abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72964712
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat is waar, maar toch he...
Ik kan stiekem ook niet zo goed tegen al die aandacht
Het zal ook nog wel even gaan duren voor het echt allemaal tot me door dringt

Dus wat mij betreft gaan we lekker over op de orde van de dag en hopen dat Orea morgen tevreden uit haar gesprek komt
Ho ho dame

Dat gesprek komt wel goed, laat het allemaal maar eens ff lekker over je heenkomen U is zwanger! En al deze felicitaties zijn gewoon zeer terecht. Er kan nog meeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrr bij!!!
pi_72966474
Hee CP wat een mooi streepje!
Gefeliciteerd, geniet er van!

Andere meiden, ook voor jullie duim ik nog steeds hoor
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 21 september 2009 @ 14:22:01 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72966614
CrazyPrincess! Gefeliciiteerd! Echt supernieuws!
pi_72968747
CP

wat geweldig !!!!!!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 21 september 2009 @ 15:35:24 #105
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72968807
Oh CrazyPrincess, wat gewéldig superbriljant!! Ik zie geen bruine vlek hoor, alleen maar twee práchtige streepjes Oh, wat mooi.. Gewoon laten gebeuren alle aandacht en felicitaties, je hebt ze zéker verdiend!
3!
pi_72972951
CP, wat fantastisch! Gefeliciteerd!!
pi_72977818
CP wat geweldig Nog iemand uit dit topic in Z&G
pi_72980896
CP, gefeliciteerd meid! Wat goed dat het je gelukt is!!! Nu goed vasthouden hoor!!! Ik ben heel blij voor je!
pi_72981520
CP en man!!!*O* GE FE LI CI TE ERD ! ! ! ! ! ! ! ! ! Wat super dit, zeg! Wat fijn dat het nu al gewoon raak is... je bent echt, echt, echt zwanger! Zo lang op gewacht en nu is het dan eindelijk zover...!! Wow!

En nu juist extra lekker genieten van die brie jij!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_72982131
Jullie zijn lief
pi_72982427
We gaan nog even door hoor...

CP wat een geweldig nieuws!!!! gefeliciteerd!!!
pi_72982678
Pas 22 okt mogen wij voor de echo, opzwemtest en prikles. Dan nog minimaal 1 cyclus wachten. Het ziet ernaar uit dat we pas in december kunnen beginnen.
Daar gaan we weer
pi_72982826
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:47 schreef bikinistringding het volgende:
Pas 22 okt mogen wij voor de echo, opzwemtest en prikles. Dan nog minimaal 1 cyclus wachten. Het ziet ernaar uit dat we pas in december kunnen beginnen.
Dat is een tegenvaller zeg
Vanwaar de vertraging? Waarom moet je een cyclus wachten?
pi_72982969
Weet ik veel. Het zal wel druk zijn. Vorige keer konden we meteen starten, en dat zei de gyn ook afgelopen gesprek dat na die 3 in 1 afspraak meteen gestart kon worden. Maar de afspraak mevrouw zei dat er sowieso 1 maand wachten was en dan moet er maar net plek zijn of ik dan kan starten.
Daar gaan we weer
pi_72984857
He bah, wat een tegenvaller, bikinistringding!
  maandag 21 september 2009 @ 22:36:53 #116
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72984941
CP wat een supergoed nieuws,gefeliciteerd
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_72988158
CP, ik komt toch even hier nog langs om je van harte te feliciteren met dit geweldige nieuws! Een hele fijne zwangerschap gewenst!

dinsdag 22 september 2009 @ 08:19:45 #118
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_72990970
CP gefeliciteerd!!!
pi_72991926
Succes met je gesprek vandaag Orea. Alle vragen netjes opgeschreven?

bsd, enorme wachttijd dan zeg

En nogmaals dank voor alle felicitaties van alle meiden
pi_72992377
Even een vraagje over die kutpillen. Hebben jullie ook wel eens gehad dat je net een uurtje geleden die pillen ingebracht hebt, naar het toilet gaat en dan merkt dat ze er bijna helemaal weer uitkomen? Wat doe je dan?

Ik heb er een uur geleden 3 ingebracht en had nu het idee dat er minimaal 2, en waarschijnlijk alle drie, weer keurig uit zijn komen zetten (uiteraard in smurrievorm). Heb er dus maar weer 2 ingestopt. Ik ben zo bang dat het misgaat omdat er teveel medicijn verloren gaat Zeker omdat ik 'snachts ook niets inneem en lange nachten maak (minimaal 10 uur).

Owh, en ik voel algeheel even een dipje. De fertiliteitsassistente is een weekje met vakantie en ik voel me nu een beetje verloren. Ik had graag deze week al een afspraak met haar gehad. Nu is dat pas komende maandag
pi_72992655
Cp, bel even met de apotheek. Zomaar meer innemen zou ik in elk geval niet doen!
Daar gaan we weer
pi_72992727
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:00 schreef bikinistringding het volgende:
Cp, bel even met de apotheek. Zomaar meer innemen zou ik in elk geval niet doen!
De apotheek snapt er niets van. Die kent het medicijn alleen voor gebruik in de overgang
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:06:08 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72992790
Zkh even bellen ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72992914
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:06 schreef _evenstar_ het volgende:
Zkh even bellen ?
Er is vandaag bijna niemand die me kan helpen. Gelukkig hebben ze nog een arts ergens kunnen vinden die me straks gaat terugbellen.

Owh, die stomme hormonen. Nou moet ik weer janken
pi_72993042
Ach CP toch

ik hoop dat je snel een duidelijk antwoord krijgt.. succes meid
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:22:16 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72993142
CP
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72993197
Ik heb denk ik dezelfde pillen gehad. Maar bij mij kwam alle prut er ook weer uit hoor.
Daar gaan we weer
pi_72993287
Dokter zei dat als ze eruit komen zetten ik de helft oraal moet innemen. Maar kreeg hem niet aan z'n verstand wat ik dan nu moet doen Was ook de dokter waar ik vanaf dag 1 geen goed gevoel bij had

Maar zijn strekking was wel dat als het er allemaal uit komt zetten dat niet goed is, dus dat ik er nu 2 ingestopt heb kan vast geen kwaad. Juist niet. Ik lees ook dat een overdosis niet bestaat. En op de 15 pillen die ik per dag moet nemen is 2 'extra' niets natuurlijk.

Ik zal zo blij zijn als de fertiliteitsassistente er weer is maandag
pi_72993358
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:25 schreef bikinistringding het volgende:
Ik heb denk ik dezelfde pillen gehad. Maar bij mij kwam alle prut er ook weer uit hoor.
Bij mij komt er af en toe ook wel wat uit als ik veel beweeg (wandelen, fietsen). Maar nu heb ik alleen gezeten en lagen er 2 witte propjes in de toiletpot

Ik beweeg nu dus ook minimaal en heb dat tot nu toe steeds uitgesteld tot vlak voor de nieuwe inname (zodat de vorige inname al goed opgenomen is), maar nu moet ik om de 3,5 uur 3 tabletten nemen en is de vorige nog niet helemaal opgenomen. Dus doe ik gewoon heel de dag niets
pi_72995668
CP wat een onzekerheid! Wat vervelend dat de arts je niet een eenduidig antwoord kan geven.

Ik ben weer terug. Hoop info allemaal, maar het voelt goed. Ik ga beginnen in Leiderdorp. Aangezien ik op de medicatie niet zo goed (lees luie eierstokken) reageer (en dat wel uitzonderlijk is voor iemand van mijn leeftijd), wil ze bij komende menstruatie op dag 3 een uitgangsecho maken om te kijken wat er in een natuurlijk cyclus gebeurd. Om daar dan de medicatie op aan te passen.

Op zijn vroegst begin ik dus pas over 2 menstruaties, maar in de tussentijd gaan we alle testen weer even doen. Bloed, semen etc. etc. Ik ga wel aan andere hormonen dan ik gewend was (deca en puregon gaat het nu worden) niet meer dat gehannes met zelf mixen enzo. En, wat ik wel een fijne bijkomstigheid vind: ze verdoven met de punctie! Ik heb het nu 2 keer zonder gedaan en weet dat ik het kan, maar ik vind het toch wel fijn dat het nu met gebeurd. En zij werken met een korte prikcyclus! Dus niet meer 1.5 maand prikken.

(echt waarom ik niet eerder overgestapt ben....)

Bij cryo: geen kans op cancel. Gaat altijd door. Dat is ook een pak van mijn hart. Ook vriezen ze per stuk in. En ze werken in het weekend. Het hele jaar door, alleen niet met kerst.

Al met al => gevoel erbij!
pi_72996196
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:45 schreef Orea het volgende:
CP wat een onzekerheid! Wat vervelend dat de arts je niet een eenduidig antwoord kan geven.

Ik ben weer terug. Hoop info allemaal, maar het voelt goed. Ik ga beginnen in Leiderdorp. Aangezien ik op de medicatie niet zo goed (lees luie eierstokken) reageer (en dat wel uitzonderlijk is voor iemand van mijn leeftijd), wil ze bij komende menstruatie op dag 3 een uitgangsecho maken om te kijken wat er in een natuurlijk cyclus gebeurd. Om daar dan de medicatie op aan te passen.

Op zijn vroegst begin ik dus pas over 2 menstruaties, maar in de tussentijd gaan we alle testen weer even doen. Bloed, semen etc. etc. Ik ga wel aan andere hormonen dan ik gewend was (deca en puregon gaat het nu worden) niet meer dat gehannes met zelf mixen enzo. En, wat ik wel een fijne bijkomstigheid vind: ze verdoven met de punctie! Ik heb het nu 2 keer zonder gedaan en weet dat ik het kan, maar ik vind het toch wel fijn dat het nu met gebeurd. En zij werken met een korte prikcyclus! Dus niet meer 1.5 maand prikken.

(echt waarom ik niet eerder overgestapt ben....)

Bij cryo: geen kans op cancel. Gaat altijd door. Dat is ook een pak van mijn hart. Ook vriezen ze per stuk in. En ze werken in het weekend. Het hele jaar door, alleen niet met kerst.

Al met al => gevoel erbij!
Wow Orea, dit is wel echt reden voor een feestje. Wat een goed nieuws allemaal
Jammer dat het nog even duurt voor je echt kunt beginnen, maar verder klinkt het allemaal erg goed. Korte cyclus, geen medicijnen mengen, geen cancels, per stuk invriezen. Echt helemaal fantastisch

Ik heb overigens ook nooit begrepen hoe/waarom een cryo terugplaatsing gecancelled kan worden, maar goed
pi_72997084
In het vu waren maar een beperkt aantal plekken om cryo's te ontdooien... En aangezien het in een natuurlijke cyclus gebeurde (en het moment van ontdooien en terugplaatsen vrij nauw hangt), kon het zijn dat je de 'zoveelste' aanmelding was, en dan ging het niet door. Cryo werd dan ook niet ontdooit hoor, dan zou ik helemaal laaiend zijn geworden Maar je leeft er al wel weer een paar weken naartoe dan, en das best een klap dan, en weer extra spanning door de onzekerheid. Je lichaam is er klaar voor, er ligt een ingevroren emmy op je te wachten en dan heeft het ziekenhuis geen plek.... Maar gelukkig is daar vanaf nu geen sprake meer van (en maar hopen dat er uit de laatste ivf nog een paar cryo's komen natuurlijk )
pi_72997647
orea wat fijn zeg
pi_72998029
orea dat was een goed gesprek!

Fijn joh!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73010303
Fijn dat het zo positief was Orea!
pi_73011475
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fijn dat het zo positief was Orea!
Hoe gaat het bij jou pze. Zit je al onder je steen gekropen of trek je het nog wel?
pi_73012071
Ik zit onder mijn steen hoor. Sst!
pi_73014245
Owh sorry, dan laat ik je verder met rust
pi_73019472
Orea, dat klinkt goed allemaal!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_73021260
Goed nieuws voor Orea!!!
Minder goed nieuws voor BikiniStringDing...
mijn gesprek staat op volgende week donderdag... hoezo zenuwachtig?
pi_73029628
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:59 schreef mijsje het volgende:
Goed nieuws voor Orea!!!
Minder goed nieuws voor BikiniStringDing...
mijn gesprek staat op volgende week donderdag... hoezo zenuwachtig?
Zeker spanned zeg. Dat deze week maar snel voorbij mag zijn
pi_73030546
ik hoop het ook...
pi_73038462
Spannend, Mijsje! Ik ga voor je duimen in ieder geval!

En over die "k*tpillen", gat-ver-damme... wat lijkt me dat smerig, zeg!
pi_73040057
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:48 schreef Jose81 het volgende:
Spannend, Mijsje! Ik ga voor je duimen in ieder geval!

En over die "k*tpillen", gat-ver-damme... wat lijkt me dat smerig, zeg!
Hahaha, het valt me alles bij elkaar best mee. Zolang je niet te veel gaat wandelen enzo blijven ze keurig zitten
pi_73042843
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:41 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Hahaha, het valt me alles bij elkaar best mee. Zolang je niet te veel gaat wandelen enzo blijven ze keurig zitten
Lijkt mij altijd nog beter dan pregnyl waardoor je je zwanger VOELT (tis immers HCG)

Mijsje, spannend, nog even.. Als de kop eraf is wordt het makkelijker.. ik hyper even met je mee tot die tijd
pi_73043258
Weer een kilo eraf!
pi_73043491
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weer een kilo eraf!
Wat goed!!!!!
pi_73043533
Ik vond die k. pillen een stuk fijner dan de pregnyl spuiten!! En ik ben zwanger geworden toen ik die gezellige pillen gebruikte en van de pregnyl niet. Dus ik doe even een wave voor de k.. pillen!! Dat iedereen die ze mag gebruiken maar lekker zwanger wordt.
pi_73043556
Goed Prinses!! Hoeveel wil je in totaal?
pi_73043775
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:36 schreef sproet-je het volgende:
Goed Prinses!! Hoeveel wil je in totaal?
Tsja, eerst maar eens naar een BMI van 30... Maar dat valt mee eigenlijk, het is nu 31,8. Liefst wil ik onder de 70 kilo, ik weeg nu 78,5. Maakt me niet uit hoeveel ik er af krijg, als mijn slanke lijf maar zwanger wordt!
pi_73043960
Ik heb ook geen k-pillen gehad maar pregnyl. Het spuiten vind ik niet erg meer maar inderdaad, die zwangerschapsverschijnselen.
Dat gehannes met pillen lijkt me wel een gedoe.

Orea, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad! Ik ben helemaal verbaasd dat ze bij jou niet verdoofden met een punctie. Ik moet er niet aan denken, met verdoving vond ik al pittig. En niet meer anderhalve maand prikken is ook . Ik wist niet dat er ziekenhuizen waren die met zo'n schema werkten. Het langst dat ik moest prikken is 2 weken geweest (en dan nog wel een paar keer na de tp).
En geen cancels! Nu gaat het gewoon lukken hoor! Ik vind dat het moet!

Bedoel je met luie eierstokken dat je weinig follikels krijgt? Dat heb ik ook. Daarom ga ik nu over op een ander hormoon (de derde soort die ik ga proberen): Menopur. En ergens heb ik gelezen dat iemand daar nu juist mee zou stoppen en daar heel blij mee was. Vond ik wel grappig, maar wie was dat nou? Pfff, zelfs zonder zwanger te zijn, heb ik last van vergeetachtigheid.

Prinses, wat goed, weer een kilo!!! Gaat het wel goed met je onder die steen verder?

Spannend, mijsje, donderdag gesprek! Volgende week of deze week? Zei ik iets over vergeetachtigheid?
pi_73044032
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:25 schreef prinseszondererwt het volgende:
Weer een kilo eraf!
Woe pze, wat goed
Volg je een specifiek dieet?
pi_73044099
Ik heb menopur gebruikt. Werkte goed hoor bij mij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73044201
Sombie, hopelijk does menopur the trick!

CP: Nee, ik snoep niet en probeer minder (koolhydraten) te eten. Samen met een beetje sporten... lukt het aardig zo.
pi_73044217
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:45 schreef prinseszondererwt het volgende:

[..]

Tsja, eerst maar eens naar een BMI van 30... Maar dat valt mee eigenlijk, het is nu 31,8. Liefst wil ik onder de 70 kilo, ik weeg nu 78,5. Maakt me niet uit hoeveel ik er af krijg, als mijn slanke lijf maar zwanger wordt!
Hoe klein ben jij?
pi_73044301
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef sombie het volgende:

Orea, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad! Ik ben helemaal verbaasd dat ze bij jou niet verdoofden met een punctie. Ik moet er niet aan denken, met verdoving vond ik al pittig. En niet meer anderhalve maand prikken is ook . Ik wist niet dat er ziekenhuizen waren die met zo'n schema werkten. Het langst dat ik moest prikken is 2 weken geweest (en dan nog wel een paar keer na de tp).
En geen cancels! Nu gaat het gewoon lukken hoor! Ik vind dat het moet!

Bedoel je met luie eierstokken dat je weinig follikels krijgt? Dat heb ik ook. Daarom ga ik nu over op een ander hormoon (de derde soort die ik ga proberen): Menopur. En ergens heb ik gelezen dat iemand daar nu juist mee zou stoppen en daar heel blij mee was. Vond ik wel grappig, maar wie was dat nou? Pfff, zelfs zonder zwanger te zijn, heb ik last van vergeetachtigheid.
Ik heb bij beide pogingen menopur gebruikt... De eerste keer was al een lage dosering (door een foutje ) later opgehoogd en 4 eitjes.. De 2e keer gestart met 175 IE en na 1.5 week over naar 300 IE en uiteindelijk 12 eitjes, waarvan 9 bevrucht, 1 teruggeplaatst en 6 ingevroren....

Mijn ziekenhuis zegt dat Menopur de zuiverste is en dat ze daarmee beginnen... Mijn nieuwe ziekenhuis zegt dat ze met puregon beginnen en als dat niet werkt overgaan naar Menopur....

Geen pijl op te trekken maar hoop dat de puregon zorgt dat het wat sneller gaat met een goed resultaat

En dat niet verdoven.. Sja Sproet-je en Slaapmeisje kunnen erover meepraten (was zelfde ziekenhuis )
Ze verdoven wel je vaginawand, maar dat voelde ik totaal niet.. Ook zinloos, want juist het aanprikken van de eierstokken is gruwelijk pijnlijk... Nu krijg ik een infuus met morfine... neemt niet alle pijn weg, maar wel de scherpe randjes.. En ik ben allang blij.. Zonder kan ik écht heb ik ondervonden, maar met is wel net ff prettiger
pi_73044411
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:00 schreef Orea het volgende:

[..]

Hoe klein ben jij?
En dit bedoel ik overigens niet verkeerd hoor! Maar ik weeg ongeveer 71 kilo bij 1.70 en heb een bmi van rond de 24.. dat dat zoveel verschil maakt! (en dan is 3 kg daarvan ongeveer ook nog eens borst bij mij )
pi_73045030
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
Sombie, hopelijk does menopur the trick!

CP: Nee, ik snoep niet en probeer minder (koolhydraten) te eten. Samen met een beetje sporten... lukt het aardig zo.
Sporten is goed Zou ik ook moeten doen Maar zeker niet nu met die kutpillen
Heb je er een goed gevoel bij? Dat het vol te houden is?
pi_73047306
Bij mij zijn ze begonnen met fostimon (redelijk nieuw op de markt toen), daarna gonal-f. Bij mijn eerste IVF moest ik ook 175 IE spuiten. Omdat mijn eitjes toen al waren gesprongen voor de puncties, is daar een IUI van gemaakt. Daardoor konden we de volgende IVF (weer de eerste poging) direct met een hogere dosering starten van inderdaad 300 IE. Daarmee kreeg ik dus nog maar 4 follikels.

Nu dan over op menopur. Ach ja, elk ziekenhuis zegt en doet iets anders, volgens mij. En iedereen reageert ook weer anders op de hormonen; bij de een werkt menopur beter, bij de ander gonal-f en bij de volgende weer een ander hormoon. Ik hoop gewoon dat deze wisseling voor ons beiden goed uitpakt!

Ik ben ook verbaasd over je BMI, PZE. En ik vind je echt superstoer dat je zo goed bezig bent met afvallen!
pi_73047894
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:37 schreef sombie het volgende:
Bij mij zijn ze begonnen met fostimon (redelijk nieuw op de markt toen), daarna gonal-f. Bij mijn eerste IVF moest ik ook 175 IE spuiten. Omdat mijn eitjes toen al waren gesprongen voor de puncties, is daar een IUI van gemaakt. Daardoor konden we de volgende IVF (weer de eerste poging) direct met een hogere dosering starten van inderdaad 300 IE. Daarmee kreeg ik dus nog maar 4 follikels.

Nu dan over op menopur. Ach ja, elk ziekenhuis zegt en doet iets anders, volgens mij. En iedereen reageert ook weer anders op de hormonen; bij de een werkt menopur beter, bij de ander gonal-f en bij de volgende weer een ander hormoon. Ik hoop gewoon dat deze wisseling voor ons beiden goed uitpakt!

Ik ben ook verbaasd over je BMI, PZE. En ik vind je echt superstoer dat je zo goed bezig bent met afvallen!
Het lijkt mij dat het ook erg afhankelijk is van de patient. Daar moet een arts ook rekening mee houden vind ik. Al die standaardprotocollen

Ik heb overigens bij mijn stimulatie 150 IE gonal-f gebruikt (de laagste dosis die op het ivf-formulier staat) en een enorme hyperstimulatie gehad. Ongelofelijk hoe dat kan verschillen bij vrouwen.
pi_73048105
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:51 schreef sombie het volgende:
Spannend, mijsje, donderdag gesprek! Volgende week of deze week? Zei ik iets over vergeetachtigheid?
spannend ja... het is volgende week donderdag, op 1 oktober...
pi_73048226
Over die verdoving verbaas ik me ook nog steeds. Het is toch geen moeite om een infuus met morfine te geven!! Godzijdank heb jij dat straks wel Orea! Ik kreeg in hetzelfde ziekenhuis trouwens puregon, dus het hangt ook van de persoon af geloof ik. Ik zou bij een eventuele volgende poging trouwens ook kort protocol willen, dus ik hoop dat ze daar dan wel aan mee willen werken..
pi_73048725
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:00 schreef Orea het volgende:

[..]

Hoe klein ben jij?
Ik ben 1.57... inderdaad een ukkie!

CP: Ja, ik kan het erg goed volhouden, juist ook omdat het geen dieet is. Ik heb een vreselijke hekel aan mensen a la Sonja B. die je vertellen wat je wel en niet moet eten. Dat bepaal ik zelf wel.

Owja, met kutpillen zou ik ook niet gaan sporten hoor. Ieks.

Thanks Sombie. Wat zijn jullie toch lief altijd.
pi_73049360
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:54 schreef CrazyPrincess het volgende:

Het lijkt mij dat het ook erg afhankelijk is van de patient. Daar moet een arts ook rekening mee houden vind ik. Al die standaardprotocollen

Ik heb overigens bij mijn stimulatie 150 IE gonal-f gebruikt (de laagste dosis die op het ivf-formulier staat) en een enorme hyperstimulatie gehad. Ongelofelijk hoe dat kan verschillen bij vrouwen.
Bij mij kijken ze dus inderdaad hoe ik reageer (of eigenlijk, mijn eierstokken) en daar passen ze het hormoon en de dosering op aan.

En inderdaad, wat een verschil zeg!
  woensdag 23 september 2009 @ 20:38:39 #165
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73049445
Ik heb niet veel tijd om bij te lezen hier steeds, ik hoop dat ik niemand vergeet!

PZE goed bezig zeg!
Mijsje spannend je gesprek, het is zo 1 oktober
Ik had én pregnyl én die k**pillen, die vielen er gelukkig niet uit bij mij. En voor de punctie kreeg ik pijnstilling waar ik niet tegen kan, dus heb ik de punctie zonder gedaan. De laatste 5 van de 25 follikels werden echt wel pijnlijk, maar het was écht wel te doen.
Sombie ik hoop dat andere hormonen voor jou perfect werken
CP hoe is het met jou?
Wie vergeet ik nu?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73071314
He fijn, ik heb gekke ongesteld-word-achtige krampjes. Ik denk: even kijken... en vandaag is mijn 'innesteldag' (zoals babybrabbel dat berekend, ik weet dat het vaak niet klopt). Kom ik toch weer onder die steen vandaan... stom lijf.
pi_73071340
Ik zit in de stress of het allemaal wel zal houden. Ik kan niet wachten tot het maandagochtend is en ik een afspraak in het ziekenhuis heb. Ik heb de altijd vriendelijk bedoelde schop onder m'n hol van de fertiliteitsassistente nodig
pi_73071377
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
He fijn, ik heb gekke ongesteld-word-achtige krampjes. Ik denk: even kijken... en vandaag is mijn 'innesteldag' (zoals babybrabbel dat berekend, ik weet dat het vaak niet klopt). Kom ik toch weer onder die steen vandaan... stom lijf.
Vreselijk al die krampjes en prikjes enzo. Je wordt er zo onzeker van

pi_73071490
Over onzekerheid gesproken, jij kunt ook wel een knuffel gebruiken. Hopelijk geeft maandag wat zekerheid voor je.
pi_73073131
CP... je bent gewoon echt echt echt ECHT zwanger! Probeer er een beetje van te genieten.. en maandag krijg je die goedbedoelde schop onder je hol ook nog wel waarschijnlijk

PZE; je GAAT ook gewoon zwanger worden met je slanke lijf!
wij hebben trouwens ongeveer hetzelfde gewicht/lengte... tenminste als ik mijn zwangerschapskilo's er nog even af haal... ík ben 1.64 en weeg nu 85... ik ga eind volgende week de diëtiste bellen, want ik wil er ook wat af hebben... ben al eens 25 kilo afgevallen (van 83 naar 58), maar kan niet op gewicht blijven... daar heb ik hulp bij nodig. Eerst volgende week even afwachten, want mijn vader krijgt een hele zware operatie dus dan staat mijn hoofd er niet naar om ook nog eens met afvallen bezig te zijn...
pi_73083126
José, ik snap dat je je gedachten ook wel ergens anders hebt zitten ja... sterkte, ik hoop dat de operatie van je vader goed gaat!

bij mij mag er ook wel iets af, ik besef ook heel goed dat m'n overgewicht ook eventuele zwangerschap in de weg kan zitten... ik ben ook 1.64m en ik weeg tussen de 80 en de 85 kilo, althans, de laatste keer dat ik mezelf had gewogen... kan ondertussen na die tijd met m'n moeder ook wel weer wat zwaarder zijn ook... maar ook ik had m'n hoofd ergens anders nodig dan bij afvallen...
pi_73084712
tja... logisch dat je je niet met je gewicht bezig hebt gehouden... je had een berg ellende om je doorheen te worstelen.. hoe gaat het nu met je?
pi_73090695
CP, zo herkenbaar je onzekerheid. Zometeen heb ik een echo en ik lig er echt al de halve nacht wakker van (en dan heb ik inmiddels al een week of 8 aan het idee kunnen wennen). Nog steeds vlieg ik bij elk krampje/pijntje naar de WC om te kijken of er niet toevallig iets roods in m'n onderbroek zit.

Ik kan niet anders zeggen dan dat je moet proberen te genieten, maar het is echt moeilijk om die onzekerheid uit te schakelen hoor!
pi_73144300
mijsje, hoe is het met de zenuwen? Deze week eindelijk je gesprek
pi_73144446
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:31 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Vreselijk al die krampjes en prikjes enzo. Je wordt er zo onzeker van

Zoals Nikki zegt, is het ook hier hetgeen mij het meest onzeker heeft gemaakt. Na 18 weken begint dat eindelijk wat te verminderen, al moet ik binnen een 10tal dagen naar de echo en weet ik nu al dat ik de nacht ervoor weer slecht ga slapen (daar gaat mijn bloeddruk weer ). Maar af en toe komt het gevoel bij mij op dat ik me eigenlijk een tijdje geen zorgen heb gemaakt en dat is altijd wel een fijn gevoel.

PZE mijn duimen blijven hier draaien. Ik hoop dat die ongesteldheidskrampjes de voorbode zijn van een heel mooie positieve test
pi_73162705
Mijsje, het is al bijna donderdag!

Hopelijk is het ook snel zaterdag, ik begin toch langzamerhand weer de kriebels te krijgen.
pi_73167261
het gaat wel met me. niet te enthousiast, maar ook niet heel erg in de put... gewoon verdrietig over m'n moeder, heel nerveus voor donderdag, en benieuwd wat we gaan doen en wanneer we dat dan gaan doen... ergens heb ik het idee dat we sowieso nog een keer wat onderzoeken opnieuw moeten doen zoals het spermaonderzoek, maar ik ben ook benieuwd of ik aan hormonen moet, en welke dan, en hoeveel, en hoe die dan toegediend moeten worden... maar goed, ik heb het deze week druk, dus als het goed is, heb ik niet al te veel tijd om er veel aan te denken... maandag en dinsdag heb ik een tweedaagse van m'n werk, en dan blijf ik in een hotel slapen in Bergen aan Zee... (heel vervelend...) en dan is het nog maar anderhalve dag...
pi_73172762
Ik ben al een week bezig met temperaturen, maar het lijkt helemaal nergens op. Ik vraag me echt af of dit wel zin heeft... Ik weet dat ik mn bed niet uit mag voordat ik mn temperatuur heb, maar ik ben ondertussen wel de hele nacht in de weer met een dreumes die tussenin slaapt...

Maar goed, ik zie wel of ik wat zie...
Daar gaan we weer
pi_73173577
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:01 schreef mijsje het volgende:
het gaat wel met me. niet te enthousiast, maar ook niet heel erg in de put... gewoon verdrietig over m'n moeder, heel nerveus voor donderdag, en benieuwd wat we gaan doen en wanneer we dat dan gaan doen... ergens heb ik het idee dat we sowieso nog een keer wat onderzoeken opnieuw moeten doen zoals het spermaonderzoek, maar ik ben ook benieuwd of ik aan hormonen moet, en welke dan, en hoeveel, en hoe die dan toegediend moeten worden... maar goed, ik heb het deze week druk, dus als het goed is, heb ik niet al te veel tijd om er veel aan te denken... maandag en dinsdag heb ik een tweedaagse van m'n werk, en dan blijf ik in een hotel slapen in Bergen aan Zee... (heel vervelend...) en dan is het nog maar anderhalve dag...
Het is ook allemaal vreselijk spannend. En het verdriet om je moeder er ook nog bij. Je hebt het dubbel zwaar. Ik hoop dat donderdag je duidelijkheid en (voor het zwanger worden deel in ieder geval) rust gaat geven
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:19 schreef bikinistringding het volgende:
Ik ben al een week bezig met temperaturen, maar het lijkt helemaal nergens op. Ik vraag me echt af of dit wel zin heeft... Ik weet dat ik mn bed niet uit mag voordat ik mn temperatuur heb, maar ik ben ondertussen wel de hele nacht in de weer met een dreumes die tussenin slaapt...

Hoe lang moet je nog?

Ik ben net bij de fertiliteitsassistente geweest
Ze heeft al m'n vragen kunnen beantwoorden en ik voel me meteen een stuk rustiger.
En een van de voordelen van in de MMM zitten zijn de echos. Er valt nog weinig over te zeggen, maar dit is in ieder geval het bewijs dat ik echt zwanger ben. Volgende week maandag weer controle

pi_73174169
CP, nogmaals gefeli met je zwangerschap! Zo'n echo maakt het toch weer een stuk echter hè! Geniet ervan!
pi_73174311
CP, mooie echo het is echt, echt waar!
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:19 schreef bikinistringding het volgende:

Ik zou dit wel even bespreken, hoor. Temperaturen heeft alleen maar zin onder de juiste omstandigheden. Een daarvan is dat je minstens 4 uur in bed hebt gelegen (bij voorkeur slapend) voor je iedere dag op hetzelfde tijdstip meet. Als dat niet mogelijk is, wat ik me goed kan voorstellen, zullen de uitkomsten niet echt goed zijn en kun je er weinig mee, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73186414
Mooi hoor CP, bewijs is vast heel fijn!

Ik zou ook even melden dat je zo onregelmatig slaapt, wat Miss-Sly zegt: dan heeft het weinig nut...
  maandag 28 september 2009 @ 21:20:56 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73193449
CP wat mooi!!
Bikinistringding, wat de dames voor me al zeggen, bespreek het even!

Ik heb van de week de gyn maar even gebeld, ik bleef maar vloeien. Ze wilden me toch even zien en ik kon meteen de volgende ochtend al langskomen. Alles is nagekeken en ziet er keurig uit. Ze verwacht dat het vloeien nu echt binnenkort over is. Mijn eierstokken zijn weer helemaal rustig en klein, baarmoeder zag er mooi uit.
Daarna nog even een gesprekje gehad (zo fijn hoeveel tijd ze voor je nemen elke keer weer!) en ze raadde met klem aan om niet te lang te wachten met de volgende poging ivm de endometriose. Ik heb uitgelegd dat we nu aan het verbouwen/verhuizen zijn en dat we daar even op willen wachten. Naar aanleiding van de echo hebben we bekeken wanneer ik ongeveer weer een 'gewone' menstruatie mag verwachten en dat zal zo rond half oktober zijn. Ongeveer 2-3 weken daarna heb ik een eisprong en dus terugplaatsing en dat komt heel mooi uit, half oktober willen we nl 'over'. Dus wél even rust en niet te veel menstruaties ertussen
Het komt goed!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73194573
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:20 schreef Saffier het volgende:
CP wat mooi!!
Bikinistringding, wat de dames voor me al zeggen, bespreek het even!

Ik heb van de week de gyn maar even gebeld, ik bleef maar vloeien. Ze wilden me toch even zien en ik kon meteen de volgende ochtend al langskomen. Alles is nagekeken en ziet er keurig uit. Ze verwacht dat het vloeien nu echt binnenkort over is. Mijn eierstokken zijn weer helemaal rustig en klein, baarmoeder zag er mooi uit.
Daarna nog even een gesprekje gehad (zo fijn hoeveel tijd ze voor je nemen elke keer weer!) en ze raadde met klem aan om niet te lang te wachten met de volgende poging ivm de endometriose. Ik heb uitgelegd dat we nu aan het verbouwen/verhuizen zijn en dat we daar even op willen wachten. Naar aanleiding van de echo hebben we bekeken wanneer ik ongeveer weer een 'gewone' menstruatie mag verwachten en dat zal zo rond half oktober zijn. Ongeveer 2-3 weken daarna heb ik een eisprong en dus terugplaatsing en dat komt heel mooi uit, half oktober willen we nl 'over'. Dus wél even rust en niet te veel menstruaties ertussen
Het komt goed!
Da's nog eens goede timing
Ik heb je klustopic gezien. Jemig wat een berg werk verzetten jullie zeg
pi_73195089
Mijsje... het verdriet om je moeder lijkt me heel zwaar te zijn... en dan ook nog de spanningen voor de afspraak van donderdag... Gelukkig heb je genoeg afleiding, zodat je niet zoveel tijd hebt om te gaan piekeren.. Ik wens je in ieder geval heel veel succes donderdag!

CP: wat een mooie echo! Bijzonder, he, dat het nu echt echt is! Geniet ervan!

Saffier... hopelijk lukt het allemaal op tijd om het klussen achter de rug te hebben, zodat jullie dan daarna gelijk weer door kunnen...!
pi_73205237
Zo ik ben weer terug van het lange weekend op de motor.... ik wil terug
Mijn menstruatie inmiddels gekregen, dus morgenmiddag naar het ziekenhuis om een echo te laten maken om te kijken hoe de boel ervoor staat. Gelijk bloed en alles laten prikken.. Volgende menstruatie beginnen met prikken eindelijk weer een beetje aktie!
pi_73206020
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:21 schreef Orea het volgende:
Zo ik ben weer terug van het lange weekend op de motor.... ik wil terug
Mijn menstruatie inmiddels gekregen, dus morgenmiddag naar het ziekenhuis om een echo te laten maken om te kijken hoe de boel ervoor staat. Gelijk bloed en alles laten prikken.. Volgende menstruatie beginnen met prikken eindelijk weer een beetje aktie!
Spannend Orea. Wanneer begint de volgende menstruatie?

Owh, en waar ben je geweest?
pi_73208134
Ben naar de Eifel (Duitsland) geweest.. Was er in Juni met de man geweest en je kunt daar zó fijn rijden! Dus nu zijn we met 3 vrienden donderdagochtend die kant op gegaan en zondagavond weer thuisgekomen... Heerlijk weer gehad, heel, heel veel gelachen, weinig geslapen heerlijk gereden echt, ik zou daar willen blijven! Die wegen daar zijn perfect om motor te rijden!

Ik heb meestal een cyclus tussen de 28 en 32 dagen, dus verwacht mijn volgende menstruatie vanaf 25 oktober... Dus voor die tijd even alle onderzoeken door!
pi_73208960
Ik ben even helemaal uit dit topic, meiden, maar ik lees dat jij weer van start kunt gaan, Orea. Dat moet fijn voelen, dat er weer wat gebeurt!

Mijsje donderdag naar het ziekenhuis, toch?

Saffier, goed dat je het ziekenhuis gebeld hebt en fijn dat alles in orde. Jullie timing is super zo te lezen, lekker!

Wat een prachtige echo, CP! Het is echt, echt, echt zo: je bent zwanger!

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ik zit ongeveer halverwege mijn cyclus. Van de week ga ik de medicatie alvast in huis halen en dan is het wachten op de menstruatie. In deze periode probeer ik er niet zoveel mee bezig te zijn en vooral op te laden voor de volgende ronde. Ik merk nu alleen dat ik echt heel erg moe ben. Herkennen jullie dat? Zou dat nog door de hormonen kunnen komen? Of is dat nu allemaal mijn lijf uit? Of zou het gewoon de weerslag van alle emoties zijn? Hoe dan ook, het is best irritant. Ik voel me af en toe net een bejaarde.
pi_73209694
Een mooi vooruitzicht voor jullie allebei. En spannend ook nog eens. Uiteraard hoop ik dat jullie snel achter elkaar mogen vetrekken hier

Vermoeidheid kan wel komen door ontlading van alle spanning ja. Of misschien is het gewoon het weer. Ik word zelf altijd een beetje depri en moe als ik zie dat de winter eraan komt

En Eifel klinkt goed. Zeker veel bochtenwerk daar?
pi_73211582
Moeheid herken ik zeker wel ja! Kan zeker nog wel van de hormonen komen...

Eifel is qua bochtenwerk! GODDELIJK!! ;-)

Grrrr nou overdag op mijn werk kom ik geregeld niet op de site (foutmeldingen, herkent iemand dat of hebben ze hier gewoon de poorten dan weer wel en dan weer niet open staan? ), dus kan ook niet echt lekker aktief meeposten.. Zal vanaaf nog even komen kijken...
pi_73212223
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:11 schreef Orea het volgende:
Moeheid herken ik zeker wel ja! Kan zeker nog wel van de hormonen komen...

Eifel is qua bochtenwerk! GODDELIJK!! ;-)

Grrrr nou overdag op mijn werk kom ik geregeld niet op de site (foutmeldingen, herkent iemand dat of hebben ze hier gewoon de poorten dan weer wel en dan weer niet open staan? ), dus kan ook niet echt lekker aktief meeposten.. Zal vanaaf nog even komen kijken...
Op je werk moet je dan ook werken
Maar ik heb nergens last van hier
pi_73216288
Orea, welkom thuis. Zo te horen was het heerlijk.

Weer een kilo eraf hier... nu sinds augustus ruim 5 kilo lichter. BMI is bijna onder de 30.
pi_73218125
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:49 schreef prinseszondererwt het volgende:
Orea, welkom thuis. Zo te horen was het heerlijk.

Weer een kilo eraf hier... nu sinds augustus ruim 5 kilo lichter. BMI is bijna onder de 30.
Wow pze, je gaat echt hard Wat goed
pi_73218532
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:33 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Op je werk moet je dan ook werken
Maar er was helemaal niks te doen

PZE mijn god, kun je mij vertellen hoe je dat doet? Wat knap zeg! Ik ben gestopt met roken (en dit keer wil ik het echt echt echt langer volhouden dan 6 maanden, daar zit mijn breekpunt gewoon voor altijd.. begin is bij mij altijd makkelijk maar na een poosje....) maar ik ben er wel bang voor dat er weer kilo's aankomen... Ben dus net maar weer een rondje gaan hardlopen en probeer echt supergezond te eten....
pi_73219589
Thanks meiden.
Orea, ik eet minder koolhydraten, snoep niet en beweeg meer (fietsen 25 km/u). Ik hou een beetje bij wat ik aan koolhydraten en kcal binnen krijg via www.valtaf.nl, dat vind ik handig werken. En... ik heb een geweldig doel natuurlijk. Zaterdag NOD, ik verwacht niet dat het nu al effect heeft.
pi_73221118
Goed zeg, PZE!
pi_73232031
PZE, echt knap hoor! Nu inderdaad nog hopen dat het snel het gewenste effect heeft.

Orea, ook knap dat je gestopt ben met roken. Gewoon volhouden nu hoor!
pi_73236610
PZE:
pi_73244302
Stop maar hoor!

Ik zit er nu echt een beetje mee wat ik zal doen. Ik verwacht morgen of overmorgen mijn nieuwe cyclus en eigenlijk wil ik even stoppen met de clomid. Moet ik daar de gyn voor bellen of gewoon de stoute schoenen aantrekken en doen? Eigenlijk bellen natuurlijk, maarja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')