abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:14:08 #151
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76323489
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef JohnDope het volgende:
Molukkers zijn hele beschaafde mensen die geen vlieg kwaad doen, maar daar wil je echt geen problemen mee hebben, want het als het moet slopen die zo met 500 man, 4000 stuks gajes.
Als Marokkanen ook die titel willen moeten ze maar een trein kapen?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76323524
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als Marokkanen ook die titel willen moeten ze maar een trein kapen?

²
Weet je wat het was, de Nederlandse staat had die Molukkers een eigen staat beloofd. En toen kwam de staat zijn afspraken niet na.

En hoe je het wendt of keert: afspraak is afspraak. Die moet je gewoon ten alle tijden nakomen en wie zijn afspraken niet nakomt moet de consequenties accepteren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:19:04 #153
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76323618
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik lees dit o.a.
[..]

Ik zie dus dat er 500 Molukkers zijn en 4000 stuks gajes.

Molukkers zijn hele beschaafde mensen die geen vlieg kwaad doen, maar daar wil je echt geen problemen mee hebben, want het als het moet slopen die zo met 500 man, 4000 stuks gajes.
Molukkers zijn inderdaad hele beschaafde mensen. Dit blijkt overigens ook het feit dat veel Molukkers actief zijn in Nederlandse hooligan-firms of het feit dat veel Molukkers vertegenwoordigd zijn in criminele bendes als de Hells-Angels. En de treinkapingen toonden ook de Molukse beschaving aan.
pi_76323645
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Molukkers zijn inderdaad hele beschaafde mensen. Dit blijkt overigens ook het feit dat veel Molukkers actief zijn in Nederlandse hooligan-firms of het feit dat veel Molukkers vertegenwoordigd zijn in criminele bendes als de Hells-Angels. En de treinkapingen toonden ook de Molukse beschaving aan.
Nogmaals met criminelen en hooligans is helemaal niks mis, zolang ze maar pincipes, hun codes en afspraken nakomen. En dus gewoon normale burgers met rust laten.

Marokkanen daarentegen terroriseren onschuldige burgers, dus dat kan je totaal niet vergelijken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_76323663
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nogmaals met criminelen en hooligans is helemaal niks mis, zolang ze maar pincipes, hun codes en afspraken nakomen. En dus gewoon normale burgers met rust laten.

Marokkanen daarentegen terroriseren onschuldige burgers, dus dat kan je totaal niet vergelijken.

Criminelen terroriseren onschuldige burgers juist, en die politie-agenten die werden aangevallen hadden volgens mij ook weiing mensen kwaad gedaan in HvH.
pi_76323714
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:21 schreef IHVK het volgende:

[..]

Criminelen terroriseren onschuldige burgers juist, en die politie-agenten die werden aangevallen hadden volgens mij ook weiing mensen kwaad gedaan in HvH.
Met alle respect die agenten zijn echte thrillseekers die jarenlang getraind hebben voor dit soort situaties.

Die agenten verdienen zeker de meeste credits.
Het viel mij ook erg tegen dat de PvdA, die agenten met een burgersalaris de schuld van die rellen wilden geven.
pi_76323753
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Met alle respect die agenten zijn echte thrillseekers die jarenlang getraind hebben voor dit soort situaties.

Die agenten verdienen zeker de meeste credits.
Het viel mij ook erg tegen dat de PvdA, die agenten met een burgersalaris de schuld van die rellen wilden geven.
Dat is niet gebeurd, ook getuige de felle reactie van Wouter Bos op de ombudsman. En alle reacteis van Guusje ter Horst. Onzin dus.
pi_76323800
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is niet gebeurd, ook getuige de felle reactie van Wouter Bos op de ombudsman. En alle reacteis van Guusje ter Horst. Onzin dus.
Na heftige reacties van het volk heeft de PvdA een beetje ingebonden. Maar in de eerste instantie wilde de PvdA de schuld afschuiven op die agenten met een burgersalaris.

Terwijl Aboutaleb het op dat moment geen ene moer interesseerde en gewoon verder ging slapen terwijl de oorlog op het strand verder escaleerde.

En wat we ook niet mogen vergeten is dat Ter Horst in haar tijd als baas van de politie, 4 agenten met een burgersalaris heeft ontslagen die dezelfde overtreding als Ter horst (dronken een auto besturen) hadden begaan.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:27:27 #159
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_76323836
quote:

[..]

Je vergeet even dat hooligans zonder blikken of blozen hele winkelpanden/cafe´s/bussen/treinen enz enz slopen.... nee joh daar is niks mis volgens jouw _!!! En de autochtone criminelen beroven natuurlijk nooit onschuldige mensen
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_76323878
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Weet je wat het was, de Nederlandse staat had die Molukkers een eigen staat beloofd. En toen kwam de staat zijn afspraken niet na.

En hoe je het wendt of keert: afspraak is afspraak. Die moet je gewoon ten alle tijden nakomen en wie zijn afspraken niet nakomt moet de consequenties accepteren.
Juist ja.
pi_76324061
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:27 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Je vergeet even dat hooligans zonder blikken of blozen hele winkelpanden/cafe´s/bussen/treinen enz enz slopen.... nee joh daar is niks mis volgens jouw _!!! En de autochtone criminelen beroven natuurlijk nooit onschuldige mensen
Ik weet ook wel dat er westers gajes bestaat, maar als puntje bij paaltje komt zijn dat over het algemeen wel de mensen die de oude vrouwtjes helpen oversteken.

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnDope op 02-01-2010 14:44:47 ]
pi_76324075
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Juist ja.
In principe is het niet nakomen van afspraken 1 van de grootste misdaden tegen de menselijkheid.
pi_76324352
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:19 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Verschil is alleen, dat zijn specifieke groepen die je alleen op bepaalde plekken tegenkomt of op bepaalde plekken last van hebt. Als ji zelfj geen criminele bende hebt of een drugsdealer bent die wilt concurreren dan heb jij van die gasten geen last. Bij Marokkanen is dat niet het geval. Die gedragen zich overal als een stelletje bavianen, en dan niet omdat ze ergens last van hebben, nee gewoon omdat het kan.
pi_76325508
Volgens mij gaat het goed mis daar. Wel mooi dat die Mocro's eens een koekje van eigen deeg krijgen. Daar zouden Nederlanders een voorbeeld aan moeten nemen
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:30:42 #165
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_76325807
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef ThaMadEd het volgende:
Volgens mij gaat het goed mis daar. Wel mooi dat die Mocro's eens een koekje van eigen deeg krijgen. Daar zouden Nederlanders een voorbeeld aan moeten nemen
Dan worden ze meteen als racist bestempeld.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:33:38 #166
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76325897
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef ThaMadEd het volgende:
Eigenlijk wel ja, maar dat is lastig omdat het ieder voor zich is. Daar waar Molukkers er wel als groep tegenin gaan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76325975
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:33 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja, maar dat is lastig omdat het ieder voor zich is. Daar waar Molukkers er wel als groep tegenin gaan.
Klopt, dat is het probleem van veel Nederlanders.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:49:32 #168
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76326413
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:21 schreef IHVK het volgende:

, en die politie-agenten die werden aangevallen hadden volgens mij ook weiing mensen kwaad gedaan in HvH.
Weinig misgedaan?

Die irriteren mensen aan de lopende band. Provoceren tot ze er bij neervallen etc gedragen zich alsof ze boven de wet staan.
Nou kregen ze een keer waar ze continu om vragen is het weer niet goed...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:52:40 #169
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76326504
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:49 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Weinig misgedaan?

Die irriteren mensen aan de lopende band. Provoceren tot ze er bij neervallen etc gedragen zich alsof ze boven de wet staan.
Nou kregen ze een keer waar ze continu om vragen is het weer niet goed...
Ik dacht dat je het over die dode en gewonden had.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76326762
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Klopt, dat is het probleem van veel Nederlanders.
En logisch. Nederlanders zijn hier veruit in de meerderheid en worden niet onderdrukt noch hebben ze het economisch slecht. Hierdoor is er geen groepsgevoel. Dit geldt ook voor andere Europese landen. Zouden Nederlanders bijvoorbeeld met een groepje van 500 man naar een ander land verhuizen zal je zien dat Nederlanders ineens wel voor elkaar opkomen en zich verbonden voelen.
pi_76328779
Deze reactie van de site van de Culemborgse Courant vind ik nogal tekenend:
quote:
Ria op 02-01-10 10:54
Dus als ik het goed begrijp is er nu wel ME? Dus het enige wat je hoeft te doen is een Marokkaan in elkaar te rammen.
Had ik eerder moeten weten dan is er constant ME.
Deze reactie is door de redactie aangepast.
Weer een gevalletje de burger laten zwemmen totdat er mensen met een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis liggen

Het is al jaren onrustig in die wijk trouwens, en het vetgedrukte stukje lijkt me ook wel een reden om je neus eens preventief te laten zien als politie
quote:
Spanning tussen Molukkers en Marokkanen lijkt traditie

CULEMBORG - De Culemborgse wijken Terweijde en Achter de Poort zijn tot nader order door burgemeester Van Schelven via een noodverordening aangewezen als veiligheidsrisicogebied. Dat betekent onder meer dat de politie er preventief mag fouilleren.

Bovendien heeft de burgemeester bouwmaterialen (gebruikt voor woningrenovatie) gisteren grotendeels laten weghallen.
Het lijkt traditie in Culemborg: de regelmatige terugkeer van dreigende situaties tussen Marokkaanse en Molukse jongeren. De afgelopen dagen was het na jaren van betrekkelijke rust tussen beide groepen weer raak.

,,Het is iets wat af en toe de kop opsteekt,'' zegt woordvoerster Mireille Giesendorf van de burgemeester. Om de spanningen te sussen, wil de gemeente in overleg treden met de twee groepen jongeren die de afgelopen dagen betrokken waren bij de ongeregeldheden. Dat overleg zou op gang moeten komen via de Marokkaanse moskee en vertegenwoordigers van de Molukse gemeenschap. Het moskeebestuur heeft al gesproken met vaders van jongens die zich misdroegen.

Molukse jongeren hadden de Diepenbrockstraat dinsdagavond omgetoverd tot een vesting. De toegang was afgesloten met bouwhekken en tussen twee bouwketen was een loopbrug gemaakt. Terwijl donkergeklede jongeren de wacht hielden, lagen de stenen al klaar.

,,We konden niet anders,'' zegt Marjan een dag later. Ze is een van de moeders wier zonen het 'fort' bewaakten en wil niet met haar achternaam in de krant. ,,We kregen signalen dat Marokkanen hier de ramen wilden ingooien. Dan gaan we niet rustig zitten afwachten.''
De mobiele eenheid bleef de hele avond achter de hand, maar vertrouwen in politiebescherming hadden de bewoners niet. Twee mannen (25 en 48 jaar oud) werden opgepakt wegens verboden wapenbezit. Verder bleef het rustig. Maandag zette de politie enkele straten af om ongeregeldheden te voorkomen. De onrust kwam voort uit een ruzie in een shoarmazaak, afgelopen weekend.

Een van de laatste serieuze incidenten tussen Molukkers en Marokkanen deed zich voor in 1993. Een uit de hand gelopen kinderruzie om een vlieger ontaardde bijna in een grote kloppartij. Na veel gesprekken tussen betrokkenen, politie en twee wethouders liep de kwestie uiteindelijk met een sisser af. Eerder dat jaar stonden in de Culemborgse binnenstad ook al groepen tegenover elkaar.
De laatste jaren was het volgens zowel gemeente als ingewijden betrekkelijk rustig. Volgens de politie is de situatie nu minder ernstig dan destijds. ,,Het gaat nu om twee beperkte groepen die elkaar opzoeken,'' zegt een woordvoerder.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lijkt-traditie.dhtml
Het laatste stukje laat ook zien dat het geen all-out gerel is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_76329150
quote:

[..]

Wil je, als de alcohol is uitgewerkt, dit nog een keer lezen en je diep gaan schamen?
Of zijn de grijze cellen al definitief ten dode opgeschreven?
Wat een dom geklets.
pi_76329242
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:13 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Wil je, als de alcohol is uitgewerkt, dit nog een keer lezen en je diep gaan schamen?
Of zijn de grijze cellen al definitief ten dode opgeschreven?
Wat een dom geklets.
Dit was inderdaad verkeerd geformuleerd, maar ik bedoelde dat je mensen gewoon altijd op hun karakter en al hun (goede en slechte) daden moet beoordelen. Zo zit de hel bijvoorbeeld vol met genoeg mensen die helemaal geen strafblad hebben.
pi_76329472
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit was inderdaad verkeerd geformuleerd, maar ik bedoelde dat je mensen gewoon altijd op hun karakter en al hun (goede en slechte) daden moet beoordelen. Zo zit de hel bijvoorbeeld vol met genoeg mensen die helemaal geen strafblad hebben.

Dit ziet er inderdaad beter uit.
pi_76330630
Van Marokkaanse overlastgevers is het bekend dat ze met iedereen ruzie zoeken. Als zij niet worden aangevalen, dan gaan Marokkaanse overlastgevers zelf provoceren. Verder heeft in het algemeen niemand echt last van Molukse jongeren. Alleen in dit geval wel ja, in het conflict met Marokkaanse overlastgevers. Het verschil is alleen dat Molukkers het van zich afbijten en zich niet laten afslachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')