abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72831178
Er is niks in Tess d'r bloed gevonden gelukkig. Er moest eigenlijk nog urine gecontroleerd worden maar het duurde allemaal zo verschrikkelijk lang. Ik was rond 21.00 in het ziekenhuis. Eerst gepsrekje met de verpleegkundige die wat opscheef. Toen wachten op de volgende.. de arts in opleiding. Weer heel gesprekje en ze schreef weer alles op. Toen weer wachten op d artsassistent. Weer een gesprek maar die zei hele andere dingen dan dat ik had gezegd.. communicatie.. NOT....
Ennieweej, er moest bloed geprikt worden en urine opgevangen worden. Dit was me om 22.00 meegedeeld. Om 23.00 uur kwam er eindelij pas iemand om bloed te prikken, maar nog neit voor de urine. Hardhandige botte lul die bloed afnam, kind was helemaal over de zeik. Het duurde 3 kwartier tot eenur voordat de uitslag binnen was. Ik heb Tess getroost en ze is uiteindleijk in de maxicosi in slaap gevallen. Toen kwam om 23.45 uur een andere artsassistent met de mededeling dat er in het bloed niks gevonden was en of Tess al geplast had. Dus ik zei, geen flauw idee, er is geen plaszakje geplakt. Oh zei ze, das nie zo moooi. Dus ik heb gezegd dat ik Tess niet weer wakker ging maken en dan nog langer ging wachten. Was blij dat ze eindelijk sliep.
Was uiteindelijk om 0.30 thuis. Tess meteen in bed gelegd en ze in gelijk gaan slapen tot 5.30. Toen een fles gegeven en om 6.15 lag ze weer in bed tot ik haar om 8.45 wakker meost maken.

Ik heb wel weer heel duidelijk 2 spruwplekjes op haar lip gezien.. Ik ben al weer bijna een week met die klote nystatine bezig, maar blijkbaar helpt het geen zier.

1 ding weet ik wel, ik ga NOOIT meer naar het JKZ toe. Het is een kinderziekenhuis maar volgens mij ben je daar gewoon in een fabriek...

BE, Tess hd ook meer krampen van de kruidvatvoeding. Gister nog een discussie gehad in het Kruidvat. Ik had een pak voeding over, helemaal dicht nog en had gebeld naar het algemene nummer van met de vraag of ik het pak terug kon brengen, ondanks dat ik geen bon had. Dit was geen enkel probleem. Sta ik in de winkel, werd er een partij moeilijk gedaan, want ze mochten het niet zomaar terug nemen want dat was in strijd met de voedsel en warenwet en ze konden hun vergunning kwirjtraken.. blablabla.. Dus ik zei da tik het hoofdkantoor gebeld had en ze ging nu een klachtenmail naar het hoofdkantoor sturen...Prima... maar gelukkig mocht ik het pak uiteindelijk wel terug brengen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72831431
Bah Vicky, wat een gedoe zeg
En die communicatie in ziekenhuizen, of eigenlijk het gebrek eraan... zo frustrerend! En intussen is je kind nog steeds ziek en ben je nog geen hol opgeschoten.
.... met gevoel voor drama....
pi_72831464
In eht ziekenhuis had ze trouwens ineens geen koorts meer... 36,8.
Vanmorgen weer ff gemeten en toen was het netjes 37.3.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72831911
Vicky wat een gedoe weer Hoop dat kleine Tess snel weer derzelf word.

Leander is zijn voeten aan het ontdekken. Steeds die tenen in zijn mond. Nu was is net in bad, met zeep En das niet lekker kwam ie achter.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72832197
Jeetje Vicky wat een gedoe
Wel fijn dat de koorts weg is.

Karin, Lars, welkom!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72833346
MamaNik fijn zulke complimenten en wat groeien je jongens goed zeg!

Seb! woehoe! Goed geslapen jungske, fijn dat je wat opknapt.

Vicky wat een gedoe zeg in dat ziekenhuis gelukkig maar dat de koorts nu weer gezakt is.

Nou... hier terug van een rondje dorp. We zijn op het cb geweest en direct doorverwezen naar de kinderfysio. Haar hoofdje is al plattig en de voorkeurshouding is dusdanig sterk dat er direct ingrijpen nodig was volgens de cb-arts ook houdt ze heel erg een komma-houding aan, zoals ik zei eerder in dit topic, je kunt het goed zien op deze foto. Ze ligt als een soort C-tje bijna steeds. Maandagochtend komt de fysio hier thuis langs, ze vond het fijn dat we zo vroeg bij haar kwamen want dan was er nog heel veel te doen met hele kleine ingrepen. Ben benieuwd.
Wel gelijk al een tip meegekregen, misschien is het ook wat voor jou BE... we moeten A. in de wandelwagen op haar zijkantje leggen, met haar rug tegen 1 van de wanden van de wagen aan zodat ze niet terug kan rollen. Niet helemaal op haar zijkant anders kukelt ze voorover maar gewoon zo zodat ze op haar niet-voorkeurskant ligt met haar hoofd.
Draagdoek voorlopig niet gebruiken ivm haar rug en de kommahouding die ze aanneemt.

De cb arts was wel verbaasd over dat ze al zoveel kon en je zo goed volgde en aankeek voor zo'n jong kindje. Jeuh ze vroeg ook of ze al lachte naar ons. Ja dat doet ze wel maar ik dacht dat dat nog onbewust was, omdat ze ook naar de lamp lacht (serieus ) maar volgens de arts zou dat best wel bewust kunnen zijn en lachen heel veel kindjes naar de lamp want licht = leuk ofzo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72833427
Jeetje Huup.. hoop dat de fysio snel verbetering aan kan brengen bij jullie meisje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72833469
Tjee, Vicky wat een gedoe zeg! Ongelooflijk om een baby zo te laten wachten.
Fijn dat de koorts weer weg is.
Hopelijk helpt het om terug te gaan naar Friso.

Hier ook een verkouden mannetje. Heel ongelukkig is hij. Veel huilen, en snotteren.
Vanochtend maar bij me genomen in bed, zo zielig was hij. Van 6 tot 8 nog samen geslapen.
En nou heb ik vanmiddag ook nog eens mijn allereerste afspraak zonder hem.
Op een uur reizen van huis.

BM en Kleurdoos, dat is fijn om te horen. Alhoewel ik het soms moeilijk vind om zijn hoofdje te draaien als hij echt niet wil laat ik het maar zo.
Maar ik draag ook heel veel dus dan is de druk ook van het hoofdje af. Hoop dat het ook helpt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72833564
Huup, wat naar! En inderdaad ligt ze heel scheef op die foto. Fijn dat jullie er snel bij zijn!
Wat lief dat ze zo lacht al.
pi_72833897
Ik was het topic kwijt!
Voor kindjes met een voorkeurshouding is dit een ideaal ding! Je legt ze bij elk slaapje op hun andere zijde, zodat hun hoofdje mooi rond blijft. Als het al is afgeplat, dan kan je vaker de "verkeerde" kant kiezen dan de "goede" kant. Het heeft bij ons erg geholpen!

Onder andere hier te koop: http://www.babycare.nl/baby-sleep-p-113.html

Vicky wat een gedoe bij het ziekenhuis, het is ook altijd hetzelfde! Gelukkig is de koorts voorbij!

Hier trouwens een speenvarkentje.. GILLEN! Niet normaal! Ze schreeuwt de hele boel bijmekaar, geen idee waarom! Waarschijnlijk even haar stembanden oefenen ofzo
Het is namelijk geen huilen ofzo. Verder "praat" ze nog steeds met een dubbele tong. Heb zonet even de HA gebeld, maar die vond het niet alarmerend en zij dat kindjes wel vaker even niet weten wat ze met hun tong moeten doen
pi_72834045
die hebben wij ook gebruikt, de eerste tijd werkte dat goed inderdaad. en dan liggen ze tenminste ook niet alleen maar op hun rug en wordt 't achterhoofd dus ook minder afgeplat. (bij ons werd sowieso nog niet aangeraden om ze altijd maar op de rug te leggen: op de zij was juist het devies. en dan telkens wisselen welke zij). maar met dit hulpstuk rollen ze niet so makkelijk per ongeluk door naar de buik. als ze wat groter worden helpt dit al snel niet meer trouwens hoor. dan wurmen ze zich daar zo uit. of rollen er gewoon overheen.
pi_72834187
ik vermoed dat de fysio ook zo'n kussen meebrengt voor ons, of ons adviseert om er een aan te schaffen. en ergens hoop ik dat ook en anders ga ik wellicht zelf op zoek of vraag ik de HA

maar ik denk dat enkel op de zij laten slapen bij ons niet voldoende gaat zijn. Wellicht wel voor de vorm van het schedeltje, maar omdat haar rug ook zo scheef is en omdat je echt een weerstand voelt zeg maar als je haar hoofdje de andere kant op legt denk ik dat er toch iets meer oefening en dergelijke nodig zal zijn.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze aan dat ruggetje gaan doen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72834291
Trouwens, ik kom nog even terug op dat ene artikel wat laatst in de krant stond over platte hoofdjes en voorkeurshoudingen enzo...

Daarin stond dat het advies ook is dat op cb's aan de ouders duidelijk gemaakt moet worden dat een afgeplat hoofdje slechts een cosmetisch probleem is. Maar nu vertelde de cb-arts dus vanmorgen dat ze snel in willen grijpen omdat zo'n hoofdje nou juist niet enkel een cosmetisch probleem is; dat het wel degelijk juist ook gevolgen heeft voor de motorische ontwikkeling van een kindje omdat de hersentjes anders groeien en zich anders ontwikkelen aan de platte kant. Daardoor zou een kindje met een sterke afplatting zich motorisch veel langzamer ontwikkelen enzo.
Des te meer reden dus om aan de bel te trekken als je denkt dat je kindje een scheef hoofdje heeft.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72834401
Wij hadden die ook te leen gekregen van de fysio, maar Kobus heeft de hele buurt bij elkaar gegild toen hij erin lag, Echt niet te geloven. Dus weer terug gebracht. Helaas.

Het zal toch wel dat ze daar oefeningen voor hebben, Huup? Heeft ze er eigenlijk last van, pijn bedoel ik?
Fijn trouwens dat ze bij jullie thuis komt.

Mijn jochie ligt af en toe zo te hoesten/blaffen in zijn slaap, echt zo zielig. Soms verslikt hij zich en dan lijkt het of hij stikt. Hoop dat hij gauw weer beter is.
pi_72834663
ahw Kobus zeehond zo zielig klinkt dat

oh ik denk ook wel oefeningen idd hoor Oeke maar ik kan me zo gauw niet indenken wat voor soort oefeningen daar ben ik dan weer benieuwd naar enzo haha

Ze heeft er voor zover ik kan beoordelen geen pijn aan of last van verders gelukkig. Eigenlijk, om heel eerlijk te zijn vind ik haar tot nu toe een voorbeeldig kind, om het zo maar even te noemen Ze groeit idioot goed. Ze slaapt goed. Zo goed zelfs dat ze maar 5 voedingen op een dag krijgt, omdat ze gemiddeld zo'n 5 uur tussen twee voedingen in slaapt ze huilt eigenlijk nauwelijks, behalve als ze wakker wordt om gevoed te worden. En ze is heel alert en "wijs" voor haar 3 weekjes. Dus behalve een sterke voorkeur is er verder lichamelijk niets aan de hand voor zover ik kan zien/merken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72834771
Jeetje Huup, weet je al wanneer je bij de fysio terecht kan?

Merel was gisteren ook weer bij het CB. Mijn kleine spekmormel weegt nu 9590 gram en is 69,5 cm lang. Ze doet het verder prima, groeit lekker in d'r eigen lijntjes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72834958
Merel speklapje
heerlijk toch? A. is ook gewogen en is idd een kilo aangekomen nu nomnomnom haha

maandagochtend komt de fysio hier thuis langs
dus voor het weekend moest ik me braaf aan de wandelwagentip houden van haar en maandag zou ze haar hele truukendoos tevoorschijn halen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72835018
Huup, fijn dat het verder gewoon heel goed met haar gaat! Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor oefeningen dat zijn. Misschien yoga achtige oefeningen en hier moeten we hem veel op de buik leggen.

Ik schrok wel van je cb arts. Hier zijn ze er vrij relaxed onder, inderdaad cosmetisch enzo. Zelfs het behoorlijk goed bekend staande kinderfysiotherapiecentrum zei hetzelfde. Nog maar even extra bij Ko gaan kijken maar hij ligt op zijn goede kant. Voor ons dan.

Merel, lekker spekkoekje! Wat groei je goed!
pi_72835415
Jesse was weer op het CB voor zijn 2e x prikjes. hij is nml bijna 3 maanden.

Hij weegt nu 6580gram en is 60,5cm. Volgens mij groet hij aardig... hij is nu 12,5 week (geboorte 4200/51)
pi_72835566
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:26 schreef bixister het volgende:
die hebben wij ook gebruikt, de eerste tijd werkte dat goed inderdaad. en dan liggen ze tenminste ook niet alleen maar op hun rug en wordt 't achterhoofd dus ook minder afgeplat. (bij ons werd sowieso nog niet aangeraden om ze altijd maar op de rug te leggen: op de zij was juist het devies. en dan telkens wisselen welke zij). maar met dit hulpstuk rollen ze niet so makkelijk per ongeluk door naar de buik. als ze wat groter worden helpt dit al snel niet meer trouwens hoor. dan wurmen ze zich daar zo uit. of rollen er gewoon overheen.
In het ziekenhuis moesten we Mila altijd om en om op haar zij leggen. Toen ze naar huis mocht werd er geadviseerd dit thuis ook te doen. De kraamhulp vond het een stom advies en eiste bijna dat we Mila op haar rug zouden leggen. Hebben we niet gedaan overigens, we hebben Mila heel eigenwijs steeds op dr zij gelegd

En we zijn ook weer terug van het CB, 70cm en 7855 gram.
pi_72835584
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef oeke het volgende:
En nu heb ik zin in spekkoek Of een andere cake. Of koek. Of wat dan ook, als het maar gegeten kan worden.
Serieus, ik heb nog steeds de (vr)eetgewoontes van tijdens de zwangerschap, heb de hele tijd honger en eet best veel
Hebben meer pasbevallen mama´s hier last van? Zo ga ik natuurlijk nooit in mijn pre-zwangerschap kleren passen
pi_72835643
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef oeke het volgende:
Huup, fijn dat het verder gewoon heel goed met haar gaat! Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor oefeningen dat zijn. Misschien yoga achtige oefeningen en hier moeten we hem veel op de buik leggen.

Ik schrok wel van je cb arts. Hier zijn ze er vrij relaxed onder, inderdaad cosmetisch enzo. Zelfs het behoorlijk goed bekend staande kinderfysiotherapiecentrum zei hetzelfde. Nog maar even extra bij Ko gaan kijken maar hij ligt op zijn goede kant. Voor ons dan.

oh het zal ongetwijfeld om excessen gaan hoor
en ik heb ook begrepen van de arts dat er een verschil is tussen een voorkeurshouding met het hele lijfje zoals A. schijnbaar dus heeft, of alleen een voorkeurshouding voor het hoofdje waar bij ze het hoofdje 1 kant op willen hebben.
Met name die eerste heeft gevolgen voor motoriek en het lichaam enzo, die laatste zal er misschien minder snel gevolgen zijn. Ik geloof ook dat dat beter te verhelpen is met simpele ingrepen zoals het bedje andersom opmaken en bijvoorbeeld tijdelijk aan 1 kant voeden enzo.

Nouja goed, ik ben heel benieuwd wat de fysio er maandag allemaal over te zeggen heeft.
En ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat zowel de huisarts gister, als de cb-arts vandaag (als ook de fysio na 1 blik ) me direct serieus namen. Ik was ergens namelijk best bang dat ik weggestuurd zou worden met een "kijk het nog maar een tijdje aan" advies zeg maar.
Iets met voorkomen en genezen enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72835680
Ja daar had en heb ik nog steeds erg veel last van al ben ik al bijna 16 maanden geleden bevallen

Wat hebben jullie allemaal een lekkere spek kindjes inderdaad
En huup de oefeningen zijn vind ik nogal vreemd voor een afgeplat hoofdje.
Ik moest het kitten onderste boven en idagonaal wegleggen als het aan haar lag
Dat heb ik 2 weken gedaan en toen ben ik naar de osteopaat gestapt.. en alles was verholpen ook haar voorkeurshouding etc
pi_72835691
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef Kersjes het volgende:

[..]

En nu heb ik zin in spekkoek Of een andere cake. Of koek. Of wat dan ook, als het maar gegeten kan worden.
Serieus, ik heb nog steeds de (vr)eetgewoontes van tijdens de zwangerschap, heb de hele tijd honger en eet best veel
Hebben meer pasbevallen mama´s hier last van? Zo ga ik natuurlijk nooit in mijn pre-zwangerschap kleren passen
nee
ik ben verbaasd over mezelf maar ik heb nog nooit zo gezond gegeten als nu

mn lief propt er af en toe een koekje of chocolaatje bij me in maar echt serieus die hele sterke trek in zoet en suiker die ik wel tijdens de zwangerschap had is volledig weg! Terwijl ik best wel een zoetekauw ben normaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72836119
Even een voor iedereen. Mn kleine man is boos, voelt zich niet zo lekker denk ik. Ineens weer erg verkouden, snot loop eruit. En tand nog niet helemaal door.
pi_72836379
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Hapje Merel ?

Nee ik herken het niet, tenminste niet anders dan voor/tijdens de zwangerschap.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 17 september 2009 @ 13:49:53 #126
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72838061
Huup dat fijn dat er serieus gekeken word naar jullie mooie meiske! Super dat ze het zo goed doet!

Wij zijn ook weer op het CB geweest, ons kleine reusje weegt inmiddels 9780 gr en is al bijna 73 (!!!) cm lang!
Ze doet het fantastisch en volgt lekker het grote kindjes lijntje!
pi_72838799
jeutje fruppel..Danique is flink

hier was Elin net aan t lollen en toen kukelde ze op r snoet
van heel hard lachen naar heel hard huilen
  donderdag 17 september 2009 @ 14:14:47 #128
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72838904
Jep het is een lange dame! Maar goed wij zijn ook groot: , ik 1.85 en haar papa 1.99 dus ze heeft het niet van vreemden

Arme Elin
pi_72838975
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:14 schreef Fruppel het volgende:
Jep het is een lange dame! Maar goed wij zijn ook groot: , ik 1.85 en haar papa 1.99 dus ze heeft het niet van vreemden

Arme Elin
qua gewicht bedoel ik.. elin is nu ook wel 73 cm of langer vorige keer 72
(ik 1.80 vriend 2.02) dus dat vond ik niet zo bijzonder
maar die spekkies
Elin zit nu denk ik net op een kilo of 9
  donderdag 17 september 2009 @ 14:23:22 #130
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72839164
En het gekke is, die spekkies heeft ze helemaal niet zo erg. Het is best een lange dunne alleen stevige bovenbenen.
Dus geen idee waar het gewicht inzit eigenlijk!

Idd jullie zijn ook zo lang, was ik even vergeten! Gaaf, lange meisjes rulen
  donderdag 17 september 2009 @ 14:23:50 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72839179
Jeetje Fruppel, goeie scores!

Arme Elin.....

Vicky, wat een gedoe weer zeg. Hoe gaat het nu?
pi_72840368
Vicky gelukkig dat er niks ergs bleek en dat ze vanochtend geen koorts meer had!

Huup, fijn dat je meteen doorgestuurd werd naar de fysio. Je kan er niet snel genoeg bij zijn lijkt me!

Elin

Mikoxx hoe gaat het met drinken?
pi_72841005
Danique! wat groei je goed <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72841579
Oy Huup, goed dat er zo direct gehandeld wordt! Vervelend natuurlijk dat het uberhaupt nodig is, maar ik hoop dat je wel wat geruststelling kan halen uit de snelle actie, en dat de fysio zegt dat je er lekker vroeg bij bent is natuurlijk ook alleen maar goed.

Kersjes, ik doe met je mee hoor... ik eet álles. En het liefst de hele dag door
pi_72842396
Danique! Groterd! En, kleine meisjes rulen ook
Sara was ook een lange, Merel is kort (en vierkant inmiddels )
Sara
Merel
Ukje
pi_72842397
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:33 schreef innepin het volgende:
Kersjes, ik doe met je mee hoor... ik eet álles. En het liefst de hele dag door
idem nog steeds
ben sinds gisteren maar eens overgestapt op niet al te veel slechts in huis halen, zodat wat ik eet nog enigszins acceptabel eet (behalve de vienetta dan ) maar ik eet veel en constant.

huup, wat fijn dat er actie wordt ondernomen en je opmerkingen niet worden weggewuifd als overbezorgd!

Danique, wat fijn dat het zo goed gaat!

Vicky, Tess dus nu weer helemaal in orde? gelukkig maar!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 september 2009 @ 16:18:07 #137
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72843174
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:54 schreef Fuente het volgende:
Danique! Groterd! En, kleine meisjes rulen ook
Sara was ook een lange, Merel is kort (en vierkant inmiddels )
Wat grappig he dat het zo'n verschil is tussen 2 zusjes!
Vind je meiden zo leuk
pi_72843316
oehh spekkoek...
*klemt zichzelf aan stoel vast... * ik woon naast de toko

Tess heeft daarstraks maar 80 cc gedronken. Ik was bij BE en die heeft me een Avent fles meegegeven om te proberen, maar dat is ook geen succes. Net thuis nog een beetje gegeven en toen heeft ze nog 60 gedronken.
Ze had wel weer verhoging: 37,9. Heb dr nu in bed gelegd met een zetpilletje...

Fijn dat het zo goed gaat met Danique!
Merel, spekkie!

Ohh ik vergeet het helemaal.. Oscar is echt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72843966
Vicky, hopelijk knapt Tess snel op

Fruppel, ja qua lichaamsbouw zijn ze echt heel anders (hoewel Sara ook zeker wel spekkig was, alleen ook echt lang). Maar qua koppies gaan ze steeds meer op elkaar lijken
Thnx!
Sara
Merel
Ukje
pi_72844365
Och Tess ze is echt een zorgenkindje hè Vicky? Spruw, constant huilen, ziek, nog een keer of twintig spruw... zielig voor haar én heel vervelend voor jou

Miss sly, ik ben overgestapt op lolly's kopen, daarmee krijg ik toch mijn dosis zoete troep binnen, maar ik doe er heel lang over
pi_72844419
Innepin.. ik word er doodziek van...
Zou leuk zijn als de ellende nou eens gewoon over was..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72845334
kersjes ook hier aldoor trek, en eet lekker door....

tess beterschap
Huup, gelukkig zijn jullie er snel bij, en is A er snel bij gebaat.
Danique wat groei je hart meissie
Miss hoeis het met Senna?
Innepin is Willow alweer jullie tevreden dochter?

hier een zijslaper die zelf naar zijn zij rolt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72846129
Beterschap voor Tess !

Jeej Danique groeit goed zeg!

Ik heb net bij mijn ouders met Seb op de weegschaal gestaan daar kwam hij op 7,8 kilo. Dat zou betekenen dat hij 500 gram is aangekomen iets meer dan een maand tijd. Volgens mij is dat niet zoveel, maar goed we hoeven pas over een week of drie weer, dan zullen we het precies weten.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72846242
Vicky dat kan ik me heel goed voorstellen hoor.
Bar, Willow is hartstikke tevreden! Zolang je d'r maar eten in stopt Ze huilt bijna nooit zonder goede reden, ze eet goed, groeit goed, lacht veel en produceert flinke luiers. En soms weet ze naast de luier te poepen. Zoals net toen ze alleen in rompertje op mijn schoot zat. Poeprok

Hoe doet Roy het?
pi_72846334
Ik ook Vicky. Ik kan me voorstellen dat je soms met je handen in het haar zit. Dit is toch niet wat je je er van voorstelt he.
pi_72847143
Danique, wat groei jij lekker!

En Willow ook al zo'n smulpaap!

Kersjes, ik moet bekennen dat ik ook last heb van het bodemloze put syndroom... Ik probeer van niet maar de wil is zwak. En daar word ik helemaal niet blij van. Maar goed, dat hoort niet hier.

Vicky, misschien werkt Daktarin beter. Mijn Lactatiekundige zei dat spruw vaak resistent wordt voor Nystatine. Het is ook veel minder een smeerboel. Je moet het na elke voeding in het mondje smeren met bv een wattenstaafje of je pink. Bij ons werkt het heel goed tot nog toe.

Kobus had vanmiddag een wat hogere temperatuur net voordat ik voor het eerst weg zou gaan naar een andere stad enzo. Hij heeft heel lang geslapen en zijn flesje leeggedronken. Temp was ook weer gedaald. Toen ik thuis kwam wilde hij nog wel even bij mij drinken.

Neusspray, doe je dat het beste voor het slapen?
pi_72847517
Daktarin hebben we ook al gehad
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72847693
He, dat is jammer! Stomme k*t spruw.
pi_72847767
Vicky wat naar zeg die spruw die niet over lijkt te gaan.
Joh ik hoop echt dat dit snel overgaat. Ik kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit.

He He lekkere poepbroeken. We hadden hier vanmiddag een Puckapoepzak

Morgen weer naar het cb en de eerste prikjes halen. Ik ben benieuwd hoe zwaar ze nu is.
Verder is het lekker druk hier met shoppen voor een puber die overal uitgegroeid is en voor dochterlief die nu richting mt 62 gaat. Ik kan niet zo heel lang steeds naar het centrum, dus kan tot nu toe elke dag shoppen Lol.
Vandaag weer een fancy broek voor m'n zoon gekocht voor z'n klassenfeest morgenavond
pi_72850116
Vicky, wat vervelend zeg. Jammer dat de Avent fles ook geen succes blijkt. Pfff ik vond de afgelopen 5 weken met Joep ook zo vervelend met het gemorrel met zijn fles. Gelukkig is dat nu echt over en drinkt hij weer normaal. Waar dat dan ineens vandaan kwam? En waarom het nu weer over is? Wat ik soms wel deed was eerst rustig op de bank beginnen met de fles geven, dan kwam het euvel... de 100 cc (ja Joep wist ook precies wanneer ie 100 op had) en dan ging ik lopen, met hem in mijn armen en hij zijn fles in zijn mond. Beetje rond kijken, voor het raam kijken. Ik was hem eigenlijk gewoon aan het afleiden van het feit dat ie aan het drinken was en dan dronk soms nog wel 50 tot 60 cc erbij.

Wat een goed groeiende kinders hier! Danique en Merel! Goed zeg.

Arme Kobus, aan het snotteren vent? Ik hoop dat je snel opknapt hoor Ja Oeke, neusspray voor het slapen is okay.

Ben benieuwd Huup, wat ze maandag zeggen. Hier alleen voorkeurshouding met zijn hoofd. Ik leg Joep ook altijd op zijn zij in bed. Wij zijn nu bijna 2,5 maand daar mee bezig en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog altijd zijn hoofd best wel scheef vind... en dat terwijl ik ook vroeg aan de bel heb getrokken. Maar de fysio zegt iedere keer... dat komt wel. Ik sta ook altijd aan Joep zijn rechterkant, de ene keer vind ie me wel interresant genoeg en soms ook niet dan gaat ie gewoon links naar de lamp liggen kijken. Dan moet ik echt even op en neer springen en Hoera roepen of klap eens in de handjes zingen en dan heb ik weer zijn aandacht

Welkom Lars!
Niet mieten! Door gieten!
pi_72850728
Wij hebben trouwens op het CB het advies gekregen om nu de speen weg te halen en de opvolgmelk/pap niet meer uit de fles te geven, 's morgens en 's avonds gewoon met de lepel en tussen de middag uit een tuitbeker... Echt handig vind ik het niet, vooral de pap van 's ochtends want die moet papa geven en dan zit de pap overal Zijn er meer mensen die nu stoppen met de speen en zo ja, zijn er tips om dat ding af te bouwen?
  donderdag 17 september 2009 @ 19:56:05 #152
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72850914
Raissa, hier inderdaad hetzelfde advies gekregen, tuitbeker raden ze alleen niet aan hier. ze kunnen beter direct uit een gewone beker leren drinken maar goed dat moeten we nog maar eens gaan bekijken.
Speen helemaal weglaten gaat hier niet werken want dan slaapt ze niet, ze heeft die speen echt nodig om in slaap te vallen en dat vind ik ook prima.
Verder krijgt ze hem gewoon niet, speen ligt in bed te wachten tot ze weer gaat slapen
  donderdag 17 september 2009 @ 19:56:37 #153
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72850940
hmm vrij nutteloze post eigenlijk maar goed geen tips dus en zeer benieuwd naar de tips die komen gaan!
pi_72851095
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:56 schreef Fruppel het volgende:
Raissa, hier inderdaad hetzelfde advies gekregen, tuitbeker raden ze alleen niet aan hier. ze kunnen beter direct uit een gewone beker leren drinken maar goed dat moeten we nog maar eens gaan bekijken.
Speen helemaal weglaten gaat hier niet werken want dan slaapt ze niet, ze heeft die speen echt nodig om in slaap te vallen en dat vind ik ook prima.
Verder krijgt ze hem gewoon niet, speen ligt in bed te wachten tot ze weer gaat slapen
Dat is hier dus eigenlijk precies zo
Ik denk ook dat ik de melk niet in een tuitbeker ga doen maar in een gewone beker, dat kent ze al
  donderdag 17 september 2009 @ 20:01:20 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72851140
Pfff, drukdrukdruk! Weinig tijd om bij te lezen of te posten zelf.
Al die visite maar steeds...
En Tess maar vrolijk lachen en spuugbelletjes blazen vanmiddag maar drinken ho maar...

Huup, ik vond het gisteren op die foto van jou ook wel echt heel duidelijk te zien hoor, dat het niet alleen haar hoofdje is, maar echt haar hele lichaam. Fijn dat de mensen die er verstand van hebben ook meteen ingezien hebben dat zsm actie het beste is.
Dat is toch een heel ander verhaal dan alleen dat eigenwijze koppie hier.

Ik moet zeggen dat ik hem sinds gisteren om het andere slaapje in dat kussen heb liggen wat Zweefvliegje liet zien, die hadden we voor Sasha al aangeschaft, en het lijkt wel te werken, hij lijkt toch wel te ontdekken zelf ook dat er ook nog een andere kant is. En wellicht ook omdat hij toch wat minder verkouden lijkt dat dat andere oortje ook weer wat meer mee gaat werken.
As dinsdag komen ze hier thuis om de gehoortest opnieuw te doen.

Oh, en over eten en vreten... ik heb me 3 weken lang laten gaan maar vond het nu toch wel heel erg zonde van alle moeite die ik in mijn zwangerschap gedaan heb dat ik nu de kaken weer op elkaar heb zitten al een dag of 3 en het valt me niet eens zo heel zwaar, blijkbaar zit dat brave gedrag van de zwsch er goed in gebakken. En de weegschaal die al weer naar wat meer neigde is nu weer gewoon heel erg lief voor me.
pi_72852531
ik hoop dat Oscar gewoon met vlag en wimpel gaat slagen voor de gehoortest BE

Ooooh wat moet ik me inhouden om niet direct naar boven te rennen om haar vast te pakken enzo als ze ligt te mekken zeg

mn lief is nu zijn moeder aan t uitleggen wat tegen mij gezegd is op het cb en hij legt het heul verkeerd uit haha. Hopelijk is schoonmams nu niet straks in rep en roer door de beroerde uitleg van mn lief... maar goed
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72853048
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:

Ooooh wat moet ik me inhouden om niet direct naar boven te rennen om haar vast te pakken enzo als ze ligt te mekken zeg

mn lief is nu zijn moeder aan t uitleggen wat tegen mij gezegd is op het cb en hij legt het heul verkeerd uit haha. Hopelijk is schoonmams nu niet straks in rep en roer door de beroerde uitleg van mn lief... maar goed
Waarom doe je dat dan niet gewoon? Rennen hoeft niet natuurlijk maar het is een hele logische reactie van je hoor 't Is voor A. alleen maar fijn als ze weet dat ze gehoord wordt.

Vervelend van haar voorkeurshouding maar goed dat je zo snel aan de bel hebt getrokken!

BE, succes met de gehoortest. 't Komst vast helemaal goed, maar het spannend is het wel.
pi_72853386
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Jore het volgende:

[..]

Waarom doe je dat dan niet gewoon? Rennen hoeft niet natuurlijk maar het is een hele logische reactie van je hoor 't Is voor A. alleen maar fijn als ze weet dat ze gehoord wordt.

Vervelend van haar voorkeurshouding maar goed dat je zo snel aan de bel hebt getrokken!

BE, succes met de gehoortest. 't Komst vast helemaal goed, maar het spannend is het wel.
oh ik heb het er niet helemaal duidelijk neergezet denk ik.

mevrouw "praat" in haar slaap
en mijn toeschietreflex en ik stuiven het liefst gelijk de trap op maar na 700 keer de trap op en af stormen ben ik er nu inmiddels achter dat ze over het algemeen gewoon heerlijk ligt te slapen, dus dat ik even de volgende mekjes moet afwachten om te weten of ze echt wakker is

als ze wakker is dan pak ik haar uiteraard wel gewoon gelijk op
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 17 september 2009 @ 20:58:21 #159
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_72853668
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:

Als je dat wilt: gewoon gaan. Ik heb in het begin Annicka nog geen seconde laten mekken. Kan me geen bal schelen wat anderen zeggen, ik wil het niet, dus gebeurt het niet. Nu met acht maanden doe ik het af en toe een beetje, als ik zie dat ze moe is en weet dat ze binnen 5 minuten in slaap zal vallen. En dan nog moet het protest niet te heftig zijn (naar mijn zin. )

Spuitelf is: ik moet niet tv-kijken en reageren tegelijk... (Ik kijk dubbeltje op zijn kant)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_72853901
Vicky beterschap met Tess.

Fruppel wat groeit Danique goed.

BE succes voor Oscar met de hoortest.

Huup ik weet, dat het helemaal goed komt met A. dr voorkeurshouding. De fysio kan er zeker wat aan doen.

Hier hadden wij vanavond een kind die zijn groentehap overal aan het rondspugen was. Meneer vond het hartstikke leuk om precies nadat er een lepel in zijn mond was gegaan brrrrr te doen. Alleen Mama vond dat wat minder.

Een tijd geleden vroeg iemand hier het advies als het kind de lepel wil hebben. Daarop zei iemand anders geef hem zijn eigen lepel. De reactie van weer iemand anders was hetzelfde als hier gebeurt. Dan stopt hij de lepel waarmee die mocht spelen in zijn mond en dat was het dan voor zijn hapje. Niet echt een succes voor ons dus. Maar Tomaat wordt ook niet zijn favoriet denk ik. Verder gaat alles goed hier, net gebadderd en nu ligt meneer te slapen. Kan ik eventjes strijken en zijn voeding voor morgen klaar maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72854007
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als je dat wilt: gewoon gaan. Ik heb in het begin Annicka nog geen seconde laten mekken. Kan me geen bal schelen wat anderen zeggen, ik wil het niet, dus gebeurt het niet. Nu met acht maanden doe ik het af en toe een beetje, als ik zie dat ze moe is en weet dat ze binnen 5 minuten in slaap zal vallen. En dan nog moet het protest niet te heftig zijn (naar mijn zin. )

Spuitelf is: ik moet niet tv-kijken en reageren tegelijk... (Ik kijk dubbeltje op zijn kant)
ditto
pi_72855170
Wat gezellig dat ze in haar slaap praat Huup. Ik had dus precies dezelfde reactie als de anderen, maar las gelukkig al door.

BE, Oscar slaagt vast gewoon voor zijn test. Fijn dat zijn oortje ook meer open lijkt te zijn dat hij ook de andere kant interessant gaat vinden.

Kobus hoest zo heftig, het is een combinatie tussen kokhalzen en hoesten. En ook maar af en toe, maar dan wel heel heftig. Iemand enig idee?
Als dit doorzet ga ik maar naar de dokter morgenochtend.
Zo zielig vind ik het.
pi_72857240
Dagje van huis en die kleine mop heeft tussen de hazeslaapjes door bijna alleen maar gehuild... Toeval of misschien even een ongemakkelijk dagje ("sprongetje" of hoe je het noemen wilt)...?
Ze is nu al even stil, ik denk dat ik zo ook maar naar bed ga.

Zieke kindjes beterschap.
Fake it till you make it...
pi_72857418
Och wat sneu voor Iris.

Ik heb hier weer een flesweigeraar. Hetgeen er net ingegssn is is er ook weer uitgekomen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72857832
Beterschap voor alle ziekige kindjes! Zo sneu als ze niet lekker zijn.

Vanmiddag dus de begrafenis gehad. Meneer was lekker gebadderd en gevoederd voordat we van huis gingen, viel in de auto in slaap en heeft bij het rouwcentrum gewoon doorgepit in de maxi cosi. Toen door naar de begraafplaats en daar had ik hem in de draagdoek gedaan. Hij heeft overal doorheen geslapen en ik was zo blij dat hij in de hoek hing! Buiten het feit dat we behoorlijk ver moesten lopen over grindpaadjes en dat met een wagen nogal rottig gaat kon ik op deze manier lekker met hem knuffelen en dat gaf troost. Was toch erg emotioneel allemaal.
Veel mensen wilden graag even spieken, heb de doek vele malen even opzij gedaan om de nieuwgierigen een kijkje te gunnen. Pas toen we op de terugweg waren, 2 minuutjes van huis, werd hij wakker.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:33:12 #166
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72858091
Kersjes, wat fijn dat het zo goed is gegaan vandaag.

Huup, prettig dat de fysio al zo snel langskomt.

Vicky, gelukkig is de koorts bij Tess gezakt.

Heeft er iemand ervaring met het doorprikken (of wat ze dan ook doen) van een traanbuisje bij baby's?
Ik zit erover te denken om toch maar weer een keer contact op te nemen met de huisarts. Arm meisje zit al 9 maanden met een altijd vies, regelmatig dichtgeplakt oog. Vind eigenlijk dat ze daar nu wel wat aan mogen doen...
  donderdag 17 september 2009 @ 22:54:01 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72859357
Ik heb er geen ervaring mee Grasjes, maar ik kan me goed voorstellen dat je er na zo'n lange tijd wel vanaf wil idd...

Kersjes, fijn dat het goed gegaan is.
pi_72865996
ze zegt echt mama! vannacht ook
MAMA MAAAAAAAAMAAAAAAAAA tot ik kwam, bij papa was t niet goed.
Of t nou bewust is of niet..ik denk zelf van wel hoor t is een MAMA zonder gebrabbeldings
pi_72866066
KD wat goed, ze zegt mama
tuurlijk is het bewust, tuurlijk!
pi_72866153
als ze dada (dagdag) kan
kan ze mama ook
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:04:13 #171
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_72866207
KD wat goed! Leuk zeg!
Ik kan niet wachten tot Joep dat gaat zeggen. Lijkt me zo Soms als ie heeeel hard moet huilen dat gilt ie meeemeeemeeemememe. Dat lijkt een beetje op een voorloper van mama
Niet mieten! Door gieten!
pi_72866215
Precies, dus het is gewoon echt en bewust

Senna kan ook al een woordje zeggen huilen: NEEEENEEEENEEE
Zo klinkt het vaak echt als ze huilt, alsof ze de hele tijd ontroostbaar NEEE roept en vragen wil: waarom begrijpen jullie mij nou niet
pi_72866249
haha
elin huilde altijd als een lammetje

meh hmmbeh heel zachtjes en met zo'n trilling
pi_72866337
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:01 schreef Kleurdoos het volgende:
als ze dada (dagdag) kan
kan ze mama ook
Seb kan nog steeds niet zwaaien en dag zeggen en er zijn al drie dagen om

Seb huilde meer als een speenvarken

[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 18-09-2009 09:35:10 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 18 september 2009 @ 09:11:25 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_72866345
even een tussendoorvraagje voor de jongensmama's: herkennen jullie het dat de kleine tijdens het verschonen (en vooral met een poepluier) naar zijn zaakje (sorry, weet het even neit netter te omschrijven ) ligt te graaien?? en dan bij voorkeur als hij een poepluier heeft en als ik niet snel genoeg ben zijn vingers onder de poep zitten ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_72866371
Kersjes, fijn dat het goed ging! En ik kan me indenken dat in de doek heel erg prettig is op zo'n moment

Alle zieke kindjes
Sara
Merel
Ukje
pi_72866400
Ow KD maar zachtjes met die trilling kan ze ook erg goed en ook beginnen met een heel erg zielig snoetje, een klein pruillipje en dan beginnen met dat trillende huiltje
pi_72866522
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:
even een tussendoorvraagje voor de jongensmama's: herkennen jullie het dat de kleine tijdens het verschonen (en vooral met een poepluier) naar zijn zaakje (sorry, weet het even neit netter te omschrijven ) ligt te graaien?? en dan bij voorkeur als hij een poepluier heeft en als ik niet snel genoeg ben zijn vingers onder de poep zitten ??
pi_72866537
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Seb kan nog steeds zwaaien en dag zeggen en er zijn al drie dagen om

Seb huilde meer als een speenvarken
ik neem aan dat je niet <-- bedoelde? ook niet voor de spiegel?
naja t slaat toch nergens op want ik ga bijna nooit weg
pi_72866580
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Ow KD maar zachtjes met die trilling kan ze ook erg goed en ook beginnen met een heel erg zielig snoetje, een klein pruillipje en dan beginnen met dat trillende huiltje
ahw ja bij die kleintjes is dat te schattig
nu kan ze idd schreeuwen als een luchtalarm als er iets is
pi_72866776
quote:
Yep herkenbaar idd. Gelukkig zijn zijn poepluiers niet zo vol en zit hij dus niet met zijn handen in de poep. Of moet ik zeggen (nog) niet. Ik zou wel benieuwd zijn waarom zij dat doen? Is het gewoon nieuwsgierigheid, spelerij of zo?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72866828
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:22 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik neem aan dat je niet <-- bedoelde? ook niet voor de spiegel?
naja t slaat toch nergens op want ik ga bijna nooit weg
zeg ik toch
pi_72866958
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:04 schreef miss_sly het volgende:
Precies, dus het is gewoon echt en bewust

Senna kan ook al een woordje zeggen huilen: NEEEENEEEENEEE
Zo klinkt het vaak echt als ze huilt, alsof ze de hele tijd ontroostbaar NEEE roept en vragen wil: waarom begrijpen jullie mij nou niet
Er is een babytaal met iets van 5 eenvoudige woordjes/ huiltjes. Nee is er een van en het betekent honger. Wij hebben deze woordjes bij Jair herkent en het hielp ons zeer.

Jair zegt vaak Ma Ma Ma. Ik weet niet zo goed of ik dit als bewust Mama zeggen kan rekenen. Mama en Papa zijn wel de woordjes die wij hem het vaakst hebben voorgezegd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:50:42 #184
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72867152
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef Raissa het volgende:
Wij hebben trouwens op het CB het advies gekregen om nu de speen weg te halen en de opvolgmelk/pap niet meer uit de fles te geven, 's morgens en 's avonds gewoon met de lepel en tussen de middag uit een tuitbeker... Echt handig vind ik het niet, vooral de pap van 's ochtends want die moet papa geven en dan zit de pap overal Zijn er meer mensen die nu stoppen met de speen en zo ja, zijn er tips om dat ding af te bouwen?
Raissa, ik zou gewoon en vooral smorgens nog in een fles doen hoor, het is ook een stukje gemak voor jezelf. En zeker op de dagen dat je moet werken. Lennon drinkt wel de fles leeg, maar van een bordje wil hij nog geen pap. Dan is de keus niet zo moeilijk.... Ik ga het straks wel 's avonds proberen, hebben we ook meer tijd. Wat speen betreft geen tips. Ik vind ze ook nog wel erg jong om nu al af te bouwen. Wij proberen zo weinig mogelijk de speen beneden te geven, maar af en toe krijgt hij nog wel, ook omdat hij hem gebruikt om op te bijten voor de tanden.

DJMO, Lennon doet dat alleen als hij in bad ligt...

Estrys, 500 gram in een maand is voor ons doen veel. Lennon was laatst in 6 weken maar 115 gram aangekomen. Seb is natuurlijk ook ziekjes geweest... en dan gaat het gewicht ook snel weer omlaag.

Lennon "praat" de hele dag door. mamama, papapapap maar soms lijkt het ook alsof hij opa zegt. Zo schattig.
Make love, not war ☮
pi_72867449
quote:

Ja hoor, hier ook. Lekker je handjes in de poep en dan door je haar, of nóg beter, even in je ogen wrijven.

@KD: Koel man! Wij verdenken onze zoon ook van zijn eerste woordje: Etuh! Hij zegt ook vaak mamma, heb er eigenlijk nog niet op gelet of dat gericht is. Vermoed van niet.

@Kersjes: Fijn dat het goed ging!
pi_72867568
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:40 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Er is een babytaal met iets van 5 eenvoudige woordjes/ huiltjes. Nee is er een van en het betekent honger. Wij hebben deze woordjes bij Jair herkent en het hielp ons zeer.

Jair zegt vaak Ma Ma Ma. Ik weet niet zo goed of ik dit als bewust Mama zeggen kan rekenen. Mama en Papa zijn wel de woordjes die wij hem het vaakst hebben voorgezegd.
maar het is geen brabbel ofzo het is niet dadaddamamammabababa ofzo. maar gewoon 1 keer mama en dan stil en weer mama..daarom klinkt het nu zo anders.. ik weet nog dat ze met 4a5 mnd (geloof ik) steeds mama zei en dat dat heel echt klonk

http://www.youtube.com/user/dakotertje#play/uploads/6/xChVG7zI0Ks

maar nu klinkt het dus heel anders
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:09:53 #187
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72867585
Leuk he, al die kindjes die (onbewust) aan het praten zijn, Maarten zegt vaak: Mmmmmmmá! Of Pppppppá

Edit: Elin
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72867587
Misschien een beetje een rare vraag. Maar vanavond wil R even naar het graf van zijn vader om Leander te laten "zien". Nu wil ik namens L iets maken om daar neer te leggen. Heeft iemand een idee?
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:12:06 #189
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_72867631
Een handafdrukje op een klein kaartje met een roos (of andere bloem), is dat niet iets MeNicole?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_72867647
@ MeNicole: Ik heb het geboortekaartje in een plastic mapje gedaan en dat op het graf van mijn broer gelegd. Bloemen erbij van mijn zoon, en een glad stenen hartje.

Je kunt het kaartje ook laten plastificeren.

Oh wacht, je wilt zelf iets maken... dan wat Marie zegt, handafdruk of voetafdruk is dan erg mooi.
pi_72867774
Ja dat van dat geboortekaartje is wel een goed idee.
Handafdruk wil niet. Hij houdt zijn handje nog niet open de hele tijd. En alleen wil dat dus niet.
pi_72867797
zn voet
pi_72867861
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:19 schreef Kleurdoos het volgende:
zn voet
Nee vink nie zo leuk
pi_72868077
een heel klein haarlokje in een doosje met een tekstje erbij en er naast begraven met een plantje erop oid?
pi_72868167
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:30 schreef Kleurdoos het volgende:
een heel klein haarlokje in een doosje met een tekstje erbij en er naast begraven met een plantje erop oid?
Heb je de foto van Leander in het fototopic niet gezien Mijn kind heeft geen haar
pi_72868236
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:34 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Heb je de foto van Leander in het fototopic niet gezien Mijn kind heeft geen haar
nou eh, dan knip je zijn wimpers maar af hoor
pi_72868262
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:37 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nou eh, dan knip je zijn wimpers maar af hoor
Of met een scheermesje over zijn wenkbrauwtjes
pi_72868273

Sorry, niet grappig

iets met een fotootje anders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')