quote:
Vond die eerste betonwagen (vorig topic) met die slangen er wel enorm op lijken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:16 schreef Nero22 het volgende:
Ha! Duidelijke vooruitgang, altijd leuk om te zien.
En ik dacht even een brandweerwagen te zien...
Hij is door zijn pootjes heen gezakt toen we hem gingen halen en de verkoper dacht dat ik hem wel even kon beethouden (ding was met 2 man amper de auto in te krijgen)....quote:
Een tafelkleed?? Das toch heel simpel?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Ziet er goed uit meis! Een verse vloer, super!
En heel tof dat rokje, ben het helemaal met Anne eens
Ik heb stof liggen om een tafelkleed te maken, maar zelfs daar ben ik al bang van... Heb te vaak ruzie gehad met een naaimachine voorheen... ooit toch maar eens leren
Wie danquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:30 schreef Ml-etje het volgende:
Ja dat zag ik gisteravond ook ineens toen ikz e al geplaatst had..ultieme campingevoel
HAd al wel eerder een bijdehandje verwacht
Voorlopig ga ik me er niet aan wagen, er is woensdag na 2 dagen pijn met spoed een kies getrokken omdat ik een kaakontsteking bleek te hebben. Stond wel even te kijken toen ik wakker werd met een soort tennisbal op mijn wang... zo opgezet was mijn kaakquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 07:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Een tafelkleed?? Das toch heel simpel?
Al kan ik heel goed een scheef tafelkleed maken omdat recht knippen er bij mij gewoon niet in zit..
Krijg straks als het bureau staat een lockmachine (voor van die sjieke afwerkranden). Daar ben ik zoooo blij mee dat scheelt knippen en omvouwen en afwerken.
Maar thnx! en mocht je digitale hulp nodig hebben weet je me te vinden
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:30 schreef Ml-etje het volgende:
..................
HAd al wel eerder een bijdehandje verwacht
Je hapt steeds... lekker negeren als je het irritant vindtquote:
Een ovale spiegel met houten randquote:
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:57 schreef KlusMolletje het volgende:
ik ben niemand zo dankbaar als jou.
vanmiddag om half 3 eens naar de karwei gegaan
(ja stickers plakken)
voor de albastine afbijtmiddell...
Mijn kluskleertjes aan, en het resultaat 7 uur verder is;
het werkte geweldig, en de trap staat nu al in de grondlak!!
ik zag het al bijna niet meer zitten, maa rdank zij jou hahhaha.
Ken die reclame niet. Er komt zoveel voorbij...quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:52 schreef Ml-etje het volgende:
Jep die van de reclame.
![]()
![]()
duimen voor mooi weer!
quote:
Serieus, ben je een of andere zure bejaarde die niets beters te doen heeft dan lekker te zieken ofzo? Volgens mij heeft ML het er een beetje mee gehad en je wordt nu toch ook voor de rest van de K&W-ers lichtelijk irritant.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
gewoon kijken op: http://www.buienradar.nl/
![]()
![]()
Kan je precies zien wanneer je ford fiasco nat wordt![]()
En je spulletjes in je huis natuurlijk![]()
Rubbermatten in de garage? Hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:32 schreef Ml-etje het volgende:
Ga oerigens wel van die rubber matten kopen/zoeken voor de garagemuren beter voor als ik eens de deur ertegen tik.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:25 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Rubbermatten in de garage? Hoe moet ik dat voor me zien?
* BBQ-kip noot een garage gehad heeft
Hihi dacht even euhh bejaarde?? en niks beters te doen euhhhquote:Op zondag 30 augustus 2009 17:25 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Rubbermatten in de garage? Hoe moet ik dat voor me zien?
* BBQ-kip noot een garage gehad heeft
* Rallydame enquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:37 schreef Nero22 het volgende:
En dan de hele muur? Of alleen zo'n stootrandje?
Ja, ik ben er ook niet bekend mee hoor...
Oh dat heb ik nou ook altijd! Ik moet me echt beheersen om te bellen of het skelet er al staat...quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:00 schreef Rallydame het volgende:
Zit je nu niet op je te stoel te wippen op je werk omdat je wilt weten hoe het gaat, het er nu op dit moment uit ziet en hoe het gaat worden??
Of ben ik de enige die voor zulke grote, belangrijke projecten altijd zenuwachtig ben en dan steeds op de klok kijk en niet stil kan zitten?
Maar....... vandaag is de grote dag...Spannend hoor...
quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:08 schreef styliste het volgende:
[..]
Oh dat heb ik nou ook altijd! Ik moet me echt beheersen om te bellen of het skelet er al staat...
In zo'n geval werkt bij mij de volgende smoes altijd..quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:35 schreef Ml-etje het volgende:
Hihi geen smoesje voorhanden daar alles afgeleverd wordt op al bekende data
Voel je geen griepje opkomen ? Of heb je die ook al een paar keer gebruikt ?quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:50 schreef Ml-etje het volgende:
SMoesje gevonden!!:D een meneer die morgen de dakpannen komt halen
Het dak is er al af!! Dakpannen eraf, alle wanden weg, buitenwanden weg dus we hebben een gat enheeft al foto's gemaakt
.
Ze gaan nu de verdiepingsvloer eruit slopen.
![]()
![]()
![]()
Heb nu wel een beetje de neiging op te staan en weg te gaan
Nee, ik had het dan ook gelijk goed gedaan hoor!quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:50 schreef Ml-etje het volgende:
verstandig obli maarja weinig keuze die schoorsteen moest weg en door de schoorsteen was het midden van de muur rot, echt niet verantwoord meer.
Komt goed! Morgen gaat de opbouw beginnen, ga eens het weer checken.
Ik neem aan dat je voor deze klus ook een bouwvergunning nodig had.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:40 schreef Ml-etje het volgende:begin maar met het betalen van de vergunning en dan de fundering
![]()
Kom daarna maar terug en geef me de rekening. Dit is goedkoper en bovendien vinden wij het mooi zoals het is (afbreken mocht ook niet).
Ik blijf het frappant vinden dat je voor sommige kleine dingen een vergunning nodig hebt terwijl je wel blijkbaar je halve huis mag slopen zonder vergunningen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef Ml-etje het volgende:
Nope, valt onder het kopje renovatie en daar heb je hier geen vergunning voor nodig.
Althans volgens onze brief van de gemeente met daarin exact beschreven wat wij gaan doen (dit dus).
En inderdaad het is oude meuk op alles wat nog staat na.
Maaruh je bent wel meteen komen spieken na de 1.60 en 90 kg
Ehmm nee die foto bestaat ook niet (wel een van mij trap schoonmakende in vorige topic) het is meer 1.70 en 55-60 kgquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:31 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Ik blijf het frappant vinden dat je voor sommige kleine dingen een vergunning nodig hebt terwijl je wel blijkbaar je halve huis mag slopen zonder vergunningen.
Ik lurk af en toe al in je klustopic hoor. En ik heb nog geen foto gezien van 1.60 vs. 90 kg. :p
Als het op het papiertje staat is het meestal wel goed.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ehmm nee die foto bestaat ook niet (wel een van mij trap schoonmakende in vorige topic) het is meer 1.70 en 55-60 kg
Bijzonder hé? Vond ik ook maarja als zij dat op papier zetten dan ben ik niet te beroerd om dat blaadje te bewaren. Zolang we het maar hetzelfde terug maakten en dezelfde kleur pannen was het ok.
Dan stop je er tot die tijd toch hier en daar een glazen dakpan tussen...quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:35 schreef Rallydame het volgende:
Jeps...
Er liggen wat pannen los en van sommige zijn wat stukjes af. Veroorzaakt geen grote problemen maar het is netter als het gewoon goed is. Een paar weken geleden had ik het er met de buurman over en die vertelde dat hij met hetzelfde "probleem" kampte. Hij wilde wel mee doen als wij gingen beginnen. Aangezien dat nu echt niet meer in het budget zit, wordt het volgend jaar. Mocht een van ons 2en het budget niet rond krijgen dan schuiven we weer eventjes. Het heeft geen haast gelukkig..
Kunnen we meteen een raam op zolder maken want het blijft een donker hok nu
Vuilnisbakstraat nr 10 @ The Trashcanquote:Op woensdag 2 september 2009 01:36 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Geen dank. Waar kan de factuur naartoe?Of heb je de postbus ook gesloopt?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:25 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Dan stop je er tot die tijd toch hier en daar een glazen dakpan tussen...
eventueel kun je het "probleem"ook tijdelijk oplossen door je achterkant te vorozien van een mooie "L"sticker. Iemand die nadenkt en zijn auto zelf betaald blijft er dan wel een stuk vandaanquote:Op woensdag 2 september 2009 10:18 schreef Ml-etje het volgende:
Mja klusfoobje geloof dat ze wel schrok toen we onze boodschappentassen enz in de auto legden zo'n beetje zittende op haar motorkap. Blij kijken deed ze er iig niet bij.
Och op naar onze eigen garage
quote:Op woensdag 2 september 2009 18:20 schreef Nero22 het volgende:
Ik dacht dat ik op plaatje 3 een tank (container met balk?) zag staan. Ik moet echt wat minder gaan gamen...![]()
En goed uitzicht.
Maar kijk dan!quote:Op woensdag 2 september 2009 18:25 schreef Ml-etje het volgende:
Ehmm nee de auto's van onze buren hebben er veel van weg ook maar de container
nu gaat het echt niet goed
Thnx!
Hoe vaker je speelt, hoe minder je gaat zien. Ok, eerst ga je meer zien, maar dan wordt het op een gegeven moment weer minder. Dus veel oefenen!quote:Op woensdag 2 september 2009 18:31 schreef twentemeisje het volgende:
[..]Hoe herkenbaar! Zo dacht ik toen we Prince of Persia op de Wii speelden dat ik overal naar toe kon springen en tegenop kon klimmen. Ook zag ik overal extra levens en punten als ik van die stenen potten zag staan bij mensen
.
http://www.deantieksite.nl/zoeken/antiek-zoek-uitgebreid.phpquote:Op woensdag 2 september 2009 20:06 schreef Ml-etje het volgende:
Ik zoek overigens een kleine servieskast die ik op kan hangen in de keuken, dit model of iets groter.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 september 2009 20:17 schreef styliste het volgende:
[..]
Oh enne... die tank zie ik ook hoor!
Goed héquote:Op woensdag 2 september 2009 20:17 schreef styliste het volgende:
Bij jullie gaat het ook al zo hard! Nog ff en je dak zit er weer op!![]()
Dat kastje is volgens mij heel veel te vinden op MP.
Thanks!!quote:Op woensdag 2 september 2009 20:19 schreef Nero22 het volgende:
[..]
http://www.deantieksite.nl/zoeken/antiek-zoek-uitgebreid.php
Misschien kun je hier iets mee vinden? Ik heb ook even geprobeerd wat te vinden, maar kon zo 1, 2, 3 niet iets vinden... (Het zag er in elk geval uit als een antiekstuk...)
[..]
![]()
Trouwens wel een beetje jammer in een week klussen zoveel geld armer als je dan even bedenkt hoe hard het gaat of zou je ook betalen voor de snelheidquote:Op woensdag 2 september 2009 20:17 schreef styliste het volgende:
Bij jullie gaat het ook al zo hard! Nog ff en je dak zit er weer op!![]()
Dat kastje is volgens mij heel veel te vinden op MP.
god nou, daar werk ik 5 maanden voor hoor! (onze nota was nog niet zo hoog maar dan dus nogquote:Op woensdag 2 september 2009 20:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Trouwens wel een beetje jammer in een week klussen zoveel geld armer als je dan even bedenkt hoe hard het gaat of zou je ook betalen voor de snelheid
ik zeg ik he.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:50 schreef Ml-etje het volgende:
5 maanden werken a Jan Modaal (1500 netto p.p. x2 ) = 15000 euro och dat valt mee ja(ik doe maar wat hoor natuurlijk geen idee van jullie salarissen en hoef ik ook niet te weten natuurlijk
)
Dat is netjes hoor!
Grappig, ik had toch de juiste indeling van de bovenverdieping in mijn hoofd. Bij mijn huis zit de trap aan de rechterzijde van het huis in de woonkamer, ik heb wel de mogelijkheid om (in de toekomst mocht ik het willen) de trap te verplaatsen naar de hal in het midden. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de indeling.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:36 schreef Ml-etje het volgende:
Ah ok. Dat probleem hebben wij niet.
Geen buren dus geen geren mocht ik iets vergeten en trek altijd een badjas aan na het douchen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 september 2009 18:43 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Maar kijk dan!![]()
[ afbeelding ]
Zo lijkt het toch wel een beetje op een tank?![]()
[..]
Gezien jou reactie bij styliste;quote:
Dat denk je jaquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:00 schreef exlurker het volgende:
[..]
Gezien jou reactie bij styliste;
Ik wist het ook niet maar aan de ractie van de bouwheren hier op de bank nemen ze dat dus niet zo nauw (zo ook straks bij ons, ben benieuwd). Ze hanteren de regel die ik hierboven getypt heb.
Als je bovenstaande Nen regels gaat naleven dan wordt het een erg duur feestje.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:10 schreef Rallydame het volgende:
Bij ons hetzelfde. Geen water in de buurt dus geen speciale spots...
Ze kunnen niet direct nat worden maar we hebben er wel naar gekeken of ze een beetje stoom aan kunnen. Ondanks het raam wat eigenlijk altijd open zal staan en de ventilatie kan het er wel wat vochtig worden natuurlijk. Daar hebben we wel naar gekeken en dat was geen probleem...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:38 schreef styliste het volgende:
joh hee! Jullie gaan hard zeg!
je hebt me echt al wel ingehaald hoor![]()
Over je slaapkamer, Ik weet niet of je je balken ook een kleurtje wilt schilderen?
Als je ruimtelijk en licht wilt werken zou ik gaan voor een mooie grijs of vergrijsde tint (geen hele donkere dan he). Dan blijft het mooi rustig, kan je alle kanten op met accessoires en maakt het ook niet uit welke kleur je balk heeft, als je hem wit schildert of beitst, dat kan altijd met grijs of vergrijsd...
Veel groter kon nietquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:42 schreef Oblivion het volgende:
Oh dat valt mee, is wel hetzelfde ja...
Alleen nu maken jullie de dakkapel iets meer in de stijl van het huis?
ja maar wij hebben nog geen houten wandjes staan of leidingen in de muren zittenquote:Op vrijdag 4 september 2009 22:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]we gaan denk ik best gelijk op, bij jou is het toch ook dicht en afwerken nu??Toevallig vandaag ook met spotjes aan de gang geweest.
De balken laat ik zo tot ik weet wat ik ertussen wil..dat is dus het probleem.
Het schot achter het bed wordt net iets donker. Niet heel erg. Zal eens gaan zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kn dus lampen gaan bijkopen want zoveel heb ik er echt niet nu.
Vandaag beneden aanleggen en draad trekken (en ik moet helpen dus dat wordt gezellie).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
quote:Op zondag 6 september 2009 21:32 schreef Ml-etje het volgende:
Jemig Obli heb je de vloer zelf gelegd![]()
quote:
Hier geen zieken maar ga zo wel even vitamientjes pakken.
Noem het daarna maar standaard verbouwing....quote:
@nero even een kleine opsomming van wat er nog gedaan moet (van wat ik weet dan hoor);
- elek aanleggen en water plus gas.
- plafonds overal erin maken
- dak aanbouw moet geplakt (afh. van de prijs van binnen of van buiten isoleren).
- dakgoten en buitenwanden moeten worden gerenoveerd (al dan niet nu of volgend jaar lente).
- wanden en ingang badkamer moeten gemaakt worden. Wanden boven moeten gemaakt worden, wand woonkamer en wand gang moeten gemaakt worden.
- trap moet een nieuwe achterkant krijgen.
- alle deuren moeten korter gemaakt worden.
- openslaande deuren moeten erin gezet, gaten vd ramen dichtgemaakt.
- wanneer wanden en plafonds staan dan kan de stucadoor aan de slag.
dan wordt het een beetje een standaard verbouwing.
Kon je soms al die tussenstappen maar overslaan hè of alles tegelijk doen.... Maar die nieuwe dakkapel ziet er al een stuk beter uit!quote:Op maandag 7 september 2009 21:34 schreef Ml-etje het volgende:
Colorpan (als ik het goed schrijf).
Ik moet nog even wennen maar dat komt meer omdat het nu een allegaartje wordt en ik die aanbouw en die losse stenen gewoon ook wit wil hebben.
Jep dat is hetquote:Op maandag 7 september 2009 21:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Even op colorpan gegoogled. Het heeft i.t.t. Keralit, een geperste hout-basis. Keralit is volledig kunststof. Wel met een houtnerfstructuurtje waardoor het hout lijkt![]()
Dat zal bij jullie ook wel zo zijn denk ik?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:02 schreef Ml-etje het volgende:vandaag pannetjes
daar ben ik toch wel voor nu qua buitenkant het meest benieuwd naar.
Heb ik een goede keuze gemaakt door geen oranje pannen maar een tint donkerder te kiezen of...
We shall see!
De heren hadden het over Fix and Finish schijnt goed te werken en niet duur te zijn ehmm..geen idee dus.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Mooie pannetjes!
Schiet echt lekker op zo zeg!
Zorg dat de schroeven goed verzonken zijn in de gipsplaat en dan afsmeren met Uniflott (te koop bij Bouwmaat ofzo). Poeder wat je met water moet aanmaken en dan wordt het een viezige pastadrab. Het kan alleen niet te lang bewerkt worden, dus kleine hoeveelheden aanmaken is aan te raden.
Gewoon een klein Blokker-emmertje (1 euro) vullen met wat water, Uniflott erin strooien en met een plastic vork (een plastic lepel-vork-nog een ding-IKEA-set van 50 cent heeft een mooie plastic lepel) goed roeren. Niet met een troffel of scherpe vork/lepel roeren, want dan krijg je plastic sliertjes van de emmer in je mengsel. En da's erg irritant want dan kun je niet strak afsmeren.
Dan gewoon lekker met je plamuurmessen aan de slag, works fine
En wat ik ook prettig vind werken is Renoband in een pot (Bouwmaat), zelfde spul is voor iets meer centjes bij de Gamma e.d. te verkrijgen onder de noemer Alabastine Easy Supervuller. Is een pot, heeeel erg licht (net of er amper iets in zit) en daar zit een soort scheerschuimachtig spul in, daarmee kun je mooi butsen in muren en plafonds e.d. repareren. Je kunt er ook gipsplaten mee doen, maar meestal wordt hiervoor desondanks toch de Uniflott aangeraden. Ik weet niet wat het verschil qua hechting is, met latex e.d. die er overheen komt.
gewoon een peukje opsteken... Dan blijven de muggen echt wel wegquote:Op donderdag 10 september 2009 10:02 schreef Oblivion het volgende:
Staat er niet veel wind bij jullie?
Want met veel wind, zijn er weinig muggen.
Paar extra dakpannen om het af te makenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:42 schreef Ml-etje het volgende:
Net even een waslijst opgekregen wat ik nog moet gaan bestellen/kopen;
tegels badkamer, waskommen.
Deur keuken of woonkamer (we hebben al 1 deur staan).
en er was nog iets..kweet het even niet
Inderdaadquote:
quote:Op maandag 14 september 2009 10:24 schreef Rallydame het volgende:
Het gaat nog steeds goed![]()
Jammer dat het zo loopt nu met de buren. Dat is echt vervelend.Hopelijk is dat snel opgelost.
Als een foto maken van het beeldscherm als ik het huis op google earth heb?quote:Op maandag 14 september 2009 23:24 schreef Oblivion het volgende:
Ja, foto 1 en 2.
Eigenlijk zou je een google earth screenhot moeten maken van je huis aan de bovenkant.
Zal wazig zijn, maar dan heb je de grote lijnen misschien wel...quote:Op maandag 14 september 2009 23:25 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als een foto maken van het beeldscherm als ik het huis op google earth heb?
Hmm volgens mij kan ik op google earth niet ver genoeg inzoomen eens kijken (camera naast zich heeft).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |