abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72802934
Het vorige deel: Het grote kleine babietjestopic 216

Babietjes
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Marien Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow Rika, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Ik sloot hiermee af:
quote:
Welkom Karin en Lars. Wat ben jij lief Lars. En een mooier verjaardagscadeau voor je mama had je niet kunnen bedenken.

Van harte gefeliciteerd Isis, doei en tot later in het dreumestopic.
Hopelijk heb ik het zo goed gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 16-09-2009 14:55:43 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72802976
Mijn kleine Leander is zo zielig Hij moet steeds zo huilen. Hij moet van ellende soms even lachen. Dikke tranen en dan zo'n hele grote lach tussendoor en dan weer verder huilen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72802982
Helemaal Tinuviel!

ik herhaal Karin's post even omdat ik Lars zo'n mooi ventje vind
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik geloof dat ik me ook maar eens meld hier!

Mag ik jullie voorstellen aan Lars :

Geboren op mama's verjaardag, 11 sept. 2895 gram, 51 cm
Lars heeft een raketlancering meegemaakt, want hij is geboren na een bevalling van 26 min.
Gelukkig gaat het heel goed met hem!
Ik geef borstvoeding, en dat loopt lekker.
Gister was hij voor het eerst gegroeid, en vandaag weer, dus dat gaat mooi. De verwachting is toch wel dat hij morgen weer over zijn geboortegewicht is.
Lars is een heel rustig en tevreden mannetje (nog wel haha) hij slaapt veel.
We maken hem meestal wakker voor voeding na 3 uur.

Het is vooral ontzettend genieten hier!
En ik herhaal mn eigen post ook nog even
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:24 schreef huuphuup het volgende:
wisseling van de wacht!
Dag Isis en Jojo

Welkom Lars wat lijkt hij op Meike zo zeg! <3 mooi mannetje.

BE haha, nouja, na die pretecho's op dezelfde dag en die uitgerekende datum op dezelfde dag (en toen weer niet) zou je het haast gaan denken he?
Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb, ik kan voor de gewone controle pas met 6 weken dus op hun advies ga ik nu met 3 weken ook even voor een korte controle. Gelijk even vragen voor het naveltje en de voorkeurshouding enzo ja. En ook de kikkerhouding want A. trekt haar beentjes echt nog vrij vaak op tot een kikkerhouding. Stom dat ze daar niet meer aanstippen! En muf van mezelf ook, ik was vanmorgen nog bij de dokter maar heb daar niet over haar naveltje gevraagd, t zat zo in mn hoofd om dat op het cb te doen dat ik het vergeten ben
Ik heb het wel met de huisarts over de voorkeurshouding gehad en dat bijvoorbeeld bedje andersom opmaken niet helpt. Zij vertelde dat een voorkeurshouding door de bevalling/zwangerschap met een week of 5/6/7 toch wel over moet zijn, zo niet dan wil ze ingrijpen. Ze vroeg me gelijk al of ik doorverwezen wilde worden maar ik wil ook nog even met het cb overleggen. De HA adviseerde me trouwens om A. voortaan in de lengte te verschonen zodat ze niet steeds op dezelfde kant ligt bij het verschonen. Maar ik weet niet of dit advies voor ons werkt, haar voorkeurskant is namelijk juist niet de kant die ze opligt bij het verschonen zeg maar, dus als ze me aan wil kijken bij het verschonen moet ze haar hoofd juist in de niet-voorkeurshouding draaien...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72803009
En Isis is jarig geweest en verhuisd nu door naar het dreumestopic
dagdag Isis! tot het volgende topic!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72803024
ik herhaal mijn post niet hoor

ik vind het toch wel heel toevallig worden dat Tess elke keer stopt met drinken als er nog 100 cc in de fles zit..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72803053
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Vicky het volgende:

ik vind het toch wel heel toevallig worden dat Tess elke keer stopt met drinken als er nog 100 cc in de fles zit..
Als je eens minder in de fles doet dan. Gewoon eerst 60//3? En als ze dat opheeft nieuwe maken?
pi_72803099
zou kunnen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72803176
Jojogirl gefeliciteerd met Isis! Al 1 jaar

Karin en Lars, welkom. Mooi mannetje
Wat vindt Meike van haar nieuwe broertje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 september 2009 @ 14:51:04 #9
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72803273
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn kleine Leander is zo zielig Hij moet steeds zo huilen. Hij moet van ellende soms even lachen. Dikke tranen en dan zo'n hele grote lach tussendoor en dan weer verder huilen.
Ach gossie dikke knuffel voor Leander.
Make love, not war ☮
pi_72803340
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:24 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb, ik kan voor de gewone controle pas met 6 weken dus op hun advies ga ik nu met 3 weken ook even voor een korte controle. Gelijk even vragen voor het naveltje en de voorkeurshouding enzo ja. En ook de kikkerhouding want A. trekt haar beentjes echt nog vrij vaak op tot een kikkerhouding.

De HA adviseerde me trouwens om A. voortaan in de lengte te verschonen zodat ze niet steeds op dezelfde kant ligt bij het verschonen. Maar ik weet niet of dit advies voor ons werkt, haar voorkeurskant is namelijk juist niet de kant die ze opligt bij het verschonen zeg maar, dus als ze me aan wil kijken bij het verschonen moet ze haar hoofd juist in de niet-voorkeurshouding draaien...
Huup, waarom is het niet goed dat ze in die kikkerhouding ligt? Kobus lag ook heel vaak zo, en nu nog steeds, wel iets minder maar toch. Ook in de draagdoek zit hij zo, ik dacht dat het een natuurlijke houding voor baby's was. Of heeft ze het nog erger?

Bij ons zeiden ze dat het goed was er recht voor te staan zodat hij ook kon voelen wanneer zijn hoofdje recht stond. Dus niet alleen maar de ene of de andere kant op maar ook vooruit.
Ik vind het zo'n gedoe met die voorkeurshouding. Ko heeft het ook, wij naar de kinderfysio, maar alles wat we daar te horen kregen was hetzelfde, op de buik leggen, naar het licht toe leggen, met verschonen in het midden etc. Je blijft er maar mee bezig.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72803443
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Vicky het volgende:

jah maar ik had keiveel geschreven en ineens was het de eennalaatste post en was t topic dicht.

kun je niet naar het nummer van het cb bellen voor advies over die flessen ofzo? Misschien dat je de voeding kunt verdelen over meer flessen per dag? dus minder voeding per keer en dan meer flessen?
Ik weet eigks niet of dat wel mag trouwens
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72803540
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:55 schreef huuphuup het volgende:

[..]

jah maar ik had keiveel geschreven en ineens was het de eennalaatste post en was t topic dicht.

kun je niet naar het nummer van het cb bellen voor advies over die flessen ofzo? Misschien dat je de voeding kunt verdelen over meer flessen per dag? dus minder voeding per keer en dan meer flessen?
Ik weet eigks niet of dat wel mag trouwens
heb al een paar keer gebeld naar het cb maar daar hebben ze ook niet meer tips dan idd voeding verdelen en meer flessen met minder geven.. MAARRRRRRR... Tess is heel erg gebaat bij regelmaat en als ik meer flessen met minder ga geven is het opgebouwde "ritme" helemaal weg en dan krijg ik ellende hier.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72803776
Misschien idd het voorstel van MeNicole volgen Vicky. Wellicht drinkt Tess de fles wel op als er minder in zit. Of een grotere speen, die het drinken wat makkelijker maakt?

Ik ga toch nog eens vragen of iemand weet of en wanneer er nog regeldagen zijn na 6 maanden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72803781
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:52 schreef oeke het volgende:

[..]

Huup, waarom is het niet goed dat ze in die kikkerhouding ligt? Kobus lag ook heel vaak zo, en nu nog steeds, wel iets minder maar toch. Ook in de draagdoek zit hij zo, ik dacht dat het een natuurlijke houding voor baby's was. Of heeft ze het nog erger?
[ afbeelding ]

Bij ons zeiden ze dat het goed was er recht voor te staan zodat hij ook kon voelen wanneer zijn hoofdje recht stond. Dus niet alleen maar de ene of de andere kant op maar ook vooruit.
Ik vind het zo'n gedoe met die voorkeurshouding. Ko heeft het ook, wij naar de kinderfysio, maar alles wat we daar te horen kregen was hetzelfde, op de buik leggen, naar het licht toe leggen, met verschonen in het midden etc. Je blijft er maar mee bezig.
ahw Kobus wat een schattige foto!

A. trekt haar beentjes ook zo omhoog maar ze laat ze vervolgens ook helemaal wijd uit elkaar vallen zeg maar, echt plat op het aankleedkussen of haar bedje. Ik weet niet of dat erger is of niet maar het was voor de kraam en voor de intake mevrouw van het cb genoeg reden om er aantekening van te maken en te zeggen dat het in de gaten gehouden moest worden. Maar mijn moeder en zusje hebben allebei hypermobiele gewrichten en hebben meerdere operaties gehad daarvoor enzo dus ik gok dat het extra in de gaten gehouden wordt omdat het wellicht ook aan het gewricht kan liggen.

En over die voorkeurshouding mja, het gaat hier ook onbewust heel erg, das vervelend. We hebben het bedje nu andersom opgemaakt, en bij stimulatie enzo kijkt ze wel de andere kant op en als we haar dan neerleggen kijkt ze op zich wel de "goede" kant op, maar zodra ze echt in slaap valt dan klapt dat hoofdje zo weer om op de voorkeurskant. Tot nu echt iedere nacht. En hoe vaak ik ook ga kijken, ze ligt altijd op die kant. Ik hoop dat ik dat duidelijk kan krijgen, als het over een week of 2/3 nog niet werkt al die tips, dat er dan gewoon meer ingrijpen nodig is.
Het is net wat BE zegt eigenlijk, ik ga niet zitten afwachten tot haar hoofd inderdaad afgeplat is om dan te horen van goh verrek idd, het is nu wel plat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72803866
Oh ja het cb en flessenadvies
Leander heeft de laatste fles vaak al om 20:00 uur en slaapt dna door tot een uur of 06:00. Maar nu vinden ze hem op het cb dar nog te klein voor. Of we moeten hem om 23:00 wakker maken voor een fles, al drinkt ie maar 10 cc als ie maar iets drinkt, of we moeten hem om 04:00 wakker maken omdat ie niet meer dan 8 uur achter elkaar mag slapen.En als we hem dan wel om 23:00 wakker maken dan om 07:00 ook weer wakker maken want ja die 8 uur Zijn wij nou zo stom dat ik dat niet wil? Dan moet ik dus 2 keer mijn kind wakker maken omdat zij vinden dat hij nog niet door mag slapen. Zit ie lekker in een ritme moet je dat weer aan gaan passen en dan bij de volgende afspraak kijken ze verder want dna mag ie wel die 8 uur
pi_72803873
Oooh, wat een lieve kleine Lars
En zo attent ook, mama had zich geen mooier verjaardagskado kunnen voorstellen!

Arme Leander, zo huilerig van de prikjes.

Hier ook gedoe met een voorkeurshouding. We hebben besloten het nog heel even aan te kijken en zelf proberen er iets aan te doen, de dingen die jullie zelf ook al genoemd hebben. En anders maar naar de osteopaat.

Weet je wanneer ik echt wegsmelt? Als hij na of tijdens het drinken met rood en bezweet hoofdje van de inspanning in slaap valt, de melkdruppels nog aan zijn kin en wangen hangend en zijn haartjes helemaal door de war
Ik noem hem tegenwoordig kleine papzak, die bolle wangetjes van hem zijn zo heerlijk
.... met gevoel voor drama....
pi_72803974
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:05 schreef Tinuviel het volgende:
Misschien idd het voorstel van MeNicole volgen Vicky. Wellicht drinkt Tess de fles wel op als er minder in zit. Of een grotere speen, die het drinken wat makkelijker maakt?

Ik ga toch nog eens vragen of iemand weet of en wanneer er nog regeldagen zijn na 6 maanden?
ik weet het niet, probeer het even in het bv-topic anders, er zijn wel wat mama's hier die langer doorvoeden of hebben gevoed dan de 6 maanden, die weten het misschien wel.

Ik heb wel gelezen dat je kindje ook een regeldag kan inlassen als moeders ziek zijn, erg vermoeid of als moeders ongesteld zijn of moeten worden. Geen idee waarom kindjes dat doen maar misschien is dat bij jou van toepassing?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72804053
Hier had Elodie ook een afgeplat hoofdje. Maar toen ik het op het cb liet zien vonden ze het niks, er waren ergere gevallen... Maar ja, ik wou ook niet wachten tot het erg was, dus heb ik er een tijdje echt op gelet dat ze zoveel mogelijk naar de andere kant keek. Ik had toen niet het gevoel dat het veel hielp, ze draaide ook altijd terug. Maar uiteindelijk is het idd wel goed gekomen. Ze heeft niet zo een rond bolletje als haar broer had, maar op zich is er niet veel scheefs meer aan te zien.

Ofwel overdreef ik, zoals ze zeiden...
Ik weet het niet.
pi_72804128
Huup en als je een opgerolde hydrofiel luier onder haar rug legt zodat ze een heel klein beetje schuin ligt zodat ze niet op der goeie kant kan gaan liggen? Dat moesten we toen met Mikael doen!!
pi_72804289
Tjee, zo plat neerleggen dat doet Ko niet nee. Ik hoop dat alles toch gewoon goed is want operaties enzo klinkt niet fijn.

Over die voorkeurshouding, ik weet niet zo goed wat we verder nog kunnen doen. We zijn 2 keer naar de kinderfysio gegaan en alles was goed bij Ko. Nekspieren waren aan beide kanten goed ontwikkeld. Hij slaapt nu ook wel eens op zijn andere kant maar echt veel niet. Dan draai ik zijn hoofd weleens naar de 'goede' kant.
Ik vind het een heel moeilijk iets. Krijg er erg het gevoel van dat er zo weinig te doen is. Alleen een half jaar met een helm op lopen.

Trouwens, ik zocht die foto op en moest even slikken, dat rompertje past hij allang niet meer.
pi_72804333
tinuviel, volgens mijn oei, ik groei boek is er idd een sprongetje bij 6 maanden
  woensdag 16 september 2009 @ 15:23:16 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72804382
Huup... je raadt het wrsch al... Oscar kijkt hier ook idd stug naar links terwijl wij rechts staan met aankleden enzo.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:05 schreef Vicky het volgende:
BE, hoe was de oortjestest? Of heb ik daar overheen gelezen?
Nee, dat heb ik ook nog niet gepost, ben gisteren niet meer hier geweest geloof ik.
De test is weer mislukt, mede omdat Oscar heel hard aan het snurken was door al het snot.
Nu worden we van de week gebeld en komt er dus iemand thuis controleren/meten. Dat gaat dan met een paar plakkers op zijn lijfje en dan kijken ze naar de hersengolven en dan maakt de verkoudheid verder niet uit.

Bar, ik dacht echt dat jij het was. SOrry!
Kersjes, waren jullie het dan met de mislukte oortjes-test?

[ Bericht 42% gewijzigd door BE op 16-09-2009 15:36:20 ]
pi_72804649
Balen dat de test mislukt is. Hoop dattie volgende week wel lukt!

Tess heeft ook de voorkeur voor links....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72804740
BE lekker door de test aan het snurken Oscar haha lekker mannetje <3
mja ze ligt idd stug naar de muur te kijken heel vaak hier haha nouja ik ga het morgen eens voorleggen allemaal. Ik ben in elk geval blij dat mijn huisarts gelijk met de termijn van die 6 weken ongeveer kwam en dat als er dan geen verbetering was dat zij ingrepen dan sowieso noodzakelijk vond. Ze heeft zelf ook drie jonge kindjes begreep ik dus wellicht scheelt dat iets in het inlevingsvermogen?

BM mja dat idee heb ik dus ook wel haha dat ik me enorm aanstel. Maar van de andere kant, liever zo dan andersom toch? Dat je denkt goh had ik me toch maar wat meer druk erom gemaakt.

Oeke aaahw haha kleine Ko is zo klein ineens niet meer.
Ik zal eens proberen of ik een foto kan maken van haar beentjes.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 15:36:26 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72804867
BM, volgens mij kan je daar niet echt snel over overdrijven hoor.
Hier dus helemaal nog geen plat hoofdje, maar hij ligt dus echt wel altijd met zijn koppie naar links. Ook als ik hem zo vast heb dat hij over rechts naar mij moet kijken met de fles, ook gewoon tijdens het liggen in de box etc. etc.
Als we zijn koppie naar rechts proberen te draaien dan lijkt het alsof hij tegen werkt. Iig lukt het niet zijn koppie net zo ver naar rechts te draaien als dat hij zelf naar links doet.

Nou ja goed, we kijken het wel gewoon even aan hier verder nog. Heb wel van het cb al een formulier mee met de dingen waar we aan zouden kunnen denken:
- In bed idd zelf het hoofdje goed leggen als het kindje slaapt
- In bed zorgen dat het kindje zich naar de niet-vk-kant moet draaien om naar het licht te kijken
- bij het aankleden idd het kindje zo op het aankl-ussen leggen dat hij naar de niet-vk-kant oet draaien om jou te zien. Dit kan je afwisselen met recht liggen zodat het kindje ook voelt dat wat het is om recht te liggen. (Wij verschonen beneden eigenlijk altijd op deze manier, dus die afwisseling is er bij ons iig wel.)
- Op schoot je kindje zo houden dat jouw gezicht en je stem zich aan de niet-vk-kant bevinden
- bij het voeden, als je bv geeft kan je een kant normaal geven zodat het kindje met de niet-vk-kant naar jou toe draait, als de voorkeur hardnekkig is zou je de andere kant in de rugby houding moeten voeden. Bij flesvoeding kan je je kindje voor elke fles zo houden dat hij naar de niet-vk-kant moet draaien om jou te zien/te horen. Evt. kan je je kindje ook op je knieen leggen met het hoofdje in het midden.
- bij het dragen: wanneer je de baby tegen je aan houdt met zijn hoofdje tegen je schouder dan zo leggen dat hij naar de niet-vk-kant kijkt (dat lukt hier dus niet, stijfkoppie weigert gewoon )
- als u de baby op de arm draat, dan afwisselen of zo dragen dat het hoofdje naar de niet vk-kant draait
- dit geldt ook voor als u het kind in een draagdoek of draagzak draagt
- in het wipstoeltje of de maxicosi: het stoeltje zo plaatsen dat hij naar de niet-vk-kant moet draaien om jou te zien
- in de box: speeltjes recht boven het kindje of aan de niet-vk-kant hangen
- het kindje zo leggen dat hij naar de niet-vk-kant moet draaien om jou te zien
- kindje op zijn buik leggen, als u in de buurt bent, dat stimuleert de schouder-motoriek

En in het kader van de achterlijke dingen die je je in je hoofd kan halen ben ik zelfs al eens extra mijn tanden gaan poetsen. Maar dat hielp niet.
pi_72804947
Klopt BE.
De 2e keer is hij uiteindelijk wel geslaagd, maar dat duurde en duurde maar bij een kant.
De test die ze nu zullen gaan doen bij Oscar is er een waar ze vrijwel allemaal voor slagen, verkoudheid, vocht, gesnurk e.d. hebben er geen invloed op, maar is een stuk duurder en wordt dus niet standaard uitgevoerd.
Komt vast goed met Oscar
pi_72805082
oh my haha meer dan de helft doen we hier al, maar het meeste lukt gewoon niet omdat ze inderdaad weerstand geeft zelf, ze wil gewoon niet. En als ze uit zichzelf op haar niet voorkeurskant ligt dan draait haar hoofdje automatisch naar de voorkeurskant als ze zich ontspant (dus bv bij slaap ofzo). T lijkt haast wel of de spiertjes aan 1 kant wat korter of stijver zijn ofzo. wat imho niet heel gek zou zijn als ze een paar maanden met dr hoofdje scheef in mijn buik heeft gezeten...

ik kan hier niet goed zien of het wel of niet rond is. ik denk ook dat er nog geen afplatting is (is wel erg snel toch?) maar omdat ze een flinke bult op haar hoofd heeft van het scheef ingedaald zitten kan ik de vorm van dr bolletje niet zo goed beoordelen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72805227
Ik voel me een beetje stom/dom

Vond het toch zo rot dat ik Roy maar niet tevreden kreeg, van alles geprobeerd buiten het wiegen in de stoel, maar hij bleef ontevreden.
Uiteindelijk viel meneertje van oververmoeidheid in slaap, en ligt nu al een kleine 3 kwartier op bed.
In die tijd zat ik wat te surfen, en lees dat kinderen rond de 6 weken ook regeldagen hebben...
Laat Roy nu vrijdag 6 weken zijn....
Het verklaard zoveel nu.
En al helemaal het vele terug komen.
M'n arme ventje heeft gewoon echt dorst.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:51:47 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72805514
Joh, dat kan de beste toch overkomen? Lekker aanleggen nu dan en even laten inhalen.
  woensdag 16 september 2009 @ 15:59:50 #30
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_72805848
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:38 schreef Kersjes het volgende:
Klopt BE.
De 2e keer is hij uiteindelijk wel geslaagd, maar dat duurde en duurde maar bij een kant.
De test die ze nu zullen gaan doen bij Oscar is er een waar ze vrijwel allemaal voor slagen, verkoudheid, vocht, gesnurk e.d. hebben er geen invloed op, maar is een stuk duurder en wordt dus niet standaard uitgevoerd.
Komt vast goed met Oscar
Die test heeft Annicka ook gehad, want voor de eerste test was ze twee maal gezakt. Plakkertjes en ander soort oordopjes, ik heb het allemaal nog liggen, mag ze later hebben...

Hier staat Annicka ook al een ruim week ofzo en ze gaat ook alweer netjes zitten ook. Ze was het vallen zat...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 16 september 2009 @ 16:12:43 #31
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72806416
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb al een paar keer gebeld naar het cb maar daar hebben ze ook niet meer tips dan idd voeding verdelen en meer flessen met minder geven.. MAARRRRRRR... Tess is heel erg gebaat bij regelmaat en als ik meer flessen met minder ga geven is het opgebouwde "ritme" helemaal weg en dan krijg ik ellende hier.
Dat zeiden ze tegen mij ook, en toen ik vroeg hoe ze dat ongeveer voor zich zag met twee kindjes had ze eigenlijk helemaal geen oplossing meer Stelletje.....
Ik ga maar weer eens bijhouden hoeveel cc ze nu op een dag binnenkrijgen, en zal je zien, valt het allemaal wel mee. Maandag naar het cb, dus dan vraag ik daar maar even. Als ik nuttige tips krijg dan zal ik ze posten, Vicky!

Welkom Karin en Lars Wat fijn dat je er bent! En wat is je mama trots!!!
pi_72806460
Bar, fijn dat je nu een oorzaak weet toch?! Het is ook maar zoeken met die kleintjes. Soms best lastig dat ze het nog niet kunnen vertellen...

Welkom Lars

Dag Isis

BE, een snurkende Oscar, hihi. Volgende keer gaat t vast goed met de test!
Fake it till you make it...
  woensdag 16 september 2009 @ 16:15:00 #33
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72806506
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh ja het cb en flessenadvies
Leander heeft de laatste fles vaak al om 20:00 uur en slaapt dna door tot een uur of 06:00. Maar nu vinden ze hem op het cb dar nog te klein voor. Of we moeten hem om 23:00 wakker maken voor een fles, al drinkt ie maar 10 cc als ie maar iets drinkt, of we moeten hem om 04:00 wakker maken omdat ie niet meer dan 8 uur achter elkaar mag slapen.En als we hem dan wel om 23:00 wakker maken dan om 07:00 ook weer wakker maken want ja die 8 uur Zijn wij nou zo stom dat ik dat niet wil? Dan moet ik dus 2 keer mijn kind wakker maken omdat zij vinden dat hij nog niet door mag slapen. Zit ie lekker in een ritme moet je dat weer aan gaan passen en dan bij de volgende afspraak kijken ze verder want dna mag ie wel die 8 uur
Hoe oud is Leander dan, MeNicole (kon m niet vinden in de op )
pi_72806728
Leander is net 2 maand geweest!!
pi_72806746
Leander staat er idd niet in...
Mikoxx, ik ben benieuwd!!
Toch heb ik misschien wel een klein vermoeden waar het door zou kunnen komen.... de voeding van het Kruidvat. We zijn over gestapt van Friso hypoallergeen naar Kruidvat hypoallergeen (niet in 1 keer, maar stapsgewijs.. heeft een klein weekje geduurd voor we helemaal over waren) en volgens mij drinkt ze sindsdien ook minder goed en zie ik ook verschil in d'r ontlasting.
Hebben nu besloten om weer stapsgewijs terug te gaan naar Friso, misschien dat dat wel helpt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72806844
Nee Leander staat er niet in. R wil dat liever niet. Mag best over hem vertellen enzo maar hij wil ook liever dta ik geen foto''s plaats die iedereen kan zien. Daarom doe ik dat dan ook maar niet. Foto's en andere dingen staan vaak op mijn hyves!!!
pi_72807025
Hoop dat het werkt Vicky! Het is wel duidelijk aanwijsbaar dan inderdaad als het pas is begonnen vanaf dat jullie met die voeding gestart zijn.

Ik heb een foto geprobeerd te maken net bij het verschonen van A. haar beentjes. Krijg het er niet helemaal goed op omdat ze erg bewegelijk was t is normaal nog iets meer overdreven eigenlijk maar ze doet het dus niet altijd meer zoals in het begin. haal de foto zo weer weg ivm blote baby enzo
*knip*

check ook de kant waar ze heen kijkt

en deze foto vond ik op mn camera nog, hier kun je goed zien vind ik dat ze niet alleen haar hoofd die kant op kiept maar dat ze ook haar hele lijfje scheef houdt. Ook dat krijg ik niet recht 'gebogen' lijkt ook een soort voorkeur.

[ Bericht 4% gewijzigd door huuphuup op 16-09-2009 16:32:45 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72807127
Huup, ik vind het nog wel meevallen met de beentjes. Tess ligt ook regelmatig zo tijdens het verschonen of als ze speelt. Stand van het hoofd is ook wel herkenbaar.. ff kijken of ik wat foto's kan vindne.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72807183
Ja ik denk dat at met die beentjes wel redelijk normaal is. Als Leander op zijn rug ligt en die ligt ontspannen gaan die benen ook zo.
pi_72807264
tsja, zoals ik zei, ik krijg het er niet op
maar zowel de kraam als wvk vonden het zorgwekkend dus het zal wel, ik laat het iig goed in de gaten houden ivm de gewrichtsproblemen van mn moeder en zusje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 16:32:32 #41
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72807284
2 maand! dan is hij er idd vroeg bij met het laten vervallen vd laatste fles...!
pi_72807307
Maar haal de foto snel weer weg. Vind het altijd zo eng zo
pi_72807332
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:32 schreef mikoxx het volgende:
2 maand! dan is hij er idd vroeg bij met het laten vervallen vd laatste fles...!
Maar hij heeft gewoon 5 flessen hoor. Alleen de laatste om 8 uur ipv om 11 uur!!
pi_72807376

Denk dat Tess hier ongeveer net zo oud is als A. nu.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 16 september 2009 @ 16:41:45 #45
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72807699
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:33 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar hij heeft gewoon 5 flessen hoor. Alleen de laatste om 8 uur ipv om 11 uur!!
Oh zo, en hoeveel tijd heb jij er dan tussen (om de een of andere vage reden werkt mijn vraagteken niet meer )
pi_72807737
oh ik bedoelde meer de houding van haar rug op die laatste foto, als je de bovenkant van haar broekje ziet dan zie je hoe ze ligt zeg maar. Scheef kind van mij En op die ene eerste foto kijkt ze dus naar de muur zoals altijd. Muppet.

Maar goed die beentjes, tsja, ik laat het maar gewoon in de gaten houden, wat mij betreft better safe than sorry. Maar vicky jij moest met Tess toch ook naar het ziekenhuis toen voor haar heupjes?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 16:44:18 #47
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72807819
Wij moeten vrijdag heupfoto´s laten maken, omdat ze met zn tweetjes in de buik zaten en omdat T. in stuit geboren is. Ik ben benieuwd Ik heb de plooitjes aan de achterkant al even bekeken en dat lijkt oke
  woensdag 16 september 2009 @ 16:45:42 #48
12913 GreatWhiteSilence
pi_72807887
Mikoxx: toets ctrl + shift (toets beide toetsen op hetzelfde moment in dus) in. Dan werkt je vraagteken als het goed is weer. (Denk ik, al lijk je geen last te hebben met de '(' en de ')'.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_72807999
spannend Mikoxx!
fijn dat die plooitjes er in elk geval al goed uitzien. Hopelijk ziet het er daar in het zh ook allemaal keurig uit.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 16:48:57 #50
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72808049
? ah, danku GWS, hij doet t weer...??????
pi_72808074
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:42 schreef huuphuup het volgende:
oh ik bedoelde meer de houding van haar rug op die laatste foto, als je de bovenkant van haar broekje ziet dan zie je hoe ze ligt zeg maar. Scheef kind van mij En op die ene eerste foto kijkt ze dus naar de muur zoals altijd. Muppet.

Maar goed die beentjes, tsja, ik laat het maar gewoon in de gaten houden, wat mij betreft better safe than sorry. Maar vicky jij moest met Tess toch ook naar het ziekenhuis toen voor haar heupjes?
Ik moet maandag voor een echo.
De arts van het cb vond het meteen duidelijk, er zat verschil in. De kinderarts zag ook wel wat verschil en zei, liever voor de zekerheid een echo.. en de kinderfysio voelde eigenlijk helemaal geen verschil. Ze zag alleen verschil in de plooien. Heeft er nog een collega bij gehaald, die heeft ook gevoeld maar voelde ook niks.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72808914
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:27 schreef huuphuup het volgende:
[ afbeelding ]
Dat shirt! Ik vind het zo leuk dat mijn kleertjes niet in een doos liggen te verstoffen

En, welkom Lars!

En ik wou nog wat zeggen maar ik ben het kwijt
pi_72809208
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:07 schreef Raissa het volgende:

[..]

Dat shirt! Ik vind het zo leuk dat mijn kleertjes niet in een doos liggen te verstoffen

En, welkom Lars!

En ik wou nog wat zeggen maar ik ben het kwijt
ja nou... ik heb dat grijs/roze/witte shirtje van noppies alweer weg moeten leggen
dikkie dik hier kreeg er een te bolle buik voor hahaha

Maar dat gele shirtje staat zo lief
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 september 2009 @ 17:12:47 #54
12913 GreatWhiteSilence
pi_72809210
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:48 schreef mikoxx het volgende:
? ah, danku GWS, hij doet t weer...??????
uitschakelen Ctrl + Shift toetscombinatie
pi_72809437
Wij hebben ook een heupecho gehad vanwege stuitligging. Je kind komt dan in een soort schuimstof vorm op zijn zij te liggen zodat die niet kan omdraaien. Ons kind gaf geen kik van zich, vond dat helemaal niet erg.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72809602
@Kersjes: Nu al weer?
(zie subtitel onder je nickname)
  woensdag 16 september 2009 @ 17:33:07 #57
12913 GreatWhiteSilence
pi_72810155
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:20 schreef bodpa09 het volgende:
@Kersjes: Nu al weer?
(zie subtitel onder je nickname)
Ze weet gewoon niet van ophouden...
pi_72812256
Haha, ik heb het veranderd, aan mijn lijf geen polonaise meer

Ben vanmiddag de cadeaudoos van de C1000 gaan ophalen. Leuk hoor, zeker de moeite waard: luierdoekjes, wegwerpslabbetjes, roosvicee, 2 potjes fruithap, fles wasverzachter en een serviesje van Bibaboerderij.
pi_72813704
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:21 schreef Kersjes het volgende:
Haha, ik heb het veranderd, aan mijn lijf geen polonaise meer

Ben vanmiddag de cadeaudoos van de C1000 gaan ophalen. Leuk hoor, zeker de moeite waard: luierdoekjes, wegwerpslabbetjes, roosvicee, 2 potjes fruithap, fles wasverzachter en een serviesje van Bibaboerderij.
vergeet het zakje appel-chipjes niet

die hadden hier een houdbaarheidsdatum die nog voor de tijd lag waarop A. die dingen zou kunnen eten, dus oh noes... toen moest ik ze maar nemen

en je ondertitel hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72815632
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:12 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja nou... ik heb dat grijs/roze/witte shirtje van noppies alweer weg moeten leggen
dikkie dik hier kreeg er een te bolle buik voor hahaha

Maar dat gele shirtje staat zo lief
Ohneee en hij is zo leuk! Ik zat van het weekend (nadat ik een foto van klein huupje had gezien) even zitten spieken naar foto's van Mila met het shirtje... Kijk:

Wat groeien die kleintjes toch onmogelijk hard!
pi_72815731
Tess heeft ineens koorts.. 38,3...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72815947
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:45 schreef Vicky het volgende:
Tess heeft ineens koorts.. 38,3...
Arme tess!
pi_72816237
Heeft ze er last van Vicky?

Ohja hoi
Tyler kan ineens een beetje kauwen op een liga. Hopelijk betekent het dat hij niet lang aan de logopedie moet. En het vanzelf goedkomt. Nu nog weer willen avondeten.
En elke dag kan hij sneller vooruit komen, maar als je het wilt filmen, lukt het niet.
pi_72816389
Ze is vrolijk maar ook jengelig. Ze ligt nu in bed in bakerzak want inbakeren mag niet. Heb wel een zetpilletje gegeven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72816414
He wat zielig voor Tess! Merk je ook wat aan haar, of voelt ze zich verder goed?

Oh ik ben spuit 11
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72817237
Heb even de hsp gebeld om te vragen wat ik evt nog kon doen. Ze heeft oberlegd met de arts en die zei dat ik met Tess naar het jkz maf om dr ff na te laten kijken omdar ze nog zo jong is. Ga dus nu ff naar jet jkz
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72818191
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:43 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ohneee en hij is zo leuk! Ik zat van het weekend (nadat ik een foto van klein huupje had gezien) even zitten spieken naar foto's van Mila met het shirtje... Kijk:

[ afbeelding ]

Wat groeien die kleintjes toch onmogelijk hard!
agos! wat een schatje ja ik vind het zo jammer want ik vind t shirtje zo leuk <3
maar hij wordt echt te kort en de knoopjes staan een beetje strak

ze heeft nu trouwens Elin's zwarte kruippakje met de sterren erop aan hihi al die fokkleertjes hier in de kast.

Tess
succes vicky! hopelijk is het vals alarm.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Jubileum moderator woensdag 16 september 2009 @ 20:42:58 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72818257
Oe Vick, hopelijk is het niets ernstigs...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72818536
Oh Vicky, wat zielig voor Tess. Hopelijk is het snel weer over.
pi_72819884
Isis, nog gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben Jojogirl.

Lars en Karin, welkom hier! En wat ben jij een mooi mannetje Lars

Ingrid, wat goed dat Tyler inene op een liga kan kauwen. Hopelijk gaat het zo de juiste kant op.

Vicky, en? Hopelijk is het niets zorgelijks!

En wil diegene die dat leuke houten winkeltje gepost heeft, dat soort dingen niet meer posten Ik word daar hebberig van.
pi_72820585
Beterschap voor Tess.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72820638
Trouwens, die vraag over die speen had ik niet hoeven stellen. Sinds vandaag heeft hij 2 vingers in zijn mond.
Wat gaat dat snel zeg, gister was het nog ongericht kluiven op een vuist of twee, nu gaan er heel netjes 2 vingers in.
Met bijbehorende pleziergeluidjes.
pi_72820706
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:55 schreef huuphuup het volgende:

[..]

vergeet het zakje appel-chipjes niet

die hadden hier een houdbaarheidsdatum die nog voor de tijd lag waarop A. die dingen zou kunnen eten, dus oh noes... toen moest ik ze maar nemen

en je ondertitel hahaha
Wij hebben ook zoiets gekregen. In een babypakket zat een fruithapje wat tot oktober/ november houdbaar is. Op zich mag Jair nu al fruithapjes maar in deze zit aardbei en dat mag hij tot die tijd nog niet hebben denk ik. Dat ze daar geen rekening mee houden is ook raar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72821613
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
BM, volgens mij kan je daar niet echt snel over overdrijven hoor.
Mja, het was meer zo van: Ja, ze heeft idd een schuine afplatting, maar er zijn veel ergere gevallen...
Ik vond het wel erg als ik vergeleek met Fons zijn ronde bolletje.
Maar toen vond ik een tekstje dat ze maar iets zouden doen vanaf een maand of vier en besloot ik het toch zo te proberen en dan later nog eens te bekijken.
Ik had ook schrik dat ik het te lang ging aankijken en dat het dan niet of moeilijker op te lossen was. Maar uiteindelijk viel het dus echt wel mee.
  woensdag 16 september 2009 @ 22:20:34 #75
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72822476
Vicky, hopelijk is het niets ernstigs met Tess!

Wij hebben de oorzaak ontdekt waarom Maarten afgelopen zondag zo'n hoge koorts had: de tandjes boven komen eraan! Nu gelukkig geen koorts meer gehad, maar wel 2 flinke bobbels bovenin zijn kaakje... ben benieuwd wanneer ze doorbreken!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72822694
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:01 schreef Bass-Miss het volgende:
Mja, het was meer zo van: Ja, ze heeft idd een schuine afplatting, maar er zijn veel ergere gevallen...
Ik vond het wel erg als ik vergeleek met Fons zijn ronde bolletje.
Maar toen vond ik een tekstje dat ze maar iets zouden doen vanaf een maand of vier en besloot ik het toch zo te proberen en dan later nog eens te bekijken.
Ik had ook schrik dat ik het te lang ging aankijken en dat het dan niet of moeilijker op te lossen was. Maar uiteindelijk viel het dus echt wel mee.
Ik was dus ook behoorlijk bezorgd, maar de fysiotherapeut heeft me een beetje gerust gesteld. Ze zei dat omdat we goed oefenden, hij zijn hoofdje goed kan draaien en alles nog veel meer gaat groeien, het 'waarschijnlijk' helemaal goed bij trekt.
Tja, anders de helm doen. Maar dat ziet mijn vriend niet zitten.
Ik weet het niet. Ik zie nog niet veel verschil, maar dat mocht je ook niet te snel verwachten begreep ik.
Maar verder kan je nu nog niet veel doen volgens mij, behalve de oefeningen en het anders leggen van zijn hoofdje etc.
Vind ik wel lastig, soms krijg ik helemaal de bibberaties, dat hij straks met een misvormd hoofd zit.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 september 2009 @ 22:37:02 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72823344
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:40 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wij hebben ook zoiets gekregen. In een babypakket zat een fruithapje wat tot oktober/ november houdbaar is. Op zich mag Jair nu al fruithapjes maar in deze zit aardbei en dat mag hij tot die tijd nog niet hebben denk ik. Dat ze daar geen rekening mee houden is ook raar.
jair is toch een maand jonger dan jan?? volgens mij mag het nu al hoor, of een van jullie moet allergisch zijn voor aardbeien, dan wordt het afgeraden tot na het eerste jaar.

sterkte vikcy, hopelijk is het niets ernstigs

over tandenmonsters gesproken: meneer heeft nu allevier de boventanden door, en drie ondertanden, vierde ondertand is nog niet te zien, maar wel te voelen al. en zo lief.. gisteren kreeg mijn dochter haar diploma zwemvaardigheid 1, op het moment dat ze met dat diploma stond begint jan in zijn handjes te klappen zo totaal toevallig maar zo lief.. dat gezichtje van mijn dochter toen haar broertje voor haar klapte
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_72823623
Zit er nog steeds. Ze willen nog bloedprikkn en een urinemonster. Tess was net compleet over de rooie. Ze ligt nu bijna te slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72823661
Jeetje, Tess. Wat zielig!
pi_72823903
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:25 schreef oeke het volgende:

Vind ik wel lastig, soms krijg ik helemaal de bibberaties, dat hij straks met een misvormd hoofd zit.

Ja, had ik ook. Ik was er soms echt verdrietig over als ik haar in profiel bekeek. Vooral ook omdat het misschien wel op te lossen was, maar er niet echt iets gedaan werd.
Ik heb echt een paar weken elke keer haar hoofdje de andere kant op gelegd en ineens was het niet meer zo scheef en nu op acht maanden is het echt ok. Hopelijk bij jouw Kobus ook.
pi_72823913
Je zou toch zeggen dat ze in een kinderzh kindjes niet zo lsng laten wachten....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72824278
Hopelijk is het niets Vicky.

Oh wat doe ik in dit topic. Voor mij duurd het nog wel ff.
pi_72824392
Vicky, die arme Tess (en voor jou ook natuurlijk) Vind het ook raar dat ze jullie daar zo lang laten wachten met zo'n klein hummeltje. Sterkte!
pi_72824700
damn Vicky....hoe kwam je erachter dat ze koorts kon hebben? Wij controleren niet heel vaak. Eens in de week.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2009 23:05:06 ]
pi_72824737
Vicky Sterkte met wachten . met Tyler maandag een uur moeten wachten. Gewone controle dan wel
pi_72824872
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:04 schreef TheFrankey het volgende:
damn Vicky....hoe kwam je erachter dat ze koorts kon hebben? Wij controleren niet heel vaak. Eens in de week.
ze voelde ineens heel warm aan.

Er is net bloedgeprikt. Duurt 3 kwartier tot uur voordat de uitslsg er is
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72825237
het zit jullie niet mee Vicky. Bah
pi_72825535
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

ze voelde ineens heel warm aan.

Er is net bloedgeprikt. Duurt 3 kwartier tot uur voordat de uitslsg er is
Jemig Vicky sterkte! Hopelijk zijn jullie snel gezond en wel weer thuis.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72829433
hoe was het vicky?

elin danst nouja als je muziek opzet dan flappert ze met r handjes en gaat ze meedeinen, grappig want dat heb ik nooit voorgedaan ofzo
straks filmpie

en elin had alleen een plat achterhoofd, niet scheef ofzo. op het moment dat ze begon te draaien en zitten enzo trok het wel weg en nu is het bijna bjna over. (natuurlijk vervoer ik haar ook in een draagdoek waardoor er ook geen druk op t hoofdje zit/zat..scheelt ook wel met een kinderwagen denk ik)
  donderdag 17 september 2009 @ 08:09:12 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72829496
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:21 schreef Vicky het volgende:
Leander staat er idd niet in...
Mikoxx, ik ben benieuwd!!
Toch heb ik misschien wel een klein vermoeden waar het door zou kunnen komen.... de voeding van het Kruidvat. We zijn over gestapt van Friso hypoallergeen naar Kruidvat hypoallergeen (niet in 1 keer, maar stapsgewijs.. heeft een klein weekje geduurd voor we helemaal over waren) en volgens mij drinkt ze sindsdien ook minder goed en zie ik ook verschil in d'r ontlasting.
Hebben nu besloten om weer stapsgewijs terug te gaan naar Friso, misschien dat dat wel helpt...

Hier hebben we gisteren ook het halve pak kruidvatvoeding in de prullenbak gedonderd. Oscar ging steeds moeilijker poepen met alle krampjes en dingetjes van dien.
Hij had er al wel wat moeite mee dus ook bij de friso deden we steeds wat extra water maar sinds we over gestapt zijn op de kruidvatvoeding lijkt het alleen maar erger te zijn geworden. Gisteren echt allemaal van die mini-klei-keuteltjes die er pas uit kwamen na stimulatie met de thermometer.
Nee, ik zit dan niet als een gek te roeren, alleen gewoon net als met temperaturen en dan gaat hij tegendruk geven en komt het er wel uit.

Hier dus voorlopig dan maar weer over op de friso (volgens mij vk is dat de voeding die het best 'laxeert' en geen kruidvat-spul meer, daar wachten we dan nog maar een paar weekjes mee, of we doen het helemaal niet (Sasha heeft nooit anders dan Friso gekregen).

Hopelijk helpt het overstappen bij jullie ook.
  donderdag 17 september 2009 @ 08:15:29 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72829567
Oh, ik zie nu pas dat jullie in het ziekenhuis zaten gisteren Vicky...
Ik ben benieuwd hoe het nu is.
  donderdag 17 september 2009 @ 08:17:55 #92
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72829590
Karin Karinman en Meike gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. Geniet er lekker van!
Lars welkom op de wereld!

Vicky sterkte met Tess hopelijk is het niks ernstigs.

Gister naar CB geweest met Robin en Viggo. Robin woog 6665 gr en Viggo 6705 gr en beide waren ze
63 ze groeien echt de pan uit. In bijna 4 mnd 3781 gr en 4005 gr aangekomen en al 15 cm gegroeid!!
pff waar blijven mijn kleine mannetjes.
Robin heeft alleen een lichte voorkeurshouding naar links zij de cb verpleegkundige naar links zijn kale plek zit ook meer naar de zijkant dan bij Viggo. Dus nu wat tips gekregen kijken of het nog helpt.
Maar inderdaad Robin kijkt vaak naar 1 kant, dus nu de wiegen omgedraaid want ze liggen altijd naar elkaar te kijken en in de wandelwagen ook maar omdraaien.

Misschien ook maar even een afspraak maken bij de osteopaat kan die even naar zijn nekje kijken.
Voorderest helemaal goedgekeurd.

Kreeg zelf 2 complimenten van de verpleegkundige zei nog ik weet dat het echte prematuren waren maar als je het niet zou weten zou je denken dat ze gewoon met 39 weken of zo geboren zijn zulke bonken zijn het! Je doet het echt super goed, ze groeien uitstekend je doet het allemaal zo makkelijk en dan ook nog Milan erbij altijd fijn om te horen.
pi_72829599
He bah Vicky, misschien een virusje opgelopen toen ze voor haar heupjes in het ziekenhuis was? Ze pikken zo snel iets op die kleintjes Hopelijk snel beter en is het 'maar' een virusje (en geen mexicaans)

Even juichen hier: Seb heeft om twee uur een fles gehad vannacht en toen de hele nacht verder geslapen tot half acht vanmorgen Hij snottert al duidelijk minder, zo dadelijk babyzwemmen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72829662
Wanneer waren de sprongetjes ook alweer? Dan weet ik waar L last van heeft. Of prikjes nog of gewoon een sprongetje!!

Oh ja. Nu had ik gister op cb gezegd dat L een buikslaper is nu wil ie niet meer maar denk dat dat komt doordat ie zere beentjes heeft ofzo. Dus we hebben hier met zijn allen slecht geslapen
  donderdag 17 september 2009 @ 08:26:05 #95
248986 MamaNik
pi_72829698
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:23 schreef MeNicole2 het volgende:
Wanneer waren de sprongetejs ook alweer? Dan weet ik waar L last van heeft Of prikjes nog of gewoon een sprongetje!!
je kan je ook inschrijven op de site van oei ik groei op de sprongenwekker dan krijg je elke keer een mailtje als er een sprongetje zit aan te komen. Dit is het linkje http://www.oeiikgroei.nl/aanmelden.asp
pi_72830064
Vicky hoe is het nu met Tess en hoe was de bloeduitslag?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 september 2009 @ 08:58:47 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72830196
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:23 schreef MeNicole2 het volgende:
Wanneer waren de sprongetjes ook alweer? Dan weet ik waar L last van heeft. Of prikjes nog of gewoon een sprongetje!!

Oh ja. Nu had ik gister op cb gezegd dat L een buikslaper is nu wil ie niet meer maar denk dat dat komt doordat ie zere beentjes heeft ofzo. Dus we hebben hier met zijn allen slecht geslapen
http://www.zwitsal.be/nl/Handig_en_leuk/Ik_groei/default.aspx hier kan je per maand zien hoe of wat, en ook staat er per maand of er een sprongetje is (wat dat betreft vind ik oei ik groei, verdomd lastig qua website)

vicky hoe ws het?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_72830318
Ja DJMO die van jou is duidelijker.

•Symptomen
◦Je baby huilt vaak meer en langer.
◦Slaapt en eet slechter
◦Is vaker eenkennig.
◦Zuigt meer op zijn duim.
◦Wil meer beziggehouden worden.

Dit is Leander de laatste paar dagen
  donderdag 17 september 2009 @ 09:20:19 #99
114177 Diaan73
pi_72830608
VIcky, ik ben ook erg benieuwd naar de uitslag. Hopelijk valt het allemaal mee.

Het zoontje van mn ex 2 weken jonger dan Lennon had en heeft ook een voorkeurshouding en bij hem is het met oefenen niet weggegaan. Hij heeft dan ook sinds vorige week een helm. Ik heb begrepen dat hij er helemaal geen last van heeft. De ouders vinden het vaak zieliger. Volgens mij gaan ze pas bij 6 maanden bepalen of er evt. een helm moet komen. De hoofdomtrek wordt dan gemeten en daar lezen ze allemaal waarden aan af. De waarden moeten binnen bepaalde % zitten.

Seb en nu zo doorgaan

Hmm nu ik dat zo lees over die Kruidvat-voeding ga ik die toch maar niet halen. Het gaat erg goed met Lennon en de Frisovoeding, zo laten dan maar!!
Make love, not war ☮
pi_72831178
Er is niks in Tess d'r bloed gevonden gelukkig. Er moest eigenlijk nog urine gecontroleerd worden maar het duurde allemaal zo verschrikkelijk lang. Ik was rond 21.00 in het ziekenhuis. Eerst gepsrekje met de verpleegkundige die wat opscheef. Toen wachten op de volgende.. de arts in opleiding. Weer heel gesprekje en ze schreef weer alles op. Toen weer wachten op d artsassistent. Weer een gesprek maar die zei hele andere dingen dan dat ik had gezegd.. communicatie.. NOT....
Ennieweej, er moest bloed geprikt worden en urine opgevangen worden. Dit was me om 22.00 meegedeeld. Om 23.00 uur kwam er eindelij pas iemand om bloed te prikken, maar nog neit voor de urine. Hardhandige botte lul die bloed afnam, kind was helemaal over de zeik. Het duurde 3 kwartier tot eenur voordat de uitslag binnen was. Ik heb Tess getroost en ze is uiteindleijk in de maxicosi in slaap gevallen. Toen kwam om 23.45 uur een andere artsassistent met de mededeling dat er in het bloed niks gevonden was en of Tess al geplast had. Dus ik zei, geen flauw idee, er is geen plaszakje geplakt. Oh zei ze, das nie zo moooi. Dus ik heb gezegd dat ik Tess niet weer wakker ging maken en dan nog langer ging wachten. Was blij dat ze eindelijk sliep.
Was uiteindelijk om 0.30 thuis. Tess meteen in bed gelegd en ze in gelijk gaan slapen tot 5.30. Toen een fles gegeven en om 6.15 lag ze weer in bed tot ik haar om 8.45 wakker meost maken.

Ik heb wel weer heel duidelijk 2 spruwplekjes op haar lip gezien.. Ik ben al weer bijna een week met die klote nystatine bezig, maar blijkbaar helpt het geen zier.

1 ding weet ik wel, ik ga NOOIT meer naar het JKZ toe. Het is een kinderziekenhuis maar volgens mij ben je daar gewoon in een fabriek...

BE, Tess hd ook meer krampen van de kruidvatvoeding. Gister nog een discussie gehad in het Kruidvat. Ik had een pak voeding over, helemaal dicht nog en had gebeld naar het algemene nummer van met de vraag of ik het pak terug kon brengen, ondanks dat ik geen bon had. Dit was geen enkel probleem. Sta ik in de winkel, werd er een partij moeilijk gedaan, want ze mochten het niet zomaar terug nemen want dat was in strijd met de voedsel en warenwet en ze konden hun vergunning kwirjtraken.. blablabla.. Dus ik zei da tik het hoofdkantoor gebeld had en ze ging nu een klachtenmail naar het hoofdkantoor sturen...Prima... maar gelukkig mocht ik het pak uiteindelijk wel terug brengen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72831431
Bah Vicky, wat een gedoe zeg
En die communicatie in ziekenhuizen, of eigenlijk het gebrek eraan... zo frustrerend! En intussen is je kind nog steeds ziek en ben je nog geen hol opgeschoten.
pi_72831464
In eht ziekenhuis had ze trouwens ineens geen koorts meer... 36,8.
Vanmorgen weer ff gemeten en toen was het netjes 37.3.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72831911
Vicky wat een gedoe weer Hoop dat kleine Tess snel weer derzelf word.

Leander is zijn voeten aan het ontdekken. Steeds die tenen in zijn mond. Nu was is net in bad, met zeep En das niet lekker kwam ie achter.
pi_72832197
Jeetje Vicky wat een gedoe
Wel fijn dat de koorts weg is.

Karin, Lars, welkom!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72833346
MamaNik fijn zulke complimenten en wat groeien je jongens goed zeg!

Seb! woehoe! Goed geslapen jungske, fijn dat je wat opknapt.

Vicky wat een gedoe zeg in dat ziekenhuis gelukkig maar dat de koorts nu weer gezakt is.

Nou... hier terug van een rondje dorp. We zijn op het cb geweest en direct doorverwezen naar de kinderfysio. Haar hoofdje is al plattig en de voorkeurshouding is dusdanig sterk dat er direct ingrijpen nodig was volgens de cb-arts ook houdt ze heel erg een komma-houding aan, zoals ik zei eerder in dit topic, je kunt het goed zien op deze foto. Ze ligt als een soort C-tje bijna steeds. Maandagochtend komt de fysio hier thuis langs, ze vond het fijn dat we zo vroeg bij haar kwamen want dan was er nog heel veel te doen met hele kleine ingrepen. Ben benieuwd.
Wel gelijk al een tip meegekregen, misschien is het ook wat voor jou BE... we moeten A. in de wandelwagen op haar zijkantje leggen, met haar rug tegen 1 van de wanden van de wagen aan zodat ze niet terug kan rollen. Niet helemaal op haar zijkant anders kukelt ze voorover maar gewoon zo zodat ze op haar niet-voorkeurskant ligt met haar hoofd.
Draagdoek voorlopig niet gebruiken ivm haar rug en de kommahouding die ze aanneemt.

De cb arts was wel verbaasd over dat ze al zoveel kon en je zo goed volgde en aankeek voor zo'n jong kindje. Jeuh ze vroeg ook of ze al lachte naar ons. Ja dat doet ze wel maar ik dacht dat dat nog onbewust was, omdat ze ook naar de lamp lacht (serieus ) maar volgens de arts zou dat best wel bewust kunnen zijn en lachen heel veel kindjes naar de lamp want licht = leuk ofzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72833427
Jeetje Huup.. hoop dat de fysio snel verbetering aan kan brengen bij jullie meisje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72833469
Tjee, Vicky wat een gedoe zeg! Ongelooflijk om een baby zo te laten wachten.
Fijn dat de koorts weer weg is.
Hopelijk helpt het om terug te gaan naar Friso.

Hier ook een verkouden mannetje. Heel ongelukkig is hij. Veel huilen, en snotteren.
Vanochtend maar bij me genomen in bed, zo zielig was hij. Van 6 tot 8 nog samen geslapen.
En nou heb ik vanmiddag ook nog eens mijn allereerste afspraak zonder hem.
Op een uur reizen van huis.

BM en Kleurdoos, dat is fijn om te horen. Alhoewel ik het soms moeilijk vind om zijn hoofdje te draaien als hij echt niet wil laat ik het maar zo.
Maar ik draag ook heel veel dus dan is de druk ook van het hoofdje af. Hoop dat het ook helpt.
pi_72833564
Huup, wat naar! En inderdaad ligt ze heel scheef op die foto. Fijn dat jullie er snel bij zijn!
Wat lief dat ze zo lacht al.
pi_72833897
Ik was het topic kwijt!
Voor kindjes met een voorkeurshouding is dit een ideaal ding! Je legt ze bij elk slaapje op hun andere zijde, zodat hun hoofdje mooi rond blijft. Als het al is afgeplat, dan kan je vaker de "verkeerde" kant kiezen dan de "goede" kant. Het heeft bij ons erg geholpen!

Onder andere hier te koop: http://www.babycare.nl/baby-sleep-p-113.html

Vicky wat een gedoe bij het ziekenhuis, het is ook altijd hetzelfde! Gelukkig is de koorts voorbij!

Hier trouwens een speenvarkentje.. GILLEN! Niet normaal! Ze schreeuwt de hele boel bijmekaar, geen idee waarom! Waarschijnlijk even haar stembanden oefenen ofzo
Het is namelijk geen huilen ofzo. Verder "praat" ze nog steeds met een dubbele tong. Heb zonet even de HA gebeld, maar die vond het niet alarmerend en zij dat kindjes wel vaker even niet weten wat ze met hun tong moeten doen
pi_72834045
die hebben wij ook gebruikt, de eerste tijd werkte dat goed inderdaad. en dan liggen ze tenminste ook niet alleen maar op hun rug en wordt 't achterhoofd dus ook minder afgeplat. (bij ons werd sowieso nog niet aangeraden om ze altijd maar op de rug te leggen: op de zij was juist het devies. en dan telkens wisselen welke zij). maar met dit hulpstuk rollen ze niet so makkelijk per ongeluk door naar de buik. als ze wat groter worden helpt dit al snel niet meer trouwens hoor. dan wurmen ze zich daar zo uit. of rollen er gewoon overheen.
pi_72834187
ik vermoed dat de fysio ook zo'n kussen meebrengt voor ons, of ons adviseert om er een aan te schaffen. en ergens hoop ik dat ook en anders ga ik wellicht zelf op zoek of vraag ik de HA

maar ik denk dat enkel op de zij laten slapen bij ons niet voldoende gaat zijn. Wellicht wel voor de vorm van het schedeltje, maar omdat haar rug ook zo scheef is en omdat je echt een weerstand voelt zeg maar als je haar hoofdje de andere kant op legt denk ik dat er toch iets meer oefening en dergelijke nodig zal zijn.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze aan dat ruggetje gaan doen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72834291
Trouwens, ik kom nog even terug op dat ene artikel wat laatst in de krant stond over platte hoofdjes en voorkeurshoudingen enzo...

Daarin stond dat het advies ook is dat op cb's aan de ouders duidelijk gemaakt moet worden dat een afgeplat hoofdje slechts een cosmetisch probleem is. Maar nu vertelde de cb-arts dus vanmorgen dat ze snel in willen grijpen omdat zo'n hoofdje nou juist niet enkel een cosmetisch probleem is; dat het wel degelijk juist ook gevolgen heeft voor de motorische ontwikkeling van een kindje omdat de hersentjes anders groeien en zich anders ontwikkelen aan de platte kant. Daardoor zou een kindje met een sterke afplatting zich motorisch veel langzamer ontwikkelen enzo.
Des te meer reden dus om aan de bel te trekken als je denkt dat je kindje een scheef hoofdje heeft.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72834401
Wij hadden die ook te leen gekregen van de fysio, maar Kobus heeft de hele buurt bij elkaar gegild toen hij erin lag, Echt niet te geloven. Dus weer terug gebracht. Helaas.

Het zal toch wel dat ze daar oefeningen voor hebben, Huup? Heeft ze er eigenlijk last van, pijn bedoel ik?
Fijn trouwens dat ze bij jullie thuis komt.

Mijn jochie ligt af en toe zo te hoesten/blaffen in zijn slaap, echt zo zielig. Soms verslikt hij zich en dan lijkt het of hij stikt. Hoop dat hij gauw weer beter is.
pi_72834663
ahw Kobus zeehond zo zielig klinkt dat

oh ik denk ook wel oefeningen idd hoor Oeke maar ik kan me zo gauw niet indenken wat voor soort oefeningen daar ben ik dan weer benieuwd naar enzo haha

Ze heeft er voor zover ik kan beoordelen geen pijn aan of last van verders gelukkig. Eigenlijk, om heel eerlijk te zijn vind ik haar tot nu toe een voorbeeldig kind, om het zo maar even te noemen Ze groeit idioot goed. Ze slaapt goed. Zo goed zelfs dat ze maar 5 voedingen op een dag krijgt, omdat ze gemiddeld zo'n 5 uur tussen twee voedingen in slaapt ze huilt eigenlijk nauwelijks, behalve als ze wakker wordt om gevoed te worden. En ze is heel alert en "wijs" voor haar 3 weekjes. Dus behalve een sterke voorkeur is er verder lichamelijk niets aan de hand voor zover ik kan zien/merken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72834771
Jeetje Huup, weet je al wanneer je bij de fysio terecht kan?

Merel was gisteren ook weer bij het CB. Mijn kleine spekmormel weegt nu 9590 gram en is 69,5 cm lang. Ze doet het verder prima, groeit lekker in d'r eigen lijntjes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72834958
Merel speklapje
heerlijk toch? A. is ook gewogen en is idd een kilo aangekomen nu nomnomnom haha

maandagochtend komt de fysio hier thuis langs
dus voor het weekend moest ik me braaf aan de wandelwagentip houden van haar en maandag zou ze haar hele truukendoos tevoorschijn halen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72835018
Huup, fijn dat het verder gewoon heel goed met haar gaat! Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor oefeningen dat zijn. Misschien yoga achtige oefeningen en hier moeten we hem veel op de buik leggen.

Ik schrok wel van je cb arts. Hier zijn ze er vrij relaxed onder, inderdaad cosmetisch enzo. Zelfs het behoorlijk goed bekend staande kinderfysiotherapiecentrum zei hetzelfde. Nog maar even extra bij Ko gaan kijken maar hij ligt op zijn goede kant. Voor ons dan.

Merel, lekker spekkoekje! Wat groei je goed!
pi_72835415
Jesse was weer op het CB voor zijn 2e x prikjes. hij is nml bijna 3 maanden.

Hij weegt nu 6580gram en is 60,5cm. Volgens mij groet hij aardig... hij is nu 12,5 week (geboorte 4200/51)
pi_72835566
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:26 schreef bixister het volgende:
die hebben wij ook gebruikt, de eerste tijd werkte dat goed inderdaad. en dan liggen ze tenminste ook niet alleen maar op hun rug en wordt 't achterhoofd dus ook minder afgeplat. (bij ons werd sowieso nog niet aangeraden om ze altijd maar op de rug te leggen: op de zij was juist het devies. en dan telkens wisselen welke zij). maar met dit hulpstuk rollen ze niet so makkelijk per ongeluk door naar de buik. als ze wat groter worden helpt dit al snel niet meer trouwens hoor. dan wurmen ze zich daar zo uit. of rollen er gewoon overheen.
In het ziekenhuis moesten we Mila altijd om en om op haar zij leggen. Toen ze naar huis mocht werd er geadviseerd dit thuis ook te doen. De kraamhulp vond het een stom advies en eiste bijna dat we Mila op haar rug zouden leggen. Hebben we niet gedaan overigens, we hebben Mila heel eigenwijs steeds op dr zij gelegd

En we zijn ook weer terug van het CB, 70cm en 7855 gram.
pi_72835584
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef oeke het volgende:
En nu heb ik zin in spekkoek Of een andere cake. Of koek. Of wat dan ook, als het maar gegeten kan worden.
Serieus, ik heb nog steeds de (vr)eetgewoontes van tijdens de zwangerschap, heb de hele tijd honger en eet best veel
Hebben meer pasbevallen mama´s hier last van? Zo ga ik natuurlijk nooit in mijn pre-zwangerschap kleren passen
pi_72835643
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef oeke het volgende:
Huup, fijn dat het verder gewoon heel goed met haar gaat! Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor oefeningen dat zijn. Misschien yoga achtige oefeningen en hier moeten we hem veel op de buik leggen.

Ik schrok wel van je cb arts. Hier zijn ze er vrij relaxed onder, inderdaad cosmetisch enzo. Zelfs het behoorlijk goed bekend staande kinderfysiotherapiecentrum zei hetzelfde. Nog maar even extra bij Ko gaan kijken maar hij ligt op zijn goede kant. Voor ons dan.

oh het zal ongetwijfeld om excessen gaan hoor
en ik heb ook begrepen van de arts dat er een verschil is tussen een voorkeurshouding met het hele lijfje zoals A. schijnbaar dus heeft, of alleen een voorkeurshouding voor het hoofdje waar bij ze het hoofdje 1 kant op willen hebben.
Met name die eerste heeft gevolgen voor motoriek en het lichaam enzo, die laatste zal er misschien minder snel gevolgen zijn. Ik geloof ook dat dat beter te verhelpen is met simpele ingrepen zoals het bedje andersom opmaken en bijvoorbeeld tijdelijk aan 1 kant voeden enzo.

Nouja goed, ik ben heel benieuwd wat de fysio er maandag allemaal over te zeggen heeft.
En ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat zowel de huisarts gister, als de cb-arts vandaag (als ook de fysio na 1 blik ) me direct serieus namen. Ik was ergens namelijk best bang dat ik weggestuurd zou worden met een "kijk het nog maar een tijdje aan" advies zeg maar.
Iets met voorkomen en genezen enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72835680
Ja daar had en heb ik nog steeds erg veel last van al ben ik al bijna 16 maanden geleden bevallen

Wat hebben jullie allemaal een lekkere spek kindjes inderdaad
En huup de oefeningen zijn vind ik nogal vreemd voor een afgeplat hoofdje.
Ik moest het kitten onderste boven en idagonaal wegleggen als het aan haar lag
Dat heb ik 2 weken gedaan en toen ben ik naar de osteopaat gestapt.. en alles was verholpen ook haar voorkeurshouding etc
pi_72835691
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef Kersjes het volgende:

[..]

En nu heb ik zin in spekkoek Of een andere cake. Of koek. Of wat dan ook, als het maar gegeten kan worden.
Serieus, ik heb nog steeds de (vr)eetgewoontes van tijdens de zwangerschap, heb de hele tijd honger en eet best veel
Hebben meer pasbevallen mama´s hier last van? Zo ga ik natuurlijk nooit in mijn pre-zwangerschap kleren passen
nee
ik ben verbaasd over mezelf maar ik heb nog nooit zo gezond gegeten als nu

mn lief propt er af en toe een koekje of chocolaatje bij me in maar echt serieus die hele sterke trek in zoet en suiker die ik wel tijdens de zwangerschap had is volledig weg! Terwijl ik best wel een zoetekauw ben normaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72836119
Even een voor iedereen. Mn kleine man is boos, voelt zich niet zo lekker denk ik. Ineens weer erg verkouden, snot loop eruit. En tand nog niet helemaal door.
pi_72836379
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Hapje Merel ?

Nee ik herken het niet, tenminste niet anders dan voor/tijdens de zwangerschap.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 17 september 2009 @ 13:49:53 #126
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72838061
Huup dat fijn dat er serieus gekeken word naar jullie mooie meiske! Super dat ze het zo goed doet!

Wij zijn ook weer op het CB geweest, ons kleine reusje weegt inmiddels 9780 gr en is al bijna 73 (!!!) cm lang!
Ze doet het fantastisch en volgt lekker het grote kindjes lijntje!
pi_72838799
jeutje fruppel..Danique is flink

hier was Elin net aan t lollen en toen kukelde ze op r snoet
van heel hard lachen naar heel hard huilen
  donderdag 17 september 2009 @ 14:14:47 #128
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72838904
Jep het is een lange dame! Maar goed wij zijn ook groot: , ik 1.85 en haar papa 1.99 dus ze heeft het niet van vreemden

Arme Elin
pi_72838975
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:14 schreef Fruppel het volgende:
Jep het is een lange dame! Maar goed wij zijn ook groot: , ik 1.85 en haar papa 1.99 dus ze heeft het niet van vreemden

Arme Elin
qua gewicht bedoel ik.. elin is nu ook wel 73 cm of langer vorige keer 72
(ik 1.80 vriend 2.02) dus dat vond ik niet zo bijzonder
maar die spekkies
Elin zit nu denk ik net op een kilo of 9
  donderdag 17 september 2009 @ 14:23:22 #130
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72839164
En het gekke is, die spekkies heeft ze helemaal niet zo erg. Het is best een lange dunne alleen stevige bovenbenen.
Dus geen idee waar het gewicht inzit eigenlijk!

Idd jullie zijn ook zo lang, was ik even vergeten! Gaaf, lange meisjes rulen
  donderdag 17 september 2009 @ 14:23:50 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72839179
Jeetje Fruppel, goeie scores!

Arme Elin.....

Vicky, wat een gedoe weer zeg. Hoe gaat het nu?
pi_72840368
Vicky gelukkig dat er niks ergs bleek en dat ze vanochtend geen koorts meer had!

Huup, fijn dat je meteen doorgestuurd werd naar de fysio. Je kan er niet snel genoeg bij zijn lijkt me!

Elin

Mikoxx hoe gaat het met drinken?
pi_72841005
Danique! wat groei je goed <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72841579
Oy Huup, goed dat er zo direct gehandeld wordt! Vervelend natuurlijk dat het uberhaupt nodig is, maar ik hoop dat je wel wat geruststelling kan halen uit de snelle actie, en dat de fysio zegt dat je er lekker vroeg bij bent is natuurlijk ook alleen maar goed.

Kersjes, ik doe met je mee hoor... ik eet álles. En het liefst de hele dag door
pi_72842396
Danique! Groterd! En, kleine meisjes rulen ook
Sara was ook een lange, Merel is kort (en vierkant inmiddels )
Sara
Merel
Ukje
pi_72842397
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:33 schreef innepin het volgende:
Kersjes, ik doe met je mee hoor... ik eet álles. En het liefst de hele dag door
idem nog steeds
ben sinds gisteren maar eens overgestapt op niet al te veel slechts in huis halen, zodat wat ik eet nog enigszins acceptabel eet (behalve de vienetta dan ) maar ik eet veel en constant.

huup, wat fijn dat er actie wordt ondernomen en je opmerkingen niet worden weggewuifd als overbezorgd!

Danique, wat fijn dat het zo goed gaat!

Vicky, Tess dus nu weer helemaal in orde? gelukkig maar!
  donderdag 17 september 2009 @ 16:18:07 #137
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72843174
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:54 schreef Fuente het volgende:
Danique! Groterd! En, kleine meisjes rulen ook
Sara was ook een lange, Merel is kort (en vierkant inmiddels )
Wat grappig he dat het zo'n verschil is tussen 2 zusjes!
Vind je meiden zo leuk
pi_72843316
oehh spekkoek...
*klemt zichzelf aan stoel vast... * ik woon naast de toko

Tess heeft daarstraks maar 80 cc gedronken. Ik was bij BE en die heeft me een Avent fles meegegeven om te proberen, maar dat is ook geen succes. Net thuis nog een beetje gegeven en toen heeft ze nog 60 gedronken.
Ze had wel weer verhoging: 37,9. Heb dr nu in bed gelegd met een zetpilletje...

Fijn dat het zo goed gaat met Danique!
Merel, spekkie!

Ohh ik vergeet het helemaal.. Oscar is echt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72843966
Vicky, hopelijk knapt Tess snel op

Fruppel, ja qua lichaamsbouw zijn ze echt heel anders (hoewel Sara ook zeker wel spekkig was, alleen ook echt lang). Maar qua koppies gaan ze steeds meer op elkaar lijken
Thnx!
Sara
Merel
Ukje
pi_72844365
Och Tess ze is echt een zorgenkindje hè Vicky? Spruw, constant huilen, ziek, nog een keer of twintig spruw... zielig voor haar én heel vervelend voor jou

Miss sly, ik ben overgestapt op lolly's kopen, daarmee krijg ik toch mijn dosis zoete troep binnen, maar ik doe er heel lang over
pi_72844419
Innepin.. ik word er doodziek van...
Zou leuk zijn als de ellende nou eens gewoon over was..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72845334
kersjes ook hier aldoor trek, en eet lekker door....

tess beterschap
Huup, gelukkig zijn jullie er snel bij, en is A er snel bij gebaat.
Danique wat groei je hart meissie
Miss hoeis het met Senna?
Innepin is Willow alweer jullie tevreden dochter?

hier een zijslaper die zelf naar zijn zij rolt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72846129
Beterschap voor Tess !

Jeej Danique groeit goed zeg!

Ik heb net bij mijn ouders met Seb op de weegschaal gestaan daar kwam hij op 7,8 kilo. Dat zou betekenen dat hij 500 gram is aangekomen iets meer dan een maand tijd. Volgens mij is dat niet zoveel, maar goed we hoeven pas over een week of drie weer, dan zullen we het precies weten.
pi_72846242
Vicky dat kan ik me heel goed voorstellen hoor.
Bar, Willow is hartstikke tevreden! Zolang je d'r maar eten in stopt Ze huilt bijna nooit zonder goede reden, ze eet goed, groeit goed, lacht veel en produceert flinke luiers. En soms weet ze naast de luier te poepen. Zoals net toen ze alleen in rompertje op mijn schoot zat. Poeprok

Hoe doet Roy het?
pi_72846334
Ik ook Vicky. Ik kan me voorstellen dat je soms met je handen in het haar zit. Dit is toch niet wat je je er van voorstelt he.
pi_72847143
Danique, wat groei jij lekker!

En Willow ook al zo'n smulpaap!

Kersjes, ik moet bekennen dat ik ook last heb van het bodemloze put syndroom... Ik probeer van niet maar de wil is zwak. En daar word ik helemaal niet blij van. Maar goed, dat hoort niet hier.

Vicky, misschien werkt Daktarin beter. Mijn Lactatiekundige zei dat spruw vaak resistent wordt voor Nystatine. Het is ook veel minder een smeerboel. Je moet het na elke voeding in het mondje smeren met bv een wattenstaafje of je pink. Bij ons werkt het heel goed tot nog toe.

Kobus had vanmiddag een wat hogere temperatuur net voordat ik voor het eerst weg zou gaan naar een andere stad enzo. Hij heeft heel lang geslapen en zijn flesje leeggedronken. Temp was ook weer gedaald. Toen ik thuis kwam wilde hij nog wel even bij mij drinken.

Neusspray, doe je dat het beste voor het slapen?
pi_72847517
Daktarin hebben we ook al gehad
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72847693
He, dat is jammer! Stomme k*t spruw.
pi_72847767
Vicky wat naar zeg die spruw die niet over lijkt te gaan.
Joh ik hoop echt dat dit snel overgaat. Ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit.

He He lekkere poepbroeken. We hadden hier vanmiddag een Puckapoepzak

Morgen weer naar het cb en de eerste prikjes halen. Ik ben benieuwd hoe zwaar ze nu is.
Verder is het lekker druk hier met shoppen voor een puber die overal uitgegroeid is en voor dochterlief die nu richting mt 62 gaat. Ik kan niet zo heel lang steeds naar het centrum, dus kan tot nu toe elke dag shoppen Lol.
Vandaag weer een fancy broek voor m'n zoon gekocht voor z'n klassenfeest morgenavond
pi_72850116
Vicky, wat vervelend zeg. Jammer dat de Avent fles ook geen succes blijkt. Pfff ik vond de afgelopen 5 weken met Joep ook zo vervelend met het gemorrel met zijn fles. Gelukkig is dat nu echt over en drinkt hij weer normaal. Waar dat dan ineens vandaan kwam? En waarom het nu weer over is? Wat ik soms wel deed was eerst rustig op de bank beginnen met de fles geven, dan kwam het euvel... de 100 cc (ja Joep wist ook precies wanneer ie 100 op had) en dan ging ik lopen, met hem in mijn armen en hij zijn fles in zijn mond. Beetje rond kijken, voor het raam kijken. Ik was hem eigenlijk gewoon aan het afleiden van het feit dat ie aan het drinken was en dan dronk soms nog wel 50 tot 60 cc erbij.

Wat een goed groeiende kinders hier! Danique en Merel! Goed zeg.

Arme Kobus, aan het snotteren vent? Ik hoop dat je snel opknapt hoor Ja Oeke, neusspray voor het slapen is okay.

Ben benieuwd Huup, wat ze maandag zeggen. Hier alleen voorkeurshouding met zijn hoofd. Ik leg Joep ook altijd op zijn zij in bed. Wij zijn nu bijna 2,5 maand daar mee bezig en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog altijd zijn hoofd best wel scheef vind... en dat terwijl ik ook vroeg aan de bel heb getrokken. Maar de fysio zegt iedere keer... dat komt wel. Ik sta ook altijd aan Joep zijn rechterkant, de ene keer vind ie me wel interresant genoeg en soms ook niet dan gaat ie gewoon links naar de lamp liggen kijken. Dan moet ik echt even op en neer springen en Hoera roepen of klap eens in de handjes zingen en dan heb ik weer zijn aandacht

Welkom Lars!
Niet mieten! Door gieten!
pi_72850728
Wij hebben trouwens op het CB het advies gekregen om nu de speen weg te halen en de opvolgmelk/pap niet meer uit de fles te geven, 's morgens en 's avonds gewoon met de lepel en tussen de middag uit een tuitbeker... Echt handig vind ik het niet, vooral de pap van 's ochtends want die moet papa geven en dan zit de pap overal Zijn er meer mensen die nu stoppen met de speen en zo ja, zijn er tips om dat ding af te bouwen?
  donderdag 17 september 2009 @ 19:56:05 #152
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72850914
Raissa, hier inderdaad hetzelfde advies gekregen, tuitbeker raden ze alleen niet aan hier. ze kunnen beter direct uit een gewone beker leren drinken maar goed dat moeten we nog maar eens gaan bekijken.
Speen helemaal weglaten gaat hier niet werken want dan slaapt ze niet, ze heeft die speen echt nodig om in slaap te vallen en dat vind ik ook prima.
Verder krijgt ze hem gewoon niet, speen ligt in bed te wachten tot ze weer gaat slapen
  donderdag 17 september 2009 @ 19:56:37 #153
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72850940
hmm vrij nutteloze post eigenlijk maar goed geen tips dus en zeer benieuwd naar de tips die komen gaan!
pi_72851095
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:56 schreef Fruppel het volgende:
Raissa, hier inderdaad hetzelfde advies gekregen, tuitbeker raden ze alleen niet aan hier. ze kunnen beter direct uit een gewone beker leren drinken maar goed dat moeten we nog maar eens gaan bekijken.
Speen helemaal weglaten gaat hier niet werken want dan slaapt ze niet, ze heeft die speen echt nodig om in slaap te vallen en dat vind ik ook prima.
Verder krijgt ze hem gewoon niet, speen ligt in bed te wachten tot ze weer gaat slapen
Dat is hier dus eigenlijk precies zo
Ik denk ook dat ik de melk niet in een tuitbeker ga doen maar in een gewone beker, dat kent ze al
  donderdag 17 september 2009 @ 20:01:20 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72851140
Pfff, drukdrukdruk! Weinig tijd om bij te lezen of te posten zelf.
Al die visite maar steeds...
En Tess maar vrolijk lachen en spuugbelletjes blazen vanmiddag maar drinken ho maar...

Huup, ik vond het gisteren op die foto van jou ook wel echt heel duidelijk te zien hoor, dat het niet alleen haar hoofdje is, maar echt haar hele lichaam. Fijn dat de mensen die er verstand van hebben ook meteen ingezien hebben dat zsm actie het beste is.
Dat is toch een heel ander verhaal dan alleen dat eigenwijze koppie hier.

Ik moet zeggen dat ik hem sinds gisteren om het andere slaapje in dat kussen heb liggen wat Zweefvliegje liet zien, die hadden we voor Sasha al aangeschaft, en het lijkt wel te werken, hij lijkt toch wel te ontdekken zelf ook dat er ook nog een andere kant is. En wellicht ook omdat hij toch wat minder verkouden lijkt dat dat andere oortje ook weer wat meer mee gaat werken.
As dinsdag komen ze hier thuis om de gehoortest opnieuw te doen.

Oh, en over eten en vreten... ik heb me 3 weken lang laten gaan maar vond het nu toch wel heel erg zonde van alle moeite die ik in mijn zwangerschap gedaan heb dat ik nu de kaken weer op elkaar heb zitten al een dag of 3 en het valt me niet eens zo heel zwaar, blijkbaar zit dat brave gedrag van de zwsch er goed in gebakken. En de weegschaal die al weer naar wat meer neigde is nu weer gewoon heel erg lief voor me.
pi_72852531
ik hoop dat Oscar gewoon met vlag en wimpel gaat slagen voor de gehoortest BE

Ooooh wat moet ik me inhouden om niet direct naar boven te rennen om haar vast te pakken enzo als ze ligt te mekken zeg

mn lief is nu zijn moeder aan t uitleggen wat tegen mij gezegd is op het cb en hij legt het heul verkeerd uit haha. Hopelijk is schoonmams nu niet straks in rep en roer door de beroerde uitleg van mn lief... maar goed
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72853048
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:

Ooooh wat moet ik me inhouden om niet direct naar boven te rennen om haar vast te pakken enzo als ze ligt te mekken zeg

mn lief is nu zijn moeder aan t uitleggen wat tegen mij gezegd is op het cb en hij legt het heul verkeerd uit haha. Hopelijk is schoonmams nu niet straks in rep en roer door de beroerde uitleg van mn lief... maar goed
Waarom doe je dat dan niet gewoon? Rennen hoeft niet natuurlijk maar het is een hele logische reactie van je hoor 't Is voor A. alleen maar fijn als ze weet dat ze gehoord wordt.

Vervelend van haar voorkeurshouding maar goed dat je zo snel aan de bel hebt getrokken!

BE, succes met de gehoortest. 't Komst vast helemaal goed, maar het spannend is het wel.
pi_72853386
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Jore het volgende:

[..]

Waarom doe je dat dan niet gewoon? Rennen hoeft niet natuurlijk maar het is een hele logische reactie van je hoor 't Is voor A. alleen maar fijn als ze weet dat ze gehoord wordt.

Vervelend van haar voorkeurshouding maar goed dat je zo snel aan de bel hebt getrokken!

BE, succes met de gehoortest. 't Komst vast helemaal goed, maar het spannend is het wel.
oh ik heb het er niet helemaal duidelijk neergezet denk ik.

mevrouw "praat" in haar slaap
en mijn toeschietreflex en ik stuiven het liefst gelijk de trap op maar na 700 keer de trap op en af stormen ben ik er nu inmiddels achter dat ze over het algemeen gewoon heerlijk ligt te slapen, dus dat ik even de volgende mekjes moet afwachten om te weten of ze echt wakker is

als ze wakker is dan pak ik haar uiteraard wel gewoon gelijk op
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 17 september 2009 @ 20:58:21 #159
12913 GreatWhiteSilence
pi_72853668
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:

Als je dat wilt: gewoon gaan. Ik heb in het begin Annicka nog geen seconde laten mekken. Kan me geen bal schelen wat anderen zeggen, ik wil het niet, dus gebeurt het niet. Nu met acht maanden doe ik het af en toe een beetje, als ik zie dat ze moe is en weet dat ze binnen 5 minuten in slaap zal vallen. En dan nog moet het protest niet te heftig zijn (naar mijn zin. )

Spuitelf is: ik moet niet tv-kijken en reageren tegelijk... (Ik kijk dubbeltje op zijn kant)
pi_72853901
Vicky beterschap met Tess.

Fruppel wat groeit Danique goed.

BE succes voor Oscar met de hoortest.

Huup ik weet, dat het helemaal goed komt met A. dr voorkeurshouding. De fysio kan er zeker wat aan doen.

Hier hadden wij vanavond een kind die zijn groentehap overal aan het rondspugen was. Meneer vond het hartstikke leuk om precies nadat er een lepel in zijn mond was gegaan brrrrr te doen. Alleen Mama vond dat wat minder.

Een tijd geleden vroeg iemand hier het advies als het kind de lepel wil hebben. Daarop zei iemand anders geef hem zijn eigen lepel. De reactie van weer iemand anders was hetzelfde als hier gebeurt. Dan stopt hij de lepel waarmee die mocht spelen in zijn mond en dat was het dan voor zijn hapje. Niet echt een succes voor ons dus. Maar Tomaat wordt ook niet zijn favoriet denk ik. Verder gaat alles goed hier, net gebadderd en nu ligt meneer te slapen. Kan ik eventjes strijken en zijn voeding voor morgen klaar maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72854007
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als je dat wilt: gewoon gaan. Ik heb in het begin Annicka nog geen seconde laten mekken. Kan me geen bal schelen wat anderen zeggen, ik wil het niet, dus gebeurt het niet. Nu met acht maanden doe ik het af en toe een beetje, als ik zie dat ze moe is en weet dat ze binnen 5 minuten in slaap zal vallen. En dan nog moet het protest niet te heftig zijn (naar mijn zin. )

Spuitelf is: ik moet niet tv-kijken en reageren tegelijk... (Ik kijk dubbeltje op zijn kant)
ditto
pi_72855170
Wat gezellig dat ze in haar slaap praat Huup. Ik had dus precies dezelfde reactie als de anderen, maar las gelukkig al door.

BE, Oscar slaagt vast gewoon voor zijn test. Fijn dat zijn oortje ook meer open lijkt te zijn dat hij ook de andere kant interessant gaat vinden.

Kobus hoest zo heftig, het is een combinatie tussen kokhalzen en hoesten. En ook maar af en toe, maar dan wel heel heftig. Iemand enig idee?
Als dit doorzet ga ik maar naar de dokter morgenochtend.
Zo zielig vind ik het.
pi_72857240
Dagje van huis en die kleine mop heeft tussen de hazeslaapjes door bijna alleen maar gehuild... Toeval of misschien even een ongemakkelijk dagje ("sprongetje" of hoe je het noemen wilt)...?
Ze is nu al even stil, ik denk dat ik zo ook maar naar bed ga.

Zieke kindjes beterschap.
pi_72857418
Och wat sneu voor Iris.

Ik heb hier weer een flesweigeraar. Hetgeen er net ingegssn is is er ook weer uitgekomen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72857832
Beterschap voor alle ziekige kindjes! Zo sneu als ze niet lekker zijn.

Vanmiddag dus de begrafenis gehad. Meneer was lekker gebadderd en gevoederd voordat we van huis gingen, viel in de auto in slaap en heeft bij het rouwcentrum gewoon doorgepit in de maxi cosi. Toen door naar de begraafplaats en daar had ik hem in de draagdoek gedaan. Hij heeft overal doorheen geslapen en ik was zo blij dat hij in de hoek hing! Buiten het feit dat we behoorlijk ver moesten lopen over grindpaadjes en dat met een wagen nogal rottig gaat kon ik op deze manier lekker met hem knuffelen en dat gaf troost. Was toch erg emotioneel allemaal.
Veel mensen wilden graag even spieken, heb de doek vele malen even opzij gedaan om de nieuwgierigen een kijkje te gunnen. Pas toen we op de terugweg waren, 2 minuutjes van huis, werd hij wakker.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:33:12 #166
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72858091
Kersjes, wat fijn dat het zo goed is gegaan vandaag.

Huup, prettig dat de fysio al zo snel langskomt.

Vicky, gelukkig is de koorts bij Tess gezakt.

Heeft er iemand ervaring met het doorprikken (of wat ze dan ook doen) van een traanbuisje bij baby's?
Ik zit erover te denken om toch maar weer een keer contact op te nemen met de huisarts. Arm meisje zit al 9 maanden met een altijd vies, regelmatig dichtgeplakt oog. Vind eigenlijk dat ze daar nu wel wat aan mogen doen...
  donderdag 17 september 2009 @ 22:54:01 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72859357
Ik heb er geen ervaring mee Grasjes, maar ik kan me goed voorstellen dat je er na zo'n lange tijd wel vanaf wil idd...

Kersjes, fijn dat het goed gegaan is.
pi_72865996
ze zegt echt mama! vannacht ook
MAMA MAAAAAAAAMAAAAAAAAA tot ik kwam, bij papa was t niet goed.
Of t nou bewust is of niet..ik denk zelf van wel hoor t is een MAMA zonder gebrabbeldings
pi_72866066
KD wat goed, ze zegt mama
tuurlijk is het bewust, tuurlijk!
pi_72866153
als ze dada (dagdag) kan
kan ze mama ook
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:04:13 #171
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72866207
KD wat goed! Leuk zeg!
Ik kan niet wachten tot Joep dat gaat zeggen. Lijkt me zo Soms als ie heeeel hard moet huilen dat gilt ie meeemeeemeeemememe. Dat lijkt een beetje op een voorloper van mama
pi_72866215
Precies, dus het is gewoon echt en bewust

Senna kan ook al een woordje zeggen huilen: NEEEENEEEENEEE
Zo klinkt het vaak echt als ze huilt, alsof ze de hele tijd ontroostbaar NEEE roept en vragen wil: waarom begrijpen jullie mij nou niet
pi_72866249
haha
elin huilde altijd als een lammetje

meh hmmbeh heel zachtjes en met zo'n trilling
pi_72866337
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:01 schreef Kleurdoos het volgende:
als ze dada (dagdag) kan
kan ze mama ook
Seb kan nog steeds niet zwaaien en dag zeggen en er zijn al drie dagen om

Seb huilde meer als een speenvarken

[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 18-09-2009 09:35:10 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 18 september 2009 @ 09:11:25 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72866345
even een tussendoorvraagje voor de jongensmama's: herkennen jullie het dat de kleine tijdens het verschonen (en vooral met een poepluier) naar zijn zaakje (sorry, weet het even neit netter te omschrijven ) ligt te graaien?? en dan bij voorkeur als hij een poepluier heeft en als ik niet snel genoeg ben zijn vingers onder de poep zitten ??

pi_72866371
Kersjes, fijn dat het goed ging! En ik kan me indenken dat in de doek heel erg prettig is op zo'n moment

Alle zieke kindjes
Sara
Merel
Ukje
pi_72866400
Ow KD maar zachtjes met die trilling kan ze ook erg goed en ook beginnen met een heel erg zielig snoetje, een klein pruillipje en dan beginnen met dat trillende huiltje
pi_72866522
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:
even een tussendoorvraagje voor de jongensmama's: herkennen jullie het dat de kleine tijdens het verschonen (en vooral met een poepluier) naar zijn zaakje (sorry, weet het even neit netter te omschrijven ) ligt te graaien?? en dan bij voorkeur als hij een poepluier heeft en als ik niet snel genoeg ben zijn vingers onder de poep zitten ??
pi_72866537
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Seb kan nog steeds zwaaien en dag zeggen en er zijn al drie dagen om

Seb huilde meer als een speenvarken
ik neem aan dat je niet <-- bedoelde? ook niet voor de spiegel?
naja t slaat toch nergens op want ik ga bijna nooit weg
pi_72866580
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Ow KD maar zachtjes met die trilling kan ze ook erg goed en ook beginnen met een heel erg zielig snoetje, een klein pruillipje en dan beginnen met dat trillende huiltje
ahw ja bij die kleintjes is dat te schattig
nu kan ze idd schreeuwen als een luchtalarm als er iets is
pi_72866776
quote:
Yep herkenbaar idd. Gelukkig zijn zijn poepluiers niet zo vol en zit hij dus niet met zijn handen in de poep. Of moet ik zeggen (nog) niet. Ik zou wel benieuwd zijn waarom zij dat doen? Is het gewoon nieuwsgierigheid, spelerij of zo?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72866828
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik neem aan dat je niet <-- bedoelde? ook niet voor de spiegel?
naja t slaat toch nergens op want ik ga bijna nooit weg
zeg ik toch
pi_72866958
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:04 schreef miss_sly het volgende:
Precies, dus het is gewoon echt en bewust

Senna kan ook al een woordje zeggen huilen: NEEEENEEEENEEE
Zo klinkt het vaak echt als ze huilt, alsof ze de hele tijd ontroostbaar NEEE roept en vragen wil: waarom begrijpen jullie mij nou niet
Er is een babytaal met iets van 5 eenvoudige woordjes/ huiltjes. Nee is er een van en het betekent honger. Wij hebben deze woordjes bij Jair herkent en het hielp ons zeer.

Jair zegt vaak Ma Ma Ma. Ik weet niet zo goed of ik dit als bewust Mama zeggen kan rekenen. Mama en Papa zijn wel de woordjes die wij hem het vaakst hebben voorgezegd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:50:42 #184
114177 Diaan73
pi_72867152
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef Raissa het volgende:
Wij hebben trouwens op het CB het advies gekregen om nu de speen weg te halen en de opvolgmelk/pap niet meer uit de fles te geven, 's morgens en 's avonds gewoon met de lepel en tussen de middag uit een tuitbeker... Echt handig vind ik het niet, vooral de pap van 's ochtends want die moet papa geven en dan zit de pap overal Zijn er meer mensen die nu stoppen met de speen en zo ja, zijn er tips om dat ding af te bouwen?
Raissa, ik zou gewoon en vooral smorgens nog in een fles doen hoor, het is ook een stukje gemak voor jezelf. En zeker op de dagen dat je moet werken. Lennon drinkt wel de fles leeg, maar van een bordje wil hij nog geen pap. Dan is de keus niet zo moeilijk.... Ik ga het straks wel 's avonds proberen, hebben we ook meer tijd. Wat speen betreft geen tips. Ik vind ze ook nog wel erg jong om nu al af te bouwen. Wij proberen zo weinig mogelijk de speen beneden te geven, maar af en toe krijgt hij nog wel, ook omdat hij hem gebruikt om op te bijten voor de tanden.

DJMO, Lennon doet dat alleen als hij in bad ligt...

Estrys, 500 gram in een maand is voor ons doen veel. Lennon was laatst in 6 weken maar 115 gram aangekomen. Seb is natuurlijk ook ziekjes geweest... en dan gaat het gewicht ook snel weer omlaag.

Lennon "praat" de hele dag door. mamama, papapapap maar soms lijkt het ook alsof hij opa zegt. Zo schattig.
Make love, not war ☮
pi_72867449
quote:

Ja hoor, hier ook. Lekker je handjes in de poep en dan door je haar, of nóg beter, even in je ogen wrijven.

@KD: Koel man! Wij verdenken onze zoon ook van zijn eerste woordje: Etuh! Hij zegt ook vaak mamma, heb er eigenlijk nog niet op gelet of dat gericht is. Vermoed van niet.

@Kersjes: Fijn dat het goed ging!
pi_72867568
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:40 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Er is een babytaal met iets van 5 eenvoudige woordjes/ huiltjes. Nee is er een van en het betekent honger. Wij hebben deze woordjes bij Jair herkent en het hielp ons zeer.

Jair zegt vaak Ma Ma Ma. Ik weet niet zo goed of ik dit als bewust Mama zeggen kan rekenen. Mama en Papa zijn wel de woordjes die wij hem het vaakst hebben voorgezegd.
maar het is geen brabbel ofzo het is niet dadaddamamammabababa ofzo. maar gewoon 1 keer mama en dan stil en weer mama..daarom klinkt het nu zo anders.. ik weet nog dat ze met 4a5 mnd (geloof ik) steeds mama zei en dat dat heel echt klonk

http://www.youtube.com/user/dakotertje#play/uploads/6/xChVG7zI0Ks

maar nu klinkt het dus heel anders
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:09:53 #187
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72867585
Leuk he, al die kindjes die (onbewust) aan het praten zijn, Maarten zegt vaak: Mmmmmmmá! Of Pppppppá

Edit: Elin
pi_72867587
Misschien een beetje een rare vraag. Maar vanavond wil R even naar het graf van zijn vader om Leander te laten "zien". Nu wil ik namens L iets maken om daar neer te leggen. Heeft iemand een idee?
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:12:06 #189
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72867631
Een handafdrukje op een klein kaartje met een roos (of andere bloem), is dat niet iets MeNicole?
pi_72867647
@ MeNicole: Ik heb het geboortekaartje in een plastic mapje gedaan en dat op het graf van mijn broer gelegd. Bloemen erbij van mijn zoon, en een glad stenen hartje.

Je kunt het kaartje ook laten plastificeren.

Oh wacht, je wilt zelf iets maken... dan wat Marie zegt, handafdruk of voetafdruk is dan erg mooi.
pi_72867774
Ja dat van dat geboortekaartje is wel een goed idee.
Handafdruk wil niet. Hij houdt zijn handje nog niet open de hele tijd. En alleen wil dat dus niet.
pi_72867797
zn voet
pi_72867861
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:19 schreef Kleurdoos het volgende:
zn voet
Nee vink nie zo leuk
pi_72868077
een heel klein haarlokje in een doosje met een tekstje erbij en er naast begraven met een plantje erop oid?
pi_72868167
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:30 schreef Kleurdoos het volgende:
een heel klein haarlokje in een doosje met een tekstje erbij en er naast begraven met een plantje erop oid?
Heb je de foto van Leander in het fototopic niet gezien Mijn kind heeft geen haar
pi_72868236
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:34 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Heb je de foto van Leander in het fototopic niet gezien Mijn kind heeft geen haar
nou eh, dan knip je zijn wimpers maar af hoor
pi_72868262
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:37 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nou eh, dan knip je zijn wimpers maar af hoor
Of met een scheermesje over zijn wenkbrauwtjes
pi_72868273

Sorry, niet grappig

iets met een fotootje anders?
pi_72868326
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:38 schreef Estrys het volgende:

Sorry, niet grappig

iets met een fotootje anders?
Ja ik heb al een leuke foto uitgeprind en ik doe ook het geboortekaartje erbij. Ik ga nog ff een paar keer proberen of ik dat handje kan scannen.
pi_72868455
Scannen !!!! Wat slim !
pi_72868554
Wat leuk zeg, al die kleine brabbelaars
En als ze eenmaal "mama" kunnen zeggen dan is dat helemaal geweldig!
Snifsnif, Devin zei eerst een paar weken "papa" voordat de eerste "mama"eruit kwam. En tegenwoordig noemt hij me standaard "oma"
pi_72868722
Jeeeej Kleurdoos moet je zien hoe hoog wij al op de lijst staan in de OP
pi_72868888
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:54 schreef Estrys het volgende:
Jeeeej Kleurdoos moet je zien hoe hoog wij al op de lijst staan in de OP
i know zag t laatst al.. kan me namelijk nog goed herinneren hoe zwanger ik al was toen Isis van jojogirl geboren werd.. en hoe groot ik leander bijv al vond toen we hier kwamen
en nu zijn wij de grotebabyclub
pi_72868936
maar och.. t is pas in 2010
pi_72869070
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:00 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

i know zag t laatst al.. kan me namelijk nog goed herinneren hoe zwanger ik al was toen Isis van jojogirl geboren werd.. en hoe groot ik leander bijv al vond toen we hier kwamen
en nu zijn wij de grotebabyclub
tijd voor een meeting! Voordat het 2010 is dacht ik zo
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:09:05 #206
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72869149
Estrys en KD wat grappig dat jullie daarover beginnen, dat we van die grote baby's hebben
Ik zat gisteren ook te kijken en Maarten staat al bijna bovenaan, 4e meen ik... Ik was echt heel sentimenteel aan het denken dat Maarten "altijd" zo'n beetje onderaan stond... en nu "ineens" bovenaan! En straks staan ze weer helemaal onderaan bij de dreumesjes
pi_72869289
ja dan hebben we weer minimini's
en estrys idd

opzich zou midden dec. ofzo wel leuk zijn..dan kunnen ze ook wat leuker met elkaar spelen enzo?
pi_72869307
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:13 schreef Kleurdoos het volgende:
ja dan hebben we weer minimini's
en estrys idd

opzich zou midden dec. ofzo wel leuk zijn..dan kunnen ze ook wat leuker met elkaar spelen enzo?
of elkaar wat beter de hersens inslaan
pi_72869477
kan

maar dat is het punt nu een beetje, ze knijpt kindjes in hun gezicht en 'zachtjes!'kent ze niet
dus daarom durf ik r niet zo goed met andere kindjes te laten spelen
pi_72871246
Goh stom mens van het cb
Ze zei van de week dat Leander zijn hoofdomtrek te klein was en dat ze dat voor de volgende keer even in de gaten wil houden enzo. Nu zit ik in het groeiboekje van Mikale te kijken had die met 2 maand precies hetzelfde aantal cm en toen was er niks aan de hand. Stom mens. Zit ik me onbewust helemaal zorgen te maken.
Leander is alleen 240 gram zwaarden dan Mikael was. Voor de rest is alles hetzelfde
pi_72872555
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:19 schreef Kleurdoos het volgende:
kan

maar dat is het punt nu een beetje, ze knijpt kindjes in hun gezicht en 'zachtjes!'kent ze niet
dus daarom durf ik r niet zo goed met andere kindjes te laten spelen
ja maar om haar nou tot haar puberteit apart te houden is ook weer zoiets
pi_72872805
nah ze moet ff uit de FASEEE
pi_72872875
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:27 schreef Kleurdoos het volgende:
nah ze moet ff uit de FASEEE
Is ze in december vast wel. Seb is ook een knijper trouwens. pakt hij zo'n klein stukje vel, van die gemene knijpjes
pi_72873471
Ik ging ook maar even checken maar het valt nog wel mee. Wij staan wel al halverwege de lijst of misschien zelfs nog wat hoger. Ik zat al wel te denken wat ik voor zijn 1e verjaardagsfeest zou kunnen doen. Misschien nog een beetje vroeg

Mijn zoon zat vandaag bij het kdv met een meisje van zijn leeftijd te flirten en ze hielden schijnts elkaars handen vast. Toen liet hij een grote boer, waarop zij zoiets had van "wat was dat zou" maar dat scheen de pret niet te drukken. Toen ik hem ophaalde hoorde ik dat meisje trouwens mopperen/ huilen en had zo mijn kind kunnen zijn. Het klonk bijna precies zoals hij moppert/ huilt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72873572
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:30 schreef Estrys het volgende:

[..]

Is ze in december vast wel. Seb is ook een knijper trouwens. pakt hij zo'n klein stukje vel, van die gemene knijpjes
Ja dat doet Jair ook. In de borst, hand of bijzonder leuk in de nek . Ik heb tot nu toe nog niet gezien of gehoord dat hij dat bij andere kinderen deed. Alleen bij Mama en Papa en misschien de leidsters op de creche.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:55:21 #216
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72873722
Zo, ik heb ook weer eens tijd om me te melden. Woensdag zijn we naar het consultatiebureau geweest, Thomas is nu een kilo aangekomen ten opzichte van zijn geboortegewicht. Dat is gewoon even 35 procent meer! In 3,5 week! Ik stond er wel van te kijken hoor, maar volgens de weegdame was het prima. Hij is ook 3 centimeter gegroeid, en is verder ook goedgekeurd.
Daarna zijn we naar mijn opa gegaan, die 85 jaar werd. Zo leuk om die twee samen te zien, Thomas is hun eerste achterkleinkind. Ik had een fotoboekje gemaakt van de eerste weken van Thomas, dat oma bij iedere gast onmiddellijk onder de neus duwde. Lief

We worstelen hier maar door qua voedingen. Woensdagnacht weer om de twee uur, vannacht zaten we ook weer in die regionen. Dan pakt hij telkens maar een borst, en dan krijg ik de tweede er met geen mogelijkheid in. Ik hoop maar gewoon dat het over een paar weken beter gaat, en ben wel blij dat er zoiets bestaat als ouderschapsverlof!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72874290
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:27 schreef Vicky het volgende:
Daktarin hebben we ook al gehad
Misschien kun je gentiaan violet proberen. Dat kunje hier bestellen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_72874717
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:55 schreef Ca.ra het volgende:
Zo, ik heb ook weer eens tijd om me te melden. Woensdag zijn we naar het consultatiebureau geweest, Thomas is nu een kilo aangekomen ten opzichte van zijn geboortegewicht. Dat is gewoon even 35 procent meer! In 3,5 week! Ik stond er wel van te kijken hoor, maar volgens de weegdame was het prima. Hij is ook 3 centimeter gegroeid, en is verder ook goedgekeurd.
Daarna zijn we naar mijn opa gegaan, die 85 jaar werd. Zo leuk om die twee samen te zien, Thomas is hun eerste achterkleinkind. Ik had een fotoboekje gemaakt van de eerste weken van Thomas, dat oma bij iedere gast onmiddellijk onder de neus duwde. Lief

We worstelen hier maar door qua voedingen. Woensdagnacht weer om de twee uur, vannacht zaten we ook weer in die regionen. Dan pakt hij telkens maar een borst, en dan krijg ik de tweede er met geen mogelijkheid in. Ik hoop maar gewoon dat het over een paar weken beter gaat, en ben wel blij dat er zoiets bestaat als ouderschapsverlof!
verschoon je Thomas tussendoor?
Dat was hier de truuk om haar wakker genoeg te krijgen/houden om ook die tweede borst erin te krijgen. Dus eerst ene borst dan ging mn lief haar verschonen en daarna andere borst en dan kon ik haar zo in bed schuiven
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72874934
ik heb trouwens andere vitamine-d druppels gekocht. Ik werd helemaal horendol van die suffe dagravit druppels. 30 (!!) druppels moet je daarvan geven voor je eindelijk aan die 10 mcg zit... nu gewoon van davitamon gehaald en daar hoef ik maar 10 druppels van te geven. Dat zal waarschijnlijk een stuk handiger gaan. Die dagravit maak ik zelf wel op dan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72875033
Cara, Iris was bijna een kg gegroeid tov haar geboortegewicht bij het eerste cb bezoek.

Ze heeft gisteravond om half 9 laatste voeding gehad en sliep tegen 22.00u. Om half 5 meldde ze zich weer. Nu overdag lijkt ze iets rustiger dan gister, maar nog steeds erg onrustig.
pi_72875131
30 druppels Huup . Ik krijg die 10 er al amper in zonder dat ze er bijna de helft weer uitwerkt (zou dat zijn waarom ze nu 10 druppels adviseren... ).
pi_72875475
30 druppels is idd erg veel. Waarom moet je dan zo veel daarvan geven. Onze zoon vindt ze wel heel lekker. Gaat er makkelijk in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72875632
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:45 schreef Tinuviel het volgende:
30 druppels is idd erg veel. Waarom moet je dan zo veel daarvan geven. Onze zoon vindt ze wel heel lekker. Gaat er makkelijk in.
omdat die verpakkingen nog een advies geven van 5 mcg per dag. En dan was het dus 15 druppels. Maar aangezien het nieuwe advies 10 mcg is moest ik het aantal druppels verdubbelen
wij deden dan 3 x 10 druppels. en dan tevoren ook nog die 5 druppels vit. K. Heel gehannes en gedoe en inderdaad die 10 druppels werkte ze er vrij vaak uit. Ik merk ook dat ik er niet zo handig in ben, 10 druppels dat kleine mondje in proppen, en dan maar wachten op het goeie moment enzo.

Nu kan ik 3 x 5 druppels doen, 1 x vit. K en 2 x vit. D
jeuh!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72875829
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:12 schreef Jelief het volgende:

[..]

Misschien kun je gentiaan violet proberen. Dat kunje hier bestellen.
dat ga ik straks meteen maar eens doen.

Volgens mij heeft Tess een slaapdagje vandaag. Helemaal niet erg want ik heb migraine
vanmorgen om 6uur een fles, 6.30 naar bed, 9.45 wakker, 11.35 naar bed en om 14.15 wakker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72876390
Tylert zegt ook wel mama en papa af en toe. Maar meestal ba, wa, ta, da en dan ergens papa en mama er tussen. Ook grappig dat hij echt gaat mopperen ipv huilen.
Vannacht was weer bal. Op zn minst 10x eruit. Niks hielp echt. Nu is hij vandaag veel aan het ruften en poepen. Dus misschien was dat het dan toch wel.
Tussendoor wel vrolijk aan het brabbelen. En je snotneus natuurlijk aan mama afvegen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:15:29 #226
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72876599
Ja ik verschoon na het voeden, maar dat wil ook niet baten. Dan is hij wel wakker, maar klemt de krokodillenkaken op elkaar. (of doet zijn tong omhoog)
Maar het is ook nog niet zo heel lang dat hij twee borsten drinkt, dus misschien wordt het nog beter. Hoop ik!

En die druppeltjes, drup je die dan rechtstreeks in haar mond? (juiste moment afwachten...) Wij doen het hier gewoon op een theelepeltje. Met mijn draaikont zou ik zelfs de tien druppeltjes niet raak kunnen druppen hoor.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_72876975
oh nee haha die druppels gaan op een plastic kinderlepeltje
maar dus 3 x 10 op zo'n lepeltje en dan dr in, maar t is gewoon idioot veel zo.
Die andere vitamine vind ik een stuk handiger. Minder gedoe om te geven.

hmm wat jammer dat die verschoontruuk niet werkt.
misschien komt het nog idd.

Ik vond het in het begin zo'n gedoe wanneer je dan dat verschonen deed enzo.
Als ik het ervoor deed dan viel ze na 1 borst in coma maar had wel nog honger. Als ik het erna deed dan had ze geen honger meer maar maakte ik dr wakker door het verschonen en duurde het een hele tijd voor ze weer sliep. Ook niet handig. Er tussenin vind ik ideaal dus

Morgen trouwens naar die verjaardag, eerste keer ver weg enzo; en nu hoorde ik dat er twee kindjes ziekig en snotterig zijn die daar ook gaan zijn
dus ik heb met mn lief af gesproken dat ze bij mij blijft en dat we haar verder niet uit handen geven, ik hoop dat het zo goed gaat en ze niets oppikt van verkoudheid ofzo.

[ Bericht 58% gewijzigd door huuphuup op 18-09-2009 15:34:35 (voeding tussendoor :')) ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:33:19 #228
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_72877189
ah ok ik kon me er al geen voorstelling van maken
Bij Thomas zou maar 1 op de 3 druppels raak zijn

aha, vandaar de 30 druppels
pi_72877228
Ik doe de druppels ook op een lepeltje: eerst 5x K en dan 10x D. Bij Devin wilde ik destijds geen lepeltje gebruiken, vond het niet "horen" bij zo'n kleintje. Toen deed ik de druppels op mijn pink en sabbelde hij ze eraf

Was ik Toby net zomaar even "kwijt" joh
Na allerlei klusjes in de keuken te hebben gedaan ging ik even bij hem spieken en schrok me rot van het lege bedje! Oh wacht, ik heb zijn bedje verschoond en had hem daarom op ons bed te slapen gelegd
pi_72877540
Oeh schrikken kersjes!
Zo heb ik wel eens dat ik 's nachts wakker werd, "waar is Lianne?!" dan was ze bij ons in bed in slaap gevallen en dan had m'n vriend haar in haar eigen bed weggelegd

Vreemd verhaal huup! Je zou zeggen dat 10 druppeltjes 10 mcg is!
Maargoed dat je nu ander spul hebt.

De vitamine D staat hier wat te verstoffen
Er is nog nooit bewezen dat er geen vitamine D in borstvoeding zit en ik ben gewoon te laks om het te geven. Misschien dat ik er als het buiten niet meer zonnig is maar herfstweer wordt er weer eens mee ga beginnen.
pi_72877817
Kersjes Ik heb dat soort schrik ook wel eens. Ook als het nergens op slaat. Dan word ik midden in de nacht wakker en denk ik: Oh nee ik ben in slaap gevallen tijdens de voeding en ik ben haar vergeten in d'r bedje te leggen, nu ligt ze ergens in ons bed helemaal onder de dekens
En dan ligt ze natuurlijk gewoon in d'r eigen bedje te slapen, want ik val nooit in slaap tijdens de voeding, maar ja
pi_72878109
hahaha Innepin, dat dus idd ik word echt elke nacht wakker met mn kussentje helemaal omklemd en stevig vasthouden enzo en dan geef ik zo heel voorzichtig mn slaapkussentje aan B. "je moet haar eerst verschonen hoor!"
gaat vast wel weer over tzt. hoop ik

Zweefvliegje, ik vind vitamine D voor blanke Nederlandse kindjes die hier geboren worden en voldoende buiten komen ook onzin. Hun huid past bij het klimaat waar we in wonen en als ze normaal buiten komen krijgen ze voldoende vit. D over het algemeen. Maar omdat mijn lief half Aziatisch is ben ik toch maar die stomme vit. D gaan geven omdat ik liever t zekere voor het onzekere heb. Maar ik moet ook zeggen dat ze van die 3 x 10 druppels ook weer de helft zo eruit liet lopen en daar maak ik niet echt een halszaak van ofzo. Ik ga dan niet weer nieuwe druppeltjes staan aftellen.
(bij vit. K doe ik dat wel.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:04:43 #233
248986 MamaNik
pi_72878129
Die druppels vitamine D om gek van te worden!

Schrikken Kersjes! had laatst ook zo'n actie, de jongens waren in de box in slaap gevallen ging even de droger uitruimen en had er alvast 1 mee naar boven genomen en in bed gelegd, kom ik beneden dacht ik huh alleen Robin ligt nog in de box en de tuindeur had ik opengelaten. Paniek! Tot ik binnen een paar tellen dacht oh ja die had ik mee naar boven genomen

Ben home alone vandaag de jongens zijn allemaal naar de creche vandaag en ik ben vrij voel me bijna schuldig, maar heb wel het hele huis gedaan en alle kleertjes uitgezocht die de jongens niet meer passen en op fok gezet! nu nog op MP en dan ga ik mijn mannen straks weer halen!
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:35:56 #234
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72879039
Kersjes, heel herkenbaar!

Joep heeft vandaag mijn gezicht betast Even mijn hand in mama haar mond steken.. hmmm nu even haar neus voelen
Hij is nu volop aan het schaterlachen. Heerlijk! Al heb ik soms geen idee waarom Trek ik hem een schone luier aan, ligt meneer helemaal in een deuk!
pi_72879131
Kersjes, wel herkenbaar hoor! M. had het bij Amber. Amber sliep in de wieg op onze kamer en ineens zat M. rechtop in bed, was ie Amber kwijt....

Hihi die Joep, leuk he die handjes... En dat schaterlachen is zoooo Tess doet het af en toe ook, vooral als ik gek doe met haar handjes..

Bluh.. had ze net weer koorts.. 38,2. Heb net een zetpilletje gegeven en nu ligt ze weer te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:44:22 #236
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72879303
Gossie, arme Tess. Hoe gaat het vandaag met drinken?

Ja echt prachtig dat schater lachen Als ik klap eens in de handjes voor hem zing dan ligt ie helemaal dubbel! Of als ik voor zijn neus ga sta springen van de ene kant naar de andere kant, nou dan moet je hem zien gieren
pi_72879368
Drinken gaat wel wat beter. Ze laat nu ongeveer 50 cc staan per fles...
Ben ook weer bijna terug op Friso en ik merk ook wel het verschil daarin. Ze drinkt nu een stuk rustiger..
Al was het gisteravond dikke ellende. Kind heeft een half uur gekrijst en toen moest ze ineens flink kokhalzen en spugen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:49:10 #238
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72879459
Dan drinkt ze dus 150 cc ongeveer? Ietsje meer al. Gelukkig.
Arm ding. Hoop dat ze snel helemaal lekker in haar velletje zit de scheet.
pi_72880313
Leuk vind ik al die grote babietjes hier, zo heb je een beetje een vooruitzicht van wanneer ze wat gaan doen enzo. Elin zegt mama

Ghe, ik weet nog zo goed de eerste keer dat ik Ko kwijt was, dat was ook 's nachts na het voeden. Ik was er van overtuigd dat hij in ons dekbedhoes zat Mijn lief ging zelfs mee helpen zoeken Het kind lag natuurlijk heerlijk te slapen in zijn bedje.

Arme Tess, nog steeds koorts. Gauw beter worden hoor.

Ik ben vandaag op mijn vingers getikt door mijn ha.
Ko is niet lekker, hij hoest heel erg en neus zit verstopt en hij huilt veel.
Dus ik belde de assistente, of ze misschien nog advies had.
Moest ik meteen langskomen. Ik erheen.
Gewoon een virusje en dat ik niet zo overbezorgd moest zijn.

Ik had vroeger een puppie en die was ook niet lekker, Maar we zaten midden in een verhuizing dus de dierenarts bezoeken kwam niet goed uit volgens mijn moeder.
De volgende ochtend vond ik hem, dood.
Nu denk ik steeds, beter te vaak naar de dokter dan te weinig. Voor mezelf ga ik niet vaak, maar Ko kan nog niet zeggen wat er aan scheelt.

Nu slaapt hij eindelijk.
pi_72880427
Je mag best bezorgd zijn hoor! VOoral nu in tijden van de mex. griep.
ik belde vanmorgen een afspraak af en toen kreeg ik ook meteen te horen dat ik goed op moest letten of ik geen koorts enzo kreeg en anders meteen langs de ha moest...

Hopelijk istie snel weer helemaal lekker!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72881288
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:04 schreef huuphuup het volgende:
hahaha Innepin, dat dus idd ik word echt elke nacht wakker met mn kussentje helemaal omklemd en stevig vasthouden enzo en dan geef ik zo heel voorzichtig mn slaapkussentje aan B. "je moet haar eerst verschonen hoor!"
gaat vast wel weer over tzt. hoop ik

Zweefvliegje, ik vind vitamine D voor blanke Nederlandse kindjes die hier geboren worden en voldoende buiten komen ook onzin. Hun huid past bij het klimaat waar we in wonen en als ze normaal buiten komen krijgen ze voldoende vit. D over het algemeen. Maar omdat mijn lief half Aziatisch is ben ik toch maar die stomme vit. D gaan geven omdat ik liever t zekere voor het onzekere heb. Maar ik moet ook zeggen dat ze van die 3 x 10 druppels ook weer de helft zo eruit liet lopen en daar maak ik niet echt een halszaak van ofzo. Ik ga dan niet weer nieuwe druppeltjes staan aftellen.
(bij vit. K doe ik dat wel.)
als je bv geeft wordt het wel aangeraden tot een jaar (vooral als je vaak binnen zit)
in flesvoeding zit het verwerkt

er zijn nogal wat discussies over wel of geen vit. D geven als je BV geeft omdat men denkt dat de samenstelling perfect is voor een baby.
maar blijkbaar mist er toch nog vit D volgens de onderzoeken en krijgen veel nederlandse kinderen te weinig vit. D binnen... ik geef t haar maar, vooral omdat ze t heerlijk vindt en het alles behalve kwaad kan
pi_72881388
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:16 schreef oeke het volgende:
Leuk vind ik al die grote babietjes hier, zo heb je een beetje een vooruitzicht van wanneer ze wat gaan doen enzo. Elin zegt mama

Ghe, ik weet nog zo goed de eerste keer dat ik Ko kwijt was, dat was ook 's nachts na het voeden. Ik was er van overtuigd dat hij in ons dekbedhoes zat Mijn lief ging zelfs mee helpen zoeken Het kind lag natuurlijk heerlijk te slapen in zijn bedje.

Arme Tess, nog steeds koorts. Gauw beter worden hoor.

Ik ben vandaag op mijn vingers getikt door mijn ha.
Ko is niet lekker, hij hoest heel erg en neus zit verstopt en hij huilt veel.
Dus ik belde de assistente, of ze misschien nog advies had.
Moest ik meteen langskomen. Ik erheen.
Gewoon een virusje en dat ik niet zo overbezorgd moest zijn.

Ik had vroeger een puppie en die was ook niet lekker, Maar we zaten midden in een verhuizing dus de dierenarts bezoeken kwam niet goed uit volgens mijn moeder.
De volgende ochtend vond ik hem, dood.
Nu denk ik steeds, beter te vaak naar de dokter dan te weinig. Voor mezelf ga ik niet vaak, maar Ko kan nog niet zeggen wat er aan scheelt.

Nu slaapt hij eindelijk.
achgossie dat verhaal van die pup ook
pi_72881612
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:49 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

als je bv geeft wordt het wel aangeraden tot een jaar (vooral als je vaak binnen zit)
in flesvoeding zit het verwerkt

er zijn nogal wat discussies over wel of geen vit. D geven als je BV geeft omdat men denkt dat de samenstelling perfect is voor een baby.
maar blijkbaar mist er toch nog vit D volgens de onderzoeken en krijgen veel nederlandse kinderen te weinig vit. D binnen... ik geef t haar maar, vooral omdat ze t heerlijk vindt en het alles behalve kwaad kan
ja dat weet ik
maar er zijn ook discussies over of het wel nodig is voor blanke kindjes met een lichte huid in het nederlandse klimaat. Over het algemeen wordt aangenomen dat als je normaal voldoende buiten komt met je kind dat het dan niet nodig is. Voor buitenlandse kindjes is het sowieso wel nodig.

Maar goed, ik geef het ook gewoon, maar zoals ik zei voor die rottige 30 druppels ga ik er niet zo'n punt van maken als ze ergens een half lepeltje eruit laat lopen, dat ga ik niet opnieuw erbij doen.

Arme Tess
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72881795
nah ik maak me er ook niet druk om
pi_72882751
Arme Tess. En Vicky, het is voor jou ook behoorlijk zwaar zo allemaal. Denk je ook om jezelf

Die vitaminedruppels, geen succes hier. Ze vindt ze niet lekker. De kraam had gezegd dat ik ze gewoon kon mengen, omdat ze meestal K vies vinden en D lekker en dan zou het wel redelijk naar binnen gaan. Eerst deed ik dat met een gewoon theelepeltje, maar dat wilde mevrouw niet. Toen met een plastic kinderlepeltje, en dat ging wel beter, maar nog niet erg goed. Toen toch maar gescheiden gaan geven, en ik heb het idee dat dat beter gaat, maar dol op D zoals ik hier van anderen lees is ze niet. Ik geef het ook, maar als ik het een dagje vergeet vind ik dat geen ramp, zeker nu nog niet. Ze komt iedere dag een behoorlijke tijd buiten voor een wandeling. Straks in de winter wil ik er wel wat strenger op zijn, want dan zal het misschien wel wat vaker voorkomen dat ze geen buitenlucht krijgt als het weer er niet naar is.
pi_72882841
Temp was na het slapen 37,2, stuk beter weer. En fles ging net iop 20 cc na leeg..
Ik heb 2x geslapen toen Tess ook lag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72882919
Hier zijn de vitaminedruppels haast het hoogtepunt van de dag Timo vindt het echt geweldig, hij hapt ze elke keer zo van het theelepeltje af, direct vanaf de eerste keer dat we het gaven.
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:56:30 #248
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72883097
Maarten ligt alweer in bed, vanaf kwart over 6 al! Hij had vanmiddag erg weinig geslapen en tijdens het eten al wat jengelig. Dus daarna maar meteen naar bed gebracht en hij was gelijk stil, dus zal wel moe geweest zijn. Dus wij hebben maar eens "ouderwets" op de bank voor de tv gegeten.

Vitamine D.... nu hoeft het gelukkig niet meer voor Maarten, straks weer wel als hij van de flesvoeding af is.
pi_72883102
Miss, misschien een keer een ander merk vitamine D proberen? Ik weet het niet, maar misschien dat daar nog verschil in kan zitten?
Vitamine K schijn in iedergeval best vies te zijn. Ik deed in de 1e 3 maanden ze dan ook tezamen op een lepeltje.
Nu dus al een hele tijd geen vitamine D, maar ik ga dan ook zeker 3 keer per dag de deur uit te wandelen met kind en hond
pi_72883623
ik druppel t zo r mond in vanuit t flesje..vindt ze prachtig
pi_72887702
Nou Oeke, ik vind het een ronduit achterlijke reactie! Wanneer jij je zorgen maakt, moet je gewoon terecht kunnen bij je HA. Ik voel me vaak een overbezorgde muts omdat wij met Sara echt heel vaak bij de HA zaten, maar het bleek 8 van de 10 keer terecht, en ook al is het niet terecht, ben jij iig gerustgesteld

En Merel zegt mama (mammmmma) in plaats van jaha Whoehaaa, ze zegt eerder mama dat papa
Sara
Merel
Ukje
pi_72887844
Oeke, ik vind het ook een stomme opmerking
Natuurlijk ben je bezorgd als je kind zich niet lekker voelt en dan ga je naar de huisarts! En die hoort je gerust te stellen en niet zulke dingen te zeggen!

Fuente, wat goed

Senna ligt bij schaap op schoot tegen hem te 'praten'
pi_72888201
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:53 schreef Fuente het volgende:
Nou Oeke, ik vind het een ronduit achterlijke reactie! Wanneer jij je zorgen maakt, moet je gewoon terecht kunnen bij je HA. Ik voel me vaak een overbezorgde muts omdat wij met Sara echt heel vaak bij de HA zaten, maar het bleek 8 van de 10 keer terecht, en ook al is het niet terecht, ben jij iig gerustgesteld

En Merel zegt mama (mammmmma) in plaats van jaha Whoehaaa, ze zegt eerder mama dat papa
pi_72888592
Lief die "pratende" beebs.

Vanavond was hij boos/verdrietig. En toen keek hij naar mij en riep zo schattig mammmmmmmmaaaaaaa Met zo'n trillipje.
En hij is echt wel eenkennig nu. Papa mag geen eten geven, ik moet dat doen. Ik wilde uittesten of hij het 4 maanden potje wel nog wil en ja hoor, geen probleem. Omdat logopediste volgende week komt, wel handig om aan te geven denk ik. En hij knarst. *ril*
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:34:49 #255
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72889281
Ieuw.. knarsen is zo'n akelig geluidje...

De mannen drinken de flessen nog steeds niet goed... irritant hoor. Hebben ze dan gewoon genoeg of ...?? Ik krijg er op een gegeven moment echt niet meer in, ze laten het gewoon uit het mondje lopen Gister heb ik t eens bijgehouden en T. dronk over de hele dag 690cc en M. 700cc. Ze wegen nu ruim 5,5 kilo, dus ze zouden toch zo'n 750 a 800 cc moeten hebben. Maandag naar het cb, daar maar eens vragen. M. was vannacht ook weer zo aan het spoken. Wakker, niet heel vervelend hoor, maar wel steeds van die geluidjes maken, zodat wij niet meer kunnen slapen. Van half 4 tot 7!!! Gelukkig hebben ze allebei vanmiddag goed geslapen en kon ik ook een beetje bijslapen. Dat komt helaas niet zo vaak voor, dat ze tegelijk lekker slapen. t Begint me wel een beetje op te breken. Iemand tips hoe we dat nachtbraken kunnen doorbreken? Ze sliepen allebei vanaf 6 wkn iedere nacht door (op de nacht na de 1e prik na) en sinds drie weken is het met M. echt bal....
pi_72890410
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:53 schreef Fuente het volgende:

Ik vind het ook stom. Nou, voelde ik me ook te overbezorgd terwijl Ko al vanaf 18 uur eerst bij mijn lief en nu bij mij ligt te slapen. Met een erg korte pittstop tussendoor. Omdat hij in bed steeds wakker werd van het hoesten en verslikken en dan heel hard en lang moest huilen.
Het is mijn eerste kindje en ze wordt er toch voor betaald?
Ik hoop maar dat hij zich snel weer lekker voelt.

Merel zegt mama!
pi_72891164
Yeeeehah, spuitluier!! Zo'n fijne waarbij romper, broek en zelfs de sokjes onder zitten. En uiteraaaaard toen we bij mijn ouders aan het eten waren. En ik geen reservekleertjes meehad

Oeke, je puppy
En de huisarts die een verse en DUS bezorgde mama op de vingers tikt omdat ze vermoedt dat d'r kleintje pijn heeft of zich nioet lekker voelt, tssssss....... Het moet niet gekker worden!

Doorslaaptips, yes please!
Toen ik begin dit jaar stopte met de bv begon Devin eindelijk door te slapen maar inmiddels is het alweer een hele poos elke nacht wel een paar keer raak. Ik denk dat ik echt stomverb aasd zou zijn als ik een nachtje ongestoord en onafgebroken zou kunnen slapen, weet volgens mij niet eens meer hoe het moet
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:24:23 #258
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72891338
Kersjes! Handig...! Hoe heb je t opgelost?
pi_72891715
Luierdoekjes
En we gingen toch al bijna huiswaarts dus heb ik hem met schone luier in een lekker warme deken gewikkeld en thuis nog even gewassen.
Mijn kleine papzak met zijn bolle hamsterwangetjes
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:58:42 #260
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72892466
Fuente

Hahahaha Kersjes, zul je altijd zien zoiets overkomt je alleen als je geen reserve pak bij hebt.

Mikoxx, wat balen dat ze nog steeds zo rommelen met hun flesjes. Ik mag de afgelopen paar dagen niet klagen. Eergister 865 cc, gister 805 cc en vandaag 910 cc!!!

Oeke, wat een nare ha heb jij zeg! Bah.
pi_72894368
Tjee, Kersjes, wat heftig zo'n spuitluier! We hebben er hier gelukkig nog geen gehad die in oksels en sokken uitkwam..... afkloppen!

Maar Seilram, eigenlijk is mijn dokter best wel lief, dus ik snapte ook totaal niet waar dit vandaan kwam.
Misschien had ze haar dag niet ofzo.
  zaterdag 19 september 2009 @ 08:28:45 #262
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72898576
Oe Kersjes, creatief opgelost hoor! Maarten had hier gisteren ook 'weer eens' een spuitluier, 't zat gelukkig allemaal net nog in zijn luier, maar het stonk... Het rook echt naar hele kleine babietjes Maartens....
pi_72901381
Tjek mijn bodybuilder Merel

Sara
Merel
Ukje
pi_72903177
Merel Tyler doet dat maar zonder armpjes op te drukken. Of juist alleen armpjes. Vannacht 3x eruit, beter dan 10x zullen we maar zeggen.
Hij speelt nu op de grond en kletst erbij.
pi_72903352
merel aan t gymnastieken
elin doet dat ook voor ze in kruipstand gaat

hier een k*tnacht, ze kwam om de 2 uur drinken
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:46:06 #266
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72903823
Cool Mereltje!!!

3x eruit is te overzien toch Ingrid!
pi_72903926
Merel ziet eruit alsof ze nog wel een keer of 10 kan opdrukken

Wie vroeg dat laatst van die regeldagen na 6 maanden? Daar ben ik ook wel benieuwd naar..
Volgens mij kunnen er ook na 6 maanden wel regeldagen zijn, want ik neem aan dat de melkbehoefte met de tijd mee blijft veranderen. Alleen ervaring heb ik er niet mee, hier nog geen regeldagen gehad na de 6 maanden.
pi_72904197
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
Merel ziet eruit alsof ze nog wel een keer of 10 kan opdrukken

Wie vroeg dat laatst van die regeldagen na 6 maanden? Daar ben ik ook wel benieuwd naar..
Volgens mij kunnen er ook na 6 maanden wel regeldagen zijn, want ik neem aan dat de melkbehoefte met de tijd mee blijft veranderen. Alleen ervaring heb ik er niet mee, hier nog geen regeldagen gehad na de 6 maanden.
nou, volgens mij heb ik er op dit moment 'last'van

elin drinkt al 2 dagen constant!
8 mnd en 2 weken nu
pi_72904281
o en ik krijg nu een melding van een sprongetje..dus dat kan t ook zijn
pi_72905814
Hallo wij komen ons ook melden hier!

Esmee is donderdag 17 september 2009 geboren om 21:27. Op haar papa's verjaardag! Het is even flink zoeken naar een ritme hier in huis, maar dat moet binnenkort vast gaan lukken. Momenteel worstelen we vooral met de borstvoeding

En een foto van ons meiske
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:38:31 #271
12913 GreatWhiteSilence
pi_72906236
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:18 schreef Stiemie het volgende:

Esmee is donderdag 17 september 2009 geboren om 21:27. Op haar papa's verjaardag! Het is even flink zoeken naar een ritme hier in huis, maar dat moet binnenkort vast gaan lukken. Momenteel worstelen we vooral met de borstvoeding

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met je kleine meid, Stiemie. Voor wat mental support wat betreft de borstvoeding ben je natuurlijk van harte welkom in het borstvoedingstopic. Het gaat helaas niet altijd even makkelijk, wij hadden er in het begin ook moeite mee.
pi_72906476
Stiemie, van harte met Esmee mooi meiske hoor
pi_72908300
Stiemie en Esmee welkom!
en voor de borstvoedingstroubles. Komt vast goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72909051
Stieme en Esmee daar zijn jullie
pi_72910525
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:18 schreef Stiemie het volgende:

[ afbeelding ]
wat een mooierd! ook op de uitgerekende datum toch?
pi_72911564
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:08 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

wat een mooierd! ook op de uitgerekende datum toch?
Dankjewel! Ja op de uitgerekende datum geboren! En ze lijkt echt precies op Linde toen ze net geboren was

Hopelijk brengt de komende nacht ons meer slaap dan de afgelopen nacht en het 'live' borstvoeden hebben we voor vandaag even opgegeven en we hebben een kolf gehuurd. Helaas voel je daarbij ook de inmiddels ontstane kloven goed
pi_72911862
stiemie, klinkt alsof je met de bv wel wat hulp kan gebruiken.
Als het morgen nog niet beter loopt voor je gevoel, bel dan gewoon een lactatiekundige ofzo maandag.
Want doormodderen met kloven is ook niets, en in de meeste gevallen heb je bij kloven wat fine-tuning van het aanhappen nodig.
pi_72912054
We hebben gelukkig een hele fijn kraamverzorgster met veel bv-ervaring, maar het gaat weer net zoals bij Linde... Ik heb afgelopen nacht tussen 12 uur en 5 uur zes keer 20 minuten gevoed en ze krijgt gewoon echt niks binnen. Begon wat uitdrogingsverschijnselen te krijgen (nog niks geplast, hele droge lippen en mondje etc) Echt zodra ze van mijn borst af is, kan ze er wat haar betreft weer aan en dat in combinatie met gevoelige tepels is geen pretje...
pi_72912113
sterkte
pi_72912300
Sterkte met de bv Stiemie!
er ging eindelijk een fles leeg hier!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72912681
Stiemie, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, wat een prachtmeid!
En hopelijk gaat de bv snel beter

Vicky, fijn

Wij waren vandaag heel even in de stad (uurtje). Er was kermis, teveel drukte voor Merel, ze heeft vervolgens de hele middag gehuild, echt bijna 5 uur non-stop gillen. Zo zielig, de kan het gewoon allemaal niet verwerken. Ik hoop toch echt dat het binnenkort beter gaat.
Sara
Merel
Ukje
pi_72913729
Arme Merel Hier vanmiddag een familie feestje. Twee uurtjes geweest en een huilend kind. En ik heb hem niet uit handen gegeven. Toch te spannend en te druk geweest denk ik.

Tess

Stiemie, welkom!! En nogmaals van harte gefeliciteerd!
pi_72913881
En tot overmaat van ramp is ze nu ook ziek aan het worden, 38.7 inmiddels, flink huilen
Sara
Merel
Ukje
pi_72914667
Stiemie welkom
Merel beterschap. En wat sneu dat ze zo overpikkeld raakt.
Ik ben vandaag met Willow en mijn moeder met de trein de grote stad in geweest, en ze deed t voorbeeldig Veel bewonderaars toen we haar een flesje gaven op t terras enzo verder lekker liggen slapen tot de treinreis terug, toen kreeg ze krampjes
pi_72915214
Mooie Esmee en Stiemie, welkom! Dat de bv maar snel op de rails mag staan!

Merel, wat sneu, koorts. En ik vond je nog wel zo stoer op de foto! Hopelijk ben je gauw weer fit genoeg om zulke capriolen uit te halen.

Tess, wat goed!

Ko is zo snotterig en zielig, een beetje verhoging en keelpijn denk ik, want hij hoest zo heftig. En helemaal in de war ervan. Echt zielig.
pi_72915522
Ach Mereltje toch, zoveel drukte en dan ook nog ziekjes, arme meid. Beterschap

En Kobusje nog steeds zo verkouden? Hoe is de nacht gegaan, oeke? Zielig he, zieke kleine kindje Beterschap
pi_72915597
muh
even advies nodig...

het is keiwarm geweest vandaag en op Amélie's kamertje is het 25 graden nog steeds.
Om 3 uur heeft ze 1 borst gehad en is toen na wat mopperen in slaap gevallen, om 6 uur ongeveer werd ze weer wakker en toen heb ik haar geprobeerd nog wat te drinken te geven maar ze wilde niet. Rond 7 uur heeft ze heel haar bedje volgespuugd, heel erg veel was t. Daarna heb k haar weer gevoed en heeft ze heel veel gedronken maar ze lijkt nog steeds erg overstuur, voelt warm maar heeft geen koorts en haar fontanel is ingedeukt.
Komt dat door het spugen en trekt dat binnen een uurtje ofzo weer weg of moet ik haar extra laten drinken?
Ik heb net geprobeerd nog wat te voeden maar ze weigert.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72915672
De nacht ging toch best goed, we hadden een kruik in zijn bedje gedaan en dat leek goed te helpen tegen het hoesten. Nu ligt hij ook lekker te slapen, alleen soms hoest hij zich wakker en dat klinkt zo naar.

Hoe gaat het met de slaapjes van Senna?

Oh Huup, het arme meisje. Ik weet niet wat het beste is. Haar misschien even op een koelere plek leggen tot het wat afgekoeld is en ik denk de borst blijven aanbieden. Om het half uur/ uur even kijken of ze wil drinken. Moeilijk zeg.
pi_72915706
huup van 1x spugen raken ze echt niet uitgedroogd.
Gewoon regelmatig aanbieden, maar als ze niet wil dan niet...
Zolang ze niet en spuugt en diarree heeft en daarbij suf wordt komt het wel goed.

Misschien haar op een koeler plekje in huis laten slapen? Of anders iig in alleen een rompertje.
pi_72915814
thnx Piglet.
Ja ik weet het ook wel eigk van dat spugen, maar er zit echt een behoorlijk voelbare deuk op haar fontanel. Vind k een beetje engig zo ingedeukt ineens.

En haar kamertje is het koelst op dit moment
rompertje check. rompertje met korte mouwen wordt t dan. Of beter lange mouwen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72915819
ow huupje, lastig. Ik zou denk ik toch maar afwachten wat ze zelf doet. Als ze niet wil drinken, kun je het moeilijk dwingen. Beetje in de gaten houden en zo gauw ze zich weer meldt aanleggen en hopen dat ze dan weer goed wil drinken.
En dat spugen, dat doet Senna ook wel eens, hoewel dat een stuk minder is geworden door de tijd. En ik denk wel eens dat wij het erger en belangrijker vinden dan die kleintjes zelf.

Fijn dat Ko toch wel goed kan slapen. Zielig, dat hoesten ik hoop dat ie gauw opknapt!

Senna slaapt as we speak. Dat is volgens mij voor het eerst sinds ze geboren is. Ze was toch wel moe van een dagje Artis, en ik ook, dus ben ik rond 6 uur even met haar op bed gaan liggen in de hoop dat ik haar nog in slaap kon voeden voor een kort slaapje. Normaal is het van 6-10 soebatten, rondlopen, voeden, etc. in de hoop dat ze stil wil zijn. Nu slaapt ze dus
Ik heb wel eht idee dat er vooruitgang in zit, dat het langzaam maar zeker beter wordt. Toch het ouder worden misschien? Ze heeft de afgelopen week eigenlijk iedere nacht van 23 tot 5 uur geslapen, dus dat vind ik echt fantastisch!
pi_72915918
Huup, hier hadden we een tijd terug ook ineens een deuk. Maar geen spugerd.
Wij dachten dat het met het groeien van het hoofdje te maken kon hebben. Geen idee eigenlijk.

Wat fijn dat Senna steeds meer een ritme gaat vinden. En dat ze lekker doorslaapt 's nachts.
pi_72918809
Ahw wat zielig die zieke kindjes. Zo sneu he, als die kleintjes ziek zijn.

Wat fijn dat Senna de laatste dagen zo lekker slaapt Miss Sly!
Innepin, dat fijn dat jullie eerste uitstapje naar de grote stad zo goed gegaan is

Oh en natuurlijk welkom Esmee! Wat een schatje!

Wij doen sinds gisteren Johannesbroodpitmeel door Graeme zijn voedingen omdat hij steeds zoveel aan het spugen was. En het gaat gelijk al beter, sinds dat spul heeft hij niet meer gespuugd! Hij drinkt het alleen echt zo snel op Zn fles is nu echt binnen 5 minuten leeg. Is dat eigenlijk wel goed? We gebruiken een 3 standen speen, op stand 1.
En morgen is Graeme alweer 3 maanden Het is zo cliche, maar ik vind het zo snel gaan!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72919151
Beterschap voor de beebs die zich niet zo lekker voelen. Tyler hoest ook nog steeds en snottert.
Ik vind het soms wel lastig wat hij aan moet. Lange mouw, korte mouw, Nou was het vandaag ineens erg warm, dat was makkelijk.
pi_72919352
Even een snelle tussendoor post, een baby met 40,5 koorts MOET toch gezien worden door een arts?
pi_72919703
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 22:51 schreef Raissa het volgende:
Even een snelle tussendoor post, een baby met 40,5 koorts MOET toch gezien worden door een arts?
nou dat zou ik iig wel doen!
Is er wat met Mila?
pi_72919746
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nou dat zou ik iig wel doen!
Is er wat met Mila?
Nee, ik probeer iemand anders te overtuigen...
Die is er van overtuigd dat het tandjes zijn... Het kind is ook suf en plast niet goed meer... Echt, ik zou het kind zelf het liefst bij kop en kont beet pakken maar ja...
pi_72919775
Hap bellen kan geen kwaad lijkt me.
pi_72919790
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 23:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hap bellen kan geen kwaad lijkt me.
Heb ik al gezegd maar wil ze niet
pi_72919800
Wat sneu. Suf en niet goed plassen, is hier meteen langskomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')