Ze liggen wel op mn nachtkastje (kruidvatmerk) maar ik neem ze (nog) niet standaard. Na zo'n aanval wel..quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:42 schreef Linda2205 het volgende:
Lily, helpen Rennies niet? Overdag zing ik het altijd wel uit met maagzuur, maar 's nachts neem ik er standaard 2 voor het slapen gaan, anders zit ik gegarandeerd na een uur rechtop in bed, blegh!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:44 schreef Reintji het volgende:
Zal me hier ook eens melden dan.
Tweeling opkomst op 29 januari! OP waardig?
Dank, dankquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:46 schreef Linda2205 het volgende:
Reintji, gefeliciteerd! Is de mama ook een Fok!ster?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gefeliciteerd!! Leuk zeg een tweelingquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:44 schreef Reintji het volgende:
Oh neequote:Op dinsdag 1 september 2009 13:40 schreef happyme28 het volgende:
Tan had denk niet door dat ze 'm dichtgooide
No problemquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:56 schreef Tan het volgende:
[..]
Oh neeIk klik inderdaad vaak meteen weg na plaatsing
![]()
Bedankt voor het openen
Ik was gister bij de gyn en die zei dat alles nog mooi dichtzat. En dan toch teleurgesteld zijn hah, met 37+4quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:14 schreef Stiemie het volgende:
Ah nee dan is dit gewoon jouw maand Linda![]()
Ik merk hier nog niks dat op een aanstaande bevalling wijst en moet zeggen dat ik dat nog wel prima vind eigenlijk Nu de blaasontstekingen weg zijn voel ik me prima en heb ik ook niet meer het idee dat het snel kan gebeuren, maar je weet maar nooit he?
Ik denk trouwens ook dat Mefke een jochie krijgt. Mooie verdeling: 2 jongens en 2 meisjes voor de 17-september-mama's die trouwens nog maar 1 iemand boven zich in de lijst hebben staan![]()
quote:
Wat is erger, dat eerste of dat laatste?quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:11 schreef Takkembah het volgende:
Ik zag net tot mijn schrik dat ik nummertje 8 ben![]()
en dat me rennies op zijn
Zelfs in 10u red je het niet in dit topic met alle tvp-tjes, f5jes,quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:23 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Wat is erger, dat eerste of dat laatste?
En nieuwe kansen voor de 17 september mama's...ik vrees niet dat ik in dit topic ga bevallen. Dan zou ik nou toch iets moeten merken zou je zeggen. Alhoewel mijn eigen mama over haar eerste kindje (ik dus) ook maar een uurtje of 10 gedaan heeft....
Weet ik, maar een hele dag zonder Rocka gebeurd eigenlijk nooit..en in andere topics heb ik d'r ook nog niet gezien vandaag...quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
rocka heeft nog geen meldplicht heur.
hier een klein beetje hoop dat beeb indaalt.... heb toch een druk-gevoel op mijn onderkant! ik dacht dat het van gister van het fietsen kwam, maar heb er nu nog last van
doet niks aan het feit af dat het niet opmerkelijk is, toch?quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
rocka heeft nog geen meldplicht heur.
Cavia's zijn ook heel leukquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:39 schreef mefke79 het volgende:
Wij weten niet wat het wordt. En er zijn een aantal mensen die dat maar niet willen geloven. Die krijgen nu als standaard antwoord als ze vragen wat het wordt: "een cavia".
Ik heb heel lang gedacht een jongetje, toen effe een meisje en nou denk ik weer jongetje. Maar dat komt, denk ik, doordat we em zo consequent Driekus noemen. Werktitel van de volgende zal wel iets vrouwelijks worden, kijken of het dan anders aanvoelt...
De bevalling gaat vast soepeler dan van 3,5kg babyquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:42 schreef lily het volgende:
[..]
ja, maar om daar nou al dat gedoe van een zwangerschap voor te doorstaan
hmwah, met 15 uur fikse ontsluitingsweeen erbij maakt het geen drol uitquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:47 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
De bevalling gaat vast soepeler dan van 3,5kg baby
Ergens denk ik dat die niet zo aaibaar meer zijnquote:Op dinsdag 1 september 2009 15:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Of het is een uit de kluiten gewassen caaf van 3.5 kilo
hier heb ik Roy 8 maanden lang voor een meid "uitgescholden"was er echt van overtuigd dat ik zwanger was van een meid.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:39 schreef mefke79 het volgende:
Wij weten niet wat het wordt. En er zijn een aantal mensen die dat maar niet willen geloven. Die krijgen nu als standaard antwoord als ze vragen wat het wordt: "een cavia".
Ik heb heel lang gedacht een jongetje, toen effe een meisje en nou denk ik weer jongetje. Maar dat komt, denk ik, doordat we em zo consequent Driekus noemen. Werktitel van de volgende zal wel iets vrouwelijks worden, kijken of het dan anders aanvoelt...
quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Of het is een uit de kluiten gewassen caaf van 3.5 kilo
Als je een beetje mee blijft kletsen en ons op de hoogte houdt wel.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:44 schreef Reintji het volgende:
Pret echo met 17,5 week omdat er hier een babyzaak in de uitverkoop (opheffing is) en alles met 70% korting verkocht wordquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:48 schreef happyme28 het volgende:
Co_Ol, succes bij de echo morgen. Is dat de officiele 20 weken echo of een pretecho voor geslachtsbepaling?
Jeetje Rocka ik schrok ervan. Want als jij in de top 10 staat, sta ik er ook vast in. Even geteld in inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Welkom nieuwe aanstaande ouders!![]()
Ik was er al weer. Ik zat wat minder in mijn vel maar gaat nu wel weer![]()
En ik sta in de top 10!Maar dat kan nog helemaal niet want ik ben nog niet klaar met alles!
Ik vind de z.yoga niet zo leuk, maar dat komt omdat ik er te weinig geduld voor heb. Het is in ieder geval wel leerzaam. Zit er ook een partnerles bij? Die was wel heel leuk. Dan komen de partners mee en gaan ze leren hoe ze je het best kunnen helpen om de weeen op te vangen. Was heel nuttig en mijn vriend vond het ook echt leerzaam.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:35 schreef Incantrix het volgende:
Owja, en vanaaf dus de eerste sessie yoga voor dames met modelletje beached whale, ben benieuwdWie zei nu dat het leuker was als verwacht? Thnx voor de heads up, ben benieuwd! En ik heb een beetje op internet zitten kijken naar spulletjes die we nog moeten en nu wil ik dus alles kopen.. NU!
Maar dat vind mijn saldo niet leuk, stom hoor
Ik was dat. Hoop dat het jou ook bevalt! Moest wel beetje m'n lach in houden in het begin, want het was dus echt zo vooroordeel-yoga, beentjes gekruist en hmmmmmmmm zeggenquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:35 schreef Incantrix het volgende:
Owja, en vanaaf dus de eerste sessie yoga voor dames met modelletje beached whale, ben benieuwdWie zei nu dat het leuker was als verwacht? Thnx voor de heads up, ben benieuwd! En ik heb een beetje op internet zitten kijken naar spulletjes die we nog moeten en nu wil ik dus alles kopen.. NU!
Maar dat vind mijn saldo niet leuk, stom hoor
Das niet erg, dan gaan de 17 septemberdames eerst, goed? Al wat meer bekend over de verbouwing, lijkt me niet leuk zo, beetje stressvolquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef RockabeIIa het volgende:
En ik sta in de top 10!Maar dat kan nog helemaal niet want ik ben nog niet klaar met alles!
Ja zoiets, kunnen we ook aan de kamer beginnen om die in te richten voor een meisje of jongen. Natuurlijk zijn we zelf ook heel erg benieuwd wat het word en het is een 8 weken geleden dat we ons spruitje voor het laatst gezien hebbenquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:35 schreef Incantrix het volgende:
Co_Ol, veel plezier met de echo alvast! (Al kan ik de reden niet helemaal volgen, domme ik.. Vanwege die uitverkoop is het handig om te weten ivm de kleuren die jullie aanschaffen ofzo?)
Ik moet maandag bloed laten prikken, dan krijg ik twee weken later de uitslag en dan weet ik meer. Dus hoe dan ook hebben mijn aderen even tijd om tot rust te komen (gelukkig!)quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:36 schreef Incantrix het volgende:
Oh, en Troel, weet je al meer van die laatste keer infuus? Is dat nog de bedoeling, of is het niet aangeslagen?
Ah thanks, was al aan het bedenken wat dat andere middel ook alweer was.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:12 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente: gaviscon en dan in de vloeibare vorm, werkt hier vele malen beter dan rennies. En ik vind kauwen/bijten zo lastig als ik last van maagzuur heb, dus dat is ook erg fijn...
Helemaal mee eens want 17 september is ook mijnquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:35 schreef Incantrix het volgende:
Ennuhm, 17 september-mama's, ik vind jullie uitgerekende datum ook een mooie hoorDan is mijn vader jarig
quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:35 schreef Incantrix het volgende:
En ik schrok daarnet even, ik opende dit topic, keek in een halve seconde langs het OP-lijstje en zag Lijnloos meteen staan. Dus ik ging van "weh? Ik dacht dat Lijnloos pas ná mij was uitgerekend, maar ze staat voor mij.." Dacht even dat ik het niet goed had onthouden, tót ik goed keek..Ieks!!
Dames wat doen jullie me aanquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:10 schreef Ssserpente het volgende:
Lijnloos, alweer 30 weken? Wat ga je hard!![]()
Da's wel verstandig om even te bellen zodat hij er vanaf weet. Mocht je ineens medicatie nodig hebben, houden ze rekening met je zwangerschap.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:13 schreef Keshet het volgende:
Moet je eigenlijk ook aan je huisarts vertellen dat je zwanger bent? (Zo ja: dan moet ik even gaan zoeken, ik weet niet precies meer welke huisarts ik heb.)
Ik heb het inderdaad via een andere OUD user hier die ervaring had met die praktijk. Vaak is het zo dat je in een praktijk meerdere verloskundigen hebt en je niet een 'vaste' hebt, dus echt kiezen heeft niet veel zin dan, anders moet je bijv. 5 verschillende vk's spreken. Maar je kunt natuurlijk wel websites afstruinen om te zien wat je aanspreekt en misschien in je omgeving bekenden vragen om hun ervaring?quote:Net even gegoogled naar een verloskundige. Waar hebben jullie je keuze op gebaseerd? Afstand, mond-tot-mond reclame, etc? ? Kun je eigenlijk rondshoppen voor een verloskundige? Dus bij een paar een praatje houden en je daarna pas definitief aanmelden? 'T lijkt me toch wel belangrijk dat er ook een beetje een persoonlijke klik is met je verloskundige?
potver....dus daar gaat je maagzuur niet van weg...quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:45 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn ha heb ik niet verteld dat ik zwanger ben. Geloof dat ie sowieso automatisch een kopie van alle bloeduitslagen e.d. ontvangt.
Karin, ons kindje is ingedaald.
Dat zat ik me ook net te bedenken idd... En een grapefruit eten is al helemaal geen aanrader...quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
potver....dus daar gaat je maagzuur niet van weg...
Ja he, en dus ook vandaag al de kraamintake op de voicemail, nouja deze maand is inderdaad wel net in mijn 7e maand, lekker vlotquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:44 schreef Aoraki het volgende:
Poppejans, nu al je kraampakket, das wel heel erg bijtijds.
ja het gaat echt snel!quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:56 schreef Poppejans het volgende:
Karin met meldplicht! Wat gaat het toch snel zeg. Leuke foto's heb jij trouwens op je hyves staan, en ik zag Poppedein volgens mij in jouw vriendenlijstje!
Nee, we maken het wel bekent na verloop van tijdquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:58 schreef Incantrix het volgende:
Co_OL, ik kan het me sowieso wel voorstellen hoor, altijd leuk om te kijkenWij zouden het kamertje dat we nu aan het maken zijn óók voor een meisje gemaakt hebben, maar omdat er blauw involved is denkt iedereen dat we dit zo gedaan hebben omdát het een jochje wordt. Nouja, ze denken maar
Mogen wij van jullie ook weten wat het wordt, of blijft het buiten jullie tweetjes top secret?
ik gok Keesquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:31 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Voor de naam maakt het trouwens niet uit wat het is
Ik had bij L. met een kennis van mij dat we 3 maanden scheelden in uitgerekende datum. Uiteindelijk scheelden we maar 1,5 maandquote:Op woensdag 2 september 2009 06:30 schreef Ca.ra het volgende:
Raar idee joh, als een van jullie nou een dag of zes overtijd gaat dan schelen onze kindjes een maand, terwijl ze op de zelfde dag gebouwd zijn.
Bleh, balen zeg? Mentholzalf misschien? Of mag dat niet als je zwanger bent?quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:48 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Maar goed de kriebels zijn nog niet weg. Ze had speciaal spul gekocht, maar dat heeft niet geholpen. Morgen naar een of andere drogist om daar te kijken wat ze hebben. Nu is het tot huilens toe aan alleen maar ellende
Ik had je post helemaal gemistquote:
Oh, echt he? En het leukste is dat je het ook allemaal nódig hebt, dus je hebt gewoon permissie om je volledig koopziek te gedragen en er is niemand die begint te roepen dat je het misschien wat rustiger aan zou moeten doen ofzoquote:Op woensdag 2 september 2009 08:28 schreef Tan het volgende:
@incantrix... leuk is dat hè, babyshoppen op internetIk heb zelf ook een aantal dingen in besteling staan, waaronder een schattig shirtje van Lipfish
![]()
En een rol Pip-behang voor het babyhoekje in onze slaapkamer
Ik kan niet wachten
![]()
Haha, nou, inderdáád, ik wil er best wonen hoor, het water is ook extra verwarmd, zó fijn.. Normaal zou ik al gaan zweten bij het idee, maar nú..quote:Op woensdag 2 september 2009 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Incantrix, daar voelen walvisjes zich toch het best he? In 't waterEn spannend he, zo'n eerste pakje? Ik heb een goodmoodkid pakje als eerste pakje en ik wilde daar persé een mutjes en sokjes bij van goodmoodkid, maar mijn kleur is al tijden uitverkocht en wordt pas in september of oktober aangevuld.. heb voor de zekerheid dus maar een ander mutsje gekocht. Heb vanochtend nog verliefd naar het setje liggen staren
Zo moeilijk voor te stellen dat ons meisje dat straks draagt!
![]()
Herkenbaar!quote:Op woensdag 2 september 2009 09:25 schreef Lijnloos het volgende:
Blub!
Maar die goodmoodsite is gevaarlijk zeg... IK WIL ALLES!!!
quote:Op woensdag 2 september 2009 09:28 schreef mama_papa het volgende:
Heb voor het eerst echt het besef dat de 'bubbeltjes' in mijn buik van beebje afkomtHeerlijk gevoel!
Heb trouwens ook een babysound via mp gekocht, heb het hartje best snel gevonden en heb het ook gelijk opgenomen, GE-WEL-DIG!!Om verliefd op te worden
Ik ben er ook wel een beetje door van slag geraakt eigenlijk. Ik heb dat over dat niet steriliseren van flesjes gisteren ook even aangekaart in de yogales en die hadden er allemaal nog nooit van gehoord. Daarna nog met vriend besproken en we hebben besloten dat we toch gewoon gaan steriliseren en de kraamzorg moet daar maar gewoon in meegaan. Het voelt toch fijner.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:27 schreef mefke79 het volgende:
Xenia, dat van die slaapzakjes lijkt me redelijk onzin. Volgens mij kun je bij oa hema een slaapzak kopen die helemaal van katoen is. En dat van fleece wist ik ook niet...ik heb ergens zo'n foldertje...effe zoeken.Aha ook online gevonden gevonden. Hier staat er weer niks over. Ik vind dat toch zo onhandig, dat zelfs kraamzorginstanties elkaar gaan tegenspreken.
Oeh heerlijkquote:Op woensdag 2 september 2009 09:28 schreef mama_papa het volgende:
Heb voor het eerst echt het besef dat de 'bubbeltjes' in mijn buik van beebje afkomtHeerlijk gevoel!
Heb trouwens ook een babysound via mp gekocht, heb het hartje best snel gevonden en heb het ook gelijk opgenomen, GE-WEL-DIG!!Om verliefd op te worden
Ahhh, dus lakentje en dekentje is eigenlijk toch wel gewoon standaard de eerste 3 maanden? Dat verklaart een hoop dan. Thanks!quote:Op woensdag 2 september 2009 09:44 schreef freecell het volgende:
Xenia ik ben na een maand of 3 inderdaad met slaapzakjes begonnen. Die eerste drie maanden zijn ze nog niet zo heel erg bewust van dat soort dingen, liggen ze nog vrij stil en maakt het weinig uit, maar dan moeten ze er langzamerhand toch aan wennen
In echte fleece zit nogal wat kunststof waardoor het kan gaan broeien.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:50 schreef Sorbootje het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met fleece? Niet dat ik fleecedekentjes heb ofzo, maar vroeg het me af..
Ik geloof dat ze zei dat het niet voldoende ademt. Dat geloof ik ook wel inderdaad. Ik had van iemand een 2e hands fleecedekentje gekregen en die ga ik weg doen.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:50 schreef Sorbootje het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met fleece? Niet dat ik fleecedekentjes heb ofzo, maar vroeg het me af..
Lakentje en dekentje (later dekentje in hoesje) houd ik er sowieso inquote:Op woensdag 2 september 2009 09:51 schreef Xenia het volgende:
[..]
Ahhh, dus lakentje en dekentje is eigenlijk toch wel gewoon standaard de eerste 3 maanden? Dat verklaart een hoop dan. Thanks!
Het is ook gewoon één groot complot volgens mijquote:Op woensdag 2 september 2009 10:03 schreef Lijnloos het volgende:
Met het uitzoeken van wat we allemaal moeten hebben straks ben ik nu ook in de jungle van beddegoed beland...Ik voel me echt een debiel, maar misschien maar eens naar zo'n zaak om te zien hoe en wat... want hoe moet wat en waar? Ik snap hem effe niet meer
Gisteren hier in Haaksbergen dus nog fleece in de brand geschotenquote:Op woensdag 2 september 2009 09:55 schreef freecell het volgende:
[..]
In echte fleece zit nogal wat kunststof waardoor het kan gaan broeien.
Maar fleece voor baby's is vaak gewoon katoen en dat is geen probleem, even etiketjes lezen
Gewoon zorgen dat je het lijstje in huis hebt, kraamverzorgster doet de restquote:Op woensdag 2 september 2009 10:03 schreef Lijnloos het volgende:
Met het uitzoeken van wat we allemaal moeten hebben straks ben ik nu ook in de jungle van beddegoed beland...Ik voel me echt een debiel, maar misschien maar eens naar zo'n zaak om te zien hoe en wat... want hoe moet wat en waar? Ik snap hem effe niet meer
Op de achterkant van de prenatal lakentjes verpakkingen staat het hele 'bed-opmaak-stappen-plan'. Erg handig vond ik datquote:Op woensdag 2 september 2009 10:03 schreef Lijnloos het volgende:
Goodmoodkid ken ik weer niet. Is het verantwoord als ik op die site ga kijken?quote:Op woensdag 2 september 2009 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Incantrix, daar voelen walvisjes zich toch het best he? In 't waterEn spannend he, zo'n eerste pakje? Ik heb een goodmoodkid pakje als eerste pakje en ik wilde daar persé een mutjes en sokjes bij van goodmoodkid, maar mijn kleur is al tijden uitverkocht en wordt pas in september of oktober aangevuld.. heb voor de zekerheid dus maar een ander mutsje gekocht. Heb vanochtend nog verliefd naar het setje liggen staren
Zo moeilijk voor te stellen dat ons meisje dat straks draagt!
Ik moest ook even denken hoor... Ik dacht huh? Een vierling? Oh nee, zijzelf en partner erbij, een tweeling dan? Ooooh neeee wachtquote:Op woensdag 2 september 2009 10:38 schreef freecell het volgende:
Octo stickertje![]()
[..]
ok, deze snapte ik echt pas na 5x lezenkon wel zwanger zijn
quote:Op woensdag 2 september 2009 10:43 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik moest ook even denken hoor... Ik dacht huh? Een vierling? Oh nee, zijzelf en partner erbij, een tweeling dan? Ooooh neeee wacht
Ja, irritant is dat, ik wou ook een geheel bijpassend setje maar ben uiteindelijk voor een shirtje met zn naam erop gegaan en een broekje.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb een goodmoodkid pakje als eerste pakje en ik wilde daar persé een mutjes en sokjes bij van goodmoodkid, maar mijn kleur is al tijden uitverkocht en wordt pas in september of oktober aangevuld..
ow maar behang enzo hebben we al klaarstaan hoor... en gordijntjes al besteld..quote:Op woensdag 2 september 2009 11:34 schreef Lijnloos het volgende:
Kleur voor het kamertje vind ik ook best lastig... er zijn zoveel kleuren die ik leuk vind. Nou hebben we de meubeltjes al wel besteld, maar die passen volgens mij echt overal wel bij (behalve zwart misschien, maar da's geen kleur)... Ik neig richting lekker fris, maar welke fris dan... binnenkort maar es de gamma/praxis/karwei instappen en behangideeen op doen.
D'r tasje aan het inpakkenquote:Op woensdag 2 september 2009 13:45 schreef Stiemie het volgende:
Ons meisje is vandaag trouwens echt idioot druk van binnen...
Ow, geldt dat ook voor tijdelijke contracten?quote:Op woensdag 2 september 2009 13:22 schreef Stiemie het volgende:
Ymme en lijnloos wat vervelend zeg. Helaas voor mij ook een herkenbare situatie... Mocht je zelf ontslagen worden en je bent al zichtbaar zwanger, dan moeten ze je in ieder geval uit blijven betalen tot 6 weken na je zwangerschapsverlof Geeft misschien nu toch even een wat fijner gevoel als je weet dat je nog even de tijd hebt
Nee, het zou nietquote:Op woensdag 2 september 2009 13:56 schreef Incantrix het volgende:
Lindaaaa, wooow!! Spannend! Heb je wat van het vocht op kunnen vangen misschien? *slaat meteen door een stuitermodus* Zou het??
daar kom je vanzelf achterquote:Op woensdag 2 september 2009 14:07 schreef Linda2205 het volgende:
Nee....het zou niet... nou heb ik spijt dat ik het gezegd hebIk kan nog helemaal niet bevallen...ik weet niet hoe dat moet enzo... *kop in zand steekt*
Dat wil ik ook wel wetenquote:Op woensdag 2 september 2009 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, geldt dat ook voor tijdelijke contracten?
Jah, en dan hadden ze het al extra goed verdund omdat die mineralen zo zuur warenquote:Op woensdag 2 september 2009 14:13 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten
Voel je eigenlijk al of het infuus zijn werk doet Troel? Ik hoop hetKlinkt alsof ze de osmotische waarde van die vloeistof niet goed afgesteld hadden zoals jouw armen er aan toe zijn
![]()
De baby, maar die moet er dan wel eerst uitquote:Op woensdag 2 september 2009 14:09 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
MuuhWie wil m'n handje vast houden?
Volgens mij niet want een tijdelijk contract loopt gewoon af, zwanger of niet. Dit is wat ik op internet vond:quote:Op woensdag 2 september 2009 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, geldt dat ook voor tijdelijke contracten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog twee dagen, dan is het volle maan, zullen we dan maar effe bevallen? En Linda, ik zou eerder gaan dan jij, als jij al aan de gang bent hebben we een probleem, want ik voel nog niets (behalve dan een blauwe ribbenboog en een verrot bekken +been).
Lijnloos, jij ook ontslag. Lastig hoor...al gok ik dat het bij jou nog niet zo makkelijk zal zijn en je meer mogelijkheden krijgt omdat jullie afdeling gaat verhuizen. En dan zullen ze wel regelingen omheen hebben.
BJ, voor je de accentkleur kiest eerst even kijken of er in die kleur wel wat te krijgen is. Ik wilde grasgroen, maar alle frummeldingetjes en dekentjes enzo zijn in limegroen. Dus alles maar zelf gemaakt....
Oja, Driekus is juist lekker rustig voor zijn doen. Voel wel de hele tijd handjes, maar geen kontje/voetje tegen mijn ribben, is wel lekker om dat effe niet te voelen. Hij reageert wel meteen op mijn hand als ik die op mijn buik leg, dus hij is er nog gewoon....* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
quote:Op woensdag 2 september 2009 17:13 schreef freecell het volgende:
Ik heb weer een stickertje
Bloeddruk 120/60 HB 7,6 en bloeduitslagen verder goed.
Hartje was goed te horen en baarmoeder zat halverwege de navel.
Hoppa
Ow en ik kende de vlosdie werkt daar nu nog maar net, maar heeft dus bij mij in de klas gezeten
Leuk iemand
jah, 5 dagen voor de echo inderdaadquote:Op woensdag 2 september 2009 17:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
![]()
weer door de keuring! wat fijn!
volgende afspraak is je 20 weken echo al bijna toch???
quote:Op woensdag 2 september 2009 16:16 schreef mefke79 het volgende:
Linda effe smerig doenAt zeh spoiler: nee, dat heb ik inderdaad ook, maar dit was wel anders...maar goed...tis nog steeds rustig hier, dus kheb geen ideeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog twee dagen, dan is het volle maan, zullen we dan maar effe bevallen? En Linda, ik zou eerder gaan dan jij, als jij al aan de gang bent hebben we een probleem, want ik voel nog niets (behalve dan een blauwe ribbenboog en een verrot bekken +been).
Oja, Driekus is juist lekker rustig voor zijn doen. Voel wel de hele tijd handjes, maar geen kontje/voetje tegen mijn ribben, is wel lekker om dat effe niet te voelen. Hij reageert wel meteen op mijn hand als ik die op mijn buik leg, dus hij is er nog gewoon....
Maar volle maan vind ik ook goed hoor, doen we!
En baby's worden toch altijd rustiger voor de bevallingToch wel meer aan de gang bij jou dus
Twinkly, hoe was het op je werk?Lotte!
Noah!
Dat klopt, maar desondanks staat daar dus nog niets over die 6 weken doorbetalen bij een vast contractquote:Op woensdag 2 september 2009 14:49 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Volgens mij niet want een tijdelijk contract loopt gewoon af, zwanger of niet. Dit is wat ik op internet vond:
Ontslag bij zwangerschap en na bevalling
U heeft een baan en u bent zwanger of pas bevallen. Mag uw werkgever u dan ontslaan? Ontslag mag meestal niet in de volgende situaties:
als u zwanger bent;
als u bevallingsverlof heeft;
in de 6 weken na het bevallingsverlof.
Tijdelijk contract loopt af tijdens zwangerschap
Heeft u een tijdelijk contract dat afloopt tijdens uw zwangerschap? Dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen.
Bron: http://www.uwv.nl/particu(...)bevalling/index.aspx
Linda ga je nu toch als eerste?![]()
Ik denk dat Stiemie bedoelt dat ze je niet mogen ontslaan tot 6 weken na je bevallingsverlof, wat dus betekent dat ze door moeten betalen. Uiteraard moet je dan wel ook gewoon werken voor je geldquote:Op woensdag 2 september 2009 18:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat klopt, maar desondanks staat daar dus nog niets over die 6 weken doorbetalen bij een vast contract
Kan in principe meteen. Bij de meeste staat ook vanaf hoeveel maanden (meestal 0 dus). Maar niet de hele dag ofzo...gewoon eventjesquote:Op woensdag 2 september 2009 18:07 schreef Vlindur het volgende:
Dag dames!
Ben benieuwd of de 17 september dames ook bij elkaar in de buurt gaan bevallen. Heb nu het idee dat jullie allemaal een heel eind na elkaar gaan bevallen!![]()
Freecell, top dat je weer bent goedgekeurd!![]()
Wanneer mag je kindje in een wippertje? Als het ding op standje 'plat' kan dan mag dat toch al wel direct? Of zit er een 'vanaf zoveel maanden' aan vast?
Dat dacht ik dus ook ja. Maar werd tegen gesproken en dus dan hier maar even navragen hequote:Op woensdag 2 september 2009 18:20 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Kan in principe meteen. Bij de meeste staat ook vanaf hoeveel maanden (meestal 0 dus). Maar niet de hele dag ofzo...gewoon eventjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom had ik er ook zelf geen een gekocht nog..de maxi-cosi gaat ook prima voor dat kwartiertje wat ze er miss in zit in het begin..Maarja, als ze iets willen geven...dat was een van de weinige dingen die we niet haddenquote:Op woensdag 2 september 2009 18:39 schreef Incantrix het volgende:
Linda, dat is dus precies míjn gedachtengang.. Zo van niet heel nodig, maar wel handig misschien? Had al bedacht dat anders voor het begin de maxicosi ook nog wel even kon worden gebruikt met dat doel, het lijkt me zo veel makkelijker een stoeltje uit te zoeken als je een beetje kunt kijken wat er bij je kind past enzo. Dácht ik.. Maar aan de andere kant heb ik last van verzameldrift en ben ik zo bang dat ik niet alles in huis blijk te hebben dat ik nodig heb en dan op dat moment niet direct in staat zal zijn er iets mee te doen ofzo.. Waar je je al niet onzeker van kunt gaan voelen
Dat er al meerdere kleinkinderen zijn, moet toch niks uitmaken in wat je mag ''uitzoeken'', of als kadootje krijgt???quote:Op woensdag 2 september 2009 18:35 schreef Vlindur het volgende:
Van J's ouders krijgen we niks. Die zijn gewoon niet zoPlus het feit dat het voor hun kleinkind nummer 5 is
Mijn ouders hebben straks 20 kleinkinderen.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:46 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat er al meerdere kleinkinderen zijn, moet toch niks uitmaken in wat je mag ''uitzoeken'', of als kadootje krijgt???
Hier ongeveer hetzelfde, hoor. Ik vind ook niet dat je er zo maar vanuit mag gaan dat je (schoon-)ouders zo maar het kamertje of de kinderwagen gaan kopen. Maar als ik hoor en zie wat anderen soms allemaal krijgen word ik wel eens een tikkeltje jaloers. Wij hebben gewoon echt alles zelf aangeschaft en vrijwel niets gekregen (ja, na de bevalling wel eens wat kleertjes). En bij deze 2e zwangerschap al helemaal niet. Niet eens felicitatie-kaartjes, geloof ikquote:Op woensdag 2 september 2009 18:35 schreef Vlindur het volgende:
Co_ol! Een meisje!Feli!
Wij krijgen van mijn ouders een halve kinderwagen en bergen kleertjes![]()
Van J's ouders krijgen we niks. Die zijn gewoon niet zoPlus het feit dat het voor hun kleinkind nummer 5 is
![]()
En om spullen vragen bij de aanstaande ooms en tantes durf ik niet hoor![]()
Bij een tweede wordt het wel hard minder inderdaadquote:Op woensdag 2 september 2009 18:57 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Hier ongeveer hetzelfde, hoor. Ik vind ook niet dat je er zo maar vanuit mag gaan dat je (schoon-)ouders zo maar het kamertje of de kinderwagen gaan kopen. Maar als ik hoor en zie wat anderen soms allemaal krijgen word ik wel eens een tikkeltje jaloers. Wij hebben gewoon echt alles zelf aangeschaft en vrijwel niets gekregen (ja, na de bevalling wel eens wat kleertjes). En bij deze 2e zwangerschap al helemaal niet. Niet eens felicitatie-kaartjes, geloof ik
Oh wacht, mijn moeder had al een zak vol kleertjes gekocht dit keer... Meisjeskleertjesquote:Op woensdag 2 september 2009 18:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij een tweede wordt het wel hard minder inderdaad
Al heb ik wel een paar kaartjes gekregen en wat héle kleine kleertjes
Maar meer van vrienden dan van ouders deze keer
kaartjes ook maar een paarquote:Op woensdag 2 september 2009 18:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij een tweede wordt het wel hard minder inderdaad
Al heb ik wel een paar kaartjes gekregen en wat héle kleine kleertjes
Maar meer van vrienden dan van ouders deze keer
Same here… Vooral 's nachts.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Die spoiler is ook op mij van toepassing, geloof ik... Het leek potverdrie net echt afgelopen weekend
Er staat toch dat ze je niet tijdens je zwangerschapsverlof mogen ontslaan en ook niet in de zes weken daarna? Lijkt me nou niet zo heel ingewikkeldquote:Op woensdag 2 september 2009 18:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat klopt, maar desondanks staat daar dus nog niets over die 6 weken doorbetalen bij een vast contract
Wat bijzonder zeg, dat is inderdaad wel heel erg lief!!!quote:Op woensdag 2 september 2009 20:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben van wederzijdse ouders kadootjes gekregen, maar het mooiste vind ik nog dat ik elke paar weken van mijn mams een gedichtje krijg....zo lief!
Ik had echt zoiets 3 streepjes????? jongen????? maar na meerdere keren kijken zag ik ook een hamburgerquote:Op woensdag 2 september 2009 21:16 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Leuk Co_oL
Maar goed even dezelfde reactie als jou : Ze moet dus drie streepjes zien voor een meisje en voor een jongen?
Ik zie inderdaad wel een hamburger, maar zijn er moeders die hier eea kunnen verduidelijken.
Ik wil het zelf aan de ene kant wel weten, maar het leukste is natuurlijk dat ik het kan zien op de echo
Wat mooi!quote:Op woensdag 2 september 2009 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik kan wel een gedichtje hier neerzetten wat ik van mijn mama kreeg:
Deze bijv. bij het eerste schopje:
Het is of alles zingt in mij
Het is of alles lacht
Ik heb je gevoeld, daarnet
heel even, maar heel zacht
Je bent in mijn aan t' vlinderen
Danst als een donzen veertje
Ik hou mijn adem in en wacht...
Toe, doe het nog een keertje?
veel plezier morgen en vergeet niet te genieten en alle momenten goed op te slaan.... laat je niet leven maar (be)leef zelf de dag!quote:Op woensdag 2 september 2009 20:49 schreef ymme het volgende:
Ik ben best een beetje zenuwachtig
Morgenvroeg is het dan zover. Dan krijg ik een andere achternaam
Haha ik zie de naam van het plaatje nu ineensquote:Op woensdag 2 september 2009 21:26 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ik had echt zoiets 3 streepjes????? jongen????? maar na meerdere keren kijken zag ik ook een hamburger![]()
Dit was de eerste check daar was het niet zo duidelijk te zien, en bij de 2de check zegt ze voor 99% zeker een meisje![]()
[ afbeelding ]
Alle zwitsal producten zijn nu bij etos 2 halen 1 betalen, ook de mama serie dusquote:Op donderdag 3 september 2009 07:26 schreef happyme28 het volgende:
Ik krijg ook wat last van uitdroging dus wilde eigenlijk die producten uit de Zwitsal mama serie gaan halen. Ik ben nogal gevoelig voor smeerseltjes dus misschien beter maar iets anders kiezen.
quote:Op donderdag 3 september 2009 07:37 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Alle zwitsal producten zijn nu bij etos 2 halen 1 betalen, ook de mama serie dusMisschien heb je er wat aan
Vannacht werd ik weer wakker van de kleineHeerlijk gevoel om een keer niet wakker te worden voor het plassen, maar door de kleine
![]()
Mijn moeder merkte trouwens gisteren op, dat mijn buik echt weer dikker is gewordenGrappig dat mensen dat eerder zien dan jijzelf
Ik schreef het meer als 'ik wilde ze gaan kopen, maar gezien de ervaring van Rocka, kan ik het maar beter niet doen'quote:Op donderdag 3 september 2009 07:37 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Alle zwitsal producten zijn nu bij etos 2 halen 1 betalen, ook de mama serie dusMisschien heb je er wat aan
Tsja, ben nog al een controlfreakquote:Op donderdag 3 september 2009 08:53 schreef RockabeIIa het volgende:
happy, ik zou er lekker van genieten dat het allemaal nog effe duurt en je nog helemaal niets hoeftJe hoeft alleen maar te zorgen voor jezelf en de inhoud van je buik en da's toch meer dan genoeg!
Dat speelt indirect ook wel mee. Ik heb naast het gevoel dat ik nu niet veel kan, het gevoel dat ik straks weer zo weinig tijd heb om alles te regelenquote:Op donderdag 3 september 2009 09:01 schreef Sorbootje het volgende:
Ik snap je happy! Maar geloof me, voor je het weet ben je alweer aan het eind van je zwangerschap en dan snap je niet waar al die tijd gebleven is!
Bevallingsplan... oh ja... wat zet je daar allemaal in? Gewoon hoe jij wilt dat het verloopt ofzo?quote:Op donderdag 3 september 2009 09:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Oja... bevallingsplan nog afmaken! Dat wordt wel een beetje tijd, geloof ik
30 daagjes nog maar...
Iets meer dan 25 weken ben ik dan. Ze hadden aangeraden om er tussen de 22 en 28e week mee te beginnen dus kwam mooi uit zo.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:17 schreef Sorbootje het volgende:
Bij de ontspanningsoefeningen van de pufclub val ik consequent in slaap. Heerlijk!
Hoeveel weken ben je als je pufclub begint? (ja ik zou het nu zelf kunnen gaan uitrekenen)
Ja dat komt dan inderdaad mooi uit.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:22 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Iets meer dan 25 weken ben ik dan. Ze hadden aangeraden om er tussen de 22 en 28e week mee te beginnen dus kwam mooi uit zo.
Rocka, wil je veel anders dan bij B.? Of had je toen geen bevallingsplan? Wel handig om 'ervaring' te hebben denk ik bij het opschrijven wat je precies wilt.
En dat doet me weer beseffen dat ik niet mag klagen. Eigenlijk heb ik gewoon geluk dat het allemaal tot nu toe zonder 'problemen' verloopt.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:21 schreef Vlindur het volgende:
Happy, dat grote gat heb ik niet gehad, ze kwamen er al vrij snel achter dat ik bij een gynaecoloog onder controle moest.. En daar moet ik nu elke 3 weken heen.
Ach, verder heb ik een droomtijd. Ik heb helemaal geen kwaaltjes en ook nooit gehad. Dat ik nu in het ziekenhuis ben voelt dus ook zo raar omdat ik er geen last van heb.. Alleen de kleine krijgt er straks waarschijnlijk last van. En dan nog zal ik me goed voelenquote:Op donderdag 3 september 2009 09:25 schreef happyme28 het volgende:
[..]
En dat doet me weer beseffen dat ik niet mag klagen. Eigenlijk heb ik gewoon geluk dat het allemaal tot nu toe zonder 'problemen' verloopt.
quote:Op donderdag 3 september 2009 09:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Happy, er ging zo veel mis en ik was zo buiten mezelf dat ik geen beslissingen kon nemen op dat moment. Als ik dat van tevoren al vast leg hoeft dat niet meer
Klein voorbeeldje: mijn hele armen werden lek geprikt omdat degene die me het infuus moest prikken het gewoonweg nog leren moest. Daar wil ik me niet meer voor lenen. Ik had 6 zwarte plekken op mijn armen incl. vochtbulten omdat het niet goed ging.
Goed plan...!quote:Op donderdag 3 september 2009 09:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar deze keer ga ik gewoon in een mum van tijd bevallen, zonder kleerscheuren en zonder problemen en lig ik 2 uurtjes erna gewoon lekker thuis in mijn eigen bedje met al mijn mannen
quote:Op donderdag 3 september 2009 09:40 schreef RockabeIIa het volgende:Als dat nou het ergste was...
Maar dat was het niet!!!
Maar deze keer ga ik gewoon in een mum van tijd bevallen, zonder kleerscheuren en zonder problemen en lig ik 2 uurtjes erna gewoon lekker thuis in mijn eigen bedje met al mijn mannen
Ik woon niet echt in de beste wijk van deze stad en dat was ik even vergeten. Resultaat pufclub, gemiddelde IQ 'ow, ik dacht dat de baby uit je navel kwam'quote:Op donderdag 3 september 2009 09:58 schreef Lijnloos het volgende:
Dat klinkt erg resoluut....Verklaar?!
Ik dacht echt 'wat slikt ze dan voor rommelquote:
heb je jeuk van de buikencreme van zwitsal??quote:Op donderdag 3 september 2009 10:35 schreef RockabeIIa het volgende:
mefke, heerlijk dat je zo lang kunt slapen!
Ik smeer liever effe helemaal niks want alles irriteert, zelf douchen is niet grappig meer...
Heb net wel gebeld met de zwitsal-infolijn en moet het goedje terugsturen. Gaan ze nakijken of het wel goed is.Beetje jammer van die 7 euro (+ de 16 van dat andere potje eucerin om jeuk tegen te gaan, maar dat helpt ook niet dus nu laat ik het gewoon droog). Ik vind het wel erg extreem hoeveel klachten je erover kunt vinden op het web.
Ja, van de buikbalsem... enorme uitslag ook. Lekker op een buik die al op spanning staat en zo...quote:Op donderdag 3 september 2009 10:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
heb je jeuk van de buikencreme van zwitsal??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |