende week gaan afbouwen). Ik vind het prima, maar dan wel met controle. Ik ben zo bang m'n wondertje te verliezen
pi_73522937
Fluugs, wel fijn dat je hier je gedachten zo af en toe komt posten. Ik weet ook niet zo goed hoe ik je een hart onder de riem moet steken, maar ik hoop heel hard op een mooi wonder voor jullie.

Jompelmeisje, bedankt voor de lieve woorden en jompels. Die kunnen we hier idd wel gebruiken.

CP, gooi inderdaad vooral alle hormonen in de strijd joh! Hopelijk gaan ze dan over tot controle van het afbouwen. Dat zou vast en zeker veel rust geven voor je.

Ja Orea, herkenbaar. Soms kun je er beter tegen dan anders, dat zal voor iedereen zo zijn. Rustig aan he?

Mijn menstruatie is weer achter de rug. Deze cyclus voor het eerst in een jaar tijd geen clomid... Ik voel me fijn zonder hormonen en toch ook wel een beetje hulpeloos ofzo. Het zal vast niet vanzelf op gang komen... toch? Spannend wel, maar ik voel ook wel een soort rust.
Ik dub nog over de ovutesten... als ik die ook niet gebruik ben ik helemaal zo overgeleverd aan het lot. Lastig.
pi_73525206
CP... tjonge... wel lastig dit zeg... ik snap wel dat het je onzeker maakt... want met medicijnen ben je zwanger en gaat het goed... maar wat nu als je straks geen medicijnen meer hebt...

Dit is wat ik nu zo bedenk... normaal gesproken heeft iemand die zwanger is geen extra medicijnen nodig om zwanger te blijven. Je bent nu 'gewoon' zwanger, dus in principe zou je die medicijnen dan toch niet meer nodig hoeven te hebben? Snap je wat ik bedoel? Ik denk dat het echt wel helemaal goed zal gaan, zonder die medicijnen... Ik ben natuurlijk geen arts en weet natuurlijk niet precies wat die medicijnen doen... maar probeer er wel vanuit te gaan dat ze weten wat ze zeggen...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:41:02 #12
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_73525898
Hier ook een kleine update
1e ronde totaal geen gewenst resultaat, nieuwe ronde inmiddels gestart met 100mg Clomid (waar de gyn ook niet echt een goed gevoel bij heeft, maar moet van de verzekering omdat ze anders de volgende stap niet zullen vergoeden)
En meer mensen die Clomid gebruiken last hebben van die eeuwige misselijkheid? zo ja wat doe je er aan ? ( de standaard dingen werken niet )

Alle dames en hun partners een dikke van mij

[ Bericht 13% gewijzigd door maffemuts op 09-10-2009 17:41:57 (typgriep) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_73527347
Ik heb geen eigen cyclus. Dit keer is er geen eisprong opgewekt voor de terugplaatsing, wat betekent dat er geen geel lichaam is en dus ook geen aanmaak van progesteron door dit gele lichaam. Daarvoor heb ik dan de medicijnen die ik moet nemen tot de placenta dit overneemt. Maar de meningen zijn verdeeld over wanneer dat dan is.

Ik hou er verder over op. Maak mezelf alleen maar gek. Met m'n man afgesproken dat we het maandag zeker gaan aankaarten.
pi_73529368
Hoi Flugeltje, wat een nare en onzekere perioden heb je doorstaan zeg. Ik zat eens na te denken.

Vroeger, misschien wel al 5 jaar geleden, heeft Merrisse (??) hier ook op het forum gepost, ik geloof dat naast haar leeftijd ook het blijven plakken van de foetus een probleem was. Zij heeft toen geloof ik ook wel eens aspirine (of misschien ook nog iets anders) voorgeschreven gekregen. Ik kan me herinneren dat er toen in diverse topics over geschreven is, ook over onderzoeken naar dit soort problemen.

Helaas staat het me alles niet meer zo goed bij, maar misschien heb je er wat aan om op dit topic en haar naam te zoeken. Weet eigenlijk ook niet hoe het uitenidelijk voor haar gelopen is Misschien dat de andere dames die hier al een tijdje meeposten dat nog weten.

In ieder geval hoop ik dat ze, alsnog een oorzaak kunnen vinden en dat het te verhelpen is. Veel sterkte

(Ook voor jou poezebeest, veel sterkte de komende tijd!)
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_73529547
CP, ik kan me je twijfels en angsten voorstellen. ik zou ook bang zijn om een wondertje te verliezen als ik er eentje zou krijgen... Maar ik denk gewoon dat de artsen het bij het goede eind hebben en je je kindje echt gaat krijgen! het komt gewoon helemaal goed!

Maffe wat vervelend dat je zo'n last hebt van clomid... Ik hoop dat het gauw wat beter wordt... Stomme verzekeringen... ik moet (heel iets anders hoor...) eerst een aantal rondes IUI doen voor we over kunnen op IVF omdat de verzekering het anders niet vergoedt... en dat terwijl de gyn al heeft aangegeven dat hij daar eigenlijk geen heil in ziet...

Orea, ik herken dat "ikwilhetikwilhetikwilhetNU"gevoel heel erg... de hoop wil alleen niet met dat gevoel mee...

Flugel, dat is zeker confronterend...
pi_73531123
Maffe, ik was niet misselijk van de clomid en kan je helaas niet helpen. Hopelijk is het snel weer over...
pi_73531324
bij mij bleef het ook steeds niet plakken. tig terugplaatsingen met perfecte embryo's maar plakken ho maar.

Ik kreeg hoge dosid foliumzuur en virtame b6.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73533467
CP... hmmm... Ik snap nu beter dat je je zorgen maakt inderdaad. Maar... het komt goed! Daar gaan we natuurlijk voor!
pi_73533576
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:52 schreef mijsje het volgende:

Orea, ik herken dat "ikwilhetikwilhetikwilhetNU"gevoel heel erg... de hoop wil alleen niet met dat gevoel mee...
Dat heb ik momenteel ook lastig hè...

Ticoo, maf dan weer heb het aangekaart bij mijn gyn (in het nieuwe zkh) en zij zien er geen heil in.. Weet jij waarom jouw gyn er wel voor is? Mijn gyn zei dat je op dat moment dus nooit weet of het sowieso had geplakt deze keer, of dat het toch door de extra vitamines komt...
pi_73533666

[ Bericht 100% gewijzigd door Ticootje op 09-10-2009 22:15:49 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73534078
Hier inmiddels van de eerste schok bekomen en we kunnen er gelukkig een stuk nuchterder tegen aan kijken. Waar ik eergisteren helemaal geen hoop meer had is die nu wel weer terug.
Over twee weken kunnen we al bij de uroloog terecht en is er bloedonderzoek en een echo gedaan. Dus ik hoop dat de goede meneer ons dan meer kan vertellen. Zelf denk ik dat het te maken heeft met afknellende zaadleiders, maar ik weet het niet, dus het is allemaal gespeculeer. We moeten afwachten en dat maakt het onzeker.
Ik heb ook mijn afspraak afgezegd. Denk dat het weinig meerwaarde heeft om mijn cyclus inzichtelijk te krijgen ondanks dat ik wellicht een korte lf heb. Afgelopen cyclus was deze 13 dagen, dus ik vermoed dat het echt geheel bij mijn man ligt. Wanneer ik uit ga van het allerslechtse hoeven ze mijn cyclus niet te weten want dan komt er nooit een baby. Kan er nog het een en ander gerepareerd worden dan wil ik wel graag nog zelf proberen als dat mogelijk is en is er een punctie nodig en icsi heb ik geen drol aan mijn eigen cyclus. Dus ik zie het nut niet er van in om nu onderzoek bij mij te doen.

Sorry dat ik even niet op de rest reageer, hoop ik snel wel weer te doen, maar nu staat mijn hoofd er even niet naar en vind ik het fijn om het even van me af te schrijven.
pi_73535463
Poezebeest, heftig he, dat je er nu middenin zit... Van je afschrijven helpt!
pi_73536397
Wat heftig Poezebeest! Schrijf maar lekker van je af... en dat je niet op ons reageert nu, logisch! Doe ik ook regelmatig niet als ik zelf e.e.a. kwijt moet ! En dat kan prima in dit topic
pi_73537354
een dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_73539135
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:55 schreef progje het volgende:
een dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken...
Je bent een lieverd!!

en ja ik ben bevooroordeelt... Is dat een woord hihi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')