abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72412134
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:10 schreef Paul het volgende:
Ja, ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn. Ik ben donor voor alle organen , waarom?
Waarom niet ?!!? Ik vind het asociaal als je geen donor bent, stel dat je zelf een ongeluk krijgt of een ziekte en organen nodig hebt. Ik snap mensen niet die geen donor willen zijn. Als je dood bent ben je dood, dus je voelt niets, simpel. En voor de gelovigen, god zou het denk ik alleen maar goed vinden als je zo aardig bent de andere mensen te helpen na je dood.

Zo dat wou ik even kwijt, ik hoop zinvolle reacties te krijgen op de niet donor mensen onder ons of waren jullie alleen maar te lui om dat formuliertje in te vullen ?

nieuws van vandaag:
[..]

Al 2 donors erbij !
[..]

[..]

Ik heb een hekel aan mensen die het associaal vinden dat ik geen donor ben.
Er wordt een verzoek gedaan voor het vrijwillig afstaan van organen na de dood.
Mensen die dat wel doen mogen ze dankbaar voor zijn.
Mensen die het niet doen hebben er hun eigen redenen voor.

Mijn organen zijn van mij en ik wil als het nodig is (familie) wel afstaan. Maar dan als ik levend ben en weet aan wie ik wat geef.

En er zijn genoeg mensen die donor willen zijn maar dat niet mogen zijn vanwege hun sexuele voorkeur.

Conclusie: Wees de donoren dankbaar en laat de niet donoren voor wat ze zijn.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:13:32 #127
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72412144
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet voor verplicht donor zijn, alleen wel voorstander om niet-donoren uit te sluiten van orgaandonaties
Dat zou de wachtlijsten aardig inkorten.
Quid Pro Quo.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 3 september 2009 @ 21:14:02 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72412171
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben niet voor het verplicht stellen van donorschap, alleen voor meer zeggenschap over je eigen organen. Maar dat vind jij blijkbaar heel eng .

Dat mijn organen zomaar naar iedereen kunnen gaan na mijn dood is natuurlijk van de zotten. Als ik doodga heeft toch ook niet iedereen recht op mijn erfenis?
Mwah misschien heb je ook wel gelijk.

Ik wil mijn organen in elk geval NIET geven aan:

1. negers
2. joden
3. homofielen
4. katholieken
5. jou, Grrrrrrrr. Jij mag keihard doodvallen

Dag Grrrrrrrr
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:18:04 #129
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72412396
Wie het überhaupt in zijn harses haalt om zijn organen, die altijd ACUUT nodig zijn, te vergelijken met een slapend erfkapitaal, mist waarschijnlijk een paar genen. Je staat de mensheid ten dienste, als donor, of niet. Geen nepotisme graag.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:19:02 #130
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72412439
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef Ringo het volgende:

Ik wil mijn organen in elk geval NIET geven aan:

1. negers
2. joden
3. homofielen
4. katholieken
Geintje hoop ik?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72412442
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je mijn wijsheid inziet
quote:
5. jou, Grrrrrrrr. Jij mag keihard doodvallen

Dag Grrrrrrrr
+1 gefrustreerd
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72412533
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:42 schreef Iets-Anders het volgende:

Jij bent dus voor overbevolking??
Die logica volg ik niet helemaal geloof ik.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:21:42 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72412586
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

+1 gefrustreerd
Ja, het gaat namelijk om een heel kostbaar onderwerp. En jouw ideeën zijn dom, slecht en kwaadaardig.
pi_72412599
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Sommige mensen verdienen het meer dan een ander om te leven. Als er iets is wat dit topic bewijst is het dat wel
Nouja, dat is iets wat ook niet universeel is.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:22:41 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72412643
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:19 schreef Catbert het volgende:

[..]

Geintje hoop ik?
1 t/m 4 wel, punt 5 is wat mij betreft bloedserieus. Maar die stemt er zelf mee in hoor, dus het zal hem verder worst wezen.
pi_72412661
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:45 schreef Melancholiek het volgende:

Jij gelooft dat EEN systeem in NEDERLAND kan werken? Volkomen eerlijk en altijd volgens de regels?
Ja, in Nederland juist bij uitstek.
quote:
Ik geloof er geen hol van. Geld, macht, fouten, corruptie, voortrekkerrij, en meer van at soort onzin.
Juist in Nederland zul je daar niet snel mee te maken krijgen.
pi_72412664
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:18 schreef Ringo het volgende:
Wie het überhaupt in zijn harses haalt om zijn organen, die altijd ACUUT nodig zijn, te vergelijken met een slapend erfkapitaal, mist waarschijnlijk een paar genen. Je staat de mensheid ten dienste, als donor, of niet. Geen nepotisme graag.

Er is geen enkele reden om zo zwart-wit te denken. Ik zou bijvoorbeeld zelfs bij leven zo een nier afstaan voor een van mijn dierbaren maar absoluut niet aan een wildvreemde. Ik zie geen enkele valide reden waarom ik na mijn dood opeens totaal geen zeggenschap daar in zou hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72412745
Overigens zijn organen slechts sporadisch ACUUT nodig. Vaak hebben de patienten jaaaaaaaaaaren de tijd. Alleen omdat de wachtlijsten te lang zijn sterven er veel onnodig. Mijn plan zou die wachtlijsten drastisch in kunnen korten. En níemand hoeft verplicht mee te doen als hij niet wil. Totale beslissingsvrijheid.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:26:01 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72412792
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om zo zwart-wit te denken. Ik zou bijvoorbeeld zelfs bij leven zo een nier afstaan voor een van mijn dierbaren maar absoluut niet aan een wildvreemde. Ik zie geen enkele valide reden waarom ik na mijn dood opeens totaal geen zeggenschap daar in zou hebben.
Wie heeft het nou over doneren bij leven? Niet afdwalen vriend. Jij stelt selectieprocedures voor op basis van willekeur. Niveautje kleuterschool: "Als ik op jouw feestje mag komen, mag jij ook op 't mijne".
pi_72412804
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Juist in Nederland zul je daar niet snel mee te maken krijgen.
Het is compleet offtopic maar als je denkt dat er in Nederland geen klassezorg/justitie/whatever bestaat ben je wel erg wereldvreemd.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:27:15 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72412854
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens zijn organen slechts sporadisch ACUUT nodig. Vaak hebben de patienten jaaaaaaaaaaren de tijd.
Maar jouw organen niet, slimpie. God wat ben jij opzichtig aan het trollen.
pi_72412906
Ik vind geld ook asociaal. Wat nou als je het nodig hebt en je hebt het niet. Terwijl anderen wel alles kunnen kopen wat ze willen!!

Ik vind dat die mensen hun geld aan mij moeten geven!!
pi_72412971
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wie heeft het nou over doneren bij leven?
Ik. Geef maar eens een goede reden waarom ik tijdens mijn leven wél mag beslissen aan wie ik doneer en de seconde dat ik dood ben ik daar totaal geen zeggenschap meer over heb.
quote:
Niet afdwalen vriend. Jij stelt selectieprocedures voor op basis van willekeur. Niveautje kleuterschool: "Als ik op jouw feestje mag komen, mag jij ook op 't mijne".
Zoals ik al zei: de niet-donoren mogen van mij alle organen hebben die over blijven, hoef ik niks voor terug.

En volgens mij weet je niet goed wat willekeur is
  donderdag 3 september 2009 @ 21:30:41 #144
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72413036
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:28 schreef LangeJan het volgende:
Ik vind geld ook asociaal. Wat nou als je het nodig hebt en je hebt het niet. Terwijl anderen wel alles kunnen kopen wat ze willen!!

Ik vind dat die mensen hun geld aan mij moeten geven!!
Idd.

En ik geef godverdomme alleen DIE zwervers geld die MIJ ook geld zouden geven als ze rijk waren geweest! Want dat is eerlijk en eerlijk ben ik ook!

Wat een pauperiaans simplisme weer in dit topic.
pi_72413191
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet voor verplicht donor zijn, alleen wel voorstander om niet-donoren uit te sluiten van orgaandonaties
Dit
No resentment ever evened out a weaker hand
  Redactie Frontpage donderdag 3 september 2009 @ 21:33:36 #146
145738 superworm
is erbij
pi_72413230
Ook geen donor, om diverse redenen. Hoofdreden is dat ze van m'n lichaam af mogen blijven. Da's van mij, het enige wat ik heb uiteindelijk, het beginsel. Daarnaast heb ik twijfels bij bepaalde orgaandonaties, zoals open-hart-operatie. Wie zegt mij dat ik écht opgegeven ben als ze m'n hart nodig hebben? Ik ben bang sneller doodverklaard te worden als ik hart aanvink. Wellicht overdreven angst en ongegrond, maar ik denk dat meer mensen deze angst delen. De stekker eruit omdat ze je kunnen gebruiken terwijl je nog niet 100 procent dood bent.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 3 september 2009 @ 21:36:18 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72413379
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ik. Geef maar eens een goede reden waarom ik tijdens mijn leven wél mag beslissen aan wie ik doneer en de seconde dat ik dood ben ik daar totaal geen zeggenschap meer over heb.
Ik wil na mijn dood opgezet worden en als dat dan gebeurd is wil ik dat ze mij op een bankje neerplempen midden op de Scheveningse boulevard, met mijn kop naar het westen, zodat iedereen die langsloopt naar me kan kijken en denken: wat een lief verschrompeld kereltje, zo stil en alleen -- als ie nog leefde had ik gevraagd of ie een ijsje lust.
pi_72413385
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar jouw organen niet, slimpie.
Wat maakt dát nou weer uit! Of ik een geschikte donor ben voor iemand moet binnen een bepaalde tijd bekend zijn of mijn organen zijn nutteloos. Dat is een feit waar geen systeem iets aan kan veranderen. Zodra dat bekend is ga je kijken wie er van de mogelijke ontvangers ook donor zijn (dat zou mijn enige persoonlijke criterium zijn). Is 1 dat wel en 1 dat niet dan zou ik graag zien dat mijn orgaan gaat naar degene die óók iets onbaatzuchtigs wou doen en daar bewust over nagedacht heeft.
pi_72413542
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik wil na mijn dood opgezet worden en als dat dan gebeurd is wil ik dat ze mij op een bankje neerplempen midden op de Scheveningse boulevard, met mijn kop naar het westen, zodat iedereen die langsloopt naar me kan kijken en denken: wat een lief verschrompeld kereltje, zo stil en alleen -- als ie nog leefde had ik gevraagd of ie een ijsje lust.
Van mij mag je. Ik denk alleen dat mensen het landschapsvervuiling zouden vinden

Je geeft nog steeds geen goede reden overigens, je ridiculiseert alleen maar. Blijkbaar bij gebrek aan argumenten
  donderdag 3 september 2009 @ 21:41:18 #150
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72413819
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat maakt dát nou weer uit! Of ik een geschikte donor ben voor iemand moet binnen een bepaalde tijd bekend zijn of mijn organen zijn nutteloos. Dat is een feit waar geen systeem iets aan kan veranderen. Zodra dat bekend is ga je kijken wie er van de mogelijke ontvangers ook donor zijn (dat zou mijn enige persoonlijke criterium zijn). Is 1 dat wel en 1 dat niet dan zou ik graag zien dat mijn orgaan gaat naar degene die óók iets onbaatzuchtigs wou doen en daar bewust over nagedacht heeft.
Ja want iemand die géén donor is, kan NOOIT iets onbaatzuchtigs hebben gedaan in zijn leven en zal daar ook NOOIT over hebben nagedacht.
En verknipte geschifte teringlijers zullen ook NOOIT zomaar een donorcodicil invullen.

Maar goed, wees jij lekker trouw aan je idealen. Zelfs op het allerlaatst van je leven heb je in elk geval een aantal mensen het recht op medische hulp ontzegd. Zonder iets van hen te weten. Wees er maar trots op! Je hebt er tenslotte bewust over nagedacht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')