Ik heb een hekel aan mensen die het associaal vinden dat ik geen donor ben.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:10 schreef Paul het volgende:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.
Zo dat wou ik even kwijt, ik hoop zinvolle reacties te krijgen op de niet donor mensen onder ons of waren jullie alleen maar te lui om dat formuliertje in te vullen ?
nieuws van vandaag:
[..]
Al 2 donors erbij!
[..]
[..]
Dat zou de wachtlijsten aardig inkorten.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor verplicht donor zijn, alleen wel voorstander om niet-donoren uit te sluiten van orgaandonaties
Mwah misschien heb je ook wel gelijk.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben niet voor het verplicht stellen van donorschap, alleen voor meer zeggenschap over je eigen organen. Maar dat vind jij blijkbaar heel eng.
Dat mijn organen zomaar naar iedereen kunnen gaan na mijn dood is natuurlijk van de zotten. Als ik doodga heeft toch ook niet iedereen recht op mijn erfenis?
Geintje hoop ik?quote:Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef Ringo het volgende:
Mwah misschien heb je ook wel gelijk.
Ik wil mijn organen in elk geval NIET geven aan:
1. negers
2. joden
3. homofielen
4. katholieken
Ik ben blij dat je mijn wijsheid inzietquote:Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mwah misschien heb je ook wel gelijk.
+1 gefrustreerdquote:5. jou, Grrrrrrrr. Jij magkeihard doodvallen
Dag Grrrrrrrr
Die logica volg ik niet helemaal geloof ik.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:42 schreef Iets-Anders het volgende:
Jij bent dus voor overbevolking??
Ja, het gaat namelijk om een heel kostbaar onderwerp. En jouw ideeën zijn dom, slecht en kwaadaardig.quote:
Nouja, dat is iets wat ook niet universeel is.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sommige mensen verdienen het meer dan een ander om te leven. Als er iets is wat dit topic bewijst is het dat wel![]()
1 t/m 4 wel, punt 5 is wat mij betreft bloedserieus. Maar die stemt er zelf mee in hoor, dus het zal hem verder worst wezen.quote:
Ja, in Nederland juist bij uitstek.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef Melancholiek het volgende:
Jij gelooft dat EEN systeem in NEDERLAND kan werken? Volkomen eerlijk en altijd volgens de regels?
Juist in Nederland zul je daar niet snel mee te maken krijgen.quote:Ik geloof er geen hol van. Geld, macht, fouten, corruptie, voortrekkerrij, en meer van at soort onzin.
quote:Op donderdag 3 september 2009 21:18 schreef Ringo het volgende:
Wie het überhaupt in zijn harses haalt om zijn organen, die altijd ACUUT nodig zijn, te vergelijken met een slapend erfkapitaal, mist waarschijnlijk een paar genen. Je staat de mensheid ten dienste, als donor, of niet. Geen nepotisme graag.
Wie heeft het nou over doneren bij leven? Niet afdwalen vriend. Jij stelt selectieprocedures voor op basis van willekeur. Niveautje kleuterschool: "Als ik op jouw feestje mag komen, mag jij ook op 't mijne".quote:Op donderdag 3 september 2009 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]![]()
Er is geen enkele reden om zo zwart-wit te denken. Ik zou bijvoorbeeld zelfs bij leven zo een nier afstaan voor een van mijn dierbaren maar absoluut niet aan een wildvreemde. Ik zie geen enkele valide reden waarom ik na mijn dood opeens totaal geen zeggenschap daar in zou hebben.
Het is compleet offtopic maar als je denkt dat er in Nederland geen klassezorg/justitie/whatever bestaat ben je wel erg wereldvreemd.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Juist in Nederland zul je daar niet snel mee te maken krijgen.
Maar jouw organen niet, slimpie. God wat ben jij opzichtig aan het trollen.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens zijn organen slechts sporadisch ACUUT nodig. Vaak hebben de patienten jaaaaaaaaaaren de tijd.
Ik. Geef maar eens een goede reden waarom ik tijdens mijn leven wél mag beslissen aan wie ik doneer en de seconde dat ik dood ben ik daar totaal geen zeggenschap meer over heb.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wie heeft het nou over doneren bij leven?
Zoals ik al zei: de niet-donoren mogen van mij alle organen hebben die over blijven, hoef ik niks voor terug.quote:Niet afdwalen vriend. Jij stelt selectieprocedures voor op basis van willekeur. Niveautje kleuterschool: "Als ik op jouw feestje mag komen, mag jij ook op 't mijne".
Idd.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:28 schreef LangeJan het volgende:
Ik vind geld ook asociaal. Wat nou als je het nodig hebt en je hebt het niet. Terwijl anderen wel alles kunnen kopen wat ze willen!!
Ik vind dat die mensen hun geld aan mij moeten geven!!
Ditquote:Op donderdag 3 september 2009 21:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor verplicht donor zijn, alleen wel voorstander om niet-donoren uit te sluiten van orgaandonaties
Ik wil na mijn dood opgezet worden en als dat dan gebeurd is wil ik dat ze mij op een bankje neerplempen midden op de Scheveningse boulevard, met mijn kop naar het westen, zodat iedereen die langsloopt naar me kan kijken en denken: wat een lief verschrompeld kereltje, zo stil en alleen -- als ie nog leefde had ik gevraagd of ie een ijsje lust.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik. Geef maar eens een goede reden waarom ik tijdens mijn leven wél mag beslissen aan wie ik doneer en de seconde dat ik dood ben ik daar totaal geen zeggenschap meer over heb.
Wat maakt dát nou weer uit!quote:
Van mij mag je. Ik denk alleen dat mensen het landschapsvervuiling zouden vindenquote:Op donderdag 3 september 2009 21:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil na mijn dood opgezet worden en als dat dan gebeurd is wil ik dat ze mij op een bankje neerplempen midden op de Scheveningse boulevard, met mijn kop naar het westen, zodat iedereen die langsloopt naar me kan kijken en denken: wat een lief verschrompeld kereltje, zo stil en alleen -- als ie nog leefde had ik gevraagd of ie een ijsje lust.
Ja want iemand die géén donor is, kan NOOIT iets onbaatzuchtigs hebben gedaan in zijn leven en zal daar ook NOOIT over hebben nagedacht.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat maakt dát nou weer uit!Of ik een geschikte donor ben voor iemand moet binnen een bepaalde tijd bekend zijn of mijn organen zijn nutteloos. Dat is een feit waar geen systeem iets aan kan veranderen. Zodra dat bekend is ga je kijken wie er van de mogelijke ontvangers ook donor zijn (dat zou mijn enige persoonlijke criterium zijn). Is 1 dat wel en 1 dat niet dan zou ik graag zien dat mijn orgaan gaat naar degene die óók iets onbaatzuchtigs wou doen en daar bewust over nagedacht heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |