OP wat aangevuldquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:29 schreef Re het volgende:
Selang: probeer nog een keer kort de essentie van je topic aan te geven, was een leuke discussie maar kan wel leiden tot offtopic gedoe enzo
quote:wat is bij jullie overigens kort?
Is dit al kort?
Of echt zo kort?
2e dusquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:37 schreef Ienepien het volgende:
Ik was nog wel even benieuwd naar de reacties op de post van Snakelady:
[..]
©quote:pit·tig bn, bw 1 krachtig, energiek 2 (van zaken, eten) waar pit in zit; niet flauw 3 kernachtig, geestig 4 niet gemakkelijk: een ~ examen
Zo wordt dit genoemd door de vrouwen zelf. Het is geen verzinsels van FOK!kers of iets dergelijks en het is ook niet zomaar uit de lucht gevallen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:40 schreef marcel-o het volgende:
ik begrijp de term "Pittig" alleen niet
wat is er pittig aan?
[..]
©
Die eerste is net niet te kort. Grensgeval kwa lengte, maar wel vrouwelijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:37 schreef Ienepien het volgende:
Ik was nog wel even benieuwd naar de reacties op de post van Snakelady:
[..]
Precies: rattenkop.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die eerste is net niet te kort. Grensgeval kwa lengte, maar wel vrouwelijk.
Die tweede kan echt niet.
Bij dat soort vrouwen ga je je inderdaad afvragen of ze 30 jaar geleden niet de verkeerde keuze hebben gemaakt door met een man te trouwen...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:50 schreef June. het volgende:
Die tweede is echt vreselijk inderdaad. Vooral bij 50+ waarbij het haar in een 'stekeltjes' vorm is geknipt en in 'pittig' felrood is gekleurd..
Het mag best kort zijn, maar wat je soms ziet is echt niet om aan te zien.
Dus als een vrouw van jongs af aan al een kort kapsel heeft is ze automatisch lesbisch?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:57 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Bij dat soort vrouwen ga je je inderdaad afvragen of ze 30 jaar geleden niet de verkeerde keuze hebben gemaakt door met een man te trouwen...
Jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:18 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dus als een vrouw van jongs af aan al een kort kapsel heeft is ze automatisch lesbisch?
Apart, dan is mijn moeder al 49 jaar lesbisch.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:18 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dus als een vrouw van jongs af aan al een kort kapsel heeft is ze automatisch lesbisch?
quote:Brian: Wait a minute, how do you know she's gay?
Peter: Short hair cut, stubby legs, doesn't respond to my advances.
Er zat vroeger een gast bij mij in de klas en zijn ouders waren al meer dan 20 jaar getrouwd. Van de ene op de andere dag besloot ze lesbisch te zijn, ging scheiden en woont nu samen met een andere vrouw.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Apart, dan is mijn moeder al 49 jaar lesbisch.
Alhoewel ze geen stekeltjes heeft en het niet zó kort is.
Zie je wel!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:43 schreef Ps2K het volgende:
En ja die moeder had ook kort stekeltjes haar.
Nou, van de vrouwen in mijn familie heeft niemand zo kort stekeltjes haar hoorquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:36 schreef Dichtpiet. het volgende:
dit zijn zulke topics ... dan wil je ook wel meepraten ... maar je beseft dat mensen in je familie/omgeving ook zo'n kapsel hebben ...
Ja, maar mijn moeder heeft geen stekeltjes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:43 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Er zat vroeger een gast bij mij in de klas en zijn ouders waren al meer dan 20 jaar getrouwd. Van de ene op de andere dag besloot ze lesbisch te zijn, ging scheiden en woont nu samen met een andere vrouw.
En ja die moeder had ook kort stekeltjes haar.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:40 schreef HeertjeB het volgende:
Geweldig topic
Als dat moment ooit aanbreekt en mn vriendin knipt haar haar kort dan zet ik haar buiten ik zweer het je
Dan is ze al ingeruild voor een jonger model.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:16 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
En als jullie straks allemaal kaal zijn, dan verlaat de vrouw jullie ook?
En nee, ik heb geen pittig kort kapsel
En dat jongere model kiest wel voor jullie comb-over en bierbuik?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:22 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dan is ze al ingeruild voor een jonger model.
Wel blijven nadenken he.
Status, geld, macht, overwicht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:23 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
En dat jongere model kiest wel voor jullie comb-over en bierbuik?
En dat gaan jullie allemaal bereiken in jullie leven?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:50 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Status, geld, macht, overwicht.
Kies er maar 1.
En daar zat dan iets oer-achtigs achter als 'ik hoef me niet meer voort te planten, zoek een deur verder naar de langharige deerne' ofzo zeker?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:55 schreef HarryP het volgende:
Niet al te kort is nog wel leuk.
Maar om na je trouwen of bevalling nu van lang haar naar kort te gaan is weer een heel duidelijk (verkeerd) signaal. Laatst stond daar nog ergens een onderzoek over.. Die vrouwen doe het vaak echt om niet meer aantrekkelijk te zijn. (en het werkt).
Dat is óók een manier om te zeggen: "Eén kind vind ik wel genoeg..."quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:49 schreef Tharalom het volgende:
Mijn beste vriendin heeft na het krijgen van haar kindje haar haren kort laten knippen, met enge rode en blonde plukjes.... Want dat "is zo lekker makkelijk en toch vlot".
Ook heeft ze nu in huis Crocs aan, buitenshuis (nog) niet gelukkig.
toch niet bij het vuil (zwarte container, gft of de millieubox?)quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:40 schreef HeertjeB het volgende:
Geweldig topic
Als dat moment ooit aanbreekt en mn vriendin knipt haar haar kort dan zet ik haar buiten ik zweer het je
ja hoe gaat het nu met haar?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:49 schreef Tharalom het volgende:
Mijn beste vriendin heeft na het krijgen van haar kindje haar haren kort laten knippen, met enge rode en blonde plukjes.... Want dat "is zo lekker makkelijk en toch vlot".
Ook heeft ze nu in huis Crocs aan, buitenshuis (nog) niet gelukkig.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef AlfrekJodokusZak het volgende:
Vrouwen die kiezen voor een kort vlot kapsel, hebben hun zelfrespect verloren.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:21 schreef ThaMadEd het volgende:
De term "pittig kort vlot kapsel" is precies hetzelfde als "kansenjongere" of "prachtwijk": het met loze termen proberen op te vijzelen van iets wat door en door verrot is.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:21 schreef ThaMadEd het volgende:
De term "pittig kort vlot kapsel" is precies hetzelfde als "kansenjongere" of "prachtwijk": het met loze termen proberen op te vijzelen van iets wat door en door verrot is.
Met jou kan ik praten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:21 schreef ThaMadEd het volgende:
Meestal gaan die twee hand in hand.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:49 schreef TGVkopper het volgende:
Zou je kunnen zeggen dat een pittig kapsel voor een vrouw is wat een caravan voor een huwelijk is?
Anytimequote:
Het leuke is dat als je bijvoorbeeld langs het zandpad in Utrecht rijdt dat je daar alle mannen van die vrouwen met korte pittige kapsels ziet. Die monsters zitten dan thuis met de kinderen en hij is "overwerken"quote:De verbindende factor? Kinderen; de grootste sloper van je leven en huwelijk.
Ik zou willen stellen dat vaak het pittige, korte kapsel al intrede doet op het moment dat er getrouwd is. Dus imho is "Het Huwelijk" vaak al de vernietigende factor; de buit is binnen, zegmaar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:27 schreef TimMer1981 het volgende:
De verbindende factor? Kinderen; de grootste sloper van je leven en huwelijk.
Of je neemt een langharige stoeipoes vanuit de kroeg mee naar huis en gaat heerlijk klef zitten doen, zou ook wel duidelijk moeten zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:11 schreef Mendeljev het volgende:
Als je het didactisch wilt aanpakken dan laat je als vent zijnde je haar lang groeien en trek je strakke leren broeken aan. Als je vrouw dan nog geen tekenen van inkeer laat zien weet ik het ook niet
Ja, dat had ik ook gelezen! Ik dacht eerst: wat zeikt ze nou, alsof al haar zelfvertrouwen in haar haar lag. Totdat ik dit stukje las:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:29 schreef Ripley het volgende:
Er staat een leuk verhaal achterin de grazia over een vrouw van 30 die haar mooie lange haar heeft afgeknipt naar een bobje en nu heel veel spijt heeft omdat ze niet meer bijzonder is
Arme vrouw.quote:Ik wilde wel eens meer zijn dan alleen die volle bos op mijn hoofd. En toen ik dertig werd, wist ik het zeker: Ik wilde een nieuwe fase in. Met een kort koppie! Ik heb niemand iets verteld, om de verassing zo groot mogelijk te laten zijn. De kapster waar ik kwam vond het vreselijk. Ze probeerde me over te halen eerst naar halverwege te gaan, maar ik wilde er niets van weten. Bijna een meter haar heeft ze eraf geknipt. Het resultaat was verbluffend. Zelfs de kapster moest toegeven dat het me goed stond - springerig, dik, krullend haar tot over mijn oren, hartstikke 'vlot'.
quote:Ik ben nu een 'dertien in een dozijn'-vrouw. Mensen reageren heel anders op mij. De aandacht die ik vroeger kreeg, is voorbij. Ik heb veel, echt veell minder sjans: schrikbarend hoeveel mannen kennelijk op mijn haar vielen, in plaats van op mij. Maar ook vrouwen behandelen mij anders, ik voel geen bewondering meer. Ook geen afgunst, wat me vroeger wel overkwam, maar kennelijk genoot ik er stiekem toch van. Ik voel me nu vaak heel onzeker.
Wel apart dat je vooral dit noemt. Het lijkt me belangrijker dat je zelf je vrouw nog aantrekkelijk vindt na afknippen van het haar dan wat iemand anders daarvan vindt. Het zou mij iig niet boeien of ik ergens mee kan pronken of niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:47 schreef Gwywen het volgende:
Een man heeft toch, lijkt mij, minder om mee te 'pronken' als hij naast zijn pittig geknipte vrouw door de stad loopt.
Dat dus.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wel apart dat je vooral dit noemt. Het lijkt me belangrijker dat je zelf je vrouw nog aantrekkelijk vindt na afknippen van het haar dan wat iemand anders daarvan vindt. Het zou mij iig niet boeien of ik ergens mee kan pronken of niet.
Inderdaad: meestal zeurderig, liefhebber van roddels en dus dom. Mits ergens tussen de 30 en 60.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:59 schreef stbabylon het volgende:
En toch blijf ik van mening dat kort haar en een kort pittig kapsel twee verschillende dingen zijn. Bij een KPK hoort ook een houding, een levensstijl.
En vadsig, met mom jeans, hangtieten en 12 kinderzitjes achter op de fiets.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:20 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Inderdaad: meestal zeurderig, liefhebber van roddels en dus dom. Mits ergens tussen de 30 en 60.
Aandacht mist dus..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:29 schreef Ripley het volgende:
Er staat een leuk verhaal achterin de grazia over een vrouw van 30 die haar mooie lange haar heeft afgeknipt naar een bobje en nu heel veel spijt heeft omdat ze niet meer bijzonder is
Als je het andersom had gedaan had ik de krant op je afgestuurd....quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:54 schreef missy_c het volgende:
Ik heb vaker mn haar van lang naar kort laten knippen (net tot m'n oren).
Nee?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:54 schreef missy_c het volgende:
Heb nooit negatieve reactie gehad..
Dat is een (verkapte) negatieve reactie mopquote:(shock reactie "WAAR IS JE HAAR? Heb je wel overlegd met je vriend?")
Tja, alleen echt mooie vrouwen zijn nog mooi met kort haar. Blijkbaar was zij zonder haar lange haar inderdaad niet zo bijzonder.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:57 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook gelezen! Ik dacht eerst: wat zeikt ze nou, alsof al haar zelfvertrouwen in haar haar lag. Totdat ik dit stukje las:
[..]
Arme vrouw.
[..]
Mja, je begrijpt uit zo'n reactie toch wel dat ze het geen verbetering vonden? Dat ze dat niet recht in je gezicht zeggen is fatsoen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:54 schreef missy_c het volgende:
Heb nooit negatieve reactie gehad.. maar mannen reageren er wel sterker op dan vrouwen.. (shock reactie "WAAR IS JE HAAR? Heb je wel overlegd met je vriend?").. Het is maar haar.. Groeit wel weer terug hoor...
Nee dat was het niet.. Als dezelfde persoon 5 dagen achter elkaar zegt"echt leuk je haar"... Blijkbaar denken veel vriendjes dat ze eigenaar zijn van de kapsel van hun vriendinnetjes.quote:Op zondag 6 september 2009 11:23 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mja, je begrijpt uit zo'n reactie toch wel dat ze het geen verbetering vonden? Dat ze dat niet recht in je gezicht zeggen is fatsoen.
Nou toch minstens houder van 50% van de aandelen in de BV haar lijkt me toch. Je haar eraf gooien zonder je vriend in te lichten. Leuk, ik zet de volgende keer ook wel een grote draak op mijn rug zonder jou in te lichten veel plezier daarmee!quote:Op zondag 6 september 2009 14:51 schreef missy_c het volgende:
[..]"... Blijkbaar denken veel vriendjes dat ze eigenaar zijn van de kapsel van hun vriendinnetjes.
Zit wel een *klein* verschil tussen: je haar afknippen is wat minder onomkeerbaar dan een tattoo. Haar groeit weer aan... Kost wat tijd, oke, maar het komt vanzelf weer goed.quote:Op zondag 6 september 2009 15:21 schreef solaire het volgende:
Nou toch minstens houder van 50% van de aandelen in de BV haar lijkt me toch. Je haar eraf gooien zonder je vriend in te lichten. Leuk, ik zet de volgende keer ook wel een grote draak op mijn rug zonder jou in te lichten veel plezier daarmee!
Allemaal lang, maar het merendeel hiervan heeft toch een kop als een vuilnisbak, dus maakt het weinig uit...quote:Op zondag 6 september 2009 15:25 schreef PolkaDots het volgende:
Wat is mooier bij deze vrouwen, kort of lang?
#1 [ afbeelding ]
#2 [ afbeelding ]
#3[ afbeelding ]
#4[ afbeelding ]
#5[ afbeelding ]
ook zo fantastisch dat de meeste foto's met lang haar gemaakt zijn nadat ze de vorige nacht keihard gezopen hebben en geen make-up.quote:Op zondag 6 september 2009 15:25 schreef PolkaDots het volgende:
Wat is mooier bij deze vrouwen, kort of lang?
#1 [ afbeelding ]
#2 [ afbeelding ]
#3[ afbeelding ]
#4[ afbeelding ]
#5[ afbeelding ]
Ja, jij bent dus duidelijk geen man.quote:Op zondag 6 september 2009 16:10 schreef Seven.of.Nine het volgende:
1. Lang
2. Kort
3. Kort
4. Kort
5. Lang
Zo is dat.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:30 schreef waht het volgende:
[..]
Ja, jij bent dus duidelijk geen man.
Het juiste antwoord voor 1 t/m 5 was 'Lang'.
Ik dacht dat dit soort opmerkingen alleen in ONZ en KLB mochten?quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:28 schreef ideanaal het volgende:
als vrouwen dik worden en kort haar nemen dan mag de man ook vreemd gaan
hoezo?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:29 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit soort opmerkingen alleen in ONZ en KLB mochten?
Nou nou, dit is wel heel naief hoor... Keep the dream alive!quote:Op zondag 6 september 2009 14:51 schreef missy_c het volgende:
[..]
Nee dat was het niet.. Als dezelfde persoon 5 dagen achter elkaar zegt"echt leuk je haar"... Blijkbaar denken veel vriendjes dat ze eigenaar zijn van de kapsel van hun vriendinnetjes.
Trouwens ik ben bijdehand genoeg en als ze het niets vinden dan durven mensen dat wel tegen me te zeggen.
Eigenaar niet, maar je moet ook niet zeiken als je vriend dan opeens naar andere vrouwen kijkt. Wederzijdse sexappeal is een cruciaal onderdeel van een relatie en als die er niet meer is, tsja...quote:Op zondag 6 september 2009 14:51 schreef missy_c het volgende:
[..]
Nee dat was het niet.. Als dezelfde persoon 5 dagen achter elkaar zegt"echt leuk je haar"... Blijkbaar denken veel vriendjes dat ze eigenaar zijn van de kapsel van hun vriendinnetjes.
Laat me raden: kort pittig kapsel en verzuurd vrijgezel?quote:Trouwens ik ben bijdehand genoeg en als ze het niets vinden dan durven mensen dat wel tegen me te zeggen.
Nope.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:37 schreef Nass het volgende:
Timmer1981, je vrouw heeft een kort, pittige kapsel?
A dat hoort niet thuis in dat topicquote:
quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:20 schreef Cacao het volgende:
als je dat doet, bitch, ga ik net zolang vreemd tot het weer aangegroeid is
.
Maar dan in aardige woorden.
Dus ik denk dat hij het met jullie eens is.
A. jawel.......... als ieder vrouw haar man de deur uit zou schoppen omdat ie kaal of grijs zou wordenquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:04 schreef solaire het volgende:
[..]
A dat hoort niet thuis in dat topic
B dat is erfelijk en geen keuze
C het zal me ook een zorg zijn want mij zal het niet overkomen
Ufff feministequote:Op dinsdag 15 september 2009 23:24 schreef FANN het volgende:
[..]
A. jawel.......... als ieder vrouw haar man de deur uit zou schoppen omdat ie kaal of grijs zou worden
zouden er een hoop mannetjes op straat staan nu![]()
B. precies....... wij kunnen doen wat we willen het groeit toch wel weer aan...
C. dat weet je niet, ik heb drie broers, één is zo kaal als de neten, de oudste was al grijs op
zijn derstigste, en die andere heeft een bos haar van hier tot tokio ....![]()
dusssssssssssss
heb je in mijn fobo gespiektquote:
ik ben niet paranormaal begaafd als je dat dacht nee.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:46 schreef FANN het volgende:
[..]
heb je in mijn fobo gespiekt![]()
tis alweer langer heur skatiie...
en als ik dat wil is het morgen weer kort
nee maar aan jou fobo te zien heb je wel lang haar, je lijkt wel een wijfquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:50 schreef solaire het volgende:
[..]
ik ben niet paranormaal begaafd als je dat dacht nee.
Mijn Fobo?quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:54 schreef FANN het volgende:
[..]
nee maar aan jou fobo te zien heb je wel lang haar, je lijkt wel een wijf![]()
en nu ga jij natuurlijk zeggen dat ik net een kerel lijk![]()
ja ja er zijn al ongeveer 3000 topics geweest over dit onderwerp dus ik ken de reacties
ja heb je niet hé sneak...quote:
Dank je! gaat vast wel lukkenquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef FANN het volgende:
[..]
dat jullie maar allemaal dik, vet, kaal of grijs mogen worden
of alles tegelijk![]()
en zelfs dan zouden we je nog niet neuken al was je de laatste die we konden krijgen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef FANN het volgende:
[..]
ja heb je niet hé sneak...![]()
doe és wel........
kunnen de vrouwen ook eens reageren op die koppen van jullie........
![]()
ik beloof hierbij plechtig dat dit trouwens het laatste topic is waarin ik reageer met dit onderwerp
maar ik kon het weer effe niet laten![]()
Have fun boy's !!!
dat jullie maar allemaal dik, vet, kaal of grijs mogen worden
of alles tegelijk![]()
doei
*ahem*quote:Op woensdag 16 september 2009 07:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Leeft dit topic nog?
Allemaal mannen die zich drukmaken. Kort haar kan weer groeien, kaalheid en bierpensen zijn moeilijker weg te krijgen.
Mannen moeten niet doen alsof ze zelf met het klimmen der jaren lekkerder worden ofzo. Mannen, dat is NIET zo.
quote:Op woensdag 16 september 2009 07:18 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb gemillimeterd haar gehad...
Het boeit mij niet of langer leuker staat. Ik ben geen meisje voor lang(er) haar.
En a.s zomer ga ik zelfs echt rigoreus kort, oftewel scheermes-kaal.
quote:Op woensdag 16 september 2009 07:18 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb gemillimeterd haar gehad...
Het boeit mij niet of langer leuker staat. Ik ben geen meisje voor lang(er) haar.
En a.s zomer ga ik zelfs echt rigoreus kort, oftewel scheermes-kaal.
Niet helemaal hetzelfde als jezelf moedwillig verminken he.quote:Op woensdag 16 september 2009 07:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Leeft dit topic nog?
Allemaal mannen die zich drukmaken. Kort haar kan weer groeien, kaalheid en bierpensen zijn moeilijker weg te krijgen.
Mannen moeten niet doen alsof ze zelf met het klimmen der jaren lekkerder worden ofzo. Mannen, dat is NIET zo.
Je verminkt jezelf toch niet? Dat haar groeit toch weer aan, de verf vervaagd/ groeit uit?quote:Op woensdag 16 september 2009 11:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Niet helemaal hetzelfde als jezelf moedwillig verminken he.
Mannen en vrouwen worden allemaal ouder, en daarmee minder aantrekkelijk. Maar waarom dat proces bespoedigen door jezelf rode stekels te bezorgen?
Tja, kennelijk bevalt het ze dan toch erg goed.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:41 schreef Gwywen het volgende:
Maar Nummer Zoveel, wees reëel, hoeveel iets te dikke, moederlijke vrouwen die hun haar kort hebben laten knippen en in een hip kleurtje hebben laten verven, kiezen er in een later stadium voor om het weer lang te laten groeien?
Ik heb het in mijn omgeving althans nog nooit meegemaakt. De vrouwen die hun lange manen inruilden voor een pittig kort kapsel in rood- of paarstinten (of: twee kleuren, bovenop licht en onderop een contrasterende donkere kleur) lopen er stuk voor stuk sindsdien zo bij, geen een heeft daarna weer voor lang gekozen.
Ik bedenk me trouwens dat het wel gebeurd. Een vriendin van me had haar haren vorig jaar kortgeknipt en laat ze nu weer groeien. En zo zijn er nog meer. Zusje van m'n vriend ook.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:46 schreef Gwywen het volgende:
Ik bedoelde meer dat jij zei dat het kán, maar dat het in de praktijk niet gebeurt.
Ik vind lang haar meestal ook mooier staan (op een paar uitzonderingen na die alles staat), maar vind verder dat een vrouw zelf moet weten hoe ze haar haren draagt.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef DarkElf het volgende:
Sowieso is de hele smoes van 'lekker makkelijk' een grove leugen.
Ik heb geen kinderen en wel lang haar maar ik ben zo klaar hoor. Kort haar is veel meer gedoe.
Over die moeder met lang haar (weet niet meer wie t was); grappig he dat mannen duidelijk meer aandacht geven aan vrouwlijke vrouwen, zeker als ze zelf zo'n pittig kort kapsel naast zich hebben.. Jammer alleen dat die korte koppies daar nóg zuurder van worden.
Er is niets mis met je vrouwlijkheid tonen, jammer dat zoveel vrouwen dat niet snappen
Vrouwen zijn niet allemaal even vrouwelijk. Er zijn zat vrouwen die het geen klap interesseert of ze er wel of niet vrouwelijk uitzien.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef DarkElf het volgende:
Sowieso is de hele smoes van 'lekker makkelijk' een grove leugen.
Ik heb geen kinderen en wel lang haar maar ik ben zo klaar hoor. Kort haar is veel meer gedoe.
Over die moeder met lang haar (weet niet meer wie t was); grappig he dat mannen duidelijk meer aandacht geven aan vrouwlijke vrouwen, zeker als ze zelf zo'n pittig kort kapsel naast zich hebben.. Jammer alleen dat die korte koppies daar nóg zuurder van worden.
Er is niets mis met je vrouwlijkheid tonen, jammer dat zoveel vrouwen dat niet snappen
Dat zal ook wel maar ik kan dat gewoon niet snappen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vrouwen zijn niet allemaal even vrouwelijk. Er zijn zat vrouwen die het geen klap interesseert of ze er wel of niet vrouwelijk uitzien.
Jawel, maar waarom begin je er uberhaupt aan? Kijk, ieder moet het voor zich weten natuurlijk, maar het is onderhand wel afdoende bewezen dat mannen (uitzonderingen daargelaten) het niet aantrekkelijk vinden. Als je daar schijt aan hebt, best, ga ervoor.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je verminkt jezelf toch niet? Dat haar groeit toch weer aan, de verf vervaagd/ groeit uit?
Don't be sorryquote:Op woensdag 16 september 2009 14:25 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb ook kort haar. Maar dat is gewoon domweg omdat ook ik het haar niet heb voor lang haar: ik heb dun, futloos en vooral weinig haar. Als ik lang haar heb (dat heb ik wel gehad), is het net of ik een stuk vitrage op mijn hoofd heb in plaats van haar. En ik kan er ook helemaal niks mee. Een watergolf voor meer volume helpt een beetje, maar na drie maanden heb ik dan nog veel minder haar over omdat het afbreekt en uitvalt.
Dus tja, ik heb het kort. Sorry guys. Je moet wat he.
Werkt vast net zo goed als alle middeltjes tegen kaalheid!quote:Op woensdag 16 september 2009 14:31 schreef Nass het volgende:
http://www.choosebeauty.n(...)ckening-shampoo.html
Idd, zoals ik dus.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vrouwen zijn niet allemaal even vrouwelijk. Er zijn zat vrouwen die het geen klap interesseert of ze er wel of niet vrouwelijk uitzien.
Echt hé!quote:Op woensdag 16 september 2009 07:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Leeft dit topic nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schweizerische Eidgenossenschaft
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:14 schreef Suisse het volgende:
Echt hé!
Iedereen doet hier zó arrogant.
En ik heb in "Fok! Userfoto's" nog nooit een spetter gezien.![]()
Dus mensen kap met die arrogantie!Dat is net zo'n domme argumentatie als zeggen dat je een moordenaar niet mag veroordelen als je zelf nooit een moord hebt gepleegd. Of dat je niets mag zeggen over iemand die bezopen rijdt als je het zelf nooit gedaan hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Accepteer het nou maar gewoon als een feit, het overgrote merendeel van de mannen vindt het "pittige, vlotte" kapsel kut. Ik snap niet dat jullie je dan gelijk zo massaal aangevallen voelen als je niet eens zo'n kapsel hebt.Ja, ik generaliseer.
De juiste vergelijking zou zijn 'je mag een moordenaar niet veroordelen als je er zelf ook een bent'. Maar dan is hij ineens een stuk minder sterkquote:Op zaterdag 19 september 2009 16:31 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is net zo'n domme argumentatie als zeggen dat je een moordenaar niet mag veroordelen als je zelf nooit een moord hebt gepleegd. Of dat je niets mag zeggen over iemand die bezopen rijdt als je het zelf nooit gedaan hebt.
Accepteer het nou maar gewoon als een feit, het overgrote merendeel van de mannen vindt het "pittige, vlotte" kapsel kut. Ik snap niet dat jullie je dan gelijk zo massaal aangevallen voelen als je niet eens zo'n kapsel hebt.
Ongeacht de lengte is rood de moeilijkste kleur die er is. Iedere keer dat je haar nat wordt verliest rood zijn kracht en moet je het spoelen en bijwerken met speciaal roodpigment-spul om je kleur mooi te houden. De zomer is dus de meest verrotte tijd om je haar rood te verven: het wordt er heel snel, heel lelijk van, want je kunt gewoon niet zwemmen met mooi rood haar. Kortom, rood verf je het het beste na de vakantieperiodes in het najaar of de winter ofzo.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:00 schreef gedoes het volgende:
ik liet mn haar afknippen van lang blond haar naar kort blond haar, vervolgens ook nog knalrood laten verven en ik vond het geweldig. Ideaal in de zomer!
Dat snappen ze wel degelijk, ze doen het namelijk pas als de "buit" binnen is (lees: getrouwd en/of kinderen gemaakt).quote:Op woensdag 16 september 2009 11:50 schreef DarkElf het volgende:
Indeed!!!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:40 schreef HeertjeB het volgende:
Geweldig topic
Nee, dat denk ik niet, da's nog altijd midden- of halflang. Maar in dit topic valt onder 'lang' alles wat geen kort pittig rattenkopje isquote:Op zaterdag 19 september 2009 21:24 schreef Gwywen het volgende:
Ok, dit is helemaal nieuw voor mij: haar tot op de schouders heet tegenwoordig "lang"?
(Welkom in de 21e eeuw, Gwywen)
Preciesquote:Op zondag 20 september 2009 11:02 schreef deedeetee het volgende:
Veel mannen veranderen nogal ná het huwelijk en kinderen, dan zijn zij degene die met een snack op de bank hangen, geen aandacht meer aan hun uiterlijk besteden en het helemaal niet nodig vinden om zich voor hun partner nog uit te sloven....![]()
Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die haarlengte zó belangrijk vinden![]()
Ik heb overgens al jaren heel kort haar. Als ik het laat groeien dan is mijn man niet echt blij. Ik heb namelijk dun en slap haar. Kort staat gewoon leuker volgens hem, maar ik mag uiteraard zelf weten wat ik er mee doe.![]()
Zou 't ook niet pikken als hij er moeilijk over deed.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:14 schreef Suisse het volgende:
[..]
Echt hé!
Iedereen doet hier zó arrogant.
En ik heb in "Fok! Userfoto's" nog nooit een spetter gezien.![]()
Dus mensen kap met die arrogantie!Oh, dan heb je mijn fobo zeker niet gecheckt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze post en zijn tegenstrijdigheden.quote:Op zondag 20 september 2009 11:02 schreef deedeetee het volgende:
Veel mannen veranderen nogal ná het huwelijk en kinderen, dan zijn zij degene die met een snack op de bank hangen, geen aandacht meer aan hun uiterlijk besteden en het helemaal niet nodig vinden om zich voor hun partner nog uit te sloven....![]()
Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die haarlengte zó belangrijk vinden![]()
Ik heb overgens al jaren heel kort haar. Als ik het laat groeien dan is mijn man niet echt blij. Ik heb namelijk dun en slap haar. Kort staat gewoon leuker volgens hem, maar ik mag uiteraard zelf weten wat ik er mee doe.![]()
Zou 't ook niet pikken als hij er moeilijk over deed.
Sta je met je stoere bekkie en je onbemiddelbare pleeborstelkop toch echt op de stoep hoorquote:
Oh dat is wel erg ouderwets.. De man heeft het huis en de vrouw mag erin leven op zijn voorwaarden?quote:Op zondag 20 september 2009 12:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Sta je met je stoere bekkie en je onbemiddelbare pleeborstelkop toch echt op de stoep hoor
Ja okee, daar zal idd een rechter tussen moeten komenquote:Op zondag 20 september 2009 12:19 schreef PolkaDots het volgende:
[..]
Oh dat is wel erg ouderwets.. De man heeft het huis en de vrouw mag erin leven op zijn voorwaarden?
Nee. Dat jij zo over vrouwen met korte haren denkt, betekent nog niet dat haar man zo is en denkt.quote:Op zondag 20 september 2009 12:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja okee, daar zal idd een rechter tussen moeten komen
Maar je begrijpt de strekking van het verhaal.
WDF? Ik reageer op één zin, welke een reactie is op één zin van persoon A.quote:Op zondag 20 september 2009 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Dat jij zo over vrouwen met korte haren denkt, betekent nog niet dat haar man zo is en denkt.
Waarom neem je aan dat haar man tegen haar liegt? Dan zou de kans dat ze haar haren zou laten groeien helemaal verkeken zijn. Als een man gewoon eerlijk zegt het niks te vinden is de kans toch veel groter dat een vrouw haar haren weer laat groeien?
Leuk uitziende vrouw met een jammerlijk kapsel (niet alleen kort, maar ook gewoon lelijk).quote:Op zondag 20 september 2009 13:47 schreef vipergts het volgende:
[ afbeelding ]
supermooie vrouw met kort kapsel
Dat is niet zo makkelijk als jij het doet klinken hoor. Dat zij ruzies die flink kunnen escaleren... "HEB JE AL DIE TIJD TEGEN ME GELOGEN!quote:Op zondag 20 september 2009 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als een man gewoon eerlijk zegt het niks te vinden is de kans toch veel groter dat een vrouw haar haren weer laat groeien?
Vinden mannen jou aantrekkelijk? Gewoon uit nieuwsgierigheid, geen oordeel verder ofzo.quote:Op maandag 21 september 2009 06:41 schreef Brummetje_ het volgende:
Maar goed dan dat ik een androgynie ben.
Of jij bent die 1 op de 1000 vrouwen die een kort kapsel wel leuk staat?quote:Op maandag 21 september 2009 12:58 schreef CarOnline het volgende:
Mijn vriend leerde me kennen met kort haar en nu, 18 jaar en 3 kinderen later heb ik het nog steeds kort en vind ie me nog steeds aantrekkelijk![]()
Dit moet een leugen zijn
En wat versta je daar precies onder dan?quote:Op maandag 21 september 2009 06:41 schreef Brummetje_ het volgende:
Maar goed dan dat ik een androgynie ben.
1 op de 1000quote:Op maandag 21 september 2009 13:13 schreef Northside het volgende:
[..]
Of jij bent die 1 op de 1000 vrouwen die een kort kapsel wel leuk staat?
quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:33 schreef Brummetje_ het volgende:
Kortgezegd: Geen hij en geen zij.
Jij bent niet goed in het trekken van conclusiesquote:Op zondag 20 september 2009 12:11 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Deze post en zijn tegenstrijdigheden.![]()
Je laat je haar immers niet groeien omdat je vent het lelijk vindt (bewust of onbewust), maar als je het wel doet mag hij het je niet kwalijk nemen. Dat is dus een scenario wat niet gaat gebeuren.
Daarbij doet hij er natuurlijk al moeilijk over door op voorhand te zeggen dat je lelijk bent met lang haar.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:20 schreef Cacao het volgende:
Hij smste direct terug (doet hij anders nooit) en wat er in stond weet ik niet meer precies, maar het kwam hier op neer:als je dat doet, bitch, ga ik net zolang vreemd tot het weer aangegroeid is
.
Maar dan in aardige woorden.
Dus ik denk dat hij het met jullie eens is.
Nou Bram, dan pasten jullie goed bij mekaar!quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:48 schreef Black_Rainbow het volgende:
9 van de 10 keer is het niks. Niet iedereen kan het hebben.
Maargoed, wat heb ik hier over te zeggen. Ik heb een kale (op het hoofd) vrouw gedate.
Ik weet niet precies hoe ik dat op moet vatten...., maar okay.....quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:20 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Nou Bram, dan pasten jullie goed bij mekaar!
Foto!quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:36 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Verder vind ik dat er een heel groot verschil is tussen de iets te dikke pad van een huismoeke met een roodgeverfd warrig kapsel en de slanke meiden die echt een trendy kapsel hebben (en er dus niet als huismoeders uitzien). Ik heb mijn haren van heel lang naar zeer kort laten knippen, tevreden met het resultaat. Het doel was juist minder sexappeal maar dat is helaas niet echt gelukt.
Jah, maar dat is geen bewuste keuzequote:Op dinsdag 22 september 2009 12:38 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Jij bent toch ook kaal? Trouwens, ik vind het van zeer veel lef getuigen als een vrouw dat durft.
Een ex en ik zijn een keer samen van over de schouders naar gemillimeterd gegaan. Zag er erggggg geil uit.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:38 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Jij bent toch ook kaal? Trouwens, ik vind het van zeer veel lef getuigen als een vrouw dat durft.
Ik vind een stel waarbij zowel hij als zij lang haar heeft veel mooier.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Een ex en ik zijn een keer samen van over de schouders naar gemillimeterd gegaan. Zag er erggggg geil uit.
Van mannen of vrouwen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:36 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik heb mijn haren van heel lang naar zeer kort laten knippen, tevreden met het resultaat. Het doel was juist minder sexappeal maar dat is helaas niet echt gelukt.
Het had allebei wel wat. Overigens denk ik dat ik op het moment (veel) langer haar heb dan die ex hehe.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vind een stel waarbij zowel hij als zij lang haar heeft veel mooier.
Wat bedoel je? Laat ik het anders stellen, minder sex appeal voor hetero's. Maar belangrijker was meer sex appeal voor vrouwen. Dat werkt wel.quote:
Doe alsjeblieft normaal met zulke uitsprakenquote:Ik vind vrouwen met érg kort haar lijken op ex-kankerpatientjes.
Ik vroeg me af of er verschil zit tussen de reacties van mannen en vrouwen op jouw korte haar. Jij zegt dat je nu meer sex appeal hebt. Is dat zowel bij mannen als vrouwen? Of reageren vrouwen positiever op je korte kapsel dan mannen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:02 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Laat ik het anders stellen, minder sex appeal voor hetero's. Maar belangrijker was meer sex appeal voor vrouwen. Dat werkt wel.
je gaat toch niet minder van je vrouw houden omdat ze toevallig jou mannen kapsel heeft aangenomen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:48 schreef SeLang het volgende:
Is er nog leven na een pittig kort kapsel?
Hier verder
Stel, je bent getrouwd + kinderen, kortom je kunt eigenlijk geen kant meer op...
En dan gebeurt het: je vrouw knipt dr haar af en stapt over op een pittig kort kapsel
Er was veel discussie in deel 1 over het wel of niet aantrekkelijk zijn van een pittig kort kapsel, maar ik heb helaas nog niet zoveel reacties gelezen over hoe men in de praktijk het verlies verwerkt (vrouw/ vriendin gekortwiekt). Hoe ga je verder met een vrouw die niet meer aantrekkelijk is? Fysieke aantrekkingskracht is toch belangrijk in een relatie.
Dat is toch ook wel beetje zo?quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:09 schreef eenhoorn het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft normaal met zulke uitspraken
Jawel, dat blijkt uit het topic.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:14 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
je gaat toch niet minder van je vrouw houden omdat ze toevallig jou mannen kapsel heeft aangenomen.
quote:Op zondag 1 november 2009 18:57 schreef sempron2400 het volgende:
Volgens mij is dit een typisch Nederlanders verschijnsel, dat veel vrouwen kort haar hebben. Dat vind ik wel jammer.
Of hij is stiekem uit de kast gekomen.quote:Op maandag 2 november 2009 00:41 schreef AncientSound het volgende:
Leeft dit topic nog steeds?![]()
Ik ben nog steeds tegen pittig korte kapsels, maar het gekke is: mijn man ziet mijn haar liever korter. Mja, misschien heeft 'ie me al opgegeven en zoekt 'ie alleen nog het definitieve excuus om vreemd te gaan.
Oh ja? Nooit wat van gemerkt. Volgens mij is dat een vooroordeel.quote:Op zondag 1 november 2009 22:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
lang haar is ook echt altijd een ramp om het te wassen.
echt? wat Gwywen zegt, mij lijkt het juist vreselijk om mijn haar elke dag te moeten stylen enzo, lang haar is zo makkelijkquote:Op zondag 1 november 2009 22:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
lang haar is ook echt altijd een ramp om het te wassen.
Jij snapt het niet vrouwmensch! Of het verzorgd is of niet doet er werkelijk geen reet toe, een pittig kort kapsel bij een vrouw is om te kotsen of het nou wel of niet verzorgd is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:47 schreef Some-Lady het volgende:
sommige meisjes kunnen het wel hebben
mijn moeder (grote britse vrouw) heeft jaaaren een pittig rood kapsel gehad in verscheidene kleuren en stylen... maar ze liep er wel altijd verzorgd bij. sinds ik uit huis ben heeft ze om onverklaarbare reden lang blond haar ... en ze is weer aan het daten, misschien heeft t er iets mee te maken
ik heb trouwens na mn zwangerschap nooit echt de drang gehad om mn haar af te knippen...
Corrected I stand!quote:Op maandag 2 november 2009 10:50 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Jij snapt het niet vrouwmensch! Of het verzorgd is of niet doet er werkelijk geen reet toe, een pittig kort kapsel bij een vrouw is om te kotsen of het nou wel of niet verzorgd is.
Inderdaad. Een kort kapsel vergt meer onderhoud qua kappersbezoek en styling volgens mij. Ik ga eens in de 4 maanden of zo naar de kapper en styling bestaat uit wassen en aan de lucht laten opdrogenquote:Op maandag 2 november 2009 10:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
echt? wat Gwywen zegt, mij lijkt het juist vreselijk om mijn haar elke dag te moeten stylen enzo, lang haar is zo makkelijkWassen, aan de lucht drogen en je kan er alle kanten mee op..
Hear, hear.quote:Op maandag 2 november 2009 11:30 schreef Garisson72 het volgende:
Ik heb, wat dit specifieke onderwerp betreft, echt stérk het idee dat heel veel mannen elkaar maar een beetje nabauwen dat dat toch echt iets gruwelijk verwerpelijks is, zo'n kort kapsel. Er moet ook altijd bij dat het 'pittig' zou zijn, op smalende toon enzo.
Ik vind dat er vrouwen zijn die er best mee weg kunnen komen. De meerderheid staat lang haar beter, dat dan weer wel.
Nuancequote:Op maandag 2 november 2009 11:30 schreef Garisson72 het volgende:
Ik heb, wat dit specifieke onderwerp betreft, echt stérk het idee dat heel veel mannen elkaar maar een beetje nabauwen dat dat toch echt iets gruwelijk verwerpelijks is, zo'n kort kapsel. Er moet ook altijd bij dat het 'pittig' zou zijn, op smalende toon enzo.
Ik vind dat er vrouwen zijn die er best mee weg kunnen komen. De meerderheid staat lang haar beter, dat dan weer wel.
In dat geval: geen scharen meer in huis!quote:Op maandag 2 november 2009 01:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Of hij is stiekem uit de kast gekomen.
ik heb er wel last van maar ik heb dan ook echt dik lang haar.quote:Op maandag 2 november 2009 10:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Oh ja? Nooit wat van gemerkt. Volgens mij is dat een vooroordeel.
Het lijkt mij juist ergerlijk om elke dag je haar te moeten föhnen en stylen. Daar gaat volgens mij heel wat tijd in zitten.
Dus je vindt hetzelfde maar zegt het op zo'n manier dat je geen lompe lul lijkt. Zit je in de politiek ofzo?quote:Op maandag 2 november 2009 11:30 schreef Garisson72 het volgende:
De strekking was dus dat veel mannen elkaar maar een beetje nabauwen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:49 schreef Northside het volgende:
Dus je vindt hetzelfde maar zegt het op zo'n manier dat je geen lompe lul lijkt. Zit je in de politiek ofzo?
En wat doet jou dan denken dat niet iedere man dit ook daadwerkelijk vindt/denkt/voelt? Ik denk namelijk dat veel mannen dit wel echt zelf vinden, zonder dit alleen te zeggen om anderen na te praten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:57 schreef Garisson72 het volgende:
De strekking was dus dat veel mannen elkaar maar een beetje nabauwen.
Waaronder ikzelf, want uiteindelijk blijk ik het ermee eens te zijn, dat de meeste vrouwen lang haar beter staat, al poog ik het nog wat genuanceerder te brengen.
Als het bijvoorbeeld gaat over een relatie die de beginfase voorbij is, waarbij het samenwonen inmiddels zo gesmeerd loopt dat de sleur al wat intreedt, dan staan er zó een hoop mannen te roepen dat het korte pittige(!) kapsel dan dus wel snel zal komen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:03 schreef Northside het volgende:
En wat doet jou dan denken dat niet iedere man dit ook daadwerkelijk vindt/denkt/voelt? Ik denk namelijk dat veel mannen dit wel echt zelf vinden, zonder dit alleen te zeggen om anderen na te praten.
Ik was met mijn lange haar veel meer tijd kwijt dan mijn korte haar.quote:Op maandag 2 november 2009 10:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Oh ja? Nooit wat van gemerkt. Volgens mij is dat een vooroordeel.
Het lijkt mij juist ergerlijk om elke dag je haar te moeten föhnen en stylen. Daar gaat volgens mij heel wat tijd in zitten.
Ok, je hebt een punt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:14 schreef Garisson72 het volgende:
Als het bijvoorbeeld gaat over een relatie die de beginfase voorbij is, waarbij het samenwonen inmiddels zo gesmeerd loopt dat de sleur al wat intreedt, dan staan er zó een hoop mannen te roepen dat het korte pittige(!) kapsel dan dus wel snel zal komen.
De gretigheid waarmee die reactie komt, verraadt voor mijn gevoel dat men elkaar maar een beetje naschreeuwt. Saamhorigheid enzo. Men meent het niet écht, maar het is zo fijn om samen met andere mannen die het 'kennen' tegen die vrouwen te schreeuwen. Het wij-tegen-hun-gevoel. Zoiets.
quote:Op zondag 1 november 2009 18:57 schreef sempron2400 het volgende:
Volgens mij is dit een typisch Nederlanders verschijnsel, dat veel vrouwen kort haar hebben. Dat vind ik wel jammer.
Nee, er zijn nu eenmaal vrouwen die er niet altijd op hun best uit hoeven te zien. Niet iedereen is hetzelfde als jou. Ik zie dat je het nog steeds niet begrijpt en het waarschijnlijk ook nooit zult begrijpen, dus waarom er nu al maanden over doorkeuvelen?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:29 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik me afvraag (en dat is geheel vanuit mijn eigen perspectief natuurlijk) is wat vrouwen die zich zo'n pittig plukjeskapsel met paarstinten laten aanmeten, willen uitstralen.
Waarom laat je je haar zo doen?
Ik vraag dit omdat het het totaalplaatje vaak niet echt goed doet. Een vrouw of meid die haar haar zo laat knippen, gaat er niet per definitie beter uitzien.
Nou zal het mijn afwijking wel zijn dat ik er altijd leuk probeer uit te zien, maar ik kan me dus écht niet voorstellen waarom iemand zich een kapsel laat aanmeten dat niet het beste in haar uiterlijke kwaliteiten naar boven haalt.
Je wilt er toch altijd zo leuk mogelijk uitzien? Je wilt toch beter bij de kapper vandaan komen dan je er naartoe ging?
Of zijn er echt vrouwen bij wie 'hip' en 'modieus' belangrijker is dan of het hen mooi staat, en of het hun algehele uitstraling goed doet?
Dit is een serieuze vraag
Toch vind ik dat je bijv. zelden een Noord-Amerikaanse vrouw ziet met kort haar. Daar heerst volgens mij meer een cultuur van net voorbij de schouders.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:23 schreef aychelle het volgende:
[..]
nee typish westers eerder. In het midden oosten, latijns amerika en azie is je haar een sieraad. Lang haar is belangrijk als dat soort landen. In zwart afrika zul je ook vaker kort haar zien, maar dat is omdat het ' in ' is.
Maar volgens mij zit er een wezenlijk verschil tussen 'het geen ruk kunnen schelen hoe je eruit ziet' of 'elke zes weken je pittige korte kapsel laten bijwerken en elke ochtend een half uur kwijt zijn aan stylen ervan'.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, er zijn nu eenmaal vrouwen die er niet altijd op hun best uit hoeven te zien. Niet iedereen is hetzelfde als jou. Ik zie dat je het nog steeds niet begrijpt en het waarschijnlijk ook nooit zult begrijpen, dus waarom er nu al maanden over doorkeuvelen?
Echt, het zou mij een ruk interesseren of iemand anders haar uiterlijk belangrijk vindt of niet.
Tja, smaken verschillen.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:20 schreef Gwywen het volgende:
Maar volgens mij zit er een wezenlijk verschil tussen 'het geen ruk kunnen schelen hoe je eruit ziet' of 'elke zes weken je pittige korte kapsel laten bijwerken en elke ochtend een half uur kwijt zijn aan stylen ervan'.
Het eerste kan ik me namelijk nog wél enigszins voorstellen, dat is gewoon gemakzucht![]()
hahaha ja daarom ook de link tussenquote:Op maandag 2 november 2009 10:50 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Jij snapt het niet vrouwmensch! Of het verzorgd is of niet doet er werkelijk geen reet toe, een pittig kort kapsel bij een vrouw is om te kotsen of het nou wel of niet verzorgd is.
Dat kwam ook alleen maar om dat haar haar in de brand heeft gestaan.quote:Op zondag 20 september 2009 13:47 schreef vipergts het volgende:
[ afbeelding ]
supermooie vrouw met kort kapsel
nou om te kotsen is een beetje overdrevenquote:Op maandag 2 november 2009 10:50 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Ik niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:09 schreef Some-Lady het volgende:
ik zie wel een verband tussen dat kinderen krijgen en niet meer aantrekkelijk (willen/kunnen) zijn
Kraam jij altijd zoveel bullshit uit?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:28 schreef LoudGirl het volgende:
Je werk als cliniclown telt niet als een date he.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:48 schreef Black_Rainbow het volgende:
Maargoed, wat heb ik hier over te zeggen. Ik heb een kale (op het hoofd) vrouw gedate.
Ja smaken verschillen, maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar de vraag die gwywen stelde: wat probeert een vrouw met een pittig kort kapsel uit te stralen?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, smaken verschillen.
Zo zijn er wel meer mensen die bepaalde zaken mooi vinden die ik verafschuw.
Nou ja!quote:Op donderdag 5 november 2009 21:09 schreef Mr.K het volgende:
[..]
Ja smaken verschillen, maar dan ben ik nog steeds benieuwd naar de vraag die gwywen stelde: wat probeert een vrouw met een pittig kort kapsel uit te stralen?
En was met lang haar nog sexier geweest.quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:38 schreef CarOnline het volgende:
Halle Berry is verkozen tot the sexiest woman alive volgens Esquire magazine.
En heeft Heel Kort Haar![]()
Nou dat ben ik niet met je eens.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:10 schreef Northside het volgende:
[..]
En was met lang haar nog sexier geweest.
Mooie vrouwen zijn altijd mooi, kort of lang haar, maar gemiddelde vrouwen zien er met lang haar stukken beter uit (is echt onderzoek naar gedaan, heb alleen zo gauw geen linkje)quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:38 schreef CarOnline het volgende:
Halle Berry is verkozen tot the sexiest woman alive volgens Esquire magazine.
Ik snap helemaal niet dat er uberhaupt al een discussie over is.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:24 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Mooie vrouwen zijn altijd mooi, kort of lang haar, maar gemiddelde vrouwen zien er met lang haar stukken beter uit (is echt onderzoek naar gedaan, heb alleen zo gauw geen linkje)
Over smaak valt wel te twisten, en bovendien is gewoon gebleken dat de meerderheid van de mannen bij de meerderheid van de vrouwen lang haar mooier vindt!quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:37 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ik snap helemaal niet dat er uberhaupt al een discussie over is.
Over smaak valt niet te twisten.
Ik vind een vlot kapsel soms een behoorlijke vorm van verminking andersquote:Alsof iemand vrijwillig een arm laat amputeren of een andere verminking![]()
Al draagt een aap een gouden ring....quote:Daar lopen ook mensen tussen met lang haar maar die je nog met geen stok aan wil raken![]()
Gemiddeld staat lang haar gewoon mooierquote:Het is gewoon totaal persoons afhankelijk.
Ja, en ik ken ook iemand en die kent ook iemand en die kent ook weer mensen. "Ik ken iemand" is in iedere discussie een non-argument.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:51 schreef Sinarades het volgende:
Waarom niet, zolang je het net als lang haar maar wast en verzorgt.
Lang haar is echt niet alleen maar sexy, ken iemand die lang haar heeft met allemaal dode punten
en wat dun vlassig en onverzorgd eruit ziet.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:59 schreef TGVkopper het volgende:
Welnee, gewoon 2 jaar laten groeien
Lang haar
2 jaar maar?quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:59 schreef TGVkopper het volgende:
Welnee, gewoon 2 jaar laten groeien
Lang haar
Er werd(2 keer) een gewone vraag gesteld. Dat jij denkt dat mannen dit denken heeft niks met de vraag te maken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:38 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Nou ja!
Alsof elke vrouw met lang haar uit wil stralen dat ze één brok seks is, en dat vrouwen met kort haar lelijke afstotelijke mannenhaters zijn![]()
Want ze hebben een Pittig Kort Kapsel.
Halle Berry heeft hier niks mee te maken, die is zelfs lekker als ze kaal is. Helaas geldt dat voor 99% van de vrouwen niet.quote:Halle Berry is verkozen tot the sexiest woman alive volgens Esquire magazine.
Wat is dat nou!quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:22 schreef Mr.K het volgende:
[..]
Er werd(2 keer) een gewone vraag gesteld. Dat jij denkt dat mannen dit denken heeft niks met de vraag te maken.
[..]
Halle Berry heeft hier niks mee te maken, die is zelfs lekker als ze kaal is. Helaas geldt dat voor 99% van de vrouwen niet.
Laat ik de vraag dan anders stellen: wat probeer jij uit te stralen met een pittig kort kapsel? En voel je niet aangevallen, ik vind dit gewoon interessant.
Nee.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:00 schreef Northside het volgende:
[..]
Vond je d'r met haar niet beter?
Ik ben het aan het overwegen. Geloof dat een maat van me geld wil inzamelen en als er dan 500 euro verzameld is, dan gaat het eraf. Dus moet ik nog even net doen alsof ik het afschuwelijk zou vinden.quote:
Helemaal eens. Vraag me af waar de langharige dames zich in dit topic verder druk om maken, en Gweywen benadrukt weer dat ze zo'n lekker wijf is maar er is nog geen foto van gezien.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:15 schreef Seven. het volgende:
Oh, wat betreft mijn korte kapsel, ik probeer daar wel iets mee uit te stralen. Ik associeer lang haar in de meeste gevallen met lieve meisjes die hetero zijn. Ik ben geen lief hetero-meisje. Kort haar past in mijn geval beter bij mijn karakter, ik heb slechts 4 jaar lang haar gehad en hoewel het een ontzettend mooie dikke bos haar was, ben ik blij dat ik weer kort haar heb. Mensen schrikken nu niet meer van mijn grote mond en ze zien me ook niet meer als het standaard lekkere wijf. Want zo bén ik gewoon niet. Lekker ben ik wel op mijn eigen manier.. En om eerlijk te zijn, ik heb er niet ineens minder sexappeal door. Dat was wel een beetje het doel
, minder sexappeal voor mannen en meer voor vrouwen. Dat eerste is niet gelukt
, het laatste wel
.
Duidelijk. Jouw kapsel is een afspiegeling van je karakter, pittig en kort van stof.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:01 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Wat is dat nou!![]()
![]()
Wat probeer je uit te stralen, wat ís dat voor een vraag!
Hoe oud ben je eigenlijk? Voel je niet aangevallen, ik vind dit gewoon interessant.
Lang haar is dus 'De Norm' en heb je kort haar dàn probeer je wat uit te stralen?
Alsof je een of ander rebelse troela bent, baas over eigen kapsel!
Ik heb gewoon kort haar. Punt.
Vreemde reactie, waarom zo venijnig? Ik snap ook niet wat leeftijd er mee te maken heeft, maargoed.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:01 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Wat is dat nou!![]()
![]()
Wat probeer je uit te stralen, wat ís dat voor een vraag!
Hoe oud ben je eigenlijk? Voel je niet aangevallen, ik vind dit gewoon interessant.
Lang haar is dus 'De Norm' en heb je kort haar dàn probeer je wat uit te stralen?
Alsof je een of ander rebelse troela bent, baas over eigen kapsel!
Ik heb gewoon kort haar. Punt.
Dan zijn ze van nature gewoon niet erg lekker. Ik ben echt niet minder vrouwelijk, ik zie er hooguit stoerder uit maar dat doet geen afbreuk aan mijn vrouwelijkheid. Je ziet bij mij op 30m afstand ook direct dat ik een vrouw ben in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:42 schreef Goldfoxx het volgende:
Dames met kort kapsel zijn in het algemeen getrokken gewoon veel minder aantrekkelijk, hetzelfde effect als gozers met heel lang haar. Zijn natuurlijk wel uitzondering, maar vrouwen met lang haar zijn gewoon vrouwelijker.
Ik sta er ook nog altijd verbaast van. De vrouwen trouwen, krijgen een kind, en dan whoesh het haar er af. Hoeft ze later bij mij niet te doen.![]()
Ik zal het er normaal over hebben
OMG ik kan het woord pittig niet meer hóren!quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Duidelijk. Jouw kapsel is een afspiegeling van je karakter, pittig en kort van stof.
Ben benieuwd hoe het jou zou staan, die millimeterts!quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:17 schreef Seven. het volgende:
Ik ben het aan het overwegen. Geloof dat een maat van me geld wil inzamelen en als er dan 500 euro verzameld is, dan gaat het eraf. Dus moet ik nog even net doen alsof ik het afschuwelijk zou vinden.
Moet je ook inleggen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:55 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het jou zou staan, die millimeterts!
Ook van nature knappe vrouwen zien er 'naar mijn mening' minder aantrekkelijk uit. Voor de minder aantrekkelijke vrouwen kan het dus ook wat schelen (een beetje slim make up gebruiken doet ook een hoop, maar geen dikke laag)quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan zijn ze van nature gewoon niet erg lekker. Ik ben echt niet minder vrouwelijk, ik zie er hooguit stoerder uit maar dat doet geen afbreuk aan mijn vrouwelijkheid. Je ziet bij mij op 30m afstand ook direct dat ik een vrouw ben in ieder geval.
Dat kan er nog prima mee door hoorquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:52 schreef Sinarades het volgende:
Vind kort haar stoer en kan net als lang haar ook vrouwelijk en sexy zijn.
[ afbeelding ]
Maar wat is voor jou kort? Stekelkort?quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:44 schreef francis998 het volgende:
ik heb zelf kort haar al bijna 2 jaar, en ik moet zeggen en ik probeer niks uit te stralen maar gewoon iets lekker makkelijks te hebben, omdat ik al die klitten en die lange wachttijd te verkorten tot het droog is.
En tja het helt wel mee, want dan merk je op den lange duur welke mannen/jongens "oprechte" interesse hebben en minder hop het bed in, en doei.
Je merkt dan meer voor wie uiterlijk niet zo belangerijk is.
Maar ik heb het gewoon zo, omdat ik dat prettig vind, en is wat anders dan dat lange haar..in een paardenstaart(ik hou niet van los haar wat alle kanten uitvliegt met wat wind)
Ja, want ruime kleding en geen makeup is niet genoeg.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:41 schreef EgoTrippin het volgende:
Op zich zou je je vereerd kunnen voelen dat ze zich minder aantrekkelijk maakt voor andere mannen, maar helaas wordt dit feit gecompenseerd doordat lesbo's haar nu aantrekkelijk gaan vinden...
Overigens is er wel een verschil tussen een 'pittig kort kapsel' en bijna kaal. Deze foto vind ik dus een voorbeeld van onaantrekkelijk, want ik ben een man en ik val voornamelijk op vrouwelijke kenmerken. Dat lesbo's erop geilen, vind ik wel logisch.quote:
Wat een crap, je hebt zoveel verschillende soorten haar!quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:42 schreef Sjibble het volgende:
Imo hoor je gewoon te zien wie er oprechte interesse heeft... Als je haren tot je schouders hebt heb je echt geen last van klitten.
gozers met lang haar zijnquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:42 schreef Goldfoxx het volgende:
Dames met kort kapsel zijn in het algemeen getrokken gewoon veel minder aantrekkelijk, hetzelfde effect als gozers met heel lang haar. Zijn natuurlijk wel uitzondering, maar vrouwen met lang haar zijn gewoon vrouwelijker.
Ik snap best wel dat er mensen zijn die venijnig reageren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:41 schreef Mr.K het volgende:
[..]
Vreemde reactie, waarom zo venijnig? Ik snap ook niet wat leeftijd er mee te maken heeft, maargoed.
Kijk, de meeste vrouwen hebben lang haar, dus als je kort haar neemt dan wijk je af van de meerderheid. Daar is niks positief of negatief aan, dat is gewoon zo. Er zijn dus vrouwen die jarenlang lang haar hebben, op een dag naar de kapper gaan en besluiten om het kort te laten knippen. Ik neem aan dat dit een bewuste beslissing is en dat ze daar redenen voor hebben. Omdat haren best bepalend zijn voor je uiterlijk, is het geen raar idee dat je jezelf een coupe laat aanmeten die jou de gewenste uitstraling geeft. De logische vraag is dan: wat wil je uitstralen?
Lees bijv de reactie van Seven, zij wil duidelijk iets uitstralen met haar korte haren. Dat vind ik interessant. Maar niet iedere vrouw met kort haar is lesbisch, dus mss zijn er nog andere redenen. Dat vind ik dan ook interessant.
en wat nu als je soms ''een pittig kort kapsel'' hebt en soms langer haar?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Duidelijk. Jouw kapsel is een afspiegeling van je karakter, pittig en kort van stof.
Is dit niet gewoon een fotomodel?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 07:26 schreef marcel-o het volgende:
Dit ziet er daarentegen wel aardig uit:
[ afbeelding ]
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:
Ik vind het je wel staan dit! Denk ik.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:46 schreef Seven. het volgende:
Deze foto's stonden toch al op fok dus...
Voor de kapper:
[ afbeelding ]
Stond best mooi maar redelijk standaard hoofd. Niets opvallend. Gewoon een beetje grijze muis in de grijze massa.
Na de kapper en zelf kleurtje toevoegen:
[ afbeelding ]
Dit kapsel doet mijn gezichtstrekken beter uitkomen en het past véél beter bij mijn karakter. Voorheen kwam men toch wel eens bedrogen uit.
Overigens, iedereen kan hier wel een grote bek hebben maar in de praktijk krijgen vrouwen met kort haar ook genoeg aandacht. Het is bij mij niet minder geworden in ieder geval, de mannen blijven gewoon komen en tegenwoordig ben ik ook bij de lesbo's in beeld.
Het kan misschien je smaak niet zijn, dat korte haar. Maar ik persoonlijk vind het korte haar mooier staan omdat het mijn gezicht beter benadrukt.
Ik kan het anders best hebben.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:07 schreef Garisson72 het volgende:
Zolang jij het je maar niet in je bol haalt, Co.
Die foto met die sigaret? Dat was tof ja!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:09 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik kan het anders best hebben.Ik heb het een keertje kort en heel donkerbruin gehad. Ik vond het best mooi, maar ik was geloof ik de enige.
Jij was toch weg om nooit meer terug te keren op fok?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:46 schreef Seven. het volgende:
Deze foto's stonden toch al op fok dus...
Voor de kapper:
[ afbeelding ]
Stond best mooi maar redelijk standaard hoofd. Niets opvallend. Gewoon een beetje grijze muis in de grijze massa.
Na de kapper en zelf kleurtje toevoegen:
[ afbeelding ]
Dit kapsel doet mijn gezichtstrekken beter uitkomen en het past véél beter bij mijn karakter. Voorheen kwam men toch wel eens bedrogen uit.
Overigens, iedereen kan hier wel een grote bek hebben maar in de praktijk krijgen vrouwen met kort haar ook genoeg aandacht. Het is bij mij niet minder geworden in ieder geval, de mannen blijven gewoon komen en tegenwoordig ben ik ook bij de lesbo's in beeld.
Het kan misschien je smaak niet zijn, dat korte haar. Maar ik persoonlijk vind het korte haar mooier staan omdat het mijn gezicht beter benadrukt.
Ik zou er serieus een punt achter zetten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:48 schreef SeLang het volgende:
Hier verder
Stel, je bent getrouwd + kinderen, kortom je kunt eigenlijk geen kant meer op...
En dan gebeurt het: je vrouw knipt dr haar af en stapt over op een pittig kort kapsel
Er was veel discussie in deel 1 over het wel of niet aantrekkelijk zijn van een pittig kort kapsel, maar ik heb helaas nog niet zoveel reacties gelezen over hoe men in de praktijk het verlies verwerkt (vrouw/ vriendin gekortwiekt). Hoe ga je verder met een vrouw die niet meer aantrekkelijk is? Fysieke aantrekkingskracht is toch belangrijk in een relatie.
braafquote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:32 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Nou nou, kalm maar hoor, het groeit alweer aan! *aai*
Ja die ja!! Niet zo kort als bij 7 idd, maar toch wel behoorlijk kort, maar er was iets met een lok. Had jij het niet ook ooit heul kort en blond? Staat me iets van bij??quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Die foto met die sigaret? Dat was tof ja!
(Maar niet echt zo héél kort als Seven. toch?)
Ik vind Seven. trouwens een beeldschoon gezicht hebben, ze kan het korte goed hebben en haar gezicht is inderdaad wat meer uitgeproken zo. Donker en kort zou haar idd ook heel goed staan, wat Co al zei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |