abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:14:14 #51
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72901720
ben ik nog op tijd voor een tvp in dit hard lopende topic?
  † In Memoriam † zaterdag 19 september 2009 @ 12:29:25 #52
137949 Disana
pi_72902038
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:14 schreef Marrije het volgende:
ben ik nog op tijd voor een tvp in dit hard lopende topic?
We weten nog steeds niet of Born_to_Sail haar echte twitter is, maar daarin zegt de schrijver 'tot november'. En dan zegt een andere schrijver dat Laura's Hyves ook al op slot zit. Iets lager staat dat 'Laura' niets meer schrijft tot de zaak voorkomt.

Dus we hebben niets te beppen

http://search.twitter.com/search?q=Born_to_Sail
pi_72902397
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar je dacht dat een mannelijke lichtmatroos in die tijd geen pak ransel had gekregen als die de zeilen niet goed vast heeft gezet en daardoor het hele schip in gevaar brengt?

De essentie van dat liedje is namelijk niet dat zij klappen krijgt van een 'sadistische' kapitein, het gaat erom dat zij haar gerechte straf probeert te ontlopen door zich als een hoer aan te bieden, het is een pleidooi waarom vrouwen niets te zoeken hebben in de mannenwereld op een zeilschip .
Je spreekt je andere honderd posts in deze reeks nu wel tegen.
Here we are now, entertain us.
pi_72902416
Nieuwe wereldkampioen burrito's eten, meldt de krant. Alweer een kans die begaafde Laura heeft laten liggen!
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:57:53 #55
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72902672
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:29 schreef Disana het volgende:

[..]

We weten nog steeds niet of Born_to_Sail haar echte twitter is, maar daarin zegt de schrijver 'tot november'. En dan zegt een andere schrijver dat Laura's Hyves ook al op slot zit. Iets lager staat dat 'Laura' niets meer schrijft tot de zaak voorkomt.

Dus we hebben niets te beppen

http://search.twitter.com/search?q=Born_to_Sail
Jammer Dat wordt dus wachten tot eind oktober
pi_72902679
13 jarige meisje
  zaterdag 19 september 2009 @ 19:13:00 #57
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72912576
Ik discussieer al een tijdje mee in dit draadje. Wij komen uit een familie die wortelt in waterrijke gebieden: Holland en Zeeland. Daarom werd er veel gezeild bij ons: de meesten gewoon in Spankertjes enzo op de binnenwateren. sommigen van de familie hadden kajuitjes die wel zeewaardig waren, maar daar waren we heel voorzichtig in.

Maar een tak binnen de familie, namelijk die van mijn oudoom, waren echt zeer ervaren watersporters. De zoon van mijn oudoom, mijn achterneef dus, deed ook mee aan zeezeilen (niet solo, met een crew). Heel vaak deed hij mee aan wedstrijden.
Omdat ik de preciese achtergronden niet meer wist (ik was nog maar een kind), heb ik dat tot nog toe niet verteld, maar deze achterneef is na het voltooien van een zeezeilwedstrijd in de Engelse wateren, op de terugreis naar huis (Noordzee, ter hoogte van de plaats Lowestoft), overvaren door een tanker. Mijn achterneef is vermist (verdronken). Dit was begin jaren zeventig..

Het duurde dus even voor ik voldoende inormatie had verzameld: het blljkt nu, dat er één overlevende is geweest van de crew (inmiddels door ziekte overleden) , die bij leven altijd contact heeft gehouden met de kapitein van de tanker. De tanker heeft het zeilscheepje niet op de radar gezien, maar had voldoende wachten uitstaan, die, toen ze door andere waarnemingen het zeilscheepje in het oog kregen, onmiddellijk allerlei koerswijzigende maatregelen namen.
Door de grootte van het schip, kon het niet voldoende s nel op de koerswijzigingen reageren.Het zeiljachtje op haar beurt, had door omstandigheden ook niet de mogelijkheid om uit de koers van de tanker te varen. Het kwam dus op een aanvaring op volle zee.
De tanker heeft alles in het werk gesteld om hulp in te roepen, en is zelf tot stilstand gekomen, maar omdat zo'n tanker zo traag reageert, lukte dat pas tussen Amsterdam en Rotterdam.

Onderzoek wees uit dat de tanker niets te verwijten viel. Dat zelfde onderzoek wees ook uit dat het zeilschip niets te verwijten viel.
De kapitein en zijn rederij hebben toch alle steun aan de vrouw en de kinderen van mijn achterneef aangeboden: eerst financieel, maar dat was niet nodig omdat mijn achterneef zijn gezin "goed achtergelaten had", maar vooral ook op persoonlijk vlak. Ook de andere omgekomenen en de enige overlevende van de aanvaring zijn door de rederij tot wel 20 jaar na de aanvaring, altijd begeleid gebleven. Deze rederij had wel meer grote schepen varen, en had meer ervaring met ongelukken, ondanks het feit dat de rederij zeer veel waarde hechtte aan het voorkomen van ongelukken. De rederij vaardigde ook werknemers af naar internationale besprekingen ivm met voorkoming aanvaringen op zee.

De kapitein van de tanker heeft rond jaren tachtig vanwege gezinsomstandigheden een baan aan wal geaccepteerd. Hij is (zeil)maatje gebleven met de overlevende van de aanvaring tot ca. 2000. Zij hebben zich wat zeilen betreft altijd beperkt tot binnenwateren en kustwateren.
------------------------
Dit familieverhaal laat gewoon maar zien, dat je een rund bent als je zegt "Dit kan mij niet overkomen, want...... bladiebladiebla........
----------
En jaaaaaa, ik ken de dodehoekverhalen en de fietsers.
En toch zijn er in onze familie veel meer mensen die dagelijks de f iets pakken dan dat ze op volle zee in een vaargeul gaan zeilen. Gek he?

[ Bericht 0% gewijzigd door ValseNoot op 19-09-2009 19:42:31 (typo) ]
pi_72919049
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Het schijnt anders het oordeel te zijn van iedereen die haar persoonlijk kent .. incluis de Raad die dus geen twijfels uit aan haar kunnen
[..]
Ik wist niet dat je iedereen kende die haar persoonlijk kent. Maar zei je niet een paar topics geleden dat haar moeder haar wellicht helemaal niet goed kent?
quote:
Ze zit van de 2 jaar dat zij onderweg is hoelang alleen op het water? Zou dat bij elkaar een periode zijn die zo ongeveer gelijk is aan wat je in die twee jaar aan vakanties hebt? In de havens kan zij gewoon hulp krijgen van vrienden en kennissen namelijk
[..]
Solozeiltocht, terwijl ze eigenlijk meer aan wal zit? En krijgt ze wel hulp van vrienden en kennissen terwijl haar vader zich niet veel aan haar situatie gelegen laat liggen?
Wordt ze niet verondersteld begeleid te worden door een ouder/opvoeder?
quote:
Je bedoelt de voorwaarden die bedacht zijn na de commotie over haar .. want het record van Mike Pelham van 2 jaar geleden, toen hij 14 was, staat er namelijk wel ..
[..]
Zijn die regels bedacht naar aanleiding van haar plan?
Is dat ook een aanname? Of kun je dat staven?
quote:
Daar ging het mijn ouders nog niet eens om .. ze vonden het maar een zweverig gebeuren waar geen geld mee te verdienen was
[..]
Had je een bijzonder talent voor dansen dan? In dat geval is het inderdaad erg jammer..
quote:
Het maakt idd duidelijk dat Pa de waarheid verteld, hij heeft voorwaarden gesteld en ha
ar bijna alles zelf laten regelen .. niet echt de acties van een man dus die zijn kind zit te pushen, met in het achterhoofd de gedachte dat zij geld voor hem moet verdienen.
Ik vind dat het vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid, anders denk je daar toch aan?
Anders heeft hij bewust het plan van zijn dochter op die manier gesaboteerd.
En de waarheid.. Volgens mij is een aantal topics geleden al aan het licht gekomen dat hij het over een aantal dingen niet zo nauw nam met de waarheid.
pi_72925367
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zou nog niet eens weten wat een wonderkind nou eigenlijk is .. een kind-genius als Mozart misschien? Ik heb haar dus ook nooit zo genoemd, alleen maar een slimme meid met een uitzonderlijk talent

Die zijn er echt heel veel.
  zondag 20 september 2009 @ 10:14:52 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72925660
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:00 schreef Dragorius het volgende:
Maar de hond, telt die niet als "persoon" ? Want die gaat mee toch? Dan is het toch van meet af aan geen solotocht?
Kennelijk neemt ze geen enkel risico, want Spot gaat niet mee. Dat blijkt uit haar vraag- en antwoord-rubriekje in het AD van zaterdag, zie hier bij vraag 9

Dat is overigens ook het enige nieuws, want wat het artikel verder oplevert, behalve natuurlijk dat ze nog maar eens meldt dat ze al deze publiciteit niet gewild en vooral niet gezocht heeft en dat ze in het orkaanseizoen waarschijnlijk naar huis vliegt. Dat vond ik wel grappig, zeker met die vergelijking hier eerder met de pelgrimstochten van tegenwoordig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72926206
Vandaag is ze jarig toch?
Hiep hiep hoer-a! En ook prostituut-b!
Ze heeft met haar inmiddels 14 jonge jaren ons al wekenlang van gesprekstof voorzien.
Inderdaad een uitzonderlijk talent!
Vanaf hier nog vele jaren dan maar en dat ze haar talent maar maximaal mag ontplooien
pi_72927345
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:46 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je spreekt je andere honderd posts in deze reeks nu wel tegen.
Huh .. wat heeft de tekst van dat liedje met mijn mening te maken? Het is een oud liedje, uit een tijd dat de zeevaart nog puur mannenwerk was en lijfstraffen gewoon
pleased to meet you
pi_72928904
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 22:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik wist niet dat je iedereen kende die haar persoonlijk kent. Maar zei je niet een paar topics geleden dat haar moeder haar wellicht helemaal niet goed kent?
Ik ken helemaal niemand die haar persoonlijk kent persoonlijk, ik lees alleen her en der commentaren van mensen die haar dus wel persoonlijk kennen .. en wat heeft iemand persoonlijk kennen te maken met iemand goed kennen?
quote:
Solozeiltocht, terwijl ze eigenlijk meer aan wal zit? En krijgt ze wel hulp van vrienden en kennissen terwijl haar vader zich niet veel aan haar situatie gelegen laat liggen?
Wordt ze niet verondersteld begeleid te worden door een ouder/opvoeder?
Tja, het is geen race tegen de klok, non-stop en zonder hulp .. zolang zij alleen zeilt van A naar B naar C is het een solo-zeiltocht. En als de periodes dat zij op het water zit bij elkaar niet langer zijn dan de school-vakanties, en vaders opvang en begeleiding geregeld heeft in de havens is er eigenlijk aan alle voorwaarden voldaan.
quote:
Zijn die regels bedacht naar aanleiding van haar plan?
Is dat ook een aanname? Of kun je dat staven?
Het is in deze reeks langs gekomen dat ze het niet meer willen accepteren, dat werd in de een of andere krant gemeld volgens iemand .. en datis nog niet aangepast op de site, daar staat nog steeds dit
quote:
Examples of proposals that we will not accept:
Most sit ups by a twelve year old
Fastest marathon by a pensioner
Strongest child in the world
Youngest solo pilot

Examples of records we do accept:
Oldest person to run a marathon
Oldest driver
Youngest person to climb Mt Everest
Youngest solo trans-Atlantic Sailor
http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspx
quote:
Had je een bijzonder talent voor dansen dan? In dat geval is het inderdaad erg jammer..
De ballet-leraren van mijn vriendinnetje vonden van wel, die hebben mijn ouders benadert, dat ik lessen zou moeten volgen .. ik kon zonder een enkele les gevolgd te hebben blijkbaar dingen dansen waar anderen na jaren oefenen nog moeite mee hebben ..
quote:
Ik vind dat het vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid, anders denk je daar toch aan?
Anders heeft hij bewust het plan van zijn dochter op die manier gesaboteerd.
En de waarheid.. Volgens mij is een aantal topics geleden al aan het licht gekomen dat hij het over een aantal dingen niet zo nauw nam met de waarheid.
Als het dan vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid blijf je nergens met de suggestie dat pa het allemaal geregeld heeft om er zelf beter van te worden .. niet waar?
En of Pa het plan van zijn dochter bewust gesaboteerd heeft, ik zou het niet weten .. maar als ik dat bekijk in het kader van 'barricades opwerpen' zoals er dus 3 jaar geleden is gebeurt (ook volgens ma die dat al zo lang ziet aankomen) is dat heel goed mogelijk. In dat licht bekeken zou je je zelfs moeten afvragen of je dat Engeland-avontuur en zijn reactie daarop niet anders moet gaan uitleggen .. meer als 'kijk dochter, zoiets kan je dus ook aan de nadere kant van de planeet gebeuren, dat je gewoon van je boot geplukt wordt en in een kindertehuis geplaatst.' Maar ja, zoiets zou je natuurlijk nooit hardop zeggen, dat je het plan van je kind op zo'n 'achterbakse' manier zit te frustreren.
pleased to meet you
pi_72938960
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik ken helemaal niemand die haar persoonlijk kent persoonlijk, ik lees alleen her en der commentaren van mensen die haar dus wel persoonlijk kennen .. en wat heeft iemand persoonlijk kennen te maken met iemand goed kennen?
[..]
Dan moeten we daar maar vanuit gaan..
Het heeft te maken met de mate waarin je iemand kunt beoordelen.
quote:
Tja, het is geen race tegen de klok, non-stop en zonder hulp .. zolang zij alleen zeilt van A naar B naar C is het een solo-zeiltocht. En als de periodes dat zij op het water zit bij elkaar niet langer zijn dan de school-vakanties, en vaders opvang en begeleiding geregeld heeft in de havens is er eigenlijk aan alle voorwaarden voldaan.
[..]
Ze is dus meer aan land dan aan boord. In hoeverre is het dan überhaupt nog een zeiltocht?
Ze vliegt tussendoor ook nog even naar huis.. Ze kan net zo goed in de schoolvakenties gaan zeilen dus.
quote:
Het is in deze reeks langs gekomen dat ze het niet meer willen accepteren, dat werd in de een of andere krant gemeld volgens iemand .. en datis nog niet aangepast op de site, daar staat nog steeds dit
[..]

http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspx
[..]
Zouden we op het verkeerde been gezet zijn?
quote:
De ballet-leraren van mijn vriendinnetje vonden van wel, die hebben mijn ouders benadert, dat ik lessen zou moeten volgen .. ik kon zonder een enkele les gevolgd te hebben blijkbaar dingen dansen waar anderen na jaren oefenen nog moeite mee hebben ..
[..]
Je hebt dus nooit les gehad? Maar hoe konden de leraren van je vriendin dat weten dan?
Mocht je dan helemaal geen balletlessen volgen?
quote:
Als het dan vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid blijf je nergens met de suggestie dat pa het allemaal geregeld heeft om er zelf beter van te worden .. niet waar?
Er is duidelijk niets voorbereid. Als het waar is, dan is dit idee recent.
Je kunt ook onmogelijk jaren vantevoren weten of je dochter bekend gaat worden, nietwaar?
quote:
En of Pa het plan van zijn dochter bewust gesaboteerd heeft, ik zou het niet weten .. maar als ik dat bekijk in het kader van 'barricades opwerpen' zoals er dus 3 jaar geleden is gebeurt (ook volgens ma die dat al zo lang ziet aankomen) is dat heel goed mogelijk. In dat licht bekeken zou je je zelfs moeten afvragen of je dat Engeland-avontuur en zijn reactie daarop niet anders moet gaan uitleggen .. meer als 'kijk dochter, zoiets kan je dus ook aan de nadere kant van de planeet gebeuren, dat je gewoon van je boot geplukt wordt en in een kindertehuis geplaatst.' Maar ja, zoiets zou je natuurlijk nooit hardop zeggen, dat je het plan van je kind op zo'n 'achterbakse' manier zit te frustreren.
Dat vind ik dan wel een vreemde manier van opvoeden..
Zijn die barricades ook opgeworpen volgens ma, bedoel je? Daar heb ik niets over gelezen.
Mijn idee was dat er niks was voorbereid, omdat hij anders wel aan de voorwaarden voor afstandsonderwijs had voldaan.
In het andere geval is immers de enige mogelijkheid sabotage.
pi_72963929
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan moeten we daar maar vanuit gaan..
Het heeft te maken met de mate waarin je iemand kunt beoordelen.
Comments op Zeilen had ik het dan over, en wat ik op diverse blogs tegen ben gekomen, mensen die haar tegen zijn gekomen bij de sluis, in een of andere race etc .. dus die kennen haar niet goed maar wel persoonlijk , en dan in het kader van 'kunnen zeilen'
quote:
Ze is dus meer aan land dan aan boord. In hoeverre is het dan überhaupt nog een zeiltocht?
Ze vliegt tussendoor ook nog even naar huis.. Ze kan net zo goed in de schoolvakenties gaan zeilen dus.
Die vallen helaas niet altijd in het goede wind-seizoen, zoals je misschien herinnert is die reis gepland op de goede winden
quote:
Zouden we op het verkeerde been gezet zijn?
Goed mogelijk dat ze het willen aanpassen nu, na al die commotie, dat zou mij niets verbazen .. waar het mij om ging is dat dat dus nieuw is, iets dat blijkbaar nog ingevoerd moet worden, stellen dat Laura slecht is voorbereid omdat zij dat niet wist klopt niet.
quote:
Je hebt dus nooit les gehad? Maar hoe konden de leraren van je vriendin dat weten dan?
Mocht je dan helemaal geen balletlessen volgen?
Nope, en daarna mocht ik nog niet eens meer mee met mijn vriendin, tijdens de les op het bankje zitten toekijken . En hoe de leraren het wisten, ik stond daar wat te huppelen voor die grote spiegel terwijl de leerlingen zich aan het omkleden waren na de les, ik werd gevraagd van wie ik les had gehad, niemand dus
quote:
Er is duidelijk niets voorbereid. Als het waar is, dan is dit idee recent.
Je kunt ook onmogelijk jaren vantevoren weten of je dochter bekend gaat worden, nietwaar?
Er werd anders meer dan eens gesuggereerd dat Pa haar al sinds jaren die kant op zit te pushen
quote:
Dat vind ik dan wel een vreemde manier van opvoeden..
Zijn die barricades ook opgeworpen volgens ma, bedoel je? Daar heb ik niets over gelezen.
Mijn idee was dat er niks was voorbereid, omdat hij anders wel aan de voorwaarden voor afstandsonderwijs had voldaan.
In het andere geval is immers de enige mogelijkheid sabotage.
Mwah, je kind de consequenties laten ondergaan van zijn eigen beslissingen vind ik geen vreemde manier van opvoeden anders
pleased to meet you
pi_72967082
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Comments op Zeilen had ik het dan over, en wat ik op diverse blogs tegen ben gekomen, mensen die haar tegen zijn gekomen bij de sluis, in een of andere race etc .. dus die kennen haar niet goed maar wel persoonlijk , en dan in het kader van 'kunnen zeilen'
[..]
Ok, want de sluiswachters hadden ook weleens commentaar, geloof ik
quote:
Die vallen helaas niet altijd in het goede wind-seizoen, zoals je misschien herinnert is die reis gepland op de goede winden
[..]
Het is toch een meerjarenplan? Daar moet wel een mouw aan te passen zijn..
quote:
Goed mogelijk dat ze het willen aanpassen nu, na al die commotie, dat zou mij niets verbazen .. waar het mij om ging is dat dat dus nieuw is, iets dat blijkbaar nog ingevoerd moet worden, stellen dat Laura slecht is voorbereid omdat zij dat niet wist klopt niet.
[..]
Je gaat er dus wel vanuit dat het waar is? Ik dacht dat het mss. een onzinverhaal was, dan..
quote:
Nope, en daarna mocht ik nog niet eens meer mee met mijn vriendin, tijdens de les op het bankje zitten toekijken . En hoe de leraren het wisten, ik stond daar wat te huppelen voor die grote spiegel terwijl de leerlingen zich aan het omkleden waren na de les, ik werd gevraagd van wie ik les had gehad, niemand dus
[..]
Het lijkt wel alsof je ouders een sterke antipathie voor dansen hebben.. Jammer, maar heb je dan later nooit lessen genomen?
Als het mijn passie was geweest, had ik dat wel gedaan.. Boeiend of je de wereldtop bereikt of niet. Een passie is een passie, tenslotte.
quote:
Er werd anders meer dan eens gesuggereerd dat Pa haar al sinds jaren die kant op zit te pushen
[..]
Het is best mogelijk dat hij haar gepusht heeft, maar in het kader van sponsorwerving? Lijkt me stug.. Je kunt echt niet jaren van tevoren voorspellen of je kind bekend gaat worden of niet.
quote:
Mwah, je kind de consequenties laten ondergaan van zijn eigen beslissingen vind ik geen vreemde manier van opvoeden anders
Dat misschien niet, maar iets slecht of niet regelen zodat de droom van je kind eraan gaat.. Dat is geen 'barricades opwerpen' maar bewust de boel in de war sturen. Sabotage dus. Maar ik denk niet dat dat aan de hand is geweest. Ik voerde het alleen op als enig alternatief.
pi_73127342
Ah, we zijn er nog, met een inmiddels 14-jarige Laura...

Heb even globaal bijgelezen, maar er is de afgelopen 2 weken niets spannends gebeurd begrijp ik?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_73129405
quote:
Australië: tiener moet niet wereld rondzeilen

SYDNEY - De Australische autoriteiten hebben een tiener zaterdag aangespoord af te zien van haar poging de jongste solozeiler rond de wereld te worden. Dat gebeurde nadat bekend werd dat onderzoekers haar verantwoordelijk houden voor een botsing met een vrachtschip.

De 16-jarige Jessica Watson kwam begin september op een drukke vaarroute in aanvaring met een vrachtschip van 63.000 ton. De zeilster was korter dan 24 uur daarvoor vertrokken op een tiendaagse zeilreis naar startpunt Sydney. Haar boot was flink beschadigd, waarop de scholiere terugkeerde naar het vasteland voor reparaties.

Watson bezwoer dat het incident haar er niet van zou weerhouden alsnog de recordpoging te wagen. Maar Paul Lucas, plaatsvervangend premier van Queensland, liet weten dat ze niet goed voorbereid was op de gevaarlijke reis. Volgens onderzoekers van veiligheidsdiensten te water is Watson waarschijnlijk kort voor de botsing ingedut.

Ook concludeerden zij dat Watson geen duidelijk plan had voor haar wereldreis. Ze had geen 'vermoeidheidsplan' paraat voor de momenten dat ze zou moeten gaan slapen. „Dit is een zeer, zeer ernstige zaak en ik roep Jessica en haar ouders op nog eens even goed na te denken of ze er wel echt klaar voor is”, aldus Lucas. Het meisje krijgt alle steun van haar ouders.

Watson, die zeilt sinds haar achtste, hoopt het record van landgenoot Jesse Martin te breken, die de reis in 1999 op zijn achttiende volbracht. De poging van de 17-jarige Britse Mike Perham mislukte vorige maand, onder meer door problemen met het roer. Wel werd hij de jongste solozeiler die met assistentie in 156 dagen rond de wereld zeilde.

Een rechtbank in Nederland plaatste de 13-jarige solozeilster Laura Dekker, die eveneens een recordpoging wil wagen, eind augustus onder voorlopig toezicht van jeugdzorg.
bron
  zaterdag 26 september 2009 @ 18:25:03 #69
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73130107
Kijk. En over haar had men nog gezegd dat ze zo goed voorbereid was. Ook niet dus.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 09:10:21 #70
137949 Disana
pi_74068826
Van de week komt de zaak weer voor de rechter. In de loop van de ochtend praat Radio 1 met de woordvoerder van Laura.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:16:16 #71
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74068925
Ah, welke datum is de uitspraak ook al weer?
pi_74068969
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:16 schreef Marrije het volgende:
Vandaag
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 09:20:53 #73
137949 Disana
pi_74069010
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:16 schreef Marrije het volgende:
Vandaag. Nu op de radio:

Mariska Boertmans is haar woordvoerster.
Alle partijen worden vandaag gehoord.
Jeugdzorg is verantwoordelijk voor Laura, dus voor grote plannen moeten de ouders overleggen.
Laura is bij het proces.
Het OTS was niet lastig voor haar, alle belangstelling wel. Men heeft haar zoveel mogelijk rust gegund. Haar cijfers op school waren goed. Laura is zelfstandig en doelgericht, zeilen is haar grote passie.
Er zijn 3 onderzoeken gedaan. Woordvoerster kan er niets over zeggen in het belang van de zaak.
Vandaag kunnen partijen een toelichting geven.
Laura heeft hoop dat ze mag gaan zeilen.
Relatie met ouders is goed, goede band met moeder ook. Beiden zullen vandaag aanwezig zijn. Relatie met moeder is niet slecht zoals in de Volkskrant werd beweerd.
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:23:17 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74069053
Kunnen we de uitspraak live volgen en hoe laat is die?
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:02:37 #75
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_74069862
Pff, topic # 21 al weer voor zo'n aandachtsgeile eigenwijs trutje. Laat haar lekker gaan en tegen een schip aanvaren ofzo. Vervolgens vooral geen aandacht meer aan besteden
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:16:32 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74070164
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:02 schreef Demophon het volgende:
Pff, topic # 21 al weer voor zo'n aandachtsgeile eigenwijs trutje. Laat haar lekker gaan en tegen een schip aanvaren ofzo. Vervolgens vooral geen aandacht meer aan besteden
Ja, laten we het even op aandachtsgeilheid houden dat de uitspraak van de rechter vandaag is

Anyway, ik ben benieuwd maar ik ga er vanuit dat er geen rechter is die haar nog durft te laten gaan
En zeker niet na de recente "successen" in Australië
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_74070197
Hopen dat dit onnozele plan voor anker blijft liggen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74070598
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:18 schreef Dragorius het volgende:
Hopen dat dit onnozele plan voor anker blijft liggen
Want het raakt kant noch wal

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 26-10-2009 10:40:57 ]
pi_74070603
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Want het raakt kant nog wal

Zo, dat wordt nieuwe thee halen...
Mr. Prolapse 2009
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:52:40 #80
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74071078
Wel beter dat ze alleen gaat, ik zou in ieder geval nooit met een 13 jarige in zee gaan!

Mocht ze niet mogen heeft ze wel zeeën van tijd om een nieuwe planning te maken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74071353
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
Wel beter dat ze alleen gaat, ik zou in ieder geval nooit met een 13 jarige in zee gaan!

Mocht ze niet mogen heeft ze wel zeeën van tijd om een nieuwe planning te maken!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zul je net zien dat de wind uit d'r zeilen gehaald wordt.
tvp
pi_74072591
Wat een oeverloze discussie, weer..
pi_74072670
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat een oeverloze discussie, weer..
Oh, waait de wind uit die hoek
pi_74072688
Dat moet jij zeggen E_O, als er iemand verbonden is met water is het jouw nickname wel
Mr. Prolapse 2009
pi_74072775
Oh vandaar dat ik me als een vis in het water voel, hier..
pi_74073437
quote:
Vandaag buigt de rechter in Utrecht zich opnieuw over de omstreden zeiltocht van viertienjarige zeilster Laura Dekker. Deze week moet dat leiden tot het verlossende antwoord: is het verantwoord of niet om het meisje alleen aan een zeiltocht rond de wereld te laten beginnen? 

In EenVandaag de uitkomsten van een peiling onder het jongerenpanel Top-X. Een meerderheid van de jeugd vindt dat Laura nog te jong is om alleen uit te varen.
http://www.eenvandaag.nl/(...)nd_de_wereld_zeilen_
pi_74073624
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:16 schreef Leandra het volgende:

Anyway, ik ben benieuwd maar ik ga er vanuit dat er geen rechter is die haar nog durft te laten gaan
En zeker niet na de recente "successen" in Australië
dat zou nogal zorgwekkend zijn, dat kennelijk rechters moeten bepalen voor kinderen en niet meer hun ouders... en daarin vooral de publieke opinie ofwel volledig andere zaken als het buitenland als 'grond' voor hun beslissing moeten nemen...

Persoonlijk hoop ik dat de verspilling van belastinggeld bestemd voor hoog noodzakelijke Jeugdzorg en jeugdrechters verder aan dit geval besteed wordt ....
Laat de ouders maar bepalen of hun dochter weg mag of niet, die moeten ook de verantwoordelijkheid dragen voor eventuele ongevallen of als hun dochter schade oploopt. (wat me idd waarschijnlijk lijkt, maar kennelijk een risico dat die ouders en het kind in volle bewustzijn nemen en zelf ook financieren en regelen)

In de tijd die verdaan is met dit elitaire trutjes-geval zijn waarschijnlijk een tiental kinderen uit de sociale onderklase in zwaardere problemen geraakt, ondervoed en verwaarsloost en stonden er veel minder pers en 'hulpverleners' klaar om daarvoor hun verantwoordelijkheid te nemen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:17:25 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74073727
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat zou nogal zorgwekkend zijn, dat kennelijk rechters moeten bepalen voor kinderen en niet meer hun ouders... en daarin vooral de publieke opinie ofwel volledig andere zaken als het buitenland als 'grond' voor hun beslissing moeten nemen...
In dit geval zijn de ouders het niet eens, en vindt de moeder het niet goed dat Laura gaat.

Daarbij kun je je afvragen of het wel verantwoord zou zijn als beide ouders het wel goedgevonden zouden hebben, en dan kunnen de ouders nog zoveel goedvinden, als de veiligheid van het minderjarige kind in het geding is dan is dat reden genoeg om het door de rechter te laten bepalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_74073751
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dit geval zijn de ouders het niet eens, en vindt de moeder het niet goed dat Laura gaat.
Dat zou prima zijn, want ze heeft het Ouderlijk gezag en kan de reis dus verbieden... waarom dan nog naar de rechter stappen?

... als ze dat niet wil doen, is het hooguit ouderlijke lafheid.. maar gaan we dan werkelijk naar een maatschappij waarin Rechters vooral bedoelt zijn om kennelijk de gewone fouten van verder capabele ouders die enkel niet 'nee' tegen hun kinderen kunnen zeggen, te gaan 'rechtbreien'...
zonder dat de kinders verder illegale handelingen doen

Dat zou het jeugdbudget helemaal doen exploderen en met zo'n instelling over jeugdzorg gaan juist steeds meer sociaal zwakkeren en kinderen in een duidelijke achterstand ten onder aan gebrek aan jeugdzorg en die staan aan veel grotere gevaren bloot dan dat verwende wichtje met haar 'zeilboot' en 'ravensburger's-iedereen-kan-zeilen' ....

nee sory, maar een goede jeugdrechter zou _juist_ moeten beslissen dat het aan de ouders is en het deel is van het uitoefenen van ouderlijke verantwoordelijkheid om dit zelf te regelen en de rechter niet de juiste positie is om te gaan bepalen wat ouders precies hun kin d te vertellen hebben als die bepaalde wensen uit.

[ Bericht 51% gewijzigd door RM-rf op 26-10-2009 12:51:28 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:19:23 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74073785
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn, want ze heeft het Ouderlijk gezag en kan de reis dus verbieden... waarom dan nog naar de rechter stappen?
Omdat vader en Laura vinden dat ze wel moet gaan

En moeder in eerste instantie onder chantage geen bezwaar heeft gemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:43:29 #91
3542 Gia
User under construction
pi_74074410
Krijgen we nu herhaling van zetten? Als die mensen die het niet gevolgd hebben dan eerst eens teruglezen.

Ben erg benieuwd naar de uitspraak.

Overigens vind ik het wel een zaak van ons allemaal, dus de rechter. Als ze door een ongeluk gehandicapt raakt, is dat namelijk best wel een aanslag op staatsgeld, en een uitkering voor moeder die dan het rietje om door te eten/drinken vast moet houden en de luier moet verschonen. En nog WIA voor vader, die door schuldgevoelens zwaar depressief wordt.
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:46:45 #92
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74074491
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:43 schreef Gia het volgende:
Krijgen we nu herhaling van zetten? Als die mensen die het niet gevolgd hebben dan eerst eens teruglezen.

Overigens vind ik het wel een zaak van ons allemaal, dus de rechter. Als ze door een ongeluk gehandicapt raakt, is dat namelijk best wel een aanslag op staatsgeld, en een uitkering voor moeder die dan het rietje om door te eten/drinken vast moet houden en de luier moet verschonen. En nog WIA voor vader, die door schuldgevoelens zwaar depressief wordt.
Zo kun je overal staatsbelang aan koppelen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 12:50:45 #93
137949 Disana
pi_74074608
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:43 schreef Gia het volgende:

Nog steeds niets op de radio. Verwacht wel dat ze er net als vanochtend over berichten.
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:54:01 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_74074702
Volgens mij las ik in het AD dat ze de uitspraak pas vrijdag verwachten. Vandaag is alleen de zitting.

De uitspraak over of het zeilmeisje oud en wijs genoeg is om alleen de wereld rond te zeilen, wordt vrijdag verwacht.

bron
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_74074940
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat vader en Laura vinden dat ze wel moet gaan
Nee, als gezagdrager kan die moeder gewoon de reis verbieden, daarvoor heeft ze geen enkele rechtsgang nodig.... ook niet als de andere gezagsdrager het géén probleem vind.

Wat enkel bleek tijdens de eerdere rechtszaak is dat de moeder dat 'niet aandurft' om duidelijk nee te zeggen, omdat ze bang is 'dat haar diochter misschien boos daarom op haar zou worden'... tja... geen teken van een goede ouderlijke verantwoordelijksopvatting en tekenend voor een 'zwakke ouder' (en achterliggend scheidingsdrama).

Een sterke vraag is echter of het een taak van Jeugdzorg en de rechterlijke macht is opeens ook in zulke gevallen van veelal prima gesitueerde ouders die financieel zelfstandig zijn en een prima opgevoed kind hebben zonder opvallende (gedrags-)problemen wegens zulke gezinsinterne ruzies te gaan ingrijpen ...

moet de rechter zich gaan bemoeien met zulk een scheiding waarin kennelijk de kinderen ook slachtoffer worden (of die kinderen zelf ook tot brutale betwetertjes die denken 'wel eventjes te kunnen zeilen') opgroeien...

nee sorry, maar daarvan zie ik het nut niet in én vooral maak ik me zorgen dat het budget van onze jeugdzorg absoluut niet voldoet aan zulke gevallen waar ook meestal weinig aan te 'verbeteren' is ...
Ik ben eerder van mening dat de Jeugdzorg zich moet concetreren op daadwerkelijk verwaarloosde of mishandelde kinderen en niet zulke kennelijk verkeerd opgevoedde blagen van ouders die denken dat 'hun kind alles kan'.... die ouders moeten zélf maar leren van hun opvoedkundige fouten (en ja, ook als dat tot een tragisch zeilongeval leidt ... jammr voor dat meisje maar zij en haar ouders, óók haar moeder, gaan in volle bewustzijn dat risico aan en dat valt dan ook onder hun individuele verantwoordelijkheid ... ze zijn oud en wijs genoeg om zelf ook foute beslissingen te maken)
pi_74079932
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Persoonlijk hoop ik dat de verspilling van belastinggeld bestemd voor hoog noodzakelijke Jeugdzorg en jeugdrechters verder aan dit geval besteed wordt ....
Laat de ouders maar bepalen of hun dochter weg mag of niet, die moeten ook de verantwoordelijkheid dragen voor eventuele ongevallen of als hun dochter schade oploopt. (wat me idd waarschijnlijk lijkt, maar kennelijk een risico dat die ouders en het kind in volle bewustzijn nemen en zelf ook financieren en regelen)

In de tijd die verdaan is met dit elitaire trutjes-geval zijn waarschijnlijk een tiental kinderen uit de sociale onderklase in zwaardere problemen geraakt, ondervoed en verwaarsloost en stonden er veel minder pers en 'hulpverleners' klaar om daarvoor hun verantwoordelijkheid te nemen.
Als de ouders hun kind gevaarlijke dingen laten doen, dan is het goed mi. dat de staat ingrijpt en dat een onafhankelijke rechter daarin bemiddelt.
Waar blijkt uit dat de publieke opinie als grond voor een beslissing wordt genomen?
Het 'buitenland' is een niet volledige andere zaak. Er zit wel verschil in. Met name in het feit dat Jessica uitstekend voorbereid leek te zijn, itt. tot Laura, en dat er desondanks binnen een dag een ongeluk gebeurde.
Dat mag heus wel meegewogen worden.

Dat er zwaardere gevallen zijn, ben ik absoluut met je eens. Maar het feit dat een rijk land daar beperkte middelen voor lijkt te hebben, kan mi. eerder verklaard uit het gedrag van de top van het bedrijfsleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 26-10-2009 15:56:09 ]
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:47:07 #97
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74080073
Je haalt me de wind uit de zeilen.

Nog steeds geen nieuws?
pi_74080782
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[quote]
moet de rechter zich gaan bemoeien met zulk een scheiding waarin kennelijk de kinderen ook slachtoffer worden (of die kinderen zelf ook tot brutale betwetertjes die denken 'wel eventjes te kunnen zeilen') opgroeien...
Absoluut!

Een verkeerd opgevoed blaag dat denkt alles te kunnen, en er zelfs niet voor terugschrikt om bv. haar moeder emotioneel te chanteren is evengoed een slachtoffer als een mishandeld kind.
quote:
nee sorry, maar daarvan zie ik het nut niet in én vooral maak ik me zorgen dat het budget van onze jeugdzorg absoluut niet voldoet aan zulke gevallen waar ook meestal weinig aan te 'verbeteren' is ...
Ik ben eerder van mening dat de Jeugdzorg zich moet concetreren op daadwerkelijk verwaarloosde of mishandelde kinderen en niet zulke kennelijk verkeerd opgevoedde blagen van ouders die denken dat 'hun kind alles kan'.... die ouders moeten zélf maar leren van hun opvoedkundige fouten (en ja, ook als dat tot een tragisch zeilongeval leidt ... jammr voor dat meisje maar zij en haar ouders, óók haar moeder, gaan in volle bewustzijn dat risico aan en dat valt dan ook onder hun individuele verantwoordelijkheid ... ze zijn oud en wijs genoeg om zelf ook foute beslissingen te maken)
In dit geval lijkt het me toch nuttig om het kind te beschermen. Het blijft een onschuldig slachtoffer.

Wat je beschrijft is natuurlijk net zo goed mishandeling..
pi_74082134
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 15:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als de ouders hun kind gevaarlijke dingen laten doen, dan is het goed mi. dat de staat ingrijpt en dat een onafhankelijke rechter daarin bemiddelt.
er sterven wekelijks 14 jarige meisjes omdat ze met een fietsje langs drukke wegen rijden en een vrachtwagen ze niet ziet ...
moet de overheid daar altijd maar tegen ingrijpen?
moet de overheid kennelijk alle ouders bij de hand gaan nemen? ... omdat die overheid zo goed weet wat goed is voor kinderen?

laat nu juist precies diezelfde Overheid ook de grootste Kindermishandelaar zijn... juist Jeugdzorg zélf ... daar zijn de misstanden ongekend hoog en meermaals is er al door betrokken gewezen op de foute behandeling van kinderen die onder Voogdij van jeugdzorg gesteld zijn en die veelvuldig in grotere problemen komen of de echt slechte gevallen betreft kinderen die in jeugddetentiecentra domweg 'opgesloten' worden, zonder dat ze verder een misdrijf begaan hebben maar vooral 'lastig' zijn en men de mankracht en financiele mogelijkheid niet heeft hiervoor een betere zorg te verlenen...

En nu wil kennelijk Jeugdzorg, in plaats van de eigen problemen aan te pakkeen en juist die gevallen die die extra zorg wél nodig hebben, makkelijk gaan scoren wegens zo'n leuk 'publiciteits-gevalletje'...
verder een meisje dat geen grote problemen heeft anders dan dat ze waarschijnlijk niet lekker in der vel zit.

En dan doen alsof Jeugdzorg dat opeens gaat 'oplossen' ....

dat is onzin ... zulke meisje bestaan gewoon en hun problemen worden niet meer of minder door ze als Overheid te gaan betuttelen... laat dat meisje gewoon los in die grote boze wereld als ze dat zo graag wil...
ze is een grote meid en ze wil het kennelijk graag.... et gevaar dat ze loopt is verdeer een verantwoordelijkheid die ze zelf en haar ouders kunnen dragen... die financieren de reis en begeleiden de planning

dat ze een risico loopt is zeker zo, maar niet meer of minder dan bv kinderen die door ouders met slecht verlichtte fietsen in het donker op pad gestuurd worden langs drukke wegen... dom van die ouders, maar de rechters in zulke gezinnen te laten ingrijpen is gewoonweg betutteling en onzin.

Dat hele idee dat kennelijk de Overheid 'beter weet wat goed voor mensen is' is het allerergste aan die mensen die hier ook denken dat hhet iets als 'jeugdziorg' werkelijk te doen is om het welzijn van dat meisje... nee hoor, dat is enkel politiek scoren.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Wat je beschrijft is natuurlijk net zo goed mishandeling..
ne, enkel als de ouders geen enkele begeleiding geven en kenneelijk niet bewust zijn van eventuele gevaren...

in de eerste rechtzaak is duidelijk geworden dat de ouders wel bewustzijn van de gevaren en het meisje ook duidelijke grenzen gesteld hebben en haar begeleiden in veranwtoordelijke planning..

gaan roepen dat dit 'kindermishandeling' is... vind ik eerlijk gezegd vooral een pijnlijke uitspraak voor kinderen die wél verwaarloost worden of onder mishandeling te leiden hebben en die het stúkken slechter hebben dan dat verwende kind.

laat de Overheid die kinderen bewschermen en niet hun geld en tijd verspillen aan een zaak die helemaal niet zo nijopend of problematisch is, enkel publicitair meer opzien baart dan al die 'gezichtsloze' écht mishandelde en verwaarloosde probleemkinderen, die een stuk slechter leven hebben dan mejuffrouw Laura.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 16:49:39 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_74082458
Laura wil haar schooljaar afmaken.
Vanavond in het Jeugdjournaal kunnen we haar horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')