Ten eerste Gefeliciteerd met jullie mannetje!!! Vervelend dat jullie ineens naar het ziekenhuis moesten, maar het is inderdaad het beste dat Thomas weer goed op de rails wordt gezet en dan is het maar zo, mag je nu zelf ook in het ziekenhuis blijven?? Je hebt in ieder geval de beste zorg voor Thomas!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:03 schreef Ca.ra het volgende:
Bedankt voor de goede wensen allemaal!
We hebben toch weer goede hoop hoor, de lamp lijkt zijn werk goed te doen. Je kunt al helemaal zien waar zijn 'briletje' opgeplakt heeft gezeten. Een soort omgekeerd skibril-effect. Om een uur of twee komen ze hem prikken, ik hoop dat we dan verbetering zien in de bloedwaarden.
Mijn kraamverzorgster heeft nog even gebeld (lief!) en gewaarschuwd dat de kans groot is dat we pas morgenavond naar huis mogen. Ik hoop ergens van niet, als we vandaag nog naar huis mogen krijgen we haar terug. En het is een heel ervaren dame, wel zo fijn bij een prematuurtje. Maar goed, aan de andere kant is het natuurlijk het belangrijkste dat Thomas nu goed op de rails wordt gezet dus als we daarvoor wat langer in het ziekenhuis moeten blijven dan is het maar zo.
In principe is borstvoeding niet zo maar op. dat is echt een hardnekkig fabeltje.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:02 schreef MamaNik het volgende:
miss_sly hmm dan zou ik het niet weten, Robin en Viggo hebben het in 90% van de gevallen als ze bijna aan een nieuwe fles toe zijn. En een hele enkele keer direct na de fles
Heb niet zo'n verstand van borstvoeding maar zou het niet kunnen zijn dat je melk op is en dat het laatste een beetje vocht is nog.??? Misschien zit ik er helemaal naast hoor.
Infacol, dat was het ja, Cinababy heb ik gebruikt bij Milan en vond ik niks. Thanks!
In het BV topic is nog meer info te vindenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:14 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
In principe is borstvoeding niet zo maar op. dat is echt een hardnekkig fabeltje.![]()
Dat heldere melk spugen was hier ook wel. Soms met wat witte vlokjes maar soms net water.
Dat is schijnbaar normaal en des te warmer het weer des te "vochtiger" je melk ook is.
bovendien is je melk de eerste maanden nog steeds heel erg aan het aanpassen dus dat kan het ook gewoon zijnVerder zijn er een boel dames met wat betere uitleg hier aanwezig.
Ik doe smeerkaas op zijn brood. Soms alleen boter. Wist niet eens dat appelstroop ook kon. bedankt voor de tipquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:36 schreef Raissa het volgende:
Ik weet dat er niet zo lang geleden nog over gesproken is, wel of niet smeerbare leverworst/kaas op brood voor een baby.. Maar ik kan het niet meer vinden... Iemand enig idee wat je behalve appelstroop en een klein beetje margarine op brood kan doen?
Ik lees het nu pas allemaal. Wat een schrik! Gelukkig gaat het in elk geval (met kleine beetjes) vooruit...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Ca.ra het volgende:
Gelukkig mag ik zelf ook blijven MamaNik. Moet ook bijna wel, voor de borstvoeding. En de papa's kunnen hier ook blijven slapen en krijgen ook ontbijt en lunch. Alleen voor het avondeten moet hij even naar het restaurant gaan. Er is een soort van slaapbank op de kamer. Overdag kan de visite daar zitten, en 's avonds kan de papa er op slapen.
Ze komen zo prikken (dat zal wel huilen worden..) en dan mogen we nog een uur wachten op de uitslag. Het is toch wel spannend zo. We zien wel verschil in zijn huidskleurtje, maar de vraag is in hoeverre dat terug te zien is in het bloed. Nog even volhouden dus.
Wat een luxe dat papa ook kan blijven slapen, welk ziekenhuis is dat???quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Ca.ra het volgende:
Gelukkig mag ik zelf ook blijven MamaNik. Moet ook bijna wel, voor de borstvoeding. En de papa's kunnen hier ook blijven slapen en krijgen ook ontbijt en lunch. Alleen voor het avondeten moet hij even naar het restaurant gaan. Er is een soort van slaapbank op de kamer. Overdag kan de visite daar zitten, en 's avonds kan de papa er op slapen.
Ze komen zo prikken (dat zal wel huilen worden..) en dan mogen we nog een uur wachten op de uitslag. Het is toch wel spannend zo. We zien wel verschil in zijn huidskleurtje, maar de vraag is in hoeverre dat terug te zien is in het bloed. Nog even volhouden dus.
Ja Mikael Moet er nog steeds aan wennen Leander ook. ik hbe de kinderarts gisteren al extra naar zijn hartje laten luisteren zodat ik zeker weet dat het daar niet aan lag!!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:58 schreef Vicky het volgende:
Zweten jullie kindjes ook zo??
Bij Tess staan dw zweetdruppels op haar hoofd en boven haar lip terwijl het nu echt niet zo warm is. Als ik aan het flessen ben is haar haar ook zeiknat van het zweten.
Oh wat heerlijk!! Ik lag op een 2 persoonskamer waar ik de meeste tijd alleen heb gelegen dat wel, maar de badkamer is op de gang :Squote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:11 schreef Ca.ra het volgende:
We liggen nu in Orbis in Geleen, een nieuw ziekenhuis. Wel heel fijn, prive kamers met badkamer, kleintje kan onder de lamp bij ons op de kamer. En ik moet zeggen dat de verpleging hier echt een pluim verdient. Ook in de bevalkamers hoor! Ze waren wat ziekenhuisachtig en steriel, maar dat werd meer dan goed gemaakt door de lieve zusters die de hele nacht voor ons gezorgd hebben. En eerlijk gezegd maakt het je op zo'n moment ook echt geen klap uit wat er voor kunst aan de muur hangt en hoe gezellig het lampekapje is. (Voor Asy: dit waren dus de bevalkamers van het ziekenhuis zelf, de poliklinische heb ik niet gezien)
Pfff nu kunnen ze ieder moment komen met de uitslag. Ik ga er maar vanuit dat we nog een dag moeten blijven, ook als hij al onder de lamp uit mag. Dan willen ze waarschijnlijk morgen zijn bloed nogmaals controleren. En aan de ene kant ben ik ook wel bang dat hij vanavond weer niet zou drinken als we alleen thuis zouden zijn.
Ingrid, lekker dat het zonder bakeren redelijk ging! Wij hebben Thomas die ene nacht dat hij thuis geslapen heeft ook ingebakerd, omdat hij nog heel 'fladderig' is en zichzelf dan wakker mept. De tweede nacht was het niet nodig, maar om de verkeerde redenen bleek dus later.
Ik ga meneer hier weer eens zijn zonnebril opplakken, die peutert hij steeds los. En nog even duimen voor een goede bloedwaarde!
*check*, dat is hier ook favoriet. En ook sabbelen op elkaars vuistjequote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:01 schreef seilram het volgende:
En sabbelen op je handen... dat is de bom!
Hier ook!! zo schattig om te zien sabbelen op elkaars handjes!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:54 schreef mikoxx het volgende:
[..]
*check*, dat is hier ook favoriet. En ook sabbelen op elkaars vuistje
Ontlasting elke dag en gaat makkelijk dus daar hebben ze geen last van.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:45 schreef mikoxx het volgende:
Dat HELP herken ik mamanik! Je geeft toch flesvoeding? Ons cb adviseerde ons omneo te gaan geven. Nu hebben onze jongens met name overdag (lees: de hele dag) last, ze slapen overdag eigenlijk niet meer omdat ze wakker worden van de krampjes. Met de omneo gaat het nu al een stuk beter moet ik zeggen, en een bezoekje aan de osteopaat heeft volgens ons ook wel positief bijgedragen. Overgaan op andere voeding zou ik overigens wel in overleg met je cb doen. Hoe is zijn ontlasting? Misschien 10cc extra water in de fles? Dat helpt ook bij moeizame ontlasting.
Einde van de middag en begin van de avond zijn trouwens wel DE krampjes-tijden geloof ik.
Het is dat Roy momenteel telkens aardig wat terug geeft na het drinken, dat ik daar wat voorzichtiger mee ben.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:29 schreef Jelief het volgende:
Bar, drinken bij mama helpt tegen de krampjes dus vaak aanlegen is goed, let er alleen wel op dat hij net teveel voormelk binnenkrijgt want dat kan ook weer darmproblemen veroorzaken. Je kunt dit voorkomen door te blokvoeden.
Ohhh wat goed van hem!!!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:46 schreef Ca.ra het volgende:
Oeh oeh oeh hij heeft gewoon 50 cc gedronken daarstraks!ik voel me helemaal een goede
nu
Nu gaan we in ieder geval de minimumlimiet qua voeding voor vandaag halen. Dat vergroot de kansen weer voor een ontslag morgen!
Oh ik ben zo trots op het kleine kereltje
Arme krampjeskindjes... Hier was het de tweede nacht in het ziekenhuis ook raak, continue verkrampen en dan weer overstrekken. Niet te troosten. Dan voel je je zo machteloos he. Sterkte mama's!
Maar die van mij zijn woensdag 15 weken! Maar wel 5 weken te vroeg! Zou dat er nog mee te maken hebben???quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:16 schreef seilram het volgende:
Wat fijn Cara dat hij het zo goed doet, het drinken!
Gelukkig gaan die darmkrampjes uiteindelijk echt over.. bij Joep werd het vanaf week 14 minder en nu moet hij nog heel af en toe huilen en dan komt er een flinke scheet en is het gelijk ook weer over.
Dat werkt idd goed.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:29 schreef Jelief het volgende:
Bar, drinken bij mama helpt tegen de krampjes dus vaak aanlegen is goed, let er alleen wel op dat hij net teveel voormelk binnenkrijgt want dat kan ook weer darmproblemen veroorzaken. Je kunt dit voorkomen door te blokvoeden.
Ik denk het wel, want tegen mij zeiden ze dat met 12 weken die krampjes echt wel ver over moesten zijn.. en Joep was 3 weken te vroeg en heeft er echt langer last van gehad en wat ik al zei, nu soms nog een beetje en hij is nu 16 weken. Joep grijpt ook nog niets... ja als ik iets in zijn handen frut dan friemelt hij er wel mee, maar echt bewust zijn arm richting iets bewegen doet hij nog niet. Dat "zou" hij al moeten doen, maar dan tel ik ook maar die 3 weken er af hoor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:25 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Maar die van mij zijn woensdag 15 weken! Maar wel 5 weken te vroeg! Zou dat er nog mee te maken hebben???
Oh nee toch? Bah, ben die krampjes zoooooooooooo ontzettend zat! Dat gun je niemand! Kunnen ze geen babietjes maken die dat niet hebben?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:05 schreef seilram het volgende:
[..]
Ik denk het wel, want tegen mij zeiden ze dat met 12 weken die krampjes echt wel ver over moesten zijn.. en Joep was 3 weken te vroeg en heeft er echt langer last van gehad en wat ik al zei, nu soms nog een beetje en hij is nu 16 weken.
Hahahaha was dat maar waar. Of iig een handleiding mee uitpoepen waarin staat wat je baby fijn vindt bij krampjes. Hoe veel ik wel niet gewandeld, gewiegd en gezongen heb.. pure afleiding en dan ging het wel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:12 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Oh nee toch? Bah, ben die krampjes zoooooooooooo ontzettend zat! Dat gun je niemand! Kunnen ze geen babietjes maken die dat niet hebben?
Wehehehehehe ik denk aan mijzelf. Ik deed vanmorgen (07.00 uur) eerst Joep zijn romper dicht en toen zijn pamper eroverquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:22 schreef Estrys het volgende:
Volgens mij is het op het kdv niet helemaal soepel gegaan met de romper dichtmaken![]()
[ afbeelding ]
En wat is nu de echte naam? Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor!quote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:22 schreef Estrys het volgende:
Volgens mij is het op het kdv niet helemaal soepel gegaan met de romper dichtmaken![]()
[ afbeelding ]
snachts is het geen probleem allemaal, en slaapt hij goed.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:31 schreef mikoxx het volgende:
Valt Roy uiteindelijk wel in slaap bar? Als hij blijft maaien met zijn armpjes en er onrustig door slaapt of snel weer wakker is, zou je eens op www.inbakeren.nl kunnen kijken.
Doe dan Ali!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:03 schreef huuphuup het volgende:
Haaai!
Mn meisje en ik melden ons hier ook.
z0mgD'shontay
![]()
heb ik zo mn best gedaan op een mooie naam![]()
voor wie nieuwsgierig is, haar echte naam staat in mn sig
En ik geloof niet dat ik D'shontay echt zou gebruiken hier als alternatiefmaar iets beters heb ik ook niet...
Ik ook!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:11 schreef poemojn het volgende:
Blij dat ik dit lees, vond het een erg aparte naamDe echte naam past mooi bij haar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |