Blijven toch Tukkers :-)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:04 schreef Mama_Mia het volgende:
* Mama_Mia vindt Freshy wel heel lief
En die handschoen vind ik ook echt super tof!
Ben benieuwd :-) tof om te hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:06 schreef Dawnbreaker het volgende:
trouwens ik zal proberen morgen een foto te posten van koemba toen ze 9 weken was, mijn broer heeft die, en die ligt nu al in bed.
Ik heb de 10.1MP foto nog. Kan d'r hoofdje croppen, maar word dan meer freaky denk ik :-)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:12 schreef ElisaB het volgende:
Wat een prachtige poes en wat een ontzettend mooie ogen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:04 schreef Mama_Mia het volgende:
* Mama_Mia vindt Freshy wel heel lief
En die handschoen vind ik ook echt super tof!
hoe kom jij nu weer op internet daarquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:14 schreef Lienzz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
terugkomend op de handschoen, deze hebben wij ook een keertje gekocht bij de dierenwinkel![]()
Ik dacht...heuj das ideaal, nu kan ik eindelijk ook eens met de poes van mijn vriend spelenzonder dat ze m'n handen open krabt
.
Maar ook dit bleek geen succes (zoals veel katten-speelgoed) het enigste wat af en toe succes boekt als ze genoeg energie heeft is de stok met elastiek en veertjes eraan.
Nog een tip wat Koemba ook heel leuk zal vinden is DE laserpen, beetje tegen de muur opschijnen en op de grond grote cirkels maken
wel ontopic blijven he dawnbreaker...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:05 schreef Dawnbreaker het volgende:hahah inderdaad goede serie. Dus jij bent een comedy central regular?
Moet jij niet gaan werken, uhmm slapenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:15 schreef Lienzz het volgende:
[..]
wel ontopic blijven he dawnbreaker...![]()
geen internet...dat is zo anno 1800quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
hoe kom jij nu weer op internet daar
Och ja je hebt gelijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:18 schreef freshy98 het volgende:
Comedy Central? Veronica zend het uit. Is ook een van de weinige dingen die ik op Veronica kijk trouwens.
Ik wist het niet! sorry poes, maar we gaan met z'n allen wel erg Offtopic nu he, lijkt wel een slowchat hierquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:19 schreef Lienzz het volgende:
[..]
geen internet...dat is zo anno 1800
Ja ik vind het ook heel goed, en kumba begint zich steeds meer op haar gemakje te voelen en ze eet/smult...dus wat willen we nog meer. Denk dat we erg tevreden moeten zijn met de vooruitgang die op dit moment zeer goed zichtbaar is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Moet jij niet gaan werken, uhmm slapen![]()
Anyway ik vind het super om te zien dat het zo goed gaat met freshy en koemba! wat jij?
Dank je. Iedereen trouwens. Erg vriendelijk allemaal :-)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:25 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook heel goed, en kumba begint zich steeds meer op haar gemakje te voelen en ze eet/smult...dus wat willen we nog meer. Denk dat we erg tevreden moeten zijn met de vooruitgang die op dit moment zeer goed zichtbaar is.
Denk alleen dat het "schrikkerige" niet 123 over zal zijn, omdat ze altijd al erg op haar hoede is geweest en gauw schrikt. Ze zal aan een hoop dingen natuurlijk ook nog moeten wennen, andere omgeving-geluid-geuren-personen etc.
Maar zeer zeker ook respect voor freshy
Trouwens, jij dacht dat het kumba was en niet koemba he.. je spreekt het in ieder geval uit als koemba. Hoe je het schrijft weet ik niet. weet jij nog waarvan de naam afgeleid is (ja verkorting van makoemba/makumba) maar waar komt dat vandaan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:25 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook heel goed, en kumba begint zich steeds meer op haar gemakje te voelen en ze eet/smult...dus wat willen we nog meer. Denk dat we erg tevreden moeten zijn met de vooruitgang die op dit moment zeer goed zichtbaar is.
Denk alleen dat het "schrikkerige" niet 123 over zal zijn, omdat ze altijd al erg op haar hoede is geweest en gauw schrikt. Ze zal aan een hoop dingen natuurlijk ook nog moeten wennen, andere omgeving-geluid-geuren-personen etc.
Maar zeer zeker ook respect voor freshy
Nou, toen van friends de tweede aflevering werd uitgezonden had ik al het idee dat ik naar een herhaling zat te kijken. Was er toen al wel van genezen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het zijn eigelijk hele goede series, maar ze zijn gewoon tevaak herhaald, waardoor ze overkill worden. Gelukkig blijft the simpsons ons met nieuwe content verwennen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het zijn eigelijk hele goede series, maar ze zijn gewoon tevaak herhaald, waardoor ze overkill worden. Gelukkig blijft the simpsons ons met nieuwe content verwennen
ik meen dat de naam afkomstig is uit een film van The Lion King, dat weet ik niet 100% zekerquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:27 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Trouwens, jij dacht dat het kumba was en niet koemba he.. je spreekt het in ieder geval uit als koemba. Hoe je het schrijft weet ik niet. weet jij nog waarvan de naam afgeleid is (ja verkorting van makoemba/makumba) maar waar komt dat vandaan?
Ook Tukkers die in het westen wonen? ;-)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:03 schreef Mama_Mia het volgende:
Tukkers zijn tof en poezenliefhebbende tukkers helemaal
En ik ga die handschoen ook maar eens kopen
Hopelijk slaapt Kumba/Koemba vannacht lekker op je bed! Niet schoppen morgenochtend als je wat met je voeten voelt spelen he
Het zwijn Pumba dan toch zeker, net zoals het Kumba hoort te zijnquote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 07:54 schreef freshy98 het volgende:
Nou, ze heeft niet bij mij op bed geslapen, maar wel de hele slaapkamer verkent.
En ze heeft alles weer opgegeten, en uitgepoept.
Die foto's zijn toch ook nog van bij het oude baasje?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:37 schreef Atreidez het volgende:
Zo, lijkt wel of ik een week niet heb gekeken nu ik die foto's zieDat ze dat lekker vind, die berliner. Zij liever als ik. Toch blijft het een kat met de mooiste groene ogen die ik tot nu toe heb gezien
Aye.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Die foto's zijn toch ook nog van bij het oude baasje?
Behalve die onderste achter de spullen?
Volgens mij heb ik een post gemist over het missen van haar groene ogen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:35 schreef Atreidez het volgende:
Oh, heeft Freshy die groene ogen er niet bij gekregen dan?
Anders moet je gewoon de deur dichthouden s'nachts (en als ze wat meer gewend is, kan dit de volgende stap zijn)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:05 schreef freshy98 het volgende:
Ah zo. Zou leuk zijn :-)
Hoop alleen dat ik vannacht wat meer slaap dan afgelopen nacht...
Freshy...ik zou haar nu niet alleen maar berliner boterhamworst gaan geven, katten zijn best slim en misschien denkt ze dan "als ik nu weer niet eet, krijg ik vanavond weer lekkere worst"quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:49 schreef freshy98 het volgende:
Ok, rund en hart wil ze nu niet, maar Berliner boterhamworst gaat er prima in.
Ook wat water er naast geschoven (onder het bed,samen met de boterhamworst) en ze eet en drink gretig nu...
Die ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 04:13 schreef freshy98 het volgende:
[..]
Ook Tukkers die in het westen wonen? ;-)
Dan is er nog hoop. Nu nog Tukkers in het westen tegen komen...quote:
Ze is gewoon nog een beetje verlegenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:56 schreef freshy98 het volgende:
Ik heb vannacht heel wat beter geslapen dan de nacht ervoor.
Vlak nadat ik naar bed ging hoorde ik haar al op de kattenbak zitten.
En daar heeft ze aardig bezig geweest gezien de hoeveelheid poep ik ik kon weg scheppen.
Plas kon ik niet echt vinden, maar dat kan aan mij liggen.
Anyway, ik heb de deur dicht gedaan toen ze de slaapkamer uit was.
Eten drinken heeft ze vannacht netjes in de keuken gedaan.
Bakje met eten was helemaal leeg. Kwart kuipje kip en kalkoen van de Plus.
Wat ik nu wel apart vind is dat als ik haar probeer te aaien, dan probeert ze tussen de twee oude computers in te kruipen, en als dat niet lukt probeert ze zelfs weg te lopen.
Net zover dat ik haar niet kan aaien zeg maar. Ze geeft wel kopjes aan de machines en de subwoofer die er naast staan.
Weet niet precies wat dat betekent nog...
Dat betekent dat ze wel wíl, maar nog niet durft. Komt goed!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:56 schreef freshy98 het volgende:
Weet niet precies wat dat betekent nog...
Ik snap wat je bedoelt. Zeker niet raar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:41 schreef Poeke het volgende:
Dat van dat zitten is een goede tip. Kun je niet op de grond zittend tv kijken of zo als je vrij bent?
Eigenlijk denk ik ook dat je haar beter gewoon haar gang een beetje moet laten gaan. Omdat je (logisch natuurlijk) zoveel met haar bezig bent, voelt ze zich misschien wat bedreigd. Ik denk dat als je niks van haar verwacht en rustig je eigen ding doet en haar een beetje negeert, ze misschien wel sneller uit haar schulp kruipt..
Of zeg ik nu iets heel raars...?
Ze is verliefd, maar speelt hard to getquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:48 schreef nokwanda het volgende:
Stiekem vindt ze je best voorzichtig leuk
Ze zijn vreselijkquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:19 schreef freshy98 het volgende:
Women
Toch wel Alliance he? Van het geluid van een orc of undead zou ik zelf ook onder t bed gaan zittenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:51 schreef freshy98 het volgende:
Zit hier nu in de computerkamer ff WoW te spelen.
Sneaked ze bijna meteen weg onder het bed...
Ja, herkenbaarquote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:11 schreef Atreidez het volgende:
Misschien onder de bank? Je hebt van die katten die gaan dan op hun rug liggen en lopen over de onderkant van de bank heen (if you know what I mean). Dat maakt echt een rot herrie
Dat doen die van ons onder onze boxspring.. Alleen 's nachts afstraffen gaat zo slecht, ik slaap er doorheen..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:11 schreef Atreidez het volgende:
Misschien onder de bank? Je hebt van die katten die gaan dan op hun rug liggen en lopen over de onderkant van de bank heen (if you know what I mean). Dat maakt echt een rot herrie
hahaha zeker aan het graven in de kattenbak als een gek?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:58 schreef freshy98 het volgende:
Ze durft steeds meer rond te lopen nu.
Althans, vanavond.
En ik geloof dat het krabben ook opgelost is.
Ik heb de krabpaal een meter verplaatst...
En ze probeert haar gepoep bij de onderburen te verbergen, via de kattenbak...
Idd. Komt geen eind aan lijkt het soms.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
hahaha zeker aan het graven in de kattenbak als een gek?
Dat idee had ik al. Viel me gisteravond echt op dat ze meer aan het durven is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
Denk dat jou redenatie al helemaal klopt. Ik denk dat ze nog een beetje te schrikkerig en niet genoeg aan jou gewend is, dat ze daarom blijft weglopen.
doet me goed om te horen, het zijn misschien kleine stapje maar het zijn stapjes. Elke dag zal het beter blijven gaan lijkt mij.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:23 schreef freshy98 het volgende:
[..]
Dat idee had ik al. Viel me gisteravond echt op dat ze meer aan het durven is.
Ze liep al de computerkamer in waar ik bezig was, ging op de kattenbak bezig. Prima dus.
die is wel GIGAquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:03 schreef freshy98 het volgende:
Zit er aan te denken om deze krabpaal te halen. Die ze nu heeft is wel heel klein en vooral laag.
Ja, teveel. Daarom dacht ik ik vertel mijn ervaring even.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:09 schreef freshy98 het volgende:
Er is zo veel keus in die dingen...
Zat net even bij d'r in de computerkamer. Eventjes spelen met het muisje, en toen liep ze naar mij toe.
ff snuffelen en dan weglopen. Op weg naar het eten volgens mij, maar aangezien ik haar achterna liep vluchte ze de slaapkamer in, en toen terug.
Toen ik weer zat kwam ze er weer voorzichtig aanlopen, en toen ging ze eten.
Alles is vrij snel op en toen liep ze terug de computerkamer in.
Heb wat foto's genomen, zal ze zo posten.
Ehm, ok. Ik begrijp deze vrouwen logica even niet. Was trouwens een knipoog....quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:26 schreef Harajuku. het volgende:
Weeeeeeeeell, ik houd me wel op de achtergrond hier vanaf nu
/Retard
Volgens mij heb ik je topic gelezen of iig ergens in een topic over je gelezen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:21 schreef Disana het volgende:
Ik vind dit echt een leuk topic om te lezen. Ben zelf ook bezig met alle vorderingen die mijn nieuwe kat (sinds vorige week donderdag) maakt.
Inderdaad. Dus nu hebben we Mathilda die het heel rustig aan doet en elke dag een stapje neemt. Gisteren zat ze voor het eerst bij mij op schoot, vanavond bij mijn vriend. We moeten wel rustig aan doen want ze trekt zich nog wel snel terug.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:54 schreef freshy98 het volgende:
Ah ja, dat topic heb ik vanmiddag nog gelezen.
Haha, ik las het ook netquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:19 schreef Harajuku. het volgende:
Katten met foto's #65
Oh kiek, deze heeft net de krabpaal gekocht die jij wil hebben.
Ben benieuwd hoe het vandaag bij jou is.quote:
Leuk he, hoe ook een volwassen kat nog kan veranderen! Onze Siep (11, woont sinds 3 1/2 jaar bij ons) was in het begin heel schrikkerig en op zichzelf, maar liet zich steeds meer aanhalen, ging ons steeds meer vertrouwen. En bijna een jaar geleden kwam ze ineens (eerst tot onze schrik eigenlijk) ook op schoot liggenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het vandaag bij jou is.
Die vorderingen zijn zo mooi om mee te maken. En zelfs na een jaar kan een kat nog nieuwe stapjes voorwaarts maken, zo veranderde mijn oude bescheiden PoePoe in een jaar van een nogal bedeesd beestje in een schreeuwende plek- en eten-opeisende feeks
Er zit wel een deur in, maar ze neemt best veel mee naar buiten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:04 schreef Atreidez het volgende:
Mat voor de kattenbak? Zit er geen deurtje in? Ze gaan hier ook flink tekeer in dat ding, maar er liggen af en toe een paar steentjes buiten, niet overdreven veel
Vind het zelf ook best knapquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:42 schreef nokwanda het volgende:
Ik vind het ook aandoenlijk om te zien hoe iemand zonder ervaring met katten nu vriendschap sluit, heel voorzichtig, met zo'n bange poes.
Dan weet je iig dat ze er vatbaar voor is isquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:30 schreef freshy98 het volgende:
Net wat Play Spray op de krabpaal gespoten.
Volgens mij iets te veelze lag aardig te flippen bij de paal.
Is nu wel over...
omdat ik ook nieuwsgierig ben!quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:40 schreef Harajuku. het volgende:
Hij gaat echt wel updaten hoor, wat zitten jullie hem steeds achter de broek aan
Voor mij ook niet duidelijk wat dat betekend. kopjes geven aan jou lijkt me heel positief, maar dat ze erna weer zich verstopt is vreemd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:18 schreef freshy98 het volgende:
We hebben het weekend overleefd.
Ze begon vrijdag- en zaterdagavond opeens wat rond te lopen om de bank waar ik op zit/lig.
Zelfs kopjes geven aan mijn elleboog die uitstak.
Ook begint ze nu af en toe om me heen te lopen als ik aan het lopen ben. Kopjes geven enzo.
Wat ik nog wel apart vind is dat ze rondloopt en alles, en dan terug gaat achter de oude PC's.
Als ik dan wat speel met d'r muisje dan reageert ze wel even, maar dan trekt ze zich terug of loopt de woon- of slaapkamer in.
Is me nog niet helemaal duidelijk wat dat betekent.
Vanmorgen zag ik dat ze een berg steentjes naar buiten had gewerkt. Heel fijn.
Kon ik dus opruimen...
Mijn nieuwe poes Mathilda trok zich ook tot voor twee dagen steeds weer even terug naar de stoel in de slaapkamer. Volgens mij is het een soort verwerking: nieuw stapje, uitrusten en overdenken. Nu na elf dagen doet ze dat niet meer, en ze kijkt ook steeds minder op van plotselinge bewegingen en geluiden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:18 schreef freshy98 het volgende:
We hebben het weekend overleefd.
Ze begon vrijdag- en zaterdagavond opeens wat rond te lopen om de bank waar ik op zit/lig.
Zelfs kopjes geven aan mijn elleboog die uitstak.
Ook begint ze nu af en toe om me heen te lopen als ik aan het lopen ben. Kopjes geven enzo.
Wat ik nog wel apart vind is dat ze rondloopt en alles, en dan terug gaat achter de oude PC's.
Als ik dan wat speel met d'r muisje dan reageert ze wel even, maar dan trekt ze zich terug of loopt de woon- of slaapkamer in.
Is me nog niet helemaal duidelijk wat dat betekent.
Vanmorgen zag ik dat ze een berg steentjes naar buiten had gewerkt. Heel fijn.
Kon ik dus opruimen...
Ziet er goed uit! Jullie worden nog wel vrienden; let maar opquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:04 schreef freshy98 het volgende:
Vanavond een paar foto's gemaakt van Koemba met mijn Blackberry. Helaas is de twede erg onscherp, maar geeft wel aan dat ze iig wat relaxter word in alles.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zal wel blij zijn dat je thuis bentquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:09 schreef freshy98 het volgende:
Ja, er staan wel ramen open.
En vooral die k*tkinderen onder maken veel lawaai.
Maar ze blijft wel rondlopen nu.
Bij Mathilda (12e dag hier) gaat het ook op en neer, dat is niet raar hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:11 schreef freshy98 het volgende:
Zo goed als het vanmorgen ging zo anders is het nu.
Uiteraard zat ze achter de oude computers, maar ook het in de woonkamer lopen ging weer op heel voorzichtige manier.
Bijna sluipend naar de voerbak.
Is dit normaal gedrag van een kat?
Alles wat geen brok is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef freshy98 het volgende:
Ik wissel af met zalm/forel, rund/hart, wild gedoe, etc.
Wel allemaal paté dus, en daarnaast heeft ze brokken.
Wat weer wisselt tussen adult en indoor.
Wat versta jij trouwens onder vleesprut?
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:12 schreef freshy98 het volgende:
is het normaal dat de ontlasting van een kat niet heel vast is?
Ik heb het idee dat het vrij slap is, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Ze loopt na het eten ook altijd meteen naar de kattenbak.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:22 schreef freshy98 het volgende:
Kom net thuis, ligt er iets in de deur opening van mijn slaapkamer.
Lijkt op iets wat ze uitgespuugd heeft.
Geen idee wat het verder kan zijn.
[ afbeelding ]
Het kattengras wat ik gehaald had zit in de bodem vol met schimmel.
Voor zover ik kan zien heeft ze er niet aangezeten, maar gooi het wel weg.
Was zo'n groen bakje van de pet's place.
Ze heeft overigens net wel gewoon alles opgegeten.
En ze heeft ook wel wat brokjes gegeten vandaan, en gedronken.
hehe als het dat is ben ik opgelucht :-)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:18 schreef nokwanda het volgende:
Zijn gewoon half verteerde brokjes. Die vinden we hier thuis ook vaak zat als er een eens te gulzig heeft gegeten.
Blij dat ik alles erg makkelijk kon verwijderen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:24 schreef nokwanda het volgende:kon er gister zo een opruimen van mijn nieuwe paarsgeverfde schapenvacht
Ik moet nog wat van die fleezedekens (volgens mij spel ik het verkeerd...) halen bij de IKEA.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
Hey freshy, haha super om te lezen dat ze al bij je op de bank komt liggen! moet je eens met een dunne deken op de bank gaan zitten (over je heen) komt ze er vast en zeker onder liggen.
Aan de andere kant zijn het nu geen temperaturen voor met dekens te gaan slepen
De ontlasting: Kan verschillen maar moet toch redelijk "vast" zijn. in ieder geval geen diarree. Daar heeft koemba wel al eens last van gehad in het verleden zoals mij bijstond, er daar waren pilletjes voor.
Dat op je mat lijkt inderdaad een beetje op iets wat uitgebraakt is. Kun je ook weinig tegen doen. Mijn kat doet dat op de raarste plekken, soms op bed half over mij heen
Ah oke, ik snap hetquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:40 schreef freshy98 het volgende:
Ik heb gisteravond wel wat foto's gemaakt, maar in de hoek is het zo donker dat er volgens mij weinig te zien is.
Een flitser wilde ik niet gebruiken omdat ik bang was haar dan weg te jagen.
Zal vanavond even kijken.
Fantastisch hoor. Straks, als je haar al jaren hebt en ze helemaal vertrouwd is, zul je deze eerste stappen niet vergeten zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:33 schreef freshy98 het volgende:
Dat vond ik ook. En het kwam niet eens echt nerveus over.
Wel wat rond kijken, maar ze sprong gewoon de bank op.
Echt blij mee :-)
Ja dat is verstandig. Ik heb nooit een kat gekend die het geluid van kinderen echt aangenaam vond.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:37 schreef freshy98 het volgende:
Dat idee had ik ook al ja :-)
Het stofzuigen was toch wel een heel grote ervaring voor d'r.
Ze heeft een hele tijd achter de oude computers gezeten, en liep net was weer richting de hal.
Maar die k*tkunderen met loeiende ouders (lege bovenkamer echo'd(spelling??)) schrikken haar wat af nog.
Is ook de reden dat ik die deur liever dicht heb. Hoor ik het wat minder.
Neej, nog niet gelezen. Zal zo even lezen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat is verstandig. Ik heb nooit een kat gekend die het geluid van kinderen echt aangenaam vond.
Leuk hoor. En, heb je al gelezen dat Wabbes terug is? Iedereen is uitgelaten.
Dank jequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat heb jij goed werk verzet zeg. En een prachtig beest.
Edit Westerse vrouwen zijn helemaal niet raar. Ik ben een geboren westerse maar woon al heel lang in Braboland en ik moest juist erg aan de mensen hier wennen.
Fantastisch, zo eigent ze zich steeds meer toe.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:19 schreef freshy98 het volgende:
Net tijdens het drinken halen tijdens een WoW raid haar voor het eerst betrapt op de stoel.
Althans, ik had haar daarnog neit eerder gezien.
Even geaaid. Vond ze heerlijk. Lag te kroelen en nagels overal in te zetten
Die stoel maakt me dat niet uit. En wat ook niet ver ofzo.
Misschien moet je het opbouwen: voor je haar aanraakt, eerst even je hand voor haar houden zodat ze weet dat hij er is, en zodat ze desnoods eerst even kan snuffelen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:30 schreef freshy98 het volgende:
Ja. Alleen aaien vind ze volgens mij nog wat eng.
Over de borst duikt ze helemaal in elkaar bijvoorbeeld.
Als ze voorbij loopt en ik haar rug probeer te aaien dan zakt ze helemaal in elkaar om maar door te kunnen lopen.
Geen idee wat ik daar bij moet denken.
Borst vindt onze kat ook niet zo fijn, is vlak bij de keel en dat is natuurlijk een 'enge' plek als je nog niet vol vertrouwen bent over degene die daar aan zit.. Verder klinkt het allemaal goed!quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:30 schreef freshy98 het volgende:
Ja. Alleen aaien vind ze volgens mij nog wat eng.
Over de borst duikt ze helemaal in elkaar bijvoorbeeld.
Als ze voorbij loopt en ik haar rug probeer te aaien dan zakt ze helemaal in elkaar om maar door te kunnen lopen.
Geen idee wat ik daar bij moet denken.
Zal ik doen :-)quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:17 schreef Poeke het volgende:
Ik lees nog graag je updates Freshy, dus doe maar deeltje 3
Wat makkelijk dat dat kan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:57 schreef freshy98 het volgende:
Unibody
Net de DA even gemailed met uitleg en vraag voor advies.
Voor mij iets makkelijker uit te leggen dat via de foon.
Het aaien op de rug is alleen als ze loopt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze zoekt je toch echt op. Je hand eerst laten ruiken is erg goed. Wij hadden ooit een kat waarbij je dat echt moest doen en verder kon ze op bepaalde plekken in huis echt niet geaaid worden. Dat waren haar veilige plekken en aaien was not done. Als klein meisje leerde ik zo wel omgaan met katten. Fire krimpt ook altijd in elkaar als je hem wil aaien als hij loopt. Dan lijkt het net een erg dikke dweil. Wellicht vindt Koemba/Kumba het niet prettig in open ruimte geaaid te worden niet veilig? En idd buiken vinden vele katten niet prettig. Hopelijk heeft ze alleen een beetje last van de warmt al kan natvoer wel diarree bevoordelijk zijn.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:04 schreef Atreidez het volgende:
Mijn poezen krijgen meer natvoer als dat, ook brokjes erbij en hebben wel vaste poep.. Dus het is helemaal niet zeker dat het daaraan ligt. Overigens eten ze in t wild ook geen brokjes, en is t alleen maar vlees
Goed. Veel katten krijgen slechte poep van veel natvloer. Natvoer uit de supermarkt is slechter dan de kwaliteitsbrok zou ik zeggen. Als je natvoer wil geven, haal dan iets waar niet teveel rommel in zit, dus natvlees van een duurder merk hoogstwaarschijnlijk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:04 schreef Atreidez het volgende:
Mijn poezen krijgen meer natvoer als dat, ook brokjes erbij en hebben wel vaste poep.. Dus het is helemaal niet zeker dat het daaraan ligt. Overigens eten ze in t wild ook geen brokjes, en is t alleen maar vlees
Daarom stond er ook een tongsmiley achter. Maar doen alsof je de oorzaak van de diaree ZEKER weet vanaf je stoel achter een pc slaat de plank ook behoorlijk mis imo. En ze eten gewoon grote blikken Felix, van de supermarktquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:10 schreef Harajuku. het volgende:
Natvoer gaan vergelijken met de natuur, dat slaat de plank zo volledig mis dat ik verder niet weet wat ik moet zeggen.
Ach, zeker weten. Kumba heeft een week, of 2, bijna alleen natvoer gegeten, lijkt me een heel logische oorzaak en zou dus eerst dat bekijken door minder te geven dan dat te laten wezen en allerlei andere dingen proberen te gaan zoeken. Of vind jij dat raar?quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:12 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Daarom stond er ook een tongsmiley achter. Maar doen alsof je de oorzaak van de diaree ZEKER weet vanaf je stoel achter een pc slaat de plank ook behoorlijk mis imo. En ze eten gewoon grote blikken Felix, van de supermarktBrokjes zijn wel hogere kwaliteit, IAMS.
Was zeker niet de bedoeling het helemaal uit te sluiten. Mijn ervaring zegt me dat diaree nogal verschillende stadia heeft, waar mijn katten ook wel iets minder vaste ontlasting hebben met bv. dit weer (veel water drinken), ze gaan ook altijd vol in de zon bv.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:15 schreef Harajuku. het volgende:
Ach, zeker weten. Kumba heeft een week, of 2, bijna alleen natvoer gegeten, lijkt me een heel logische oorzaak en zou dus eerst dat bekijken door minder te geven dan dat te laten wezen en allerlei andere dingen proberen te gaan zoeken. Of vind jij dat raar?
Ah, Jazz krijgt RC brok en elke avond een half zakje Iams natvoer. Die Iams bevalt me best
Nee, natuurlijk hoeft dat niet per se, maar grote kans dat het wel zo is. Waarom dan allerlei andere dingen gaan zoekenquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ook niet gezegd dat het door natvoer komt alleen maar dat het kan. Als je het niet vertrouwd altijd naar de DA diarree kan voor uitdroging zorgen en dat wil je niet.
* ferrari_rood spreekt uit ervaring mbt een kat met diarree
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |