Ten eerste Gefeliciteerd met jullie mannetje!!! Vervelend dat jullie ineens naar het ziekenhuis moesten, maar het is inderdaad het beste dat Thomas weer goed op de rails wordt gezet en dan is het maar zo, mag je nu zelf ook in het ziekenhuis blijven?? Je hebt in ieder geval de beste zorg voor Thomas!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:03 schreef Ca.ra het volgende:
Bedankt voor de goede wensen allemaal!
We hebben toch weer goede hoop hoor, de lamp lijkt zijn werk goed te doen. Je kunt al helemaal zien waar zijn 'briletje' opgeplakt heeft gezeten. Een soort omgekeerd skibril-effect. Om een uur of twee komen ze hem prikken, ik hoop dat we dan verbetering zien in de bloedwaarden.
Mijn kraamverzorgster heeft nog even gebeld (lief!) en gewaarschuwd dat de kans groot is dat we pas morgenavond naar huis mogen. Ik hoop ergens van niet, als we vandaag nog naar huis mogen krijgen we haar terug. En het is een heel ervaren dame, wel zo fijn bij een prematuurtje. Maar goed, aan de andere kant is het natuurlijk het belangrijkste dat Thomas nu goed op de rails wordt gezet dus als we daarvoor wat langer in het ziekenhuis moeten blijven dan is het maar zo.
In principe is borstvoeding niet zo maar op. dat is echt een hardnekkig fabeltje.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:02 schreef MamaNik het volgende:
miss_sly hmm dan zou ik het niet weten, Robin en Viggo hebben het in 90% van de gevallen als ze bijna aan een nieuwe fles toe zijn. En een hele enkele keer direct na de fles
Heb niet zo'n verstand van borstvoeding maar zou het niet kunnen zijn dat je melk op is en dat het laatste een beetje vocht is nog.??? Misschien zit ik er helemaal naast hoor.
Infacol, dat was het ja, Cinababy heb ik gebruikt bij Milan en vond ik niks. Thanks!
In het BV topic is nog meer info te vindenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:14 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
In principe is borstvoeding niet zo maar op. dat is echt een hardnekkig fabeltje.![]()
Dat heldere melk spugen was hier ook wel. Soms met wat witte vlokjes maar soms net water.
Dat is schijnbaar normaal en des te warmer het weer des te "vochtiger" je melk ook is.
bovendien is je melk de eerste maanden nog steeds heel erg aan het aanpassen dus dat kan het ook gewoon zijnVerder zijn er een boel dames met wat betere uitleg hier aanwezig.
Ik doe smeerkaas op zijn brood. Soms alleen boter. Wist niet eens dat appelstroop ook kon. bedankt voor de tipquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:36 schreef Raissa het volgende:
Ik weet dat er niet zo lang geleden nog over gesproken is, wel of niet smeerbare leverworst/kaas op brood voor een baby.. Maar ik kan het niet meer vinden... Iemand enig idee wat je behalve appelstroop en een klein beetje margarine op brood kan doen?
Ik lees het nu pas allemaal. Wat een schrik! Gelukkig gaat het in elk geval (met kleine beetjes) vooruit...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Ca.ra het volgende:
Gelukkig mag ik zelf ook blijven MamaNik. Moet ook bijna wel, voor de borstvoeding. En de papa's kunnen hier ook blijven slapen en krijgen ook ontbijt en lunch. Alleen voor het avondeten moet hij even naar het restaurant gaan. Er is een soort van slaapbank op de kamer. Overdag kan de visite daar zitten, en 's avonds kan de papa er op slapen.
Ze komen zo prikken (dat zal wel huilen worden..) en dan mogen we nog een uur wachten op de uitslag. Het is toch wel spannend zo. We zien wel verschil in zijn huidskleurtje, maar de vraag is in hoeverre dat terug te zien is in het bloed. Nog even volhouden dus.
Wat een luxe dat papa ook kan blijven slapen, welk ziekenhuis is dat???quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Ca.ra het volgende:
Gelukkig mag ik zelf ook blijven MamaNik. Moet ook bijna wel, voor de borstvoeding. En de papa's kunnen hier ook blijven slapen en krijgen ook ontbijt en lunch. Alleen voor het avondeten moet hij even naar het restaurant gaan. Er is een soort van slaapbank op de kamer. Overdag kan de visite daar zitten, en 's avonds kan de papa er op slapen.
Ze komen zo prikken (dat zal wel huilen worden..) en dan mogen we nog een uur wachten op de uitslag. Het is toch wel spannend zo. We zien wel verschil in zijn huidskleurtje, maar de vraag is in hoeverre dat terug te zien is in het bloed. Nog even volhouden dus.
Ja Mikael Moet er nog steeds aan wennen Leander ook. ik hbe de kinderarts gisteren al extra naar zijn hartje laten luisteren zodat ik zeker weet dat het daar niet aan lag!!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:58 schreef Vicky het volgende:
Zweten jullie kindjes ook zo??
Bij Tess staan dw zweetdruppels op haar hoofd en boven haar lip terwijl het nu echt niet zo warm is. Als ik aan het flessen ben is haar haar ook zeiknat van het zweten.
Oh wat heerlijk!! Ik lag op een 2 persoonskamer waar ik de meeste tijd alleen heb gelegen dat wel, maar de badkamer is op de gang :Squote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:11 schreef Ca.ra het volgende:
We liggen nu in Orbis in Geleen, een nieuw ziekenhuis. Wel heel fijn, prive kamers met badkamer, kleintje kan onder de lamp bij ons op de kamer. En ik moet zeggen dat de verpleging hier echt een pluim verdient. Ook in de bevalkamers hoor! Ze waren wat ziekenhuisachtig en steriel, maar dat werd meer dan goed gemaakt door de lieve zusters die de hele nacht voor ons gezorgd hebben. En eerlijk gezegd maakt het je op zo'n moment ook echt geen klap uit wat er voor kunst aan de muur hangt en hoe gezellig het lampekapje is. (Voor Asy: dit waren dus de bevalkamers van het ziekenhuis zelf, de poliklinische heb ik niet gezien)
Pfff nu kunnen ze ieder moment komen met de uitslag. Ik ga er maar vanuit dat we nog een dag moeten blijven, ook als hij al onder de lamp uit mag. Dan willen ze waarschijnlijk morgen zijn bloed nogmaals controleren. En aan de ene kant ben ik ook wel bang dat hij vanavond weer niet zou drinken als we alleen thuis zouden zijn.
Ingrid, lekker dat het zonder bakeren redelijk ging! Wij hebben Thomas die ene nacht dat hij thuis geslapen heeft ook ingebakerd, omdat hij nog heel 'fladderig' is en zichzelf dan wakker mept. De tweede nacht was het niet nodig, maar om de verkeerde redenen bleek dus later.
Ik ga meneer hier weer eens zijn zonnebril opplakken, die peutert hij steeds los. En nog even duimen voor een goede bloedwaarde!
*check*, dat is hier ook favoriet. En ook sabbelen op elkaars vuistjequote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:01 schreef seilram het volgende:
En sabbelen op je handen... dat is de bom!
Hier ook!! zo schattig om te zien sabbelen op elkaars handjes!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:54 schreef mikoxx het volgende:
[..]
*check*, dat is hier ook favoriet. En ook sabbelen op elkaars vuistje
Ontlasting elke dag en gaat makkelijk dus daar hebben ze geen last van.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:45 schreef mikoxx het volgende:
Dat HELP herken ik mamanik! Je geeft toch flesvoeding? Ons cb adviseerde ons omneo te gaan geven. Nu hebben onze jongens met name overdag (lees: de hele dag) last, ze slapen overdag eigenlijk niet meer omdat ze wakker worden van de krampjes. Met de omneo gaat het nu al een stuk beter moet ik zeggen, en een bezoekje aan de osteopaat heeft volgens ons ook wel positief bijgedragen. Overgaan op andere voeding zou ik overigens wel in overleg met je cb doen. Hoe is zijn ontlasting? Misschien 10cc extra water in de fles? Dat helpt ook bij moeizame ontlasting.
Einde van de middag en begin van de avond zijn trouwens wel DE krampjes-tijden geloof ik.
Het is dat Roy momenteel telkens aardig wat terug geeft na het drinken, dat ik daar wat voorzichtiger mee ben.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:29 schreef Jelief het volgende:
Bar, drinken bij mama helpt tegen de krampjes dus vaak aanlegen is goed, let er alleen wel op dat hij net teveel voormelk binnenkrijgt want dat kan ook weer darmproblemen veroorzaken. Je kunt dit voorkomen door te blokvoeden.
Ohhh wat goed van hem!!!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:46 schreef Ca.ra het volgende:
Oeh oeh oeh hij heeft gewoon 50 cc gedronken daarstraks!ik voel me helemaal een goede
nu
Nu gaan we in ieder geval de minimumlimiet qua voeding voor vandaag halen. Dat vergroot de kansen weer voor een ontslag morgen!
Oh ik ben zo trots op het kleine kereltje
Arme krampjeskindjes... Hier was het de tweede nacht in het ziekenhuis ook raak, continue verkrampen en dan weer overstrekken. Niet te troosten. Dan voel je je zo machteloos he. Sterkte mama's!
Maar die van mij zijn woensdag 15 weken! Maar wel 5 weken te vroeg! Zou dat er nog mee te maken hebben???quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:16 schreef seilram het volgende:
Wat fijn Cara dat hij het zo goed doet, het drinken!
Gelukkig gaan die darmkrampjes uiteindelijk echt over.. bij Joep werd het vanaf week 14 minder en nu moet hij nog heel af en toe huilen en dan komt er een flinke scheet en is het gelijk ook weer over.
Dat werkt idd goed.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:29 schreef Jelief het volgende:
Bar, drinken bij mama helpt tegen de krampjes dus vaak aanlegen is goed, let er alleen wel op dat hij net teveel voormelk binnenkrijgt want dat kan ook weer darmproblemen veroorzaken. Je kunt dit voorkomen door te blokvoeden.
Ik denk het wel, want tegen mij zeiden ze dat met 12 weken die krampjes echt wel ver over moesten zijn.. en Joep was 3 weken te vroeg en heeft er echt langer last van gehad en wat ik al zei, nu soms nog een beetje en hij is nu 16 weken. Joep grijpt ook nog niets... ja als ik iets in zijn handen frut dan friemelt hij er wel mee, maar echt bewust zijn arm richting iets bewegen doet hij nog niet. Dat "zou" hij al moeten doen, maar dan tel ik ook maar die 3 weken er af hoor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:25 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Maar die van mij zijn woensdag 15 weken! Maar wel 5 weken te vroeg! Zou dat er nog mee te maken hebben???
Oh nee toch? Bah, ben die krampjes zoooooooooooo ontzettend zat! Dat gun je niemand! Kunnen ze geen babietjes maken die dat niet hebben?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:05 schreef seilram het volgende:
[..]
Ik denk het wel, want tegen mij zeiden ze dat met 12 weken die krampjes echt wel ver over moesten zijn.. en Joep was 3 weken te vroeg en heeft er echt langer last van gehad en wat ik al zei, nu soms nog een beetje en hij is nu 16 weken.
Hahahaha was dat maar waar. Of iig een handleiding mee uitpoepen waarin staat wat je baby fijn vindt bij krampjes. Hoe veel ik wel niet gewandeld, gewiegd en gezongen heb.. pure afleiding en dan ging het wel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:12 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Oh nee toch? Bah, ben die krampjes zoooooooooooo ontzettend zat! Dat gun je niemand! Kunnen ze geen babietjes maken die dat niet hebben?
Wehehehehehe ik denk aan mijzelf. Ik deed vanmorgen (07.00 uur) eerst Joep zijn romper dicht en toen zijn pamper eroverquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:22 schreef Estrys het volgende:
Volgens mij is het op het kdv niet helemaal soepel gegaan met de romper dichtmaken![]()
[ afbeelding ]
En wat is nu de echte naam? Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor!quote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:22 schreef Estrys het volgende:
Volgens mij is het op het kdv niet helemaal soepel gegaan met de romper dichtmaken![]()
[ afbeelding ]
snachts is het geen probleem allemaal, en slaapt hij goed.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:31 schreef mikoxx het volgende:
Valt Roy uiteindelijk wel in slaap bar? Als hij blijft maaien met zijn armpjes en er onrustig door slaapt of snel weer wakker is, zou je eens op www.inbakeren.nl kunnen kijken.
Doe dan Ali!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:03 schreef huuphuup het volgende:
Haaai!
Mn meisje en ik melden ons hier ook.
z0mgD'shontay
![]()
heb ik zo mn best gedaan op een mooie naam![]()
voor wie nieuwsgierig is, haar echte naam staat in mn sig
En ik geloof niet dat ik D'shontay echt zou gebruiken hier als alternatiefmaar iets beters heb ik ook niet...
Ik ook!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:11 schreef poemojn het volgende:
Blij dat ik dit lees, vond het een erg aparte naamDe echte naam past mooi bij haar!
Hahahaha ja zo bekijk ik het soms ook... ach als ze straks 18 zijnquote:Op zondag 30 augustus 2009 08:55 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik bedacht vannacht trouwens dat t zo grappig is dat er nu zoveel verschil zit tussen baby's per maand, maar dat ze bijna allemaal bij elkaar in de klas kunnen zitten over 4 jaar en dat er dan hetzelfde van ze wordt verwacht
Dat zal Annicka straks ook wel doen, ze probeert het nu al met één been. Een manke debiele kikker dus.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:10 schreef Kleurdoos het volgende:
Hihi.. Elin doet iets raars.. ze loopt als een neanderthalerop handjes en voetjes vooruit
als een debiele kikker ook wel
quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:42 schreef Marie79 het volgende:
Ik zie Tyler al liggen, met beentjes opgetrokken in een te kleine slaapzakEn dan ook nog verkouden, beterschap hoor
![]()
Willow, 's nachts is om te slapen hoor!
En dan was ik vannacht wakker omdat Maarten eens een keer wakker werd (echt nóóit) en toen al dacht, blch... eerst wat water geprobeerd maar een half uur later weer huilen, toen een flesje van 100 cc en daarna ging hij lekker doorslapen
Hij zit nu trouwens te kletsen tegen zijn autootjes
een beetje de druk van je borsten afkolven en dan aan laten happenquote:Op zondag 30 augustus 2009 16:34 schreef huuphuup het volgende:
Zo eindelijk tijd om te tikken![]()
bedankt voor het welkom! Hier gaat alles okayInnepin haha die nacht waar je het over hebt met Willow is waar wij mee begonnen zijn, twee nachten op rij. Ontroostbaar, krampjes volgens de kraam, van het meconium nog. En idd sinds ze van de meconium af is is er niets aan de hand.
De eerste paar dagen had ze wat moeite met genoeg vocht binnenkrijgen en heeft ze op aanraden van de verloskundige wat bijvoeding gekregen, 24 uur lang. En door die bijvoeding is ze zo goed aangesterkt dat het daarna helemaal prima ging met de gewone voeding. Het is hier echt slapen-eten-poepen-eten-liefst nog twee keer poepen-slapen.
Vandaag gaat het met voeden iets minder, sinds eergister last van enorme stuwing. Niet echt heel pijnlijk ofzo, wel een beetje maar wel dragelijk, maar het probleem is dat ze niet goed meer kan aanhappen daardoor en veel minder drinkt. We moeten nog es even goed in overleg met elkaar hoe we dat gaan aanpakken, zij en ik
Onvoorstelbaar dat het nog maar 5 dagen geleden is. Oeh ik zie de tijd nu5 dagen geleden bijna precies nu werd ze op mn buik gelegd
![]()
wat een gek idee...
quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:26 schreef tinny het volgende:
ps
trouwens wat is dat vermoeiend zeg met 2 van die freules!!!!
warme douche? mag dat wel..kan ook helpen bij erge stuwingquote:Op zondag 30 augustus 2009 19:59 schreef huuphuup het volgende:
fijn Kersje klinkt gelukkig!
Over dat beginnetje afkolven, ja zoiets had ik ook al tegen de kraam gezegd maar zij adviseerde mij om dat vooral niet te doen zodat mn eigen toeschietreflex en A.'s zuig- en aanhapreflex echt goed op gang zouden komen. Als het nou vannacht drama is doordat ze niet aan kan happen dan zal ik dat wel proberen ja. Dan maar een klein beetje eigenwijzig
ja mag, heb k ook gedaan idd, haalde de ergste druk er toen wel vanafquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:32 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
warme douche? mag dat wel..kan ook helpen bij erge stuwing
kraam is er nog bij morgenquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:17 schreef Vicky het volgende:
Huup, voetje morgen goed warm maken met een zakje met warm water!
Hey Kersjes, je bent bevallen, gefeliciteerd!quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:52 schreef Kersjes het volgende:
Hallo, Toby en ik komen ons ook melden![]()
Hoewel ik hier ongetwijfeld spijt van ga krijgen kan ik eigenlijk niet anders dan van de daken schreeuwen:
het gaat geweldig hier![]()
Hij drinkt graag en goed aan de borst, geboortegewicht van afgelopen woensdag was 4060 gram en vandaag woog hij alweer 3920. Slagroom
Hoewel er een kans bestond dat hij heel ziek zou kunnen worden tijdens en na de bevalling omdat ik GBS - draagster bleek te zijn (Groep B Streptokok) is er gelukkig niks van te bespeuren en kunnen we er van uitgaan dat het een kerngezond jochie is en dat hopelijk ook heeeeeel lang zal blijven!
We knuffelen veel, slapen op mama is altijd goed, maar hij slaapt ook lekker in zijn eigen bedje. Enorme zuigbehoefte, vrijwel elk moment dat hij wakker is heeft hij een borst of pink in zijn mond. Hij is zo'n lief lekker ding en gelukkig vind zijn grote broer dat ook, Toby wordt dan ook regelmatig geaaid en gekust door de peuter die ineens meer weg lijkt te hebben van een puberinclusief bijbehorende fratsen
![]()
Wat een heerlijkheid, dit is echt genieten![]()
Ben gelukkiger dan ik in maaaaaaaanden geweest ben, de donkere wolk is verdwenen, en ondanks de vervelende na-de-bevalling-problematiek krijg je mij voorlopig nog lang niet van mijn roze wolk!
Ben zo verliefd op mijn mannen
das mooi!quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
kraam is er nog bij morgendie ging allemaal truken tevoorschijn halen zei ze om het zo makkelijk mogelijk te maken. Jeuh
quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:52 schreef Kersjes het volgende:
Hallo, Toby en ik komen ons ook melden![]()
Hoewel ik hier ongetwijfeld spijt van ga krijgen kan ik eigenlijk niet anders dan van de daken schreeuwen:
het gaat geweldig hier![]()
Hij drinkt graag en goed aan de borst, geboortegewicht van afgelopen woensdag was 4060 gram en vandaag woog hij alweer 3920. Slagroom
Hoewel er een kans bestond dat hij heel ziek zou kunnen worden tijdens en na de bevalling omdat ik GBS - draagster bleek te zijn (Groep B Streptokok) is er gelukkig niks van te bespeuren en kunnen we er van uitgaan dat het een kerngezond jochie is en dat hopelijk ook heeeeeel lang zal blijven!
We knuffelen veel, slapen op mama is altijd goed, maar hij slaapt ook lekker in zijn eigen bedje. Enorme zuigbehoefte, vrijwel elk moment dat hij wakker is heeft hij een borst of pink in zijn mond. Hij is zo'n lief lekker ding en gelukkig vind zijn grote broer dat ook, Toby wordt dan ook regelmatig geaaid en gekust door de peuter die ineens meer weg lijkt te hebben van een puberinclusief bijbehorende fratsen
![]()
Wat een heerlijkheid, dit is echt genieten![]()
Ben gelukkiger dan ik in maaaaaaaanden geweest ben, de donkere wolk is verdwenen, en ondanks de vervelende na-de-bevalling-problematiek krijg je mij voorlopig nog lang niet van mijn roze wolk!
Ben zo verliefd op mijn mannen
ik ben het wel van plan, maar dan moet ik de quinny weer tevoorschijn halenquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:23 schreef Grasjes het volgende:
Ik lees hier een boel roze wolken en ik word er vrolijk van![]()
Voor degene met iets oudere kindjes, gaan jullie straks (herfst/winter) een voetenzak gebruiken in de buggy? Die hebben we namelijk nog niet. Toen ze net geboren was (december) hadden we een lodger shelter in de maxi cosi en de lodger wrapper in de wandelwagen. Heerlijk ding trouwens die wrapper. Daar heeft ze ook binnen echt in gewoond de eerste 2 maanden. Nu neig ik dus naar een lodger bunker, want erg leuk, ziet er comfortabel uit, maar die dingen zijn zo duur
ik wil ook een slapende frummel!quote:Op maandag 31 augustus 2009 05:02 schreef Kersjes het volgende:
TessWat een kleine Amber is het!
Innepin, wat is ze beweeglijkEn sterk ook!
Wat fijn om nu eens 's nachts wakker te zijn omdat een klein ventje me nodig had en graag wilde drinken! En niet omdat er maagzuur uit mijn oren komt, ik kotsmisselijk ben, kramp heb of van de pijn overal niet weet hoe te moeten liggen.
En het mooiste is: er ligt eindelijk een heuse baby in het bedjeIk heb net nog even gecheckt.
Babybedje staat aan ons voeteneind en ik hoor hem duidelijk ademen, maar ik "moet" toch regelmatig even gluren of hij er echt is![]()
Jair wilde bij de gehoortest ook maar niet stil blijven zitten/ liggen. Hier was er ook wat tijd voor nodig voor een goede reading. Bij de hielprik daarentegen gaf hij geen kik. Hij vindt het gewoon niet fijn als iemand aan zijn oor zit. Dat is nog steeds zo. Dus doktorsbezoeken met in de oren kijken worden geen pretje.quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:04 schreef Urla het volgende:
Huup zo te horen echt een schat van een kraam. En hier hadden ze al een zo'n verwarmingsgelpad voor het voetje bij zich. Ik weet echter niet of ze die standaard bij zich hebben.
Dewi had trouwens tijdens de gehoortest echt geen zin om stil te blijven.![]()
Hier hadden ze een behoorlijk tijdje voor nodig om een goede reading te krijgen. Ik vond het wel een grappig iets om te zien.
Krampjes kunnen ze al vrij vlot na de geboorte hebben hoor, Huup's kleine heeft er blijkbaar ook last van..quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:01 schreef Kersjes het volgende:
Kleurdoos, hier vannacht ook een huilertje dat elke 2 uur wilde drinken, maar ik heb nog zat happy hormones om dat goed te maken![]()
Is ze nu wat gezelliger?
En 5 dagen oud is nog te vroeg voor krampjes toch? Toch??? Of is het gedonder nu al begonnen
Zou een sprongetje kunnen zijn. Of misschien regeldagen? Zijn er eigenlijk nog regeldagen na 6 maanden? Ik had gelezen dat het kindje met 6 maanden nog regeldagen heeft. Wanneer komen zij daarna weer? Of wordt dat dan gewoon gecompenseerd door meer fruit en groente eten?quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:39 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Krampjes kunnen ze al vrij vlot na de geboorte hebben hoor, Huup's kleine heeft er blijkbaar ook last van..
en Ze heeft net 3 uur geslapen dus mevrouw is weer happy
(verder komt ze de hele week al om de 3 uur of minder om te drinken) Dus ik denk dat we hier een sprongetje oid hebben
quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:32 schreef Diaan73 het volgende:
* meldt zich af en toe maar weerIk mis het posten hier toch wel.
![]()
![]()
De babyboom van januari was toch nog groter dan augustus, al zijn er in augustus ook heel veel nieuwe baby'tjes geboren. Mama's en papa's van harte gefeliciteerd!!
Ik heb het bij beide kinderen gebruikt in de winter, zo een voetenzak. Ze zitten toch voor langere tijd stil, bij ons bewegen de ledematen nog als we wandelen waardoor we het warmer krijgen dan die ukkies die amper bewegen. Zeker als ze nog niet lopen bijv.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:23 schreef Grasjes het volgende:
Ik lees hier een boel roze wolken en ik word er vrolijk van![]()
Voor degene met iets oudere kindjes, gaan jullie straks (herfst/winter) een voetenzak gebruiken in de buggy? Die hebben we namelijk nog niet. Toen ze net geboren was (december) hadden we een lodger shelter in de maxi cosi en de lodger wrapper in de wandelwagen. Heerlijk ding trouwens die wrapper. Daar heeft ze ook binnen echt in gewoond de eerste 2 maanden. Nu neig ik dus naar een lodger bunker, want erg leuk, ziet er comfortabel uit, maar die dingen zijn zo duur
Ow Lennon gaat nog niet uit zichzelf zitten hoor, dat lukt ook nog niet helemaal. Als hij in de maxicosi of kinderstoel zit gaat hij vanuit liggend voorover buigen om te zitten.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:32 schreef Zweefvliegje het volgende:
Leuk dat je er weer bent Diaan! En mooi dat Lennon al goed zelf kan zitten! Ik vraag me nou al tijden af vanaf welke houding ze gaan zitten? Vanaf op de buik liggen of juist de rug of nog anders? Lianne kan namelijk wel blijven zitten als je haar neerzet, maar meer ook niet
De Lodger Bunker is duurder geloof ik. Die heb ik aangeschaft omdat die zowel in de wandelwagen als de buggy als de duobuggy kan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou Diaan blijkbaar heerst het idd.
Omg ik ging net kijken wat een voetenzak kost. Voor de Koelstra 85,-. Misschien ligt dat aan mij , maar dat vind ik wel erg duur. Ik ga alternatief zoeken.
Ow okay. Nooit eerder gehoord. Hopelijk helpt het!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan vanwege amper stukjes eten werd het aangeraden.
Dankjewel!! Wel irritant, ik ben pas over een uur thuis... maar ja Peace is wel bij hem. Die stomme tanden ook, laat ze gewoon doorkomen. Tenminste ik denk dat het vooral van de tanden komt.quote:Beterschap voor Lennon.
Tyler past niet meer in kleine slaapzak. Op zolder paar grotere gevonden. Zo eens passen. Wat Diaan zegt, als hals en armgat niet te groot is lukt het wel.
Dankje. En dan is het niet leuk als je niet dichtbij huis werkt...quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:26 schreef miss_sly het volgende:
Wat vervelend Diaan.
Beterschap voor Lennon en Tyler.
ik bedoel slaapzakjes idd. ik heb er een van prenatal, kleinste maat, maar die vind ik wat kap worden al. dus maar toch die grotere bestellen dan.
Hema heeft een hele leuke nieuwe lijn, ook rompertjes en pyjama's
Ik heb voor Leander een 70 cm die is ook van de prenatal. Hij past daar met zijn 60 cm nog makkelijk in. Verder staan er hier helemaal geen maten in. Ik weet wel dat de grootte die hierna komt 90 cm is en daar zakt Leander zo in!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:26 schreef miss_sly het volgende:
Wat vervelend Diaan.
Beterschap voor Lennon en Tyler.
ik bedoel slaapzakjes idd. ik heb er een van prenatal, kleinste maat, maar die vind ik wat kap worden al. dus maar toch die grotere bestellen dan.
Hema heeft een hele leuke nieuwe lijn, ook rompertjes en pyjama's
In het begin, toen hij nog in het ziekenhuis in Assen lag kwam er ook een logopedist langs. Omdat hij moeite had met drinken, ook uit de fles. Bleek toen dat hij nog geen zuig/slik reflex had. Daarom toen met speen begonnen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow okay. Nooit eerder gehoord. Hopelijk helpt het!!
[..]
Dankjewel!! Wel irritant, ik ben pas over een uur thuis... maar ja Peace is wel bij hem. Die stomme tanden ook, laat ze gewoon doorkomen. Tenminste ik denk dat het vooral van de tanden komt.
Aaahhhwquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:50 schreef oeke het volgende:
Jaheur, welkom met Yulisa!
Diaan, gezellig dat je er weer bent!
Kobus was vandaag zo hard aan het lachen dat hij ervan schrok en moest huilen.![]()
![]()
![]()
Gossie, wat een hoop liefde kan je toch voelen!
NOMNOMNOMquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:08 schreef huuphuup het volgende:
nomnom is wat cookiemonster doethaha
en als je op youtube nomnom song enzo intikt krijg je ook idiote liedjes
vast welquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef DuchessX het volgende:
Wow Hupie, dat is veel!
Evi krijgt flesvoeding en is in een week tijd 'maar' 60gram aangekomen. Ze weegt nu 3390gram.
Ik heb geen verstand van babygewichten nog, zijn Huups beeb en Evi mss uitersten ten opzichte van elkaar?
Wat lief van jequote:Op maandag 31 augustus 2009 17:53 schreef Marie79 het volgende:
Diaan, wat fijn dat je er weer bent! Ik miste je echt!
Och arme Kobus
Diaan, je bent er weerquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wat lief van je![]()
Arme Kobus, maar wel schattig.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Diaan, je bent er weerEr zijn wel veel januari baby's maar de mama's zijn niet zo actief lijkt wel
pff ik weet niet of het bij jou ook werkt maar Elin is soms lastig echt in slaap te krijgen, of ze schrikt een paar keer wakker (wonen aan een drukke straatquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:03 schreef innepin het volgende:
Huup, wow, je hebt echt slagroomIk ben zo benieuwd als we woensdag A. en Willow naast elkaar leggen... hoeveel het scheelt qua grootte.
Mikoxx, fijn dat het beter gaat met slapen. Kan me voorstellen dat het best moeilijk is om te doen, ze uit elkaar halen
Hier gaat het slapen per dag minder goed lijkt wel. Waar ze tot voor kort nog gewoon tijdens de voeding in slaap viel (en dan doorsliep als je d'r in haar bedje legde), huilt ze nu véél meer en doet ze meer hazeslaapjes waarbij ze na vijf minuten weer wakker wordt en huilt.Tips, iemand? Zeker omdat ze dus af en toe wél in slaap valt bij het voeden vind ik het moeilijk om een ritueel in te bouwen, want elke keer in slaap vallen is weer heel anders...
er zijn er wel veel hoor.. alleen niet in dit topic. Draagdoekentopic heb je er iig al 3 die hier niet posten maar daar dus wel.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Diaan, je bent er weerEr zijn wel veel januari baby's maar de mama's zijn niet zo actief lijkt wel
Hoe doe je dat? Heb je het bedje nog niet naar beneden? Of wat voor een bedje hebben jullie? Ik kan Seb niet eens een kusje geven als hij in zijn bedje ligt zonder over de rand te gaan hangen met mijn benen in de luchtquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
pff ik weet niet of het bij jou ook werkt maar Elin is soms lastig echt in slaap te krijgen, of ze schrikt een paar keer wakker (wonen aan een drukke straat) dan leg ik mijn hoofd naast haar neer op t bedje, naast r neusje..dan kan ze me ruiken..verder zeg ik niets tegen haar of kijk haar niet aan..en dat werkt hier gelukkig wel. Dat ze dus even mijn aanwezigheid nodig heeft om weer verder te kunnen slapen.
Verder heb ik geen flauw idee , dit is t enige dat werkt.
Dat bedoelde ik ook, in dit topicquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:09 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
er zijn er wel veel hoor.. alleen niet in dit topic. Draagdoekentopic heb je er iig al 3 die hier niet posten maar daar dus wel.
En hier is het eigenlijk een herhaling als er een nieuwe stroom kindjes binnenkomt. Er zit zoveel verschil tussen een pasgeborene en een 8 maandertje dat je weinig te vergelijken hebt enzo
quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:22 schreef bodpa09 het volgende:
@Innepin: Onze kleine man is wel ouder (bijna 9 maanden) maar heeft soms moeite om de dag los te laten. Wat toen hij kleiner was hielp en nu nog steeds wel soelaas biedt: hem met zijn hoofdje op mijn hart leggen, en dan heel zachtjes wiegen. Hij probeert zich in het begin vaak wel los te vechten, maar geeft zich op een gegeven moment over, zeker als ik hem over zijn buik of zijn hoofdje aai. Toen hij jonger was werkte over zijn neusbrug aaien geweldig, daar kon hij zijn ogen gewoon niet bij open houden. Issie helaas nu te oud voor.
Nog even jubelen: Kind heeft zijn 1e tand! Met 8 maanden en drie weken.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:22 schreef bodpa09 het volgende:
@Innepin: Onze kleine man is wel ouder (bijna 9 maanden) maar heeft soms moeite om de dag los te laten. Wat toen hij kleiner was hielp en nu nog steeds wel soelaas biedt: hem met zijn hoofdje op mijn hart leggen, en dan heel zachtjes wiegen. Hij probeert zich in het begin vaak wel los te vechten, maar geeft zich op een gegeven moment over, zeker als ik hem over zijn buik of zijn hoofdje aai. Toen hij jonger was werkte over zijn neusbrug aaien geweldig, daar kon hij zijn ogen gewoon niet bij open houden. Issie helaas nu te oud voor.
Nog even jubelen: Kind heeft zijn 1e tand! Met 8 maanden en drie weken.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
![]()
Die van ons is nog geen tand in zicht.
Wij gaan nu iedere avond met hem fietsen of wandelen. Dan is hij lekker moe als we thuiskomen, dan nog een papfles en naar bed. Werkt echt super. Ik heb ook gemerkt dat het werkt (beetje Derek Oglivie) om hem uit te leggen dat hij naar bedje gaat, lekker moet gaan slapen omdat hij dan de volgende dag weer lekker fit is om te spelen. Dan kijkt hij je echt aan van: hmmm dat klinkt logischHeb tenminste het gevoel dat het werkt
Dat heeft hij ook inderdaad zo uitgelegd, mn schoonzusje had het er ook al over en bij haar werkte het (om te vertellen wat je/hij/zij gaat doen) ook heel goed. Wij hebben eigenlijk nooit problemen met het naar bed brengen van Lennon. Wij vertellen ook vaak wat we gaan doen. In zijn goede doen, gaat hij meestal tussen half 8 en 8 naar bed tot de volgende morgen 7 à 8 uur. Maar aaien over voorhoofd/neus helpt hier ook om hem 's nachts weer wat rustiger te krijgen als hij wat ziekig is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
![]()
Die van ons is nog geen tand in zicht.
Wij gaan nu iedere avond met hem fietsen of wandelen. Dan is hij lekker moe als we thuiskomen, dan nog een papfles en naar bed. Werkt echt super. Ik heb ook gemerkt dat het werkt (beetje Derek Oglivie) om hem uit te leggen dat hij naar bedje gaat, lekker moet gaan slapen omdat hij dan de volgende dag weer lekker fit is om te spelen. Dan kijkt hij je echt aan van: hmmm dat klinkt logischHeb tenminste het gevoel dat het werkt
Hij is eigenlijk ook altijd vrolijk. En vooral tegenwoordig aan het "kletsen". Mamamama en papappa wordt regelmatig gezegd. Maar nog wel per ongeluk. Maar hele verhalen.quote:
Ik probeer het ook bij het luier verschonen maar dat heeft nog niet het gewenste resultaat.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:30 schreef bodpa09 het volgende:
:-) Ik vind het ook erg logisch klinken, die truc ga ik ook eens proberen.
Ja, hij vindt het geweldig en als het kan maar rammen op het toetsenbord, dus hij mag niet meer zo dichtbij komen. Hij vindt kettingen ook helemaalquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:37 schreef Grasjes het volgende:
Ah Diaan wat kijkt hij vrolijk! Is Lennon ook zo geïntrigeerd door computersDochter vind het ook prachtig (en de B op mijn toetsenbord werkt sindsdien niet meer naar behoren
)
Hopelijk komen er snel wat tandjes door bij hem!
Lennon heeft zo'n rammelding aan de zijkant van de commode en die geef ik altijd aan hem om af te leiden en dat helpt wel vaak, is hij veel te druk met dat ding en blijft hij rustig liggen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik probeer het ook bij het luier verschonen maar dat heeft nog niet het gewenste resultaat.
staat nog hoog, bedje staat vast tussen ons bed en een muur dus die kan geen kant opquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Heb je het bedje nog niet naar beneden? Of wat voor een bedje hebben jullie? Ik kan Seb niet eens een kusje geven als hij in zijn bedje ligt zonder over de rand te gaan hangen met mijn benen in de lucht
Moet even via photobucket of tinypic. Of als je hem op je hyves hebt staan, opd e foto gaan staan, rechtermuis, eigenschappen en dan het url adres kopiëren en hier plakken. Dit adres selecteren en dan klikken op dat "bergicoontje".quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:46 schreef bodpa09 het volgende:
Diaan, dat heeft ie van mij ook, linkeroog kleiner dan rechts. Weet niet of je het op onderstaande foto kunt zien? (gaat zo weer weg, de foto dan he)
Eh... hoe doe ik dat een foto uploaden?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lennon heeft zo'n rammelding aan de zijkant van de commode en die geef ik altijd aan hem om af te leiden en dat helpt wel vaak, is hij veel te druk met dat ding en blijft hij rustig liggen.
Ow dat is jammer.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:48 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat werkt niet, hij gaat dan op zijn buik met dat speeltje spelen. Ja als we met tweeën zijn dan laat de een filmpjes zien op de Iphone
terwijl de ander de luier doet. Tegenwoordig is het de houtgreep wanneer ik alleen ben, dan zet ik mijn elleboog aan de andere kant en ga half over hem heen hangen. Of ik verschoon hem terwijl hij zit. We doen ook vaak tijdens de fles geven de luier verschonen.
Seb trekt zich werkelijk aan alles op. Op de meest onmogelijke plaatsen. Hij probeert ook op dingen te klimmen, dan gaat dat knietje omhoog en probeert hij zich op te trekken. Hij maakt wel aanstalten om langs de tafel te lopen maar snapt het nog niet zo wat hij dan moet doen. Hij stapt wel als je hem aan de handen neemt en dan achter hem gaat staan. En hij heeft een loopkarretje en als je zorgt dat dat wagentje niet weg kan stapt hij daar ook wel achter. Hij kruipt ook als een razende het huis doorquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:47 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
staat nog hoog, bedje staat vast tussen ons bed en een muur dus die kan geen kant op..en ze ligt nu op gelijke hoogte met me, wat handig is voor de BV..aangezien ze nog niet doorslaapt. misschien moet ik haar dan ook maar eens uitleggen dat wij graag door zouden slapen
Loopt seb al langs een tafel oid? Elin nog niet maar trekt zich wel op aan de bank en gaat daar tegenaan schoppen en ze maakt al wel de wandelbewegingen..dus geen loopreflex oid maar echt proberenkruipen lijkt ze nu steeds minder interessant te vinden..alleen maar oefenen om op de pootjes te kunnen gaan staan maar verder dan op r hurken ;') komt ze niet zonder houvast
jaha dat knietje! hier ook favoquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb trekt zich werkelijk aan alles op. Op de meest onmogelijke plaatsen. Hij probeert ook op dingen te klimmen, dan gaat dat knietje omhoog en probeert hij zich op te trekken. Hij maakt wel aanstalten om langs de tafel te lopen maar snapt het nog niet zo wat hij dan moet doen. Hij stapt wel als je hem aan de handen neemt en dan achter hem gaat staan. En hij heeft een loopkarretje en als je zorgt dat dat wagentje niet weg kan stapt hij daar ook wel achter. Hij kruipt ook als een razende het huis door
quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:01 schreef Diaan73 het volgende:
Wat een schatje...En inderdaad zn ene oog ook iets groter dan het andere. en wat een supergaaf shirt op de 1e foto
![]()
Estrys, wat gaat Seb snel zeg.dat doet Lennon allemaal nog niet, die is heel rustig. Kan ook gerust 2 uur in de kinderstoel zitten en spelen. Vindt ie heerlijk.
wat een mooi ventjequote:Op maandag 31 augustus 2009 22:57 schreef bodpa09 het volgende:
Thanks!
Hier is ie dan (meteen maar twee) [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Af en toe slaat mijn hart ook over hoorquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:07 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
jaha dat knietje! hier ook favoIk durf haar nog niet echt te laten gaan eigenlijk, veel te bang dat ze keihard op r smoel gaat dus zodra ze weer eens ergens gaat staan dan ren ik er als een gek heen..al ben ik bang dat t eerdaags toch wel mis zal gaan
dat kruipen lijkt idd niet op lieflijk kruipen maar meer BOINKBOINK..en ook alles wat er in r weg komt dat ramt ze opzij met r armen
Groot gelijk dat je die EHBO gaat doenquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
![]()
In de kinderstoel zit hij binnen no time achterste voren, en jaa dan zit hij vast in een tuigje![]()
En weer een blauwe plek op zijn voorhoofd, bloedneus hebben we al gehad, schaafwond op zijn kin. Ik heb me opgegeven voor EHBO bij kinderen.
Een collega vertelde dat haar man vroeger altijd aan het matras werd vastgebonden omdat hij steeds uit bed kwam, totdat hij een keer met matras op zijn rug de trap afkwam. Dat had Seb waarschijnlijk ook gedaan, met de wipper op zijn rug de kamer doorquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:09 schreef Kleurdoos het volgende:
De wipper is hier ook afgeschaft, ze probeerde zich constant op r buik te draaien en nu dus maar niet meer voor ze met wipper en al op de kop gaat
de box vind ik ook maar een eng ding.. ze hangt steeds helemaal met de benen buiten die dingen en dan ben ik bang dat ze keihard om gaat draaien ofzo en dan heb je knellepootjes. alleen als ik naar de wc ga dan zet i haar in de box..verder kruipt ze gewoon rond dor de kamer.. en achter mij aanquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:09 schreef Estrys het volgende:
[..]
Af en toe slaat mijn hart ook over hoorHij mag ook niet staan als ik niet in de kamer ben, dan gaat hij in de box. Maar ook al ben ik er bij, hij gaat altijd op zijn smoel als ik net even een slokje drinken neem.
Helaas gaat dat niet altijd op. Peaceman heeft ook donker haar en bruine ogen. Ik van oorsprong blond en blauwe ogen. Lennon is een mengelmoesje.. hij gaat trouwens richting groenequote:Op maandag 31 augustus 2009 23:15 schreef bodpa09 het volgende:
Dank voor de complimenten dames. Ik vind het nog steeds een wonder dat zo'n blond/blauwogig kind uit mij is gekomen. Ik heb donker haar met groen/bruine ogen. Man is blossig (blond-rossig) met blauwe ogen, maar ik had toch wel verwacht dat die genen van mij dominant waren.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:12 schreef Estrys het volgende:
[..]
Een collega vertelde dat haar man vroeger altijd aan het matras werd vastgebonden omdat hij steeds uit bed kwam, totdat hij een keer met matras op zijn rug de trap afkwam. Dat had Seb waarschijnlijk ook gedaan, met de wipper op zijn rug de kamer door
hier lichtgroene ogen met lichtbruin streepje, paps heeft ze bruin, ik groengrijsquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:15 schreef bodpa09 het volgende:
Dank voor de complimenten dames. Ik vind het nog steeds een wonder dat zo'n blond/blauwogig kind uit mij is gekomen. Ik heb donker haar met groen/bruine ogen. Man is blossig (blond-rossig) met blauwe ogen, maar ik had toch wel verwacht dat die genen van mij dominant waren.
Nou dat wil ik graag geloven... als ik het zo lees, vind ik het al zwaar. Zit hij nou dan in een "grote" autostoel of nog steeds maxicosi?quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:27 schreef Estrys het volgende:
Wel lekker rustig Diaan. Laatst op het CB stond ik Seb aan te kleden, naast mij andere moeders die rustig hun kind kleren aantrokken, stond ik daar met mijn kind te vechten. Ik kan hem tegenwoordig moeiteloos zijn romper, shirt en broek aantrekken terwijl hij op zijn buik ligt. Gaan we nog lachen op babyzwemmen.
Wipper heb ik naar zolder gedaan bleef hij niet in, badring blijft hij niet in, zijn babybadje gaat hij staan, draaien, op zijn buik etc, kinderstoel gaat hij achterstevoren in zitten, Maxicosi moet ik heeeel snel zijn anders zet hij af en maakt een holle rug. En dan nog kom ik er soms achter dat hij zijn armen uit de riemen heeft gekregen. Het is soms best een uitputtingsslag![]()
jep hier net zo..vooral dat omdraaien in bad, pff dat is echt lastig. en met haar op de arm douchen is al helemaal een lachertje..er is altijd wel iets dat ze ziet wat ze MOET hebben dus dan stort ze zich erop.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:27 schreef Estrys het volgende:
Wel lekker rustig Diaan. Laatst op het CB stond ik Seb aan te kleden, naast mij andere moeders die rustig hun kind kleren aantrokken, stond ik daar met mijn kind te vechten. Ik kan hem tegenwoordig moeiteloos zijn romper, shirt en broek aantrekken terwijl hij op zijn buik ligt. Gaan we nog lachen op babyzwemmen.
Wipper heb ik naar zolder gedaan bleef hij niet in, badring blijft hij niet in, zijn babybadje gaat hij staan, draaien, op zijn buik etc, kinderstoel gaat hij achterstevoren in zitten, Maxicosi moet ik heeeel snel zijn anders zet hij af en maakt een holle rug. En dan nog kom ik er soms achter dat hij zijn armen uit de riemen heeft gekregen. Het is soms best een uitputtingsslag![]()
Ach ja vermoeiend maar hij is ook vrolijk dus maakt het vaak wel goed.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou dat wil ik graag geloven... als ik het zo lees, vind ik het al zwaar. Zit hij nou dan in een "grote" autostoel of nog steeds maxicosi?
Pff heb echt soms te weinig uren in een dag.. Wil eigenlijk elke dag wel even fokken en soms lukt het ook wel even 10 min maar dan geen tijd om overal op te reageren. De eerste weken zei iedereen je zal het wel druk hebben en dan riep ik nee hoor valt mee Robin en Viggo eten en slapen, met Milan heb ik het het drukste.quote:Onze jongens zijn uit elkaar (qua slapen dan) en dat lijkt een stuk beter te gaan. Ik had er wel moeite mee, vond het zo zieligmaar niet kunnen slapen omdat de ander huilt is natuurlijk ook zielig.. Het slapen gaat stukken beter nu, erg fijn! De avond blijft nog wel een beetje een probleem hoor, maar dat is te handelen. We houden ons ook strakker aan 'regelmaat' en dat lijkt ook wel te helpen.
3 weken geleden was hij 7600 gram. Hij was toen 70,2 cm, Dus hij is wat betreft lengte volgens mij even groot als Elin?quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:46 schreef Kleurdoos het volgende:
Seb lijkt veel groter
dan weegt elin een kilo meer oid ?
Ja precies. Meestal slaap ik maar 3 a 4 uur omdat hij zoveel geluid maakt. Begint me nu echt op te breken. En aangezien we geen kamer over hebben moet het maar zo!quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:14 schreef Estrys het volgende:
Ik kan ook niet meer met Seb op 1 kamer slapen, dan slaap ik heel slecht van alle geluiden
30 augustus toch?quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Mag onze Dorien in de OP? Ze is geboren op 30 september 23:55, weegt 3340 gram en niemand weet hoe lang ze is![]()
Ze is het kind van mij (Hi_flyer) en Bromfly_er
Elin is 71.5 cm en nu zo'n 8.500 gramquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:13 schreef Estrys het volgende:
[..]
3 weken geleden was hij 7600 gram. Hij was toen 70,2 cm, Dus hij is wat betreft lengte volgens mij even groot als Elin?
Seb is op een crash dieetquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Elin is 71.5 cm en nu zo'n 8.500 gram7 weken geleden
7670g en 68 cm
Ik denk dat je 30 augustus bedoeltquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Mag onze Dorien in de OP? Ze is geboren op 30 september 23:55, weegt 3340 gram en niemand weet hoe lang ze is![]()
Dat is nog leuker wanneer ze wortel hebben gegetenquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:25 schreef innepin het volgende:
Nee hoorMijn meisje slaapt al een paar uurtjes
Ze is heel braaf vandaag.
(En ze had de bank bij m'n schoonouders ondergespuugd...da's niet officieel braaf, maar stiekem wel grappig
)
Herkenbaar bar, hier heeft inbakeren goed geholpen! Je zou t kunnen proberen met een hydrofielluier, dan hoef je niet meteen kosten te maken. Wij deden een hydrofielluier strak om t bovenlijfje, armen langs het lichaam en vast met schilderstape. Klinkt niet zo vriendelijk, maar ze sliepen veel beter! Wij deden dit dan wel bij alle slaapjes (eenduidigheid...) en we hebben later een puckababy aangeschaft.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:40 schreef _Bar_ het volgende:
inbakeren zitten we hier ook over na te denken, overdag vind ons mannetje dat hij veel moet bewegen voordat hij gaat slapen, met als gevolg zichzelf aldoor wakker makend door zijn drukke bewegingen.
heel grappig is wel dat hij dat in de avonden dus totaal niet heeft.
Goed bezig Nijna!!!
Hier heb ik geen flauw idee hoeveel Roy nu weegt, zal het volgende week weer weten
huh? 30 september? Weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:49 schreef Hi_flyer het volgende:
quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:01 schreef Lois het volgende:
Dorien toegevoegd en Willow aangepast (sorry In!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |