quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:16 schreef mikoxx het volgende:
Wow freecell! Ik ga je filmpje ook nog even checken, ziet er goed uit!
Tessie, ik herken je verhaal. En ondertussen komt er ook nog zoiets als 'schuldgevoel' om de hoek kijken, die emoties van ons ook, om gek van te worden. Het dilemma van: wel doen, verwen ik m dan niet en doe ik m niet tekort herken ik zeker. Net als al die verschillende adviezen die haaks op elkaar staan.... pfff! Strakjes, achteraf, zeg je vast en zeker dat je eigen gevoel vaak het beste was, maar soms weet ik niet meer zo goed wat mijn eigen gevoel zegt hoor.
Wij denken erover om naar een osteopaat te gaan, al is het alleen maar om dingen uit te sluiten. Baat het niet dan schaadt het niet zegt 'men' Uiteindelijk is Max natuurlijk wel met de kiwi gehaald (die er meerdere keren vanaf is geschoten) en Tygo is in stuit geboren. Wie weet helpt het ons van het slaapprobleem af. Iemand ervaring?
Oef.. ik gooi m dicht zie ik en ik weet niet hoe ik n nieuw topic open. HELP!!! (en zou je dan mijn post nog willen herhalen?)
nee hoor. Je hebt slaapbabies en wakkere babiesquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:36 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje.. Jullie hebben het allemaal over baby's die niet willen slapen.. Timo is bijna nooit wakker.. is dat wel goed? Hij slaapt eigenlijk constant op een paar kwartiertjes op een dag na. Is er een minimum of zo hoe lang een baby wakker zou moeten zijn op een dag?
hier net zo hoor.. als ze veel fijner in slaap valt bij mij,paps of in de wipper..dan ga ik niet een lange strijd voeren door haar in bed in slaap te krijgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:53 schreef Jore het volgende:
Nou, ik ben het er helemaal mee eens miss_sly! Ik had net al zoiets getypt maar ook weer weggehaald. Ik heb helemaal niks met dingen die volgens wie dan ook 'horen'. Een kind 'hoort' helemaal niet in z'n eigen bedje in slaap te vallen, dat is ook maar iets wat we hier bedacht hebben. Het is handig, maar ik zou er geen strijd om gaan leveren met zo'n kleintje, daar raak je alleen maar gefrustreerd van allebei. En hoogstwaarschijnlijk is hij er vanzelf aan toe om in z'n eentje in z'n eigen bedje in slaap te vallen, dat komt bijna altijd echt vanzelf.
zoals anderen ook zeggen, de eerst ze smnd kan je je kind nog niet verwennen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:51 schreef tessie het volgende:
Vicky is met Tess naar de osteopaat geweest, maar volgens mij hielp het bij haar niet zo... maar je kan het natuurlijk gewoon idd proberen, wie weet helpt het voor Max en Tygo wel.
Maar het is idd wel moeilijk vind ik. En ja, naar je gevoel luisteren. De ene keer denk ik ooh laat hem toch lekker bij mij slapen als hij dat fijn vind, hij is nog zo klein, maar de andere keer denk ik dat het voor hem ook rustiger en beter is als hij gewoon eraan went dat hij in zn eigen bed moet slapen. Het wisselt echt per dag, of per uur soms![]()
Vanmiddag toen hij moe werd heb ik hem in zn eigen bedje gelegd. Was weer om de paar minuten huilen. Elke keer als ik hem getroost had, was het een paar minuten stil, en dan weer opnieuw huilen. Toen ben ik er maar naast gaan zitten. Na 3 kwartier sliep hij pas, en toen na een half uur was hij alweer wakker en wou hij echt niet meer.
Volgens m'n schoonmoeder kan dat wel betekenen dat het later ook een rustiger kind is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:36 schreef Chan het volgende:
Even een vraagje.. Jullie hebben het allemaal over baby's die niet willen slapen.. Timo is bijna nooit wakker.. is dat wel goed? Hij slaapt eigenlijk constant op een paar kwartiertjes op een dag na. Is er een minimum of zo hoe lang een baby wakker zou moeten zijn op een dag?
Dat klinkt super Vicky.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:15 schreef Vicky het volgende:
Tess sliep eerst bij ons op d ekamer maar nadat ze uit het zh kwam is ze naar haar eigen kamer gegaan en dat gaat een stuk beter. Gister heeft ze overdag 3x bijna 2 uur geslapen!! Om 22.00 heb ik haar wakker gemaakt, flesje gegeven en om 22.30 lag ze weer in bed om vervolgens om 6.15 wakker te worden, flesje te krijgen en om 6.45 weer naar bed te gaan waar ze nu nog steeds ligt.
ben er ook zeer blij mee! Ovedag is ze zo'n 1, uur wakker en dan gaat ze naar bed. Bij elk slaapje doen we hetzelfde.. inbakeren, fup in d'r mondje, poppetjes naast haar gezicht, gordijnen dicht, kusje geven, klamboe sluiten en dan ga ik weg. Heel soms isset ff piepen maar meesatl gaat ze meteen slapen. Gisteravond was ze aan het morrelen maar uiteindelijk viel ze in slaapquote:
je kan elk moement starten met inbakeren, alleen moet je dat volgens mij wel in overleg doen met kinderfysio/arts of cb omdat niet elk kindje ingebakerd mag worden..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:35 schreef Urla het volgende:
Hmm. Dat inbakeren is misschien hier ook wel een goed idee. We hebben een webcam in haar kamer staan zodat we kunnen gluren. De keren dat het mislukt met slapen begint eigenlijk altijd met het feit dat de hartslaggeluiden ophouden na 10 min. Dan gaat ze na relaxpositie hevig met haar armpjes maaien, waardoor ze driftig wordt en het even aaien over de bol en sound opnieuw aanzetten niet werkt. Of zou inbakeren alleen effect hebben als ze van begin af aan maaid en ligt het echt aan de stilte in combi nog niet knock out zijn?
Misschien toch de moeite waard om zo'n puckababy aan te schaffen.
Bedankt, Ik heb binnenkort een afspraak op het cb zal ik me eens laten informeren wanneer wel of niet. In principe maait ze niet als er geluid is in de kamer. Het is jammer dat die speeldoos het maar max 10 min doet en alleen de hartslaggeluiden hebben effect. Misschien een oplossing zoeken om het geluid langer aan te kunnen zetten. Er zijn nog vele opties te gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
je kan elk moement starten met inbakeren, alleen moet je dat volgens mij wel in overleg doen met kinderfysio/arts of cb omdat niet elk kindje ingebakerd mag worden..
Hihi, ik dacht dat je kindje al minstens 4 maanden was, maar dus 3 en halve week, wauw!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:47 schreef miss_sly het volgende:
enne...seksleven? Nu alweer? Snel hoor
Goed verwoord Davinia!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:41 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
bij die hele kleintjes gebruiken ze je nog niet. het is niet alsof hij de hele buurt bij elkaar schreeuwt omdat hij zn bobeham pinnekaaa niet krijgt
Wij zijn ook met simpelere rituelen begonnen, maar hebben dit uitgebreid naar iets waar ze zich en wij ons prettig bij voelen. Wij forceren dit niet (we laten haar niet huilen en bewaken haar gevoel voor veiligheid en hechting, maar willen deze ook overbrengen naar haar eigen kamer.) , maar met het oog op het feit dat er over 9 weken ook weer gewerkt moet worden en zij op de opvang ook in een ritme mee gaat draaien leek het me handig om haar nachtritme (ze was een nachtbrakertje) te doorbreken. Verder hangt ze nog niet vast aan een schema.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Urla, wat een strak schema al voor zo'n klein meisje! Ons slaapritueel bestaat uit een schone luier, pyamajasje aan, trappelzakje aan en op de slaapkamer gevoed worden. Geeft voor zo'n kleintje al voldoende duidelijkheid, denk ik. Maar goed, als het voor jullie werkt, is het prima natuurlijk
enne...seksleven? Nu alweer? Snel hoor
Dat zou misschien ook wel eens goed kunnen werken. Ze is erg vatbaar voor ritmische geluiden. Helemaal niet aan gedacht. Dank je.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:29 schreef Noli. het volgende:
Urla is een tik-tak wekker misschien een optie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |