quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:16 schreef mikoxx het volgende:
Wow freecell! Ik ga je filmpje ook nog even checken, ziet er goed uit!
Tessie, ik herken je verhaal. En ondertussen komt er ook nog zoiets als 'schuldgevoel' om de hoek kijken, die emoties van ons ook, om gek van te worden. Het dilemma van: wel doen, verwen ik m dan niet en doe ik m niet tekort herken ik zeker. Net als al die verschillende adviezen die haaks op elkaar staan.... pfff! Strakjes, achteraf, zeg je vast en zeker dat je eigen gevoel vaak het beste was, maar soms weet ik niet meer zo goed wat mijn eigen gevoel zegt hoor.
Wij denken erover om naar een osteopaat te gaan, al is het alleen maar om dingen uit te sluiten. Baat het niet dan schaadt het niet zegt 'men' Uiteindelijk is Max natuurlijk wel met de kiwi gehaald (die er meerdere keren vanaf is geschoten) en Tygo is in stuit geboren. Wie weet helpt het ons van het slaapprobleem af. Iemand ervaring?
Oef.. ik gooi m dicht zie ik en ik weet niet hoe ik n nieuw topic open. HELP!!! (en zou je dan mijn post nog willen herhalen?)
nee hoor. Je hebt slaapbabies en wakkere babiesquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:36 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje.. Jullie hebben het allemaal over baby's die niet willen slapen.. Timo is bijna nooit wakker.. is dat wel goed? Hij slaapt eigenlijk constant op een paar kwartiertjes op een dag na. Is er een minimum of zo hoe lang een baby wakker zou moeten zijn op een dag?
hier net zo hoor.. als ze veel fijner in slaap valt bij mij,paps of in de wipper..dan ga ik niet een lange strijd voeren door haar in bed in slaap te krijgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:53 schreef Jore het volgende:
Nou, ik ben het er helemaal mee eens miss_sly! Ik had net al zoiets getypt maar ook weer weggehaald. Ik heb helemaal niks met dingen die volgens wie dan ook 'horen'. Een kind 'hoort' helemaal niet in z'n eigen bedje in slaap te vallen, dat is ook maar iets wat we hier bedacht hebben. Het is handig, maar ik zou er geen strijd om gaan leveren met zo'n kleintje, daar raak je alleen maar gefrustreerd van allebei. En hoogstwaarschijnlijk is hij er vanzelf aan toe om in z'n eentje in z'n eigen bedje in slaap te vallen, dat komt bijna altijd echt vanzelf.
zoals anderen ook zeggen, de eerst ze smnd kan je je kind nog niet verwennen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:51 schreef tessie het volgende:
Vicky is met Tess naar de osteopaat geweest, maar volgens mij hielp het bij haar niet zo... maar je kan het natuurlijk gewoon idd proberen, wie weet helpt het voor Max en Tygo wel.
Maar het is idd wel moeilijk vind ik. En ja, naar je gevoel luisteren. De ene keer denk ik ooh laat hem toch lekker bij mij slapen als hij dat fijn vind, hij is nog zo klein, maar de andere keer denk ik dat het voor hem ook rustiger en beter is als hij gewoon eraan went dat hij in zn eigen bed moet slapen. Het wisselt echt per dag, of per uur soms![]()
Vanmiddag toen hij moe werd heb ik hem in zn eigen bedje gelegd. Was weer om de paar minuten huilen. Elke keer als ik hem getroost had, was het een paar minuten stil, en dan weer opnieuw huilen. Toen ben ik er maar naast gaan zitten. Na 3 kwartier sliep hij pas, en toen na een half uur was hij alweer wakker en wou hij echt niet meer.
Volgens m'n schoonmoeder kan dat wel betekenen dat het later ook een rustiger kind is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:36 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje.. Jullie hebben het allemaal over baby's die niet willen slapen.. Timo is bijna nooit wakker.. is dat wel goed? Hij slaapt eigenlijk constant op een paar kwartiertjes op een dag na. Is er een minimum of zo hoe lang een baby wakker zou moeten zijn op een dag?
Dat klinkt super Vicky.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:15 schreef Vicky het volgende:
Tess sliep eerst bij ons op d ekamer maar nadat ze uit het zh kwam is ze naar haar eigen kamer gegaan en dat gaat een stuk beter. Gister heeft ze overdag 3x bijna 2 uur geslapen!! Om 22.00 heb ik haar wakker gemaakt, flesje gegeven en om 22.30 lag ze weer in bed om vervolgens om 6.15 wakker te worden, flesje te krijgen en om 6.45 weer naar bed te gaan waar ze nu nog steeds ligt.
ben er ook zeer blij mee! Ovedag is ze zo'n 1, uur wakker en dan gaat ze naar bed. Bij elk slaapje doen we hetzelfde.. inbakeren, fup in d'r mondje, poppetjes naast haar gezicht, gordijnen dicht, kusje geven, klamboe sluiten en dan ga ik weg. Heel soms isset ff piepen maar meesatl gaat ze meteen slapen. Gisteravond was ze aan het morrelen maar uiteindelijk viel ze in slaapquote:
je kan elk moement starten met inbakeren, alleen moet je dat volgens mij wel in overleg doen met kinderfysio/arts of cb omdat niet elk kindje ingebakerd mag worden..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:35 schreef Urla het volgende:
Hmm. Dat inbakeren is misschien hier ook wel een goed idee. We hebben een webcam in haar kamer staan zodat we kunnen gluren. De keren dat het mislukt met slapen begint eigenlijk altijd met het feit dat de hartslaggeluiden ophouden na 10 min. Dan gaat ze na relaxpositie hevig met haar armpjes maaien, waardoor ze driftig wordt en het even aaien over de bol en sound opnieuw aanzetten niet werkt. Of zou inbakeren alleen effect hebben als ze van begin af aan maaid en ligt het echt aan de stilte in combi nog niet knock out zijn?
Misschien toch de moeite waard om zo'n puckababy aan te schaffen.
Bedankt, Ik heb binnenkort een afspraak op het cb zal ik me eens laten informeren wanneer wel of niet. In principe maait ze niet als er geluid is in de kamer. Het is jammer dat die speeldoos het maar max 10 min doet en alleen de hartslaggeluiden hebben effect. Misschien een oplossing zoeken om het geluid langer aan te kunnen zetten. Er zijn nog vele opties te gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
je kan elk moement starten met inbakeren, alleen moet je dat volgens mij wel in overleg doen met kinderfysio/arts of cb omdat niet elk kindje ingebakerd mag worden..
Hihi, ik dacht dat je kindje al minstens 4 maanden was, maar dus 3 en halve week, wauw!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:47 schreef miss_sly het volgende:
enne...seksleven? Nu alweer? Snel hoor
Goed verwoord Davinia!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:41 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
bij die hele kleintjes gebruiken ze je nog niet. het is niet alsof hij de hele buurt bij elkaar schreeuwt omdat hij zn bobeham pinnekaaa niet krijgt
Wij zijn ook met simpelere rituelen begonnen, maar hebben dit uitgebreid naar iets waar ze zich en wij ons prettig bij voelen. Wij forceren dit niet (we laten haar niet huilen en bewaken haar gevoel voor veiligheid en hechting, maar willen deze ook overbrengen naar haar eigen kamer.) , maar met het oog op het feit dat er over 9 weken ook weer gewerkt moet worden en zij op de opvang ook in een ritme mee gaat draaien leek het me handig om haar nachtritme (ze was een nachtbrakertje) te doorbreken. Verder hangt ze nog niet vast aan een schema.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Urla, wat een strak schema al voor zo'n klein meisje! Ons slaapritueel bestaat uit een schone luier, pyamajasje aan, trappelzakje aan en op de slaapkamer gevoed worden. Geeft voor zo'n kleintje al voldoende duidelijkheid, denk ik. Maar goed, als het voor jullie werkt, is het prima natuurlijk
enne...seksleven? Nu alweer? Snel hoor
Dat zou misschien ook wel eens goed kunnen werken. Ze is erg vatbaar voor ritmische geluiden. Helemaal niet aan gedacht. Dank je.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:29 schreef Noli. het volgende:
Urla is een tik-tak wekker misschien een optie?
Hey, dat heb ik ook liggen. Goed ideequote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:22 schreef Urla het volgende:
[..]
Dat zou misschien ook wel eens goed kunnen werken. Ze is erg vatbaar voor ritmische geluiden. Helemaal niet aan gedacht. Dank je.
Ha Ha noli nu ze dat ontdekt heeft wil ze dat natuurlijk constant staan op schoot.![]()
Ik heb hier trouwens al een polsbandje klaarliggen met zo'n rammelend belletje erin voor als ze haar handjes gaat ontdekken.
dat kan idd van de prikjes komen mikoxx en rijstebloem is pas vanaf vier maandenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:58 schreef mikoxx het volgende:
Och, Danique... dat ziet er niet fijn uit. Gelukkig dat je er niet veel last van hebt!
Onze jongens slapen eigenlijk al de hele dag. Ben al een paar keer wezen kijken want dit is wel weer het andere uiterste. Zou t van de prikken komen? Ik denk zelf eigenlijk van wel. Ze hebben om 14 u een fles gehad en slapen nu sinds half 3. Om 18u de volgende fles. Ben benieuwd. Temperatuur was om 14 u een piepklein beetje hoog (37,6). Hoorde ook al dat ze de dag na de prikken mss last kunnen krijgen?
Nog een vraagje, onze jongens zijn nu bijna 10 weken en vanaf 3 maanden mag je toch rijstebloem door de laatste fles doen? Doe je dat alleen als ze niet goed doorslapen of standaard? Bij het cb waren ze er een beetje onduidelijk over. En geef je dan nog steeds gewoon 5 flessen (ik geef nu 5 `x 150/5)?
Ik "schrok" ook al van Ingrids reactie. Tyler is ook ouder en die is qua lengte/gewicht ook heel anders.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:00 schreef Marie79 het volgende:
Zweefvliegje, Maarten weegt minder dan Lianne!![]()
Mijn grote kleine baby!
Beter, ze zijn wel even wakker geweest en ook nog wel een beetje huilerig, maar ze zijn minder warm. Ik ga ze zo, voor de voeding, nog even weer temperaturen en evt zet ik vannacht maar even een wekker om even te checken. Hoe lang hebben ze normaal gesproken ongeveer 'last' van de prikken?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:55 schreef Marie79 het volgende:
-)
De tweeling heeft prikjes gekregen, lekker slapen dus en morgen hopelijk weer over!
ongeveer 24 uurquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:46 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Beter, ze zijn wel even wakker geweest en ook nog wel een beetje huilerig, maar ze zijn minder warm. Ik ga ze zo, voor de voeding, nog even weer temperaturen en evt zet ik vannacht maar even een wekker om even te checken. Hoe lang hebben ze normaal gesproken ongeveer 'last' van de prikken?
60mg maar die kan je alleen halen bij de apotheek. Je kan ook 120mhmg halen bij de kruidvat maar die moet je dab doorsnijden met een warm mesquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:50 schreef tessie het volgende:
Ahw wat sneu voor Danique zeg!
McLaura, Graeme heeft ook zo´n zonnebril, leuk he!
Watvoor zetpil gebruiken jullie voor na die prikjes? Dan haal ik die ook vast, Graeme moet dinsdag.
Lieve Nijna, ik zie nu pas dat je een tweede dochter hebt! Heb ik dat zomaar gemist?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:22 schreef Nijna het volgende:
Gisteravond Iris om 10 uur gevoed en gaan slapen. Ik was om 3 uur wakker, klaar voor de volgende voeding en ook lief lag naar het plafond te staren. En Iris... die sliep lekker een uurtje langer.
60mg wat dan? Is dat gewoon paracetamol in zetpil vorm dan ofzo?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
60mg maar die kan je alleen halen bij de apotheek. Je kan ook 120mhmg halen bij de kruidvat maar die moet je dab doorsnijden met een warm mes
Ja,is paracetamol in zetpilquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:38 schreef tessie het volgende:
[..]
60mg wat dan? Is dat gewoon paracetamol in zetpil vorm dan ofzo?
ik heb viburcol, dat is duur maar homeopatisch en werkt superquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:38 schreef tessie het volgende:
[..]
60mg wat dan? Is dat gewoon paracetamol in zetpil vorm dan ofzo?
precies elins geboortegewichtquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:20 schreef innepin het volgende:
Och DaniqueDat ziet er echt heel sneu uit... beterschap! En dat ze er maar zo weinig mogelijk last van mag hebben.
Stoere zonnebril, Thijs!
Vandaag kwam bij ons de dame van het consultatiebureau op bezoek. Willow was nu 3790, bij een geboortegewicht van 3615 twaalf dagen geleden. Ik helemaal trotse moeder![]()
Die leerden wij toen ook kennenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:01 schreef McLaura het volgende:
Netjes mannen!
Ik heb Thijs ook een zetpil gegeven, die bleef paniekerig huilen op een toon die ik niet ken. En ook tegen alleen pijn mag hij wel een zetpil vind ik.
Thijs heeft de prikken alleen wel wat vroeg gehad (hij is 5 weken en 4 dagen nu), maar dat schijnt te zijn omdat kinkhoest actief is momenteel.
ik geloof dat vol beter is voor de vetten die erin zitten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zweefvliegje, Tyler is dan ook een geval apart he.
Is van het onderste lijntje af. Vandaag yoghurt gehad voor het eerst, dat was smullen! Wel halfvolle, zou dat beter volle moeten zijn?
houdt hij m opquote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:00 schreef McLaura het volgende:
Thijs is naar het CB geweest, en is 4515 gram (geboortegewicht was 3900 en hij viel af naar 3600), 57,5 cm (was 52) en hoofdje 39,6 (was 36,5).
De prikken waren heel zielig, hij moest heel hard huilen....
Maar.... hij heeft wel een stoere zonnebril
[ afbeelding ]
Dank je voor de tip! Wij hebben wel paracetamol in huis, maar nog nooit durven geven omdat man allergisch is voor paracetamol (en de huisarts vind dat we het best ' uit kunnen proberen' hoe ze daarop reageertquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik heb viburcol, dat is duur maar homeopatisch en werkt super
En arme Daniqueook vervelend zo met die warmte..
En Lianne is een flinke baby![]()
Ja dat zou het kunnen zijn. Koop ik wel een klein pakje, dat eet ik zelf niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik geloof dat vol beter is voor de vetten die erin zitten.
viburcol is iig vanaf de geboorte alquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:30 schreef miss_sly het volgende:
Stoere Thijs met een zonnebril
Way to go, Willow
die kinderzetpillen van 60 mg, volgens de verpakking mag dat pas vanaf 3 maanden en vanaf 3 kg. Voor babietjes onder de 3 maanden is er dus niets, volgens de apotheek. Echter, in het zkh had Senna ook een paracetamolzetpil gehad. iemand heir wat meer info over?
DJMO, over dat zwemmen wist de verpleegkundige van het CB hier dus niets. Ik zal het maandag navragen op het CB, maar volgens haar waren er geen restricties, behalve dan de temperatuur.
Aah, goed om te weten, mocht het toch nodig zijn. Op een of andere manier voelt het toch niet helemaal lekker om haar dan zo'n kinderparacetamol te geven als er op de verpakking staat vanaf 3 maanden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
viburcol is iig vanaf de geboorte almdat er geen paracetamol inzit
http://www.heelbv.nl/producten/?id=53&page=1&view=5
Ik weet wel dat je moet uitkijken met zwemmen in een subtropisch bad ivm ziektekiemen die daar broeien. Vooral met hele kleintjes..maar voor 3 mnd wordt het iig afgeraden. Ik zwem pas sinds een maand met haar ivm temperaturen..zo'n bad is hoe dan ook kouder dan wat ze gewend zijn van t normale badje.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:30 schreef miss_sly het volgende:
Stoere Thijs met een zonnebril
Way to go, Willow
die kinderzetpillen van 60 mg, volgens de verpakking mag dat pas vanaf 3 maanden en vanaf 3 kg. Voor babietjes onder de 3 maanden is er dus niets, volgens de apotheek. Echter, in het zkh had Senna ook een paracetamolzetpil gehad. iemand heir wat meer info over?
DJMO, over dat zwemmen wist de verpleegkundige van het CB hier dus niets. Ik zal het maandag navragen op het CB, maar volgens haar waren er geen restricties, behalve dan de temperatuur.
Och germ, dat ziet erniet prettig uit.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:08 schreef Fruppel het volgende:
Niet bijgelezen want het is veeeeel te heet hier (29 graden) maar wilde even snel laten zien hoe sneu mijn meisje eruit ziet met haar gekke uitslag
[ afbeelding ]
Hoop zo dat het snel wergtrekt maar volgende de dermatoloog kan het nog veel erger worden en wel een maand duren voor het helemaal over is
Zou het misschien kunnen komen doordat er tandjes doorbreken? Ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Hier is nog niets te bekennen van tandjes hoewel hij soms op alles aan het kouwen is en best veel kwijlt. Iedereen zegt: oh dan krijgt hij zeker tandjes, maar dit gaat al een paar weken zo.Ik had gehoord dat tandjes krijgende kinderen vooral koude dingen in de mond willen stoppen. Volgens mijn moeder beet/ kouwde ik zelf op de metalen scharnieren van onze deuren. Het zou natuurlijk ook van het weer kunnen komen. BIj dit hete weer hebben wij vaak ook niet zo veel trek in (vooral warm) eten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:55 schreef Marie79 het volgende:
Maarten heeft sinds een paar dagen dat hij niet echt meer warm wil eten... wat het nou is? Hij eet wel graag zijn broodje, fruit en drinkt genoeg, maar dat warm eten. Hij begint gewoon te huilen en blijft huilen. Soms is het na de 1e hap over en gaat hij lekker eten, maar vanavond was het helemaal mis. De yoghurt wilde hij wel graag en om 20.00 ook de fles.
mobielquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:12 schreef Kleurdoos het volgende:
ben je via je mobiel aan het posten vickyof is je toetsenbord op hol geslagen
Daar hebben we het wel even over gehad, vindt het wel naar voor hem als dit het is. Ik wil voor de zekerheid wel iets voor zijn tandvlees kopen. (dentinox heet dat toch?) En de bijtring ligt hier weer te koelen in de koelkast.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:28 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Zou het misschien kunnen komen doordat er tandjes doorbreken? Ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Hier is nog niets te bekennen van tandjes hoewel hij soms op alles aan het kouwen is en best veel kwijlt. Iedereen zegt: oh dan krijgt hij zeker tandjes, maar dit gaat al een paar weken zo.Ik had gehoord dat tandjes krijgende kinderen vooral koude dingen in de mond willen stoppen. Volgens mijn moeder beet/ kouwde ik zelf op de metalen scharnieren van onze deuren. Het zou natuurlijk ook van het weer kunnen komen. BIj dit hete weer hebben wij vaak ook niet zo veel trek in (vooral warm) eten.
Dentinox heet dat wat wij hebben, maar hebben het nog niet gebruikt. Er is ook nog Chamodent, dat is homeopathisch. Jair neemt niet alleen alles in zijn mond. Hij kauwt er soms echt op, maar zoals ik zei bij ons is nog niets doorgebroken. Wij kunnen onze bijtring niet meer vinden, zo eentje die je in de koelkast kunt leggen. Ik vind het soms ook moeilijk in te schatten of hij nou veel kwijlt of gewoon normaal. Heeft hij al tandjes? Men zegt, dat kinderen rond dezelfde tijd tandjes krijgen als de ouders. Dat wordt bij ons nog interessant, want mijn man had de eerste met 7 maanden en ik pas met 12 maanden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:48 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Daar hebben we het wel even over gehad, vindt het wel naar voor hem als dit het is. Ik wil voor de zekerheid wel iets voor zijn tandvlees kopen. (dentinox heet dat toch?) En de bijtring ligt hier weer te koelen in de koelkast.
Maar weet je wat het is? Hij kwijlt niet echt veel en alles in zijn mond stoppen is meer de fase waar hij zich in bevindt!
Misschien toch die tandjes... lastig...
Hier ook vandaag een slapertje. Hij ging rond 9.30 uur slapen en slaapt nu nog. Bijna twee uur al.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:12 schreef Vicky het volgende:
er is ook nog een nieuw middel: Gengigel, gee idee of dat wat doet.
Ik heb volgens mij een slaapmonster... Gisteravond om 19.30 naar bed, eerst ff flink mopperen en jammeren maar uiteindelijk in slaap gevallen. Om 22.00 uur wakker gemaakt voor een badje, toen een fles en om 22.45 weer naar bed. Om 6.10 hoorde ik wat pruttelen, flesje gegeven en toen rond 6.45 naar bed. Om 10.00 uur hoorde ik nog niets, dus ging i kmaar ff kijken want het was flessen tijd. Ligt mevrouwtje heerlijk rustig in haar bed, zonder laken over zich heen, die had ze van zich afgetrapt. Er verscheen meteen een hele brede smileop haar gezichtje!
Ik zou me niet gek laten maken Estrys. Bij ons is het slaappatroon ook heel wisselend. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe laat Jair wakker was enzo. Als ik moet werken voed ik hem tussen 6.15 en 6.30 uur s 'ochtends hooguit 6.40 uur. Maar op mijn vrije dagen zoals vandaag wordt hij pas om 8 of 8.30 uur vanzelf wakker. Heeft hij dus al heel wat meer uurtjes s'nachts gehad. Ik denk dat je kind er meer baat bij heeft om te mogen slapen als hij echt moe is dan op vaste tijden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:33 schreef Estrys het volgende:
Ik vraag me af, ik hoor altijd "van hoe laat tot hoe laat slaapt Seb?" Maar dat is per dag anders. Soms slaapt hij 3 uur in de ochtend daarna is hij meestal de hele dag op, soms slaapt hij van 13 uur tot 15 uur en soms slaapt hij misschien hooguit een uurtje ergens op de dag. Moet ik daar wat aan doen? Elke dag zelfde tijd naar bed ofzo? Ik geloof niet dat het werkt bij meneer om hem om 13 uur op bed te leggen en te zeggen en nou slapen tot 15:30 ofzo. Dan kijkt hij me aan alsof ik gek ben geworden en gaat vervolgens heel hard lachen en spartelen om vervolgens wanneer ik weg ga en welterusten zeg heel hard te gaan huilen (en dat kan hij makkelijk een half uur volhouden) als ik dan weer ga kijken zit hij in rechtop in zijn bed. Moeilijk vind ik dat, want hij is dan duidelijk niet moe. Hij is ook gewoon vrolijk dan en speelt en lacht
Joep slaapt ook iedere dag anders. Een vriendin van mij heeft een zoon van 3 en zij vertelde dat er pas na 14 maanden echt een ritme kwam in zijn overdag slaapjes...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:37 schreef Estrys het volgende:
Ik snap wel dat ieder kind anders is maar ik dacht werkelijk dat alle of de meeste kindjes (dreumesjes en zo in ieder geval) smiddags sliepen. Ben ik weer een illusie armer dus
Waarom zou dat knuffelen niet goed zijn? Joep ligt hier ook halve dagen in mijn armen hoorquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:37 schreef miss_sly het volgende:
Hier slaapt ze nu. Na 4 uur bij mij liggen, veel drinken, even ogen dicht, weer verder drinken, valt ze dan uiteindleijk echt in slaap en heb ik haar naar haar wiegje verhuisd om even echt te slapen. Maar 2-3 uurtjes slaap overdag is wel een beetje weinig voor zo'n kleintje, denk ik? En het kan ook niet de bedoeling zijn dat ik iedere dag na de tweede voeding van half 10/10 uur nog 4 uur met haar op de arm niets kan doen, tot ze wil slapen.
's Nachts vind ik dat ze het prima doet, maar overdag ben ik bang dat het niet goed gaat zo, maar ik weet niet wat ik kan doen om het te veranderen...
Veel knuffelen is natuurlijk geweldigEn wat dat betreft geniet ik ook van die uurtjes, stiekem
maar het is niet goed voor haar en voor mij, denk ik...
Omg Senna is alweer een máánd oudquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:56 schreef miss_sly het volgende:
het knuffelen is vast wel erg goed, dat bedoelde ik niet!
Ik vraag me gewoon af of 2-3 uur overdag slapen en de nacht van 11-6 met wakker voor een nachtvoeding voldoende slaap geeft voor een meisje van net 1 maand oud. En of het wel goed is dat ze bijna altijd bij ons in slaap valt, voor ze ergens te slapen wordt gelegd, als dat al gebeurt. Wanneer moet je met die dingen op gaan passen, omdat het een verwend kindje kan opleveren dat slaapproblemen heeft...
Joep is nu 15 weken, maar die valt ook nog regelmatig bij mij in slaap. Als ik echt zie dat hij heel moe is (soms komt dat bij Joep ineens zo plots... is ie kei blij, kijk ik even de andere kant op... is aan het snurken!) dan leg ik hem wel in bed en dan slaapt hij wel. Ik leer hem wel dat je slapen in je bed doet. Hier wordt dus ook absoluut niet in de box geslapen, want daar hoor je te spelen en dan ben je wakker. Maar goed, dat is mijn mening, want veel mensen laat hun baby wel in de box slapen en dat moet iedereen voor zich weten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja, innepin, al ruim 1 maand(gisteren een maand dus
)
oeke, hoe herkenbaar! Ik las net in een ander topic dat je naar het huiltje van je kind kunt luisteren om te horen hoe het huilt (jengelen, zeuren, mopperen, echt verdriet, oversturr) maar zo lang huilt Senna nooit. Zo gauw het niet meer pruttelen is, maar op huilen lijkt, heb ik haar alweer opgepakt. Inderdaad omdat je babies juist niet moet/hoeft te laten huilen. En ik vind het ook vervelend als ze huilt.
Misschien toch eens op gaan letten overdag, want ik zie soms echt dat ze moe is, dan gaapt ze, krijgt van die kleine oogjes, beetje rood rond haar oogjes, maar slapen doet ze dan dus niet. Misschien eens wat langer doorzetten dan.
dat hadden mijn woorden kunnen zijnquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:16 schreef seilram het volgende:
[..]
Joep is nu 15 weken, maar die valt ook nog regelmatig bij mij in slaap. Als ik echt zie dat hij heel moe is (soms komt dat bij Joep ineens zo plots... is ie kei blij, kijk ik even de andere kant op... is aan het snurken!) dan leg ik hem wel in bed en dan slaapt hij wel. Ik leer hem wel dat je slapen in je bed doet. Hier wordt dus ook absoluut niet in de box geslapen, want daar hoor je te spelen en dan ben je wakker. Maar goed, dat is mijn mening, want veel mensen laat hun baby wel in de box slapen en dat moet iedereen voor zich weten.
Ik probeer nu sinds 3 weken om Joep in zijn eigen bed te leggen overdag. Dus niet meer beneden in de kinderwagen en dat gaat prima. Ik laat hem ook geen uren bij mij slapen, zodra hij in slaapt valt, dan gaat hij naar zijn eigen bed. Soms wordt hij dan een beetje wakker en soms moet hij ook even huilen. Als dat huilen langer duurt dan 10 minuten dan ga ik weer kijken.
Maar ik weet ook niet precies hoeveel een baby moet slapen hoor miss_sly. Zolang Senna blij is, dan is er volgens mij voldoende slaap.
120, de kinderarts gelooft niet in 60 mg.... en daarbij, als je gaat doorsnijden weet je ook niet hoeveel mg er in de helft zit. Thijs is 4,5 kilo en die mag gewoon 120.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:50 schreef tessie het volgende:
Ahw wat sneu voor Danique zeg!
McLaura, Graeme heeft ook zo´n zonnebril, leuk he!
Watvoor zetpil gebruiken jullie voor na die prikjes? Dan haal ik die ook vast, Graeme moet dinsdag.
Bisonkitquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:25 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
houdt hij m op? ik heb een babybanz oid..maar die trekt ze gelijk van r hoofd
Het is ook vervelend als ze huilt, maar slaap is ook belangrijk! Dat heb ik me echt moeten voorhouden in die periode, en het hielp dat P. erbij was, dan deden we het samen. (lees: hij vooral en ik zat op mijn handen)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja, innepin, al ruim 1 maand(gisteren een maand dus
)
oeke, hoe herkenbaar! Ik las net in een ander topic dat je naar het huiltje van je kind kunt luisteren om te horen hoe het huilt (jengelen, zeuren, mopperen, echt verdriet, oversturr) maar zo lang huilt Senna nooit. Zo gauw het niet meer pruttelen is, maar op huilen lijkt, heb ik haar alweer opgepakt. Inderdaad omdat je babies juist niet moet/hoeft te laten huilen. En ik vind het ook vervelend als ze huilt.
Misschien toch eens op gaan letten overdag, want ik zie soms echt dat ze moe is, dan gaapt ze, krijgt van die kleine oogjes, beetje rood rond haar oogjes, maar slapen doet ze dan dus niet. Misschien eens wat langer doorzetten dan.
Ik weet niet of het iets met oorzaak- gevolg te maken heeft. Ik heb gehoord en kan dat inmiddels wel bevestigen, dat een baby van 6 maanden een ik ben zielig huijltje kan opzetten als Mama/ verzorger weglopen. Het is voor hem/haar uitproberen wat er gebeurd. Jair doet dit nu ook, als iemand zich van hem weg draait. Zodra hij weer aandacht krijgt is het vaak alweer goed. Ik dacht dat je een baby zodra die dit punt (rond 6 maanden) had bereikt kon verwennen. Ik vindt het ondanks dit moeilijk hoe hiermee om te gaan. Ook al is het geen echt huiltje wil ik hem niet graag laten huilen. Soms probeer ik dan ook uit wat er gebeurd en stopt hij ook weer als hij merkt, dat het niet het gewenste effect heeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:15 schreef oeke het volgende:
Op de pufclub zeiden ze dat een baby pas echt oorzaak-gevolg kent na 11-12 maanden, en dus eerder niet verwend kan worden. Of dit waar is weet ik niet, maar voor mijn gevoel klopt het wel.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:12 schreef Lois het volgende:
Ik vind dat je het goed doet, en verwennen kan nu echt nog niet.
Probeer misschien eens door te zetten met laten pruttelen als ze gaat slapen maar alleen als het voor jou goed voelt. Als jij je er rot onder voelt moet je het niet doen en het gewoon over een tijdje nog eens proberen.
Aha... onze spruit is een kwart japansquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:07 schreef oeke het volgende:
Niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar op die cursus hadden ze het over 10-12 maanden bij het kaukasische ras en bij het negroide en aziatische ras lag dat eerder met 8 maanden ong.Daarom weet ik het nog zo goed, omdat ik dat zo apart vond.
Eerlijk gezegd vraag ik me af wat er precies te manipuleren valt op zo'n jonge leeftijd, dat ze de aandacht van mama of papa willen? Lijkt me normaal. Maar goed, Ko is nog maar 11 weken, dus misschien spreek ik straks anders.
Ha Ha. Hier hetzelfde verhaal. Ik zet s'nachts mijn wekker rond voedingstijd, omdat ik bang ben haar niet te horen nu ze in haar kamertje slaapt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 04:21 schreef Nijna het volgende:
Maakt die kleine een ruk van 5,5uur, lig ik al om 2 uur wakker...
Wat lief dat je aan haar denkt!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:42 schreef tessie het volgende:
Hoe gaat het nu met Danique, Fruppel?
Wij waren vandaag bij mn schoonouders op verjaardagsbezoek. En Graeme was daar voor het eerst heeft dus de hele middag en avond niet geslapen, omdat iedereen steeds naar hem ging kijken en leuk met hem wou doen enzo. En zelfs in de auto onderweg naar huis bleef hij wakker, want uit het raam van de auto kijken is ook al zo spannend (we hebben zelf geen auto, dus ook dat issie niet gewend). Nu is mn Lief hem boven zn laatste flesje aan het geven, en hopelijk kan hij dan wel slapen in zn eigen bedje, hij ziet er zooooo moe uit, zo sneu! Maar hij was gewoon zelfs nog vrolijk, ook al wassie zo moe
oooh wat herkenbaar.. ze kan zelf staan in de box en in r bed, ook nu het omlaag gezet is. maar ze wil tegen alles aan gaan staan..dus dan zet ik r af en toe zelf neer (tegen de bank enzo) en ze doet nu ook ministapjes (die nergens op lijkenquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:04 schreef Estrys het volgende:
Hij is maar 70 cm hoorOverigens kan hij zichzelf in het campingbedje niet optrekken want dat is te hoog maar als het maar even kan dan trekt hij zichzelf omhoog. Maar nu kan hij staan en als hij iets kan dan wil hij ook niks anders meer. Erg vermoeiend.
In de box heeft hij na twee minuten ook wel gezien.
Nou gaat hij weer naar bed want hij is aan het zeuren.
Nou die kunnen elkaar de hand schudden want Seb doet precies hetzelfde. Met kruipen inderdaad half op de voetjes gaan staan, alsof hij weg wil lopen. Zijn voetjes klappen niet meer dubbel. Het is nu net platvoet en zijn vriendjes. Platte voet en teentjes gespreid. En heel leuk is handjes vasthouden en achter hem staan en dan gaat hij lopen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:16 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
oooh wat herkenbaar.. ze kan zelf staan in de box en in r bed, ook nu het omlaag gezet is. maar ze wil tegen alles aan gaan staan..dus dan zet ik r af en toe zelf neer (tegen de bank enzo) en ze doet nu ook ministapjes (die nergens op lijkenwant te enthousiast) en toch ben ik er niet zo blij mee want volgens mij verpest ze haar pootjes zo.. (ze klappen vaak dubbel door dat enthousiasme) Het kruipen is nu overgegaan in sprongen..ze trekt haar knietjes onder haar, smijt haar kont omhoog zodat ze op haar voetjes staat en hupst zo verder. echt een kikker dus (het lijkt dat ze zelf wil gaan staan maar dat lukt r uiteraard niet als ze zich nergens aan op kan trekken. Frustratie alom) En dat koppie van seb boven dat bedje uit
Ik vind ze nog veel te klein om te staan.
Waar speelt Seb nu echt mee? Ik wil wat nieuw speelgoed voor haar kopen want alleen actiereactiespul vindt ze nu leuk (kubusjes die draaien als je erop drukt, wat geluidspul en lawaairammelaars) doekjes,bijtringen enzo doet ze niets meer mee
Als je je daar nu al zo bewust van bent, zal het heus wel goed gaan.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Dat had je goed gezien, oeke. En ik weet dat je gelijk hebt, dus ik ga daar meer proberen vanuit te gaan.
Ik vind het alleen erg moeilijk soms. Juist omdat wij maar 1 kind zullen hebben, wil ik echt heel hard proberen te voorkomen dat het een verwend nest wordt, voor haar, voor ons en voor de omgeving. En ik ben denk ik wat bang om daar te laat mee te beginnen, maar nu is denk ik ook wel erg vroeg.
Leuk!quote:Ik ga je trouwens pm-en, om iets af te spreken om te meeten deze week als het lekker weer is!
Drie dagen na Elin, Seb doet alles drie dagen na Elin. Maar hij is dan ook drie dagen jongerquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:27 schreef Urla het volgende:
Wanneer begonnen jullie kindjes trouwens met zichzelf op te trekken en staan.
Oooow herkenbaar, ik ga douchen als hij (nog) slaapt dus sochtends vroeg of tegen tien uur, of heel vaak gaan we samen in badquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:40 schreef tessie het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als je alleen thuis bent met je baby, en je wil douchen?
Ik kleed 's ochtends eerst Graeme aan, en dan leg ik hem in het wiegje op onze kamer en dan ga ik zelf douchen. Maar heel vaak gaat hij dan erg huilen, en dat vind ik ook zo sneu. Maar ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet doen....
Ik zet hem in de wipper, dat is oke, of lief is thuis en dan spelen zij met elkaar, of ik wacht tot hij slaapt. beetje die opties.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:40 schreef tessie het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als je alleen thuis bent met je baby, en je wil douchen?
Ik kleed 's ochtends eerst Graeme aan, en dan leg ik hem in het wiegje op onze kamer en dan ga ik zelf douchen. Maar heel vaak gaat hij dan erg huilen, en dat vind ik ook zo sneu. Maar ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet doen....
quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:38 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nou die kunnen elkaar de hand schudden want Seb doet precies hetzelfde. Met kruipen inderdaad half op de voetjes gaan staan, alsof hij weg wil lopen. Zijn voetjes klappen niet meer dubbel. Het is nu net platvoet en zijn vriendjes. Platte voet en teentjes gespreid. En heel leuk is handjes vasthouden en achter hem staan en dan gaat hij lopen.
Seb speelt met vanalles, als hij er maar mee op de grond of tegen de box kan slaanBij mijn ouders heeft hij zo'n trommeltje van FP, echt een heel oud ding (van mij geweest) ook een hit want maakt herrie.
Laatst heb ik bij Kruidvat een kiepautootje van FP gekocht met een rood plastic balletje achterin. Dat balletje is niet glad dus die rolt steeds een andere kant op. Dat is het ook helemaal, kruipt hij als een dolle stier achteraan. Zaterdag heb ik bij Ikea een speelmat gekocht. Want wij hebben tegels en dat is een beetje koud. deze:
[ afbeelding ]
En ik wilde nog even bedanken voor de post, Loisquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:12 schreef Lois het volgende:
Miss Sly het is echt zoeken naar een evenwicht tussen veiligheid en hechting bieden en een slaapritme ontwikkelen. Het is goed dat Senna lekker veel bij je is, dat heeft ze ook nodig en daarin kun je ze volgens mij niet teveel verwennen maar die slaapsignalen leren (her)kennen en op tijd in bed leggen is nog best een kunst.
Ik vind dat je het goed doet, en verwennen kan nu echt nog niet.
Probeer misschien eens door te zetten met laten pruttelen als ze gaat slapen maar alleen als het voor jou goed voelt. Als jij je er rot onder voelt moet je het niet doen en het gewoon over een tijdje nog eens proberen.
ik zet de wipper in de badkamer, leg elin alleen in haar pamper erin.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:40 schreef tessie het volgende:
Seb kan echt niet meer in de wipper, ja hij kan er nog wel in maar hij blijft er niet in, of ik moet hem met ducktape vastmakenquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik zet de wipper in de badkamer, leg elin alleen in haar pamper erin.douche zelf even, pak haar op zodat ze mee kan doen, daarna sla ik een handdoek om en kleed haar aan, leg r in r bed tussen de spijlen en dan kleed ik mijzelf aan
Gisteren heb ik per ongeluk een pamper meegewasseneen gebruikte, hoe stom is dat
ja die snoekduiken maakt ze wel maar ze vangt zichzelf nog redelijk opquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb kan echt niet meer in de wipper, ja hij kan er nog wel in maar hij blijft er niet in, of ik moet hem met ducktape vastmakenHij rolt zo met wipper en al om. Dus heb ik een traphekje, gaat meneer in zijn slaapkamer met een hekje. Of ja ging, want nu gaat hij zich optrekken aan alles en zonder judomatten lijkt me dat geen goed idee, in zijn eentje.
Seb gaat heel vaak plat op zijn gezichtMaakt hij weer een snoekduik naar een of ander speeltje. De eerste bloedneus is hier al een feit toen gaf hij mij een kopstoot maar mijn kin gaf niet echt mee. En ik hoorde vanmorgen een bons toen lief beneden was met Seb, ik zag een rode plek op zijn kin daarnet. Het is dat hij nog geen tanden heeft maar anders hadden ze vast al door zijn lip gezeten. Dat gaat nog wat worden... *Cursus kinder EHBO gaat volgen...*
Je mag vrijdag wel met mij mee hoorquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb kan echt niet meer in de wipper, ja hij kan er nog wel in maar hij blijft er niet in, of ik moet hem met ducktape vastmakenHij rolt zo met wipper en al om. Dus heb ik een traphekje, gaat meneer in zijn slaapkamer met een hekje. Of ja ging, want nu gaat hij zich optrekken aan alles en zonder judomatten lijkt me dat geen goed idee, in zijn eentje.
Seb gaat heel vaak plat op zijn gezichtMaakt hij weer een snoekduik naar een of ander speeltje. De eerste bloedneus is hier al een feit toen gaf hij mij een kopstoot maar mijn kin gaf niet echt mee. En ik hoorde vanmorgen een bons toen lief beneden was met Seb, ik zag een rode plek op zijn kin daarnet. Het is dat hij nog geen tanden heeft maar anders hadden ze vast al door zijn lip gezeten. Dat gaat nog wat worden... *Cursus kinder EHBO gaat volgen...*
Nou bij ons wel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:13 schreef Koningin het volgende:
Estrys, dat babyzwemmen is erg leuk
Ik doe het iedere week met Guus (om 09.00 uur) en hij vindt het heel erg leuk.
Samen met een vriendin van mij, heel gezellig.
Ze hoeven trouwens geen luier om in het water, alleen zwembroekje.
netjes johquote:Op maandag 24 augustus 2009 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Op het CB was alles goed, en ze is nu 54,5 cm en weegt 4830 gram
11 dagen geleden bij de kinderarts nog 53 cm en 4350 gram...ze groeit hard![]()
Ik douche alleen als manlief thuis is, om huilconcerten te voorkomen, dan kan ik veel relaxter douchen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Oooow herkenbaar, ik ga douchen als hij (nog) slaapt dus sochtends vroeg of tegen tien uur, of heel vaak gaan we samen in badDat werkt alleen niet met een ieniemienie baby.
Ja. Ik heb voor de zekerheid m'n wachtwoord veranderd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:16 schreef mikoxx het volgende:
Dat lijkt me verdraaid lastig KD, ontwikkeling tegenhouden heb ik ook nog nooit gehoord![]()
* even offtopic: Hebben jullie ook zo'n bericht dat fok gehackt zou zijn? Ik heb m nog maar niet geopend, maar t staat in mn pmbox*
Hoe komt ze daaaaar nou weer bij?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Ze zei wel dat ze elin echt heel erg mooi vond*gloei*
al zegt ze dat vast over alle kindjes
hihi
welkomquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:07 schreef Ca.ra het volgende:
Thomas en ik komen ons ook bij jullie aansluiten. Ik heb nog geen foto's om te showen omdat ik nog in het ziekenhuis lig, maar het is een heel mooi manneke. Hij heeft de (grote bos!) donkere haren van mama en het tintje van papa. Onze halve pinda, halve pizza
We zijn net goedgekeurd door de artsen dus we mogen straks naar huis. Ik ga maar eens bellen met de kraamzorg en dergelijke.
Ja op foto's heeft ie idd iets van Mikael weg. In het echt juist helemaal niet. Mikael vind het helemaal geweldig. Overal wil ie mee helpen, en soms ook nergens meequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:51 schreef Mibos2 het volgende:
MeNicole hij heeft wel iets van Mikael weg vind ik of heb ik het mis? Fijn dat het goed gaat zo... En is Mika al helemaal gewend aan zijn broertje?
oooh, *smelt* wat lief!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:57 schreef MeNicole2 het volgende:
Mikael staat er als een pitbull bij: "Doe dat maar even nietdat vind MIJN broertje niet leuk
[/sub]
Hope so. Als het echt niet anders kan moet het natuurlijk, maar ik laat er toch liever even meerdere mensen naar kijken. Helemaal na deze situatie.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:17 schreef Nijna het volgende:
Ahw Urla wat een moppie. En wat een stom mens om zo lekker ontactvol te doen. Groot gelijk dat je naar je eigen arts gaat. Hopelijk valt het toch mee.
Wist ik niet, zoonlief heeft nog nooit zo'n ingreep gehad, maar ik denk dat ik me zowiezo wel vast zal ketenen aan haar bedje. En BV excuus natuurlijk kolven lukt helemaal niet opeens enzoquote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:48 schreef DJMO het volgende:
ja idd Urla ik zat er gisterenavond wel een klein beetje doorheen, slecht geslapen natuurlijk en hele dag moe jengeling jongetje, was dus echt blij dat hij sliep. maar vanmorgen smolt ik gewoon toen ik hem zo zag liggen![]()
laat je goed informeren bij de arts, en je weet dat je er in het ziekenhuis bij mag blijven he, als ze idd geopereerd moet worden?
Spuit elf reactie , maar met tien weken ging hij mee in bad. Toen hadden we zo'n kussen waarop hij kan drijven. Toen hij iets ouder was hadden we een kussen dat zich volzuigt met water en dan op de bodem blijft liggen, dat is een U vorm die kun je om het kindje heen doen, en daar legde ik hem dan op of deed ik dat om hem heen. Nu hebben we sinds kort een badring maar onze houdini heeft daar precies 5 minuten in gezeten voordat hij eruit klomquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:08 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik douche alleen als manlief thuis is, om huilconcerten te voorkomen, dan kan ik veel relaxter douchen.
Estrys, vanaf wanneer ging je in bad met je beeb?
Ik smeer Dewi eigenlijk niet in, omdat ze toch beschermt ligt tegen zon n wagen/cosi/draagdoek. Wel heb ik altijd een arsenaal aan spullen bij me. Ik kleed haar in eerste instantie niet te warm aan en neem een jasje mee of extra dekentje. Spuuglap en nat hydrofiel washandje en hydrofiel onder haar hoofdje voor evt spuug incidenten. Verder als ik iets langer weg ga ook luiers/reserve kleertjes enzo en eten heb ik bij me.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:04 schreef Chan het volgende:
Urla wat naar zeg, hoe die mevrouw dat bracht.. Ik ben benieuwd wat je eigen arts zegt.
Even een vraagje.. Als ik naar buiten ga met Timo terwijl het erg zonnig is, moet ik hem dan nog ergens mee insmeren? En zo ja waarmee?? Ik durf telkens niet zo goed naar buiten met hem, ben bang dat het teveel waait, gaat regenen, te warm is, dat hij ineens heel erg honger krijgt, gaat spugen, etc...
Met zonnebrandcreme, van zwitsal bijvoorbeeld. Je moet niet te bang zijn hoor, want dan kom je nergens meer. Spugen heb je doekjes voor, eten is makkelijk als je BV geeft anders kun je flesje toch voor de zekerheid meenemen? (thermoskan met heet water, flesje koud water en voeding) Als hij in de wagen meegaat kun je een parasolletje, regenhoes mee, buienradar checkenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:04 schreef Chan het volgende:
Urla wat naar zeg, hoe die mevrouw dat bracht.. Ik ben benieuwd wat je eigen arts zegt.
Even een vraagje.. Als ik naar buiten ga met Timo terwijl het erg zonnig is, moet ik hem dan nog ergens mee insmeren? En zo ja waarmee?? Ik durf telkens niet zo goed naar buiten met hem, ben bang dat het teveel waait, gaat regenen, te warm is, dat hij ineens heel erg honger krijgt, gaat spugen, etc...
Ik geloof er niet meer in dat ik die avond papfles er ooit nog af ga krijgen, volgens mij wil hij die als hij 20 is nog steedsquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:47 schreef DJMO het volgende:
voor het eerst in maanden jan net een flesje gegeven. hij had al twee dagen slecht gegeten en was net klaarwakker, zomaar ineens, dus half flesje melk gemaakt, en daarna meteen weer terug naar bed. het is tenslotte geen feest
Robin en Viggo hebben dat ook maar vaak tegen de tijd dat ze bijna weer een nieuwe voeding krijgen, bij Senna ook??quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:21 schreef miss_sly het volgende:
Even een vraagje: Senna spuugt regelmatig, laaste dagen lijkt het wat vaker. Ze is ook huilerig en hangerig, huilen soms ook echt hard en soms even heel hoog, lijkt echt wel van pijn. Ze heeft duidelijk last van haar buikje/darmpjes. Tot zover niets bijzonders, waarschijnlijk. Wat ik een beetje raar vind, is als ze spuugt het heel vaak helder is. Geen melk dus die ze teruggeeft, of een beetje wit ertussen wat melk kan zijn, maar het lijkt meer water. En dat krijgt ze toch echt niet....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |