abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2012 @ 16:04:26 #101
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115515429
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 15:58 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je op post #92 doelt.
Goed overzicht maar ik vraag mij af of het CDA wel in de juiste groep staat. Hun mening interpreteer ik als:"we gaan mensen voorlichten en dat is alles wat we doen." Dat mensen donor zijn tenzij ze anders aangeven kan ik er niet uithalen.
Dat is overigens het systeem waar ik zelf ook voor ben (eigenlijk ook wat de CU en SGP zeggen). Mensen voorlichten over zaken is goed maar mensen ergens automatisch mee in laten stemmen tenzij ze zelf anders aangeven is van de zotte.
Ik heb geen idee hoe de stemwijzer dergelijke standpunten heeft ingedeeld en bevraagd. Ze staan op de stemwijzer in ieder geval bij de partijen die voorstander van die stelling zijn.
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:11:29 #102
338880 haan33
Studerende Boy
pi_115515713
Partij van de Toekomst :')!
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 5 september 2012 @ 08:50:52 #103
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_116411428
Rotterdamse Daniël (1) gered door donorhart op vakantie

quote:
In de laatste week van de vakantie van Eugene en Nermin Petrus in de Verenigde Staten, stortte hun kleine Daniël, van nog geen jaar oud, in. Met een helikopter werd hij naar het ziekenhuis gevlogen, waar de artsen zijn ouders laat weten dat hij een nieuw hart nodig had.

'Hij zakte plotseling in elkaar,' zegt vader Eugene Petrus (29) uit Rotterdam vandaag in het AD. 'Terwijl hij anders nooit ziek is.' Per helikopter werd het ventje naar het Ann Robert Lurie kinderziekenhuis in Chicago vervoerd. De artsen constateerden een ernstige hartafwijking.

Een donorhart van een baby van nog geen jaar oud bleek echter niet beschikbaar. Vader Eugene en moeder Nermin Petrus (23) leefden tussen hoop en vrees toen na een week het hartje van hun zoontje ermee stopte. 'De artsen besloten tot een noodoperatie,' kijkt Eugene terug. Hun Daniël kreeg twee keer een kunsthart en werd kunstmatig in slaap gehouden.

Wonder
Als door een wonder kwam er na 9 dagen een donorhart beschikbaar van een overleden Amerikaans kindje. Een derde operatie volgde waarbij de borstkas van de verzwakte Daniël volledig moest worden opengemaakt. Negen uur duurde de operatie. Vader Eugene trok de spanning niet meer en viel flauw. Maar de operatie werd een succes.

Sindsdien moeten medicijnen de afstotingsreacties van het lichaam onderdrukken. 'Met veel medicijnen gaat het nu met de dag iets beter,' zegt Eugene. 'Hij zit al en luistert alweer. Door dat kindje kan Daniël nu verder leven.'

Oplopende kosten
De familie Petrus zag inmiddels de rekeningen door hun langere verblijf in Amerika en de operaties oplopen. Ze krijgen veel steun van Simon, de broer van Eugene, met wie hij een kapperszaak in Rotterdam runt. Eugene mag in de VS niet werken. Simon heeft zijn spaargeld al overgemaakt, en de auto van zijn broer is ook verkocht.

'Met hard doorwerken hopen we volgend jaar iedereen terug te kunnen betalen,' zegt Simon. 'Ik laat mijn broer nooit in de steek. Al heb ik straks een miljoen schuld.'

Onzekerheid
Pas op 20 oktober beslissen de Amerikaanse artsen of Daniël nog dit jaar naar Nederland terug mag vliegen, of dat dat begin volgend jaar wordt. 'We weten niet eens of Daniël nog lang met het nieuwe hart doorleeft,'durft Simon eerlijk te zeggen. 'We hebben geen zekerheid. Maar elke dag is er eentje bij.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rt-op-vakantie.dhtml
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 5 september 2012 @ 08:52:12 #104
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_116411453
Je bent pas echt donor als je dood bent TS. Als je het echt zo tof vindt weet je wat je te doen staat.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 5 september 2012 @ 08:53:00 #105
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_116411458
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:52 schreef GoedeVraag het volgende:
Je bent pas echt donor als je dood bent TS. Als je het echt zo tof vindt weet je wat je te doen staat.
Doodverwensing :o
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 5 september 2012 @ 08:54:06 #106
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_116411476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:53 schreef Paul het volgende:

[..]

Doodverwensing :o
Waar staat mijn wens dan, jankert?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo