abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76330631
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als Marokkanen ook die titel willen moeten ze maar een trein kapen?

²
Dat was een politieke situatie....

In het algemeen heeft de samenleving weinig last van Molukse straatjongeren.
pi_76340849
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:57 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Zal het niet meer met de huurprijzen van de woningen te maken hebben?
Molukkers wonen meestal niet in de duurste wijken. (understatement)
De 'Molukse wijken' werden destijds gebouwd om de molukkers over te plaatsen vanuit voormalige concentratiekampen (waarin zij in eerste instantie werden opgevangen, na aankomst in Nederland), kazernes, etc.

Daarbij ook met het idee van: Gaan jullie maar rustig hier zitten en blijf vooral daar.. Zelf gecreeerd door de regering/ gemeentes.
De woningen zijn idd vaak van lage huur/ sociale woningbouw zeg maar.. In sommige plaatsen staan die wijken er al ruim 40/50 jaar en zijn ook wel aan renovatie toe..
Voor zover ik heb vernomen waren die wijken voorheen trouwens eigendom van de staat. In die zin, je kon er niet zomaar gaan wonen als je je inschreef bij de woningbouw zeg maar.. Die ging daar niet over.. (Kan iemand zeggen als dit niet klopt)
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen dan dooft het licht.."
"Madju Terus!"
pi_76341135
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:15 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

In Breda heb je nog een "echte Molukkerswijk" (Driesprong) en van die woningen
is de houdbaarheidsdatum al ruimschoots verstreken.
Hoe het in andere steden is weet ik niet. Mijn vrouwtje komt uit omgeving Den Bosch,
is half Surinaams-Moluks en daar is het ook niet veel anders.

Deze wijk is voor de helft afgebroken.. Kwam er jarenlang.. O.a. vanwege renovatie van de wijk/ en omdat de gemeente er nieuwe en duurdere huizen wil plaatsen..
Het deel met de Molukse stichting en kerk staat er nog.

Uit mijn ervaring weet ik dat er zoiezo de afgelopen 10 jaar (zeer waarschijnlijk ook veel langer al) Hollanders en Molukkers samen woonden (in het gesloopte deel) Nooit grote problemen, burenruzie's tuurlijk maar die heb je overal.

Er is ook veel heibel over geweest dat de wijk werd afgebroken.. Het was immers vanaf begin af aan al een Molukse Wijk.. Speciaal voor hen gebouwd..

Kan me nog herinneren dat er een keer kermis was op het plein tussen de "Koepel gevangenis" en het Politiebureau (toeval ?!) en er elke dag vechten was: Marokkanen-Molukkers/ Marokkanen-Antillianen/ Molukkers-Antillianen/ Etc.. En na de kermis ging iedereen weer gewoon uit in het weekend.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen dan dooft het licht.."
"Madju Terus!"
pi_76377264
quote:
CULEMBORG - Er zou vanavond opnieuw onrust zijn in de Culemborgse wijk Terweijde.

Volgens buurtbewoners zou een groep Marokkanen de Diepenbrockstraat zijn binnengekomen. In die straat wonen veel Molukse gezinnen.

Ramen van huizen en auto's zouden zijn ingegooid. Daarbij zou een meisje gewond zijn geraakt. De Mobiele Eenheid is paraat en zou de groepen hebben gescheiden.
http://www.omroepgelderla(...)G-IN-CULEMBORG-1.htm
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_76378481
Is het weer zover?
  zondag 3 januari 2010 @ 22:23:32 #181
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_76379364
edit - dubbel!
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
  zondag 3 januari 2010 @ 22:38:59 #182
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_76380251
Molukse gemeenschap is klein maar erg close in Nederland. Veel opa's en oma's, en ook tweede generatie, kennen elkaar vanuit de tijd dat ze nog samen in kampen in Nederland zaten (Friesland bijv of Vught). Culemborg kent Moordrecht via ooms of tantes, of Capelle etc. Ik heb altijd een beetje met ze te doen omdat voor veel oudere Molukkers het idee overduidelijk was dat men tijdelijk in Nederland zou blijven. En daar zit je dan op je oude dag, kijkend naar je kleinkinderen die 100% Nederlands zijn en nooit kunnen aarden op de Molukken, noch zit een terugkeer erin.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 3 januari 2010 @ 22:51:15 #183
3185 Adelante
To let it go now
pi_76380888
Volgens HvN ( ) zou het weer flink mis zijn vanavond.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_76380914
quote:
Opnieuw onrustig in Culemborg

` In Culemborg is het vanavond opnieuw
onrustig.In enkele straten van de wijk
Terweijde zijn vernielingen aangericht.
Volgens Omroep Gelderland zijn twintig
ruiten van huizen ingegooid.Enkele
mensen zijn gewond geraakt.De politie
is met veel agenten aanwezig.

Er zijn al lange tijd spanningen tussen
Marokkaanse en Molukse bewoners in
Culemborg.Op Nieuwjaarsdag reed een
auto met Marokkanen in op twee
Molukkers die in een tuin stonden.Vier
inzittenden van de auto zitten vast.

Bron: NOS Teletekst
Het is vanavond ook weer raak.
pi_76381593
Daar gaan nog dooien vallen, ik zeg u.
pi_76381700
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:03 schreef blckbb het volgende:
Daar gaan nog dooien vallen, ik zeg u.
Opgeruimd staat netjes. Hard maar waar. Het moet maar eens afgelopen zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_76381752
Het is wachten op de eerste dode.
pi_76381806
Molukse gemeenschap houdt de situatie in Culemborg in de gaten. Het is al eerder gezegd, het is een hechte gemeenschap die niet met zich laat sollen en als het nodig is zullen jongeren uit heel Nederland naar C'borg afreizen. Ik heb beetje het idee dat de politie geen idee heeft van de explosieve situatie daar.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_76381872
quote:
Opnieuw onrust in Culemborg
CULEMBORG - In de wijk Terwijde in Culemborg is het zondagavond opnieuw onrustig. Volgens een woordvoerster van de politie raakten een paar mensen gewond en zijn er ruiten van woningen gesneuveld.

Volgens de politie is het opnieuw onrustig in Culemborg. ANPWat er precies aan de hand is, kon de woordvoerster niet zeggen. Ook is het onbekend of er mensen zijn aangehouden. ''We zijn nu bezig om de rust in de straten terug te brengen'', aldus de zegsvrouw. (ANP)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-in-Culemborg.dhtml

Maarre was die ME al weg ofzo?
pi_76381887
Hoezo de groepen scheiden. Meteen afvoeren die handel.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_76381898
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:07 schreef EricT het volgende:
Molukse gemeenschap houdt de situatie in Culemborg in de gaten. Het is al eerder gezegd, het is een hechte gemeenschap die niet met zich laat sollen en als het nodig is zullen jongeren uit heel Nederland naar C'borg afreizen. Ik heb beetje het idee dat de politie geen idee heeft van de explosieve situatie daar.
Heel mooi, die komen tenminste voor zichzelf op.
pi_76381951
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Opgeruimd staat netjes. Hard maar waar. Het moet maar eens afgelopen zijn.
Je hebt geen idee waar je het over hebt gek.
pi_76381997
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:07 schreef EricT het volgende:
Jawel, afgelopen dagen werden auto's die culemborg binnengingen gecontroleerd. Bijna iedereen moest papieren laten zien.
pi_76381998
Maar hebben ze nou ruzie alleen om het gegeven dat ze verschillen in afkomst?
Dat zou wel een ongelooflijke partij hypocriet zijn.
pi_76382025
Ik denk niet dat er veel mensen zijn in Nederland die er minder goed op slapen als die relmocro´s eens een keer goed aangepakt worden.
pi_76382121
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:11 schreef McKillem het volgende:
Maar hebben ze nou ruzie alleen om het gegeven dat ze verschillen in afkomst?
Dat zou wel een ongelooflijke partij hypocriet zijn.
Nope, omdat de Marokkanen al jarenlang de Molukkers ''terroriseren''
Dat gebeurt al sindsdat de gemeente de Marokkanen in dezelfde week (Terweijde dus) als de Molukkers hebben geplaatst.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:14:53 #197
257175 iemandmoethetdoen
nietallesiswathetlijkt
pi_76382171
Ik mag hopen dat de dode onder de ratjes gaan vallen, de marocjes dus, het zijn namenlijk weer de ratjes die de straat van de Molukkers zijn binnen gedrongen en daar de boel gesloopt hebben!!

Kom op Daniël Uneputty op naar Culemborg, help die Molukse broeders van je.
Als je links kijkt, zie je rechts niets!
pi_76382206
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:10 schreef EricT het volgende:

[..]

Je hebt geen idee waar je het over hebt gek.
Wat lul je nou idioot? Ik zou het serieus niet erg vinden als er een paar van die relmocro's doodgeschopt worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat tuig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_76382288
quote:
In de Diepenbrockstraat is volgens buurtbewoners een groep Marokkanen binnengedrongen.

In die straat wonen veel Molukkers. De ramen van zeker twintig huizen zijn ingegooid. Ook zouden er autoruiten zijn gesneuveld.
pi_76382327
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat lul je nou idioot? Ik zou het serieus niet erg vinden als er een paar van die relmocro's doodgeschopt worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat tuig.
Culemborg is een pilot. Mocht het daar misgaan, dan kan de pleuris in heel NL uitbreken.
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:14 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Ik mag hopen dat de dode onder de ratjes gaan vallen, de marocjes dus, het zijn namenlijk weer de ratjes die de straat van de Molukkers zijn binnen gedrongen en daar de boel gesloopt hebben!!

Kom op Daniël Uneputty op naar Culemborg, help die Molukse broeders van je.
Uneputty zal niet zo snel komen. De Molukse equivalent van de Hells Angels (Satu Darah) wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')