quote:Op maandag 7 september 2009 16:06 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Gisteren weer even geluisterd via de Angelsounds. Haha hij draait maar rond daar
Hoor je eerst bok-bok-bok-bok-kkkrrrrssss bok-bok-bok
Ja, maar dat lagen de vorige meetwaarden ook nog wel. Weliswaar aan de onderkant, maar nog wel binnen de lijnen (maar desondanks wel ruim 2 weken achterstand)quote:Op maandag 7 september 2009 16:03 schreef Twinkly het volgende:
Maar de meetwaarden die gezien werden in de echo waren wel weer binnen de normale waarden Troel?
Hier ook nog steeds een stuitertje. We moesten de laatste keer bij "Samen Bevallen" aangeven waar we het meest tegen opzien rond de bevalling. Dat is bij mij dat hij niet gedraaid is en dat ik dan een keizersnede moet, want ik wil echt bevallen: ik wil het meemaken. Een stuitbevalling vind ik eng, ik ben bang voor zuurstoftekort...
Ah ok, maar dat is niet zorgwekkend omdat je voor die gemiddelde lijnen grotere en kleinere kinderen nodig hebt? Of begrijp ik dat verkeerd.quote:Op maandag 7 september 2009 16:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar dat lagen de vorige meetwaarden ook nog wel. Weliswaar aan de onderkant, maar nog wel binnen de lijnen (maar desondanks wel ruim 2 weken achterstand)
Klopt. Ze gaan pas echt uitkijken als je onder de 5% komt, maar daar is zelfs Ruben uiteindelijk niet gekomenquote:Op maandag 7 september 2009 16:19 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ah ok, maar dat is niet zorgwekkend omdat je voor die gemiddelde lijnen grotere en kleinere kinderen nodig hebt? Of begrijp ik dat verkeerd.
Bij mij op de Samen Bevallen cursus is iemand waarvan de baby 4 weken voorloopt op de groei, en ze is zelf klein, dus ze maakt zich flink druk over hoe de bevalling zal lopen.
Maar daar komen wel die gemiddelde waarden vandaan toch?
Gelukkigquote:Op maandag 7 september 2009 16:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt. Ze gaan pas echt uitkijken als je onder de 5% komt, maar daar is zelfs Ruben uiteindelijk niet gekomenEn zolang de kleine maar zijn eigen lijntje volgt maak ik me ook niet zo druk
oehquote:Op maandag 7 september 2009 16:24 schreef Vlindur het volgende:
Mijn buik hobbelde net alle kanten op
Bij mij was dat iig niet Mefke. Maar in mei ben ik voor het eerst bevallen en trust me... die eerste wee.... dan weet je het: dit is een wee. Tenminste dat had ikquote:Op maandag 7 september 2009 16:50 schreef mefke79 het volgende:
Dames die al eens bevallen zijn, mag ik effe een domme vraag stellen?
Ik heb de laatste tijd gemerkt dat bij voorweeen je buik echt kei hard kan worden (net als bij een harde buik). Volgens de vk is dat ook normaal en mag een harde buik nu ook pijn doen (en je mag het dan voorwee noemen om het lastig te maken). Maar als je nou een echte wee hebt, is je buik dan ook helemaal hard?
Waarom denk je dat ik ineens haast kreeg? Er lagen hier twee albumprojecten te wachten: de vakantie van afgelopen jaar en een boekje voor een vriendin. En nou heb ik net bedacht dat ik van de buikfoto's ook nog wel iets kan maken. Effe doorwerken dus.quote:Op maandag 7 september 2009 16:52 schreef Stiemie het volgende:
Mefke bij de hema is er nu 15% korting op fotoalbums afdrukken
Ja, lief en ik hebben al andere soorten fris in huis gehaald ipv cola... wellicht helpt dat...quote:Op maandag 7 september 2009 17:07 schreef mefke79 het volgende:
Lijnloos, je kan altijd nog de decaf cola proberen. Ik vond em niet zo heeeel lekker, maar als cola verslaafde is iets beter dan niets...toch?
Wat ontzettend gaaf, geniet er van!quote:Op maandag 7 september 2009 17:30 schreef ymme het volgende:Hier voelde ik gisteren toch echt duidelijk een baby in mijn buik
![]()
Als ik op mijn buik lig (en hoe toevallig, net al BJ las ik een boek)![]()
Geweldig, appart gevoel. Het mag van mij veeeeel vaker voorkomen
Geweldig is dat hè... niets zo mooi als dat gevoel voor de eerste keer herkennen als écht babygetrappelquote:Op maandag 7 september 2009 17:30 schreef ymme het volgende:Hier voelde ik gisteren toch echt duidelijk een baby in mijn buik
![]()
Als ik op mijn buik lig (en hoe toevallig, net al BJ las ik een boek)![]()
Geweldig, appart gevoel. Het mag van mij veeeeel vaker voorkomen
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 7 september 2009 17:36 schreef Tan het volgende:
[..]
Geweldig is dat hè... niets zo mooi als dat gevoel voor de eerste keer herkennen als écht babygetrappel
Ik blijf het mooi vinden, en hier staan ze in rijen opgesteld om het ook te mogen voelen (de kinderen dus)
Nope, maar we kunnen er altijd een mijlpaal tegenaan gooien:quote:Op maandag 7 september 2009 16:51 schreef seilram het volgende:
Kwam even spieken of er al iets aan de gang was bij Serpente of Mefke... maar dat ziet er allemaal nog rustig uit
Nog verliefder, kan dat danquote:Op maandag 7 september 2009 18:32 schreef Keshet het volgende:
Wat een heerlijk nieuws Faja! Voel je je gerustgesteld?
Ymme! Je kindje voor het eerst voelen!Ben je nu nog verliefder dan je al was?
Bij het echocentrum (eerste termijn-echo). Ik moest op mijn rug liggen met mijn billen iets omhoog, maar het scherm zat aan mijn voeteneinde ter hoogte van mijn tenen.quote:Op maandag 7 september 2009 19:22 schreef sterrenmunt het volgende:
freecell hoe moet je liggen dan? Onderstebovenbinnenstebuiten?Ik neem aan als bij huisarts of gyn?
Auw Davinaquote:Op maandag 7 september 2009 19:26 schreef DaviniaHR het volgende:
Faja,wat fijn!
Keshet, lief dat je het vraagt.de rug is nu helemaal prima, de rest verkeert in verschillende stadia van baggerheid. van pijn in het hele been tot enkel scheuten bij het schaambeen. ik ben vooral bang hoeveel ernstiger het ng gaat worden, verder heb ik maar te accepteren dat het zo is en te genieten van de schopjes
Al heeft mevrouw een paar nachten geleden een uitbraakpoging gedaanrammen met die elleboog/knie/voet tegen mijn buikwand!
ik werd wakker van het geknal in mn buik!
en toen was het de dag erna erg rustig. vast bijslapen van de nachtelijke escapade
freecell, hoe is jouw gestel?
Ymme is zich heerlijk aan het vervelen tijdens de ziektewetquote:Op maandag 7 september 2009 19:26 schreef DaviniaHR het volgende:
en werkt ymme nog steeds? of inmiddels volledig in de ziektewet?
ik heb ook een paar inwendige echo's gehad, stuk of 4, maar ik vond het ook niet vervelend. het vervelendste eraan is dat je echt uitgekleed in de gyn-stoel moet hangen...verder kun je een hoop meer zien op een inwendige echo... (bij de meeste vrouwen dan...) maar het deed absoluut niet zeer ofzo.quote:Op maandag 7 september 2009 20:18 schreef Aoraki het volgende:
Ik vond de inwendige echo niet echt vervelend. Uiteindelijk heb ik er 3 keer gehad...
OP een gegeven moment krijg je vaker kriebeltjes en daarna gaat het voelen of je binnenkant geschilderd wordt met een heel klein kwastje.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:29 schreef happyme28 het volgende:
Oe en beebje voelen, ik kan ook niet wachten Freecell. Zal het bij jou niet misschien wat eerder zijn omdat het je 2e is? Ik heb nu heel af en toe een kriebeltje waarvan ik denk dat het misschien wel de beeb is, maar dat is pas 2 of 3 keer gebeurd en ik hou het voorlopig maar op darmen
Ach, het went ook wel weer hoor. Het nadeel is nu eigenlijk dat het telkens wegzakt, zodat je uit je doen raakt. Als het constant aanwezig is dan vind je vanzelf een houding waarin je je wel lekker voeltquote:
Stilte voor de storm... (hoop ik in elk geval!quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:21 schreef lily het volgende:
Bweh, Troel, dat lijkt me echt niks zo vroeg al gerommel.
Ik voel de baby de laatste dagen weer een stuk minder![]()
Hoe druk ze vorige week was hoe weinig is het nu..
en dan maak je je toch weer zorgen
Zolang het niet doorzet is het geen probleem. Bij Ruben begon het gerommel bij de 33 weken en dat begon toen ook zo gigantisch heftig (maar toen zelfs zo heftig dat er over remmers is gesproken en we 's nachts om vier uur in het ziekenhuis aan de CTG zaten en allemaal enge dingen).quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:32 schreef Twinkly het volgende:
Getsie TroelIs het niet veel te vroeg om te rommelen?
Ik heb eindelijk een nacht weer wat beter geslapen, maar 2 keer wakker geweest![]()
Beebje was gisteren met zijn kontje in mijn bekken aan het indalen, steeds van die steken in mijn plasbuisMaar nu is hij er weer uit geloof ik.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Zolang het niet doorzet is het geen probleem. Bij Ruben begon het gerommel bij de 33 weken en dat begon toen ook zo gigantisch heftig (maar toen zelfs zo heftig dat er over remmers is gesproken en we 's nachts om vier uur in het ziekenhuis aan de CTG zaten en allemaal enge dingen).
37quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:38 schreef Twinkly het volgende:
[..]
brr
Met hoeveel weken is hij uiteindelijk geboren?
Ja. Ik realiseerde het me pas onlangs, maar ze lag ook bij de 20 weken echo al in stuit en bij iedere controle daarna ook. Ze draait wel van haar ene op haar andere zij, maar nooit van boven naar beneden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:42 schreef Faja-Lobi het volgende:
Xenia, jij hebt toch een baby in stuit? Wat ik me nou afvroeg, was de kleine al ergens tijdens de helft van de zwangerschap in een stuit en zo blijven liggen of heeft de baby ook nog anders gelegen? De mijne schijnt het ook erg lekker te vinden om met het hoofd omhoog te liggen, tenminste bij elke echo ligt die zo.
Gelukkigquote:
quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:41 schreef Linda2205 het volgende:
Twinkly, misschien heb ik het gemist, maar hoe was het op je werk vrijdag?
Waarom twijfel je over het draaien?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:03 schreef Xenia het volgende:
[..]
Ja. Ik realiseerde het me pas onlangs, maar ze lag ook bij de 20 weken echo al in stuit en bij iedere controle daarna ook. Ze draait wel van haar ene op haar andere zij, maar nooit van boven naar beneden.
Er is op zich nog wel wat ruimte voor haar om te draaien, maar ik denk niet dat ze dat nog gaat doen.
Vrijdag een afspraak voor moxatherapie en dan het weekend heel hard duimen dat ze gaat draaien. Zo niet, dan maandag een afspraak in het ziekenhuis om te proberen haar te gaan draaien. Maar ik weet nog niet zeker of ik die wel door zal laten gaan.
Nou Mef, wie weet morgenquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:07 schreef mefke79 het volgende:
Terug van de vk met stickertje. Alles netjes, voor de afwisseling toch weer wat aangekomen +14 nu, dus geen probleem. En verder is het afwachten...
Oja, wel even gevraagd hoe of wat met overtijd lopen, maar ze doen hier pas inwendig onderzoek met 41 weken, dus dat duurt nog 2 weken. Manlief heeft de laatste tijd het idee dat het wel eens de 9de zou kunnen worden. MOoi, want dat is morgen!
Troel, lastig dat gerommel! Wel fijn dat je nog gewoon in en uit bad kunt zelf. En Linda, wat de juiste kant van een bed al niet kan doen he...Komt me bekend voor.
Ik zit keurig met mijn benen over elkaarquote:
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef DJRandall het volgende:
Vraagje:
Wilden jullie weten of het een jongen of meisje wordt tijdens de 20-weken echo? En waarom deze keuze?
Persoonlijk kom ik er niet uit wat ik wil.wil het niet weten, dus ik neig wel die kant op...
Het draaien schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn en ook voor de baby niet zonder gevaren. Plus de kans dat de bevalling spontaan in gang wordt gezet. En ook dat ik denk dat ze niet voor niks liever in stuit ligt, dus moet ik dat dan gaan forceren? Ik ben er nog lang niet uit geloof ik.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:07 schreef Twinkly het volgende:
Waarom twijfel je over het draaien?
En weet je al of je een keizersnede of een stuitbevalling wilt in het geval dat ze niet draait?
Je moet gewoon met een dikke zwarte stift een pijl op je buik zetten en dan in fel licht gaan staan "hier is de uitgang!!!"
Bij onze eerste en tweede was er nog geen standaard 20 weken echo.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef DJRandall het volgende:
Wilden jullie weten of het een jongen of meisje wordt tijdens de 20-weken echo? En waarom deze keuze?
Ja, daarom heb ik ook twijfels. Ik heb ook nog niet zoveel met mijn buik. Hiervoor heb ik een miskraam gehad en het heeft ons twee jaar gekost om zwanger te worden. Lijkt wel of ik me emotioneel een beetje heb afgesloten van wat er in mijn buik gebeurt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij Ruben wilden we het niet per se weten, we waren toen voornamelijk benieuwd of alles goed was. Toen alles goed bleek te zijn hebben we inderdaad gevraagd of de echoscopiste had kunnen zien wat het was en die liet het ons ook zien.
Bij deze wilde ik het heel graag weten. Ik heb de eerste maanden van deze zwangerschap eigenlijk compleet geen gevoelens voor deze baby gehad en ik hoopte dat het weten wat het wordt, waardoor het allemaal wat echter werd, voor mij het gevoel zou versterken en dat deed het gelukkig ook. Toen ik eenmaal wist wie er in mijn buik leefde, had ik gewoon veel meer liefde over voor die kleine ofzo (weet niet zo goed hoe ik dat moet zeggen).
Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef DJRandall het volgende:
Vraagje:
Wij willen het wel graag weten. Ik ben van mening dat het sowieso een verrassing is, of dat nu bij rond de 20 weken is of bij de bevalling. Daarna heb ik bij de bevalling nog zo veel verrassingen te gaan (hoe ziet hij/zij eruit, is hij/zij gezond, hoe voel ik mezelf etc.) dat dan de verrassing van het geslacht misschien een beetje ondersneeuwt. Daarnaast is het ook gewoon praktisch (maar ik doe wel een 2nd opinion met een pretecho, want anders durf ik waarschijnlijk toch nog niet echt los te gaan op jurkjes of stoere kleding). Ook maakt het het voor ons wat 'echter', we kunnen ons er dan meer een beeld bij vormen, al meer 'ons kindje'. En tot slot zijn we gewoon ontzettend nieuwsgierig aangelegdquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef DJRandall het volgende:
Vraagje:
Persoonlijk kom ik er niet uit wat ik wil.wil het niet weten, dus ik neig wel die kant op...
Wij wilden het weten omdat we het allemaal al spannend genoeg vonden, plus het feit dat we geen neutrale kamer, spulletjes en kleren wilden. We weten nu dat we een jongetje krijgen en kunnen nu ook helemaal los op jongens gerelateerd spul. En geheim houden voor anderen doen we ook niet. Iedereen mag weten dat we een jongetje krijgen!quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef DJRandall het volgende:
Vraagje:
ow, die heb ik dan gemist. Wat wordt de naam?quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:50 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Alleen de naam houden we stil voor onze omgeving. Maar niet voor jullie![]()
Oh en ik kwam twee collega's tegen, de ene negeerde me volkomen en de andere vroeg heel hypocriet hoe het met mijn zwangerschap gaat. Ja, daar ga ik gezellig met jou over babbelenquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:04 schreef Twinkly het volgende:
Dat had ik eigenlijk helemaal niet verteld.
Het heeft een uur gekost om een nieuw paswoord aan te vragen, toen ik uiteindelijk ingelogd was was het in een minuutje gepiept. Het enige wat ik moest doen was invoeren: 3 november 2009![]()
Nu alleen nog afwachten of ik een bevestigende brief thuis krijg
Oh dat vind ik wel heel sneuquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:13 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly! Iiieeuw!! Wat sneu voor die kikkers! Erg kunnen katten soms zijn he? Eén van mijn katten had laatst een bevallende muis te pakken. Moedermuis en pasgeboren babies allemaal dood
quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:13 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly! Iiieeuw!! Wat sneu voor die kikkers! Erg kunnen katten soms zijn he? Eén van mijn katten had laatst een bevallende muis te pakken. Moedermuis en pasgeboren babies allemaal dood
Wij wisten het met 18 wekenquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:26 schreef ymme het volgende:
Volgende week controle. En dan vraag ik stiekem toch even of ze ook willen kijken wat het geslacht is.
WIj willen het dolgraag weten
Ik weet niet of het zo gevaarlijk is dat draaien, ze kijken toch eerst op een echo waar de navelstreng zit? Een stuitbevalling is gevaarlijker volgens mij. Ik zou dan ook perse een keizersnede willen omdat ik het risico op zuurstofgebrek wil vermijden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:23 schreef Faja-Lobi het volgende:
@Xenia, mocht ik een stuitligger hebben dan laat ik het zeker niet draaien. Ze snijden me maar open dan om de kleine te halen. Ga geen onnodig risico lopen voor de baby, ga me zeker niet voor de lol pijn laten doen om daarna naar de auto terug te lopen en dat de kleine eigenwijs weer ligt zoals die het lekkerst ligt. Volgens mij liggen ze niet voor niks in zo een houding.
Vanwege mijn bekken en de klachten/last hiervan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:54 schreef amaranta het volgende:
Wij weten het geslacht van Sjors maar we vertellen het niet. Dat wordt pas met de geboorte bekend gemaakt.
Binnenkort hebben we een pretecho en hopelijk wordt het dan bevestigd.
Ik zat in de op te kijken en ik wist helemaal niet dat Troel het geslacht van haar baby bekend had gemaakt
Leuk een jongetje!
Ymme, waarom zit jij in de ziektewet?
das mooi kut dan. En je moet nog evenquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef ymme het volgende:
[..]
Vanwege mijn bekken en de klachten/last hiervan.
En moet je nu de rest van je zwangerschap thuis blijven?quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef ymme het volgende:
[..]
Vanwege mijn bekken en de klachten/last hiervan.
wel fijn dat je zo'n briefje hebt. Altijd handig. Sowieso in the heat of the momentquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef mefke79 het volgende:
Amarante, hier nog een bekkenprobleempje. En bij mij heeft de fysio speciaal een brief gemaakt met do's en dont's voor de vk. Vaginaal bevallen is geen probleem bij mij, er moet alleen effe rekening gehouden worden met wat dingen. ik moet ook weer moeilijk doen want waar veel vrouwen last hebben van een te slappen bekkenbodemspier heb ik juist een te gespannen. En dat is dus ook voor een vk geen dagelijkse kost schijnbaar
Mefke, ik heb volgens mij ook juist een hele gespannen bekkenbodemspier... Weet jij wat het verschil voor de bevalling dan is?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef mefke79 het volgende:
... ik moet ook weer moeilijk doen want waar veel vrouwen last hebben van een te slappen bekkenbodemspier heb ik juist een te gespannen. En dat is dus ook voor een vk geen dagelijkse kost schijnbaar
quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
OMG; ik had een heeeeeeeel lange post, met reacties op iedereen geschreven.... issie ineens WEG foetsie!!!!
aaaaaaarggggghhhhh, heb niet de puf om het nog een keer allemaal overnieuw te typen; dus voor iedereen die het nodig heeft en iedereen die gewoon lief is:![]()
![]()
![]()
En je kan aambeien krijgen van het persen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:49 schreef Linda2205 het volgende:
Whut? Word je incontinent van bevallen?Dat vertelt ook niemand
![]()
Das wel fijn. Ik heb voortaan een extra onderbroek in mn tas (sinds ik weer zwanger ben) want het is me al meer dan eens overkomen dat ik moet niezen en er iets vrijkomt wat eigenlijk niet vrij zou moeten komen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:35 schreef freecell het volgende:
Serpente wel goed dat ze je in de gaten houden
Vertellen al die therapeuten van ons ons dat te strakke bekkenbodemspieren weinig voorkomen, heeft half fok hetDoen we leuk.
Voordeel: ik heb na de bevalling nooit ook maar een drupje urine verloren
Het enige wat ik kan bedekken is dat de bekkenbodemspier te ver open gaat staan bij de bevalling. Ofzo???quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:51 schreef Linda2205 het volgende:
Dat kan ik me nog wel voorstellen ja...maar waarom word je incontinent? Huil...ik wil niet meer![]()
Vaak maar tijdelijk hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 18:51 schreef Linda2205 het volgende:
Dat kan ik me nog wel voorstellen ja...maar waarom word je incontinent? Huil...ik wil niet meer![]()
Ik heb al één, maar wel bedankt voor het meldenquote:Op dinsdag 8 september 2009 19:34 schreef Linda2205 het volgende:
Hm, naja, ben benieuwd hoe gehavend ik uit de strijd kom
Had jij nou al een campingbedje Free? Bij de Blokker nu voor 29.95¤
Jeps, iets wat dus ook al tijdens de zwangerschap kan gebeurenquote:Op dinsdag 8 september 2009 19:41 schreef mijsje het volgende:
had incontinentie na de bevalling ook niet te maken met het verzakken van de blaas omdat die aan de kant wordt gedrukt tijdens de zwangerschap, en dat die na de bevalling opeens weer vrij ligt? meen dat m'n moeder het ooit eens over zoiets gehad heeft...
ach ja, dan kom je ook nog eens boven in de lijst...quote:Op maandag 7 september 2009 19:03 schreef mefke79 het volgende:
Faja, joepie!
En mijsje, als dat rommelen is, dan doe ik dat al een week ofzo. Ik kan er niet meervan worden, we zien wel, ik ga er maar vanuit dat ik de laatste 17 september mama wordt dit bevalt. Iemand moet de laatste zijn, toch?
En keshet, inwendige echo's zijn echt niet eng of vervelend, vond ik dan.
Ik sta heel niet hoog in de lijst er staan nog twee anderen boven mij...dus dus dus...ehm...waar is die berg zand voor mijn hoofd?quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:52 schreef mijsje het volgende:
[..]
ach ja, dan kom je ook nog eens boven in de lijst...lijkt me ook raar om jezelf nu zo hoog in die lijst te zien, wetende wat het betekent ook...
Huup zei ook dat het van de Pringles kwamquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:20 schreef Stiemie het volgende:
ja maar dat is van de mexicaanse burrito's die we vanavond hebben gegetenVerder is alles superrustig hiero
Oh, wat lekker!! Wij mogen maximaal 1 week meenemenquote:Op woensdag 9 september 2009 09:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb van de week aangegeven per 1 december met verlof te willen gaan. En heb dan nog 4 weken vakantie over van dit jaar. Tsja denk dat ik die 4 weken maar na mijn verlof op neem, extra lang genieten van de kleine en mijn andere koters.
Whehequote:Op woensdag 9 september 2009 08:37 schreef Troel het volgende:
Hier zowaar heerlijk geslapen zonder rare benen en buiken
Gisteren gebeld door mijn manager, hoe dat nou voelde, de eerste dag verlof. Uhm, dat is pas over twee weken
Nou, dat dus wel een beetje, alhoewel ik het wel lief vond. Ik probeer wel contact te houden met mijn collega's, maar reacties terugkrijgen is nog best moeilijkquote:
Met een rits? Ik heb ze dus wel met een aparte band over je buik (wel helemaal tot over mijn buik heen hoor), maar ik heb ze nooit anders gezien? Groeit dat dan wel mee met je buik?quote:Op woensdag 9 september 2009 10:00 schreef Sorbootje het volgende:
Ik draag alleen positiebroeken (met een rits aan de zijkant) die helemaal tot bovenaan je buik doorlopen. Dus niet met zo'n aparte band. Dan heb je dat afzakprobleem niet.
quote:Op woensdag 9 september 2009 09:57 schreef mefke79 het volgende:
Ik vergeet Sorbo
Ik ga 27 november met verlof en heb nog 1 week over (na nog wat vrije dagen de komende tijd te hebben opgenomen).quote:Op woensdag 9 september 2009 09:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb van de week aangegeven per 1 december met verlof te willen gaan. En heb dan nog 4 weken vakantie over van dit jaar. Tsja denk dat ik die 4 weken maar na mijn verlof op neem, extra lang genieten van de kleine en mijn andere koters.
Ja d'r zit genoeg rek inquote:Op woensdag 9 september 2009 10:06 schreef Tan het volgende:
[..]
Met een rits? Ik heb ze dus wel met een aparte band over je buik (wel helemaal tot over mijn buik heen hoor), maar ik heb ze nooit anders gezien? Groeit dat dan wel mee met je buik?
Nou ja, het was inderdaad een gewone ("oude") broek met inderdaad zo'n buikband ding er over heen.. had ik van een vriendinnetje gehoord dat dat ook kon (met elastiekjes door knoopsgat)... misschien waag ik vanavond nog effe een poging met een spijkerbroek ipv een broek die toch al heel laag op mijn heupen hing... anders toch maar opzoek naar een andere positiebroek. heb er nu wel wat maar ben een beetje uitgekeken op deze en wil weer een spijkerbroekquote:Op woensdag 9 september 2009 10:00 schreef Sorbootje het volgende:
Ik draag alleen positiebroeken (met een rits aan de zijkant) die helemaal tot bovenaan je buik doorlopen. Dus niet met zo'n aparte band. Dan heb je dat afzakprobleem niet.
Ik gebruik de rits eigenlijk nooit omdat het goed rekt, dus ja, het groeit prima meequote:Op woensdag 9 september 2009 10:06 schreef Tan het volgende:
[..]
Met een rits? Ik heb ze dus wel met een aparte band over je buik (wel helemaal tot over mijn buik heen hoor), maar ik heb ze nooit anders gezien? Groeit dat dan wel mee met je buik?
De stof van de broek zelf is gewoon elastisch. Daardoor rekt het mee. Ik droeg de broek die vandaag aanheb al met 8 weken en nu met 8 maanden past hij nog steeds en mijn buikomtrek is van 75cm naar 119cm gegaanquote:Op woensdag 9 september 2009 10:33 schreef mefke79 het volgende:
..ik snap dat broeken-met-rits verhaal niet helemaal. Ja, ik snap het idee van de rits wel, maar niet hoe dat mee kan rekken.
Lijnloos, jezelf trakteren op een goede positiespijkerbroek kan geen kwaad. Ik heb er twee en dan nog een witte. Eentje zit niet (meer) zo lekker en die andere is perfect. Die ga ik zelfs missen straks, denk ik.
Oja, en voor wie wil...ik heb nog een positiebroek in de aanbieding, grijs driekwart model, vooral leuk met laarzen.
Ja, ik ben ook al aan het aftellen (had ik niet gedacht zo vroeg al...). Moet er wel mee oppassen dat het zo niet te lang duurt.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Lily, ik verheug me ook al op mijn verlof hoor. Ik ben al aan het aftellen, ben nu 22 weken zwanger en ga met 34 weken zwangerschap met verlof. Dus nog 12 weken dus nog maar 24 dagen werken.
Klopt helemaal!quote:Op woensdag 9 september 2009 10:49 schreef mefke79 het volgende:
sorbo, tis dus een positiebroek met hoge band, maar dan zonder dat het 'band'stuk van ander materiaal is dan de broek zelf. En daar zit dan dus een rits aan de zijkant in? Klopt dat? Waar haal je die dan, ik heb ze nog nooit gezien...
Dat lijkt me wel wat ja, gewoon even tussen neus en lippen door de melding dat ze al haar zien ofzoquote:Op woensdag 9 september 2009 11:17 schreef Linda2205 het volgende:
Goedemorgen dikkies!
Echt niemand aan het bevallen geslagen op 09-09-09? Ik moet om 13.00u naar de gyn, dus misschien dat ik een paar centimetertjes ontsluiting kom melden(zou wel fijn zijn trouwens...niks geen pijn en weeen en toch ontsluiting
)
Sorbo, succes nog even! Nu hoef je echt nog maar 1 dag (of naja...2x een halve!)
"Hoest eens een keertje, mevrouw?"quote:Op woensdag 9 september 2009 11:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat ja, gewoon even tussen neus en lippen door de melding dat ze al haar zien ofzo
Kriebelhoestquote:Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef WupWup het volgende:
[..]
"Hoest eens een keertje, mevrouw?"
Vind ze juist heel schattigquote:Op woensdag 9 september 2009 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
Echt echt echt echt echt echt niet lullig bedoeld hoor, écht nietMaar kan iemand me uitleggen wat er zo leuk is aan Woezel en Pip? Ik vind ze stom
![]()
En van wie mag ik een portie motivatie om deze laatste werkdagen nog iets nuttigs te doen?
Jaaahh, het was echt al lang geleden dat we er samen ff een avondje op uit zijn getrokken.. Het is allemaal niet extreem spectaculair, maar ik heb er wel súperveel zin in: we gaan naar 9, de nieuwe van Tim Burton die vandaag gaat draaien (want ja, film die 9 heet, 09-09-2009 enzo)quote:Op woensdag 9 september 2009 09:20 schreef Sorbootje het volgende:
Incantrix, ga je uit met je lief? Wat ga je doen?![]()
Zucht, muggen en kattenpies, dat is me dan al wel weer genoeg voor een ochtendje van duizend bommen en granatenquote:Vannacht een redelijk goede nacht gehad. Wel lekgeprikt door een mug. Gek genoeg blijven die muggenbeten niet meer jeuken sinds ik zwanger ben. Da's wel fijn. Alleen dat gezoem om je hoofd.. aargh!
Vanmorgen stond ik in de kattenpis te dansen. Een van mijn katten heeft blaasontsteking en had bedacht dat het douchputje wel een mooie plasplaats was. Stond ik daar met mijn blote voeten in... bah, maar goed, ik kon het wel meteen wegspoelenDaarna op nog zes plaatsen in het huis miniplasjes opgedweild.
Het is uiteindelijk vooral zielig voor de kat natuurlijk, maar leuk is anders.
MAAR, het goede nieuws is... dit is mijn laatste volledige werkdag. Morgen nog een half dagje en dan zeg ik DIKKE DOEI!
Ik niet, want ik vind ze ook stomquote:Op woensdag 9 september 2009 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
Echt echt echt echt echt echt niet lullig bedoeld hoor, écht nietMaar kan iemand me uitleggen wat er zo leuk is aan Woezel en Pip? Ik vind ze stom
![]()
En van wie mag ik een portie motivatie om deze laatste werkdagen nog iets nuttigs te doen?
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
![]()
Ik vind het leuk bij anderenquote:Op woensdag 9 september 2009 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
![]()
Zolang mijn kind nog geen mening heeft weer ik het gewoonquote:Op woensdag 9 september 2009 12:54 schreef ymme het volgende:
Maar wat als je kind nu 3 jaar oud is.
Dan kun je toch geen tekenfilmfiguren weigeren in huis.
(hihi dadelijk vind ons kind woezel en pip niets, en als het een zij is, gaat ze voor hello kitty, naja als hij/zij maar gelukkig is:D )
Nou, dat dusquote:Op woensdag 9 september 2009 13:01 schreef Incantrix het volgende:
Dank je wel Sorbo, gaat lukkenen goed zo, gezellige latste dagen zijn zo'n fijne afsluiting, lijkt me
En Freecell, dat lijkt me inderdaad heel lastig, ik kan makkelijk zeggen dat het niet meer gaat, ik krijg toch mijn salaris wel. Kiezen tussrn failliet gaan of jezelf pijn doen..Ik weet niet wat ik zou doen, wat niet gaat gaat niet, maar zonder centjes leeft het zo lastig.. De kramp die je omschrijft ken ik trouwens niet, vervelend joh!
quote:Op woensdag 9 september 2009 13:06 schreef Twinkly het volgende:
Ik hou ook helemaaaaal niet van die tekenfilmfiguurtjes enzo, vooral niet op kleding of behang. Maar wel van Totoro [ afbeelding ]En van Dikkie Dik want anders is ons kamertje zo groen
en die is ook niet zo commercieel.
toch? Was mijn conclusiequote:
Als het met anderhalf kan, kan het met drie jaar ookquote:Op woensdag 9 september 2009 12:54 schreef ymme het volgende:
Maar wat als je kind nu 3 jaar oud is.
Dan kun je toch geen tekenfilmfiguren weigeren in huis.
(hihi dadelijk vind ons kind woezel en pip niets, en als het een zij is, gaat ze voor hello kitty, naja als hij/zij maar gelukkig is:D )
En weet je wat het is.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:57 schreef Incantrix het volgende:
Ymme, fijn dat jullie nu hulp in de huishouding hebben, het is inderdaad lastig om het altijd aan anderen te moeten vragen en je lief moet het allemaal ook maar bolwerken in zijn eentje.. Wij hebben er ook over zitten denken, maar hebben de centjes nu nog te hard nodig voor andere dingen. Zo vlakbij mijn uitgerekende datum willen we wel iemand inschakelen voor een GROTE schoonmaak, want Ischias en nesteldrang gaan vast niet héél goed samen
Ja ik had haar die dag al voor de derde keer aan de telefoon en elke keer weer die vraag: "en????" tjsa toen moesten we daar toch even gebruik van maken hoorquote:
Ik zelf ben altijd al van mening geweest, dat het zowieso niet goed is, om je kind de hele dag of een flink aantal uren voor de tv te zetten.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Als het met anderhalf kan, kan het met drie jaar ook
het scheelt al enorm als je je kind niet de hele dag voor de tv zet met die programma's
Moest even lachen om jouw post.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Geef mijn portie 090909 maar aan fikkie. Ik ga wel een andere dag bevallen
Neeeeej das zielug!!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:35 schreef Faja-Lobi het volgende:
Twinkly ik zou de kikker samen met de kat gezellig even samen in een kamer opsluiten, tenzij de kikker dood is dan lijkt me dat geen goed plan.
En als er wel een baby komt wordt je er wel wakker van hoor, geloof mequote:Op woensdag 9 september 2009 13:37 schreef mefke79 het volgende:
Maar ik ga zo dus maar even liggen, beetje boekje lezen. Er komt toch geen baby hier vandaag...
Hou op, nu wil ik oreo's met chocola er omheen!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:53 schreef Sorbootje het volgende:Ik vind jullie grappig!
Chocolaatjes zijn gekocht, maar het was zeker niet de bedoeling om ze in één keer op te schrokken.?..
Elke dag één likje chocolade, maximaalquote:Op woensdag 9 september 2009 13:53 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind jullie grappig!
Chocolaatjes zijn gekocht, maar het was zeker niet de bedoeling om ze in één keer op te schrokken.?..
meanie!!!quote:Op woensdag 9 september 2009 13:58 schreef freecell het volgende:
[..]
Elke dag één likje chocolade, maximaal
JAAA???? Ik heb een zak worteltjes!!!!quote:Op woensdag 9 september 2009 14:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik wil mijn chocolaatjes wel ruilen voor een paar worteltjes!
Oh, ik moet zo naar de VK. Zou het zo vergeten
maar met 8 niet meerquote:Op woensdag 9 september 2009 13:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Als het met anderhalf kan, kan het met drie jaar ook
het scheelt al enorm als je je kind niet de hele dag voor de tv zet met die programma's
wij moesten altijd na sesamstraat naar bed vroegah, en mijn moeder had dus afleveringen tiktak en sesamstraat opgenomen altijd. Als ze ons drie spuugzat was dan ging er een videoband in en lagen we ineens om 4 uur al op bedquote:Op woensdag 9 september 2009 14:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben blij dat die dingen bestaan en ik 'm er af en toe voor kan zetten
zo voel ik me dan ook nietquote:Op woensdag 9 september 2009 14:51 schreef Faja-Lobi het volgende:
Jullie zijn geen ontaarde moeders hoor
Jaquote:Op woensdag 9 september 2009 14:51 schreef Faja-Lobi het volgende:
Volgens mij bedoelde je Stiemie Freecell![]()
Dat mag ik hopen ja. Slapen lukt niet echt, ik lig niet lekker. Buikje blijft en hard en gevoelig en mijn been doet zeer. Dus nu maar weer overeind. Niet dat dat helpt.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:45 schreef freecell het volgende:
En als er wel een baby komt wordt je er wel wakker van hoor, geloof me
ik heb er 2, 2 zusjes van bijna 9 jaar al weerquote:Op woensdag 9 september 2009 14:55 schreef lily het volgende:
[..]
zo voel ik me dan ook niet
Ik ben alleen niet zo van het glashard verbieden van dingen...
en heb je een Husky, Faja![]()
Bwwwughhhh ik wil helemaal geen chocolade meer.....quote:
Ik vind dat ook niet mooi, die figuren overal op.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:40 schreef mefke79 het volgende:
Voor mij hoeft dat gewoon niet, die figuurtjes overal op. Dus ook geen pooh op een truitje of een mickey mouse ergens op. Kan ik vast geen eeuwen volhouden, maar voor nu valt het nog te proberen...
hihi, wat lief gezegd maar daar zijn natuurlijk andere topics voor en alles op z'n tijdquote:Op woensdag 9 september 2009 15:51 schreef Sorbootje het volgende:
Vind ik niet offtopic hoor Lily. Opvoeding is toch ook iets waar je over nadenkt als je zwanger bent. Jouw ervaring kunnen we goed gebruiken!
Porno de porno!quote:Op woensdag 9 september 2009 15:56 schreef freecell het volgende:
Daar noem je pas iets wat mijn kinderen echt niet zouden mogen zienpurno de purno!
Tja, ik vind het best triest als ik soms zie dat kinderen van een maand of 8 al achter de tv gezet worden en dat er niet gekeken wordt wat er dan wordt gekekenquote:Op woensdag 9 september 2009 14:26 schreef lily het volgende:
[..]
maar met 8 niet meer![]()
Ik moet wel lachen om jullie idealisme
Juistja, dat maakt het echt niet simpel nee. Maar die pijn in je lijf is ook zoietsquote:Op woensdag 9 september 2009 13:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou, dat dus
En TARA heeft genoeg salaris voor alle vaste lasten, maar van mijn inkomen leven we zeg maar
Daarbij heeft onze vraagouder ook een vet probleem als ik afhaakZe kan al bijna geen opvang krijgen voor mijn verlof...
Daar doelde ik niet helemaal op, dames. Jullie vatten mijn punt niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:41 schreef Incantrix het volgende:
Lily,, ik hoopte toch eigenlijk wel het tv kijken beperkt te kunnen houden hoor
Géén tv vind ik ook weer te ver gaan
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:46 schreef sterrenmunt het volgende:
meeeen, jullie gaan hier veel te snel, dat kan ik toch nooit bijhouden! For the record dan maar, de inwendige echo viel echt meer en ik had een knipperend hartje!
Eer ik dit geplakt heb zijn jullie weer 4 pagina's verder. Maar las minder jeuk, bios, benen omhoog, chocolade (juk dat vinnik echt vies) en wortels. Iedereen veel plezier vanavond!
Opvang is hier van 8.30 tot 18:30, dus ook 's morgens. Alleen ik krijg 's middags vaak pas echt last.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:41 schreef Incantrix het volgende:
Thnx Twinkly, gaat goedkomenEn néé, niet nóg een kikker! Niet samen opsluiten hoor, da's zielig idd..
![]()
[..]
Juistja, dat maakt het echt niet simpel nee. Maar die pijn in je lijf is ook zoietsBegrijp ik het goed dat je de kindertjes in de middag opvangt? Ik trap vast open deuren in hoor, maar zou je in de ochtend niet de rust kunnen nemen of oefeningen doen ofzo waar de pijn minder erg van wordt? Sterkte met je dilemma in elk geval, ik benijd je niet
Stiemie kan je vertellen wat je gekregen hebt? Ik krijg normaal gesproken capsules om in te nemen (oraal) maar die mogen niet in de zwangerschap. Ben benieuwd wat er verder is wat in 1x keer werkt en wel mag...quote:Op woensdag 9 september 2009 14:37 schreef Stiemie het volgende:
...Ha werd net al door de verloskundige teruggebeld en ze hebben de huisarts gesproken en een eenmalig iets voor me klaarliggen bij de apotheek! Niks kuur van 2 weken, maar gewoon in 1 x klaar!
Het is een soort 'eitje' dat je eenmalig liefst 's nachts moet inbrengen. Ik zie wel dat het iets duurder is dan die irritante kuur van 2 weken. En dan te weten dat ik al een paar keer om zo'n eitje heb gevraagd bij de doktersassistente, maar dat dat volgens haar nooit kon tijdens de zwangerschapquote:Op woensdag 9 september 2009 18:35 schreef Rubey het volgende:
[..]
Stiemie kan je vertellen wat je gekregen hebt? Ik krijg normaal gesproken capsules om in te nemen (oraal) maar die mogen niet in de zwangerschap. Ben benieuwd wat er verder is wat in 1x keer werkt en wel mag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |