abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72327409
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:15 schreef bodpa09 het volgende:
Dank voor de complimenten dames. Ik vind het nog steeds een wonder dat zo'n blond/blauwogig kind uit mij is gekomen. Ik heb donker haar met groen/bruine ogen. Man is blossig (blond-rossig) met blauwe ogen, maar ik had toch wel verwacht dat die genen van mij dominant waren.
hier lichtgroene ogen met lichtbruin streepje, paps heeft ze bruin, ik groengrijs
Haar haren worden ook steeds rossiger (ik blond, paps donkerblond/met rode baard)
pi_72327616
Wel lekker rustig Diaan. Laatst op het CB stond ik Seb aan te kleden, naast mij andere moeders die rustig hun kind kleren aantrokken, stond ik daar met mijn kind te vechten. Ik kan hem tegenwoordig moeiteloos zijn romper, shirt en broek aantrekken terwijl hij op zijn buik ligt. Gaan we nog lachen op babyzwemmen.

Wipper heb ik naar zolder gedaan bleef hij niet in, badring blijft hij niet in, zijn babybadje gaat hij staan, draaien, op zijn buik etc, kinderstoel gaat hij achterstevoren in zitten, Maxicosi moet ik heeeel snel zijn anders zet hij af en maakt een holle rug. En dan nog kom ik er soms achter dat hij zijn armen uit de riemen heeft gekregen. Het is soms best een uitputtingsslag
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72327655
Echt grappig he, dat samenspel van genen, je hebt geen idee wat er uiteindelijk uit de mix komt. Maakt ook niet uit, wat het ook is, het is altijd iets om ernstig verliefd op te worden. Wat dan ook prompt gebeurt.
pi_72327753
Estrys, de herkenning hier! Je hebt geen idee hoe blij je maakt. Raar gezegd, maar af en toe vraag ik me af of mannetje nou niet moe van zichzelf wordt.Dat gedoe en gebeweeg. En die gevechten idd, dodelijk vermoeiend. Zo fijn om te lezen dat jij hetzelfde ervaart, hoewel ik uit eerste hand weet dat het niet meevalt.

@Diaan: Mooooooooooi! Groene ogen!!!!

@Kleurdoos: Hmmm... rossig, dat verwacht je dan toch ook niet direct nee.

[ Bericht 22% gewijzigd door bodpa09 op 31-08-2009 23:37:12 ]
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:31:16 #255
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_72327765
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:27 schreef Estrys het volgende:
Wel lekker rustig Diaan. Laatst op het CB stond ik Seb aan te kleden, naast mij andere moeders die rustig hun kind kleren aantrokken, stond ik daar met mijn kind te vechten. Ik kan hem tegenwoordig moeiteloos zijn romper, shirt en broek aantrekken terwijl hij op zijn buik ligt. Gaan we nog lachen op babyzwemmen.

Wipper heb ik naar zolder gedaan bleef hij niet in, badring blijft hij niet in, zijn babybadje gaat hij staan, draaien, op zijn buik etc, kinderstoel gaat hij achterstevoren in zitten, Maxicosi moet ik heeeel snel zijn anders zet hij af en maakt een holle rug. En dan nog kom ik er soms achter dat hij zijn armen uit de riemen heeft gekregen. Het is soms best een uitputtingsslag
Nou dat wil ik graag geloven... als ik het zo lees, vind ik het al zwaar. Zit hij nou dan in een "grote" autostoel of nog steeds maxicosi?
Make love, not war ☮
pi_72328054
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:27 schreef Estrys het volgende:

jep hier net zo..vooral dat omdraaien in bad, pff dat is echt lastig. en met haar op de arm douchen is al helemaal een lachertje..er is altijd wel iets dat ze ziet wat ze MOET hebben dus dan stort ze zich erop.
en dat holle rug maken en afzetten dat doet ze ook als ik haar gewoon in zitstand wil zetten op t kleed..dan moet ik r bijna dubbel klappen
en tijdens het eten gooit ze nu met haar etenswaren
dat resulteerde vandaag in 2 x bad
pi_72328088
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nou dat wil ik graag geloven... als ik het zo lees, vind ik het al zwaar. Zit hij nou dan in een "grote" autostoel of nog steeds maxicosi?
Ach ja vermoeiend maar hij is ook vrolijk dus maakt het vaak wel goed.
Hij zit nog In de mc. hij weegt 7,5 kilo is dat niet vanaf negen kilo en of negen maanden? past er ook nog wel makkelijk in.
pi_72328191
Seb lijkt veel groter

dan weegt elin een kilo meer oid ?
pi_72328903
@Grasjes: Vogels heeeeeeeeeeeeel hoog zetten?

Kind zit in grote autostoel, al een tijdje. Scheelde enorm, nu kan ie naar buiten kijken.

[ Bericht 52% gewijzigd door bodpa09 op 01-09-2009 00:19:16 ]
  dinsdag 1 september 2009 @ 07:26:55 #260
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72331306
quote:
Onze jongens zijn uit elkaar (qua slapen dan) en dat lijkt een stuk beter te gaan. Ik had er wel moeite mee, vond het zo zielig maar niet kunnen slapen omdat de ander huilt is natuurlijk ook zielig.. Het slapen gaat stukken beter nu, erg fijn! De avond blijft nog wel een beetje een probleem hoor, maar dat is te handelen. We houden ons ook strakker aan 'regelmaat' en dat lijkt ook wel te helpen.
Pff heb echt soms te weinig uren in een dag.. Wil eigenlijk elke dag wel even fokken en soms lukt het ook wel even 10 min maar dan geen tijd om overal op te reageren. De eerste weken zei iedereen je zal het wel druk hebben en dan riep ik nee hoor valt mee Robin en Viggo eten en slapen, met Milan heb ik het het drukste.
Maar nu 13 weken verder zijn ze een stuk wakkerder, en ben ik meer met ze bezig en anders houd Milan me bezig hahaha. Heel gezellig allemaal dat wel, en dan ook nog laatste weekje verlof zaterdag moet ik weer gaan werken. Dus allemaal hele leuke dingen gepland deze week. Straks even lekker shoppen.

Mikoxx vervelend he om je jongens uit elkaar te halen, maar goed slapen is wel belangrijk!
En als het werkt, waarom niet, bij ons is het juist tegen over gesteld. Als ze slapen en ik haal er 1 alvast uit bed omdat die wakker is wordt de ander binnen 3 min wakker, blijkbaar missen ze elkaars ademhaling of zo ik heb geen idee maar vind het zo bijzonder. Krampen lijken minder te worden al moet ik misschien niet te vroeg juichen
pi_72332407
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:46 schreef Kleurdoos het volgende:
Seb lijkt veel groter

dan weegt elin een kilo meer oid ?
3 weken geleden was hij 7600 gram. Hij was toen 70,2 cm, Dus hij is wat betreft lengte volgens mij even groot als Elin?
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:49:37 #262
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_72333070
Mag onze Dorien in de OP? Ze is geboren op 30 september 23:55, weegt 3340 gram en niemand weet hoe lang ze is

Ze is het kind van mij (Hi_flyer) en Bromfly_er
pi_72333535
Wij hebben Leander vannacht op Mikael zijn kamer gelegd Mikael was er niet. Ik werd helemaal gek van alle lawaai die hij steeds maakt als ie slaapt. Nu hebben we beide heerlijk geslapen. Leander werd om 4 uur wakker en daarna om 8 uur weer. En nu begint ie weer te mopperen. Vanvond slaapt is waarschijnlijk maar in de woonkamer dan
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72333596
Ik kan ook niet meer met Seb op 1 kamer slapen, dan slaap ik heel slecht van alle geluiden
pi_72333836
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:14 schreef Estrys het volgende:
Ik kan ook niet meer met Seb op 1 kamer slapen, dan slaap ik heel slecht van alle geluiden
Ja precies. Meestal slaap ik maar 3 a 4 uur omdat hij zoveel geluid maakt. Begint me nu echt op te breken. En aangezien we geen kamer over hebben moet het maar zo!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72333854
Ik ook niet meer. Tess sliep op vakantie bij mij op de kamer en ik heb echt slecht geslapen..

Kan merken dat Tess last heeft van de spruw.. ze loopt zo te kloten met de fles...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72334052
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Mag onze Dorien in de OP? Ze is geboren op 30 september 23:55, weegt 3340 gram en niemand weet hoe lang ze is

30 augustus toch?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72334776
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:13 schreef Estrys het volgende:

[..]

3 weken geleden was hij 7600 gram. Hij was toen 70,2 cm, Dus hij is wat betreft lengte volgens mij even groot als Elin?
Elin is 71.5 cm en nu zo'n 8.500 gram 7 weken geleden
7670g en 68 cm
pi_72334843
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Elin is 71.5 cm en nu zo'n 8.500 gram 7 weken geleden
7670g en 68 cm
Seb is op een crash dieet

Hij komt niet zo heel veel aan omdat hij zoveel beweegt. Hij eet wel heel goed. Ik geef hem zelfs meer dan hij zou 'mogen' hij verbruikt ook veel natuurlijk. Mijn kleine aapje
pi_72335352
o dat is een echte aanrader hoor, zo vroeg mogelijk beginnen!

Nouja hij groeit super toch? elin stijgt nu boven de middenlijn uit dus die eet zat maar verbruikt blijkbaar wat minder
Mijn papzakje
pi_72335567
pfffff hier echt weer even een vervelende morgen en nacht gehad

Isa (2 weken oud, 1 week zh nu 1 week thuis)
wordt om de 1,5/2uur wakker.
Op zich is dat niet zo erg maar dan begint ze te brullen..
vaak is het een poepbroek dus die verschoon je dan ...maar soms ook gewoon wakker
maar dan???

Ze is dan namelijk wakker en denk heee nu ik toch wakker ben etenstijd!... en begint dan ook te smakken..

Speen hoeft ze niet (pink wel) maar na een tijdje wordt t toch brullen... en zal er echt een flesje in moeten.
Dat doe je dan en dat gaat dan redelijk traag (15-20 min 50 ml) maar ja zo kom ik op 9 voedingen per dag van zo'n 50-60 ml gemiddeld = 450 ml minimaal(uitschieter afgelopen 24 uur 500ml!!) terwijl die uk nog geen 2500 gr weegt (en ze dus maar 375 zou mogen)

ze is wel prematuur (36 wkn en 4 dgn geboren en nu dus 2 wkn oud)
en om het feest compleet te maken gaat haar zusje (16 maanden) de afgelopen dagen dan ook nog eens dwars liggen... heb je 2 brullers in huis amai amai!!
pi_72335868
quote:

Ik denk dat je 30 augustus bedoelt
pi_72337459
En als een modje dan toch Dorien aan de OP aan het toevoegen is, mag Willows geboortedag dan naar 8 augustus, de dag waarop ze ook echt geboren is?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:42:48 #274
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72337747
pfff je vraagt je soms af hoeveel energie hebben die kindjes

Roy vanmorgen al vroeg wakker (5 uur) wakker gebleven tot half 8 ofzo, daarna samen nog een uurtje mogen slapen, daarna wakker, net een half uurtje geslapen, wakker, in de draagdoek even geslapen, en op m'n borst, en nu in de wipper.
maar zodra ik hem in z'n bed of in de box leg is het huis te klein.

kan alleen zo weinig doen vandaag.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72339350
Ik heb slagroom . In 3 weken tijd van 3170 naar 3950 .
En we krijgen een lesje inbakeren van de wvk, kijken of dat helpt met het slapen. Heb haar nu nog even ingewikkeld op de manier van de kraamverzorgster en ze is in slaap gevallen... dus wellicht gaan we wel wat hebben aan inbakeren. En dan hoop ik als ze overdag wat beter slaapt ze 's nachts ook wat rustiger is...
Fake it till you make it...
pi_72339457
Ze is ook alweer wakker , ik geloof dat middagdutjes niet hip zijn hier, ook niet voor mama. Arts op het CB vond dat ik mn hb maar moest laten prikken, want ik zag zo bleek...
Tja, ik ben gewoon ontzettend moe...
pi_72339507
Maar mama's weten jullie het nog niet dan? slapen is zoooooo 2008
pi_72340978
Nee hoor Mijn meisje slaapt al een paar uurtjes Ze is heel braaf vandaag.
(En ze had de bank bij m'n schoonouders ondergespuugd... da's niet officieel braaf, maar stiekem wel grappig )
pi_72341089
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:25 schreef innepin het volgende:
Nee hoor Mijn meisje slaapt al een paar uurtjes Ze is heel braaf vandaag.
(En ze had de bank bij m'n schoonouders ondergespuugd... da's niet officieel braaf, maar stiekem wel grappig )
Dat is nog leuker wanneer ze wortel hebben gegeten
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:40:51 #280
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72341417
inbakeren zitten we hier ook over na te denken, overdag vind ons mannetje dat hij veel moet bewegen voordat hij gaat slapen, met als gevolg zichzelf aldoor wakker makend door zijn drukke bewegingen.
heel grappig is wel dat hij dat in de avonden dus totaal niet heeft.

Goed bezig Nijna!!!

Hier heb ik geen flauw idee hoeveel Roy nu weegt, zal het volgende week weer weten
pi_72341991
Zag ik nou dat Diaan weer terug is??
pi_72343349
Iris is na het wakker worden toch nog weer in slaap gevallen en slaapt nog steeds, ze kan het dus wel en ik heb ook even heerlijk gedut
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:06:37 #283
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72344018
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:40 schreef _Bar_ het volgende:
inbakeren zitten we hier ook over na te denken, overdag vind ons mannetje dat hij veel moet bewegen voordat hij gaat slapen, met als gevolg zichzelf aldoor wakker makend door zijn drukke bewegingen.
heel grappig is wel dat hij dat in de avonden dus totaal niet heeft.

Goed bezig Nijna!!!

Hier heb ik geen flauw idee hoeveel Roy nu weegt, zal het volgende week weer weten
Herkenbaar bar, hier heeft inbakeren goed geholpen! Je zou t kunnen proberen met een hydrofielluier, dan hoef je niet meteen kosten te maken. Wij deden een hydrofielluier strak om t bovenlijfje, armen langs het lichaam en vast met schilderstape. Klinkt niet zo vriendelijk, maar ze sliepen veel beter! Wij deden dit dan wel bij alle slaapjes (eenduidigheid...) en we hebben later een puckababy aangeschaft.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:08:47 #284
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72344083
quote:

huh? 30 september? Weet je dat zeker?
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:09:01 #285
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_72344092
ik weet alleen niet of Roy dat trekt qua warmte, hij heeft het al snel warm namelijk.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:10:52 #286
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72344163
Eventueel kan je hem alleen onder een lakentje laten slapen, misschien een idee. En onder de hydrofielluier alleen een romper of desnoods alleen een luier aan.
pi_72345012
Wij bakeren in met een hydrofiel en wieglaken die we niet meer gebruiken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:53:45 #288
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72345504
Vicky, hoe is het bij jullie?
We zijn hier zaterdag begonnen met het strak hanteren van RRR, wat is dat moeilijk zeg (niet zo zeer de RRR, maar wel t laten huilen...)! Hoe lang laat je Tess huilen als je al een keer bij haar bent geweest om haar gerust te stellen?
Onze jongens slapen op zich wel goed in, maar na ongeveer 45 min melden ze zich vaak en vallen dan met heel veel moeite soms nog even in slaap. Ze zijn soms wel 1,5 uur voor de volgende voeding al wakker.
pi_72345758
Dat verschilt per keer. Ligr er helemaal aan hoe ze huilr. Als ze jengelt laat ik dr gewoon ff gaan en ga meestal na een miniut of 5 naar dr toe, geef een aai over dr bol, speen in dr mond en ga weer weg. Soms moet ik dit vaker doen. Af en toe is het huilen, stilte, huilen, langer stilte en dan valt z zelf in slaap. Als ze gaat krijsen ga ik meteen anders is ze niet meer te troosten.

Verder gaat het wel goed, behalve dan dat ze aan het kloteb is met de fles vanwege de spruw.
Slapen 's nachts gaat prima, overdag wat minder.

Tussen de voedingen is Tess meestsl zo'n 2 uur wakker. Soms ook wel wat langer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:59:32 #290
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72351045
Dan is Tess wel een stuk langer wakker dan Max en Tygo. Het wisselt per dag, soms houdt Max het langer vol, de andere dat Tygo, maar ze zijn eigenlijk nooit langer wakker dan 1,5 uur achter elkaar. Dan lekker naar bed (bij de eerste signalen) en wat ik zeg: inslapen lukt eigenlijk altijd wel, het doorslapen is echt een probleem. Je kan er de klok op gelijk zetten: na 45 min worden ze wakker. Max heeft vanmiddag wel doorgeslapen, maar Tygo was weer na 45 min wakker en heeft niet meer geslapen en alleen maar gehuild tot de fles van 18u (en dat was in totaal 1,5 uur). Wij gaan nadat we een speen hebben gebracht ongeveer een half uur niet meer naar ze toe. Na dat half uur troosten we en geven we de speen en weer weg. Maar zoals gezegd, het is lastig ze weer in slaap te krijgen dan. Toch maar even volhouden denk ik, we zijn pas 3 dagen bezig..... al vind ik dat moeilijk hoor, ben zo langzamerhand een beetje 'op' aan t raken geloof ik......
pi_72351678
Ik ben bang dat Merel last heeft van haar oortjes. Sinds 3 dagen gilt ze echt alles bij elkaar zodra we haar 's avonds in bed leggen. Eergisteren had ze ook wat verhoging. Na een zetpilletje gaat ze wel slapen.
Met Sara hebben we echt enorme oordrama's gehad (paar keer buisjes, uiteindelijk neusamandel geknipt en dan nog kon het zo ontsteken dat er bloed uit haar oortjes kwam). Morgenmiddag hebben we een afspraak bij de huisarts, maar ik hoop echt dat het gewoon een fase is en dat het toeval is dat ze ook wat verhoging had.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:48:18 #292
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72352819
Moet je even achter haar oortje drukken, als dat pijn doet heeft ze wrs ene ontsteking heb ik ooit eens gelezen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Jubileum moderator dinsdag 1 september 2009 @ 21:01:42 #293
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72353291
Dorien toegevoegd en Willow aangepast ( sorry In!)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72353368
Wat zielig voor Merel, hoop dat het meevalt.

Ik heb hier geloof ik wel echt een slaapkopbaby Sochtends om 6 uur krijgt hij een flesje, en dan slaapt hij tot half 8 ongeveer, en dan om 9 uur slaapt hij nog een uurtje, en dan krijgt hij weer een flesje, en dan steeds een uur na een flesje valt hij weer in slaap, tot het volgende flesje (en dat is dan dus steeds 3 uur slaap!)

Vandaag voor het eerst spuugde hij heel anders dan normaal. Eerder liep het er gewoon uit zeg maar, maar vandaag ging het echt 2x met een golfje. Is dat normaal, dat als ze wat ouder worden er ook wat meer kracht achter zit zeg maar?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72354002
Estrys EHBO voor kinderen is echt heel heel erg leuk om te doen (ben afgelopen vrijdag geslaagd )
Het is echt superleerzaam en je krijg heel veel info maar ik vond het erg leuk om te doen
pi_72356164
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:01 schreef Lois het volgende:
Dorien toegevoegd en Willow aangepast ( sorry In!)
Merci!

Arme Merel... hoop dat het gauw overgaat.

En ahhh de verhalen over hoe jullie baby's de dag doorkomt. Met "vaste" tijden en alles Hier is echt geen spoortje regelmaat te bekennen nog Maar ze zit wel duidelijk in de hoek met de nogal wakkere kindjes. En de beweeglijke. Ik kijk nu al uit naar de CB-taferelen, ik denk dat we Estrys & Seb na gaan doen, worstelen met uitkleden enzo
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:31:08 #297
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72356450
Die van mij is negen maanden en ook daar is nog weinig ritme te bekennen hoor. Ze slaapt overdag misschien twee keer een half uurtje, hooguit een uurtje. Verder is ze zo beweeglijk als wat. Luier verschonen is altijd een hele worsteling hier. Zelfde als aan- en uitkleden.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_72356515
hier ook geen ritme..
pi_72356740
Thnx, we zullen het morgen wel horen, ik hoop in ieder geval dat het dat niet is.

Oh en Merel heeft ook nog nooit een vast ritme gehad hoor, dus no worries, hoort er allemaal bij! Het enige wat ze redelijk consequent doet is doorslapen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 september 2009 @ 07:20:59 #300
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72362197
ahh arme Merel, hoop dat het snel over voor haar is, oorpijn is echt verschrikkelijk.

Hier een "goed" ritme hahaha nou ja het is maar wat je goed vind, de jongens zijn elke ochtend om half 5 wakker, maakt niet uit hoelaat ze een fles krijgen. Soms maken we ze nog wakker om 11 uur half 12 en dan slapen ze tot half 5 en gister hebben ze om half 8 de fles gehad en hadden we ze laten slapen komen ze ook om half 5, bij ons slapen ze dan nog wel even door, maar tot 6 uur.. Maar goed is al best lang voor mijn kleine hongerlapjes. Maar heeft iemand tips om die half 5 te doorbreken????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')