abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71947939
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Moeten er gewoon 21 zijn.
Roda uit is altijd een kutwedstrijd voor Ajax, toch?
-
pi_71947973
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Traditiegetrouw
pi_71948093
Heracles wordt ook lastig. Kort na Bratislava-uit.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:27:31 #204
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_71948165
Tering, wat gaat dit topic snel.
pi_71948187
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:21 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Traditiegetrouw
Dan zeg ik minimaal 18 punten. .
-
pi_71948261
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:25 schreef kevin6188 het volgende:
Heracles wordt ook lastig. Kort na Bratislava-uit.
Dat soort wedstrijden moet je gewoon kunnen winnen. Desnoods stel je wat spelers op die in Bratislava niet hebben gespeeld.
-
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:31:27 #207
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_71948297
Er is nog helemaal niets aan de hand. Ik heb er nog veel vertrouwen in.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:32:55 #208
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_71948345
De transfermarkt is nog gewoon twee weken open
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_71948374
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:31 schreef M0NTANA het volgende:
Er is nog helemaal niets aan de hand. Ik heb er nog veel vertrouwen in.
Dat sowieso. Was mooi geweest als je PSV op 7 punten had kunnen zetten.
Maar je staat sowieso voor, gelijk of 1 punt achter iedereen. Alles kan nog. En begon AZ ook niet met 2 verliespartijen vorig jaar?
pi_71948580
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:47 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Jij begrijpt er echt niets van, met je ''wij zijn Ajax, wij leiden op''. Welke verdedigers uit de jeugdopleiding wil je naast Van der Wiel en Alderweireld zetten? Wil je met Siem de Jong op het middenveld spelen? Met Bodul in de spits of Sarpong op 10? Waarom denk je dat Jol Van der Heiden en Blind wilt verhuren? Omdat ze nog niet goed genoeg zijn om mee te kunnen in het eerste. Maar nee, gooi ze lekker voor de leeuwen in plaats van ze rustig te brengen, dat heeft altijd al goed uitgepakt

Je hoeft geen expert te zijn om te begrijpen dat er te weinig jeugdspelers doorbreken om dit team door het seizoen te loodsen. Er zal zwaar geïnvesteerd moeten worden in de jeugdopleiding om deze weer de beste ter wereld te maken - en dus te zorgen dat de beste talenten in de jeugd van Ajax komen te spelen. Op dit moment is de jeugdopleiding niet goed genoeg. Ik herinner me dat we deze discussie eerder gevoerd hebben, maar het feit dat het overgrote deel van de basis bestaat uit spelers die niet afkomstig zijn uit de Ajax jeugd, zegt genoeg. En begin alsjeblieft niet over Stekelenburg en Emanuelson, die jongens voegen niets toe aan dit team en zijn mede verantwoordelijk voor het uitblijven van succes.

En hou toch op met je dit talent en dat talent zijn niet haalbaar. Er is vorig jaar meer dan 30 miljoen neer geknald en jij zegt dat talenten van 1-3 miljoen niet haalbaar zijn? Spelers met ervarenheid zijn niet haalbaar, dat blijkt keer op keer. Dan kun je kiezen tussen A. spelers uit eigen jeugd, B. middelmatige spelers uit de Nederlandse competitie en C. buitenlands talent. A is geen optie, anders zouden Bodul, Sarpong etc. niet verhuurd hoeven te worden. B. is gebleken niet erg sucesvol te zijn in de afgelopen jaren. C. is een prima optie. Garantie tot succes? Dat niet, maar wel een prima oplossing totdat de jeugdopleiding weer voldoende rendeert.

Wij zijn Ajax, wij leiden op Yeah right.
pi_71948620
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:11 schreef Rumille het volgende:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
Als je in deze 7 wedstrijden minimaal 16 punten haalt, dan ben je gewoon goed op weg.
wel heel realistisch

NAC mag dan heel misschien een gelijkspelletje worden. Maar waar laat jij die overige 3 punten liggen ?
pi_71948621
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat soort wedstrijden moet je gewoon kunnen winnen. Desnoods stel je wat spelers op die in Bratislava niet hebben gespeeld.
Helaas is de praktijk al een tijdje anders.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71948725
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

wel heel realistisch

NAC mag dan heel misschien een gelijkspelletje worden. Maar waar laat jij die overige 3 punten liggen ?
Roda uit (altijd lastig) of Heracles uit (net na Europees)
pi_71949049
Ik hou Europees m'n hart vast
AJAX AMSTERDAM!
pi_71949206
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Verliezen daar regelmatig ja.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_71949690
Zojuist bratislava geboekt, zijn dr nog meer fokkers die heen gaan?
pi_71949708
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:55 schreef bloodysunday het volgende:
Ik hou Europees m'n hart vast
Ik ben vooral bang voor blessures
pi_71949735
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:11 schreef Rumille het volgende:
Programma:
Sparta thuis
Heracles uit
NAC thuis
VVV uit
ADO thuis
Roda uit
Willem II thuis
Als je in deze 7 wedstrijden minimaal 16 punten haalt, dan ben je gewoon goed op weg.

Zullen we dit gewoon lekker wedstrijd voor wedstrijd bekijken? Ajax zou Ajax niet zijn om zich tegen een van deze tegenstanders op hele onnodige/knullige wijze te verslikken.
pi_71949961
Toch zeer spijtig dat Lindgren niet meer in de plannen van Jol voorkomt. Die jongen had vorig seizoen het al bijzonder moeilijk (mede door blessureleed), heeft er vervolgens alles weer aan gedaan om topfit te worden, en nu is ie 100% wedstrijdfit valt hij steeds buiten de boot.
pi_71950156
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Toch zeer spijtig dat Lindgren niet meer in de plannen van Jol voorkomt. Die jongen had vorig seizoen het al bijzonder moeilijk (mede door blessureleed), heeft er vervolgens alles weer aan gedaan om topfit te worden, en nu is ie 100% wedstrijdfit valt hij steeds buiten de boot.
Daarnaast een geweldige mentaliteit. Daarnaast was zijn eerste seizoenshelft bij Ajax prima, snap dus echt niet waarom hij geen kans meer krijgt.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:34:57 #221
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_71950205
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Probleem is dat jongens als Lindgren in een goed draaiend elftal prima mee kunnen en voor clubs uit de middenmoot ook gewoon echt toegevoegde waarde hebben, maar bij de topclubs kunnen ze net dat kleine beetje extra dat verwacht wordt niet brengen.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_71950339
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:40 schreef Dvm86 het volgende:

[..]
We denken er fundamenteel anders over, dus ik probeer het kort te houden.

1). Er is momenteel geen geld om risico te nemen met het halen van welk talent dan ook, die zich nog in de Eredivisie of grotere competitie heeft bewezen. Spelers uit Scandinavië, Oostblok en Zuid-Amerika zijn altijd nog risicovolle groep, en je weet nooit exact hoe een speler in elkaar steekt wat betreft fysiek, mentaliteit en karakter. Ook niet na een halfjaar intensief scouten. Dit in tegenstelling tot een speler die je al sinds zijn 8ste in eigen opleiding hebt. Taalproblemen, cultuurproblemen, andere verwachtingen, andere competitie, andere omgeving. Als je een Elm nu haalt, is hij pas in Maart echt waardevol zoals hij nu voor zijn eigen club is. Misschien onder de omstandigheden van '94-'95 of met het kapitaal van City een prima te nemen risico, maar in deze periode niet.

2). Er is weinig ruimte voor een plek in het elftal of selectie; Oleguer, Gabri, Lindgren, Kennedy, Ogararu, Sno, etc - ja, ze voegen kwalitatief misschien weinig meer toe, ze hebben weinig waarde, maar ze staan nog wel op de kostenpost qua salaris. En behoorlijk ook. Dus je moet eerst lozen voordat je iets haalt, ook al zou de beoogde aankoop meer kunnen brengen dan de huidige speler.

3). Ik zal altijd 100x liever een echt talent als Donald, Blind of Van der Heijden door zien breken bij Ajax dan een of andere vage Oostblokker of Braziliaan; daar heb ik meer mee als Ajacied zijnde dan bussen vol spelers uit het buitenland die niet eens zo veel meer toevoegen, zoals we in de laatste jaren hebben kunnen ervaren. Elke speler die je haalt uit het buitenland van 20, 21, 22 jaar; dat gaat allemaal ten koste van de ontwikkeling van die jongens. Dus als het verschil in potentie minimaal is, dan altijd de jeugdspeler prefereren boven een aankoop.

Dus als jij je jeugdopleiding wil verbeteren en optimaal wil laten renderen, is zwaar investeren in buitenlands talent juist de manier om je jeugdopleiding kapot te maken, aangezien er geen enkele speler meer de kans heeft om direct Ajax 1 te halen.

Er is geen garantie bij opleiden, er is geen garantie bij talent, er is geen garantie bij ervaring - er is nooit garantie. Een mix van al die drie factoren is ideaal voor Ajax, probleem is alleen dat momenteel geen van de drie factoren voldoet, dus dan moet je naar mijn mening twee dingen doen: extreem talentvol haalbaar talent halen (wat naar mijn mening Honda momenteel is) en / of een persoonlijkheid met ervaring die iets uitstraalt (zoals Chivu of Heitinga hadden) - maar geen idee wie.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:54:53 #223
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_71950744
Nog nieuws over Honda?
Please consider the environment before printing this post
pi_71950842
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:54 schreef damsco het volgende:
Nog nieuws over Honda?
Ja, hij is naar verluid gesignaleerd bij de Arena.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:59:33 #225
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_71950849
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:59 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Ja, hij is naar verluid gesignaleerd bij de Arena.
Geen flauwe grappen over Honda Civic toch?
Please consider the environment before printing this post
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')