Bronquote:ME grijpt in bij rellen achterstandswijk Culemborg
In de Culemborgse wijk Terweijde zijn afgelopen nacht opnieuw rellen uitgebroken. De mobiele eenheid moest ingrijpen om twee groepen jongeren uit elkaar te halen.
Meer dan zestig ME' ers moesten worden ingezet in Culemborg
Dat heeft de politie bekendgemaakt.
Nadat de straatverlichting in de buurt om nog onduidelijke reden was uitgevallen zette de politie een helikopter in om de omgeving te verlichten.
Helikopter
Volgens een getuige waren er zeker zestig leden van de mobiele eenheid betrokken bij de actie. De grootte van beide groepen jongeren schatte hij in op ongeveer honderd.
De onrust in de als achterstandswijk bekend staande buurt duurt nu al bijna een week. De beroering zou het gevolg zijn van ruzie tussen jeugdgroepen.
Eerder deze week werd Terweijde meerdere nachten afgesloten wegens dreiging van rellen. Naar verluidt wilden Marokkaanse en Molukse jongeren met elkaar op de vuist, waarna de ME ingreep.
Wat de reden voor die ruzie is, is onbekend.
Er zijn al "no go zone's" in Nederland waar niets aan gedaan wordt (Bijlmer bv) waaromquote:Op zondag 13 september 2009 14:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Wordt dit de toekomst van Nederland? Massale onrusten zoals in Parijs enzo in achterstandswijken?
Waar gaat dit naar toe met dit land?
Nee, gewoon teringbuurt.quote:
quote:Op zondag 13 september 2009 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
Bijzonder, eerst de ME eroverheen en dan bemiddelen door middel van 2 agenten.
quote:Op zondag 13 september 2009 18:55 schreef McKillem het volgende:
Niet zo zeuren jongens. Het gaat maar om een kleine groep die het verpest voor de rest.
WIJKagenten. Het enige wat het nog grappiger zou kunnen maken was als de parkeerwachters bemiddeldenquote:Op zondag 13 september 2009 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
Bijzonder, eerst de ME eroverheen en dan bemiddelen door middel van 2 agenten.
Ik vraag me af hoe "bemiddelbaar" de fiscus is als jij weigert belasting te betalen. Of hoe een parkeerwachter reageert als jij 2 min te laat bij het metertje bent.quote:Op zondag 13 september 2009 19:20 schreef isogram het volgende:
Bemiddelen, in plaats van oppakken en veroordelen. Welkom in Nederland.
Molukkers heb ik nooit last van, maargoed dat was vroeger ook wel eens anders.quote:Op zondag 13 september 2009 18:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dan wil ik als autochtoon de popcorn en 'n biertje pakken en toekijken, het probleem lost zichzelf op.
[ afbeelding ]
Als jij per ongeluk te weinig in de parkeerautomaat hebt gegooid valt er niks te bemiddelen, dat is vervelende van dit land.quote:Op zondag 13 september 2009 19:20 schreef isogram het volgende:
Vroeger in de tijd dat er nog dienstplicht was, moest je met die kapingen met geladen wapen in de buurt slapen omdat het mis kon gaan. Nog een stapje erger zelfs dan dat je nu met de Marokkanen hebt dus.quote:Op zondag 13 september 2009 19:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Molukkers heb ik nooit last van, maargoed dat was vroeger ook wel eens anders.
Goh ...quote:Op zondag 13 september 2009 18:35 schreef tong80 het volgende:
Molukkers en Marokkanen hebben ruzie.
Wij zijn het helemaal eens.quote:Op zondag 13 september 2009 19:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als jij per ongeluk te weinig in de parkeerautomaat hebt gegooid valt er niks te bemiddelen, dat is vervelende van dit land.
Want de wijze hoe een OP gepresenteerd wordt en de persoon die die plaatst, zegt alles over het (niet) kunnen bestaan van een interessant topic met verschillende visies en argumenten.quote:Op zondag 13 september 2009 21:31 schreef voyeur het volgende:
[..]
Tong is inderdaad onverbeterlijk. Vreemd dat zijn copy/paste's van teletext nog steeds getolereerd worden. Het voegt zelden iets toe aan een topic, ontbeert altijd een eigen mening en de formattering is een drama.
Ik zou zeggen leg je huid maar in de vuurlinie en bevrijd ons van de Mocro's, internetheld.quote:Op zondag 13 september 2009 21:39 schreef hoerenjong het volgende:
[..]
Beter dan al die autochtone melkmuiltjes van tegenwoordig. Die rennen alleen maar hard weg als er een clubje marokkaantjes aankomt.
Ja, dat is de toekomst, helaas...quote:Op zondag 13 september 2009 14:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Wordt dit de toekomst van Nederland? Massale onrusten zoals in Parijs enzo in achterstandswijken?
Waar gaat dit naar toe met dit land?
Ik heb mijn portie heus al gehad. Maar het is te laat. De enige die ons nog kan redden is Geert Wilders.quote:Op zondag 13 september 2009 21:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik zou zeggen leg je huid maar in de vuurlinie en bevrijd ons van de Mocro's, internetheld.
Inderdaad, was vanavond nog een item van op het NOS journaal als ik het goed heb, over demonstraties van rechts Brittannië die gingen protesteren bij een moskee in Londen als ik het goed heb. Er werd via Facebook en via sms'jes opgeroepen om de moskee te komen 'verdedigen' en voor je 't wist stond er een muur van allochtonen tegen de rechts stemmers te schreeuwen.quote:Op zondag 13 september 2009 21:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja, dat is de toekomst, helaas...
De macht op straat dmv geweld.quote:Op zondag 13 september 2009 21:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, was vanavond nog een item van op het NOS journaal als ik het goed heb, over demonstraties van rechts Brittannië die gingen protesteren bij een moskee in Londen als ik het goed heb. Er werd via Facebook en via sms'jes opgeroepen om de moskee te komen 'verdedigen' en voor je 't wist stond er een muur van allochtonen tegen de rechts stemmers te schreeuwen.
Je kan wel raden waar het op uit liep natuurlijk, gevechten en ME.
Ja correct, de schuld werd ook meteen bij de demonstranten gelegd, en de allochtonen die kwamen 'verdedigen' werden weer in de luwte gelaten. Blijkbaar is het recht tot protest ook al gebaggetaliseerd in Groot Brittannië.quote:Op zondag 13 september 2009 21:46 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
De macht op straat dmv geweld.![]()
Alleen de bruine hemden ontbreken nog.
Hoewel ik het met je eens ben is het te triest voor woorden dat rechts extremistenquote:Op zondag 13 september 2009 21:46 schreef Arnold_fan het volgende:
Laat ze elkaar lekker afmaken, scheelt weer 200 uitkeringstrekkers
Ook dat natuurlijk, maar ik vraag me af of elke demonstrant ook een skinhead is/was. Je kan er wel van uit gaan dat dat volk er tussen zat natuurlijk, maar rechtvaardigt dat ook meteen dat er wordt opgeroepen om een gebouw te komen verdedigen?quote:Op zondag 13 september 2009 21:46 schreef Arnold_fan het volgende:
Laat ze elkaar lekker afmaken, scheelt weer 200 uitkeringstrekkers
Zal het niet meer met de huurprijzen van de woningen te maken hebben?quote:Op zondag 13 september 2009 21:54 schreef Oblivion het volgende:
Molukkers hebben altijd het rijk alleen gehad en ze zullen er Marokkanen hebben laten wonen om dat in te dimmen.
Wat een gelul. Er wonen nu al drie keer zoveel Marokkanen dan Molukkers in die wijk. Molukkers zijn echt een verademing, een grote aanwinst voor Nederland, vergeleken met het Marokkaanse gajes.quote:Op zondag 13 september 2009 21:54 schreef Oblivion het volgende:
Toen Oblivion nog een klein Oblietje was, was daar al gezeik. (25 jaar geleden)
Als je de politie achter je aan kreeg omdat je brommertje opgevoerd was, reed je gewoon naar die wijk.
De politie draaide gewoon om. Nergens meer last van
En ja dit is uit eigen ervaring.
Was algemeen bekend.
Toen hebben ze dus gefaald er wat aan te doen, en nu zijn de poppen aan het dansen.
Molukkers hebben altijd het rijk alleen gehad en ze zullen er Marokkanen hebben laten wonen om dat in te dimmen.
Ja, de Molukkers die ik ken wonen juist meestal in koopwoningen en hebben een normale/goede baan.quote:Op zondag 13 september 2009 22:02 schreef hoerenjong het volgende:
[..]
Wat een gelul. Er wonen nu al drie keer zoveel Marokkanen dan Molukkers in die wijk. Molukkers zijn echt een verademing, een grote aanwinst voor Nederland, vergeleken met het Marokkaanse gajes.
Same here. Molukkers zijn gewoon heel erg oké. Ja, ze komen voor zichzelf en hun groep op, als dat nodig is, en gaan daarin vrij ver, maar daar is niks mis mee.quote:Op zondag 13 september 2009 22:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja, de Molukkers die ik ken wonen juist meestal in koopwoningen en hebben een normale/goede baan.
Ik heb ooit gewoond in een dorp waar een heel groot kamp zit.quote:Op zondag 13 september 2009 21:57 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Zal het niet meer met de huurprijzen van de woningen te maken hebben?
Molukkers wonen meestal niet in de duurste wijken. (understatement)
Hoe bedoel je gelul...quote:Op zondag 13 september 2009 22:02 schreef hoerenjong het volgende:
[..]
Wat een gelul. Er wonen nu al drie keer zoveel Marokkanen dan Molukkers in die wijk. Molukkers zijn echt een verademing, een grote aanwinst voor Nederland, vergeleken met het Marokkaanse gajes.
In Breda heb je nog een "echte Molukkerswijk" (Driesprong) en van die woningenquote:Op zondag 13 september 2009 22:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja, de Molukkers die ik ken wonen juist meestal in koopwoningen en hebben een normale/goede baan.
En als we ze 10.000 Euro meegeven net als Spanje? Mag het dan wel.quote:Op zondag 13 september 2009 22:13 schreef Aartjan het volgende:
[..]
Ooooooh... Hoerenjong is een nazi die mensen wil deporteren![]()
Alleen als ze zelf willen vertrekken anders blijf je met je tengels van ze af, begrepen?quote:Op zondag 13 september 2009 22:16 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
En als we ze 10.000 Euro meegeven net als Spanje? Mag het dan wel.
Ik weet het niet, ook gemeentes maken domme keuzes..quote:Op zondag 13 september 2009 22:16 schreef hoerenjong het volgende:
[..]
Het is gelul dat ze er Marokkanen hebben laten wonen om de macht van de Molukkers "in te dimmen". Marokkanen zijn namelijk vele malen erger dan Molukkers. Dat weet iedereen. Het wordt nu alleen nog maar erger met die wijk. Heel Culemborg zal binnenkort zuchten onder de Marokkanen.
We mogen ze dus niet overtuigen van onze goede bedoelingenquote:Op zondag 13 september 2009 22:17 schreef Aartjan het volgende:
[..]
Alleen als ze zelf willen vertrekken anders blijf je met je tengels van ze af, begrepen?
"ME grijpt in bij rellen"quote:Op zondag 13 september 2009 22:20 schreef Aartjan het volgende:
[..]
Waarom wil je onschuldige mensen neerknuppelen? Het wordt steeds gekker met die fascistische trekjes van jou.
Vertel eens wat die goede bedoelingen van jou zijnquote:Op zondag 13 september 2009 22:20 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
We mogen ze dus niet overtuigen van onze goede bedoelingen
Ik reageerde op:quote:Op zondag 13 september 2009 22:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"ME grijpt in bij rellen"
Wat is hier onschuldig aan?
quote:Uitschot is het, dat het beste uit de Nederlandse samenleving kan worden verwijderd d.m.v. deportatie naar hun beloofde land Marokko.
Ja, in een topic dat gaat over rellen, vreemd dat het dan gaat over rellen nietwaar?quote:
Hij had het over een heel volk, en niet over de relschoppers.quote:Op zondag 13 september 2009 22:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, in een topic dat gaat over rellen, vreemd dat het dan gaat over rellen nietwaar?
quote:Op zondag 13 september 2009 22:29 schreef Aartjan het volgende:
[..]
Hij had het over een heel volk, en niet over de relschoppers.
Slaat dat in jouw opinie op alle Marokkanen dan?quote:Veel Marokkanen daarentegen kunnen alleen maar jennen en zieken. En uitkering trekken, daar hebben ze ook een 10 voor. Uitschot is het.
Klopt, Molukkers kun je ook veel beter hebben dan Marokkanen. Maar inderdaad, fuck niet met die gasten want dan heb je echt een probleem.quote:Op zondag 13 september 2009 21:39 schreef hoerenjong het volgende:
[..]
Beter dan al die autochtone melkmuiltjes van tegenwoordig. Die rennen alleen maar hard weg als er een clubje marokkaantjes aankomt.
Met die Molukkers fuck je niet. Maar het is wel jammer dat ze ver in de minderheid zijn en de Marokkanen het gevecht daarom eigenlijk al gewonnen hebben.
Hij blijft altijd netjes. Een zeldzaamheid op Fok!quote:Op zondag 13 september 2009 23:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Mwah wat jullie vinden is jullie goedrecht, maar ik vind Hukkie 'n goeie gast.
ow vertel vertel maar niet te snel want we schrijven meequote:Op zondag 13 september 2009 23:36 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Terug je kist in jij.
krijg een deja vu gevoel bij deze opmerking tegen je.
Jep, je lult er mooi overheen.quote:Op zondag 13 september 2009 23:48 schreef hoerenjong het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen als ik jou was.
quote:Op zondag 13 september 2009 23:39 schreef Hukkie het volgende:
Nou ben ik toch benieuwd waar ik mede users een ban probeer aan te smeren. Heb je ook voorbeelden?
Bij welke kroeg was dat? plein? drie gezusters?quote:Op zondag 13 september 2009 14:25 schreef DuTank het volgende:
Ah joh. Dat is normaal tegenwoordig.
Gisteren in Den Bosch werd een kroeg ontruimt na een grote vechtpartij, omdat een Bosschenaar had geroepen: Euj kut! Gij komt buiten dunne stad, opkankeren!
Toen werd er gevochten, verplaatste het zich naar buiten, zo'n mannetje of 30-40 rende heen en weer over de Parade, achter elkaar aan. Slaan, schoppen en kietelen..
De politie stond er ook zo bij van: jjjjaaaa, okeee.. (die waren te traag om er zelf weer achteraan te rennen)
En vervolgens komen dan de hondjes die gaan lopen blaffen
Nou, ik zou als ik jou was en die mogelijkheid ook hebt gauw verhuizen. Al is het maar in het kader van een goede leefomgeving van je eigen kinderen. Je moet er niet aan denken dat je eigen kinderen in de problemen komen, of betrokken worden bij dit soort geweld.quote:Op maandag 14 september 2009 17:13 schreef CrazyMoon het volgende:
ik woon sinds kort in deze wijk met mijn man en 2 kinderen. Er waren jaren geleden al problemen maar we dachten dat dat wel voorbij zou zijn :S
Niet dus. Erg leuk ook om half 1 's nachts ineens een helicopter vlakbij ons huis, wat een kabaal!
Hopelijk zijn de problemen snel voorbij en voel ik me weer veilig!
Die Bijlmer waar de criminaliteit sinds midden jaren 90 nagenoeg gehalveerd is bedoel je?quote:Op zondag 13 september 2009 14:26 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Er zijn al "no go zone's" in Nederland waar niets aan gedaan wordt (Bijlmer bv) waarom
zou ik hoop hebben dat het minder zal worden?
Ik vrees dus voor de toekomst, ja.
Vertel mij dan maar wie je gaat oppakken, op grond waarvan en hoe lang het duurt voor hij weer op straat staat omdat hij niet veroordeeld kan worden zonder bewijs - om zich daarna snel bij z'n vriendjes te voegen die nu ook een appeltje met de politie te schillen hebben.quote:Op zondag 13 september 2009 19:20 schreef isogram het volgende:
De wijkagent wordt geacht een aanspreekpunt te zijn die midden in de buurt staat.quote:Op zondag 13 september 2009 19:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
WIJKagenten. Het enige wat het nog grappiger zou kunnen maken was als de parkeerwachters bemiddelden
Ehhh... Macht LIGT op straat. Niet in een verzameling blauwe stoelen.quote:Op zondag 13 september 2009 21:46 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
De macht op straat dmv geweld.![]()
Alleen de bruine hemden ontbreken nog.
Wat denk je dat de rechter zou zeggen?quote:Op zondag 13 september 2009 22:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Slaat dat in jouw opinie op alle Marokkanen dan?
Dat valt nog te bezien, eerst maar eens wachten tot 20 januari.quote:Op maandag 14 september 2009 17:47 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat denk je dat de rechter zou zeggen?
Tuurlijk, de Bijlmer is een prima plek, 21 schietpartijen in 8 maanden.quote:Op maandag 14 september 2009 17:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Die Bijlmer waar de criminaliteit sinds midden jaren 90 nagenoeg gehalveerd is bedoel je?
Je hebt echt verstand van zaken.
En dat is normaal volgens jou?quote:Ehhh... Macht LIGT op straat. Niet in een verzameling blauwe stoelen.
Waar denk je dat al die ongein vandaan komt met antifascisten e.d.?
De naïviteit.quote:Op maandag 14 september 2009 17:13 schreef CrazyMoon het volgende:
ik woon sinds kort in deze wijk met mijn man en 2 kinderen. Er waren jaren geleden al problemen maar we dachten dat dat wel voorbij zou zijn :S
Onzin. De Marokkanen zijn de baas in Culemborg, en dat steekt bij sommige Molukkers.quote:Op maandag 14 september 2009 18:20 schreef Bommenlegger het volgende:
Molukkers zijn de baas in Culemborg!
En dat steekt bij somige forumbezoekers hier...
quote:Op maandag 14 september 2009 18:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onzin. De Marokkanen zijn de baas in Culemborg, en dat steekt bij sommige Molukkers.
Kom maar eens met je bron zodat je geen poep praat.quote:Op maandag 14 september 2009 18:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je weet zelf dat je onzin praat. Ik ken genoeg mensen uit Culemborg, en jij?
Ok, ik zal het hele bericht hier maar posten want de rest wil er graag overheen lezenquote:Op maandag 14 september 2009 18:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
De Marokkaanse en Molukse jongen die zondagavond 6 september met elkaar op de vuist gingen in een shoarmazaak hebben vrede gesloten.
http://www.culemborgsecou(...)geren-in.418789.news
Lezen we dit? ZE HEBBEN VREDE GESLOTEN !!quote:Marokkaanse en Molukse jongeren in Culemborg geven elkaar de hand
maandag 14 september 2009 14:47
CULEMBORG - De Marokkaanse en Molukse jongen die zondagavond 6 september met elkaar op de vuist gingen in een shoarmazaak hebben vrede gesloten. Dat laat de gemeentevoorlichtster weten in een reactie hoe het gesprek met burgemeester Roland van Schelven is verlopen. Hij ging zondagmiddag op bezoek bij de jongeren en sprak ook met vertegenwoordigers van beide gemeenschappen. Gesprekken die hij eerder deze week ook heeft gevoerd, al was het toen met de twee partijen afzonderlijk. De ruzie tussen de twee jongens ontaardde in een etnisch conflict. Een vertegenwoordiger van de Marokkaanse gemeenschap geeft aan dat vandaag in de moskee nog eens wordt benadrukt dat de strijdbijl begraven moet worden.
Bron: http://www.culemborgsecou(...)geren-in.418789.news
quote:de Marokkaanse gemeenschap geeft aan dat vandaag in de moskee nog eens wordt benadrukt dat de strijdbijl begraven moet worden.
En wat kunnen we nu lezen?quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Verder is het zo dat de criminele allochtone jeugd zich helemaal niet bij de moskee ophoudt. Verre van.
quote:Marokkaanse en Molukse jongeren in Culemborg geven elkaar de hand
[knip]
Een vertegenwoordiger van de Marokkaanse gemeenschap geeft aan dat vandaag in de moskee nog eens wordt benadrukt dat de strijdbijl begraven moet worden.
Ja, en het zal vast helpen. Wedden dat het dit weekend nog weer misgaat? En anders als het suikerfeest is dan zijn de meeste namelijk helemaal stront vervelend.quote:Op maandag 14 september 2009 18:48 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
En wat kunnen we nu lezen?
[..]
Oh, ongetwijfeld.quote:Op maandag 14 september 2009 18:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja, en het zal vast helpen. Wedden dat het dit weekend nog weer misgaat? En anders als het suikerfeest is dan zijn de meeste namelijk helemaal stront vervelend.
Nummer zoveel heeft in principe wel gelijk. De rel marocjes zijn ongetwijfeld geen vaste moskee bezoekers nee.quote:Op maandag 14 september 2009 18:53 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Oh, ongetwijfeld.Maar goed, het geeft nog maar eens aan dat figuren als Nummer_zoveel, die zegt te spreken uit ervaring gewoon flink ernaast zit, en alles loopt recht te praten wat krom is.
Nee hoor, ze komen écht niet in de moskee die jeugd! Fail
En hier ben ik gestopt met lezen...quote:Op donderdag 17 september 2009 20:53 schreef liveevil het volgende:
Toen de burgemeester maandagavond bij ons in de moskee kwam,
Het zou een stuk rustiger zijn alks die Marokkaanse ouders eens iets aan opvoeding van hun kinderen gaan doen. Want daartoe zijn ze blijkbaar niet in staat.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:20 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
En hier ben ik gestopt met lezen...
Nee, ze zijn geindoctrineerd met de islam. Dat is het probleem. De islam wordt er met de koran ingeklopt. Dus daar zit dan ook de kern van het probleem.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:27 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Het zou een stuk rustiger zijn alks die Marokkaanse ouders eens iets aan opvoeding van hun kinderen gaan doen. Want daartoe zijn ze blijkbaar niet in staat.
Onzin. Weet je zelf ook.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:32 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Nee, ze zijn geindoctrineerd met de islam. Dat is het probleem. De islam wordt er met de koran ingeklopt. Dus daar zit dan ook de kern van het probleem.
Nee, geen onzin. Feiten. Helaas. Alsof ik graag wil dat de moslims zich met zoiets doms inlaten als de haatdragende koran. Alsof ik zit te wachten op dat er nu eens in moet worden gegrepen door iets als de PVV. Het hoeft allemaal niet zo hoor. Maar het is niet anders.quote:
bronquote:Harde confrontaties in Culemborg
CULEMBORG - De jaarwisseling is in Culemborg ontsierd door een aantal ernstige incidenten. Auto's werden vernield en in brand gestoken en agenten zijn bekogeld met vuurwerk en stenen. Bij een confrontatie tussen groepen jongeren vielen gewonden.
De politie meldt een 'ernstig incident' aan het einde van de nacht. Details zijn nog niet bekendgemaakt.
Volgens buurtbewoners zouden Marokkaanse jongeren in de wijk Terweijde met een auto zijn ingereden op een groep Molukkers. Twee Marokkanen zouden daarna zijn afgetuigd.
Ze hebben ook gelijk. Praten is leuk, maar soms moet je mensen gewoon mores leren. En als het moet twee keer of drie keer.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:42 schreef Mylene het volgende:
In Culemborg was het ook flink raak. Ik heb een tante daar wonen en ze vertelde mij dat groepen Marokkanen het eerder hadden voorzien op een flat waar oude Molukkers wonen. Ze gooiden ramen in en de oudjes werden getreiterd. Een oude Molukse vrouw die een interview gaf met Hart van Nederland kreeg ook een steen door de ruit. De Molukkers hebben nu zoiets van Nederlanders pikken dit, maar wij niet, van oudjes blijf je af. Ze zei dat de Molukkers nu de hulp gaan inroepen van Molukkers in o.a. uit Tiel en Vught.
Als je een bron klikt is er ook een filmpje te zien.
[..]
bron
In Culemborg werden agenten bekogeld met zwaar vuurwerk en stenen. Bewoners werden gesommeerd naar binnen te gaan en anderen moesten het gebied uit.
Dat ken ik wel ja. Ik woon daar ongeveer een kilometer vanaf, in ieder geval ver genoeg om geen last te hebben van de rellenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:51 schreef Mylene het volgende:
Waar woon je dan in Culemborg? Ik ben eigenlijk alleen bekend met Terwijde. Mijn tante woont in de grote flat boven het Chopinplein.
quote:Ernstig incident in Culemborg
vrijdag 1 januari 2010 12:07
CULEMBORG - Tijdens de jaarwisseling in de regio Gelderland-Zuid deden zich op meerdere plaatsen incidenten voor. In Culemborg vond in het begin van de avond in de wijk Terweijde een autobrand plaats. Daarna ontstond onrust tussen groepen jongeren. Agenten hebben de groepen gescheiden. Later die avond werden politiemensen bekogeld met zwaar vuurwerk en stenen. Een politieman raakte gewond, een dienstauto werd beschadigd. Bewoners werden gesommeerd naar binnen te gaan en omstanders om de omgeving te verlaten, waarna het rustig werd. Aan het einde van de nacht vond er volgens de politie een ernstig incident plaats in Culemborg. Op dit moment ontbreken nadere details; hierover volgt later meer op deze site.
Voor drie auto's, die in brand stonden, werd de brandweer gealarmeerd. De autobranden vonden plaats aan de Parklaan, St. Jacobsplantsoen en Beatrixstraat. Verder waren er kleine buitenbrandjes (vreugdevuren), waarvoor de brandweer in aktie kwam. De politie hield alles nauwkeurig in de gaten. Vooral de wijk Terweijde was de politie volop te zien en werden na middernacht enkele straten afgesloten. Rond de klok van half drie – drie uur werd de ME ingeroepen om standby te staan. Zij zochten hun plaatsen aan de Mozartlaan en nabij de Diepenbrockstraat.
Voor de 1e keer, kunnen mensen die foto's of filmopnamen gemaakt hebben van ongeregeldheden vannacht, deze uploaden via de politiesite. Daarmee kunnen getuigen het politieonderzoek mogelijk ondersteunen.
De politie stond altijd heel zwak tegenover Terweijde, wat misschien ook logisch was want het is een grimmige buurt en gewoonweg gevaarlijk. Tegenwoordig treden ze er wel al weer wat harder tegen op, maar nog niet genoeg. Er zijn nu ook straatcoaches die jongeren moeten aanspreken op slecht gedrag (niet dat ik daar veel vertrouwen in heb, maargoed)quote:Op zondag 13 september 2009 21:54 schreef Oblivion het volgende:
Toen Oblivion nog een klein Oblietje was, was daar al gezeik. (25 jaar geleden)
Als je de politie achter je aan kreeg omdat je brommertje opgevoerd was, reed je gewoon naar die wijk.
De politie draaide gewoon om. Nergens meer last van
En ja dit is uit eigen ervaring.
Was algemeen bekend.
Toen hebben ze dus gefaald er wat aan te doen, en nu zijn de poppen aan het dansen.
Zou me niks verbazen als dat al is gebeurd. Alle bronnen vertellen over een ''ernstig incident'' waarvan nog niks bekend is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:00 schreef Disorder het volgende:
Daar gaan nog doden vallen als de politie niet tijdig en hard ingrijpt.
Dat zei mijn tante ook. Ik was er van de week met mijn man. Buiten toen we naar de auto liepen kreeg hij een sneeuwbal tegen zich aan van zo'n groepje Marokkanen die daar altijd rondhangen. Ik zag hem verstijven. Dus ik had zoiets van oh god, nu zullen we het krijgen, hij zal er wel op af gaan want zo is ie. Gelukkig kon ik hem rustig krijgen van het is maar een sneeuwbal joh enzo. Ze begonnen vervolgens wel echt heel irritant te lachen, op zo'n hoge toon. Ik was blij dat we in de auto zaten. Echt hoor.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:00 schreef Disorder het volgende:
Daar gaan nog doden vallen als de politie niet tijdig en hard ingrijpt.
Wat heeft dit in vredesnaam te maken met de gedachte dat er binnenort doden gaan vallen als de politie niet ingrijpt?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat zei mijn tante ook. Ik was er van de week met mijn man. Buiten toen we naar de auto liepen kreeg hij een sneeuwbal tegen zich aan van zo'n groepje Marokkanen die daar altijd rondhangen. Ik zag hem verstijven. Dus ik had zoiets van oh god, nu zullen we het krijgen, hij zal er wel op af gaan want zo is ie. Gelukkig kon ik hem rustig krijgen van het is maar een sneeuwbal joh enzo. Ze begonnen vervolgens wel echt heel irritant te lachen, op zo'n hoge toon. Ik was blij dat we in de auto zaten. Echt hoor.
Sfeerschets.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat heeft dit in vredesnaam te maken met de gedachte dat er binnenort doden gaan vallen als de politie niet ingrijpt?
Wow, wel ernstig daar dan. Er werd een sneeuwbal gegooid en geprovoceerd.quote:
In de zin van als ik het goed heb begrepen het daar allemaal extra gevoelig ligt door dit soort kleine onbenulligheden. Als het een Molukse vrouw was geweest die door Marokkaanse jongeren werd bekogeld met sneeuwballen heb je maar zo de poppen aan de dansen. Molukse oudjes gaan ook maar niet zo snel de deur meer uit.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat heeft dit in vredesnaam te maken met de gedachte dat er binnenort doden gaan vallen als de politie niet ingrijpt?
Zoals ik het goed heb begrepen heeft een auto met Marokkaanse inzittenden ingereden op een groep Molukkers. En er zijn meerdere gewonden gevallen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wow, wel ernstig daar dan. Er werd een sneeuwbal gegooid en geprovoceerd.
Nee, sorry. Hele matige sfeerschets binnen de context van de mogelijkheid van dodelijk geweld.
Vind ik niet. Bij zo'n exces doen de details er meestal ook wel toe.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, sorry. Hele matige sfeerschets binnen de context van de mogelijkheid van dodelijk geweld.
http://nos.nl/artikel/126(...)en-en-culemborg.htmlquote:In de wijk Terweijde reden vier Marokkanen met een auto achteruit door een hek in op een groep Molukkers. Twee inzittenden gingen er vandoor, de andere twee werden door omstanders uit de auto gehaald en zijn in elkaar geslagen. Ze zijn later opgenomen in het ziekenhuis. De politie spreekt van een "ernstig incident". Sinds september zijn er spanningen in Culemborg tussen Marokkaanse en Molukse jongeren. Er waren toen een week lang rellen waarbij de ME werd ingezet.
Behalve degenen die op de PvdA, D66 of Groen Links stemmen. Dus nog een grote groep die ze niet veracht.quote:Op zondag 13 september 2009 21:36 schreef hoerenjong het volgende:
Ik schrok wel van het aantal Marokkanen in Culemborg. Vroeger was dat toch een zeer respectabel dorp waar je graag wilde wonen. De huizenprijzen daar zullen na vandaag wel compleet instorten. Niemand in Nederland wil tussen de Marokkanen wonen, vrijwel iedereen veracht die lui.
Valt mee hoor, het grootste deel van de Bijlmer is erg opgeknapt en vervangen door mooie laagbouw en veel groen, het is maar klein deel wat crimineel is, en zolang je er niet mee bemoeit gebeurd je weinig. In Amsterdam zijn sommige stukken Noord, en nieuw West pas echt een ramp.quote:Op zondag 13 september 2009 14:26 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Er zijn al "no go zone's" in Nederland waar niets aan gedaan wordt (Bijlmer bv) waarom
zou ik hoop hebben dat het minder zal worden?
Ik vrees dus voor de toekomst, ja.
vroeger was het een ''echte'' Molukkerwijk, en verder haast niks aan de hand. In de wijk leefden bijna alleen maar Molukkers (maar ook gewoon Nederlanders) en waren er weinig incidenten. Echter sinds dat die Marrokanen er zijn..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:17 schreef Asgard het volgende:
Is er nog maar ÉÉN groep, ÉÉN GROEP (!!!) in Nederland die geen last heeft van Marokkanen?!
Die ratten zullen er ooit eens niet bij betrokken zijn.
Die Molukkers daar zullen vast ook wel geen lieverdjes zijn, maar de enige constante iedere keer zijn toch weer die Marokkanen.![]()
Comapatienten.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:17 schreef Asgard het volgende:
Is er nog maar ÉÉN groep, ÉÉN GROEP (!!!) in Nederland die geen last heeft van Marokkanen?!
Die ratten zullen er ooit eens niet bij betrokken zijn.
Die Molukkers daar zullen vast ook wel geen lieverdjes zijn, maar de enige constante iedere keer zijn toch weer die Marokkanen.![]()
Jawel en dat begrijp ik ook, zeker als je bedenkt dat er al langer spanningen zijn, maar vind het frappant dat er verder met geen woord over die molukkers gerept wordt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:37 schreef blckbb het volgende:
Aan de ene kant niet geheeld juist ja, die toetakeling, maar wat zou jij doen als er iemand met een auto jou probeert te vermoorden?
Daar geef ik je wel gelijk in jaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:39 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel en dat begrijp ik ook, zeker als je bedenkt dat er al langer spanningen zijn, maar vind het frappant dat er verder met geen woord over die molukkers gerept wordt.
Noch de Marokkanen noch de politie wil met de pers praten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:39 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel en dat begrijp ik ook, zeker als je bedenkt dat er al langer spanningen zijn, maar vind het frappant dat er verder met geen woord over die molukkers gerept wordt.
Geen vreemde insunuaties maken, knul. Heb je ook de startpost gelezen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:03 schreef raptorix het volgende:
Kwamen die Molukkers daar trouwens met de trein?
Die Molukkers wel dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:06 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Noch de Marokkanen noch de politie wil met de pers praten.
Er staat zelfs een video hier ergens in het topic waarin een Molukker uitlegt wat er gister is gebeurd.quote:
Ow, heb niet het hele topic doorgelezen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:14 schreef Asgard het volgende:
[..]
Er staat zelfs een video hier ergens in het topic waarin een Molukker uitlegt wat er gister is gebeurd.
Mensen die denken dat de islam hier iets mee te maken heeft zijn volgens mij niet helemaal goed in hun hoofd.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:03 schreef JohnDope het volgende:
Ook hier geldt weer: islam is vrede.
Het is de cultuur=islam in combinatie met een op zijn zachtst gezegd belabberde opvoeding.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mensen die denken dat de islam hier iets mee te maken heeft zijn volgens mij niet helemaal goed in hun hoofd.
Tijd dat je man de zelfbeheersing krijgt die je van een 12-plusser mag verwachten. Figuren die meteen beginnen te schuimbekken van een sneeuwbal kun je beter meteen een dwangbuis aanleggen en afvoeren.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat zei mijn tante ook. Ik was er van de week met mijn man. Buiten toen we naar de auto liepen kreeg hij een sneeuwbal tegen zich aan van zo'n groepje Marokkanen die daar altijd rondhangen. Ik zag hem verstijven. Dus ik had zoiets van oh god, nu zullen we het krijgen, hij zal er wel op af gaan want zo is ie. Gelukkig kon ik hem rustig krijgen van het is maar een sneeuwbal joh enzo. Ze begonnen vervolgens wel echt heel irritant te lachen, op zo'n hoge toon. Ik was blij dat we in de auto zaten. Echt hoor.
Hoho, er werd ook op een hoge toon gelachen en dan weet je het wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het met mijn hoofd prima, en is het onzinnig te doen alsof islam hier niet mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mensen die denken dat de islam hier iets mee te maken heeft zijn volgens mij niet helemaal goed in hun hoofd.
ieslaam ies vredequote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Islam heeft een, eh, bijzondere opvatting over vrede.quote:
Ik lees dit o.a.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:09 schreef blckbb het volgende:
En hier gaat het bekvechten gewoon verder:
http://www.culemborgsecou(...)gehouden.474075.news
Ik zie dus dat er 500 Molukkers zijn en 4000 stuks gajes.quote:MAROC4LIFE op 02-01-10 13:51
ER IS GEEN MISLUKTE BUURT VAN DE MISLUKKERS.. TERWEIJDE IS EEN MAROKKAANSE WIJK... EN ACHTERDEPOORT IS OOK EEN MAROKKAANSE WIJK..JULIE HEBBEN 2 STRAATJES HAHAHA. 4000 MAROKKANEN (AL1 MAAR OVER CULEMBORG HE) TEGEN 500 MISLUKKERS. HAHA IS TOG GEEN PARTIJJJJJJ JONGEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!HAHAH MAAR HIER HOU IK HET BIJ. NIET PRATEN MAAR KOMENNN!!! WIJ HEBBEN AL GEWONNEN SNAP JE! wuhahuahuauhauhauh
Als Marokkanen ook die titel willen moeten ze maar een trein kapen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef JohnDope het volgende:
Molukkers zijn hele beschaafde mensen die geen vlieg kwaad doen, maar daar wil je echt geen problemen mee hebben, want het als het moet slopen die zo met 500 man, 4000 stuks gajes.
Weet je wat het was, de Nederlandse staat had die Molukkers een eigen staat beloofd. En toen kwam de staat zijn afspraken niet na.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Marokkanen ook die titel willen moeten ze maar een trein kapen?²
Molukkers zijn inderdaad hele beschaafde mensen. Dit blijkt overigens ook het feit dat veel Molukkers actief zijn in Nederlandse hooligan-firms of het feit dat veel Molukkers vertegenwoordigd zijn in criminele bendes als de Hells-Angels. En de treinkapingen toonden ook de Molukse beschaving aan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik lees dit o.a.
[..]
Ik zie dus dat er 500 Molukkers zijn en 4000 stuks gajes.
Molukkers zijn hele beschaafde mensen die geen vlieg kwaad doen, maar daar wil je echt geen problemen mee hebben, want het als het moet slopen die zo met 500 man, 4000 stuks gajes.
Nogmaals met criminelen en hooligans is helemaal niks mis, zolang ze maar pincipes, hun codes en afspraken nakomen. En dus gewoon normale burgers met rust laten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Molukkers zijn inderdaad hele beschaafde mensen. Dit blijkt overigens ook het feit dat veel Molukkers actief zijn in Nederlandse hooligan-firms of het feit dat veel Molukkers vertegenwoordigd zijn in criminele bendes als de Hells-Angels. En de treinkapingen toonden ook de Molukse beschaving aan.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals met criminelen en hooligans is helemaal niks mis, zolang ze maar pincipes, hun codes en afspraken nakomen. En dus gewoon normale burgers met rust laten.
Marokkanen daarentegen terroriseren onschuldige burgers, dus dat kan je totaal niet vergelijken.
Met alle respect die agenten zijn echte thrillseekers die jarenlang getraind hebben voor dit soort situaties.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Criminelen terroriseren onschuldige burgers juist, en die politie-agenten die werden aangevallen hadden volgens mij ook weiing mensen kwaad gedaan in HvH.
Dat is niet gebeurd, ook getuige de felle reactie van Wouter Bos op de ombudsman. En alle reacteis van Guusje ter Horst. Onzin dus.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect die agenten zijn echte thrillseekers die jarenlang getraind hebben voor dit soort situaties.
Die agenten verdienen zeker de meeste credits.
Het viel mij ook erg tegen dat de PvdA, die agenten met een burgersalaris de schuld van die rellen wilden geven.![]()
Na heftige reacties van het volk heeft de PvdA een beetje ingebonden. Maar in de eerste instantie wilde de PvdA de schuld afschuiven op die agenten met een burgersalaris.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is niet gebeurd, ook getuige de felle reactie van Wouter Bos op de ombudsman. En alle reacteis van Guusje ter Horst. Onzin dus.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals met criminelen en hooligans is helemaal niks mis, zolang ze maar pincipes, hun codes en afspraken nakomen. En dus gewoon normale burgers met rust laten.
Marokkanen daarentegen terroriseren onschuldige burgers, dus dat kan je totaal niet vergelijken.
Juist ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weet je wat het was, de Nederlandse staat had die Molukkers een eigen staat beloofd. En toen kwam de staat zijn afspraken niet na.
En hoe je het wendt of keert: afspraak is afspraak. Die moet je gewoon ten alle tijden nakomen en wie zijn afspraken niet nakomt moet de consequenties accepteren.![]()
Ik weet ook wel dat er westers gajes bestaat, maar als puntje bij paaltje komt zijn dat over het algemeen wel de mensen die de oude vrouwtjes helpen oversteken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:27 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Je vergeet even dat hooligans zonder blikken of blozen hele winkelpanden/cafe´s/bussen/treinen enz enz slopen.... nee joh daar is niks mis volgens jouw
_!!! En de autochtone criminelen beroven natuurlijk nooit onschuldige mensen
In principe is het niet nakomen van afspraken 1 van de grootste misdaden tegen de menselijkheid.quote:
Verschil is alleen, dat zijn specifieke groepen die je alleen op bepaalde plekken tegenkomt of op bepaalde plekken last van hebt. Als ji zelfj geen criminele bende hebt of een drugsdealer bent die wilt concurreren dan heb jij van die gasten geen last. Bij Marokkanen is dat niet het geval. Die gedragen zich overal als een stelletje bavianen, en dan niet omdat ze ergens last van hebben, nee gewoon omdat het kan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Molukkers zijn inderdaad hele beschaafde mensen. Dit blijkt overigens ook het feit dat veel Molukkers actief zijn in Nederlandse hooligan-firms of het feit dat veel Molukkers vertegenwoordigd zijn in criminele bendes als de Hells-Angels. En de treinkapingen toonden ook de Molukse beschaving aan.
Dan worden ze meteen als racist bestempeld.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef ThaMadEd het volgende:
Volgens mij gaat het goed mis daar. Wel mooi dat die Mocro's eens een koekje van eigen deeg krijgen. Daar zouden Nederlanders een voorbeeld aan moeten nemen
Eigenlijk wel ja, maar dat is lastig omdat het ieder voor zich is. Daar waar Molukkers er wel als groep tegenin gaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef ThaMadEd het volgende:
Volgens mij gaat het goed mis daar. Wel mooi dat die Mocro's eens een koekje van eigen deeg krijgen. Daar zouden Nederlanders een voorbeeld aan moeten nemen
Klopt, dat is het probleem van veel Nederlanders.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:33 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja, maar dat is lastig omdat het ieder voor zich is. Daar waar Molukkers er wel als groep tegenin gaan.
Weinig misgedaan?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:21 schreef IHVK het volgende:
, en die politie-agenten die werden aangevallen hadden volgens mij ook weiing mensen kwaad gedaan in HvH.
Ik dacht dat je het over die dode en gewonden had.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:49 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Weinig misgedaan?
Die irriteren mensen aan de lopende band. Provoceren tot ze er bij neervallen etc gedragen zich alsof ze boven de wet staan.
Nou kregen ze een keer waar ze continu om vragen is het weer niet goed...
En logisch. Nederlanders zijn hier veruit in de meerderheid en worden niet onderdrukt noch hebben ze het economisch slecht. Hierdoor is er geen groepsgevoel. Dit geldt ook voor andere Europese landen. Zouden Nederlanders bijvoorbeeld met een groepje van 500 man naar een ander land verhuizen zal je zien dat Nederlanders ineens wel voor elkaar opkomen en zich verbonden voelen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Klopt, dat is het probleem van veel Nederlanders.
Weer een gevalletje de burger laten zwemmen totdat er mensen met een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis liggenquote:Ria op 02-01-10 10:54
Dus als ik het goed begrijp is er nu wel ME? Dus het enige wat je hoeft te doen is een Marokkaan in elkaar te rammen.
Had ik eerder moeten weten dan is er constant ME.
Deze reactie is door de redactie aangepast.
Het laatste stukje laat ook zien dat het geen all-out gerel is.quote:Spanning tussen Molukkers en Marokkanen lijkt traditie
CULEMBORG - De Culemborgse wijken Terweijde en Achter de Poort zijn tot nader order door burgemeester Van Schelven via een noodverordening aangewezen als veiligheidsrisicogebied. Dat betekent onder meer dat de politie er preventief mag fouilleren.
Bovendien heeft de burgemeester bouwmaterialen (gebruikt voor woningrenovatie) gisteren grotendeels laten weghallen.
Het lijkt traditie in Culemborg: de regelmatige terugkeer van dreigende situaties tussen Marokkaanse en Molukse jongeren. De afgelopen dagen was het na jaren van betrekkelijke rust tussen beide groepen weer raak.
,,Het is iets wat af en toe de kop opsteekt,'' zegt woordvoerster Mireille Giesendorf van de burgemeester. Om de spanningen te sussen, wil de gemeente in overleg treden met de twee groepen jongeren die de afgelopen dagen betrokken waren bij de ongeregeldheden. Dat overleg zou op gang moeten komen via de Marokkaanse moskee en vertegenwoordigers van de Molukse gemeenschap. Het moskeebestuur heeft al gesproken met vaders van jongens die zich misdroegen.
Molukse jongeren hadden de Diepenbrockstraat dinsdagavond omgetoverd tot een vesting. De toegang was afgesloten met bouwhekken en tussen twee bouwketen was een loopbrug gemaakt. Terwijl donkergeklede jongeren de wacht hielden, lagen de stenen al klaar.
,,We konden niet anders,'' zegt Marjan een dag later. Ze is een van de moeders wier zonen het 'fort' bewaakten en wil niet met haar achternaam in de krant. ,,We kregen signalen dat Marokkanen hier de ramen wilden ingooien. Dan gaan we niet rustig zitten afwachten.''
De mobiele eenheid bleef de hele avond achter de hand, maar vertrouwen in politiebescherming hadden de bewoners niet. Twee mannen (25 en 48 jaar oud) werden opgepakt wegens verboden wapenbezit. Verder bleef het rustig. Maandag zette de politie enkele straten af om ongeregeldheden te voorkomen. De onrust kwam voort uit een ruzie in een shoarmazaak, afgelopen weekend.
Een van de laatste serieuze incidenten tussen Molukkers en Marokkanen deed zich voor in 1993. Een uit de hand gelopen kinderruzie om een vlieger ontaardde bijna in een grote kloppartij. Na veel gesprekken tussen betrokkenen, politie en twee wethouders liep de kwestie uiteindelijk met een sisser af. Eerder dat jaar stonden in de Culemborgse binnenstad ook al groepen tegenover elkaar.
De laatste jaren was het volgens zowel gemeente als ingewijden betrekkelijk rustig. Volgens de politie is de situatie nu minder ernstig dan destijds. ,,Het gaat nu om twee beperkte groepen die elkaar opzoeken,'' zegt een woordvoerder.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lijkt-traditie.dhtml
Wil je, als de alcohol is uitgewerkt, dit nog een keer lezen en je diep gaan schamen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit was inderdaad verkeerd geformuleerd, maar ik bedoelde dat je mensen gewoon altijd op hun karakter en al hun (goede en slechte) daden moet beoordelen. Zo zit de hel bijvoorbeeld vol met genoeg mensen die helemaal geen strafblad hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:13 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Wil je, als de alcohol is uitgewerkt, dit nog een keer lezen en je diep gaan schamen?
Of zijn de grijze cellen al definitief ten dode opgeschreven?
Wat een dom geklets.
Dit ziet er inderdaad beter uit.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit was inderdaad verkeerd geformuleerd, maar ik bedoelde dat je mensen gewoon altijd op hun karakter en al hun (goede en slechte) daden moet beoordelen. Zo zit de hel bijvoorbeeld vol met genoeg mensen die helemaal geen strafblad hebben.
Dat was een politieke situatie....quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Marokkanen ook die titel willen moeten ze maar een trein kapen?²
De 'Molukse wijken' werden destijds gebouwd om de molukkers over te plaatsen vanuit voormalige concentratiekampen (waarin zij in eerste instantie werden opgevangen, na aankomst in Nederland), kazernes, etc.quote:Op zondag 13 september 2009 21:57 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Zal het niet meer met de huurprijzen van de woningen te maken hebben?
Molukkers wonen meestal niet in de duurste wijken. (understatement)
Deze wijk is voor de helft afgebroken.. Kwam er jarenlang.. O.a. vanwege renovatie van de wijk/ en omdat de gemeente er nieuwe en duurdere huizen wil plaatsen..quote:Op zondag 13 september 2009 22:15 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
In Breda heb je nog een "echte Molukkerswijk" (Driesprong) en van die woningen
is de houdbaarheidsdatum al ruimschoots verstreken.
Hoe het in andere steden is weet ik niet. Mijn vrouwtje komt uit omgeving Den Bosch,
is half Surinaams-Moluks en daar is het ook niet veel anders.
http://www.omroepgelderla(...)G-IN-CULEMBORG-1.htmquote:CULEMBORG - Er zou vanavond opnieuw onrust zijn in de Culemborgse wijk Terweijde.
Volgens buurtbewoners zou een groep Marokkanen de Diepenbrockstraat zijn binnengekomen. In die straat wonen veel Molukse gezinnen.
Ramen van huizen en auto's zouden zijn ingegooid. Daarbij zou een meisje gewond zijn geraakt. De Mobiele Eenheid is paraat en zou de groepen hebben gescheiden.
Het is vanavond ook weer raak.quote:***************************************
Opnieuw onrustig in Culemborg
` In Culemborg is het vanavond opnieuw
onrustig.In enkele straten van de wijk
Terweijde zijn vernielingen aangericht.
Volgens Omroep Gelderland zijn twintig
ruiten van huizen ingegooid.Enkele
mensen zijn gewond geraakt.De politie
is met veel agenten aanwezig.
Er zijn al lange tijd spanningen tussen
Marokkaanse en Molukse bewoners in
Culemborg.Op Nieuwjaarsdag reed een
auto met Marokkanen in op twee
Molukkers die in een tuin stonden.Vier
inzittenden van de auto zitten vast.
Bron: NOS Teletekst
Opgeruimd staat netjes. Hard maar waar. Het moet maar eens afgelopen zijn.quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-in-Culemborg.dhtmlquote:Opnieuw onrust in Culemborg
CULEMBORG - In de wijk Terwijde in Culemborg is het zondagavond opnieuw onrustig. Volgens een woordvoerster van de politie raakten een paar mensen gewond en zijn er ruiten van woningen gesneuveld.
Volgens de politie is het opnieuw onrustig in Culemborg. ANPWat er precies aan de hand is, kon de woordvoerster niet zeggen. Ook is het onbekend of er mensen zijn aangehouden. ''We zijn nu bezig om de rust in de straten terug te brengen'', aldus de zegsvrouw. (ANP)
Heel mooi, die komen tenminste voor zichzelf op.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:07 schreef EricT het volgende:
Molukse gemeenschap houdt de situatie in Culemborg in de gaten. Het is al eerder gezegd, het is een hechte gemeenschap die niet met zich laat sollen en als het nodig is zullen jongeren uit heel Nederland naar C'borg afreizen. Ik heb beetje het idee dat de politie geen idee heeft van de explosieve situatie daar.
Je hebt geen idee waar je het over hebt gek.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Opgeruimd staat netjes. Hard maar waar. Het moet maar eens afgelopen zijn.
Jawel, afgelopen dagen werden auto's die culemborg binnengingen gecontroleerd. Bijna iedereen moest papieren laten zien.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:07 schreef EricT het volgende:
Molukse gemeenschap houdt de situatie in Culemborg in de gaten. Het is al eerder gezegd, het is een hechte gemeenschap die niet met zich laat sollen en als het nodig is zullen jongeren uit heel Nederland naar C'borg afreizen. Ik heb beetje het idee dat de politie geen idee heeft van de explosieve situatie daar.
Nope, omdat de Marokkanen al jarenlang de Molukkers ''terroriseren''quote:Op zondag 3 januari 2010 23:11 schreef McKillem het volgende:
Maar hebben ze nou ruzie alleen om het gegeven dat ze verschillen in afkomst?
Dat zou wel een ongelooflijke partij hypocriet zijn.
Wat lul je nou idioot? Ik zou het serieus niet erg vinden als er een paar van die relmocro's doodgeschopt worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat tuig.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:10 schreef EricT het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt gek.
quote:In de Diepenbrockstraat is volgens buurtbewoners een groep Marokkanen binnengedrongen.
In die straat wonen veel Molukkers. De ramen van zeker twintig huizen zijn ingegooid. Ook zouden er autoruiten zijn gesneuveld.
Culemborg is een pilot. Mocht het daar misgaan, dan kan de pleuris in heel NL uitbreken.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat lul je nou idioot? Ik zou het serieus niet erg vinden als er een paar van die relmocro's doodgeschopt worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat tuig.
Uneputty zal niet zo snel komen. De Molukse equivalent van de Hells Angels (Satu Darah) welquote:Op zondag 3 januari 2010 23:14 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Ik mag hopen dat de dode onder de ratjes gaan vallen, de marocjes dus, het zijn namenlijk weer de ratjes die de straat van de Molukkers zijn binnen gedrongen en daar de boel gesloopt hebben!!
Kom op Daniël Uneputty op naar Culemborg, help die Molukse broeders van je.
Hard maar waar.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat lul je nou idioot? Ik zou het serieus niet erg vinden als er een paar van die relmocro's doodgeschopt worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat tuig.
Ik denk het niet.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:17 schreef EricT het volgende:
[..]
Culemborg is een pilot. Mocht het daar misgaan, dan kan de pleuris in heel NL uitbreken.
Ja maar ik denk dat die rel Marokkanen dan van een koude kermis thuis komen.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:17 schreef EricT het volgende:
[..]
Culemborg is een pilot. Mocht het daar misgaan, dan kan de pleuris in heel NL uitbreken.
Maar waarom doen die Marokkanen dat dan.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:13 schreef blckbb het volgende:
[..]
Nope, omdat de Marokkanen al jarenlang de Molukkers ''terroriseren''
Dat gebeurt al sindsdat de gemeente de Marokkanen in dezelfde week (Terweijde dus) als de Molukkers hebben geplaatst.
Ik ook niet, ik hoop er zelfs op, dan ga ik is op straat dansen (9-11)!!quote:Op zondag 3 januari 2010 23:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tsja, waarom zijn het altijd Marokkanen die ze zoeken bij de politie en opsporing verzocht..quote:Op zondag 3 januari 2010 23:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maar waarom doen die Marokkanen dat dan.
Nou, omdat ik dan op TV kom.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:21 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja, waarom zijn het altijd Marokkanen die ze zoeken bij de politie en opsporing verzocht..
Ik weet 't niet, vraag 't hun
Ze kunnen niks anders!!quote:Op zondag 3 januari 2010 23:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Maar waarom doen die Marokkanen dat dan.
Ok, dus ooit is er eens een Marokkaan begonnen met het bashen van Molukkers en inmiddels zijn we in het stadium aanbeland dat de geweldpleging er nog wel is maar niemand weet waarom ze het doen. Dat is ook niet een beetje fout ook he.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:21 schreef blckbb het volgende:
[..]
Tsja, waarom zijn het altijd Marokkanen die ze zoeken bij de politie en opsporing verzocht..
Ik weet 't niet, vraag 't hun
Als Hitler de 2de wereld oorlog had gewonnen hadden we nu dit multikul probleem niet en waren we nu al 1 europa, best jammer eigenlijk!!quote:Op zondag 3 januari 2010 23:24 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ok, dus ooit is er eens een Marokkaan begonnen met het bashen van Molukkers en inmiddels zijn we in het stadium aanbeland dat de geweldpleging er nog wel is maar niemand weet waarom ze het doen. Dat is ook niet een beetje fout ook he.Hitler verbleekt er bij.
Maar dan was jij er ook niet meer.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:27 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Als Hitler de 2de wereld oorlog had gewonnen hadden we nu dit multikul probleem niet en waren we nu al 1 europa, best jammer eigenlijk!!
Overal waar die twee groepen zitten zijn al jaren spanningen en sporadisch vechtpartijen.quote:
Waar is overal? Buiten Culemborg heb ik geen enkele spanning vernomen tussen deze twee groepen. Wellicht dat je mij wat voorbeelden kan geven. Het gaat hier vaak om langere vetes tussen bekenden van elkaar, een landelijke trend past daar helemaal niet in.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:29 schreef EricT het volgende:
[..]
Overal waar die twee groepen zitten zijn al jaren spanningen en sporadisch vechtpartijen.
Ik wachte al op je domme opmerking, oja mijn vader is duits!1quote:Op zondag 3 januari 2010 23:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dan was jij er ook niet meer.![]()
Mentaal gehandicapten werden namelijk ook gedood.
Alsof dat altijd goed is.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:28 schreef StateOfMind het volgende:
Maar goed, de Molukkers vormen wel een hechte gemeenschap en kom je aan een, dan kom je aan iedereen. En ze laten niet over zich heen lopen. Dat was ook al zo in mijn oude wijk, waar ook een hele grote Molukse gemeenschap is.
Assen, Utrecht, Breda, Amsterdam, etcquote:Op zondag 3 januari 2010 23:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar is overal? Buiten Culemborg heb ik geen enkele spanning vernomen tussen deze twee groepen. Wellicht dat je mij wat voorbeelden kan geven.
Tja, iemand moet het doen.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:31 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Ik wachte al op je domme opmerking, oja mijn vader is duits!1
Dan gaat het echt een battle worden. Marokkanen zullen ook al hun vriendjes uit de omgeving optrommelen.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:07 schreef EricT het volgende:
Want? Alsof je mensen die al ruiten aan het intyfen zijn e.d. eventjes bijgepraat kunnen worden onder het genot van een kop thee en een koekje.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:33 schreef TJDoornbos het volgende:
Lekker bezig daar.....NOT.
Maargoed denk niet dat de ME de oplossing is.
Welke idioot verzint zoiets om relmocro's in een wijk tussen Molukkers te plaatsen?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:13 schreef blckbb het volgende:
[..]
Nope, omdat de Marokkanen al jarenlang de Molukkers ''terroriseren''
Dat gebeurt al sindsdat de gemeente de Marokkanen in dezelfde week (Terweijde dus) als de Molukkers hebben geplaatst.
Je gelooft me niet he? Ga zelf maar zoeken. Meestal gaat het niet verder dan vechtpartijen met uitgaan en Techno/Trance feesten.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is daar ook wat van terug te vinden in de media?
quote:Op zondag 3 januari 2010 23:38 schreef EricT het volgende:
[..]
Je gelooft me niet he? Ga zelf maar zoeken. Meestal gaat het niet verder dan vechtpartijen met uitgaan en Techno/Trance feesten.
Nou het maakt niet zoveel uit in welke wijk Marokkanen wonen, hier is het in iedere wijk waar veel marokkanen wonen hetzelfde gezeik.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Welke idioot verzint zoiets om relmocro's in een wijk tussen Molukkers te plaatsen?
Mwuah, ik denk dat niet alleen Molukkers slechte ervaringen hebben als er plots een heel stel Marokkanen in dezelfde wijk komen wonen.
Wat wil jij doen met ALLE Marokkanen dan? Idem, dezelfde vraag richting MevrouwBoppers83quote:Op zondag 3 januari 2010 23:40 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Ik verbaas me echt dat er hier nog mensen zijn die zich afvragen bij wie de schuld ligt, horen jullie veel over Molukkers die de samenleving verzieken, of is dat meer iets wat je wel is wat vaker over die geitenneukers hoort??
Dus dat. Politici en bestuurders moeten voortaan maar 2x gaan nadenken of het verstandig is om een hele hoop Marokkanen tussen andere culturen te plaatsen in een wijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nou het maakt niet zoveel uit in welke wijk Marokkanen wonen, hier is het in iedere wijk waar veel marokkanen wonen hetzelfde gezeik.
De plaatselijke autoriteiten zijn niet daadkrachtig genoeg, heb ik de indruk. Ik hoorde de burgemeester hierover praten, maar hij wilde vooral benadrukken dat de jaarwisseling op andere plaatsen zo goed was verlopen.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:24 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ok, dus ooit is er eens een Marokkaan begonnen met het bashen van Molukkers en inmiddels zijn we in het stadium aanbeland dat de geweldpleging er nog wel is maar niemand weet waarom ze het doen. Dat is ook niet een beetje fout ook he.Hitler verbleekt er bij.
Welkom in het politiek correcte Nederland.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:40 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Ik verbaas me echt dat er hier nog mensen zijn die zich afvragen bij wie de schuld ligt, horen jullie veel over Molukkers die de samenleving verzieken, of is dat meer iets wat je wel is wat vaker over die geitenneukers hoort??
Niet veel anders dan de wekelijkse knokpartijen tussen Molukkers en Nederlanders een jaar of tien geleden lijkt me. Ik heb dan ook niet de illusie dat de Marokkanen in Culemborg hoofdzakelijk verantwoordelijk zijn voor het geouwehoer, het zal wel over en weer gaan. Weet niet hoe jij daar over denkt..quote:Op zondag 3 januari 2010 23:38 schreef EricT het volgende:
[..]
Je gelooft me niet he? Ga zelf maar zoeken. Meestal gaat het niet verder dan vechtpartijen met uitgaan en Techno/Trance feesten.
Je doelt er op dat de Culemborgse Marokkanen de schuldigen aan dit alles zijn?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:40 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Een strikvraag met een woordt wat ik niet gebruikt heb, namenlijk ALLE!quote:Op zondag 3 januari 2010 23:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat wil jij doen met ALLE Marokkanen dan? Idem, dezelfde vraag richting MevrouwBoppers83
Afgezien van je talloze spelfouten, het was geen strikvraag.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:45 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Een strikvraag met een woordt wat ik niet gebruikt heb, namenlijk ALLE!
Je hoopt dat ik een fout nazie belust antwoordt geef, maar dat doe ik niet, ik geef ze een kotskeet in het midden van hun wijk want daar is het de ratjes om te doen!!
nee dat niet maar hoe meer ME hoe meer familie/vrienden beide kampen gaan oproepen.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Want? Alsof je mensen die al ruiten aan het intyfen zijn e.d. eventjes bijgepraat kunnen worden onder het genot van een kop thee en een koekje.
Kerel, de eerste de beste hangmarokkaan beheerst het Nederland beter..quote:Op zondag 3 januari 2010 23:45 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Een strikvraag met een woordt wat ik niet gebruikt heb, namenlijk ALLE!
Je hoopt dat ik een fout nazie belust antwoordt geef, maar dat doe ik niet, ik geef ze een kotskeet in het midden van hun wijk want daar is het de ratjes om te doen!!
Ja en nee, tuurlijk zijn zij de raddraaiers, maar de schuldige is onze overheid.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je doelt er op dat de Culemborgse Marokkanen de schuldigen aan dit alles zijn?![]()
Ik weet het niet, net zoals jij en ja ik heb met beide groepen meerdere ervaringen
Ik lees op een ander forum dat Al-Qaida en Hamas achter de Marokkanen staan. Maar ik weet niet wat daarvan waar is.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Lees trouwens op een ander forum dat de harde kern van ajax en de Hells Angels achter de Molukkers staan maarja weet niet wat daarvan waar is natuurlijk.
En????????quote:Op zondag 3 januari 2010 23:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Kerel, de eerste de beste hangmarokkaan beheerst het Nederland beter..
dat is zo mooi aan die zogenaamde harde kernen. Die willen gewoon matten en vinden toevallig een voetbalclub geinig. Als ze nu een gaan beseffen dat ze allemaal eten en tv kijken, kunnen ze 1 grote harde kern der Nederlanden makenquote:Op zondag 3 januari 2010 23:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Lees trouwens op een ander forum dat de harde kern van ajax en de Hells Angels achter de Molukkers staan maarja weet niet wat daarvan waar is natuurlijk.
Dan vind ik dat van mij een stuk geloofwaardiger klinken.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik lees op een ander forum dat Al-Qaida en Hamas achter de Marokkanen staan. Maar ik weet niet wat daarvan waar is.
Heb je ook een linkje daarvan? Wil het zelf namelijk ook lezenquote:Op zondag 3 januari 2010 23:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
De president van de Hells angels is een Molukker en in de harde kern van Ajax zitten ook (erg) veel Molukkers, dus dat is niet zo verwonderlijkquote:Op zondag 3 januari 2010 23:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
quote:Burgemeester Van Schelven zei bij Met het Oog op Morgen dat de politie na de rellen rond de jaarwisseling juist vanavond aan het terugschalen was. Hij zei verder dat hij berichten had ontvangen dat er "groepen" vanuit andere delen van het land onderweg zijn naar Culemborg. Hij wilde de berichten niet bevestigen.
Als de tegen argumenten op zijn komen de spelfouten, zielig links spelletje, alleen het raakt me toch niet!!quote:Op zondag 3 januari 2010 23:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Afgezien van je talloze spelfouten, het was geen strikvraag.
http://www.omroepgelderla(...)igt-noodbevel-af.htmquote:Burgemeester kondigt noodbevel af
Burgemeester kondigt noodbevel af
CULEMBORG - Burgemeester Van Schelven van Culemborg heeft een noodbevel afgekondigd. De wijk is aangemerkt als veiligheidsrisicogebied.
Dat heeft hij gedaan na berichten dat er groepen uit andere delen van het land naar Culemborg zouden afreizen. Met het noodbevel kunnen relschoppers volgens de burgemeester zonder pardon de stad uitgegooid. Ook op Twitter verschijnen berichten dat er groepen jongeren naar Culemborg gaan.
In Culemborg is het sinds het begin van de avond onrustig door rellen tussen Marokkanen en Molukkers. Daarbij vielen twee lichtgewonden.
nee, dom zijn is geen argumentquote:Op zondag 3 januari 2010 23:51 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Als de tegen argumenten op zijn komen de spelfouten, zielig links spelletje, alleen het raakt me toch niet!!
het is: beheerst het NedrlandS beter.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Kerel, de eerste de beste hangmarokkaan beheerst het Nederland beter..
quote:Op zondag 3 januari 2010 23:53 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
het is: beheerst het NedrlandS beter.
Molukkers = Hells Angels (in Europa).quote:Op zondag 3 januari 2010 23:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ah ja okay, heb daar echt geen idee van en voetbal ook al niet.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Molukkers = Hells Angels (in Europa).
Welnee.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Molukkers = Hells Angels (in Europa).
De president is een Molukker, dat maakt de Hells Angels in Nederland geen club van Molukkers. Ze hebben een eigen MC zover ik weet.quote:
-> Satu Darah (één bloed)quote:Op maandag 4 januari 2010 00:00 schreef gelly het volgende:
[..]
De president is een Molukker, dat maakt de Hells Angels in Nederland geen club van Molukkers. Ze hebben een eigen MC zover ik weet.
Nou, idd, een hele moeilijke vraag. Is ook nooit eerder gebeurd, dat 2 groepen met elkaar op de vuist gaan. Wat denk jij ?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:59 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe heeft het zover kunnen komen vraag je je af....
Dangaat het helemaal mooi wordenquote:Op maandag 4 januari 2010 00:00 schreef gelly het volgende:
[..]
De president is een Molukker, dat maakt de Hells Angels in Nederland geen club van Molukkers. Ze hebben een eigen MC zover ik weet.
Kleurrijk wonen o.a.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:59 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe heeft het zover kunnen komen vraag je je af....
quote:Om dit soort botsingen te voorkomen, moet KleurrijkWonen niet teveel Marokkanen vlakbij de Molukse wijk laten huisvesten. De cultuurverschillen zijn erg groot. Met name de overlast is ook straks een grote probleem. Dus KleurrijkWonen: WIJZIG JE BELEID en maak geen puinhoop van!
quote:Ik blijf volhouden dat dit allemaal te wijten is door het toewijzingsbeleid van KleurrijkWonen. Allemaal op één hoop is een slecht beleid. Om veel Marokkanen vlakbij de Molukse wijk laten huisvesten vraagt voor de nodige problemen en overlast. Je kunt toch zien in het nieuwe jaar door spanningen en botsingen tussen deze twee gemeenschappen. Of wilt KleurrijkWonen dit niet inzien met haar huidig onverantwoord beleid????
Ik heb wel eens gehoord dat sectie Damsco iets meer inhield dan alleen een motorclub uit Amsterdam of zoals jijzelf al aangeeft Nederland.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zouden die zich hiermee bemoeien ? Ze zijn net een beetje bezig hun imago wat op te poetsen.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dangaat het helemaal mooi worden![]()
Hij kan dan zo de hele achterban van de Hells Angels optrommelen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 00:02 schreef shomila het volgende:
Wat erg dit zeg je zal er wonen.
Daar had toch veel eerder en harder ingegrepen moeten worden.
Dat komt ervan dat lakse gedoe hier.
Ik weet het woon zelf in den haag, maar dit is wel heel extreem.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:05 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Is niet alleen kut om daar te wonen hoor, ook in A'dam Osdorp, Slotervaart, oost, Gouda, Ede, Utrecht, Schilderswijk, Rotterdam, etc. te veel om op te noemen.
Je denkt dat het zo werkt?quote:Op maandag 4 januari 2010 00:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dangaat het helemaal mooi worden![]()
Hij kan dan zo de hele achterban van de Hells Angels optrommelen.
Ja welke bestuurder zet nou een hele hoop Marokkanen in een Molukse wijk. Geheid dat er problemen komen. Geen enkel volk kijkt er onderhand naar uit dat er een hele hoop Marokkanen in dezelfde wijk komen wonen.quote:
Het klopt toch wel dat tijdens een eerdere confrontatie tussen beide groepen de harde kern van Ajax bakstenen naar Marokkanen hebben gegooid.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zouden die zich hiermee bemoeien ? Ze zijn net een beetje bezig hun imago wat op te poetsen.
Broederschap beste Gelly. Iets wat jij blijkbaar niet begrijpt. Wil natuurlijk niet zeggen dat de hele Hells Angels over Culemborg gaat walsen, maar een paar Hells Angels zullen hun captain wel willen steunen.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zouden die zich hiermee bemoeien ? Ze zijn net een beetje bezig hun imago wat op te poetsen.
Dit is nog niks, A'dam Slotervaart alweer vergeten of Mercator buurt??quote:Op maandag 4 januari 2010 00:07 schreef shomila het volgende:
[..]
Ik weet het woon zelf in den haag, maar dit is wel heel extreem.
Maar ik denk dat dit hier ook wel gaat gebeuren eens zijn de mensen het zat.
Of je geeft elke bevolkingsgroep een eigen wijk en dan gaat het wel goed?quote:Op maandag 4 januari 2010 00:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja welke bestuurder zet nou een hele hoop Marokkanen in een Molukse wijk. Geheid dat er problemen komen. Geen enkel volk kijkt er onderhand naar uit dat er een hele hoop Marokkanen in dezelfde wijk komen wonen.
Er zitten nogal wat negatieve aspecten aan dat klopt. Maar eerdere plannen om ze op te breken werden niet echt toegejuicht (sittard, moordrecht, bijv)quote:Op maandag 4 januari 2010 00:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Sowieso zijn de Molukse wijken niet meer van deze tijd imho.
Ben je er zo één die ze op het internet voor van alles uitmaakt en in real life je ruggengraat inruilt voor wat vrede?quote:Op maandag 4 januari 2010 00:05 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Is niet alleen kut om daar te wonen hoor, ook in A'dam Osdorp, Slotervaart, oost, Gouda, Ede, Utrecht, Schilderswijk, Rotterdam, etc. te veel om op te noemen.
Bedankt voor je verhelderende inzicht.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Broederschap beste Gelly. Iets wat jij blijkbaar niet begrijpt. Wil natuurlijk niet zeggen dat de hele Hells Angels over Culemborg gaat walsen, maar een paar Hells Angels zullen hun captain wel willen steunen.
Oh, ik dacht dat dat broederschap nu precies was wat die Marokkaanse rellers verenigde. Dus dat is iets goeds als ik jou begrijp ?quote:Als meer mensen wisten wat broederschap inhield, dan waren die Marokkaanse etterbakjes allang in het hele land aangepakt en schoongeveegd.
Dit soort problemen worden toch al aangepakt middels buurthuizen en ander opbouwwerk? Heb geduld. Het komt goed.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:06 schreef montier het volgende:
dat slappe gelul iedere keer...met marokkaans tuig valt niet te praten
quote:We hebben afgesproken bij een Molukse man die zichzelf het verlengstuk noemt tussen politie en jeugd. Hij zegt geen oplossing te kunnen bedenken. ,,Ze zijn te diep bij ons binnengedrongen. De enige oplossing is dat ze ons met rust laten.
1 op 1 ga ik de stijdt met elk naffertje aan, maar dat willen ze nooit en dus ben ik inderdaad iemand die voor een hele straat aan de kant gaat, het is schandelijk, ik weet t!!quote:Op maandag 4 januari 2010 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben je er zo één die ze op het internet voor van alles uitmaakt en in real life je ruggengraat inruilt voor wat vrede?²
Dit gebeurt overal en gelukkig valt het hier in Ned nog wel mee.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik maak me daarentegen wel zorgen om de zgn. Sjonnies. Dit soort gepeupel is te simpel en maakt op wereldschaal een lachertje van Nederland wat betreft de kenniseconomie.²
Hoeft niet per se. Maar het schijnt dat overal waar een hoop Marokkanen komen wonen, dat het dan mis gaat. Belgie en Frankrijk heb je dezelfde problemen met die Noord-Afrikaanse groep.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of je geeft elke bevolkingsgroep een eigen wijk en dan gaat het wel goed?
Dit probleem speelt al langer en de plaatselijke autoriteiten krijgen er nog steeds geen vinger achter.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit soort problemen worden toch al aangepakt middels buurthuizen en ander opbouwwerk? Heb geduld. Het komt goed.
Off-topic.quote:Ik maak me daarentegen wel zorgen om de zgn. Sjonnies. Dit soort gepeupel is te simpel en maakt op wereldschaal een lachertje van Nederland wat betreft de kenniseconomie.²
Ik hoop het, maar ik maak me oprecht zorgen. De gemiddelde PVV stemmer komt ook niet echt intelligent over op mij. De uitzonderingen hierop bevestigen de regel.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit gebeurt overal en gelukkig valt het hier in Ned nog wel mee.
Dan doen Marokkanen sowieso al jaren. Nu krijgen ze het een keer terug.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:12 schreef gelly het volgende:
Oh, ik dacht dat dat broederschap nu precies was wat die Marokkaanse rellers verenigde. Dus dat is iets goeds als ik jou begrijp ?
Maar als de Marokkanen laten blijken dat er met hun niet te sollen valt is dat niet goed. Ik begrijp nu niet meer precies wat je bedoelt. Is het recht in eigen hand nemen nu iets goeds of fouts, of is dat geheel afhankelijk van wie jij steunt en aan wie jij een hekel hebt ? Verlicht mij oh Grote Allochtoon.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In elk geval, geeft deze Molukse man dat er met Molukkers niet te sollen valt.
Ja, met Marokkanen ?quote:Op maandag 4 januari 2010 00:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoeft niet per se. Maar het schijnt dat overal waar een hoop Marokkanen komen wonen, dat het dan mis gaat. Belgie en Frankrijk heb je dezelfde problemen met die Noord-Afrikaanse groep.
Dat zij min of meer vrij spel krijgen, lijkt me eerder aan de orde. De justitiële maatregelen sorteren nauwelijks een gedragsverandering en veel mensen zwichten voor het geweld en intimidatie.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Bedankt voor je verhelderende inzicht.
[..]
Oh, ik dacht dat dat broederschap nu precies was wat die Marokkaanse rellers verenigde. Dus dat is iets goeds als ik jou begrijp ?
Het had allemaal niet zover hoeven te komen als de politiek die Marokkaanse etterbakjes al veel eerder had aangepakt. Want 2009 en 2010 zijn niet de eerste jaren dat er problemen zijn met Marokkaanse jongens (understatement).quote:Op maandag 4 januari 2010 00:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar als de Marokkanen laten blijken dat er met hun niet te sollen valt is dat niet goed. Ik begrijp nu niet meer precies wat je bedoelt. Is het recht in eigen hand nemen nu iets goeds of fouts, of is dat geheel afhankelijk van wie jij steunt en aan wie jij een hekel hebt ? Verlicht mij oh Grote Allochtoon.
quote:Er hoeft maar iets te gebeuren en het gaat helemaal mis, zo laat hij weten. ,,Al zit er maar een barst in onze kerk dan weten we ze te vinden. Dan is het oorlog." Dat het dan niet met de blote vuist wordt uitgevochten blijkt als 'S' het heeft over kapmessen. De emotie zit diep. Hier is geen sprake van zomaar een ruzie. ,,We zijn op onze ziel getrapt.'' Bang zijn ze echter niet, zoals in sommige media werd bespiegeld. ,,Het irriteert ons mateloos dat wordt gesuggereerd dat de Molukkers zich bedreigd voelen. Wij zorgen voor onze mensen, met name voor de ouderen, zodat ze veilig kunnen slapen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |