In het ziekenhuis moesten we Mila altijd om en om op haar zij leggen. Toen ze naar huis mocht werd er geadviseerd dit thuis ook te doen. De kraamhulp vond het een stom advies en eiste bijna dat we Mila op haar rug zouden leggen. Hebben we niet gedaan overigens, we hebben Mila heel eigenwijs steeds op dr zij gelegdquote:Op donderdag 17 september 2009 11:26 schreef bixister het volgende:
die hebben wij ook gebruikt, de eerste tijd werkte dat goed inderdaad. en dan liggen ze tenminste ook niet alleen maar op hun rug en wordt 't achterhoofd dus ook minder afgeplat. (bij ons werd sowieso nog niet aangeraden om ze altijd maar op de rug te leggen: op de zij was juist het devies. en dan telkens wisselen welke zij). maar met dit hulpstuk rollen ze niet so makkelijk per ongeluk door naar de buik. als ze wat groter worden helpt dit al snel niet meer trouwens hoor. dan wurmen ze zich daar zo uit. of rollen er gewoon overheen.
En nu heb ik zin in spekkoekquote:Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef oeke het volgende:
Merel, lekker spekkoekje! Wat groei je goed!
oh het zal ongetwijfeld om excessen gaan hoorquote:Op donderdag 17 september 2009 11:58 schreef oeke het volgende:
Huup, fijn dat het verder gewoon heel goed met haar gaat! Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor oefeningen dat zijn. Misschien yoga achtige oefeningen en hier moeten we hem veel op de buik leggen.
Ik schrok wel van je cb arts. Hier zijn ze er vrij relaxed onder, inderdaad cosmetisch enzo. Zelfs het behoorlijk goed bekend staande kinderfysiotherapiecentrum zei hetzelfde. Nog maar even extra bij Ko gaan kijken maar hij ligt op zijn goede kant. Voor ons dan.![]()
Merel, lekker spekkoekje! Wat groei je goed!
neequote:Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef Kersjes het volgende:
[..]
En nu heb ik zin in spekkoekOf een andere cake. Of koek. Of wat dan ook, als het maar gegeten kan worden.
Serieus, ik heb nog steeds de (vr)eetgewoontes van tijdens de zwangerschap, heb de hele tijd honger en eet best veel![]()
Hebben meer pasbevallen mama´s hier last van? Zo ga ik natuurlijk nooit in mijn pre-zwangerschap kleren passen
Hapje Merelquote:Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef Kersjes het volgende:
[..]
En nu heb ik zin in spekkoekOf een andere cake. Of koek. Of wat dan ook, als het maar gegeten kan worden.
Serieus, ik heb nog steeds de (vr)eetgewoontes van tijdens de zwangerschap, heb de hele tijd honger en eet best veel![]()
Hebben meer pasbevallen mama´s hier last van? Zo ga ik natuurlijk nooit in mijn pre-zwangerschap kleren passen
qua gewicht bedoel ik.. elin is nu ook wel 73 cm of langer vorige keer 72quote:Op donderdag 17 september 2009 14:14 schreef Fruppel het volgende:
Jep het is een lange dame! Maar goed wij zijn ook groot: , ik 1.85 en haar papa 1.99 dus ze heeft het niet van vreemden
Arme Elin
idemquote:Op donderdag 17 september 2009 15:33 schreef innepin het volgende:
Kersjes, ik doe met je mee hoor... ik eet álles. En het liefst de hele dag door
Wat grappig he dat het zo'n verschil is tussen 2 zusjes!quote:Op donderdag 17 september 2009 15:54 schreef Fuente het volgende:
Danique! Groterd! En, kleine meisjes rulen ook
Sara was ook een lange, Merel is kort (en vierkant inmiddels)
Dat is hier dus eigenlijk precies zoquote:Op donderdag 17 september 2009 19:56 schreef Fruppel het volgende:
Raissa, hier inderdaad hetzelfde advies gekregen, tuitbeker raden ze alleen niet aan hier. ze kunnen beter direct uit een gewone beker leren drinken maar goed dat moeten we nog maar eens gaan bekijken.
Speen helemaal weglaten gaat hier niet werken want dan slaapt ze niet, ze heeft die speen echt nodig om in slaap te vallen en dat vind ik ook prima.
Verder krijgt ze hem gewoon niet, speen ligt in bed te wachten tot ze weer gaat slapen
Waarom doe je dat dan niet gewoon? Rennen hoeft niet natuurlijk maar het is een hele logische reactie van je hoorquote:Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:
ik hoop dat Oscar gewoon met vlag en wimpel gaat slagen voor de gehoortest BE![]()
Ooooh wat moet ik me inhouden om niet direct naar boven te rennen om haar vast te pakken enzo als ze ligt te mekken zeg![]()
mn lief is nu zijn moeder aan t uitleggen wat tegen mij gezegd is op het cb en hij legt het heul verkeerd uithaha. Hopelijk is schoonmams nu niet straks in rep en roer door de beroerde uitleg van mn lief... maar goed
oh ik heb het er niet helemaal duidelijk neergezet denk ik.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Jore het volgende:
[..]
Waarom doe je dat dan niet gewoon? Rennen hoeft niet natuurlijk maar het is een hele logische reactie van je hoor't Is voor A. alleen maar fijn als ze weet dat ze gehoord wordt.
Vervelend van haar voorkeurshouding maar goed dat je zo snel aan de bel hebt getrokken!
BE, succes met de gehoortest. 't Komst vast helemaal goed, maar het spannend is het wel.
Als je dat wilt: gewoon gaan. Ik heb in het begin Annicka nog geen seconde laten mekken. Kan me geen bal schelen wat anderen zeggen, ik wil het niet, dus gebeurt het niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:
ik hoop dat Oscar gewoon met vlag en wimpel gaat slagen voor de gehoortest BE![]()
Ooooh wat moet ik me inhouden om niet direct naar boven te rennen om haar vast te pakken enzo als ze ligt te mekken zeg![]()
mn lief is nu zijn moeder aan t uitleggen wat tegen mij gezegd is op het cb en hij legt het heul verkeerd uithaha. Hopelijk is schoonmams nu niet straks in rep en roer door de beroerde uitleg van mn lief... maar goed
dittoquote:Op donderdag 17 september 2009 20:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als je dat wilt: gewoon gaan. Ik heb in het begin Annicka nog geen seconde laten mekken. Kan me geen bal schelen wat anderen zeggen, ik wil het niet, dus gebeurt het niet.Nu met acht maanden doe ik het af en toe een beetje, als ik zie dat ze moe is en weet dat ze binnen 5 minuten in slaap zal vallen. En dan nog moet het protest niet te heftig zijn (naar mijn zin.
)
Spuitelf is: ik moet niet tv-kijken en reageren tegelijk...(Ik kijk dubbeltje op zijn kant)
Seb kan nog steeds niet zwaaien en dag zeggen en er zijn al drie dagen omquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:01 schreef Kleurdoos het volgende:
als ze dada (dagdag) kan
kan ze mama ook
quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:
even een tussendoorvraagje voor de jongensmama's: herkennen jullie het dat de kleine tijdens het verschonen (en vooral met een poepluier) naar zijn zaakje (sorry, weet het even neit netter te omschrijven) ligt te graaien?? en dan bij voorkeur als hij een poepluier heeft en als ik niet snel genoeg ben zijn vingers onder de poep zitten ??
ik neem aan dat je niet <-- bedoelde?quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb kan nog steeds zwaaien en dag zeggen en er zijn al drie dagen om
Seb huilde meer als een speenvarken![]()
ahw ja bij die kleintjes is dat te schattigquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Ow KD maar zachtjes met die trilling kan ze ook erg goeden ook beginnen met een heel erg zielig snoetje, een klein pruillipje en dan beginnen met dat trillende huiltje
Yep herkenbaar idd. Gelukkig zijn zijn poepluiers niet zo vol en zit hij dus niet met zijn handen in de poep. Of moet ik zeggen (nog) niet. Ik zou wel benieuwd zijn waarom zij dat doen? Is het gewoon nieuwsgierigheid, spelerij of zo?quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:
even een tussendoorvraagje voor de jongensmama's: herkennen jullie het dat de kleine tijdens het verschonen (en vooral met een poepluier) naar zijn zaakje (sorry, weet het even neit netter te omschrijven) ligt te graaien?? en dan bij voorkeur als hij een poepluier heeft en als ik niet snel genoeg ben zijn vingers onder de poep zitten ??
zeg ik tochquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik neem aan dat je niet <-- bedoelde?ook niet voor de spiegel?
naja t slaat toch nergens op want ik ga bijna nooit weg
Er is een babytaal met iets van 5 eenvoudige woordjes/ huiltjes. Nee is er een van en het betekent honger. Wij hebben deze woordjes bij Jair herkent en het hielp ons zeer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:04 schreef miss_sly het volgende:
Precies, dus het is gewoon echt en bewust
Senna kan ook al een woordje zeggen huilen: NEEEENEEEENEEE
Zo klinkt het vaak echt als ze huilt, alsof ze de hele tijd ontroostbaar NEEE roept en vragen wil: waarom begrijpen jullie mij nou niet
Raissa, ik zou gewoon en vooral smorgens nog in een fles doen hoor, het is ook een stukje gemak voor jezelf. En zeker op de dagen dat je moet werken. Lennon drinkt wel de fles leeg, maar van een bordje wil hij nog geen pap. Dan is de keus niet zo moeilijk.... Ik ga het straks wel 's avonds proberen, hebben we ook meer tijd. Wat speen betreft geen tips. Ik vind ze ook nog wel erg jong om nu al af te bouwen. Wij proberen zo weinig mogelijk de speen beneden te geven, maar af en toe krijgt hij nog wel, ook omdat hij hem gebruikt om op te bijten voor de tanden.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef Raissa het volgende:
Wij hebben trouwens op het CB het advies gekregen om nu de speen weg te halen en de opvolgmelk/pap niet meer uit de fles te geven, 's morgens en 's avonds gewoon met de lepel en tussen de middag uit een tuitbeker... Echt handig vind ik het niet, vooral de pap van 's ochtends want die moet papa geven en dan zit de pap overalZijn er meer mensen die nu stoppen met de speen en zo ja, zijn er tips om dat ding af te bouwen?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:11 schreef DJMO het volgende:
maar het is geen brabbel ofzo het is niet dadaddamamammabababa ofzo. maar gewoon 1 keer mama en dan stil en weer mama..daarom klinkt het nu zo anders.. ik weet nog dat ze met 4a5 mnd (geloof ik) steeds mama zei en dat dat heel echt klonkquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:40 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Er is een babytaal met iets van 5 eenvoudige woordjes/ huiltjes. Nee is er een van en het betekent honger. Wij hebben deze woordjes bij Jair herkent en het hielp ons zeer.
Jair zegt vaak Ma Ma Ma. Ik weet niet zo goed of ik dit als bewust Mama zeggen kan rekenen. Mama en Papa zijn wel de woordjes die wij hem het vaakst hebben voorgezegd.
Heb je de foto van Leander in het fototopic niet gezienquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:30 schreef Kleurdoos het volgende:
een heel klein haarlokje in een doosje met een tekstje erbij en er naast begraven met een plantje erop oid?
nou eh, dan knip je zijn wimpers maar af hoorquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:34 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Heb je de foto van Leander in het fototopic niet gezienMijn kind heeft geen haar
Of met een scheermesje over zijn wenkbrauwtjesquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:37 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nou eh, dan knip je zijn wimpers maar af hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |