quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En verder heb ik visioenen van Ssserpente die over de ziekenhuisgang zwalkt met een lading kraamverbanden uit de string stekend
Ik was ermee bezig, maar het is van me overgenomenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Guuz je moet ook even de quote tags weghalen
You are the man!!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:27 schreef Lois het volgende:
Ik heb het allemaal al even netjes gemaakt Guus
Ik dacht alquote:
Haha, ik ook!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En verder heb ik visioenen van Ssserpente die over de ziekenhuisgang zwalkt met een lading kraamverbanden uit de string stekend
whahaha dan waren we weer lekker gelijktijdig bezigquote:
Murp komt morgen effe updatenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Volgens mij heeft HiFlyer zich een week of 2 ofzo terug nog een keer gemeld
maar Murp???? die heb ik nog niet gespot hier de laatste maanden
De laatste 4 zijn toch 50/50?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:55 schreef Stiemie het volgende:
Na de babyboom van de afgelopen dagen sta ik ineens heel erg in de top 5![]()
Wat komen er trouwens veel meisjes bij de komende tijd!
ja ik geloof dat ik maar naar bed moet gaanquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:06 schreef Stiemie het volgende:
Karin ik bedoelde dat er in de rest van het lijstje zoveel meisjes staan de komende tijd
eerst eenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:55 schreef Stiemie het volgende:
Na de babyboom van de afgelopen dagen sta ik ineens heel erg in de top 5![]()
Wat komen er trouwens veel meisjes bij de komende tijd!
haha je veelbetekenende puntjes lijken te suggereren dat je hiermee heel bijzonder nieuws brengt. maarre... had je iets anders verwacht?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:14 schreef chacama het volgende:
En dan.... ooit heel lang geleden, nou ja in de topics in de aanloop naar de geboorte van Maud heb ik me eens een hele tijd gruwelijk zitten vervelen en toen alle statieken nagelopen. Fok! bleek over het hele jaar gezien een behoorlijk goede afspiegeling van de maatschappij qua verhouding geboren jongens/meisjes....
Hop hop, snel naar Z&G en dan over een week of 8 weer netjes 2 streepjes plassen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:23 schreef DuchessX het volgende:
Ow zwangere mutseflutsen, ik ga jullie missen nu ik hier niet meer 'mag' posten![]()
Daar heb ik bij staan twijfelen Mef. Weet dat ze lekker zitten, maar denk dat ik ze voor de kraamtijd te synthetisch vind. En vroeg me af of dat gaat werken met die verbanden en die pijpjes. Of een gewoon kruis in een slip niet handiger is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:47 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente, ik heb deze van de hema [ afbeelding ] maar dan in een andere kleur. Zitten prima. En ik heb nog wat oude sloggi's liggen, die gaan we tijdens de kraamtijd gebruiken en daarna niet meer.
Huup, hoe heet ze nou?
Van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisje. Haar papa zal wel blij zijn met twee van die mooie damesquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..... met gevoel voor drama....
Hihi. Moet je werken, Lois?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:35 schreef Lois het volgende:
Wat een prachtige baan voor een beeldschoon meisje Huup! Gefeliciteerd!
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:37 schreef Lois het volgende:
Nouhou geef een meisje in de trein even de tijd om te editten
Succes en sterktequote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:53 schreef Kersjes het volgende:
Ik heb geen verloskundige deze ronde. Best jammer op zich, is toch een stuk laagdrempeliger dan gelijk de verloskamers van het ziekenhuis moeten bellen en te horen krijgen "Kom maar langs".
Slijm blijft komen en er zit nu ook bloed bij.
Heb maar weer een stukje kraamverband in de onderbroek gedaan, hoewel het volgens mij geen vruchtwater is.
Straks de kleine naar de psz brengen en dan zien we wel verder.
Ik loop wat moeilijk maar verder wel oke, dank jequote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:30 schreef Incantrix het volgende:
Asy, fijn dat je weer bent goedgekeurd!Hoe is het nu verder met jou?
OMG!! Is dat.. Vandáág?? Oh wauw, Asy, jeeeejj!! Héél erg veel plezier en geluk, dit wordt echt zó'n mooie dat voor jou!!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik loop wat moeilijk maar verder wel oke, dank je
en een beetje hieperdepieper in verband met dé grote dag![]()
Niet doen, dadelijk moet ik nog ervan huilen. Om 14:00uquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:52 schreef Incantrix het volgende:
[..]
OMG!! Is dat.. Vandáág?? Oh wauw, Asy, jeeeejj!! Héél erg veel plezier en geluk, dit wordt echt zó'n mooie dat voor jou!!Alvast gefeliciteerd! (Hoe laat trouwen jullie?)
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:54 schreef Sorbootje het volgende:
Even een vraagje.... en ik voel me best dom dat ik het vraag, maar ik snap gewoon helemaal niks van het opmaken van het ledikantje en de wieg. Ik heb zo'n handleiding van de kraamzorg en van de helft van de dingen weet ik niet eens wat het is.. Molton onderlegger, molton zeiltje, molton luier???
En ik heb zo'n klein palmleaf wiegje, met een klein matrasje. Nu heb ik een hoeslakentje en een lakentje voor een wiegje, maar dat hoeslakentje past wel twee keer om het matrasje, véél te groot.. zijn er voor van die kleinere wiegjes nog weer andere lakentjes enzo?
Dat was toch vrijdag? Aanstaande dan dus.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:52 schreef Incantrix het volgende:
OMG!! Is dat.. Vandáág?? Oh wauw, Asy, jeeeejj!! Héél erg veel plezier en geluk, dit wordt echt zó'n mooie dat voor jou!!Alvast gefeliciteerd! (Hoe laat trouwen jullie?)
Euhh. Eerst molton onderlegger, molton zeiltje mocht hier niet van de kraam, matrashoes eroverheen. Hoeslakentje is voor om de deken, zodat je niet steeds opnieuw de deken hoeft te wassen. Op het hoofdeinde leggen veel mensen een hydrofieldoek of een molton luier om spuug op te vangen van de baby, ook handig voor de uitvallende haartjes. En kort opmaken natuurlijk, dus laag bij het voeteneinde zodat de baby niet onder de deken kan schuiven.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:54 schreef Sorbootje het volgende:
Even een vraagje.... en ik voel me best dom dat ik het vraag, maar ik snap gewoon helemaal niks van het opmaken van het ledikantje en de wieg. Ik heb zo'n handleiding van de kraamzorg en van de helft van de dingen weet ik niet eens wat het is.. Molton onderlegger, molton zeiltje, molton luier???
En ik heb zo'n klein palmleaf wiegje, met een klein matrasje. Nu heb ik een hoeslakentje en een lakentje voor een wiegje, maar dat hoeslakentje past wel twee keer om het matrasje, véél te groot.. zijn er voor van die kleinere wiegjes nog weer andere lakentjes enzo?
Dank je!quote:
Daar heb ik nog nooit van gehoord, een hoeslaken hoort toch gewoon om een matras? Eerst moltonhoeslaken, dan hoeslaken en dan het ledikantlaken, en dan eventueel dekentje erop?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:12 schreef Sidn3y het volgende:
[..]
Dat was toch vrijdag? Aanstaande dan dus.
Toch vandaag! Geniet van je dag!
[..]
Hoeslakentje is voor om de deken, zodat je niet steeds opnieuw de deken hoeft te wassen.
Ik wens jullie een heeeele mooie dag!!!!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:55 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Niet doen, dadelijk moet ik nog ervan huilen. Om 14:00u![]()
En ik heb een baby in mijn buik, en ik ga trouwen, en ik heb zo'n lieve vent, en en en (nu ga ik echt even een potje janken...
Oh dat had ik even niet begrepen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:15 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dank je!
Sidney, bedankt, maar ik moet 't spul ook nog kopen en dan moet ik wel weten wát ik moet kopen. Ik voel me echt zo'n sukkel dat ik er bijna (niet helemaal) maar bijna emo van word. Komt ook omdat ik gisteren een lijst ging maken van wat ik nog allemaal moet regelen en aanschaffen. Raakte toch wel enigszins in paniek.. 't Gaat ineens zo snel allemaal
Ohja duh, die noemde ik dus matrashoes of matrasovertrek oid. (hoeslaken doe je om je dekbed toch?)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:22 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord, een hoeslaken hoort toch gewoon om een matras? Eerst moltonhoeslaken, dan hoeslaken en dan het ledikantlaken, en dan eventueel dekentje erop?
Bedzeiltje heb ik niet aangeschaft
Een zeiltje mag niet, wel een moltondoek (zo groot als een hydrofielluier zeg maar, wat dikker dan de flanellen)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Huup, och wat een mooie foto's. Het ziet er zo gelukkig uit! De naam is prachtig! Nu genieten maar!
Kleurdoos, doe mij ook eens een pm als je wilt....
Ik vroeg me ook al af hoe het ook alweer zat. Heb hier ook een wieg, en een hoeslaken past wel, maar die molton zeiltjes zijn veels te groot. Moet dat er onder?
Of een moltonmatrasbeschermer? En bestaan die voor wiegjes?
Asyniur, heel veel plezier op deze mooie prachtige dag!
Wat onder die link staat, vind je dus ook op de achterkant van de zeiltjes e.d. bij Prénatal. Daar kreeg ik het juist zo benauwd van. Zeiltje, matrasbeschermer, molton hoeslaken... Ik snapte er niks meer van!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:33 schreef Jelief het volgende:
[..]
Een zeiltje mag niet, wel een moltondoek (zo groot als een hydrofielluier zeg maar, wat dikker dan de flanellen)
hier wat plaatjes erbij daar word wel een moltonzeiltje genoemd maar volgens mij wordt dat ookafgeraden omdat niet ademt en geen water doorlaat (stel dat de kruik lekt dan ligt je kindje langer in het hete water dan als het zo het matras in zakt)
ik hoop dat ik bevallen ben als de griepprik erdoor is. Hoef ik die keuze iig niet te maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:39 schreef Tan het volgende:
Misschien is het hier niet helemaal op zijn plaats, en moet ik deze vraag in het griepsubforum stellen, maar omdat daar volgens mij maar een klein percentage zwangeren leest, vraag ik het gewoon hier in het zwangerentopic.
Wie van ons zwangeren laats zich straks wel of juist niet vaccineren? Ik hoef hier verder geen discussie over of zo, ben gewoon benieuwd.
Heuh, dat was mijn plan!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
ik hoop dat ik bevallen ben als de griepprik erdoor is. Hoef ik die keuze iig niet te maken.
Voor de baby weet ik het niet, want dat is ook een risicogroep toch, zuigelingen tot 3 mnd?
Ik heb het niet zo op die ongeteste (of iig weinig geteste) vaccinaties..... dan laat ik jullie eerst, en wacht de bijwerkingen wel even af oke?![]()
Hier welquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als je bloed verliest moet je toch zowiezo even bellen?
Ik doe het niet, als er in oktober echt gevaccineerd gaat worden, heb ik al bijna verlof, ik vond het wel een beetje engig omdat ik in de zorg werk, en dus veel mensen zie die ook weer heel veel andere mensen zien op een dag+dat mijn clienten hun hand echt niet voor hun mond houden als ze niezen e.dquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:39 schreef Tan het volgende:
Misschien is het hier niet helemaal op zijn plaats, en moet ik deze vraag in het griepsubforum stellen, maar omdat daar volgens mij maar een klein percentage zwangeren leest, vraag ik het gewoon hier in het zwangerentopic.
Wie van ons zwangeren laats zich straks wel of juist niet vaccineren? Ik hoef hier verder geen discussie over of zo, ben gewoon benieuwd.
Ah gossie.. dat moet je moederhart wel even zeer doen zeker? Wat sneu!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:58 schreef Kersjes het volgende:
Ben weer terug van de psz (waar ik voor het eerst een huilend jochie heb moeten achterlaten)
Laatst omschreef jij volgens mij ook het gevoel wt je ineens had dat je tot besef kwam dat het ineens straks heel anders is voor altijd, helemaal mee eens en bovenstaande weer helemaal mee eens.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:30 schreef Ssserpente het volgende:
Hoewel ik nu verlof heb, lijk ik steeds minder te slapen en er gekgenoeg ook steeds minder last van te hebben. 'Vroeger' (toen de lucht schoon en seks smerig was) kón ik echt niet zonder minimaal 8,5 uur slaap en sliep ik in het weekend makkelijk het klokje rond. Nu slaap ik vaak pas na middernacht en ben ik vóór negenen alweer wakker. En ik lijk er weinig last van te hebben. Een unicum! Nu maar hopen dat het zo blijft!
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe de jurk nu zit. Ik zal het later laten weten...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:43 schreef octopussy het volgende:
Asyniur, een ontzettend mooie dag toegewenstIk vond mijn bruiloft een jaar geleden fantastisch, en ik gun jullie ook zo'n geweldige dag toe. Hoe zit je jurk nu (gezien babybuikje)?
We hebben een palmleaf wiegje. Zoiets:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:51 schreef mefke79 het volgende:
Sorbootje, hoe klein is jullie wiegje dan? Wij hebben een leander (hangwieg, net als Be) en daar passen de wieghoeslakentjes goed omheen. Ik vind de lakentjes zelf uberhaupt groot, maar ja, dan kan je ze goed instoppen.
Roep zoiets niet al te hardquote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:58 schreef mefke79 het volgende:
Ah Stiemie, goed om te horen dat jij ook nog niet klaar bent. Hier moet de adreslijst nog, moet de box nog in elkaar worden gezet en voorzien van wieltjes, moet het bed nog omhoog (wel 5cm) en de waterdichte molton er nog op...kortom nog lang niet klaar. Hoeft ook niet, beebje komt toch nog niet....vind ik dan.
Gewoon bewaren en straks als de kleine groter is weer heel handig als je bezig bent met zindelijkheidstraining.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:51 schreef martine1984 het volgende:
mogen molton dekzeiltjes niet? waarom staan ze dan op de uitzetlijst van de babydumpIk heb er dus netjes 2 gekocht in mijn naieviteit. pure afzetterij bah
Dat verklaart een hoopquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:22 schreef mefke79 het volgende:
Sorbootje, ik heb het effe opgezocht. Ons wiegje is vooral veel breder (50 cm op het breedste punt) en ook nog 10 cm langer. En ja, dan ovaal en dus passen die hema hoeslakentjes bij ons wel. Hetzelfde geldt dan voor onze kinderwagenbak, die is ook al zo groot (35 x75 als ik internet moet geloven, heb effe geen zin om em op te meten).
Grey slice.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:51 schreef mefke79 het volgende:
Het-is-mij: hier de mura 4. Welke kleur hebben jullie? En tip van de dag. Als je em wilt registreren bij Maxicosi zelf, je moet het korte nummer hebben (dus niet die enorm lange) en schrijf het op als je het onderstel nog niet hebt uitgeklapt. Ik had dat dus niet gedaan en heb enorm lopen worstelen met op de grond zetten, kinderwagen kantelen enz...geen aanrader met een 36 weken buik.
nuchtere babyuitzetlijstquote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:11 schreef het-is-mij het volgende:
@ Martine, er zijn zoveel uitzetlijstjes, van de hema is vlgs mij ook wel aaridg uitgebreid maar er staan op veel lijstjes ok bijv. navelbandjes op die hoef je ook niet te hebben.
Volgens mij is kleertjes strijken niet perse nodig, je kindje hoeft echt niet helemaal steriel behandeld te worden,liever niet zelfs. Hydrofieldoeken zou ik niet strijken, dat verlaagt idd het vermogen om water op te nemen. Zorg gewoon dat alles schoon is, je gaat je kindje ook gewoon tegen je eigen kleren aanhouden als je het knuffelt en even op de bank leggen oid.quote:Nu hoor ik verschillende verhalen over wel of niet strijken van de kleertjes/hydrofiel luiers.
Bij kleertjes zou het sterieler zijn (Strijk zelf haast nooit).
De een zegt dat de hydrofiel luiers gestreken moeten zijn en de ander zegt van juist niet ivm dat het dan slecht vocht opneemt, wie weet daar meer over?
Wat mooi Oxyquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef Oxymoron het volgende:
Voor de nieuwe mama's, papa's en babies:
nieuw mens
je bent het einde
van een wereld zonder jou
nieuw mens
je bent begonnen
klein - steeds groter
en elke keer
wil ik je meer en meer
lief
laten gaan.
Veel levensgeluk!
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:44 schreef Sidn3y het volgende:
spannend Kersjes! Dat je maar snel aan de ab zit, ook wel zo fijn voor je eigen gemoedsrust.
Kom net uit de stad en heb een kersenpittenzak gekocht voor m'n buik, heerlijk. Zo'n rubberen kruik is ook maar zwaar en onhandig.
Gooi net een bromelia om, alles nat en vol aarde, ook m'n gordijnen. Dat is wel het laatste waar ik zin in heb, opruimen en gordijnen wassen![]()
Laten liggen is geen goed plan met de plens water die er bovenin zit, maar hij blijft wel zolang op de grond staan tot ik weer zin heb om er aandacht aan te besteden. Net als die gordijnen, ik probeer ze wel schoon te borstelen als ze droog zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:50 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Mooi laten liggen die bromelia. En dan zeggen dat 't zo bedoeld is.
Ik vond D'Shontay juist zo....eh.....origineel!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
Eindelijk weet ook ik de naam van Huups meisje...Gelukkig geen D'Shontay maar gewoon een prachtige naam.
neuhh.. hahahha, tis alweer wegquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:04 schreef tessie het volgende:
En Poppedein, bij jou ook spannend! Heb je nog steeds krampjes?
Kijk je wel uit dat je dan niet veel te veel koopt? Want winkels willen er nog weleens meer op zetten dan nodig is. Je krijgt van je kraamzorg ook zo'n lijst (meestal) en daar staan weinig onzin dingen op. de tepelcreme waar hier over gezeurd werd, staat daar dus ook niet opquote:Incantrix : dus uiteindelijk heb ik een door de Prenatal afgedrukte lijst opgegraven en alles overgeschreven van de Prenatal, omdat dan tenminste alles hetzelfde heette, anders snapte ik het gewoon niet zo goed allemaal..
Kloven toch?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:44 schreef Sorbootje het volgende:
Waar dient die tepelcreme eigenlijk voor?
hier het tegenovergestelde....ik moet me bedwingen om niet constant te eten....wel heb ik telkens een opgezette maag na het eten, das echt irritant! Mijn hongergevoel is de laatste twee weken ineens toegenomen en ik moet nog 15 weken!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:59 schreef mefke79 het volgende:
Iets heel anders...ik moet mezelf echt dwingen om iets te eten na het ontbijt...is nie goed he. Drinken gaat goed, maar eten...nu dus ook nog geen lunch gehad. Ga zo maar eens wat yoghurt eten. Voel me er verder ook goed bij ofzo, geen hoofdpijn oid, maar gewoon geen honger.
Ja hoor. Ook voor al uw geboortekaartjes en andere dingen waar een gedicht bij past.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:10 schreef Incantrix het volgende:
Oxymoron, wow, heb je dat zelf geschreven? Wat móóí!
Mefke, ik had dat ook tijdens mijn zwangerschap.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:59 schreef mefke79 het volgende:
Iets heel anders...ik moet mezelf echt dwingen om iets te eten na het ontbijt...is nie goed he. Drinken gaat goed, maar eten...nu dus ook nog geen lunch gehad. Ga zo maar eens wat yoghurt eten. Voel me er verder ook goed bij ofzo, geen hoofdpijn oid, maar gewoon geen honger.
Echt waar? Ooooo dat is lekker nieuws...je zou er bijna voor gaan bevallen! Geniet van je meisje en van je slankere voetjes!quote:@Mefke, bemoedigend nieuws ik plas me een ongeluk maar de voetjes zijn al enorm geslonken! Gaat helemaal goedkomen meid, nog heel eventjes!
Ik vind dit mooi omschreven en sluit me graag bij deze gedachte aanquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:38 schreef Saffier het volgende:
Didy ik hoop dat het een storm in een glas water blijktTuurlijk ben je hier verdrietig om. Heel veel sterkte meid!
Dank je, maar ik zal weinig hoeven te doen. Alleen maar toekijken hoe ze mijn dinnetje aan het open snijden en het dichtmaken niet. Ga ervan uit dat er niks gebeurt, maar het kan altijd en zit dus met dubbele stress. Vriendin die een zware operatie krijgt ipv een normale bevalling en ik wordt vader. Vanwege zwangerschapsdiabetes moeten we er ook nog eens supervroeg zijn, om 08:00 en om 15:00 pas geopereerd. Ik denk dat haar humeur in doodstemming is als ze zo lang niet mag etenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |