abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72545799
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:13 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly! Iiieeuw!! Wat sneu voor die kikkers! Erg kunnen katten soms zijn he? Eén van mijn katten had laatst een bevallende muis te pakken. Moedermuis en pasgeboren babies allemaal dood
Oh dat vind ik wel heel sneu
Die van ons pakken hoogstens een vogeltje, maar meestal pakken ze vlinders ( ) en spinnen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72545827
DJ Randal (of zoiets )

Wij wilden het heel graag weten. We hadden allebei een heel sterk gevoel dat het een meisje was.. en dat bleek ook zo te zijn. Ik vind het gewoon erg praktisch om het te weten.
pi_72545831
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:13 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly! Iiieeuw!! Wat sneu voor die kikkers! Erg kunnen katten soms zijn he? Eén van mijn katten had laatst een bevallende muis te pakken. Moedermuis en pasgeboren babies allemaal dood
dat is helemaal zielig!!!!
Ja, hij zat er ook helemaal blij en trots bij, "mew?? "
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_72545844
@Troel, ik heb geen idee hoe dat zit met stuit ligging en vanaf wanneer ze draaien. En ook niet of de vorige 2 ook eerst met het hoofd boven lagen en later beneden. Het viel me gewoon op dat de kleine telkens met de echo met zijn hoofd boven zit en zijn kontje onderin.

@Xenia, mocht ik een stuitligger hebben dan laat ik het zeker niet draaien. Ze snijden me maar open dan om de kleine te halen. Ga geen onnodig risico lopen voor de baby, ga me zeker niet voor de lol pijn laten doen om daarna naar de auto terug te lopen en dat de kleine eigenwijs weer ligt zoals die het lekkerst ligt. Volgens mij liggen ze niet voor niks in zo een houding.

@DJRandall, ik wist bij de vorige 2 zwangerschappen ook al wat het geslacht was omdat ik gewoon nieuwsgierig was naar het persoontje in mijn buik en nu heb ik met 17 weken al een geslachtsbepalende pretecho laten maken. En gisteren bij de echo in het ziekenhuis was het ook heel erg duidelijk in beeld te zien, zonder dat ze het expres deed. Wat is een piemel en scrotum toch buiten proporties nog.

Oh en ik ben net zo juist weer goed gekeurd bij de verloskundige.
pi_72545873
Ja en daarna met die moordbek ineens weer je hand likken ofzo.. Ja daaaag
pi_72545910
Goede morgen mede dikkies

Hier vanacht redelijk geslapen, maar de buikpijn is helaas nog niet volledig verdwenen.
Vandaag maar veel op de bank, met de electrische warmte kussen
pi_72545947
Volgende week controle. En dan vraag ik stiekem toch even of ze ook willen kijken wat het geslacht is.
WIj willen het dolgraag weten
pi_72546003
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:26 schreef ymme het volgende:
Volgende week controle. En dan vraag ik stiekem toch even of ze ook willen kijken wat het geslacht is.
WIj willen het dolgraag weten
Wij wisten het met 18 weken
Dan heb je als risicopatiënt wel meer fun mee, als die echo's
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72546017
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:23 schreef Faja-Lobi het volgende:
@Xenia, mocht ik een stuitligger hebben dan laat ik het zeker niet draaien. Ze snijden me maar open dan om de kleine te halen. Ga geen onnodig risico lopen voor de baby, ga me zeker niet voor de lol pijn laten doen om daarna naar de auto terug te lopen en dat de kleine eigenwijs weer ligt zoals die het lekkerst ligt. Volgens mij liggen ze niet voor niks in zo een houding.
Ik weet niet of het zo gevaarlijk is dat draaien, ze kijken toch eerst op een echo waar de navelstreng zit? Een stuitbevalling is gevaarlijker volgens mij. Ik zou dan ook perse een keizersnede willen omdat ik het risico op zuurstofgebrek wil vermijden.

@Sorbootje
Inderdaad, staartje omhoog, kopjes geven: "zie je niet hoe lieeehieeeeeeeeeefff ik ben??"
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_72546581
Oh gillende kikkers hebben we hier vorige maand 's nachts in huis gehad (meegesleept door de katten). Ik word wakker van dat soort geluiden en lief niet. Hij verklaarde me gewoon voor gek eerst en zei dat ik droomde De keer daarna dat het gebeurde heb ik hem wakker gemaakt

Over het geslacht van de baby: wij willen het heel graag weten, want we zijn nieuwsgierig en ik vind het ook net alsof je je kindje iets beter leert kennen. 5 Oktober gaan we het hopelijk zien op de 20 weken echo (die ze hier in het ziekenhuis met 21 weken doen ). Ik kan echt niet wachten om mijn stuiterballetje weer te zien
pi_72546964
@ DJ randall zijn vrouw (haha), wij willen het gewoon weten, niet eens uit praktische overwegingen maar gewoon omdat we nieuwsgierig zijn. En dan mag ook iedereen het weten, why not? Naam houden we uiteraard voor ons.
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:54:00 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_72548079
Wij weten het geslacht van Sjors maar we vertellen het niet. Dat wordt pas met de geboorte bekend gemaakt.
Binnenkort hebben we een pretecho en hopelijk wordt het dan bevestigd.

Ik zat in de op te kijken en ik wist helemaal niet dat Troel het geslacht van haar baby bekend had gemaakt
Leuk een jongetje!

Ymme, waarom zit jij in de ziektewet?
pi_72548139
Xenia, ik denk dat de volgende links wel handig voor je zijn (als je ze nog niet zelf gevonden had that is):
Folder uitwendige versie en stuitligging van de KNOV
Meer informatie over de versie van de KNOV
Kansen en risico's van de versie (KNOV)

Hier gaat het even wat minder met m'n bekken, maar dat was ook wel te verwachten. 12-uursdienst is toch echt te veel voor 30 weken Ik kan nu in ieder geval ieder afzonderlijk botje in m'n bekken aanwijzen, ook leerzaam
pi_72548149
Bekken
pi_72548156
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:54 schreef amaranta het volgende:
Wij weten het geslacht van Sjors maar we vertellen het niet. Dat wordt pas met de geboorte bekend gemaakt.
Binnenkort hebben we een pretecho en hopelijk wordt het dan bevestigd.

Ik zat in de op te kijken en ik wist helemaal niet dat Troel het geslacht van haar baby bekend had gemaakt
Leuk een jongetje!

Ymme, waarom zit jij in de ziektewet?
Vanwege mijn bekken en de klachten/last hiervan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:02:52 #116
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72548318
Hoop bijgelezen.

Faja, fijn dat je goed nieuws hebt gekregen. Toch een last minder.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:05:12 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_72548382
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef ymme het volgende:

[..]

das mooi kut dan. En je moet nog even
sterkte ermee dan
pi_72548441
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:57 schreef ymme het volgende:

[..]

En moet je nu de rest van je zwangerschap thuis blijven?
Hoe voelt bekkenpijn eigenlijk? Klinkt niet erg prettig..
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:11:13 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_72548544
Ymme, misschien een stomme opmerking maar heb je laten onderzoeken of de bekkenklachten van invloed kunnen zijn op de vaginale bevalling?
Ik heb ooit op 3 plaatsen een bekkenfractuur gehad en ik heb tijdens de vorige zwangerschap laten uitzoeken of alles nog goed was. Ik had en heb regelmatig nog pijn aan mijn bekken namelijk.
Alles was goed en een vaginale bevalling was gewoon mogelijk. De dokter bracht het alleen wat bot.
"als je kunt lopen kun je ook baren" ofzoiets...
pi_72548670
Amarante, hier nog een bekkenprobleempje. En bij mij heeft de fysio speciaal een brief gemaakt met do's en dont's voor de vk. Vaginaal bevallen is geen probleem bij mij, er moet alleen effe rekening gehouden worden met wat dingen. ik moet ook weer moeilijk doen want waar veel vrouwen last hebben van een te slappen bekkenbodemspier heb ik juist een te gespannen. En dat is dus ook voor een vk geen dagelijkse kost schijnbaar
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:19:15 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_72548773
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef mefke79 het volgende:
Amarante, hier nog een bekkenprobleempje. En bij mij heeft de fysio speciaal een brief gemaakt met do's en dont's voor de vk. Vaginaal bevallen is geen probleem bij mij, er moet alleen effe rekening gehouden worden met wat dingen. ik moet ook weer moeilijk doen want waar veel vrouwen last hebben van een te slappen bekkenbodemspier heb ik juist een te gespannen. En dat is dus ook voor een vk geen dagelijkse kost schijnbaar
wel fijn dat je zo'n briefje hebt. Altijd handig. Sowieso in the heat of the moment
Natuurlijk wel balen dat het nodig is, bekkenklachten zijn niet leuk.
pi_72549309
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:16 schreef mefke79 het volgende:
... ik moet ook weer moeilijk doen want waar veel vrouwen last hebben van een te slappen bekkenbodemspier heb ik juist een te gespannen. En dat is dus ook voor een vk geen dagelijkse kost schijnbaar
Mefke, ik heb volgens mij ook juist een hele gespannen bekkenbodemspier... Weet jij wat het verschil voor de bevalling dan is?
pi_72549580
Rubey, vk moet er bij persen op letten dat ik goed ontspan (wordt een uitdaging) en ik mag na de bevalling bepaalde oefeningen juist niet doen die kraamvrouwen meestal wel moeten doen. Op gym leerden wij dat je je bekkenbodem moet aanspannen en weer loslaten, ik mag dat juist niet. En goed opletten met je ontlasting en sowieso terugkomen naar de fysio als het niet binnen 6 weken na de bevalling beter gaat.
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:01:23 #124
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72553006
Daar is ik ook weer eens hoor, aloha Ghi, ik ben zo vrolijk vandaag, mijn roze wolk is echt weer terug geloof ik Het was gisteravond met het maken van de foto's zó onwijs leuk en gezellig, ik heb me rotgelachen! echt een stelletje gekken bij elkaar, en dan ook nog dat gekke plan van mijn bro, op een gegeven moment stond ik echt te huilen van het lachen, het was zo grappig allemaal! En toen we mijn broertje op gingen halen kregen we ook nog allemaal hele mooie cadeau's van mijn ouders (bro woont nog thuis) en die heb ik ondertussen al wel 20 x uit de verpakkingen gehaald en bekeken, zó mooi allemaal Morgen gaan ik en lief voor het eerst sinds onze twee-jarige bruiloft (half juli) weer eens samen uit: naar de première van de nieuwe Tim Burton-film En de beeb is lekker levendig ook, dat gespartel de hele dag is zo gezellig Het kan even niet stuk! Dikke bluh voor de pijn aan mijn lijf, ik weet nu hoe ik ermee om moet gaan en kan weer blij zijn

Faja, wat fijn dat alles er goed uitzag! Gooi op die roze wolk, als ik 'm terugheb mag jij 'm zéker ook zeg! *bestelt twee roze wolken om mee te nemen bij de ober*

Keshet, wat cool dat jij ook gaa t meedoen aan dat onderzoek, ik verheug me nu al op de foto's die jullie gaan posten

Och, Davinia, wat vervelend dat je zo veel zeer hebt. Heb je er al eens over gesproken met je VK? Ik heb veel baat bij Cesar-therapie bijv., misschien is er voor jou ook een dergelijk iets waar je verlichting mee kunt vinden..

Heej Lijnloos, hoe gaat het met jou eigenlijk de laatste tijd? En slapen met oordopjes, knap hoor, ik krijg dan altijd zo'n druk op mijn oren ofzo..

BJ, jemig, jij bent echt nog druk! En spríngen niet meer zo gemakkelijk? Omstreeks de 20 weken was ik al zo kortademig dat ik niet meer zonder hijgen een trap op kon komen!

Pfiew, Vlindur, gelukkig dat het nog goed is gegaan met de kast! Zou me ook rotgeschrokken zijn inderdaad, pff...

Mefke, Weer naar de VK! Heb ik nou over je stickertje heengelezen of moet je er nog heen?

En Happy, bandenpijn betekent bij mij vaak dat er veel goei in één keer in zit! Da's dan wel weer positief

Sorbootje, nog anderhalve dag En geweldige droom, whaha! Even snel in een steegje, ik zie je gaan hoor

Troel, jammer dat je toch weer aan het gerommel zit, maar hopelijk doet het iets voorwerkerigs waardoor de bevalling strakjes makkelijker gaat

Freecell, fijn dat je gewrichtjes weer beter voelen, die kunnen echt zeer doen inderdaad..

Oh Lily, voor de zorgen hoor.. Hiero ook rustigere en drukkere dagen (al zijn die laatste wel in de meerderheid), maar rustigere dagen vind ik toch altijd minder leuk inderdaad..

Linda, ik ben benieuwd naar dat kleine mensje uit je droom.. Nog éven!

Twinkly, fijn dat je het gedoe op je werk achter de rug hebt nu. Hoop dat je de brief snel hebt, dan kun je dat in elk geval afsluiten Verder geen narigheid gehad? Goezzo! Humz, dus wel een beetje. Nouja, je bent ervanaf. En als dank dan die kikker, aaahh Die van ons hebben ook wel eens kikkers gevallen en wat kunnen die beesten gillen zeg, zo zielig! (En Sorbootje, daar zou ik het echt niet droog bij houden, hoe sneu!)

DJRandall, wij wilden het geslacht beiden graag weten en zouden een pret-echo zijn gaan doen als dat uit de 20-wekenecho niet zou zijn gebleken (nu doen we dus geen pretecho). Om alle voornoemde redenen eigenlijk: we waren 'gewoon' nieuwsgierig, het is practisch om te weten, na 20 weken vond ik het ook al een behoorlijke verassing en het gaf ons beiden het gevoel dat we alvast een héél klein beetje 'kennis' maakten met het kind dat straks óns kind zal zijn. Op de één of andere manier voelt 'ons jochie' echter als 'onze aanstaande baby' zeg maar

Xenia, vervelend dat je nu voor deze keuzes staat. Ik zou, denk ik, voor mezelf geen draaipoging willen en indien ik de keuze had ook voor een keizersnede gaan. Een vriendin van mij had ook een stuit-baby zeg maar, en die ging ook voor de keizersnede (draaipoging was trouwens mislukt), uiteindelijk kwam de beeb alleen al 3 weken voor de afgesproken ks-datum en toen ze haar op dat moment opnieuw de keus gaven heeft ze gezegd 'ik probeer eerst gewoon wel'. En dat is gelukt ook. Respect! Wat je ook kiest, het belangrijkste is dat je je er goed bij voelt, toch? Ik hoop vooral dat alles goed zal gaan vooe je en wens je succes met je keuze

Martine, hoe was je afspraak? Lijkt me inderdaad een spannend gesprek (ik zou denk ik vooral vragen of ze die startrek-transporter al bij de mogelijkheden hebben zitten ). Hoop dat je een goed gevoel hebt bij het gesprek!!

Wupwup 12-uursdienst? Móet je dat nog steeds doen? Hoop dat de au snel weg is voor jou..

Ow, ik heb trouwens ook te veel spanning in mijn bekkenbodem, gelukkig heb ik 'training' gehad waardoor ik het nu redelijk tot goed kan beheersen. De bevalling blijft echter spannend, wie zegt dat ik me dan ook kan ontspannen? Het is niet altijd een kwestie van kunnen geweest bij mij, zeg maar..
3!
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:40:00 #125
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_72554079
OMG; ik had een heeeeeeeel lange post, met reacties op iedereen geschreven.... issie ineens WEG foetsie!!!!
aaaaaaarggggghhhhh, heb niet de puf om het nog een keer allemaal overnieuw te typen; dus voor iedereen die het nodig heeft en iedereen die gewoon lief is:

@icantrix; dat springen ging idd een stuk lastiger, maar moet zeggen dat het conditioneel nog best goed gaat... ben niet eens veel sneller uitgeput als de rest

nu wel weer moe na een lange dag BHV
vanavond ga ik maar eens lekker een avondje niets doen
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72554912
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
OMG; ik had een heeeeeeeel lange post, met reacties op iedereen geschreven.... issie ineens WEG foetsie!!!!
aaaaaaarggggghhhhh, heb niet de puf om het nog een keer allemaal overnieuw te typen; dus voor iedereen die het nodig heeft en iedereen die gewoon lief is:

En lekker uitrusten jij vanavond

Ik heb ook een te goede bekkenbodemspier zei mijn fysio, maar ik kan uit mezelf al mijn spiergroepen op commando ontspannen, dus dat was geen probleem.
pi_72555549
Hey guys,

Heb ff snel door de vorige pagina's gescrold en gelukkig heeft Trix weer een mooie samenvatting gemaakt!

Ben vanmorgen naar de vk geweest. Heb dit keer geen heel stickertje gekregen. Er zat een spoortje eiwit in m'n urine en m'n onderdruk was hoog voor mijn doen (was altijd rond 65/70 en is nu 80). Hierdoor, icm met af en toe sterretjes zien en een wat drukkend gevoel rond m'n maag (of is dit gewoon benauwdheid?), moet ik nu vrijdag op extra bloeddrukcontrole om een beginnende zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten.

Maar voel me verder prima, dus verwacht weinig schokkends!
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:33:13 #128
95408 Incantrix
pi_72555619
Ow, Ssserpente, bah zeg! Fijn dat ze het voor de zekerheid nakijken, ik hoop gewoon dat het verder niks is.. (Ennuhm, at your service! )
3!
pi_72555807
Hm Sssserpente, niet leuk, maar wel fijn dat ze het zekere voor het onzekere nemen toch? En toch een voor een half stickertje!

En Incantrix...nu moet ik huilen door dat zinnetje van jou over mij en het meiske
Lotte!
Noah!
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:47:20 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_72555986
Een vriendin van had te strakke buikspieren het is dus ook nooit goed, dan ben je weer te dik dan ben je weer te dun, dan zijn je buikspieren te goed ontwikkelt.....
pi_72557263
Serpente wel goed dat ze je in de gaten houden

Vertellen al die therapeuten van ons ons dat te strakke bekkenbodemspieren weinig voorkomen, heeft half fok het Doen we leuk.

Voordeel: ik heb na de bevalling nooit ook maar een drupje urine verloren
pi_72557664
Whut? Word je incontinent van bevallen? Dat vertelt ook niemand
Lotte!
Noah!
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:50:42 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_72557693
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:49 schreef Linda2205 het volgende:
Whut? Word je incontinent van bevallen? Dat vertelt ook niemand
En je kan aambeien krijgen van het persen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:51:43 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_72557724
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:35 schreef freecell het volgende:
Serpente wel goed dat ze je in de gaten houden

Vertellen al die therapeuten van ons ons dat te strakke bekkenbodemspieren weinig voorkomen, heeft half fok het Doen we leuk.

Voordeel: ik heb na de bevalling nooit ook maar een drupje urine verloren
Das wel fijn. Ik heb voortaan een extra onderbroek in mn tas (sinds ik weer zwanger ben) want het is me al meer dan eens overkomen dat ik moet niezen en er iets vrijkomt wat eigenlijk niet vrij zou moeten komen.
pi_72557732
Dat kan ik me nog wel voorstellen ja...maar waarom word je incontinent? Huil...ik wil niet meer
Lotte!
Noah!
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:52:42 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_72557765
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:51 schreef Linda2205 het volgende:
Dat kan ik me nog wel voorstellen ja...maar waarom word je incontinent? Huil...ik wil niet meer
Het enige wat ik kan bedekken is dat de bekkenbodemspier te ver open gaat staan bij de bevalling. Ofzo???

info: http://www.medicinfo.nl/{f7795348-b1dd-4a55-9a54-d84508c6426e}
pi_72558233
interessante link, thnx
Lotte!
Noah!
pi_72558320
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:51 schreef Linda2205 het volgende:
Vaak maar tijdelijk hoor
Als alles daar onder beurs is enzo voelje het allemaal niet meer zo goed ofzo?Plus dat de spieren net ongelofelijk op hun donder hebben gehad.
En dan is het inderdaad voornamelijk bij niezen en hoesten en tillen en dergelijke, maar ik had dus nergens last van
pi_72559205
Hm, naja, ben benieuwd hoe gehavend ik uit de strijd kom

Had jij nou al een campingbedje Free? Bij de Blokker nu voor 29.95¤
Lotte!
Noah!
pi_72559424
had incontinentie na de bevalling ook niet te maken met het verzakken van de blaas omdat die aan de kant wordt gedrukt tijdens de zwangerschap, en dat die na de bevalling opeens weer vrij ligt? meen dat m'n moeder het ooit eens over zoiets gehad heeft...
pi_72559568
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:34 schreef Linda2205 het volgende:
Hm, naja, ben benieuwd hoe gehavend ik uit de strijd kom

Had jij nou al een campingbedje Free? Bij de Blokker nu voor 29.95¤
Ik heb al één, maar wel bedankt voor het melden
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:17:32 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_72560939
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:41 schreef mijsje het volgende:
had incontinentie na de bevalling ook niet te maken met het verzakken van de blaas omdat die aan de kant wordt gedrukt tijdens de zwangerschap, en dat die na de bevalling opeens weer vrij ligt? meen dat m'n moeder het ooit eens over zoiets gehad heeft...
Jeps, iets wat dus ook al tijdens de zwangerschap kan gebeuren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72561656
Sserpente, fijn dat ze je goed in de gaten houden! Hier controleren ze nooit de urine, ze gaan alleen op de bloeddruk af en die was goed (de tweede keer dan, de eerste keer was wel wat hoger, maar ja, toen kwam ik net binnen gewaggeld en had ik geen lucht)

Over de bekkenbodemspiertoestand: het stomme is dat op de gym enzo er vanuit gegaan wordt dat je em moet leren aanspannen. Als je daar vraagt hoe ontspannen moet, snappen ze er meteen niks meer van. De fysio tegen wie ik dit zei, had daardoor al aanwijziging 1 voor een te getrainde spier. En het stomme is dat ook in dat stukje van medicinfo weer wordt gewezen op het belang van de oefeningen voor aanspannen enzo, terwijl ik die juist niet mag doen. Aanspannen is geen probleem, dat doe ik onbewust en de hele dag, maar ontspannen, das een ander verhaal. Zeker omdat ik door het aanspannen m'n lijf letterlijk overeind houd..
Maar goed, ja je kan dus incontinent worden (tijdelijk) tijdens de zwangerschap door de druk van je baarmoeder (die weer zorgt voor een verhoogde buikdruk) en ja ook tijdens de bevalling. Maar dat gaat bijna altijd weer over. En zo niet, dan kunnen er meerdere oorzaken zijn en die zijn in sommige gevallen goed te behandelen. Maar, daarbij is een goede diagnose van groot belang en die moet je dus eerst hebben. Want anders ga je bijvoorbeeld je bekkenbodem trainen terwijl dat juist niet hoeft of andersom...
pi_72562175
Hier doen ze altijd eerst urine, dan gewicht, dan bloeddruk...volgens mij zou de volgorde bloeddruk, gewicht beter zijn voor mn bloeddrukgegevens

Mef, rommel je al? Je ventje denkt toch dat Driekus morgen komt?
Lotte!
Noah!
pi_72562390
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:03 schreef mefke79 het volgende:
Faja, joepie!

En mijsje, als dat rommelen is, dan doe ik dat al een week ofzo. Ik kan er niet meer van worden, we zien wel, ik ga er maar vanuit dat ik de laatste 17 september mama wordt dit bevalt. Iemand moet de laatste zijn, toch?

En keshet, inwendige echo's zijn echt niet eng of vervelend, vond ik dan.
ach ja, dan kom je ook nog eens boven in de lijst... lijkt me ook raar om jezelf nu zo hoog in die lijst te zien, wetende wat het betekent ook...
pi_72562589
Pfft...ik moet nog eens aan Mefke vragen of ze al rommelt...nou begin ik zelf. Maar met heel veel herrie, dus denk niet dat het de baby is. Hebben jullie dat nou ook meer, sinds de zwangerschap, dat je je maag enzo zo hoort? Kan me niet herinneren dat ik dat vroeger ook had...

En Mefke, je zou toch voor mij bevallen? Dan kan je nooit de laatste zijn
Lotte!
Noah!
pi_72563029
Haha, mijn maag maakt inderdaad veel meer herrie, zeker de laatste weken. En mijn darmen doen ook gezellig mee. Soms voel ik ook echt een handje en dan daarna ineens een geluidje. Had ie dus mijn darm te pakken ofzo.
Linda, ik ging voor jou ja...maar ja, jij hebt een stok achter de deur in de vorm van het ziekenhuis, ik kreeg vandaag te horen dat er echt helemaal niets gedaan wordt voor de 41 weken.
Over rommelen gesproken, Driekus en ik vinden dat voelen of ie ingedaald is elke keer zo niks. Dat levert steevast gerommel op een paar uur later. Gerommel waar je geen ene sodemieter mee opschiet. We wachten maar gewoon braaf af....
pi_72563114
Hoe wordt dat gevoeld dan? Bij mij is dat nog nooit gevoeld Tot we vorige week de baby gingen masseren op de pufclub en ze het voordeed en zei: ow, die ligt al helemaal vast...

Enne...de enige stok die ik heb is dat het geen 42 weken word, verder weet ik ook niks hah
Lotte!
Noah!
pi_72563128
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:52 schreef mijsje het volgende:

[..]

ach ja, dan kom je ook nog eens boven in de lijst... lijkt me ook raar om jezelf nu zo hoog in die lijst te zien, wetende wat het betekent ook...
Ik sta heel niet hoog in de lijst er staan nog twee anderen boven mij...dus dus dus...ehm...waar is die berg zand voor mijn hoofd?
pi_72563261
Voelen of ie ingedaald is? Hap lucht nemen, flink uitademen en tegelijk duwt de vk dan met haar handen onderin je bekken op zoek naar het hoofdje. Volgens hen kan je het dan echt vastpakken. Maar ja, dat betekent dus wel dat ze effe flink duwen. En daar reageert Driekus op, meestal met een beweging en met een verhoogde hartslag (of zelfs meppen naar de doptone) en mijn baarmoeder reageert een uurtje of twee later met krampjes...leuk joh! En dan te bedenken dat ie al 3 weken vast ligt en ik het heus wel zou voelen als ie weer eruit schiet (want dan zou ik vele malen soepeler lopen).
pi_72563347
Echt? Wat raar! Ik had hier op de pufclub ook dr hoofdje vast en toen zei die vrouw ook wel dat het ongemakkelijk kon voelen, maar het ging heel relexed, zonder flink duwen! En wat stom dat ze dan toch iedere keer dat weer opnieuw doen.
Lotte!
Noah!
pi_72563570
Mefke hier voelen ze dat net zo en dat levert ook steeds geschop en protest op. Maar geen echt gerommel hoor. Ja af en toe een steekje en een wat menstruatie-achtig gevoel. maar da's niet echt gerommel vergeleken hoe het was toen het vorige keer echt ging rommelen

Maareh morgen dus 9-9-9
pi_72563604
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:18 schreef Stiemie het volgende:
Maareh morgen dus 9-9-9
Voel je al wat?
Lotte!
Noah!
pi_72563660
ja maar dat is van de mexicaanse burrito's die we vanavond hebben gegeten Verder is alles superrustig hiero

Ze moet ook nog even wachten hoor. Ben nog een lakentje voor in de kinderwagen aan het pimpen en die moet eerst nog af.

En morgen om half 12 bij de verloskundige zijn
pi_72563661
Ik ga tukken! Nou ja, liggen in iedergeval. Met een hapje gaviscon want teveel spa citroen op de laatste uren (en dan toch die fles leegmaken he, want dorst..dus eigen schuld dikke bult). Oja, mijn mama deed haar eerste bevalling in krap 10 uur, dus ik heb nog effe om op de 9de te bevallen. Maar natuurlijk mag ook een van de anderen em hebben. Slaap lekker allemaal!
pi_72563690
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:20 schreef Stiemie het volgende:
ja maar dat is van de mexicaanse burrito's die we vanavond hebben gegeten Verder is alles superrustig hiero
Huup zei ook dat het van de Pringles kwam

Slaap lekker Mefke
Lotte!
Noah!
pi_72563835
Mijn mama was 3 weken overtijd en deed meer dan 24 uur over haar bevalling... Gelukkig was ik geen 3 weken overtijd, maar qua tijdsduur ontliepen we elkaar niet veel Maareh de 2e gaat altijd sneller toch?

Van de week mijn moeder flink te pakken gehad. Ze belde en toen zeiden we dat we in het ziekenhuis zaten. Paniek! Toen hebben we maar verteld dat ze gewoon naar ons vaste huisnummer belde...
pi_72567967
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:02:47 #159
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72568125
stiemie... Je arme moeder
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72572894
goedemorgen! geen nachtbrakers of rommelde moeders van8??

ik heb afgelopen nacht met mijn benen omhoog geslapen, eigenlijk sinds de vakantie nog steeds vocht in mijn enkels...
(ook op de weegschaal blijf ik zwaarder). volgende week maandag naar verloskundige....
had er tot de vakantie eigenlijk weinig last van, maar is wel normaal toch? voor de termijn van de zwangerschap? (morgen 24 weken..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72572990
Ik weet het nie BJ. Zou je maandag eens aan je vk kunnen voorleggen.

Vandaag weer eerste werkdag, vind het best spannend en heb dan ook onrustig geslapen. FIjne dag hieer dames.
pi_72573098
Als je er niet te veel hinder aan ondervindt zou ik een beetje vocht niet zo serieus nemen. Is nou eenmaal een zwangerschapskwaaltje en bij de een is het iets sneller aanwezig dan bij de ander. Het kan natuurlijk nooit kwaad om het te overleggen met je verloskundige als je dat gerust zou stellen.
pi_72573141
Vocht vasthouden is inderdaad een zwangerschapskwaaltje en kan geen kwaad zolang je bloeddruk goed blijft. Ook in de termijn van 24 weken kan dit.
Er zijn zat vrouwen die er gedurende hun hele zwangerschap last van hebben.

Je vk heeft vast wat tips om het binnen de perken te houden.
  woensdag 9 september 2009 @ 07:51:57 #164
95408 Incantrix
pi_72573183
Goodmornings allemaal! Zo te zien heeft iedereen lekker doorgeslapen vannacht? Feestelijk!

Amaranta, werk ze vandaag, hopelijk valt het mee en loopt het allemaal gesmeerd vandaag

BJ, ik begin nu ook een klein beetje meer vocht vast te houden, maar ik heb er nog niets tegen ondernomen. Wie weet heeft je VK tips voor je

Ik ben vandaag om 11.00 uur aan de beurt voor de keuring en (hopelijk) het stickertje. En vanavond dus helemaal uit met mijn liefje, heb er zo'n zin in

Iedereen een hele fijne dag vandaag
3!
pi_72573389
Môge! Hier niet fantastisch geslapen met als gevolg ietwat uit mijn hum... dit resulteerde in een poging oude broek weer aan willen, vervolgens niet lukte, nog bozer en chaggie, broek weer uit en andere broek aan... kortom: Topochtend... maar nu weer gezellig op het werk niksen.

BJ, wat irritant zeg van het vocht... misschien heeft de vk een tip of oplossing. Zelf met vlagen last van... maar ik las ooit iets over groene appels, dus die neem ik nu in elk geval braaf bij de lunch (baat het niet dan schaad het niet).

Incantrix succes maar weer zo! En veel plezier vanavond.

Amaranta, veel plezier vandaag! Moet vast goedkomen (toch)!
  woensdag 9 september 2009 @ 08:37:21 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_72573557
Hier zowaar heerlijk geslapen zonder rare benen en buiken

Gisteren gebeld door mijn manager, hoe dat nou voelde, de eerste dag verlof. Uhm, dat is pas over twee weken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72574064
Hahaha je manager is ook lekker bij de tijd zeg!

Ik heb van de week aangegeven per 1 december met verlof te willen gaan. En heb dan nog 4 weken vakantie over van dit jaar. Tsja denk dat ik die 4 weken maar na mijn verlof op neem, extra lang genieten van de kleine en mijn andere koters.
pi_72574135
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb van de week aangegeven per 1 december met verlof te willen gaan. En heb dan nog 4 weken vakantie over van dit jaar. Tsja denk dat ik die 4 weken maar na mijn verlof op neem, extra lang genieten van de kleine en mijn andere koters.
Oh, wat lekker!! Wij mogen maximaal 1 week meenemen maar inderdaad lekker aan je verlof plakken

Ook vaag van die manager Troel, op zich aardig dat er gebeld wordt, maar check dat wel eerst even goed

Amaranta, veel 'plezier' weer op het werk. Hopenlijk valt het allemaal mee.

Fijn dat de meesten goed hebben geslapen. Balen van de vocht bij sommigen, hopenlijk wordt het niet zo erg nu we richting winter gaan?

Verder hier weinig te melden. Alles goed op de roze wolk
pi_72574207
Incantrix, ga je uit met je lief? Wat ga je doen?

Troel, wat een druif die manager

Lijnloos, niet chaggie zijn hoor. Te kleine broeken horen d'r gewoon bij

Verder voor iedereen een dikke

Vannacht een redelijk goede nacht gehad. Wel lekgeprikt door een mug. Gek genoeg blijven die muggenbeten niet meer jeuken sinds ik zwanger ben. Da's wel fijn. Alleen dat gezoem om je hoofd.. aargh!

Vanmorgen stond ik in de kattenpis te dansen. Een van mijn katten heeft blaasontsteking en had bedacht dat het douchputje wel een mooie plasplaats was. Stond ik daar met mijn blote voeten in... bah, maar goed, ik kon het wel meteen wegspoelen Daarna op nog zes plaatsen in het huis miniplasjes opgedweild. Het is uiteindelijk vooral zielig voor de kat natuurlijk, maar leuk is anders.

MAAR, het goede nieuws is... dit is mijn laatste volledige werkdag. Morgen nog een half dagje en dan zeg ik DIKKE DOEI!
pi_72574250
quote:
Op woensdag 9 september 2009 08:37 schreef Troel het volgende:
Hier zowaar heerlijk geslapen zonder rare benen en buiken

Gisteren gebeld door mijn manager, hoe dat nou voelde, de eerste dag verlof. Uhm, dat is pas over twee weken
Whehe
  woensdag 9 september 2009 @ 09:44:16 #171
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72574637
Lijnloos, ik ken je probleem, ik word altijd zo chagrijnig van afzakkende broeken, en al mijn (positie)broeken zakken af. Ze zitten wel mooi om de buik heen, maar om de één of andere reden blijft dat niet hangen als je een keer door de knieën zakt of bukt Nah.. ik word er niet chagrijnig van, maar als er al andere dingen zijn die niet lekker lopen is dat wel vaak de druppel Ach... nog maar een paar maanden
pi_72574765
Meldt!
Heeerlijk geslapen. Wel drie keer gedroomd dat mijn vliezen gebroken waren en dan valt dat toch een beetje tegen als je wakker wordt, maar goed. En een heel beweeglijke Driekus de hele nacht. Maar dat was onze eigen schuld, want ik had em maar weinig gevoeld gisteravond, dus een beetje duwen om em wakker te maken. Dat heb ik geweten, hij werd wakker en is dat volgens mij nu nog.

BJ, vocht vasthouden begon bij mij ook rond die termijn denk ik. En volgens mijn vk heb je twee 'soorten' vocht vasthouden: je hebt vrouwen die het alleen met warm weer doen en je hebt er die het de hele zwangerschap doen. Huup is een mooi voorbeeld van die laatste soort en ik vrees dat ik er zelf ook in thuishoor. Wees blij, vroeger moest je dan zoutloos, ik hoorde dat mijn tante met 5(!) maanden al zoutloos moest en dat was toch echt in de winter.
Tips voor het vocht:
* de groene appels (al heb ik dat zelf niet zo geprobeerd, er hangen hier rode appels aan de boom in de tuin en die vind ik gewoon lekkerder)
* groene thee & brandnetelthee
* voetjes omhoog
* veel drinken, echt genoeg drinken
* en bij echt dramatisch vocht kan je naar een reflexuloog (ik hoop dat ik het goed schrijf). Meestal weet je vk wel een goed adres en het wordt ook vaak vergoed.

Eerlijk gezegd ben ik nu al zo gewend aan het vocht dat ik dat laatste niet eens meer ga proberen. Maarja, ik heb dan ook het geluk dat het nog zo warm is dat ik mijn teva's aan kan en dat er wel 1 paar gympen is wat ik wel een paar uur aankan.

Stiemie, Ssserpente, Linda...jullie de nacht ook goed doorgekomen? En Rocka, ook al bijna 37 weken!
pi_72574894
Lijnloos en weet je wat het erge is met afzakkende positiebroeken? Ben je verdorie al dik 38 weken, zakt ie nog af! Of gaat je shirt raar doen waardoor je ineens dat stuk stof over je buik ziet....Nuh, ik ben er redelijk klaar mee, met positiebroeken. Al mogen ze van mij dat knoopelastiek in gewone broeken ook toepassen, dan staat mijn broek tenminste niet meer een beetje open aan de achterkant....

Edit: typisch gevalletje dementie. Ik vergeet Sorbo: BIJNA verlof
pi_72574972
Ik draag alleen positiebroeken (met een rits aan de zijkant) die helemaal tot bovenaan je buik doorlopen. Dus niet met zo'n aparte band. Dan heb je dat afzakprobleem niet.
  woensdag 9 september 2009 @ 10:00:51 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_72574988
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:20 schreef Sorbootje het volgende:
Troel, wat een druif die manager
Nou, dat dus wel een beetje, alhoewel ik het wel lief vond. Ik probeer wel contact te houden met mijn collega's, maar reacties terugkrijgen is nog best moeilijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 september 2009 @ 10:06:25 #176
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72575116
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:00 schreef Sorbootje het volgende:
Ik draag alleen positiebroeken (met een rits aan de zijkant) die helemaal tot bovenaan je buik doorlopen. Dus niet met zo'n aparte band. Dan heb je dat afzakprobleem niet.
Met een rits? Ik heb ze dus wel met een aparte band over je buik (wel helemaal tot over mijn buik heen hoor), maar ik heb ze nooit anders gezien? Groeit dat dan wel mee met je buik?
pi_72575148
Het is ook maar wat je vocht noemt, zowel bij L. als nu heb ik wat dikkere enkels en kuiten dan normaal en de afdrukken van mijn sokken blijven ineens staan

Maar erger dan dat werd het de vorige keer ook niet, kan al mijn schoenen en laarzen nog aan
pi_72575155
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:57 schreef mefke79 het volgende:
Ik vergeet Sorbo

dank je, ik kan echt niet wachten! Werk interesseert me echt helemaal niks meer!
pi_72575182
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ga 27 november met verlof en heb nog 1 week over (na nog wat vrije dagen de komende tijd te hebben opgenomen).
Dus hopenlijk dan nog ongeveer 13 weken na de bevalling...

heb er zin in!
pi_72575184
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:06 schreef Tan het volgende:

[..]

Met een rits? Ik heb ze dus wel met een aparte band over je buik (wel helemaal tot over mijn buik heen hoor), maar ik heb ze nooit anders gezien? Groeit dat dan wel mee met je buik?
Ja d'r zit genoeg rek in

Ik vind het ideaal. Zakt niet af en omdat ik door mijn vroegere overgewicht nog steeds een klein schortje losse huid onderaan mijn buik heb hangen, zijn die broeken met aparte band voor mij heel vervelend.
pi_72575211
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:00 schreef Sorbootje het volgende:
Nou ja, het was inderdaad een gewone ("oude") broek met inderdaad zo'n buikband ding er over heen.. had ik van een vriendinnetje gehoord dat dat ook kon (met elastiekjes door knoopsgat)... misschien waag ik vanavond nog effe een poging met een spijkerbroek ipv een broek die toch al heel laag op mijn heupen hing... anders toch maar opzoek naar een andere positiebroek. heb er nu wel wat maar ben een beetje uitgekeken op deze en wil weer een spijkerbroek
pi_72575251
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:06 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik gebruik de rits eigenlijk nooit omdat het goed rekt, dus ja, het groeit prima mee
pi_72575645
..ik snap dat broeken-met-rits verhaal niet helemaal. Ja, ik snap het idee van de rits wel, maar niet hoe dat mee kan rekken.
Lijnloos, jezelf trakteren op een goede positiespijkerbroek kan geen kwaad. Ik heb er twee en dan nog een witte. Eentje zit niet (meer) zo lekker en die andere is perfect. Die ga ik zelfs missen straks, denk ik.
Oja, en voor wie wil...ik heb nog een positiebroek in de aanbieding, grijs driekwart model, vooral leuk met laarzen.
pi_72575796
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:33 schreef mefke79 het volgende:
..ik snap dat broeken-met-rits verhaal niet helemaal. Ja, ik snap het idee van de rits wel, maar niet hoe dat mee kan rekken.
Lijnloos, jezelf trakteren op een goede positiespijkerbroek kan geen kwaad. Ik heb er twee en dan nog een witte. Eentje zit niet (meer) zo lekker en die andere is perfect. Die ga ik zelfs missen straks, denk ik.
Oja, en voor wie wil...ik heb nog een positiebroek in de aanbieding, grijs driekwart model, vooral leuk met laarzen.
De stof van de broek zelf is gewoon elastisch. Daardoor rekt het mee. Ik droeg de broek die vandaag aanheb al met 8 weken en nu met 8 maanden past hij nog steeds en mijn buikomtrek is van 75cm naar 119cm gegaan
pi_72576003
Ik heb 3 positie broeken die lekker zitten maar de zwarte zakt een beetje af (buik is vast nog niet zo enorm groot als over een paar maanden natuurlijk, en 2 jeans waarvan 1 lange en 1 driekwart. Ik merk wel dat de shirtjes een stuk krapper zitten dan bij de vorige 2 zwangerschappen.

Lily, ik verheug me ook al op mijn verlof hoor. Ik ben al aan het aftellen, ben nu 22 weken zwanger en ga met 34 weken zwangerschap met verlof. Dus nog 12 weken dus nog maar 24 dagen werken.
pi_72576008
sorbo, tis dus een positiebroek met hoge band, maar dan zonder dat het 'band'stuk van ander materiaal is dan de broek zelf. En daar zit dan dus een rits aan de zijkant in? Klopt dat? Waar haal je die dan, ik heb ze nog nooit gezien...
pi_72576109
Positiebroeken met rits ken ik ook niet
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Lily, ik verheug me ook al op mijn verlof hoor. Ik ben al aan het aftellen, ben nu 22 weken zwanger en ga met 34 weken zwangerschap met verlof. Dus nog 12 weken dus nog maar 24 dagen werken.
Ja, ik ben ook al aan het aftellen (had ik niet gedacht zo vroeg al...). Moet er wel mee oppassen dat het zo niet te lang duurt.
Ik bijt me dan ook nog lekker vast in wat projecten op mijn werk (maar het kost wel enige moeite )

We gaan ongeveer gelijk met verlof (ik ben 24 weken en hoop met 36 weken verlof te hebben).
pi_72576140
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:49 schreef mefke79 het volgende:
sorbo, tis dus een positiebroek met hoge band, maar dan zonder dat het 'band'stuk van ander materiaal is dan de broek zelf. En daar zit dan dus een rits aan de zijkant in? Klopt dat? Waar haal je die dan, ik heb ze nog nooit gezien...
Klopt helemaal!

en waar ik ze haal? Bij mijn schoonzus , sorry.. heb een enorme tas met positiekleding van haar gekregen, hoefde zelf geen broeken te kopen.

Weet je wat, ik ga nu even naar de wc en dan kijk wat het merk van deze is!
pi_72576233
Ik ben eens gaan googlen en Vida Vita heeft er een aantal (stof van broek loopt dan door tot boven buik)..
pi_72576277
Ik ken die broeken eigenlijk ook niet. Broeken met een hoge band vind ik het fijnste, met als voorwaarde dat er riemlussen aanwezig zijn. Dan kan je het onder de buik nog vastzetten op de heupen en zakt het niet af. Heb laatst een broek van Esprit met lage band gekocht, maar dat is toch minder mooi omdat het al mijn spekjes omhoogduwt. Terwijl die hoge band broeken de boel juist mooi vereffenen. Vandaag voor het eerst mijn positie-spijkerrokje aan
Shirtjes heb ik meer moeite mee omdat mijn gewone shirtjes te kort worden, en de positieshirts allemaal uit lijken te gaan van een 8 maanden buik.
pi_72576408
die van mij van vandaag is van Miss Etam, maar daar heb ik ze de laatste tijd niet gezien. Ik heb ze ook van Invorm
pi_72576505
17-september-mama's, al iemand met serieus gerommel? vandaag is wel een mooie dag voor de datum... en anders is de 20ste ook nog een mooie dag...
succes met de laatste loodjes!
* mijsje geeft Mefke nog een berg zand om zich onder of achter te verstoppen...
pi_72576515
Vida Vita wordt hier nergens echt in de buurt verkocht, dus dat verklaart. En bij miss Etam kon ik ook al niet slagen. Maar die Vida Vita heeft wel gaaf spul, is iets voor een volgende keer.
Octopussy, al eens een shirt van de mama lijn van de hema geprobeerd, die vind ik nog wel meevallen. En anders die van Esprit, die vallen ook niet zo heel ruim. En wat ik gedaan heb (en nog steeds wel doe) is mijn eigen shirts aan die toevallig lang waren. Ben van mezelf al vrij lang en had altijd ook redelijk lange shirts voor bij lage broeken en die shirts passen eigenlijk nog verbazingwekkend goed.
Ik ga maar eens douchen en wat doen. Mijn bekken voelt redelijk vandaag, even gebruik van maken.
pi_72576690
Goedemorgen dikkies!

Echt niemand aan het bevallen geslagen op 09-09-09? Ik moet om 13.00u naar de gyn, dus misschien dat ik een paar centimetertjes ontsluiting kom melden (zou wel fijn zijn trouwens...niks geen pijn en weeen en toch ontsluiting )

Sorbo, succes nog even! Nu hoef je echt nog maar 1 dag (of naja...2x een halve!)
Lotte!
Noah!
  woensdag 9 september 2009 @ 11:50:47 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_72577609
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:17 schreef Linda2205 het volgende:
Goedemorgen dikkies!

Echt niemand aan het bevallen geslagen op 09-09-09? Ik moet om 13.00u naar de gyn, dus misschien dat ik een paar centimetertjes ontsluiting kom melden (zou wel fijn zijn trouwens...niks geen pijn en weeen en toch ontsluiting )

Sorbo, succes nog even! Nu hoef je echt nog maar 1 dag (of naja...2x een halve!)
Dat lijkt me wel wat ja, gewoon even tussen neus en lippen door de melding dat ze al haar zien ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72577709
09-09-09 is inderdaad een mooie datum.
En Linda, ontsluiting hebben zonder pijn en weeen zou ideaal zijn. Maar verheug je maar nergens op

En ik ben ook z'n muts hè, ik weet dat ik het kind nu niet elke dag hoef te voelen Maar zondag was de laatste keer dat ik het kwastje in mijn buik voelde, en mijn vriend(man) kwam zojuist thuis, en toen zei ik tegen hem: 'Ben ik nog wel zwanger' hihi. Ik ben echt z'n muts. Maar het was maar even hoor....,
  woensdag 9 september 2009 @ 12:22:48 #197
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72578452
Zo ik kan het hier echt niet bijhouden

Net naar de vk geweest, helemaal goed gekeurd Heb een lage bloeddruk, maar de beeb groeit goed dus dat is geen probleem.
Weeg nog steeds 60 kg, dus niks aangekomen Ook dat was geen probleem zei de vk. Beeb zit nu echt al bijna tot mn navel!
Bij de speelgoedwinkel was bij ons 3 halen 2 betalen actie, heb veel woezel en pip dingen gekocht Wil een Woezel en pip kamertje maken
Stoeltje, speelkleed, boxkleed, knuffel, muziekdoosje, foamsticker, de eerste 3 delen van de boekjes en verder heb ik al een hele lading in de kast liggen van woezel en pip

Beebje begin ik steeds vaker te voelen met van die blurbjes

Wanneer komt nou het volgende kindje Wachten duurt zo lang
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_72578473
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:50 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel wat ja, gewoon even tussen neus en lippen door de melding dat ze al haar zien ofzo
"Hoest eens een keertje, mevrouw?"
pi_72578616
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef WupWup het volgende:

[..]

"Hoest eens een keertje, mevrouw?"
Kriebelhoest
pi_72578686
BJ
wat Mefke zegt ja, bij mij begon het ook rond die termijn. Ergens tussen de 20 en 24 weken merkte ik dat mn voeten toch wel heel erg aan het opzwellen waren. Inderdaad vergelijkbaar met het gevoel in je voeten na een hele lange vlucht. Of als je een hele dag intensief bent bezig geweest op je voeten.

Je voelt waarschijnlijk zelf heel goed het verschil wel tussen een klein randje van je sok in je enkel en echt vocht vasthouden; en ik ga er vanuit dat jij ook wel de kennis hebt om te zien of je echt vocht vasthoudt en of dat bovengemiddeld is.
Wat Mefke al zegt eigenlijk qua tips en truuks.
Dingen die je echt moet doen:
- veel blijven drinken, liefst iets meer dan je al deed (niet overdrijven though )
- 's avonds ofzo als je zit je voeten omhoog leggen
- liefst ook het einde van je bed een stukje omhoog. heb ik niet gedaan want ik slaap op mn zij met mn knieen opgetrokken, schiet nie zo op dan

Dingen die je kunt eten/drinken enzo:
- bleekselderij
- groene appels
- brandnetelthee
- cranberrysap (heb je ook gelijk een blaasontsteking gecoverd! )

Als het erg wordt:
- vraag je vk of je eventueel Solidago kunt gebruiken, homeopathisch vochtafdrijvend middel. Ik vond het niet bijster schokkend goed werken ofzo, maar wie weet doet het voor jou wel iets...
- vraag idd om het adres van een voet-reflexoloog.

Ik moet zeggen dat ik er op een gegeven moment gewoon maar mee gestopt ben om me druk om te maken, alleen het goed in de gaten houden van je hoeveelheid drinken op een dag en de cranberrysap heb ik erin gehouden. Reflexologe ben ik nooit geweest omdat ik een hekel heb aan massage en aan gefrunnik aan mn voeten het gaat uiteindelijk allemaal weer weg, don't worry
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')