quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik vroeg me iets af...
Van de zwangeren die al wat verder zijn en waar de baby van in startpositie ligt: Merken jullie al een bepaalde voorkeurshouding? Bijv. dat je baby liever aan de linkerkant ligt?
Ik dus niet. Ik merk alleen een vinnige reactie als ie toevallig links ligt en ik op mijn rechterzij wil liggen![]()
In mijn eerste zwangerschap had ik dat wel, dat ik een voorkeurspositie bemerkte. Knul lag vrijwel altijd rechts met zijn ruggetje en maakte het ook echt onmogelijk om op de linkerzijde te liggen.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:12 schreef huuphuup het volgende:
Yay voor alle goedgekeurden!
rocks kei-netjes van je gewicht man!
Ca.raforget it, geef het maar op dat bento-en dat zit er vvoorlopig niet meer in
ik ga pas na de bevalling weer kijken of ik met eten iets kan eten wat niet pas last minute besloten is
@Rocka, ja hier ligt het meisje eerst alleen maar overdwars met de voeten naar beneden en toen vanaf een week of 30 heeft ze zich gedraait en ligt ze met de rug (voor mij) links en haar voeten in mn rechterzij. Precies dat stukjes tussen mn heupbot en mn onderste rib. Blijkbaar ligt het lekker ofzo daarik kan niet op die zij slapen want dan wordt me subtiel verzocht om even om te draaien
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
Die van mij ligt echt al weken met, van mij uit gezien, met zijn koppie omlaag, ruggetje links en voetjes rechts.
Echt al wekenlang. En het lijkt hem niet echt uit te maken hoe ik slaap. Gelukkig maar.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
*zucht*
Met een kleine 'g' en zonder '-'...![]()
Ha! How's that for a TVP!![]()
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:21 schreef leonieke het volgende:
Ik heb een onnozele vraag. We zijn hier nu aan het eten en ik wil een boterham met krabsla eten. Nu vraagt mijn man of dat wel mag... Iemand een idee? Mij lijkt het niet echt een probleem, maar je weet maar nooit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#geen
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:26 schreef DuchessX het volgende:dierenbescherming bellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik voel me ook een beetje 'schuldig' naar F. toe, want die krijgt pas vakantie als de baby er is dus die zit er inmiddels echt wel op te wachten zeg maar.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:25 schreef huuphuup het volgende:
![]()
ligs-ze op je rechterkantje dan BE![]()
Leonieke das geen probleem hoorgeniet ervan
hihi, hier komt nu dagelijks zo vanachter het bureau van mn lief vandaan "schatjeeee... wanneer komt ze nou? waar blijft ze nou?... *ongeduldig* "
'sAvonds komt er een vrouwke voor de honden zorgen, die blijft meestal wel een uurtje (zijn ze eindelijk even stil). Ik denk erover om haar aan te spreken over het gejank en gekef. Dierenbescherming zal niet komen voor ze, ze hebben een dak boven hun hoofd en worden verzorgd.quote:
Awquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik voel me ook een beetje 'schuldig' naar F. toe, want die krijgt pas vakantie als de baby er is dus die zit er inmiddels echt wel op te wachten zeg maar.![]()
Arme vent...
Ah, hier kwamen ze toen wel voor de katten van de mensen verderop.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:31 schreef DuchessX het volgende:
[..]
'sAvonds komt er een vrouwke voor de honden zorgen, die blijft meestal wel een uurtje (zijn ze eindelijk even stil). Ik denk erover om haar aan te spreken over het gejank en gekef. Dierenbescherming zal niet komen voor ze, ze hebben een dak boven hun hoofd en worden verzorgd.
Mooi webkimquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:02 schreef Webkim het volgende:
Kiek noe dan:
[ afbeelding ]
Baby!
(Even kwartslag naar rechts draaien.)
Alles oké, heel beweeglijk.
Ik krijg wel een suikertest halverwege.
Kindje zou voor 9 maart zijn.
Energie lijkt nu wel iets meer met grote nadruk op iets ik hou de ochtenden op het werk beter vol en iets langer dan voorheenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:54 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, hoe gaat het met je energieniveau nu je de 12 wk bent gepasseerd? en ook al bekkenklachten?pffff, jemig! hopelijk gaat het nog bijtrekken!
Voor mij is krabsla altijd een probleem, ik vind het heeeeeeel erg vies! Maar als jij er zin in hebt mag je het gewoon eten hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:21 schreef leonieke het volgende:
Ik heb een onnozele vraag. We zijn hier nu aan het eten en ik wil een boterham met krabsla eten. Nu vraagt mijn man of dat wel mag... Iemand een idee? Mij lijkt het niet echt een probleem, maar je weet maar nooit
hahaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik voel me ook een beetje 'schuldig' naar F. toe, want die krijgt pas vakantie als de baby er is dus die zit er inmiddels echt wel op te wachten zeg maar.![]()
Arme vent...
Het werd op het laatst van de zwangerschap steeds erger, vooral de startpijn (bij het opstaan uit bed, uit de auto, van de bank, etc etc etc). Na de bevalling was het weg, echt helemaal weg!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:41 schreef Asyniur het volgende:
Andere dames met bekkenklachten, zijn jullie nog wel eens pijnvrij of hebben jullie eigenlijk ook wel de hele dag pijn? eventueel wisselend van intensiteit
Mayo uit de supermarkt mag je gewoon eten. Als je het zelf maakt zou ik het laten staanquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:51 schreef leonieke het volgende:
Thx voor de antwoorden![]()
Op een aantal pagina's las ik ook dat mayonaise blijkbaar niet meer zou mogen. Maar wat mag je op den duur nog eten? (omwille van de rauwe eieren)
Oh, maar zelf maken doe ik niet, dus dat zit dan wel goed.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Mayo uit de supermarkt mag je gewoon eten. Als je het zelf maakt zou ik het laten staan
Wachten...ze zei er bij dat het natuurlijk een momentopname was en vanaf 5cm ging ze zich pas echt zorgen maken...maar 4.5 zit meer richting 5 dan richting normale grootte...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:59 schreef leonieke het volgende:
Oei Linda, hebben ze enige idee aan wat dat zou kunnen liggen? Of moet je echt 'gewoon' wachten tot volgende week?
Laat ons hopenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:04 schreef Kersjes het volgende:
Hoera, ik zag een mooie echo van Webkim d'r baby![]()
En Leonieke, morgen is het jouwbeurt om te patseren, heus waar![]()
Maar je weet natuurlijk nooitquote:Trouwens.... ik heb het even nagezocht en de vorige keer verloor ik 10 dagen voor de bevalling slijmerige beetjes. Dus don't hold your breath, hoewel ik Chan dr'voorbeeld graag zou willen volgen is het dus geen enkele garantie dat ik vandaag of morgen ga bevallen
Kun je haar niet vanavond even opbellen als je haar nu niet wilt storen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:15 schreef Linda2205 het volgende:
Dank allemaal
Stomme is dat ik ook nergens op internet er iets over kan vinden en ik vind het een beetje stom om m'n tante nu op dr werk te gaan storen voor uitleg (zij is gyn)
Linda, wat een rot bericht. Maar als je toch echt twijfelt, dan zou ik toch even met je tante bellen. Als ze enigszins op die van mij lijkt, krijg je achteraf toch alleen maar te horen: meid, waarom heb je dan niet gebeld?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:15 schreef Linda2205 het volgende:
Dank allemaal
Stomme is dat ik ook nergens op internet er iets over kan vinden en ik vind het een beetje stom om m'n tante nu op dr werk te gaan storen voor uitleg (zij is gyn)
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:56 schreef Linda2205 het volgende:
Even ego-post...was net bij de gyn en was niet helemaal goed. Buikje is nog steeds klein (loopt 4 weken achter op de groei) en de blaas was juist heel groot...normaal is de doorsnede 1 à 2cm en bij ons meiske wassie 4.5... vandaag over een week in het ziekenhuis melden, eerder was er geen plek. Maar ik vind het niks niet leuk nu
Wat fijnquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:34 schreef Vlindur het volgende:
hallllowwww!!![]()
Alles was goed!![]()
![]()
![]()
We zijn zo blij en gelukkig! Helemaal heel, alles dicht wat dicht moest zijn en alles open wat open moest zijn. Ruggetje lag er heerlijk bij, hij heeft een mega piemel!
En hij is goed op groei!
Alles was zo mooi!![]()
We hebben wel 20 foto's, een cd met nog een keer die foto's een dvd met de beelden en geluid en 2 paar sokjes![]()
Goh, wat fijn dit!![]()
![]()
Het scheelt wel een hele hoop ja. Met het rhesus kan het altijd nog mis gaan, maar voorlopig zijn we zo blij!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Linda, wat naar! Hopelijk kan je tante je gerust stellen!![]()
![]()
voor Vlindur!!
![]()
![]()
Geeft dit ook meer rust vwb je rhesus-dingen?
Dat dit al zo goed is?
Naja, op dit moment kunnen ze sowieso niks voor d'r doen...het gaat om na de geboorte dat ze dan evt. meteen operatie of medicijnen oid moet hebben. Dus dan maakt het natuurlijk niks uit of het nu een controle is of over een week. Tis alleen voor mij irritantquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:51 schreef Ca.ra het volgende:
He bah Linda, wat een vervelend bericht. Als het niet lukt om je tante vandaag te spreken, dan kun je toch morgen nog een keer proberen? Dat lijkt me fijner dan een week wachten op je afspraak bij het ziekenhuis.
Maar wat iemand anders daarstraks ook al zei, als het echt eng was hadden ze je wel meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lotte!
Noah!
Bij mij wisselt het. Ik heb er gelukkig nog pijnvrije dagen tussen zitten, al worden die zeldzamer. Ik heb er in ieder geval last van bij vermoeidheid en na inspanning (rondje supermarkt bijvoorbeeld). En als de pijn er eenmaal is, gaat het die dag ook niet meer over. Ik ben toevallig afgelopen dinsdag voor het eerst bij de fysio geweest en heb daar veel tips gekregen over hoe je moet gaan staan, zitten, hoe je in en uit bed moet gaan, zelfs hoe je je moet omdraaien in bed. Ook heeft ze me geleerd dat de pijn waarmee je opstaat, aan het einde van de dag hetzelfde moet zijn (minder wordt het toch niet, maar meer is niet goed). Ik heb van dinsdag op woensdag echt beroerd geslapen, maar wel alle tips braaf opgevolgd en ik werd wakker zonder pijn. Helaas schoot het er 's avonds toch weer in, maar ja, vermoeidheid. Op dit moment gaat het goed, ik ben nu pijnvrij. Ben benieuwd hoe het verder gaat vandaag!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:41 schreef Asyniur het volgende:
Ja, ik ook al bekkenklachten. Ik hoop dat het nog gaat bijtrekken maar op dit moment heb ik er een hard hoofd inMaar er zit niks anders op dan gewoon doorgaan...
Andere dames met bekkenklachten, zijn jullie nog wel eens pijnvrij of hebben jullie eigenlijk ook wel de hele dag pijn? eventueel wisselend van intensiteit
Yay voor de grote piemel!J zegt natuurlijk dat ie op zijn vader lijktquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:34 schreef Vlindur het volgende:
hallllowwww!!![]()
Alles was goed!![]()
![]()
![]()
We zijn zo blij en gelukkig! Helemaal heel, alles dicht wat dicht moest zijn en alles open wat open moest zijn. Ruggetje lag er heerlijk bij, hij heeft een mega piemel!
En hij is goed op groei!
Alles was zo mooi!![]()
We hebben wel 20 foto's, een cd met nog een keer die foto's een dvd met de beelden en geluid en 2 paar sokjes![]()
Goh, wat fijn dit!![]()
![]()
snappum heulemaalquote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:49 schreef Linda2205 het volgende:
Ik was net dus bij m'n eigen gynMaar uitleg in het NL is altijd wel fijn, plus dat ik m'n tante gewoon naar de theorie vraag, ipv het mooie geruststel-verhaaltje. Op internet vind ik niks
Die mannen zijn ook allemaal hetzelfdequote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:00 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Yay voor de grote piemel!J zegt natuurlijk dat ie op zijn vader lijktvoor de gezonde beeb
Ik moet elke keer even op de weegschaal en krijg bloeddruk gemeten. Verder vragen ze naar klachten en of ik vragen heb. En natuurlijk hartje luisteren.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:46 schreef Sidn3y het volgende:
Happy het boekje ligt nog naast me, ik had ook 4,8 en heb er niets over gehoord dus zal wel goed zijn.
(ik hoor trouwens altijd veel over urinecheck en weegschaal meten bij de vk, maar dat heb ik beide dus nog nooit gehad bij mijn vk (ook in de vorige zwangerschap niet). Is dat nou zo standaard of zijn ze bij mij lui?)
yayquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:55 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb goed nws en slecht nws
mijn rugpijn is een stuk beter!
na wat google-werk ben ik tot de conclusie gekomen dat het inmiddels is vervangen door bekkenklachten
uiteraard met uitstraling door beknelde zenuw, anders was het te makkelijk gewest
pffff....
maandag weer fysio, even laten checken of ik gelijk heb...
Huh, ja! Hahahhaa! Dat was ik, ik had om 11.20 een afspraak... wat grappig!! Heb ik jou ook gezien dan en compleet langs je heen gekeken of heb ik je echt terecht niet gezien?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Poppedein, kan het zijn dat ik jou net heb gezien? kwam je net na half 12 van je controle??? want ik zat nl in de wachtkamer(en dacht je te herkennen aan je eerder geplaatste foto)
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:59 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Huh, ja! Hahahhaa! Dat was ik, ik had om 11.20 een afspraak... wat grappig!! Heb ik jou ook gezien dan en compleet langs je heen gekeken of heb ik je echt terecht niet gezien?Jammer!!
Vlindur... wat fijn zeg!! Heerlijk dat alles goed leek te zijn!!![]()
Ohhhh mijn huisje ruikt zoooooo fijn en schoon.. ik ben echt verslaafd aan de geur van groene zeep! Ik wil echt nu!! vannacht!! bevallen..niet over 3 weken pas als alles lang zo fris niet meer ruikt! (Wat zou t toch fijn zijn als mijn dochters eerste indruk van mij is dat ik een heel net opgeruimd mens ben![]()
)
Wat vervelend Linda... Kan me die onzekerheid zo goed voorstellen nu. Misschien is het maar goed dat je er niks over kunt vinden op internetquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:56 schreef Linda2205 het volgende:
Even ego-post...was net bij de gyn en was niet helemaal goed. Buikje is nog steeds klein (loopt 4 weken achter op de groei) en de blaas was juist heel groot...normaal is de doorsnede 1 à 2cm en bij ons meiske wassie 4.5... vandaag over een week in het ziekenhuis melden, eerder was er geen plek. Maar ik vind het niks niet leuk nu
Nee, doe jij es bevallen... wij zijn ook nieuwsgierig naar jouw meisje hoor...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]whahhaha
je bent leuk
doe maar bevallen jaik ben nieuwsgierig naar je meiske
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Veel sterkte ermee joh, ik ga in de duim-modus voor je kleintje
Oooww, Vlindur, wat FIJN!! Zéker ook dat dat Rhesus-gebeuren op dit moment geen invloed lijkt te hebben, zó geweldigEn haha, over het geslacht hoef je dus écht niet meer te twijfelen, briljant!
![]()
Wupje, ik hoop op nog veel pijnvrije dagen voor jou
Happy, wat fijn te lezen dat jij nu ook echt al zo'n coconnetje hebt. Héérlijk, geniet ervan meis!
Ow, en Huuphuup, wat is de score qua ijs ondertussen?
[/lap tekst]
[offtopic]Grmbl, er rijden hier een paar debielen (pardon my french) rond in de buurt die elke dag met gierende banden door de buurt rijden, keihard optrekken/rijden en af en toe zulke slip-partijen maken dat ik me wel eens afvraag waar de *boem* blijftEn daar zít ik me inene toch een partij aan te irriteren.. Eén van hen woont tegenover me en heeft nog een heel klein kindje ook, en dit is verdorie echt zo'n gezinswijk, met allemaal woonerven enzo
Sorry, ik moest het éven kwijt..[/offtopic]
3!
nou denk niet dat je mij hebt gezien, en ik wist niet zeker of je het wel was natuurlijkquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:59 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Huh, ja! Hahahhaa! Dat was ik, ik had om 11.20 een afspraak... wat grappig!! Heb ik jou ook gezien dan en compleet langs je heen gekeken of heb ik je echt terecht niet gezien?Jammer!!
(tis ook een heleboel tekst.. Hihi)quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:12 schreef Incantrix het volgende:
(Da's echt een belehoel smileys..)
Valt nog best meequote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:12 schreef Incantrix het volgende:
(Da's echt een belehoel smileys..)
Kan me voorstellen dat je opgelucht bent dat je dan naar huis mag. Ik herken het wel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:10 schreef Incantrix het volgende:
Aloha allen, daar kom ik ook maar weer eens voorbij waaienIk ben toch zo blij dat ik halve dagen hoef te werken inene, toen de rugpijn begon door te stralen kon ik al na een kwartiertje of 3 naar huis! Vervolgens heb ik een beetje liggen lezen enzo en ben ik keihard in slaap gestort, wát een luxe.. Ja, het is wel te merken dat het goed is zo, mijn lijf is ook echt wel klaar voor vandaag. En nu heb ik onwijs veel terug te lezen, whaha!
.......
Oh Asy, jij ook al aan de bekkenklachten? Grmbl, dat is echt zó niet coolWel fijn dat het wat beter gaat met je vermoeidheid, ik hoop echt dat dat nog voor verder op zal trekken. Toch lijk je er allemaal niet heel erg.. Hoe moet ik dat nou zeggen? Alsof je er wel van geniet, ondanks de ongemakken? Of kun je het gewoon heel erg goed verstoppen?
....
Het is idd een fijne vent ja!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:47 schreef McLaura het volgende:
Vlindur, wat een gave echoplaatjes! Amelink is leuk he!
Dat je dat kan! Respect voor jullie geduld!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
en wij weten niet wat het wordt, lekker spannend!
eerlijk gezegd heb ik zelf een klein beetje het gevoel dat het een meisje is...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:02 schreef Linda2205 het volgende:
Oh, BJ dat vind ik ook wel knap, dat je zo lang kan wachten! Heb je zelf een voorgevoel?
En Incantrix, fijn dat het rusten je toch wel goed heeft gedaan. Nu volhouden! En je bent geen doos hoor
Heb je al over je beebje gedroomd? Ik droomde alleen maar over een meisjes-baby, met gezichtje en allesquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
eerlijk gezegd heb ik zelf een klein beetje het gevoel dat het een meisje is...
(en eigenlijk denk de meeste mensen om ons heen dat ook...)
maar ik heb niet echt een extreem voorgevoel hoor.
yeps dat heb ik dus ook....quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:08 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Heb je al over je beebje gedroomd? Ik droomde alleen maar over een meisjes-baby, met gezichtje en alles
hier ookquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:08 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Heb je al over je beebje gedroomd? Ik droomde alleen maar over een meisjes-baby, met gezichtje en alles
hmm nee dat eigenlijk niet. Ze is wel duidelijk altijd een meisje en heeft ook wel een gezichtje, maar bewust haar gezichtje zien doe k niet, zeker niet dat k het dan ook nog es terug kan roepenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:25 schreef Linda2205 het volgende:
Oeh, Karin dat is niet fijn! En als je het niet wist, kan je er ook niks aan doen dat je dat erop geschreven hebt, dat zullen zij ook wel begrijpen toch?!
En Huup, heb je ook dat je zo duidelijk het gezicht van je meiske ziet? Ik vind het zo jammer dat ik het overdag niet meer kan "terugroepen" zegmaar..
Je kon het niet beter verwoorden. Ja, ik geniet echt van de zwangerschap en ik heb me eigenlijk ook best goed gevoeld al die tijd, pas de laatste week valt het tegen. Maar toch, ik denk dat ik ga terug kijken op een hele fijne zwangerschap. En ik heb voor mezelf genoteerd dat ik een volgende keer echt weer 6 weken voor tijd stop met werken, want ik had het niet getrokken om nu nog te werken. Dikkequote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:08 schreef Kersjes het volgende:
Zwangerschap an sich is dan wel geen ziekte, maar zoveel vrouwen worden wel degelijk ziek en/of tijdelijk half invalide (al dan niet letterlijk). Niet leuk en dat mag heus weleens (of vaker) gezegd worden! En natuurlijk staat het genieten van de zwangerschap en alles eromheen vaak los van alle pijn en ellende waar sommigen doorheen moeten, gelukkig wel, maar degene die beweert dat een zwangerschap alleen maar leuk en genieten is heeft of ongelooooooooflijk veel mazzel gehad of heeft zijn kop in z'n kont zitten.
Trusten Mef, het is weer een drukke dag voor je geweest he?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:30 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Je kon het niet beter verwoorden. Ja, ik geniet echt van de zwangerschap en ik heb me eigenlijk ook best goed gevoeld al die tijd, pas de laatste week valt het tegen. Maar toch, ik denk dat ik ga terug kijken op een hele fijne zwangerschap. En ik heb voor mezelf genoteerd dat ik een volgende keer echt weer 6 weken voor tijd stop met werken, want ik had het niet getrokken om nu nog te werken. Dikkevoor alle andere pijnlijders en voor alle bemoedigende woorden. We zijn nu de lamp op de babykamer aan het ophangen en daarna kruip ik direct mijn bedje in, een goed nachtje slaap doet hopelijk wonderen!
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:38 schreef DuchessX het volgende:
Het wachten op de baby wordt voor mijnsteeds lastiger (ivm zijn ASS), hij weet niet waar hij aan toe is, heeft geen duidelijkheid etc. Dat uit zich een beetje in zijn humeur
dus ik heb daarstraks wel even een huilbui gehad hoor...
Juupquote:
Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen, maar het klinkt heel vervelend...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:14 schreef Juup© het volgende:
Dank jullie allen voor de opbeurende berichten (ook degene die na dit bericht posten)
Uh, sja.... ik zou de 21ste bevallen met een geplande keizersnede, en dat gaf een heleboel rust. Totdat ik de 12de constateerde dat ik gebroken vliezen had, en Thijs toen 'ineens' gehaald ging worden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:10 schreef DuchessX het volgende:
Nog even de vraag, voor zover jullie die willen of kunnen beantwoorden, hoe jullie zijn omgegaan met het afwachten. En voor Troel ook hoe ga je het deze zwangerschap aanpakken, het wachten?voor jullie meiden!
Stel je maar voor dat alles op emotioneel gebied wat voor jou vanzelfsprekend is, voor ons niet vanzelfsprekend is....quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:24 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen, maar het klinkt heel vervelend...
Ik moet toch even lachen om jouw duidelijke uitlegquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Stel je maar voor dat alles op emotioneel gebied wat voor jou vanzelfsprekend is, voor ons niet vanzelfsprekend is....
Jij leest je eigen opmerking waarschijnlijk als 'Rocka kan zich er niks bij voorstellen maar vindt het oprecht vervelend klinken'. Ik lees hem als 'Rocka wil wat zeggen maar het boeit haar eigenlijk niet en nu zegt ze om ervan af te zijn dat ze het vervelend vindt klinken.... of weet Rocka het echt niet, en vindt ze het echt vervelend klinken... wat bedoelt ze nou'.
En ik heb dus mijn halve leven gedacht dat het aan mij lag....quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:33 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik moet toch even lachen om jouw duidelijke uitlegIk had het niet beter kunnen verwoorden
Ik ruim 38 jaar, en ik ben nog net geen 42quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
En ik heb dus mijn halve leven gedacht dat het aan mij lag....
Gelukkig gaat het allemaal goed met de bindingquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:25 schreef McLaura het volgende:
[..]
Uh, sja.... ik zou de 21ste bevallen met een geplande keizersnede, en dat gaf een heleboel rust. Totdat ik de 12de constateerde dat ik gebroken vliezen had, en Thijs toen 'ineens' gehaald ging worden.
Erg lastig dus, om hier iets zinnigs over te zeggen! Ik ben nog steeds wat overdonderd door mijn (voor mijn gevoel) tè vroege bevalling, en ik ben blij dat het tot nu toe allemaal zo goed gaat met Thijs en mij en de binding etc.
Dingen die niet-ASS'ers logisch vinden of aanvoelen, kan bij ASS'ers voor verwarring zorgen omdat het voor meerdere interpretaties vatbaar kan zijn. Dit is tevens wel een van de moeilijkste dingen in de communicatie met iemand die ASS'er is als je het zelf niet hebt. Schept nogal gauw verwarring, dus duidelijkheid is erg belangrijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:33 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik moet toch even lachen om jouw duidelijke uitlegIk had het niet beter kunnen verwoorden
Dit is de laatste post van Ssserpente die ik kan vinden. Z&G 539.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:54 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
![]()
![]()
Willow! Daar is ze dan!
![]()
![]()
![]()
En wat Roy een mooi ventje Bar!![]()
Een gewoon bad mag idd niet, Asy. Da's te krap. Ik vind dit een fijne site met een hoop goede info. Ook geven ze gratis infobijeenkomsten. En hier kun je een een overzichtelijke brochure uitprinten (voor).
Het leukste trimester begintquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 07:35 schreef happyme28 het volgende:
Oh ja, vandaag 13 weken, einde 1e trimesterwat snel al en wat fijn
![]()
Fijne dag iedereen!
Maar ik heb geen ASS en voor mij is er ook echt niets vanzelfsprekends aan de hele zwangerschap en bevallingh oor.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:30 schreef McLaura het volgende:
[..]
Stel je maar voor dat alles op emotioneel gebied wat voor jou vanzelfsprekend is, voor ons niet vanzelfsprekend is....
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:51 schreef Peaceful het volgende:
Sorry dat ik me er zo ff tussenvoeg, maar ik meende me te herinneren dat ze (serpente) op vakantie was. Ze had laatst nog een berichtje gestuurd vanaf haar vakantieadres geloof ik.
Tja, hoe ik het ga aanpakken. Goede vraag. Ik weet in ieder geval dat ik het niet zo wil zoals de vorige keer met dagenlang in het ziekenhuis blijven liggen met tig centimeter ontsluiting. Ik snap dat ze bij Ruben het risico niet wilden nemen om in het weekend door te zetten, maar ik zou daar nu toch echt op aandringen. Ik ben bezig met kijken of het mogelijk is om in ieder geval een uiterste datum vast te laten leggen bij de gynaecoloog. Dat het mij dus nu al bekend is dat het uiterlijk dan en dan is en niet pas als ik tig dagen over tijd loop.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:10 schreef DuchessX het volgende:
Zó fijn dat jullie het begrijpen, kennen, weten hoe het voelt Laura en Troel. Niks is zo fijn als een stukje erkenning, iemand die weet wat een ander doormaakt.
Ik probeer zo lief mogelijk te zijn voor mijn Jupie hoor
Mijn moeder heeft er ook veel last van (ook ASS) maar bij haar uit zich het in heel druk en enthousiast gedrag
Nog even de vraag, voor zover jullie die willen of kunnen beantwoorden, hoe jullie zijn omgegaan met het afwachten. En voor Troel ook hoe ga je het deze zwangerschap aanpakken, het wachten?voor jullie meiden!
* Vicky ook!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
rommelt er al wat? ergens?
Ik heb behoefte aan wat versgeborenenspam
Wat leuk, ik woon in Hoofddorp. In welke winkel werk je? Misschien ken ik je welquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:54 schreef Kersjes het volgende:
Mijn vader (jarige Job) blijkt vrij te zijn vandaag, we gaan straks dus met mijn ouders winkelen in Hoofddorp. Gelijk even langswippen bij mijn collega's (ik werk midden in het centrum) en markt struinen enzo.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Ah, leonieke is nog niet geweest dus...
ff ego-postje![]()
![]()
Alles was goed!!!!
![]()
![]()
Ze lag er goed voor, alles goed kunnen bekijken, alleen voor de hamburger was wat meer zoekwerk nodig, omdat ze dr benen bij elkaar hieldnu al preuts
![]()
![]()
snel wer weg
Davinia, wat ontzettend leuk!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Ah, leonieke is nog niet geweest dus...
ff ego-postje![]()
![]()
Alles was goed!!!!
![]()
![]()
Ze lag er goed voor, alles goed kunnen bekijken, alleen voor de hamburger was wat meer zoekwerk nodig, omdat ze dr benen bij elkaar hieldnu al preuts
![]()
![]()
snel wer weg
Das toch no problemquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:10 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Sorry voor het enigszins offtopic gaan, voor mij was het iig wel erg fijn dit even te bespreken, omdat het zo'n belangrijk deel is in mijn leven![]()
Ik ook! Pronken met mijn mooie buik, veel contact met de kleine, verlof.... en bovenal : alles nog even rechtleggen / wassen / mooier maken in de babykamerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Morretje, eigenlijk heeft elk trimester wel zijn charmes.
Ik vind, ondanks alle ongemakken, stiekem het 3e trimester toch het leukst. Ben benieuwd of iemand het met me eens is
Ik bedoel alles op emotioneel gebied, niet alleen omtrent zwangerschapquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ik heb geen ASS en voor mij is er ook echt niets vanzelfsprekends aan de hele zwangerschap en bevallingh oor.
Ach meisje, rustig aan doen...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
voel me vandaag lang niet lekker.... vanmorgen al 2 keer gal overgegeven en net met heel veel moeite een bakje brinta naar binnen gewerkt...
raar hoor....![]()
ga zo mijn bedje maar weer in.. hopen dat het dan wat opknapt en dat ik morgen mijn allerlaatste werkdag voor de vakantie gewoon kan werken...
sorry voor de egopost; maar voel me echt ff een beetje
Anders krijgen we nog een vierde ookquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:19 schreef happyme28 het volgende:
Leonieke, ik ben voor je aan het duimen nu, hopenlijk zijn jullie aan het genieten van het mini-mensje in je buik.
Davinia, wat gaaf! Een meisje!
Linda, fijn dat je een geruststellend antwoord kreeg van je tante!
Beessie-Jen, beterschap! Balen dat je lichaam je zo ineens een halt toe roept, maar dan zal het wel nodig zijn geweest. Hopenlijk kun je snel alsnog afspreken met die vriendin.
Vlindur, volgens mij zijn de trimesters, 1-13 / 13-27 / 27-40 bevalling ongeveer (kan er een weekje naast zitten) maar met 20 weken zit je dus nog in het 2e trimester
Nou zat ik er toch niet ver vanafquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:29 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb het opgezocht:
Trimester 1 -- 1 t/m 12 weken
Trimester 2 -- 13 t/m 27 weken
Trimester 3 -- 28 t/m de geboorte
Toch bedankt
Daarom liggen we beiden nu zo achterlijk lang mogelijk in bed, Als de kleine er is is het gedaan met het luierenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:49 schreef Kersjes het volgende:
Vlindur, lekker lang luieren in bed... Heerlijk hoor, en over 20 weekjes ofzo ligt jullie zoontje dan heerlijk tussen jullie in![]()
Ik zie het! Wat lief!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:43 schreef happyme28 het volgende:
Ssserpente, welkom terug![]()
we miste je al
![]()
Ja, dat was ook mijn eerste reactie (en daarom dacht ik dus dat ze het zei om te lachenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:59 schreef McLaura het volgende:
Oooooh super Leonieke!!! Het is goed met buikbeeb!!!
Maar uhm... maar 2 kg bijkomen? Dat is toch niet te doen.... 3,nogwat kg baby, 1 kg baarmoeder, 1 kg placenta, en vruchtwater.... Hoe wil zij dat in 2 kg krijgen?
Mijn BMI is te hoog (wat de dokter van fertiliteit dus ook zei) Nu weeg ik wel minder dan die ene keer in januari/februari op fertiliteit dus dat is goedquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:02 schreef Vicky het volgende:
Fijn dat de echo goed was Leonieke!
maar waarom mag je maar 2kg aankomen?
Ja, maar het gaat om een dieet van 2000cal (ik denk dat ik vroeger toen ik naar diëtisten ging een dieet van 1200cal had ofzo) die patiënten met zwangerschapsdiabetes moeten volgen. Maar dat is dus nog niet voor nu. Nu gewoon proberen niet bij te komen en voldoende te bewegen (en dus zo toch wat vermageren). Maar ik hou er toch maar rekening mee dat ze me nog zal doorsturen. Ik bedoel, wie kan dat nu zonder begeleiding?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
daar had ik overheen gelezen... maar vind het nogal vreemd dat je maar 2 kg mag aankomen Leonieke? er wordt overal geadviseerd om vooral niet te dieeten tijdens te zwangerschap ivm het vrijkomen van toxische stoffen tijdens het afvalproces??
Je maakt mij nu wel heel nieuwschierig naar welke muziek jij graag luistertquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:04 schreef Kersjes het volgende:
Geen idee wat mijn gewicht is, de weegschaal is al een maand of wat kapot. Op conrole word ik ook nooit gewogen, ik moest alleen op de weegschaal wanneer ik weer eens opgenomen werd.
Karin, Diuchess en Stiemie ook weer goedgekeurd, mooi zo.
Er is zoiets leuks gebeurd!
Ik zat op onze slaapkamer was te vouwen (neen, da's niet het leuke) en Devin kwam me een cd brengen die hij uit het rek gehaald had. Een ouwe van mij die ik al heeeeel lang niet meer opgezet had. Sowieso luister ik tegenwoordig vrijwel nooit meer naar mijn vele cd's, dat is begonnen tijdens de vorige zwangerschap toen buik-Devin steeds overduidelijk aangaf dat hij het niet kon waarderen, pijnlijk op tilt slaande buik enzo.
Nou zullen de meeste mensen die muziek wel omschrijven als teringherrie hoor![]()
Bij voorbaat al opgewonden en nostalgisch zette ik de cd op en zowel Devin als zijn ongeboren broertje vonden het leuk![]()
Een debiel rondspringende peuter en een kalme buik-baby, mama's muziek-smaak slaat nu wel aan![]()
En zolang ze nog geen engels kunnen kan ik nog heerlijk meebrullen ook
Same here... hihiquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:06 schreef ymme het volgende:
[..]
Je maakt mij nu wel heel nieuwschierig naar welke muziek jij graag luistert
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:15 schreef Kersjes het volgende:
Leonieke, wat een goed nieuws![]()
Behalve dan van het niet teveel mogen aankomen, maar dat is voor later zorg.
BJ, leuke plannen in het vooruitzicht dus!
Faja, zijn jouw koters ook in die speelkooi geweest in de Toys XL? En jij vervolgens erachteraan?
Ik moet dat soort dingen niet meer doen met 39 weken zwangerschap geloof ikOp het moment zelf ging het wel, nu moet ik het bezuren
![]()
Gerommel en gekramp lijkt weer terug te zijn. Bekkenpijn ook, had net de buggy maar als rollator gebruikt om vooruit te komen hier in huis
Je mag niet lijnen idd, maar je mag wel gewicht verliezen op een verantwoorde manier.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
daar had ik overheen gelezen... maar vind het nogal vreemd dat je maar 2 kg mag aankomen Leonieke? er wordt overal geadviseerd om vooral niet te dieeten tijdens te zwangerschap ivm het vrijkomen van toxische stoffen tijdens het afvalproces??
RESPECTquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:16 schreef McLaura het volgende:
[..]
Je mag niet lijnen idd, maar je mag wel gewicht verliezen op een verantwoorde manier.
Ik ben 12 kg afgevallen in mijn zwangerschap.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:16 schreef McLaura het volgende:
[..]
Je mag niet lijnen idd, maar je mag wel gewicht verliezen op een verantwoorde manier.
Ik ben 12 kg afgevallen in mijn zwangerschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |