Fietsen op de oceaan? Dat kan toch helemaal niet!!quote:Op donderdag 17 september 2009 15:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
fietsen vs. solozeilen op de oceaan
Dat komt omdat het een heel aansprekend onderwerp is.. De een heeft kinderen, de ander is zelf amper de puberleeftijd ontgroeid, iedereen heeft dromen (al dan niet de mist in zien gaan), we hebben allemaal een idee over fatsoen en wat wel- en niet zou mogen, er zit een stuk psychologie in..quote:Op donderdag 17 september 2009 15:38 schreef dadoc het volgende:
OK: waarom zouden we ons uberhaupt natiebreed moeten bemoeien met zo'n zaak? Is dat eigenlijk niet absurd? Laat die mensen het zelf uitzoeken en als ze daarbij tegen juridische problemen aan lopen, laat ze daar dan ook fijn zelf mee omgaan. Nee hoor, in Nederland wordt zo'n flutzaak uitgespeeld tot in de Tweede Kamer, wekenlang staan de kranten en actualiteitenprogramma's er bol van en op fora als deze wordt er nog veel langer over doorgemekkerd.
Ik stem tegen!
Dus als een vader wekelijks zijn dochtertje van 7 verkracht, moeten we ons ook maar niet mee bemoeien?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:38 schreef dadoc het volgende:
OK: waarom zouden we ons uberhaupt natiebreed moeten bemoeien met zo'n zaak? Is dat eigenlijk niet absurd?
Volgens een expert heb je er zelfs fietspaden..quote:Op donderdag 17 september 2009 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Fietsen op de oceaan? Dat kan toch helemaal niet!!
Tevens tvp.
Vind het juist heel erg goed dat het heel veel publiciteit krijgt.. Vooral op een manier die ze niet willen!quote:Op donderdag 17 september 2009 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als een vader wekelijks zijn dochtertje van 7 verkracht, moeten we ons ook maar niet mee bemoeien?
Of ouders die hun kinderen gewoon vaak thuis houden uit school om thuis op de boerderij mee te helpen, ook maar niet mee bemoeien?
Zolang het om het belang en de veiligheid van een kind gaat, mag de staat zich overal mee bemoeien. Zeker als blijkt dat (één van) de ouders zich willen onttrekken aan zaken als de leerplicht t.b.v. van zoiets onbelangrijks als een vermelding in het Guinness Book of Worldrecords. En dan ook nog om er zelf financieel van te profiteren. Want pa's bootje moet nog af.
Hmmm je hebt gelijk.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat komt omdat het een heel aansprekend onderwerp is.. De een heeft kinderen, de ander is zelf amper de puberleeftijd ontgroeid, iedereen heeft dromen (al dan niet de mist in zien gaan), we hebben allemaal een idee over fatsoen en wat wel- en niet zou mogen, er zit een stuk psychologie in..
Ik vind het leuke gespreksstof!
Laat ons mekkeren!
En in de tussentijd via de satteliet deze reeks blijven volleuteren.. 3-dubbel recordquote:Op donderdag 17 september 2009 15:56 schreef Dragorius het volgende:
We kunnen het ook combineren in een soort super-recordpoging > Solo-waterfietstocht rond de wereld
Nee vind ik niet inderdaad. Als jij de enige bent die weet van die verkrachtingen, ja dan moet je natuurlijk actie ondernemen en de politie waarschuwen. Als jij leerkracht bent en je leerling is er nooit, dan moet je de leerplichtambtenaar inschakelen. Maar de rest van Nederland? Die moet dat gewoon aan die politie en leerkrachtambtenaren over kunnen laten.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]Dus als een vader wekelijks zijn dochtertje van 7 verkracht, moeten we ons ook maar niet mee bemoeien?
Of ouders die hun kinderen gewoon vaak thuis houden uit school om thuis op de boerderij mee te helpen, ook maar niet mee bemoeien?[..]
aah, vandaar die verkeerslessen op school .. oh nee, wacht, verkeer is helemaal niet gevaarlijk, en op je fiets naar de andere kant van de stad ook niet .. waarom zijn die lessen er eigenlijk als het toch niet gevaarlijk is?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:51 schreef Gia het volgende:
Zolang het om het belang en de veiligheid van een kind gaat, mag de staat zich overal mee bemoeien.
Fout, ze wil wel leren, ze heeft de wereldschool zelfs als sponsor, dus er is niemand die zich aan de leerplicht wil onttrekken .. schoolplicht, dat weer welquote:Zeker als blijkt dat (één van) de ouders zich willen onttrekken aan zaken als de leerplicht t.b.v. van zoiets onbelangrijks als een vermelding in het Guinness Book of Worldrecords.
En dat is dus pure speculatie, met als bron de een of andere dikke duimquote:En dan ook nog om er zelf financieel van te profiteren. Want pa's bootje moet nog af.
quote:Op donderdag 17 september 2009 18:18 schreef ValseNoot het volgende:
Heb de griep, dus heb de Alg. Beschouwingen kunnen volgen.
Ben buitengewoon teleurgesteld dat deze kwestie na twee dagen nog steeds niet naar voren is gebracht.
Is dat geen staatsbemoeienis?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, vandaar die verkeerslessen op school .. oh nee, wacht, verkeer is helemaal niet gevaarlijk, en op je fiets naar de andere kant van de stad ook niet .. waarom zijn die lessen er eigenlijk als het toch niet gevaarlijk is?
[..]
Jammer dat ze ook aan de voorwaarden van de wereldschool niet tegemoet wil komen.quote:Fout, ze wil wel leren, ze heeft de wereldschool zelfs als sponsor, dus er is niemand die zich aan de leerplicht wil onttrekken .. schoolplicht, dat weer wel
[..]
Dat is een aanname, en eentje die niet onredelijk is.quote:En dat is dus pure speculatie, met als bron de een of andere dikke duim
Ik vind het ook jammer dat ze in de troonrede niet even is genoemd..quote:Op donderdag 17 september 2009 18:18 schreef ValseNoot het volgende:
Heb de griep, dus heb de Alg. Beschouwingen kunnen volgen.
Ben buitengewoon teleurgesteld dat deze kwestie na twee dagen nog steeds niet naar voren is gebracht.
Met herzlichen vielen dankenschön aan de onverzettelijke onvermoeibare moussie!quote:Op donderdag 17 september 2009 20:42 schreef Dragorius het volgende:
Dit draadje is zo'n verborgen pareltje van Fok! geworden
Er staat écht helemaal niks in, hahahaha.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:08 schreef MOVO het volgende:
[..]
Met herzlichen vielen dankenschön aan de onverzettelijke onvermoeibare moussie!
Hulde en bloemenHet mag gezegd worden menigeen had de moed reeds lang laten zakken.
De wereldschool is ook sprakeloos zie: nieuwsbrief september
Moussie!!!quote:Op donderdag 17 september 2009 21:08 schreef MOVO het volgende:
[..]
Hulde en bloemenHet mag gezegd worden menigeen had de moed reeds lang laten zakken.
De wereldschool is ook sprakeloos zie: nieuwsbrief september
ik zei anders ergens helemaal in het begin van de deze reeks dat ik 'de machten' op mijn blote knieën dank dat mijn kinderen mij nooit voor zo'n keuze hebben geplaatst .. jullie doen maar alsof het zo makkelijk is, gewoon zeggen dat het onzin is en nog gevaarlijk ook en daarmee is de kous af .. maar je zal zo'n kind maar hebben, met een uitzonderlijk talent en een uitgesproken eigen wil. Zo'n kind moet je 'breken'. de droom kapot maken, en er dan maar het beste van hopen?quote:Op donderdag 17 september 2009 21:08 schreef MOVO het volgende:
[..]
flauwquote:De wereldschool is ook sprakeloos zie: nieuwsbrief september
Het kind kan beter mentaal "gebroken zijn' (dat zijn pubers nu eenmaal al gauwquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:20 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zei anders ergens helemaal in het begin van de deze reeks dat ik 'de machten' op mijn blote knieën dank dat mijn kinderen mij nooit voor zo'n keuze hebben geplaatst .. jullie doen maar alsof het zo makkelijk is, gewoon zeggen dat het onzin is en nog gevaarlijk ook en daarmee is de kous af .. maar je zal zo'n kind maar hebben, met een uitzonderlijk talent en een uitgesproken eigen wil. Zo'n kind moet je 'breken'. de droom kapot maken, en er dan maar het beste van hopen?
[..]
flauw
quote:Op donderdag 17 september 2009 21:18 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, Moussie verdient een medaille, ben ik met je eens.
Laten we Pa Dekker inderdaad niet vergetenquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:23 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nou, niet doen alsof ik alleen was hé
Is ze nu opeens weer een wonderkind?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:20 schreef moussie het volgende:
[..]
.. maar je zal zo'n kind maar hebben, met een uitzonderlijk talent en een uitgesproken eigen wil.
Dat is een aanname, een werkelijk slim kind vindt een alternatief.. Of zorgt ervoor dat ze haar droom waar kan maken zonder vreselijk dwars en eigenwijs te zijn en allerlei wetten en regels te breken. Dát zou ook respect afdwingen. Gedram niet.quote:Zo'n kind moet je 'breken'. de droom kapot maken, en er dan maar het beste van hopen?
[..]
Het vrolijke admiraalrukken olv. Moussie? Nah, liever niet..quote:Op donderdag 17 september 2009 22:18 schreef Dragorius het volgende:
Doen we hier ook aa zelfbevlekking?
Oh zo! Ja, het blijft een geweldige inspiratiebron..quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
Nee zo bedoelde ik het niet (en laten we niet te persoonlijk worden met z'n allen) maar meer dat we zo goed bezig zijn, 21 topics lang
Sinds wanneer is iemand met een uitzonderlijk talent een wonderkind? Iemand die uitzonderlijk goed kan zwemmen, voetballen, tennissen of whatever wordt toch ook niet als wonderkind bestempelt, waarom moet dat bij deze meid ineens wel .. in het extreme trekken om een punt belachelijk te maken is nou wel zo goedkoop proberen te scorenquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is ze nu opeens weer een wonderkind?
Het enige talent dat ik bij haar zie is wereldwijd aandacht trekken. Erg knap voor een meisje dat het liefst alleen op haar bootje zit.
Ieder mens reageert anders, slim of niet, dus dat een werkelijk slim kind wel een alternatief vindt is wel een aanname, dat je er het beste van moet hopen daarentegen niet ..quote:Dat is een aanname, een werkelijk slim kind vindt een alternatief.. Of zorgt ervoor dat ze haar droom waar kan maken zonder vreselijk dwars en eigenwijs te zijn en allerlei wetten en regels te breken. Dát zou ook respect afdwingen. Gedram niet.
zie ik hier weer een stukje projectie? Wat heb je gemeen met dat 13-jarige meisje?
Wanneer is een uitzonderlijk talent een wonderkind dan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Sinds wanneer is iemand met een uitzonderlijk talent een wonderkind? Iemand die uitzonderlijk goed kan zwemmen, voetballen, tennissen of whatever wordt toch ook niet als wonderkind bestempelt, waarom moet dat bij deze meid ineens wel .. in het extreme trekken om een punt belachelijk te maken is nou wel zo goedkoop proberen te scoren
[..]
Intelligentie wordt wel gedefinieerd als het vermogen tot het oplossen van problemen..quote:Ieder mens reageert anders, slim of niet, dus dat een werkelijk slim kind wel een alternatief vindt is wel een aanname, dat je er het beste van moet hopen daarentegen niet ..
Schoolplicht, leerplicht, de voorwaarden om bij de wereldschool te kunnen leren, de voorwaarden van het GBR..quote:En vreselijk dwars en eigenwijs, waar haal je dat vandaan? Uit het feit dat zij haar droom niet meteen opgeeft of zo? En welke regels en wetten, in meervoud nog wel, wil zij dan breken? Volgens mij gaat het om een enkele wet, de schoolplicht, that's it
Af en toe kan ik die ondertoon wel proeven ja.. Had je vroeger ook graag willen zeilen ofzoiets?quote:En projectie, nah, niet echt, het is alleen dat ik mijn machteloze woede van toen nog zo goed kan herinneren en van daaruit redeneer.
Het heeft veel aspecten ja.. en het biedt ruimte aan speculatie en 'fanfiction' verhalen, ook nogquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:
Ergens heeft het ook wel iets moois. Je kunt het van alle kanten belichten, en iedere kant geeft een echte, eigen conclusie. Met aan beide kanten terechte argumente, dat is het leuke
Ik zou nog niet eens weten wat een wonderkind nou eigenlijk is .. een kind-genius als Mozart misschien? Ik heb haar dus ook nooit zo genoemd, alleen maar een slimme meid met een uitzonderlijk talentquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wanneer is een uitzonderlijk talent een wonderkind dan?
Overigens zie ik ook geen uitzonderlijk talent bij haar. Ze kan zeilen omdat ze dat op jonge leeftijd heeft geleerd en ze zit op de havo..
Alleen dat je met intelligentie het leeftijdsprobleem niet kan oplossen, je blijft tegen die arbitraire lijn van 'hiervoor moet je zo-en-zo oud zijn' oplopenquote:Intelligentie wordt wel gedefinieerd als het vermogen tot het oplossen van problemen..
GBR? Anywayz, gaat allemaal om hetzelfde ding, de schoolplicht, de verplichte aanwezigheid van een volwassene want een gemiddeld kind kan dat niet alleen ..quote:Schoolplicht, leerplicht, de voorwaarden om bij de wereldschool te kunnen leren, de voorwaarden van het GBR..
Als je niet met alternatieven komt, of een duidelijk voorbereid plan, maar je wilt desondanks toch gaan, dan noem ik je vreselijk dwars en eigenwijs.
Dansen, klassiek ballet ..quote:Af en toe kan ik die ondertoon wel proeven ja.. Had je vroeger ook graag willen zeilen ofzoiets?
Het schijnt dat de inhoud van haar prijzenkast toch een beetje tegenviel.. Haar moeder bevestigd dat ze goed kan zeilen, idd.. Maar wat noem je dan 'uitzonderlijk talent'?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zou nog niet eens weten wat een wonderkind nou eigenlijk is .. een kind-genius als Mozart misschien? Ik heb haar dus ook nooit zo genoemd, alleen maar een slimme meid met een uitzonderlijk talent
Maar uitzonderlijk goed zeilen kan zij dus wel, dat wordt zelfs door haar moeder bevestigd, dus wat lul je nou over dat jij dat niet ziet, het lijkt er meer op dat je het niet wil zien ..
[..]
Creativiteit, gebruik maken van de mogelijkheden die er wel zijn..quote:Alleen dat je met intelligentie het leeftijdsprobleem niet kan oplossen, je blijft tegen die arbitraire lijn van 'hiervoor moet je zo-en-zo oud zijn' oplopen
[..]
Dus haar droom, 3 jaar van hard werken en voorbereiding is onzichtbaar voor het lekenoog?quote:GBR? Anywayz, gaat allemaal om hetzelfde ding, de schoolplicht, de verplichte aanwezigheid van een volwassene want een gemiddeld kind kan dat niet alleen ..
En tja, wat als het plan wel degelijk is voorbereid, dat het alleen niet zichtbaar is voor de leken die zoiets niet iedere dag op hun bord krijgen? Dan wordt je al gauw, op basis van je leeftijd, uitgemaakt voor eigenwijs en dwars, dat een puber het inderdaad beter zou weten dan een volwassene is immers ondenkbaar.
Dat is een blessuregevoelige sport.. Spijtig dat niet doorging..quote:Dansen, klassiek ballet ..
Dan is het toch duidelijk dat er helemaal niets is voorbereid?quote:Trouwens .. even door spinnen op het idee dat pap's het allemaal zo geregeld heeft omdat die geld wil verdienen voor zijn boot .. in die context is het verwonderlijk dat hij niet samen met zijn dochter naar de wereldschool is gegaan en gewoon gezegd heeft dat hij haar onderweg wel les geeft, dan was zij nu al op de Canarische Eilanden aan het blokken met haar HAVO-pakketje
Maar je doet net alsof haar groot onrecht wordt aangedaan door haar te verbieden om op dit moment solo om de wereld te zeilen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:15 schreef moussie het volgende:
Maar uitzonderlijk goed zeilen kan zij dus wel, dat wordt zelfs door haar moeder bevestigd, dus wat lul je nou over dat jij dat niet ziet, het lijkt er meer op dat je het niet wil zien ..
Dus de Guppy krijgt een heetwaterkanon, nou, dat is tenminste iets!quote:Op zaterdag 19 september 2009 07:43 schreef ValseNoot het volgende:
Het lijkt er op, dat Dickie een druk weekend gaat krijgen. Hij moet namelijk nog iets installeren op de Guppy.
citaat:
Trage zeeschepen die door de Golf van Aden varen zijn een makkelijk doelwit voor piraten vanuit Somalië. De enige bescherming die de schepen nu krijgen is dat van marineschepen, die langs de kust patrouilleren. Toch zijn er nog steeds schepen doelwit van de piraten, die op snelle motorbootjes proberen het schip te kapen. Het bedrijf Secure Marine heeft een oplossing gevonden voor deze schepen, die tot voor kort weerloos door gevaarlijke gebieden voeren: het heetwaterkanon.
Dit komt van EénVandaag, gisteravond uitgezonden.
Nee, die telt niet meequote:Op zaterdag 19 september 2009 10:00 schreef Dragorius het volgende:
Maar de hond, telt die niet als "persoon" ? Want die gaat mee toch? Dan is het toch van meet af aan geen solotocht?
Het schijnt anders het oordeel te zijn van iedereen die haar persoonlijk kent .. incluis de Raad die dus geen twijfels uit aan haar kunnenquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het schijnt dat de inhoud van haar prijzenkast toch een beetje tegenviel.. Haar moeder bevestigd dat ze goed kan zeilen, idd.. Maar wat noem je dan 'uitzonderlijk talent'?
'zeilen als de duivel' is ook maar een wijze van spreken. Er kan van alles mee bedoeld worden. van best aardig tot goed tot wereldklasse tot geniaal..
Die uitdrukking houdt geen enkele objectieve maatstaf in. Daarbij is het alleen maar een subjectief waarde-oordeel van haar moeder.
Ze zit van de 2 jaar dat zij onderweg is hoelang alleen op het water? Zou dat bij elkaar een periode zijn die zo ongeveer gelijk is aan wat je in die twee jaar aan vakanties hebt? In de havens kan zij gewoon hulp krijgen van vrienden en kennissen namelijkquote:Creativiteit, gebruik maken van de mogelijkheden die er wel zijn..
Als ze er idd. al drie jaar mee bezig was geweest, was ze vast wel op het idee gekomen om te zorgen dat ze onderweg les/begeleiding krijgt. Of inderdaad je allang gerealiseerd hebben dat bepaalde dingen onontkoombaar zijn.
Zo moeilijk is dat niet te bedenken..
Je bedoelt de voorwaarden die bedacht zijn na de commotie over haar .. want het record van Mike Pelham van 2 jaar geleden, toen hij 14 was, staat er namelijk wel ..quote:Dus haar droom, 3 jaar van hard werken en voorbereiding is onzichtbaar voor het lekenoog?
Als die voorbereiding zichtbaar was geweest, had ik er wellicht heel anders over gedacht.
Ze heeft zelfs niet aan de voorwaarden voor het GBR gedacht, terwijl het daar juist om begonnen was.
Hoe slecht kun je voorbereid zijn?
Daar ging het mijn ouders nog niet eens om .. ze vonden het maar een zweverig gebeuren waar geen geld mee te verdienen wasquote:Dat is een blessuregevoelige sport.. Spijtig dat niet doorging..
Het maakt idd duidelijk dat Pa de waarheid verteld, hij heeft voorwaarden gesteld en haar bijna alles zelf laten regelen .. niet echt de acties van een man dus die zijn kind zit te pushen, met in het achterhoofd de gedachte dat zij geld voor hem moet verdienen.quote:Dan is het toch duidelijk dat er helemaal niets is voorbereid?
Niet om het een of ander, maar je dacht dat een mannelijke lichtmatroos in die tijd geen pak ransel had gekregen als die de zeilen niet goed vast heeft gezet en daardoor het hele schip in gevaar brengt?quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:26 schreef voyeur het volgende:
Daar was laatst een meisje loos
Die wou gaan varen, die wou gaan varen
Daar was laatst een meisje loos
Die wou gaan varen als lichtmatroos
Zij moest klimmen in de mast
Maken de zeilen, maken de zeilen
Zij moest klimmen in de mast
Maken de zeilen met touwtjes vast
Maar door storm en tegenweer
Sloegen de zeilen, sloegen de zeilen
Maar door storm en tegenweer
Sloegen de zeilen van boven neer
Och kap'teintje, sla me niet
Ik ben uw liefje, ik ben uw liefje
Och kap'teintje, sla me niet
Ik ben uw liefje zoals gij ziet
Zij moest komen in de kajuit
Kreeg een pak ransel, kreeg een pak ransel
Zij moest komen in de kajuit
Kreeg een pak ransel
En toen was het uit
En dat is het probleem dus. Geen sadistische kapitein,maar een Somalier aan boord. En dat 'zij moest komen in de kajuit' is een onprettige ontmaagding als je nog voor je Havo blokt.
Ja, zeiltechnisch is er dus niets spectaculairs aan deze tocht. Zeker als je bedenkt dat anderen non stop en no assistance aan hun prestatie toevoegen.Een beetje wekenlang barbecuen in een exotische haven lijkt mij toch verdacht veel op een vakantiereisje.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:15 schreef moussie het volgende:
Ze zit van de 2 jaar dat zij onderweg is hoelang alleen op het water? Zou dat bij elkaar een periode zijn die zo ongeveer gelijk is aan wat je in die twee jaar aan vakanties hebt? In de havens kan zij gewoon hulp krijgen van vrienden en kennissen namelijk
We weten nog steeds niet of Born_to_Sail haar echte twitter is, maar daarin zegt de schrijver 'tot november'. En dan zegt een andere schrijver dat Laura's Hyves ook al op slot zit. Iets lager staat dat 'Laura' niets meer schrijft tot de zaak voorkomt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:14 schreef Marrije het volgende:
ben ik nog op tijd voor een tvp in dit hard lopende topic?
Je spreekt je andere honderd posts in deze reeks nu wel tegen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar je dacht dat een mannelijke lichtmatroos in die tijd geen pak ransel had gekregen als die de zeilen niet goed vast heeft gezet en daardoor het hele schip in gevaar brengt?
De essentie van dat liedje is namelijk niet dat zij klappen krijgt van een 'sadistische' kapitein, het gaat erom dat zij haar gerechte straf probeert te ontlopen door zich als een hoer aan te bieden, het is een pleidooi waarom vrouwen niets te zoeken hebben in de mannenwereld op een zeilschip .
Jammerquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:29 schreef Disana het volgende:
[..]
We weten nog steeds niet of Born_to_Sail haar echte twitter is, maar daarin zegt de schrijver 'tot november'. En dan zegt een andere schrijver dat Laura's Hyves ook al op slot zit. Iets lager staat dat 'Laura' niets meer schrijft tot de zaak voorkomt.
Dus we hebben niets te beppen
http://search.twitter.com/search?q=Born_to_Sail
Ik wist niet dat je iedereen kende die haar persoonlijk kent. Maar zei je niet een paar topics geleden dat haar moeder haar wellicht helemaal niet goed kent?quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Het schijnt anders het oordeel te zijn van iedereen die haar persoonlijk kent .. incluis de Raad die dus geen twijfels uit aan haar kunnen
[..]
Solozeiltocht, terwijl ze eigenlijk meer aan wal zit? En krijgt ze wel hulp van vrienden en kennissen terwijl haar vader zich niet veel aan haar situatie gelegen laat liggen?quote:Ze zit van de 2 jaar dat zij onderweg is hoelang alleen op het water? Zou dat bij elkaar een periode zijn die zo ongeveer gelijk is aan wat je in die twee jaar aan vakanties hebt? In de havens kan zij gewoon hulp krijgen van vrienden en kennissen namelijk
[..]
Zijn die regels bedacht naar aanleiding van haar plan?quote:Je bedoelt de voorwaarden die bedacht zijn na de commotie over haar .. want het record van Mike Pelham van 2 jaar geleden, toen hij 14 was, staat er namelijk wel ..
[..]
Had je een bijzonder talent voor dansen dan? In dat geval is het inderdaad erg jammer..quote:Daar ging het mijn ouders nog niet eens om .. ze vonden het maar een zweverig gebeuren waar geen geld mee te verdienen was
[..]
Ik vind dat het vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid, anders denk je daar toch aan?quote:Het maakt idd duidelijk dat Pa de waarheid verteld, hij heeft voorwaarden gesteld en ha
ar bijna alles zelf laten regelen .. niet echt de acties van een man dus die zijn kind zit te pushen, met in het achterhoofd de gedachte dat zij geld voor hem moet verdienen.
Die zijn er echt heel veel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zou nog niet eens weten wat een wonderkind nou eigenlijk is .. een kind-genius als Mozart misschien? Ik heb haar dus ook nooit zo genoemd, alleen maar een slimme meid met een uitzonderlijk talent
Kennelijk neemt ze geen enkel risico, want Spot gaat niet mee. Dat blijkt uit haar vraag- en antwoord-rubriekje in het AD van zaterdag, zie hier bij vraag 9quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:00 schreef Dragorius het volgende:
Maar de hond, telt die niet als "persoon" ? Want die gaat mee toch? Dan is het toch van meet af aan geen solotocht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |