Dat was een politieke situatie....quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Marokkanen ook die titel willen moeten ze maar een trein kapen?²
De 'Molukse wijken' werden destijds gebouwd om de molukkers over te plaatsen vanuit voormalige concentratiekampen (waarin zij in eerste instantie werden opgevangen, na aankomst in Nederland), kazernes, etc.quote:Op zondag 13 september 2009 21:57 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Zal het niet meer met de huurprijzen van de woningen te maken hebben?
Molukkers wonen meestal niet in de duurste wijken. (understatement)
Deze wijk is voor de helft afgebroken.. Kwam er jarenlang.. O.a. vanwege renovatie van de wijk/ en omdat de gemeente er nieuwe en duurdere huizen wil plaatsen..quote:Op zondag 13 september 2009 22:15 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
In Breda heb je nog een "echte Molukkerswijk" (Driesprong) en van die woningen
is de houdbaarheidsdatum al ruimschoots verstreken.
Hoe het in andere steden is weet ik niet. Mijn vrouwtje komt uit omgeving Den Bosch,
is half Surinaams-Moluks en daar is het ook niet veel anders.
http://www.omroepgelderla(...)G-IN-CULEMBORG-1.htmquote:CULEMBORG - Er zou vanavond opnieuw onrust zijn in de Culemborgse wijk Terweijde.
Volgens buurtbewoners zou een groep Marokkanen de Diepenbrockstraat zijn binnengekomen. In die straat wonen veel Molukse gezinnen.
Ramen van huizen en auto's zouden zijn ingegooid. Daarbij zou een meisje gewond zijn geraakt. De Mobiele Eenheid is paraat en zou de groepen hebben gescheiden.
Het is vanavond ook weer raak.quote:***************************************
Opnieuw onrustig in Culemborg
` In Culemborg is het vanavond opnieuw
onrustig.In enkele straten van de wijk
Terweijde zijn vernielingen aangericht.
Volgens Omroep Gelderland zijn twintig
ruiten van huizen ingegooid.Enkele
mensen zijn gewond geraakt.De politie
is met veel agenten aanwezig.
Er zijn al lange tijd spanningen tussen
Marokkaanse en Molukse bewoners in
Culemborg.Op Nieuwjaarsdag reed een
auto met Marokkanen in op twee
Molukkers die in een tuin stonden.Vier
inzittenden van de auto zitten vast.
Bron: NOS Teletekst
Opgeruimd staat netjes. Hard maar waar. Het moet maar eens afgelopen zijn.quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-in-Culemborg.dhtmlquote:Opnieuw onrust in Culemborg
CULEMBORG - In de wijk Terwijde in Culemborg is het zondagavond opnieuw onrustig. Volgens een woordvoerster van de politie raakten een paar mensen gewond en zijn er ruiten van woningen gesneuveld.
Volgens de politie is het opnieuw onrustig in Culemborg. ANPWat er precies aan de hand is, kon de woordvoerster niet zeggen. Ook is het onbekend of er mensen zijn aangehouden. ''We zijn nu bezig om de rust in de straten terug te brengen'', aldus de zegsvrouw. (ANP)
Heel mooi, die komen tenminste voor zichzelf op.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:07 schreef EricT het volgende:
Molukse gemeenschap houdt de situatie in Culemborg in de gaten. Het is al eerder gezegd, het is een hechte gemeenschap die niet met zich laat sollen en als het nodig is zullen jongeren uit heel Nederland naar C'borg afreizen. Ik heb beetje het idee dat de politie geen idee heeft van de explosieve situatie daar.
Je hebt geen idee waar je het over hebt gek.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Opgeruimd staat netjes. Hard maar waar. Het moet maar eens afgelopen zijn.
Jawel, afgelopen dagen werden auto's die culemborg binnengingen gecontroleerd. Bijna iedereen moest papieren laten zien.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:07 schreef EricT het volgende:
Molukse gemeenschap houdt de situatie in Culemborg in de gaten. Het is al eerder gezegd, het is een hechte gemeenschap die niet met zich laat sollen en als het nodig is zullen jongeren uit heel Nederland naar C'borg afreizen. Ik heb beetje het idee dat de politie geen idee heeft van de explosieve situatie daar.
Nope, omdat de Marokkanen al jarenlang de Molukkers ''terroriseren''quote:Op zondag 3 januari 2010 23:11 schreef McKillem het volgende:
Maar hebben ze nou ruzie alleen om het gegeven dat ze verschillen in afkomst?
Dat zou wel een ongelooflijke partij hypocriet zijn.
Wat lul je nou idioot? Ik zou het serieus niet erg vinden als er een paar van die relmocro's doodgeschopt worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat tuig.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:10 schreef EricT het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt gek.
quote:In de Diepenbrockstraat is volgens buurtbewoners een groep Marokkanen binnengedrongen.
In die straat wonen veel Molukkers. De ramen van zeker twintig huizen zijn ingegooid. Ook zouden er autoruiten zijn gesneuveld.
Culemborg is een pilot. Mocht het daar misgaan, dan kan de pleuris in heel NL uitbreken.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat lul je nou idioot? Ik zou het serieus niet erg vinden als er een paar van die relmocro's doodgeschopt worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat tuig.
Uneputty zal niet zo snel komen. De Molukse equivalent van de Hells Angels (Satu Darah) welquote:Op zondag 3 januari 2010 23:14 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Ik mag hopen dat de dode onder de ratjes gaan vallen, de marocjes dus, het zijn namenlijk weer de ratjes die de straat van de Molukkers zijn binnen gedrongen en daar de boel gesloopt hebben!!
Kom op Daniël Uneputty op naar Culemborg, help die Molukse broeders van je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |