Bronquote:ME grijpt in bij rellen achterstandswijk Culemborg
In de Culemborgse wijk Terweijde zijn afgelopen nacht opnieuw rellen uitgebroken. De mobiele eenheid moest ingrijpen om twee groepen jongeren uit elkaar te halen.
Meer dan zestig ME' ers moesten worden ingezet in Culemborg
Dat heeft de politie bekendgemaakt.
Nadat de straatverlichting in de buurt om nog onduidelijke reden was uitgevallen zette de politie een helikopter in om de omgeving te verlichten.
Helikopter
Volgens een getuige waren er zeker zestig leden van de mobiele eenheid betrokken bij de actie. De grootte van beide groepen jongeren schatte hij in op ongeveer honderd.
De onrust in de als achterstandswijk bekend staande buurt duurt nu al bijna een week. De beroering zou het gevolg zijn van ruzie tussen jeugdgroepen.
Eerder deze week werd Terweijde meerdere nachten afgesloten wegens dreiging van rellen. Naar verluidt wilden Marokkaanse en Molukse jongeren met elkaar op de vuist, waarna de ME ingreep.
Wat de reden voor die ruzie is, is onbekend.
Er zijn al "no go zone's" in Nederland waar niets aan gedaan wordt (Bijlmer bv) waaromquote:Op zondag 13 september 2009 14:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Wordt dit de toekomst van Nederland? Massale onrusten zoals in Parijs enzo in achterstandswijken?
Waar gaat dit naar toe met dit land?
Nee, gewoon teringbuurt.quote:
quote:Op zondag 13 september 2009 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
Bijzonder, eerst de ME eroverheen en dan bemiddelen door middel van 2 agenten.
quote:Op zondag 13 september 2009 18:55 schreef McKillem het volgende:
Niet zo zeuren jongens. Het gaat maar om een kleine groep die het verpest voor de rest.
WIJKagenten. Het enige wat het nog grappiger zou kunnen maken was als de parkeerwachters bemiddeldenquote:Op zondag 13 september 2009 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
Bijzonder, eerst de ME eroverheen en dan bemiddelen door middel van 2 agenten.
Ik vraag me af hoe "bemiddelbaar" de fiscus is als jij weigert belasting te betalen. Of hoe een parkeerwachter reageert als jij 2 min te laat bij het metertje bent.quote:Op zondag 13 september 2009 19:20 schreef isogram het volgende:
Bemiddelen, in plaats van oppakken en veroordelen. Welkom in Nederland.
Molukkers heb ik nooit last van, maargoed dat was vroeger ook wel eens anders.quote:Op zondag 13 september 2009 18:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dan wil ik als autochtoon de popcorn en 'n biertje pakken en toekijken, het probleem lost zichzelf op.
[ afbeelding ]
Als jij per ongeluk te weinig in de parkeerautomaat hebt gegooid valt er niks te bemiddelen, dat is vervelende van dit land.quote:Op zondag 13 september 2009 19:20 schreef isogram het volgende:
Bemiddelen, in plaats van oppakken en veroordelen. Welkom in Nederland.
Vroeger in de tijd dat er nog dienstplicht was, moest je met die kapingen met geladen wapen in de buurt slapen omdat het mis kon gaan. Nog een stapje erger zelfs dan dat je nu met de Marokkanen hebt dus.quote:Op zondag 13 september 2009 19:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Molukkers heb ik nooit last van, maargoed dat was vroeger ook wel eens anders.
Goh ...quote:Op zondag 13 september 2009 18:35 schreef tong80 het volgende:
Molukkers en Marokkanen hebben ruzie.
Wij zijn het helemaal eens.quote:Op zondag 13 september 2009 19:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als jij per ongeluk te weinig in de parkeerautomaat hebt gegooid valt er niks te bemiddelen, dat is vervelende van dit land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |