quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:ACT-F
...
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:GoeRoe86
...
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:Min-e
...
quote:msnk
...
quote:RoW-0
...
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Kalyon iseen soort van turkse wietquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:31 schreef marcusa het volgende:
weet een van jullie wat het woord kalyon betekent in de context van een cafe waar je nargile kan smoken..
er stond nargile 10Ytl, kalyon 10 Ytl.. ik durfde niet te vragen daar wat het is.. straks sta ik voor schut en weten mensen dat ik een alamanci ben..
bedoel je het als grap of ben je bloedserieus?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:41 schreef Dibble het volgende:
[..]
Kalyon iseen soort van turkse wiet
Ik kom hier al sinds deel 1quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:50 schreef Burakius het volgende:
Toen kwamen er geen atheisten en alevieten. Misschien een ramadan topic maken ofzo?
quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:31 schreef marcusa het volgende:
straks sta ik voor schut en weten mensen dat ik een alamanci ben..
jeweettoch je moet in Turkije undercover zijn, als ze ruiken dat je uit het buitenland komt dan wordt je geflashed..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als iemand atheïst of aleviet is dan is het een josti?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:31 schreef Burakius het volgende:Zoals iemand anders al opmerkte was het vroeger beter in deze topics. Toen had je gewoon minder josti s die nu wel posten.
Ik denk dat hij eenieder die geen soenniet is bedoelt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus als iemand atheïst of aleviet is dan is het een josti?
sucuklu mu kasarli mi yoksa karisik mi josti..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus als iemand atheïst of aleviet is dan is het een josti?
Karışık josti olsun. Ketçaplı!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:18 schreef marcusa het volgende:
sucuklu mu kasarli mi yoksa karisik mi josti..
staat gewoon in je profielquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik wist niet met welk adres ik me had geregistreerd, dat is pas knap vervelend.
Lekker, maar ik had al gegeten nadat je over karışık josti begonquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:31 schreef marcusa het volgende:![]()
ik doe geen ramadan maar die firinda patates & tavuk ruikt heeeeeeerlijk..
[ afbeelding ]
Ik heb een wetenschappelijke achtergrondquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:00 schreef msnk het volgende:
Wat is jullie achtergrond m.b.t de ramadan marcusa en ACT-F, als ik vragen mag
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb een wetenschappelijke achtergrond![]()
En de wetenschap zegt, en mijn maag ook, dat het niet gezond is om lang zonder eten of drinken te zitten, zeker als je overdag werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben gewoon moslim.. ik eet geen varkensvlees, maar voor de rest I dont care much.. Ik drink, bid nooit, vast nooit en neuk erop los..![]()
Dat heb ik nooit gezegd of willen insinueren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:40 schreef IHVK het volgende:
En als je vast ben je niet meteen een achterlijke boer.
En dat is precies mijn levensinstellingquote:Verder doe je maar waar je zin in hebt.
* marcusa checkt fobo Aycaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik was van plan ooit mjin fobo op te pimpen maar dat komt er maar niet vanquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:46 schreef marcusa het volgende:
[..]
* marcusa checkt fobo Ayca
wat is een fobo zonder foto's
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:48 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, ik was van plan ooit mjin fobo op te pimpen maar dat komt er maar niet van
Dat krijg als je zijn CD op repeat zetquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:52 schreef marcusa het volgende:
volgens mij werd er deze zomer in Turkije alleen Serdar Ortaç gedraaid
onderweg tussen istanbul en antalya las ik op de bumper van een vrachtwagen:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:40 schreef IHVK het volgende:
Verder doe je maar waar je zin in hebt.
slimquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik wist niet met welk adres ik me had geregistreerd, dat is pas knap vervelend.
geen islamitische dus, duidelijkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb een wetenschappelijke achtergrond![]()
En de wetenschap zegt, en mijn maag ook, dat het niet gezond is om lang zonder eten of drinken te zitten, zeker als je overdag werkt.
eerste stukje rijmt niet met de rest van je postquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:24 schreef marcusa het volgende:
Ik ben gewoon moslim.. ik eet geen varkensvlees, maar voor de rest I dont care much.. Ik drink, bid nooit, vast nooit en neuk erop los..![]()
Eens!, ik heb echt helemaal niks met die muziekquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:09 schreef msnk het volgende:
Je kunt toch zowel in God, hemel en hel geloven en tegelijkertijd meerdere zonden plegen of ben ik nou gekWeliswaar zul je mogelijkerwijs streng geëvalueerd worden door desbetreffende entiteit, maar dan nog
Overigens; wat een homo muziek wordt er in dit topic gepost
nee hoor je bent niet gek, je hebt helemaal gelijk ook, MAARquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:09 schreef msnk het volgende:
Je kunt toch zowel in God, hemel en hel geloven en tegelijkertijd meerdere zonden plegen of ben ik nou gek![]()
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:24 schreef marcusa het volgende:
[..]
idem hier, ik ben een MSc.. gewoon lekker eten die hap.. ik word agressief als ik heel lang niet eet, en dat wil je niet zien..
Denk dat het erger is dat je je drinkt(moeder van alle slechte dingen), niet bid(pilaar 1) en niet vast(pilaar 2) dan dat je geen varkensvlees eet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben gewoon moslim.. ik eet geen varkensvlees, maar voor de rest I dont care much.. Ik drink, bid nooit, vast nooit en neuk erop los..
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
drinken wordt pas erg als je dronken wordt en jezelf niet onder controle hebt. een glaasje wijn kan geen kwaad, zolang je maar nuchter bent en jezelf onder controle hebt..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:48 schreef Burakius het volgende:
[..]
Denk dat het erger is dat je je drinkt(moeder van alle slechte dingen), niet bid(pilaar 1) en niet vast(pilaar 2) dan dat je geen varkensvlees eet.
Ze zijn allebei niet goed. Hoe vind je die ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:04 schreef marcusa het volgende:
wat is erger een Marokkaan die steelt maar wel 5x per dag bidt, vast, niet drinkt.
of een Turk met een goed hart doet een ander nooit kwaad behulpzaam, maar die nooit bidt en nooit vast.
Bidden en vasten hoor je volgens mij (vind ik zelf dus, ik heb een eigen mening, kuzu gibi meh meh alles overnemen yapmam voordat ik erover heb nagedacht) juist verplicht te doen als je iets slechts op je kerfstok of geweten hebt. Bidden om vergiffenis te vragen aan God en vasten om te voelen hoe het is om arm te zijn en honger te lijden.
Ja net alsof de mens in staat is om met "mate" te drinken. Geloof mij ik ben zelf vroeger vaak genoeg in de plekken geweest waar men met "mate" drinkt. Iedereen wordt gewoon stomdronken. En dat dan op 16-17 jarige leeftijd. Draai er nou niet om heen net alsof het met mate gedronken wordt. Daarbuiten! Elke slok is schadelijk. Zelfs één glaasje wijn per dag. Iblis (een fokuser) heeft hier ergens ooit een uitzetting over gemaakt en ik heb zelf ook artikelen erover gelezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef marcusa het volgende:
[..]
drinken wordt pas erg als je dronken wordt en jezelf niet onder controle hebt. een glaasje wijn kan geen kwaad, zolang je maar nuchter bent en jezelf onder controle hebt..
nog een voorbeeld van inkarquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef marcusa het volgende:
[..]
drinken wordt pas erg als je dronken wordt en jezelf niet onder controle hebt. een glaasje wijn kan geen kwaad, zolang je maar nuchter bent en jezelf onder controle hebt..
waar heb jij je islamitische opvoeding gehad als ik vragen mag?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:04 schreef marcusa het volgende:
wat is erger een Marokkaan die steelt maar wel 5x per dag bidt, vast, niet drinkt.
of een Turk met een goed hart doet een ander nooit kwaad behulpzaam, maar die nooit bidt en nooit vast.
Bidden en vasten hoor je volgens mij (vind ik zelf dus, ik heb een eigen mening, kuzu gibi meh meh alles overnemen yapmam voordat ik erover heb nagedacht) juist verplicht te doen als je iets slechts op je kerfstok of geweten hebt. Bidden om vergiffenis te vragen aan God en vasten om te voelen hoe het is om arm te zijn en honger te lijden.
55. Sen yine de öğüt ver. Çünkü öğüt mü'minlere fayda verir.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:36 schreef msnk het volgende:
Ik vond het als kind altijd al frappant dat God van mij dingen verlangde dat geen enkele nut leek (en lijkt) te hebben. En als ik dan als kind vroeg; "waarom?", kreeg ik altijd de standaard antwoord; "dat weet alleen God, mensen (hersens) kunnen bepaalde dingen namelijk niet bevatten".
Verwijzend naar:
dat mensen bidden omdat ze iets slechts hebben gedaan en vasten om te voelen hoe het is arm te zijn, nee mensen vasten en bidden, omdat god dit van de gelovigen verlangt
en
Ten eerste: als je echt moslim bent, verdiep je dan maar eens waarom Moslims vasten. Moslims vasten NIET om te voelen hoe het is om arm te zijn of honger te lijden . Vasten is een geloofsartikel in de Islam en het is een verplichting. Dus Moslims vasten voor het welbehagen van Allah!
stenig me niet!
wat weet jij nou van mijn drankgebruikquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja net alsof de mens in staat is om met "mate" te drinken. Geloof mij ik ben zelf vroeger vaak genoeg in de plekken geweest waar men met "mate" drinkt. Iedereen wordt gewoon stomdronken. En dat dan op 16-17 jarige leeftijd. Draai er nou niet om heen net alsof het met mate gedronken wordt. Daarbuiten! Elke slok is schadelijk. Zelfs één glaasje wijn per dag. Iblis (een fokuser) heeft hier ergens ooit een uitzetting over gemaakt en ik heb zelf ook artikelen erover gelezen.
Maar buiten dit om, is het zo dat als Allah dit verboden heeft (wat het ook is) dat men dan niet eens zou moeten kijken of het voordeel of nadeel heeft, want Allah verbiedt het omdat het niet goed is. Klaar.
Het geneuzel hierboven is precies de reden waarom ik mezelf geen moslim zou noemen. Varkensvlees vind ik niet het lekkerste vlees, maar ik sta er niet afwijzend tegenover, zeker niet als ik rammel en geen andere keus heb.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:24 schreef marcusa het volgende:
Ik ben gewoon moslim.. ik eet geen varkensvlees, maar voor de rest I dont care much.. Ik drink, bid nooit, vast nooit en neuk erop los..![]()
wat dacht je van Google Translate..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:16 schreef msnk het volgende:
Kent iemand trouwens een goede (GRATIESH!, immers; NL) Turkse vertaal website. Maakt niet uit of het naar het Engels, Nederlands of zelfs Duits is.
Er zijn namelijk veel woorden in dit topic die ik niet begrijp en ook niet kan afleiden uit de context (zoals in Slayage's post) dat ik toch wel graag wil begrijpen.
Of misschien een goed woordenboek. Ik heb er zelf drie (Turks-NL, Turks-Duits, NL-Turks) maar daar staan echt heel veel woorden niet in
Nicequote:
sorry maar jij lacht de koran uit, probeer dat te rijmen met je moslim zijn, als je dat kritisch doet, zal je wel zien hoe moslim je bent...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:10 schreef marcusa het volgende:
altijd grappig van die mensen die met lappen tekst komen met voetnoten en al refererend naar de Koran en andere heilige geschriften of refererend naar een wetenschappelijk bron.. leuk allemaal![]()
Voor het gemak moet je eens proberen mijn stuk echt te lezen en te beseffen dat het totaal niet erom gaat of je drank gebruik met mate is of niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:06 schreef marcusa het volgende:
[..]
wat weet jij nou van mijn drankgebruikje scheert iedereen over een kam..
jij gelooft dat de mens niet in staat is met mate te drinken, in wat voor geestelijk gehandicapte buurt woon jij eigenlijk..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Voor het gemak moet je eens proberen mijn stuk echt te lezen en te beseffen dat het totaal niet erom gaat of je drank gebruik met mate is of niet.
Dude keer op keer ga ik dit je niet vertellen. Het gaat er niet om of je met mate kan drinken of niet. Het gaat erom dat Allah dit verboden heeft. Van mij part drink je 1000 bier en wordt je niet dronken. Allah heeft het verboden. Lees nou niet om mijn tekst heen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:22 schreef marcusa het volgende:
[..]
jij gelooft dat de mens niet in staat is met mate te drinken, in wat voor geestelijk gehandicapte buurt woon jij eigenlijk..believe me, er zijn toevallig mensen op deze wereld die nuchter en gedisciplineerd en logisch kunnen denken en handelen, maar dat komt waarschijnlijk niet voor he, bij mensen die zonder kritisch te zijn teksten her en der klakkeloos overnemen en leven naar de maatstaven van wat hun conservatieve gemeenschapje heeft overgenomen van hun voorgangers. live your life to the max...
iedereen heeft een eigen interpretatie van de Islam.. de een is wat strenger daar in, en de ander wat lichter.. ik ben extralight..![]()
Dat is niet waar trouwens.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
nog een voorbeeld van inkar
beweren dat iets wat haram is, iets waar in islam geen discussie over bestaat, iets dat als 1 van de grote zonden wordt beschouwd halal is, is verwerping van god's woord
de redenering dat jij hier gebruikt om tegen god's wil in te gaan is gewoon seytanin vesvesesi, dat is jezelf in allerlei bochten wringen om niet te doen wat god van ons verlangt
wijn haram, raki halal klinkt niet echt aannemelijk lijkt mequote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is niet waar trouwens.
Enkele geleerden vinden dat alleen wijn niet mag en de rest wel omdat het niet specifiek genoemd wordt.
Maar goed je kunt zo goed als zeker aannemen dat het niet mag ja.
Even ter nuancering.
Ja saai he.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
wijn haram, raki halal klinkt niet echt aannemelijk lijkt me![]()
een enkele verwarde "geleerde" maakt nog geen discussie![]()
jij met je nuancering altijd
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:17 schreef IHVK het volgende:
Maarruh, wat voor opleiding doen jullie momenteel of waar werken jullie?
Ik ben het van iedereen al weer vergeten namelijk.
Civiele Techniek - Tu Delftquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:17 schreef IHVK het volgende:
Maarruh, wat voor opleiding doen jullie momenteel of waar werken jullie?
Ik ben het van iedereen al weer vergeten namelijk.
Er zijn zoveel mensen die "goed" zijn en anderen geen kwaad aandoen, maar dat is zo leeg. Het geloof gaat niet alleen om het "goed" doen tegen anderen, maar zoals het woord al zegt, moet je ook geloven. Je kunt dus niet zeggen dat de Turk beter bezig is dan de Marokkaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:04 schreef marcusa het volgende:
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:57 schreef TheMagnificent het volgende:
Ola!Ik ben terug van vakantie.
![]()
Fijne Ramadan iedereen!
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik vaak negatieve dingen hoor van gelovigen over Ataturk en z'n drankgebruik. Alle drank mag toch nietquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
wijn haram, raki halal klinkt niet echt aannemelijk lijkt me![]()
een enkele verwarde "geleerde" maakt nog geen discussie![]()
jij met je nuancering altijd
Tijd voor een 2e generatie Atatürk die zo nu en dan een lijntje snuift of een pilletje neemt, want dat mag dan weer welquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik vaak negatieve dingen hoor van gelovigen over Ataturk en z'n drankgebruik. Alle drank mag toch niet..
omdat Ataturk het deed, mag hetquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tijd voor een 2e generatie Atatürk die zo nu en dan een lijntje snuift of een pilletje neemt, want dat mag dan weer wel
Dat is nnou het verschil tussen jouw soort en mijn soort.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
eerste stukje rijmt niet met de rest van je post
musluman allahin varligina birligine inanir, ahiret gunune inanir, cennetle cehenneme inanir peygamebrini ornek alir en iemand die roept: "ik eet geen varkensvlees, maar voor de rest I dont care much.." kan nooit beweren dat ie moslims is...
Genel olarak mi dedin of reactie op Slayage? Ik denk namelijk niet dat hij zich beter voelt dan anderen. Waarschijnlijk bedoelde hij dat het onzin is om jezelf moslim te noemen als je geen varkensvlees eet, maar het je voor de rest niet boeit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:56 schreef Yel het volgende:
Wat haat ik gelovige varkens die denken dat ze beter zijn dan anderen.
Zucht..
omg, dat is zo fucking lekker hequote:
Ik snap niet waarom je altijd gelijk begint te schelden?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:55 schreef Yel het volgende:
[..]
Dat is nnou het verschil tussen jouw soort en mijn soort.
Ik vast niet, als ik dan een ongelovige varken ben, so be it. Liever dat, dan die schijnheilige sletjes of boeren die het wel doen en na de Ramadan gelijk naar club 33 rennen om zich te laten uitwonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |