JIj wel geloof ik, want het staat er niet inquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:11 schreef Kopbal het volgende:
Moeite met lezen?
Ik niet, jij wel he?quote:
Ten eerste het is niet mijn kat, maar van mijn broer, maar dit is niet zo thuis op internetquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:09 schreef Netsplitter het volgende:
En waarom moet ze weg?
En lees dit Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna! eens door.
De huidige leefomgeving is te druk voor de poes, ze is beter af in een rustigere leefomgeving.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
JIj wel geloof ik, want het staat er niet in
Fout gelezen dusquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:14 schreef Kopbal het volgende:
De huidige leefomgeving is te druk voor de poes, ze is beter af in een rustigere leefomgeving.
Zo lees ik het dan.
dat komt denk ik door de flitser van de camera. foto is NIET geshoppedquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Schattige poes om te zien, maar t lijkt wel of die ogen in de foto geshopt zijn ? Er zit groen op t ooglid, en aan de onderkant zitten een paar bleke pixels..
Het is dat ik er al 2 heb, de omschrijving zou goed bij mij thuis passen
Ik las het als in: niet terecht laten komen in een gezin met 5 kinderen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:14 schreef Kopbal het volgende:
[..]
De huidige leefomgeving is te druk voor de poes, ze is beter af in een rustigere leefomgeving.
Zo lees ik het dan.
Een koopappartement waar je geen binnenkat mag hebben?quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ze moet weg omdat hij een appartement heeft gekocht, en daarna pas ging informeren of er huisdieren mochten... dit mocht dus niet.
Het appartement ligt in een blok, en die hebben een gezamenlijke vereniging. en in het reglement staat dat er geen huisdieren mogenquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Fout gelezen dus
Ontopic maar weer
Overigens een prachtige poes
Overigens II: een appartement kopen en dan geen huisdieren mogen? Wie gaat daarover als ik vragen mag?
Boeie.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
... en in het reglement staat dat er geen huisdieren mogen
Geen idee, ik had hem ook al voorgesteld om Koemba gewoon mee te nemen, maar hij wil niet het reglement breken. Ikzelf zou m'n poes meenemen of in ieder geval van te voren informeren of ze meemagquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:23 schreef kasper het volgende:
[..]
Boeie.![]()
Om zo'n reglement doe je toch geen afstand van je huisdier?
Als hij dat beest niet naar buiten laat gaan, heeft toch niemand er last van?
Of mogen er in dat gebouw geen poezen achter het raam te zien zijn?
Geen idee, alhoewel wij zelf ook een kat hebben. Als ze elkaar zien buiten blazen ze meestal allebei een keer maar mijn kat rent dan op Koemba af, waardoor Koemba meestal vluchtquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:53 schreef ElisaB het volgende:
Nog wel een boeiende vraag: heb je enig idee of ze met andere dieren kan?
Nee, dat vond ik zelf ook op de foto, ze is juist slank en weegt ook ongeveer de helft van mijn kat (dat is de werkelijke dikzak)quote:
Zielig voor hem.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Nee, dat vond ik zelf ook op de foto, ze is juist slank en weegt ook ongeveer de helft van mijn kat (dat is de werkelijke dikzak)
Voor die dikke dat ie t mee moet zeulen, voor jou omdat diabetes en/of nierfalen aardig aan de prijs is.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
voor wie? voor onze dikke of voor de dunne?
nouja, ik was pas bij de dierenarts met haar en die zei dat ze redelijk dik was maar nog niet obesitas dik (5 kg grens voor poes)quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Voor die dikke dat ie t mee moet zeulen, voor jou omdat diabetes en/of nierfalen aardig aan de prijs is.
Hier stond ook een dergelijke bepaling in de huisregels. Dat was meer bedoeld dat je er geen halve dierentuin op nahoudt, of 100 duiven of zo. Een binnenkat was/is geen probleem.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Geen idee, ik had hem ook al voorgesteld om Koemba gewoon mee te nemen, maar hij wil niet het reglement breken. Ikzelf zou m'n poes meenemen of in ieder geval van te voren informeren of ze meemag
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:20 schreef MarjoleinA het volgende:
Als ik je broer was zou ik het nog eens navragen bij de VVE voordat ik mijn huisdier weg zou doen
Klinkt voor mij dat hij nu een excuus heeft om zijn huisdier te dumpen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik had het hem ook al gezegd, maar hij zegt dat hij niet wil beginnen met overtreden van de regels. Beetje raar maar ik vond hem nooit een type voor een huisdier.
Nou google maar eens, het is veel voorkomend dat zoiets is opgenomen door een VVE. Of jij gelijk hebt met je redenering durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Klinkt voor mij dat hij nu een excuus heeft om zijn huisdier te dumpen.Hopelijk zit ik fout met deze redenering.
Maar een VvE waar geen huisdieren zijn toegestaan? Rare situatie en als het om mijn kat ging was die mooi meeverhuisd, als ik die bepaling vóór de koop had gemist.
Ik hoop voor de poes dat ze wel ergens goed terecht komt, en voorwat betreft je 'broer' zou ik zeggen voordat ie weer een huis koopt lees eerst het regelement of laat een volwassenen hem begeleiden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Nou google maar eens, het is veel voorkomend dat zoiets is opgenomen door een VVE. Of jij gelijk hebt met je redenering durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen.
Maar ontopic: is er iemand die deze poes kan helpen aan een onderkomen?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:17 schreef Tahiti het volgende:
....of laat een volwassenen hem begeleiden.
opzich denk ik dat dat uitstekend zou gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:32 schreef freshy98 het volgende:
Ik zit al een tijdje te denken om een kat in huis te nemen.
Misschien dat Koemba wel een kat is voor mij om mee te beginnen, maar heb wel wat vragen.
Ik twijfel nog tussen een of twee katten. Kan Koemba goed alleen zijn, of zou het verstandig zijn er iets later nog een bij te nemen? Een kitten bijvoorbeeld. Zo dat ze niet de hele dag alleen zit.
Kan Koemba hier mee overweg of is het verstandiger haar alleen te laten?
Ik werk 4 dagen in de week en ben dan weg van ongeveer 8.30/9 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds.
Om de week heb ik 4 dagen weekend en ben meestal wel thuis.
Zoals wel duidelijk is denk ik, heb ik weinig ervaring met katten. Behalve dan die van vrienden enzo.
Maar ik denk er zeker niet te licht over!
Wat betreft omgeving, ik ben single met een eigen huis. Over het algemeen is het rustig in mijn huis.
Ik woon in Den Haag, Tukker van afkomst.
Koemba komt de laatste maanden wel buiten, (10 meter van de voordeur af verder niet) maar ervoor is ze altijd binnen geweest. Het is natuurlijk altijd beter voor een poes als ze buiten kunnen, maar koemba is niet echt een kat die naar buiten moet. Er ik zie liever dat ze bij iemand binnen komt te zitten die om haar geeft dan dat ze naar een asiel wordt gebracht. Daarnaast gaat ze altijd maar heel even naar buiten, en gewoon in de achtertuin. Ze is geen kat die veel buiten is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:28 schreef freshy98 het volgende:
Is Koemba gewend om buiten te leven, want dat had ik niet echt in gedachten.
Ik woon op de 2de verdieping van een portiek woning met alleen aan de achterkant een balkon.
De deuren kan ik niet open laten staan want dan slaat alles keihard dicht. Het idee dat de zware deur dichtvalt met een kat er tussen lijkt mij niet erg fijn.
Een andere reden is dat er volgens mij al aardig wat katten in de buurt rondlopen.
In ieder geval poesen gezien de krolsheid van een er van om 4 uur in de ochtend.....
Limburg op zicht maakt mij niet uit, maar moet wel met de trein komen.
Wellicht kan ik beter een auto huren die dag.
Oh, aangezien ik nog nooit katten heb gehad heb ik dus ook geen kattenbak, krappaal, etc.
Zijn dat dingen die ik kan overnemen van je broer?
Met touw moet je wel een tuigje gebruiken, als ie dan over het balkon bungelt hangt ie zichzelf nog niet *gelijk* op.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:56 schreef freshy98 het volgende:
Ik zal haar zeker de eerste tijd niet buiten laten.
Ik heb laatst een soort touw ofzo gezien waarmee een kat vast zat in de tuin zodat die niet weg liep.
Een net kan ook. Zal eens kijken.
Ah dank je. Ik had op die andere link wel wat verder gezocht maar zag alleen spandingen staan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:03 schreef Harajuku. het volgende:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/kattennet
Hier netten in allerlei soorten en maten.
Ja, uiteraard een tuigje dan. Iets van een kleine sluiting zoals bij bregbeklimmem moet lukken gok ik zo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Met touw moet je wel een tuigje gebruiken, als ie dan over het balkon bungelt hangt ie zichzelf nog niet *gelijk* op.
Oh, en meeste sluitingen die aan de standaard touwen zitten zijn kut, daardoor had ik mijn kat al 2 keer op t dak, dus gewoon bij de Praxis of zo even een paar van die dingen halen voor een paar cent. Kost niets, en ze zijn kei goed
www.nettenlijn.nlquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:06 schreef freshy98 het volgende:
[..]
Ah dank je. Ik had op die andere link wel wat verder gezocht maar zag alleen spandingen staan.
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
www.nettenlijn.nl
Wij hebben daar een op maat gemaakt net vandaan en het werkt echt goed en het is betaalbaar. Zij leveren ook aan dierentuinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |