abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72500199
Jemig Obli heb je de vloer zelf gelegd
Hier geen zieken maar ga zo wel even vitamientjes pakken.
@nero even een kleine opsomming van wat er nog gedaan moet (van wat ik weet dan hoor);
- elek aanleggen en water plus gas.
- plafonds overal erin maken
- dak aanbouw moet geplakt (afh. van de prijs van binnen of van buiten isoleren).
- dakgoten en buitenwanden moeten worden gerenoveerd (al dan niet nu of volgend jaar lente).
- wanden en ingang badkamer moeten gemaakt worden. Wanden boven moeten gemaakt worden, wand woonkamer en wand gang moeten gemaakt worden.
- trap moet een nieuwe achterkant krijgen.
- alle deuren moeten korter gemaakt worden.
- openslaande deuren moeten erin gezet, gaten vd ramen dichtgemaakt.
- wanneer wanden en plafonds staan dan kan de stucadoor aan de slag.
dan wordt het een beetje een standaard verbouwing.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72500512
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:32 schreef Ml-etje het volgende:
Jemig Obli heb je de vloer zelf gelegd

quote:

Hier geen zieken maar ga zo wel even vitamientjes pakken.

Zou het maar doen, veel mensen met verkoudheid.
quote:

@nero even een kleine opsomming van wat er nog gedaan moet (van wat ik weet dan hoor);
- elek aanleggen en water plus gas.
- plafonds overal erin maken
- dak aanbouw moet geplakt (afh. van de prijs van binnen of van buiten isoleren).
- dakgoten en buitenwanden moeten worden gerenoveerd (al dan niet nu of volgend jaar lente).
- wanden en ingang badkamer moeten gemaakt worden. Wanden boven moeten gemaakt worden, wand woonkamer en wand gang moeten gemaakt worden.
- trap moet een nieuwe achterkant krijgen.
- alle deuren moeten korter gemaakt worden.
- openslaande deuren moeten erin gezet, gaten vd ramen dichtgemaakt.
- wanneer wanden en plafonds staan dan kan de stucadoor aan de slag.
dan wordt het een beetje een standaard verbouwing.
Noem het daarna maar standaard verbouwing....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 6 september 2009 @ 21:49:11 #228
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_72501029
Foto 3,4 en 5

Past het zeer ruim
ook dan proppen we alles vol met schuim

Pur is geen baksteen he
pi_72501219
Hmm ben alleen een glaasje taksi wezen halen zo dus maar eff pakken die pillen.
Ehmm ja daarna is het stuccen, tegelen, hout leggen en schilderen (en dat besteden we allemaal uit ).
Genoeg te doen dan nog hoor .

Pur tsja ze zijn er fan van maar er komen ook nog stenen zodra de metselaar weer komt voor de deuren en badkamer.
pi_72517510
Hoorde net dat de zijkanten ook weer dicht zijn
En de balken in woon, studeer en slaapkamer zijn ook afgeschuurd en klaar.
pi_72532186
Zo en toen hadden we weer een redelijk toonbare dakkapel (op de afwerking na dan).

Nieuw

Oud (van verder weg gemaakt deze foto)

Dakpannen?

maandag 7 september 2009 @ 21:30:01 #232
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72532792
Netjes hoor, is dat Keralit wat er op zit? Die rabatdelen?
Die hebben wij in het blauw op onze gevel zitten tegenwoordig
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_72533013
Colorpan (als ik het goed schrijf).
Ik moet nog even wennen maar dat komt meer omdat het nu een allegaartje wordt en ik die aanbouw en die losse stenen gewoon ook wit wil hebben.
pi_72533517
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:34 schreef Ml-etje het volgende:
Colorpan (als ik het goed schrijf).
Ik moet nog even wennen maar dat komt meer omdat het nu een allegaartje wordt en ik die aanbouw en die losse stenen gewoon ook wit wil hebben.
Kon je soms al die tussenstappen maar overslaan hè of alles tegelijk doen.... Maar die nieuwe dakkapel ziet er al een stuk beter uit!
  maandag 7 september 2009 @ 21:48:23 #235
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72533643
Even op colorpan gegoogled. Het heeft i.t.t. Keralit, een geperste hout-basis. Keralit is volledig kunststof. Wel met een houtnerfstructuurtje waardoor het hout lijkt
Dat zal bij jullie ook wel zo zijn denk ik?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_72533763
Als dat zou kunnen Sleeve!
Nee alls heeft zijn charme, ik ben nu eenmaal juffertje ongeduld.
Hoor net van dat volgende week de openslaande deuren (excl glas eerst dan wel) erin gaan .
Inmiddels heeft hij vandaag samen met zijn collega de balken in keuken afgeschuurd (zaten stempels op) en de wand in de gang deels afgemaakt plus alle elek. pijpjes in de gang gelegd.

Vanavond heb ik gehangen (toch een beetje lamlendig, iedereen is ook grieperig) en morgenavond ga ik na eten en boodschappen doen aan de onderkant van de trap beginnen. Kan ik die woensdag afmaken en dan vervolgens verf van de kozijnen aan de binnenkant vh huis gaan halen. Het wordt nog wel wat
pi_72533852
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Even op colorpan gegoogled. Het heeft i.t.t. Keralit, een geperste hout-basis. Keralit is volledig kunststof. Wel met een houtnerfstructuurtje waardoor het hout lijkt
Dat zal bij jullie ook wel zo zijn denk ik?
Jep dat is het ik zat net ook te kijken en stuitte op werzalit..
Tsja euhh kunstof dus dat op hout lijkt (en best goed moet ik zeggen).1x per jaar oppoetsen en desnoods met een speciaal werzalit verfje bijwerken en voila .
  maandag 7 september 2009 @ 22:00:55 #238
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72534242
Ohhhh, openslaande deuren, ben ik dol op!

Bij ons is het hetzelfde, alleen hoeft verven nooit te gebeuren. Ben normaal erg voor het gebruik van hout (bij kozijnen, deurposten, vloeren e.d.) maar dit is wel heel erg mooi spul hoor. Makkelijk, scheelt een hoop schilderwerk en onderhoud.
De dakkapel hier moet ook binnen een paar jaar groot onderhoud hebben, denk dat we er dan ook kunststof rabatdelen tegenaan knallen i.p.v. hout. Maar goed, daar hebben we nu toch geen geld voor dus ik ga er niet verder over nadenken.
pi_72534522
voor het geval dat je ertgen stoot heb je de verf.
Ja die openslaande deuren ik ben in maar we hebben wel veel muggen dus ga de meneer voor de rolluiken ook meteen rolhorren in laten meten (en langzaamaan failliet gaan).
Nu ja dan maar even beknibbelen op gordijnen (geen idee meer wat dat ong. kostte).
pi_72538944
Open slaande deuren, hier nog een fan!

Enne jullie gaan weer hard! Zit er zomaar een zijkantje op...
En de dakkapel bijna aangekleed.
Voelt je huisje zich ook niet meer zo naakt...
  dinsdag 8 september 2009 @ 07:32:45 #241
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72542141
Zooo... weer even bijgelezen.
Gaat hier ook allemaal weer hard en voorspoedig. Mooi hoor
pi_72542294
vandaag pannetjes daar ben ik toch wel voor nu qua buitenkant het meest benieuwd naar.
Heb ik een goede keuze gemaakt door geen oranje pannen maar een tint donkerder te kiezen of...
We shall see!
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:55:09 #243
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_72562516
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 08:02 schreef Ml-etje het volgende:
vandaag pannetjes daar ben ik toch wel voor nu qua buitenkant het meest benieuwd naar.
Heb ik een goede keuze gemaakt door geen oranje pannen maar een tint donkerder te kiezen of...
We shall see!
en wanneer komen de foto's dan
pi_72562986
A kijk aan. Een heus dak!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72565581
Uhm ja iets met een aannemer en te weinig pannen Dus we missen er nog een paar

heeft vandaag druk met draadjes gespeeld dus gaat helemaal
Morgen ga ik de onderkant vd traptreden aanpakken en gaan ze met de openslaande deuren aan de slag bij goed weer

Iemand nog tips voor het wegplamuren/ of in ieder geval wegwerken van de schroeven in gipsplaat?
Speciaal spul? Do's en Dont's?? Heb dat nl nog nooit gedaan..
pi_72565721
Och ja onze 20-jarige superrechtleggende dakenheren die ja (2 stuks) hebben het dak echt kaarsrecht afgeleverd helemaal
Ze waren zelfs zo attent om ons op de metende buurman te wijzen (die heeft 80 cm ongeveer van "onze"tuin in gebruik). Dacht dat hij het niet boeiend vond die 80 cm, maar klaarblijkelijk toch wel .
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:58:56 #247
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72567961
Mooie pannetjes!
Schiet echt lekker op zo zeg!

Zorg dat de schroeven goed verzonken zijn in de gipsplaat en dan afsmeren met Uniflott (te koop bij Bouwmaat ofzo). Poeder wat je met water moet aanmaken en dan wordt het een viezige pastadrab. Het kan alleen niet te lang bewerkt worden, dus kleine hoeveelheden aanmaken is aan te raden.
Gewoon een klein Blokker-emmertje (1 euro) vullen met wat water, Uniflott erin strooien en met een plastic vork (een plastic lepel-vork-nog een ding-IKEA-set van 50 cent heeft een mooie plastic lepel) goed roeren. Niet met een troffel of scherpe vork/lepel roeren, want dan krijg je plastic sliertjes van de emmer in je mengsel. En da's erg irritant want dan kun je niet strak afsmeren.
Dan gewoon lekker met je plamuurmessen aan de slag, works fine

En wat ik ook prettig vind werken is Renoband in een pot (Bouwmaat), zelfde spul is voor iets meer centjes bij de Gamma e.d. te verkrijgen onder de noemer Alabastine Easy Supervuller. Is een pot, heeeel erg licht (net of er amper iets in zit) en daar zit een soort scheerschuimachtig spul in, daarmee kun je mooi butsen in muren en plafonds e.d. repareren. Je kunt er ook gipsplaten mee doen, maar meestal wordt hiervoor desondanks toch de Uniflott aangeraden. Ik weet niet wat het verschil qua hechting is, met latex e.d. die er overheen komt.
pi_72571875
Kan de echte kleur van de pannetjes niet echt zien.
Het lijkt wel zwart, maar dat zijn ze niet.

Maar euhm, ziet er puik uit, wijf! Gaat goed zo!
pi_72573391
Oef BBQ wist al dat ik er niet blij van werd dat wordt knoeien maar thanks voor de gedetailleerder uitleg.
Sterker nog ik ga hem printen en ermee shoppen en klussen (iets met theezeef in m'n hoofd)
@ Obli het is dat oudwetse oranje met een bruin/rode laklaag erover. Ze glimmen nu nog een beetje en op de foto's tonen ze inderdaad donker. Och zolang de gemeente maar inziet dat het oranje-rood is
Zelfs de aannemer was verrast volgens hij had deze dakpannen nog nooit gebruikt en ze tonen echt vanuit iedere hoek anders
pi_72573643
Oh Obli ik zag net dat je op de 3e foto rechts bovenin op het dak de kleur in de zon kunt zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')