abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71704981
Hallo daar,

Ik zit nu met 4 katten in mijn appartement. Nu is het zo dat er iedere keer nogal wat kattengrind voor de kattenbak ligt. Op zich kan ik daar wel mee leven. Echter vind ik de laatste tijd veel fijn grind terug in mijn bed. Daar ben ik uiteraard absoluut niet blij mee.

Een optie zou zijn om de slaapkamer af te sluiten, alleen hebben ze al niet superveel ruimte. Ik maak mijn bed iedere keer netjes op en overdag ligt er een kleed overheen. Hoe er zoveel onder het deken komt is me dan ook een raadsel. Zal wel nachts gebeuren. Het spreekt voor zich dat ik dit zo snel mogelijk opgelost wil zien want echt fris is het niet.

Ik heb al verschillende soorten grind geprobeerd maar blijkbaar nog niet de goede gevonden. Ik heb nu die van de C1000 zelf, thuismerk. Het probleem is dat ze tijdens het graven het grind een beetje vermalen en dat komt dan tussen die teentjes te zitten. Waarschijnlijk ligt het in heel het huis en valt het niet op omdat het zo fijn is. In bed is dat een ander verhaal.

Ook zat ik te denken aan een soort van hoogpolig kleed voor de kattenbak, alleen heb ik me daar nog niet in verdiept. Heeft iemand hier misschien nog suggesties?
Inf - Leaving in it's torturous wake nothing but vicious, cannibalistic, mutated, radiated and horribly disfigured hordes of satanic killers bent on revenge.
pi_71705036
Grover grit nemen zodat het niet meer aan de vacht/pootjes blijft hangen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71705227
Beste tip TS die van hierboven.
75 topics = FIN
pi_71705327
Van die houtkorrels nemen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:15:04 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71705334
Is het niet zo dat je het zelf je bed in neemt met al dat grind onder je voeten??
pi_71705456
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:14 schreef MAXTIJN het volgende:
Ideaal.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_71705578
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:14 schreef MAXTIJN het volgende:
Moet je wel elke dag even de boel verschonen (vooral de plasplekken) want anders vallen de korels teveel uit elkaar en slepen de katten het alsnog mee aan de pootjes. Als je elke dag even de bakken langsgaat en de boel verschoont is het inderdaad ideaal.
Optimist tot in de kist
pi_71705740
Bedankt voor de tips! Ik zal eerst dat grovere grind gaan proberen. Het kan niet dat ik het zelf mee neemt. Ik loop altijd op slippers in huis dus het moet echt bij hun vandaan komen.
Inf - Leaving in it's torturous wake nothing but vicious, cannibalistic, mutated, radiated and horribly disfigured hordes of satanic killers bent on revenge.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:43:02 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71705813
ik heb nu 15 jaar katten en ik weet zeker dat katten ergens geheime opbergplaatsen hebben voor kattegrid, zodat ze het op de meest willekeurige plekken kilometers van de kattenbak ineens kattengrid kunnen laten vallen

ik heb ook van alles gedaan, maar ik heb het opgegeven en los het met een kort maar duidelijk, klote katten op als ik weer eens op een kattegridje ga staan....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71707974
Probeer anders silicaatkorrels. Die zijn groter dan gewoon kattegrit en kunnen niet in kleine stukjes uiteen vallen. Ook zijn er matjes in de handel die je voor je kattebak kunt leggen zodat ze daar het grit eruit lopen.

Al kan Klonk ook best gelijk hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71709643
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:43 schreef Klonk het volgende:
ik heb nu 15 jaar katten en ik weet zeker dat katten ergens geheime opbergplaatsen hebben voor kattegrid, zodat ze het op de meest willekeurige plekken kilometers van de kattenbak ineens kattengrid kunnen laten vallen
Op dezelfde plek bewaren ze ook plukken haar die ze vrijelijk rondstrooien nadat je net het huis met stofzuiger hebt gedaan.
Optimist tot in de kist
pi_71728167
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Op dezelfde plek bewaren ze ook plukken haar die ze vrijelijk rondstrooien nadat je net het huis met stofzuiger hebt gedaan.
pi_71728626
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:33 schreef Cat22 het volgende:
Ook zijn er matjes in de handel die je voor je kattebak kunt leggen zodat ze daar het grit eruit lopen.
Dat zijn echt van die ultieme miskoopdingen. Meestal zijn die matjes net wat groter dan een A4tje en een beetje kat trekt recht vanuit de kattenbak een spurtje waardoor je als je alle pootjes goed over het matje zou willen hebben het beter kamerbreed kan leggen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:48:03 #14
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_71821250
Ik heb de ideale oplossing voor je.

Met zo'n loopmatje voor de kattenbak loopt ie alles meteen van zn voetjes.
Werkt ideaal.

Te verkijgen bij de betere dierenwinkel.

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:51:05 #15
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_71821334
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:48 schreef Robbiej het volgende:

Werkt ideaal.

[ afbeelding ]
Zoiets heb ik ook.. maar helaas... ik weet niet hoe ze het doen.. maar ik kom het nog steeds overal tegen.. net zoals de brokken die ze overal mee naar toe slepen om te verstoppen of zo.. of aan te bieden aan mij als ze graag het brokje willen ruilen voor het stukje vlees of kaas wat ik op mn bord heb liggen
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:28:40 #16
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71823950
meeste gaat er hier inderdaad ook af door het matje voor de bak, maar toch kom je het overal tegen, vooral onder het bed

Mjah, af en toe daar ook stofzuigen en klaar. En het bed voor je naar bed gaat ff schoonmaken, big deal.
pi_71825076
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:48 schreef Robbiej het volgende:

Werkt ideaal.

[ afbeelding ]
Perfect! Ga ik zeker proberen.
pi_71825449
Zijn die matjes ook gewoon niet verkrijgbaar als buitenmatjes voor gewoon huishoudelijk gebruik. Ik zie ze wel eens bij de Blokker, Action en consorten liggen, plastic matjes met van de schraappuntjes erop, minder fijn als je er met de blote voeten opstaat, vaak in het groen maar tegenwoordig ook in andere kleuren en hoogstwaarschijnlijk een fractie van de prijs wat een op maar gemaakt matje in de dierenwinkel kost (die goedkope matjes kun je gewoon op de maat knippen die je wilt hebben).
Optimist tot in de kist
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:57:17 #19
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_71857063
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:23 schreef trovey het volgende:
Zijn die matjes ook gewoon niet verkrijgbaar als buitenmatjes voor gewoon huishoudelijk gebruik. Ik zie ze wel eens bij de Blokker, Action en consorten liggen, plastic matjes met van de schraappuntjes erop, minder fijn als je er met de blote voeten opstaat, vaak in het groen maar tegenwoordig ook in andere kleuren en hoogstwaarschijnlijk een fractie van de prijs wat een op maar gemaakt matje in de dierenwinkel kost (die goedkope matjes kun je gewoon op de maat knippen die je wilt hebben).
Mijne was een tientje, ook niet om wakker van te liggen lijkt me.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_71859099
Die matjes heb ik zien liggen voor 2 euro en daar kun je er twee voor maken voor de kattenbak dus toch wel een behoorlijk verschil maar ja ik moet dan ook op mijn centen passen en geef het geld liever uit aan andere dingen die mijn katten nodig hebben, 8 euro verschil vind ik persoonlijk toch een heel bedrag.
Mijn katten zijn helaas senioren die de dierenarts helaas regelmatig nodig hebben dus elke besparing op dingen als matjes voor de kattenbak is meegenomen .
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')