Ja, irritant is dat, ik wou ook een geheel bijpassend setje maar ben uiteindelijk voor een shirtje met zn naam erop gegaan en een broekje.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb een goodmoodkid pakje als eerste pakje en ik wilde daar persé een mutjes en sokjes bij van goodmoodkid, maar mijn kleur is al tijden uitverkocht en wordt pas in september of oktober aangevuld..
ow maar behang enzo hebben we al klaarstaan hoor... en gordijntjes al besteld..quote:Op woensdag 2 september 2009 11:34 schreef Lijnloos het volgende:
Kleur voor het kamertje vind ik ook best lastig... er zijn zoveel kleuren die ik leuk vind. Nou hebben we de meubeltjes al wel besteld, maar die passen volgens mij echt overal wel bij (behalve zwart misschien, maar da's geen kleur)... Ik neig richting lekker fris, maar welke fris dan... binnenkort maar es de gamma/praxis/karwei instappen en behangideeen op doen.
D'r tasje aan het inpakkenquote:Op woensdag 2 september 2009 13:45 schreef Stiemie het volgende:
Ons meisje is vandaag trouwens echt idioot druk van binnen...
Ow, geldt dat ook voor tijdelijke contracten?quote:Op woensdag 2 september 2009 13:22 schreef Stiemie het volgende:
Ymme en lijnloos wat vervelend zeg. Helaas voor mij ook een herkenbare situatie... Mocht je zelf ontslagen worden en je bent al zichtbaar zwanger, dan moeten ze je in ieder geval uit blijven betalen tot 6 weken na je zwangerschapsverlof Geeft misschien nu toch even een wat fijner gevoel als je weet dat je nog even de tijd hebt
Nee, het zou nietquote:Op woensdag 2 september 2009 13:56 schreef Incantrix het volgende:
Lindaaaa, wooow!! Spannend! Heb je wat van het vocht op kunnen vangen misschien? *slaat meteen door een stuitermodus* Zou het??
daar kom je vanzelf achterquote:Op woensdag 2 september 2009 14:07 schreef Linda2205 het volgende:
Nee....het zou niet... nou heb ik spijt dat ik het gezegd hebIk kan nog helemaal niet bevallen...ik weet niet hoe dat moet enzo... *kop in zand steekt*
Dat wil ik ook wel wetenquote:Op woensdag 2 september 2009 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, geldt dat ook voor tijdelijke contracten?
Jah, en dan hadden ze het al extra goed verdund omdat die mineralen zo zuur warenquote:Op woensdag 2 september 2009 14:13 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten
Voel je eigenlijk al of het infuus zijn werk doet Troel? Ik hoop hetKlinkt alsof ze de osmotische waarde van die vloeistof niet goed afgesteld hadden zoals jouw armen er aan toe zijn
![]()
De baby, maar die moet er dan wel eerst uitquote:Op woensdag 2 september 2009 14:09 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
MuuhWie wil m'n handje vast houden?
Volgens mij niet want een tijdelijk contract loopt gewoon af, zwanger of niet. Dit is wat ik op internet vond:quote:Op woensdag 2 september 2009 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, geldt dat ook voor tijdelijke contracten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog twee dagen, dan is het volle maan, zullen we dan maar effe bevallen? En Linda, ik zou eerder gaan dan jij, als jij al aan de gang bent hebben we een probleem, want ik voel nog niets (behalve dan een blauwe ribbenboog en een verrot bekken +been).
Lijnloos, jij ook ontslag. Lastig hoor...al gok ik dat het bij jou nog niet zo makkelijk zal zijn en je meer mogelijkheden krijgt omdat jullie afdeling gaat verhuizen. En dan zullen ze wel regelingen omheen hebben.
BJ, voor je de accentkleur kiest eerst even kijken of er in die kleur wel wat te krijgen is. Ik wilde grasgroen, maar alle frummeldingetjes en dekentjes enzo zijn in limegroen. Dus alles maar zelf gemaakt....
Oja, Driekus is juist lekker rustig voor zijn doen. Voel wel de hele tijd handjes, maar geen kontje/voetje tegen mijn ribben, is wel lekker om dat effe niet te voelen. Hij reageert wel meteen op mijn hand als ik die op mijn buik leg, dus hij is er nog gewoon....* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
quote:Op woensdag 2 september 2009 17:13 schreef freecell het volgende:
Ik heb weer een stickertje
Bloeddruk 120/60 HB 7,6 en bloeduitslagen verder goed.
Hartje was goed te horen en baarmoeder zat halverwege de navel.
Hoppa
Ow en ik kende de vlosdie werkt daar nu nog maar net, maar heeft dus bij mij in de klas gezeten
Leuk iemand
jah, 5 dagen voor de echo inderdaadquote:Op woensdag 2 september 2009 17:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
![]()
weer door de keuring! wat fijn!
volgende afspraak is je 20 weken echo al bijna toch???
quote:Op woensdag 2 september 2009 16:16 schreef mefke79 het volgende:
Linda effe smerig doenAt zeh spoiler: nee, dat heb ik inderdaad ook, maar dit was wel anders...maar goed...tis nog steeds rustig hier, dus kheb geen ideeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog twee dagen, dan is het volle maan, zullen we dan maar effe bevallen? En Linda, ik zou eerder gaan dan jij, als jij al aan de gang bent hebben we een probleem, want ik voel nog niets (behalve dan een blauwe ribbenboog en een verrot bekken +been).
Oja, Driekus is juist lekker rustig voor zijn doen. Voel wel de hele tijd handjes, maar geen kontje/voetje tegen mijn ribben, is wel lekker om dat effe niet te voelen. Hij reageert wel meteen op mijn hand als ik die op mijn buik leg, dus hij is er nog gewoon....
Maar volle maan vind ik ook goed hoor, doen we!
En baby's worden toch altijd rustiger voor de bevallingToch wel meer aan de gang bij jou dus
Twinkly, hoe was het op je werk?Lotte!
Noah!
Dat klopt, maar desondanks staat daar dus nog niets over die 6 weken doorbetalen bij een vast contractquote:Op woensdag 2 september 2009 14:49 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Volgens mij niet want een tijdelijk contract loopt gewoon af, zwanger of niet. Dit is wat ik op internet vond:
Ontslag bij zwangerschap en na bevalling
U heeft een baan en u bent zwanger of pas bevallen. Mag uw werkgever u dan ontslaan? Ontslag mag meestal niet in de volgende situaties:
als u zwanger bent;
als u bevallingsverlof heeft;
in de 6 weken na het bevallingsverlof.
Tijdelijk contract loopt af tijdens zwangerschap
Heeft u een tijdelijk contract dat afloopt tijdens uw zwangerschap? Dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen.
Bron: http://www.uwv.nl/particu(...)bevalling/index.aspx
Linda ga je nu toch als eerste?![]()
Ik denk dat Stiemie bedoelt dat ze je niet mogen ontslaan tot 6 weken na je bevallingsverlof, wat dus betekent dat ze door moeten betalen. Uiteraard moet je dan wel ook gewoon werken voor je geldquote:Op woensdag 2 september 2009 18:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat klopt, maar desondanks staat daar dus nog niets over die 6 weken doorbetalen bij een vast contract
Kan in principe meteen. Bij de meeste staat ook vanaf hoeveel maanden (meestal 0 dus). Maar niet de hele dag ofzo...gewoon eventjesquote:Op woensdag 2 september 2009 18:07 schreef Vlindur het volgende:
Dag dames!
Ben benieuwd of de 17 september dames ook bij elkaar in de buurt gaan bevallen. Heb nu het idee dat jullie allemaal een heel eind na elkaar gaan bevallen!![]()
Freecell, top dat je weer bent goedgekeurd!![]()
Wanneer mag je kindje in een wippertje? Als het ding op standje 'plat' kan dan mag dat toch al wel direct? Of zit er een 'vanaf zoveel maanden' aan vast?
Dat dacht ik dus ook ja. Maar werd tegen gesproken en dus dan hier maar even navragen hequote:Op woensdag 2 september 2009 18:20 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Kan in principe meteen. Bij de meeste staat ook vanaf hoeveel maanden (meestal 0 dus). Maar niet de hele dag ofzo...gewoon eventjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom had ik er ook zelf geen een gekocht nog..de maxi-cosi gaat ook prima voor dat kwartiertje wat ze er miss in zit in het begin..Maarja, als ze iets willen geven...dat was een van de weinige dingen die we niet haddenquote:Op woensdag 2 september 2009 18:39 schreef Incantrix het volgende:
Linda, dat is dus precies míjn gedachtengang.. Zo van niet heel nodig, maar wel handig misschien? Had al bedacht dat anders voor het begin de maxicosi ook nog wel even kon worden gebruikt met dat doel, het lijkt me zo veel makkelijker een stoeltje uit te zoeken als je een beetje kunt kijken wat er bij je kind past enzo. Dácht ik.. Maar aan de andere kant heb ik last van verzameldrift en ben ik zo bang dat ik niet alles in huis blijk te hebben dat ik nodig heb en dan op dat moment niet direct in staat zal zijn er iets mee te doen ofzo.. Waar je je al niet onzeker van kunt gaan voelen
Dat er al meerdere kleinkinderen zijn, moet toch niks uitmaken in wat je mag ''uitzoeken'', of als kadootje krijgt???quote:Op woensdag 2 september 2009 18:35 schreef Vlindur het volgende:
Van J's ouders krijgen we niks. Die zijn gewoon niet zoPlus het feit dat het voor hun kleinkind nummer 5 is
Mijn ouders hebben straks 20 kleinkinderen.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:46 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat er al meerdere kleinkinderen zijn, moet toch niks uitmaken in wat je mag ''uitzoeken'', of als kadootje krijgt???
Hier ongeveer hetzelfde, hoor. Ik vind ook niet dat je er zo maar vanuit mag gaan dat je (schoon-)ouders zo maar het kamertje of de kinderwagen gaan kopen. Maar als ik hoor en zie wat anderen soms allemaal krijgen word ik wel eens een tikkeltje jaloers. Wij hebben gewoon echt alles zelf aangeschaft en vrijwel niets gekregen (ja, na de bevalling wel eens wat kleertjes). En bij deze 2e zwangerschap al helemaal niet. Niet eens felicitatie-kaartjes, geloof ikquote:Op woensdag 2 september 2009 18:35 schreef Vlindur het volgende:
Co_ol! Een meisje!Feli!
Wij krijgen van mijn ouders een halve kinderwagen en bergen kleertjes![]()
Van J's ouders krijgen we niks. Die zijn gewoon niet zoPlus het feit dat het voor hun kleinkind nummer 5 is
![]()
En om spullen vragen bij de aanstaande ooms en tantes durf ik niet hoor![]()
Bij een tweede wordt het wel hard minder inderdaadquote:Op woensdag 2 september 2009 18:57 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Hier ongeveer hetzelfde, hoor. Ik vind ook niet dat je er zo maar vanuit mag gaan dat je (schoon-)ouders zo maar het kamertje of de kinderwagen gaan kopen. Maar als ik hoor en zie wat anderen soms allemaal krijgen word ik wel eens een tikkeltje jaloers. Wij hebben gewoon echt alles zelf aangeschaft en vrijwel niets gekregen (ja, na de bevalling wel eens wat kleertjes). En bij deze 2e zwangerschap al helemaal niet. Niet eens felicitatie-kaartjes, geloof ik
Oh wacht, mijn moeder had al een zak vol kleertjes gekocht dit keer... Meisjeskleertjesquote:Op woensdag 2 september 2009 18:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij een tweede wordt het wel hard minder inderdaad
Al heb ik wel een paar kaartjes gekregen en wat héle kleine kleertjes
Maar meer van vrienden dan van ouders deze keer
kaartjes ook maar een paarquote:Op woensdag 2 september 2009 18:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Bij een tweede wordt het wel hard minder inderdaad
Al heb ik wel een paar kaartjes gekregen en wat héle kleine kleertjes
Maar meer van vrienden dan van ouders deze keer
Same here… Vooral 's nachts.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Die spoiler is ook op mij van toepassing, geloof ik... Het leek potverdrie net echt afgelopen weekend
Er staat toch dat ze je niet tijdens je zwangerschapsverlof mogen ontslaan en ook niet in de zes weken daarna? Lijkt me nou niet zo heel ingewikkeldquote:Op woensdag 2 september 2009 18:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat klopt, maar desondanks staat daar dus nog niets over die 6 weken doorbetalen bij een vast contract
Wat bijzonder zeg, dat is inderdaad wel heel erg lief!!!quote:Op woensdag 2 september 2009 20:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben van wederzijdse ouders kadootjes gekregen, maar het mooiste vind ik nog dat ik elke paar weken van mijn mams een gedichtje krijg....zo lief!
Ik had echt zoiets 3 streepjes????? jongen????? maar na meerdere keren kijken zag ik ook een hamburgerquote:Op woensdag 2 september 2009 21:16 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Leuk Co_oL
Maar goed even dezelfde reactie als jou : Ze moet dus drie streepjes zien voor een meisje en voor een jongen?
Ik zie inderdaad wel een hamburger, maar zijn er moeders die hier eea kunnen verduidelijken.
Ik wil het zelf aan de ene kant wel weten, maar het leukste is natuurlijk dat ik het kan zien op de echo
Wat mooi!quote:Op woensdag 2 september 2009 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik kan wel een gedichtje hier neerzetten wat ik van mijn mama kreeg:
Deze bijv. bij het eerste schopje:
Het is of alles zingt in mij
Het is of alles lacht
Ik heb je gevoeld, daarnet
heel even, maar heel zacht
Je bent in mijn aan t' vlinderen
Danst als een donzen veertje
Ik hou mijn adem in en wacht...
Toe, doe het nog een keertje?
veel plezier morgen en vergeet niet te genieten en alle momenten goed op te slaan.... laat je niet leven maar (be)leef zelf de dag!quote:Op woensdag 2 september 2009 20:49 schreef ymme het volgende:
Ik ben best een beetje zenuwachtig
Morgenvroeg is het dan zover. Dan krijg ik een andere achternaam
Haha ik zie de naam van het plaatje nu ineensquote:Op woensdag 2 september 2009 21:26 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Ik had echt zoiets 3 streepjes????? jongen????? maar na meerdere keren kijken zag ik ook een hamburger![]()
Dit was de eerste check daar was het niet zo duidelijk te zien, en bij de 2de check zegt ze voor 99% zeker een meisje![]()
[ afbeelding ]
Alle zwitsal producten zijn nu bij etos 2 halen 1 betalen, ook de mama serie dusquote:Op donderdag 3 september 2009 07:26 schreef happyme28 het volgende:
Ik krijg ook wat last van uitdroging dus wilde eigenlijk die producten uit de Zwitsal mama serie gaan halen. Ik ben nogal gevoelig voor smeerseltjes dus misschien beter maar iets anders kiezen.
quote:Op donderdag 3 september 2009 07:37 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Alle zwitsal producten zijn nu bij etos 2 halen 1 betalen, ook de mama serie dusMisschien heb je er wat aan
Vannacht werd ik weer wakker van de kleineHeerlijk gevoel om een keer niet wakker te worden voor het plassen, maar door de kleine
![]()
Mijn moeder merkte trouwens gisteren op, dat mijn buik echt weer dikker is gewordenGrappig dat mensen dat eerder zien dan jijzelf
Ik schreef het meer als 'ik wilde ze gaan kopen, maar gezien de ervaring van Rocka, kan ik het maar beter niet doen'quote:Op donderdag 3 september 2009 07:37 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Alle zwitsal producten zijn nu bij etos 2 halen 1 betalen, ook de mama serie dusMisschien heb je er wat aan
Tsja, ben nog al een controlfreakquote:Op donderdag 3 september 2009 08:53 schreef RockabeIIa het volgende:
happy, ik zou er lekker van genieten dat het allemaal nog effe duurt en je nog helemaal niets hoeftJe hoeft alleen maar te zorgen voor jezelf en de inhoud van je buik en da's toch meer dan genoeg!
Dat speelt indirect ook wel mee. Ik heb naast het gevoel dat ik nu niet veel kan, het gevoel dat ik straks weer zo weinig tijd heb om alles te regelenquote:Op donderdag 3 september 2009 09:01 schreef Sorbootje het volgende:
Ik snap je happy! Maar geloof me, voor je het weet ben je alweer aan het eind van je zwangerschap en dan snap je niet waar al die tijd gebleven is!
Bevallingsplan... oh ja... wat zet je daar allemaal in? Gewoon hoe jij wilt dat het verloopt ofzo?quote:Op donderdag 3 september 2009 09:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Oja... bevallingsplan nog afmaken! Dat wordt wel een beetje tijd, geloof ik
30 daagjes nog maar...
Iets meer dan 25 weken ben ik dan. Ze hadden aangeraden om er tussen de 22 en 28e week mee te beginnen dus kwam mooi uit zo.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:17 schreef Sorbootje het volgende:
Bij de ontspanningsoefeningen van de pufclub val ik consequent in slaap. Heerlijk!
Hoeveel weken ben je als je pufclub begint? (ja ik zou het nu zelf kunnen gaan uitrekenen)
Ja dat komt dan inderdaad mooi uit.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:22 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Iets meer dan 25 weken ben ik dan. Ze hadden aangeraden om er tussen de 22 en 28e week mee te beginnen dus kwam mooi uit zo.
Rocka, wil je veel anders dan bij B.? Of had je toen geen bevallingsplan? Wel handig om 'ervaring' te hebben denk ik bij het opschrijven wat je precies wilt.
En dat doet me weer beseffen dat ik niet mag klagen. Eigenlijk heb ik gewoon geluk dat het allemaal tot nu toe zonder 'problemen' verloopt.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:21 schreef Vlindur het volgende:
Happy, dat grote gat heb ik niet gehad, ze kwamen er al vrij snel achter dat ik bij een gynaecoloog onder controle moest.. En daar moet ik nu elke 3 weken heen.
Ach, verder heb ik een droomtijd. Ik heb helemaal geen kwaaltjes en ook nooit gehad. Dat ik nu in het ziekenhuis ben voelt dus ook zo raar omdat ik er geen last van heb.. Alleen de kleine krijgt er straks waarschijnlijk last van. En dan nog zal ik me goed voelenquote:Op donderdag 3 september 2009 09:25 schreef happyme28 het volgende:
[..]
En dat doet me weer beseffen dat ik niet mag klagen. Eigenlijk heb ik gewoon geluk dat het allemaal tot nu toe zonder 'problemen' verloopt.
quote:Op donderdag 3 september 2009 09:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Happy, er ging zo veel mis en ik was zo buiten mezelf dat ik geen beslissingen kon nemen op dat moment. Als ik dat van tevoren al vast leg hoeft dat niet meer
Klein voorbeeldje: mijn hele armen werden lek geprikt omdat degene die me het infuus moest prikken het gewoonweg nog leren moest. Daar wil ik me niet meer voor lenen. Ik had 6 zwarte plekken op mijn armen incl. vochtbulten omdat het niet goed ging.
Goed plan...!quote:Op donderdag 3 september 2009 09:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar deze keer ga ik gewoon in een mum van tijd bevallen, zonder kleerscheuren en zonder problemen en lig ik 2 uurtjes erna gewoon lekker thuis in mijn eigen bedje met al mijn mannen
quote:Op donderdag 3 september 2009 09:40 schreef RockabeIIa het volgende:Als dat nou het ergste was...
Maar dat was het niet!!!
Maar deze keer ga ik gewoon in een mum van tijd bevallen, zonder kleerscheuren en zonder problemen en lig ik 2 uurtjes erna gewoon lekker thuis in mijn eigen bedje met al mijn mannen
Ik woon niet echt in de beste wijk van deze stad en dat was ik even vergeten. Resultaat pufclub, gemiddelde IQ 'ow, ik dacht dat de baby uit je navel kwam'quote:Op donderdag 3 september 2009 09:58 schreef Lijnloos het volgende:
Dat klinkt erg resoluut....Verklaar?!
Ik dacht echt 'wat slikt ze dan voor rommelquote:
heb je jeuk van de buikencreme van zwitsal??quote:Op donderdag 3 september 2009 10:35 schreef RockabeIIa het volgende:
mefke, heerlijk dat je zo lang kunt slapen!
Ik smeer liever effe helemaal niks want alles irriteert, zelf douchen is niet grappig meer...
Heb net wel gebeld met de zwitsal-infolijn en moet het goedje terugsturen. Gaan ze nakijken of het wel goed is.Beetje jammer van die 7 euro (+ de 16 van dat andere potje eucerin om jeuk tegen te gaan, maar dat helpt ook niet dus nu laat ik het gewoon droog). Ik vind het wel erg extreem hoeveel klachten je erover kunt vinden op het web.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |