abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72841521
Waar we nog steeds discussiëren over de veiligheid van fietsen vs. solozeilen op de oceaan

Vorige deel: 13-jarige wil wereld over zeilen #20
pi_72841752
OK: waarom zouden we ons uberhaupt natiebreed moeten bemoeien met zo'n zaak? Is dat eigenlijk niet absurd? Laat die mensen het zelf uitzoeken en als ze daarbij tegen juridische problemen aan lopen, laat ze daar dan ook fijn zelf mee omgaan. Nee hoor, in Nederland wordt zo'n flutzaak uitgespeeld tot in de Tweede Kamer, wekenlang staan de kranten en actualiteitenprogramma's er bol van en op fora als deze wordt er nog veel langer over doorgemekkerd.

Ik stem tegen!
  donderdag 17 september 2009 @ 15:47:37 #3
3542 Gia
User under construction
pi_72842132
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
fietsen vs. solozeilen op de oceaan

Fietsen op de oceaan? Dat kan toch helemaal niet!!

Tevens tvp.
pi_72842140
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:38 schreef dadoc het volgende:
OK: waarom zouden we ons uberhaupt natiebreed moeten bemoeien met zo'n zaak? Is dat eigenlijk niet absurd? Laat die mensen het zelf uitzoeken en als ze daarbij tegen juridische problemen aan lopen, laat ze daar dan ook fijn zelf mee omgaan. Nee hoor, in Nederland wordt zo'n flutzaak uitgespeeld tot in de Tweede Kamer, wekenlang staan de kranten en actualiteitenprogramma's er bol van en op fora als deze wordt er nog veel langer over doorgemekkerd.

Ik stem tegen!
Dat komt omdat het een heel aansprekend onderwerp is.. De een heeft kinderen, de ander is zelf amper de puberleeftijd ontgroeid, iedereen heeft dromen (al dan niet de mist in zien gaan), we hebben allemaal een idee over fatsoen en wat wel- en niet zou mogen, er zit een stuk psychologie in..
Ik vind het leuke gespreksstof!
Laat ons mekkeren!
  donderdag 17 september 2009 @ 15:51:24 #5
3542 Gia
User under construction
pi_72842286
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:38 schreef dadoc het volgende:
OK: waarom zouden we ons uberhaupt natiebreed moeten bemoeien met zo'n zaak? Is dat eigenlijk niet absurd?
Dus als een vader wekelijks zijn dochtertje van 7 verkracht, moeten we ons ook maar niet mee bemoeien?
Of ouders die hun kinderen gewoon vaak thuis houden uit school om thuis op de boerderij mee te helpen, ook maar niet mee bemoeien?

Zolang het om het belang en de veiligheid van een kind gaat, mag de staat zich overal mee bemoeien. Zeker als blijkt dat (één van) de ouders zich willen onttrekken aan zaken als de leerplicht t.b.v. van zoiets onbelangrijks als een vermelding in het Guinness Book of Worldrecords. En dan ook nog om er zelf financieel van te profiteren. Want pa's bootje moet nog af.
pi_72842340
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Fietsen op de oceaan? Dat kan toch helemaal niet!!

Tevens tvp.
Volgens een expert heb je er zelfs fietspaden..
pi_72842416
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus als een vader wekelijks zijn dochtertje van 7 verkracht, moeten we ons ook maar niet mee bemoeien?
Of ouders die hun kinderen gewoon vaak thuis houden uit school om thuis op de boerderij mee te helpen, ook maar niet mee bemoeien?

Zolang het om het belang en de veiligheid van een kind gaat, mag de staat zich overal mee bemoeien. Zeker als blijkt dat (één van) de ouders zich willen onttrekken aan zaken als de leerplicht t.b.v. van zoiets onbelangrijks als een vermelding in het Guinness Book of Worldrecords. En dan ook nog om er zelf financieel van te profiteren. Want pa's bootje moet nog af.
Vind het juist heel erg goed dat het heel veel publiciteit krijgt.. Vooral op een manier die ze niet willen!
pi_72842459
We kunnen het ook combineren in een soort super-recordpoging > Solo-waterfietstocht rond de wereld
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72842562
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat komt omdat het een heel aansprekend onderwerp is.. De een heeft kinderen, de ander is zelf amper de puberleeftijd ontgroeid, iedereen heeft dromen (al dan niet de mist in zien gaan), we hebben allemaal een idee over fatsoen en wat wel- en niet zou mogen, er zit een stuk psychologie in..
Ik vind het leuke gespreksstof!
Laat ons mekkeren!
Hmmm je hebt gelijk.
Mekker ze!
pi_72842571
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:56 schreef Dragorius het volgende:
We kunnen het ook combineren in een soort super-recordpoging > Solo-waterfietstocht rond de wereld
En in de tussentijd via de satteliet deze reeks blijven volleuteren.. 3-dubbel record
pi_72842721
quote:

[..]Dus als een vader wekelijks zijn dochtertje van 7 verkracht, moeten we ons ook maar niet mee bemoeien?
Of ouders die hun kinderen gewoon vaak thuis houden uit school om thuis op de boerderij mee te helpen, ook maar niet mee bemoeien?[..]
Nee vind ik niet inderdaad. Als jij de enige bent die weet van die verkrachtingen, ja dan moet je natuurlijk actie ondernemen en de politie waarschuwen. Als jij leerkracht bent en je leerling is er nooit, dan moet je de leerplichtambtenaar inschakelen. Maar de rest van Nederland? Die moet dat gewoon aan die politie en leerkrachtambtenaren over kunnen laten.

Maar je voorbeelden zijn niet zo goed, in jouw voorbeelden valt er weinig te discussiëren, die zaken zijn gewoon fout, punt uit. Dat zeilverhaal van Laura werd natuurlijk extra interessant omdat de meningen verdeeld waren/zijn.... snap ik wel

edit: Oh het ging me dus niet zozeer om de Staat, maar om de Kamer, de pers en den gewone mensch

[ Bericht 7% gewijzigd door dadoc op 17-09-2009 16:09:59 ]
pi_72843323
quote:
Zolang het om het belang en de veiligheid van een kind gaat, mag de staat zich overal mee bemoeien.
aah, vandaar die verkeerslessen op school .. oh nee, wacht, verkeer is helemaal niet gevaarlijk, en op je fiets naar de andere kant van de stad ook niet .. waarom zijn die lessen er eigenlijk als het toch niet gevaarlijk is?
quote:
Zeker als blijkt dat (één van) de ouders zich willen onttrekken aan zaken als de leerplicht t.b.v. van zoiets onbelangrijks als een vermelding in het Guinness Book of Worldrecords.
Fout, ze wil wel leren, ze heeft de wereldschool zelfs als sponsor, dus er is niemand die zich aan de leerplicht wil onttrekken .. schoolplicht, dat weer wel
quote:
En dan ook nog om er zelf financieel van te profiteren. Want pa's bootje moet nog af.
En dat is dus pure speculatie, met als bron de een of andere dikke duim
pleased to meet you
pi_72843891
Tvp voor straks.
E_O
  donderdag 17 september 2009 @ 16:46:34 #14
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72844130
21!
  donderdag 17 september 2009 @ 18:18:30 #15
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72847251
Heb de griep, dus heb de Alg. Beschouwingen kunnen volgen.
Ben buitengewoon teleurgesteld dat deze kwestie na twee dagen nog steeds niet naar voren is gebracht.
pi_72847478
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:18 schreef ValseNoot het volgende:
Ben buitengewoon teleurgesteld dat deze kwestie na twee dagen nog steeds niet naar voren is gebracht.
pi_72847596
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

niet lachen!

*vanaf mijn telefoon*
Mr. Prolapse 2009
pi_72852139
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:22 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, vandaar die verkeerslessen op school .. oh nee, wacht, verkeer is helemaal niet gevaarlijk, en op je fiets naar de andere kant van de stad ook niet .. waarom zijn die lessen er eigenlijk als het toch niet gevaarlijk is?
[..]
Is dat geen staatsbemoeienis?
quote:
Fout, ze wil wel leren, ze heeft de wereldschool zelfs als sponsor, dus er is niemand die zich aan de leerplicht wil onttrekken .. schoolplicht, dat weer wel
[..]
Jammer dat ze ook aan de voorwaarden van de wereldschool niet tegemoet wil komen.
quote:
En dat is dus pure speculatie, met als bron de een of andere dikke duim
Dat is een aanname, en eentje die niet onredelijk is.
Met de feiten dat pappies bootje idd. nog af moet, en hij daar geen geld voor heeft.
pi_72852158
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:18 schreef ValseNoot het volgende:
Ik vind het ook jammer dat ze in de troonrede niet even is genoemd..
  donderdag 17 september 2009 @ 20:31:55 #20
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72852397
Dit daadje is ouderwets volwassen, 21 al!
We kunnen doen wat we willen!
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72852841
Dit draadje is zo'n verborgen pareltje van Fok! geworden
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 17 september 2009 @ 21:08:58 #22
62292 MOVO
pi_72854251
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:42 schreef Dragorius het volgende:
Dit draadje is zo'n verborgen pareltje van Fok! geworden
Met herzlichen vielen dankenschön aan de onverzettelijke onvermoeibare moussie!
Hulde en bloemen Het mag gezegd worden menigeen had de moed reeds lang laten zakken.

De wereldschool is ook sprakeloos zie: nieuwsbrief september
pi_72854684
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:08 schreef MOVO het volgende:

[..]

Hulde en bloemen Het mag gezegd worden menigeen had de moed reeds lang laten zakken.

Er staat écht helemaal niks in, hahahaha.

Ja, Moussie verdient een medaille, ben ik met je eens.
pi_72857117
quote:

[..]

Moussie!!!
pi_72857351
Doen we hier ook aa zelfbevlekking?
Mr. Prolapse 2009
pi_72862924
quote:

[..]

ik zei anders ergens helemaal in het begin van de deze reeks dat ik 'de machten' op mijn blote knieën dank dat mijn kinderen mij nooit voor zo'n keuze hebben geplaatst .. jullie doen maar alsof het zo makkelijk is, gewoon zeggen dat het onzin is en nog gevaarlijk ook en daarmee is de kous af .. maar je zal zo'n kind maar hebben, met een uitzonderlijk talent en een uitgesproken eigen wil. Zo'n kind moet je 'breken'. de droom kapot maken, en er dan maar het beste van hopen?
quote:
flauw
pleased to meet you
pi_72862975
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:20 schreef moussie het volgende:

[..]

ik zei anders ergens helemaal in het begin van de deze reeks dat ik 'de machten' op mijn blote knieën dank dat mijn kinderen mij nooit voor zo'n keuze hebben geplaatst .. jullie doen maar alsof het zo makkelijk is, gewoon zeggen dat het onzin is en nog gevaarlijk ook en daarmee is de kous af .. maar je zal zo'n kind maar hebben, met een uitzonderlijk talent en een uitgesproken eigen wil. Zo'n kind moet je 'breken'. de droom kapot maken, en er dan maar het beste van hopen?
[..]

flauw
Het kind kan beter mentaal "gebroken zijn' (dat zijn pubers nu eenmaal al gauw ) dan fysiek gebroken door sekswellustige piraten. Of mede-zeilers...of wie dan ook.
Mr. Prolapse 2009
pi_72863025
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:18 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, Moussie verdient een medaille, ben ik met je eens.

nou nou, niet doen alsof ik alleen was hé
pleased to meet you
pi_72863053
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:23 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nou, niet doen alsof ik alleen was hé
Laten we Pa Dekker inderdaad niet vergeten
Mr. Prolapse 2009
pi_72868443
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:20 schreef moussie het volgende:

[..]

.. maar je zal zo'n kind maar hebben, met een uitzonderlijk talent en een uitgesproken eigen wil.
Is ze nu opeens weer een wonderkind?
Het enige talent dat ik bij haar zie is wereldwijd aandacht trekken. Erg knap voor een meisje dat het liefst alleen op haar bootje zit.
quote:
Zo'n kind moet je 'breken'. de droom kapot maken, en er dan maar het beste van hopen?
[..]
Dat is een aanname, een werkelijk slim kind vindt een alternatief.. Of zorgt ervoor dat ze haar droom waar kan maken zonder vreselijk dwars en eigenwijs te zijn en allerlei wetten en regels te breken. Dát zou ook respect afdwingen. Gedram niet.
zie ik hier weer een stukje projectie? Wat heb je gemeen met dat 13-jarige meisje?
pi_72868468
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:18 schreef Dragorius het volgende:
Doen we hier ook aa zelfbevlekking?
Het vrolijke admiraalrukken olv. Moussie? Nah, liever niet..
pi_72868491
Nee zo bedoelde ik het niet (en laten we niet te persoonlijk worden met z'n allen ) maar meer dat we zo goed bezig zijn, 21 topics lang
Mr. Prolapse 2009
pi_72868846
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
Nee zo bedoelde ik het niet (en laten we niet te persoonlijk worden met z'n allen ) maar meer dat we zo goed bezig zijn, 21 topics lang
Oh zo! Ja, het blijft een geweldige inspiratiebron..

Uit een krant in het najaar van 2010:

Vandaag gaat de musical in premiere, 'Het miserabele zeilmeisje'.

Volgens de recensies is het een adembenemend stuk met Peter Faber als Pa Dekker, Chantal Janzen als blerende puber en Juffrouw Ooievaar als Babs en een grote woonboot als decor.
Deze keer spitst het vehaal zich toe op het drama rond de vader, die wanhopig een manier zoekt om zijn boot af te krijgen.
Opvallend is dat musicals meestal vrolijk zijn, maar hier gaat het om de droom van vaders boot, en dochters prestatie die beiden aan diggelen gaan door jaloerse, calvinistische azijnpissers van wie niks mag.
pi_72868937
Ergens heeft het ook wel iets moois. Je kunt het van alle kanten belichten, en iedere kant geeft een echte, eigen conclusie. Met aan beide kanten terechte argumente, dat is het leuke
Mr. Prolapse 2009
pi_72869266
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Is ze nu opeens weer een wonderkind?
Het enige talent dat ik bij haar zie is wereldwijd aandacht trekken. Erg knap voor een meisje dat het liefst alleen op haar bootje zit.
Sinds wanneer is iemand met een uitzonderlijk talent een wonderkind? Iemand die uitzonderlijk goed kan zwemmen, voetballen, tennissen of whatever wordt toch ook niet als wonderkind bestempelt, waarom moet dat bij deze meid ineens wel .. in het extreme trekken om een punt belachelijk te maken is nou wel zo goedkoop proberen te scoren
quote:
Dat is een aanname, een werkelijk slim kind vindt een alternatief.. Of zorgt ervoor dat ze haar droom waar kan maken zonder vreselijk dwars en eigenwijs te zijn en allerlei wetten en regels te breken. Dát zou ook respect afdwingen. Gedram niet.
zie ik hier weer een stukje projectie? Wat heb je gemeen met dat 13-jarige meisje?
Ieder mens reageert anders, slim of niet, dus dat een werkelijk slim kind wel een alternatief vindt is wel een aanname, dat je er het beste van moet hopen daarentegen niet ..

En vreselijk dwars en eigenwijs, waar haal je dat vandaan? Uit het feit dat zij haar droom niet meteen opgeeft of zo? En welke regels en wetten, in meervoud nog wel, wil zij dan breken? Volgens mij gaat het om een enkele wet, de schoolplicht, that's it

En projectie, nah, niet echt, het is alleen dat ik mijn machteloze woede van toen nog zo goed kan herinneren en van daaruit redeneer.
pleased to meet you
pi_72869705
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Sinds wanneer is iemand met een uitzonderlijk talent een wonderkind? Iemand die uitzonderlijk goed kan zwemmen, voetballen, tennissen of whatever wordt toch ook niet als wonderkind bestempelt, waarom moet dat bij deze meid ineens wel .. in het extreme trekken om een punt belachelijk te maken is nou wel zo goedkoop proberen te scoren
[..]
Wanneer is een uitzonderlijk talent een wonderkind dan?
Overigens zie ik ook geen uitzonderlijk talent bij haar. Ze kan zeilen omdat ze dat op jonge leeftijd heeft geleerd en ze zit op de havo..
quote:
Ieder mens reageert anders, slim of niet, dus dat een werkelijk slim kind wel een alternatief vindt is wel een aanname, dat je er het beste van moet hopen daarentegen niet ..
Intelligentie wordt wel gedefinieerd als het vermogen tot het oplossen van problemen..
quote:
En vreselijk dwars en eigenwijs, waar haal je dat vandaan? Uit het feit dat zij haar droom niet meteen opgeeft of zo? En welke regels en wetten, in meervoud nog wel, wil zij dan breken? Volgens mij gaat het om een enkele wet, de schoolplicht, that's it
Schoolplicht, leerplicht, de voorwaarden om bij de wereldschool te kunnen leren, de voorwaarden van het GBR..
Als je niet met alternatieven komt, of een duidelijk voorbereid plan, maar je wilt desondanks toch gaan, dan noem ik je vreselijk dwars en eigenwijs.
quote:
En projectie, nah, niet echt, het is alleen dat ik mijn machteloze woede van toen nog zo goed kan herinneren en van daaruit redeneer.
Af en toe kan ik die ondertoon wel proeven ja.. Had je vroeger ook graag willen zeilen ofzoiets?
pi_72869962
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:
Ergens heeft het ook wel iets moois. Je kunt het van alle kanten belichten, en iedere kant geeft een echte, eigen conclusie. Met aan beide kanten terechte argumente, dat is het leuke
Het heeft veel aspecten ja.. en het biedt ruimte aan speculatie en 'fanfiction' verhalen, ook nog
pi_72870769
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wanneer is een uitzonderlijk talent een wonderkind dan?
Overigens zie ik ook geen uitzonderlijk talent bij haar. Ze kan zeilen omdat ze dat op jonge leeftijd heeft geleerd en ze zit op de havo..
Ik zou nog niet eens weten wat een wonderkind nou eigenlijk is .. een kind-genius als Mozart misschien? Ik heb haar dus ook nooit zo genoemd, alleen maar een slimme meid met een uitzonderlijk talent

Maar uitzonderlijk goed zeilen kan zij dus wel, dat wordt zelfs door haar moeder bevestigd, dus wat lul je nou over dat jij dat niet ziet, het lijkt er meer op dat je het niet wil zien ..
quote:
Intelligentie wordt wel gedefinieerd als het vermogen tot het oplossen van problemen..
Alleen dat je met intelligentie het leeftijdsprobleem niet kan oplossen, je blijft tegen die arbitraire lijn van 'hiervoor moet je zo-en-zo oud zijn' oplopen
quote:
Schoolplicht, leerplicht, de voorwaarden om bij de wereldschool te kunnen leren, de voorwaarden van het GBR..
Als je niet met alternatieven komt, of een duidelijk voorbereid plan, maar je wilt desondanks toch gaan, dan noem ik je vreselijk dwars en eigenwijs.
GBR? Anywayz, gaat allemaal om hetzelfde ding, de schoolplicht, de verplichte aanwezigheid van een volwassene want een gemiddeld kind kan dat niet alleen ..
En tja, wat als het plan wel degelijk is voorbereid, dat het alleen niet zichtbaar is voor de leken die zoiets niet iedere dag op hun bord krijgen? Dan wordt je al gauw, op basis van je leeftijd, uitgemaakt voor eigenwijs en dwars, dat een puber het inderdaad beter zou weten dan een volwassene is immers ondenkbaar.

Btw, ik denk dat geen een van die tweets van welk deck dan ook idd van Laura Dekker is ..
quote:
Af en toe kan ik die ondertoon wel proeven ja.. Had je vroeger ook graag willen zeilen ofzoiets?
Dansen, klassiek ballet ..

Trouwens .. even door spinnen op het idee dat pap's het allemaal zo geregeld heeft omdat die geld wil verdienen voor zijn boot .. in die context is het verwonderlijk dat hij niet samen met zijn dochter naar de wereldschool is gegaan en gewoon gezegd heeft dat hij haar onderweg wel les geeft, dan was zij nu al op de Canarische Eilanden aan het blokken met haar HAVO-pakketje
pleased to meet you
pi_72871683
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zou nog niet eens weten wat een wonderkind nou eigenlijk is .. een kind-genius als Mozart misschien? Ik heb haar dus ook nooit zo genoemd, alleen maar een slimme meid met een uitzonderlijk talent

Maar uitzonderlijk goed zeilen kan zij dus wel, dat wordt zelfs door haar moeder bevestigd, dus wat lul je nou over dat jij dat niet ziet, het lijkt er meer op dat je het niet wil zien ..
[..]
Het schijnt dat de inhoud van haar prijzenkast toch een beetje tegenviel.. Haar moeder bevestigd dat ze goed kan zeilen, idd.. Maar wat noem je dan 'uitzonderlijk talent'?
'zeilen als de duivel' is ook maar een wijze van spreken. Er kan van alles mee bedoeld worden. van best aardig tot goed tot wereldklasse tot geniaal..
Die uitdrukking houdt geen enkele objectieve maatstaf in. Daarbij is het alleen maar een subjectief waarde-oordeel van haar moeder.
quote:
Alleen dat je met intelligentie het leeftijdsprobleem niet kan oplossen, je blijft tegen die arbitraire lijn van 'hiervoor moet je zo-en-zo oud zijn' oplopen
[..]
Creativiteit, gebruik maken van de mogelijkheden die er wel zijn..
Als ze er idd. al drie jaar mee bezig was geweest, was ze vast wel op het idee gekomen om te zorgen dat ze onderweg les/begeleiding krijgt. Of inderdaad je allang gerealiseerd hebben dat bepaalde dingen onontkoombaar zijn.
Zo moeilijk is dat niet te bedenken..
quote:
GBR? Anywayz, gaat allemaal om hetzelfde ding, de schoolplicht, de verplichte aanwezigheid van een volwassene want een gemiddeld kind kan dat niet alleen ..
En tja, wat als het plan wel degelijk is voorbereid, dat het alleen niet zichtbaar is voor de leken die zoiets niet iedere dag op hun bord krijgen? Dan wordt je al gauw, op basis van je leeftijd, uitgemaakt voor eigenwijs en dwars, dat een puber het inderdaad beter zou weten dan een volwassene is immers ondenkbaar.
Dus haar droom, 3 jaar van hard werken en voorbereiding is onzichtbaar voor het lekenoog?
Als die voorbereiding zichtbaar was geweest, had ik er wellicht heel anders over gedacht.
Ze heeft zelfs niet aan de voorwaarden voor het GBR gedacht, terwijl het daar juist om begonnen was.
Hoe slecht kun je voorbereid zijn?
quote:
Dansen, klassiek ballet ..
Dat is een blessuregevoelige sport.. Spijtig dat niet doorging..
quote:
Trouwens .. even door spinnen op het idee dat pap's het allemaal zo geregeld heeft omdat die geld wil verdienen voor zijn boot .. in die context is het verwonderlijk dat hij niet samen met zijn dochter naar de wereldschool is gegaan en gewoon gezegd heeft dat hij haar onderweg wel les geeft, dan was zij nu al op de Canarische Eilanden aan het blokken met haar HAVO-pakketje
Dan is het toch duidelijk dat er helemaal niets is voorbereid?
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:26:09 #40
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72872761
Daar was laatst een meisje loos
Die wou gaan varen, die wou gaan varen
Die wou gaan varen als lichtmatroos

Zij moest klimmen in de mast
Maken de zeilen, maken de zeilen
Maken de zeilen met touwtjes vast

Maar door storm en tegenweer
Sloegen de zeilen, sloegen de zeilen
Sloegen de zeilen van boven neer

Och kap'teintje, sla me niet
Ik ben uw liefje, ik ben uw liefje
Ik ben uw liefje zoals gij ziet

Zij moest komen in de kajuit
Kreeg een pak ransel, kreeg een pak ransel
Kreeg een pak ransel
En toen was het uit

En dat is het probleem dus. Geen sadistische kapitein,maar een Somalier aan boord. En dat 'zij moest komen in de kajuit' is een onprettige ontmaagding als je nog voor je Havo blokt.
Here we are now, entertain us.
pi_72889107
Als het tegenvalt, ga je toch gewoon terug?
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:18:18 #42
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72891095
Ja, ho, da's dan toch geen solozeilen meer?
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:08:56 #43
3542 Gia
User under construction
pi_72892854
quote:

Maar je doet net alsof haar groot onrecht wordt aangedaan door haar te verbieden om op dit moment solo om de wereld te zeilen.

Maak je je ook zo druk over een uitzonderlijk goed tekentalent die van zijn ouders moet leren voor automonteur, omdat zijn ouders in tekenen geen brood zien?
Ik ken zo'n jongen. Was het mijn zoon, dan mocht hij een artistieke opleiding volgen. Naar eigen keuze. Maar ik ben zijn moeder niet.

Mijn zoon wil graag naar een artiestenopleiding en dat mag hij. Enkele familieleden zijn het daar niet mee eens. Die vinden dat doorleren en liefst zo hoog mogelijk het allerbelangrijkste is.

En zo heeft iedereen wel weer een andere mening over opvoeden en keuzes maken.
Meestal mogen de ouders gewoon zelf die beslissing nemen, omdat het tegen geen enkele wet ingaat.
In dit geval is de moeder al tegen en daarbij zou ze 2 jaar niet naar school gaan.

En dan heb ik het nog niet over de gevaren. Ja, met de fiets (om die maar weer eens van stal te halen) kun je een ongeluk krijgen. Heeft mijn oudste een paar jaar terug nog meegemaakt. Maar hij had geen schrammetje.
Krijg je op volle zee een ongeluk met je boot, met flink wat schade, dan is de kans op een slechte afloop groter dan met zo'n fietsongeluk.

Ik denk dat het aantal dodelijke ongevallen met een fiets, vergeleken met het aantal dodelijke ongevallen met solo-om-de-wereld-zeilers procentueel een stuk lager ligt.
  zaterdag 19 september 2009 @ 07:43:59 #44
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72898454
Het lijkt er op, dat Dickie een druk weekend gaat krijgen. Hij moet namelijk nog iets installeren op de Guppy.

citaat:
Trage zeeschepen die door de Golf van Aden varen zijn een makkelijk doelwit voor piraten vanuit Somalië. De enige bescherming die de schepen nu krijgen is dat van marineschepen, die langs de kust patrouilleren. Toch zijn er nog steeds schepen doelwit van de piraten, die op snelle motorbootjes proberen het schip te kapen. Het bedrijf Secure Marine heeft een oplossing gevonden voor deze schepen, die tot voor kort weerloos door gevaarlijke gebieden voeren: het heetwaterkanon.
Dit komt van EénVandaag, gisteravond uitgezonden.
pi_72899191
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 07:43 schreef ValseNoot het volgende:
Het lijkt er op, dat Dickie een druk weekend gaat krijgen. Hij moet namelijk nog iets installeren op de Guppy.

citaat:
Trage zeeschepen die door de Golf van Aden varen zijn een makkelijk doelwit voor piraten vanuit Somalië. De enige bescherming die de schepen nu krijgen is dat van marineschepen, die langs de kust patrouilleren. Toch zijn er nog steeds schepen doelwit van de piraten, die op snelle motorbootjes proberen het schip te kapen. Het bedrijf Secure Marine heeft een oplossing gevonden voor deze schepen, die tot voor kort weerloos door gevaarlijke gebieden voeren: het heetwaterkanon.
Dit komt van EénVandaag, gisteravond uitgezonden.
Dus de Guppy krijgt een heetwaterkanon, nou, dat is tenminste iets!
Mengkraan er tussen en Laura heeft een lekkere stortdouche aan boord.

Tevens tvp.
pi_72899211
Maar de hond, telt die niet als "persoon" ? Want die gaat mee toch? Dan is het toch van meet af aan geen solotocht?
Mr. Prolapse 2009
pi_72899336
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:00 schreef Dragorius het volgende:
Maar de hond, telt die niet als "persoon" ? Want die gaat mee toch? Dan is het toch van meet af aan geen solotocht?
Nee, die telt niet mee
pi_72899438
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het schijnt dat de inhoud van haar prijzenkast toch een beetje tegenviel.. Haar moeder bevestigd dat ze goed kan zeilen, idd.. Maar wat noem je dan 'uitzonderlijk talent'?
'zeilen als de duivel' is ook maar een wijze van spreken. Er kan van alles mee bedoeld worden. van best aardig tot goed tot wereldklasse tot geniaal..
Die uitdrukking houdt geen enkele objectieve maatstaf in. Daarbij is het alleen maar een subjectief waarde-oordeel van haar moeder.
Het schijnt anders het oordeel te zijn van iedereen die haar persoonlijk kent .. incluis de Raad die dus geen twijfels uit aan haar kunnen
quote:
Creativiteit, gebruik maken van de mogelijkheden die er wel zijn..
Als ze er idd. al drie jaar mee bezig was geweest, was ze vast wel op het idee gekomen om te zorgen dat ze onderweg les/begeleiding krijgt. Of inderdaad je allang gerealiseerd hebben dat bepaalde dingen onontkoombaar zijn.
Zo moeilijk is dat niet te bedenken..
Ze zit van de 2 jaar dat zij onderweg is hoelang alleen op het water? Zou dat bij elkaar een periode zijn die zo ongeveer gelijk is aan wat je in die twee jaar aan vakanties hebt? In de havens kan zij gewoon hulp krijgen van vrienden en kennissen namelijk
quote:
Dus haar droom, 3 jaar van hard werken en voorbereiding is onzichtbaar voor het lekenoog?
Als die voorbereiding zichtbaar was geweest, had ik er wellicht heel anders over gedacht.
Ze heeft zelfs niet aan de voorwaarden voor het GBR gedacht, terwijl het daar juist om begonnen was.
Hoe slecht kun je voorbereid zijn?
Je bedoelt de voorwaarden die bedacht zijn na de commotie over haar .. want het record van Mike Pelham van 2 jaar geleden, toen hij 14 was, staat er namelijk wel ..
quote:
Dat is een blessuregevoelige sport.. Spijtig dat niet doorging..
Daar ging het mijn ouders nog niet eens om .. ze vonden het maar een zweverig gebeuren waar geen geld mee te verdienen was
quote:
Dan is het toch duidelijk dat er helemaal niets is voorbereid?
Het maakt idd duidelijk dat Pa de waarheid verteld, hij heeft voorwaarden gesteld en haar bijna alles zelf laten regelen .. niet echt de acties van een man dus die zijn kind zit te pushen, met in het achterhoofd de gedachte dat zij geld voor hem moet verdienen.
pleased to meet you
pi_72899576
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:26 schreef voyeur het volgende:
Die wou gaan varen, die wou gaan varen
Die wou gaan varen als lichtmatroos

Maken de zeilen, maken de zeilen
Maken de zeilen met touwtjes vast

Sloegen de zeilen, sloegen de zeilen
Sloegen de zeilen van boven neer

Ik ben uw liefje, ik ben uw liefje
Ik ben uw liefje zoals gij ziet

Kreeg een pak ransel, kreeg een pak ransel
Kreeg een pak ransel
En toen was het uit

En dat is het probleem dus. Geen sadistische kapitein,maar een Somalier aan boord. En dat 'zij moest komen in de kajuit' is een onprettige ontmaagding als je nog voor je Havo blokt.
Niet om het een of ander, maar je dacht dat een mannelijke lichtmatroos in die tijd geen pak ransel had gekregen als die de zeilen niet goed vast heeft gezet en daardoor het hele schip in gevaar brengt?

De essentie van dat liedje is namelijk niet dat zij klappen krijgt van een 'sadistische' kapitein, het gaat erom dat zij haar gerechte straf probeert te ontlopen door zich als een hoer aan te bieden, het is een pleidooi waarom vrouwen niets te zoeken hebben in de mannenwereld op een zeilschip .
pleased to meet you
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:10:13 #50
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72901610
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:15 schreef moussie het volgende:

Ze zit van de 2 jaar dat zij onderweg is hoelang alleen op het water? Zou dat bij elkaar een periode zijn die zo ongeveer gelijk is aan wat je in die twee jaar aan vakanties hebt? In de havens kan zij gewoon hulp krijgen van vrienden en kennissen namelijk

Ja, zeiltechnisch is er dus niets spectaculairs aan deze tocht. Zeker als je bedenkt dat anderen non stop en no assistance aan hun prestatie toevoegen.Een beetje wekenlang barbecuen in een exotische haven lijkt mij toch verdacht veel op een vakantiereisje.

Het doet mij een beetje denken aan die moderne "pelgrims" die naar Santiago reizen. Vroeger was dat een reis die je onder barre omstandigheden volbracht, en waarbij je lange tijd in relatieve eenzaamheid over je leven kon nadenken.
Nu zijn er reizigers, die een soort gezelligheidsclubje vormen. op die manier een klein stukje van de reis afleggen, vervolgens terugvliegen naar huis om in de volgende vakantieperiode weer een stukje af te leggen. Een serie van vakantiereisjes. Het slaat nergens meer op.

Zo ook met de zeiltocht van Laura. Al gaat het in haar geval niet om het aflaatje, maar om de aantekening in het GWR (die het niet willen aantekenen, overigens).
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:14:14 #51
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72901720
ben ik nog op tijd voor een tvp in dit hard lopende topic?
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 12:29:25 #52
137949 Disana
pi_72902038
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:14 schreef Marrije het volgende:
ben ik nog op tijd voor een tvp in dit hard lopende topic?
We weten nog steeds niet of Born_to_Sail haar echte twitter is, maar daarin zegt de schrijver 'tot november'. En dan zegt een andere schrijver dat Laura's Hyves ook al op slot zit. Iets lager staat dat 'Laura' niets meer schrijft tot de zaak voorkomt.

Dus we hebben niets te beppen

http://search.twitter.com/search?q=Born_to_Sail
pi_72902397
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar je dacht dat een mannelijke lichtmatroos in die tijd geen pak ransel had gekregen als die de zeilen niet goed vast heeft gezet en daardoor het hele schip in gevaar brengt?

De essentie van dat liedje is namelijk niet dat zij klappen krijgt van een 'sadistische' kapitein, het gaat erom dat zij haar gerechte straf probeert te ontlopen door zich als een hoer aan te bieden, het is een pleidooi waarom vrouwen niets te zoeken hebben in de mannenwereld op een zeilschip .
Je spreekt je andere honderd posts in deze reeks nu wel tegen.
pi_72902416
Nieuwe wereldkampioen burrito's eten, meldt de krant. Alweer een kans die begaafde Laura heeft laten liggen!
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:57:53 #55
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72902672
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:29 schreef Disana het volgende:

[..]

We weten nog steeds niet of Born_to_Sail haar echte twitter is, maar daarin zegt de schrijver 'tot november'. En dan zegt een andere schrijver dat Laura's Hyves ook al op slot zit. Iets lager staat dat 'Laura' niets meer schrijft tot de zaak voorkomt.

Dus we hebben niets te beppen

http://search.twitter.com/search?q=Born_to_Sail
Jammer Dat wordt dus wachten tot eind oktober
pi_72902679
13 jarige meisje
  zaterdag 19 september 2009 @ 19:13:00 #57
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72912576
Ik discussieer al een tijdje mee in dit draadje. Wij komen uit een familie die wortelt in waterrijke gebieden: Holland en Zeeland. Daarom werd er veel gezeild bij ons: de meesten gewoon in Spankertjes enzo op de binnenwateren. sommigen van de familie hadden kajuitjes die wel zeewaardig waren, maar daar waren we heel voorzichtig in.

Maar een tak binnen de familie, namelijk die van mijn oudoom, waren echt zeer ervaren watersporters. De zoon van mijn oudoom, mijn achterneef dus, deed ook mee aan zeezeilen (niet solo, met een crew). Heel vaak deed hij mee aan wedstrijden.
Omdat ik de preciese achtergronden niet meer wist (ik was nog maar een kind), heb ik dat tot nog toe niet verteld, maar deze achterneef is na het voltooien van een zeezeilwedstrijd in de Engelse wateren, op de terugreis naar huis (Noordzee, ter hoogte van de plaats Lowestoft), overvaren door een tanker. Mijn achterneef is vermist (verdronken). Dit was begin jaren zeventig..

Het duurde dus even voor ik voldoende inormatie had verzameld: het blljkt nu, dat er één overlevende is geweest van de crew (inmiddels door ziekte overleden) , die bij leven altijd contact heeft gehouden met de kapitein van de tanker. De tanker heeft het zeilscheepje niet op de radar gezien, maar had voldoende wachten uitstaan, die, toen ze door andere waarnemingen het zeilscheepje in het oog kregen, onmiddellijk allerlei koerswijzigende maatregelen namen.
Door de grootte van het schip, kon het niet voldoende s nel op de koerswijzigingen reageren.Het zeiljachtje op haar beurt, had door omstandigheden ook niet de mogelijkheid om uit de koers van de tanker te varen. Het kwam dus op een aanvaring op volle zee.
De tanker heeft alles in het werk gesteld om hulp in te roepen, en is zelf tot stilstand gekomen, maar omdat zo'n tanker zo traag reageert, lukte dat pas tussen Amsterdam en Rotterdam.

Onderzoek wees uit dat de tanker niets te verwijten viel. Dat zelfde onderzoek wees ook uit dat het zeilschip niets te verwijten viel.
De kapitein en zijn rederij hebben toch alle steun aan de vrouw en de kinderen van mijn achterneef aangeboden: eerst financieel, maar dat was niet nodig omdat mijn achterneef zijn gezin "goed achtergelaten had", maar vooral ook op persoonlijk vlak. Ook de andere omgekomenen en de enige overlevende van de aanvaring zijn door de rederij tot wel 20 jaar na de aanvaring, altijd begeleid gebleven. Deze rederij had wel meer grote schepen varen, en had meer ervaring met ongelukken, ondanks het feit dat de rederij zeer veel waarde hechtte aan het voorkomen van ongelukken. De rederij vaardigde ook werknemers af naar internationale besprekingen ivm met voorkoming aanvaringen op zee.

De kapitein van de tanker heeft rond jaren tachtig vanwege gezinsomstandigheden een baan aan wal geaccepteerd. Hij is (zeil)maatje gebleven met de overlevende van de aanvaring tot ca. 2000. Zij hebben zich wat zeilen betreft altijd beperkt tot binnenwateren en kustwateren.
------------------------
Dit familieverhaal laat gewoon maar zien, dat je een rund bent als je zegt "Dit kan mij niet overkomen, want...... bladiebladiebla........
----------
En jaaaaaa, ik ken de dodehoekverhalen en de fietsers.
En toch zijn er in onze familie veel meer mensen die dagelijks de f iets pakken dan dat ze op volle zee in een vaargeul gaan zeilen. Gek he?

[ Bericht 0% gewijzigd door ValseNoot op 19-09-2009 19:42:31 (typo) ]
pi_72919049
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Het schijnt anders het oordeel te zijn van iedereen die haar persoonlijk kent .. incluis de Raad die dus geen twijfels uit aan haar kunnen
[..]
Ik wist niet dat je iedereen kende die haar persoonlijk kent. Maar zei je niet een paar topics geleden dat haar moeder haar wellicht helemaal niet goed kent?
quote:
[..]
Solozeiltocht, terwijl ze eigenlijk meer aan wal zit? En krijgt ze wel hulp van vrienden en kennissen terwijl haar vader zich niet veel aan haar situatie gelegen laat liggen?
Wordt ze niet verondersteld begeleid te worden door een ouder/opvoeder?
quote:
Je bedoelt de voorwaarden die bedacht zijn na de commotie over haar .. want het record van Mike Pelham van 2 jaar geleden, toen hij 14 was, staat er namelijk wel ..
[..]
Zijn die regels bedacht naar aanleiding van haar plan?
Is dat ook een aanname? Of kun je dat staven?
quote:
Daar ging het mijn ouders nog niet eens om .. ze vonden het maar een zweverig gebeuren waar geen geld mee te verdienen was
[..]
Had je een bijzonder talent voor dansen dan? In dat geval is het inderdaad erg jammer..
quote:
Het maakt idd duidelijk dat Pa de waarheid verteld, hij heeft voorwaarden gesteld en ha
ar bijna alles zelf laten regelen .. niet echt de acties van een man dus die zijn kind zit te pushen, met in het achterhoofd de gedachte dat zij geld voor hem moet verdienen.
Ik vind dat het vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid, anders denk je daar toch aan?
Anders heeft hij bewust het plan van zijn dochter op die manier gesaboteerd.
En de waarheid.. Volgens mij is een aantal topics geleden al aan het licht gekomen dat hij het over een aantal dingen niet zo nauw nam met de waarheid.
pi_72925367
quote:

[..]

Die zijn er echt heel veel.
  zondag 20 september 2009 @ 10:14:52 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72925660
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:00 schreef Dragorius het volgende:
Kennelijk neemt ze geen enkel risico, want Spot gaat niet mee. Dat blijkt uit haar vraag- en antwoord-rubriekje in het AD van zaterdag, zie hier bij vraag 9

Dat is overigens ook het enige nieuws, want wat het artikel verder oplevert, behalve natuurlijk dat ze nog maar eens meldt dat ze al deze publiciteit niet gewild en vooral niet gezocht heeft en dat ze in het orkaanseizoen waarschijnlijk naar huis vliegt. Dat vond ik wel grappig, zeker met die vergelijking hier eerder met de pelgrimstochten van tegenwoordig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72926206
Vandaag is ze jarig toch?
Hiep hiep hoer-a! En ook prostituut-b!
Ze heeft met haar inmiddels 14 jonge jaren ons al wekenlang van gesprekstof voorzien.
Inderdaad een uitzonderlijk talent!
Vanaf hier nog vele jaren dan maar en dat ze haar talent maar maximaal mag ontplooien
pi_72927345
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:46 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je spreekt je andere honderd posts in deze reeks nu wel tegen.
Huh .. wat heeft de tekst van dat liedje met mijn mening te maken? Het is een oud liedje, uit een tijd dat de zeevaart nog puur mannenwerk was en lijfstraffen gewoon
pleased to meet you
pi_72928904
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 22:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik wist niet dat je iedereen kende die haar persoonlijk kent. Maar zei je niet een paar topics geleden dat haar moeder haar wellicht helemaal niet goed kent?
Ik ken helemaal niemand die haar persoonlijk kent persoonlijk, ik lees alleen her en der commentaren van mensen die haar dus wel persoonlijk kennen .. en wat heeft iemand persoonlijk kennen te maken met iemand goed kennen?
quote:
Solozeiltocht, terwijl ze eigenlijk meer aan wal zit? En krijgt ze wel hulp van vrienden en kennissen terwijl haar vader zich niet veel aan haar situatie gelegen laat liggen?
Wordt ze niet verondersteld begeleid te worden door een ouder/opvoeder?
Tja, het is geen race tegen de klok, non-stop en zonder hulp .. zolang zij alleen zeilt van A naar B naar C is het een solo-zeiltocht. En als de periodes dat zij op het water zit bij elkaar niet langer zijn dan de school-vakanties, en vaders opvang en begeleiding geregeld heeft in de havens is er eigenlijk aan alle voorwaarden voldaan.
quote:
Zijn die regels bedacht naar aanleiding van haar plan?
Is dat ook een aanname? Of kun je dat staven?
Het is in deze reeks langs gekomen dat ze het niet meer willen accepteren, dat werd in de een of andere krant gemeld volgens iemand .. en datis nog niet aangepast op de site, daar staat nog steeds dit
quote:
Examples of proposals that we will not accept:
Most sit ups by a twelve year old
Fastest marathon by a pensioner
Strongest child in the world
Youngest solo pilot

Examples of records we do accept:
Oldest person to run a marathon
Oldest driver
Youngest person to climb Mt Everest
Youngest solo trans-Atlantic Sailor
http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspx
quote:
Had je een bijzonder talent voor dansen dan? In dat geval is het inderdaad erg jammer..
De ballet-leraren van mijn vriendinnetje vonden van wel, die hebben mijn ouders benadert, dat ik lessen zou moeten volgen .. ik kon zonder een enkele les gevolgd te hebben blijkbaar dingen dansen waar anderen na jaren oefenen nog moeite mee hebben ..
quote:
Ik vind dat het vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid, anders denk je daar toch aan?
Anders heeft hij bewust het plan van zijn dochter op die manier gesaboteerd.
En de waarheid.. Volgens mij is een aantal topics geleden al aan het licht gekomen dat hij het over een aantal dingen niet zo nauw nam met de waarheid.
Als het dan vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid blijf je nergens met de suggestie dat pa het allemaal geregeld heeft om er zelf beter van te worden .. niet waar?
En of Pa het plan van zijn dochter bewust gesaboteerd heeft, ik zou het niet weten .. maar als ik dat bekijk in het kader van 'barricades opwerpen' zoals er dus 3 jaar geleden is gebeurt (ook volgens ma die dat al zo lang ziet aankomen) is dat heel goed mogelijk. In dat licht bekeken zou je je zelfs moeten afvragen of je dat Engeland-avontuur en zijn reactie daarop niet anders moet gaan uitleggen .. meer als 'kijk dochter, zoiets kan je dus ook aan de nadere kant van de planeet gebeuren, dat je gewoon van je boot geplukt wordt en in een kindertehuis geplaatst.' Maar ja, zoiets zou je natuurlijk nooit hardop zeggen, dat je het plan van je kind op zo'n 'achterbakse' manier zit te frustreren.
pleased to meet you
pi_72938960
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik ken helemaal niemand die haar persoonlijk kent persoonlijk, ik lees alleen her en der commentaren van mensen die haar dus wel persoonlijk kennen .. en wat heeft iemand persoonlijk kennen te maken met iemand goed kennen?
[..]
Dan moeten we daar maar vanuit gaan..
Het heeft te maken met de mate waarin je iemand kunt beoordelen.
quote:
Tja, het is geen race tegen de klok, non-stop en zonder hulp .. zolang zij alleen zeilt van A naar B naar C is het een solo-zeiltocht. En als de periodes dat zij op het water zit bij elkaar niet langer zijn dan de school-vakanties, en vaders opvang en begeleiding geregeld heeft in de havens is er eigenlijk aan alle voorwaarden voldaan.
[..]
Ze is dus meer aan land dan aan boord. In hoeverre is het dan überhaupt nog een zeiltocht?
Ze vliegt tussendoor ook nog even naar huis.. Ze kan net zo goed in de schoolvakenties gaan zeilen dus.
quote:
Het is in deze reeks langs gekomen dat ze het niet meer willen accepteren, dat werd in de een of andere krant gemeld volgens iemand .. en datis nog niet aangepast op de site, daar staat nog steeds dit
[..]

http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspx
[..]
Zouden we op het verkeerde been gezet zijn?
quote:
De ballet-leraren van mijn vriendinnetje vonden van wel, die hebben mijn ouders benadert, dat ik lessen zou moeten volgen .. ik kon zonder een enkele les gevolgd te hebben blijkbaar dingen dansen waar anderen na jaren oefenen nog moeite mee hebben ..
[..]
Je hebt dus nooit les gehad? Maar hoe konden de leraren van je vriendin dat weten dan?
Mocht je dan helemaal geen balletlessen volgen?
quote:
Als het dan vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid blijf je nergens met de suggestie dat pa het allemaal geregeld heeft om er zelf beter van te worden .. niet waar?
Er is duidelijk niets voorbereid. Als het waar is, dan is dit idee recent.
Je kunt ook onmogelijk jaren vantevoren weten of je dochter bekend gaat worden, nietwaar?
quote:
En of Pa het plan van zijn dochter bewust gesaboteerd heeft, ik zou het niet weten .. maar als ik dat bekijk in het kader van 'barricades opwerpen' zoals er dus 3 jaar geleden is gebeurt (ook volgens ma die dat al zo lang ziet aankomen) is dat heel goed mogelijk. In dat licht bekeken zou je je zelfs moeten afvragen of je dat Engeland-avontuur en zijn reactie daarop niet anders moet gaan uitleggen .. meer als 'kijk dochter, zoiets kan je dus ook aan de nadere kant van de planeet gebeuren, dat je gewoon van je boot geplukt wordt en in een kindertehuis geplaatst.' Maar ja, zoiets zou je natuurlijk nooit hardop zeggen, dat je het plan van je kind op zo'n 'achterbakse' manier zit te frustreren.
Dat vind ik dan wel een vreemde manier van opvoeden..
Zijn die barricades ook opgeworpen volgens ma, bedoel je? Daar heb ik niets over gelezen.
Mijn idee was dat er niks was voorbereid, omdat hij anders wel aan de voorwaarden voor afstandsonderwijs had voldaan.
In het andere geval is immers de enige mogelijkheid sabotage.
pi_72963929
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan moeten we daar maar vanuit gaan..
Het heeft te maken met de mate waarin je iemand kunt beoordelen.
Comments op Zeilen had ik het dan over, en wat ik op diverse blogs tegen ben gekomen, mensen die haar tegen zijn gekomen bij de sluis, in een of andere race etc .. dus die kennen haar niet goed maar wel persoonlijk , en dan in het kader van 'kunnen zeilen'
quote:
Ze is dus meer aan land dan aan boord. In hoeverre is het dan überhaupt nog een zeiltocht?
Ze vliegt tussendoor ook nog even naar huis.. Ze kan net zo goed in de schoolvakenties gaan zeilen dus.
Die vallen helaas niet altijd in het goede wind-seizoen, zoals je misschien herinnert is die reis gepland op de goede winden
quote:
Zouden we op het verkeerde been gezet zijn?
Goed mogelijk dat ze het willen aanpassen nu, na al die commotie, dat zou mij niets verbazen .. waar het mij om ging is dat dat dus nieuw is, iets dat blijkbaar nog ingevoerd moet worden, stellen dat Laura slecht is voorbereid omdat zij dat niet wist klopt niet.
quote:
Je hebt dus nooit les gehad? Maar hoe konden de leraren van je vriendin dat weten dan?
Mocht je dan helemaal geen balletlessen volgen?
Nope, en daarna mocht ik nog niet eens meer mee met mijn vriendin, tijdens de les op het bankje zitten toekijken . En hoe de leraren het wisten, ik stond daar wat te huppelen voor die grote spiegel terwijl de leerlingen zich aan het omkleden waren na de les, ik werd gevraagd van wie ik les had gehad, niemand dus
quote:
Er is duidelijk niets voorbereid. Als het waar is, dan is dit idee recent.
Je kunt ook onmogelijk jaren vantevoren weten of je dochter bekend gaat worden, nietwaar?
Er werd anders meer dan eens gesuggereerd dat Pa haar al sinds jaren die kant op zit te pushen
quote:
Dat vind ik dan wel een vreemde manier van opvoeden..
Zijn die barricades ook opgeworpen volgens ma, bedoel je? Daar heb ik niets over gelezen.
Mijn idee was dat er niks was voorbereid, omdat hij anders wel aan de voorwaarden voor afstandsonderwijs had voldaan.
In het andere geval is immers de enige mogelijkheid sabotage.
Mwah, je kind de consequenties laten ondergaan van zijn eigen beslissingen vind ik geen vreemde manier van opvoeden anders
pleased to meet you
pi_72967082
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Comments op Zeilen had ik het dan over, en wat ik op diverse blogs tegen ben gekomen, mensen die haar tegen zijn gekomen bij de sluis, in een of andere race etc .. dus die kennen haar niet goed maar wel persoonlijk , en dan in het kader van 'kunnen zeilen'
[..]
Ok, want de sluiswachters hadden ook weleens commentaar, geloof ik
quote:
Die vallen helaas niet altijd in het goede wind-seizoen, zoals je misschien herinnert is die reis gepland op de goede winden
[..]
Het is toch een meerjarenplan? Daar moet wel een mouw aan te passen zijn..
quote:
Goed mogelijk dat ze het willen aanpassen nu, na al die commotie, dat zou mij niets verbazen .. waar het mij om ging is dat dat dus nieuw is, iets dat blijkbaar nog ingevoerd moet worden, stellen dat Laura slecht is voorbereid omdat zij dat niet wist klopt niet.
[..]
Je gaat er dus wel vanuit dat het waar is? Ik dacht dat het mss. een onzinverhaal was, dan..
quote:
Nope, en daarna mocht ik nog niet eens meer mee met mijn vriendin, tijdens de les op het bankje zitten toekijken . En hoe de leraren het wisten, ik stond daar wat te huppelen voor die grote spiegel terwijl de leerlingen zich aan het omkleden waren na de les, ik werd gevraagd van wie ik les had gehad, niemand dus
[..]
Het lijkt wel alsof je ouders een sterke antipathie voor dansen hebben.. Jammer, maar heb je dan later nooit lessen genomen?
Als het mijn passie was geweest, had ik dat wel gedaan.. Boeiend of je de wereldtop bereikt of niet. Een passie is een passie, tenslotte.
quote:
Er werd anders meer dan eens gesuggereerd dat Pa haar al sinds jaren die kant op zit te pushen
[..]
Het is best mogelijk dat hij haar gepusht heeft, maar in het kader van sponsorwerving? Lijkt me stug.. Je kunt echt niet jaren van tevoren voorspellen of je kind bekend gaat worden of niet.
quote:
Mwah, je kind de consequenties laten ondergaan van zijn eigen beslissingen vind ik geen vreemde manier van opvoeden anders
Dat misschien niet, maar iets slecht of niet regelen zodat de droom van je kind eraan gaat.. Dat is geen 'barricades opwerpen' maar bewust de boel in de war sturen. Sabotage dus. Maar ik denk niet dat dat aan de hand is geweest. Ik voerde het alleen op als enig alternatief.
pi_73127342
Ah, we zijn er nog, met een inmiddels 14-jarige Laura...

Heb even globaal bijgelezen, maar er is de afgelopen 2 weken niets spannends gebeurd begrijp ik?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73129405
quote:
Australië: tiener moet niet wereld rondzeilen

SYDNEY - De Australische autoriteiten hebben een tiener zaterdag aangespoord af te zien van haar poging de jongste solozeiler rond de wereld te worden. Dat gebeurde nadat bekend werd dat onderzoekers haar verantwoordelijk houden voor een botsing met een vrachtschip.

De 16-jarige Jessica Watson kwam begin september op een drukke vaarroute in aanvaring met een vrachtschip van 63.000 ton. De zeilster was korter dan 24 uur daarvoor vertrokken op een tiendaagse zeilreis naar startpunt Sydney. Haar boot was flink beschadigd, waarop de scholiere terugkeerde naar het vasteland voor reparaties.

Watson bezwoer dat het incident haar er niet van zou weerhouden alsnog de recordpoging te wagen. Maar Paul Lucas, plaatsvervangend premier van Queensland, liet weten dat ze niet goed voorbereid was op de gevaarlijke reis. Volgens onderzoekers van veiligheidsdiensten te water is Watson waarschijnlijk kort voor de botsing ingedut.

Ook concludeerden zij dat Watson geen duidelijk plan had voor haar wereldreis. Ze had geen 'vermoeidheidsplan' paraat voor de momenten dat ze zou moeten gaan slapen. „Dit is een zeer, zeer ernstige zaak en ik roep Jessica en haar ouders op nog eens even goed na te denken of ze er wel echt klaar voor is”, aldus Lucas. Het meisje krijgt alle steun van haar ouders.

Watson, die zeilt sinds haar achtste, hoopt het record van landgenoot Jesse Martin te breken, die de reis in 1999 op zijn achttiende volbracht. De poging van de 17-jarige Britse Mike Perham mislukte vorige maand, onder meer door problemen met het roer. Wel werd hij de jongste solozeiler die met assistentie in 156 dagen rond de wereld zeilde.

Een rechtbank in Nederland plaatste de 13-jarige solozeilster Laura Dekker, die eveneens een recordpoging wil wagen, eind augustus onder voorlopig toezicht van jeugdzorg.
bron
  zaterdag 26 september 2009 @ 18:25:03 #69
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73130107
Kijk. En over haar had men nog gezegd dat ze zo goed voorbereid was. Ook niet dus.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 09:10:21 #70
137949 Disana
pi_74068826
Van de week komt de zaak weer voor de rechter. In de loop van de ochtend praat Radio 1 met de woordvoerder van Laura.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:16:16 #71
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74068925
Ah, welke datum is de uitspraak ook al weer?
pi_74068969
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:16 schreef Marrije het volgende:
Vandaag
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 09:20:53 #73
137949 Disana
pi_74069010
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:16 schreef Marrije het volgende:
Vandaag. Nu op de radio:

Mariska Boertmans is haar woordvoerster.
Alle partijen worden vandaag gehoord.
Jeugdzorg is verantwoordelijk voor Laura, dus voor grote plannen moeten de ouders overleggen.
Laura is bij het proces.
Het OTS was niet lastig voor haar, alle belangstelling wel. Men heeft haar zoveel mogelijk rust gegund. Haar cijfers op school waren goed. Laura is zelfstandig en doelgericht, zeilen is haar grote passie.
Er zijn 3 onderzoeken gedaan. Woordvoerster kan er niets over zeggen in het belang van de zaak.
Vandaag kunnen partijen een toelichting geven.
Laura heeft hoop dat ze mag gaan zeilen.
Relatie met ouders is goed, goede band met moeder ook. Beiden zullen vandaag aanwezig zijn. Relatie met moeder is niet slecht zoals in de Volkskrant werd beweerd.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:23:17 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74069053
Kunnen we de uitspraak live volgen en hoe laat is die?
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:02:37 #75
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_74069862
Pff, topic # 21 al weer voor zo'n aandachtsgeile eigenwijs trutje. Laat haar lekker gaan en tegen een schip aanvaren ofzo. Vervolgens vooral geen aandacht meer aan besteden
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:16:32 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74070164
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:02 schreef Demophon het volgende:
Pff, topic # 21 al weer voor zo'n aandachtsgeile eigenwijs trutje. Laat haar lekker gaan en tegen een schip aanvaren ofzo. Vervolgens vooral geen aandacht meer aan besteden
Ja, laten we het even op aandachtsgeilheid houden dat de uitspraak van de rechter vandaag is

Anyway, ik ben benieuwd maar ik ga er vanuit dat er geen rechter is die haar nog durft te laten gaan
En zeker niet na de recente "successen" in Australië
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_74070197
Hopen dat dit onnozele plan voor anker blijft liggen
Mr. Prolapse 2009
pi_74070598
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:18 schreef Dragorius het volgende:
Hopen dat dit onnozele plan voor anker blijft liggen
Want het raakt kant noch wal

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 26-10-2009 10:40:57 ]
pi_74070603
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Want het raakt kant nog wal

Zo, dat wordt nieuwe thee halen...
Mr. Prolapse 2009
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:52:40 #80
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74071078
Wel beter dat ze alleen gaat, ik zou in ieder geval nooit met een 13 jarige in zee gaan!

Mocht ze niet mogen heeft ze wel zeeën van tijd om een nieuwe planning te maken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74071353
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
Wel beter dat ze alleen gaat, ik zou in ieder geval nooit met een 13 jarige in zee gaan!

Mocht ze niet mogen heeft ze wel zeeën van tijd om een nieuwe planning te maken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zul je net zien dat de wind uit d'r zeilen gehaald wordt.
tvp
pi_74072591
Wat een oeverloze discussie, weer..
pi_74072670
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat een oeverloze discussie, weer..
Oh, waait de wind uit die hoek
pi_74072688
Dat moet jij zeggen E_O, als er iemand verbonden is met water is het jouw nickname wel
Mr. Prolapse 2009
pi_74072775
Oh vandaar dat ik me als een vis in het water voel, hier..
pi_74073437
quote:
Vandaag buigt de rechter in Utrecht zich opnieuw over de omstreden zeiltocht van viertienjarige zeilster Laura Dekker. Deze week moet dat leiden tot het verlossende antwoord: is het verantwoord of niet om het meisje alleen aan een zeiltocht rond de wereld te laten beginnen? 

In EenVandaag de uitkomsten van een peiling onder het jongerenpanel Top-X. Een meerderheid van de jeugd vindt dat Laura nog te jong is om alleen uit te varen.
http://www.eenvandaag.nl/(...)nd_de_wereld_zeilen_
pi_74073624
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:16 schreef Leandra het volgende:

Anyway, ik ben benieuwd maar ik ga er vanuit dat er geen rechter is die haar nog durft te laten gaan
En zeker niet na de recente "successen" in Australië
dat zou nogal zorgwekkend zijn, dat kennelijk rechters moeten bepalen voor kinderen en niet meer hun ouders... en daarin vooral de publieke opinie ofwel volledig andere zaken als het buitenland als 'grond' voor hun beslissing moeten nemen...

Persoonlijk hoop ik dat de verspilling van belastinggeld bestemd voor hoog noodzakelijke Jeugdzorg en jeugdrechters verder aan dit geval besteed wordt ....
Laat de ouders maar bepalen of hun dochter weg mag of niet, die moeten ook de verantwoordelijkheid dragen voor eventuele ongevallen of als hun dochter schade oploopt. (wat me idd waarschijnlijk lijkt, maar kennelijk een risico dat die ouders en het kind in volle bewustzijn nemen en zelf ook financieren en regelen)

In de tijd die verdaan is met dit elitaire trutjes-geval zijn waarschijnlijk een tiental kinderen uit de sociale onderklase in zwaardere problemen geraakt, ondervoed en verwaarsloost en stonden er veel minder pers en 'hulpverleners' klaar om daarvoor hun verantwoordelijkheid te nemen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:17:25 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74073727
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat zou nogal zorgwekkend zijn, dat kennelijk rechters moeten bepalen voor kinderen en niet meer hun ouders... en daarin vooral de publieke opinie ofwel volledig andere zaken als het buitenland als 'grond' voor hun beslissing moeten nemen...
In dit geval zijn de ouders het niet eens, en vindt de moeder het niet goed dat Laura gaat.

Daarbij kun je je afvragen of het wel verantwoord zou zijn als beide ouders het wel goedgevonden zouden hebben, en dan kunnen de ouders nog zoveel goedvinden, als de veiligheid van het minderjarige kind in het geding is dan is dat reden genoeg om het door de rechter te laten bepalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_74073751
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dit geval zijn de ouders het niet eens, en vindt de moeder het niet goed dat Laura gaat.
Dat zou prima zijn, want ze heeft het Ouderlijk gezag en kan de reis dus verbieden... waarom dan nog naar de rechter stappen?

... als ze dat niet wil doen, is het hooguit ouderlijke lafheid.. maar gaan we dan werkelijk naar een maatschappij waarin Rechters vooral bedoelt zijn om kennelijk de gewone fouten van verder capabele ouders die enkel niet 'nee' tegen hun kinderen kunnen zeggen, te gaan 'rechtbreien'...
zonder dat de kinders verder illegale handelingen doen

Dat zou het jeugdbudget helemaal doen exploderen en met zo'n instelling over jeugdzorg gaan juist steeds meer sociaal zwakkeren en kinderen in een duidelijke achterstand ten onder aan gebrek aan jeugdzorg en die staan aan veel grotere gevaren bloot dan dat verwende wichtje met haar 'zeilboot' en 'ravensburger's-iedereen-kan-zeilen' ....

nee sory, maar een goede jeugdrechter zou _juist_ moeten beslissen dat het aan de ouders is en het deel is van het uitoefenen van ouderlijke verantwoordelijkheid om dit zelf te regelen en de rechter niet de juiste positie is om te gaan bepalen wat ouders precies hun kin d te vertellen hebben als die bepaalde wensen uit.

[ Bericht 51% gewijzigd door RM-rf op 26-10-2009 12:51:28 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:19:23 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74073785
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn, want ze heeft het Ouderlijk gezag en kan de reis dus verbieden... waarom dan nog naar de rechter stappen?
Omdat vader en Laura vinden dat ze wel moet gaan

En moeder in eerste instantie onder chantage geen bezwaar heeft gemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:43:29 #91
3542 Gia
User under construction
pi_74074410
Krijgen we nu herhaling van zetten? Als die mensen die het niet gevolgd hebben dan eerst eens teruglezen.

Ben erg benieuwd naar de uitspraak.

Overigens vind ik het wel een zaak van ons allemaal, dus de rechter. Als ze door een ongeluk gehandicapt raakt, is dat namelijk best wel een aanslag op staatsgeld, en een uitkering voor moeder die dan het rietje om door te eten/drinken vast moet houden en de luier moet verschonen. En nog WIA voor vader, die door schuldgevoelens zwaar depressief wordt.
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:46:45 #92
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74074491
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:43 schreef Gia het volgende:
Krijgen we nu herhaling van zetten? Als die mensen die het niet gevolgd hebben dan eerst eens teruglezen.

Overigens vind ik het wel een zaak van ons allemaal, dus de rechter. Als ze door een ongeluk gehandicapt raakt, is dat namelijk best wel een aanslag op staatsgeld, en een uitkering voor moeder die dan het rietje om door te eten/drinken vast moet houden en de luier moet verschonen. En nog WIA voor vader, die door schuldgevoelens zwaar depressief wordt.
Zo kun je overal staatsbelang aan koppelen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 12:50:45 #93
137949 Disana
pi_74074608
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:43 schreef Gia het volgende:

Nog steeds niets op de radio. Verwacht wel dat ze er net als vanochtend over berichten.
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:54:01 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_74074702
Volgens mij las ik in het AD dat ze de uitspraak pas vrijdag verwachten. Vandaag is alleen de zitting.

De uitspraak over of het zeilmeisje oud en wijs genoeg is om alleen de wereld rond te zeilen, wordt vrijdag verwacht.

bron
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_74074940
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat vader en Laura vinden dat ze wel moet gaan
Nee, als gezagdrager kan die moeder gewoon de reis verbieden, daarvoor heeft ze geen enkele rechtsgang nodig.... ook niet als de andere gezagsdrager het géén probleem vind.

Wat enkel bleek tijdens de eerdere rechtszaak is dat de moeder dat 'niet aandurft' om duidelijk nee te zeggen, omdat ze bang is 'dat haar diochter misschien boos daarom op haar zou worden'... tja... geen teken van een goede ouderlijke verantwoordelijksopvatting en tekenend voor een 'zwakke ouder' (en achterliggend scheidingsdrama).

Een sterke vraag is echter of het een taak van Jeugdzorg en de rechterlijke macht is opeens ook in zulke gevallen van veelal prima gesitueerde ouders die financieel zelfstandig zijn en een prima opgevoed kind hebben zonder opvallende (gedrags-)problemen wegens zulke gezinsinterne ruzies te gaan ingrijpen ...

moet de rechter zich gaan bemoeien met zulk een scheiding waarin kennelijk de kinderen ook slachtoffer worden (of die kinderen zelf ook tot brutale betwetertjes die denken 'wel eventjes te kunnen zeilen') opgroeien...

nee sorry, maar daarvan zie ik het nut niet in én vooral maak ik me zorgen dat het budget van onze jeugdzorg absoluut niet voldoet aan zulke gevallen waar ook meestal weinig aan te 'verbeteren' is ...
Ik ben eerder van mening dat de Jeugdzorg zich moet concetreren op daadwerkelijk verwaarloosde of mishandelde kinderen en niet zulke kennelijk verkeerd opgevoedde blagen van ouders die denken dat 'hun kind alles kan'.... die ouders moeten zélf maar leren van hun opvoedkundige fouten (en ja, ook als dat tot een tragisch zeilongeval leidt ... jammr voor dat meisje maar zij en haar ouders, óók haar moeder, gaan in volle bewustzijn dat risico aan en dat valt dan ook onder hun individuele verantwoordelijkheid ... ze zijn oud en wijs genoeg om zelf ook foute beslissingen te maken)
pi_74079932
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Persoonlijk hoop ik dat de verspilling van belastinggeld bestemd voor hoog noodzakelijke Jeugdzorg en jeugdrechters verder aan dit geval besteed wordt ....
Laat de ouders maar bepalen of hun dochter weg mag of niet, die moeten ook de verantwoordelijkheid dragen voor eventuele ongevallen of als hun dochter schade oploopt. (wat me idd waarschijnlijk lijkt, maar kennelijk een risico dat die ouders en het kind in volle bewustzijn nemen en zelf ook financieren en regelen)

In de tijd die verdaan is met dit elitaire trutjes-geval zijn waarschijnlijk een tiental kinderen uit de sociale onderklase in zwaardere problemen geraakt, ondervoed en verwaarsloost en stonden er veel minder pers en 'hulpverleners' klaar om daarvoor hun verantwoordelijkheid te nemen.
Als de ouders hun kind gevaarlijke dingen laten doen, dan is het goed mi. dat de staat ingrijpt en dat een onafhankelijke rechter daarin bemiddelt.
Waar blijkt uit dat de publieke opinie als grond voor een beslissing wordt genomen?
Het 'buitenland' is een niet volledige andere zaak. Er zit wel verschil in. Met name in het feit dat Jessica uitstekend voorbereid leek te zijn, itt. tot Laura, en dat er desondanks binnen een dag een ongeluk gebeurde.
Dat mag heus wel meegewogen worden.

Dat er zwaardere gevallen zijn, ben ik absoluut met je eens. Maar het feit dat een rijk land daar beperkte middelen voor lijkt te hebben, kan mi. eerder verklaard uit het gedrag van de top van het bedrijfsleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 26-10-2009 15:56:09 ]
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:47:07 #97
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74080073
Je haalt me de wind uit de zeilen.

Nog steeds geen nieuws?
pi_74080782
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[quote]
moet de rechter zich gaan bemoeien met zulk een scheiding waarin kennelijk de kinderen ook slachtoffer worden (of die kinderen zelf ook tot brutale betwetertjes die denken 'wel eventjes te kunnen zeilen') opgroeien...
Absoluut!

Een verkeerd opgevoed blaag dat denkt alles te kunnen, en er zelfs niet voor terugschrikt om bv. haar moeder emotioneel te chanteren is evengoed een slachtoffer als een mishandeld kind.
quote:
nee sorry, maar daarvan zie ik het nut niet in én vooral maak ik me zorgen dat het budget van onze jeugdzorg absoluut niet voldoet aan zulke gevallen waar ook meestal weinig aan te 'verbeteren' is ...
Ik ben eerder van mening dat de Jeugdzorg zich moet concetreren op daadwerkelijk verwaarloosde of mishandelde kinderen en niet zulke kennelijk verkeerd opgevoedde blagen van ouders die denken dat 'hun kind alles kan'.... die ouders moeten zélf maar leren van hun opvoedkundige fouten (en ja, ook als dat tot een tragisch zeilongeval leidt ... jammr voor dat meisje maar zij en haar ouders, óók haar moeder, gaan in volle bewustzijn dat risico aan en dat valt dan ook onder hun individuele verantwoordelijkheid ... ze zijn oud en wijs genoeg om zelf ook foute beslissingen te maken)
In dit geval lijkt het me toch nuttig om het kind te beschermen. Het blijft een onschuldig slachtoffer.

Wat je beschrijft is natuurlijk net zo goed mishandeling..
pi_74082134
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 15:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als de ouders hun kind gevaarlijke dingen laten doen, dan is het goed mi. dat de staat ingrijpt en dat een onafhankelijke rechter daarin bemiddelt.
er sterven wekelijks 14 jarige meisjes omdat ze met een fietsje langs drukke wegen rijden en een vrachtwagen ze niet ziet ...
moet de overheid daar altijd maar tegen ingrijpen?
moet de overheid kennelijk alle ouders bij de hand gaan nemen? ... omdat die overheid zo goed weet wat goed is voor kinderen?

laat nu juist precies diezelfde Overheid ook de grootste Kindermishandelaar zijn... juist Jeugdzorg zélf ... daar zijn de misstanden ongekend hoog en meermaals is er al door betrokken gewezen op de foute behandeling van kinderen die onder Voogdij van jeugdzorg gesteld zijn en die veelvuldig in grotere problemen komen of de echt slechte gevallen betreft kinderen die in jeugddetentiecentra domweg 'opgesloten' worden, zonder dat ze verder een misdrijf begaan hebben maar vooral 'lastig' zijn en men de mankracht en financiele mogelijkheid niet heeft hiervoor een betere zorg te verlenen...

En nu wil kennelijk Jeugdzorg, in plaats van de eigen problemen aan te pakkeen en juist die gevallen die die extra zorg wél nodig hebben, makkelijk gaan scoren wegens zo'n leuk 'publiciteits-gevalletje'...
verder een meisje dat geen grote problemen heeft anders dan dat ze waarschijnlijk niet lekker in der vel zit.

En dan doen alsof Jeugdzorg dat opeens gaat 'oplossen' ....

dat is onzin ... zulke meisje bestaan gewoon en hun problemen worden niet meer of minder door ze als Overheid te gaan betuttelen... laat dat meisje gewoon los in die grote boze wereld als ze dat zo graag wil...
ze is een grote meid en ze wil het kennelijk graag.... et gevaar dat ze loopt is verdeer een verantwoordelijkheid die ze zelf en haar ouders kunnen dragen... die financieren de reis en begeleiden de planning

dat ze een risico loopt is zeker zo, maar niet meer of minder dan bv kinderen die door ouders met slecht verlichtte fietsen in het donker op pad gestuurd worden langs drukke wegen... dom van die ouders, maar de rechters in zulke gezinnen te laten ingrijpen is gewoonweg betutteling en onzin.

Dat hele idee dat kennelijk de Overheid 'beter weet wat goed voor mensen is' is het allerergste aan die mensen die hier ook denken dat hhet iets als 'jeugdziorg' werkelijk te doen is om het welzijn van dat meisje... nee hoor, dat is enkel politiek scoren.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Wat je beschrijft is natuurlijk net zo goed mishandeling..
ne, enkel als de ouders geen enkele begeleiding geven en kenneelijk niet bewust zijn van eventuele gevaren...

in de eerste rechtzaak is duidelijk geworden dat de ouders wel bewustzijn van de gevaren en het meisje ook duidelijke grenzen gesteld hebben en haar begeleiden in veranwtoordelijke planning..

gaan roepen dat dit 'kindermishandeling' is... vind ik eerlijk gezegd vooral een pijnlijke uitspraak voor kinderen die wél verwaarloost worden of onder mishandeling te leiden hebben en die het stúkken slechter hebben dan dat verwende kind.

laat de Overheid die kinderen bewschermen en niet hun geld en tijd verspillen aan een zaak die helemaal niet zo nijopend of problematisch is, enkel publicitair meer opzien baart dan al die 'gezichtsloze' écht mishandelde en verwaarloosde probleemkinderen, die een stuk slechter leven hebben dan mejuffrouw Laura.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 16:49:39 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_74082458
Laura wil haar schooljaar afmaken.
Vanavond in het Jeugdjournaal kunnen we haar horen.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 17:37:06 #101
137949 Disana
pi_74084023
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
Ze heeft het er nu over dat ze 'haar boot nog goed moet leren kennen enzo'.

Weer net zo vaag en blasé als destijds dus.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 17:55:45 #102
137949 Disana
pi_74084635
Er zouden televisieploegen zijn die met haar mee willen varen. Ook zouden er honderden sympathisanten voor de rechtszaal hebben gestaan en zou de advokaat tonnen hebben binnengekregen.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 17:59:26 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_74084764
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:55 schreef Disana het volgende:
Er zouden televisieploegen zijn die met haar mee willen varen. Ook zouden er honderden sympathisanten voor de rechtszaal hebben gestaan en zou de advokaat tonnen hebben binnengekregen.
Was dat al op tv? Ik dacht dat het Jeugdjournaal om 18.45 kwam.

Haha, honderden sympathisanten, tuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 18:02:59 #104
137949 Disana
pi_74084884
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Was dat al op tv? Ik dacht dat het Jeugdjournaal om 18.45 kwam.

Haha, honderden sympathisanten, tuurlijk.
Nee, was op de radio. Nu wordt er in het radionieuws gezegd dat ze het uitstelt 'omdat er nog veel geregeld moet worden'. Hoe zat dat dan twee maanden geleden toen ze op het punt stond te vertrekken, vraag je je af.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 18:06:30 #105
249559 crew  Lavenderr
pi_74084981
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, was op de radio. Nu wordt er in het radionieuws gezegd dat ze het uitstelt 'omdat er nog veel geregeld moet worden'. Hoe zat dat dan twee maanden geleden toen ze op het punt stond te vertrekken, vraag je je af.
Daarnet was het op het journaal van RTL. Laura vindt het weer te slecht om nu te gaan varen, en er waren nog meer redenen om voorlopig nog niet te gaan. Maar die redenen zijn privé.
Vrijdag valt de beslissing over de OTS.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 18:25:23 #106
137949 Disana
pi_74085551
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daarnet was het op het journaal van RTL. Laura vindt het weer te slecht om nu te gaan varen, en er waren nog meer redenen om voorlopig nog niet te gaan. Maar die redenen zijn privé.
Vrijdag valt de beslissing over de OTS.
Je vraagt je af wat er speelt. Want vrijdag valt de beslissing en toch weet Laura nu al wanneer ze wil gaan. Weet ze soms al dat het mag.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 18:30:12 #107
249559 crew  Lavenderr
pi_74085694
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Je vraagt je af wat er speelt. Want vrijdag valt de beslissing en toch weet Laura nu al wanneer ze wil gaan. Weet ze soms al dat het mag.
Ja, dat is inderdaad vreemd.
Om 7 uur op RTL 4, een item over Laura.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 18:32:01 #108
137949 Disana
pi_74085745
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad vreemd.
Om 7 uur op RTL 4, een item over Laura.
Oh bedankt, dus: Jeugdjournaal en dan RTL 4.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 18:59:36 #109
137949 Disana
pi_74086693
Bij Shownieuws werd ze niet aangekondigd, twijfel of ik al deze onzin wil zien in de hoop op

Laura was niet spraakzaam zoals meestal. Opnieuw zei ze dat ze in mei wil vertrekken omdat het weer dan beter is, en dat ze in de tussentijd zich voor kan bereiden en haar boot beter kan leren kennen. Haar advocaat was ook heel enthousiast, de zitting duurde 4 uur en Laura 'had goed haar woordje gedaan'.
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:22:52 #110
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74087488
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:49 schreef Lavenderr het volgende:

Dat wil ze helemaal niet maar waarschijnlijk ziet ze in hoe dom de plannen waren.
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:24:07 #111
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74087538
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:25 schreef Disana het volgende:

[..]

of ze is nog in onderhandeling met haar moeder
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:25:44 #112
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74087604
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:59 schreef Disana het volgende:
Bij Shownieuws werd ze niet aangekondigd, twijfel of ik al deze onzin wil zien in de hoop op

Laura was niet spraakzaam zoals meestal. Opnieuw zei ze dat ze in mei wil vertrekken omdat het weer dan beter is, en dat ze in de tussentijd zich voor kan bereiden en haar boot beter kan leren kennen. Haar advocaat was ook heel enthousiast, de zitting duurde 4 uur en Laura 'had goed haar woordje gedaan'.
Dus ze was nog niet goed genoeg voorbereid en kent die boot nog niet goed genoeg, precies wat jij zegt, hoe was dat gegaan als ze 2 maanden geleden was vertrokken. Dat laat maar weer zien dat ze lang niet capabel genoeg is zulke beslissingen te nemen.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 19:25:58 #113
137949 Disana
pi_74087609
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:24 schreef Marrije het volgende:

[..]

of ze is nog in onderhandeling met haar moeder
Het hangt nu toch af van de uitspraak van de rechter?
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:29:53 #114
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74087776
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Het hangt nu toch af van de uitspraak van de rechter?
ja, maar misschien speelt de toestemming van haar moeder daar ook een rol in?
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 19:31:27 #115
137949 Disana
pi_74087839
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja, maar misschien speelt de toestemming van haar moeder daar ook een rol in?
Lijkt me sterk als drie instanties vandaag 4 uur lang hun woordje hebben gedaan. Ze staat immers OTS. Het lijkt me niet dat alles opeens mag als beide ouders het wel goed zouden vinden.
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:34:53 #116
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74087991
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Lijkt me sterk als drie instanties vandaag 4 uur lang hun woordje hebben gedaan. Ze staat immers OTS. Het lijkt me niet dat alles opeens mag als beide ouders het wel goed zouden vinden.
niet dat alles opeens mag maar dat het wel een van de factoren is

Maar lees ik nou over de uitspraak heen?
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:42:29 #117
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_74088312
Mijn neefje van 15 jaar oud volgt deze rechtzaak trouwens met veel interesse. Hij is helemaal autogek en zou graag in een auto willen rijden. Welke jongen niet Hij zegt als zij zoiets gevaarlijks mag doen van de rechter, waarom mag ik dan niet op mijn leeftijd in een auto rijden door Nederland?

Ik weet het, hij zat een beetje te trollen, maar ook al bedoeld hij dit grappend, ik geef hem niet helemaal ongelijk. In je eentje de wereld rondzeilen is veel moeilijker dan in een auto rijden in Nederland.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 19:45:14 #118
137949 Disana
pi_74088408
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

niet dat alles opeens mag maar dat het wel een van de factoren is

Maar lees ik nou over de uitspraak heen?
Nee hoor Dit was de hoorzitting, de uitspraak is vrijdag.
pi_74093138
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

er sterven wekelijks 14 jarige meisjes omdat ze met een fietsje langs drukke wegen rijden en een vrachtwagen ze niet ziet ...
moet de overheid daar altijd maar tegen ingrijpen?
moet de overheid kennelijk alle ouders bij de hand gaan nemen? ... omdat die overheid zo goed weet wat goed is voor kinderen?
Dus omdat je ongelukken niet altijd kunt voorkomen mag je je kinderen aan onnodige risisco's blootstellen?
quote:
laat nu juist precies diezelfde Overheid ook de grootste Kindermishandelaar zijn... juist Jeugdzorg zélf ... daar zijn de misstanden ongekend hoog en meermaals is er al door betrokken gewezen op de foute behandeling van kinderen die onder Voogdij van jeugdzorg gesteld zijn en die veelvuldig in grotere problemen komen of de echt slechte gevallen betreft kinderen die in jeugddetentiecentra domweg 'opgesloten' worden, zonder dat ze verder een misdrijf begaan hebben maar vooral 'lastig' zijn en men de mankracht en financiele mogelijkheid niet heeft hiervoor een betere zorg te verlenen...
De overheid is door en door corrupt. Bij Jeugdzorg worden vreselijke fouten gemaakt, en onder het kleed geveegd. Maar ook dat is geen excuus om andere dingen wel te laten gebeuren.
quote:
En nu wil kennelijk Jeugdzorg, in plaats van de eigen problemen aan te pakkeen en juist die gevallen die die extra zorg wél nodig hebben, makkelijk gaan scoren wegens zo'n leuk 'publiciteits-gevalletje'...
verder een meisje dat geen grote problemen heeft anders dan dat ze waarschijnlijk niet lekker in der vel zit.
En daarom haar leven in de waagschaal wil stellen.
quote:
dat is onzin ... zulke meisje bestaan gewoon en hun problemen worden niet meer of minder door ze als Overheid te gaan betuttelen... laat dat meisje gewoon los in die grote boze wereld als ze dat zo graag wil...
ze is een grote meid en ze wil het kennelijk graag.... et gevaar dat ze loopt is verdeer een verantwoordelijkheid die ze zelf en haar ouders kunnen dragen... die financieren de reis en begeleiden de planning
[./quote]
Er bestaan blagen die verkeerd worden opgevoed, ja..
Ze hun zin geven lijkt me niet verstandig, ofwel omdat ze in de problemen komen, ofwel omdat ze nog verwaander worden..
We hebben het niet over een wonderkind, maar over een verwend blaag dat kost wat kost haar zin wil doordrijven.

[quote]
dat ze een risico loopt is zeker zo, maar niet meer of minder dan bv kinderen die door ouders met slecht verlichtte fietsen in het donker op pad gestuurd worden langs drukke wegen... dom van die ouders, maar de rechters in zulke gezinnen te laten ingrijpen is gewoonweg betutteling en onzin.
Fietsen zonder verlichting vergelijken met solozeilen?
Daar gaan we weer!
Op naar deel 30!
quote:
Dat hele idee dat kennelijk de Overheid 'beter weet wat goed voor mensen is' is het allerergste aan die mensen die hier ook denken dat hhet iets als 'jeugdziorg' werkelijk te doen is om het welzijn van dat meisje... nee hoor, dat is enkel politiek scoren.
[..]
Met alle publiciteit, ja dat is idd. waar..
Reken maar dat deze zaak zorgvuldig wordt behandeld.
quote:
ne, enkel als de ouders geen enkele begeleiding geven en kenneelijk niet bewust zijn van eventuele gevaren...

in de eerste rechtzaak is duidelijk geworden dat de ouders wel bewustzijn van de gevaren en het meisje ook duidelijke grenzen gesteld hebben en haar begeleiden in veranwtoordelijke planning..
Dat was één van de punten.. Het leek er sterk op dat er weinig tot helemaal niets was gepland.
quote:
gaan roepen dat dit 'kindermishandeling' is... vind ik eerlijk gezegd vooral een pijnlijke uitspraak voor kinderen die wél verwaarloost worden of onder mishandeling te leiden hebben en die het stúkken slechter hebben dan dat verwende kind.
Een kind mateloos verwennen, het een megalomaan gevoel geven en met een vals gevoel van veiligheid de oceaan opsturen, vind ik mishandeling.
Als ik stel dat dit een andere vorm van verwaarlozing is, dan doe ik daar niemand tekort mee.
Er hebben altijd wel mensen het slechter, ik blijf dat een drogredenering vinden.
quote:
laat de Overheid die kinderen bewschermen en niet hun geld en tijd verspillen aan een zaak die helemaal niet zo nijopend of problematisch is, enkel publicitair meer opzien baart dan al die 'gezichtsloze' écht mishandelde en verwaarloosde probleemkinderen, die een stuk slechter leven hebben dan mejuffrouw Laura.
Als je zegt dat ernstiger gevallen dringend aangepakt moeten worden, ben ik het natuurlijk roerend met je eens.
Problemen liggen niet altijd in het materiele vlak, en het zou me niet verbazen als Laura een probleemkind blijkt te zijn, dat dringend aandacht nodig had en waar ze op meesterlijke wijze in geslaagd is die te krijgen.
Wat dát betreft is ze iig. een wonderkind.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:44:36 #120
62292 MOVO
pi_74216276
quote:
UTRECHT - De rechtbank in Utrecht heeft de tijdelijke ondertoezichtsstelling van de 14-jarige zeilster Laura Dekker verlengd tot 1 juli, het einde van het schooljaar.

© ANPTot die tijd kan het meisje daarom in ieder geval niet in haar eentje de wereld rondzeilen. De Raad voor de Kinderbescherming had om verlenging van haar ondertoezichtstelling gevraagd omdat de raad het de reis te gevaarlijk voor Laura vindt.

De rechter deelde eerder de twijfels over de avontuurlijke plannen van de jonge zeilster al en liet haar in augustus niet vertrekken. De afgelopen tijd is onderzoek gedaan naar Laura en haar ouders.
link

Ondanks de jaren van voorbereiding blijkt er toch een en ander te haperen. Het valt me wel tegen dat we niet meer informatie hebben over de overwegingen van de rechter met betrekking tot de leerplicht.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:48:39 #121
62292 MOVO
pi_74216414
quote:
Solozeilster Laura vertrekt voorlopig niet
Van onze verslaggeefster Maud Effting
Gepubliceerd op 26 oktober 2009 18:47, bijgewerkt op 27 oktober 2009 08:30

AMSTERDAM/UTRECHT - De Raad voor de Kinderbescherming wil dat solozeilster Laura Dekker (14) onder toezicht blijft van jeugdzorg. Dat heeft de raad maandag aan de rechter gevraagd tijdens de behandeling van haar zaak in Utrecht.

Laura Dekker staat in het middelpunt van de belangstelling wegens haar plan solo de wereld rond te zeilen. (Bart Mühl) Laura, die van plan is om solo rond de wereld te gaan zeilen, werd in augustus onder voorlopig toezicht van jeugdzorg geplaatst. Daardoor kon ze de afgelopen twee maanden niet vertrekken. De rechter wilde eerst onderzoeken of Laura de reis psychisch aankan.

De kinderbescherming wil dat de maatregel wordt omgezet in een ‘normale’ ondertoezichtstelling. Tot deze conclusie kwam de raad na een uitgebreid onderzoek van Laura en haar familieomstandigheden. Eerder lukte het niet volledig onderzoek te doen, omdat de raad naar eigen zeggen Laura niet te spreken kreeg.

Laura’s ouders zijn gescheiden. De zeilster woont bij haar vader, die haar plannen steunt. Haar moeder sprak zich in september via de Volkskrant juist tegen de zeilreis uit. Ook in de rechtszaal zou de moeder maandag volgens insiders hebben laten weten dat ze de zeilreis onder de huidige omstandigheden zou verbieden.

Tijdens de besloten zitting werd ook het rapport behandeld van de psycholoog, die door de rechtbank was aangesteld om Laura’s ontwikkeling te onderzoeken. Naar verluidt zou de psycholoog een aantal zorgen over Laura hebben uitgesproken en haar hebben omschreven als enigszins emotieloos.

De rechter doet vrijdag uitspraak. Mocht een ondertoezichtstelling worden opgelegd, dan is dat meestal voor 1 jaar. In die periode delen ouders het gezag met een gezinsvoogd. Na een jaar wordt opnieuw onderzocht of dit nodig is.

Laura’s advocaat Peter de Lange stelt dat er niet voldoende reden is om het toezicht te handhaven. ‘Volgens de wet kan een ondertoezichtstelling alleen worden opgelegd bij ‘ernstige bedreigingen’. Maar daarvan is geen sprake.’

Bij de solozeilster zijn inmiddels talloze verzoeken binnen om boeken, tv-programma’s, films of documentaires over de reis te maken. Ook is aangeboden de reis deels te begeleiden of geld te doneren.

‘We zijn bijna door elke productiemaatschappij in Nederland gebeld, maar er zijn nog met niemand concrete afspraken gemaakt’, aldus Laura’s woordvoerster. ‘Er waren ook wel mensen die zeiden: ik heb nog 50 euro, geef je rekeningnummer maar. In eerste instantie deed Laura dat, maar later hebben we die mensen teruggebeld en dat gestopt. We willen eerst alles inventariseren.’

Dat het Jeugdjournaal, die maandag als enige Laura interviewde, de beelden volgens SBS-journalisten voor minstens 500 euro aan andere omroepen wilde verkopen, keurt Laura’s woordvoerster af. ‘Ik wil niet dat ze winst proberen te maken op Laura.’

En Laura zelf? Die was moe en wilde na afloop volgens haar advocaat eerst ‘een hapje eten en op de Wii gaan spelen’.
Volkskrant
pi_74216610
IST VERBOTEN, AUSREISVERBOT FUER LAURA
pi_74216684
quote:
En Laura zelf? Die was moe en wilde na afloop volgens haar advocaat eerst ‘een hapje eten en op de Wii gaan spelen’.
Ja want dat kan niet op die zeilschuit van je

Tsjongejonge, laat dat kind NIET varen, uit alles blijkt nu wel dat ze dat gewoon niet kan. Dat interview met het jeugdjournaal, my god... "Lang stilzitten"
Mr. Prolapse 2009
pi_74216732
*knip*

[ Bericht 33% gewijzigd door Frutsel op 30-10-2009 11:19:52 (zucht) ]
pi_74216802
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 30-10-2009 11:20:12 (actie = reactie) ]
Mr. Prolapse 2009
pi_74216820
*knip*

[ Bericht 48% gewijzigd door Frutsel op 30-10-2009 11:20:48 (troll) ]
pi_74216860
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:58 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dude...

Nou verlicht ons met jouw oneindige wijsheid aangaande Laura.. je kent haar beter dan wij?
Ik ben zelf zeevarend
pi_74216903
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:00 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Ik ben zelf zeevarend
Aha en je weet "zeker" dat Laura dit wel even klaart die klus?

Het is gewoon een verkapt snoepreisje, zonder gedegen onderwijs. En dat mag simpelweg niet, dan kunnen we aan de gang blijven in dit land..

Enfin, lees alle voorgaande topics maar eens
Mr. Prolapse 2009
pi_74216987
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Aha en je weet "zeker" dat Laura dit wel even klaart die klus?

Het is gewoon een verkapt snoepreisje, zonder gedegen onderwijs. En dat mag simpelweg niet, dan kunnen we aan de gang blijven in dit land..

Enfin, lees alle voorgaande topics maar eens
Je moest is weten hoeveel kinderen je op zee tegenkomt in uitgeholde boomstammen ed, zonder satnav, of andere technische hulpmiddelen
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:06:02 #130
62292 MOVO
pi_74217060
quote:
Rechter: Laura blijft onder toezicht
Van onze verslaggeefster Maud Effting
Gepubliceerd op 29 oktober 2009 18:25, bijgewerkt op 30 oktober 2009 10:54

Amsterdam - Laura Dekker, het 14-jarige meisje dat in haar eentje twee jaar lang de wereld rond wil zeilen, blijft onder toezicht staan tot 1 juli 2010. Dat heeft de rechter vrijdag bepaald.

Laura Dekker staat in het middelpunt van de belangstelling wegens haar plan solo de wereld rond te zeilen. (Bart Mühl) De rechter vond vooral dat de veiligheidsplannen van Laura nog niet voldoende zijn uitgewerkt. Zo heeft Laura nog geen EHBO-training gevolgd, en geen slaapmanagementcursus. Dat is nodig omdat Laura tijdens haar reis op sommige momenten maar 20 minuten zou kunnen slapen. Ook is de rechter van mening dat Laura nog onvoldoende ervaring heeft met het solozeilen op zee.

Ernstige bedreiging
Daarnaast is de scholing tijdens haar reis nog niet goed genoeg geregeld. De rechter zag dat als een ernstige bedreiging voor haar ontwikkeling. De nieuwe plannen die Laura en haar begeleiders hebben ontwikkeld, waarbij een volgboot haar steeds zou inhalen, zodat ze in elke haven begeleid zou kunnen worden, zijn nog zo onduidelijk dat de rechter de reis nog niet kon toestaan.

Laura's emotionele ontwikkeling zag de rechter niet als bedreigend.

Het staat Laura en haar ouders vrij om in de periode, dus tot 1 juli 2010, een nieuwe aanvraag te doen om de ondertoezichtstelling ongedaan te maken.

Toezicht
Het 14-jarige meisje werd eind augustus door de rechter onder voorlopig toezicht van jeugdzorg geplaatst. Daardoor kon ze de afgelopen twee maanden niet vertrekken.

De rechter besliste vandaag dat Laura het komende jaar onder toezicht moet blijven. Om een ondertoezichtstelling uit te spreken moet er sprake zijn van ‘ernstige bedreiging’ van de zedelijke of geestelijke belangen of de gezondheid van het kind.

Leeftijdsgenootjes nodig
De Raad voor de Kinderbescherming, die de zaak aanspande, vindt dat hiervan sprake is. Ze vindt dat Laura leeftijdgenootjes en ouders om zich heen nodig heeft om zich normaal te kunnen ontwikkelen. Bovendien is een meisje van 14 volgens de raad niet ervaren genoeg om steeds maar 20 minuten per keer te kunnen slapen, zoals op zee soms nodig is.

Ook na uitgebreid onderzoek van Laura en haar familieomstandigheden blijft de kinderbescherming bij het verzoek. Dat bleek afgelopen maandag tijdens de besloten zitting, waar het onderzoeksrapport werd gepresenteerd. Eerder lukte het niet om volledig onderzoek te doen omdat de kinderbescherming Laura niet te spreken kreeg.

Psycholoog
De rechtbank heeft daarnaast een psycholoog onafhankelijk onderzoek laten doen naar de psyche van Laura. De rechter wilde ook weten of de zeilster wel in staat is haar studie te volgen op zee. De bevindingen van de psycholoog werden maandag gepresenteerd. Naar verluidt zou de psycholoog een aantal zorgen over Laura hebben uitgesproken, maar geen conclusies hebben getrokken.

Tijdens de zitting mochten ook Laura en haar ouders commentaar leveren. Laura’s ouders zijn gescheiden en ze woont bij haar vader, die haar reisplannen steunt. Haar moeder sprak zich eerder in een interview in de Volkskrant juist tegen de reis uit. In de rechtszaal zou de moeder maandag volgens insiders hebben laten weten dat ze de zeilreis onder de huidige omstandigheden zou verbieden.

Wereldrecord
Haar advocaat en woordvoerster lieten eerder weten dat het behalen van het record – de jongste solo wereldomzeiler – uitermate lastig zal worden als de rechter vandaag een ondertoezichtstelling oplegt. Om het record te halen zou Laura, die pas een paar weken 14 is, volgens hen voor haar 15de verjaardag moeten vertrekken.

Als Laura van de rechter meteen weg had gemogen, dan had ze het record nog kunnen halen. Maar ook dan had ze haar vertrek waarschijnlijk tot voorjaar 2010 uitgesteld. In de herfst worden de weersomstandigheden voor vertrek steeds ongunstiger. ‘Bovendien heeft Laura psychisch heel wat te verwerken gekregen’, aldus haar woordvoerster.
En Moussie maar beweren dat er niet naar haar zeilkwaliteiten of voorbereiding gekeken ging worden want die stonden buiten kijf.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:10:27 #131
62292 MOVO
pi_74217210
O en slaapmanagement was ook absoluut niet nodig natuurlijk want op de passaatroute kom je niets tegen....

Kom er maar in Moussie en vertel ons even dat de rechter en de onderzoekers er niets van hebben begrepen....
pi_74217222
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 30-10-2009 11:21:20 (actie = reactie) ]
pi_74217353
quote:
Zo heeft Laura nog geen EHBO-training gevolgd, en geen slaapmanagementcursus. Dat is nodig omdat Laura tijdens haar reis op sommige momenten maar 20 minuten zou kunnen slapen. Ook is de rechter van mening dat Laura nog onvoldoende ervaring heeft met het solozeilen op zee.

Lijken me klare zaken.

Oh en
quote:
Je moest is weten hoeveel kinderen je op zee tegenkomt in uitgeholde boomstammen ed, zonder satnav, of andere technische hulpmiddelen
Hahahaha
Mr. Prolapse 2009
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:22:57 #134
8781 crew  Frutsel
pi_74217696
Zullen we het gezellig houden? Ga anders met elkaar op zeilkamp ofzo

Ontopic aub
pi_74217763
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:22 schreef Frutsel het volgende:
Ga anders met elkaar op zeilkamp ofzo

Dat mag ik niet want ik ben nog niet op slaapmanagement cursus geweest
Mr. Prolapse 2009
pi_74217787
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:22 schreef Frutsel het volgende:
Zullen we het gezellig houden? Ga anders met elkaar op zeilkamp ofzo

Ontopic aub
Jezus.. was dat bericht van me zo erg dat je moest knippen? Of wilde je ff laten zien dat je nog actief bent?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:27:27 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74217852
Zo dat is dan duidelijk, Laura gaat dus ook niet aan het eind van het schooljaar "in mei ofzo" vertrekken.

Het is inmiddels overduidelijk dat de voorbereidingen ver beneden peil waren en als de advocaat en woordvoerster nu alweer alleen maar over dat record kunnen blaten dan wordt steeds duidelijker dat het daar vooral om ging, dat record moest gehaald worden, en kennelijk maakt het papa Dekker niet zoveel uit wat voor risico's daarvoor genomen moesten worden want anders had hij zijn dochter wel fatsoenlijk voorbereid.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:29:47 #138
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_74217929
Vanwaar vertrekt ze eigenlijk?

Zou toch een grap zijn zeg als ze vanuit Friesland vertrekt en dat ze bij de Europoort tegen een tanker aanvaart net als haar tegenhanger een tijdje terug. Ik gun haar zo onderhand geen licht meer in de ogen, vervelend zeurmens. Ik snap ook de hele heisa niet, bind haar vast aan het bed of stuur haar met een gammel bootje de zee op, be my guest.

Het enige waar ik tegenop zie zijn de uren en uren berichtgeving overal in de krant en het nieuws als Laura het niet haalt, oh the drudgery.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_74218197
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:27 schreef Leandra het volgende:
Zo dat is dan duidelijk, Laura gaat dus ook niet aan het eind van het schooljaar "in mei ofzo" vertrekken.

Het is inmiddels overduidelijk dat de voorbereidingen ver beneden peil waren en als de advocaat en woordvoerster nu alweer alleen maar over dat record kunnen blaten dan wordt steeds duidelijker dat het daar vooral om ging, dat record moest gehaald worden, en kennelijk maakt het papa Dekker niet zoveel uit wat voor risico's daarvoor genomen moesten worden want anders had hij zijn dochter wel fatsoenlijk voorbereid.
Geen EHBO, geen slaapmanagement... En dan glashard zeggen dat het wel goed voorbereid zou zijn
Mr. Prolapse 2009
pi_74218313
Het is ook weer van een truttigheid waar je echt niet goed van wordt. Slaapmanagement, EHBO cursus, een volgboot, hou toch op, ze gaat gewoon zeilen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:46:02 #141
3542 Gia
User under construction
pi_74218479
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:38 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Geen EHBO, geen slaapmanagement... En dan glashard zeggen dat het wel goed voorbereid zou zijn
Inderdaad. En over een jaar hoeft het niet meer, want dan kan ze nooit meer de jongste worden die het geflikt heeft. Dag papa, je plannetje gaat niet door.
pi_74218499
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is ook weer van een truttigheid waar je echt niet goed van wordt. Slaapmanagement, EHBO cursus, een volgboot, hou toch op, ze gaat gewoon zeilen.
En als er iets gebeurt, mogen wij "betuttelaars" natuurlijk wel betalen voor de zoekactie enzo
Mr. Prolapse 2009
pi_74218589
quote:

[..]

Echt, wáár heb je het over. Je zit uit je nek te lullen want je weet niet eens hoe de voorbereiding op een zeiltocht er uit ziet. Zo is het zelfs bij storm mogelijk om redelijk goed te slapen mits je een boot hebt die goed koersvast is en die zelfzeilend is door de boot niet uit het roer loopt.
pi_74218629
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Echt, wáár heb je het over. Je zit uit je nek te lullen want je weet niet eens hoe de voorbereiding op een zeiltocht er uit ziet. Zo is het zelfs bij storm mogelijk om redelijk goed te slapen mits je een boot hebt die goed koersvast is en die zelfzeilend is door de boot niet uit het roer loopt.
Er is onderzoek naar gedaan en dat was de conclusie. Dus dan zal het zo zijn
Dan is het dus geen boot die dat kan.
Mr. Prolapse 2009
pi_74218654
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:46 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En als er iets gebeurt, mogen wij "betuttelaars" natuurlijk wel betalen voor de zoekactie enzo
Natuurlijk niet, dat heb je mij nooit horen zeggen. Het is overigens prima geregeld hoe men op zee met dat soort dingen om gaat. Wist je trouwens dat de KNRM een particuliere organisatie is die nul aan subsidie ontvangt, mocht het op onze Noordzee al mis gaan dan is de kans groot dat ze door een particuliere organisatie gered wordt.
pi_74218770
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:50 schreef Dragorius het volgende:
Er is onderzoek naar gedaan en dat was de conclusie. Dus dan zal het zo zijn Dan is het dus geen boot die dat kan.
Dat is natte vinger werk. Dit laat trouwens ook mooi zien hoe ontzettend naar dit soort onderzoeken voor een individu kan zijn. Zelfbenoemde deskundigen gaan hun zegje doen over een bepaald onderwerp, en het is haast onmogelijk om je daar als zijnde de benoemde leek tegen te verdedigen, dat zal namelijk afgeschoven worden als ondeskundig.
pi_74218988
Ik hoop dat ze gewoon gaat zeilen, tenminste dat zou ik doen. Na 24 zeemijl uit de kust zit ze in de internationale wateren en ze sturen echt niet de HMS Rotterdam achter haar aan. Je laat vader de boot in IJmuiden leggen, tijdens een verlof ga je de zee op en dan heb je in een paar uur die 24 zeemijlen afgelegd en ben je volgens mij veilig voor de betuttelende tentakels van Nederland.
pi_74219094
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:46 schreef Dragorius het volgende:

[..]

onzin, dat doet de nederlandse staat niet ... genoeg voorbeelden van 'volwassen' die al dan niet door domheden in buitenlanden in gevaar geraakt zijn, en altijd moeten die zelf opkomen voor de kosten van een eventuele reddingsoperatie..
in het geval van bv Arjan van Erkel was er nog een behoorlijke ruzie over...

het is dus onzin om nu opeens druk als Overheid zich te gaan bekommeren over het volgens van de EHBO-cursus door mejuffrouw Laura van 14 jaar (over betutteling gesproken)... met als argumentatie dat men anders iets zou moeten betalen wat met tóch niet doet...

Ik heb ook helemaal genoeg van deze zaak... echter dat neem ik dat wicht verder niet kwalijk, omdat die nooit gevraagd heeft tot in het irrtiante door Vadertje Staat en Bureau Jeugdzorg bemoedert te gaan worden..
waarbij ik overigens serieus me afvraag of bureacu jeugdzorg wel genoeg zorgdraagt voor het gevolgd hebben van EHBO-cursussen door de begeleiders bij de private opvangstehuizen die ze uit kostenoverweging vaak inschakelen... Dàt was namelijk en tijdje terug juist een belangrijke kritiek op die private opvangtehuizen die Bureau jeugdzorg steeds meer inschakelt, dat deze personeel hebben dat niet tot nauwelijks opgeleid is voor het begeleiden van lastig opvoedbare jongeren (die alemaal wel meer problemen hebben dat een kind van 14 dat schijnbaar graag wil zeilen).

het is toch godallejezus belachelijk geworden dat onze Overheid zich gaat bemoeien ermee of een individueel kind wel of geen EHBO-cursus volgt ...!
pi_74220151
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:27 schreef Leandra het volgende:

Juist.

Met het feit dat de onderzoekers vaststelden dan Laura "emotieloos" is. Wat ik voor een kind van 14 extreem abnormaal vind.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:52:25 #150
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74220655
Oleee Ole Ole Oleeeeeee
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:53:12 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74220684
Dus, t kind mag niet alleen niet solo de wereld rondzeilen, ze blijft voorlopig ook nog eens onder toezicht.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:55:37 #152
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74220769
quote:

[..]

En dat van de volgboten was dus ook meer het praatje dan daadwerkelijk geregeld. Grootspraak. Past wel bij de leeftijd
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:57:34 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74220840
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
En dat van de volgboten was dus ook meer het praatje dan daadwerkelijk geregeld. Grootspraak. Past wel bij de leeftijd
Klopt, helaas betekent dat ook dat papa geestelijk niet veel verder is dan 14 jaar
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_74221149
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:52 schreef Marrije het volgende:
Oleee Ole Ole Oleeeeeee
Aha, je gaat me toch niet vertellen dat je zo blij bent voor Laura. Dit heeft alles weg van een persoonlijke vete die wordt uitgevochten over het hoofd van iemand in Nederland die nog wel een droom heeft en voortvarend te werk wil gaan om dat te bewerkstelligen.
pi_74221211
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:36 schreef Matteüs het volgende:
Met het feit dat de onderzoekers vaststelden dan Laura "emotieloos" is. Wat ik voor een kind van 14 extreem abnormaal vind.
Dat zou ik ook doen als ik bij een stel onderzoeksclowns zat, die het aapje wel even door gaan lichten. Het enige wat psychologen doen is het objectiveren van hun eigen sentimenten en ze vervolgens projecteren op anderen door deze mensen te melden wat ze wel en niet zouden moeten doen. Een compleet gestoorde tak van wetenschap en het is uitermate triest om te zien dat er zoveel mensen vertrouwen koesteren in deze mensen. Maar zij hebben er toch voor geleerd, en dat maakt mij als persoon die er niet voor geleerd heeft bij voorbaat kansloos.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:13:57 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74221442
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, je gaat me toch niet vertellen dat je zo blij bent voor Laura. Dit heeft alles weg van een persoonlijke vete die wordt uitgevochten over het hoofd van iemand in Nederland die nog wel een droom heeft en voortvarend te werk wil gaan om dat te bewerkstelligen.
Ach hou toch op. Ik kom even mijn gelijk halen, als Laura daar wat van zou merken zou het sneu zijn, maar ze merkt er niks van Hoogstens wat tere zieltjes op Fok.
pi_74221607
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:13 schreef Marrije het volgende:
Ach hou toch op. Ik kom even mijn gelijk halen, als Laura daar wat van zou merken zou het sneu zijn, maar ze merkt er niks van.
Het feit dat je dat doet laat als zien hoe raar veel mensen in deze zaak staan. Ze projecteren een eigen visie op iemand en concluderen daar uit dat het beter is als ze niet gaat zeilen. Het nare is dat deze mensen ook bij clubs als de kinderbescherming zitten, en dat je daarmee in een situatie komt waarmee op grond van een persoonlijke visie een collectief machtsapparaat ingeschakeld wordt om een ander individu in zijn gedragingen te beperken. Het is het kwade broertje van 'doe maar gewoon'.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:22:38 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74221748
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het feit dat je dat doet laat als zien hoe raar veel mensen in deze zaak staan. Ze projecteren een eigen visie op iemand en concluderen daar uit dat het beter is als ze niet gaat zeilen. Het nare is dat deze mensen ook bij clubs als de kinderbescherming zitten, en dat je daarmee in een situatie komt waarmee op grond van een persoonlijke visie een collectief machtsapparaat ingeschakeld wordt om een ander individu in zijn gedragingen te beperken. Het is het kwade broertje van 'doe maar gewoon'.
Onzin. Ik ben alleen geen type dat vindt dat alles maar moet kunnen en dat een kind van 14 haar eigen beslissingen wel kan maken. De rechter heeft een weloverwogen beslissing genomen.
pi_74221937
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:22 schreef Marrije het volgende:
Ik ben alleen geen type dat vindt dat alles maar moet kunnen en dat een kind van 14 haar eigen beslissingen wel kan maken.
Dan voldoe je dus prima aan mijn beschrijving, want je projecteert dat niet alleen op eigen kinderen maar ook op kinderen van een ander.
quote:
De rechter heeft een weloverwogen beslissing genomen.
Waarom denk je dat?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:34:58 #160
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74222195
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan voldoe je dus prima aan mijn beschrijving, want je projecteert dat niet alleen op eigen kinderen maar ook op kinderen van een ander.
[..]
Maar waarom is dat raar? Dat is toch onzin. Tis niet hoe jij het ziet, maar jouw mening is in de minderheid dus ben jij degene die 'raar' in de zaak staat.
quote:
Waarom denk je dat?
Omdat ik erop vertrouw dat het onafhankelijke onderzoek van de psychologe is meegenomen in de beslissing en dat men het plan verder heeft getoetst aan wat objectieve veiligheidsnormen. Ik geloof gewoon niet dat de rechter er een potje van heeft gemaakt of zijn persoonlijke mening heeft kunnen doordrukken En als dat wel het geval is dan mag je aannemen dat de advocaat van Laura in hoger beroep gaat. Maar dat de ouders nog steeds onder toezicht staan is ook niet voor niets.
pi_74222340
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:34 schreef Marrije het volgende:
Maar waarom is dat raar? Dat is toch onzin. Tis niet hoe jij het ziet, maar jouw mening is in de minderheid dus ben jij degene die 'raar' in de zaak staat.
Ik dacht dat we in de huidige maatschappij afscheid genomen hadden van die middeleeuwse gedachten, maar het begint er toch steeds meer op te lijken dat het tegendeel het geval.
quote:
Omdat ik erop vertrouw dat het onafhankelijke onderzoek van de psychologe is meegenomen in de beslissing en dat men het plan verder heeft getoetst aan wat objectieve veiligheidsnormen. Ik geloof gewoon niet dat de rechter er een potje van heeft gemaakt of zijn persoonlijke mening heeft kunnen doordrukken.
Ik heb ook niet over de mening van de rechter, maar waarom er een weloverwogen beslissing heeft plaatsgevonden. De kans is vrij groot dat de rechters gewoon mee gaan met het oordelen van zelfbenoemde deskundigen, zoals psychologen.
quote:
Maar dat de ouders nog steeds onder toezicht staan is ook niet voor niets.
Zeker, dat komt omdat ze afwijken van het standaardplaatje. Het werkt op dezelfde manier zoals je dat beschrijft in je eerste 3 zinnen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:39:33 #162
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74222342
JIj hebt het ook over het kwade broertje van doe maar normaal, maar dat heeft er ook niks mee te maken. Ze heeft zich gewoon niet goed voorbereid en is te onervaren. Dat was te voorkomen geweest. Je mag best gek doen, maar het moet wel verantwoord blijven zolang je nog geen 18 bent.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:41:59 #163
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74222435
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik dacht dat we in de huidige maatschappij afscheid genomen hadden van die middeleeuwse gedachten, maar het begint er toch steeds meer op te lijken dat het tegendeel het geval.
Ik zeg toch ook niet dat jij bent blijven hangen in de jaren 60 omdat je klinkt als een hippie.
quote:
[..]

Ik heb ook niet over de mening van de rechter, maar waarom er een weloverwogen beslissing heeft plaatsgevonden. De kans is vrij groot dat de rechters gewoon mee gaan met het oordelen van zelfbenoemde deskundigen, zoals psychologen.
en dat zou daarom minder betrouwbaar zijn?
pi_74222515
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:03 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Ja man, als ik met mijn waterfietsje weer eens de oceaan oversteek, zie ik ze werkelijk overal
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:04:51 #165
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_74223191
Is het dan nu afgelopen met dat 'nieuws' over die kleine attention whore?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_74223416
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zou ik ook doen als ik bij een stel onderzoeksclowns zat, die het aapje wel even door gaan lichten. Het enige wat psychologen doen is het objectiveren van hun eigen sentimenten en ze vervolgens projecteren op anderen door deze mensen te melden wat ze wel en niet zouden moeten doen. Een compleet gestoorde tak van wetenschap en het is uitermate triest om te zien dat er zoveel mensen vertrouwen koesteren in deze mensen. Maar zij hebben er toch voor geleerd, en dat maakt mij als persoon die er niet voor geleerd heeft bij voorbaat kansloos.
Heh ja, lekker het onderzoek gaan tegenwerken, terwijl er zoveel vanaf hangt.
Wie projecteert hier, eigenlijk?
pi_74223449
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

Waarom denk je dat?
Je kunt ervan uitgaan dat deze zaak zorgvuldig wordt behandeld, ivm. de publiciteit.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:13:30 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74223496
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is het dan nu afgelopen met dat 'nieuws' over die kleine attention whore?
Voorlopig wel denk ik. Tot ze weer een poging gaat wagen om weg te mogen.
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:17:55 #169
137949 Disana
pi_74223665
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Op tv komt ze ook steeds vlak en ongeïnteresseerd over. Mijn vermoeden daarbij was steeds dat ze een beetje een marionet van haar vader is.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:20:48 #170
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_74223784
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Op tv komt ze ook steeds vlak en ongeïnteresseerd over. Mijn vermoeden daarbij was steeds dat ze een beetje een marionet van haar vader is.
Wat je ook vaak ziet bij die kinderen di aan audities meedoen. Van die ouders die hun droom nooit hebben kunnen waarmaken en nu geobsedeerd zijn om hun kind succesvol te maken
Scratch a liberal and you will find a fascist
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:22:39 #171
137949 Disana
pi_74223855
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat je ook vaak ziet bij die kinderen di aan audities meedoen. Van die ouders die hun droom nooit hebben kunnen waarmaken en nu geobsedeerd zijn om hun kind succesvol te maken
Ja inderdaad, daar moest ik aan denken. Het blind opvolgen van de wensen, de dromen, van de ouder(s). Ik denk ook dat er een beetje licht voor haar is gekomen toen anderen zich ermee gingen bemoeien, met name haar moeder. Zo geïnteresseerd in de reis leek ze niet meer in het Jeugdjournaal vorige week.
pi_74224109
Wat ik echt niet begrijp, is dat die vader werkelijk van plan is geweest haar op zo'n reis te sturen.. Zonder voorbereiding of zelfs maar een EHBO cursus..
Wilde hij dan zo graag bekend worden over de rug van zijn dochter, dat hij haar leven riskeert?
pi_74224426
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik echt niet begrijp, is dat die vader werkelijk van plan is geweest haar op zo'n reis te sturen.. Zonder voorbereiding of zelfs maar een EHBO cursus..
Wilde hij dan zo graag bekend worden over de rug van zijn dochter, dat hij haar leven riskeert?
Overdrijven is ook een vak en dat beheers jij prima.
pi_74225684
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Obsessie is ook een vak. En dat beheersen Marrije en Lavender bijvoorbeeld weer. Deze discussie begon in september. Het is nou bijna november
pi_74225707
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:13 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Obsessie is ook een vak. En dat beheersen Marrije en Lavender bijvoorbeeld weer. Deze discussie begon in september. Het is nou bijna november
Hey, je vergeet mij te noemen
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:15:39 #176
137949 Disana
pi_74225742
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:14 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hey, je vergeet mij te noemen
Ja en mij ook. Poster begrijpt de lol van het speculeren en oordelen niet helemaal
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:18:11 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74225824
quote:
[..]
Ah, zet mij dan ook maar in je lijstje, en vergeet niet ieder ander te noemen die reageert op een willekeurig nieuwsitem, vooral niet als het die dag in het nieuws komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_74231852
quote:

[..]

Zeg, we zijn hier bezig met een recordpoging, ja?
pi_74232089
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

oh ja, dat ik het gevaarlijk vindt om een kind de oceaan op te sturen, zonder voorbereiding en zonder dat de verantwoordelijke opvoeder haar tegenhoudt is natuurlijk extreem overdreven..

Ik begrijp ook de rechters niet hoor, die zomaar willen dat ze zich beter voorbereidt.. Zelfs dat je weet wat je als eerste moet doen bij een ongeval, nou ja zeg.. Overdreven hoor..
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:59:00 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_74232332
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

[..]

Omdat ik erop vertrouw dat het onafhankelijke onderzoek van de psychologe is meegenomen in de beslissing en dat men het plan verder heeft getoetst aan wat objectieve veiligheidsnormen. Ik geloof gewoon niet dat de rechter er een potje van heeft gemaakt of zijn persoonlijke mening heeft kunnen doordrukken En als dat wel het geval is dan mag je aannemen dat de advocaat van Laura in hoger beroep gaat. Maar dat de ouders nog steeds onder toezicht staan is ook niet voor niets.
Dus dat.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:44:30 #181
87879 Rowdie
Het is patat
pi_74233803
Tering, dit onderwerp is echt geen 21 topics waard.
dat fucking kind is 13 of 14

gewoon naar school en heeft NIETS TE ZEGGEN!

punt uit

wat een kutvolk is er toch
En het zijn ook Kroten
pi_74234968
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:44 schreef Rowdie het volgende:

punt uit

Daar zijn de meningen dus over verdeeld.. Al 21 topics lang.
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:21:25 #183
137949 Disana
pi_74235117
In het NOS Journaal werd ook weer gezegd dat de vader blijft volhouden dat Laura er wel klaar voor is. Dat terwijl ook Laura zelf inziet dat er nog e.e.a. beter moet.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:51:19 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_74236217
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:21 schreef Disana het volgende:
In het NOS Journaal werd ook weer gezegd dat de vader blijft volhouden dat Laura er wel klaar voor is. Dat terwijl ook Laura zelf inziet dat er nog e.e.a. beter moet.
Pa zal diep teleurgesteld zijn. Waarschijnlijk meer dan dochter zelf.
pi_74237536
Vreemd wezen, toch, die man..
Waarom gaat ie niet gewoon zijn boot afmaken? Kan ie lekker zelf gaan varen
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:58:35 #186
249559 crew  Lavenderr
pi_74238700
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Vreemd wezen, toch, die man..
Waarom gaat ie niet gewoon zijn boot afmaken? Kan ie lekker zelf gaan varen
Ja, dat zou beter zijn. Maar ja, die publiciteit he?
Een gewone man die gaat varen, niks bijzonders.
Een 14-jarige dochter die de wereld rond wil varen daarentegen..
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:00:15 #187
137949 Disana
pi_74238774
Zometeen Laura zelf aan het woord in NOVA.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:03:02 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_74238876
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:00 schreef Disana het volgende:
Zometeen Laura zelf aan het woord in NOVA.
Ah, thanks Disana.
pi_74238945
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat zou beter zijn. Maar ja, die publiciteit he?
Een gewone man die gaat varen, niks bijzonders.
Een 14-jarige dochter die de wereld rond wil varen daarentegen..
Ik vraag me alleen af hoe hij nog met zichzelf had kunnen leven als het door zo'n grap slecht was afgelopen met zijn dochter..
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:45:27 #190
137949 Disana
pi_74240344
Laura in NOVA:

Emotionele laakbaarheid, rationeel ingesteld, gevoelsmatige kant nog weinig geïntegreerd.

Concrete afspraken voor volgboten moeten gemaakt worden. Persrechter: het is nu nog te gevaarlijk.

Mariska Woertman in studio: Laura is teleurgesteld maar de deur zit niet dicht. Zag in dat het beter is te wachten. Sociale en emotionele vaardigheden moeten beter, cognitieve vaardigheden wekken vraagtekens op. Ze moet EHBO diploma halen. Laura vond het lastig de pers te woord te staan vandaag.

Laura enige tijd geleden op Atlantische Oceaan met woordvoerster en tv-ploeg: Ze is er klaar voor, voorbereiding is goed. Het is een droom als jongste rond de wereld te gaan. Ouders vonden het eerst wel eng, nu vinden ze dat ze het kan. Zet vaarroute uiteen. Somalië kan misschien niet vanwege piraten, ze gaat misschien via Kaapstad. Denkt dat ze contact met andere zeilers zal onderhouden. Heeft waarschuwingsapparatuur. Mediastorm had ze niet verwacht. Zoveel ophef.

Terug naar de studio. Er zal iemand anders begeleiden, is het dan nog wel solo. Ja zegt woordvoerster. Twee andere meisjes zijn inmiddels vertrokken, het record kan dus door iemand anders gebroken worden. Kans dat ze kan vertrekken in juli is onbekend.
pi_74245807
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:44 schreef Rowdie het volgende:

punt uit

zo, jij bent stoer

pi_74246775
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:52 schreef Marrije het volgende:
Oleee Ole Ole Oleeeeeee
Ik vraag me toch af wat een onafhankelijke psycholoog van deze volwassen reactie zou zeggen .. hysterisch leedvermaak omdat een kind haar droom in rook op ziet gaan
pleased to meet you
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:24:35 #193
62292 MOVO
pi_74246851
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:06 schreef MOVO het volgende:

En Moussie maar beweren dat er niet naar haar zeilkwaliteiten of voorbereiding gekeken ging worden want die stonden buiten kijf.
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:10 schreef MOVO het volgende:
O en slaapmanagement was ook absoluut niet nodig natuurlijk want op de passaatroute kom je niets tegen....

Kom er maar in Moussie en vertel ons even dat de rechter en de onderzoekers er niets van hebben begrepen....
pi_74247119
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af wat een onafhankelijke psycholoog van deze volwassen reactie zou zeggen .. hysterisch leedvermaak omdat een kind haar droom in rook op ziet gaan
Die zou wrs. uitgaan van haar eigen verklaring, nl. dat dat vooral bedoeld was voor sommige andere users.

Ik zal wrs. ook wel beticht worden van 'projecteren', maar ik ben ook heel blij dat het gezonde verstand gezegevierd heeft.. En niet omdat ik 'bekrompen' zou zijn, of omdat iemand zijn/haar droom niet mag waarmaken, maar omdat die reis idd. niet goed bleek te zijn voorbereid.
pi_74247252
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:24 schreef MOVO het volgende:

[..]

[..]
En wat hebben slaapmanagement en EHBO te maken met zeilervaring te maken? Dat heeft te maken met voorbereiding, en daar is dus wel naar gekeken.
En die cursus heb je idd niet nodig op de passaat-route, dat is gewoon gelul, zij heeft een windpilot aan haar boot dus ze kan gewoon pitten.

Aan haar technische zeilkennis wordt iig niet getwijfeld, ze heeft alleen onvoldoende uren op de tikker volgens de rechter. Over de route lees ik ook niets verder, en haar emotionele ontwikkeling is niet bedreigd.
Of te wel, van waar het eigenlijk om ging is weinig overgebleven, de EHBO cursus en het slaapmanagement zijn er aan de haren bij gesleept om haar zeiltocht alsnog te kunnen verbieden.

Tja, en als je dat geheel in een wat bredere context zet zouden eigenlijk alle ouders die hun kind zonder fietshelm op de fiets laten stappen een OTS moeten krijgen, en wie zijn kind zonder licht laat vertrekken uit de ouderlijke macht gezet .. wie laat zijn kind nou zo slecht voorbereid deelnemen aan het verkeer.
pleased to meet you
pi_74247465
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:47 schreef moussie het volgende:

Aan haar technische zeilkennis wordt iig niet getwijfeld, ze heeft alleen onvoldoende uren op de tikker volgens de rechter. Over de route lees ik ook niets verder, en haar emotionele ontwikkeling is niet bedreigd.
Of te wel, van waar het eigenlijk om ging is weinig overgebleven, de EHBO cursus en het slaapmanagement zijn er aan de haren bij gesleept om haar zeiltocht alsnog te kunnen verbieden.
Nog sterker, de zaak kwam vooral aan het rollen vanwege de leerplichtambtenaar van haar gemeente die protest aantekende, omdat zij en haar ouder daar heel netjes om een 'ontzetting uit de leerplicht' gevraagd hadden (zonder welke idd haar ouders strafbaar zouden kunnen zijn en wat gebruikelijk is bij wereldreizigers' die om toestemming vragen hun kind via 'thuisonderwijs-op-afstand' te laten onderwijzen)...

Over dat punt hoor je nu helemaal niemand meer (waarschijnlijk omdat het ook redelijk makkelijk te ontkrachten was, en de leerplichtwet zelf s een letterlijk recht op ontzetting kent voor kinderen die een 'reizend bestaan' leiden) ..
alhoewel juist dat punt ook de grond was voor kamervragen en de inzet van minister van Onderwijs Maria van der Hoeven in deze zaak, terwijl juist bv Andre Rouvoet zich er buiten hield (voor die groepis immers het ingrijpen van de overheid op de individuele opvoedingskeuzes door ouderene helemaal gevoelig, juist bij gereformeerde ouders komen gezinsproblemen waar Jeugdzorg moet ingrijpen bovengemiddeld veel voor)...

dat nu alles opeens gaat over de puur subjectieve opvatting of dat kind goed genoeg zou kunnen zeilen en of ze een EHBO-cursus heeft is gewoon een teken hoe 'zwammig' in deze zaak ge-argumenteerd wordt, vooral om maar goed te praten dat de Overheid hierin zich moet gaan bemoeien.
In de eerste rechtzaak heeft de rechter zelfs letterlijk gezegd dat de Overheid zich _niet_ moet gaan bemoeien met de vraag of dat kind wel of niet goed kan zeilen en goed voorbereid zou zijn op die zeiltocht ... enkel of ze er psychologische schade door zou kunnen leiden.
Laat dat nu op de achtergrond gaan en dat rapport eerder ljken te gaan of een psychologe uit Utrecht van mening is of dat meisje wel of niet goed kan zeilen.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:02:17 #197
62292 MOVO
pi_74247512
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:47 schreef moussie het volgende:

[..]

En wat hebben slaapmanagement en EHBO te maken met zeilervaring te maken? Dat heeft te maken met voorbereiding, en daar is dus wel naar gekeken.
En die cursus heb je idd niet nodig op de passaat-route, dat is gewoon gelul, zij heeft een windpilot aan haar boot dus ze kan gewoon pitten.

Tja, en als je dat geheel in een wat bredere context zet zouden eigenlijk alle ouders die hun kind zonder fietshelm op de fiets laten stappen een OTS moeten krijgen, en wie zijn kind zonder licht laat vertrekken uit de ouderlijke macht gezet .. wie laat zijn kind nou zo slecht voorbereid deelnemen aan het verkeer.
Er is wel wat meer aan de hand:
quote:
2.14. Dat [kind] heel goed kan zeilen staat, ook voor de Raad, niet ter discussie. De Raad heeft, in navolging van de hem geraadpleegde zeildeskundige, met betrekking tot een aantal veiligheidsaspecten zorgen geuit. Deze zorgen worden door de rechtbank gedeeld. Zo zijn er twijfels over haar solozeilervaring. Op zitting is duidelijk geworden dat haar zogenoemde single-handed ervaring bestaat uit zeilen op Nederlandse binnenwateren, op het IJsselmeer, de Waddenzee en de Noordzee en naar het buitenland een keer de oversteek naar Engeland en terug. Gelet op de tocht die [kind] voor ogen heeft, is deze ervaring van beperkte omvang. Ook ten aanzien van de kennis van [kind] over medische zaken zijn vraagtekens gerezen. [kind] heeft geen EHBO-cursus gevolgd of op andere wijze ervaring op dit vlak opgedaan. Daarnaast is komen vast te staan dat [kind] geen ervaring met slaapmanagement heeft opgebouwd, terwijl ze op zee ’s nachts niet zou kunnen doorslapen, maar met enige regelmaat wakker zou moeten worden om te zien of alles nog in orde is. Verder is gebleken dat er geen volledig uitgewerkt veiligheidsplan is. Er ontbreekt een lijst met vluchthavens, een plan voor de communicatie met de wal, een overzicht van de stappen ter daadwerkelijke waarborging van de veiligheid in de havens en er is onduidelijkheid over de aanwezigheid van een secundaire stroomvoorziening.
en
quote:
2.19. Hoewel deze ontwikkelingen invloed kunnen hebben op de vraag of op het moment van uitvaren (april, mei, juni of juli 2010) nog steeds sprake is van een ernstige bedreiging van de belangen van [kind], zijn de ontwikkelingen en de effecten daarvan op dit moment te onduidelijk, te weinig concreet en te onzeker om daar nu al op vooruit te lopen. Zo heeft de rechtbank onder meer geen duidelijkheid kunnen verkrijgen over een belangrijk onderdeel als de omvang, de samenstelling en de werkwijze van het eventuele walteam, zijn de plannen omtrent de begeleiding door de heer [Y] niet verder uitgewerkt, zijn de voornemens om een EHBO-cursus te volgen en om te oefenen met het slaapmanagement nog niet erg concreet en is daarbij bovendien niet duidelijk geworden of de vader die steunt. Ook op andere punten bestaat nog veel onduidelijkheid, zoals de inhoud van de afspraken met de Wereldschool, de samenwerking en noodzakelijke afstemming met de moeder, de uitwerking en vervolmaking van het veiligheidsplan, inclusief een lijst met vluchthavens, het opstellen van een communicatieplan en de verder nog te treffen veiligheidsmaatregelen. Anders gezegd: er kan nu niet met een voldoende mate van zekerheid gezegd worden dat de ernstige ontwikkelingsbedreigingen op het moment van daadwerkelijk uitvaren zijn weggenomen. Dit wordt nog eens versterkt door uitspraken van de vader op de zitting van augustus 2009 dat [kind] in alle opzichten klaar was om in september 2009 op reis te gaan en hij ook nu nog vindt dat [kind] eigenlijk niets meer te leren heeft. Op basis van andere informatie en de bij [kind] kennelijk thans wel gevoelde noodzaak om de reis uit te stellen, is echter duidelijk geworden dat [kind] er nog niet klaar voor is.
bron
pi_74247524
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die zou wrs. uitgaan van haar eigen verklaring, nl. dat dat vooral bedoeld was voor sommige andere users.
En daar zou een psycholoog naar kijken denk je .. dacht het niet. Die ziet alleen die reactie en die is 'niet normaal', kinderachtig etc ..
Dat dan even afgezien van het simpele feit dat niemand op zijn gemak zou zijn bij zo'n onderzoek, er wordt immers gekeken of je wel goed 'spoort' .. als je spontaan reageert ben je ineens 'niet voorzichtig genoeg' en als je jezelf inhoudt ben je ineens 'emotieloos'.
quote:
Ik zal wrs. ook wel beticht worden van 'projecteren', maar ik ben ook heel blij dat het gezonde verstand gezegevierd heeft.. En niet omdat ik 'bekrompen' zou zijn, of omdat iemand zijn/haar droom niet mag waarmaken, maar omdat die reis idd. niet goed bleek te zijn voorbereid.
Tja, ik denk dat we dat allemaal wel doen, incluis die psycholoog ..
Of dat verstand gezond is, I dunno, lijkt mij meer op boerenverstand dat iets wil zeggen over een totaal andere wereld waar men weinig verstand van heeft ..
En de reis zelf was dus wel goed voorbereid, ze hebben er gewoon nieuwe punten bijgesleept omdat er aan de oorspronkelijke blijkbaar wel voldaan is .. er is geen kritiek op de route, haar technische zeilkennis wordt niet betwijfeld, hooguit het aantal gezeilde uren, de route is goed en haar emotionele ontwikkeling is niet in gevaar .. en over de school, wat het uitgangspunt was voor die hele rechtszaak lees ik al helemaal niets meer.
pleased to meet you
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:06:40 #199
62292 MOVO
pi_74247593
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

-knip-
Over dat punt hoor je nu helemaal niemand meer (waarschijnlijk omdat het ook redelijk makkelijk te ontkrachten was, en de leerplichtwet zelf s een letterlijk recht op ontzetting kent voor kinderen die een 'reizend bestaan' leiden) ..
-knip-
uitspraak:
quote:
2.13. Een bedreiging van de cognitieve ontwikkeling is gelegen in het feit dat wanneer [kind] op dit moment af zou reizen er geen concrete afspraken zijn gemaakt met de Wereldschool, waardoor begeleiding van die kant niet mogelijk is. Hoe het onderwijsprogramma, het profiel en de begeleiding er feitelijk uit kunnen gaan zien, is dan ook niet duidelijk. Of ze van de Wereldschool kan profiteren, hangt bovendien af van de vraag of de leerplichtambtenaar toestemming geeft tot het volgen van onderwijs via de Wereldschool zolang [kind] ingeschreven staat bij de gemeentelijke basisadministratie.
De rechtbank is daarom van oordeel dat thans sprake is van een ernstige bedreiging van de cognitieve ontwikkeling van [kind] als zij spoedig zou uitvaren, omdat de Wereldschool niet in staat is haar nu te begeleiden.
Zolang ze geen toestemming heeft van de leerplichtambtenaar mag ze dus niet. Klip en Klaar.
pi_74247699
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:06 schreef MOVO het volgende:

[..]

uitspraak:
[..]

Zolang ze geen toestemming heeft van de leerplichtambtenaar mag ze dus niet. Klip en Klaar.
Of te wel, de Raad heeft dit voor de rechter gebracht om zichzelf eindelijk eens goed te profileren, al dat gewroet in haar leven en dat van haar ouders was volkomen overbodig en onnodig belastend, want dit was en is de conclusie onder de streep .. zolang de leerplichtambtenaar nee zegt mag het niet, punt uit.
pleased to meet you
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:16:54 #201
62292 MOVO
pi_74247777
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Of te wel, de Raad heeft dit voor de rechter gebracht om zichzelf eindelijk eens goed te profileren, al dat gewroet in haar leven en dat van haar ouders was volkomen overbodig en onnodig belastend, want dit was en is de conclusie onder de streep .. zolang de leerplichtambtenaar nee zegt mag het niet, punt uit.
Nee want de Raad maakte zich volgens de rechter ook terecht zorgen over haar veiligheid indien ze alnog zou uitvaren, met name door de houding van haar vader blijkt de ondertoezichtstelling nodig te zijn:
quote:
Dit wordt nog eens versterkt door uitspraken van de vader op de zitting van augustus 2009 dat [kind] in alle opzichten klaar was om in september 2009 op reis te gaan en hij ook nu nog vindt dat [kind] eigenlijk niets meer te leren heeft.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:29:26 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74247976
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:18 schreef moussie het volgende:

[..]

overdrijven is ook een vak, lijkt wel alsof jij je persoonlijk op je pik getrapt voelt. Wat Ennea ook al zegt, het recht heeft gezegevierd, ole ole ole oleeeee
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:36:54 #203
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74248099
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Het een sluit het ander niet uit. Ze schiet gewoon op meerdere punten te kort. Dat zal moeilijk te verteren zijn, maar dit is de uitspraak en daar moet u het mee doen.
pi_74248136
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:16 schreef MOVO het volgende:

[..]

Nee want de Raad maakte zich volgens de rechter ook terecht zorgen over haar veiligheid indien ze alnog zou uitvaren, met name door de houding van haar vader blijkt de ondertoezichtstelling nodig te zijn:
[..]
Tja, ze wil niet unassisted en non stop de wereld rond op een route met veel stormen, wat dat aangaat heeft de vader wel degelijk een punt. En tja, wat heb je aan een volledige EHBO-cursus vraag ik me af, je kan jezelf toch niet reanimeren of zo? Als je maar weet wat je moet dan bij zware bloedingen en botbreuken, veel meer kan je niet doen bij jezelf.

En als je die lijn even doortrekt, hoeveel ouders laten hun kinderen dagelijks zonder fietshelm op hun fiets stappen? Zelfs nadat ze cijfers te zien krijgen over hoofdwonden, soms best zwaar, na valpartijen op de fiets, ze halen alsnog hun schouders op en verkondigen dat hun kind zo'n 'achterlijk ding van een fietshelm' nooit zouden opzetten, nergens voor nodig, je bent zelf toch ook zonder fietshelm groot geworden ..
in hoeverre verschilt dat van deze vader die ook zegt 'nergens voor nodig'?

Alle ouders die hun kind zonder fietshelm laten fietsen ook maar een OTS dan, en bij ouders die hun kind laten vertrekken zonder verlichting meteen uit huis plaatsen?
pleased to meet you
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:01:32 #205
62292 MOVO
pi_74248506
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, ze wil niet unassisted en non stop de wereld rond op een route met veel stormen, wat dat aangaat heeft de vader wel degelijk een punt. En tja, wat heb je aan een volledige EHBO-cursus vraag ik me af, je kan jezelf toch niet reanimeren of zo? Als je maar weet wat je moet dan bij zware bloedingen en botbreuken, veel meer kan je niet doen bij jezelf.

En als je die lijn even doortrekt, hoeveel ouders laten hun kinderen dagelijks zonder fietshelm op hun fiets stappen? Zelfs nadat ze cijfers te zien krijgen over hoofdwonden, soms best zwaar, na valpartijen op de fiets, ze halen alsnog hun schouders op en verkondigen dat hun kind zo'n 'achterlijk ding van een fietshelm' nooit zouden opzetten, nergens voor nodig, je bent zelf toch ook zonder fietshelm groot geworden ..
in hoeverre verschilt dat van deze vader die ook zegt 'nergens voor nodig'?

Alle ouders die hun kind zonder fietshelm laten fietsen ook maar een OTS dan, en bij ouders die hun kind laten vertrekken zonder verlichting meteen uit huis plaatsen?
Die fietsvergelijking gaat mank, dat is reeds 21topics lang weerlegd, maar als je die lijn doortrekt moet het LD team er dan geen zorg voor dragen dat medische hulp indien nodig binnen 15 minuten ter plekke is?
pi_74249134
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:01 schreef MOVO het volgende:

[..]

Die fietsvergelijking gaat mank, dat is reeds 21topics lang weerlegd, maar als je die lijn doortrekt moet het LD team er dan geen zorg voor dragen dat medische hulp indien nodig binnen 15 minuten ter plekke is?
Het gaat mij anders om de gevaren waar je je kind aan bloot stelt, letsel dat je door goede voorbereiding (het dragen van een fietshelm) kan voorkomen.
quote:
Hoofdletsel
Bij ruim 15.000 fietsers die jaarlijks op een SEH worden behandeld is hoofdletsel geconstateerd. Van deze slachtoffers heeft 5% (3.500) ernstig hoofdletsel opgelopen, zoals een hersenschudding of hersenletsel. Vooral kinderen in de leeftijd van 5 tot 10 jaar en jongeren in de leeftijd van 15 tot 20 jaar lopen veel hoofdletsels op, respectievelijk bij 26% (1.600) en 27% (1.800) van de fietsongevallen.
http://www.pvvh.nl/Smartsite.shtml?id=55225
pleased to meet you
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:22:58 #207
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_74250212
Misschien is het al gezegd, maar ze is intussen 14. Dus wellicht een TT-change?
(Un)masking for the greater good.
pi_74250500
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:06 schreef MOVO het volgende:

[..]

uitspraak:
[..]

inderdaad is het geheel zo dat een leerplichtambtenaar de Bureaucratie tégen hen kan gebruiken..
hij kan redelijk lang domweg weigeren. en ouders moeten daartegen dan eindeloos procederen... zelfs als ze waarschijnlijk uiteindelijk wel gelijk krijgen (zoals in de recente tijd altijd gebeurt is met rechtzaken van ouders die bv hun kindren thuisonderwijs wilden geven; die winnen de ouders wel, maard at kost een paar jaar procederen)

het is een bureaucratisch spelletje dat ze met de ouders kunnen gaan spelen.
Ook als die ouders zoals nu een prima werkend alternatieve scholing hebben die ook wel degelijk al door andere wereldreizende kinderen om kinderen in het buitenland gebruikt wordt om toch nederlands onderwijs te volgen

de leerplichtwet kent wél een duidelijk artikel dat definieert dat het leiden van een reizend bestaan een duidelijk grond kan zijn voor een ontzegging, maar men kan dat niet direkt gebruiken om zulk een ontzegging af te dwingen, daarvoor zou een redelijk langdurige rechterlijk gang nodig zijn... waarbide ouders uiteindelijk wél een zeer grote kans hebben die te winnen (zulke rechtzaken zijn in het lverlenden als telkend weer uiteindelijk door de ouders gewonnen).

Intersant is daarbij dat juist daaruit het duidelijkste blijkt dat het hier vooral om een bureaucratisch spelletje gaat om een soort van inperking van het recht zelf te belissen of je op reis wilt gaan..er worden gewoon allerhande 'regeltjes' uit de kast getrokken en met de haren erbij gesleept.

Tegelijkertijd zijn er warschijnlijk meer dan 1000 'Laura's' die nu al maandenlang van school wegblijven, met meestal duidelijke kindermishandeling als ondergrond, maar daartegen actief optreden kunnen Leerplichtambtenaren niet... omdat, naar hun eigen zeggen daarvoor bij hen het budget ontbreekt en als dan een ouder met de uitleg komen dat 'het kind zo vaak ziek is' komen die makkelijk ermee weg.
pi_74250560
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat mij anders om de gevaren waar je je kind aan bloot stelt, letsel dat je door goede voorbereiding (het dragen van een fietshelm) kan voorkomen.
[..]

http://www.pvvh.nl/Smartsite.shtml?id=55225
Please, niet weer op die fiets
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:38:50 #210
87879 Rowdie
Het is patat
pi_74251989
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 08:19 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

zo, jij bent stoer

STOER?

een kind van 13 heeft niets te vertellen!
opdonderen en naar school, geen media-aandacht nodig.
kleuters.

Ik hoop dat jullie geen kinderen krijgen
het is gewoon een verwend tering jong
En het zijn ook Kroten
pi_74254379
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:38 schreef Rowdie het volgende:

[..]

het is gewoon een verwend tering jong
Nee, geen jong... het andere geslacht..
pi_74254600
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:02 schreef moussie het volgende:

[..]

En daar zou een psycholoog naar kijken denk je .. dacht het niet. Die ziet alleen die reactie en die is 'niet normaal', kinderachtig etc ..
Dat dan even afgezien van het simpele feit dat niemand op zijn gemak zou zijn bij zo'n onderzoek, er wordt immers gekeken of je wel goed 'spoort' .. als je spontaan reageert ben je ineens 'niet voorzichtig genoeg' en als je jezelf inhoudt ben je ineens 'emotieloos'.
[..]
Jawel, de verklaring 'zie je nou wel?' is niet direct gericht aan Laura, maar wordt hier geuit, tegenover andere users. Lijkt me dat een psycholoog absoluut naar dat soort omstandigheden kijkt.
Vooropgesteld dat ie daar überhaupt naar wil kijken, want hoewel een beetje flauw, is het zeker wel begrijpelijk. Gezien sommigen hoe dan ook blijven volhouden dat het allemaal prima in orde was..
Lijkt me echt geen psychologisch onderzoek waard. Althans niet bij haar.
quote:
Tja, ik denk dat we dat allemaal wel doen, incluis die psycholoog ..
Of dat verstand gezond is, I dunno, lijkt mij meer op boerenverstand dat iets wil zeggen over een totaal andere wereld waar men weinig verstand van heeft ..
En de reis zelf was dus wel goed voorbereid, ze hebben er gewoon nieuwe punten bijgesleept omdat er aan de oorspronkelijke blijkbaar wel voldaan is .. er is geen kritiek op de route, haar technische zeilkennis wordt niet betwijfeld, hooguit het aantal gezeilde uren, de route is goed en haar emotionele ontwikkeling is niet in gevaar .. en over de school, wat het uitgangspunt was voor die hele rechtszaak lees ik al helemaal niets meer.
Er werd niks bijgesleept, de reis was duidelijk niet goed voorbereid.
pi_74272080
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jawel, de verklaring 'zie je nou wel?' is niet direct gericht aan Laura, maar wordt hier geuit, tegenover andere users.
Het was anders die Spaanse kreet met wat feestende pompommetjes en of die nou direct gericht is aan Laura of aan andere gebruikers, het is en blijft kinderachtig leedvermaak.
quote:
Lijkt me dat een psycholoog absoluut naar dat soort omstandigheden kijkt.
Vooropgesteld dat ie daar überhaupt naar wil kijken, want hoewel een beetje flauw, is het zeker wel begrijpelijk. Gezien sommigen hoe dan ook blijven volhouden dat het allemaal prima in orde was..
Lijkt me echt geen psychologisch onderzoek waard. Althans niet bij haar.
Nou het blijkt dus ook prima in orde, haar emotionele ontwikkeling is niet in gevaar volgens de rechter ..
quote:
Er werd niks bijgesleept, de reis was duidelijk niet goed voorbereid.
Jaja, ze weet nog niet hoe zij zichzelf moet reanimeren en het staat niet op papier wie waar is en op welk tijdstip .. en dan zet je het wel op papier en dan? Dan hebben weer en wind zich maar te voegen naar het plan dat door de rechter is goed gekeurd?
pleased to meet you
  zondag 1 november 2009 @ 11:49:20 #214
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74272456
quote:
Op zondag 1 november 2009 11:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Het was anders die Spaanse kreet met wat feestende pompommetjes en of die nou direct gericht is aan Laura of aan andere gebruikers, het is en blijft kinderachtig leedvermaak.
dat je daar zo over valt, is dat bij gebrek aan beter?
quote:
[..]

Jaja, ze weet nog niet hoe zij zichzelf moet reanimeren en het staat niet op papier wie waar is en op welk tijdstip .. en dan zet je het wel op papier en dan? Dan hebben weer en wind zich maar te voegen naar het plan dat door de rechter is goed gekeurd?
nee, dan heeft ze nog steeds het gebrek aan ervaring.
pi_74272992
quote:
Op zondag 1 november 2009 11:49 schreef Marrije het volgende:
dat je daar zo over valt, is dat bij gebrek aan beter?
Huh? Ik vind juichen om het verlies van een ander nogal kinderachtig .. even je gelijk halen, lekker puh en zo, zandbakniveau
quote:
nee, dan heeft ze nog steeds het gebrek aan ervaring.
Zijn die zeilers op wiens woorden dat oordeel geveld is met die meid wezen zeilen of hebben die hun natte vinger in de lucht gestoken en van daaruit bepaald dat ze, gezien het aantal gezeilde uren, niet ervaren kan zijn?
pleased to meet you
  zondag 1 november 2009 @ 12:12:59 #216
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74273120
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Huh? Ik vind juichen om het verlies van een ander nogal kinderachtig .. even je gelijk halen, lekker puh en zo, zandbakniveau
ja, even mij gelijk halen en daarna weer verder discussieren, maar blijkbaar kun je er niet overheen stappen
quote:
[..]

Zijn die zeilers op wiens woorden dat oordeel geveld is met die meid wezen zeilen of hebben die hun natte vinger in de lucht gestoken en van daaruit bepaald dat ze, gezien het aantal gezeilde uren, niet ervaren kan zijn?
ik zou het zorgelijk vinden als ze op de mening van een groepje fanatieke zeilers af zoude gaan
pi_74273156
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Please, niet weer op die fiets
Dus 3400 kinderen mogen gerust hoofdletsel oplopen, daar hoeft niet ingegrepen te worden .. en dat terwijl je het grotendeels gemakkelijk kan voorkomen? Nogal al meten met 2 maten mi .. hoeven die ouders hun kinderen niet te beschermen tegen mogelijke gevaren?
pleased to meet you
pi_74273681
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:12 schreef Marrije het volgende:
ja, even mij gelijk halen en daarna weer verder discussieren, maar blijkbaar kun je er niet overheen stappen
Ik vind dit soort leedvermaak hoe dan ook een kinderachtige reactie en in deze context bovendien heel sneu taz van een kind dat haar droom in de plomp ziet verdwijnen .. na dat gezegd te hebben ben ik gewoon doorgegaan met discussiëren, maar blijkbaar kan jij daar niet overheen stappen
quote:
ik zou het zorgelijk vinden als ze op de mening van een groepje fanatieke zeilers af zoude gaan
Ik vind het eerder zorgelijk als je persoonlijke ervaring op basis van gemiddelden vast wordt gesteld, vandaar ook mijn vraag of die deskundige met haar is wezen zeilen om het met eigen ogen te zien
pleased to meet you
pi_74275955
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

[..]

Je moet geen kleine muisjes pesten!
  zondag 1 november 2009 @ 13:58:20 #220
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74276084
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik vind dit soort leedvermaak hoe dan ook een kinderachtige reactie en in deze context bovendien heel sneu taz van een kind dat haar droom in de plomp ziet verdwijnen .. na dat gezegd te hebben ben ik gewoon doorgegaan met discussiëren, maar blijkbaar kan jij daar niet overheen stappen
[..]
jij blijft er anders mee komen hoor, hou er dan over op?
quote:
Ik vind het eerder zorgelijk als je persoonlijke ervaring op basis van gemiddelden vast wordt gesteld, vandaar ook mijn vraag of die deskundige met haar is wezen zeilen om het met eigen ogen te zien
je lijkt haar vader wel

ik reageer iet zo uitgereid, wat mij toetseord is kapot e dat plakke e kippe kost me zeee va tijd.
pi_74277138
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

jij blijft er anders mee komen hoor, hou er dan over op?
Ik reageer op jou en wordt daarna door iemand anders iets gevraagd .. je bedoelt dat ik maar geen antwoord moet geven op de vragen van derden? Ondertussen blijf jij maar doorgaan
[..]
quote:
je lijkt haar vader wel
huh? Omdat ik vind dat je iemands ervaring niet op basis van gemiddelden moet beoordelen lijk ik op de vader? Hoe kom je aan die rare conclusie?
quote:
ik reageer iet zo uitgereid, wat mij toetseord is kapot e dat plakke e kippe kost me zeee va tijd.
Da's erg lastig, zeg maar gerust K** .. geen oud tobo nog ergens liggen, of een kennis die dat heeft?
pleased to meet you
pi_74277279
quote:
Op zondag 1 november 2009 11:31 schreef moussie het volgende:

Nou het blijkt dus ook prima in orde, haar emotionele ontwikkeling is niet in gevaar volgens de rechter ..
[..]
De rechter was toch juist van mening dat ze onder de mensen moest blijven, en de psycholoog had toch zorgen over haar emotionele ontwikkeling?
quote:
Ze had geen enkele kennis van eerstehulpverlening en ook geen cursus gevolgd. Waarom probeer je dat belachelijk te maken? Ik vind ook helemaal niet dat dat 'erbij wordt gesleept' het is iets heel essentieels, wat kennelijk geen onderdeel uitmaakte van die 'jaren van voorbereiding'.
Daarbij heeft het meisje geen hartklachten, dus dat een ander soort eerstehulp wordt bedoeld, lijkt me duidelijk.

Ik neem aan dat je bedoelt dat er geen concreet plan voor een volgboot bleek te zijn?

Elders beweerde je trouwens toch dat de passaatwinden zo voorspelbaar zijn dat je slapend kunt zeilen?
pi_74277422
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je moet geen kleine muisjes pesten!
pff, je vraagt mij iets af over die pompommetjes, dat leedvermaak, hoe een psycholoog dat zou zien, en daar hadden we het verder over, helemaal niet meer over de post van Marije zelf maar over hoe een psycholoog naar zoiets kijkt.
Marije komt er zelf op terug en komt mij nu verwijten dat ik door blijf gaan .. ja ja
pleased to meet you
pi_74277577
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, je vraagt mij iets af over die pompommetjes, dat leedvermaak, hoe een psycholoog dat zou zien, en daar hadden we het verder over, helemaal niet meer over de post van Marije zelf maar over hoe een psycholoog naar zoiets kijkt.
Marije komt er zelf op terug en komt mij nu verwijten dat ik door blijf gaan .. ja ja
Ik vind ook dat je er nogal op doorgaat..
pi_74279817
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind ook dat je er nogal op doorgaat..
Tuurlijk joh .. lees anders eens terug, ik vroeg mij iets af, over hoe een psycholoog zoiets zou zien, en daarover ben ik in gesprek met jou .. en dan komt Marije er ook nog eens op terug, gelardeerd met persoonlijke aanvallen, wat ik in eerste instantie nog negeer ook ..

Maar ja, laten we het er maar op houden dat iemand die al gelijk heeft gekregen van de rechtbank niet kinderachtig bezig is als die alsnog zijn gelijk moet gaan halen, met pompommetjes en al .. dat is een heel volwassen reactie ..
pleased to meet you
pi_74279884
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De rechter was toch juist van mening dat ze onder de mensen moest blijven, en de psycholoog had toch zorgen over haar emotionele ontwikkeling?
euhm ..
quote:
Ten aanzien van de sociale, emotionele en de identiteitsontwikkeling begrijpt de rechtbank de zorgen van de Raad voor de Kinderbescherming maar vindt zij dit geen reden voor een ondertoezichtstelling.

Dat de meeste kinderen in deze leeftijdsfase op een andere manier opgroeien en zich ontwikkelen, betekent nog niet dat Laura in dit opzicht in haar ontwikkeling wordt bedreigd.
http://juridischdagblad.nl/content/view/8681/77/
quote:
Ze had geen enkele kennis van eerstehulpverlening en ook geen cursus gevolgd. Waarom probeer je dat belachelijk te maken? Ik vind ook helemaal niet dat dat 'erbij wordt gesleept' het is iets heel essentieels, wat kennelijk geen onderdeel uitmaakte van die 'jaren van voorbereiding'.
Daarbij heeft het meisje geen hartklachten, dus dat een ander soort eerstehulp wordt bedoeld, lijkt me duidelijk.
Een EHBO cursus is gericht op hulp die aan een ander verleent wordt .. al is het wel handig om te weten wat je moet doen als je bvb je arm gebroken hebt, dat natuurlijk wel, maar dat leer je dus niet in een EHBO cursus, daar leer je hoe je de ander moet helpen, niet hoe je jezelf moet helpen.
quote:
Ik neem aan dat je bedoelt dat er geen concreet plan voor een volgboot bleek te zijn?
Op de Passaat route ben je vrijwel nooit alleen, het is zoals gezegd de pretroute die jaarlijks door een boel zeilers gevaren wordt, en die vertrekken dus allemaal zo ongeveer tegelijkertijd, met de goede wind/stroming.
quote:
Elders beweerde je trouwens toch dat de passaatwinden zo voorspelbaar zijn dat je slapend kunt zeilen?
Ja, dat slaapmanagement is idd iets voor de door haar gekozen route grotendeels totaal niet van toepassing is
pleased to meet you
pi_74283206
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:51 schreef moussie het volgende:

Maar ja, laten we het er maar op houden dat iemand die al gelijk heeft gekregen van de rechtbank niet kinderachtig bezig is als die alsnog zijn gelijk moet gaan halen, met pompommetjes en al .. dat is een heel volwassen reactie ..
Je vraagt je af wat een psycholoog zou zeggen: Dat het enigszins een kinderachtige reactie was, zijn schouders ophalen, vragen aan jou wat je probleem is en vervolgens doorgaan met zijn werk.
pi_74283939
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je vraagt je af wat een psycholoog zou zeggen: Dat het enigszins een kinderachtige reactie was, zijn schouders ophalen, vragen aan jou wat je probleem is en vervolgens doorgaan met zijn werk.
Als ik mij afvraag wat een psycholoog ervan zou zeggen heb ik een probleem? Wat een rare conclusie, ik zou namelijk eerder zeggen dat een volwassene die nog even nadrukkelijk zijn gelijk moet gaan halen terwijl die al gelijk heeft gekregen een probleem heeft .. of wordt 'nog even natrappen' tegenwoordig als 'gezond' gezien?
pleased to meet you
pi_74284236
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:54 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm ..
[..]

http://juridischdagblad.nl/content/view/8681/77/
[..]

Een EHBO cursus is gericht op hulp die aan een ander verleent wordt .. al is het wel handig om te weten wat je moet doen als je bvb je arm gebroken hebt, dat natuurlijk wel, maar dat leer je dus niet in een EHBO cursus, daar leer je hoe je de ander moet helpen, niet hoe je jezelf moet helpen.
[..]
Die stomme rechters ook, dat ze dat niet eens doorhebben bij een zaak nog nog zo in het nieuws is ook..
Eigen veiligheid staat overigens voorop en uiteraard kun je die kennis op jezelf toepassen.
Ze had die kennis ook niet op een andere manier opgedaan dus een overlevingscursus heeft ze ook niet.
Niets over overleven leren, na 'jaren van voorbereiding'.. ?
quote:
Op de Passaat route ben je vrijwel nooit alleen, het is zoals gezegd de pretroute die jaarlijks door een boel zeilers gevaren wordt, en die vertrekken dus allemaal zo ongeveer tegelijkertijd, met de goede wind/stroming.
[..]
Geen concreet plan voor een volgboot dus, en op een druk bevaren route is regelmatig wakker worden zeker een noodzaak.
quote:
Ja, dat slaapmanagement is idd iets voor de door haar gekozen route grotendeels totaal niet van toepassing is
Zeer zeker wel dus, met al die drukte.

Denk je niet dat pappie in hoger beroep zou gaan, als er, zoals jij beweert, helemaal niets van die uitspraak zou kloppen? En dat hij dat niet zou rondbazuinen in alle media?

En verder: Er wordt gezegd dat ze niet bedreigd wordt in haar emotionele ontwikkeling.. Dat is iets heel anders dan dat ze er fantastisch aan toe is. Sterker nog: Haar toestand is zorgwekkend, en dat vindt de rechtbank ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 01-11-2009 18:42:01 ]
pi_74284882
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Als ik mij afvraag wat een psycholoog ervan zou zeggen heb ik een probleem? Wat een rare conclusie, ik zou namelijk eerder zeggen dat een volwassene die nog even nadrukkelijk zijn gelijk moet gaan halen terwijl die al gelijk heeft gekregen een probleem heeft .. of wordt 'nog even natrappen' tegenwoordig als 'gezond' gezien?
Je sleept er een psycholoog aan de haren bij, om je argument krachtiger te laten lijken. Dat een volwassene die kinderachtig reageert gelijk een probleem heeft vind ik een rare conclusie. Zeker als je bedenkt dat het eenmalig is en dat die reactie is gericht tegen sommigen die met halfslachtige argumenten al 21 topics lang blijven volhouden dat er geen enkel probleem is, terwijl de tegenstanders van de reis steeds weer gelijk krijgen, van deskundigen, en nu ook van de rechtbank, die ook al concludeert dat de reis beroerd is voorbereid.

Maar laat je vooral niet ontmoedigen Ik vind dit gedimdam nog steeds heel erg grappig, en ik hoop serieus dat we een record gaan neerzetten.
Om met BanSheeBoy te spreken: We zijn goed bezig
  donderdag 17 december 2009 @ 08:40:19 #231
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75725525
Werkt adode nog niet op deze nieuwe computer *zucht*
Maar bedankt voor de update
  donderdag 17 december 2009 @ 13:18:25 #233
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_75726568
quote:
Bedankt!
Leuk om weer eens iets te lezen over Laura.
  donderdag 17 december 2009 @ 15:17:03 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75731021
pi_75745079
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:17 schreef Marrije het volgende:

We gaan weer verder!
Olé, olé, Olé, Olééé!!

Niet om de 'overwinning' in te wrijven, en niet omdat ik blij ben dat een meisje haar droom niet waar kan maken, en ook niet om andere users de ogen uit te steken..
Maar omdat ik blij ben dat een jong meisje voor een vroegtijdige dood is behoed. Ze bleek immers helemaal niet voorbereid te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')