quote:Meerderheid voor actieve donorregistratie
(Novum) - Iedereen moet gevraagd worden donor te worden en bij geen antwoord automatisch als donor worden geregistreerd. Dat vindt een meerderheid (57 procent) van de Nederlanders. Dat blijkt uit een onderzoek van EénVandaag.
Ook de meerderheid van de meeste politieke partijen is daar voorstander van. Alleen aanhangers van PVV, ChristenUnie en SGP zijn tegen. De CDA in de Tweede Kamer en CDA-minister van Volksgezondheid zijn momenteel tegen invoering van de zogeheten actieve donorregistratie.
Uit het onderzoek blijkt dat ook een groeiende meerderheid bereid is organen af te staan. Zes op de tien mensen wil wel organen afstaan. In juni 2007 was dat nog 54 procent. De reden dat veel mensen dat toch niet hebben gedaan is dat ze er nog niet aan toe zijn gekomen.
Een hele krappe meerderheid van 51 procent vindt dat iedereen recht heeft op een orgaan van een ander. Groepen die volgens sommige van de achttienduizend deelnemers aan het onderzoek minder recht hebben op een orgaan zijn criminelen, drugsgebruikers en zware drinkers. Er is minder weerstand voor 75-plussers en dikke mensen als orgaanontvanger.
quote:
quote:Op woensdag 2 september 2009 19:42 schreef Henno het volgende:
[..]
Die had ik al lang moeten invullen.... Inmiddels heb ik ook zo'n geile DigID, en sta ik er bij deze geregistreerd als object om helemaal leeg te graven als anderen er blij van worden
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:13 schreef Rosbief het volgende:
Ze moeten het gewoon verplicht stellen.
Zolang dat niet gebeurt word ik uit principe geen donor
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:17 schreef Kopbal het volgende:
Van mij krijgen ze niks, we komen toch allemaal op dezelfde wachtlijst als we zelf iets nodig hebben.
Dood is dood, beter help je nog iemandquote:Op donderdag 3 september 2009 19:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik wil geen donor zijn, uit principe niet.
mijn lichaam is mijn lichaam, ook als ik dood ben.
Wat hebben die mensen ooit voor mij gedaan dan?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:24 schreef Paul het volgende:
[..]
Dood is dood, beter help je nog iemand
das heel mooi dat dood dood is, maar ik wil niet dat mijn (dode) lichaam uit elkaar gehaald wordt.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:24 schreef Paul het volgende:
[..]
Dood is dood, beter help je nog iemand
Daar zorgt de putrefactie anders wel voorquote:Op donderdag 3 september 2009 19:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
das heel mooi dat dood dood is, maar ik wil niet dat mijn (dode) lichaam uit elkaar gehaald wordt.
jaja, feit blijft wel dat ik dat geweun niet wil. dusdat.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:44 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Daar zorgt de putrefactie anders wel voor
Misschien heb jij over een paar jaar ook een orgaan nodig?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:26 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen ooit voor mij gedaan dan?
Maar jij wil dus ook geen organen ontvangen?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
Genoeg mensen op aarde dus die paar die sterven maakt ook niet uit. Mijn lichaam is van MIJ
Of je helpt iemand of je lichaam rot wegquote:Op donderdag 3 september 2009 19:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
das heel mooi dat dood dood is, maar ik wil niet dat mijn (dode) lichaam uit elkaar gehaald wordt.
Daar willen ze in de toekomst koeken van bakken voor de ontwikkelingslanden.quote:
welquote:Op donderdag 3 september 2009 19:46 schreef Paul het volgende:
[..]
Maar jij wil dus ook geen organen ontvangen?
Wel, maar als ik die nodig heb krijg ik geen voorrang als ik donor ben. Dus waarom zou ik dan donor worden?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:46 schreef Paul het volgende:
[..]
Maar jij wil dus ook geen organen ontvangen?
Als niet-donor heb je daar net zoveel recht op gelukkig. Dat is het mooie!quote:Op donderdag 3 september 2009 19:46 schreef Paul het volgende:
[..]
Misschien heb jij over een paar jaar ook een orgaan nodig?
ik kies het laatstequote:Op donderdag 3 september 2009 19:47 schreef Paul het volgende:
[..]
Of je helpt iemand of je lichaam rot weg
As iedereen zo zou denken zou niemand meer organen kunnen krijgen hequote:Op donderdag 3 september 2009 19:48 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Wel, maar als ik die nodig heb krijg ik geen voorrang als ik donor ben. Dus waarom zou ik dan donor worden?
Dat is nog zieliger dan het feit dat je fokcrew bentquote:
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:26 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen ooit voor mij gedaan dan?
Ik wil niet geven en niet krijgen, ben ik nu ook asociaal?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:50 schreef Paul het volgende:
Jullie zijn gewoon asociaal wel willen krijgen maar niet geven
Je bent al vast begonnen zie ikquote:
Ja.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik wil niet geven en niet krijgen, ben ik nu ook asociaal?
quote:Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je bent al vast begonnen zie ik
De wereld is al zo overvol....quote:Op donderdag 3 september 2009 19:47 schreef Paul het volgende:
[..]
Of je helpt iemand of je lichaam rot weg
Mooi.quote:
Jij begrijpt het principe van orgaandonor zijn niet helemaal geloof ikquote:Op donderdag 3 september 2009 19:54 schreef beelz het volgende:
Orgaandonor zijn als je getrouwd ben... dan ben je helemaal zuur als je gaat scheiden. I WANT HALF!
Jij bent ook zo iemand die geven leuker vindt dan krijgen zeker?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:50 schreef Paul het volgende:
Jullie zijn gewoon asociaal wel willen krijgen maar niet geven
Ja omdat je dat nu zegt maar als je halfdood ligt weet k zeker dat je hem dan opeens wel wil hebbenquote:Op donderdag 3 september 2009 19:52 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik wil niet geven en niet krijgen, ben ik nu ook asociaal?
Jij begrijpt het principe van een grapje niet helemaal geloof ikquote:Op donderdag 3 september 2009 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij begrijpt het principe van orgaandonor zijn niet helemaal geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |