abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 september 2009 @ 18:21:01 #76
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_72736075
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:20 schreef Bommenlegger het volgende:
Molukkers zijn de baas in Culemborg!
En dat steekt bij somige forumbezoekers hier...
Onzin. De Marokkanen zijn de baas in Culemborg, en dat steekt bij sommige Molukkers.
pi_72736096
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:21 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Onzin. De Marokkanen zijn de baas in Culemborg, en dat steekt bij sommige Molukkers.
pi_72736189
De Marokkaanse en Molukse jongen die zondagavond 6 september met elkaar op de vuist gingen in een shoarmazaak hebben vrede gesloten.
http://www.culemborgsecou(...)geren-in.418789.news
  maandag 14 september 2009 @ 18:27:22 #79
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_72736243
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:21 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je weet zelf dat je onzin praat. Ik ken genoeg mensen uit Culemborg, en jij?
pi_72736282
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:27 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je weet zelf dat je onzin praat. Ik ken genoeg mensen uit Culemborg, en jij?
Kom maar eens met je bron zodat je geen poep praat.

Offtopic: Ik ken er ook genoeg maar ik kom er niet mee aanzetten hier.
pi_72736720
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
De Marokkaanse en Molukse jongen die zondagavond 6 september met elkaar op de vuist gingen in een shoarmazaak hebben vrede gesloten.
http://www.culemborgsecou(...)geren-in.418789.news
Ok, ik zal het hele bericht hier maar posten want de rest wil er graag overheen lezen
quote:
Marokkaanse en Molukse jongeren in Culemborg geven elkaar de hand

maandag 14 september 2009 14:47

CULEMBORG - De Marokkaanse en Molukse jongen die zondagavond 6 september met elkaar op de vuist gingen in een shoarmazaak hebben vrede gesloten. Dat laat de gemeentevoorlichtster weten in een reactie hoe het gesprek met burgemeester Roland van Schelven is verlopen. Hij ging zondagmiddag op bezoek bij de jongeren en sprak ook met vertegenwoordigers van beide gemeenschappen. Gesprekken die hij eerder deze week ook heeft gevoerd, al was het toen met de twee partijen afzonderlijk. De ruzie tussen de twee jongens ontaardde in een etnisch conflict. Een vertegenwoordiger van de Marokkaanse gemeenschap geeft aan dat vandaag in de moskee nog eens wordt benadrukt dat de strijdbijl begraven moet worden.

Bron: http://www.culemborgsecou(...)geren-in.418789.news
Lezen we dit? ZE HEBBEN VREDE GESLOTEN !!

En zie hier de invloed van Moskee op jongeren, iets wat mevrouw Nummer_zoveel in diverse posts afdeed als larie eerder dit weekend !
quote:
de Marokkaanse gemeenschap geeft aan dat vandaag in de moskee nog eens wordt benadrukt dat de strijdbijl begraven moet worden.
pi_72736895
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Verder is het zo dat de criminele allochtone jeugd zich helemaal niet bij de moskee ophoudt. Verre van.
En wat kunnen we nu lezen?
quote:
Marokkaanse en Molukse jongeren in Culemborg geven elkaar de hand

[knip]

Een vertegenwoordiger van de Marokkaanse gemeenschap geeft aan dat vandaag in de moskee nog eens wordt benadrukt dat de strijdbijl begraven moet worden.
pi_72736966
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:48 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

En wat kunnen we nu lezen?
[..]

Ja, en het zal vast helpen. Wedden dat het dit weekend nog weer misgaat? En anders als het suikerfeest is dan zijn de meeste namelijk helemaal stront vervelend.
pi_72737028
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja, en het zal vast helpen. Wedden dat het dit weekend nog weer misgaat? En anders als het suikerfeest is dan zijn de meeste namelijk helemaal stront vervelend.
Oh, ongetwijfeld. Maar goed, het geeft nog maar eens aan dat figuren als Nummer_zoveel, die zegt te spreken uit ervaring gewoon flink ernaast zit, en alles loopt recht te praten wat krom is.

Nee hoor, ze komen écht niet in de moskee die jeugd! Fail
  maandag 14 september 2009 @ 18:56:01 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72737100
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:53 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Oh, ongetwijfeld. Maar goed, het geeft nog maar eens aan dat figuren als Nummer_zoveel, die zegt te spreken uit ervaring gewoon flink ernaast zit, en alles loopt recht te praten wat krom is.

Nee hoor, ze komen écht niet in de moskee die jeugd! Fail
Nummer zoveel heeft in principe wel gelijk. De rel marocjes zijn ongetwijfeld geen vaste moskee bezoekers nee.

Maar de islam loopt bij haar aanhangers (ook de minder strenge in de leer) nu eenmaal als een rode draad door alles heen.
&lt;signature here&gt;.
pi_72853394
'Gewone vechtpartij' ontaardt in etnisch conflict
woensdag 16 september 2009 09:02
CULEMBORG - Er hoefde maar één vonkje over te spatten en heel Terweijde was in vuur en vlam gevlogen. Zoveel is inmiddels duidelijk na een rumoerige week waarin het een aantal keren bijna tot een heftige confrontatie kwam tussen Marokkanen en Molukkers en waarin gemeente en politie zich tot het uiterste moesten inspannen om te proberen de verstoorde balans recht te trekken. De politie houdt de boel ondanks het wankele evenwicht nog steeds scherp in de gaten. Zaterdagavond stond de ME paraat. Met name in de nabijheid van de Diepenbrockstraat waar een groep van ongeveer tachtig Molukse bewoners zich op straat bevond. De Culemborgse Courant was die avond ook in de wijk en proefde de zichtbare emoties. Een reportage over wat naar men hoopt het sluitstuk is van een periode vol onrust en instabiliteit.

door Yolande van Erp en
Erik de Bruin

We hebben afgesproken bij een Molukse man die zichzelf het verlengstuk noemt tussen politie en jeugd. Hij zegt geen oplossing te kunnen bedenken. ,,Ze zijn te diep bij ons binnengedrongen. De enige oplossing is dat ze ons met rust laten." Twee mannen die deel uitmaken van de Marokkaanse gemeenschap en met wie we eerder op de avond hebben afgesproken reiken juist de hand. ,,Laat ze naar ons komen, dan eten we gezamenlijk en praten we het uit. Het is een ordinaire ruzie geweest tussen twee snotneuzen."

Grimmige sfeer
Het eerste wat opvalt zijn de donkere straten in dit gedeelte van Terweijde. Het is inmiddels zaterdagavond na half negen, maar er brandt geen enkele lantaarnpaal. Het is donker en de sfeer voelt grimmig. We zijn inmiddels op de hoogte dat er 'wat zou kunnen gebeuren' die avond. Een paar Molukkers zijn op straat te vinden en er is politie op straat. Over de aanleiding van het conflict klinkt in beginsel een eenduidig verhaal. Een 16-jarige jongen van Marokkaanse komaf en een 16-jarige jongen van Molukse komaf kregen zondagavond 6 september ruzie in een shoarmazaak. ,,De Molukse jongen is teruggekomen met zijn broer waarna ze de Marokkaanse jongen in elkaar hebben geslagen. Een dag later is een steen gegooid tegen een auto. Eigenlijk gaat het om een kleine schade van hooguit driehonderd euro aan een auto die normaal is verzekerd", aldus de Marokkaanse mannen, die liever niet met hun naam in de krant komen. Dat de Molukse jongen zijn broer erbij haalde en dat de Marokkaanse jongen in elkaar werd geslagen, laat de Molukse man, die liever anoniem blijft, in het midden. ,,Feit is dat hier een auto is vernield. En dan gaat het er niet om dat het een kleine schade is: het feit is dat Marokkanen in onze wijk zijn gekomen, met stenen hebben gegooid en vervolgens wegrenden. Lafaards zijn het. Dat moet je niet met ons doen. Wij laten niet met ons sollen. Dit vraagt om represailles'', vertelt de woordvoerder, die we voor het gemak maar even 'S' noemen. Later die maandagavond hebben volgens hem nog een groep Marokkanen via de Terweijdelaan geprobeerd de Molukse wijk in te komen. ,,Provoceren, dat is wat ze doen. Dat kunnen ze misschien doen bij Nederlanders, maar niet met ons.''

'Niet bang'
Voor die bewuste zondagavond waren volgens 'S' geen noemenswaardige spanningen tussen Marokkanen en Molukkers. Maar dat is inmiddels wel anders. Er hoeft maar iets te gebeuren en het gaat helemaal mis, zo laat hij weten. ,,Al zit er maar een barst in onze kerk dan weten we ze te vinden. Dan is het oorlog." Dat het dan niet met de blote vuist wordt uitgevochten blijkt als 'S' het heeft over kapmessen. De emotie zit diep. Hier is geen sprake van zomaar een ruzie. ,,We zijn op onze ziel getrapt.'' Bang zijn ze echter niet, zoals in sommige media werd bespiegeld. ,,Het irriteert ons mateloos dat wordt gesuggereerd dat de Molukkers zich bedreigd voelen. Wij zorgen voor onze mensen, met name voor de ouderen, zodat ze veilig kunnen slapen."

Hooligans
Ook de Marokkaanse mannen beamen dat voor deze ruzie nooit spanningen zijn geweest: ,,Toen de burgemeester maandagavond bij ons in de moskee kwam, hebben we gezegd dat we onze verantwoordelijkheid willen nemen. Laat ze maar komen dan lossen we het op. Dan praten we erover en gaan we over tot de orde van de dag: hard werken en geld verdienen. Terug naar de situatie zoals het was. We hebben altijd goed samengeleefd. We hebben de jongeren gesproken en die zeggen dat om een gewone vechtpartij gaat. Vanwege de ramadan was het een late dienst. We kwamen om elf uur uit de moskee en wilden onze ouders naar huis brengen. Ineens werden we door zo'n vijftig Ajax-hooligans bekogeld met bakstenen. Het leek wel de Middeleeuwen. We zagen allemaal personen met kapmessen en de ME deed niets. We begrijpen niet dat ze niet keihard hebben opgetreden tegen die hooligans. Als zij er niet waren geweest was het probleem allang opgelost. De Molukse gemeenschap moet optreden tegen de persoon die deze gasten naar Culemborg heeft gehaald." De Marokkaanse mannen weten om wie het gaat. ,,Hij is zelf een hooligan en heeft een strafblad van hier tot Tokio. Typ zijn initialen in op internet en je weet genoeg. Die jongen staat in hoog aanzien en kan een beroep doen op zijn maatjes uit Amsterdam als hij hulp nodig heeft. Maar het is hier geen voetbalstadion. Wat hebben onze ouders ermee te maken? Ze zijn doodsbang. Maandagnacht hebben ze geen oog dichtgedaan. We hebben het hem op de man af gevraagd. Het enige wat hij zei is dat hij zichzelf moet verdedigen. Maar waarom? Zijn broertje heeft ruzie en hij gaat verhaal halen."
Ze vervolgen: ,,Er is geen dreiging van onze kant. We zijn kwaad, maar ook bang. We hebben signalen gekregen dat vanavond weer honderd hooligans naar Culemborg komen. Van onze kant willen we dit graag uitpraten en het liefst zo snel mogelijk. Het kan écht escaleren."

Tumult
We vragen het 'S' rechtstreeks: Is er een oplossing?. ,,Wij vertikken het een oplossing te bedenken. Ze hebben ons op onze ziel getrapt. De enige oplossing is de betreffende Marokkanen onze wijk in te sturen. Daar weten we wel raad mee.'' Feit is dat de Molukkers niet (meer) met zich laten sollen. ,,De Marokkanen zijn te ver gegaan. Een baksteen door de ruit of zelfs provocerende geluiden tegen ons (ze maken apengeluiden als ze ons zien) en de tolerantiegrens is bereikt. Dan is het oorlog.'' Dat het die kant al begint op te gaan blijkt als we het gesprek afronden en weg willen gaan. Er is tumult buiten en het blijkt dat een aantal Marokkanen zich heeft laten zien in de wijk en dat Molukkers er achteraan gaan. Tientallen Molukkers staan in de donkere straten en S wijst om zich heen en laat zien dat iedereen paraat en alert is. ,,Dat blijft zo'', besluit hij terwijl hij ons veilig de wijk uitloodst. Twee uur later grijpt de ME in en kunnen de gemoederen worden gesust. Maar voor hoe lang?

van:culemborgsecourant.nl
^
pi_72860815
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:53 schreef liveevil het volgende:

Toen de burgemeester maandagavond bij ons in de moskee kwam,
En hier ben ik gestopt met lezen...
pi_72861189
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:20 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

En hier ben ik gestopt met lezen...
Het zou een stuk rustiger zijn alks die Marokkaanse ouders eens iets aan opvoeding van hun kinderen gaan doen. Want daartoe zijn ze blijkbaar niet in staat.
pi_72861417
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:27 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Het zou een stuk rustiger zijn alks die Marokkaanse ouders eens iets aan opvoeding van hun kinderen gaan doen. Want daartoe zijn ze blijkbaar niet in staat.
Nee, ze zijn geindoctrineerd met de islam. Dat is het probleem. De islam wordt er met de koran ingeklopt. Dus daar zit dan ook de kern van het probleem.
pi_72861508
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:32 schreef RobbieRivera het volgende:

[..]

Nee, ze zijn geindoctrineerd met de islam. Dat is het probleem. De islam wordt er met de koran ingeklopt. Dus daar zit dan ook de kern van het probleem.
Onzin. Weet je zelf ook.
pi_72862142
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:34 schreef IHVK het volgende:

[..]

Onzin. Weet je zelf ook.
Nee, geen onzin. Feiten. Helaas. Alsof ik graag wil dat de moslims zich met zoiets doms inlaten als de haatdragende koran. Alsof ik zit te wachten op dat er nu eens in moet worden gegrepen door iets als de PVV. Het hoeft allemaal niet zo hoor. Maar het is niet anders.
pi_72875353
,,Provoceren, dat is wat ze doen. Dat kunnen ze misschien doen bij Nederlanders, maar niet met ons.''
"Nederlanders" de voetmat van de samenleving
^
pi_76291223
In Culemborg was het ook flink raak. Ik heb een tante daar wonen en ze vertelde mij dat groepen Marokkanen het eerder hadden voorzien op een flat waar oude Molukkers wonen. Ze gooiden ramen in en de oudjes werden getreiterd. Een oude Molukse vrouw die een interview gaf met Hart van Nederland kreeg ook een steen door de ruit. De Molukkers hebben nu zoiets van Nederlanders pikken dit, maar wij niet, van oudjes blijf je af. Ze zei dat de Molukkers nu de hulp gaan inroepen van Molukkers in o.a. uit Tiel en Vught.

Als je een bron klikt is er ook een filmpje te zien.
quote:
Harde confrontaties in Culemborg

CULEMBORG - De jaarwisseling is in Culemborg ontsierd door een aantal ernstige incidenten. Auto's werden vernield en in brand gestoken en agenten zijn bekogeld met vuurwerk en stenen. Bij een confrontatie tussen groepen jongeren vielen gewonden.

De politie meldt een 'ernstig incident' aan het einde van de nacht. Details zijn nog niet bekendgemaakt.

Volgens buurtbewoners zouden Marokkaanse jongeren in de wijk Terweijde met een auto zijn ingereden op een groep Molukkers. Twee Marokkanen zouden daarna zijn afgetuigd.
bron

In Culemborg werden agenten bekogeld met zwaar vuurwerk en stenen. Bewoners werden gesommeerd naar binnen te gaan en anderen moesten het gebied uit.
pi_76291424
Joepie, daar woon ik dan
  vrijdag 1 januari 2010 @ 14:50:04 #95
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76291439
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 14:42 schreef Mylene het volgende:
In Culemborg was het ook flink raak. Ik heb een tante daar wonen en ze vertelde mij dat groepen Marokkanen het eerder hadden voorzien op een flat waar oude Molukkers wonen. Ze gooiden ramen in en de oudjes werden getreiterd. Een oude Molukse vrouw die een interview gaf met Hart van Nederland kreeg ook een steen door de ruit. De Molukkers hebben nu zoiets van Nederlanders pikken dit, maar wij niet, van oudjes blijf je af. Ze zei dat de Molukkers nu de hulp gaan inroepen van Molukkers in o.a. uit Tiel en Vught.

Als je een bron klikt is er ook een filmpje te zien.
[..]

bron

In Culemborg werden agenten bekogeld met zwaar vuurwerk en stenen. Bewoners werden gesommeerd naar binnen te gaan en anderen moesten het gebied uit.
Ze hebben ook gelijk. Praten is leuk, maar soms moet je mensen gewoon mores leren. En als het moet twee keer of drie keer.

Maar als je ziet hoe Nederlandse mensen hun kinderen opvoeden moet je ook niet raar opkijken dat ze als voetveeg worden gebruikt. "Mijn Roderikje staat boven geweld". Sure.
Intelligent, but fucked up.
pi_76291449
Ernstig incident zal wel een schietpartij geweest zijn. Ging al langer geruchten rond dat er schietpartijen zullen zijn rond nieuwjaar, aangezien het dan ''toch niet echt opvalt''

Ik woon niet in de wijk bijdeweg
pi_76291476
Waar woon je dan in Culemborg? Ik ben eigenlijk alleen bekend met Terwijde. Mijn tante woont in de grote flat boven het Chopinplein.
pi_76291533
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 14:51 schreef Mylene het volgende:
Waar woon je dan in Culemborg? Ik ben eigenlijk alleen bekend met Terwijde. Mijn tante woont in de grote flat boven het Chopinplein.
Dat ken ik wel ja. Ik woon daar ongeveer een kilometer vanaf, in ieder geval ver genoeg om geen last te hebben van de rellen
pi_76291682
Van de site van de lokale krant:
quote:
Ernstig incident in Culemborg
vrijdag 1 januari 2010 12:07
CULEMBORG - Tijdens de jaarwisseling in de regio Gelderland-Zuid deden zich op meerdere plaatsen incidenten voor. In Culemborg vond in het begin van de avond in de wijk Terweijde een autobrand plaats. Daarna ontstond onrust tussen groepen jongeren. Agenten hebben de groepen gescheiden. Later die avond werden politiemensen bekogeld met zwaar vuurwerk en stenen. Een politieman raakte gewond, een dienstauto werd beschadigd. Bewoners werden gesommeerd naar binnen te gaan en omstanders om de omgeving te verlaten, waarna het rustig werd. Aan het einde van de nacht vond er volgens de politie een ernstig incident plaats in Culemborg. Op dit moment ontbreken nadere details; hierover volgt later meer op deze site.

Voor drie auto's, die in brand stonden, werd de brandweer gealarmeerd. De autobranden vonden plaats aan de Parklaan, St. Jacobsplantsoen en Beatrixstraat. Verder waren er kleine buitenbrandjes (vreugdevuren), waarvoor de brandweer in aktie kwam. De politie hield alles nauwkeurig in de gaten. Vooral de wijk Terweijde was de politie volop te zien en werden na middernacht enkele straten afgesloten. Rond de klok van half drie – drie uur werd de ME ingeroepen om standby te staan. Zij zochten hun plaatsen aan de Mozartlaan en nabij de Diepenbrockstraat.

Voor de 1e keer, kunnen mensen die foto's of filmopnamen gemaakt hebben van ongeregeldheden vannacht, deze uploaden via de politiesite. Daarmee kunnen getuigen het politieonderzoek mogelijk ondersteunen.
pi_76291790
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:54 schreef Oblivion het volgende:
Toen Oblivion nog een klein Oblietje was, was daar al gezeik. (25 jaar geleden)
Als je de politie achter je aan kreeg omdat je brommertje opgevoerd was, reed je gewoon naar die wijk.
De politie draaide gewoon om. Nergens meer last van
En ja dit is uit eigen ervaring.

Was algemeen bekend.
Toen hebben ze dus gefaald er wat aan te doen, en nu zijn de poppen aan het dansen.
Molukkers hebben altijd het rijk alleen gehad en ze zullen er Marokkanen hebben laten wonen om dat in te dimmen.
De politie stond altijd heel zwak tegenover Terweijde, wat misschien ook logisch was want het is een grimmige buurt en gewoonweg gevaarlijk. Tegenwoordig treden ze er wel al weer wat harder tegen op, maar nog niet genoeg. Er zijn nu ook straatcoaches die jongeren moeten aanspreken op slecht gedrag (niet dat ik daar veel vertrouwen in heb, maargoed)

Wordt tijd dat die mensen daar eens flink aangepakt gaan worden, nu is 't alleen maar de brandjes blussen wanneer die ontstaan (letterlijk&figuurlijk)
pi_76291804
Daar gaan nog doden vallen als de politie niet tijdig en hard ingrijpt.
pi_76292001
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:00 schreef Disorder het volgende:
Zou me niks verbazen als dat al is gebeurd. Alle bronnen vertellen over een ''ernstig incident'' waarvan nog niks bekend is.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 15:11:50 #103
16715 Mylene
*schatje*
pi_76292170
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:00 schreef Disorder het volgende:
Dat zei mijn tante ook. Ik was er van de week met mijn man. Buiten toen we naar de auto liepen kreeg hij een sneeuwbal tegen zich aan van zo'n groepje Marokkanen die daar altijd rondhangen. Ik zag hem verstijven. Dus ik had zoiets van oh god, nu zullen we het krijgen, hij zal er wel op af gaan want zo is ie. Gelukkig kon ik hem rustig krijgen van het is maar een sneeuwbal joh enzo. Ze begonnen vervolgens wel echt heel irritant te lachen, op zo'n hoge toon. Ik was blij dat we in de auto zaten. Echt hoor.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 15:22:02 #104
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76292449
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dat zei mijn tante ook. Ik was er van de week met mijn man. Buiten toen we naar de auto liepen kreeg hij een sneeuwbal tegen zich aan van zo'n groepje Marokkanen die daar altijd rondhangen. Ik zag hem verstijven. Dus ik had zoiets van oh god, nu zullen we het krijgen, hij zal er wel op af gaan want zo is ie. Gelukkig kon ik hem rustig krijgen van het is maar een sneeuwbal joh enzo. Ze begonnen vervolgens wel echt heel irritant te lachen, op zo'n hoge toon. Ik was blij dat we in de auto zaten. Echt hoor.
Wat heeft dit in vredesnaam te maken met de gedachte dat er binnenort doden gaan vallen als de politie niet ingrijpt?

Groetjes aan je tante.
pi_76292518
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat heeft dit in vredesnaam te maken met de gedachte dat er binnenort doden gaan vallen als de politie niet ingrijpt?
Sfeerschets.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 15:24:46 #106
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76292551
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:23 schreef Disorder het volgende:

[..]

Sfeerschets.
Wow, wel ernstig daar dan. Er werd een sneeuwbal gegooid en geprovoceerd.

Nee, sorry. Hele matige sfeerschets binnen de context van de mogelijkheid van dodelijk geweld.
pi_76292654
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:23 schreef Disorder het volgende:

[..]

Sfeerschets.
Laat me 5 minuutjes door de wijk fietsen en ik geef je een veel betere.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 15:40:46 #108
16715 Mylene
*schatje*
pi_76293060
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

In de zin van als ik het goed heb begrepen het daar allemaal extra gevoelig ligt door dit soort kleine onbenulligheden. Als het een Molukse vrouw was geweest die door Marokkaanse jongeren werd bekogeld met sneeuwballen heb je maar zo de poppen aan de dansen. Molukse oudjes gaan ook maar niet zo snel de deur meer uit.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:17:46 #109
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76298050
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee, sorry. Hele matige sfeerschets binnen de context van de mogelijkheid van dodelijk geweld.
Zoals ik het goed heb begrepen heeft een auto met Marokkaanse inzittenden ingereden op een groep Molukkers. En er zijn meerdere gewonden gevallen.
Daarnaast spelen de fricties tussen Marokkanen en Molukkers al langer dan een half jaar.

http://www.omroepgelderla(...)st-met-Terweijde.htm
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76298133
quote:

[..]

Vind ik niet. Bij zo'n exces doen de details er meestal ook wel toe.
pi_76298906
Volgens het journaal was er een auto met 4 marokkanen ingereden op een groep molukkers een tuin in.
Een aantal gewonden daarbij. 2 marokkanen konden ontkomen en de andere 2 zijn gepakt en het ziekenhuis ingeslagen.
pi_76299182
Het is wel vaak raak in dat dorp.
pi_76299289
NOS.nl meldt dit:
quote:
In de wijk Terweijde reden vier Marokkanen met een auto achteruit door een hek in op een groep Molukkers. Twee inzittenden gingen er vandoor, de andere twee werden door omstanders uit de auto gehaald en zijn in elkaar geslagen. Ze zijn later opgenomen in het ziekenhuis. De politie spreekt van een "ernstig incident". Sinds september zijn er spanningen in Culemborg tussen Marokkaanse en Molukse jongeren. Er waren toen een week lang rellen waarbij de ME werd ingezet.
http://nos.nl/artikel/126(...)en-en-culemborg.html

Er zijn wel vaker gevechten tussen bevolkingsgroepen onderling hoor. Enige tijd geleden gingen in Amsterdam Marokkanen en Surinamers met elkaar op de vuist.
pi_76299341
Marokkanen niet op de vuist. Da's pas nieuwswaarde.
pi_76300954
Immigratie
pi_76301291
Nou dat wordt weer gezellig de komende tijd.
pi_76301358
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 02-01-2010 02:23:11 ]
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:56:48 #118
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_76302794
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:36 schreef hoerenjong het volgende:
Ik schrok wel van het aantal Marokkanen in Culemborg. Vroeger was dat toch een zeer respectabel dorp waar je graag wilde wonen. De huizenprijzen daar zullen na vandaag wel compleet instorten. Niemand in Nederland wil tussen de Marokkanen wonen, vrijwel iedereen veracht die lui.
Behalve degenen die op de PvdA, D66 of Groen Links stemmen. Dus nog een grote groep die ze niet veracht.
pi_76303059
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:26 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Er zijn al "no go zone's" in Nederland waar niets aan gedaan wordt (Bijlmer bv) waarom
zou ik hoop hebben dat het minder zal worden?
Ik vrees dus voor de toekomst, ja.
Valt mee hoor, het grootste deel van de Bijlmer is erg opgeknapt en vervangen door mooie laagbouw en veel groen, het is maar klein deel wat crimineel is, en zolang je er niet mee bemoeit gebeurd je weinig. In Amsterdam zijn sommige stukken Noord, en nieuw West pas echt een ramp.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_76303062
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:17 schreef Asgard het volgende:
Is er nog maar ÉÉN groep, ÉÉN GROEP (!!!) in Nederland die geen last heeft van Marokkanen?!
Die ratten zullen er ooit eens niet bij betrokken zijn.

Die Molukkers daar zullen vast ook wel geen lieverdjes zijn, maar de enige constante iedere keer zijn toch weer die Marokkanen.
vroeger was het een ''echte'' Molukkerwijk, en verder haast niks aan de hand. In de wijk leefden bijna alleen maar Molukkers (maar ook gewoon Nederlanders) en waren er weinig incidenten. Echter sinds dat die Marrokanen er zijn..
pi_76303091
Kwamen die Molukkers daar trouwens met de trein?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_76303120
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:17 schreef Asgard het volgende:
Is er nog maar ÉÉN groep, ÉÉN GROEP (!!!) in Nederland die geen last heeft van Marokkanen?!
Die ratten zullen er ooit eens niet bij betrokken zijn.

Die Molukkers daar zullen vast ook wel geen lieverdjes zijn, maar de enige constante iedere keer zijn toch weer die Marokkanen.
Comapatienten.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:31:45 #123
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_76312729
In Leerdam was het een paar jaar terug tussen de zelfde bevolkingsgroepen hommeles.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:35:14 #124
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76312865
Wel apart dat er geen molukkers zijn opgepakt. Er zijn -volgens het nieuws- drie marokkanen opgepakt voor poging tot doodslag. Twee marokkanen moesten naar het ziekenhuis, en eentje ligt er nog steeds in. Dan zijn die toch ook wel redelijk zwaar toegetakeld, hoe noem je dat dan?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76312978
Aan de ene kant niet geheeld juist ja, die toetakeling, maar wat zou jij doen als er iemand met een auto jou probeert te vermoorden?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:39:40 #126
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76313053
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:37 schreef blckbb het volgende:
Aan de ene kant niet geheeld juist ja, die toetakeling, maar wat zou jij doen als er iemand met een auto jou probeert te vermoorden?
Jawel en dat begrijp ik ook, zeker als je bedenkt dat er al langer spanningen zijn, maar vind het frappant dat er verder met geen woord over die molukkers gerept wordt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76313310
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:39 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jawel en dat begrijp ik ook, zeker als je bedenkt dat er al langer spanningen zijn, maar vind het frappant dat er verder met geen woord over die molukkers gerept wordt.
Daar geef ik je wel gelijk in ja
pi_76313746
Is het btw een beetje rustig geworden? Wilde morgen langs een maat van me gaan die in die wijk woont, geen zin om weer gefouilleerd te worden enzo
pi_76313789
gewoon het land uitzetten, die kutmarokkanen, en idd laten Molukkers niet met hun sollen in tegendeel tot de rest van nederland en dat zijn die gasten niet gewend.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_76313878
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:39 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Noch de Marokkanen noch de politie wil met de pers praten.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 01:09:20 #131
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_76313944
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 21:03 schreef raptorix het volgende:
Kwamen die Molukkers daar trouwens met de trein?
Geen vreemde insunuaties maken, knul. Heb je ook de startpost gelezen?
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_76314075
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 01:06 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Noch de Marokkanen noch de politie wil met de pers praten.
Die Molukkers wel dan?
pi_76314104
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 01:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Die Molukkers wel dan?
Er staat zelfs een video hier ergens in het topic waarin een Molukker uitlegt wat er gister is gebeurd.
pi_76314242
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 01:14 schreef Asgard het volgende:

[..]

Er staat zelfs een video hier ergens in het topic waarin een Molukker uitlegt wat er gister is gebeurd.
Ow, heb niet het hele topic doorgelezen.
pi_76314247
Marokkanen
pi_76314270
Molukkers
pi_76314920
Wow, ik woon in Tiel maar heb hier niks over gehoord.
pi_76315380
Geert kom er maar in.
pi_76316896
Ja jongens wat begrip mag ook wel, Die marokaanse jongens zijn opgefokt, en vindt je het gek. Hoe zou jij reageren als vanwege 1 of andere Q-koorts al je seksmaatjes worden afgeslacht. Ze zijn gewoon eenzaam.
pi_76321294
Ook hier geldt weer: islam is vrede.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:05:35 #141
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76321374
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:03 schreef JohnDope het volgende:
Ook hier geldt weer: islam is vrede.
Mensen die denken dat de islam hier iets mee te maken heeft zijn volgens mij niet helemaal goed in hun hoofd.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:10:45 #142
207372 bastibro
I`ll get there
pi_76321539
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Mensen die denken dat de islam hier iets mee te maken heeft zijn volgens mij niet helemaal goed in hun hoofd.
Het is de cultuur=islam in combinatie met een op zijn zachtst gezegd belabberde opvoeding.
pi_76321595
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Tijd dat je man de zelfbeheersing krijgt die je van een 12-plusser mag verwachten. Figuren die meteen beginnen te schuimbekken van een sneeuwbal kun je beter meteen een dwangbuis aanleggen en afvoeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:28:24 #144
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76322061
quote:

[..]

Hoho, er werd ook op een hoge toon gelachen en dan weet je het wel.
Here we are now, entertain us.
pi_76322143
quote:

[..]

Volgens mij gaat het met mijn hoofd prima, en is het onzinnig te doen alsof islam hier niet mee te maken heeft.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_76322481
quote:

[..]

ieslaam ies vrede
pi_76322594
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:40 schreef 16meter het volgende:

[..]

ieslaam ies vrede
Islam heeft een, eh, bijzondere opvatting over vrede.
Niet mijn opvatting.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_76323195
Wat is er nou met die mocro's gebeurd die inreden op die mensen?

[ Bericht 21% gewijzigd door JohnDope op 02-01-2010 14:10:18 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_76323352
En hier gaat het bekvechten gewoon verder:
http://www.culemborgsecou(...)gehouden.474075.news
pi_76323435
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:09 schreef blckbb het volgende:
En hier gaat het bekvechten gewoon verder:
http://www.culemborgsecou(...)gehouden.474075.news
Ik lees dit o.a.
quote:
MAROC4LIFE op 02-01-10 13:51
ER IS GEEN MISLUKTE BUURT VAN DE MISLUKKERS.. TERWEIJDE IS EEN MAROKKAANSE WIJK... EN ACHTERDEPOORT IS OOK EEN MAROKKAANSE WIJK..JULIE HEBBEN 2 STRAATJES HAHAHA. 4000 MAROKKANEN (AL1 MAAR OVER CULEMBORG HE) TEGEN 500 MISLUKKERS. HAHA IS TOG GEEN PARTIJJJJJJ JONGEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!HAHAH MAAR HIER HOU IK HET BIJ. NIET PRATEN MAAR KOMENNN!!! WIJ HEBBEN AL GEWONNEN SNAP JE! wuhahuahuauhauhauh
Ik zie dus dat er 500 Molukkers zijn en 4000 stuks gajes.

Molukkers zijn hele beschaafde mensen die geen vlieg kwaad doen, maar daar wil je echt geen problemen mee hebben, want het als het moet slopen die zo met 500 man, 4000 stuks gajes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')