abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72417537
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:47 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Mooi toch
Wel de lusten, niet de lasten. Beter wordt het niet...
Feyenoorders krijgen toch niks, ze zijn bang dat die de rekeningen niet kunnen betalen....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 3 september 2009 @ 23:16:35 #177
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_72417916
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:

[..]

Die uitspraak van jouw ook niet. Het komt gewoon neer op discriminatie. Er zijn ook mensen die van hun geloof of principes hun organen niet willen afstaan. Die wil jij geen orgaan geven als die er een nodig hebben?
Dat soort lui moeten zorgen dat ze die principes in de kont krijgen, dan kunnen ze het uitschijten.
Wat maakt het nou uit? als je doos bent heb je er toch niks meer aan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_72418021
Wil best donor zijn maar voor niks gaat de zon op.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:20:01 #179
261271 GladdeGerard
glijdende grijpgrage Gerard
pi_72418081
Wat er gebeurt als ik dood ben interesseert me geen reet. Wat mijn betreft snijden ze mijn lul in plakjes en doen er wetenschappelijk onderzoek mee.

De enige goede reden die ik kan bedenken om geen donor te zijn is als de nabestaanden het niet prettig vinden. De begrafenis en het rouwproces zijn immers voor hen en niet voor mij.
ganz geile Gerard
pi_72418421
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:20 schreef GladdeGerard het volgende:
Wat er gebeurt als ik dood ben interesseert me geen reet. Wat mijn betreft snijden ze mijn lul in plakjes en doen er wetenschappelijk onderzoek mee.

De enige goede reden die ik kan bedenken om geen donor te zijn is als de nabestaanden het niet prettig vinden. De begrafenis en het rouwproces zijn immers voor hen en niet voor mij.
En als ze mij respecteren dan respecteren ze ook mijn wens om organen af te staan
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 3 september 2009 @ 23:43:51 #181
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_72419146
Ik ben van mening dat dingen als ongeneeslijke ziektes niet zomaar voorkomen. Dat soort dingen gebeuren met een reden , zo gaat het nu eenmaal er is een tijd van komen en een tijd van gaan..
Op maandag 14 december 2009 22:32 schreef heey123 het volgende:
biograde kan je die plaatje veranderen van je profiel want elke keer als ik hem zie denk ik aan mijn overleden tante agaat
pi_72420768
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:57 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ze moeten gewoon iedereen die geen donor is ook geen organen laten ontvangen. Dan zal je zien hoe snel 'principieel Nederland' opeens donor is.
En dat kan dus überhaupt niet. Komt er nooit doorheen, alleen al vanwege gelijke rechten.

Ik ben ook niet donor en heb een verschrikkelijke hekel aan mensen die anderen proberen te overtuigen. Of het nou gaat om lid worden van de KRO-gids of donor worden. Tyf op! Ik kan die informatie zelf wel opzoeken.

Bloeddonor wil ik best zijn, maar dat mag ik niet zijn vanwege die wet van na 1980 ofzo :/
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_72420785
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:43 schreef Jig_Saw het volgende:
Ik ben van mening dat dingen als ongeneeslijke ziektes niet zomaar voorkomen. Dat soort dingen gebeuren met een reden , zo gaat het nu eenmaal er is een tijd van komen en een tijd van gaan..
Juist. D'r is 'n tied van komen en 'n tied van goan. En alles wat ertussen ligt das mien bestoan.
Ede Staal - Credo Mien Bestoan
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_72421072
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

De praktijk is dat het donor-register pas na het overlijden kan worden geraadpleegd. De arts die jou verzorgt weet dus niet of jij donor bent of niet.
Allemaal feiten, en zo is het. Onzin. Evenals dat dit systeem in NEderland gewoon niet gaat werken. Waarom niet? Bureaucratie, teveel fouten, te weinig betaald etc etc. Hoeveel gekke dingen geburen nu al niet overal. En dan wil jij zeggen dat een donorsysteem WEL werkt? Want? lol

Het zou niet de eerste keer zijn dat idd de stekker eruit getrokken wordt omdat iemand donor is. Dat iets regel of feit is wil niet zeggen dat de werkelijkheid zo is. Verre van zelfs.
  vrijdag 4 september 2009 @ 01:00:38 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72421343
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:50 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik zou denken dat je daar neergezet was om de duiven weg te jagen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 4 september 2009 @ 02:14:29 #186
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72422274
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:46 schreef Melancholiek het volgende:

Het zou niet de eerste keer zijn dat idd de stekker eruit getrokken wordt omdat iemand donor is. Dat iets regel of feit is wil niet zeggen dat de werkelijkheid zo is. Verre van zelfs.
Bron? En dan niet uit China of een ander debiel land.
Ook geen sig dus
pi_72422430
Ik ben altijd bang dat als ik me als orgaandonor laat registreren, ze me eerder laten sterven bij een - op het eerste gezicht - uitzichtloze situatie. Toch zou ik er geen bezwaar tegen hebben om donor te zijn, maar dan wil ik als donor ook voorrang op organen hebben ten opzichte van eigenheimers (zoals er veel zijn, getuige de af en toe infantiele reatcies op dit forum) die geen donor zijn. Waarom voeren ze dat niet in?
pi_72422738
Het kabinet heeft de kans gehad om iedereen die geen bezwaar had automatisch donor te maken.
Die kans hebben ze niet gegrepen uit geloofsovertuiging, en daar zit de fout.

Mensen zijn van nature lui en niet geinteresseerd zolang ze er zelf geen voordeel bij hebben.
Niet aan het kankerfonds geven, maar oh jee als mams of paps kanker heeft gehad dan geven ze spontaan een euro. Een donorcodicil wordt niet ingevuld omdat mensen er te lam voor zijn.

Jammer maar helaas. Misschien dat een volgende regering er iets aan doet.
pi_72422755
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:18 schreef Infinti het volgende:
Wil best donor zijn maar voor niks gaat de zon op.
Behalve als je zelf een lever nodig hebt. Als je ontvanger bent dan gaat de zon wel voor niks op wed ik.
Als het aan mij ligt krijgt elke Nederlander een brief in de bus, die ze terug moeten sturen.

Wilt U donor worden? Aankruisen wat van toepassing is.
X ja
0 nee

Iedereen die weigert donor te zijn gewoon onderaan de orgaanlijsten zetten, en mensen die ja hebben aangekruist netjes bovenaan zetten. Daarnaast iedereen die de brief niet beantwoord gewoon automatisch donor maken, klaar.
Het is me echt een raadsel dat er nog zoveel mensen dood gaan in een land als Nederland omdat er geen donors zijn.
Tis gewoon pure luiheid en religie, en beide vang je af door als overheid zo'n simpele brief te sturen.
Ow crap helaas hebben we hier geen scheiding van kerk en staat
  vrijdag 4 september 2009 @ 07:34:56 #190
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_72423204
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Beantwoord die vraag eens voor jezelf als het gaat over jouw erfenis.
Dat gaat in dat geval om mijn nabestaanden. Mijn nabestaanden hebben niets aan mijn lever of nieren.
quote:
Maar míjn reden is dat ik het sommige mensen meer gun. Zo simpel is het. Iemand die bewust parasiteert op het donorsysteem scoort qua sympathie gewoon lager bij mij.
Hoe zou je het in de praktijk voor je zien? Van iedereen die op een wachtlijst staat, zijn er misschien maar een handjevol die jouw organen kunnen ontvangen. Zouden artsen die paar mensen dan moeten screenen (of ze aan jouw voorwaarden voldoen) en dan vervolgens een het orgaan geven en de rest een nette afwijzingsbrief sturen?

Pure nieuwsgierigheid hoor, hoe je het voor je ziet.
  vrijdag 4 september 2009 @ 07:37:54 #191
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_72423220
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:46 schreef Melancholiek het volgende:

[..]

Allemaal feiten, en zo is het. Onzin. Evenals dat dit systeem in NEderland gewoon niet gaat werken. Waarom niet? Bureaucratie, teveel fouten, te weinig betaald etc etc. Hoeveel gekke dingen geburen nu al niet overal. En dan wil jij zeggen dat een donorsysteem WEL werkt? Want? lol

Dat iets een feit is wil niet zeggen dat de werkelijkheid zo is?
pi_72423226
Ik kom heel ter wereld en ga hopelijk ook heel de pijp uit. Voor mij geen donor dus. Opkeplurt met dat achterlijke gedoe. En nee, ik hoef ook geen orgaan van een ander. Stel je voor dat ik een orgaan krijg van een negert
pi_72430591
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 07:38 schreef Eyon het volgende:
Ik kom heel ter wereld en ga hopelijk ook heel de pijp uit. Voor mij geen donor dus. Opkeplurt met dat achterlijke gedoe. En nee, ik hoef ook geen orgaan van een ander. Stel je voor dat ik een orgaan krijg van een negert
Jij bent echt een domme racist.
pi_72431312
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Melancholiek het volgende:

[..]

Jij vind het natuurlijk hartstikke vanzelfsprekend dat die die persoon wordt opengesneden, er een of ander uitheems orgaan uit een of ander zakje wordt gepakt en vervolgens erin geplant wordt, weer dichtgenaaid wordt etc? Doe toch normaal. Idioterie. Natuur is natuur. Als de techniek er niet was geweest had niemand beter geweten. Ouderwets lijden, ouderwets sterven. Jij bent vast ook zo'n figuur die zijn leven zou laten verlengen met 80 jaar als dat mogelijk zou zijn. Alles maar aangrijpen om niet kwetsbaar als we zijn de dood, somewhat, in de ogen hoeven kijken

Het is vaak al te belachelijk dat mensen zich laten helpen aan kwaaltjes. Want owee; stel we merken dat we sterfelijk zijn.
Hoera! Eindelijk iemand met verstand in dit topic. Er zijn gewoon teveel mensen in NL. Vroeger gingen mensen nog gewoon dood. Tegenwoordig schijnt dit taboe te zijn en moet iedereen maar zo lang mogelijk leven met tig pillen, zuurstof/ademhaling/dialyse apparatuur.

En bloed doneren doe ik ook niet, maar dat om redenen dat er flink geld op verdient wordt door bloed te exporteren en zelf-verrijking van het bestuur van Sanquin.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 4 september 2009 @ 15:17:07 #195
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_72433512
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:20 schreef GladdeGerard het volgende:

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:26:21 #196
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_72433846
Wie wil ontvangen is automatisch donor.

Wie wel wil ontvangen en niet wil doneren, krijgt ook niet .

Deze wet moet worden ingevoerd
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_72434279
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:26 schreef Runselpink het volgende:
Wie wil ontvangen is automatisch donor.

Wie wel wil ontvangen en niet wil doneren, krijgt ook niet .

Deze wet moet worden ingevoerd
Helaas is het overgrote deel wat een donor nodig heeft niet geschikt als donor.
pi_72434792
het hele donorgebeuren is een hoax op zich . er zijn al genoeg technische harten etc beschikbaar echter worden ze niet op de markt gebracht, omdat anders het donorfonds jaarlijks tienduizenden euro's misloopt
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 4 september 2009 @ 16:01:35 #199
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_72434863
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:59 schreef postmortum het volgende:
het hele donorgebeuren is een hoax op zich . er zijn al genoeg technische harten etc beschikbaar echter worden ze niet op de markt gebracht, omdat anders het donorfonds jaarlijks tienduizenden euro's misloopt
Vast
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_72435297
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:01 schreef Paul het volgende:

[..]

Vast
geef maar het bewijs dat het niet zo is
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')