abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72409585
Ik mag geen donor zyn van muh geloof. Jeweetzelluf
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 3 september 2009 @ 20:12:30 #77
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_72409592
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

dan is er dus ook geen gezeik.
Hoe bedoel je dat nou, er zijn mensen van 18 die al een orgaan nodig hebben en jij vind dat die dan maar moeten sterven
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_72409612
Wat een oerdom argument ook weer:

"Ik snap niet dat mensen geen donor willen zijn.. stel ze krijgen zelf wat..." WAT DAN? Jij VERONDERSTELT ja. Veel mensen die geen donor zijn hoeven ook geen organen van anderen. Moet er zelf bijv. niet aan denken. Juist ja; ik sterf liever. Sowieso wel gezien hier.

Je scheert sowieso iedereen over een kam. Een baby moet dus donor zijn. Maakt nie tuit of die leukemie heeft. Opa met botkanker MOET ook maar donor worden. En aids-patienten enzo. Hoe gaat dat eigenlijk als iemand voor de trein is gesprongen? Boete aan familie omdat die persoon niets heeft afgestaan?

Rot toch op man Dat jij ook kunstmatig wil leven met uitheemse organen wil niet zeggen dat de rest van de mensheid ook zo idioot en absurd is. Jezus mina. Het systeem is sowieso ook nog eens belabberd daar geld corrupt maakt en er met voorrang gesjoemeld wordt.

Alsof we godverdomme mensen tekort hebben
  donderdag 3 september 2009 @ 20:13:18 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72409620
Nu God ons eindelijk is ontvallen en iedereen in het openbaar durft te vloeken, is er wel weer een andere manier om elkaar met een hiernamaals op te zadelen waar ie niet per se voor hoeft te kiezen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:13:47 #80
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_72409638
Ook nog even bloeddonor worden, stelletje hansworsten!
  donderdag 3 september 2009 @ 20:14:27 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72409663
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er is anders behoorlijk wat steun voor.
Voor de doodstraf ook. Puik argument, kortom.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:15:05 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72409686
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:13 schreef Yozzz het volgende:
En spermadonor!

ISTOGGEZELLIGG..
pi_72409712
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Voor de doodstraf ook. Puik argument, kortom.
Ik zie het nog wel gebeuren eerlijk gezegd. Mensen zijn idd steeds minder geneigd om iets te doen zonder wederprestatie. Daar past dat systeem perfect in
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72409750
Ik ga me ervoor nog wel een keer voor aanmelden
pi_72409763
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:12 schreef Paul het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat nou, er zijn mensen van 18 die al een orgaan nodig hebben en jij vind dat die dan maar moeten sterven
Jij vind het natuurlijk hartstikke vanzelfsprekend dat die die persoon wordt opengesneden, er een of ander uitheems orgaan uit een of ander zakje wordt gepakt en vervolgens erin geplant wordt, weer dichtgenaaid wordt etc? Doe toch normaal. Idioterie. Natuur is natuur. Als de techniek er niet was geweest had niemand beter geweten. Ouderwets lijden, ouderwets sterven. Jij bent vast ook zo'n figuur die zijn leven zou laten verlengen met 80 jaar als dat mogelijk zou zijn. Alles maar aangrijpen om niet kwetsbaar als we zijn de dood, somewhat, in de ogen hoeven kijken

Het is vaak al te belachelijk dat mensen zich laten helpen aan kwaaltjes. Want owee; stel we merken dat we sterfelijk zijn.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 3 september 2009 @ 20:17:51 #86
80791 crew  Paul
pi_72409805
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

En spermadonor!

ISTOGGEZELLIGG..
HAHAHAH
pi_72409819
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:13 schreef Melancholiek het volgende:
Juist ja; ik sterf liever. Sowieso wel gezien hier.

Alsof we godverdomme mensen tekort hebben
Ik zie hier iig een gedeeltelijke oplossing. Als jij bijvoorbeeld een kogel door je kop jaagt ben jij blij en er is weer 1 mens minder. En misschien dat je familie nog wel toestemming geeft om alsnog organen van je te gebruiken
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 3 september 2009 @ 20:18:37 #88
80791 crew  Paul
pi_72409827
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Melancholiek het volgende:

[..]

Jij vind het natuurlijk dat die die persoon wordt opengesneden, er een of ander uitheems orgaan uit een of ander zakje wordt gepakt en vervolgens erin geplant wordt, weer dichtgenaaid wordt etc? Doe toch normaal. Idioterie. Natuur is natuur.

Het is vaak al te belachelijk dat mensen zich laten helpen aan kwaaltjes. Want owee; stel we merken dat we sterfelijk zijn.
Ik vind dat beter ja dan dat jonge mensen al moeten sterven aan ziektes, lijkt me logisch.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:18:46 #89
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72409830
Het enige orgaan wat ik zou wil doneren is m'n huid, lijkt me wel hip als mijn complete vel wordt gestroopt en dat een neger die graag blank wil zijn mijn huid als een compleet pak krijgt aangeboden.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 3 september 2009 @ 20:18:51 #90
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_72409835
Je hebt geen zeggenschap over aan wie je je donor orgaan gaat geven...

Voor hetzelfde geld komt ie in een lichaam van zo'n triest hooligan figuur die onschuldigen afslachten...

Neej, mij niet gezien...
pi_72409861
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Melancholiek het volgende:

[..]

Jij vind het natuurlijk dat die die persoon wordt opengesneden, er een of ander uitheems orgaan uit een of ander zakje wordt gepakt en vervolgens erin geplant wordt, weer dichtgenaaid wordt etc? Doe toch normaal. Idioterie. Natuur is natuur.

En alles wat 'natuurlijk' is, is goed hè? Los van de precieze definitie is het natuurlijk gewoon wartaal
pi_72409871
Gadverdamme wat zijn sommige reacties walgelijk. Iedereen moet natuurlijk zelf beslissen of hij donor wil worden of niet. Ikzelf ben wel donor en ze mogen alles van me hebben. Hebben mensen er duidelijk over nagedacht en besloten geen donor te worden, prima het is hun goed recht. Willen ze dan zelf wel organen ontvangen? Ook prima! Daar horen we geen onderscheid in te maken. Maar reacties in de trant van "wat hebben die mensen ooit voor mij gedaan" of "ik gun andere mensen mijn organen niet omdat ik beter ben" vind ik echt walgelijk.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:20:36 #93
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72409905
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:13 schreef Yozzz het volgende:
Zo gepiept!
Voor het gemak is hier de directe link:
https://www.sanquin.nl/sa(...)f/FormAanm1!OpenForm
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_72409911
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zie hier iig een gedeeltelijke oplossing. Als jij bijvoorbeeld een kogel door je kop jaagt ben jij blij en er is weer 1 mens minder. En misschien dat je familie nog wel toestemming geeft om alsnog organen van je te gebruiken
Mijn familie is allemaal dood grapjas. En nee, NIEMAND heeft iets afgestaan.
pi_72409923
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:18 schreef Iets-Anders het volgende:
Je hebt geen zeggenschap over aan wie je je donor orgaan gaat geven...

Voor hetzelfde geld komt ie in een lichaam van zo'n triest hooligan figuur die onschuldigen afslachten...

Neej, mij niet gezien...
Daar ben ik ook wel voor, dat je meer zeggenschap krijgt over wie jou organen mogen krijgen. Zo zou je zelfs een heel netwerk van donoren op kunnen zetten die alleen aan elkaar doneren. Politiek ook haalbaarder dan een totaalverbod op doneren aan niet-donors
pi_72409963
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:20 schreef Melancholiek het volgende:

[..]

Nou ja, opgeruimd staat netjes zullen we dan maar zeggen hè?
pi_72409977
quote:

[..]

Mijn familie is allemaal dood grapjas.
Vandaar die username.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:23:01 #98
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72410000
quote:

[..]

Dat scheelt wel lekker met kerst- en verjaaardagscadeautjes
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_72410048
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel voor, dat je meer zeggenschap krijgt over wie jou organen mogen krijgen. Zo zou je zelfs een heel netwerk van donoren op kunnen zetten die alleen aan elkaar doneren. Politiek ook haalbaarder dan een totaalverbod op doneren aan niet-donors
ALS HET AL verplicht zou moeten, dan zou dit prettig zijn. Maar dan nog: dan ben je tijdens je LEVEN bezig met een plekje te zoeken voor je eigen organen. Dingen veranderen toch steeds. Misschien overlijd target wel eerder dan jou. En wat als je gehandicapped bent en niet kunt beslissen? Of gewoonweg pas baby bent? Dan wordt er zeker voor je beslist net zoals ouders dat vaak met dopen doen?

Nah, ik blijf tegen verplichting van donoren.
pi_72410142
Ik ben geen donor omdat ik geen donor wil zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')