Feyenoorders krijgen toch niks, ze zijn bang dat die de rekeningen niet kunnen betalen....quote:Op donderdag 3 september 2009 22:47 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Mooi toch
Wel de lusten, niet de lasten. Beter wordt het niet...
Dat soort lui moeten zorgen dat ze die principes in de kont krijgen, dan kunnen ze het uitschijten.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:25 schreef Nuvard het volgende:
[..]
Die uitspraak van jouw ook niet. Het komt gewoon neer op discriminatie. Er zijn ook mensen die van hun geloof of principes hun organen niet willen afstaan. Die wil jij geen orgaan geven als die er een nodig hebben?
En als ze mij respecteren dan respecteren ze ook mijn wens om organen af te staanquote:Op donderdag 3 september 2009 23:20 schreef GladdeGerard het volgende:
Wat er gebeurt als ik dood ben interesseert me geen reet. Wat mijn betreft snijden ze mijn lul in plakjes en doen er wetenschappelijk onderzoek mee.
De enige goede reden die ik kan bedenken om geen donor te zijn is als de nabestaanden het niet prettig vinden. De begrafenis en het rouwproces zijn immers voor hen en niet voor mij.
En dat kan dus überhaupt niet. Komt er nooit doorheen, alleen al vanwege gelijke rechten.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:57 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ze moeten gewoon iedereen die geen donor is ook geen organen laten ontvangen. Dan zal je zien hoe snel 'principieel Nederland' opeens donor is.
Juist. D'r is 'n tied van komen en 'n tied van goan. En alles wat ertussen ligt das mien bestoan.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:43 schreef Jig_Saw het volgende:
Ik ben van mening dat dingen als ongeneeslijke ziektes niet zomaar voorkomen. Dat soort dingen gebeuren met een reden , zo gaat het nu eenmaal er is een tijd van komen en een tijd van gaan..
Allemaal feiten, en zo is het. Onzin. Evenals dat dit systeem in NEderland gewoon niet gaat werken. Waarom niet? Bureaucratie, teveel fouten, te weinig betaald etc etc. Hoeveel gekke dingen geburen nu al niet overal. En dan wil jij zeggen dat een donorsysteem WEL werkt? Want? lolquote:Op donderdag 3 september 2009 21:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
De praktijk is dat het donor-register pas na het overlijden kan worden geraadpleegd. De arts die jou verzorgt weet dus niet of jij donor bent of niet.
quote:Op donderdag 3 september 2009 22:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je daar neergezet was om de duiven weg te jagen.
Bron? En dan niet uit China of een ander debiel land.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:46 schreef Melancholiek het volgende:
Het zou niet de eerste keer zijn dat idd de stekker eruit getrokken wordt omdat iemand donor is. Dat iets regel of feit is wil niet zeggen dat de werkelijkheid zo is. Verre van zelfs.
Behalve als je zelf een lever nodig hebt. Als je ontvanger bent dan gaat de zon wel voor niks op wed ik.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:18 schreef Infinti het volgende:
Wil best donor zijn maar voor niks gaat de zon op.
Dat gaat in dat geval om mijn nabestaanden. Mijn nabestaanden hebben niets aan mijn lever of nieren.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Beantwoord die vraag eens voor jezelf als het gaat over jouw erfenis.
Hoe zou je het in de praktijk voor je zien? Van iedereen die op een wachtlijst staat, zijn er misschien maar een handjevol die jouw organen kunnen ontvangen. Zouden artsen die paar mensen dan moeten screenen (of ze aan jouw voorwaarden voldoen) en dan vervolgens een het orgaan geven en de rest een nette afwijzingsbrief sturen?quote:Maar míjn reden is dat ik het sommige mensen meer gun. Zo simpel is het. Iemand die bewust parasiteert op het donorsysteem scoort qua sympathie gewoon lager bij mij.
Dat iets een feit is wil niet zeggen dat de werkelijkheid zo is?quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:46 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Allemaal feiten, en zo is het. Onzin. Evenals dat dit systeem in NEderland gewoon niet gaat werken. Waarom niet? Bureaucratie, teveel fouten, te weinig betaald etc etc. Hoeveel gekke dingen geburen nu al niet overal. En dan wil jij zeggen dat een donorsysteem WEL werkt? Want? lol
Het zou niet de eerste keer zijn dat idd de stekker eruit getrokken wordt omdat iemand donor is. Dat iets regel of feit is wil niet zeggen dat de werkelijkheid zo is. Verre van zelfs.
Jij bent echt een domme racist.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:38 schreef Eyon het volgende:
Ik kom heel ter wereld en ga hopelijk ook heel de pijp uit. Voor mij geen donor dus. Opkeplurt met dat achterlijke gedoe. En nee, ik hoef ook geen orgaan van een ander. Stel je voor dat ik een orgaan krijg van een negert
Hoera! Eindelijk iemand met verstand in dit topic. Er zijn gewoon teveel mensen in NL. Vroeger gingen mensen nog gewoon dood. Tegenwoordig schijnt dit taboe te zijn en moet iedereen maar zo lang mogelijk leven met tig pillen, zuurstof/ademhaling/dialyse apparatuur.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Melancholiek het volgende:
[..]
Jij vind het natuurlijk hartstikke vanzelfsprekend dat die die persoon wordt opengesneden, er een of ander uitheems orgaan uit een of ander zakje wordt gepakt en vervolgens erin geplant wordt, weer dichtgenaaid wordt etc?![]()
Doe toch normaal. Idioterie. Natuur is natuur. Als de techniek er niet was geweest had niemand beter geweten. Ouderwets lijden, ouderwets sterven. Jij bent vast ook zo'n figuur die zijn leven zou laten verlengen met 80 jaar als dat mogelijk zou zijn. Alles maar aangrijpen om niet kwetsbaar als we zijn de dood, somewhat, in de ogen hoeven kijken
Het is vaak al te belachelijk dat mensen zich laten helpen aan kwaaltjes. Want owee; stel we merken dat we sterfelijk zijn.
quote:Op donderdag 3 september 2009 23:20 schreef GladdeGerard het volgende:
Wat er gebeurt als ik dood ben interesseert me geen reet. Wat mijn betreft snijden ze mijn lul in plakjes en doen er wetenschappelijk onderzoek mee.
De enige goede reden die ik kan bedenken om geen donor te zijn is als de nabestaanden het niet prettig vinden. De begrafenis en het rouwproces zijn immers voor hen en niet voor mij.
Helaas is het overgrote deel wat een donor nodig heeft niet geschikt als donor.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:26 schreef Runselpink het volgende:
Wie wil ontvangen is automatisch donor.
Wie wel wil ontvangen en niet wil doneren, krijgt ook niet.
Deze wet moet worden ingevoerd
Vastquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:59 schreef postmortum het volgende:
het hele donorgebeuren is een hoax op zich . er zijn al genoeg technische harten etc beschikbaar echter worden ze niet op de markt gebracht, omdat anders het donorfonds jaarlijks tienduizenden euro's misloopt
geef maar het bewijs dat het niet zo isquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |