Hopelijk heb ik het zo goed gedaan.quote:Welkom Karin en Lars. Wat ben jij lief Lars. En een mooier verjaardagscadeau voor je mama had je niet kunnen bedenken.
Van harte gefeliciteerd Isis, doei en tot later in het dreumestopic.
En ik herhaal mn eigen post ook nog evenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik geloof dat ik me ook maar eens meld hier!
Mag ik jullie voorstellen aanLars
:
Geboren op mama's verjaardag, 11 sept. 2895 gram, 51 cm
Lars heeft een raketlancering meegemaakt, want hij is geboren na een bevalling van 26 min.
Gelukkig gaat het heel goed met hem!
Ik geef borstvoeding, en dat loopt lekker.
Gister was hij voor het eerst gegroeid, en vandaag weer, dus dat gaat mooi. De verwachting is toch wel dat hij morgen weer over zijn geboortegewicht is.
Lars is een heel rustig en tevreden mannetje (nog wel haha) hij slaapt veel.
We maken hem meestal wakker voor voeding na 3 uur.
Het is vooral ontzettend genieten hier!![]()
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:24 schreef huuphuup het volgende:wisseling van de wacht!
Dag Isis en Jojo![]()
![]()
Welkom Larswat lijkt hij op Meike zo zeg! <3 mooi mannetje.
BEhaha, nouja, na die pretecho's op dezelfde dag en die uitgerekende datum op dezelfde dag (en toen weer niet) zou je het haast gaan denken he?
Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb, ik kan voor de gewone controle pas met 6 weken dus op hun advies ga ik nu met 3 weken ook even voor een korte controle. Gelijk even vragen voor het naveltje en de voorkeurshouding enzo ja. En ook de kikkerhouding want A. trekt haar beentjes echt nog vrij vaak op tot een kikkerhouding. Stom dat ze daar niet meer aanstippen! En muf van mezelf ook, ik was vanmorgen nog bij de dokter maar heb daar niet over haar naveltje gevraagd, t zat zo in mn hoofd om dat op het cb te doen dat ik het vergeten ben![]()
Ik heb het wel met de huisarts over de voorkeurshouding gehad en dat bijvoorbeeld bedje andersom opmaken niet helpt. Zij vertelde dat een voorkeurshouding door de bevalling/zwangerschap met een week of 5/6/7 toch wel over moet zijn, zo niet dan wil ze ingrijpen. Ze vroeg me gelijk al of ik doorverwezen wilde worden maar ik wil ook nog even met het cb overleggen. De HA adviseerde me trouwens om A. voortaan in de lengte te verschonen zodat ze niet steeds op dezelfde kant ligt bij het verschonen. Maar ik weet niet of dit advies voor ons werkt, haar voorkeurskant is namelijk juist niet de kant die ze opligt bij het verschonen zeg maar, dus als ze me aan wil kijken bij het verschonen moet ze haar hoofd juist in de niet-voorkeurshouding draaien...
Als je eens minder in de fles doet dan. Gewoon eerst 60//3? En als ze dat opheeft nieuwe maken?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Vicky het volgende:
ik herhaal mijn post niet hoor
ik vind het toch wel heel toevallig worden dat Tess elke keer stopt met drinken als er nog 100 cc in de fles zit..
Ach gossiequote:Op woensdag 16 september 2009 14:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn kleine Leander is zo zielig
Hij moet steeds zo huilen. Hij moet van ellende soms even lachen. Dikke tranen en dan zo'n hele grote lach tussendoor en dan weer verder huilen.
Huup, waarom is het niet goed dat ze in die kikkerhouding ligt? Kobus lag ook heel vaak zo, en nu nog steeds, wel iets minder maar toch. Ook in de draagdoek zit hij zo, ik dacht dat het een natuurlijke houding voor baby's was. Of heeft ze het nog erger?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:24 schreef huuphuup het volgende:
Ik ga morgen naar het inloopspreekuur van het cb, ik kan voor de gewone controle pas met 6 weken dus op hun advies ga ik nu met 3 weken ook even voor een korte controle. Gelijk even vragen voor het naveltje en de voorkeurshouding enzo ja. En ook de kikkerhouding want A. trekt haar beentjes echt nog vrij vaak op tot een kikkerhouding.
De HA adviseerde me trouwens om A. voortaan in de lengte te verschonen zodat ze niet steeds op dezelfde kant ligt bij het verschonen. Maar ik weet niet of dit advies voor ons werkt, haar voorkeurskant is namelijk juist niet de kant die ze opligt bij het verschonen zeg maar, dus als ze me aan wil kijken bij het verschonen moet ze haar hoofd juist in de niet-voorkeurshouding draaien...
jah maar ik had keiveel geschrevenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Vicky het volgende:
ik herhaal mijn post niet hoor
ik vind het toch wel heel toevallig worden dat Tess elke keer stopt met drinken als er nog 100 cc in de fles zit..
heb al een paar keer gebeld naar het cb maar daar hebben ze ook niet meer tips dan idd voeding verdelen en meer flessen met minder geven.. MAARRRRRRR... Tess is heel erg gebaat bij regelmaat en als ik meer flessen met minder ga geven is het opgebouwde "ritme" helemaal weg en dan krijg ik ellende hier.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jah maar ik had keiveel geschrevenen ineens was het de eennalaatste post en was t topic dicht.
kun je niet naar het nummer van het cb bellen voor advies over die flessen ofzo? Misschien dat je de voeding kunt verdelen over meer flessen per dag? dus minder voeding per keer en dan meer flessen?
Ik weet eigks niet of dat wel mag trouwens
ahw Kobusquote:Op woensdag 16 september 2009 14:52 schreef oeke het volgende:
[..]
Huup, waarom is het niet goed dat ze in die kikkerhouding ligt? Kobus lag ook heel vaak zo, en nu nog steeds, wel iets minder maar toch. Ook in de draagdoek zit hij zo, ik dacht dat het een natuurlijke houding voor baby's was. Of heeft ze het nog erger?
[ afbeelding ]
Bij ons zeiden ze dat het goed was er recht voor te staan zodat hij ook kon voelen wanneer zijn hoofdje recht stond. Dus niet alleen maar de ene of de andere kant op maar ook vooruit.
Ik vind het zo'n gedoe met die voorkeurshouding. Ko heeft het ook, wij naar de kinderfysio, maar alles wat we daar te horen kregen was hetzelfde, op de buik leggen, naar het licht toe leggen, met verschonen in het midden etc. Je blijft er maar mee bezig.
ik weet het niet, probeer het even in het bv-topic anders, er zijn wel wat mama's hier die langer doorvoeden of hebben gevoed dan de 6 maanden, die weten het misschien wel.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:05 schreef Tinuviel het volgende:
Misschien idd het voorstel van MeNicole volgen Vicky. Wellicht drinkt Tess de fles wel op als er minder in zit. Of een grotere speen, die het drinken wat makkelijker maakt?
Ik ga toch nog eens vragen of iemand weet of en wanneer er nog regeldagen zijn na 6 maanden?
Nee, dat heb ik ook nog niet gepost, ben gisteren niet meer hier geweest geloof ik.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:05 schreef Vicky het volgende:
BE, hoe was de oortjestest? Of heb ik daar overheen gelezen?
Die test heeft Annicka ook gehad, want voor de eerste test was ze twee maal gezakt. Plakkertjes en ander soort oordopjes, ik heb het allemaal nog liggen, mag ze later hebben...quote:Op woensdag 16 september 2009 15:38 schreef Kersjes het volgende:
Klopt BE.
De 2e keer is hij uiteindelijk wel geslaagd, maar dat duurde en duurde maar bij een kant.
De test die ze nu zullen gaan doen bij Oscar is er een waar ze vrijwel allemaal voor slagen, verkoudheid, vocht, gesnurke.d. hebben er geen invloed op, maar is een stuk duurder en wordt dus niet standaard uitgevoerd.
Komt vast goed met Oscar
Dat zeiden ze tegen mij ook, en toen ik vroeg hoe ze dat ongeveer voor zich zag met twee kindjes had ze eigenlijk helemaal geen oplossing meerquote:Op woensdag 16 september 2009 14:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
heb al een paar keer gebeld naar het cb maar daar hebben ze ook niet meer tips dan idd voeding verdelen en meer flessen met minder geven.. MAARRRRRRR... Tess is heel erg gebaat bij regelmaat en als ik meer flessen met minder ga geven is het opgebouwde "ritme" helemaal weg en dan krijg ik ellende hier.
Hoe oud is Leander dan, MeNicole (kon m niet vinden in de opquote:Op woensdag 16 september 2009 15:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh ja het cb en flessenadvies![]()
Leander heeft de laatste fles vaak al om 20:00 uur en slaapt dna door tot een uur of 06:00. Maar nu vinden ze hem op het cb dar nog te klein voor. Of we moeten hem om 23:00 wakker maken voor een fles, al drinkt ie maar 10 cc als ie maar iets drinkt, of we moeten hem om 04:00 wakker maken omdat ie niet meer dan 8 uur achter elkaar mag slapen.En als we hem dan wel om 23:00 wakker maken dan om 07:00 ook weer wakker maken want ja die 8 uurZijn wij nou zo stom dat ik dat niet wil? Dan moet ik dus 2 keer mijn kind wakker maken omdat zij vinden dat hij nog niet door mag slapen. Zit ie lekker in een ritme moet je dat weer aan gaan passen en dan bij de volgende afspraak kijken ze verder want dna mag ie wel die 8 uur
Maar hij heeft gewoon 5 flessen hoor. Alleen de laatste om 8 uur ipv om 11 uur!!quote:Op woensdag 16 september 2009 16:32 schreef mikoxx het volgende:
2 maand! dan is hij er idd vroeg bij met het laten vervallen vd laatste fles...!
Oh zo, en hoeveel tijd heb jij er dan tussen (om de een of andere vage reden werkt mijn vraagteken niet meerquote:Op woensdag 16 september 2009 16:33 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar hij heeft gewoon 5 flessen hoor. Alleen de laatste om 8 uur ipv om 11 uur!!
Ik moet maandag voor een echo.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:42 schreef huuphuup het volgende:
oh ik bedoelde meer de houding van haar rug op die laatste foto, als je de bovenkant van haar broekje ziet dan zie je hoe ze ligt zeg maar. Scheef kind van mijEn op die ene eerste foto kijkt ze dus naar de muur
zoals altijd. Muppet.
Maar goed die beentjes, tsja, ik laat het maar gewoon in de gaten houden, wat mij betreft better safe than sorry. Maar vicky jij moest met Tess toch ook naar het ziekenhuis toen voor haar heupjes?
Dat shirt!quote:
ja nou...quote:Op woensdag 16 september 2009 17:07 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat shirt!Ik vind het zo leuk dat mijn kleertjes niet in een doos liggen te verstoffen
En, welkom Lars!
En ik wou nog wat zeggen maar ik ben het kwijt
uitschakelen Ctrl + Shift toetscombinatiequote:Op woensdag 16 september 2009 16:48 schreef mikoxx het volgende:
? ah, danku GWS, hij doet t weer...??????
Ze weet gewoon niet van ophouden...quote:Op woensdag 16 september 2009 17:20 schreef bodpa09 het volgende:
@Kersjes: Nu al weer?![]()
(zie subtitel onder je nickname)
vergeet het zakje appel-chipjes nietquote:Op woensdag 16 september 2009 18:21 schreef Kersjes het volgende:
Haha, ik heb het veranderd, aan mijn lijf geen polonaise meer![]()
Ben vanmiddag de cadeaudoos van de C1000 gaan ophalen. Leuk hoor, zeker de moeite waard: luierdoekjes, wegwerpslabbetjes, roosvicee, 2 potjes fruithap, fles wasverzachter en een serviesje van Bibaboerderij.
Ohneee en hij is zo leuk! Ik zat van het weekend (nadat ik een foto van klein huupje had gezien) even zitten spieken naar foto's van Mila met het shirtje... Kijk:quote:Op woensdag 16 september 2009 17:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja nou...ik heb dat grijs/roze/witte shirtje van noppies alweer weg moeten leggen
![]()
dikkie dik hier kreeg er een te bolle buik voorhahaha
Maar dat gele shirtje staat zo lief
agos!quote:Op woensdag 16 september 2009 19:43 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ohneee en hij is zo leuk! Ik zat van het weekend (nadat ik een foto van klein huupje had gezien) even zitten spieken naar foto's van Mila met het shirtje... Kijk:
[ afbeelding ]
Wat groeien die kleintjes toch onmogelijk hard!
Wij hebben ook zoiets gekregen. In een babypakket zat een fruithapje wat tot oktober/ november houdbaar is. Op zich mag Jair nu al fruithapjes maar in deze zit aardbei en dat mag hij tot die tijd nog niet hebben denk ik. Dat ze daar geen rekening mee houden is ook raar.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
vergeet het zakje appel-chipjes niet
die hadden hier een houdbaarheidsdatum die nog voor de tijd lag waarop A. die dingen zou kunnen eten, dus oh noes... toen moest ik ze maar nemen
enje ondertitel hahaha
Mja, het was meer zo van: Ja, ze heeft idd een schuine afplatting, maar er zijn veel ergere gevallen...quote:Op woensdag 16 september 2009 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
BM, volgens mij kan je daar niet echt snel over overdrijven hoor.![]()
Ik was dus ook behoorlijk bezorgd, maar de fysiotherapeut heeft me een beetje gerust gesteld. Ze zei dat omdat we goed oefenden, hij zijn hoofdje goed kan draaien en alles nog veel meer gaat groeien, het 'waarschijnlijk' helemaal goed bij trekt.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:01 schreef Bass-Miss het volgende:
Mja, het was meer zo van: Ja, ze heeft idd een schuine afplatting, maar er zijn veel ergere gevallen...
Ik vond het wel erg als ik vergeleek met Fons zijn ronde bolletje.
Maar toen vond ik een tekstje dat ze maar iets zouden doen vanaf een maand of vier en besloot ik het toch zo te proberen en dan later nog eens te bekijken.
Ik had ook schrik dat ik het te lang ging aankijken en dat het dan niet of moeilijker op te lossen was. Maar uiteindelijk viel het dus echt wel mee.
jair is toch een maand jonger dan jan?? volgens mij mag het nu al hoor, of een van jullie moet allergisch zijn voor aardbeien, dan wordt het afgeraden tot na het eerste jaar.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:40 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wij hebben ook zoiets gekregen. In een babypakket zat een fruithapje wat tot oktober/ november houdbaar is. Op zich mag Jair nu al fruithapjes maar in deze zit aardbei en dat mag hij tot die tijd nog niet hebben denk ik. Dat ze daar geen rekening mee houden is ook raar.
quote:Op woensdag 16 september 2009 22:25 schreef oeke het volgende:
Vind ik wel lastig, soms krijg ik helemaal de bibberaties, dat hij straks met een misvormd hoofd zit.
ze voelde ineens heel warm aan.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:04 schreef TheFrankey het volgende:
damn Vicky....hoe kwam je erachter dat ze koorts kon hebben? Wij controleren niet heel vaak. Eens in de week.
Jemig Vicky sterkte! Hopelijk zijn jullie snel gezond en wel weer thuis.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
ze voelde ineens heel warm aan.
Er is net bloedgeprikt. Duurt 3 kwartier tot uur voordat de uitslsg er is
quote:Op woensdag 16 september 2009 16:21 schreef Vicky het volgende:
Leander staat er idd niet in...
Mikoxx, ik ben benieuwd!!
Toch heb ik misschien wel een klein vermoeden waar het door zou kunnen komen.... de voeding van het Kruidvat. We zijn over gestapt van Friso hypoallergeen naar Kruidvat hypoallergeen (niet in 1 keer, maar stapsgewijs.. heeft een klein weekje geduurd voor we helemaal over waren) en volgens mij drinkt ze sindsdien ook minder goed en zie ik ook verschil in d'r ontlasting.
Hebben nu besloten om weer stapsgewijs terug te gaan naar Friso, misschien dat dat wel helpt...
je kan je ook inschrijven op de site van oei ik groei op de sprongenwekker dan krijg je elke keer een mailtje als er een sprongetje zit aan te komen. Dit is het linkje http://www.oeiikgroei.nl/aanmelden.aspquote:Op donderdag 17 september 2009 08:23 schreef MeNicole2 het volgende:
Wanneer waren de sprongetejs ook alweer? Dan weet ik waar L last van heeft Of prikjes nog of gewoon een sprongetje!!
http://www.zwitsal.be/nl/Handig_en_leuk/Ik_groei/default.aspx hier kan je per maand zien hoe of wat, en ook staat er per maand of er een sprongetje is (wat dat betreft vind ik oei ik groei, verdomd lastig qua website)quote:Op donderdag 17 september 2009 08:23 schreef MeNicole2 het volgende:
Wanneer waren de sprongetjes ook alweer? Dan weet ik waar L last van heeft. Of prikjes nog of gewoon een sprongetje!!
Oh ja. Nu had ik gister op cb gezegd dat L een buikslaper is nu wil ie niet meermaar denk dat dat komt doordat ie zere beentjes heeft ofzo. Dus we hebben hier met zijn allen slecht geslapen
![]()
In het ziekenhuis moesten we Mila altijd om en om op haar zij leggen. Toen ze naar huis mocht werd er geadviseerd dit thuis ook te doen. De kraamhulp vond het een stom advies en eiste bijna dat we Mila op haar rug zouden leggen. Hebben we niet gedaan overigens, we hebben Mila heel eigenwijs steeds op dr zij gelegdquote:Op donderdag 17 september 2009 11:26 schreef bixister het volgende:
die hebben wij ook gebruikt, de eerste tijd werkte dat goed inderdaad. en dan liggen ze tenminste ook niet alleen maar op hun rug en wordt 't achterhoofd dus ook minder afgeplat. (bij ons werd sowieso nog niet aangeraden om ze altijd maar op de rug te leggen: op de zij was juist het devies. en dan telkens wisselen welke zij). maar met dit hulpstuk rollen ze niet so makkelijk per ongeluk door naar de buik. als ze wat groter worden helpt dit al snel niet meer trouwens hoor. dan wurmen ze zich daar zo uit. of rollen er gewoon overheen.
En nu heb ik zin in spekkoekquote:Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef oeke het volgende:
Merel, lekker spekkoekje! Wat groei je goed!
oh het zal ongetwijfeld om excessen gaan hoorquote:Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef oeke het volgende:
Huup, fijn dat het verder gewoon heel goed met haar gaat! Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor oefeningen dat zijn. Misschien yoga achtige oefeningen en hier moeten we hem veel op de buik leggen.
Ik schrok wel van je cb arts. Hier zijn ze er vrij relaxed onder, inderdaad cosmetisch enzo. Zelfs het behoorlijk goed bekend staande kinderfysiotherapiecentrum zei hetzelfde. Nog maar even extra bij Ko gaan kijken maar hij ligt op zijn goede kant. Voor ons dan.![]()
Merel, lekker spekkoekje! Wat groei je goed!
neequote:Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef Kersjes het volgende:
[..]
En nu heb ik zin in spekkoekOf een andere cake. Of koek. Of wat dan ook, als het maar gegeten kan worden.
Serieus, ik heb nog steeds de (vr)eetgewoontes van tijdens de zwangerschap, heb de hele tijd honger en eet best veel![]()
Hebben meer pasbevallen mama´s hier last van? Zo ga ik natuurlijk nooit in mijn pre-zwangerschap kleren passen
Hapje Merelquote:Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef Kersjes het volgende:
[..]
En nu heb ik zin in spekkoekOf een andere cake. Of koek. Of wat dan ook, als het maar gegeten kan worden.
Serieus, ik heb nog steeds de (vr)eetgewoontes van tijdens de zwangerschap, heb de hele tijd honger en eet best veel![]()
Hebben meer pasbevallen mama´s hier last van? Zo ga ik natuurlijk nooit in mijn pre-zwangerschap kleren passen
qua gewicht bedoel ik.. elin is nu ook wel 73 cm of langer vorige keer 72quote:Op donderdag 17 september 2009 14:14 schreef Fruppel het volgende:
Jep het is een lange dame! Maar goed wij zijn ook groot: , ik 1.85 en haar papa 1.99 dus ze heeft het niet van vreemden
Arme Elin
idemquote:Op donderdag 17 september 2009 15:33 schreef innepin het volgende:
Kersjes, ik doe met je mee hoor... ik eet álles. En het liefst de hele dag door
Wat grappig he dat het zo'n verschil is tussen 2 zusjes!quote:Op donderdag 17 september 2009 15:54 schreef Fuente het volgende:
Danique! Groterd! En, kleine meisjes rulen ook
Sara was ook een lange, Merel is kort (en vierkant inmiddels)
Dat is hier dus eigenlijk precies zoquote:Op donderdag 17 september 2009 19:56 schreef Fruppel het volgende:
Raissa, hier inderdaad hetzelfde advies gekregen, tuitbeker raden ze alleen niet aan hier. ze kunnen beter direct uit een gewone beker leren drinken maar goed dat moeten we nog maar eens gaan bekijken.
Speen helemaal weglaten gaat hier niet werken want dan slaapt ze niet, ze heeft die speen echt nodig om in slaap te vallen en dat vind ik ook prima.
Verder krijgt ze hem gewoon niet, speen ligt in bed te wachten tot ze weer gaat slapen
Waarom doe je dat dan niet gewoon? Rennen hoeft niet natuurlijk maar het is een hele logische reactie van je hoorquote:Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:
ik hoop dat Oscar gewoon met vlag en wimpel gaat slagen voor de gehoortest BE![]()
Ooooh wat moet ik me inhouden om niet direct naar boven te rennen om haar vast te pakken enzo als ze ligt te mekken zeg![]()
mn lief is nu zijn moeder aan t uitleggen wat tegen mij gezegd is op het cb en hij legt het heul verkeerd uithaha. Hopelijk is schoonmams nu niet straks in rep en roer door de beroerde uitleg van mn lief... maar goed
oh ik heb het er niet helemaal duidelijk neergezet denk ik.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Jore het volgende:
[..]
Waarom doe je dat dan niet gewoon? Rennen hoeft niet natuurlijk maar het is een hele logische reactie van je hoor't Is voor A. alleen maar fijn als ze weet dat ze gehoord wordt.
Vervelend van haar voorkeurshouding maar goed dat je zo snel aan de bel hebt getrokken!
BE, succes met de gehoortest. 't Komst vast helemaal goed, maar het spannend is het wel.
Als je dat wilt: gewoon gaan. Ik heb in het begin Annicka nog geen seconde laten mekken. Kan me geen bal schelen wat anderen zeggen, ik wil het niet, dus gebeurt het niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:
ik hoop dat Oscar gewoon met vlag en wimpel gaat slagen voor de gehoortest BE![]()
Ooooh wat moet ik me inhouden om niet direct naar boven te rennen om haar vast te pakken enzo als ze ligt te mekken zeg![]()
mn lief is nu zijn moeder aan t uitleggen wat tegen mij gezegd is op het cb en hij legt het heul verkeerd uithaha. Hopelijk is schoonmams nu niet straks in rep en roer door de beroerde uitleg van mn lief... maar goed
dittoquote:Op donderdag 17 september 2009 20:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als je dat wilt: gewoon gaan. Ik heb in het begin Annicka nog geen seconde laten mekken. Kan me geen bal schelen wat anderen zeggen, ik wil het niet, dus gebeurt het niet.Nu met acht maanden doe ik het af en toe een beetje, als ik zie dat ze moe is en weet dat ze binnen 5 minuten in slaap zal vallen. En dan nog moet het protest niet te heftig zijn (naar mijn zin.
)
Spuitelf is: ik moet niet tv-kijken en reageren tegelijk...(Ik kijk dubbeltje op zijn kant)
Seb kan nog steeds niet zwaaien en dag zeggen en er zijn al drie dagen omquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:01 schreef Kleurdoos het volgende:
als ze dada (dagdag) kan
kan ze mama ook
quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:
even een tussendoorvraagje voor de jongensmama's: herkennen jullie het dat de kleine tijdens het verschonen (en vooral met een poepluier) naar zijn zaakje (sorry, weet het even neit netter te omschrijven) ligt te graaien?? en dan bij voorkeur als hij een poepluier heeft en als ik niet snel genoeg ben zijn vingers onder de poep zitten ??
ik neem aan dat je niet <-- bedoelde?quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb kan nog steeds zwaaien en dag zeggen en er zijn al drie dagen om
Seb huilde meer als een speenvarken![]()
ahw ja bij die kleintjes is dat te schattigquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Ow KD maar zachtjes met die trilling kan ze ook erg goeden ook beginnen met een heel erg zielig snoetje, een klein pruillipje en dan beginnen met dat trillende huiltje
Yep herkenbaar idd. Gelukkig zijn zijn poepluiers niet zo vol en zit hij dus niet met zijn handen in de poep. Of moet ik zeggen (nog) niet. Ik zou wel benieuwd zijn waarom zij dat doen? Is het gewoon nieuwsgierigheid, spelerij of zo?quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:
even een tussendoorvraagje voor de jongensmama's: herkennen jullie het dat de kleine tijdens het verschonen (en vooral met een poepluier) naar zijn zaakje (sorry, weet het even neit netter te omschrijven) ligt te graaien?? en dan bij voorkeur als hij een poepluier heeft en als ik niet snel genoeg ben zijn vingers onder de poep zitten ??
zeg ik tochquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik neem aan dat je niet <-- bedoelde?ook niet voor de spiegel?
naja t slaat toch nergens op want ik ga bijna nooit weg
Er is een babytaal met iets van 5 eenvoudige woordjes/ huiltjes. Nee is er een van en het betekent honger. Wij hebben deze woordjes bij Jair herkent en het hielp ons zeer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:04 schreef miss_sly het volgende:
Precies, dus het is gewoon echt en bewust
Senna kan ook al een woordje zeggen huilen: NEEEENEEEENEEE
Zo klinkt het vaak echt als ze huilt, alsof ze de hele tijd ontroostbaar NEEE roept en vragen wil: waarom begrijpen jullie mij nou niet
Raissa, ik zou gewoon en vooral smorgens nog in een fles doen hoor, het is ook een stukje gemak voor jezelf. En zeker op de dagen dat je moet werken. Lennon drinkt wel de fles leeg, maar van een bordje wil hij nog geen pap. Dan is de keus niet zo moeilijk.... Ik ga het straks wel 's avonds proberen, hebben we ook meer tijd. Wat speen betreft geen tips. Ik vind ze ook nog wel erg jong om nu al af te bouwen. Wij proberen zo weinig mogelijk de speen beneden te geven, maar af en toe krijgt hij nog wel, ook omdat hij hem gebruikt om op te bijten voor de tanden.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef Raissa het volgende:
Wij hebben trouwens op het CB het advies gekregen om nu de speen weg te halen en de opvolgmelk/pap niet meer uit de fles te geven, 's morgens en 's avonds gewoon met de lepel en tussen de middag uit een tuitbeker... Echt handig vind ik het niet, vooral de pap van 's ochtends want die moet papa geven en dan zit de pap overalZijn er meer mensen die nu stoppen met de speen en zo ja, zijn er tips om dat ding af te bouwen?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:
maar het is geen brabbel ofzo het is niet dadaddamamammabababa ofzo. maar gewoon 1 keer mama en dan stil en weer mama..daarom klinkt het nu zo anders.. ik weet nog dat ze met 4a5 mnd (geloof ik) steeds mama zei en dat dat heel echt klonkquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:40 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Er is een babytaal met iets van 5 eenvoudige woordjes/ huiltjes. Nee is er een van en het betekent honger. Wij hebben deze woordjes bij Jair herkent en het hielp ons zeer.
Jair zegt vaak Ma Ma Ma. Ik weet niet zo goed of ik dit als bewust Mama zeggen kan rekenen. Mama en Papa zijn wel de woordjes die wij hem het vaakst hebben voorgezegd.
Heb je de foto van Leander in het fototopic niet gezienquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:30 schreef Kleurdoos het volgende:
een heel klein haarlokje in een doosje met een tekstje erbij en er naast begraven met een plantje erop oid?
nou eh, dan knip je zijn wimpers maar af hoorquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:34 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Heb je de foto van Leander in het fototopic niet gezienMijn kind heeft geen haar
Of met een scheermesje over zijn wenkbrauwtjesquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:37 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nou eh, dan knip je zijn wimpers maar af hoor
Ja ik heb al een leuke foto uitgeprind en ik doe ook het geboortekaartje erbij. Ik ga nog ff een paar keer proberen of ik dat handje kan scannen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:38 schreef Estrys het volgende:
Sorry, niet grappig
iets met een fotootje anders?
i knowquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:54 schreef Estrys het volgende:
Jeeeej Kleurdoos moet je zien hoe hoog wij al op de lijst staan in de OP
tijd voor een meeting!quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:00 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
i knowzag t laatst al.. kan me namelijk nog goed herinneren hoe zwanger ik al was toen Isis van jojogirl geboren werd.. en hoe groot ik leander bijv al vond toen we hier kwamen
en nu zijn wij de grotebabyclub
of elkaar wat beter de hersens inslaanquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:13 schreef Kleurdoos het volgende:
ja dan hebben we weer minimini's
en estrys idd
opzich zou midden dec. ofzo wel leuk zijn..dan kunnen ze ook wat leuker met elkaar spelen enzo?
ja maar om haar nou tot haar puberteit apart te houden is ook weer zoietsquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:19 schreef Kleurdoos het volgende:
kan
maar dat is het punt nu een beetje, ze knijpt kindjes in hun gezichten 'zachtjes!'kent ze niet
dus daarom durf ik r niet zo goed met andere kindjes te laten spelen
Is ze in december vast wel.quote:
Ja dat doet Jair ook. In de borst, hand of bijzonder leuk in de nekquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
Is ze in december vast wel.Seb is ook een knijper trouwens.
pakt hij zo'n klein stukje vel, van die gemene knijpjes
Misschien kun je gentiaan violet proberen. Dat kunje hier bestellen.quote:
verschoon je Thomas tussendoor?quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:55 schreef Ca.ra het volgende:
Zo, ik heb ook weer eens tijd om me te melden. Woensdag zijn we naar het consultatiebureau geweest, Thomas is nu een kilo aangekomen ten opzichte van zijn geboortegewicht. Dat is gewoon even 35 procent meer! In 3,5 week! Ik stond er wel van te kijken hoor, maar volgens de weegdame was het prima. Hij is ook 3 centimeter gegroeid, en is verder ook goedgekeurd.
Daarna zijn we naar mijn opa gegaan, die 85 jaar werd. Zo leuk om die twee samen te zien, Thomas is hun eerste achterkleinkind. Ik had een fotoboekje gemaakt van de eerste weken van Thomas, dat oma bij iedere gast onmiddellijk onder de neus duwde. Lief
We worstelen hier maar door qua voedingen. Woensdagnacht weer om de twee uur, vannacht zaten we ook weer in die regionen. Dan pakt hij telkens maar een borst, en dan krijg ik de tweede er met geen mogelijkheid in. Ik hoop maar gewoon dat het over een paar weken beter gaat, en ben wel blij dat er zoiets bestaat als ouderschapsverlof!
omdat die verpakkingen nog een advies geven van 5 mcg per dag. En dan was het dus 15 druppels. Maar aangezien het nieuwe advies 10 mcg is moest ik het aantal druppels verdubbelenquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:45 schreef Tinuviel het volgende:
30 druppels is idd erg veel. Waarom moet je dan zo veel daarvan geven. Onze zoon vindt ze wel heel lekker. Gaat er makkelijk in.
dat ga ik straks meteen maar eens doen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:12 schreef Jelief het volgende:
[..]
Misschien kun je gentiaan violet proberen. Dat kunje hier bestellen.
als je bv geeft wordt het wel aangeraden tot een jaar (vooral als je vaak binnen zit)quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:04 schreef huuphuup het volgende:
hahaha Innepin, dat dus iddik word echt elke nacht wakker met mn kussentje helemaal omklemd en stevig vasthouden enzo en dan geef ik zo heel voorzichtig mn slaapkussentje aan B. "je moet haar eerst verschonen hoor!"
gaat vast wel weer over tzt. hoop ik
Zweefvliegje, ik vind vitamine D voor blanke Nederlandse kindjes die hier geboren worden en voldoende buiten komen ook onzin. Hun huid past bij het klimaat waar we in wonen en als ze normaal buiten komen krijgen ze voldoende vit. D over het algemeen. Maar omdat mijn lief half Aziatisch is ben ik toch maar die stomme vit. D gaan geven omdat ik liever t zekere voor het onzekere heb. Maar ik moet ook zeggen dat ze van die 3 x 10 druppels ook weer de helft zo eruit liet lopen en daar maak ik niet echt een halszaak van ofzo. Ik ga dan niet weer nieuwe druppeltjes staan aftellen.
(bij vit. K doe ik dat wel.)
achgossiequote:Op vrijdag 18 september 2009 17:16 schreef oeke het volgende:
Leuk vind ik al die grote babietjes hier, zo heb je een beetje een vooruitzicht van wanneer ze wat gaan doen enzo. Elin zegt mama![]()
Ghe, ik weet nog zo goed de eerste keer dat ik Ko kwijt was, dat was ook 's nachts na het voeden. Ik was er van overtuigd dat hij in ons dekbedhoes zatMijn lief ging zelfs mee helpen zoeken Het kind lag natuurlijk heerlijk te slapen in zijn bedje.
![]()
Arme Tess, nog steeds koorts. Gauw beter worden hoor.![]()
Ik ben vandaag op mijn vingers getikt door mijn ha.
Ko is niet lekker, hij hoest heel erg en neus zit verstopt en hij huilt veel.
Dus ik belde de assistente, of ze misschien nog advies had.
Moest ik meteen langskomen. Ik erheen.
Gewoon een virusje en dat ik niet zo overbezorgd moest zijn.![]()
Ik had vroeger een puppie en die was ook niet lekker, Maar we zaten midden in een verhuizing dus de dierenarts bezoeken kwam niet goed uit volgens mijn moeder.
De volgende ochtend vond ik hem, dood.![]()
Nu denk ik steeds, beter te vaak naar de dokter dan te weinig. Voor mezelf ga ik niet vaak, maar Ko kan nog niet zeggen wat er aan scheelt.
Nu slaapt hij eindelijk.
ja dat weet ikquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:49 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
als je bv geeft wordt het wel aangeraden tot een jaar (vooral als je vaak binnen zit)
in flesvoeding zit het verwerkt
er zijn nogal wat discussies over wel of geen vit. D geven als je BV geeft omdat men denkt dat de samenstelling perfect is voor een baby.
maar blijkbaar mist er toch nog vit D volgens de onderzoeken en krijgen veel nederlandse kinderen te weinig vit. D binnen... ik geef t haar maar, vooral omdat ze t heerlijk vindten het alles behalve kwaad kan
quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:53 schreef Fuente het volgende:
Nou Oeke, ik vind het een ronduit achterlijke reactie! Wanneer jij je zorgen maakt, moet je gewoon terecht kunnen bij je HA. Ik voel me vaak een overbezorgde muts omdat wij met Sara echt heel vaak bij de HA zaten, maar het bleek 8 van de 10 keer terecht, en ook al is het niet terecht, ben jij iig gerustgesteld
En Merel zegt mama (mammmmma) in plaats van jahaWhoehaaa, ze zegt eerder mama dat papa
Ik vind het ook stom.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:53 schreef Fuente het volgende:
Nou Oeke, ik vind het een ronduit achterlijke reactie! Wanneer jij je zorgen maakt, moet je gewoon terecht kunnen bij je HA. Ik voel me vaak een overbezorgde muts omdat wij met Sara echt heel vaak bij de HA zaten, maar het bleek 8 van de 10 keer terecht, en ook al is het niet terecht, ben jij iig gerustgesteld
En Merel zegt mama (mammmmma) in plaats van jahaWhoehaaa, ze zegt eerder mama dat papa
nou, volgens mij heb ik er op dit moment 'last'vanquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:50 schreef Zweefvliegje het volgende:
Merel ziet eruit alsof ze nog wel een keer of 10 kan opdrukken
Wie vroeg dat laatst van die regeldagen na 6 maanden? Daar ben ik ook wel benieuwd naar..
Volgens mij kunnen er ook na 6 maanden wel regeldagen zijn, want ik neem aan dat de melkbehoefte met de tijd mee blijft veranderen. Alleen ervaring heb ik er niet mee, hier nog geen regeldagen gehad na de 6 maanden.
Gefeliciteerd met je kleine meid, Stiemie. Voor wat mental support wat betreft de borstvoeding ben je natuurlijk van harte welkom in het borstvoedingstopic.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:18 schreef Stiemie het volgende:
Hallo wij komen ons ook melden hier!
Esmee is donderdag 17 september 2009 geboren om 21:27. Op haar papa's verjaardag! Het is even flink zoeken naar een ritme hier in huis, maar dat moet binnenkort vast gaan lukken. Momenteel worstelen we vooral met de borstvoeding![]()
![]()
En een foto van ons meiske
[ afbeelding ]
wat een mooierd!quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:18 schreef Stiemie het volgende:
Hallo wij komen ons ook melden hier!
Esmee is donderdag 17 september 2009 geboren om 21:27. Op haar papa's verjaardag! Het is even flink zoeken naar een ritme hier in huis, maar dat moet binnenkort vast gaan lukken. Momenteel worstelen we vooral met de borstvoeding![]()
![]()
En een foto van ons meiske
[ afbeelding ]
Dankjewel! Ja op de uitgerekende datum geboren! En ze lijkt echt precies op Linde toen ze net geboren wasquote:Op zaterdag 19 september 2009 18:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wat een mooierd!ook op de uitgerekende datum toch?
nou dat zou ik iig wel doen!quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:51 schreef Raissa het volgende:
Even een snelle tussendoor post, een baby met 40,5 koorts MOET toch gezien worden door een arts?
Nee, ik probeer iemand anders te overtuigen...quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nou dat zou ik iig wel doen!
Is er wat met Mila?
Heb ik al gezegd maar wil ze nietquote:Op zaterdag 19 september 2009 23:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hap bellen kan geen kwaad lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |