Natuurlijk bestaat dat, maar op het gebied van orgaandonatie heb ik geen aanwijzingen dat dit in significante mate het geval is. Hierbij noem je expliciet Nederland, wat op zich bijzonder is. Juist in Nederland hoef je dergelijke dingen niet te verwachten, omdat men er in Nederland erg vies van is. Zelfs private zorg wordt in Nederland raar tegenaan gekeken.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is compleet offtopic maar als je denkt dat er in Nederland geen klassezorg/justitie/whatever bestaat ben je wel erg wereldvreemd.
Waarom zou je over je graf heen willen regeren? Wat is daar dan een goede reden voor?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik. Geef maar eens een goede reden waarom ik tijdens mijn leven wél mag beslissen aan wie ik doneer en de seconde dat ik dood ben ik daar totaal geen zeggenschap meer over heb.
De praktijk is dat het donor-register pas na het overlijden kan worden geraadpleegd. De arts die jou verzorgt weet dus niet of jij donor bent of niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:33 schreef superworm het volgende:
Ik ben bang sneller doodverklaard te worden als ik hart aanvink. Wellicht overdreven angst en ongegrond, maar ik denk dat meer mensen deze angst delen.
Dat risico neem ik, ik ga er vanuit dat de mensen die zelf deel uit maken van de donorgemeenschap over het ALGEMEEN socialere mensen zijn. Als ik dat fout heb, das dan pechquote:Op donderdag 3 september 2009 21:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja want iemand die géén donor is, kan NOOIT iets onbaatzuchtigs hebben gedaan in zijn leven en zal daar ook NOOIT over hebben nagedacht.
En verknipte geschifte teringlijers zullen ook NOOIT zomaar een donorcodicil invullen.
1) mijn hart/lever/whatever kan sowieso maar 1 iemand helpen. Dus je ontzegt in het geval van 2 kandidaten áltijd iemand een 2e kans.quote:Maar goed, wees jij lekker trouw aan je idealen. Zelfs op het allerlaatst van je leven heb je in elk geval een aantal mensen het recht op medische hulp ontzegd. Zonder iets van hen te weten. Wees er maar trots op! Je hebt er tenslotte bewust over nagedacht!
Ja en ze moeten gelijk gezondheidszorg voor uitkeringstrekkers en mensen met een strafblad verbiedenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:57 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ze moeten gewoon iedereen die geen donor is ook geen organen laten ontvangen. Dan zal je zien hoe snel 'principieel Nederland' opeens donor is.
Ik hoop dat je zelf ook inziet dat die vergelijking nergens op slaat.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:05 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Ja en ze moeten gelijk gezondheidszorg voor uitkeringstrekkers en mensen met een strafblad verbieden
Beantwoord die vraag eens voor jezelf als het gaat over jouw erfenis.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zou je over je graf heen willen regeren? Wat is daar dan een goede reden voor?
is de werkloosheid lustheid iig wel stuk minder meerquote:Op donderdag 3 september 2009 22:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf ook inziet dat die vergelijking nergens op slaat.
Het topic staat er vol mee. Alle drogredenen en stromannen worden boven water gehaald om een verstandig plan als dit te torpederen. En ik durf mijn donorcodicil er om te verwedden dat 9 van de 10 kneuzen die dat doen gewoon lekker willen parasiteren en dat er géén onsje principes aan te pas komtquote:Op donderdag 3 september 2009 22:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Wat praat je nou over "parasiteren"? Alsof dat een handeling zou zijn die je voortdurend aan het uitvoeren bent, bij leven en welzijn. Alsof er talloze donororgaan-behoeftigen zijn die expres NEE zeggen, terwijl ze zelf keihard een JA nodig hebben. Waar komen die gedachtenkronkels vandaan?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het topic staat er vol mee. Alle drogredenen en stromannen worden boven water gehaald om een verstandig plan als dit te torpederen. En ik durf mijn donorcodicil er om te verwedden dat 9 van de 10 kneuzen die dat doen gewoon lekker willen parasiteren en dat er géén onsje principes aan te pas komt
Die uitspraak van jouw ook niet. Het komt gewoon neer op discriminatie. Er zijn ook mensen die van hun geloof of principes hun organen niet willen afstaan. Die wil jij geen orgaan geven als die er een nodig hebben?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Mjawawawah zekers niet want dat is oneerlijk. Hun wouen toch ook niks geven??quote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Die uitspraak van jouw ook niet. Het komt gewoon neer op discriminatie. Er zijn ook mensen die van hun geloof of principes hun organen niet willen afstaan. Die wil jij geen orgaan geven als die er een nodig hebben?
Dus jij gelooft dat er mensen zijn die daar voor hun lol op een nier liggen te wachten?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Beantwoord die vraag eens voor jezelf als het gaat over jouw erfenis.
Maar míjn reden is dat ik het sommige mensen meer gun. Zo simpel is het. Iemand die bewust parasiteert op het donorsysteem scoort qua sympathie gewoon lager bij mij.
Als je uit geloofsovertuiging geen organen afstaat lijkt me dat je ze om diezelfde overtuiging ook niet mag ontvangen. Als je ze om een andere reden niet afstaat (straks maken ze me dood voor een nier boehoehoequote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Die uitspraak van jouw ook niet. Het komt gewoon neer op discriminatie. Er zijn ook mensen die van hun geloof of principes hun organen niet willen afstaan. Die wil jij geen orgaan geven als die er een nodig hebben?
Het topic zit vol met schoften die mensen willen uitsluiten van medische zorg, namelijk de mensen die geen donor zijn. Daarmee sluit je misschien per persoon wel honderden mogelijke ontvangers uit.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:22 schreef Ringo het volgende:
De enige schoft vooralsnog ben JIJ, omdat jij mensen bewust wil uitsluiten van medische zorg, op basis van vermoedens, vooronderstellingen en vage principes.
Vertel me aub eens hoe je dát soort conclusies in hemelsnaam uit mijn posts kan halen.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dus jij gelooft dat er mensen zijn die daar voor hun lol op een nier liggen te wachten?
Inderdaad, ik respecteer hun recht om te geloven wat ze willen en de idealen aan te hangen die ze willen. Maar het blijft hun keuze.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, wat bedoel je dan met 'iemand die parasiteert op het donorsysteem' ?quote:Op donderdag 3 september 2009 22:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vertel me aub eens hoe je dát soort conclusies in hemelsnaam uit mijn posts kan halen.
Wel willen organen willen ontvangen maar ze niet af willen staan.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, wat bedoel je dan met 'iemand die parasiteert op het donorsysteem' ?
Niks discriminatie, iedereen kan dan donor worden en dan dus ook donororganen mogen ontvangen. Dat je dat vervolgens niet doet omdat je denkt dat ze je teen afsnijden als Jan Peter weer eens een infectie heeft dan is dat gewoon je eigen domme beslissing.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Mooi tochquote:Op donderdag 3 september 2009 22:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wel willen organen willen ontvangen maar ze niet af willen staan.
Ah, in dat geval ben ik het met je eensquote:Op donderdag 3 september 2009 22:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wel willen organen willen ontvangen maar ze niet af willen staan.
Ik zou denken dat je daar neergezet was om de duiven weg te jagen.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil na mijn dood opgezet worden en als dat dan gebeurd is wil ik dat ze mij op een bankje neerplempen midden op de Scheveningse boulevard, met mijn kop naar het westen, zodat iedereen die langsloopt naar me kan kijken en denken: wat een lief verschrompeld kereltje, zo stil en alleen -- als ie nog leefde had ik gevraagd of ie een ijsje lust.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |