We weten nog steeds niet of Born_to_Sail haar echte twitter is, maar daarin zegt de schrijver 'tot november'. En dan zegt een andere schrijver dat Laura's Hyves ook al op slot zit. Iets lager staat dat 'Laura' niets meer schrijft tot de zaak voorkomt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:14 schreef Marrije het volgende:
ben ik nog op tijd voor een tvp in dit hard lopende topic?
Je spreekt je andere honderd posts in deze reeks nu wel tegen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar je dacht dat een mannelijke lichtmatroos in die tijd geen pak ransel had gekregen als die de zeilen niet goed vast heeft gezet en daardoor het hele schip in gevaar brengt?
De essentie van dat liedje is namelijk niet dat zij klappen krijgt van een 'sadistische' kapitein, het gaat erom dat zij haar gerechte straf probeert te ontlopen door zich als een hoer aan te bieden, het is een pleidooi waarom vrouwen niets te zoeken hebben in de mannenwereld op een zeilschip .
Jammerquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:29 schreef Disana het volgende:
[..]
We weten nog steeds niet of Born_to_Sail haar echte twitter is, maar daarin zegt de schrijver 'tot november'. En dan zegt een andere schrijver dat Laura's Hyves ook al op slot zit. Iets lager staat dat 'Laura' niets meer schrijft tot de zaak voorkomt.
Dus we hebben niets te beppen
http://search.twitter.com/search?q=Born_to_Sail
Ik wist niet dat je iedereen kende die haar persoonlijk kent. Maar zei je niet een paar topics geleden dat haar moeder haar wellicht helemaal niet goed kent?quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Het schijnt anders het oordeel te zijn van iedereen die haar persoonlijk kent .. incluis de Raad die dus geen twijfels uit aan haar kunnen
[..]
Solozeiltocht, terwijl ze eigenlijk meer aan wal zit? En krijgt ze wel hulp van vrienden en kennissen terwijl haar vader zich niet veel aan haar situatie gelegen laat liggen?quote:Ze zit van de 2 jaar dat zij onderweg is hoelang alleen op het water? Zou dat bij elkaar een periode zijn die zo ongeveer gelijk is aan wat je in die twee jaar aan vakanties hebt? In de havens kan zij gewoon hulp krijgen van vrienden en kennissen namelijk
[..]
Zijn die regels bedacht naar aanleiding van haar plan?quote:Je bedoelt de voorwaarden die bedacht zijn na de commotie over haar .. want het record van Mike Pelham van 2 jaar geleden, toen hij 14 was, staat er namelijk wel ..
[..]
Had je een bijzonder talent voor dansen dan? In dat geval is het inderdaad erg jammer..quote:Daar ging het mijn ouders nog niet eens om .. ze vonden het maar een zweverig gebeuren waar geen geld mee te verdienen was
[..]
Ik vind dat het vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid, anders denk je daar toch aan?quote:Het maakt idd duidelijk dat Pa de waarheid verteld, hij heeft voorwaarden gesteld en ha
ar bijna alles zelf laten regelen .. niet echt de acties van een man dus die zijn kind zit te pushen, met in het achterhoofd de gedachte dat zij geld voor hem moet verdienen.
Die zijn er echt heel veel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zou nog niet eens weten wat een wonderkind nou eigenlijk is .. een kind-genius als Mozart misschien? Ik heb haar dus ook nooit zo genoemd, alleen maar een slimme meid met een uitzonderlijk talent
Kennelijk neemt ze geen enkel risico, want Spot gaat niet mee. Dat blijkt uit haar vraag- en antwoord-rubriekje in het AD van zaterdag, zie hier bij vraag 9quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:00 schreef Dragorius het volgende:
Maar de hond, telt die niet als "persoon" ? Want die gaat mee toch? Dan is het toch van meet af aan geen solotocht?
Huh .. wat heeft de tekst van dat liedje met mijn mening te maken? Het is een oud liedje, uit een tijd dat de zeevaart nog puur mannenwerk was en lijfstraffen gewoonquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:46 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je spreekt je andere honderd posts in deze reeks nu wel tegen.
Ik ken helemaal niemand die haar persoonlijk kent persoonlijk, ik lees alleen her en der commentaren van mensen die haar dus wel persoonlijk kennen .. en wat heeft iemand persoonlijk kennen te maken met iemand goed kennen?quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik wist niet dat je iedereen kende die haar persoonlijk kent. Maar zei je niet een paar topics geleden dat haar moeder haar wellicht helemaal niet goed kent?
Tja, het is geen race tegen de klok, non-stop en zonder hulp .. zolang zij alleen zeilt van A naar B naar C is het een solo-zeiltocht. En als de periodes dat zij op het water zit bij elkaar niet langer zijn dan de school-vakanties, en vaders opvang en begeleiding geregeld heeft in de havens is er eigenlijk aan alle voorwaarden voldaan.quote:Solozeiltocht, terwijl ze eigenlijk meer aan wal zit? En krijgt ze wel hulp van vrienden en kennissen terwijl haar vader zich niet veel aan haar situatie gelegen laat liggen?
Wordt ze niet verondersteld begeleid te worden door een ouder/opvoeder?
Het is in deze reeks langs gekomen dat ze het niet meer willen accepteren, dat werd in de een of andere krant gemeld volgens iemand .. en datis nog niet aangepast op de site, daar staat nog steeds ditquote:Zijn die regels bedacht naar aanleiding van haar plan?
Is dat ook een aanname? Of kun je dat staven?
http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspxquote:Examples of proposals that we will not accept:
Most sit ups by a twelve year old
Fastest marathon by a pensioner
Strongest child in the world
Youngest solo pilot
Examples of records we do accept:
Oldest person to run a marathon
Oldest driver
Youngest person to climb Mt Everest
Youngest solo trans-Atlantic Sailor
De ballet-leraren van mijn vriendinnetje vonden van wel, die hebben mijn ouders benadert, dat ik lessen zou moeten volgen .. ik kon zonder een enkele les gevolgd te hebben blijkbaar dingen dansen waar anderen na jaren oefenen nog moeite mee hebben ..quote:Had je een bijzonder talent voor dansen dan? In dat geval is het inderdaad erg jammer..
Als het dan vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid blijf je nergens met de suggestie dat pa het allemaal geregeld heeft om er zelf beter van te worden .. niet waar?quote:Ik vind dat het vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid, anders denk je daar toch aan?
Anders heeft hij bewust het plan van zijn dochter op die manier gesaboteerd.
En de waarheid.. Volgens mij is een aantal topics geleden al aan het licht gekomen dat hij het over een aantal dingen niet zo nauw nam met de waarheid.
Dan moeten we daar maar vanuit gaan..quote:Op zondag 20 september 2009 12:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik ken helemaal niemand die haar persoonlijk kent persoonlijk, ik lees alleen her en der commentaren van mensen die haar dus wel persoonlijk kennen .. en wat heeft iemand persoonlijk kennen te maken met iemand goed kennen?
[..]
Ze is dus meer aan land dan aan boord. In hoeverre is het dan überhaupt nog een zeiltocht?quote:Tja, het is geen race tegen de klok, non-stop en zonder hulp .. zolang zij alleen zeilt van A naar B naar C is het een solo-zeiltocht. En als de periodes dat zij op het water zit bij elkaar niet langer zijn dan de school-vakanties, en vaders opvang en begeleiding geregeld heeft in de havens is er eigenlijk aan alle voorwaarden voldaan.
[..]
Zouden we op het verkeerde been gezet zijn?quote:Het is in deze reeks langs gekomen dat ze het niet meer willen accepteren, dat werd in de een of andere krant gemeld volgens iemand .. en datis nog niet aangepast op de site, daar staat nog steeds dit
[..]
http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspx
[..]
Je hebt dus nooit les gehad? Maar hoe konden de leraren van je vriendin dat weten dan?quote:De ballet-leraren van mijn vriendinnetje vonden van wel, die hebben mijn ouders benadert, dat ik lessen zou moeten volgen .. ik kon zonder een enkele les gevolgd te hebben blijkbaar dingen dansen waar anderen na jaren oefenen nog moeite mee hebben ..
[..]
Er is duidelijk niets voorbereid. Als het waar is, dan is dit idee recent.quote:Als het dan vooral duidelijk maakt dat er echt niets is voorbereid blijf je nergens met de suggestie dat pa het allemaal geregeld heeft om er zelf beter van te worden .. niet waar?
Dat vind ik dan wel een vreemde manier van opvoeden..quote:En of Pa het plan van zijn dochter bewust gesaboteerd heeft, ik zou het niet weten .. maar als ik dat bekijk in het kader van 'barricades opwerpen' zoals er dus 3 jaar geleden is gebeurt (ook volgens ma die dat al zo lang ziet aankomen) is dat heel goed mogelijk. In dat licht bekeken zou je je zelfs moeten afvragen of je dat Engeland-avontuur en zijn reactie daarop niet anders moet gaan uitleggen .. meer als 'kijk dochter, zoiets kan je dus ook aan de nadere kant van de planeet gebeuren, dat je gewoon van je boot geplukt wordt en in een kindertehuis geplaatst.' Maar ja, zoiets zou je natuurlijk nooit hardop zeggen, dat je het plan van je kind op zo'n 'achterbakse' manier zit te frustreren.
Comments op Zeilen had ik het dan over, en wat ik op diverse blogs tegen ben gekomen, mensen die haar tegen zijn gekomen bij de sluis, in een of andere race etc .. dus die kennen haar niet goed maar wel persoonlijk , en dan in het kader van 'kunnen zeilen'quote:Op zondag 20 september 2009 17:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan moeten we daar maar vanuit gaan..
Het heeft te maken met de mate waarin je iemand kunt beoordelen.
Die vallen helaas niet altijd in het goede wind-seizoen, zoals je misschien herinnert is die reis gepland op de goede windenquote:Ze is dus meer aan land dan aan boord. In hoeverre is het dan überhaupt nog een zeiltocht?
Ze vliegt tussendoor ook nog even naar huis.. Ze kan net zo goed in de schoolvakenties gaan zeilen dus.
Goed mogelijk dat ze het willen aanpassen nu, na al die commotie, dat zou mij niets verbazen .. waar het mij om ging is dat dat dus nieuw is, iets dat blijkbaar nog ingevoerd moet worden, stellen dat Laura slecht is voorbereid omdat zij dat niet wist klopt niet.quote:Zouden we op het verkeerde been gezet zijn?
Nope, en daarna mocht ik nog niet eens meer mee met mijn vriendin, tijdens de les op het bankje zitten toekijken . En hoe de leraren het wisten, ik stond daar wat te huppelen voor die grote spiegel terwijl de leerlingen zich aan het omkleden waren na de les, ik werd gevraagd van wie ik les had gehad, niemand dusquote:Je hebt dus nooit les gehad? Maar hoe konden de leraren van je vriendin dat weten dan?
Mocht je dan helemaal geen balletlessen volgen?
Er werd anders meer dan eens gesuggereerd dat Pa haar al sinds jaren die kant op zit te pushenquote:Er is duidelijk niets voorbereid. Als het waar is, dan is dit idee recent.
Je kunt ook onmogelijk jaren vantevoren weten of je dochter bekend gaat worden, nietwaar?
Mwah, je kind de consequenties laten ondergaan van zijn eigen beslissingen vind ik geen vreemde manier van opvoeden andersquote:Dat vind ik dan wel een vreemde manier van opvoeden..
Zijn die barricades ook opgeworpen volgens ma, bedoel je? Daar heb ik niets over gelezen.
Mijn idee was dat er niks was voorbereid, omdat hij anders wel aan de voorwaarden voor afstandsonderwijs had voldaan.
In het andere geval is immers de enige mogelijkheid sabotage.
Ok, want de sluiswachters hadden ook weleens commentaar, geloof ikquote:Op maandag 21 september 2009 12:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Comments op Zeilen had ik het dan over, en wat ik op diverse blogs tegen ben gekomen, mensen die haar tegen zijn gekomen bij de sluis, in een of andere race etc .. dus die kennen haar niet goed maar wel persoonlijk , en dan in het kader van 'kunnen zeilen'
[..]
Het is toch een meerjarenplan? Daar moet wel een mouw aan te passen zijn..quote:Die vallen helaas niet altijd in het goede wind-seizoen, zoals je misschien herinnert is die reis gepland op de goede winden
[..]
Je gaat er dus wel vanuit dat het waar is? Ik dacht dat het mss. een onzinverhaal was, dan..quote:Goed mogelijk dat ze het willen aanpassen nu, na al die commotie, dat zou mij niets verbazen .. waar het mij om ging is dat dat dus nieuw is, iets dat blijkbaar nog ingevoerd moet worden, stellen dat Laura slecht is voorbereid omdat zij dat niet wist klopt niet.
[..]
Het lijkt wel alsof je ouders een sterke antipathie voor dansen hebben.. Jammer, maar heb je dan later nooit lessen genomen?quote:Nope, en daarna mocht ik nog niet eens meer mee met mijn vriendin, tijdens de les op het bankje zitten toekijken . En hoe de leraren het wisten, ik stond daar wat te huppelen voor die grote spiegel terwijl de leerlingen zich aan het omkleden waren na de les, ik werd gevraagd van wie ik les had gehad, niemand dus
[..]
Het is best mogelijk dat hij haar gepusht heeft, maar in het kader van sponsorwerving? Lijkt me stug.. Je kunt echt niet jaren van tevoren voorspellen of je kind bekend gaat worden of niet.quote:Er werd anders meer dan eens gesuggereerd dat Pa haar al sinds jaren die kant op zit te pushen
[..]
Dat misschien niet, maar iets slecht of niet regelen zodat de droom van je kind eraan gaat.. Dat is geen 'barricades opwerpen' maar bewust de boel in de war sturen. Sabotage dus. Maar ik denk niet dat dat aan de hand is geweest. Ik voerde het alleen op als enig alternatief.quote:Mwah, je kind de consequenties laten ondergaan van zijn eigen beslissingen vind ik geen vreemde manier van opvoeden anders
bronquote:Australië: tiener moet niet wereld rondzeilen
SYDNEY - De Australische autoriteiten hebben een tiener zaterdag aangespoord af te zien van haar poging de jongste solozeiler rond de wereld te worden. Dat gebeurde nadat bekend werd dat onderzoekers haar verantwoordelijk houden voor een botsing met een vrachtschip.
De 16-jarige Jessica Watson kwam begin september op een drukke vaarroute in aanvaring met een vrachtschip van 63.000 ton. De zeilster was korter dan 24 uur daarvoor vertrokken op een tiendaagse zeilreis naar startpunt Sydney. Haar boot was flink beschadigd, waarop de scholiere terugkeerde naar het vasteland voor reparaties.
Watson bezwoer dat het incident haar er niet van zou weerhouden alsnog de recordpoging te wagen. Maar Paul Lucas, plaatsvervangend premier van Queensland, liet weten dat ze niet goed voorbereid was op de gevaarlijke reis. Volgens onderzoekers van veiligheidsdiensten te water is Watson waarschijnlijk kort voor de botsing ingedut.
Ook concludeerden zij dat Watson geen duidelijk plan had voor haar wereldreis. Ze had geen 'vermoeidheidsplan' paraat voor de momenten dat ze zou moeten gaan slapen. „Dit is een zeer, zeer ernstige zaak en ik roep Jessica en haar ouders op nog eens even goed na te denken of ze er wel echt klaar voor is”, aldus Lucas. Het meisje krijgt alle steun van haar ouders.
Watson, die zeilt sinds haar achtste, hoopt het record van landgenoot Jesse Martin te breken, die de reis in 1999 op zijn achttiende volbracht. De poging van de 17-jarige Britse Mike Perham mislukte vorige maand, onder meer door problemen met het roer. Wel werd hij de jongste solozeiler die met assistentie in 156 dagen rond de wereld zeilde.
Een rechtbank in Nederland plaatste de 13-jarige solozeilster Laura Dekker, die eveneens een recordpoging wil wagen, eind augustus onder voorlopig toezicht van jeugdzorg.
Vandaagquote:Op maandag 26 oktober 2009 09:16 schreef Marrije het volgende:
Ah, welke datum is de uitspraak ook al weer?
Vandaag. Nu op de radio:quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:16 schreef Marrije het volgende:
Ah, welke datum is de uitspraak ook al weer?
Ja, laten we het even op aandachtsgeilheid houden dat de uitspraak van de rechter vandaag isquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:02 schreef Demophon het volgende:
Pff, topic # 21 al weer voor zo'n aandachtsgeile eigenwijs trutje. Laat haar lekker gaan en tegen een schip aanvaren ofzo. Vervolgens vooral geen aandacht meer aan besteden
Want het raakt kant noch walquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:18 schreef Dragorius het volgende:Hopen dat dit onnozele plan voor anker blijft liggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
Wel beter dat ze alleen gaat, ik zou in ieder geval nooit met een 13 jarige in zee gaan!
Mocht ze niet mogen heeft ze wel zeeën van tijd om een nieuwe planning te maken!Zul je net zien dat de wind uit d'r zeilen gehaald wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
tvp
Oh, waait de wind uit die hoekquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat een oeverloze discussie, weer..
http://www.eenvandaag.nl/(...)nd_de_wereld_zeilen_quote:Vandaag buigt de rechter in Utrecht zich opnieuw over de omstreden zeiltocht van viertienjarige zeilster Laura Dekker. Deze week moet dat leiden tot het verlossende antwoord: is het verantwoord of niet om het meisje alleen aan een zeiltocht rond de wereld te laten beginnen?
In EenVandaag de uitkomsten van een peiling onder het jongerenpanel Top-X. Een meerderheid van de jeugd vindt dat Laura nog te jong is om alleen uit te varen.
dat zou nogal zorgwekkend zijn, dat kennelijk rechters moeten bepalen voor kinderen en niet meer hun ouders... en daarin vooral de publieke opinie ofwel volledig andere zaken als het buitenland als 'grond' voor hun beslissing moeten nemen...quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:16 schreef Leandra het volgende:
Anyway, ik ben benieuwd maar ik ga er vanuit dat er geen rechter is die haar nog durft te laten gaan![]()
En zeker niet na de recente "successen" in Australië![]()
In dit geval zijn de ouders het niet eens, en vindt de moeder het niet goed dat Laura gaat.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat zou nogal zorgwekkend zijn, dat kennelijk rechters moeten bepalen voor kinderen en niet meer hun ouders... en daarin vooral de publieke opinie ofwel volledig andere zaken als het buitenland als 'grond' voor hun beslissing moeten nemen...
Dat zou prima zijn, want ze heeft het Ouderlijk gezag en kan de reis dus verbieden... waarom dan nog naar de rechter stappen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dit geval zijn de ouders het niet eens, en vindt de moeder het niet goed dat Laura gaat.
Omdat vader en Laura vinden dat ze wel moet gaanquote:Op maandag 26 oktober 2009 12:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn, want ze heeft het Ouderlijk gezag en kan de reis dus verbieden... waarom dan nog naar de rechter stappen?
Zo kun je overal staatsbelang aan koppelen!quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:43 schreef Gia het volgende:
Krijgen we nu herhaling van zetten? Als die mensen die het niet gevolgd hebben dan eerst eens teruglezen.
Ben erg benieuwd naar de uitspraak.
Overigens vind ik het wel een zaak van ons allemaal, dus de rechter. Als ze door een ongeluk gehandicapt raakt, is dat namelijk best wel een aanslag op staatsgeld, en een uitkering voor moeder die dan het rietje om door te eten/drinken vast moet houden en de luier moet verschonen. En nog WIA voor vader, die door schuldgevoelens zwaar depressief wordt.
Nee, als gezagdrager kan die moeder gewoon de reis verbieden, daarvoor heeft ze geen enkele rechtsgang nodig.... ook niet als de andere gezagsdrager het géén probleem vind.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat vader en Laura vinden dat ze wel moet gaan
Als de ouders hun kind gevaarlijke dingen laten doen, dan is het goed mi. dat de staat ingrijpt en dat een onafhankelijke rechter daarin bemiddelt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat zou nogal zorgwekkend zijn, dat kennelijk rechters moeten bepalen voor kinderen en niet meer hun ouders... en daarin vooral de publieke opinie ofwel volledig andere zaken als het buitenland als 'grond' voor hun beslissing moeten nemen...
Persoonlijk hoop ik dat de verspilling van belastinggeld bestemd voor hoog noodzakelijke Jeugdzorg en jeugdrechters verder aan dit geval besteed wordt ....
Laat de ouders maar bepalen of hun dochter weg mag of niet, die moeten ook de verantwoordelijkheid dragen voor eventuele ongevallen of als hun dochter schade oploopt. (wat me idd waarschijnlijk lijkt, maar kennelijk een risico dat die ouders en het kind in volle bewustzijn nemen en zelf ook financieren en regelen)
In de tijd die verdaan is met dit elitaire trutjes-geval zijn waarschijnlijk een tiental kinderen uit de sociale onderklase in zwaardere problemen geraakt, ondervoed en verwaarsloost en stonden er veel minder pers en 'hulpverleners' klaar om daarvoor hun verantwoordelijkheid te nemen.
Absoluut!quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
[quote]
moet de rechter zich gaan bemoeien met zulk een scheiding waarin kennelijk de kinderen ook slachtoffer worden (of die kinderen zelf ook tot brutale betwetertjes die denken 'wel eventjes te kunnen zeilen') opgroeien...
In dit geval lijkt het me toch nuttig om het kind te beschermen. Het blijft een onschuldig slachtoffer.quote:nee sorry, maar daarvan zie ik het nut niet in én vooral maak ik me zorgen dat het budget van onze jeugdzorg absoluut niet voldoet aan zulke gevallen waar ook meestal weinig aan te 'verbeteren' is ...
Ik ben eerder van mening dat de Jeugdzorg zich moet concetreren op daadwerkelijk verwaarloosde of mishandelde kinderen en niet zulke kennelijk verkeerd opgevoedde blagen van ouders die denken dat 'hun kind alles kan'.... die ouders moeten zélf maar leren van hun opvoedkundige fouten (en ja, ook als dat tot een tragisch zeilongeval leidt ... jammr voor dat meisje maar zij en haar ouders, óók haar moeder, gaan in volle bewustzijn dat risico aan en dat valt dan ook onder hun individuele verantwoordelijkheid ... ze zijn oud en wijs genoeg om zelf ook foute beslissingen te maken)
er sterven wekelijks 14 jarige meisjes omdat ze met een fietsje langs drukke wegen rijden en een vrachtwagen ze niet ziet ...quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als de ouders hun kind gevaarlijke dingen laten doen, dan is het goed mi. dat de staat ingrijpt en dat een onafhankelijke rechter daarin bemiddelt.
ne, enkel als de ouders geen enkele begeleiding geven en kenneelijk niet bewust zijn van eventuele gevaren...quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat je beschrijft is natuurlijk net zo goed mishandeling..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |