abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72377229
Yeah een dochter

Bedankt voor de leuke reactie's

Wel grappig, de vk zegt kijk 3 streepjes. Ik zo van ehh en dat is.... een dochter zegt ze
pi_72377362
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat klopt, maar desondanks staat daar dus nog niets over die 6 weken doorbetalen bij een vast contract
Er staat toch dat ze je niet tijdens je zwangerschapsverlof mogen ontslaan en ook niet in de zes weken daarna? Lijkt me nou niet zo heel ingewikkeld Je krijgt dus salaris tot 6 weken na je zwangerschapsverlof. (dus neem je vrije dagen voor je verlof op in plaats van daarna en ga dan 4 weken voor je uitgerekende datum pas met verlof. Dat scheelt je 2 weken salaris )

Ik heb tot 12 december verlof en daarna krijg ik dus sowieso nog 6 weken mijn salaris doorbetaald. Dus zeg maar tot eind januari.

Co_ol wat leuk een meisje! Gefeliciteerd

[ Bericht 10% gewijzigd door Stiemie op 02-09-2009 20:13:04 ]
pi_72378517
Co_ol, een meisje, wat leuk

Wij hebben bij alledrie de zwangerschappen alles zelf aangeschaft.
Nooit iets gekregen (in onze vriendenkring de eerste met kinderen dus ook alle kleertjes altijd zelf gekocht).

Schoonouders heb ik niet en mijn eigen ouders hebben niet veel geld.
Ze passen veel op, doen veel met de jongens en dat is veel waard
pi_72379183
Ik ben best een beetje zenuwachtig
Morgenvroeg is het dan zover. Dan krijg ik een andere achternaam
pi_72379310
Co_ol, leuk een meisje!
Feli de feli!

Ssserpentje weer goed gekeurd, mooi!

Wij hebben van wederzijdse ouders kadootjes gekregen, maar het mooiste vind ik nog dat ik elke paar weken van mijn mams een gedichtje krijg....zo lief!

Het is hier trouwens wel aardig rustig, zo nu en dan een harde buik, maar het zijn absoluut geen weeen.
Ben benieuwd hoe komende nacht weer gaat verlopen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 2 september 2009 @ 20:59:55 #231
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_72379608
Co_ol: Gefeliciteerd! Een meisje! Awww!

ymme: Ik wens jullie een hele fijne dag toe! Ben je erg zenuwachtig?

Karin: Wat lief van je moeder dat ze je gedichtjes stuurt zeg! Zijn ze ook echt aan jou gericht of aan 't babietje?
Ik hoop voor je dat je een goede nacht hebt!

Ik heb geen kado's van m'n ouders of schoonouders gehad. Ik heb ze dan ook nog niks verteld.
Voor mijn ouders wordt het het eerste kleinkind, voor m'n schoonouders het 15e (geloof ik). Volgens mij zullen beide ouderparen er net zo blij mee zijn!
Ik zat vanavond wel helemaal weg te zwijmelen bij het idee dat we het gaan vertellen aan ze!

Verder gaat alles prima. Ik voel nog steeds helemaal niks en voel me dus prima. Ook voel ik me wat onzeker; ik had toch altijd wel het idee dat je iets zou voelen als je net zwanger bent. Ik ben hooguit iets emotioneler dan normaal maar daar heb je 't dan ook echt mee gehad.
Net toch nog een testje gedaan (twijfels enzo) maar die was een stuk positiever dan die van zaterdag!
A grand adventure has begun.
pi_72379613
Ik vind ook niet dat je van (schoon)ouders heel veel MOET verwachten, dat heb ik nooit gezegd. Maar ik ga ook geen nee zeggen als ze vragen om iets kado te doen. En ja als mensen vragen wat ze dan moeten geven, dan heb ik nog wel een lijstje ja. Overigens, hier ook veel verschil in wat mensen kunnen missen, dus van de een krijg je meer dan van de ander en daar zit ik echt niet mee. Ik vind het inderdaad veel vervelender als mensen geen interesse tonen (of nog erger, alles meteen op zichzelf betrekken ).

Hmmm, het is hier ook rustig. Wel steken in mijn buik gehad, maar dat was na het liggen en weer overeind komen en heeft volgens mij gewoon met mijn bekken te maken. Geen harde buiken ofzo verder.

Ymme, veel plezier morgen! Post al geweest? En Co-ol gave echo!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72379681
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Wij hebben van wederzijdse ouders kadootjes gekregen, maar het mooiste vind ik nog dat ik elke paar weken van mijn mams een gedichtje krijg....zo lief!

Wat bijzonder zeg, dat is inderdaad wel heel erg lief!!!
Het is hier zeker geen desinteresse v schoonouders hoor, zeker niet, maar die kijken er denk ik op een heel andere manier tegenaan dan mijn eigen ouders denk ik. (En toch kan ik me niet voorstellen er verder niks mee te doen als je zoon vader gaat worden!)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72380049
Oh Co_ol, je wordt gewoon een meidenpapa! Hoe tof is dat?!
Ymme, heel veel plezier morgen met jullie verbintenis! maak er een mooie dag van!!!
Hier zit ook wel wat verschil tussen kadootjes, maar het is allemaal maar lekker klein. Van zelf gebreidde mutjes en sokjes van mijn pa en zijn vrouw, sokjes van liefs oma, shirtje van mijn moeder en haar man en wat leuke kleine dingetjes van vrienden... ook best wat kaartjes, maar vooral van de vriendengroep, waar dat gewoon "hoort" zeg maar. Daar is toch al een echte babyboom gaande dus het is lekker heen en weer posten. Oh en van mijn oude hockeyteam heeft frummel als haar eerste stick gekregen Het maakte ze niet uit of het een jongen of meid werd, als ie maar ging hockeyen later
Voor alle ouders wordt het het eerste kleinkind, alhoewel bij mijn moeder en haar man mijn stiefzus ook de primeur zou kunnen krijgen. Ze moeten nu dus ook alles x2 doen, dus ze passen wel op met dure kado's. Hoeft ook niet.
pi_72380231
Leuk Co_oL

Maar goed even dezelfde reactie als jou : Ze moet dus drie streepjes zien voor een meisje en voor een jongen?

Ik zie inderdaad wel een hamburger, maar zijn er moeders die hier eea kunnen verduidelijken.
Ik wil het zelf aan de ene kant wel weten, maar het leukste is natuurlijk dat ik het kan zien op de echo
♥ K, N, R en F ♥
pi_72380579
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:16 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Leuk Co_oL

Maar goed even dezelfde reactie als jou : Ze moet dus drie streepjes zien voor een meisje en voor een jongen?

Ik zie inderdaad wel een hamburger, maar zijn er moeders die hier eea kunnen verduidelijken.
Ik wil het zelf aan de ene kant wel weten, maar het leukste is natuurlijk dat ik het kan zien op de echo
Ik had echt zoiets 3 streepjes????? jongen????? maar na meerdere keren kijken zag ik ook een hamburger

Dit was de eerste check daar was het niet zo duidelijk te zien, en bij de 2de check zegt ze voor 99% zeker een meisje
pi_72380663
Oehh wat leuk een meid!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72380732
Ik kan wel een gedichtje hier neerzetten wat ik van mijn mama kreeg:

Deze bijv. bij het eerste schopje:

Het is of alles zingt in mij
Het is of alles lacht
Ik heb je gevoeld, daarnet
heel even, maar heel zacht
Je bent in mijn aan t' vlinderen
Danst als een donzen veertje
Ik hou mijn adem in en wacht...
Toe, doe het nog een keertje?
pi_72380959
wat een lief gedichtje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 2 september 2009 @ 21:45:28 #240
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_72381347
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik kan wel een gedichtje hier neerzetten wat ik van mijn mama kreeg:

Deze bijv. bij het eerste schopje:

Het is of alles zingt in mij
Het is of alles lacht
Ik heb je gevoeld, daarnet
heel even, maar heel zacht
Je bent in mijn aan t' vlinderen
Danst als een donzen veertje
Ik hou mijn adem in en wacht...
Toe, doe het nog een keertje?

Wat mooi!
Heeft ze ook dit soort gedichtjes geschreven toen ze zwanger van jou was?
A grand adventure has begun.
pi_72381412
Mooi, Karin!
pi_72381418
nee dat niet, ik geloof ook dat ze ze niet helemaal zelf schrijft.
Ze haalt ergens inspiratie en maakt er dan nog wat bij ofzo, ik mag niet weten waar het vandaan komt, want er volgen er nog meer.

Ik heb er ook nog wel eentje voor als je net zwanger bent, ik pm hem wel ff ivm topicvervuiling
pi_72381521
Ymme, veel plezier morgen! Vandaag was onze trouwdag al 4 jaartjes

Wel balen Ymme en lijnloos van het werk, dat brengt toch onzekerheid met zich mee.

Co_ol, gefeliciteerd met je meisje!!! Het is zo leuk om het geslacht te weten

Wij worden echt verschrikkelijk verwend door iedereen, ouders, schoonouders en zelfs oma's. Het is gewoon heel fijn om te zien dat iedereen zo meeleeft, alleen zonder cadeaus kan dat ook prima. (maar mij hoor je niet klagen...)

Vandaag wezen shoppen en super leuke kleertjes voor onze vent gekocht En ik was opzoek naar een winterjas voor mezelf aangezien al mijn jassen getaillleerd zijn en nu wel erg strak zitten en het dadelijk best koud wordt...Maar helaas niks gevonden. Ben bang dat het een jas van gaat worden...

Vandaag ook weer goedgekeurd bij de vk. Nette bloeddruk, gewicht op orde, hartje gehoord. Vorige keer maakte ik me zorgen over de afmeting van mijn baarmoeder, omdat die overeenkwam met 23 weken ipv van 24. Nu was dat ook beter op orde, normaal een cm per week erbij en ik had nu 4cm in 3 weken, dus een groeispurtje Ik ben weer gerustgesteld.
pi_72381531
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:49 schreef ymme het volgende:
Ik ben best een beetje zenuwachtig
Morgenvroeg is het dan zover. Dan krijg ik een andere achternaam
veel plezier morgen en vergeet niet te genieten en alle momenten goed op te slaan.... laat je niet leven maar (be)leef zelf de dag!
pi_72382828
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:26 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Ik had echt zoiets 3 streepjes????? jongen????? maar na meerdere keren kijken zag ik ook een hamburger

Dit was de eerste check daar was het niet zo duidelijk te zien, en bij de 2de check zegt ze voor 99% zeker een meisje
[ afbeelding ]
Haha ik zie de naam van het plaatje nu ineens
Ik weet inmiddels wel wat meer.
De VK zei dat ze al een idee had (bij 12 weken?) wat ze zou gaan worden. Vond het best vroeg al.

Mijn vrouw heeft een voorgevoel wat het zou gaan worden en mijn schoonmoeder denkt hetzelfde. Maar goed hoe zit het trouwens met de voorgevoelens van de dames hier en natuurlijk klopte het ook ?
♥ K, N, R en F ♥
pi_72382893
Hier klopte het wel...maar goed, je hebt dan ook 50% kans Wat denken jullie zelf? Ik heb trouwens m'n voorgevoel gebaseerd op dromen. Ik heb geen 1x over een jongetje gedroomd, altijd was het een meisje, en heel gedetailleerd, dat ik d'r gezichtje kon zien en alles...
Lotte!
Noah!
pi_72383170
Hier is het afwachten, want we weten niet wat het geslacht van ons kindje is.
Mijn gevoel zegt een jongetje.
Ik denk dat ik wel raar sta te kijken als het een meisje is.
Maar goed, het maakt ons niks uit, ben wel heel heel heel erg nieuwsgierig!

Maar goed, baby moet eigenlijk of NU komen of anders toch nog een week of 2 wachten in ieder geval, want ik ben zelf 11 sept jarig. Zou leuk zijn als de baby een eigen verjaardag gaat uitkiezen
pi_72383487
Wisten jullie het bij Meike wel Karin?
Lotte!
Noah!
  woensdag 2 september 2009 @ 22:54:47 #249
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72384241
Ymme, heel erg veel plezier morgen, maak er een mooie dag van en ik hoop datjullie ervan zullen genieten

Sc0rpi0n, ik heb nooit één seconde getwijfeld: het was gewoon een jongetje in mijn hoofd vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Stiekum leek het me ook wel erg leuk als het een meisje zou zijn, maar om eerlijk te zijn heb ik er nauwelijks écht rekening mee gehouden. Terecht, is bij de 20-wekenecho gebleken!

Nou dames en heren, ik ga een poging tot een tukje doen doen. Ik hoop dat het lukt, lig nog even te malen over de ¤ 500,= extra die de rijlessen van mijn lief gaan kosten t.o.v. wat we bij elkaar hadden gespaard hiervoor. Best lastig, want we hebben maar een week of 6 de tijd om het nog bij elkaar te sprokkelen en we moeten nog zo veel voor de baby.. Maarja, we redden het wel, dat weet ik bijna zeker! (En dan hoef ik hopelijk niet mijn moeder te bellen als ik naar het ziekenhuis moet, dat wil ik echt heel erg niet, ze is zo'n stresskipje ) Enniewee, truste allemaal
3!
  woensdag 2 september 2009 @ 22:56:29 #250
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72384317
Oh, en Karin, dat gedichtje! Zó lief!!
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')