quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:16 schreef mikoxx het volgende:
Wow freecell! Ik ga je filmpje ook nog even checken, ziet er goed uit!
Tessie, ik herken je verhaal. En ondertussen komt er ook nog zoiets als 'schuldgevoel' om de hoek kijken, die emoties van ons ook, om gek van te worden. Het dilemma van: wel doen, verwen ik m dan niet en doe ik m niet tekort herken ik zeker. Net als al die verschillende adviezen die haaks op elkaar staan.... pfff! Strakjes, achteraf, zeg je vast en zeker dat je eigen gevoel vaak het beste was, maar soms weet ik niet meer zo goed wat mijn eigen gevoel zegt hoor.
Wij denken erover om naar een osteopaat te gaan, al is het alleen maar om dingen uit te sluiten. Baat het niet dan schaadt het niet zegt 'men' Uiteindelijk is Max natuurlijk wel met de kiwi gehaald (die er meerdere keren vanaf is geschoten) en Tygo is in stuit geboren. Wie weet helpt het ons van het slaapprobleem af. Iemand ervaring?
Oef.. ik gooi m dicht zie ik en ik weet niet hoe ik n nieuw topic open. HELP!!! (en zou je dan mijn post nog willen herhalen?)
nee hoor. Je hebt slaapbabies en wakkere babiesquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:36 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje.. Jullie hebben het allemaal over baby's die niet willen slapen.. Timo is bijna nooit wakker.. is dat wel goed? Hij slaapt eigenlijk constant op een paar kwartiertjes op een dag na. Is er een minimum of zo hoe lang een baby wakker zou moeten zijn op een dag?
hier net zo hoor.. als ze veel fijner in slaap valt bij mij,paps of in de wipper..dan ga ik niet een lange strijd voeren door haar in bed in slaap te krijgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:53 schreef Jore het volgende:
Nou, ik ben het er helemaal mee eens miss_sly! Ik had net al zoiets getypt maar ook weer weggehaald. Ik heb helemaal niks met dingen die volgens wie dan ook 'horen'. Een kind 'hoort' helemaal niet in z'n eigen bedje in slaap te vallen, dat is ook maar iets wat we hier bedacht hebben. Het is handig, maar ik zou er geen strijd om gaan leveren met zo'n kleintje, daar raak je alleen maar gefrustreerd van allebei. En hoogstwaarschijnlijk is hij er vanzelf aan toe om in z'n eentje in z'n eigen bedje in slaap te vallen, dat komt bijna altijd echt vanzelf.
zoals anderen ook zeggen, de eerst ze smnd kan je je kind nog niet verwennen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:51 schreef tessie het volgende:
Vicky is met Tess naar de osteopaat geweest, maar volgens mij hielp het bij haar niet zo... maar je kan het natuurlijk gewoon idd proberen, wie weet helpt het voor Max en Tygo wel.
Maar het is idd wel moeilijk vind ik. En ja, naar je gevoel luisteren. De ene keer denk ik ooh laat hem toch lekker bij mij slapen als hij dat fijn vind, hij is nog zo klein, maar de andere keer denk ik dat het voor hem ook rustiger en beter is als hij gewoon eraan went dat hij in zn eigen bed moet slapen. Het wisselt echt per dag, of per uur soms![]()
Vanmiddag toen hij moe werd heb ik hem in zn eigen bedje gelegd. Was weer om de paar minuten huilen. Elke keer als ik hem getroost had, was het een paar minuten stil, en dan weer opnieuw huilen. Toen ben ik er maar naast gaan zitten. Na 3 kwartier sliep hij pas, en toen na een half uur was hij alweer wakker en wou hij echt niet meer.
Volgens m'n schoonmoeder kan dat wel betekenen dat het later ook een rustiger kind is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:36 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje.. Jullie hebben het allemaal over baby's die niet willen slapen.. Timo is bijna nooit wakker.. is dat wel goed? Hij slaapt eigenlijk constant op een paar kwartiertjes op een dag na. Is er een minimum of zo hoe lang een baby wakker zou moeten zijn op een dag?
Dat klinkt super Vicky.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:15 schreef Vicky het volgende:
Tess sliep eerst bij ons op d ekamer maar nadat ze uit het zh kwam is ze naar haar eigen kamer gegaan en dat gaat een stuk beter. Gister heeft ze overdag 3x bijna 2 uur geslapen!! Om 22.00 heb ik haar wakker gemaakt, flesje gegeven en om 22.30 lag ze weer in bed om vervolgens om 6.15 wakker te worden, flesje te krijgen en om 6.45 weer naar bed te gaan waar ze nu nog steeds ligt.
ben er ook zeer blij mee! Ovedag is ze zo'n 1, uur wakker en dan gaat ze naar bed. Bij elk slaapje doen we hetzelfde.. inbakeren, fup in d'r mondje, poppetjes naast haar gezicht, gordijnen dicht, kusje geven, klamboe sluiten en dan ga ik weg. Heel soms isset ff piepen maar meesatl gaat ze meteen slapen. Gisteravond was ze aan het morrelen maar uiteindelijk viel ze in slaapquote:
je kan elk moement starten met inbakeren, alleen moet je dat volgens mij wel in overleg doen met kinderfysio/arts of cb omdat niet elk kindje ingebakerd mag worden..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:35 schreef Urla het volgende:
Hmm. Dat inbakeren is misschien hier ook wel een goed idee. We hebben een webcam in haar kamer staan zodat we kunnen gluren. De keren dat het mislukt met slapen begint eigenlijk altijd met het feit dat de hartslaggeluiden ophouden na 10 min. Dan gaat ze na relaxpositie hevig met haar armpjes maaien, waardoor ze driftig wordt en het even aaien over de bol en sound opnieuw aanzetten niet werkt. Of zou inbakeren alleen effect hebben als ze van begin af aan maaid en ligt het echt aan de stilte in combi nog niet knock out zijn?
Misschien toch de moeite waard om zo'n puckababy aan te schaffen.
Bedankt, Ik heb binnenkort een afspraak op het cb zal ik me eens laten informeren wanneer wel of niet. In principe maait ze niet als er geluid is in de kamer. Het is jammer dat die speeldoos het maar max 10 min doet en alleen de hartslaggeluiden hebben effect. Misschien een oplossing zoeken om het geluid langer aan te kunnen zetten. Er zijn nog vele opties te gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
je kan elk moement starten met inbakeren, alleen moet je dat volgens mij wel in overleg doen met kinderfysio/arts of cb omdat niet elk kindje ingebakerd mag worden..
Hihi, ik dacht dat je kindje al minstens 4 maanden was, maar dus 3 en halve week, wauw!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:47 schreef miss_sly het volgende:
enne...seksleven? Nu alweer? Snel hoor
Goed verwoord Davinia!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:41 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
bij die hele kleintjes gebruiken ze je nog niet. het is niet alsof hij de hele buurt bij elkaar schreeuwt omdat hij zn bobeham pinnekaaa niet krijgt
Wij zijn ook met simpelere rituelen begonnen, maar hebben dit uitgebreid naar iets waar ze zich en wij ons prettig bij voelen. Wij forceren dit niet (we laten haar niet huilen en bewaken haar gevoel voor veiligheid en hechting, maar willen deze ook overbrengen naar haar eigen kamer.) , maar met het oog op het feit dat er over 9 weken ook weer gewerkt moet worden en zij op de opvang ook in een ritme mee gaat draaien leek het me handig om haar nachtritme (ze was een nachtbrakertje) te doorbreken. Verder hangt ze nog niet vast aan een schema.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Urla, wat een strak schema al voor zo'n klein meisje! Ons slaapritueel bestaat uit een schone luier, pyamajasje aan, trappelzakje aan en op de slaapkamer gevoed worden. Geeft voor zo'n kleintje al voldoende duidelijkheid, denk ik. Maar goed, als het voor jullie werkt, is het prima natuurlijk
enne...seksleven? Nu alweer? Snel hoor
Dat zou misschien ook wel eens goed kunnen werken. Ze is erg vatbaar voor ritmische geluiden. Helemaal niet aan gedacht. Dank je.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:29 schreef Noli. het volgende:
Urla is een tik-tak wekker misschien een optie?
Hey, dat heb ik ook liggen. Goed ideequote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:22 schreef Urla het volgende:
[..]
Dat zou misschien ook wel eens goed kunnen werken. Ze is erg vatbaar voor ritmische geluiden. Helemaal niet aan gedacht. Dank je.
Ha Ha noli nu ze dat ontdekt heeft wil ze dat natuurlijk constant staan op schoot.![]()
Ik heb hier trouwens al een polsbandje klaarliggen met zo'n rammelend belletje erin voor als ze haar handjes gaat ontdekken.
dat kan idd van de prikjes komen mikoxx en rijstebloem is pas vanaf vier maandenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:58 schreef mikoxx het volgende:
Och, Danique... dat ziet er niet fijn uit. Gelukkig dat je er niet veel last van hebt!
Onze jongens slapen eigenlijk al de hele dag. Ben al een paar keer wezen kijken want dit is wel weer het andere uiterste. Zou t van de prikken komen? Ik denk zelf eigenlijk van wel. Ze hebben om 14 u een fles gehad en slapen nu sinds half 3. Om 18u de volgende fles. Ben benieuwd. Temperatuur was om 14 u een piepklein beetje hoog (37,6). Hoorde ook al dat ze de dag na de prikken mss last kunnen krijgen?
Nog een vraagje, onze jongens zijn nu bijna 10 weken en vanaf 3 maanden mag je toch rijstebloem door de laatste fles doen? Doe je dat alleen als ze niet goed doorslapen of standaard? Bij het cb waren ze er een beetje onduidelijk over. En geef je dan nog steeds gewoon 5 flessen (ik geef nu 5 `x 150/5)?
Ik "schrok" ook al van Ingrids reactie. Tyler is ook ouder en die is qua lengte/gewicht ook heel anders.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:00 schreef Marie79 het volgende:
Zweefvliegje, Maarten weegt minder dan Lianne!![]()
Mijn grote kleine baby!
Beter, ze zijn wel even wakker geweest en ook nog wel een beetje huilerig, maar ze zijn minder warm. Ik ga ze zo, voor de voeding, nog even weer temperaturen en evt zet ik vannacht maar even een wekker om even te checken. Hoe lang hebben ze normaal gesproken ongeveer 'last' van de prikken?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:55 schreef Marie79 het volgende:
-)
De tweeling heeft prikjes gekregen, lekker slapen dus en morgen hopelijk weer over!
ongeveer 24 uurquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:46 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Beter, ze zijn wel even wakker geweest en ook nog wel een beetje huilerig, maar ze zijn minder warm. Ik ga ze zo, voor de voeding, nog even weer temperaturen en evt zet ik vannacht maar even een wekker om even te checken. Hoe lang hebben ze normaal gesproken ongeveer 'last' van de prikken?
60mg maar die kan je alleen halen bij de apotheek. Je kan ook 120mhmg halen bij de kruidvat maar die moet je dab doorsnijden met een warm mesquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:50 schreef tessie het volgende:
Ahw wat sneu voor Danique zeg!
McLaura, Graeme heeft ook zo´n zonnebril, leuk he!
Watvoor zetpil gebruiken jullie voor na die prikjes? Dan haal ik die ook vast, Graeme moet dinsdag.
Lieve Nijna, ik zie nu pas dat je een tweede dochter hebt! Heb ik dat zomaar gemist?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:22 schreef Nijna het volgende:
Gisteravond Iris om 10 uur gevoed en gaan slapen. Ik was om 3 uur wakker, klaar voor de volgende voeding en ook lief lag naar het plafond te staren. En Iris... die sliep lekker een uurtje langer.
60mg wat dan? Is dat gewoon paracetamol in zetpil vorm dan ofzo?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
60mg maar die kan je alleen halen bij de apotheek. Je kan ook 120mhmg halen bij de kruidvat maar die moet je dab doorsnijden met een warm mes
Ja,is paracetamol in zetpilquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:38 schreef tessie het volgende:
[..]
60mg wat dan? Is dat gewoon paracetamol in zetpil vorm dan ofzo?
ik heb viburcol, dat is duur maar homeopatisch en werkt superquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:38 schreef tessie het volgende:
[..]
60mg wat dan? Is dat gewoon paracetamol in zetpil vorm dan ofzo?
precies elins geboortegewichtquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:20 schreef innepin het volgende:
Och DaniqueDat ziet er echt heel sneu uit... beterschap! En dat ze er maar zo weinig mogelijk last van mag hebben.
Stoere zonnebril, Thijs!
Vandaag kwam bij ons de dame van het consultatiebureau op bezoek. Willow was nu 3790, bij een geboortegewicht van 3615 twaalf dagen geleden. Ik helemaal trotse moeder![]()
Die leerden wij toen ook kennenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:01 schreef McLaura het volgende:
Netjes mannen!
Ik heb Thijs ook een zetpil gegeven, die bleef paniekerig huilen op een toon die ik niet ken. En ook tegen alleen pijn mag hij wel een zetpil vind ik.
Thijs heeft de prikken alleen wel wat vroeg gehad (hij is 5 weken en 4 dagen nu), maar dat schijnt te zijn omdat kinkhoest actief is momenteel.
ik geloof dat vol beter is voor de vetten die erin zitten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zweefvliegje, Tyler is dan ook een geval apart he.
Is van het onderste lijntje af. Vandaag yoghurt gehad voor het eerst, dat was smullen! Wel halfvolle, zou dat beter volle moeten zijn?
houdt hij m opquote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:00 schreef McLaura het volgende:
Thijs is naar het CB geweest, en is 4515 gram (geboortegewicht was 3900 en hij viel af naar 3600), 57,5 cm (was 52) en hoofdje 39,6 (was 36,5).
De prikken waren heel zielig, hij moest heel hard huilen....
Maar.... hij heeft wel een stoere zonnebril
[ afbeelding ]
Dank je voor de tip! Wij hebben wel paracetamol in huis, maar nog nooit durven geven omdat man allergisch is voor paracetamol (en de huisarts vind dat we het best ' uit kunnen proberen' hoe ze daarop reageertquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik heb viburcol, dat is duur maar homeopatisch en werkt super
En arme Daniqueook vervelend zo met die warmte..
En Lianne is een flinke baby![]()
Ja dat zou het kunnen zijn. Koop ik wel een klein pakje, dat eet ik zelf niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik geloof dat vol beter is voor de vetten die erin zitten.
viburcol is iig vanaf de geboorte alquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:30 schreef miss_sly het volgende:
Stoere Thijs met een zonnebril
Way to go, Willow
die kinderzetpillen van 60 mg, volgens de verpakking mag dat pas vanaf 3 maanden en vanaf 3 kg. Voor babietjes onder de 3 maanden is er dus niets, volgens de apotheek. Echter, in het zkh had Senna ook een paracetamolzetpil gehad. iemand heir wat meer info over?
DJMO, over dat zwemmen wist de verpleegkundige van het CB hier dus niets. Ik zal het maandag navragen op het CB, maar volgens haar waren er geen restricties, behalve dan de temperatuur.
Aah, goed om te weten, mocht het toch nodig zijn. Op een of andere manier voelt het toch niet helemaal lekker om haar dan zo'n kinderparacetamol te geven als er op de verpakking staat vanaf 3 maanden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
viburcol is iig vanaf de geboorte almdat er geen paracetamol inzit
http://www.heelbv.nl/producten/?id=53&page=1&view=5
Ik weet wel dat je moet uitkijken met zwemmen in een subtropisch bad ivm ziektekiemen die daar broeien. Vooral met hele kleintjes..maar voor 3 mnd wordt het iig afgeraden. Ik zwem pas sinds een maand met haar ivm temperaturen..zo'n bad is hoe dan ook kouder dan wat ze gewend zijn van t normale badje.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:30 schreef miss_sly het volgende:
Stoere Thijs met een zonnebril
Way to go, Willow
die kinderzetpillen van 60 mg, volgens de verpakking mag dat pas vanaf 3 maanden en vanaf 3 kg. Voor babietjes onder de 3 maanden is er dus niets, volgens de apotheek. Echter, in het zkh had Senna ook een paracetamolzetpil gehad. iemand heir wat meer info over?
DJMO, over dat zwemmen wist de verpleegkundige van het CB hier dus niets. Ik zal het maandag navragen op het CB, maar volgens haar waren er geen restricties, behalve dan de temperatuur.
Och germ, dat ziet erniet prettig uit.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:08 schreef Fruppel het volgende:
Niet bijgelezen want het is veeeeel te heet hier (29 graden) maar wilde even snel laten zien hoe sneu mijn meisje eruit ziet met haar gekke uitslag
[ afbeelding ]
Hoop zo dat het snel wergtrekt maar volgende de dermatoloog kan het nog veel erger worden en wel een maand duren voor het helemaal over is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |