Amsterdam?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:29 schreef jakkop het volgende:
Hallo, ik woon tegenwoordig in Indie-land.
Leuk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:00 schreef frame-saw het volgende:
Hallo.
Voor het vorige topic: ja ik doe journalistiek, ga daar dan ook een halfjaartje journalistiek studeren.
En ik ga natuurlijk naar Manchester. Hallooooooo, The Smiths![]()
![]()
Helaas kon ik mijn plekkie niet zelf uitkiezen, zit dan ook in het relatief onbekende Southampton (wel gezien dat daar regelmatig toffe bands komen).
Die staat dan wel weer (in audio) in het normale overzicht. Eén song van op TV uitgezonden, op het hoogtepunt (z'n 3 recente nummer 1-hits) na 40 minuten, gingen alle camera's uit...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:44 schreef Merkie het volgende:
Dizzee Rascal staat er trouwens niet bij?
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #46
http://www.leguesswho.nl/(...)orverkoop+van+start!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:28 schreef frame-saw het volgende:
Wie gaat er met mij mee naar Le Guess Who?Lijken weinig mensen te zijn die er zin in hebben
Hm ik wil eigenlijk alle dagen wel, maar dan wordt het iets van 70 euro? Erg duur dusquote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
http://www.leguesswho.nl/(...)orverkoop+van+start!
Ga zelf niet, maar wel grappig da ik zo een beetje alle namen op dat festival al heb gezien dit jaar (of in Nijmegen, of op Haldern) of nog ga zien in de komende maanden.Al is Bibio nog wel een band die ik een keertje live wil zien!
En ik snap ook best waarom ze voor een ander kaartjessysteem zijn gegaan dit jaar. The Tragically Hip is namelijk echt zo'n act waarvan de fans heel snel alle kaartjes zullen opkopen, en fans van The Hip zullen praktisch zonder uitzondering geen fan zijn van welke band dan ook op datzelfde festival.
Leuk, maar ik dacht dat jij een Joy Division-fan wasquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:00 schreef frame-saw het volgende:
Hallo.
Voor het vorige topic: ja ik doe journalistiek, ga daar dan ook een halfjaartje journalistiek studeren.
En ik ga natuurlijk naar Manchester. Hallooooooo, The Smiths![]()
![]()
Helaas kon ik mijn plekkie niet zelf uitkiezen, zit dan ook in het relatief onbekende Southampton (wel gezien dat daar regelmatig toffe bands komen).
Hoe snel ging het met The Raconteurs?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:37 schreef Toad het volgende:
Goh, The Dead Weather nog niet uitverkocht.
Volgens mij zijn ook nog niet heel veel mensen ervan op de hoogte dat het een project van Jack White is. Kwam er zelf ook bij toeval achter.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:37 schreef Toad het volgende:
Goh, The Dead Weather nog niet uitverkocht.
Volgens mij duurde dat 2,5e dag ofzo...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:38 schreef tim. het volgende:
[..]
Hoe snel ging het met The Raconteurs?
Allesss.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:58 schreef tim. het volgende:
[..]
Leuk, maar ik dacht dat jij een Joy Division-fan was.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:20 schreef PAA-053 het volgende:
Nog fans van The View hier?
Thanks for the tip, ben ik niet zo heel erg geinteresseerd in de aapjes, maar voor de rest zitten er altijd wel leuke dingen tussen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:58 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de mensen met BBC3: Weer het hele weekend het Reading/Leeds-festival op TV. Net Florence And The Machine, straks Kaiser Chiefs. Met als hoogtepunt zaterdagavond om 23:00 het headline-slot van Arctic Monkeys. Complete programmering hier: http://www.bbc.co.uk/programmes/b007xt4m/episodes/upcoming
BBC 3 stream op internetquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:58 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de mensen met BBC3: Weer het hele weekend het Reading/Leeds-festival op TV. Net Florence And The Machine, straks Kaiser Chiefs. Met als hoogtepunt zaterdagavond om 23:00 het headline-slot van Arctic Monkeys. Complete programmering hier: http://www.bbc.co.uk/programmes/b007xt4m/episodes/upcoming
Misschien is het via sopcast te ontvangen, maar kzit in Indieland UK.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:57 schreef tim. het volgende:
[..]
Waar?![]()
Ook zonder digitale tv of UPC?
O ja, dat zei je alquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:03 schreef jakkop het volgende:
[..]
Misschien is het via sopcast te ontvangen, maar kzit in Indieland UK.
Ze deden waar ze goed in zijn, en ze deden het goed.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:12 schreef Sautor het volgende:
Alleen Kaiser Chiefs 3 nummers gezien, blegh
Klopt, live is het natuurlijk best leuk, maar zo op de tv valt het allemaal een beetje tegen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:15 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ze deden waar ze goed in zijn, en ze deden het goed.
Ik ga misschien een uurtje of 1 a 2 naar het uitfestival zaterdag, staan paar bevriende bandjes, altijd leuk. Morgen 3voor12awards & vrijdag popronde in Nijmegen nog mensen aanwezig?quote:Op woensdag 9 september 2009 11:19 schreef AMDB het volgende:
Even een bumpje, ik verveel me op stage![]()
Nog mensen die naar Appelpol of Uitfestival gaan?
Ook weer foto's maken? Ik had je op De Affaire een aantal keer zien staan trouwens. Vond je foto's ook wel mooi! Overigens niet aanwezig op 3voor12 awards en de popronde.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:00 schreef TomR het volgende:
[..]
Ik ga misschien een uurtje of 1 a 2 naar het uitfestival zaterdag, staan paar bevriende bandjes, altijd leuk. Morgen 3voor12awards & vrijdag popronde in Nijmegen nog mensen aanwezig?
Tis alleen duur, gelukkig al gedeeltelijk op LL gezien. Kan het ook geen vol concert aanhoren denk ik, ook al is het supermooi.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:15 schreef Toad het volgende:
Of er niet al genoeg leuke concerten zijn dit najaar: Fever Ray, 3 december in Paradiso.
uitfestival misschien, 3v12awards als gast & de popronde is wel fotograferen (florian wolff / mailman john / wooden constructions / this is total war) Net ook te horen gekregen nog dat ik ook nog op appelpop te vinden ben met Barbarella.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:31 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ook weer foto's maken? Ik had je op De Affaire een aantal keer zien staan trouwens. Vond je foto's ook wel mooi! Overigens niet aanwezig op 3voor12 awards en de popronde.
Dat wordt echt super. Ik vond het sowieso geniaal op Lowlands, het is volgens mij ook mijn meest beluisterde plaat van het jaar.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:15 schreef Toad het volgende:
Of er niet al genoeg leuke concerten zijn dit najaar: Fever Ray, 3 december in Paradiso.
Ik ben daar bij BFO compleet uit mijn dak gegaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:35 schreef bierbart het volgende:
Nog mensen die vanavond naar The Cinematics in Ekko gaan?
Wat een leuk initiatief! Vertel me meer...quote:Op woensdag 16 september 2009 01:00 schreef TomR het volgende:
als je vrijdag niks te doen hebt: 3voor12/Arnhem-Nijmegen viert z'n 5jarig bestaan in Doornroosje met Lea, The Vlegels & The Kevin Costners... entree 6euri.
Er komt een nieuwe single in oktober! En die andere single is juist heel goed!quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:47 schreef frame-saw het volgende:
Een nieuwe nieuwe of die oude saaie?
Ik vind LC wel voldoenquote:Op woensdag 23 september 2009 18:12 schreef Aisumasen het volgende:
Jammer dat Jack Peñate niet los komt, had graag weer eens een club-show van 'em willen zien.
Jup. Vorige keer mocht ik nog wel naar binnen toen de man me doorhad, maar dat kwam door mijn puppy-ogen natuurlijk. En omdat ik heel goed kan liegen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:41 schreef Aisumasen het volgende:
Fuck! Doen ze dat, ja? Daar gaat m'n trucje wat ik al jaren gebruik.
20 november in Vera, Groningen. Zal naast LC vast niet het enige optreden zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:12 schreef Aisumasen het volgende:
Jammer dat Jack Peñate niet los komt, had graag weer eens een club-show van 'em willen zien.
Kom met iets beters! Dan kunnen we als dit topic vol is een nieuwe naam gaan hanteren! Aangezien deze onze smaken al lang niet meer dekt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:53 schreef Mistaken het volgende:
Bestaan er nog veel mensen met fluoriserende kleren aan?
Volgens mij is het nu allemaal wel een beetje overgetrokken!
Daarnaast heb ik een hekel aan het woord indie![]()
Alle muziek waar niet echt een duidelijk genre voor te vinden is, heet tegenwoordig 'indie'.
Ik sluit me aan bij AMDB. Alleen vind ik zijn titel een beetje lang!
Je weet van gekkigheid ook niet waar te beginnen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:06 schreef portie het volgende:
Het zijn er te veel inderdaad. Geen zin om elke band te checken.
Ja, die laatste cd is best goed te doen.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:12 schreef Aisumasen het volgende:
Dat is ook mijn plan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:19 schreef frame-saw het volgende:
En gister kaartje voor Passion Pit gekocht met de hoop dat ik bij Jamie T. al naar binnen kom.
Hoe doe je dat telkens?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:36 schreef frame-saw het volgende:
Iemand plannen om morgen naar HEALTH/Fuck Buttons te gaan maar nog geen kaartje gekocht? Ik verkoop mijn kaartje voor 12 euro (onderhandelen is mogelijk!) en daarbij mag je met mijn lidmaatschap naar binnen, omdat ik die niet nodig heb.
Ik heb weer eens gastenlijstplekken gewonnen (pff, het begint te wennen) dus het lidmaatschap wat ik nog heb heb ik ook niet nodigKostprijs was trouwens 15,15.
PM me even dan kunnen we voor de deur afspreken.
Ik was 'm tot nu weer compleet vergeten. Hmm, benieuwd wat er gebeurt als je een cd in de magnetron legt...quote:
neem hem vanavond mee, kunnen we dat in Merleyn uitproberen ;-)quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik was 'm tot nu weer compleet vergeten. Hmm, benieuwd wat er gebeurt als je een cd in de magnetron legt...
Probeer de clubtour van aux raus mee te pakken, die is echt memorabel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:50 schreef Mistaken het volgende:
Ik zou gaan, maar het gaat niet door
London Calling is het enige wat in de planning ligt!
Ik ga nú poppodiasites afstruinen!
Gebeuren daar nog coole dingen dan? Vond ze op LL wel heel erg tof. Maar weet niet echt of het m'n geld waard is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:56 schreef TomR het volgende:
[..]
neem hem vanavond mee, kunnen we dat in Merleyn uitproberen ;-)
[..]
Probeer de clubtour van aux raus mee te pakken, die is echt memorabel.
Het niet hebben van een OV is dan ook een van de grote gebreken in mijn leven.quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:40 schreef Evertje het volgende:
Zou zo graag vaker naar Paradiso gaan, maar is me net te ver weg om even snel op en neer te rijden.
Smaken verschillen... Ik vind dat juist weer een van de leukere bandjes in die hoek.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:26 schreef Sautor het volgende:
Pete & The Pirates vind ik toch zo'n verschrikkelijke band
Ik ga naar de allerlaatste Johan show in Paradiso, daarom Arnhem overgeslagen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:05 schreef Aisumasen het volgende:
Tijdje terug bij één van de afscheidsoptredens van Johan geweest, in Arnhem. Ik vond het een waardig afscheid, met een goed gevarieerde set. Voorprogramma Tim Knol klonk ook veelbelovend. Wist wel gelijk weer waarom ik niet vaak meer naar optredens ga. Het publiek komt toch alleen maar voor zichzelf.
Dinsdag naar Ray Davies (The Kinks) in Carré.
Oi Va Voi is eigenlijk niet indie ;-) Hoe vond je het? Relaxte gasten zijn het, moest voor het optreden een portret van ze schieten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:40 schreef Evertje het volgende:
Is Oi Va Voi indie? Net maar besloten om daar morgen naar toe te gaan in de 013.
Kon niemand vinden om mee te gaan, maar ze waren te goed op Werchter twee jaar terug om ze nog eens te missen.
Verder binnenkort leuk weekje in november met Morrissey, Arctic Monkeys en Editors, en de week ervoor zelfs nog The Horrors
Zou zo graag vaker naar Paradiso gaan, maar is me net te ver weg om even snel op en neer te rijden.
Dacht ik al haha. Had ze al eens eerder gezien op Werchter en toen hadden ze me helemaal omver geblazen. Zit gewoon zoveel in, moeilijk te omschrijven. Had de nieuwe cd nog niet geluisterd, maar kwam er live erg goed uit. Ze komen ook over alsof ze echt liefde voor het vak hebben, geen routinematige optredens dus. Was mooie avondquote:Op maandag 12 oktober 2009 01:41 schreef TomR het volgende:
[..]
Oi Va Voi is eigenlijk niet indie ;-) Hoe vond je het? Relaxte gasten zijn het, moest voor het optreden een portret van ze schieten.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:46 schreef Aisumasen het volgende:
Héél benieuwd naar het album. Al is-ie steeds verder richting 2010 geduwd...
?quote:"Phrazes For the Young" will be available November 3rd 2009 (U.S).
Nog nooit van gehoord, zal thuis de single eens luisterenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:46 schreef Aisumasen het volgende:
Die nieuwe Julian Casablancas-single is wel echt goud waard. Damn!
'Richting' 2010, dat betekent niet dat hij in 2010 uitkomtquote:
Julian Casablancas is de zanger van The Strokesquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:43 schreef AMDB het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, zal thuis de single eens luisteren![]()
Ah verrek, dan moet ik hem zeker luisterenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:51 schreef tim. het volgende:
[..]
Julian Casablancas is de zanger van The Strokes.
Damn lekker nummer! Benieuwd naar het album!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:46 schreef Aisumasen het volgende:
Die nieuwe Julian Casablancas-single is wel echt goud waard. Damn!
Dat zou dus beteken dat ik een topavond ga hebbenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:18 schreef frame-saw het volgende:
Dat heb ik al eens gedaan maar het deed me niets.
The Horrors daarentegen, wauw.
Nu niet meer:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:25 schreef kweek89 het volgende:
The Horrors wat een vreselijke kut band zeg
1 op 80, nou nouquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:47 schreef Thijsssss het volgende:
Kans één op 80 dat ik je emailadres nu heb frame-sawNiet zo slim van Maartje om alle 'winnaars' niet onder bcc te zetten bij de email, maar het is haar vergeven
Present!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:09 schreef Thijsssss het volgende:
Nog mensen die aanwezig zijn bij de showcase van White Lies in Desmet?
Dat was wat ik bedoelde inderdaad. Hij stond eerst voor de zomer gepland, toen september, daarna deze maand, en nu is het november. Wat niet bepaald een goede release-maand is, maar goed.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:43 schreef AMDB het volgende:
[..]
'Richting' 2010, dat betekent niet dat hij in 2010 uitkomtNeem aan dat Aisu dat bedoelt.
Wel vette AutoTune in het refrein, jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:16 schreef frame-saw het volgende:
Dit klinkt een stuk beter dan dat eerste ding van CasablancasWas dat een fake ofzo?
Al vind ik het nog steeds niet veel aan. Die stem is bewerkt ofzo? Nah nee.
Ik durfde 'em niet te postenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:16 schreef tim. het volgende:
Weet niet of deze al eens is gepost:
Nieuwste single van Bromheads. Mijn eerste reactie: waar is de punk? Desalniettemin wel een goed nummer.
De muziek en hun hele stijl in de periode rond het eerste album was bespottelijk, maar ze hebben zich inderdaad goed weten te herstellen. En troost je, waarschijnlijk staan ze ook wel een keertje in Engelandquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:38 schreef frame-saw het volgende:
Aaaaaaah ik ben zo kwaad![]()
Ik verlang er echt al sinds Lowlands naar, en nu wordt het verplaatst? En ik ben er dus niet meer vanaf halverwege januari en dit vind ik dus fucked up![]()
Heb ze wel 2 keer gezien maar 1 keer in DeSmet en 2de keer op Dour en nu eens een normale club.
Arrrr.
3 keer live gezien, zelfs vóór hun pop-tijdperk, maar ik moet echt niets hebben van die pop-opera. Al die tierelantijntjes op het podium maakt het voor mij zo onpersoonlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:15 schreef Sautor het volgende:
Muse moet je live zien, dan dringt de genialiteit pas door.
Als het geen goede release-maand is, wat is dan de reden om het album later uit te brengen? Het album ligt al klaar, aangezien The Fly er al een eerste oordeel over heeft gepost op Twitter.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:38 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat was wat ik bedoelde inderdaad. Hij stond eerst voor de zomer gepland, toen september, daarna deze maand, en nu is het november. Wat niet bepaald een goede release-maand is, maar goed.
Als ik het debuut van Bromheads Jacket niet had gekend, was ik positief geweest over 'On The Brain'. Er staan een aantal catchy liedjes op, maar ze waren toen niet meer de . De demo's op hun MySpace geven ook weinig hoop.quote:[..]
Ik durfde 'em niet te posten. Die gasten maakten zulke goede punk-liedjes in 2006/2007, tweede album was een miskleun met allemaal halve pogingen tot het schrijven van échte (
) liedjes, en dan nu dit...een matige uitgekauwde cover
. Wat is er gebeurd met m'n rock 'n' roll
.
En in de Concerto, Amsterdam. Voor geen goud... Maar dat is misschien persoonlijkquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:34 schreef tim. het volgende:
White Lies geven voordat ze in de Effenaar spelen ook een akoestisch optreden in Sounds (platenwinkel), Tilburg.
Kan wel 10 redenen bedenkenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:34 schreef tim. het volgende:
Als het geen goede release-maand is, wat is dan de reden om het album later uit te brengen? Het album ligt al klaar, aangezien The Fly er al een eerste oordeel over heeft gepost op Twitter.
Plato in R'dam is de 22e aan de beurtquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:04 schreef Aisumasen het volgende:En in de Concerto, Amsterdam. Voor geen goud... Maar dat is misschien persoonlijk.
quote:20-10-09 Sounds, Tilburg
20-10-09 Effenaar, Eindhoven
21-10-09 Concerto, Amsterdam
21-10-09 Paradiso, Amsterdam
22-10-09 Plato, Rotterdam
22-10-09 WATT, Rotterdam
23-10-09 3voor12 Presenteert... Desmet Studios, Amsterdam
Hun nummers zijn zo catchy als fuck, ben benieuwd hoe dat live klinktquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:21 schreef AMDB het volgende:
White Lies![]()
Snap echt niet wat mensen in die band zien...
Ik vind er helemaal niks catchy's aan, 100x liever Joy Division of Editors. De muziek klopt gewoon voor geen ene meter. Heb op Lowlands even in de tent gestaan maar vond er echt helemaal niks aanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:35 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
Hun nummers zijn zo catchy als fuck, ben benieuwd hoe dat live klinkt
Pas ontdekt. Nostalgie....doet me denken aan de Pumpkins, Pixies, Breeders...houthakkersbloezen..quote:
Waar, Luxor?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:41 schreef TomR het volgende:
ik vond ze op sziget ook zeer slecht![]()
iemand nog naar de popronde in Arnhem morgen?
ik ben te vinden bij Most Unpleasant Men, Avant la Lettre, Mur du Son, Black Bottle Riot, This is Total War, Barbarella. Die laatste 3 omdat dat bevriende bandjes zijn, die andere omdat ik benieuwd ben hoe ze live zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:02 schreef Sautor het volgende:
[..]
Waar, Luxor?
Misschien dat ik nog ff een kijkje ga wagen als ik het red, moet nog veel te veel doen
Ah, jij was er dus ook. Was leuk, nietwaar?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:42 schreef AMDB het volgende:
Nee ik kan niet, had wel graag gegaan. Maar heb morgen al The Madd in Merleyn.
Zekerquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 02:21 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ah, jij was er dus ook. Was leuk, nietwaar?
Ik had hem na 3 nummers afgezet. Had het een paar dagen daar voor live gezien. Viel toen ook best tegen. Voorprogramma was beter.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:09 schreef AMDB het volgende:
Vanavond Stuurbaard Bakkebaard kijken @ Luxorlive, zin in![]()
Jullie het nieuwe Coparck album geluisterd? Klinkt best tof moet ik zeggen!
had ik ook nog over zitten twijfelen maar omdat ik ze toch al 2x gezien heb dit jaar deze overgeslagen. Vanavond C-mon&kypski @ Desmet en morgen cd-release krause @ The Sugarfactoryquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:09 schreef AMDB het volgende:
Vanavond Stuurbaard Bakkebaard kijken @ Luxorlive, zin in![]()
Jullie het nieuwe Coparck album geluisterd? Klinkt best tof moet ik zeggen!
quote:The Rakes split up and cancel tour
The Rakes have split up, the band have announced. In a statement to NME.COM the London four-piece – Alan Donohoe, Matthew Swinnerton, Jamie Hornsmith and Lasse Petersen – announced the immediate break-up of the band.
Both their October UK tour, which was due to kick off at Leeds Cockpit on October 26, and American dates have also been cancelled. Full refunds will be given to ticket holders.
A statement from the band explained that their hearts just weren't in it any more. "The Rakes have always been very adamant and proud of the fact that we give 100 per cent to every gig we've ever played," the statement read.
"If we can't give it everything then we won't do it. That was the rule we set ourselves from day one. After much deliberation we have come to the shared conclusion that we can't give it 100 per cent any more and regret to announce that The Rakes are calling it a day."
http://www.nme.com/news/the-rakes/47980
Hoe krijg je dat voor elkaar? WW vergeten?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:46 schreef Zocalo het volgende:
Je andere account niet meer in kunnen is niet indie
En 5 december speelt-ie in Paradiso.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:11 schreef tim. het volgende:
Weer een nieuwe Julian Casablancas-song: Glass. En nóg één: Tourist. Ja, het album is voortijdig verkrijgbaar in 92 kbps.
Niet mijn ding, op het eerste gehoor.
Pfff, ik word helemaal gek van alle goede en dure concertenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En 5 december speelt-ie in Paradiso.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:34 schreef frame-saw het volgende:
Los Campesinos! naar Rotown de dag voor ik vertrek(14 januari)
JAAAAAAAAAA!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:34 schreef frame-saw het volgende:
Los Campesinos! naar Rotown de dag voor ik vertrek(14 januari)
ik ben waarschijnlijk met de wooden constructions aanwezig @ subbacultcha5y. Portugal. The Man zou ik graag weer willen zien maar gaat het waarschijnlijk niet worden...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:26 schreef frame-saw het volgende:
Iemand volgende week naar The Big Pink, The Horrors, Passion Pit, Subbacultcha 5 year anniversary party, Portugal. The Man of op zaterdag dB's?
Gekkenwerk maar ik kan er niets aan doen dat alles tegelijk komtGelukkig minstens 2 dingen gratis
Ik ga naar Antwerpenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:31 schreef frame-saw het volgende:
Ga maar drie november richting de Melkweg, anders sta je voor een dichte deur
Oja, Muse-lover. Bah!quote:
quote:
De echte muziekliefhebber staat daar dan op The Dead Weather te wachtenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:31 schreef frame-saw het volgende:
Ga maar drie november richting de Melkweg, anders sta je voor een dichte deur
Ik vind The Dead Weather een beetje tegenvallenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:18 schreef AMDB het volgende:
[..]
De echte muziekliefhebber staat daar dan op The Dead Weather te wachten
Eurosonic > LCquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:32 schreef Mistaken het volgende:
[..]
Waar?The Thermals zijn tof!
Ow, LC! en Eurosonic vallen tegelijk..
Maar LC! is gewoon zo...![]()
![]()
Melkweg Oude Zaal! En het is nog niet uitverkocht! (volgens mij..) Dus grijp je kans!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:32 schreef Mistaken het volgende:
[..]
Waar?The Thermals zijn tof!
Ow, LC! en Eurosonic vallen tegelijk..
Maar LC! is gewoon zo...![]()
![]()
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:42 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Crossing Border > alle andere op die data
Zeker te lui geweest om ooit die verre reis naar het Noorden te overbruggen voor een mooi weekendje Eurosonic/Noorderslagquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:42 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Crossing Border > alle andere op die data
Tentamens!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:42 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Melkweg Oude Zaal! En het is nog niet uitverkocht! (volgens mij..) Dus grijp je kans!
Tekenend voor de langzame dood die Indie ondergaat(?)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:27 schreef Aisumasen het volgende:
De tering, Joe Lean And The Jing Jang Jong (standaard London Calling-prut) hebben het nu écht voor elkaar, hoor. Hadden ze vorig jaar een album af, vonden ze het niet meer representatief genoeg. Ondertussen hebben ze het herschreven en opnieuw opgenomen, hoeft hun label ze niet meer, en worden ze gedropt. Wat een afgang... Kans voorbij, next...
Oh, indie is nog springlevend. De hypernerveuze golf aan Britse postpunk/wave-bandjes is echter al een hele tijd op sterven na dood. Arctic Monkeys zijn een hele andere straat ingeslagen, Bloc Party flirt steeds meer met electronica en lijkt 'more = less' niet echt door te hebben, The Rakes uit elkaar, Franz Ferdinand en Maxïmo Park zakken ook met de plaat verder weg... Om over zwakkere broeders als The Wombats en Little Man Tate nog maar te zwijgen. Het is een beetje gedaan met dit geluid, eigenlijk. De enige band uit die tijd die nog enigszins relevant blijft binnen dezelfde hoek zijn The Maccabees, en die zijn sowieso nooit echt groot geweest...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:50 schreef Mistaken het volgende:
[..]
Tekenend voor de langzame dood die Indie ondergaat(?)
Eigenlijk ben ik wel blij dat het Britse een beetje op zijn retour is. Zo langzamerhand worden het allemaal klonen van elkaarquote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oh, indie is nog springlevend. De hypernerveuze golf aan Britse postpunk/wave-bandjes is echter al een hele tijd op sterven na dood. Arctic Monkeys zijn een hele andere straat ingeslagen, Bloc Party flirt steeds meer met electronica en lijkt 'more = less' niet echt door te hebben, The Rakes uit elkaar, Franz Ferdinand en Maxïmo Park zakken ook met de plaat verder weg... Om over zwakkere broeders als The Wombats en Little Man Tate nog maar te zwijgen. Het is een beetje gedaan met dit geluid, eigenlijk. De enige band uit die tijd die nog enigszins relevant blijft binnen dezelfde hoek zijn The Maccabees, en die zijn sowieso nooit echt groot geweest...
Hier ook Le Guess Who, vrij, za & zondag als het goed is.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:05 schreef Mistaken het volgende:
Fijn voor je!
Ik zit met een dilemma!
Maar eerst volgende maand Le Guess Who? Yes!
Ik ga alleen op zaterdag naar Le Guess Who? trouwens.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
'Lang verhaal, waar ik het mee eens ben en eigenlijk ook op doelde'![]()
En wat is het alternatief wat er nu uit voort vloeit, wat wel indie is?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oh, indie is nog springlevend. De hypernerveuze golf aan Britse postpunk/wave-bandjes is echter al een hele tijd op sterven na dood. Arctic Monkeys zijn een hele andere straat ingeslagen, Bloc Party flirt steeds meer met electronica en lijkt 'more = less' niet echt door te hebben, The Rakes uit elkaar, Franz Ferdinand en Maxïmo Park zakken ook met de plaat verder weg... Om over zwakkere broeders als The Wombats en Little Man Tate nog maar te zwijgen. Het is een beetje gedaan met dit geluid, eigenlijk. De enige band uit die tijd die nog enigszins relevant blijft binnen dezelfde hoek zijn The Maccabees, en die zijn sowieso nooit echt groot geweest...
Moet er een alternatief zijn, dan?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:43 schreef Zocalo het volgende:
[..]
En wat is het alternatief wat er nu uit voort vloeit, wat wel indie is?
van de Melkweg site :quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:06 schreef Timo20 het volgende:
Mensen![]()
![]()
Vanavond naar The Dead Weather in de Melkweg. Voor mij de eerste keer dat ik naar de Melkweg en heb dus een vraag: is er daar een parkeerplaats in de buurt? zoiets als bijvoorbeeld bij de HMH??
De marnixstraat zit aan de achterkant van de melkweg als ik het goed heb. Dus dan hoef je alleen om het theater gebouw heen.quote:Met de auto
Optie 1:
Vanuit alle richtingen A10 (ring Amsterdam) volgen en afslag S106 (Osdorp) richting centrum volgen. Aan het einde van de Overtoom links de Nassaukade op, 3e straat rechts de De Clerqstraat op, vervolgens de 1e straat rechts (Marnixstraat); u kunt het beste parkeren in de Europarking.
Optie 2:
Vanuit alle richtingen: A10 volgen en afslag S105, Jan van Galenstraat richting centrum nemen. De weg loopt over in de 2e Hugo de Grootstraat. Bij stoplichten voor het water, rechts afslaan de Nassaukade op (Centrumring S100). Bij de volgende stoplichten linksaf de Rozengracht op en meteen weer rechts de Marnixstraat in. De Marnixstraat uitrijden tot aan het Raamplein (vlak voor het Leidseplein), of tot aan de Europarking (zie ook parkeermogelijkheden). Vanaf de Europarking is het ongeveer 5 minuten lopen naar de Melkweg.
Ja, vlakbij is er een Q-Park, Europarking heet-ie volgens mij.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:06 schreef Timo20 het volgende:
Mensen![]()
![]()
Vanavond naar The Dead Weather in de Melkweg. Voor mij de eerste keer dat ik naar de Melkweg en heb dus een vraag: is er daar een parkeerplaats in de buurt? zoiets als bijvoorbeeld bij de HMH??
Denk het niet, de zalen zijn goed afgescheiden en het enige wat gedeeld wordt is de garderobe.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:21 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja, vlakbij is er een Q-Park, Europarking heet-ie volgens mij.
Ik heb ook een vraag over vanavond: zal het mogelijk zijn om na The Horrors bij The Dead Weather te gaan kijken? Speelt Jack White meestal opvallend lang, is dit mogelijk met Horrors-kaartjes, etc.?
Nee bij de Melkweg sluiten ze altijd de 2 zalen van elkaar af, dus je kan niet van de grote naar de kleine zaal lopen of andersom.. Bij Paradiso kan dat wel gewoon ondanks alle dreigementen die daar altijd hangenquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:21 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik heb ook een vraag over vanavond: zal het mogelijk zijn om na The Horrors bij The Dead Weather te gaan kijken? Speelt Jack White meestal opvallend lang, is dit mogelijk met Horrors-kaartjes, etc.?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:21 schreef tim. het volgende:
[..]
Ok thanks. zijn er nog andere, betere opties? goedkopere plekken om te parkeren? zal wel niet zekerquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:21 schreef lienelien het volgende:
aahhhw koedie koedie. Jekán je auto natuurlijk midden op het Leidseplein neerzetten maar dat lijkt me een slecht plan. Er is daar wel een parkeerkelderdinges heel dicht in de buurt, maar dan ben je meer aan parkeerkosten kwijt dan aan je concertkaartje
LoL @ de hoofdstedelijke arrogantiequote:Op dinsdag 3 november 2009 12:21 schreef lienelien het volgende:
aahhhw koedie koedie. Jekán je auto natuurlijk midden op het Leidseplein neerzetten maar dat lijkt me een slecht plan. Er is daar wel een parkeerkelderdinges heel dicht in de buurt, maar dan ben je meer aan parkeerkosten kwijt dan aan je concertkaartje
Lidmaatschap is wel de allergrootste vorm van arrogantiequote:Op dinsdag 3 november 2009 14:24 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
LoL @ de hoofdstedelijke arrogantie. Op zich al een reden om de Melkweg te mijden.
Dat is ook dé reden waarom ik nooit naar de Melkweg ga. Op vandaag na dan, want hier ben ik wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Lidmaatschap is wel de allergrootste vorm van arrogantie
Daarom ook maar een melkweg card aan schaffen :p en morgen gratis naar Brendan benson gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Lidmaatschap is wel de allergrootste vorm van arrogantie
Daar kom ik er echt te weinig voor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:33 schreef portie het volgende:
[..]
Daarom ook maar een melkweg card aan schaffen :p en morgen gratis naar Brendan benson gaan.
Het vervelende aan die treinen is dat de een-na-laatste trein net te vroeg gaat om niet te hoeven haasten vanaf het Leidseplein, en de allerlaatste gaat dan pas weer om 0:30. Ik blijf altijd overnachten in Amsterdam, anders is 't het echt niet waard.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:51 schreef TomR het volgende:
nadeel met treinen is dat ik die altijd mis als ik in Amsterdam zit en er nog steeds geen nachttreinen naar Arnhem/Nijmegen gaan
Ja dat is idd irritant, ik hoop dat ik die om 23.22 nog kan halen. Morgenochtend weer om 6 uur op nml.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Het vervelende aan die treinen is dat de een-na-laatste trein net te vroeg gaat om niet te hoeven haasten vanaf het Leidseplein, en de allerlaatste gaat dan pas weer om 0:30. Ik blijf altijd overnachten in Amsterdam, anders is 't het echt niet waard.
Scheelt eraan hoelaat het begint/wat voor show/voorprogramma. Maar ik ga ook wel eens naar gigs die om 10 uur beginnen en sta om 23.28 netjes op perron 14quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:03 schreef portie het volgende:
Dus 23.28 is te redden na een avondje Melkweg?
Moet komende week 3 x naar de Melkweg.
Ik mis vaak niets. Alleen bij Fuck Buttons, maar dat is niet zo gek met 3 volledige shows op 1 avond en beginnen om half 9.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef portie het volgende:
Ja, maar ik wil eigenlijk niet t encore missen. Daar betaal je immers ook voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |