abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71942501
pi_71942508
Matige TT

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 09:50:58 ]
pi_71942549
Blij dat ik gister niet meer achter een computer heb gezeten. Heb net de eerste drie pagina's van het vorige topic terug gelezen, en het is precies wat ik dacht. Alsof we de titel al hebben verloren... Na drie wedstrijden! De meest gelukkige en vooral ook bevoordeelde ploeg heeft gewonnen gister.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_71942608
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:50 schreef Scorpie het volgende:
Matige TT
Uitverkoop! was misschien beter geweest ja .
-
pi_71942612
quote:
Matige TT
Het moet alleen wel gebeuren
pi_71942630
quote:
Matige TT
de verdediging ook...
pi_71942660
Gabri
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:01:38 #8
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71942691
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Blij dat ik gister niet meer achter een computer heb gezeten. Heb net de eerste drie pagina's van het vorige topic terug gelezen, en het is precies wat ik dacht. Alsof we de titel al hebben verloren... Na drie wedstrijden! De meest gelukkige en vooral ook bevoordeelde ploeg heeft gewonnen gister.
Logisch in de emotie van dat moment, de teleurstelling is bij mij in ieder geval heel groot. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn geld voor dit seizoen ook echt niet zet op een titel voor Ajax (voorafgaand aan het seizoen ook niet overigens), hoe zeer ik ook hoop dat ze hem wel binnen halen.

Feit blijft ook dat de tekortkomingen die we vorige seizoenen zagen ook nu weer aan het licht kwamen en dat baart toch wel ernstig zorgen. Logisch aangezien we nagenoeg dezelfde spelersgroep hebben, maar ik vrees dat we ook dit jaar te kwetsbaar zullen zijn om de titel binnen te halen.
Ik heb er trouwens alle vertrouwen in dat Jol op langere termijn wel progressie gaat boeken, maar de vraag is of hij volgend jaar niet opnieuw kan beginnen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_71942887
wat denken jullie trouwens over die stomp van de Zeeuw? Misschien geluk dat hij slechts geel heeft gekregen zodat hij niet geschorst kan worden n.a.v. tv-beelden of was geel gewoon de terechte straf?
pi_71942911
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:11 schreef reconnect het volgende:
wat denken jullie trouwens over die stomp van de Zeeuw? Misschien geluk dat hij slechts geel heeft gekregen zodat hij niet geschorst kan worden n.a.v. tv-beelden of was geel gewoon de terechte straf?
Je bedoelt het losrukken?
Want een stomp was het niet echt hoor.

Hij kan niet meer geschorst worden.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:12:31 #11
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71942914
quote:
Als ze van hem afblijven is er niets aan de hand. Hij rukt zich wel erg hardhandig los, maar ik zou rood wel heel zwaar gevonden hebben. Niettemin wel een domme actie.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_71942966
quote:
Ik vond dat hij redelijk goed weg kwam.

Geel was terecht, maarhet had ook zo maar rood kunnen zijn. De scheids zag het tenslotte niet (Wat wel ) en die PSV'er ging natuurlijk graag liggen. (wie was het ook alweer, Ooijer?)
pi_71943008
Persoonlijk ben ik ook een grote fan van Gabri, maar we moeten helaas vast stellen dat hij (sinds vorig seizoen?) meer geblesseerd dan inzetbaar is.
pi_71943073
Erg zonde van Gabri idd, de man had zo van waarde kunnen zijn. Maar zoals Dvm al terecht opmerkt, hij is vaker geblesseerd dan fit.
Toch gek dat ie van Jol mag vertrekken zonder dat hij hem heeft zien spelen.
-
pi_71943136
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:12 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je bedoelt het losrukken?
Want een stomp was het niet echt hoor.

Hij kan niet meer geschorst worden.
Volgens mij pakte De Zeeuw die bal zelfs af toen er nog niet gefloten was, en reageerde die Hongaar gewoon debiel.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71943182
quote:
Ik was er helemaal klaar voor! Een afstraffing, zoals vorig seizoen had ik niet verwacht; het zou in mijn ogen meer een schaakwedstrijd worden.
Ajax was voor mij vooraf ook niet de gedoodverfde favoriet, zoals zo velen mij afgelopen week via het internet wilden doen geloven.

PSV-Ajax is een wedstrijd, waar heel Eindhoven en omstreken zich al maanden op verheugt. Het is voor de gemiddelde Philips medewerker de wedstrijd van het seizoen. In de kantine van de eletronica-gigant worden tussen het broodje kroket en de gehaktbal door alleen maar gesproken over de wedstrijd van het jaar.

De glasblazer met 18 dienstjaren heeft het grootste woord, de spoeltjeswikkelaar, die ook inmiddels al 16 jaar wikkelt in plaats van zich ontwikkelt, heeft maar één hoop: Schop die Suarèz neer. De ploegchef van de TL-buizen divisie zegt dat hij nog wel wat gas over heeft en de uitzendkracht maakt een sissend geluid; hij doet er alles aan om een vaste aanstelling te krijgen bij Philips, omdat zijn gepensioneerde vader de uitvinder was van de gloeidraad.

Dit alles om maar even aan te geven in wat voor inspirerende omgeving de supporters van PSV leven. Geen wonder dat ze aanhanger zijn van de club van het counter voetbal. Als het arrogante Ajax op bezoek, komt dan willen ze die 90 minuten lang weg counteren. Helaas liep het dit jaar anders.
Dit jaar kwam Ajax naar Eindhoven met een strijdplan, dat leek op de loopgravenoorlog van WO I. Martin Jol zal gedacht hebben aan de zeven punten voorsprong, die een sneaky overwinning hadden kunnen opleveren. Meestal komt Ajax namelijk naar Eindhoven om weer een paar punten in te lopen op de Eindhovenaren.

Dat keepen een apart vak is, daar zijn ze na het tijdperk Gomes wel achter gekomen in Eindhoven. De Zweed Isakson kan de Braziliaan niet snel doen vergeten, want hij hielp Suarez al in de tweede minuut aan zijn vierde seizoenstreffer. Het begon dus perfect, want PSV kon niet meer lekker achterover gaan leunen en moest het spel gaan maken.
Ik ging er eens lekker voor zitten op het puntje van mijn stoel en dit ben ik ook 90 minuten blijven doen. Er ontspon zich een prachtige wedstrijd en als ik neutraal was geweest, was ik getuige geweest van een legendarische wedstrijd.

Ik ben echter niet neutraal, ik ben een Ajacied, die zijn godenzonen het liefst via magistraal voetbal zijn opponent ziet vernederen. Als dit in een uit-wedstrijd even niet lukt, geldt voor mij ook gewoon het resultaat.
Onnodig werd echter tot tweemaal toe een voorsprong uit handen gegeven en aan het einde van het schouwspel stonden de Ajacieden zelfs met lege handen.

Was het de verdienste van PSV? In mijn ogen niet helemaal, een gelijkspel was rechtvaardiger geweest. Was het warrige fluiten van Pieter Vink de reden dan? Nee, zelfs dat niet, want dat zijn we van hem gewend. Je moet zelf zo goed spelen, dat Pieter niet meer van invloed kan zijn. Deze ex-militair is toch alleen maar met zichzelf bezig; is mijn loopje wel goed, kom ik arrogant genoeg over, steken de gele en rode kaart wel voldoende uit mijn borstzakje? Kortom, hij is met alles bezig, behalve met het spel. Zo kan het dus gebeuren dat je strafschoppen wegwuift, Bakkal niet Wielaert met twee handen een duw in de rug ziet geven, het vrij worstelen van Ooijer niet bestraft met de straf die erop staat. Pieter Vink ontwikkelt zich niet als scheidsrechter, terwijl dit toch zijn vak is! Waar lag het dan aan dat Ajax niet met minimaal een punt uit Eindhoven vertrok? Misschien toch gewoon domme pech?

Nee, het heeft met de ontwikkeling te maken van Maarten Stekelenburg. Maarten wordt volgende maand 28 jaar en staat sinds 2002 bij Ajax onder contract. De laatste 5 jaar is Maarten eerste keeper van Ajax. Hij maakte indruk in 2002 tijdens de halve finale van de KNVB-beker tegen FC Utrecht. Maarten had katachtige reacties op de lijn en het zag er spectaculair uit; de gelijkenis met Edwin van der Sar werd snel gemaakt.

Maarten was jong en mocht fouten maken, zo ook in 2004 toen hij in de uitwedstrijd tegen Macabbi Tel-Aviv in de poule-fase van de Champions League keihard de bal tegen de rug van Johnny Heitinga schoot en de bal in het doel zag verdwijnen. Het betekende de uitschakeling in de poule.
Maarten moest zich verder ontwikkelen en werd als derde doelman aan het Nederlands elftal toegevoegd, om onder Edwin van der Sar verder te leren en te werken aan zijn zwakke punten. Het schortte nog aan de coaching, één tegen één situatie’s en het heersen in het strafschopgebied bij voorzetten en hoge ballen.

Marco van Basten zag het vorig jaar al en in de wedstrijd tegen PSV kon heel Nederland het zien: Maarten stokt in zijn ontwikkeling. Maarten pakt nog steeds geen punten voor Ajax, zoals zijn voorgangers dat wel deden. Hij heerst nog steeds niet in het strafschopgebied en zijn coaching laat nog steeds te wensen over.

Zowel bij de derde als de vierde goal van PSV ging hij niet vrijuit. De knal van Dzsudzsak mag er vanuit die plaats natuurlijk nooit in. Zelf gaf de Hongaar in het interview achteraf al aan wat het geheim was: de trap was bedoeld als voorzet bij de tweede paal! Juist precies waar Maarten zich al jaren verder in had moeten ontwikkelen!

Bij de vierde goal van PSV werd er een voorzet gegeven, die binnen het doelgebied eindigde. Ik heb als amateurkeeper al geleerd dat ballen in het doelgebied voor de keeper moeten zijn, zeker omdat je als keeper een beschermde status hebt. Op je lijn blijven plakken betekent zeker dat je kansloos bent! Maarten deed het laatste en bracht daardoor Wielaert in de problemen, want die was vogelvrij verklaard.

In Eindhoven weten ze als geen ander hoe belangrijk een keeper voor je elftal kan zijn. Gomes heeft ze 4x achter elkaar de titel bezorgd, door in positieve zin beslissend te zijn. Keepen is het beroep van Maarten Stekelenburg; in dat beroep moet hij zich verder ontwikkelen. Anders eindig je als de gemiddelde PSV-supporter: spoeltjeswikkelaar met een dienstverband van 16 jaar bij Philips.
Zit wel een kern van waarheid in. Ik besefte niet dat Maarten al 28(!) is. Het lijkt me een goede zaak om deze winter op zoek te gaan naar een nieuwe keeper. Relatief gezien heeft Groningen een goede keeper en zelf vind ik Romero een topaankoop. Die gast kostte niets en heeft afgelopen seizoen wel punten gepakt voor AZ. Er lopen genoeg keepers rond, maar die luie scouting moet eens wat gaan doen.

Bron: Ajax1.nl
quote:
PSV heeft de zwakte van Ajax genadeloos blootgelegd." Dat is de mening van De Telegraaf en ook van de andere ochtendkranten op maandag.

"Oude gebreken Ajax komen aan oppervlakte", wijst ook de Volkskrant na de 4-3 zege van PSV op Ajax op de defensieve zwakheid van de Amsterdamse ploeg.

"Het is de reden dat ze in Amsterdam al vijf jaar geen kampioen meer zijn geworden", voegt AD Sportwereld toe. Vooral Robbie Wielaert moet het ontgelden.

Wielaert

"Routinier Wielaert (30), van wie wordt verlangd dat hij orde aanbrengt en zijn verdediging leidt, schiet domweg tekort in wedstrijden die ertoe doen (…) Ook de debuterende Kameroener Atouba (26) liet een verre van vlekkeloze indruk achter", aldus de Volkskrant.

"Met Rob Wielaert en Toby Alderweireld in het hart van de defensie lijkt het kampioenschap ver weg en Champions League-voetbal daarmee ook", meldt De Telegraaf.

Van Hanegem

Willem van Hanegem wijt het falen van Ajax in AD Sportwereld niet alleen aan de defensie: "Wat Ajax betreft ben ik deze week zo klaar. Ik miste op het middenveld werkelijk iedere creativiteit. Ik zag allemaal goede, harde werkers, maar niemand met intelligente ingevingen."

De Kromme pleit voor Ismail Aissati in de basis bij Ajax en is lovend over PSV: "De topper tussen PSV en Ajax was een van de mooiste confrontaties die ik ooit heb gezien. Dat kwam volledig door PSV."
http://www.nusport.nl/ere(...)t-domweg-tekort.html

[ Bericht 65% gewijzigd door Dvm86 op 17-08-2009 10:30:09 ]
pi_71943198
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:00 schreef Wooldoor het volgende:
Gabri
Gabri, Lindgren
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_71943248
De Zeeuw rood?? Eerder Ooijer die Suarez natrapt. Wat een kansloze idioot is dat toch, die Ooijer...
In Southern Sun
pi_71943266
waarom toch iedere keer die verdedigers
Dit is het falen van een elftal.

En ik blijf erbij dat een goede, balvaste, spits de hoogste prioriteit heeft.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:31:37 #20
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71943327
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:28 schreef marcb1974 het volgende:
Ben ik grotendeels wel met je eens, neemt niet weg dat we wel een rots in de branding missen achterin; de leider die Wieleart had moeten worden maar niet is omdat hij het moeilijk genoeg met zijn eigen functioneren heeft.
pi_71943336
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:28 schreef marcb1974 het volgende:

En ik blijf erbij dat een goede, balvaste, spits de hoogste prioriteit heeft.
Waarom denk je? Omdat Ajax het jaar-op-jaar verzuimt om te investeren in verdedigers. Grygera, Chivu en Escude zijn de laatste fatsoenlijke verdedigende aankopen geweest. Verdedigers hebben prioriteit nummer 1. Daarna een balvaste spits en als laatste een creatieve middenvelder.

Edit: is er ergens een site met statistieken? Ben wel benieuwd hoeveel tegendoelpunten Ajax in de afgelopen seizoenen heeft gekregen. En vooral met Steek in het doel.
pi_71943420
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:32 schreef Dvm86 het volgende:

Edit: is er ergens een site met statistieken? Ben wel benieuwd hoeveel tegendoelpunten Ajax in de afgelopen seizoenen heeft gekregen. En vooral met Steek in het doel.
Stuur een PM naar Raymania, die heeft zoiets vast wel in zijn overzichten staan.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:38:41 #23
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71943452
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:32 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Waarom denk je? Omdat Ajax het jaar-op-jaar verzuimt om te investeren in verdedigers. Grygera, Chivu en Escude zijn de laatste fatsoenlijke verdedigende aankopen geweest.
Grygera en zeker Escude waren ander ook niet bepaald onomstreden. En de start van Chivu was ook niet geweldig, die had ook aanlooptijd nodig. verdediger zijn bij Ajax blijkt ontzettend moeilijk, en dat ligt niet alleen aan de spelers die er staan.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:39:20 #24
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71943462
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Erg zonde van Gabri idd, de man had zo van waarde kunnen zijn.
Dat valt wel mee, want ik vind hem niet significant beter dan de Zeeuw of Enoh. Op welke positie had hij dan van waarde kunnen zijn?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_71943463
Inderdaad. Natuurlijk lopen er twee tegen elkaar op, en natuurlijk laat Atouba een paar keer zn man lopen. Maar dat begint natuurlijk voorin al. Waarom kon die Manolev constant zonder zn man opkomen?

Anyway, dit team kan gewoon nog groeien, en daarmee heb je een goede kans op de titel. Komende weken punten pakken en het vertrouwen herstellen. Het is geen topploeg, maar er is voldoende kwaliteit om mee te doen in het NL kampioenschap.

Wel mag er achter de schermen rustig nagedacht worden over aanvullingen natuurlijk..

On over dat creativiteit op het middenveld; hoe lang is dat nou al niet? Sinds vd Vaart en Sneijder weg zijn is er geen echt creatieve middenvelder weer geweest. Hoe vaak zie je Sulejmani en Suarez wel geen loopacties maken waarna het balletje toch maar weer breed gaat? Het is zo sloom allemaal. Bij gods gratie heb je technische spelers voorin lopen die wat kunnen forceren. Maar gisteren heb je maar weinig zelf gecreerd..

En nu over Escude en Grygera beginnen... die werden toch ook een partij afgefikt toen ze nog bij Ajax speelden. Net als Vermaelen regelmatig de schijtemmer over zich heen kreeg, en ik gisteren ook al weer de eerste weemoedige "hadden we Vermaelen nog maar" berichten las.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_71943651
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:36 schreef Rijpie het volgende:

[..]

Stuur een PM naar Raymania, die heeft zoiets vast wel in zijn overzichten staan.
De ontbrekende seizoenen zijn seizoenen waarin Stekelenburg maar 10 wedstrijden keepte en daarom geen realistisch beeld geven. Maar de statistieken spreken voor zich.

pi_71943653
Zonde van Gabri maar wel begrijpelijk, jammer van Lindgren - ook niet echt een slimme keus en raar van Oleguer; ik zou eerst een nieuwe verdediger halen voordat je hem weg doet...

De rest is wel begrijpelijk allemaal, ik denk alleen dat Sarpong het best had kunnen redden bij Ajax, maar niet in dit elftal momenteel. Gezien de namen die weg moeten of mogen, gaat er dus nog wel wat versterking komen her en der.
pi_71943669
Daarom weet ik zeker dat Honda flink wat creativiteit zal brengen... EN goals. .
Maar ik hoop vooral dat er een verdediger komt.. Liefst een Oostblokker of een Zuid Amerikaan.
Psv heeft Manolev gehaald, AZ had Moreno die het prima doet.. Toch kut dat wij dan niets kunnen vinden..
JOl moet toch wel iets in z'n netwerk hebben?
-
pi_71943726
Jezus wtf? Gabri wegsturen is hij wel goed bezig, ik geef toe hij is vaak geblesseerd maar wel van waarde. En Oleguer? Waarom? heeft hij de verdediging gezien met Wielaert tering man waarom zetten ze hem niet in de uitverkoop. Oleguer is stukken beter dan Wielaert.
AJAX AMSTERDAM!
pi_71943740
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zonde van Gabri maar wel begrijpelijk, jammer van Lindgren - ook niet echt een slimme keus en raar van Oleguer; ik zou eerst een nieuwe verdediger halen voordat je hem weg doet...

De rest is wel begrijpelijk allemaal, ik denk alleen dat Sarpong het best had kunnen redden bij Ajax, maar niet in dit elftal momenteel. Gezien de namen die weg moeten of mogen, gaat er dus nog wel wat versterking komen her en der.
Ja, dat vond ik ook al zo vreemd idd.
Hoe kan je een CV wegdoen als je er nog 1 nodig hebt? Vindt Jol hem dan echt ZO slecht? Of hebben ze al iemand klaar staan en moeten er eerst goed betaalde spelers weg?
-
pi_71943771
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:53 schreef bloodysunday het volgende:
Jezus wtf? Gabri wegsturen is hij wel goed bezig, ik geef toe hij is vaak geblesseerd maar wel van waarde. En Oleguer? Waarom? heeft hij de verdediging gezien met Wielaert tering man waarom zetten ze hem niet in de uitverkoop. Oleguer is stukken beter dan Wielaert.
Als er geen vervangers komen dan is het ''wtf'', over het algemeen komen ze beiden te kort voor Ajax.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:56:55 #32
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_71943791
Zou wel erg dom zijn om gabri EN lindgren te verkopen
Jawel, je keek.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:57:10 #33
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71943798
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:50 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

De ontbrekende seizoenen zijn seizoenen waarin Stekelenburg maar 10 wedstrijden keepte en daarom geen realistisch beeld geven. Maar de statistieken spreken voor zich.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, wat zegt het dan? Het zegt wat mij betreft alleen dat Ajax relatief veel tegendoelpunten krijgt. Ik vind Stekelenburg geen topkeeper maar vind hem niet slechter dan Boschker, ten Rouwelaar, Timmer, Aerts, Sinouh en Waterman die schijnbaar minder ballen doorlaten. Bovendien is een keeper die écht beduidend beter is dan Steek peperduur.
pi_71943804
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:55 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Als er geen vervangers komen dan is het ''wtf'', over het algemeen komen ze beiden te kort voor Ajax.
Vind ik reuze meevallen. Kom op zeg. Dan mag Wielaert ook wel ik het lijstje staan...
AJAX AMSTERDAM!
pi_71943818
Oleguer wegsturen en Wielaert hebben staan

Ik weet niet of gister hier het niveau van Wielaert is besproken. Maar wát een drama is dat zeg. Dat duwtje waar ie mee aan de kant werd gezet bijvoorbeeld
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_71943880
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:58 schreef Breach het volgende:

Ik weet niet of gister hier het niveau van Wielaert is besproken. Maar wát een drama is dat zeg. Dat duwtje waar ie mee aan de kant werd gezet bijvoorbeeld
Duwtje? Bakkal gebruikte 2 handen, da's net effe iets anders.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:02:24 #37
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_71943894
Oleguer breng ik hoogstpersoonlijk wel naar Omniworld, al moet er nog wel geld bij denk ik .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_71943898
Ik hoop zo dat Oleguer, Gabri en Lindgren blijven en het tegendeel bewijzen.
AJAX AMSTERDAM!
pi_71943908
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:02 schreef HeatWave het volgende:
Oleguer breng ik hoogstpersoonlijk wel naar Omniworld, al moet er nog wel geld bij denk ik .
Breng je Wielaert dan naar Hollandia?
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:03:58 #40
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_71943929
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:58 schreef Breach het volgende:

En dan nog 3 meter doorlopen Dat sloeg echt nergens op. En die goal dat hij en vd Wiel mekaar in de weg liepen was ook echt lomp.
#FreeHat
pi_71943968
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:03 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

En dan nog 3 meter doorlopen Dat sloeg echt nergens op. En die goal dat hij en vd Wiel mekaar in de weg liepen was ook echt lomp.
Had ie dan moeten doen? Bij ieder contact had Wielaert van het veld gemoeten.
In Southern Sun
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:05:51 #42
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_71943971
Ik hoor iedereen wel over dat er een verdediger (of 2) bij moet komen , maar ik weet geen haalbare verdediger.
En ik hoop dat Jol lekker weer 4-4-2 gaat spelen , dat zag IMHO beter uit.

Is Honda al binnen ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_71943982
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Had ie dan moeten doen? Bij ieder contact had Wielaert van het veld gemoeten.
Aan de andere kant rugdekking geven....
pi_71944006
4-4-2 lijkt me ook een veel beter systeem tijdens dit soort wedstrijden. Vanaf de zijkanten kwam nauwelijks of geen gevaar.
pi_71944007
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:01 schreef Nashje het volgende:

[..]

Duwtje? Bakkal gebruikte 2 handen, da's net effe iets anders.
Ja ja, en al die andere fouten waren zeker omdat ie geen 2e geel wilde pakken. Kom op zeg, alsof Rio Ferdinand niet 100 van zulke duwtjes krijgt in een wedstrijd. Wielaert is gewoon van het niveau subtop (waar hij gehaald is). En dan moet je er ook vanuit gaan dat je dat soort domme dingen erin houdt.

Maar goed. Na 3 wedstrijden hebben ze het al weer voor elkaar om elke hoop op een landstitel te laten vervliegen. Want laten we eerlijk zijn na 3 wedstrijden. Als Suarez er toch niet staat en zolang Aisatti er niet inkomt, is dit Ajax toch niks waard.

Prima dat ze niks (althans niks noemenswaardigs) aankopen in de zomerperiode. Maar na 3 wedstrijden denk ik daar dus niet meer zo over, het is gewoon dramatisch wat daar achterin staat. Van die 4 gasten achterin verdient alleen Blackcard Greg een voldoende. En dat zegt misschien al wel voldoende.

Dit gaat weer een lang en zwaar seizoen worden
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_71944009
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nou, wat zegt het dan? Het zegt wat mij betreft alleen dat Ajax relatief veel tegendoelpunten krijgt. Ik vind Stekelenburg geen topkeeper maar vind hem niet slechter dan Boschker, ten Rouwelaar, Timmer, Aerts, Sinouh en Waterman die schijnbaar minder ballen doorlaten. Bovendien is een keeper die écht beduidend beter is dan Steek peperduur.
Boschker en Ten Rouwelaar pakken regelmatig punten hoor. Stekelenburg niet.
Al zou ik geen beter alternatief weten op dit moment, Vermeer is bij hoge ballen ook niet altijd even zeker.
-
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:08:28 #47
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_71944028
Onbegrijpelijk dat een vertrek van Lindgren, Gabri en Oleguer bespreekbaar is.
pi_71944038
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Aan de andere kant rugdekking geven....
Als vd wiel daar niet zo halfbakken verdedigd, hoeft Wielaert ook niet te kiezen.
In Southern Sun
pi_71944048
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Breach het volgende:

[..]

Ja ja, en al die andere fouten waren zeker omdat ie geen 2e geel wilde pakken. Kom op zeg, alsof Rio Ferdinand niet 100 van zulke duwtjes krijgt in een wedstrijd. Wielaert is gewoon van het niveau subtop (waar hij gehaald is). En dan moet je er ook vanuit gaan dat je dat soort domme dingen erin houdt.

Maar goed. Na 3 wedstrijden hebben ze het al weer voor elkaar om elke hoop op een landstitel te laten vervliegen. Want laten we eerlijk zijn na 3 wedstrijden. Als Suarez er toch niet staat en zolang Aisatti er niet inkomt, is dit Ajax toch niks waard.

Prima dat ze niks (althans niks noemenswaardigs) aankopen in de zomerperiode. Maar na 3 wedstrijden denk ik daar dus niet meer zo over, het is gewoon dramatisch wat daar achterin staat. Van die 4 gasten achterin verdient alleen Blackcard Greg een voldoende. En dat zegt misschien al wel voldoende.

Op basis waarvan verdient Gregory vd Wiel een voldoende?
pi_71944055
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Al zou ik geen beter alternatief weten op dit moment, Vermeer is bij hoge ballen ook niet altijd even zeker.
Michel Vorm is een toppertje, maar die zal niet echt zin hebben om naar Amsterdam te komen .

Lees net overigens op AT dat Jol met de zaakwaarnemer van El Hamdaoui zou hebben gesproken. Inhoud van het gesprek zou onduidelijk zijn..
pi_71944074
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Breach het volgende:

[..]

Gregory een voldoende? Heb je naar wedstrijden van vorig seizoen gekeken?
VdW was gister _veruit_ de zwakste op het veld. Hij werd aan alle kanten voorbij gelopen door Dzsudzsak.
En dan moet je toch minstens met geel het veld af in zo'n wedstrijd..Greg niet, die liet het allemaal maar toe.
1 CV en 1 RB als je het mij vraagt. Oh en Honda.

Overigens mag het drama in je post wel wat minder.. Alle hoop vervlogen als je uit verliest bij PSV? .
Ga lekker janken om 6 punten na 3 wedstrijden met Groningen en psv uit .
Echt he, sommige supporters .
-
pi_71944095
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

Op basis waarvan verdient Gregory vd Wiel een voldoende?
Als je ze moet waarderen op kwaliteit vind ik hem de enige die op dit moment in dit elftal thuis zou moeten horen. Wielaert kan het niveau niet aan. Alderweireld heb ik vertrouwen in, maar die moet je gewoon een seizoen of misschien wel 2 verhuren om hem ervaring op te laten doen. En die Atouba heb ik eigenlijk nu al afgeschreven.
pi_71944107
Misschien Oleguer wel weer gewoon in de verdediging proberen? Dat ging vorig jaar toch ook een tijd lang goed. Als hij niet speelde liepen we ook gelijk punten mis.
pi_71944114
Ik vind dat sommigen hier wel overdrijven. Het lijkt wel of we nu al geen kampioen meer kunnen worden . Volgens mij staan we nog gewoon 1 punt voor op PSV en staan we gelijk met AZ. We hebben gisteren dan misschien wel nipt verloren maar je moet niet vergeten dat PSV-uit de lastigste wedstrijd van het seizoen is.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:12:17 #55
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71944117
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:02 schreef bloodysunday het volgende:
Ik hoop zo dat Oleguer, Gabri en Lindgren blijven en het tegendeel bewijzen.
We zijn geen kroegelftal waarbij een vierde plek op de ranglijst een mooie prestatie is. De drie spelers die jij noemt hebben in principe kansen genoeg gehad, met Wielaert vervangen door Oleguer kan ik nog instemmen. Misschien past Gabri op een viermans middenveld, maar Lindgren is het gewoon niet. Het zijn sowieso geen van drieën zekerheidjes of belangrijke kwaliteitsimpulsen.

Hopelijk wordt er nog een écht goede CV gehaald, een scorende en creatieve middenvelder (Honda) en een fysiek sterke spits. Daarvoor zal er waarschijnlijk wel eerst verkocht moeten worden. En daarbij denk ik vooral aan de 10 controlerende/verdedigende middenvelders die wij in onze selectie hebben.
pi_71944132
Weet je, misschien was gisteren wel een totale off-day van het elftal en winnen we verder gewoon bijna alles
pi_71944153
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:12 schreef toma het volgende:
Ik vind dat sommigen hier wel overdrijven. Het lijkt wel of we nu al geen kampioen meer kunnen worden . Volgens mij staan we nog gewoon 1 punt voor op PSV en staan we gelijk met AZ. We hebben gisteren dan misschien wel nipt verloren maar je moet niet vergeten dat PSV-uit de lastigste wedstrijd van het seizoen is.
Ja dat was het voor VVV ook... PSV is een ploeg zonder scoringsvermogen. En dan krijg je gewoon 4 goals tegen. Tuurlijk komen er 2 uit een geniale vrije trap. Maar de makkelijkheid waarmee de rest ging zegt mij voldoende. Ajax wordt dit jaar géén kampioen. Tenzij er nog wat verrassingen worden aangekocht de komende 2 weken.
pi_71944191
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:09 schreef Nashje het volgende:

Michel Vorm is een toppertje, maar die zal niet echt zin hebben om naar Amsterdam te komen .

Lees net overigens op AT dat Jol met de zaakwaarnemer van El Hamdaoui zou hebben gesproken. Inhoud van het gesprek zou onduidelijk zijn..
Die heeft wel meer spelers onder z'n hoede, dus je kan net zo goed zeggen dat Jol met de zaakwaarnemer van Luigi Bruins heeft staan praten
pi_71944193
quote:

[..]

Dat is precies wat het zegt. Uiteraard komt dat ook door de verdediging. Maar zoals er geschreven staat in de column die ik hierboven heb gepost, Steek pakt geen punten en blijft dezelfde fouten maken. Hij is freaking 28! Het minste wat je mag verwachten van een club zoals Ajax is dat ze een keeper kunnen scouten. Groningen en AZ kunnen dat toch ook? PSV had hiervoor ook een prima keeper.
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:57 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Vind ik reuze meevallen. Kom op zeg. Dan mag Wielaert ook wel ik het lijstje staan...
Frappant dat hij niet op het lijstje staat, was hem even vergeten. Wielaert komt gewoon tekort en zie ik liever vandaag dan morgen vertrekken. Maar telkens komen we op hetzelfde punt: er is niets beters. Overigens zijn Gabri, Lindgren en Oleguer prima bankzitters.

Ik zou er niet rouwig om zijn als de oude garde Ajax eens gaat verlaten. Stekelenburg en Emanuelson mogen van mij weg.
pi_71944212
quote:
Exact.
In Southern Sun
pi_71944233
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:13 schreef Breach het volgende:

[..]

Ja dat was het voor VVV ook... PSV is een ploeg zonder scoringsvermogen. En dan krijg je gewoon 4 goals tegen. Tuurlijk komen er 2 uit een geniale vrije trap. Maar de makkelijkheid waarmee de rest ging zegt mij voldoende. Ajax wordt dit jaar géén kampioen. Tenzij er nog wat verrassingen worden aangekocht de komende 2 weken.
Je bent nog te voorbarig naar mijn mening. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat er nog wel wat spelers bij moeten komen.

Dzsudzak heeft gisteren trouwens nog toegegeven dat die tweede goal van hem puur geluk was, zo geniaal was die goal dus niet.
pi_71944239
Wat nou als De Zeeuw en Enoh geblesseerd dan wel geschorst zijn? Dan zou je met Lindgren of Gabri toch prima backups hebben.
Porcupine Tee - Normal
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:17:27 #63
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_71944245
Als Suarez die bal niet lobt, maar gewoon strak in de hoek ramt dan werden we dit seizoen zeker kampioen, want we staan al 7 punten voor op PSV.....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_71944251
quote:

[..]

PSV is een ploeg zonder scoringsvermogen.
Huh?
pi_71944260
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:17 schreef toma het volgende:

[..]

Je bent nog te voorbarig naar mijn mening. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat er nog wel wat spelers bij moeten komen.

Dzsudzak heeft gisteren trouwens nog toegegeven dat die tweede goal van hem puur geluk was, zo geniaal was die goal dus niet.
Ja geniaal of geluk. Hij was onhoudbaar

Maar goed, voor de mensen die hier hoop zien op een titel. Geef me, buiten Suarez, één reden waarom we dat zouden worden.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:18:20 #66
53851 BoNi
pi_71944266
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:17 schreef StarGazer het volgende:
Wat nou als De Zeeuw en Enoh geblesseerd dan wel geschorst zijn? Dan zou je met Lindgren of Gabri toch prima backups hebben.
Je hebt Donald nog, maar zowel Lindgren als Gabri van de hand doen lijkt me zeker niet slim inderdaad.
Schitterend!
pi_71944268
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:11 schreef Nashje het volgende:
Misschien Oleguer wel weer gewoon in de verdediging proberen? Dat ging vorig jaar toch ook een tijd lang goed. Als hij niet speelde liepen we ook gelijk punten mis.
Ik denk dat Oleguer of Wielaert lood om oud ijzer is qua kwaliteit en salaris; dan is de 'restwaarde' van Oleguer wellicht aantrekkelijker om te verkopen dan die van Wielaert, terwijl Wielaert nog mee heeft dat hij Nederlands spreekt en in in een verdediging met alleen maar nederlandssprekende jongens is dat natuurlijk wel fijn; alleen is het dan ook wel handig als Wielaert kwalitatief ook brengt wat ie zou moeten brengen.

Maar je enige alternatief achterin is dan Vertonghen bij een blessure of schorsing, terwijl Vertonghen ook al je alternatief is voor De Zeeuw en Enoh, en dan ook nog eens voor Atouba.... De overige spelers die in aanmerking komen voor die posities zijn Donald en Anita. Waarom dan en Lindgren en Gabri direct weg doen, als je Blind en Van der Heijden ook nog wil verhuren.

Dan houd je Siem de Jong ook nog eens, terwijl Aissati ook niet eens aan spelen toe komt...

Verder vind ik het echt lastig om te zeggen waar de prioriteit ligt, bij de verdediging staat inprincipe gewoon de kwaliteit en het talent om daar regelmatig de 0 te houden, terwijl je in de aanval zonder Suarez momenteel helemaal niks bent. Sulejmani gaat er ook niet 20 inschieten, Dario momenteel ook niet.

Op het moment zeg ik dan, pomp maar genoeg geld in een Honda waar bij je aanvallend minder afhankelijk bent van Suarez en haal een Granqvist goedkoop weg uit Groningen.
pi_71944269
Het rare is dat ik vooraf voor de huidige stand in de Eredivisie had getekend - gezien Groningen-uit en PSV-uit. Maar nu het daadwerkelijk zover is, zit ik toch met een kutgevoel. Vanwege de manier waarop gisteren: een verdediging die blundert, een scheidsrechter die te veel invloed heeft met zijn warrige manier van fluiten.

Punt is dat Ajax de komende wedstrijden in de competitie stuk voor stuk moet winnen. Er moet nu een serie neergezet worden. Volgende 7 wedstrijden moeten minimaal een punt of 18 opleveren.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71944303
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:17 schreef Nashje het volgende:

[..]

Huh?
Lazovic, Koevermans, Dzudzsak, Bakkal. Lopen gemiddeld 1 op 3. Dat vind ik barweinig.
pi_71944308
Mensen die de boel na 3 (!) wedstrijden al afschrijven
pi_71944309
quote:
Ja, echt he.
Gaan janken om een verloren seizoen nadat je de derde wedstrijd uit bij psv niet wint, terwijl iedereen al punten heeft laten liggen.. .
Hoe triest wil je het hebben..
-
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:21:17 #72
53851 BoNi
pi_71944317
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:18 schreef Breach het volgende:

[..]

Maar goed, voor de mensen die hier hoop zien op een titel. Geef me, buiten Suarez, één reden waarom we dat zouden worden.
Wie wordt er volgens jou wel kampioen dan en welke redenen zijn hiervoor te noemen?
Schitterend!
pi_71944321
quote:
Of Vertonghen, Anita, Blind, Donald, vd Heijden...
Veel keus voor die positie. Toch zou ik het sonde vinden om Gabri te laten vertrekken. Hij is toch nog altijd één van mijn favoriete spelers van de laatste jaren.
pi_71944323
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

We zijn geen kroegelftal waarbij een vierde plek op de ranglijst een mooie prestatie is. De drie spelers die jij noemt hebben in principe kansen genoeg gehad, met Wielaert vervangen door Oleguer kan ik nog instemmen. Misschien past Gabri op een viermans middenveld, maar Lindgren is het gewoon niet. Het zijn sowieso geen van drieën zekerheidjes of belangrijke kwaliteitsimpulsen.

Hopelijk wordt er nog een écht goede CV gehaald, een scorende en creatieve middenvelder (Honda) en een fysiek sterke spits. Daarvoor zal er waarschijnlijk wel eerst verkocht moeten worden. En daarbij denk ik vooral aan de 10 controlerende/verdedigende middenvelders die wij in onze selectie hebben.
Ben ik ook wel met je eens, maar Oleguer de laan uit sturen en Wielaert laten staan schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Gabri kan het niveau Ajax wel aan jammer van al die blessures maar je hebt vorig seizoen gezien dat met Gabri in het veld het team stukken beter was en we hem nodig hadden. Enoh zie ik die rol niet overnemen.

En wat ziet iedereen in Honda? Ik denk dat hij het volgende slachtoffer is, bij VVV kan hij weinig fout doen en hier bij Ajax word hij natuurlijk onder een vergrootglas gelegd. Ik zie hem graag bij Ajax spelen maar vraag me af of hij het verschil kan maken. Tijd zal het leren dan, maar meer dan 6 miljoen moeten ze zeker niet bieden.
AJAX AMSTERDAM!
pi_71944331
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:18 schreef Breach het volgende:

[..]

De zwartgalligheid zeg .
In Southern Sun
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:22:02 #76
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71944334
quote:
Ja, en als die geblesseerd raken hebben we als backups voor hén nog Donald, Anita, Vertonghen etc.
We hebben onwaarschijnlijk veel spelers voor die positie, maar slechts één centrumspits en één creatieve middenvelder. Dáár zit ons grote probleem.
pi_71944344
De grap met van der Wiel was dat hij telkens dezelfde fout maakte, Doedelzak deed het de wedstrijd maar 1 ding als hij aan de bal kwam. Hij trok de sprint aan en dan vlak voor de zestien trok hij naar binnen. Van der Wiel trapte er telkens weer in en bleef de zijlijn maar dekken.

Als er geen haalbare verdedigers zijn scout je ze maar gewoon, desnoods haal je er twee met het idee dat er een het wel moet kunnen hallen. Chivu en Grygera zijn ook gescout, tuurlijk is het erg moeilijk om ze in een niet lopende verdediging in te passen. Maar het kan nooit slechter zijn dan met Wielaert op dit moment.
pi_71944356
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:20 schreef BertMaalderink het volgende:
Mensen die de boel na 3 (!) wedstrijden al afschrijven
Inderdaad, vooral bij Jol. Maar vorig seizoen zag je al dat Wielaert nooit gehaald had mogen worden, net als Sno, Kennedy etc
AJAX AMSTERDAM!
pi_71944362
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:21 schreef BoNi het volgende:

[..]

Wie wordt er volgens jou wel kampioen dan en welke redenen zijn hiervoor te noemen?
Als ik een Twente professioneel wedstrijden uit zie spelen, dan geef ik die op dit moment de meeste kans. Qua selectie doen ze niet onder voor Ajax, AZ en PSV. Bovendien staat er een trainer die zn selectie al langer kent dan die van de andere 3 clubs. Dus die hoeft ook veel minder naar een nieuwe balans te zoeken.
pi_71944367
quote:

[..]

Maar Toivonen scoorde elke wedstrijd en tegen ons niet.
Goede verdediging hebben wij dus (dat is een beetje het niveau waar jij nu op redeneert).
Een team met Afellay, Bakkal, Toivonen, Lazovic geen scorend vermogen noemen .
Dat ze de eerste 2 wedstrijden niet scoren zegt echt helemaal niets zo vroeg in het seizoen.
Jezus Breach, je bent een leuke user maar nu kraam je echt een hele hoop onzin uit.
-
pi_71944413
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef Breach het volgende:

[..]

Als ik een Twente professioneel wedstrijden uit zie spelen, dan geef ik die op dit moment de meeste kans. Qua selectie doen ze niet onder voor Ajax, AZ en PSV. Bovendien staat er een trainer die zn selectie al langer kent dan die van de andere 3 clubs. Dus die hoeft ook veel minder naar een nieuwe balans te zoeken.
Heb je RKC en Groningen niet gezien?
Werd ook heel professioneel uitgespeeld. Overigens lieten zij THUIS tegen psv punten liggen.
Wij verloren uit.
Dus nogmaals, !!!!
-
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:25:28 #83
53851 BoNi
pi_71944416
quote:

[..]

Die spelen, in eigen huis, ook gewoon gelijk tegen PSV.
Schitterend!
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:26:05 #84
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71944433
quote:

[..]

Stekelenburg maakt ook weleens een goede redding. Die goal van PSV vorige week tegen FC Twente was een ongelovelijke blunder, de rode kaart na dertig minuten tegen de Portugezen was stom. Ik vrees dat als Boschker bij Ajax keepte dat je wat minder enthousiast zou zijn. Feit is gewoon dat de achterste linie van Twente momenteel sterker is dan die van Ajax.
pi_71944452
quote:

[..]

Maar hij is wel 2 belangrijke aanvallers kwijt geraakt. Als N'Kufo daar uitvalt, blijft er ook niets over.
-
pi_71944455
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Stekelenburg maakt ook weleens een goede redding.
Dude, Stekelenburg speelt voor Ajax en is 28. Dan mag je toch wel iets meer dan 'weleens een goede redding' verwachten.
pi_71944462
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Goede verdediging hebben wij dus (dat is een beetje het niveau waar jij nu op redeneert).
Dat ze de eerste 2 wedstrijden niet scoren zegt echt helemaal niets zo vroeg in het seizoen.
Jezus Breach, je bent een leuke user maar nu kraam je echt een hele hoop onzin uit.
Dit dus.
pi_71944463
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Bakkal: 28 - 5
Lazovic: 27 - 8
Koevermans: 26 - 8
Toivonen: 14 - 6
Amrabat: 25 - 5

Dat vind ik heel slechte cijfers als je bij PSV speelt..
pi_71944471
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:15 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dat is precies wat het zegt. Uiteraard komt dat ook door de verdediging. Maar zoals er geschreven staat in de column die ik hierboven heb gepost, Steek pakt geen punten en blijft dezelfde fouten maken. Hij is freaking 28! Het minste wat je mag verwachten van een club zoals Ajax is dat ze een keeper kunnen scouten. Groningen en AZ kunnen dat toch ook? PSV had hiervoor ook een prima keeper.
[..]

Frappant dat hij niet op het lijstje staat, was hem even vergeten. Wielaert komt gewoon tekort en zie ik liever vandaag dan morgen vertrekken. Maar telkens komen we op hetzelfde punt: er is niets beters. Overigens zijn Gabri, Lindgren en Oleguer prima bankzitters.

Ik zou er niet rouwig om zijn als de oude garde Ajax eens gaat verlaten. Stekelenburg en Emanuelson mogen van mij weg.
Ja maar ik zie in Oleguer een betere verdediger dan Wielaert. Ik snap het sowieso niet, 3 wedstrijden gespeeld in de competitie. Wissel de eerste 6/7/8 wedstrijden wat met het team. Want de voorbereiding was ook niet tegen topteams. En ik snap dat Jol dat niet doet. Misschien komt dat nog maar om dat spelers af te schrijven...
AJAX AMSTERDAM!
pi_71944516
Is Stekelenburg overigens echt al 28? De tering..

Die Ochoa is 2 jaar geleden eens in de geruchten voorgekomen geloof ik.
pi_71944532
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:27 schreef Breach het volgende:

[..]

Dat zijn de cijfers van vorig seizoen, dit is een nieuw seizoen.
Dat kan je niet vergelijken, zeker niet omdat er nu een nieuwe coach zit.
-
pi_71944540
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:24 schreef Dvm86 het volgende:
Misschien is dit wat voor Ajax

Geet altijd een rete-vertekend beeld, die youtube filmpjes. Maar hij pakt hier wel een stuk of tien ballen die Stekelenburg niet had gehouden. Maar dat doet Ten Rouwelaar ook over een heel seizoen.
pi_71944549
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:29 schreef Nashje het volgende:
ik schrok ook even.
Zie Maarten niet meer bij een internationale topclub spelen iig.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:30:44 #94
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71944560
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:27 schreef Breach het volgende:

[..]

Mwoah, alleen de Koef en Lazovic scoren te weinig, maar die vallen ook vaak in. Bakkal is toch gewoon een middenvelder?
pi_71944574
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat zijn de cijfers van vorig seizoen, dit is een nieuw seizoen.
Dat kan je niet vergelijken, zeker niet omdat er nu een nieuwe coach zit.
Ja, alsof Rutten die spelers in 6,5 week ineens omtovert tot topspitsen. Nu kraam jij een beetje onzin uit Daggla
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:31:27 #96
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71944578
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:30 schreef toma het volgende:
Zie Maarten niet meer bij een internationale topclub spelen iig.
Hij zelf waarschijnlijk wel.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:31:58 #97
53851 BoNi
pi_71944593
quote:
Suarez: 'Ik snap niets van Ooijer'
maandag 17 augustus, door Kampioenen2008, Roosendaal, 10:46u, FC Update

Luis Suarez en Andre Ooijer hadden het tijdens PSV-Ajax een paar keer flink met elkaar aan de stok. De twee zochten elkaar geregeld op en vochten, fysiek en verbaal, een paar pittige duels uit. Suarez begrijpt weinig van het optreden van de PSV'er.

'Ooijer zocht de hele tijd ruzie, ik snap dat niet', zei hij na de wedstrijd tegen FCUpdate.nl. 'Een paar jongens in de ploeg hadden me daar al voor gewaarschuwd, volgens hen doet Ooijer dat altijd. Zelf had ik nog nooit tegen hem gespeeld. Maar ik weet ook niet wat hij deed, misschien hoopte hij me te provoceren of zo'.

Ooijer zelf reageerde zondagmiddag geïrriteerd op vragen hierover. 'Zeg, ben jij van de scheidsrechtersbond ofzo?', beet hij een journalist toe, die een vraag over zijn duels met Suarez stelde. 'Het gaat helemaal niet om Suarez tegen Ooijer, het was Ajax tegen PSV. En als Suarez vindt dat ik ruzie zocht, moet hij dat maar tegen mij komen zeggen. Ik ga niet via de media met hem in discussie', zei hij tenslotte.
Schitterend!
pi_71944595
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Mwoah, alleen de Koef en Lazovic scoren te weinig, maar die vallen ook vaak in. Bakkal is toch gewoon een middenvelder?
Hij werd toch in het rijtje gezet als argument tegen mijn stelling. Ga dan achteraf niet zeuren
pi_71944618
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

En hij vergeet Afellay. 13 uit 28 vorig seizoen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:33:14 #100
53851 BoNi
pi_71944630
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:32 schreef Breach het volgende:

[..]

Hij werd toch in het rijtje gezet als argument tegen mijn stelling. Ga dan achteraf niet zeuren
Ach ja en jij 'vergeet' vervolgens voor het gemak Afellay maar even in je rijtje te zetten .
Schitterend!
pi_71944704
Ik schrok gister wel van Co Adriaanse bij studio voetbal zeg maar hij had wel gelijk.
AJAX AMSTERDAM!
pi_71944715
quote:
Feyenoord heeft ook interesse in hem, maar kan hem niet betalen (surprising ) Ik heb deze man een aantal wedstrijden zien keepen en ben verbaast dat hij nog niet in Europa speelt.
pi_71944761
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:35 schreef bloodysunday het volgende:
Ik schrok gister wel van Co Adriaanse bij studio voetbal zeg maar hij had wel gelijk.
Wat had ik die man graag bij Ajax gezien dit seizoen
Maar in Jol heb ik ook veel vertrouwen.
pi_71944766
quote:

Wat dacht je dan? 22 ofzo?
Dit wordt zijn zevende volledige seizoen bij het eerste!
Hij keept overigens nog steeds als een 22 jarige die net komt kijken bij het eerste.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_71944792
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:37 schreef navigator het volgende:

[..]

Hij keept overigens nog steeds als een 22 jarige die net komt kijken bij het eerste.
Stekelenburg viel gisteren helemaal niets te verwijten.
pi_71944801
Gabri weg ?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_71944827
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:37 schreef toma het volgende:

[..]

Wat had ik die man graag bij Ajax gezien dit seizoen
Maar in Jol heb ik ook veel vertrouwen.
Ja inderdaad had liever Co gezien maar het is niet anders. Sinds de uitspraken van Co en vandaag na het bericht van de grote schoonmaak begin ik een beetje te twijfelen aan Jol
AJAX AMSTERDAM!
pi_71944829
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:38 schreef toma het volgende:

[..]

Die 2e goal van Doedelzak was geen fout van hem vond je?
pi_71944832
quote:

[..]

Hahaha, jij hebt zeker de wedstrijd niet gezien.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:39:38 #110
53851 BoNi
pi_71944839
quote:

[..]

Eens.
Schitterend!
pi_71944845
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:31 schreef Breach het volgende:

[..]

Ja, alsof Rutten die spelers in 6,5 week ineens omtovert tot topspitsen. Nu kraam jij een beetje onzin uit Daggla
Sorry, maar Bakkal is geen spits.. En Amrabat speelde amper gister (en scoorde niet).
Overigens speelt Rutten met een heel ander systeem waarin hij spelers anders gebruikt (kijk naar SImons).
Dan is het toch niet gek dat sommige spelers beter renderen?
Het was een middenvelder die 2x scoort en een aanvaller die 2x scoort UIT EEN VRIJE TRAP.
Dus de veldgoals kwamen van het middenveld. Overigens is het aantal gespeelde wedstrijden van Bakkal voor het grootste deel invalbeurten. Dus ook daar een vertekenend beeld.
-
pi_71944853
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:37 schreef navigator het volgende:

[..]

Nee, dacht 25. Heb me gister wel weer een paar keer ernstig lopen irriteren aan hem. Echt gewoon he-le-maal niets doen bij sommige momenten. Ik begrijp er gewoon geen zak van. Als keeper wil je een bal toch uit je doel houden? Stekelenburg blijft 80% stilstaan, kijken en vervolgens boos worden op de muur die niet goed stond .
pi_71944876
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:39 schreef BoNi het volgende:

[..]

Eens.
.
Hij gaf zelf toe dat ie bij de 3-2 verkeerd stond.
-
pi_71944932
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:32 schreef Breach het volgende:

[..]

Het is geen argument alleen, want Lazovic, Koevermans scoorde gister ook niet.
Afellay ook niet. Alleen Bakkal.
Dzsudzsak had 2 geniale vrije trappen, daar kan je bitter weinig aan doen als team.
-
pi_71944939
quote:

[..]

pi_71944950
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik vond van niet. Hij schiet vanuit een onmogelijke positie zonder de intentie om de bal überhaupt op goal te schieten want het was een voorzet. Dat die bal dan in de kruising valt is gewoon puur geluk. Je kan niet verwachten dat Stekelenburg daar rekening mee houdt.
pi_71944957
Ooijer

Ajaxpride filmpje staat online btw.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:43:27 #118
53851 BoNi
pi_71944967
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Die gozer geeft zelf aan dat hij de bal wilde voorgeven, dus het is ook logisch dat Stekelenburg daar op rekent. Stekelenburg stond gewoon goed opgesteld in deze situatie en heeft pech dat die bal precies in de verre hoek valt.
Hij had hem wellicht kunnen hebben, maar ik vond dat zeker geen grote fout.
Schitterend!
pi_71944981
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:42 schreef toma het volgende:

[..]

Ik vond van niet. Hij schiet vanuit een onmogelijke positie zonder de intentie om de bal überhaupt op goal te schieten want het was een voorzet. Dat die bal dan in de kruising valt is gewoon puur geluk. Je kan niet verwachten dat Stekelenburg daar rekening mee houdt.
Daar denkt Stekelenburg gelukkig zelf heel anders over.
Was gewoon een fout van hem.
pi_71945029
Die eerste vrije trap had hij ook gewoon moeten hebben. Hij stond al zowat in de hoek waar de bal ging komen. Bij de eerste van Bakkel zat hij er dichtbij. Mijn stelling is dat een echte topkeeper zo'n bal er bij tijd en wijlen uitranselt.

Niet elke goal is meteen een blunder, maar hij zal ook nooit een onhoudbare bal pakken.
pi_71945041
quote:

[..]

Steek vond het zelf een fout van hem, Jol ook.
En het was dan ook zijn fout, hij staat halverwege de goal een meter voor z'n lijn. Hij staat dus gewoon 100% verkeerd.
-
pi_71945049
quote:

[..]

Daar is-ie toch keeper voor mag ik hopen? 'Dat Stekelenburg daar geen rekening mee houdt.' Volgende keer moet ie misschien even aan Doedelzak vragen hoe ie de bal gaat schieten . Kom nou.
pi_71945061
Stekelenburg maakt gewoon nooit een zekere indruk, je zou toch denken dat hij na al die jaren bij het 1e wat zekerder en rustiger zou zijn.
pi_71945072
quote:
Een keeper moet daar helemaal niet staan.
pi_71945076
quote:
Nee man, hij wordt volgende maand 27.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:48:42 #126
53851 BoNi
pi_71945127
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:45 schreef BertMaalderink het volgende:
Die eerste vrije trap had hij ook gewoon moeten hebben. Hij stond al zowat in de hoek waar de bal ging komen. Bij de eerste van Bakkel zat hij er dichtbij. Mijn stelling is dat een echte topkeeper zo'n bal er bij tijd en wijlen uitranselt.

Niet elke goal is meteen een blunder, maar hij zal ook nooit een onhoudbare bal pakken.
Ach ja, David Seaman wordt door sommigen beschouwd als de beste Engelse keepers ooit en heeft ook weleens zo'n momentje gehad
Schitterend!
pi_71945157
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:48 schreef BoNi het volgende:

[..]

Ach ja, David Seaman wordt door sommigen beschouwd als de beste Engelse keepers ooit en heeft ook weleens zo'n momentje gehad
Ja, toen was hij 55
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:49:57 #128
53851 BoNi
pi_71945169
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef Nashje het volgende:

[..]

Daar is-ie toch keeper voor mag ik hopen? 'Dat Stekelenburg daar geen rekening mee houdt.' Volgende keer moet ie misschien even aan Doedelzak vragen hoe ie de bal gaat schieten . Kom nou.
Nee, inderdaad, een keeper moet zeker niet anticiperen en altijd op zijn lijntje blijven staan . Kom nou.
Schitterend!
pi_71945183
http://en.sevenload.com/videos/u83dZbo-026TY2626

Schijnt ook een enorm talent te zijn. Met 1.86m zou hij in ieder geval niet misstaan in onze verdediging. Maar goed, als de scouting niet verder komt dan FC Twente, verbaast het me niets dat er geen speler haalbaar is.
pi_71945189
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Steek vond het zelf een fout van hem, Jol ook.
En het was dan ook zijn fout, hij staat halverwege de goal een meter voor z'n lijn. Hij staat dus gewoon 100% verkeerd.
Jol vond het na de wedstrijd toch niet echt een fout? Zo wilde hij het niet benoemen leek het.

Tsja, die eerste vrij trap - die bal komt wel vol in die hoek waar hij staat en met zijn lengte, ik weet het niet hoor. Maar goed, die bal van Honda bij Vorm mag er natuurlijk eigenlijk ook nooit in. Aan de andere kant pakt Stekelenburg wel weer fantastisch die kopbal uit de corner bij de lijn.
pi_71945193
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:48 schreef BoNi het volgende:

[..]

Als ie zo'n momentje weleens had zou ik niet zeiken, maar Stekelenburg heeft alleen maar van zo'n momentjes. Het is alweer lang geleden dat hij ons punten heeft bezorgd.
pi_71945219
Hij mag misschien zelf wel zeggen dat het een fout van hem is maar ik blijf erbij dat het geen fout is.
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef TiMPiN het volgende:
Stekelenburg maakt gewoon nooit een zekere indruk, je zou toch denken dat hij na al die jaren bij het 1e wat zekerder en rustiger zou zijn.
Stekelenburg haalt altijd wel een redelijk niveau maar wat ik mis bij hem is dat hij nooit eens een punt pakt voor Ajax met z'n reddingen en nooit onmogelijke ballen eruit houdt. Stekelenburg is gewoon een matige keeper die bij gebrek aan beter ook nog eens international is geworden. Toch vind ik dat er in Nederland weinig betere keepers rondlopen. Alleen Romero van AZ vind ik een echte topper.
pi_71945220
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:49 schreef BoNi het volgende:

[..]

Nee, inderdaad, een keeper moet zeker niet anticiperen en altijd op zijn lijntje blijven staan . Kom nou.
Een keeper kan beter te ver naar achteren staan dan naar voren.
Vooruit lopen is een stuk makkelijker en sneller dan achteruit lopen.
Volgens mij een basisregel die je als keeper bij de C'tjes al leert omdat je op grote doelen over gaat.
pi_71945226
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:49 schreef BoNi het volgende:

[..]

Stekelenburg staat een paar meter voor z'n goal maar anticipeert helemaal niet .
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:52:19 #135
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_71945261
Van Hanegem had wel gelijk in zn column dat Ajax creativiteit mist.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_71945307
Hij pakt gewoon nooit punten, hij zal nooit eens een bijna onmogelijke redding laten zien
pi_71945314
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:52 schreef Mr_DG het volgende:
Dat missen we al sinds de verkoop van Wesley.
pi_71945321
quote:
Hoe kun je in godsnaam creatief zijn als het niet eens voor elkaar krijgt om rustig op te bouwen? Ik zag op een gegeven moment alleen maar lange ballen op Rommedahl en Suarez.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:55:11 #139
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71945352
quote:
Ik ken een Jap uit Venlo die creatief is en graag naar ons toe wil komen.
pi_71945381
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:55 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik ken een Jap uit Venlo die creatief is en graag naar ons toe wil komen.
Ik ken een Mocro uit Amsterdam die er al is.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:56:39 #141
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_71945402
quote:

[..]

Boschker het is een goede lijnkeeper maar laatste tijd maakt ie elke wedstrijd wel een cruciale fout, die is al een tijdje op zijn retour hoor
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
pi_71945425
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:54 schreef toma het volgende:

[..]

Hoe kun je in godsnaam creatief zijn als het niet eens voor elkaar krijgt om rustig op te bouwen? Ik zag op een gegeven moment alleen maar lange ballen op Rommedahl en Suarez.
Super kansloos inderdaad, die laatste 15 minuten. We moesten opzoek naar de gelijkmaker, had er wel vertrouwen in, maar toen ik zag dat iedereen maar lange ballen ging geven naar voren wist ik al meteen dat we zouden gaan verliezen . Stekelenburg is daar trouwens ook een ster in.
pi_71945448
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:54 schreef toma het volgende:

[..]

En dan een Rommedahl die de bal bijna niet kan aannemen en de bal weer wegspringt..
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:59:06 #144
53851 BoNi
pi_71945484
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:51 schreef sjimz het volgende:

[..]

Een keeper kan beter te ver naar achteren staan dan naar voren.
Vooruit lopen is een stuk makkelijker en sneller dan achteruit lopen.
Volgens mij een basisregel die je als keeper bij de C'tjes al leert omdat je op grote doelen over gaat.
Dat is ook zo, maar deze bal kan er gewoon bijna niet invallen, dus ik vind het niet vreemd dat Stekelenburg een voorzet verwacht en er dus voor kiest om niet op zijn lijn te gaan staan. Dat deze bal er zo invalt is gewoon pech voor Stekelenburg.
Wat dat betreft vind ik deze situatie echt vergelijkbaar met de situatie Ronaldinho-Seaman die ik eerder al aanhaalde waarbij de enorm ervaren keeper Seaman dezelfde 'fout' maakt.

Op zich ben ik het er mee eens dat Stekelenburg op dit moment niet de meest zekere indruk maakt, maar voor zijn blessure vond ik hem toch echt sterk keepen en was hij op weg om eindelijk de belofte waar te gaan maken. Hij heeft daarna zowel fysiek als mentaal een dal gekend en ik vind dat hij gesteund moet worden zolang hij eerste keeper is. Als hij weer de vorm van voor zijn blessure terug krijgt is hij gewoon de beste keeper van Nederland.
Schitterend!
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:59:54 #145
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71945509
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:55 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ik ken een Mocro uit Amsterdam die er al is.
Oké, maar dan moet je voor de wedstrijd begint wel de tegenpartij inlichten dat ze niet te ruig of fysiek moeten worden. Want daar houd die jongen niet zo van. Bovendien moet je ook accepteren dat hij als creatief genie nooit doelpunten maakt. Een tikje opzij of een terugspeelbal naar achteren, ja dat kan hij goed.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:00:34 #146
53851 BoNi
pi_71945540
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:55 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ik ken een Mocro uit Amsterdam Utrecht die er al is.
Schitterend!
pi_71945559
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:59 schreef BoNi het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar deze bal kan er gewoon bijna niet invallen,
Dat zagen we inderdaad.
pi_71945578
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:57 schreef Silaz het volgende:

[..]

En dan een Rommedahl die de bal bijna niet kan aannemen en de bal weer wegspringt..
Vreselijk ja. In de eerste minuut een prachtige lange pass naar voren (van Atouba geloof ik). Als hij die bal goed aanneemt dan staat 1 op 1. Dat tekent wel het gebrek aan kwaliteit bij Rommedahl. Zijn goede punt is dat hij wel altijd zeer gedisciplineerd mee verdedigd en heel soms wel eens iets moois laat zien.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:03:58 #149
53851 BoNi
pi_71945654
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Oké, maar dan moet je voor de wedstrijd begint wel de tegenpartij inlichten dat ze niet te ruig of fysiek moeten worden. Want daar houd die jongen niet zo van. Bovendien moet je ook accepteren dat hij als creatief genie nooit doelpunten maakt. Een tikje opzij of een terugspeelbal naar achteren, ja dat kan hij goed.
Nou, hier doe je de kwaliteiten van Aissati wel behoorlijk tekort hoor...
Hij is helaas nog steeds niet in staat om op het hoogste niveau constant te presteren, maar een 'balletje breed' kun je Aissati zeker niet noemen.
Aissati heeft enorm veel spelinzicht, heeft een geweldige steekpass en is positioneel erg sterk, maar mist nog de fysieke kracht of de echte 'capaciteiten' om dit te compenseren.
Schitterend!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:04:50 #150
53851 BoNi
pi_71945678
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:01 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat zagen we inderdaad.
Ben ik even blij dat ik er 'bijna' bij heb gezet!
Schitterend!
pi_71945690
Dat Rommedahl in 5 dagen tijd ongeveer elke sportrubriek op bezoek heeft gehad om over zijn 'wederopstanding' te praten, voorspelde al direct de neergang. Die man dacht echt dat hij er al was, terwijl iedereen weet dat hij gewoon z'n gelukkige 3 weken of fame heeft gehad en dat die zometeen weer voorbij zijn.
pi_71945709
Rommedahl direct betichten van arrogantie is dan weer het andere uiterste.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:07:31 #154
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71945746
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:03 schreef BoNi het volgende:

[..]

Nou, hier doe je de kwaliteiten van Aissati wel behoorlijk tekort hoor...
Hij is helaas nog steeds niet in staat om op het hoogste niveau constant te presteren, maar een 'balletje breed' kun je Aissati zeker niet noemen.
Aissati heeft enorm veel spelinzicht, heeft een geweldige steekpass en is positioneel erg sterk, maar mist nog de fysieke kracht of de echte 'capaciteiten' om dit te compenseren.
Voetballend is hij natuurlijk zéér goed en tegen kleine clubs die naar de ArenA komen om 90 minuten te verdedigen kan hij van grote waarde zijn. Het probleem is gewoon dat hij de fysiek heeft van een ballerina. Hoe je dat nog kunt veranderen is mij een raadsel. Honda vind ik daarentegen vrij sterk. Bovendien heeft Honda meer scorend vermogen. Van mij hoeft Aissati niet te vertrekken, zolang er maar een creatieve, scorende middenvelder bij komt.
pi_71945848
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:06 schreef kevin6188 het volgende:
Rommedahl direct betichten van arrogantie is dan weer het andere uiterste.
Ik beticht vooral de sportjournalistiek van het extreem hypen van een speler, die na jaren van aanmodderen eindelijk eens een paar wedstrijden op rij goed speelt.

Rommedahl had die interviews moeten weigeren en daar niet in mee moeten gaan. Heel de wereld kan zien dat hij de kwaliteiten mist om dit vol te houden.
pi_71945878
Rommedahl, van der Wiel, Vertonghen mogen op de bank zitten bij de volgende wedstrijd.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:12:35 #157
53851 BoNi
pi_71945905
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Voetballend is hij natuurlijk zéér goed en tegen kleine clubs die naar de ArenA komen om 90 minuten te verdedigen kan hij van grote waarde zijn. Het probleem is gewoon dat hij de fysiek heeft van een ballerina. Hoe je dat nog kunt veranderen is mij een raadsel. Honda vind ik daarentegen vrij sterk. Bovendien heeft Honda meer scorend vermogen. Van mij hoeft Aissati niet te vertrekken, zolang er maar een creatieve, scorende middenvelder bij komt.
Klopt, maar jongens als Sneijder, van der Vaart, Iniesta, Xavi om er maar een paar te noemen hebben ook geen fysiek, maar weten dit slim te compenseren.
Sneller zijn dan je tegenstander is dan cruciaal. Ik denk dat Aissati zelf wel in staat is om dit te zijn, maar ik twijfel eerlijk gezegd of de rest van het elftal dit ook kan.
Schitterend!
pi_71945926
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Rommedahl, van der Wiel, Vertonghen mogen op de bank zitten bij de volgende wedstrijd.
Wie dan Rechtsback? Silva ofzo?

Silva - Oleguer - Alderweireld - Atouba?
Silva - Wielaert - Oleguer - Atouba?
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:14:01 #159
53851 BoNi
pi_71945956
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:13 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Atouba gaat ons punten kosten dit seizoen.
Schitterend!
pi_71945977
Iemand nog die Granqvist gezien gisteren? De enige bij Groningen die wel voorop in de strijd gaat.....wat mij betreft hem halen, en eventueel Douglas van Twente.......
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:15:02 #161
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71945990
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:14 schreef BoNi het volgende:

[..]

Vertonghen en Emanuelson zijn ook geen opties voor die positie.
pi_71946004
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:13 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Silva - Oleguer - Alderweireld - Vertonghen / Atouba.

Iig Vertonghen niet meer op het middenveld, daar komt die jongen gewoon tekort.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:15:33 #163
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71946006
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:14 schreef Scorpie het volgende:
Iemand nog die Granqvist gezien gisteren? De enige bij Groningen die wel voorop in de strijd gaat.....wat mij betreft hem halen, en eventueel Douglas van Twente.......
Betaal jij?
pi_71946051
Ik zou Silva ook wel weer is zien spelen kijken hoe hij het er van afbrengt
AJAX AMSTERDAM!
pi_71946058
Wordt er trouwens nog wel eens in Afrika gescout? Het is tegenwoordig alleen maar Zuid-Amerika wat de klok slaat, maar de beren wonen in Afrika. Laat het nou juist beren zijn die wij nodig hebben.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:18:02 #166
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71946072
En in ieder geval van der Wiel laten staan. Het is belangrijk om talenten het vertrouwen te geven.

Wiel------Oleguer----Alderweireld-----Atouba
pi_71946082
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:14 schreef Scorpie het volgende:
Vooral weer middelmaat halen en de subtop verrijken, goed idee.

Ajax moet zelf eens behoorlijke spelers scouten. Waarom lukt dat club als Groningen, Heerenveen, maar ook PSV telkens wel?
pi_71946103
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Vertonghen moet gewoon niet op het middenveld spelen. Zie hem liever als linksback.
Volgende wedstrijd zo:
-----------------------Stekelenburg--------------------------
vd Wiel--------Wielaert-----Alderweireld--Vertonghen
-----------------de Zeeuw----Enoh-------------------------
----Aissati---------------------------------Emanuelson---
--------------------Suárez----Sulejmani--------------------
pi_71946120
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:18 schreef Morendo het volgende:
En in ieder geval van der Wiel laten staan. Het is belangrijk om talenten het vertrouwen te geven.

Wiel------Oleguer----Alderweireld-----Atouba
Door hem een paar wedstrijden niet te laten spelen kan je hem wel een signaal geven
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:19:18 #170
53851 BoNi
pi_71946125
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef Morendo het volgende:

[..]

Vertonghen en Emanuelson zijn ook geen opties voor die positie.
Ik zie toch echt liever Vertonghen op linksback dan Atouba.
Hopelijk moet hij zich aanpassen en moet ik mijn mening over een paar weken aanpassen, maar op basis van gister was ik zeker niet onder de indruk.
Het constant proberen te dollen op je eigen helft van je tegenstander als linksback komt ons echt nog duur te staan vrees ik.
Schitterend!
pi_71946146
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:18 schreef toma het volgende:

[..]

Vertonghen moet gewoon niet op het middenveld spelen. Zie hem liever als linksback.
Volgende wedstrijd zo:
-----------------------Stekelenburg--------------------------
vd Wiel--------Wielaert-----Alderweireld--Vertonghen
-----------------de Zeeuw----Enoh-------------------------
----Aissati---------------------------------Emanuelson---
--------------------Suárez----Sulejmani--------------------
Liever Oleguer, dan die cliniclown van een Wielaert
AJAX AMSTERDAM!
pi_71946235
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:18 schreef 16meter het volgende:

Vooral weer middelmaat halen en de subtop verrijken, goed idee.

Ajax moet zelf eens behoorlijke spelers scouten. Waarom lukt dat club als Groningen, Heerenveen, maar ook PSV telkens wel?
Granqvist is echt geen middelmaat. Maar hij zal de ellende ook niet gaan verhelpen. Dat zag je aan Stam. Als het team z'n taken niet goed uitvoert kan je John Terry heten, maar in je eentje lukt het niet.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:25:21 #173
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71946304
Steek is overigens 26, wordt dit jaar 27.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:26:01 #174
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71946323
Vertonghen op linksback kan wel, mits de tegenstander niet met een rechtsbuiten speelt. Speelt de tegenstander wel met een rechtsbuiten en is die rechtsbuiten ook nog eens snel, dan kun je als supporter 90 minuten je hart vasthouden.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:26:49 #175
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71946350
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:25 schreef fathank het volgende:
Steek is overigens 26, wordt dit jaar 27.
In dat geval vergeef ik hem de derde tegengoal.
pi_71946367
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Silva - Oleguer - Alderweireld - Vertonghen / Atouba.

Iig Vertonghen niet meer op het middenveld, daar komt die jongen gewoon tekort.
En op linksback niet?
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:27:59 #177
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_71946391
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef BoNi het volgende:

[..]
Het constant proberen te dollen op je eigen helft van je tegenstander als linksback komt ons echt nog duur te staan vrees ik.
Overdrijf niet zo man. Heb ik hem gisteren 1 keer zien doen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_71946449
Gisteren werd overigens wel duidelijk dat Vermaelen niet zomaar te vervangen is..Daarom is het nog steeds wachten op een aankoop ter vervanging van hem.
pi_71946516
Randrup, Jorgensen, Obradovic, Ecuele Manga, Ochoa. Er loopt genoeg talent rond, maar Ajax faalt keer-op-keer en staart zich blind op talent in de sub-top. Als dit niet verandert dit seizoen, vrees ik dat er weinig hoop is op Champions League. Ik geef Jol het voordeel van de twijfel, hij is er immers nog maar net, maar het is wel frustrerend om te zien.
pi_71946520
quote:

[..]

Ja dat zei ik gelijk al, maar een aantal users vind dat je iemand eerst een kans moet geven. Ik had veel liever Obradovic zien komen, die zie je over een aantal jaar terug in de top terwijl wij in de winter weer een nieuwe linksback moeten gaan kopen.
pi_71946558
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja dat zei ik gelijk al, maar een aantal users vind dat je iemand eerst een kans moet geven. Ik had veel liever Obradovic zien komen, die zie je over een aantal jaar terug in de top terwijl wij in de winter weer een nieuwe linksback moeten gaan kopen.
Precies. Waarom denk je dat ze bij de Spurs en HSV blij waren met zijn vertrek? Die jongen haalt de meest vreemde capriolen uit. Hij deed het bij elke club, Ajax zal geen uitzondering worden.
pi_71946600
Lekker de laatste centen aan Honda uitgeven!
misschien maken we er dan wel weer eens tegen de 100!! Prachtig
Alleen verdomd jammer dat we er 45 tegenkrijgen en niet verder komen dan de 3e plaats
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_71946617
Zijn ingooi was baas
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:36:38 #184
53851 BoNi
pi_71946640
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:27 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo man. Heb ik hem gisteren 1 keer zien doen.
Al was het maar één keer, dat is één keer teveel.
Maar we zullen zien hoe hij zich ontwikkelt dit seizoen.

Overigens vond ik het vreemd dat Jol hem liet staan, terwijl duidelijk was dat hij gewoon helemaal op was aan het eind van de tweede helft. Jol mocht zelfs nog een keer wisselen...
Schitterend!
pi_71946645
Ben ik gek als ik zeg dat we Salcido moeten halen? Hij heeft nu een mindere periode maar het is een fantastische verdediger
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_71946655
quote:

[..]

Dat ben ik dan wel weer met je eens. Dat gaat 'm niet worden, en ja dat heb ik na een wedstrijdje gezien. Ik wil hier wel wat weddenschappen voor afsluiten. Wie durft?
pi_71946680
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:36 schreef denthemen het volgende:
Ben ik gek als ik zeg dat we Salcido moeten halen? Hij heeft nu een mindere periode maar het is een fantastische verdediger
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:38:17 #188
157922 fathank
pi_71946691
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

In dat geval vergeef ik hem de derde tegengoal.
pi_71946711
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:36 schreef denthemen het volgende:
pi_71946764
Nee, serieus. Die Salcido is echt de slechtste verdediger van de hele eredivisie. Hoe die vent instapte op Suarez bij de kans op 2-0 Verder is het gewoon een enorme clown. Dat is een jaartje wat minder opgevallen omdat er een woudreus van een Braziliaan naast hem stond, maar het is echt een dramatische voetballer.

Met een kutmentaliteit.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:41:35 #191
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_71946783
Kopuh kopuh. Beer baas beer baas kopuh. Kopuh beer,kopuh baas, baas beer baas kopuh kopuh kopuh!
pi_71946842
Bij het nog eens bekijken van de samenvatting had 4-4 ook gewoon gekund. Was niet verdient geweest, maar kansen genoeg. En dan liep niemand te klagen.

Zou Adeleye gescout worden? Danny Blind zou hem toch moeten kennen.
De ene week hoor je weer dat hij de PL clubs voor het uitzoeken heeft, maar dan gebeurd er weer niets.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:46:15 #193
53851 BoNi
pi_71946915
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:43 schreef N.i.c.k het volgende:
Bij het nog eens bekijken van de samenvatting had 4-4 ook gewoon gekund. Was niet verdient geweest, maar kansen genoeg. En dan liep niemand te klagen.

De ene week hoor je weer dat hij de PL clubs voor het uitzoeken heeft, maar dan gebeurd er weer niets.
Na de 4-3 was de kans op een 5-3 stukken groter dan de 4-4 helaas.
Schitterend!
pi_71946959
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:32 schreef Dvm86 het volgende:
Randrup, Jorgensen, Obradovic, Ecuele Manga, Ochoa. Er loopt genoeg talent rond, maar Ajax faalt keer-op-keer en staart zich blind op talent in de sub-top. Als dit niet verandert dit seizoen, vrees ik dat er weinig hoop is op Champions League. Ik geef Jol het voordeel van de twijfel, hij is er immers nog maar net, maar het is wel frustrerend om te zien.
Je kan wel een hoop namen blijven posten, je kan wel youtube-filmpjes blijven posten van onbekende namen uit de wereld die een talent schijnen te zijn; maar met 11 talenten kom je er ook niet hoor, want wat is er juist de afgelopen twee seizoenen elke keer gezegd? Dat het team te jong is en een echte ervaren leider mist.

Ajax is geen Real. Ajax is geen Man City. Ajax is geen Champions League. Ajax kan niet al die talenten halen. Ajax kan niet al die talenten betalen in transfersom en salaris. Je loopt dit riedeltje nu al sinds de voorbereiding af te steken, en ja er zullen vast wel wat spelers zijn die bruikbaar zijn of Ajax op enig moment kunnen versterken, maar dat is totaal niet realistisch momenteel.

Daarnaast zie ik liever Jan Arie en Daley debuteren dan Abudaboe uit Afrika of Koko uit Brazilie omdat ze toevallig een leuk filmpje hebben staan op Youtube. We zijn Ajax, wij leiden op.

Real Madrid kan met een hoop geld en talloze ervaren spelers die CL niet kopen, laat staan dat Ajax er met 11 talenten van her en der in kan overwinteren.
pi_71947099
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:41 schreef twi het volgende:
Kopuh kopuh. Beer baas beer baas kopuh. Kopuh beer,kopuh baas, baas beer baas kopuh kopuh kopuh!
We moeten wel, gezien de 'kwaliteit' wat er nu in de achterhoede staat
pi_71947158
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:27 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

En op linksback niet?
Minder
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:58:32 #197
175527 Goudgraver
Get my money..
pi_71947296
Zondag 4-0 tegen Sparta en we worden weer kampioen
..buy my medicine, buy my medicine, buy my medicine
pi_71947492
Alweer?
pi_71947668
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
Als je in deze 7 wedstrijden minimaal 16 punten haalt, dan ben je gewoon goed op weg.
pi_71947705
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:11 schreef Rumille het volgende:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
Als je in deze 7 wedstrijden minimaal 16 punten haalt, dan ben je gewoon goed op weg.
Moeten er gewoon 21 zijn.
pi_71947939
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Moeten er gewoon 21 zijn.
Roda uit is altijd een kutwedstrijd voor Ajax, toch?
-
pi_71947973
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Traditiegetrouw
pi_71948093
Heracles wordt ook lastig. Kort na Bratislava-uit.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:27:31 #204
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_71948165
Tering, wat gaat dit topic snel.
pi_71948187
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:21 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Traditiegetrouw
Dan zeg ik minimaal 18 punten. .
-
pi_71948261
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:25 schreef kevin6188 het volgende:
Heracles wordt ook lastig. Kort na Bratislava-uit.
Dat soort wedstrijden moet je gewoon kunnen winnen. Desnoods stel je wat spelers op die in Bratislava niet hebben gespeeld.
-
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:31:27 #207
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_71948297
Er is nog helemaal niets aan de hand. Ik heb er nog veel vertrouwen in.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:32:55 #208
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_71948345
De transfermarkt is nog gewoon twee weken open
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_71948374
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:31 schreef M0NTANA het volgende:
Er is nog helemaal niets aan de hand. Ik heb er nog veel vertrouwen in.
Dat sowieso. Was mooi geweest als je PSV op 7 punten had kunnen zetten.
Maar je staat sowieso voor, gelijk of 1 punt achter iedereen. Alles kan nog. En begon AZ ook niet met 2 verliespartijen vorig jaar?
pi_71948580
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Jij begrijpt er echt niets van, met je ''wij zijn Ajax, wij leiden op''. Welke verdedigers uit de jeugdopleiding wil je naast Van der Wiel en Alderweireld zetten? Wil je met Siem de Jong op het middenveld spelen? Met Bodul in de spits of Sarpong op 10? Waarom denk je dat Jol Van der Heiden en Blind wilt verhuren? Omdat ze nog niet goed genoeg zijn om mee te kunnen in het eerste. Maar nee, gooi ze lekker voor de leeuwen in plaats van ze rustig te brengen, dat heeft altijd al goed uitgepakt

Je hoeft geen expert te zijn om te begrijpen dat er te weinig jeugdspelers doorbreken om dit team door het seizoen te loodsen. Er zal zwaar geïnvesteerd moeten worden in de jeugdopleiding om deze weer de beste ter wereld te maken - en dus te zorgen dat de beste talenten in de jeugd van Ajax komen te spelen. Op dit moment is de jeugdopleiding niet goed genoeg. Ik herinner me dat we deze discussie eerder gevoerd hebben, maar het feit dat het overgrote deel van de basis bestaat uit spelers die niet afkomstig zijn uit de Ajax jeugd, zegt genoeg. En begin alsjeblieft niet over Stekelenburg en Emanuelson, die jongens voegen niets toe aan dit team en zijn mede verantwoordelijk voor het uitblijven van succes.

En hou toch op met je dit talent en dat talent zijn niet haalbaar. Er is vorig jaar meer dan 30 miljoen neer geknald en jij zegt dat talenten van 1-3 miljoen niet haalbaar zijn? Spelers met ervarenheid zijn niet haalbaar, dat blijkt keer op keer. Dan kun je kiezen tussen A. spelers uit eigen jeugd, B. middelmatige spelers uit de Nederlandse competitie en C. buitenlands talent. A is geen optie, anders zouden Bodul, Sarpong etc. niet verhuurd hoeven te worden. B. is gebleken niet erg sucesvol te zijn in de afgelopen jaren. C. is een prima optie. Garantie tot succes? Dat niet, maar wel een prima oplossing totdat de jeugdopleiding weer voldoende rendeert.

Wij zijn Ajax, wij leiden op Yeah right.
pi_71948620
quote:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
wel heel realistisch

NAC mag dan heel misschien een gelijkspelletje worden. Maar waar laat jij die overige 3 punten liggen ?
pi_71948621
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat soort wedstrijden moet je gewoon kunnen winnen. Desnoods stel je wat spelers op die in Bratislava niet hebben gespeeld.
Helaas is de praktijk al een tijdje anders.
pi_71948725
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

wel heel realistisch

NAC mag dan heel misschien een gelijkspelletje worden. Maar waar laat jij die overige 3 punten liggen ?
Roda uit (altijd lastig) of Heracles uit (net na Europees)
pi_71949049
Ik hou Europees m'n hart vast
AJAX AMSTERDAM!
pi_71949206
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Verliezen daar regelmatig ja.
Porcupine Tee - Normal
pi_71949690
Zojuist bratislava geboekt, zijn dr nog meer fokkers die heen gaan?
pi_71949708
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:55 schreef bloodysunday het volgende:
Ik hou Europees m'n hart vast
Ik ben vooral bang voor blessures
pi_71949735
quote:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis

Zullen we dit gewoon lekker wedstrijd voor wedstrijd bekijken? Ajax zou Ajax niet zijn om zich tegen een van deze tegenstanders op hele onnodige/knullige wijze te verslikken.
pi_71949961
Toch zeer spijtig dat Lindgren niet meer in de plannen van Jol voorkomt. Die jongen had vorig seizoen het al bijzonder moeilijk (mede door blessureleed), heeft er vervolgens alles weer aan gedaan om topfit te worden, en nu is ie 100% wedstrijdfit valt hij steeds buiten de boot.
pi_71950156
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Toch zeer spijtig dat Lindgren niet meer in de plannen van Jol voorkomt. Die jongen had vorig seizoen het al bijzonder moeilijk (mede door blessureleed), heeft er vervolgens alles weer aan gedaan om topfit te worden, en nu is ie 100% wedstrijdfit valt hij steeds buiten de boot.
Daarnaast een geweldige mentaliteit. Daarnaast was zijn eerste seizoenshelft bij Ajax prima, snap dus echt niet waarom hij geen kans meer krijgt.
Porcupine Tee - Normal
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:34:57 #221
53851 BoNi
pi_71950205
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Probleem is dat jongens als Lindgren in een goed draaiend elftal prima mee kunnen en voor clubs uit de middenmoot ook gewoon echt toegevoegde waarde hebben, maar bij de topclubs kunnen ze net dat kleine beetje extra dat verwacht wordt niet brengen.
Schitterend!
pi_71950339
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:40 schreef Dvm86 het volgende:

[..]
We denken er fundamenteel anders over, dus ik probeer het kort te houden.

1). Er is momenteel geen geld om risico te nemen met het halen van welk talent dan ook, die zich nog in de Eredivisie of grotere competitie heeft bewezen. Spelers uit Scandinavië, Oostblok en Zuid-Amerika zijn altijd nog risicovolle groep, en je weet nooit exact hoe een speler in elkaar steekt wat betreft fysiek, mentaliteit en karakter. Ook niet na een halfjaar intensief scouten. Dit in tegenstelling tot een speler die je al sinds zijn 8ste in eigen opleiding hebt. Taalproblemen, cultuurproblemen, andere verwachtingen, andere competitie, andere omgeving. Als je een Elm nu haalt, is hij pas in Maart echt waardevol zoals hij nu voor zijn eigen club is. Misschien onder de omstandigheden van '94-'95 of met het kapitaal van City een prima te nemen risico, maar in deze periode niet.

2). Er is weinig ruimte voor een plek in het elftal of selectie; Oleguer, Gabri, Lindgren, Kennedy, Ogararu, Sno, etc - ja, ze voegen kwalitatief misschien weinig meer toe, ze hebben weinig waarde, maar ze staan nog wel op de kostenpost qua salaris. En behoorlijk ook. Dus je moet eerst lozen voordat je iets haalt, ook al zou de beoogde aankoop meer kunnen brengen dan de huidige speler.

3). Ik zal altijd 100x liever een echt talent als Donald, Blind of Van der Heijden door zien breken bij Ajax dan een of andere vage Oostblokker of Braziliaan; daar heb ik meer mee als Ajacied zijnde dan bussen vol spelers uit het buitenland die niet eens zo veel meer toevoegen, zoals we in de laatste jaren hebben kunnen ervaren. Elke speler die je haalt uit het buitenland van 20, 21, 22 jaar; dat gaat allemaal ten koste van de ontwikkeling van die jongens. Dus als het verschil in potentie minimaal is, dan altijd de jeugdspeler prefereren boven een aankoop.

Dus als jij je jeugdopleiding wil verbeteren en optimaal wil laten renderen, is zwaar investeren in buitenlands talent juist de manier om je jeugdopleiding kapot te maken, aangezien er geen enkele speler meer de kans heeft om direct Ajax 1 te halen.

Er is geen garantie bij opleiden, er is geen garantie bij talent, er is geen garantie bij ervaring - er is nooit garantie. Een mix van al die drie factoren is ideaal voor Ajax, probleem is alleen dat momenteel geen van de drie factoren voldoet, dus dan moet je naar mijn mening twee dingen doen: extreem talentvol haalbaar talent halen (wat naar mijn mening Honda momenteel is) en / of een persoonlijkheid met ervaring die iets uitstraalt (zoals Chivu of Heitinga hadden) - maar geen idee wie.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:54:53 #223
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_71950744
Nog nieuws over Honda?
pi_71950842
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:54 schreef damsco het volgende:
Nog nieuws over Honda?
Ja, hij is naar verluid gesignaleerd bij de Arena.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:59:33 #225
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_71950849
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:59 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Ja, hij is naar verluid gesignaleerd bij de Arena.
Geen flauwe grappen over Honda Civic toch?
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:00:57 #226
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71950877
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:54 schreef damsco het volgende:
Nog nieuws over Honda?
Nikkei 3,10% omlaag.
pi_71951068
pi_71951440
Denk dat de komst van Honda het einde van Ismael betekend.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:23:34 #229
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_71951469
Ik snap echt niet waarom Donald nog zo weinig speelt. Die gozer heeft toch gewoon genoeg fysiek om op het middenveld z'n ding te kunnen doen?

Daarnaast snap ik niet helemaal waarom een aantal mensen weer schreeuwt dat Vertonghen niet meer op het middenveld moet spelen. Vorig seizoen was het geloof ik precies andersom, of niet?

Ook vind ik dat Oleguer best mag spelen, maar niet als de verdediging de halve wedstrijd tegen de middenlijn staat. Daarvoor is hij te sloom, maar zoals tegen PSV (vrijwel constant in eigen zestien) lijkt hij mij best goed bruikbaar.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:25:37 #230
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71951523
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:23 schreef BoerBert het volgende:

Ook vind ik dat Oleguer best mag spelen, maar niet als de verdediging de halve wedstrijd tegen de middenlijn staat. Daarvoor is hij te sloom, maar zoals tegen PSV (vrijwel constant in eigen zestien) lijkt hij mij best goed bruikbaar.
Dan is Granqvist ook geen optie. Snel is hij niet en niet altijd even wendbaar. Wel een goed inzicht en strijdvaardigheid. Ik acht hem echter geschikter voor de Bundesliga, op een of andere wijze zie ik in hem geen PSV, AZ of Ajax verdediger.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:32:19 #231
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_71951711
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:25 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dan is Granqvist ook geen optie. Snel is hij niet en niet altijd even wendbaar. Wel een goed inzicht en strijdvaardigheid. Ik acht hem echter geschikter voor de Bundesliga, op een of andere wijze zie ik in hem geen PSV, AZ of Ajax verdediger.
Of Ajax moet z'n manier van verdedigen veranderen. Volgens mij vallen er nogal eens wat tegengoals doordat ze er keihard uitgerend worden (Lens vorig jaar bijv.)
pi_71952042
Granqvist is tenminste wel een echte vent. We hebben achterin allemaal van die softies rondlopen. Je moet gewoon een flink grote gozer hebben die ook af en toe een beuk durft uit te delen.
pi_71952142
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:44 schreef TiMPiN het volgende:
Granqvist is tenminste wel een echte vent. We hebben achterin allemaal van die softies rondlopen. Je moet gewoon een flink grote gozer hebben die ook af en toe een beuk durft uit te delen.
Niet alleen achterin, toen Jaap Stam, Sneijder, Heitinga, Perez en Huntelaar nog bij Ajax speelden die zaten er gelijk bovenop als er een grove overtreding werd gemaakt, nu staan ze allemaal als makke lammetjes te kijken.
pi_71952277
quote:
op de site van L1 kan ik nog niks vinden
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:52:45 #237
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71952311
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:51 schreef reconnect het volgende:

[..]

op de site van L1 kan ik nog niks vinden
De gegeven link is ook de enige die er naar verwijst.
pi_71952410
Honda moet gewoon komen het is nu of nooit! Suarez is werkelijk in top vorm en als hij zo door gaat komt in de winterstop die grote club wel. Honda zou het verlies van Suarez nog een beetje kunnen compenseren en zo lang ze bij elkaar in 1 team zitten is het helemaal smullen.
pi_71952422
Wie zegt dat het lijtstje van 10 spelers waar is? Vind het altijd raar dat zulke berichten met 100% waarheid wordt aangenomen. Misschien kloppen er maar een paar namen.

Ben zo benieuwd wie de aankopen gaan worden. Nu hopen op winst donderdag en zondag, dan is het gelijk even wat rustiger bij Ajax.

ps: Wat mist Suarez een grootte kans bij de 1-0 voorsprong, echt onbegrijpelijk dat die voor de stift kiest ipv gewoon een schot. Dan sta je na 15 min 0-2 voor, als als als als als

[ Bericht 23% gewijzigd door anon_10041401 op 17-08-2009 16:02:30 ]
pi_71952444
quote:
Die Belgen mogen hun bron ook wel is nakijken, verwijst naar L1 maar daar staat niks?
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:58:23 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_71952459
Honda zou gewoon een goeie aankoop zijn, maar kan en mag niet de laatste zijn. Met deze kneuzenverdediging kan je het shaken dit jaar, wederom.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_71952478
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Prosac het volgende:

[..]

De gegeven link is ook de enige die er naar verwijst.
Tot nu toe dus nog bullshit 6mil vind ik opzich wel een aardige prijs
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:05:08 #243
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71952612
Dat is dan tweede keer volgens die site dat Honda naar ons toe komt.
quote:
'Ajax en VVV Venlo rond over transfer Honda'

Ajax en VVV Venlo hebben elkaar gevonden in een afkoopsom voor Keisuke Honda, meldt Omroep Limburg L1 zaterdag. De Amsterdammers betalen naar verluid zes miljoen euro voor de Japanse spelmaker.

Een delegatie van de club uit de hoofdstad moet nog wel om de tafel met de middenvelder zelf, om tot een akkoord te komen over de persoonlijke voorwaarden van het contract. Verwacht word dat dit geen problemen hoeft op te leveren, omdat Honda in een eerder stadium zelf heeft aangegeven wel oren te hebben naar een transfer naar de club van Martin Jol.

VVV had een week geleden in de persoon van voorzitter Hai Berden een gesprek met een delegatie van PSV. De Limburgers vonden het bod van de Eindhovenaren, naar verluid 2,5 miljoen euro, echter te laag om serieus op in te kunnen gaan. Volgens Berden moest de hoogte van de transfersom reëel zijn, omdat zijn sterspeler anders nog minimaal een seizoen bij VVV Venlo zou spelen.
Lees meer »
zondag 14 jun 13u42
pi_71952670
14 juni
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:14:36 #245
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71952819
Jezus tering, die eerste link is ook van 15 juni zie ik net.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:16:42 #246
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_71952865
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:14 schreef Prosac het volgende:
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
pi_71953000
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:16 schreef Bevin het volgende:

[..]

pi_71953024
Lees nu net dat stukje over Ooijer, wat een kneus is dat zeg
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_71953048
quote:
DUTCH giants Ajax Amsterdam may try to end Afonso Alves’ Teesside nightmare.

Alves’ representatives have held talks with Ajax, who are interested in taking the Brazilian back to Holland.

Alves was a prolific scorer with Heerenveen in the Eredivisie.

While Ajax are interested, they have not yet approached Boro to make an offer for the 28-year-old.

Alves has attracted plenty of interest from elsewhere, though the only bid that Boro have received so far is from Qatari side Al Saad.

However the amount of interest suggests that Alves will definitely be leaving before the transfer window closes on January 31.

Tuncay is also likely to move on, and Boro are waiting to see if Aston Villa boss Martin O’Neill renews his interest in the Turk.

Villa lost 2-0 at home to Wigan on Saturday and O’Neill, currently suffering from a spate of injuries, is keen to increase the size of his squad this month.

There are also regular stories in the media linking Stoke City with an interest in Robert Huth though, again, it is believed that the Potters have not made an official approach.
http://www.gazettelive.co(...)lves-84229-24458881/
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:24:04 #250
157922 fathank
pi_71953070
Overigens werd Atouba ook een aantal keer overlopen omdat hij tegenover 2 man kwam te staan. Dan krijgt iedere verdediger het moeilijk. Zelfs als je Paolo Maldini heet.
pi_71953088
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:24 schreef fathank het volgende:
Overigens werd Atouba ook een aantal keer overlopen omdat hij tegenover 2 man kwam te staan. Dan krijgt iedere verdediger het moeilijk. Zelfs als je Paolo Maldini heet.
Yup Urby vond het niet nodig om met Manolev mee te lopen, dus stond hij opeens tegenover Amrabat en Manolev
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:27:49 #252
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_71953166
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:19 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Zullen we dit gewoon lekker wedstrijd voor wedstrijd bekijken? Ajax zou Ajax niet zijn om zich tegen een van deze tegenstanders op hele onnodige/knullige wijze te verslikken.
Ik gok op NAC thuis 1-4
WOS'ser for life.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:28:02 #253
157922 fathank
pi_71953175
En dan is het wel weer lekker makkelijk om Atouba af te branden en een miskoop te noemen. Maar als ik dan even het moment in de eerste minuut erbij pak waarbij hij die crossbal op Rommedahl geeft over een metertje of 50 á 60 alsof het niks is kun je best wel wat.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:29:57 #254
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71953221
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:27 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Ik gok op NAC thuis 1-4
VVV uit was de vorige keer ook geen zekerheidje. NAC is echt een defensief en countersterke ploeg, absoluut voor uitkijken.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:30:48 #255
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71953243
quote:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
16 punten is realistisch gezien goed mogelijk. Mensen die 21 punten verwachten hebben de laatste jaren echt niet opgelet... Alle uitwedstrijden worden lastig en NAC thuis ook.
pi_71953272
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:28 schreef fathank het volgende:
En dan is het wel weer lekker makkelijk om Atouba af te branden en een miskoop te noemen. Maar als ik dan even het moment in de eerste minuut erbij pak waarbij hij die crossbal op Rommedahl geeft over een metertje of 50 á 60 alsof het niks is kun je best wel wat.
Ja dat was inderdaad een strakke bal, jammer dat Rommedahl hem niet kon dood leggen ...
pi_71953303
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:28 schreef fathank het volgende:
Ik denk dat hij ook gewoon leeg was, daarom snapte ik ook niet dat er geen 3e wissel kwam.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_71953361
Atouba was op inderdaad. Jol had hem in de rust moeten wisselen. Of eigenlijk helemaal niet moeten opstellen; hij was er nog niet klaar voor. Of tenminste, niet voor 90 minuten tegen PSV.
pi_71953384
Atouba had er gewoon na 60 minuten uit gehaald moeten worden
pi_71953404
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:14 schreef Prosac het volgende:
haha
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:01:55 #261
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_71954023
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:30 schreef TAV74 het volgende:

[..]

16 punten is realistisch gezien goed mogelijk. Mensen die 21 punten verwachten hebben de laatste jaren echt niet opgelet... Alle uitwedstrijden worden lastig en NAC thuis ook.
Het is misschien naief om 21 punten te verwachten, maar als je uit deze serie wedstrijden geen 21 punten haalt, kun je het kampioenschap tijdens de kerst alweer op je buik schrijven. In deze serie moet je de buffer opbouwen, die je in november en december kunt en zal verspelen.
pi_71954138
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:01 schreef twi het volgende:

[..]

Het is misschien naief om 21 punten te verwachten, maar als je uit deze serie wedstrijden geen 21 punten haalt, kun je het kampioenschap tijdens de kerst alweer op je buik schrijven. In deze serie moet je de buffer opbouwen, die je in november en december kunt en zal verspelen.
Eens. Al ga ik voor 17/18 punten.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:09:12 #263
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_71954192
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:06 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Eens. Al ga ik voor 17/18 punten.
Alles minder dan 18 punten zou teleurstellend zijn.
pi_71954238
quote:
Bron: Voetbal4u.com
Aldus die Belgische site. En op die site staat helemaal niets.
-
pi_71954248
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:55 schreef BliksemSchigt het volgende:

Sparta, Heracles, NAC, VVV, ADO, Roda en Willem II moeten gewoon 21 punten zijn, minimaal 18 en een ongelukkig gelijkspel. Als je dan in die drie wedstrijden daarna minimaal 4 punten haalt, scoor je meer dan prima en dan moet ik nog maar eens zien of AZ, Twente, PSV (en Feyenoord) dat kunnen nadoen.

Je moet echt nu gaan werken naar AZ uit en die reeks wedstrijden is daar perfect voor. Tussendoor natuurlijk nog een beetje presteren in de Europa League.
pi_71954279
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:01 schreef twi het volgende:

[..]

Onzin, wie zegt dat a) de concurrent alles wint b) Ajax tijdens die lastige wedstrijden geen punten pakt?
Je kan zelfs wat eventueel opgelopen schade herstellen.. .
-
pi_71954315
ff vraagje.

ik heb mijn id-kaart laten verlengen en ik moet hier nog een week op wachten. Ik heb wel een bonnetje van het gemeentehuis meegekregen waar mijn naam en dergelijk op staan. kan ik wel gewoon donderdag naar ajax toe of doen ze daar moeilijk over. ook als ik mijn verhaal uitleg.
pi_71954412
Zullen we het maar wedstrijd voor wedstrijd bekijken ?
Gewoon de eerstvolgende wedstrijd er boven op en gaan voor die 3 punten. Wat er daarna komt zie we dan wel weer.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:20:26 #269
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_71954433
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Onzin, wie zegt dat a) de concurrent alles wint b) Ajax tijdens die lastige wedstrijden geen punten pakt?
De lastige wedstrijden van Ajax zullen niet allemaal gewonnen gaan. En dat kan best, net zoals je best een lastige wedstrijd bij PSV uit kunt verliezen. Sommigen zullen gewonnen worden, en sommigen zullen gelijk gaan. Ik denk dat er zelden een seizoen is geweest waar Ajax bovengemiddeld goed of bovengemiddeld slecht presteert in de (sub)topwedstrijden. Dat betekent alleen dat je daar ook je voordeel niet echt pakt, waardoor je dat dit jaar voor de verandering maar eens beter een keer tegen de kleintjes kunt doen. Kortom, de komende paar wedstrijden zijn gewoon heel belangrijk, als je terug kijkt op hoe het de afgelopen paar seizoenen is gegaan (RKC uit, Excelsior thuis, Sparta uit, NAC thuis, Willem II uit).
pi_71954461
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:14 schreef mrsjaak2 het volgende:
ff vraagje.

ik heb mijn id-kaart laten verlengen en ik moet hier nog een week op wachten. Ik heb wel een bonnetje van het gemeentehuis meegekregen waar mijn naam en dergelijk op staan. kan ik wel gewoon donderdag naar ajax toe of doen ze daar moeilijk over. ook als ik mijn verhaal uitleg.
Heb je je 'oude' ID-kaart al moeten inleveren? Anders lijkt het me dat het bonnetje geldig is. Je zou toch gewoon moeten kunnen reizen als je opgaat voor verlenging van je ID?

Neem in ieder geval wel je rijbewijs mee of iets anders waarmee je kunt aantonen wie je bent. Dat is het minste dat je in dit geval kunt doen.
pi_71954529
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:21 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Heb je je 'oude' ID-kaart al moeten inleveren? Anders lijkt het me dat het bonnetje geldig is. Je zou toch gewoon moeten kunnen reizen als je opgaat voor verlenging van je ID?

Neem in ieder geval wel je rijbewijs mee of iets anders waarmee je kunt aantonen wie je bent. Dat is het minste dat je in dit geval kunt doen.
die oude heb ik in moeten leveren idd. ik kan de helpdesk van ajax nu niet bereiken, heb ze al wel een mailtje gestuurd. hopelijk dat daar nog op wordt geantwoord

ik heb trouwens geen rijbewijs oid, ik neem wel mijn ov mee
pi_71954591
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:23 schreef mrsjaak2 het volgende:

[..]

die oude heb ik in moeten leveren idd. ik kan de helpdesk van ajax nu niet bereiken, heb ze al wel een mailtje gestuurd. hopelijk dat daar nog op wordt geantwoord
Morgen weer even bellen. Denk dat het wel in orde komt.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:33:14 #273
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71954717
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:20 schreef twi het volgende:

[..]

Ik denk dat er zelden een seizoen is geweest waar Ajax bovengemiddeld goed of bovengemiddeld slecht presteert in de (sub)topwedstrijden.
Die waren er wel, maar dat was in tijden die we niet nog eens zullen meemaken vrees ik.
pi_71954753
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

a) AZ gaat wat mij betreft die reeks wel winnen en b) is alleen maar hopen op beter. Hoe je het ook wend of keert, uit die reeks van 7 MOET er resultaat komen, anders ben je bij de winterstop al kansloos.
pi_71954827
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

a) AZ gaat wat mij betreft die reeks wel winnen en b) is alleen maar hopen op beter. Hoe je het ook wend of keert, uit die reeks van 7 MOET er resultaat komen, anders ben je bij de winterstop al kansloos.
De beslissingen vallen bijna altijd in de 2e seizoenshelft, mits je natuurlijk niet al te ver achterstaat in de winterstop. Ze moeten het wel heel erg bont maken om in de winterstop al kansloos te zijn.
pi_71954831
Alves naar Ajax, is dat positief? Hij scoorde wel lekker bij Heerenveen
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:40:09 #277
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_71954864
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef versteegrob het volgende:
Is het definitief?
WOS'ser for life.
pi_71954895
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef versteegrob het volgende:
Mits hij niet teveel kost is ie wat mij betreft welkom. Een doelpuntemaker kunnen we wel gebruiken.
Hij is natuurlijk wel een topsalaris gewend in Engeland.
En aangezien het nogal een geldwolf schijnt te zijn vraag ik me af of ie wel komt.
pi_71954901
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:40 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Is het definitief?
Gerucht.
pi_71954903
Het is nu juist goed te doen om jonge verdedigers te scouten, je speelt 4-4-2 en een stuk minder aanvallend onder Jol. Voor elke speler een stuk makkelijker om te leren dan als je moet verdedigen met 30-40 meter leegte in je rug.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:44:36 #281
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_71954975
Heerenveen speelde 433 met Alves toch?
WOS'ser for life.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:45:34 #282
51286 w00h00
Digital man!
pi_71954998
Alves is helemaal nog niet zo'n slecht idee eigenlijk.
pi_71955078
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:45 schreef w00h00 het volgende:
Zou wat zijn als je straks Alves, Suarez en Honda hebt die er alle drie 20+ inleggen. .
Sweet sweet dreams .
-
pi_71955144
volgens mij is dat allemaal onzin. Ajax heeft vandaag wel met een zaakwaarnemer gepraat, maar nu gaan ze alle spelers die hij onder zijn hoede heeft in verband brengen met Ajax
pi_71955146
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:45 schreef w00h00 het volgende:
Wat zal ie kosten ? Hij is voor 20 miljoen naar Engeland gegaan, denk dat ie voor een miljoen of 8 wel op te halen is. Alhoewel 8 miljoen voor een 28-jarige speler toch wel erg veel geld is.
Hij zal ook nog wel een miljoenensalaris willen dus hij kost wel een paar knaken.
pi_71955202
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:48 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Zou wat zijn als je straks Alves, Suarez en Honda hebt die er alle drie 20+ inleggen. .
Sweet sweet dreams .
Ja, zou wat zijn. Alleen ben ik bang dat onze verdediging ook voor de 3 x 20+ gaat.
pi_71955420
Alves zal hem niet gaan worden denk ik, te hoge transfer prijs (uitgaande van 8 miljoen) waar je niets meer aan het verdiend bij doorverkoop en te hoog salaris. Dan had je beter voor Berg kunnen kiezen.
pi_71955462
Als Alves niet al te duur is wil ik hem er zeker wel bij hebben. Het ontbreekt aan zo'n soort spits bij ons.
pi_71955480
tvp is zeker te laat nu he
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:01:24 #290
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71955481
Alves... ik heb er mijn twijfels bij. Goed spits als het team op hem is afgestemd, maar of hij ook in een meer collectief systeem gaat renderen vraag ik me af.
pi_71955483
Liever Honda dan Alves. Alves is leuk, maar brengt geen creativiteit mee. Daarnaast wil ik Mickey voorin gewoon naast Suarez zien, en niemand anders.
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:43 schreef N.i.c.k het volgende:
Zou ik een hele goede vinden . Als je die haalt heb je wel een verdediging voor de toekomst in huis.

Hoe zit het eigenlijk met de cv's uit de jeugd? Misschien Blind gewoon naast Toby zetten. Lekker laten uitgroeien tot iets moois alla papa . Kappelhof? V/d Meulen?

En als Jol ook ziet dat Atouba niets is misschien Shakison iets voor op links?

[ Bericht 4% gewijzigd door Nashje op 17-08-2009 18:09:25 ]
pi_71955655
Zou echt wat zijn als Honda, Alves en nog een verdediger komt. Dat moet t och genoeg zijn voor de titel zou je denken.
pi_71955715
Adeleye roep ik al maanden, maar die jongen schijnt wel een mentaliteits probleempje te hebben. Als hij in het nationale eftal van Nigeria staat speelt hij altijd als een beest en maakt zelden fouten, bij Sparta is hij meestal toch een stuk minder sterk door slechte concentratie en mentaliteit.

Als Jol hem van dat probleem af kan helpen zou het wel een prima verdediger zijn voor Ajax.
pi_71955787
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:07 schreef versteegrob het volgende:
Zou echt wat zijn als Honda, Alves en nog een verdediger komt. Dat moet t och genoeg zijn voor de titel zou je denken.
Haha..

Misschien een of andere matige verdediger, maar Honda en Alves komen echt niet.
pi_71955792
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:07 schreef versteegrob het volgende:
Ik zie het alleen niet gebeuren
pi_71955870
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:12 schreef 16meter het volgende:

[..]

Haha..

Misschien een of andere matige verdediger, maar Honda en Alves komen echt niet.
Hoezo komt Honda niet denk je ?
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:16:25 #297
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71955895
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:15 schreef Seam het volgende:

[..]

Hoezo komt Honda niet denk je ?
Ik heb sterk het gevoel dat Honda naar PSV zal gaan, geen idee waarom
pi_71955933
'Delegatie Ajax sprak met zaakwaarnemers Alves'
Geschreven op maandag, 17 augustus om 17:25

Ajax zou onlangs een informerend gesprek hebben gehad met de zaakwaarnemers van Afonso Alves. Dat meldt The Gazzette Live, een doorgaans goed ingevoerde krant uit Noordoost-Engeland. De aanvaller van Middlesbrough is uit op een vertrek, maar tot dusver heeft alleen Al Sadd uit Qatar concrete belangstelling getoond.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:17:51 #299
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71955936
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:16 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Omdat hij dan sowieso niet hoeft te verhuizen?
pi_71955946
quote:

[..]

Ben ik erg benieuwd waar p$v dat geld vandaan haalt.
pi_71955947
quote:

[..]

Zelfde zaakwaarnemer als Rutten ofzo toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')