Zou het misschien kunnen komen doordat er tandjes doorbreken? Ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Hier is nog niets te bekennen van tandjes hoewel hij soms op alles aan het kouwen is en best veel kwijlt. Iedereen zegt: oh dan krijgt hij zeker tandjes, maar dit gaat al een paar weken zo.Ik had gehoord dat tandjes krijgende kinderen vooral koude dingen in de mond willen stoppen. Volgens mijn moeder beet/ kouwde ik zelf op de metalen scharnieren van onze deuren. Het zou natuurlijk ook van het weer kunnen komen. BIj dit hete weer hebben wij vaak ook niet zo veel trek in (vooral warm) eten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:55 schreef Marie79 het volgende:
Maarten heeft sinds een paar dagen dat hij niet echt meer warm wil eten... wat het nou is? Hij eet wel graag zijn broodje, fruit en drinkt genoeg, maar dat warm eten. Hij begint gewoon te huilen en blijft huilen. Soms is het na de 1e hap over en gaat hij lekker eten, maar vanavond was het helemaal mis. De yoghurt wilde hij wel graag en om 20.00 ook de fles.
mobielquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:12 schreef Kleurdoos het volgende:
ben je via je mobiel aan het posten vickyof is je toetsenbord op hol geslagen
Daar hebben we het wel even over gehad, vindt het wel naar voor hem als dit het is. Ik wil voor de zekerheid wel iets voor zijn tandvlees kopen. (dentinox heet dat toch?) En de bijtring ligt hier weer te koelen in de koelkast.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:28 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Zou het misschien kunnen komen doordat er tandjes doorbreken? Ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Hier is nog niets te bekennen van tandjes hoewel hij soms op alles aan het kouwen is en best veel kwijlt. Iedereen zegt: oh dan krijgt hij zeker tandjes, maar dit gaat al een paar weken zo.Ik had gehoord dat tandjes krijgende kinderen vooral koude dingen in de mond willen stoppen. Volgens mijn moeder beet/ kouwde ik zelf op de metalen scharnieren van onze deuren. Het zou natuurlijk ook van het weer kunnen komen. BIj dit hete weer hebben wij vaak ook niet zo veel trek in (vooral warm) eten.
Dentinox heet dat wat wij hebben, maar hebben het nog niet gebruikt. Er is ook nog Chamodent, dat is homeopathisch. Jair neemt niet alleen alles in zijn mond. Hij kauwt er soms echt op, maar zoals ik zei bij ons is nog niets doorgebroken. Wij kunnen onze bijtring niet meer vinden, zo eentje die je in de koelkast kunt leggen. Ik vind het soms ook moeilijk in te schatten of hij nou veel kwijlt of gewoon normaal. Heeft hij al tandjes? Men zegt, dat kinderen rond dezelfde tijd tandjes krijgen als de ouders. Dat wordt bij ons nog interessant, want mijn man had de eerste met 7 maanden en ik pas met 12 maanden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:48 schreef Marie79 het volgende:
[..]
Daar hebben we het wel even over gehad, vindt het wel naar voor hem als dit het is. Ik wil voor de zekerheid wel iets voor zijn tandvlees kopen. (dentinox heet dat toch?) En de bijtring ligt hier weer te koelen in de koelkast.
Maar weet je wat het is? Hij kwijlt niet echt veel en alles in zijn mond stoppen is meer de fase waar hij zich in bevindt!
Misschien toch die tandjes... lastig...
Hier ook vandaag een slapertje. Hij ging rond 9.30 uur slapen en slaapt nu nog. Bijna twee uur al.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:12 schreef Vicky het volgende:
er is ook nog een nieuw middel: Gengigel, gee idee of dat wat doet.
Ik heb volgens mij een slaapmonster... Gisteravond om 19.30 naar bed, eerst ff flink mopperen en jammeren maar uiteindelijk in slaap gevallen. Om 22.00 uur wakker gemaakt voor een badje, toen een fles en om 22.45 weer naar bed. Om 6.10 hoorde ik wat pruttelen, flesje gegeven en toen rond 6.45 naar bed. Om 10.00 uur hoorde ik nog niets, dus ging i kmaar ff kijken want het was flessen tijd. Ligt mevrouwtje heerlijk rustig in haar bed, zonder laken over zich heen, die had ze van zich afgetrapt. Er verscheen meteen een hele brede smileop haar gezichtje!
Ik zou me niet gek laten maken Estrys. Bij ons is het slaappatroon ook heel wisselend. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe laat Jair wakker was enzo. Als ik moet werken voed ik hem tussen 6.15 en 6.30 uur s 'ochtends hooguit 6.40 uur. Maar op mijn vrije dagen zoals vandaag wordt hij pas om 8 of 8.30 uur vanzelf wakker. Heeft hij dus al heel wat meer uurtjes s'nachts gehad. Ik denk dat je kind er meer baat bij heeft om te mogen slapen als hij echt moe is dan op vaste tijden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:33 schreef Estrys het volgende:
Ik vraag me af, ik hoor altijd "van hoe laat tot hoe laat slaapt Seb?" Maar dat is per dag anders. Soms slaapt hij 3 uur in de ochtend daarna is hij meestal de hele dag op, soms slaapt hij van 13 uur tot 15 uur en soms slaapt hij misschien hooguit een uurtje ergens op de dag. Moet ik daar wat aan doen? Elke dag zelfde tijd naar bed ofzo? Ik geloof niet dat het werkt bij meneer om hem om 13 uur op bed te leggen en te zeggen en nou slapen tot 15:30 ofzo. Dan kijkt hij me aan alsof ik gek ben geworden en gaat vervolgens heel hard lachen en spartelen om vervolgens wanneer ik weg ga en welterusten zeg heel hard te gaan huilen (en dat kan hij makkelijk een half uur volhouden) als ik dan weer ga kijken zit hij in rechtop in zijn bed. Moeilijk vind ik dat, want hij is dan duidelijk niet moe. Hij is ook gewoon vrolijk dan en speelt en lacht
Joep slaapt ook iedere dag anders. Een vriendin van mij heeft een zoon van 3 en zij vertelde dat er pas na 14 maanden echt een ritme kwam in zijn overdag slaapjes...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:37 schreef Estrys het volgende:
Ik snap wel dat ieder kind anders is maar ik dacht werkelijk dat alle of de meeste kindjes (dreumesjes en zo in ieder geval) smiddags sliepen. Ben ik weer een illusie armer dus
Waarom zou dat knuffelen niet goed zijn? Joep ligt hier ook halve dagen in mijn armen hoorquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:37 schreef miss_sly het volgende:
Hier slaapt ze nu. Na 4 uur bij mij liggen, veel drinken, even ogen dicht, weer verder drinken, valt ze dan uiteindleijk echt in slaap en heb ik haar naar haar wiegje verhuisd om even echt te slapen. Maar 2-3 uurtjes slaap overdag is wel een beetje weinig voor zo'n kleintje, denk ik? En het kan ook niet de bedoeling zijn dat ik iedere dag na de tweede voeding van half 10/10 uur nog 4 uur met haar op de arm niets kan doen, tot ze wil slapen.
's Nachts vind ik dat ze het prima doet, maar overdag ben ik bang dat het niet goed gaat zo, maar ik weet niet wat ik kan doen om het te veranderen...
Veel knuffelen is natuurlijk geweldigEn wat dat betreft geniet ik ook van die uurtjes, stiekem
maar het is niet goed voor haar en voor mij, denk ik...
Omg Senna is alweer een máánd oudquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:56 schreef miss_sly het volgende:
het knuffelen is vast wel erg goed, dat bedoelde ik niet!
Ik vraag me gewoon af of 2-3 uur overdag slapen en de nacht van 11-6 met wakker voor een nachtvoeding voldoende slaap geeft voor een meisje van net 1 maand oud. En of het wel goed is dat ze bijna altijd bij ons in slaap valt, voor ze ergens te slapen wordt gelegd, als dat al gebeurt. Wanneer moet je met die dingen op gaan passen, omdat het een verwend kindje kan opleveren dat slaapproblemen heeft...
Joep is nu 15 weken, maar die valt ook nog regelmatig bij mij in slaap. Als ik echt zie dat hij heel moe is (soms komt dat bij Joep ineens zo plots... is ie kei blij, kijk ik even de andere kant op... is aan het snurken!) dan leg ik hem wel in bed en dan slaapt hij wel. Ik leer hem wel dat je slapen in je bed doet. Hier wordt dus ook absoluut niet in de box geslapen, want daar hoor je te spelen en dan ben je wakker. Maar goed, dat is mijn mening, want veel mensen laat hun baby wel in de box slapen en dat moet iedereen voor zich weten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja, innepin, al ruim 1 maand(gisteren een maand dus
)
oeke, hoe herkenbaar! Ik las net in een ander topic dat je naar het huiltje van je kind kunt luisteren om te horen hoe het huilt (jengelen, zeuren, mopperen, echt verdriet, oversturr) maar zo lang huilt Senna nooit. Zo gauw het niet meer pruttelen is, maar op huilen lijkt, heb ik haar alweer opgepakt. Inderdaad omdat je babies juist niet moet/hoeft te laten huilen. En ik vind het ook vervelend als ze huilt.
Misschien toch eens op gaan letten overdag, want ik zie soms echt dat ze moe is, dan gaapt ze, krijgt van die kleine oogjes, beetje rood rond haar oogjes, maar slapen doet ze dan dus niet. Misschien eens wat langer doorzetten dan.
dat hadden mijn woorden kunnen zijnquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:16 schreef seilram het volgende:
[..]
Joep is nu 15 weken, maar die valt ook nog regelmatig bij mij in slaap. Als ik echt zie dat hij heel moe is (soms komt dat bij Joep ineens zo plots... is ie kei blij, kijk ik even de andere kant op... is aan het snurken!) dan leg ik hem wel in bed en dan slaapt hij wel. Ik leer hem wel dat je slapen in je bed doet. Hier wordt dus ook absoluut niet in de box geslapen, want daar hoor je te spelen en dan ben je wakker. Maar goed, dat is mijn mening, want veel mensen laat hun baby wel in de box slapen en dat moet iedereen voor zich weten.
Ik probeer nu sinds 3 weken om Joep in zijn eigen bed te leggen overdag. Dus niet meer beneden in de kinderwagen en dat gaat prima. Ik laat hem ook geen uren bij mij slapen, zodra hij in slaapt valt, dan gaat hij naar zijn eigen bed. Soms wordt hij dan een beetje wakker en soms moet hij ook even huilen. Als dat huilen langer duurt dan 10 minuten dan ga ik weer kijken.
Maar ik weet ook niet precies hoeveel een baby moet slapen hoor miss_sly. Zolang Senna blij is, dan is er volgens mij voldoende slaap.
120, de kinderarts gelooft niet in 60 mg.... en daarbij, als je gaat doorsnijden weet je ook niet hoeveel mg er in de helft zit. Thijs is 4,5 kilo en die mag gewoon 120.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:50 schreef tessie het volgende:
Ahw wat sneu voor Danique zeg!
McLaura, Graeme heeft ook zo´n zonnebril, leuk he!
Watvoor zetpil gebruiken jullie voor na die prikjes? Dan haal ik die ook vast, Graeme moet dinsdag.
Bisonkitquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:25 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
houdt hij m op? ik heb een babybanz oid..maar die trekt ze gelijk van r hoofd
Het is ook vervelend als ze huilt, maar slaap is ook belangrijk! Dat heb ik me echt moeten voorhouden in die periode, en het hielp dat P. erbij was, dan deden we het samen. (lees: hij vooral en ik zat op mijn handen)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:53 schreef miss_sly het volgende:
Ja, innepin, al ruim 1 maand(gisteren een maand dus
)
oeke, hoe herkenbaar! Ik las net in een ander topic dat je naar het huiltje van je kind kunt luisteren om te horen hoe het huilt (jengelen, zeuren, mopperen, echt verdriet, oversturr) maar zo lang huilt Senna nooit. Zo gauw het niet meer pruttelen is, maar op huilen lijkt, heb ik haar alweer opgepakt. Inderdaad omdat je babies juist niet moet/hoeft te laten huilen. En ik vind het ook vervelend als ze huilt.
Misschien toch eens op gaan letten overdag, want ik zie soms echt dat ze moe is, dan gaapt ze, krijgt van die kleine oogjes, beetje rood rond haar oogjes, maar slapen doet ze dan dus niet. Misschien eens wat langer doorzetten dan.
Ik weet niet of het iets met oorzaak- gevolg te maken heeft. Ik heb gehoord en kan dat inmiddels wel bevestigen, dat een baby van 6 maanden een ik ben zielig huijltje kan opzetten als Mama/ verzorger weglopen. Het is voor hem/haar uitproberen wat er gebeurd. Jair doet dit nu ook, als iemand zich van hem weg draait. Zodra hij weer aandacht krijgt is het vaak alweer goed. Ik dacht dat je een baby zodra die dit punt (rond 6 maanden) had bereikt kon verwennen. Ik vindt het ondanks dit moeilijk hoe hiermee om te gaan. Ook al is het geen echt huiltje wil ik hem niet graag laten huilen. Soms probeer ik dan ook uit wat er gebeurd en stopt hij ook weer als hij merkt, dat het niet het gewenste effect heeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:15 schreef oeke het volgende:
Op de pufclub zeiden ze dat een baby pas echt oorzaak-gevolg kent na 11-12 maanden, en dus eerder niet verwend kan worden. Of dit waar is weet ik niet, maar voor mijn gevoel klopt het wel.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:12 schreef Lois het volgende:
Ik vind dat je het goed doet, en verwennen kan nu echt nog niet.
Probeer misschien eens door te zetten met laten pruttelen als ze gaat slapen maar alleen als het voor jou goed voelt. Als jij je er rot onder voelt moet je het niet doen en het gewoon over een tijdje nog eens proberen.
Aha... onze spruit is een kwart japansquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:07 schreef oeke het volgende:
Niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar op die cursus hadden ze het over 10-12 maanden bij het kaukasische ras en bij het negroide en aziatische ras lag dat eerder met 8 maanden ong.Daarom weet ik het nog zo goed, omdat ik dat zo apart vond.
Eerlijk gezegd vraag ik me af wat er precies te manipuleren valt op zo'n jonge leeftijd, dat ze de aandacht van mama of papa willen? Lijkt me normaal. Maar goed, Ko is nog maar 11 weken, dus misschien spreek ik straks anders.
Ha Ha. Hier hetzelfde verhaal. Ik zet s'nachts mijn wekker rond voedingstijd, omdat ik bang ben haar niet te horen nu ze in haar kamertje slaapt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 04:21 schreef Nijna het volgende:
Maakt die kleine een ruk van 5,5uur, lig ik al om 2 uur wakker...
Wat lief dat je aan haar denkt!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:42 schreef tessie het volgende:
Hoe gaat het nu met Danique, Fruppel?
Wij waren vandaag bij mn schoonouders op verjaardagsbezoek. En Graeme was daar voor het eerst heeft dus de hele middag en avond niet geslapen, omdat iedereen steeds naar hem ging kijken en leuk met hem wou doen enzo. En zelfs in de auto onderweg naar huis bleef hij wakker, want uit het raam van de auto kijken is ook al zo spannend (we hebben zelf geen auto, dus ook dat issie niet gewend). Nu is mn Lief hem boven zn laatste flesje aan het geven, en hopelijk kan hij dan wel slapen in zn eigen bedje, hij ziet er zooooo moe uit, zo sneu! Maar hij was gewoon zelfs nog vrolijk, ook al wassie zo moe
oooh wat herkenbaar.. ze kan zelf staan in de box en in r bed, ook nu het omlaag gezet is. maar ze wil tegen alles aan gaan staan..dus dan zet ik r af en toe zelf neer (tegen de bank enzo) en ze doet nu ook ministapjes (die nergens op lijkenquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:04 schreef Estrys het volgende:
Hij is maar 70 cm hoorOverigens kan hij zichzelf in het campingbedje niet optrekken want dat is te hoog maar als het maar even kan dan trekt hij zichzelf omhoog. Maar nu kan hij staan en als hij iets kan dan wil hij ook niks anders meer. Erg vermoeiend.
In de box heeft hij na twee minuten ook wel gezien.
Nou gaat hij weer naar bed want hij is aan het zeuren.
Nou die kunnen elkaar de hand schudden want Seb doet precies hetzelfde. Met kruipen inderdaad half op de voetjes gaan staan, alsof hij weg wil lopen. Zijn voetjes klappen niet meer dubbel. Het is nu net platvoet en zijn vriendjes. Platte voet en teentjes gespreid. En heel leuk is handjes vasthouden en achter hem staan en dan gaat hij lopen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:16 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
oooh wat herkenbaar.. ze kan zelf staan in de box en in r bed, ook nu het omlaag gezet is. maar ze wil tegen alles aan gaan staan..dus dan zet ik r af en toe zelf neer (tegen de bank enzo) en ze doet nu ook ministapjes (die nergens op lijkenwant te enthousiast) en toch ben ik er niet zo blij mee want volgens mij verpest ze haar pootjes zo.. (ze klappen vaak dubbel door dat enthousiasme) Het kruipen is nu overgegaan in sprongen..ze trekt haar knietjes onder haar, smijt haar kont omhoog zodat ze op haar voetjes staat en hupst zo verder. echt een kikker dus (het lijkt dat ze zelf wil gaan staan maar dat lukt r uiteraard niet als ze zich nergens aan op kan trekken. Frustratie alom) En dat koppie van seb boven dat bedje uit
Ik vind ze nog veel te klein om te staan.
Waar speelt Seb nu echt mee? Ik wil wat nieuw speelgoed voor haar kopen want alleen actiereactiespul vindt ze nu leuk (kubusjes die draaien als je erop drukt, wat geluidspul en lawaairammelaars) doekjes,bijtringen enzo doet ze niets meer mee
Als je je daar nu al zo bewust van bent, zal het heus wel goed gaan.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Dat had je goed gezien, oeke. En ik weet dat je gelijk hebt, dus ik ga daar meer proberen vanuit te gaan.
Ik vind het alleen erg moeilijk soms. Juist omdat wij maar 1 kind zullen hebben, wil ik echt heel hard proberen te voorkomen dat het een verwend nest wordt, voor haar, voor ons en voor de omgeving. En ik ben denk ik wat bang om daar te laat mee te beginnen, maar nu is denk ik ook wel erg vroeg.
Leuk!quote:Ik ga je trouwens pm-en, om iets af te spreken om te meeten deze week als het lekker weer is!
Drie dagen na Elin, Seb doet alles drie dagen na Elin. Maar hij is dan ook drie dagen jongerquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:27 schreef Urla het volgende:
Wanneer begonnen jullie kindjes trouwens met zichzelf op te trekken en staan.
Oooow herkenbaar, ik ga douchen als hij (nog) slaapt dus sochtends vroeg of tegen tien uur, of heel vaak gaan we samen in badquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:40 schreef tessie het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als je alleen thuis bent met je baby, en je wil douchen?
Ik kleed 's ochtends eerst Graeme aan, en dan leg ik hem in het wiegje op onze kamer en dan ga ik zelf douchen. Maar heel vaak gaat hij dan erg huilen, en dat vind ik ook zo sneu. Maar ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet doen....
Ik zet hem in de wipper, dat is oke, of lief is thuis en dan spelen zij met elkaar, of ik wacht tot hij slaapt. beetje die opties.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:40 schreef tessie het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als je alleen thuis bent met je baby, en je wil douchen?
Ik kleed 's ochtends eerst Graeme aan, en dan leg ik hem in het wiegje op onze kamer en dan ga ik zelf douchen. Maar heel vaak gaat hij dan erg huilen, en dat vind ik ook zo sneu. Maar ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet doen....
quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:38 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nou die kunnen elkaar de hand schudden want Seb doet precies hetzelfde. Met kruipen inderdaad half op de voetjes gaan staan, alsof hij weg wil lopen. Zijn voetjes klappen niet meer dubbel. Het is nu net platvoet en zijn vriendjes. Platte voet en teentjes gespreid. En heel leuk is handjes vasthouden en achter hem staan en dan gaat hij lopen.
Seb speelt met vanalles, als hij er maar mee op de grond of tegen de box kan slaanBij mijn ouders heeft hij zo'n trommeltje van FP, echt een heel oud ding (van mij geweest) ook een hit want maakt herrie.
Laatst heb ik bij Kruidvat een kiepautootje van FP gekocht met een rood plastic balletje achterin. Dat balletje is niet glad dus die rolt steeds een andere kant op. Dat is het ook helemaal, kruipt hij als een dolle stier achteraan. Zaterdag heb ik bij Ikea een speelmat gekocht. Want wij hebben tegels en dat is een beetje koud. deze:
[ afbeelding ]
En ik wilde nog even bedanken voor de post, Loisquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:12 schreef Lois het volgende:
Miss Sly het is echt zoeken naar een evenwicht tussen veiligheid en hechting bieden en een slaapritme ontwikkelen. Het is goed dat Senna lekker veel bij je is, dat heeft ze ook nodig en daarin kun je ze volgens mij niet teveel verwennen maar die slaapsignalen leren (her)kennen en op tijd in bed leggen is nog best een kunst.
Ik vind dat je het goed doet, en verwennen kan nu echt nog niet.
Probeer misschien eens door te zetten met laten pruttelen als ze gaat slapen maar alleen als het voor jou goed voelt. Als jij je er rot onder voelt moet je het niet doen en het gewoon over een tijdje nog eens proberen.
ik zet de wipper in de badkamer, leg elin alleen in haar pamper erin.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:40 schreef tessie het volgende:
Seb kan echt niet meer in de wipper, ja hij kan er nog wel in maar hij blijft er niet in, of ik moet hem met ducktape vastmakenquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik zet de wipper in de badkamer, leg elin alleen in haar pamper erin.douche zelf even, pak haar op zodat ze mee kan doen, daarna sla ik een handdoek om en kleed haar aan, leg r in r bed tussen de spijlen en dan kleed ik mijzelf aan
Gisteren heb ik per ongeluk een pamper meegewasseneen gebruikte, hoe stom is dat
ja die snoekduiken maakt ze wel maar ze vangt zichzelf nog redelijk opquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb kan echt niet meer in de wipper, ja hij kan er nog wel in maar hij blijft er niet in, of ik moet hem met ducktape vastmakenHij rolt zo met wipper en al om. Dus heb ik een traphekje, gaat meneer in zijn slaapkamer met een hekje. Of ja ging, want nu gaat hij zich optrekken aan alles en zonder judomatten lijkt me dat geen goed idee, in zijn eentje.
Seb gaat heel vaak plat op zijn gezichtMaakt hij weer een snoekduik naar een of ander speeltje. De eerste bloedneus is hier al een feit toen gaf hij mij een kopstoot maar mijn kin gaf niet echt mee. En ik hoorde vanmorgen een bons toen lief beneden was met Seb, ik zag een rode plek op zijn kin daarnet. Het is dat hij nog geen tanden heeft maar anders hadden ze vast al door zijn lip gezeten. Dat gaat nog wat worden... *Cursus kinder EHBO gaat volgen...*
Je mag vrijdag wel met mij mee hoorquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb kan echt niet meer in de wipper, ja hij kan er nog wel in maar hij blijft er niet in, of ik moet hem met ducktape vastmakenHij rolt zo met wipper en al om. Dus heb ik een traphekje, gaat meneer in zijn slaapkamer met een hekje. Of ja ging, want nu gaat hij zich optrekken aan alles en zonder judomatten lijkt me dat geen goed idee, in zijn eentje.
Seb gaat heel vaak plat op zijn gezichtMaakt hij weer een snoekduik naar een of ander speeltje. De eerste bloedneus is hier al een feit toen gaf hij mij een kopstoot maar mijn kin gaf niet echt mee. En ik hoorde vanmorgen een bons toen lief beneden was met Seb, ik zag een rode plek op zijn kin daarnet. Het is dat hij nog geen tanden heeft maar anders hadden ze vast al door zijn lip gezeten. Dat gaat nog wat worden... *Cursus kinder EHBO gaat volgen...*
Nou bij ons wel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:13 schreef Koningin het volgende:
Estrys, dat babyzwemmen is erg leuk
Ik doe het iedere week met Guus (om 09.00 uur) en hij vindt het heel erg leuk.
Samen met een vriendin van mij, heel gezellig.
Ze hoeven trouwens geen luier om in het water, alleen zwembroekje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |