quote:Meerderheid voor actieve donorregistratie
(Novum) - Iedereen moet gevraagd worden donor te worden en bij geen antwoord automatisch als donor worden geregistreerd. Dat vindt een meerderheid (57 procent) van de Nederlanders. Dat blijkt uit een onderzoek van EénVandaag.
Ook de meerderheid van de meeste politieke partijen is daar voorstander van. Alleen aanhangers van PVV, ChristenUnie en SGP zijn tegen. De CDA in de Tweede Kamer en CDA-minister van Volksgezondheid zijn momenteel tegen invoering van de zogeheten actieve donorregistratie.
Uit het onderzoek blijkt dat ook een groeiende meerderheid bereid is organen af te staan. Zes op de tien mensen wil wel organen afstaan. In juni 2007 was dat nog 54 procent. De reden dat veel mensen dat toch niet hebben gedaan is dat ze er nog niet aan toe zijn gekomen.
Een hele krappe meerderheid van 51 procent vindt dat iedereen recht heeft op een orgaan van een ander. Groepen die volgens sommige van de achttienduizend deelnemers aan het onderzoek minder recht hebben op een orgaan zijn criminelen, drugsgebruikers en zware drinkers. Er is minder weerstand voor 75-plussers en dikke mensen als orgaanontvanger.
quote:
quote:Op woensdag 2 september 2009 19:42 schreef Henno het volgende:
[..]
Die had ik al lang moeten invullen.... Inmiddels heb ik ook zo'n geile DigID, en sta ik er bij deze geregistreerd als object om helemaal leeg te graven als anderen er blij van worden
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:13 schreef Rosbief het volgende:
Ze moeten het gewoon verplicht stellen.
Zolang dat niet gebeurt word ik uit principe geen donor
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:17 schreef Kopbal het volgende:
Van mij krijgen ze niks, we komen toch allemaal op dezelfde wachtlijst als we zelf iets nodig hebben.
Dood is dood, beter help je nog iemandquote:Op donderdag 3 september 2009 19:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik wil geen donor zijn, uit principe niet.
mijn lichaam is mijn lichaam, ook als ik dood ben.
Wat hebben die mensen ooit voor mij gedaan dan?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:24 schreef Paul het volgende:
[..]
Dood is dood, beter help je nog iemand
das heel mooi dat dood dood is, maar ik wil niet dat mijn (dode) lichaam uit elkaar gehaald wordt.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:24 schreef Paul het volgende:
[..]
Dood is dood, beter help je nog iemand
Daar zorgt de putrefactie anders wel voorquote:Op donderdag 3 september 2009 19:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
das heel mooi dat dood dood is, maar ik wil niet dat mijn (dode) lichaam uit elkaar gehaald wordt.
jaja, feit blijft wel dat ik dat geweun niet wil. dusdat.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:44 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Daar zorgt de putrefactie anders wel voor
Misschien heb jij over een paar jaar ook een orgaan nodig?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:26 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen ooit voor mij gedaan dan?
Maar jij wil dus ook geen organen ontvangen?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
Genoeg mensen op aarde dus die paar die sterven maakt ook niet uit. Mijn lichaam is van MIJ
Of je helpt iemand of je lichaam rot wegquote:Op donderdag 3 september 2009 19:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
das heel mooi dat dood dood is, maar ik wil niet dat mijn (dode) lichaam uit elkaar gehaald wordt.
Daar willen ze in de toekomst koeken van bakken voor de ontwikkelingslanden.quote:
welquote:Op donderdag 3 september 2009 19:46 schreef Paul het volgende:
[..]
Maar jij wil dus ook geen organen ontvangen?
Wel, maar als ik die nodig heb krijg ik geen voorrang als ik donor ben. Dus waarom zou ik dan donor worden?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:46 schreef Paul het volgende:
[..]
Maar jij wil dus ook geen organen ontvangen?
Als niet-donor heb je daar net zoveel recht op gelukkig. Dat is het mooie!quote:Op donderdag 3 september 2009 19:46 schreef Paul het volgende:
[..]
Misschien heb jij over een paar jaar ook een orgaan nodig?
ik kies het laatstequote:Op donderdag 3 september 2009 19:47 schreef Paul het volgende:
[..]
Of je helpt iemand of je lichaam rot weg
As iedereen zo zou denken zou niemand meer organen kunnen krijgen hequote:Op donderdag 3 september 2009 19:48 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Wel, maar als ik die nodig heb krijg ik geen voorrang als ik donor ben. Dus waarom zou ik dan donor worden?
Dat is nog zieliger dan het feit dat je fokcrew bentquote:
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:26 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen ooit voor mij gedaan dan?
Ik wil niet geven en niet krijgen, ben ik nu ook asociaal?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:50 schreef Paul het volgende:
Jullie zijn gewoon asociaal wel willen krijgen maar niet geven
Je bent al vast begonnen zie ikquote:
Ja.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik wil niet geven en niet krijgen, ben ik nu ook asociaal?
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je bent al vast begonnen zie ik
De wereld is al zo overvol....quote:Op donderdag 3 september 2009 19:47 schreef Paul het volgende:
[..]
Of je helpt iemand of je lichaam rot weg
Mooi.quote:
Jij begrijpt het principe van orgaandonor zijn niet helemaal geloof ikquote:Op donderdag 3 september 2009 19:54 schreef beelz het volgende:
Orgaandonor zijn als je getrouwd ben... dan ben je helemaal zuur als je gaat scheiden. I WANT HALF!
Jij bent ook zo iemand die geven leuker vindt dan krijgen zeker?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:50 schreef Paul het volgende:
Jullie zijn gewoon asociaal wel willen krijgen maar niet geven
Ja omdat je dat nu zegt maar als je halfdood ligt weet k zeker dat je hem dan opeens wel wil hebbenquote:Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik wil niet geven en niet krijgen, ben ik nu ook asociaal?
Jij begrijpt het principe van een grapje niet helemaal geloof ikquote:Op donderdag 3 september 2009 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij begrijpt het principe van orgaandonor zijn niet helemaal geloof ik
Je 'grapje' mag die naam niet eens dragenquote:Op donderdag 3 september 2009 19:57 schreef beelz het volgende:
[..]
Jij begrijpt het principe van een grapje niet helemaal geloof ik
Nee. Als ik dood ga dan komt dat omdat ik dan 120 ben. Dan hoef ik geen reserveonderdelen te ontvangen van een of andere mafkees die voor mij is dood gegaan. Alleen al dat die dood is gegaan voor ik ben doodgegaan betekent al dat hij of zij van mindere kwaliteit was.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:56 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja omdat je dat nu zegt maar als je halfdood ligt weet k zeker dat je hem dan opeens wel wil hebben
Idd hoe kan je dat nou zeggen dat je nooit een orgaan wil hebben. En al wil jij het niet dan misschien wel je familiequote:Op donderdag 3 september 2009 19:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het leuke is dat al die sufkutten die nu stoer roepen dat ze geen donororgaan willen janken als kleine meisjes zodra ze écht een donororgaan nodig hebben
Dat komt omdat je je klassiekers niet kent.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je 'grapje' mag die naam niet eens dragen
Kortzichtig +1quote:Op donderdag 3 september 2009 19:58 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee. Als ik dood ga dan komt dat omdat ik dan 120 ben. Dan hoef ik geen reserveonderdelen te ontvangen van een of andere mafkees die voor mij is dood gegaan. Alleen al dat die dood is gegaan voor ik ben doodgegaan betekent al dat hij of zij van mindere kwaliteit was.
Misschien heb je al volgend jaar een orgaan nodigquote:Op donderdag 3 september 2009 19:58 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee. Als ik dood ga dan komt dat omdat ik dan 120 ben. Dan hoef ik geen reserveonderdelen te ontvangen van een of andere mafkees die voor mij is dood gegaan. Alleen al dat die dood is gegaan voor ik ben doodgegaan betekent al dat hij of zij van mindere kwaliteit was.
Dat je schaamteloos jat van iemand anders z'n werk maakte het inderdaad nóg beroerder. "Beter goed gejat dan slecht bedacht" is op jou niet van toepassingquote:Op donderdag 3 september 2009 19:58 schreef beelz het volgende:
[..]
Dat komt omdat je je klassiekers niet kent.
boehoeeequote:Op donderdag 3 september 2009 19:58 schreef Paul het volgende:
[..]
Idd hoe kan je dat nou zeggen dat je nooit een orgaan wil hebben. En al wil jij het niet dan misschien wel je familie
Ik geloof best dat jouw familie blij is als ze van je af zijn hoor!quote:
Wat nou boehoe ik spreek gewoon de waarheidquote:
hihi hoho ja leuk maar ik heb wel gelijkquote:Op donderdag 3 september 2009 20:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik geloof best dat jouw familie blij is als ze van je af zijn hoor!
Hoe bedoel je nou niets voor terug, misschien heb je zelf binnenkort een orgaan nodigquote:Op donderdag 3 september 2009 20:03 schreef Rosbief het volgende:
Donor zijn vind ik gewoon dom, dat is net zoiets als vrijwilligerswerk doen.
Een dienst verlenen waar je niets voor terug krijgt, alleen stank voor dank
Die krijg je ook gewoon als je geen donor bent hoor.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:04 schreef Paul het volgende:
[..]
Hoe bedoel je nou niets voor terug, misschien heb je zelf binnenkort een orgaan nodig
Ja maar als iedereen zo zou denken zou niemand meer organen krijgenquote:Op donderdag 3 september 2009 20:05 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Die krijg je ook gewoon als je geen donor bent hoor.
Ik pleit dan ook voor een systeem waarin alleen donoren in aanmerking komen voor donororganen. Het zou inderdaad zonde zijn organen te verspillen aan niet-donorenquote:Op donderdag 3 september 2009 20:03 schreef Rosbief het volgende:
Donor zijn vind ik gewoon dom, dat is net zoiets als vrijwilligerswerk doen.
Een dienst verlenen waar je niets voor terug krijgt, alleen stank voor dank. Wat een mietje ben je als je daar intrapt, totaal geen ruggengraat heb je dan
Mogen ze houden, ik hoef die rotzooi niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:59 schreef Paul het volgende:
[..]
Misschien heb je al volgend jaar een orgaan nodig
quote:Op donderdag 3 september 2009 20:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik pleit dan ook voor een systeem waarin alleen donoren in aanmerking komen voor donororganen. Het zou inderdaad zonde zijn organen te verspillen aan niet-donoren
Daarom profiteer ik graag van anderen die het wel doenquote:Op donderdag 3 september 2009 20:05 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen zo zou denken zou niemand meer organen krijgen![]()
![]()
![]()
En dat gaat dus nooit gebeuren. Gelijke behandeling enzo.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik pleit dan ook voor een systeem waarin alleen donoren in aanmerking komen voor donororganen. Het zou inderdaad zonde zijn organen te verspillen aan niet-donoren
Ik merk het al je bent levensmoequote:Op donderdag 3 september 2009 20:06 schreef beelz het volgende:
[..]
Mogen ze houden, ik hoef die rotzooi niet.
dan is er dus ook geen gezeik.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:05 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen zo zou denken zou niemand meer organen krijgen![]()
![]()
![]()
Er is anders behoorlijk wat steun voor.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:07 schreef Kopbal het volgende:
[..]
En dat gaat dus nooit gebeuren. Gelijke behandeling enzo.
Ha-ha.
Prima, dan zou ik meteen donor worden omdat het me dan een voordeel oplevert.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies, zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:10 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Prima, dan zou ik meteen donor worden omdat het me dan een voordeel oplevert.
Maar met het huidige systeem zie ik geen reden om me op te geven, egostisch als ik ben.
Hoe bedoel je dat nou, er zijn mensen van 18 die al een orgaan nodig hebben en jij vind dat die dan maar moeten stervenquote:Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
dan is er dus ook geen gezeik.
Voor de doodstraf ook. Puik argument, kortom.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er is anders behoorlijk wat steun voor.
En spermadonor!quote:Op donderdag 3 september 2009 20:13 schreef Yozzz het volgende:
Ook nog even bloeddonor worden, stelletje hansworsten!
Ik zie het nog wel gebeuren eerlijk gezegd. Mensen zijn idd steeds minder geneigd om iets te doen zonder wederprestatie. Daar past dat systeem perfect inquote:Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Voor de doodstraf ook. Puik argument, kortom.
Jij vind het natuurlijk hartstikke vanzelfsprekend dat die die persoon wordt opengesneden, er een of ander uitheems orgaan uit een of ander zakje wordt gepakt en vervolgens erin geplant wordt, weer dichtgenaaid wordt etc?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:12 schreef Paul het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat nou, er zijn mensen van 18 die al een orgaan nodig hebben en jij vind dat die dan maar moeten sterven![]()
Ik zie hier iig een gedeeltelijke oplossing. Als jij bijvoorbeeld een kogel door je kop jaagt ben jij blij en er is weer 1 mens minder. En misschien dat je familie nog wel toestemming geeft om alsnog organen van je te gebruikenquote:Op donderdag 3 september 2009 20:13 schreef Melancholiek het volgende:
Juist ja; ik sterf liever. Sowieso wel gezien hier.
Alsof we godverdomme mensen tekort hebben
Ik vind dat beter ja dan dat jonge mensen al moeten sterven aan ziektes, lijkt me logisch.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Jij vind het natuurlijk dat die die persoon wordt opengesneden, er een of ander uitheems orgaan uit een of ander zakje wordt gepakt en vervolgens erin geplant wordt, weer dichtgenaaid wordt etc? Doe toch normaal. Idioterie. Natuur is natuur.
Het is vaak al te belachelijk dat mensen zich laten helpen aan kwaaltjes. Want owee; stel we merken dat we sterfelijk zijn.
En alles wat 'natuurlijk' is, is goed hè? Los van de precieze definitie is het natuurlijk gewoon wartaalquote:Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Jij vind het natuurlijk dat die die persoon wordt opengesneden, er een of ander uitheems orgaan uit een of ander zakje wordt gepakt en vervolgens erin geplant wordt, weer dichtgenaaid wordt etc? Doe toch normaal. Idioterie. Natuur is natuur.
Het is vaak al te belachelijk dat mensen zich laten helpen aan kwaaltjes. Want owee; stel we merken dat we sterfelijk zijn.
Zo gepiept!quote:Op donderdag 3 september 2009 20:13 schreef Yozzz het volgende:
Ook nog even bloeddonor worden, stelletje hansworsten!
Mijn familie is allemaal dood grapjas. En nee, NIEMAND heeft iets afgestaan.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie hier iig een gedeeltelijke oplossing. Als jij bijvoorbeeld een kogel door je kop jaagt ben jij blij en er is weer 1 mens minder. En misschien dat je familie nog wel toestemming geeft om alsnog organen van je te gebruiken![]()
Daar ben ik ook wel voor, dat je meer zeggenschap krijgt over wie jou organen mogen krijgen. Zo zou je zelfs een heel netwerk van donoren op kunnen zetten die alleen aan elkaar doneren. Politiek ook haalbaarder dan een totaalverbod op doneren aan niet-donorsquote:Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Iets-Anders het volgende:
Je hebt geen zeggenschap over aan wie je je donor orgaan gaat geven...
Voor hetzelfde geld komt ie in een lichaam van zo'n triest hooligan figuur die onschuldigen afslachten...
Neej, mij niet gezien...
Nou ja, opgeruimd staat netjes zullen we dan maar zeggen hè?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:20 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Mijn familie is allemaal dood grapjas. En nee, NIEMAND heeft iets afgestaan.
Vandaar die username.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:20 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Mijn familie is allemaal dood grapjas.
Dat scheelt wel lekker met kerst- en verjaaardagscadeautjesquote:Op donderdag 3 september 2009 20:20 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Mijn familie is allemaal dood grapjas. En nee, NIEMAND heeft iets afgestaan.
ALS HET AL verplicht zou moeten, dan zou dit prettig zijn. Maar dan nog: dan ben je tijdens je LEVEN bezig met een plekje te zoeken voor je eigen organen. Dingen veranderen toch steeds. Misschien overlijd target wel eerder dan jou. En wat als je gehandicapped bent en niet kunt beslissen? Of gewoonweg pas baby bent? Dan wordt er zeker voor je beslist net zoals ouders dat vaak met dopen doen?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel voor, dat je meer zeggenschap krijgt over wie jou organen mogen krijgen. Zo zou je zelfs een heel netwerk van donoren op kunnen zetten die alleen aan elkaar doneren. Politiek ook haalbaarder dan een totaalverbod op doneren aan niet-donors
Ja.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:24 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
ALS HET AL verplicht zou moeten, dan zou dit prettig zijn. Maar dan nog: dan ben je tijdens je LEVEN bezig met een plekje te zoeken voor je eigen organen. Dingen veranderen toch steeds. Misschien overlijd target wel eerder dan jou. En wat als je gehandicapped bent en niet kunt beslissen? Of gewoonweg pas baby bent? Dan wordt er zeker voor je beslist net zoals ouders dat vaak met dopen doen?
Dit is dus een verschil tussen wat jij gelooft en wat anderen geloven. Wanneer je gelooft dat het na je dood over is en je lichaam niet meer nodig hebt, of wanneer je gelooft dat je lichaam slechts een jas is die je uittrekt bij je dood, dan zijn er geen redenen om geen donor te zijn. Wanneer je echter gelooft dat je lichaam er wél toe doet, dan wordt dat al moeilijker.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:10 schreef Paul het volgende:
Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.
Dan zou ik er idd ook over na willen denken....quote:Op donderdag 3 september 2009 20:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel voor, dat je meer zeggenschap krijgt over wie jou organen mogen krijgen. Zo zou je zelfs een heel netwerk van donoren op kunnen zetten die alleen aan elkaar doneren. Politiek ook haalbaarder dan een totaalverbod op doneren aan niet-donors
Waarom wil je zo graag over leven en dood beslissen?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waarom zou je anderen over dood en leven laten beslissen??quote:Op donderdag 3 september 2009 20:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag over leven en dood beslissen?
Omdat er feitelijk geen mensen beslissen, maar er volgens een vast systeem wordt gewerkt waardoor iedereen evenredige kansen heeft, ongeacht persoonlijke voorkeur van degene die een orgaan doneert?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:36 schreef Iets-Anders het volgende:
Waarom zou je anderen over dood en leven laten beslissen??
Jij bent dus voor overbevolking??quote:Op donderdag 3 september 2009 20:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat er feitelijk geen mensen beslissen, maar er volgens een vast systeem wordt gewerkt waardoor iedereen evenredige kansen heeft, ongeacht persoonlijke voorkeur van degene die een orgaan doneert?
Sommige mensen verdienen het meer dan een ander om te leven. Als er iets is wat dit topic bewijst is het dat welquote:Op donderdag 3 september 2009 20:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag over leven en dood beslissen?
Ja, maar dat is niet meer relevant als je een groot netwerk hebt van donoren die alleen aan elkaar doneren. En dan zal ik nog niet eens flauw zijn en mogen de niet-donoren de restjes hebben wat mij betreftquote:Ben je verder bekend met de praktische beperkingen van donatie, waardoor een bepaald orgaan sowieso maar heel beperkt bruikbaar is en niet zomaar voor iedere donor gebruikt kan worden?
Jij gelooft dat EEN systeem in NEDERLAND kan werken? Volkomen eerlijk en altijd volgens de regels?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat er feitelijk geen mensen beslissen, maar er volgens een vast systeem wordt gewerkt waardoor iedereen evenredige kansen heeft, ongeacht persoonlijke voorkeur van degene die een orgaan doneert?
Ik zie dat wederkerige aspect niet zo. Het is namelijk geen ruil, zoals nu gemakshalve wordt verondersteld. Ook iemand die officieel bereid is om na zijn dood organen af te staan, doet dat pas NA zijn dood. Wanneer zo iemand plotseling een ander orgaan nodig heeft, heeft ie weliswaar de intentie gehad om na zijn dood zijn organen weg te geven, maar in werkelijkheid heeft ie dat nog niet gedaan. Hij leeft nog, jeweettog. Dus zo iemand is de maatschappij na de transplantatie net zo goed iets "verschuldigd", als je in zulke termen mag spreken.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren eerlijk gezegd. Mensen zijn idd steeds minder geneigd om iets te doen zonder wederprestatie. Daar past dat systeem perfect in
Ben je niet in de war met Nigeria?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Jij gelooft dat EEN systeem in NEDERLAND kan werken? Volkomen eerlijk en altijd volgens de regels?
Ik geloof er geen hol van. Geld, macht, fouten, corruptie, en meer van at soort onzin.
Dat is niet alleen in Nederland hor...quote:Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Jij gelooft dat EEN systeem in NEDERLAND kan werken? Volkomen eerlijk en altijd volgens de regels?
Ik geloof er geen hol van. Geld, macht, fouten, corruptie, voortrekkerrij, en meer van at soort onzin.
Dat dus.quote:
Jij bent natuurlijk aan het trollen.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel voor, dat je meer zeggenschap krijgt over wie jou organen mogen krijgen.
Waar zijn we gebleven met het recht van de sterkste???quote:Op donderdag 3 september 2009 20:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zie dat wederkerige aspect niet zo. Het is namelijk geen ruil, zoals nu gemakshalve wordt verondersteld. Ook iemand die officieel bereid is om na zijn dood organen af te staan, doet dat pas NA zijn dood. Wanneer zo iemand plotseling een ander orgaan nodig heeft, heeft ie weliswaar de intentie gehad om na zijn dood zijn organen weg te geven, maar in werkelijkheid heeft ie dat nog niet gedaan. Hij leeft nog, jeweettog. Dus zo iemand is de maatschappij na de transplantatie net zo goed iets "verschuldigd", als je in zulke termen mag spreken.
Je zou hooguit kunnen stellen dat iemand die een transplantatie heeft ondergaan, automatisch donor moet worden. Dat lijkt me heel wat rechtvaardiger dan iemand vooraf de nodige medische hulp weigeren. Een goede arts zou dat niet eens kunnen, om die reden medische hulp weigeren. Je moet ook wel een heel slecht of heel dom mens zijn, wil je met die handelwijze kunnen instemmen. Ieder mens verdient de medische hulp die beschikbaar is, als ie die nodig heeft. Bij een vuurgevecht worden ook alle gewonden netjes en naar eer en geweten behandeld. Gaan we hier nu ineens voor God spelen?
Er loopt hier een zooitje verwarde fascisten rond dat daar wel voor te porren is. Lui met een sociaal bewustzijn waar Dr. Mengele nog een puntje aan had kunnen zuigen.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:54 schreef Melancholiek het volgende:
Toch nog even serieus een vraag:
Stel het zou daadwerkelijk verplicht zijn. Waar ligt dan de volgende grens 5 tot 20 jaar later wanneer het volkomen ingeburgerd is? Gaat men je verbieden bepaalde dingen te doen omdat anders je organen risico lopen?
Ik ben bloedserieusquote:Op donderdag 3 september 2009 20:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk aan het trollen.
Ik ben helemaal niet voor verplicht donor zijn, alleen wel voorstander om niet-donoren uit te sluiten van orgaandonatiesquote:Op donderdag 3 september 2009 20:54 schreef Melancholiek het volgende:
Toch nog even serieus een vraag:
Stel het zou daadwerkelijk verplicht zijn. Waar ligt dan de volgende grens 5 tot 20 jaar later wanneer het volkomen ingeburgerd is? Gaat men je verbieden bepaalde dingen te doen omdat anders je organen risico lopen?
Niet meer roken?
Niet meer drinken?
Niet meer bungeejumpen?
Niet meer diepzeeduiken?
Niet meer met asbest werken?
Perse dit en dat eten?
Perse zoveel sporten?
etc.
Dan zou een bezoekje aan de psychiater niet verkeerd zijn.quote:
Nazivergelijking +1quote:Op donderdag 3 september 2009 21:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er loopt hier een zooitje verwarde fascisten rond dat daar wel voor te porren is. Lui met een sociaal bewustzijn waar Dr. Mengele nog een puntje aan had kunnen zuigen.
JEWEETZELLUF!1!!quote:Op donderdag 3 september 2009 21:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan zou een bezoekje aan de psychiater niet verkeerd zijn.
Ik ben niet voor het verplicht stellen van donorschap, alleen voor meer zeggenschap over je eigen organen. Maar dat vind jij blijkbaar heel engquote:Op donderdag 3 september 2009 21:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik had geen andere keus, Grrrrrrrriezel.
Ik heb een hekel aan mensen die het associaal vinden dat ik geen donor ben.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:10 schreef Paul het volgende:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.
Zo dat wou ik even kwijt, ik hoop zinvolle reacties te krijgen op de niet donor mensen onder ons of waren jullie alleen maar te lui om dat formuliertje in te vullen ?
nieuws van vandaag:
[..]
Al 2 donors erbij!
[..]
[..]
Dat zou de wachtlijsten aardig inkorten.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor verplicht donor zijn, alleen wel voorstander om niet-donoren uit te sluiten van orgaandonaties
Mwah misschien heb je ook wel gelijk.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben niet voor het verplicht stellen van donorschap, alleen voor meer zeggenschap over je eigen organen. Maar dat vind jij blijkbaar heel eng.
Dat mijn organen zomaar naar iedereen kunnen gaan na mijn dood is natuurlijk van de zotten. Als ik doodga heeft toch ook niet iedereen recht op mijn erfenis?
Geintje hoop ik?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef Ringo het volgende:
Mwah misschien heb je ook wel gelijk.
Ik wil mijn organen in elk geval NIET geven aan:
1. negers
2. joden
3. homofielen
4. katholieken
Ik ben blij dat je mijn wijsheid inzietquote:Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mwah misschien heb je ook wel gelijk.
+1 gefrustreerdquote:5. jou, Grrrrrrrr. Jij magkeihard doodvallen
Dag Grrrrrrrr
Die logica volg ik niet helemaal geloof ik.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:42 schreef Iets-Anders het volgende:
Jij bent dus voor overbevolking??
Ja, het gaat namelijk om een heel kostbaar onderwerp. En jouw ideeën zijn dom, slecht en kwaadaardig.quote:
Nouja, dat is iets wat ook niet universeel is.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sommige mensen verdienen het meer dan een ander om te leven. Als er iets is wat dit topic bewijst is het dat wel![]()
1 t/m 4 wel, punt 5 is wat mij betreft bloedserieus. Maar die stemt er zelf mee in hoor, dus het zal hem verder worst wezen.quote:
Ja, in Nederland juist bij uitstek.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef Melancholiek het volgende:
Juist in Nederland zul je daar niet snel mee te maken krijgen.quote:Ik geloof er geen hol van. Geld, macht, fouten, corruptie, voortrekkerrij, en meer van at soort onzin.
quote:Op donderdag 3 september 2009 21:18 schreef Ringo het volgende:
Wie het überhaupt in zijn harses haalt om zijn organen, die altijd ACUUT nodig zijn, te vergelijken met een slapend erfkapitaal, mist waarschijnlijk een paar genen. Je staat de mensheid ten dienste, als donor, of niet. Geen nepotisme graag.
Wie heeft het nou over doneren bij leven? Niet afdwalen vriend. Jij stelt selectieprocedures voor op basis van willekeur. Niveautje kleuterschool: "Als ik op jouw feestje mag komen, mag jij ook op 't mijne".quote:Op donderdag 3 september 2009 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]![]()
Er is geen enkele reden om zo zwart-wit te denken. Ik zou bijvoorbeeld zelfs bij leven zo een nier afstaan voor een van mijn dierbaren maar absoluut niet aan een wildvreemde. Ik zie geen enkele valide reden waarom ik na mijn dood opeens totaal geen zeggenschap daar in zou hebben.
Het is compleet offtopic maar als je denkt dat er in Nederland geen klassezorg/justitie/whatever bestaat ben je wel erg wereldvreemd.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Juist in Nederland zul je daar niet snel mee te maken krijgen.
Maar jouw organen niet, slimpie. God wat ben jij opzichtig aan het trollen.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens zijn organen slechts sporadisch ACUUT nodig. Vaak hebben de patienten jaaaaaaaaaaren de tijd.
Ik. Geef maar eens een goede reden waarom ik tijdens mijn leven wél mag beslissen aan wie ik doneer en de seconde dat ik dood ben ik daar totaal geen zeggenschap meer over heb.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wie heeft het nou over doneren bij leven?
Zoals ik al zei: de niet-donoren mogen van mij alle organen hebben die over blijven, hoef ik niks voor terug.quote:Niet afdwalen vriend. Jij stelt selectieprocedures voor op basis van willekeur. Niveautje kleuterschool: "Als ik op jouw feestje mag komen, mag jij ook op 't mijne".
Idd.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:28 schreef LangeJan het volgende:
Ik vind geld ook asociaal. Wat nou als je het nodig hebt en je hebt het niet. Terwijl anderen wel alles kunnen kopen wat ze willen!!
Ik vind dat die mensen hun geld aan mij moeten geven!!
Ditquote:Op donderdag 3 september 2009 21:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor verplicht donor zijn, alleen wel voorstander om niet-donoren uit te sluiten van orgaandonaties
Ik wil na mijn dood opgezet worden en als dat dan gebeurd is wil ik dat ze mij op een bankje neerplempen midden op de Scheveningse boulevard, met mijn kop naar het westen, zodat iedereen die langsloopt naar me kan kijken en denken: wat een lief verschrompeld kereltje, zo stil en alleen -- als ie nog leefde had ik gevraagd of ie een ijsje lust.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik. Geef maar eens een goede reden waarom ik tijdens mijn leven wél mag beslissen aan wie ik doneer en de seconde dat ik dood ben ik daar totaal geen zeggenschap meer over heb.
Wat maakt dát nou weer uit!quote:
Van mij mag je. Ik denk alleen dat mensen het landschapsvervuiling zouden vindenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil na mijn dood opgezet worden en als dat dan gebeurd is wil ik dat ze mij op een bankje neerplempen midden op de Scheveningse boulevard, met mijn kop naar het westen, zodat iedereen die langsloopt naar me kan kijken en denken: wat een lief verschrompeld kereltje, zo stil en alleen -- als ie nog leefde had ik gevraagd of ie een ijsje lust.
Ja want iemand die géén donor is, kan NOOIT iets onbaatzuchtigs hebben gedaan in zijn leven en zal daar ook NOOIT over hebben nagedacht.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat maakt dát nou weer uit!Of ik een geschikte donor ben voor iemand moet binnen een bepaalde tijd bekend zijn of mijn organen zijn nutteloos. Dat is een feit waar geen systeem iets aan kan veranderen. Zodra dat bekend is ga je kijken wie er van de mogelijke ontvangers ook donor zijn (dat zou mijn enige persoonlijke criterium zijn). Is 1 dat wel en 1 dat niet dan zou ik graag zien dat mijn orgaan gaat naar degene die óók iets onbaatzuchtigs wou doen en daar bewust over nagedacht heeft.
Natuurlijk bestaat dat, maar op het gebied van orgaandonatie heb ik geen aanwijzingen dat dit in significante mate het geval is. Hierbij noem je expliciet Nederland, wat op zich bijzonder is. Juist in Nederland hoef je dergelijke dingen niet te verwachten, omdat men er in Nederland erg vies van is. Zelfs private zorg wordt in Nederland raar tegenaan gekeken.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is compleet offtopic maar als je denkt dat er in Nederland geen klassezorg/justitie/whatever bestaat ben je wel erg wereldvreemd.
Waarom zou je over je graf heen willen regeren? Wat is daar dan een goede reden voor?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik. Geef maar eens een goede reden waarom ik tijdens mijn leven wél mag beslissen aan wie ik doneer en de seconde dat ik dood ben ik daar totaal geen zeggenschap meer over heb.
De praktijk is dat het donor-register pas na het overlijden kan worden geraadpleegd. De arts die jou verzorgt weet dus niet of jij donor bent of niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef superworm het volgende:
Ik ben bang sneller doodverklaard te worden als ik hart aanvink. Wellicht overdreven angst en ongegrond, maar ik denk dat meer mensen deze angst delen.
Dat risico neem ik, ik ga er vanuit dat de mensen die zelf deel uit maken van de donorgemeenschap over het ALGEMEEN socialere mensen zijn. Als ik dat fout heb, das dan pechquote:Op donderdag 3 september 2009 21:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja want iemand die géén donor is, kan NOOIT iets onbaatzuchtigs hebben gedaan in zijn leven en zal daar ook NOOIT over hebben nagedacht.
En verknipte geschifte teringlijers zullen ook NOOIT zomaar een donorcodicil invullen.
1) mijn hart/lever/whatever kan sowieso maar 1 iemand helpen. Dus je ontzegt in het geval van 2 kandidaten áltijd iemand een 2e kans.quote:Maar goed, wees jij lekker trouw aan je idealen. Zelfs op het allerlaatst van je leven heb je in elk geval een aantal mensen het recht op medische hulp ontzegd. Zonder iets van hen te weten. Wees er maar trots op! Je hebt er tenslotte bewust over nagedacht!
Ja en ze moeten gelijk gezondheidszorg voor uitkeringstrekkers en mensen met een strafblad verbiedenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:57 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ze moeten gewoon iedereen die geen donor is ook geen organen laten ontvangen. Dan zal je zien hoe snel 'principieel Nederland' opeens donor is.
Ik hoop dat je zelf ook inziet dat die vergelijking nergens op slaat.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:05 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Ja en ze moeten gelijk gezondheidszorg voor uitkeringstrekkers en mensen met een strafblad verbieden
Beantwoord die vraag eens voor jezelf als het gaat over jouw erfenis.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zou je over je graf heen willen regeren? Wat is daar dan een goede reden voor?
is de werkloosheid lustheid iig wel stuk minder meerquote:Op donderdag 3 september 2009 22:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf ook inziet dat die vergelijking nergens op slaat.
Het topic staat er vol mee. Alle drogredenen en stromannen worden boven water gehaald om een verstandig plan als dit te torpederen. En ik durf mijn donorcodicil er om te verwedden dat 9 van de 10 kneuzen die dat doen gewoon lekker willen parasiteren en dat er géén onsje principes aan te pas komtquote:Op donderdag 3 september 2009 22:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Wat praat je nou over "parasiteren"? Alsof dat een handeling zou zijn die je voortdurend aan het uitvoeren bent, bij leven en welzijn. Alsof er talloze donororgaan-behoeftigen zijn die expres NEE zeggen, terwijl ze zelf keihard een JA nodig hebben. Waar komen die gedachtenkronkels vandaan?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het topic staat er vol mee. Alle drogredenen en stromannen worden boven water gehaald om een verstandig plan als dit te torpederen. En ik durf mijn donorcodicil er om te verwedden dat 9 van de 10 kneuzen die dat doen gewoon lekker willen parasiteren en dat er géén onsje principes aan te pas komt
Die uitspraak van jouw ook niet. Het komt gewoon neer op discriminatie. Er zijn ook mensen die van hun geloof of principes hun organen niet willen afstaan. Die wil jij geen orgaan geven als die er een nodig hebben?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Mjawawawah zekers niet want dat is oneerlijk. Hun wouen toch ook niks geven??quote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Die uitspraak van jouw ook niet. Het komt gewoon neer op discriminatie. Er zijn ook mensen die van hun geloof of principes hun organen niet willen afstaan. Die wil jij geen orgaan geven als die er een nodig hebben?
Dus jij gelooft dat er mensen zijn die daar voor hun lol op een nier liggen te wachten?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Beantwoord die vraag eens voor jezelf als het gaat over jouw erfenis.
Maar míjn reden is dat ik het sommige mensen meer gun. Zo simpel is het. Iemand die bewust parasiteert op het donorsysteem scoort qua sympathie gewoon lager bij mij.
Als je uit geloofsovertuiging geen organen afstaat lijkt me dat je ze om diezelfde overtuiging ook niet mag ontvangen. Als je ze om een andere reden niet afstaat (straks maken ze me dood voor een nier boehoehoequote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Die uitspraak van jouw ook niet. Het komt gewoon neer op discriminatie. Er zijn ook mensen die van hun geloof of principes hun organen niet willen afstaan. Die wil jij geen orgaan geven als die er een nodig hebben?
Het topic zit vol met schoften die mensen willen uitsluiten van medische zorg, namelijk de mensen die geen donor zijn. Daarmee sluit je misschien per persoon wel honderden mogelijke ontvangers uit.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:22 schreef Ringo het volgende:
De enige schoft vooralsnog ben JIJ, omdat jij mensen bewust wil uitsluiten van medische zorg, op basis van vermoedens, vooronderstellingen en vage principes.
Vertel me aub eens hoe je dát soort conclusies in hemelsnaam uit mijn posts kan halen.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dus jij gelooft dat er mensen zijn die daar voor hun lol op een nier liggen te wachten?
Inderdaad, ik respecteer hun recht om te geloven wat ze willen en de idealen aan te hangen die ze willen. Maar het blijft hun keuze.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, wat bedoel je dan met 'iemand die parasiteert op het donorsysteem' ?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vertel me aub eens hoe je dát soort conclusies in hemelsnaam uit mijn posts kan halen.
Wel willen organen willen ontvangen maar ze niet af willen staan.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, wat bedoel je dan met 'iemand die parasiteert op het donorsysteem' ?
Niks discriminatie, iedereen kan dan donor worden en dan dus ook donororganen mogen ontvangen. Dat je dat vervolgens niet doet omdat je denkt dat ze je teen afsnijden als Jan Peter weer eens een infectie heeft dan is dat gewoon je eigen domme beslissing.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Mooi tochquote:Op donderdag 3 september 2009 22:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wel willen organen willen ontvangen maar ze niet af willen staan.
Ah, in dat geval ben ik het met je eensquote:Op donderdag 3 september 2009 22:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wel willen organen willen ontvangen maar ze niet af willen staan.
Ik zou denken dat je daar neergezet was om de duiven weg te jagen.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil na mijn dood opgezet worden en als dat dan gebeurd is wil ik dat ze mij op een bankje neerplempen midden op de Scheveningse boulevard, met mijn kop naar het westen, zodat iedereen die langsloopt naar me kan kijken en denken: wat een lief verschrompeld kereltje, zo stil en alleen -- als ie nog leefde had ik gevraagd of ie een ijsje lust.
Feyenoorders krijgen toch niks, ze zijn bang dat die de rekeningen niet kunnen betalen....quote:Op donderdag 3 september 2009 22:47 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Mooi toch
Wel de lusten, niet de lasten. Beter wordt het niet...
Dat soort lui moeten zorgen dat ze die principes in de kont krijgen, dan kunnen ze het uitschijten.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
En als ze mij respecteren dan respecteren ze ook mijn wens om organen af te staanquote:Op donderdag 3 september 2009 23:20 schreef GladdeGerard het volgende:
Wat er gebeurt als ik dood ben interesseert me geen reet. Wat mijn betreft snijden ze mijn lul in plakjes en doen er wetenschappelijk onderzoek mee.
De enige goede reden die ik kan bedenken om geen donor te zijn is als de nabestaanden het niet prettig vinden. De begrafenis en het rouwproces zijn immers voor hen en niet voor mij.
En dat kan dus überhaupt niet. Komt er nooit doorheen, alleen al vanwege gelijke rechten.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:57 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ze moeten gewoon iedereen die geen donor is ook geen organen laten ontvangen. Dan zal je zien hoe snel 'principieel Nederland' opeens donor is.
Juist. D'r is 'n tied van komen en 'n tied van goan. En alles wat ertussen ligt das mien bestoan.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:43 schreef Jig_Saw het volgende:
Ik ben van mening dat dingen als ongeneeslijke ziektes niet zomaar voorkomen. Dat soort dingen gebeuren met een reden , zo gaat het nu eenmaal er is een tijd van komen en een tijd van gaan..
Allemaal feiten, en zo is het. Onzin. Evenals dat dit systeem in NEderland gewoon niet gaat werken. Waarom niet? Bureaucratie, teveel fouten, te weinig betaald etc etc. Hoeveel gekke dingen geburen nu al niet overal. En dan wil jij zeggen dat een donorsysteem WEL werkt? Want? lolquote:Op donderdag 3 september 2009 21:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
De praktijk is dat het donor-register pas na het overlijden kan worden geraadpleegd. De arts die jou verzorgt weet dus niet of jij donor bent of niet.
quote:Op donderdag 3 september 2009 22:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je daar neergezet was om de duiven weg te jagen.
Bron? En dan niet uit China of een ander debiel land.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:46 schreef Melancholiek het volgende:
Het zou niet de eerste keer zijn dat idd de stekker eruit getrokken wordt omdat iemand donor is. Dat iets regel of feit is wil niet zeggen dat de werkelijkheid zo is. Verre van zelfs.
Behalve als je zelf een lever nodig hebt. Als je ontvanger bent dan gaat de zon wel voor niks op wed ik.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:18 schreef Infinti het volgende:
Wil best donor zijn maar voor niks gaat de zon op.
Dat gaat in dat geval om mijn nabestaanden. Mijn nabestaanden hebben niets aan mijn lever of nieren.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Beantwoord die vraag eens voor jezelf als het gaat over jouw erfenis.
Hoe zou je het in de praktijk voor je zien? Van iedereen die op een wachtlijst staat, zijn er misschien maar een handjevol die jouw organen kunnen ontvangen. Zouden artsen die paar mensen dan moeten screenen (of ze aan jouw voorwaarden voldoen) en dan vervolgens een het orgaan geven en de rest een nette afwijzingsbrief sturen?quote:Maar míjn reden is dat ik het sommige mensen meer gun. Zo simpel is het. Iemand die bewust parasiteert op het donorsysteem scoort qua sympathie gewoon lager bij mij.
Dat iets een feit is wil niet zeggen dat de werkelijkheid zo is?quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:46 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Allemaal feiten, en zo is het. Onzin. Evenals dat dit systeem in NEderland gewoon niet gaat werken. Waarom niet? Bureaucratie, teveel fouten, te weinig betaald etc etc. Hoeveel gekke dingen geburen nu al niet overal. En dan wil jij zeggen dat een donorsysteem WEL werkt? Want? lol
Het zou niet de eerste keer zijn dat idd de stekker eruit getrokken wordt omdat iemand donor is. Dat iets regel of feit is wil niet zeggen dat de werkelijkheid zo is. Verre van zelfs.
Jij bent echt een domme racist.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:38 schreef Eyon het volgende:
Ik kom heel ter wereld en ga hopelijk ook heel de pijp uit. Voor mij geen donor dus. Opkeplurt met dat achterlijke gedoe. En nee, ik hoef ook geen orgaan van een ander. Stel je voor dat ik een orgaan krijg van een negert
Hoera! Eindelijk iemand met verstand in dit topic. Er zijn gewoon teveel mensen in NL. Vroeger gingen mensen nog gewoon dood. Tegenwoordig schijnt dit taboe te zijn en moet iedereen maar zo lang mogelijk leven met tig pillen, zuurstof/ademhaling/dialyse apparatuur.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Jij vind het natuurlijk hartstikke vanzelfsprekend dat die die persoon wordt opengesneden, er een of ander uitheems orgaan uit een of ander zakje wordt gepakt en vervolgens erin geplant wordt, weer dichtgenaaid wordt etc?![]()
Doe toch normaal. Idioterie. Natuur is natuur. Als de techniek er niet was geweest had niemand beter geweten. Ouderwets lijden, ouderwets sterven. Jij bent vast ook zo'n figuur die zijn leven zou laten verlengen met 80 jaar als dat mogelijk zou zijn. Alles maar aangrijpen om niet kwetsbaar als we zijn de dood, somewhat, in de ogen hoeven kijken
quote:Op donderdag 3 september 2009 23:20 schreef GladdeGerard het volgende:
Wat er gebeurt als ik dood ben interesseert me geen reet. Wat mijn betreft snijden ze mijn lul in plakjes en doen er wetenschappelijk onderzoek mee.
De enige goede reden die ik kan bedenken om geen donor te zijn is als de nabestaanden het niet prettig vinden. De begrafenis en het rouwproces zijn immers voor hen en niet voor mij.
Helaas is het overgrote deel wat een donor nodig heeft niet geschikt als donor.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:26 schreef Runselpink het volgende:
Wie wil ontvangen is automatisch donor.
Wie wel wil ontvangen en niet wil doneren, krijgt ook niet.
Deze wet moet worden ingevoerd
Vastquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:59 schreef postmortum het volgende:
het hele donorgebeuren is een hoax op zich . er zijn al genoeg technische harten etc beschikbaar echter worden ze niet op de markt gebracht, omdat anders het donorfonds jaarlijks tienduizenden euro's misloopt
geef maar het bewijs dat het niet zo isquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |