Logisch in de emotie van dat moment, de teleurstelling is bij mij in ieder geval heel groot. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn geld voor dit seizoen ook echt niet zet op een titel voor Ajax (voorafgaand aan het seizoen ook niet overigens), hoe zeer ik ook hoop dat ze hem wel binnen halen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Blij dat ik gister niet meer achter een computer heb gezeten. Heb net de eerste drie pagina's van het vorige topic terug gelezen, en het is precies wat ik dacht. Alsof we de titel al hebben verloren... Na drie wedstrijden! De meest gelukkige en vooral ook bevoordeelde ploeg heeft gewonnen gister.
Je bedoelt het losrukken?quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:11 schreef reconnect het volgende:
wat denken jullie trouwens over die stomp van de Zeeuw? Misschien geluk dat hij slechts geel heeft gekregen zodat hij niet geschorst kan worden n.a.v. tv-beelden of was geel gewoon de terechte straf?
Als ze van hem afblijven is er niets aan de hand. Hij rukt zich wel erg hardhandig los, maar ik zou rood wel heel zwaar gevonden hebben. Niettemin wel een domme actie.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:11 schreef reconnect het volgende:
wat denken jullie trouwens over die stomp van de Zeeuw? Misschien geluk dat hij slechts geel heeft gekregen zodat hij niet geschorst kan worden n.a.v. tv-beelden of was geel gewoon de terechte straf?
Ik vond dat hij redelijk goed weg kwam.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:11 schreef reconnect het volgende:
Volgens mij pakte De Zeeuw die bal zelfs af toen er nog niet gefloten was, en reageerde die Hongaar gewoon debiel.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je bedoelt het losrukken?
Want een stomp was het niet echt hoor.
Hij kan niet meer geschorst worden.
Zit wel een kern van waarheid in. Ik besefte niet dat Maarten al 28(!) is. Het lijkt me een goede zaak om deze winter op zoek te gaan naar een nieuwe keeper. Relatief gezien heeft Groningen een goede keeper en zelf vind ik Romero een topaankoop. Die gast kostte niets en heeft afgelopen seizoen wel punten gepakt voor AZ. Er lopen genoeg keepers rond, maar die luie scouting moet eens wat gaan doen.quote:Ik was er helemaal klaar voor! Een afstraffing, zoals vorig seizoen had ik niet verwacht; het zou in mijn ogen meer een schaakwedstrijd worden.
Ajax was voor mij vooraf ook niet de gedoodverfde favoriet, zoals zo velen mij afgelopen week via het internet wilden doen geloven.
PSV-Ajax is een wedstrijd, waar heel Eindhoven en omstreken zich al maanden op verheugt. Het is voor de gemiddelde Philips medewerker de wedstrijd van het seizoen. In de kantine van de eletronica-gigant worden tussen het broodje kroket en de gehaktbal door alleen maar gesproken over de wedstrijd van het jaar.
De glasblazer met 18 dienstjaren heeft het grootste woord, de spoeltjeswikkelaar, die ook inmiddels al 16 jaar wikkelt in plaats van zich ontwikkelt, heeft maar één hoop: Schop die Suarèz neer. De ploegchef van de TL-buizen divisie zegt dat hij nog wel wat gas over heeft en de uitzendkracht maakt een sissend geluid; hij doet er alles aan om een vaste aanstelling te krijgen bij Philips, omdat zijn gepensioneerde vader de uitvinder was van de gloeidraad.
Dit alles om maar even aan te geven in wat voor inspirerende omgeving de supporters van PSV leven. Geen wonder dat ze aanhanger zijn van de club van het counter voetbal. Als het arrogante Ajax op bezoek, komt dan willen ze die 90 minuten lang weg counteren. Helaas liep het dit jaar anders.
Dit jaar kwam Ajax naar Eindhoven met een strijdplan, dat leek op de loopgravenoorlog van WO I. Martin Jol zal gedacht hebben aan de zeven punten voorsprong, die een sneaky overwinning hadden kunnen opleveren. Meestal komt Ajax namelijk naar Eindhoven om weer een paar punten in te lopen op de Eindhovenaren.
Dat keepen een apart vak is, daar zijn ze na het tijdperk Gomes wel achter gekomen in Eindhoven. De Zweed Isakson kan de Braziliaan niet snel doen vergeten, want hij hielp Suarez al in de tweede minuut aan zijn vierde seizoenstreffer. Het begon dus perfect, want PSV kon niet meer lekker achterover gaan leunen en moest het spel gaan maken.
Ik ging er eens lekker voor zitten op het puntje van mijn stoel en dit ben ik ook 90 minuten blijven doen. Er ontspon zich een prachtige wedstrijd en als ik neutraal was geweest, was ik getuige geweest van een legendarische wedstrijd.
Ik ben echter niet neutraal, ik ben een Ajacied, die zijn godenzonen het liefst via magistraal voetbal zijn opponent ziet vernederen. Als dit in een uit-wedstrijd even niet lukt, geldt voor mij ook gewoon het resultaat.
Onnodig werd echter tot tweemaal toe een voorsprong uit handen gegeven en aan het einde van het schouwspel stonden de Ajacieden zelfs met lege handen.
Was het de verdienste van PSV? In mijn ogen niet helemaal, een gelijkspel was rechtvaardiger geweest. Was het warrige fluiten van Pieter Vink de reden dan? Nee, zelfs dat niet, want dat zijn we van hem gewend. Je moet zelf zo goed spelen, dat Pieter niet meer van invloed kan zijn. Deze ex-militair is toch alleen maar met zichzelf bezig; is mijn loopje wel goed, kom ik arrogant genoeg over, steken de gele en rode kaart wel voldoende uit mijn borstzakje? Kortom, hij is met alles bezig, behalve met het spel. Zo kan het dus gebeuren dat je strafschoppen wegwuift, Bakkal niet Wielaert met twee handen een duw in de rug ziet geven, het vrij worstelen van Ooijer niet bestraft met de straf die erop staat. Pieter Vink ontwikkelt zich niet als scheidsrechter, terwijl dit toch zijn vak is! Waar lag het dan aan dat Ajax niet met minimaal een punt uit Eindhoven vertrok? Misschien toch gewoon domme pech?
Nee, het heeft met de ontwikkeling te maken van Maarten Stekelenburg. Maarten wordt volgende maand 28 jaar en staat sinds 2002 bij Ajax onder contract. De laatste 5 jaar is Maarten eerste keeper van Ajax. Hij maakte indruk in 2002 tijdens de halve finale van de KNVB-beker tegen FC Utrecht. Maarten had katachtige reacties op de lijn en het zag er spectaculair uit; de gelijkenis met Edwin van der Sar werd snel gemaakt.
Maarten was jong en mocht fouten maken, zo ook in 2004 toen hij in de uitwedstrijd tegen Macabbi Tel-Aviv in de poule-fase van de Champions League keihard de bal tegen de rug van Johnny Heitinga schoot en de bal in het doel zag verdwijnen. Het betekende de uitschakeling in de poule.
Maarten moest zich verder ontwikkelen en werd als derde doelman aan het Nederlands elftal toegevoegd, om onder Edwin van der Sar verder te leren en te werken aan zijn zwakke punten. Het schortte nog aan de coaching, één tegen één situatie’s en het heersen in het strafschopgebied bij voorzetten en hoge ballen.
Marco van Basten zag het vorig jaar al en in de wedstrijd tegen PSV kon heel Nederland het zien: Maarten stokt in zijn ontwikkeling. Maarten pakt nog steeds geen punten voor Ajax, zoals zijn voorgangers dat wel deden. Hij heerst nog steeds niet in het strafschopgebied en zijn coaching laat nog steeds te wensen over.
Zowel bij de derde als de vierde goal van PSV ging hij niet vrijuit. De knal van Dzsudzsak mag er vanuit die plaats natuurlijk nooit in. Zelf gaf de Hongaar in het interview achteraf al aan wat het geheim was: de trap was bedoeld als voorzet bij de tweede paal! Juist precies waar Maarten zich al jaren verder in had moeten ontwikkelen!
Bij de vierde goal van PSV werd er een voorzet gegeven, die binnen het doelgebied eindigde. Ik heb als amateurkeeper al geleerd dat ballen in het doelgebied voor de keeper moeten zijn, zeker omdat je als keeper een beschermde status hebt. Op je lijn blijven plakken betekent zeker dat je kansloos bent! Maarten deed het laatste en bracht daardoor Wielaert in de problemen, want die was vogelvrij verklaard.
In Eindhoven weten ze als geen ander hoe belangrijk een keeper voor je elftal kan zijn. Gomes heeft ze 4x achter elkaar de titel bezorgd, door in positieve zin beslissend te zijn. Keepen is het beroep van Maarten Stekelenburg; in dat beroep moet hij zich verder ontwikkelen. Anders eindig je als de gemiddelde PSV-supporter: spoeltjeswikkelaar met een dienstverband van 16 jaar bij Philips.
http://www.nusport.nl/ere(...)t-domweg-tekort.htmlquote:PSV heeft de zwakte van Ajax genadeloos blootgelegd." Dat is de mening van De Telegraaf en ook van de andere ochtendkranten op maandag.
"Oude gebreken Ajax komen aan oppervlakte", wijst ook de Volkskrant na de 4-3 zege van PSV op Ajax op de defensieve zwakheid van de Amsterdamse ploeg.
"Het is de reden dat ze in Amsterdam al vijf jaar geen kampioen meer zijn geworden", voegt AD Sportwereld toe. Vooral Robbie Wielaert moet het ontgelden.
Wielaert
"Routinier Wielaert (30), van wie wordt verlangd dat hij orde aanbrengt en zijn verdediging leidt, schiet domweg tekort in wedstrijden die ertoe doen (…) Ook de debuterende Kameroener Atouba (26) liet een verre van vlekkeloze indruk achter", aldus de Volkskrant.
"Met Rob Wielaert en Toby Alderweireld in het hart van de defensie lijkt het kampioenschap ver weg en Champions League-voetbal daarmee ook", meldt De Telegraaf.
Van Hanegem
Willem van Hanegem wijt het falen van Ajax in AD Sportwereld niet alleen aan de defensie: "Wat Ajax betreft ben ik deze week zo klaar. Ik miste op het middenveld werkelijk iedere creativiteit. Ik zag allemaal goede, harde werkers, maar niemand met intelligente ingevingen."
De Kromme pleit voor Ismail Aissati in de basis bij Ajax en is lovend over PSV: "De topper tussen PSV en Ajax was een van de mooiste confrontaties die ik ooit heb gezien. Dat kwam volledig door PSV."
Ben ik grotendeels wel met je eens, neemt niet weg dat we wel een rots in de branding missen achterin; de leider die Wieleart had moeten worden maar niet is omdat hij het moeilijk genoeg met zijn eigen functioneren heeft.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:28 schreef marcb1974 het volgende:
waarom toch iedere keer die verdedigers
Dit is het falen van een elftal.
Waarom denk je? Omdat Ajax het jaar-op-jaar verzuimt om te investeren in verdedigers. Grygera, Chivu en Escude zijn de laatste fatsoenlijke verdedigende aankopen geweest. Verdedigers hebben prioriteit nummer 1. Daarna een balvaste spits en als laatste een creatieve middenvelder.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:28 schreef marcb1974 het volgende:
waarom toch iedere keer die verdedigers
Dit is het falen van een elftal.
En ik blijf erbij dat een goede, balvaste, spits de hoogste prioriteit heeft.
Stuur een PM naar Raymania, die heeft zoiets vast wel in zijn overzichten staan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:32 schreef Dvm86 het volgende:
Edit: is er ergens een site met statistieken? Ben wel benieuwd hoeveel tegendoelpunten Ajax in de afgelopen seizoenen heeft gekregen. En vooral met Steek in het doel.
Grygera en zeker Escude waren ander ook niet bepaald onomstreden. En de start van Chivu was ook niet geweldig, die had ook aanlooptijd nodig. verdediger zijn bij Ajax blijkt ontzettend moeilijk, en dat ligt niet alleen aan de spelers die er staan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:32 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Waarom denk je? Omdat Ajax het jaar-op-jaar verzuimt om te investeren in verdedigers. Grygera, Chivu en Escude zijn de laatste fatsoenlijke verdedigende aankopen geweest.
Dat valt wel mee, want ik vind hem niet significant beter dan de Zeeuw of Enoh. Op welke positie had hij dan van waarde kunnen zijn?quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Erg zonde van Gabri idd, de man had zo van waarde kunnen zijn.
De ontbrekende seizoenen zijn seizoenen waarin Stekelenburg maar 10 wedstrijden keepte en daarom geen realistisch beeld geven. Maar de statistieken spreken voor zich.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:36 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Stuur een PM naar Raymania, die heeft zoiets vast wel in zijn overzichten staan.
Ja, dat vond ik ook al zo vreemd idd.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zonde van Gabri maar wel begrijpelijk, jammer van Lindgren - ook niet echt een slimme keus en raar van Oleguer; ik zou eerst een nieuwe verdediger halen voordat je hem weg doet...
De rest is wel begrijpelijk allemaal, ik denk alleen dat Sarpong het best had kunnen redden bij Ajax, maar niet in dit elftal momenteel. Gezien de namen die weg moeten of mogen, gaat er dus nog wel wat versterking komen her en der.
Als er geen vervangers komen dan is het ''wtf'', over het algemeen komen ze beiden te kort voor Ajax.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:53 schreef bloodysunday het volgende:
Jezus wtf? Gabri wegsturen is hij wel goed bezig, ik geef toe hij is vaak geblesseerd maar wel van waarde. En Oleguer? Waarom? heeft hij de verdediging gezien met Wielaert tering man waarom zetten ze hem niet in de uitverkoop. Oleguer is stukken beter dan Wielaert.
Nou, wat zegt het dan? Het zegt wat mij betreft alleen dat Ajax relatief veel tegendoelpunten krijgt. Ik vind Stekelenburg geen topkeeper maar vind hem niet slechter dan Boschker, ten Rouwelaar, Timmer, Aerts, Sinouh en Waterman die schijnbaar minder ballen doorlaten. Bovendien is een keeper die écht beduidend beter is dan Steek peperduur.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:50 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
De ontbrekende seizoenen zijn seizoenen waarin Stekelenburg maar 10 wedstrijden keepte en daarom geen realistisch beeld geven. Maar de statistieken spreken voor zich.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind ik reuze meevallen. Kom op zeg. Dan mag Wielaert ook wel ik het lijstje staan...quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:55 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Als er geen vervangers komen dan is het ''wtf'', over het algemeen komen ze beiden te kort voor Ajax.
Duwtje? Bakkal gebruikte 2 handen, da's net effe iets anders.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:58 schreef Breach het volgende:
Oleguer wegsturen en Wielaert hebben staan
Ik weet niet of gister hier het niveau van Wielaert is besproken. Maar wát een drama is dat zeg. Dat duwtje waar ie mee aan de kant werd gezet bijvoorbeeld
Breng je Wielaert dan naar Hollandia?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:02 schreef HeatWave het volgende:
Oleguer breng ik hoogstpersoonlijk wel naar Omniworld, al moet er nog wel geld bij denk ik.
En dan nog 3 meter doorlopenquote:Op maandag 17 augustus 2009 10:58 schreef Breach het volgende:
Oleguer wegsturen en Wielaert hebben staan
Ik weet niet of gister hier het niveau van Wielaert is besproken. Maar wát een drama is dat zeg. Dat duwtje waar ie mee aan de kant werd gezet bijvoorbeeld
Had ie dan moeten doen? Bij ieder contact had Wielaert van het veld gemoeten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:03 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
En dan nog 3 meter doorlopenDat sloeg echt nergens op. En die goal dat hij en vd Wiel mekaar in de weg liepen was ook echt lomp.
Aan de andere kant rugdekking geven....quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Had ie dan moeten doen? Bij ieder contact had Wielaert van het veld gemoeten.
Ja ja, en al die andere fouten waren zeker omdat ie geen 2e geel wilde pakken. Kom op zeg, alsof Rio Ferdinand niet 100 van zulke duwtjes krijgt in een wedstrijd. Wielaert is gewoon van het niveau subtop (waar hij gehaald is). En dan moet je er ook vanuit gaan dat je dat soort domme dingen erin houdt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Duwtje? Bakkal gebruikte 2 handen, da's net effe iets anders.
Boschker en Ten Rouwelaar pakken regelmatig punten hoor. Stekelenburg niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, wat zegt het dan? Het zegt wat mij betreft alleen dat Ajax relatief veel tegendoelpunten krijgt. Ik vind Stekelenburg geen topkeeper maar vind hem niet slechter dan Boschker, ten Rouwelaar, Timmer, Aerts, Sinouh en Waterman die schijnbaar minder ballen doorlaten. Bovendien is een keeper die écht beduidend beter is dan Steek peperduur.
Als vd wiel daar niet zo halfbakken verdedigd, hoeft Wielaert ook niet te kiezen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Aan de andere kant rugdekking geven....
Op basis waarvan verdient Gregory vd Wiel een voldoende?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja ja, en al die andere fouten waren zeker omdat ie geen 2e geel wilde pakken. Kom op zeg, alsof Rio Ferdinand niet 100 van zulke duwtjes krijgt in een wedstrijd. Wielaert is gewoon van het niveau subtop (waar hij gehaald is). En dan moet je er ook vanuit gaan dat je dat soort domme dingen erin houdt.
Maar goed. Na 3 wedstrijden hebben ze het al weer voor elkaar om elke hoop op een landstitel te laten vervliegen. Want laten we eerlijk zijn na 3 wedstrijden. Als Suarez er toch niet staat en zolang Aisatti er niet inkomt, is dit Ajax toch niks waard.
Prima dat ze niks (althans niks noemenswaardigs) aankopen in de zomerperiode. Maar na 3 wedstrijden denk ik daar dus niet meer zo over, het is gewoon dramatisch wat daar achterin staat. Van die 4 gasten achterin verdient alleen Blackcard Greg een voldoende. En dat zegt misschien al wel voldoende.
Dit gaat weer een lang en zwaar seizoen worden
Michel Vorm is een toppertje, maar die zal niet echt zin hebben om naar Amsterdam te komenquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Boschker en Ten Rouwelaar pakken regelmatig punten hoor. Stekelenburg niet.
Al zou ik geen beter alternatief weten op dit moment, Vermeer is bij hoge ballen ook niet altijd even zeker.
Gregory een voldoende? Heb je naar wedstrijden van vorig seizoen gekeken?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja ja, en al die andere fouten waren zeker omdat ie geen 2e geel wilde pakken. Kom op zeg, alsof Rio Ferdinand niet 100 van zulke duwtjes krijgt in een wedstrijd. Wielaert is gewoon van het niveau subtop (waar hij gehaald is). En dan moet je er ook vanuit gaan dat je dat soort domme dingen erin houdt.
Maar goed. Na 3 wedstrijden hebben ze het al weer voor elkaar om elke hoop op een landstitel te laten vervliegen. Want laten we eerlijk zijn na 3 wedstrijden. Als Suarez er toch niet staat en zolang Aisatti er niet inkomt, is dit Ajax toch niks waard.
Prima dat ze niks (althans niks noemenswaardigs) aankopen in de zomerperiode. Maar na 3 wedstrijden denk ik daar dus niet meer zo over, het is gewoon dramatisch wat daar achterin staat. Van die 4 gasten achterin verdient alleen Blackcard Greg een voldoende. En dat zegt misschien al wel voldoende.
Dit gaat weer een lang en zwaar seizoen worden
Als je ze moet waarderen op kwaliteit vind ik hem de enige die op dit moment in dit elftal thuis zou moeten horen. Wielaert kan het niveau niet aan. Alderweireld heb ik vertrouwen in, maar die moet je gewoon een seizoen of misschien wel 2 verhuren om hem ervaring op te laten doen. En die Atouba heb ik eigenlijk nu al afgeschreven.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Op basis waarvan verdient Gregory vd Wiel een voldoende?
We zijn geen kroegelftal waarbij een vierde plek op de ranglijst een mooie prestatie is. De drie spelers die jij noemt hebben in principe kansen genoeg gehad, met Wielaert vervangen door Oleguer kan ik nog instemmen. Misschien past Gabri op een viermans middenveld, maar Lindgren is het gewoon niet. Het zijn sowieso geen van drieën zekerheidjes of belangrijke kwaliteitsimpulsen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:02 schreef bloodysunday het volgende:
Ik hoop zo dat Oleguer, Gabri en Lindgren blijven en het tegendeel bewijzen.
Ja dat was het voor VVV ook... PSV is een ploeg zonder scoringsvermogen. En dan krijg je gewoon 4 goals tegen. Tuurlijk komen er 2 uit een geniale vrije trap. Maar de makkelijkheid waarmee de rest ging zegt mij voldoende. Ajax wordt dit jaar géén kampioen. Tenzij er nog wat verrassingen worden aangekocht de komende 2 weken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:12 schreef toma het volgende:
Ik vind dat sommigen hier wel overdrijven. Het lijkt wel of we nu al geen kampioen meer kunnen worden. Volgens mij staan we nog gewoon 1 punt voor op PSV en staan we gelijk met AZ. We hebben gisteren dan misschien wel nipt verloren maar je moet niet vergeten dat PSV-uit de lastigste wedstrijd van het seizoen is.
Die heeft wel meer spelers onder z'n hoede, dus je kan net zo goed zeggen dat Jol met de zaakwaarnemer van Luigi Bruins heeft staan pratenquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:09 schreef Nashje het volgende:
Michel Vorm is een toppertje, maar die zal niet echt zin hebben om naar Amsterdam te komen.
Lees net overigens op AT dat Jol met de zaakwaarnemer van El Hamdaoui zou hebben gesproken. Inhoud van het gesprek zou onduidelijk zijn..
Dat is precies wat het zegt. Uiteraard komt dat ook door de verdediging. Maar zoals er geschreven staat in de column die ik hierboven heb gepost, Steek pakt geen punten en blijft dezelfde fouten maken. Hij is freaking 28! Het minste wat je mag verwachten van een club zoals Ajax is dat ze een keeper kunnen scouten. Groningen en AZ kunnen dat toch ook? PSV had hiervoor ook een prima keeper.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Al zou ik geen beter alternatief weten op dit moment, Vermeer is bij hoge ballen ook niet altijd even zeker.
Frappant dat hij niet op het lijstje staat, was hem even vergeten. Wielaert komt gewoon tekort en zie ik liever vandaag dan morgen vertrekken. Maar telkens komen we op hetzelfde punt: er is niets beters. Overigens zijn Gabri, Lindgren en Oleguer prima bankzitters.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:57 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Vind ik reuze meevallen. Kom op zeg. Dan mag Wielaert ook wel ik het lijstje staan...
Exact.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:12 schreef toma het volgende:
Ik vind dat sommigen hier wel overdrijven. Het lijkt wel of we nu al geen kampioen meer kunnen worden. Volgens mij staan we nog gewoon 1 punt voor op PSV en staan we gelijk met AZ. We hebben gisteren dan misschien wel nipt verloren maar je moet niet vergeten dat PSV-uit de lastigste wedstrijd van het seizoen is.
Je bent nog te voorbarig naar mijn mening. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat er nog wel wat spelers bij moeten komen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:13 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja dat was het voor VVV ook... PSV is een ploeg zonder scoringsvermogen. En dan krijg je gewoon 4 goals tegen. Tuurlijk komen er 2 uit een geniale vrije trap. Maar de makkelijkheid waarmee de rest ging zegt mij voldoende. Ajax wordt dit jaar géén kampioen. Tenzij er nog wat verrassingen worden aangekocht de komende 2 weken.
Huh?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:13 schreef Breach het volgende:
[..]
PSV is een ploeg zonder scoringsvermogen.
Ja geniaal of geluk. Hij was onhoudbaarquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:17 schreef toma het volgende:
[..]
Je bent nog te voorbarig naar mijn mening. Alhoewel ik het wel met je eens ben dat er nog wel wat spelers bij moeten komen.
Dzsudzak heeft gisteren trouwens nog toegegeven dat die tweede goal van hem puur geluk was, zo geniaal was die goal dus niet.
Je hebt Donald nog, maar zowel Lindgren als Gabri van de hand doen lijkt me zeker niet slim inderdaad.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:17 schreef StarGazer het volgende:
Wat nou als De Zeeuw en Enoh geblesseerd dan wel geschorst zijn? Dan zou je met Lindgren of Gabri toch prima backups hebben.
Ik denk dat Oleguer of Wielaert lood om oud ijzer is qua kwaliteit en salaris; dan is de 'restwaarde' van Oleguer wellicht aantrekkelijker om te verkopen dan die van Wielaert, terwijl Wielaert nog mee heeft dat hij Nederlands spreekt en in in een verdediging met alleen maar nederlandssprekende jongens is dat natuurlijk wel fijn; alleen is het dan ook wel handig als Wielaert kwalitatief ook brengt wat ie zou moeten brengen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:11 schreef Nashje het volgende:
Misschien Oleguer wel weer gewoon in de verdediging proberen? Dat ging vorig jaar toch ook een tijd lang goed. Als hij niet speelde liepen we ook gelijk punten mis.
Lazovic, Koevermans, Dzudzsak, Bakkal. Lopen gemiddeld 1 op 3. Dat vind ik barweinig.quote:
Ja, echt he.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:12 schreef toma het volgende:
Wie wordt er volgens jou wel kampioen dan en welke redenen zijn hiervoor te noemen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:18 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja geniaal of geluk. Hij was onhoudbaar
Maar goed, voor de mensen die hier hoop zien op een titel. Geef me, buiten Suarez, één reden waarom we dat zouden worden.
Of Vertonghen, Anita, Blind, Donald, vd Heijden...quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:17 schreef StarGazer het volgende:
Wat nou als De Zeeuw en Enoh geblesseerd dan wel geschorst zijn? Dan zou je met Lindgren of Gabri toch prima backups hebben.
Ben ik ook wel met je eens, maar Oleguer de laan uit sturen en Wielaert laten staan schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Gabri kan het niveau Ajax wel aan jammer van al die blessures maar je hebt vorig seizoen gezien dat met Gabri in het veld het team stukken beter was en we hem nodig hadden. Enoh zie ik die rol niet overnemen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
We zijn geen kroegelftal waarbij een vierde plek op de ranglijst een mooie prestatie is. De drie spelers die jij noemt hebben in principe kansen genoeg gehad, met Wielaert vervangen door Oleguer kan ik nog instemmen. Misschien past Gabri op een viermans middenveld, maar Lindgren is het gewoon niet. Het zijn sowieso geen van drieën zekerheidjes of belangrijke kwaliteitsimpulsen.
Hopelijk wordt er nog een écht goede CV gehaald, een scorende en creatieve middenvelder (Honda) en een fysiek sterke spits. Daarvoor zal er waarschijnlijk wel eerst verkocht moeten worden. En daarbij denk ik vooral aan de 10 controlerende/verdedigende middenvelders die wij in onze selectie hebben.
De zwartgalligheid zegquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:18 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja geniaal of geluk. Hij was onhoudbaar
Maar goed, voor de mensen die hier hoop zien op een titel. Geef me, buiten Suarez, één reden waarom we dat zouden worden.
Ja, en als die geblesseerd raken hebben we als backups voor hén nog Donald, Anita, Vertonghen etc.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:17 schreef StarGazer het volgende:
Inderdaad, vooral bij Jol. Maar vorig seizoen zag je al dat Wielaert nooit gehaald had mogen worden, net als Sno, Kennedy etcquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:20 schreef BertMaalderink het volgende:
Mensen die de boel na 3 (!) wedstrijden al afschrijven
Als ik een Twente professioneel wedstrijden uit zie spelen, dan geef ik die op dit moment de meeste kans. Qua selectie doen ze niet onder voor Ajax, AZ en PSV. Bovendien staat er een trainer die zn selectie al langer kent dan die van de andere 3 clubs. Dus die hoeft ook veel minder naar een nieuwe balans te zoeken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:21 schreef BoNi het volgende:
[..]
Wie wordt er volgens jou wel kampioen dan en welke redenen zijn hiervoor te noemen?
Maar Toivonen scoorde elke wedstrijd en tegen ons niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:13 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja dat was het voor VVV ook... PSV is een ploeg zonder scoringsvermogen. En dan krijg je gewoon 4 goals tegen. Tuurlijk komen er 2 uit een geniale vrije trap. Maar de makkelijkheid waarmee de rest ging zegt mij voldoende. Ajax wordt dit jaar géén kampioen. Tenzij er nog wat verrassingen worden aangekocht de komende 2 weken.
Heb je RKC en Groningen niet gezien?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef Breach het volgende:
[..]
Als ik een Twente professioneel wedstrijden uit zie spelen, dan geef ik die op dit moment de meeste kans. Qua selectie doen ze niet onder voor Ajax, AZ en PSV. Bovendien staat er een trainer die zn selectie al langer kent dan die van de andere 3 clubs. Dus die hoeft ook veel minder naar een nieuwe balans te zoeken.
Die spelen, in eigen huis, ook gewoon gelijk tegen PSV.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef Breach het volgende:
[..]
Als ik een Twente professioneel wedstrijden uit zie spelen, dan geef ik die op dit moment de meeste kans. Qua selectie doen ze niet onder voor Ajax, AZ en PSV. Bovendien staat er een trainer die zn selectie al langer kent dan die van de andere 3 clubs. Dus die hoeft ook veel minder naar een nieuwe balans te zoeken.
Stekelenburg maakt ook weleens een goede redding. Die goal van PSV vorige week tegen FC Twente was een ongelovelijke blunder, de rode kaart na dertig minuten tegen de Portugezen was stom. Ik vrees dat als Boschker bij Ajax keepte dat je wat minder enthousiast zou zijn. Feit is gewoon dat de achterste linie van Twente momenteel sterker is dan die van Ajax.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar hij is wel 2 belangrijke aanvallers kwijt geraakt. Als N'Kufo daar uitvalt, blijft er ook niets over.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef Breach het volgende:
[..]
Dude, Stekelenburg speelt voor Ajax en is 28. Dan mag je toch wel iets meer dan 'weleens een goede redding' verwachten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Stekelenburg maakt ook weleens een goede redding.
Dit dus.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar Toivonen scoorde elke wedstrijd en tegen ons niet.
Goede verdediging hebben wij dus (dat is een beetje het niveau waar jij nu op redeneert).
Een team met Afellay, Bakkal, Toivonen, Lazovic geen scorend vermogen noemen.
Dat ze de eerste 2 wedstrijden niet scoren zegt echt helemaal niets zo vroeg in het seizoen.
Jezus Breach, je bent een leuke user maar nu kraam je echt een hele hoop onzin uit.
Bakkal: 28 - 5quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar Toivonen scoorde elke wedstrijd en tegen ons niet.
Goede verdediging hebben wij dus (dat is een beetje het niveau waar jij nu op redeneert).
Een team met Afellay, Bakkal, Toivonen, Lazovic geen scorend vermogen noemen.
Dat ze de eerste 2 wedstrijden niet scoren zegt echt helemaal niets zo vroeg in het seizoen.
Jezus Breach, je bent een leuke user maar nu kraam je echt een hele hoop onzin uit.
Ja maar ik zie in Oleguer een betere verdediger dan Wielaert. Ik snap het sowieso niet, 3 wedstrijden gespeeld in de competitie. Wissel de eerste 6/7/8 wedstrijden wat met het team. Want de voorbereiding was ook niet tegen topteams. En ik snap dat Jol dat niet doet. Misschien komt dat nog maar om dat spelers af te schrijven...quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:15 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat is precies wat het zegt. Uiteraard komt dat ook door de verdediging. Maar zoals er geschreven staat in de column die ik hierboven heb gepost, Steek pakt geen punten en blijft dezelfde fouten maken. Hij is freaking 28! Het minste wat je mag verwachten van een club zoals Ajax is dat ze een keeper kunnen scouten. Groningen en AZ kunnen dat toch ook? PSV had hiervoor ook een prima keeper.
[..]
Frappant dat hij niet op het lijstje staat, was hem even vergeten. Wielaert komt gewoon tekort en zie ik liever vandaag dan morgen vertrekken. Maar telkens komen we op hetzelfde punt: er is niets beters. Overigens zijn Gabri, Lindgren en Oleguer prima bankzitters.
Ik zou er niet rouwig om zijn als de oude garde Ajax eens gaat verlaten. Stekelenburg en Emanuelson mogen van mij weg.
Dat zijn de cijfers van vorig seizoen, dit is een nieuw seizoen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:27 schreef Breach het volgende:
[..]
Bakkal: 28 - 5
Lazovic: 27 - 8
Koevermans: 26 - 8
Toivonen: 14 - 6
Amrabat: 25 - 5
Dat vind ik heel slechte cijfers als je bij PSV speelt..
Geet altijd een rete-vertekend beeld, die youtube filmpjes. Maar hij pakt hier wel een stuk of tien ballen die Stekelenburg niet had gehouden. Maar dat doet Ten Rouwelaar ook over een heel seizoen.quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:29 schreef Nashje het volgende:
Is Stekelenburg overigens echt al 28?De tering..
Mwoah, alleen de Koef en Lazovic scoren te weinig, maar die vallen ook vaak in. Bakkal is toch gewoon een middenvelder?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:27 schreef Breach het volgende:
[..]
Bakkal: 28 - 5
Lazovic: 27 - 8
Koevermans: 26 - 8
Toivonen: 14 - 6
Amrabat: 25 - 5
Dat vind ik heel slechte cijfers als je bij PSV speelt..
Ja, alsof Rutten die spelers in 6,5 week ineens omtovert tot topspitsen. Nu kraam jij een beetje onzin uit Dagglaquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat zijn de cijfers van vorig seizoen, dit is een nieuw seizoen.
Dat kan je niet vergelijken, zeker niet omdat er nu een nieuwe coach zit.
Hij zelf waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:30 schreef toma het volgende:
Zie Maarten niet meer bij een internationale topclub spelen iig.
quote:Suarez: 'Ik snap niets van Ooijer'
maandag 17 augustus, door Kampioenen2008, Roosendaal, 10:46u, FC Update
Luis Suarez en Andre Ooijer hadden het tijdens PSV-Ajax een paar keer flink met elkaar aan de stok. De twee zochten elkaar geregeld op en vochten, fysiek en verbaal, een paar pittige duels uit. Suarez begrijpt weinig van het optreden van de PSV'er.
'Ooijer zocht de hele tijd ruzie, ik snap dat niet', zei hij na de wedstrijd tegen FCUpdate.nl. 'Een paar jongens in de ploeg hadden me daar al voor gewaarschuwd, volgens hen doet Ooijer dat altijd. Zelf had ik nog nooit tegen hem gespeeld. Maar ik weet ook niet wat hij deed, misschien hoopte hij me te provoceren of zo'.
Ooijer zelf reageerde zondagmiddag geïrriteerd op vragen hierover. 'Zeg, ben jij van de scheidsrechtersbond ofzo?', beet hij een journalist toe, die een vraag over zijn duels met Suarez stelde. 'Het gaat helemaal niet om Suarez tegen Ooijer, het was Ajax tegen PSV. En als Suarez vindt dat ik ruzie zocht, moet hij dat maar tegen mij komen zeggen. Ik ga niet via de media met hem in discussie', zei hij tenslotte.
Hij werd toch in het rijtje gezet als argument tegen mijn stelling. Ga dan achteraf niet zeurenquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, alleen de Koef en Lazovic scoren te weinig, maar die vallen ook vaak in. Bakkal is toch gewoon een middenvelder?
En hij vergeet Afellay. 13 uit 28 vorig seizoen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, alleen de Koef en Lazovic scoren te weinig, maar die vallen ook vaak in. Bakkal is toch gewoon een middenvelder?
Ach ja en jij 'vergeet' vervolgens voor het gemak Afellay maar even in je rijtje te zettenquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:32 schreef Breach het volgende:
[..]
Hij werd toch in het rijtje gezet als argument tegen mijn stelling. Ga dan achteraf niet zeuren
Feyenoord heeft ook interesse in hem, maar kan hem niet betalen (surprisingquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:29 schreef Nashje het volgende:
Die Ochoa is 2 jaar geleden eens in de geruchten voorgekomen geloof ik.
Wat had ik die man graag bij Ajax gezien dit seizoenquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:35 schreef bloodysunday het volgende:
Ik schrok gister wel van Co Adriaanse bij studio voetbal zegmaar hij had wel gelijk.
Wat dacht je dan? 22 ofzo?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:29 schreef Nashje het volgende:
Die Ochoa is 2 jaar geleden eens in de geruchten voorgekomen geloof ik.
Stekelenburg viel gisteren helemaal niets te verwijten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:37 schreef navigator het volgende:
[..]
Wat dacht je dan? 22 ofzo?![]()
Dit wordt zijn zevende volledige seizoen bij het eerste!
Hij keept overigens nog steeds als een 22 jarige die net komt kijken bij het eerste.
Ja inderdaad had liever Co gezien maar het is niet anders. Sinds de uitspraken van Co en vandaag na het bericht van de grote schoonmaak begin ik een beetje te twijfelen aan Jolquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:37 schreef toma het volgende:
[..]
Wat had ik die man graag bij Ajax gezien dit seizoen
Maar in Jol heb ik ook veel vertrouwen.
Die 2e goal van Doedelzak was geen fout van hem vond je?quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:38 schreef toma het volgende:
[..]
Stekelenburg viel gisteren helemaal niets te verwijten.
Hahaha, jij hebt zeker de wedstrijd niet gezien.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:38 schreef toma het volgende:
[..]
Eens.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:38 schreef toma het volgende:
[..]
Sorry, maar Bakkal is geen spits.. En Amrabat speelde amper gister (en scoorde niet).quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:31 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja, alsof Rutten die spelers in 6,5 week ineens omtovert tot topspitsen. Nu kraam jij een beetje onzin uit Daggla
Nee, dacht 25. Heb me gister wel weer een paar keer ernstig lopen irriteren aan hem. Echt gewoon he-le-maal niets doen bij sommige momenten. Ik begrijp er gewoon geen zak van. Als keeper wil je een bal toch uit je doel houden? Stekelenburg blijft 80% stilstaan, kijken en vervolgens boos worden op de muur die niet goed stondquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:37 schreef navigator het volgende:
[..]
Wat dacht je dan? 22 ofzo?![]()
Dit wordt zijn zevende volledige seizoen bij het eerste!
Hij keept overigens nog steeds als een 22 jarige die net komt kijken bij het eerste.
Het is geen argument alleen, want Lazovic, Koevermans scoorde gister ook niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:32 schreef Breach het volgende:
[..]
Hij werd toch in het rijtje gezet als argument tegen mijn stelling. Ga dan achteraf niet zeuren
quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:38 schreef toma het volgende:
[..]
Ik vond van niet. Hij schiet vanuit een onmogelijke positie zonder de intentie om de bal überhaupt op goal te schieten want het was een voorzet. Dat die bal dan in de kruising valt is gewoon puur geluk. Je kan niet verwachten dat Stekelenburg daar rekening mee houdt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Die 2e goal van Doedelzak was geen fout van hem vond je?
Die gozer geeft zelf aan dat hij de bal wilde voorgeven, dus het is ook logisch dat Stekelenburg daar op rekent. Stekelenburg stond gewoon goed opgesteld in deze situatie en heeft pech dat die bal precies in de verre hoek valt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Die 2e goal van Doedelzak was geen fout van hem vond je?
Daar denkt Stekelenburg gelukkig zelf heel anders over.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:42 schreef toma het volgende:
[..]
Ik vond van niet. Hij schiet vanuit een onmogelijke positie zonder de intentie om de bal überhaupt op goal te schieten want het was een voorzet. Dat die bal dan in de kruising valt is gewoon puur geluk. Je kan niet verwachten dat Stekelenburg daar rekening mee houdt.
Steek vond het zelf een fout van hem, Jol ook.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:42 schreef toma het volgende:
[..]
Ik vond van niet. Hij schiet vanuit een onmogelijke positie zonder de intentie om de bal überhaupt op goal te schieten want het was een voorzet. Dat die bal dan in de kruising valt is gewoon puur geluk. Je kan niet verwachten dat Stekelenburg daar rekening mee houdt.
Daar is-ie toch keeper voor mag ik hopen? 'Dat Stekelenburg daar geen rekening mee houdt.'quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:42 schreef toma het volgende:
[..]
Een keeper moet daar helemaal niet staan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:42 schreef toma het volgende:
Nee man, hij wordt volgende maand 27.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:29 schreef Nashje het volgende:
Ach ja, David Seaman wordt door sommigen beschouwd als de beste Engelse keepers ooit en heeft ook weleens zo'n momentje gehadquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:45 schreef BertMaalderink het volgende:
Die eerste vrije trap had hij ook gewoon moeten hebben. Hij stond al zowat in de hoek waar de bal ging komen. Bij de eerste van Bakkel zat hij er dichtbij. Mijn stelling is dat een echte topkeeper zo'n bal er bij tijd en wijlen uitranselt.
Niet elke goal is meteen een blunder, maar hij zal ook nooit een onhoudbare bal pakken.
Ja, toen was hij 55quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:48 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ach ja, David Seaman wordt door sommigen beschouwd als de beste Engelse keepers ooit en heeft ook weleens zo'n momentje gehad
Nee, inderdaad, een keeper moet zeker niet anticiperen en altijd op zijn lijntje blijven staanquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Daar is-ie toch keeper voor mag ik hopen? 'Dat Stekelenburg daar geen rekening mee houdt.'Volgende keer moet ie misschien even aan Doedelzak vragen hoe ie de bal gaat schieten
. Kom nou.
Jol vond het na de wedstrijd toch niet echt een fout? Zo wilde hij het niet benoemen leek het.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Steek vond het zelf een fout van hem, Jol ook.
En het was dan ook zijn fout, hij staat halverwege de goal een meter voor z'n lijn. Hij staat dus gewoon 100% verkeerd.
Als ie zo'n momentje weleens had zou ik niet zeiken, maar Stekelenburg heeft alleen maar van zo'n momentjes. Het is alweer lang geleden dat hij ons punten heeft bezorgd.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:48 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ach ja, David Seaman wordt door sommigen beschouwd als de beste Engelse keepers ooit en heeft ook weleens zo'n momentje gehad
Stekelenburg haalt altijd wel een redelijk niveau maar wat ik mis bij hem is dat hij nooit eens een punt pakt voor Ajax met z'n reddingen en nooit onmogelijke ballen eruit houdt. Stekelenburg is gewoon een matige keeper die bij gebrek aan beter ook nog eens international is geworden. Toch vind ik dat er in Nederland weinig betere keepers rondlopen. Alleen Romero van AZ vind ik een echte topper.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:46 schreef TiMPiN het volgende:
Stekelenburg maakt gewoon nooit een zekere indruk, je zou toch denken dat hij na al die jaren bij het 1e wat zekerder en rustiger zou zijn.
Een keeper kan beter te ver naar achteren staan dan naar voren.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:49 schreef BoNi het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, een keeper moet zeker niet anticiperen en altijd op zijn lijntje blijven staan. Kom nou.
Stekelenburg staat een paar meter voor z'n goal maar anticipeert helemaal nietquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:49 schreef BoNi het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, een keeper moet zeker niet anticiperen en altijd op zijn lijntje blijven staan. Kom nou.
Dat missen we al sinds de verkoop van Wesley.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:52 schreef Mr_DG het volgende:
Van Hanegem had wel gelijk in zn column dat Ajax creativiteit mist.
Hoe kun je in godsnaam creatief zijn als het niet eens voor elkaar krijgt om rustig op te bouwen? Ik zag op een gegeven moment alleen maar lange ballen op Rommedahl en Suarez.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:52 schreef Mr_DG het volgende:
Ik ken een Jap uit Venlo die creatief is en graag naar ons toe wil komen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:52 schreef Mr_DG het volgende:
Ik ken een Mocro uit Amsterdam die er al is.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ken een Jap uit Venlo die creatief is en graag naar ons toe wil komen.
Boschkerquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Super kansloos inderdaad, die laatste 15 minuten. We moesten opzoek naar de gelijkmaker, had er wel vertrouwen in, maar toen ik zag dat iedereen maar lange ballen ging geven naar voren wist ik al meteen dat we zouden gaan verliezenquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:54 schreef toma het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam creatief zijn als het niet eens voor elkaar krijgt om rustig op te bouwen? Ik zag op een gegeven moment alleen maar lange ballen op Rommedahl en Suarez.
En dan een Rommedahl die de bal bijna niet kan aannemen en de bal weer wegspringt..quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:54 schreef toma het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam creatief zijn als het niet eens voor elkaar krijgt om rustig op te bouwen? Ik zag op een gegeven moment alleen maar lange ballen op Rommedahl en Suarez.
Dat is ook zo, maar deze bal kan er gewoon bijna niet invallen, dus ik vind het niet vreemd dat Stekelenburg een voorzet verwacht en er dus voor kiest om niet op zijn lijn te gaan staan. Dat deze bal er zo invalt is gewoon pech voor Stekelenburg.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Een keeper kan beter te ver naar achteren staan dan naar voren.
Vooruit lopen is een stuk makkelijker en sneller dan achteruit lopen.
Volgens mij een basisregel die je als keeper bij de C'tjes al leert omdat je op grote doelen over gaat.
Oké, maar dan moet je voor de wedstrijd begint wel de tegenpartij inlichten dat ze niet te ruig of fysiek moeten worden. Want daar houd die jongen niet zo van. Bovendien moet je ook accepteren dat hij als creatief genie nooit doelpunten maakt. Een tikje opzij of een terugspeelbal naar achteren, ja dat kan hij goed.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:55 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ik ken een Mocro uit Amsterdam die er al is.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:55 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ik ken een Mocro uit Amsterdam Utrecht die er al is.
Dat zagen we inderdaad.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:59 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar deze bal kan er gewoon bijna niet invallen,
Vreselijk ja. In de eerste minuut een prachtige lange pass naar voren (van Atouba geloof ik). Als hij die bal goed aanneemt dan staat 1 op 1. Dat tekent wel het gebrek aan kwaliteit bij Rommedahl. Zijn goede punt is dat hij wel altijd zeer gedisciplineerd mee verdedigd en heel soms wel eens iets moois laat zien.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:57 schreef Silaz het volgende:
[..]
En dan een Rommedahl die de bal bijna niet kan aannemen en de bal weer wegspringt..
Nou, hier doe je de kwaliteiten van Aissati wel behoorlijk tekort hoor...quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oké, maar dan moet je voor de wedstrijd begint wel de tegenpartij inlichten dat ze niet te ruig of fysiek moeten worden. Want daar houd die jongen niet zo van. Bovendien moet je ook accepteren dat hij als creatief genie nooit doelpunten maakt. Een tikje opzij of een terugspeelbal naar achteren, ja dat kan hij goed.
quote:
Voetballend is hij natuurlijk zéér goed en tegen kleine clubs die naar de ArenA komen om 90 minuten te verdedigen kan hij van grote waarde zijn. Het probleem is gewoon dat hij de fysiek heeft van een ballerina. Hoe je dat nog kunt veranderen is mij een raadsel. Honda vind ik daarentegen vrij sterk. Bovendien heeft Honda meer scorend vermogen. Van mij hoeft Aissati niet te vertrekken, zolang er maar een creatieve, scorende middenvelder bij komt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:03 schreef BoNi het volgende:
[..]
Nou, hier doe je de kwaliteiten van Aissati wel behoorlijk tekort hoor...
Hij is helaas nog steeds niet in staat om op het hoogste niveau constant te presteren, maar een 'balletje breed' kun je Aissati zeker niet noemen.
Aissati heeft enorm veel spelinzicht, heeft een geweldige steekpass en is positioneel erg sterk, maar mist nog de fysieke kracht of de echte 'capaciteiten' om dit te compenseren.
Ik beticht vooral de sportjournalistiek van het extreem hypen van een speler, die na jaren van aanmodderen eindelijk eens een paar wedstrijden op rij goed speelt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:06 schreef kevin6188 het volgende:
Rommedahl direct betichten van arrogantie is dan weer het andere uiterste.
Klopt, maar jongens als Sneijder, van der Vaart, Iniesta, Xavi om er maar een paar te noemen hebben ook geen fysiek, maar weten dit slim te compenseren.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Voetballend is hij natuurlijk zéér goed en tegen kleine clubs die naar de ArenA komen om 90 minuten te verdedigen kan hij van grote waarde zijn. Het probleem is gewoon dat hij de fysiek heeft van een ballerina. Hoe je dat nog kunt veranderen is mij een raadsel. Honda vind ik daarentegen vrij sterk. Bovendien heeft Honda meer scorend vermogen. Van mij hoeft Aissati niet te vertrekken, zolang er maar een creatieve, scorende middenvelder bij komt.
Wie dan Rechtsback? Silva ofzo?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Rommedahl, van der Wiel, Vertonghen mogen op de bank zitten bij de volgende wedstrijd.
Atouba gaat ons punten kosten dit seizoen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:13 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Wie dan Rechtsback? Silva ofzo?
Silva - Oleguer - Alderweireld - Atouba?
Silva - Wielaert - Oleguer - Atouba?
Vertonghen en Emanuelson zijn ook geen opties voor die positie.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:14 schreef BoNi het volgende:
[..]
Atouba gaat ons punten kosten dit seizoen.
Silva - Oleguer - Alderweireld - Vertonghen / Atouba.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:13 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Wie dan Rechtsback? Silva ofzo?
Silva - Oleguer - Alderweireld - Atouba?
Silva - Wielaert - Oleguer - Atouba?
Betaal jij?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:14 schreef Scorpie het volgende:
Iemand nog die Granqvist gezien gisteren? De enige bij Groningen die wel voorop in de strijd gaat.....wat mij betreft hem halen, en eventueel Douglas van Twente.......
Vooral weer middelmaat halen en de subtop verrijken, goed idee.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:14 schreef Scorpie het volgende:
Iemand nog die Granqvist gezien gisteren? De enige bij Groningen die wel voorop in de strijd gaat.....wat mij betreft hem halen, en eventueel Douglas van Twente.......
Vertonghen moet gewoon niet op het middenveld spelen. Zie hem liever als linksback.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Rommedahl, van der Wiel, Vertonghen mogen op de bank zitten bij de volgende wedstrijd.
Door hem een paar wedstrijden niet te laten spelen kan je hem wel een signaal gevenquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:18 schreef Morendo het volgende:
En in ieder geval van der Wiel laten staan. Het is belangrijk om talenten het vertrouwen te geven.
Wiel------Oleguer----Alderweireld-----Atouba
Ik zie toch echt liever Vertonghen op linksback dan Atouba.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vertonghen en Emanuelson zijn ook geen opties voor die positie.
Liever Oleguer, dan die cliniclown van een Wielaertquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:18 schreef toma het volgende:
[..]
Vertonghen moet gewoon niet op het middenveld spelen. Zie hem liever als linksback.
Volgende wedstrijd zo:
-----------------------Stekelenburg--------------------------
vd Wiel--------Wielaert-----Alderweireld--Vertonghen
-----------------de Zeeuw----Enoh-------------------------
----Aissati---------------------------------Emanuelson---
--------------------Suárez----Sulejmani--------------------
Granqvist is echt geen middelmaat. Maar hij zal de ellende ook niet gaan verhelpen. Dat zag je aan Stam. Als het team z'n taken niet goed uitvoert kan je John Terry heten, maar in je eentje lukt het niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:18 schreef 16meter het volgende:
Vooral weer middelmaat halen en de subtop verrijken, goed idee.
Ajax moet zelf eens behoorlijke spelers scouten. Waarom lukt dat club als Groningen, Heerenveen, maar ook PSV telkens wel?
In dat geval vergeef ik hem de derde tegengoal.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:25 schreef fathank het volgende:
Steek is overigens 26, wordt dit jaar 27.
En op linksback niet?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Silva - Oleguer - Alderweireld - Vertonghen / Atouba.
Iig Vertonghen niet meer op het middenveld, daar komt die jongen gewoon tekort.
Overdrijf niet zo man. Heb ik hem gisteren 1 keer zien doen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:19 schreef BoNi het volgende:
[..]
Het constant proberen te dollen op je eigen helft van je tegenstander als linksback komt ons echt nog duur te staan vrees ik.
Ja dat zei ik gelijk al, maar een aantal users vind dat je iemand eerst een kans moet geven. Ik had veel liever Obradovic zien komen, die zie je over een aantal jaar terug in de top terwijl wij in de winter weer een nieuwe linksback moeten gaan kopen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:14 schreef BoNi het volgende:
[..]
Precies. Waarom denk je dat ze bij de Spurs en HSV blij waren met zijn vertrek? Die jongen haalt de meest vreemde capriolen uit. Hij deed het bij elke club, Ajax zal geen uitzondering worden.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja dat zei ik gelijk al, maar een aantal users vind dat je iemand eerst een kans moet geven. Ik had veel liever Obradovic zien komen, die zie je over een aantal jaar terug in de top terwijl wij in de winter weer een nieuwe linksback moeten gaan kopen.
Al was het maar één keer, dat is één keer teveel.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:27 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo man. Heb ik hem gisteren 1 keer zien doen.
Dat ben ik dan wel weer met je eens. Dat gaat 'm niet worden, en ja dat heb ik na een wedstrijdje gezien. Ik wil hier wel wat weddenschappen voor afsluiten. Wie durft?quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:14 schreef BoNi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:36 schreef denthemen het volgende:
Ben ik gek als ik zeg dat we Salcido moeten halen? Hij heeft nu een mindere periode maar het is een fantastische verdediger
quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
In dat geval vergeef ik hem de derde tegengoal.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:36 schreef denthemen het volgende:
Ben ik gek als ik zeg dat we Salcido moeten halen? Hij heeft nu een mindere periode maar het is een fantastische verdediger
Na de 4-3 was de kans op een 5-3 stukken groter dan de 4-4 helaas.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:43 schreef N.i.c.k het volgende:
Bij het nog eens bekijken van de samenvatting had 4-4 ook gewoon gekund. Was niet verdient geweest, maar kansen genoeg. En dan liep niemand te klagen.
Zou Adeleye gescout worden? Danny Blind zou hem toch moeten kennen.
De ene week hoor je weer dat hij de PL clubs voor het uitzoeken heeft, maar dan gebeurd er weer niets.
Je kan wel een hoop namen blijven posten, je kan wel youtube-filmpjes blijven posten van onbekende namen uit de wereld die een talent schijnen te zijn; maar met 11 talenten kom je er ook niet hoor, want wat is er juist de afgelopen twee seizoenen elke keer gezegd? Dat het team te jong is en een echte ervaren leider mist.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:32 schreef Dvm86 het volgende:
Randrup, Jorgensen, Obradovic, Ecuele Manga, Ochoa. Er loopt genoeg talent rond, maar Ajax faalt keer-op-keer en staart zich blind op talent in de sub-top. Als dit niet verandert dit seizoen, vrees ik dat er weinig hoop is op Champions League. Ik geef Jol het voordeel van de twijfel, hij is er immers nog maar net, maar het is wel frustrerend om te zien.
We moeten wel, gezien de 'kwaliteit' wat er nu in de achterhoede staatquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:41 schreef twi het volgende:
Kopuh kopuh. Beer baas beer baas kopuh. Kopuh beer,kopuh baas, baas beer baas kopuh kopuh kopuh!
Moeten er gewoon 21 zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:11 schreef Rumille het volgende:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
Als je in deze 7 wedstrijden minimaal 16 punten haalt, dan ben je gewoon goed op weg.
Traditiegetrouwquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Roda uit is altijd een kutwedstrijd voor Ajax, toch?
Dat soort wedstrijden moet je gewoon kunnen winnen. Desnoods stel je wat spelers op die in Bratislava niet hebben gespeeld.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:25 schreef kevin6188 het volgende:
Heracles wordt ook lastig. Kort na Bratislava-uit.
Dat sowieso. Was mooi geweest als je PSV op 7 punten had kunnen zetten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:31 schreef M0NTANA het volgende:
Er is nog helemaal niets aan de hand. Ik heb er nog veel vertrouwen in.
Jij begrijpt er echt niets van, met je ''wij zijn Ajax, wij leiden op''. Welke verdedigers uit de jeugdopleiding wil je naast Van der Wiel en Alderweireld zetten? Wil je met Siem de Jong op het middenveld spelen? Met Bodul in de spits of Sarpong op 10? Waarom denk je dat Jol Van der Heiden en Blind wilt verhuren? Omdat ze nog niet goed genoeg zijn om mee te kunnen in het eerste. Maar nee, gooi ze lekker voor de leeuwen in plaats van ze rustig te brengen, dat heeft altijd al goed uitgepaktquote:
wel heel realistischquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:11 schreef Rumille het volgende:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
Als je in deze 7 wedstrijden minimaal 16 punten haalt, dan ben je gewoon goed op weg.
Helaas is de praktijk al een tijdje anders.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat soort wedstrijden moet je gewoon kunnen winnen. Desnoods stel je wat spelers op die in Bratislava niet hebben gespeeld.
Roda uit (altijd lastig) of Heracles uit (net na Europees)quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
wel heel realistisch
NAC mag dan heel misschien een gelijkspelletje worden. Maar waar laat jij die overige 3 punten liggen ?
Verliezen daar regelmatig ja.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Roda uit is altijd een kutwedstrijd voor Ajax, toch?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:11 schreef Rumille het volgende:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
Daarnaast een geweldige mentaliteit. Daarnaast was zijn eerste seizoenshelft bij Ajax prima, snap dus echt niet waarom hij geen kans meer krijgt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Toch zeer spijtig dat Lindgren niet meer in de plannen van Jol voorkomt. Die jongen had vorig seizoen het al bijzonder moeilijk (mede door blessureleed), heeft er vervolgens alles weer aan gedaan om topfit te worden, en nu is ie 100% wedstrijdfit valt hij steeds buiten de boot.
Probleem is dat jongens als Lindgren in een goed draaiend elftal prima mee kunnen en voor clubs uit de middenmoot ook gewoon echt toegevoegde waarde hebben, maar bij de topclubs kunnen ze net dat kleine beetje extra dat verwacht wordt niet brengen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Toch zeer spijtig dat Lindgren niet meer in de plannen van Jol voorkomt. Die jongen had vorig seizoen het al bijzonder moeilijk (mede door blessureleed), heeft er vervolgens alles weer aan gedaan om topfit te worden, en nu is ie 100% wedstrijdfit valt hij steeds buiten de boot.
We denken er fundamenteel anders over, dus ik probeer het kort te houden.quote:
Geen flauwe grappen over Honda Civic toch?quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:59 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ja, hij is naar verluid gesignaleerd bij de Arena.
Nikkei 3,10% omlaag.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:54 schreef damsco het volgende:
Nog nieuws over Honda?
Dan is Granqvist ook geen optie. Snel is hij niet en niet altijd even wendbaar. Wel een goed inzicht en strijdvaardigheid. Ik acht hem echter geschikter voor de Bundesliga, op een of andere wijze zie ik in hem geen PSV, AZ of Ajax verdediger.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:23 schreef BoerBert het volgende:
Ook vind ik dat Oleguer best mag spelen, maar niet als de verdediging de halve wedstrijd tegen de middenlijn staat. Daarvoor is hij te sloom, maar zoals tegen PSV (vrijwel constant in eigen zestien) lijkt hij mij best goed bruikbaar.
Of Ajax moet z'n manier van verdedigen veranderen. Volgens mij vallen er nogal eens wat tegengoals doordat ze er keihard uitgerend worden (Lens vorig jaar bijv.)quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:25 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dan is Granqvist ook geen optie. Snel is hij niet en niet altijd even wendbaar. Wel een goed inzicht en strijdvaardigheid. Ik acht hem echter geschikter voor de Bundesliga, op een of andere wijze zie ik in hem geen PSV, AZ of Ajax verdediger.
Niet alleen achterin, toen Jaap Stam, Sneijder, Heitinga, Perez en Huntelaar nog bij Ajax speelden die zaten er gelijk bovenop als er een grove overtreding werd gemaakt, nu staan ze allemaal als makke lammetjes te kijken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:44 schreef TiMPiN het volgende:
Granqvist is tenminste wel een echte vent. We hebben achterin allemaal van die softies rondlopen. Je moet gewoon een flink grote gozer hebben die ook af en toe een beuk durft uit te delen.
Hm...quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:48 schreef lighted het volgende:
http://www.nieuws.be/nieu(...)_Honda_0019652b.aspx
op de site van L1 kan ik nog niks vindenquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:48 schreef lighted het volgende:
De gegeven link is ook de enige die er naar verwijst.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:51 schreef reconnect het volgende:
[..]
op de site van L1 kan ik nog niks vinden
Die Belgen mogen hun bron ook wel is nakijken, verwijst naar L1 maar daar staat niks?quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:48 schreef lighted het volgende:
Tot nu toe dus nog bullshitquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
De gegeven link is ook de enige die er naar verwijst.
quote:'Ajax en VVV Venlo rond over transfer Honda'
Ajax en VVV Venlo hebben elkaar gevonden in een afkoopsom voor Keisuke Honda, meldt Omroep Limburg L1 zaterdag. De Amsterdammers betalen naar verluid zes miljoen euro voor de Japanse spelmaker.
Een delegatie van de club uit de hoofdstad moet nog wel om de tafel met de middenvelder zelf, om tot een akkoord te komen over de persoonlijke voorwaarden van het contract. Verwacht word dat dit geen problemen hoeft op te leveren, omdat Honda in een eerder stadium zelf heeft aangegeven wel oren te hebben naar een transfer naar de club van Martin Jol.
VVV had een week geleden in de persoon van voorzitter Hai Berden een gesprek met een delegatie van PSV. De Limburgers vonden het bod van de Eindhovenaren, naar verluid 2,5 miljoen euro, echter te laag om serieus op in te kunnen gaan. Volgens Berden moest de hoogte van de transfersom reëel zijn, omdat zijn sterspeler anders nog minimaal een seizoen bij VVV Venlo zou spelen.
Lees meer »
zondag 14 jun 13u42
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:14 schreef Prosac het volgende:
Jezus tering, die eerste link is ook van 15 juni zie ik net.
http://www.gazettelive.co(...)lves-84229-24458881/quote:DUTCH giants Ajax Amsterdam may try to end Afonso Alves’ Teesside nightmare.
Alves’ representatives have held talks with Ajax, who are interested in taking the Brazilian back to Holland.
Alves was a prolific scorer with Heerenveen in the Eredivisie.
While Ajax are interested, they have not yet approached Boro to make an offer for the 28-year-old.
Alves has attracted plenty of interest from elsewhere, though the only bid that Boro have received so far is from Qatari side Al Saad.
However the amount of interest suggests that Alves will definitely be leaving before the transfer window closes on January 31.
Tuncay is also likely to move on, and Boro are waiting to see if Aston Villa boss Martin O’Neill renews his interest in the Turk.
Villa lost 2-0 at home to Wigan on Saturday and O’Neill, currently suffering from a spate of injuries, is keen to increase the size of his squad this month.
There are also regular stories in the media linking Stoke City with an interest in Robert Huth though, again, it is believed that the Potters have not made an official approach.
Yup Urby vond het niet nodig om met Manolev mee te lopen, dus stond hij opeens tegenover Amrabat en Manolevquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:24 schreef fathank het volgende:
Overigens werd Atouba ook een aantal keer overlopen omdat hij tegenover 2 man kwam te staan. Dan krijgt iedere verdediger het moeilijk. Zelfs als je Paolo Maldini heet.
Ik gok op NAC thuis 1-4quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:19 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Zullen we dit gewoon lekker wedstrijd voor wedstrijd bekijken? Ajax zou Ajax niet zijn om zich tegen een van deze tegenstanders op hele onnodige/knullige wijze te verslikken.
VVV uit was de vorige keer ook geen zekerheidje. NAC is echt een defensief en countersterke ploeg, absoluut voor uitkijken.quote:
16 punten is realistisch gezien goed mogelijk. Mensen die 21 punten verwachten hebben de laatste jaren echt niet opgelet... Alle uitwedstrijden worden lastig en NAC thuis ook.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:11 schreef Rumille het volgende:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
Ja dat was inderdaad een strakke bal, jammer dat Rommedahl hem niet kon dood leggenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:28 schreef fathank het volgende:
En dan is het wel weer lekker makkelijk om Atouba af te branden en een miskoop te noemen. Maar als ik dan even het moment in de eerste minuut erbij pak waarbij hij die crossbal op Rommedahl geeft over een metertje of 50 á 60 alsof het niks is kun je best wel wat.
Ik denk dat hij ook gewoon leeg was, daarom snapte ik ook niet dat er geen 3e wissel kwam.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:28 schreef fathank het volgende:
En dan is het wel weer lekker makkelijk om Atouba af te branden en een miskoop te noemen. Maar als ik dan even het moment in de eerste minuut erbij pak waarbij hij die crossbal op Rommedahl geeft over een metertje of 50 á 60 alsof het niks is kun je best wel wat.
hahaquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:14 schreef Prosac het volgende:
Jezus tering, die eerste link is ook van 15 juni zie ik net.
Het is misschien naief om 21 punten te verwachten, maar als je uit deze serie wedstrijden geen 21 punten haalt, kun je het kampioenschap tijdens de kerst alweer op je buik schrijven. In deze serie moet je de buffer opbouwen, die je in november en december kunt en zal verspelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:30 schreef TAV74 het volgende:
[..]
16 punten is realistisch gezien goed mogelijk. Mensen die 21 punten verwachten hebben de laatste jaren echt niet opgelet... Alle uitwedstrijden worden lastig en NAC thuis ook.
Eens. Al ga ik voor 17/18 punten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:01 schreef twi het volgende:
[..]
Het is misschien naief om 21 punten te verwachten, maar als je uit deze serie wedstrijden geen 21 punten haalt, kun je het kampioenschap tijdens de kerst alweer op je buik schrijven. In deze serie moet je de buffer opbouwen, die je in november en december kunt en zal verspelen.
Alles minder dan 18 punten zou teleurstellend zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:06 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Eens. Al ga ik voor 17/18 punten.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sparta, Heracles, NAC, VVV, ADO, Roda en Willem II moeten gewoon 21 punten zijn, minimaal 18 en een ongelukkig gelijkspel. Als je dan in die drie wedstrijden daarna minimaal 4 punten haalt, scoor je meer dan prima en dan moet ik nog maar eens zien of AZ, Twente, PSV (en Feyenoord) dat kunnen nadoen.
Je moet echt nu gaan werken naar AZ uit en die reeks wedstrijden is daar perfect voor. Tussendoor natuurlijk nog een beetje presteren in de Europa League.
Onzin, wie zegt dat a) de concurrent alles wint b) Ajax tijdens die lastige wedstrijden geen punten pakt?quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:01 schreef twi het volgende:
[..]
Het is misschien naief om 21 punten te verwachten, maar als je uit deze serie wedstrijden geen 21 punten haalt, kun je het kampioenschap tijdens de kerst alweer op je buik schrijven. In deze serie moet je de buffer opbouwen, die je in november en december kunt en zal verspelen.
De lastige wedstrijden van Ajax zullen niet allemaal gewonnen gaan. En dat kan best, net zoals je best een lastige wedstrijd bij PSV uit kunt verliezen. Sommigen zullen gewonnen worden, en sommigen zullen gelijk gaan. Ik denk dat er zelden een seizoen is geweest waar Ajax bovengemiddeld goed of bovengemiddeld slecht presteert in de (sub)topwedstrijden. Dat betekent alleen dat je daar ook je voordeel niet echt pakt, waardoor je dat dit jaar voor de verandering maar eens beter een keer tegen de kleintjes kunt doen. Kortom, de komende paar wedstrijden zijn gewoon heel belangrijk, als je terug kijkt op hoe het de afgelopen paar seizoenen is gegaan (RKC uit, Excelsior thuis, Sparta uit, NAC thuis, Willem II uit).quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Onzin, wie zegt dat a) de concurrent alles wint b) Ajax tijdens die lastige wedstrijden geen punten pakt?
Je kan zelfs wat eventueel opgelopen schade herstellen...
Heb je je 'oude' ID-kaart al moeten inleveren? Anders lijkt het me dat het bonnetje geldig is. Je zou toch gewoon moeten kunnen reizen als je opgaat voor verlenging van je ID?quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:14 schreef mrsjaak2 het volgende:
ff vraagje.
ik heb mijn id-kaart laten verlengen en ik moet hier nog een week op wachten. Ik heb wel een bonnetje van het gemeentehuis meegekregen waar mijn naam en dergelijk op staan. kan ik wel gewoon donderdag naar ajax toe of doen ze daar moeilijk over. ook als ik mijn verhaal uitleg.
die oude heb ik in moeten leveren idd. ik kan de helpdesk van ajax nu niet bereiken, heb ze al wel een mailtje gestuurd. hopelijk dat daar nog op wordt geantwoordquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:21 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Heb je je 'oude' ID-kaart al moeten inleveren? Anders lijkt het me dat het bonnetje geldig is. Je zou toch gewoon moeten kunnen reizen als je opgaat voor verlenging van je ID?
Neem in ieder geval wel je rijbewijs mee of iets anders waarmee je kunt aantonen wie je bent. Dat is het minste dat je in dit geval kunt doen.
Morgen weer even bellen. Denk dat het wel in orde komt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:23 schreef mrsjaak2 het volgende:
[..]
die oude heb ik in moeten leveren idd. ik kan de helpdesk van ajax nu niet bereiken, heb ze al wel een mailtje gestuurd. hopelijk dat daar nog op wordt geantwoord
Die waren er wel, maar dat was in tijden die we niet nog eens zullen meemaken vrees ik.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:20 schreef twi het volgende:
[..]
Ik denk dat er zelden een seizoen is geweest waar Ajax bovengemiddeld goed of bovengemiddeld slecht presteert in de (sub)topwedstrijden.
a) AZ gaat wat mij betreft die reeks wel winnen en b) is alleen maar hopen op beter. Hoe je het ook wend of keert, uit die reeks van 7 MOET er resultaat komen, anders ben je bij de winterstop al kansloos.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Onzin, wie zegt dat a) de concurrent alles wint b) Ajax tijdens die lastige wedstrijden geen punten pakt?
Je kan zelfs wat eventueel opgelopen schade herstellen...
De beslissingen vallen bijna altijd in de 2e seizoenshelft, mits je natuurlijk niet al te ver achterstaat in de winterstop. Ze moeten het wel heel erg bont maken om in de winterstop al kansloos te zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
a) AZ gaat wat mij betreft die reeks wel winnen en b) is alleen maar hopen op beter. Hoe je het ook wend of keert, uit die reeks van 7 MOET er resultaat komen, anders ben je bij de winterstop al kansloos.
Is het definitief?quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef versteegrob het volgende:
Alves naar Ajax, is dat positief? Hij scoorde wel lekker bij Heerenveen
Mits hij niet teveel kost is ie wat mij betreft welkom. Een doelpuntemaker kunnen we wel gebruiken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef versteegrob het volgende:
Alves naar Ajax, is dat positief? Hij scoorde wel lekker bij Heerenveen
Zou wat zijn als je straks Alves, Suarez en Honda hebt die er alle drie 20+ inleggen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:45 schreef w00h00 het volgende:
Alves is helemaal nog niet zo'n slecht idee eigenlijk.
Wat zal ie kosten ? Hij is voor 20 miljoen naar Engeland gegaan, denk dat ie voor een miljoen of 8 wel op te halen is. Alhoewel 8 miljoen voor een 28-jarige speler toch wel erg veel geld is.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:45 schreef w00h00 het volgende:
Alves is helemaal nog niet zo'n slecht idee eigenlijk.
Ja, zou wat zijn. Alleen ben ik bang dat onze verdediging ook voor de 3 x 20+ gaat.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zou wat zijn als je straks Alves, Suarez en Honda hebt die er alle drie 20+ inleggen..
Sweet sweet dreams.
Zou ik een hele goede vindenquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:43 schreef N.i.c.k het volgende:
Zou Adeleye gescout worden? Danny Blind zou hem toch moeten kennen.
De ene week hoor je weer dat hij de PL clubs voor het uitzoeken heeft, maar dan gebeurd er weer niets.
Haha..quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:07 schreef versteegrob het volgende:
Zou echt wat zijn als Honda, Alves en nog een verdediger komt. Dat moet t och genoeg zijn voor de titel zou je denken.
Ik zie het alleen niet gebeurenquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:07 schreef versteegrob het volgende:
Zou echt wat zijn als Honda, Alves en nog een verdediger komt. Dat moet t och genoeg zijn voor de titel zou je denken.
Hoezo komt Honda niet denk je ?quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:12 schreef 16meter het volgende:
[..]
Haha..
Misschien een of andere matige verdediger, maar Honda en Alves komen echt niet.
Ik heb sterk het gevoel dat Honda naar PSV zal gaan, geen idee waaromquote:
Omdat hij dan sowieso niet hoeft te verhuizen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik heb sterk het gevoel dat Honda naar PSV zal gaan, geen idee waarom
Ben ik erg benieuwd waar p$v dat geld vandaan haalt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zelfde zaakwaarnemer als Rutten ofzo toch?quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |