Dat zal Annicka straks ook wel doen, ze probeert het nu al met één been. Een manke debiele kikker dus.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:10 schreef Kleurdoos het volgende:
Hihi.. Elin doet iets raars.. ze loopt als een neanderthalerop handjes en voetjes vooruit
als een debiele kikker ook wel
quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:42 schreef Marie79 het volgende:
Ik zie Tyler al liggen, met beentjes opgetrokken in een te kleine slaapzakEn dan ook nog verkouden, beterschap hoor
![]()
Willow, 's nachts is om te slapen hoor!
En dan was ik vannacht wakker omdat Maarten eens een keer wakker werd (echt nóóit) en toen al dacht, blch... eerst wat water geprobeerd maar een half uur later weer huilen, toen een flesje van 100 cc en daarna ging hij lekker doorslapen
Hij zit nu trouwens te kletsen tegen zijn autootjes
een beetje de druk van je borsten afkolven en dan aan laten happenquote:Op zondag 30 augustus 2009 16:34 schreef huuphuup het volgende:
Zo eindelijk tijd om te tikken![]()
bedankt voor het welkom! Hier gaat alles okayInnepin haha die nacht waar je het over hebt met Willow is waar wij mee begonnen zijn, twee nachten op rij. Ontroostbaar, krampjes volgens de kraam, van het meconium nog. En idd sinds ze van de meconium af is is er niets aan de hand.
De eerste paar dagen had ze wat moeite met genoeg vocht binnenkrijgen en heeft ze op aanraden van de verloskundige wat bijvoeding gekregen, 24 uur lang. En door die bijvoeding is ze zo goed aangesterkt dat het daarna helemaal prima ging met de gewone voeding. Het is hier echt slapen-eten-poepen-eten-liefst nog twee keer poepen-slapen.
Vandaag gaat het met voeden iets minder, sinds eergister last van enorme stuwing. Niet echt heel pijnlijk ofzo, wel een beetje maar wel dragelijk, maar het probleem is dat ze niet goed meer kan aanhappen daardoor en veel minder drinkt. We moeten nog es even goed in overleg met elkaar hoe we dat gaan aanpakken, zij en ik
Onvoorstelbaar dat het nog maar 5 dagen geleden is. Oeh ik zie de tijd nu5 dagen geleden bijna precies nu werd ze op mn buik gelegd
![]()
wat een gek idee...
quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:26 schreef tinny het volgende:
ps
trouwens wat is dat vermoeiend zeg met 2 van die freules!!!!
warme douche? mag dat wel..kan ook helpen bij erge stuwingquote:Op zondag 30 augustus 2009 19:59 schreef huuphuup het volgende:
fijn Kersje klinkt gelukkig!
Over dat beginnetje afkolven, ja zoiets had ik ook al tegen de kraam gezegd maar zij adviseerde mij om dat vooral niet te doen zodat mn eigen toeschietreflex en A.'s zuig- en aanhapreflex echt goed op gang zouden komen. Als het nou vannacht drama is doordat ze niet aan kan happen dan zal ik dat wel proberen ja. Dan maar een klein beetje eigenwijzig
ja mag, heb k ook gedaan idd, haalde de ergste druk er toen wel vanafquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:32 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
warme douche? mag dat wel..kan ook helpen bij erge stuwing
kraam is er nog bij morgenquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:17 schreef Vicky het volgende:
Huup, voetje morgen goed warm maken met een zakje met warm water!
Hey Kersjes, je bent bevallen, gefeliciteerd!quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:52 schreef Kersjes het volgende:
Hallo, Toby en ik komen ons ook melden![]()
Hoewel ik hier ongetwijfeld spijt van ga krijgen kan ik eigenlijk niet anders dan van de daken schreeuwen:
het gaat geweldig hier![]()
Hij drinkt graag en goed aan de borst, geboortegewicht van afgelopen woensdag was 4060 gram en vandaag woog hij alweer 3920. Slagroom
Hoewel er een kans bestond dat hij heel ziek zou kunnen worden tijdens en na de bevalling omdat ik GBS - draagster bleek te zijn (Groep B Streptokok) is er gelukkig niks van te bespeuren en kunnen we er van uitgaan dat het een kerngezond jochie is en dat hopelijk ook heeeeeel lang zal blijven!
We knuffelen veel, slapen op mama is altijd goed, maar hij slaapt ook lekker in zijn eigen bedje. Enorme zuigbehoefte, vrijwel elk moment dat hij wakker is heeft hij een borst of pink in zijn mond. Hij is zo'n lief lekker ding en gelukkig vind zijn grote broer dat ook, Toby wordt dan ook regelmatig geaaid en gekust door de peuter die ineens meer weg lijkt te hebben van een puberinclusief bijbehorende fratsen
![]()
Wat een heerlijkheid, dit is echt genieten![]()
Ben gelukkiger dan ik in maaaaaaaanden geweest ben, de donkere wolk is verdwenen, en ondanks de vervelende na-de-bevalling-problematiek krijg je mij voorlopig nog lang niet van mijn roze wolk!
Ben zo verliefd op mijn mannen
das mooi!quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
kraam is er nog bij morgendie ging allemaal truken tevoorschijn halen zei ze om het zo makkelijk mogelijk te maken. Jeuh
quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:52 schreef Kersjes het volgende:
Hallo, Toby en ik komen ons ook melden![]()
Hoewel ik hier ongetwijfeld spijt van ga krijgen kan ik eigenlijk niet anders dan van de daken schreeuwen:
het gaat geweldig hier![]()
Hij drinkt graag en goed aan de borst, geboortegewicht van afgelopen woensdag was 4060 gram en vandaag woog hij alweer 3920. Slagroom
Hoewel er een kans bestond dat hij heel ziek zou kunnen worden tijdens en na de bevalling omdat ik GBS - draagster bleek te zijn (Groep B Streptokok) is er gelukkig niks van te bespeuren en kunnen we er van uitgaan dat het een kerngezond jochie is en dat hopelijk ook heeeeeel lang zal blijven!
We knuffelen veel, slapen op mama is altijd goed, maar hij slaapt ook lekker in zijn eigen bedje. Enorme zuigbehoefte, vrijwel elk moment dat hij wakker is heeft hij een borst of pink in zijn mond. Hij is zo'n lief lekker ding en gelukkig vind zijn grote broer dat ook, Toby wordt dan ook regelmatig geaaid en gekust door de peuter die ineens meer weg lijkt te hebben van een puberinclusief bijbehorende fratsen
![]()
Wat een heerlijkheid, dit is echt genieten![]()
Ben gelukkiger dan ik in maaaaaaaanden geweest ben, de donkere wolk is verdwenen, en ondanks de vervelende na-de-bevalling-problematiek krijg je mij voorlopig nog lang niet van mijn roze wolk!
Ben zo verliefd op mijn mannen
ik ben het wel van plan, maar dan moet ik de quinny weer tevoorschijn halenquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:23 schreef Grasjes het volgende:
Ik lees hier een boel roze wolken en ik word er vrolijk van![]()
Voor degene met iets oudere kindjes, gaan jullie straks (herfst/winter) een voetenzak gebruiken in de buggy? Die hebben we namelijk nog niet. Toen ze net geboren was (december) hadden we een lodger shelter in de maxi cosi en de lodger wrapper in de wandelwagen. Heerlijk ding trouwens die wrapper. Daar heeft ze ook binnen echt in gewoond de eerste 2 maanden. Nu neig ik dus naar een lodger bunker, want erg leuk, ziet er comfortabel uit, maar die dingen zijn zo duur
ik wil ook een slapende frummel!quote:Op maandag 31 augustus 2009 05:02 schreef Kersjes het volgende:
TessWat een kleine Amber is het!
Innepin, wat is ze beweeglijkEn sterk ook!
Wat fijn om nu eens 's nachts wakker te zijn omdat een klein ventje me nodig had en graag wilde drinken! En niet omdat er maagzuur uit mijn oren komt, ik kotsmisselijk ben, kramp heb of van de pijn overal niet weet hoe te moeten liggen.
En het mooiste is: er ligt eindelijk een heuse baby in het bedjeIk heb net nog even gecheckt.
Babybedje staat aan ons voeteneind en ik hoor hem duidelijk ademen, maar ik "moet" toch regelmatig even gluren of hij er echt is![]()
Jair wilde bij de gehoortest ook maar niet stil blijven zitten/ liggen. Hier was er ook wat tijd voor nodig voor een goede reading. Bij de hielprik daarentegen gaf hij geen kik. Hij vindt het gewoon niet fijn als iemand aan zijn oor zit. Dat is nog steeds zo. Dus doktorsbezoeken met in de oren kijken worden geen pretje.quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:04 schreef Urla het volgende:
Huup zo te horen echt een schat van een kraam. En hier hadden ze al een zo'n verwarmingsgelpad voor het voetje bij zich. Ik weet echter niet of ze die standaard bij zich hebben.
Dewi had trouwens tijdens de gehoortest echt geen zin om stil te blijven.![]()
Hier hadden ze een behoorlijk tijdje voor nodig om een goede reading te krijgen. Ik vond het wel een grappig iets om te zien.
Krampjes kunnen ze al vrij vlot na de geboorte hebben hoor, Huup's kleine heeft er blijkbaar ook last van..quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:01 schreef Kersjes het volgende:
Kleurdoos, hier vannacht ook een huilertje dat elke 2 uur wilde drinken, maar ik heb nog zat happy hormones om dat goed te maken![]()
Is ze nu wat gezelliger?
En 5 dagen oud is nog te vroeg voor krampjes toch? Toch??? Of is het gedonder nu al begonnen
Zou een sprongetje kunnen zijn. Of misschien regeldagen? Zijn er eigenlijk nog regeldagen na 6 maanden? Ik had gelezen dat het kindje met 6 maanden nog regeldagen heeft. Wanneer komen zij daarna weer? Of wordt dat dan gewoon gecompenseerd door meer fruit en groente eten?quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:39 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Krampjes kunnen ze al vrij vlot na de geboorte hebben hoor, Huup's kleine heeft er blijkbaar ook last van..
en Ze heeft net 3 uur geslapen dus mevrouw is weer happy
(verder komt ze de hele week al om de 3 uur of minder om te drinken) Dus ik denk dat we hier een sprongetje oid hebben
quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:32 schreef Diaan73 het volgende:
* meldt zich af en toe maar weerIk mis het posten hier toch wel.
![]()
![]()
De babyboom van januari was toch nog groter dan augustus, al zijn er in augustus ook heel veel nieuwe baby'tjes geboren. Mama's en papa's van harte gefeliciteerd!!
Ik heb het bij beide kinderen gebruikt in de winter, zo een voetenzak. Ze zitten toch voor langere tijd stil, bij ons bewegen de ledematen nog als we wandelen waardoor we het warmer krijgen dan die ukkies die amper bewegen. Zeker als ze nog niet lopen bijv.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:23 schreef Grasjes het volgende:
Ik lees hier een boel roze wolken en ik word er vrolijk van![]()
Voor degene met iets oudere kindjes, gaan jullie straks (herfst/winter) een voetenzak gebruiken in de buggy? Die hebben we namelijk nog niet. Toen ze net geboren was (december) hadden we een lodger shelter in de maxi cosi en de lodger wrapper in de wandelwagen. Heerlijk ding trouwens die wrapper. Daar heeft ze ook binnen echt in gewoond de eerste 2 maanden. Nu neig ik dus naar een lodger bunker, want erg leuk, ziet er comfortabel uit, maar die dingen zijn zo duur
Ow Lennon gaat nog niet uit zichzelf zitten hoor, dat lukt ook nog niet helemaal. Als hij in de maxicosi of kinderstoel zit gaat hij vanuit liggend voorover buigen om te zitten.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:32 schreef Zweefvliegje het volgende:
Leuk dat je er weer bent Diaan! En mooi dat Lennon al goed zelf kan zitten! Ik vraag me nou al tijden af vanaf welke houding ze gaan zitten? Vanaf op de buik liggen of juist de rug of nog anders? Lianne kan namelijk wel blijven zitten als je haar neerzet, maar meer ook niet
De Lodger Bunker is duurder geloof ik. Die heb ik aangeschaft omdat die zowel in de wandelwagen als de buggy als de duobuggy kan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou Diaan blijkbaar heerst het idd.
Omg ik ging net kijken wat een voetenzak kost. Voor de Koelstra 85,-. Misschien ligt dat aan mij , maar dat vind ik wel erg duur. Ik ga alternatief zoeken.
Ow okay. Nooit eerder gehoord. Hopelijk helpt het!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Diaan vanwege amper stukjes eten werd het aangeraden.
Dankjewel!! Wel irritant, ik ben pas over een uur thuis... maar ja Peace is wel bij hem. Die stomme tanden ook, laat ze gewoon doorkomen. Tenminste ik denk dat het vooral van de tanden komt.quote:Beterschap voor Lennon.
Tyler past niet meer in kleine slaapzak. Op zolder paar grotere gevonden. Zo eens passen. Wat Diaan zegt, als hals en armgat niet te groot is lukt het wel.
Dankje. En dan is het niet leuk als je niet dichtbij huis werkt...quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:26 schreef miss_sly het volgende:
Wat vervelend Diaan.
Beterschap voor Lennon en Tyler.
ik bedoel slaapzakjes idd. ik heb er een van prenatal, kleinste maat, maar die vind ik wat kap worden al. dus maar toch die grotere bestellen dan.
Hema heeft een hele leuke nieuwe lijn, ook rompertjes en pyjama's
Ik heb voor Leander een 70 cm die is ook van de prenatal. Hij past daar met zijn 60 cm nog makkelijk in. Verder staan er hier helemaal geen maten in. Ik weet wel dat de grootte die hierna komt 90 cm is en daar zakt Leander zo in!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:26 schreef miss_sly het volgende:
Wat vervelend Diaan.
Beterschap voor Lennon en Tyler.
ik bedoel slaapzakjes idd. ik heb er een van prenatal, kleinste maat, maar die vind ik wat kap worden al. dus maar toch die grotere bestellen dan.
Hema heeft een hele leuke nieuwe lijn, ook rompertjes en pyjama's
In het begin, toen hij nog in het ziekenhuis in Assen lag kwam er ook een logopedist langs. Omdat hij moeite had met drinken, ook uit de fles. Bleek toen dat hij nog geen zuig/slik reflex had. Daarom toen met speen begonnen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow okay. Nooit eerder gehoord. Hopelijk helpt het!!
[..]
Dankjewel!! Wel irritant, ik ben pas over een uur thuis... maar ja Peace is wel bij hem. Die stomme tanden ook, laat ze gewoon doorkomen. Tenminste ik denk dat het vooral van de tanden komt.
Aaahhhwquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:50 schreef oeke het volgende:
Jaheur, welkom met Yulisa!
Diaan, gezellig dat je er weer bent!
Kobus was vandaag zo hard aan het lachen dat hij ervan schrok en moest huilen.![]()
![]()
![]()
Gossie, wat een hoop liefde kan je toch voelen!
NOMNOMNOMquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:08 schreef huuphuup het volgende:
nomnom is wat cookiemonster doethaha
en als je op youtube nomnom song enzo intikt krijg je ook idiote liedjes
vast welquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef DuchessX het volgende:
Wow Hupie, dat is veel!
Evi krijgt flesvoeding en is in een week tijd 'maar' 60gram aangekomen. Ze weegt nu 3390gram.
Ik heb geen verstand van babygewichten nog, zijn Huups beeb en Evi mss uitersten ten opzichte van elkaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |